Denk dat het een beetje inherent aan het vak is. Het is toch ook deels opvoeding en bescherming, dus ze zien zichzelf als een soort van beschermer van alle kinderen (maar vooral de minderheden; zelf zou ik trouwens zo'n vertroeteling heel slecht getrokken hebben).quote:Op zondag 14 september 2025 19:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt wel op hoe er in het onderwijs een boel van die radicalen zitten. Maar goed, dit was de afgelopen jaren natuurlijk al duidelijk geworden gezien de vele videos van docenten met een BLM en Pride vlag in hun klas, die opschepte op de socials over hoe ze hun (jonge) leerlingen introduceerden aan allerlei radicaal gedachtegoed over lhbt, gender en vermeend racisme.
Waarom sla je zo’n morele superioriteit/denigrerende toon aan? Zo’n persoonlijke aanval is toch helemaal niet nodig ?quote:Op zondag 14 september 2025 19:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vempje doet zijn academische toneelstukje, dat heeft die jongen nodig. Laat hem toch.
Mogelijk, maar we weten nog steeds niet wat precies de hobby's zijn van de buren van de ouders van de partner van de schutter, dus er valt nog weinig te zeggen. Dat komt nog wel in de Amerikaanse media, dan weten we meer!quote:Op zondag 14 september 2025 19:32 schreef jigggy het volgende:
Neukte de schutter nou een transgender furry?
Dat moet hij lekker helemaal zelf weten lijkt mij.quote:Op zondag 14 september 2025 19:32 schreef jigggy het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die relevant zou moeten zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 19:32 schreef jigggy het volgende:
Tuurlijk wel, Charlie was niet mals over transseksuelen , kan best dat de shooter daardoor gedreven werdquote:Op zondag 14 september 2025 19:39 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom die relevant zou moeten zijn.
Daar heb je wel gelijk in. Ik zal het proberen niet meer te doenquote:Op zondag 14 september 2025 19:27 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Waarom sla je zo’n morele superioriteit/denigrerende toon aan? Zo’n persoonlijke aanval is toch helemaal niet nodig ?
Terecht dat die schlemiel zijn baan kwijt is. Of moet dat nog gebeuren ?quote:
Uiteraardquote:Op zondag 14 september 2025 19:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat moet hij lekker helemaal zelf weten lijkt mij.
Dit heeft weinig met een wapenwet te maken.quote:Op zondag 14 september 2025 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
Nou, nu de storm een beetje is gaan liggen laat ik er mijn mening over geven.
Het is onacceptabel dat je iedereen die een andere mening gaat geven overhoop gaat schieten.
Nu snap ik dat men feest viert over de dood van deze conservatieve gek maar ik snap ook de verontwaardiging van de andere kant over de feestvierders over de dood van deze conservatieve gek.
Voor mij kaart dit hele spectakel wederom aan waarom een vrije wapenwet onwenselijk is in Nederland, en waarom de VS van deze waanzin af moet. Als elke idioot zomaar gewapend is onder het mom van zelfverdediging dan krijg je dus dit soort debiele toestanden.
Ik was het extreem oneens met Charlie Kirk maar ik had hem geen kogel toegewenst.
Klopt, er zijn er hier misschien verhoudingsgewijs een handjevol die connecties hebben om zo´n ding te kopen. Die had ik vroeger ook. Maar dat is zwaar illegaal. In de VS is dat een ander verhaal daar kun je makkelijk zo´n wapen kopen, en de kogels zijn vaak in de aanbieding.quote:Op zondag 14 september 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit heeft weinig met een wapenwet te maken.
Volkert had er ook zo een pistool.
Respectquote:Op zondag 14 september 2025 19:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik zal het proberen niet meer te doen
Els Borst werd met een mes bewerktquote:Op zondag 14 september 2025 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, er zijn er hier misschien verhoudingsgewijs een handjevol die connecties hebben om zo´n ding te kopen. Die had ik vroeger ook. Maar dat is zwaar illegaal. In de VS is dat een ander verhaal daar kun je makkelijk zo´n wapen kopen, en de kogels zijn vaak in de aanbieding.
Jaquote:Op zondag 14 september 2025 19:32 schreef jigggy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
41 steken, vanwege de euthanasiewet in opdracht van god.quote:Op zondag 14 september 2025 19:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Els Borst werd met een mes bewerkt
Meen je dat echt?quote:Op zondag 14 september 2025 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
Nu snap ik dat men feest viert over de dood van deze conservatieve gek
Ja klopt, nu denk ik toch dat je meer kunt doen tegen iemand met een mes, dan iemand met een pistool.quote:Op zondag 14 september 2025 19:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Els Borst werd met een mes bewerkt
De statistieken zijn helder: wapengeweld in dat soort landen is exponentieel groter dan in landen waar die vrijheid er niet is.quote:Op zondag 14 september 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit heeft weinig met een wapenwet te maken.
Volkert had er ook zo een pistool.
Dit was 100% een aanslag op zijn ideologie als je het het mij zou vragen. Van wat ik heb vernomen was het voor de rest best een aardige gozer.quote:Op zondag 14 september 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meen je dat echt?
Want als we dat perspectief volgen dan moeten we eigenlijk concluderen dat dit geen aanslag was op een persoon, maar een aanslag op zijn ideologie.
En de vrijheid om een ideologie zonder angst voor geweld uit te dragen is onderdeel van de fundatie van onze democratie.
Juichen om deze moordaanslag is dus juichen voor het ondermijnen van onze democratische waarden.
Ik begrijp dat niet.
Als dat de reden blijkt te zijn is het toch niet heel gek dat we dat te weten komen?quote:Op zondag 14 september 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Eigenlijk walgelijk hoeveel details al naar buiten komen, bijvoorbeeld over de huisgenoot die in transitie is en dat dit mogelijk de reden is dat de verdachte overging tot moord.
Het komt zo hijgerig en mediageil over. Je zou de verdachte maar kennen, en dat de media dat oppikt. Dan heb je geen leven meer in die gekte.
dat zal hem niet helpen , zijn eigen vader heeft hem herkendquote:Op zondag 14 september 2025 20:04 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat hij niet meewerkt en niet bekend heeft
Het moet allemaal snel, snel.quote:Op zondag 14 september 2025 20:15 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als dat de reden blijkt te zijn is het toch niet heel gek dat we dat te weten komen?
Wij zijn dit inderdaad niet gewend. Bij ons vertellen ze het publiek nog niet eens waar de moordenaar van Lisa nou eigenlijk vandaan komt.quote:Op zondag 14 september 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Eigenlijk walgelijk hoeveel details al naar buiten komen, bijvoorbeeld over de huisgenoot die in transitie is en dat dit mogelijk de reden is dat de verdachte overging tot moord.
Het komt zo hijgerig en mediageil over. Je zou de verdachte maar kennen, en dat de media dat oppikt. Dan heb je geen leven meer in die gekte.
Vind het opvallen weinig details tot nu toe. Schijnbaar is de FBI nog op zoek naar een brief van de dader wat nu precies de reden isquote:Op zondag 14 september 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarbij de fundatie van onze democratie is dat we een ideologie kunnen bestrijden in een debat of stemhokje. Is een aanslag op een ideologie dan niet eigenlijk ook een aanslag op de democratie?quote:Op zondag 14 september 2025 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit was 100% een aanslag op zijn ideologie als je het het mij zou vragen.
Dat heeft een reden, dat heeft het OM uitgelegd.quote:Op zondag 14 september 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wij zijn dit inderdaad niet gewend. Bij ons vertellen ze het publiek nog niet eens waar de moordenaar van Lisa nou eigenlijk vandaan komt.
Twee uitersten.
Wilde gok, maar het zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat men dat gewoon nog altijd niet weet.quote:Op zondag 14 september 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Bij ons vertellen ze het publiek nog niet eens waar de moordenaar van Lisa nou eigenlijk vandaan komt.
Ik heb al eens gedacht dat hij misschien wel helemaal niet de schutter is geweest.quote:Op zondag 14 september 2025 20:04 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat hij niet meewerkt en niet bekend heeft
Nigeria toch ?quote:Op zondag 14 september 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wij zijn dit inderdaad niet gewend. Bij ons vertellen ze het publiek nog niet eens waar de moordenaar van Lisa nou eigenlijk vandaan komt.
Twee uitersten.
Niet om het verder (nog) al te serieus te nemen, maar er gaan diverse berichten rond dat de kogel van achteren kwam, en niet van voren.quote:Op zondag 14 september 2025 20:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb al eens gedacht dat hij misschien wel helemaal niet de schutter is geweest.
In de persco werd gezegd dat het gevonden wapen een Mauser 98 was, en dat is een ding van ca. 120 cm. Dat kan toch nooit in dat rugzakje gezeten hebben???
Tjsa, ik neem het mensen niet kwalijk als men frustratie ervaart als een gedeelte van de bevolking volop terug in de tijd wil gaan. Echter zal er met het woord tegenin gegaan moeten worden, en niet met kogels. Als we iedereen met een afwijkende mening overhoop gaan schieten dan is het einde zoek, dan is er chaos.quote:Op zondag 14 september 2025 20:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Waarbij de fundatie van onze democratie is dat we een ideologie kunnen bestrijden in een debat of stemhokje. Is een aanslag op een ideologie dan niet eigenlijk ook een aanslag op de democratie?
Ik vind dat niet om te juichen.
Daarom heb ik persoonlijk zo’n probleem met al die mensen die hier luidkeels om staan te juichen.
Dan had ie toch wel ontkent?quote:Op zondag 14 september 2025 20:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb al eens gedacht dat hij misschien wel helemaal niet de schutter is geweest.
In de persco werd gezegd dat het gevonden wapen een Mauser 98 was, en dat is een ding van ca. 120 cm. Dat kan toch nooit in dat rugzakje gezeten hebben???
Die frustratie begrijp ik ook. En uitten dat je vindt dat Kirk met zijn ideologie bijdraagt aan de voedingsbodem voor dit soort excessen, snap ik ook (ondanks dat ik het er niet mee eens ben).quote:Op zondag 14 september 2025 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tjsa, ik neem het mensen niet kwalijk als men frustratie ervaart als een gedeelte van de bevolking volop terug in de tijd wil gaan.
Dat dansen op een graf heb ik zelf ook nooit helemaal begrepen. De man is immers dood, kan niets meer doen. Ik zou vooruit kijken, en aanpassingen doen.quote:Op zondag 14 september 2025 20:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die frustratie begrijp ik ook. En uitten dat je vindt dat Kirk met zijn ideologie bijdraagt aan de voedingsbodem voor dit soort excessen, snap ik ook (ondanks dat ik het er niet mee eens ben).
Wat ik echt specifiek bedoel is het spreekwoordelijke dansen op zijn graf. Dan dans je in mijn ogen ook om het feit dat ook democratie een kogel heeft gevangen die dag.
Extreem verwerpelijk gedrag.
Het geweer zat toch in zijn broekspijp? Ik begreep dat hij daarom met zijn been sleepte.quote:Op zondag 14 september 2025 20:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geen idee.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan had ie toch wel ontkent?
Hoeveel mensen Trump niet doodwensen. Het gaat niet om Trump als persoon. Trump staat ergens voor. Misschien is die man persoonlijk wel belangrijk als vader of voor wie dan ook in zijn persoonlijke kring. Het gaat om waar hij voor staat. Trumps ideologie deugt voor geen meter, we ( en dan vooral de VS) hebben een persoon nodig die charismatisch is en dit kan aankaarten.quote:Op zondag 14 september 2025 20:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die frustratie begrijp ik ook. En uitten dat je vindt dat Kirk met zijn ideologie bijdraagt aan de voedingsbodem voor dit soort excessen, snap ik ook (ondanks dat ik het er niet mee eens ben).
Wat ik echt specifiek bedoel is het spreekwoordelijke dansen op zijn graf. Dan dans je in mijn ogen ook om het feit dat ook democratie een kogel heeft gevangen die dag.
Ik ben bang dat een vuurwapen in Nl vrij verkrijgbaar is. De halve jeugd met fatbikes loopt ermee. Nee is echt een net zo’n groot probleem in Nlquote:Op zondag 14 september 2025 20:04 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De statistieken zijn helder: wapengeweld in dat soort landen is exponentieel groter dan in landen waar die vrijheid er niet is.
Ik vind de actie goedkeuren verwerpelijk, maar een herinnering lijkt me wel op zijn plaats dat uitgerekend Kirk met zijn organisatie Turning Point USA Trump destijds hielp met zijn poging om juist de democratie omver te werpen en in weerwil van de verkiezingsuitslag aan de macht te blijven.quote:Op zondag 14 september 2025 20:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 september 2025 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
Nou, nu de storm een beetje is gaan liggen laat ik er mijn mening over geven.
Het is onacceptabel dat je iedereen die een andere mening gaat geven overhoop gaat schieten.
Nu snap ik dat men feest viert over de dood van deze conservatieve gek maar ik snap ook de verontwaardiging van de andere kant over de feestvierders over de dood van deze conservatieve gek.
Voor mij kaart dit hele spectakel wederom aan waarom een vrije wapenwet onwenselijk is in Nederland, en waarom de VS van deze waanzin af moet. Als elke idioot zomaar gewapend is onder het mom van zelfverdediging dan krijg je dus dit soort debiele toestanden.
Ik was het extreem oneens met Charlie Kirk maar ik had hem geen kogel toegewenst.
Trump is democratisch gekozen om dat lachende geit van Kamala Harris dacht dat ze president van de USA zou wordenquote:Op zondag 14 september 2025 20:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen Trump niet doodwensen. Het gaat niet om Trump als persoon. Trump staat ergens voor. Misschien is die man persoonlijk wel belangrijk als vader of voor wie dan ook in zijn persoonlijke kring. Het gaat om waar hij voor staat. Trumps ideologie deugt voor geen meter, we ( en dan vooral de VS) hebben een persoon nodig die charismatisch is en dit kan aankaarten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |