Weer exact hetzelfde typetje.quote:Op zondag 14 september 2025 23:19 schreef hondonspain het volgende:
https://fb.watch/C6WC9AEwub/
Volgende idioot
Zelfde t-shirt ookquote:Op zondag 14 september 2025 23:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Weer exact hetzelfde typetje.
Kati Piri was degene die het niet eerlijk vond dat vijanden van Israël slechts heel beperkt burgers van Israël kunnen vermoorden en heeft een motie ingediend waarmee dat beter mogelijk te maken was.quote:Op zondag 14 september 2025 22:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
Of als je het anders nog niet begrijpt, Kati Piri of Geert Wilders?
Kirk was gewoon een propagandakanaal van Trump, Kirk riep op om naar het Capitol te komen op 6 januari, en bleef daarna de leugen herhalen dat Biden de verkiezingen gestolen had.quote:Op zondag 14 september 2025 22:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is jaren geleden al gebeurd toen onder andere Kirk riepen dat democraten de verkiezingen hadden gestolen.
En daarom vond je het goed dat hij doodgeschoten werd ofzo?quote:Op zondag 14 september 2025 23:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kirk was gewoon een propagandakanaal van Trump, Kirk riep op om naar het Capitol te komen op 6 januari, en bleef daarna de leugen herhalen dat Biden de verkiezingen gestolen had.
Go Ahead Eagles also beat the hell out of Volendam this weekend, i don't know whats so strange about that mmmkay..quote:Op zondag 14 september 2025 23:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Asjeblieft audiofragment: https://x.com/SophiaCai99/status/1966265429565038805
Sneeuwklokje.quote:Op zondag 14 september 2025 23:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En daarom vond je het goed dat hij doodgeschoten werd ofzo?
[.
Zo’n gun kan je gewoon uit elkaar halen en ik delen in je tas doenquote:Op zondag 14 september 2025 20:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb al eens gedacht dat hij misschien wel helemaal niet de schutter is geweest.
In de persco werd gezegd dat het gevonden wapen een Mauser 98 was, en dat is een ding van ca. 120 cm. Dat kan toch nooit in dat rugzakje gezeten hebben???
Ja met gereedschap en veel tijd.quote:Op zondag 14 september 2025 23:47 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Zo’n gun kan je gewoon uit elkaar halen en ik delen in je tas doen
Nee, ik vind het echt heul errug hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Nee, misschien geen Hitler, maar ook niet helemaal okselfris => https://www.theguardian.c(...)-kirk-quotes-beliefsquote:Op zondag 14 september 2025 23:56 schreef damsco het volgende:
Als ik sommige reacties online lees over deze persoon was het nog net geen Hitler.
Hij was eerder op dat dak, denk niet dat er dagelijks mensen komen.quote:Op zondag 14 september 2025 23:47 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Zo’n gun kan je gewoon uit elkaar halen en ik delen in je tas doen
Lekker downplayen. Je zou ook je niet als een fanboy kunnen gedragen en gewoon kunnen zeggen dat dit een opruiende uitspraak is, want dat is het. Je kunt er donder op zeggen dat Trump mensen in zijn achterban heeft die deze oproep bloedserieus nemen en er een legitimatie in zien om geweld te gebruiken.quote:Op zondag 14 september 2025 23:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En daarom vond je het goed dat hij doodgeschoten werd ofzo?
[..]
Go Ahead Eagles also beat the hell out of Volendam this weekend, i don't know whats so strange about that mmmkay..
Oh sorry ben ik een week te vroeg.quote:
Je denkt dat dit volgende week wel grappig is?quote:Op maandag 15 september 2025 01:02 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Oh sorry ben ik een week te vroeg.
Die grap is trouwens al vrij oud, zo origineel is @SilverMane ook weer niet. Edgy poging gefaald.quote:Op maandag 15 september 2025 01:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je denkt dat dit volgende week wel grappig is?
Ken de beste man niet, en met welke intenties hij dingen zei weet ik dus ook niet, maar qua islam en ook doorgeslagen positieve discriminatie heeft die toch gewoon een punt gezien het wokebeleid de afgelopen jaren? Voor de rest lees ik vooral standpunten van een conservatieve religieuze man zoals er velen zijn in de VS. Dat is toch ook niet zo wereldschokkend zou je zeggen, zo zullen er ook zat in Staphorst over denken. Als dat blijkbaar al voldoende is om een kogel te krijgen zie ik het somber in.quote:Op zondag 14 september 2025 23:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, misschien geen Hitler, maar ook niet helemaal okselfris => https://www.theguardian.c(...)-kirk-quotes-beliefs
Ach we hoorden de Maga lovers ook niet klagen over funny video's waarop mensen getoond werden die al hun rechten ontnomen werden.quote:
Klopt, alleen jammer dat je met een eenzijdig beeld komt:quote:
Veel mensen gebruiken dit voor hun eigen politieke agenda.quote:Op maandag 15 september 2025 06:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Begrijp nooit die hele aanvallende houding. Zeg gewoon dit had nooit mogen gebeuren en ga weer verder.
Vanuit de neutrale kijker komt dit heel raar over.
Idd 3e plaatje erbij met trump op een spreekstoel en maga petje publiek met ook een wapen.quote:Op maandag 15 september 2025 06:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, alleen jammer dat je met een eenzijdig beeld komt:
https://nos.nl/artikel/25(...)a-klopjacht-op-dader
Weinig bekend over deze aanslag. bedankt hansquote:Op maandag 15 september 2025 06:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, alleen jammer dat je met een eenzijdig beeld komt:
https://nos.nl/artikel/25(...)a-klopjacht-op-dader
Waarom dan toch zo'n goor suggestief ophitsend plaatje plaatsen?quote:Op maandag 15 september 2025 06:56 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Weinig bekend over deze aanslag. bedankt hans
Goede vraag ik ben benieuwd of er een zinnig antwoord op komt.quote:Op maandag 15 september 2025 07:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom dan toch zo'n goor suggestief ophitsend plaatje plaatsen?
Wil je zeggen dat Antifa niet radicaal is?quote:Op maandag 15 september 2025 07:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom dan toch zo'n goor suggestief ophitsend plaatje plaatsen?
Kom in pies.quote:Op maandag 15 september 2025 07:23 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Antifa niet radicaal is?
Het gaat om hoe dat gebruikt wordt in je même.quote:Op maandag 15 september 2025 07:23 schreef QAnonn het volgende:
[..]
In de video is ook te zien hoe ophitsend Kirk debatteerde.quote:Op maandag 15 september 2025 07:31 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Er zijn dus al mensen ontslagen!
Ik zie het probleem niet?quote:Op maandag 15 september 2025 07:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat om hoe dat gebruikt wordt in je même.
Ja ophitsers meoten dood, dat weten we nu wel.quote:Op maandag 15 september 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de video is ook te zien hoe ophitsend Kirk debatteerde.
En ook na zijn dood gaat het ophitsen gewoon verder aan beide kanten van het politieke spectrum.
En dat maak jij er weer van.quote:Op maandag 15 september 2025 07:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ophitsers meoten dood, dat weten we nu wel.
Lees dit nog even terug zou ik zeggen. Heb je blijkbaar gemist:quote:Op maandag 15 september 2025 07:23 schreef QAnonn het volgende:
[..]
En hoe is dat relevant voor dit topic?quote:Op maandag 15 september 2025 07:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet?
Dat tuig steekt winkels in de fik en slaat andersdenkenden in elkaar, om maar een paar dingetjes te noemen.
Pure terroristen.
Tja wat is de toegevoegde waarde om te zeggen dat je kunt zien dat hij aan het ophitsen was? Hij verspreidde een boodschap. Dat is gewoon bekend.quote:
Kirk is vermoord door zo'n antifa-achtig figuur.quote:Op maandag 15 september 2025 07:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoe is dat relevant voor dit topic?
Je kunt op verschillende manieren een boodschap verspreiden.quote:Op maandag 15 september 2025 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja wat is de toegevoegde waarde om te zeggen dat je kunt zien dat hij aan het ophitsen was? Hij verspreidde een boodschap. Dat is gewoon bekend.
Achtig..quote:Op maandag 15 september 2025 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Kirk is vermoord door zo'n antifa-achtig figuur.
Precies, en als de manieren van sommigen niet werken, probeer je het op andere manieren.quote:Op maandag 15 september 2025 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt op verschillende manieren een boodschap verspreiden.
Ik begin die vermoedens ook meer en meer bij jou en een paar anderen in dit topic te krijgen.quote:Op maandag 15 september 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Achtig..
Wat impliceert dat je hem aan antifa plakt.
Iedereen met de verkeerde mening wordt tegenwoordig extreem rechts genoemd in de media, dus dat zegt weinig.quote:Op maandag 15 september 2025 07:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lees dit nog even terug zou ik zeggen. Heb je blijkbaar gemist:
Wantie in NWS / Charlie Kirk doodgeschoten #22
Extreemrechts is koning in het doden in Amerika. Radicaal links, radicale islam etc. bestaan ook maar zijn vele malen kleiner. Dat plaatje suggereert anders.
Het motief van Tyler Robinson is ook nog steeds niet rond en kan nog alle kanten op. Maar ongeacht wat het motief is... bovenstaande blijft sowieso staan. Dus dat gore suggestieve plaatje kan hoe dan ook achterwege gelaten worden.
Het lijkt mij sterk dat deze ophitser dat vindt…quote:Op maandag 15 september 2025 07:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ophitsers meoten dood, dat weten we nu wel.
Klopt. Bella Ciao is van origine een antifascistisch lied maar is ook omarmd door de zogenoemde extreemrechtse groyper beweging in Amerika en in brede zin in de online gaming en meme-cultuur.quote:Op maandag 15 september 2025 07:50 schreef ToT het volgende:
Had hij overigens geen "Bella ciao" op 1 van die kogels staan?
En "Hey fascist, catch!" ?
Hoe dan ook; hij neukte een transseksueel, is links geradicaliseerd en is alles behalve een groyper. Zijn familie was conservatief, maar hij alles behalve.quote:Op maandag 15 september 2025 08:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. Bella Ciao is van origine een antifascistisch lied maar is ook omarmd door de zogenoemde extreemrechtse groyper beweging in Amerika en in brede zin in de online gaming en meme-cultuur.
Hey fascist, catch is een referentie naar een specifieke game: Helldivers 2. Een spel waarbij je voor een fictief fascistische overheid vecht tegen aliëns.
Ik dacht in eerste instantie ook dat deze aanwijzingen naar een links motief leidde maar nu ik er meer over weet lijkt het niet zo te zijn. Alle inscripties wijzen naar online/meme/trol/4chan cultuur waar het leven één grote grap en niet serieus is.
Ik dacht te hebben gelezen dat zijn kamergenoot in transitie is. Geen idee of ze een seksuele relatie hadden.quote:Op maandag 15 september 2025 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe dan ook; hij neukte een transseksueel, is links geradicaliseerd en is alles behalve een groyper. Zijn familie was conservatief, maar hij alles behalve.
Als je officiële bronnen gebruikt ipv Reddit cs dan had je geweten dat de schutter door zijn omgeving kennelijk als links is afgeschilderd.quote:Op maandag 15 september 2025 08:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. Bella Ciao is van origine een antifascistisch lied maar is ook omarmd door de zogenoemde extreemrechtse groyper beweging in Amerika en in brede zin in de online gaming en meme-cultuur.
Hey fascist, catch is een referentie naar een specifieke game: Helldivers 2. Een spel waarbij je voor een fictief fascistische overheid vecht tegen aliëns.
Ik dacht in eerste instantie ook dat deze aanwijzingen naar een links motief leidde maar nu ik er meer over weet lijkt het niet zo te zijn. Alle inscripties wijzen naar online/meme/trol/4chan cultuur waar het leven één grote grap en niet serieus is.
Dat is jouw smerige fantasiequote:Op maandag 15 september 2025 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe dan ook; hij neukte een transseksueel,
door een blanke denk jij ??quote:Op maandag 15 september 2025 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Kirk is vermoord door zo'n antifa-achtig figuur.
ophitsend debatteren ,quote:Op maandag 15 september 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de video is ook te zien hoe ophitsend Kirk debatteerde.
Waarom steeds met dit soort leugens en verzinsels komen?quote:Op maandag 15 september 2025 07:52 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Iedereen met de verkeerde mening wordt tegenwoordig extreem rechts genoemd in de media, dus dat zegt weinig.
Nee, hij zou een relatie daarmee hebben. Wat ze verder in bed uitspoken is niet gemeld, maar doorgaans is het niet onlogisch om te verwachten dat men dan ook seks heeft.quote:Op maandag 15 september 2025 08:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is jouw smerige fantasie
zijn kamergenoot was een trans, meer staat er niet
'romantic relationship' zei de governor.quote:Op maandag 15 september 2025 08:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is jouw smerige fantasie
zijn kamergenoot was een trans, meer staat er niet
In het artikel uit bovenstaande quote van WP wordt overigens overigens ook verwezen naar die games…quote:Op maandag 15 september 2025 08:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je officiële bronnen gebruikt ipv Reddit cs dan had je geweten dat de schutter door zijn omgeving kennelijk als links is afgeschilderd.
https://www.washingtonpos(...)ler-robinson-motive/
Dus dat vanaf het begin niet erg geweldig onderbouwde groyper verhaal, dat lijkt vooral niet zo te zijn.
Nou lijkt mij het motief eerder te komen uit dat hij kennelijk een relatie had met iemand die van man naar vrouw in transitie is, maar ook dat is natuurlijk speculeren.
Dat maakt iemand geen groyper, wel?quote:Op maandag 15 september 2025 08:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In het artikel uit bovenstaande quote van WP wordt overigens overigens ook verwezen naar die games…
Geen idee, net als van Kirk hoor ik deze week voor het eerst van groypers.quote:Op maandag 15 september 2025 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat maakt iemand geen groyper, wel?
Dus jij vindt officiële instanties die met naasten van de dader gesproken hebben kwa betrouwbaarheid vergelijkbaar met wat internet heldjes die met een vaag verhaal komen met at best indirect bewijs?quote:Op maandag 15 september 2025 08:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen idee, net als van Kirk hoor ik deze week voor het eerst van groypers.
Zolang hij zelf niks zegt lijkt me dat net zo (on)aannemelijk als motief als zijn relatie.
Beide zijn op dit moment speculatief. Ook over de vriend werd gezegd dat hij geschokt was over de daad.quote:Op maandag 15 september 2025 08:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt officiële instanties die met naasten van de dader gesproken hebben kwa betrouwbaarheid vergelijkbaar met wat internet heldjes die met een vaag verhaal komen met at best indirect bewijs?
Goh…
Wat is er speculatief aan dat zijn naasten vertellen dat hij links geradicaliseerd was in de afgelopen jaren? Dat is kennelijk wat zij getuigen en haaks staat op het groyper verhaal.quote:Op maandag 15 september 2025 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beide zijn op dit moment speculatief. Ook over de vriend werd gezegd dat hij geschokt was over de daad.
Maar de link naar dat spelletje legt ook een serieuze krant.
Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat bepaalde stromingen in de VS dit gebruiken als stok om transgenders mee te slaan. In de eerste 24 uur na de moord werd deze groep al gezien als hoofdschuldige, waarna extremisten opriepen tot 'maatregelen' tegen transgenders (in sommige gevallen werd zelfs onverbloemd gedreigd met geweld).quote:Op maandag 15 september 2025 08:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt officiële instanties die met naasten van de dader gesproken hebben kwa betrouwbaarheid vergelijkbaar met wat internet heldjes die met een vaag verhaal komen met at best indirect bewijs?
Goh…
Normies snappen niet dat als je kritiek hebt op Charlie Kirk dat je niet direct links bent. De mogelijke dader had kritiek op Charlie Kirk maar dat had Nick Fuentes ook en die is extreem rechts.quote:Op maandag 15 september 2025 08:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er speculatief aan dat zijn naasten vertellen dat hij links geradicaliseerd was in de afgelopen jaren? Dat is kennelijk wat zij getuigen en haaks staat op het groyper verhaal.
En wat is er speculatief aan dat de persoon waar hij mee samenwoonde heeft verklaard dat die een liefdesrelatie heeft met de dader en dat die in transitie is van man naar vrouw?
Daar is niets speculatiefs aan. Dat is gewoon wat vooralsnog is gebleken uit het onderzoek. Of je moet denken dat de gouverneur van Utah daarover jokt, maar dat lijkt mij dan weer speculatief.
Daarmee is nog geen motief vastgesteld. Maar het staat wel haak op het groyper verhaal. En iedereen die dat nu nog wil poneren als serieuze optie met alles wat nu via officiële kanalen naar buiten is gekomen, die heeft toch moeite met objectiviteit.
Kwalijk dat de naam van die kamergenoot nu blijkbaar rond gaat.quote:Op maandag 15 september 2025 08:56 schreef ToT het volgende:
Moordenaar Kirk had banden met furrygroepen en had relatie met transvrouw
"Kamergenoot", my ass!
Nee hij was een rechts-radicale wappie hoor!
Walgelijk inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2025 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kwalijk dat de naam van die kamergenoot nu blijkbaar rond gaat.
Die jongen moet nu vrezen voor z'n leven.
Tja dat is nu eenmaal normaal in het nieuws in Amerika. En waarschijnlijk wordt die lover ("kamergenoot") nu ook goed inder de loep genomen door de instanties om te zien hoeveel hij/zij hier in betrokken is geweest.quote:Op maandag 15 september 2025 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kwalijk dat de naam van die kamergenoot nu blijkbaar rond gaat.
Die jongen moet nu vrezen voor z'n leven.
Wtf? Normies?quote:Op maandag 15 september 2025 08:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Normies snappen niet dat als je kritiek hebt op Charlie Kirk dat je niet direct links bent. De mogelijke dader had kritiek op Charlie Kirk maar dat had Nick Fuentes ook en die is extreem rechts.
Dat lijkt me logisch in de onderzoeken, je hoeft het alleen niet met de hele wereld te delen.quote:Op maandag 15 september 2025 09:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat is nu eenmaal normaal in het nieuws in Amerika. En waarschijnlijk wordt die lover ("kamergenoot") nu ook goed inder de loep genomen door de instanties om te zien hoeveel hij/zij hier in betrokken is geweest.
Bel jij ff de Amerikaanse media op dan dat ze eiemands privacy moeten respecteren?quote:Op maandag 15 september 2025 09:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch in de onderzoeken, je hoeft het alleen niet met de hele wereld te delen.
Volgens mij gaat het dan om de aanklager. Die deelt informatie.quote:Op maandag 15 september 2025 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Bel jij ff de Amerikaanse media op dan dat ze eiemands privacy moeten respecteren?
Geen idee, zal wel een reactie zijn op Trannies.quote:Op maandag 15 september 2025 09:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja is het niet iets van "normfags" of zo?
Dat de instanties hem bevragen en zijn betrokkenheid toetsen, lijkt mij niet meer dan normaal. Het is echter extreem kwalijk dat zijn naam rond gaat, zeker in het extreem verhitte klimaat in de VS.quote:Op maandag 15 september 2025 09:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat is nu eenmaal normaal in het nieuws in Amerika. En waarschijnlijk wordt die lover ("kamergenoot") nu ook goed inder de loep genomen door de instanties om te zien hoeveel hij/zij hier in betrokken is geweest.
Het is een extreemlinkse gay furry met een trans partnerquote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
Edit: Ik zocht er nog eentje waarin ze de bling van een dader afgepakt hadden.
Het gaat er daar allemaal wat anders aan toe met privacy.
En ja: ik weet dat het om veroordeelde daders gaat, maar daar wordt continu met namen rondgestrooid.
Wel grappig trouwens:
"Het was een groyper!"
- "Hij neukte een transseksueel."
"Niet waar! Dat was alleen maar een kamergenoot!"
- "Zie dit Frontpagebericht over hun relatie."
"Wat kwalijk dat die kamergenoot bij naam genoemd wordt!"
Is hij nou een groyper of is het een gay furry met een trans partner?
https://www.politico.com/(...)is-a-cancer-00563437quote:Governor Cox: 'Social media is a cancer'
The Utah Republican said social media played a “direct role” in the fatal shooting of Charlie Kirk.
Utah Gov. Spencer Cox on Sunday called social media a “cancer” that played a direct role in the fatal shooting of conservative activist Charlie Kirk and other political figures over the last several years.
In an impassioned moment on NBC’s “Meet the Press” on Sunday, Cox condemned the algorithms of social media and the impact the sites have on young Americans in particular.
“I believe that social media has played a direct role in every single assassination and assassination attempt that we have seen over the last five, six years,” Cox, a Republican, told host Kristen Welker.
“There is no question in my mind — ‘cancer’ probably isn’t a strong enough word. What we have done, especially to our kids, it took us decades to realize how evil these algorithms are,” he continued.
Cox is not the only political leader to condemn social media in the aftermath of Kirk’s killing.
Sen. James Lankford (R-Okla.) on Sunday said algorithms “push people to the extreme.”
“The algorithm is all — on social media is always pushing who’s the angriest, who’s the loudest, who says the craziest thing, that’s what gets repeated over and over and over again,” Lankford told Major Garrett on CBS’ “Face the Nation.”
“So anytime that there is cogent dialogue or an issue on something where people may disagree, but they’re having a civil conversation on it, that gets pushed aside, toward someone that’s just angry and focused.”
Kirk was killed at a Utah college campus on Sept. 10. Graphic videos of the moment Kirk was shot have circulated widely on social media, but Cox urged users not to watch the videos. In a press conference following the shooting, Cox argued that videos showing Kirk’s shooting and the fatal stabbing of Ukrainian refugee Iryna Zarutska in North Carolina are “not good” for humans.
“We have not evolved in a way that we are capable of processing those types of violent imagery. And by the way, we’ve seen another one with a gruesome stabbing very recently that went viral. This is not good for us. It is not good to consume,” Cox said. “I would encourage people to log off, turn off, touch grass, go hug a family member, go out and do good in the community.”
It is unclear exactly how social media may have played a role in the killing of Kirk, but 22-year-old Tyler Robinson has been arrested for the shooting.
Amid incessant speculation online about the shooter’s background and motives, much of it unconfirmed or outright untrue, Cox confirmed on Sunday that Robinson’s roommate is cooperating with investigators.
“The roommate was a romantic partner, a male transitioning to female,” Cox told CNN’s Dana Bash on “State of the Union.”
“I can say that he has been very cooperative. This partner has been incredibly cooperative, had no idea that this was happening and is working with investigators.”
Cox told Bash that Robinson had been “indoctrinated” with “leftist ideology,” though he did not clarify how or why other than to say Robinson was “not a fan” of Kirk’s. Reporting by the New York Times also claims Robinson had joked with friends on the social messaging app Discord about a “doppelganger” being the shooter trying to get him in trouble.
Official charges against Robinson are expected to be filed Tuesday.
The governor on Sunday also laid blame on “conflict entrepreneurs” — such as conservative podcaster Steve Bannon — for inflammatory rhetoric and social media companies for problematic algorithms.
“They’re hijacking our agency. They’re hijacking our free will with these dopamine hits, same chemical reaction as fentanyl,” Cox said. “Getting us addicted to these platforms and outrage releases a dopamine hit, for sure. And they are taking no responsibility for this ... We absolutely have to hold them accountable.”
Dat lijkt me ook niet echt een Tiktokkie.quote:Op maandag 15 september 2025 09:56 schreef DrDentz het volgende:
"Amerika-deskundige" Van Rossem had nooit van Charlie Kirk gehoord voor de moord
Cox told Bash that Robinson had been “indoctrinated” with “leftist ideology,” though he did not clarify how or why other than to say Robinson was “not a fan” of Kirk’s.quote:Op maandag 15 september 2025 09:47 schreef Monolith het volgende:
Wijze woorden van de gouverneur van Utah:
[..]
https://www.politico.com/(...)is-a-cancer-00563437
Dan had hij wat meer op sociale media moeten zitten.quote:Op maandag 15 september 2025 09:56 schreef DrDentz het volgende:
"Amerika-deskundige" Van Rossem had nooit van Charlie Kirk gehoord voor de moord
Of beide tegelijk.quote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
maarten is nog Ridin' with Bidenquote:Op maandag 15 september 2025 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet echt een Tiktokkie.
Vraag me af hoe belangrijk hij nou echt was hoor.quote:Op maandag 15 september 2025 10:16 schreef DrDentz het volgende:
Als Amerikadeskundige zou je iemand die instrumentaal is geweest in de overwinning van Trump toch wel op je radar gehad moeten hebben.
De opper groyper is zo gay als maar kan met een voorliefde voor catboys. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
Edit: Ik zocht er nog eentje waarin ze de bling van een dader afgepakt hadden.
Het gaat er daar allemaal wat anders aan toe met privacy.
En ja: ik weet dat het om veroordeelde daders gaat, maar daar wordt continu met namen rondgestrooid.
Wel grappig trouwens:
"Het was een groyper!"
- "Hij neukte een transseksueel."
"Niet waar! Dat was alleen maar een kamergenoot!"
- "Zie dit Frontpagebericht over hun relatie."
"Wat kwalijk dat die kamergenoot bij naam genoemd wordt!"
Of hij zit juist op fok en heeft kennis genomen van de vileine opmerkingen alhier dat degenen die Charlie Kirk al eerder kenden waarsachijnlijk tot extreem rechts behoren.quote:Op maandag 15 september 2025 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan had hij wat meer op sociale media moeten zitten.
Als Amerikadeskundige hoef je ook niet elk religekkie en/of influencer te kennen lijkt me. Heb je een aardige dagtaak aan anders.quote:Op maandag 15 september 2025 10:16 schreef DrDentz het volgende:
Als Amerikadeskundige zou je iemand die instrumentaal is geweest in de overwinning van Trump toch wel op je radar gehad moeten hebben.
Er zijn zeker trans rechts net als dat er veel zwarte mensen rechts zijn.quote:Op maandag 15 september 2025 10:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of beide tegelijk.
Je wilt het misschien niet, maar trans/homos kunnen ook rechts zijn. Ik zeg niet dat dat nu ook zo is, er is nog geen motief bekent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |