Lijkt me dat die wel van de tv af mag.quote:Op zondag 14 september 2025 11:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog trouwens even hier op, natuurlijk is het zorgelijk dat extremisten online dat toejuichen. Maar dat zijn vaak anonieme nobodies. Belangrijker zijn denk ik de politieke kopstukken en opiniemakers met een groot publiek.
Neem nou deze fox news host / opiniemaker gister die doodleuk stelt dat daklozen maar vermoord zouden moeten worden:
Bekijk deze YouTube-video
Zou hij op staande voet ontslagen moeten worden en zijn publiek verliezen? Of wat zou daarmee moeten gebeuren?
Ik heb niets als waarheid geponeerd en de kritiek in de review vind ik ook unfair. Zoals gezegd: Reilly heeft een behoorlijk aantal hate crimes volledig uitgeplozen en daarvan bleek 80% een hoax (in de review wordt dit bevestigd, alleen wordt het 'estimate' genoemd). Alleen geeft hij ook aan dat je dat percentage niet zomaar kan extrapoleren naar alle hate crimes. Dat is gewoon wetenschappelijk zuiver. Net als dat het zuiver is om het percentage van 80% met de kanttekening te plaatsen dat hij het als hoax heeft gecategoriseerd, terwijl daar natuurlijk altijd wel grijze gevallen tussen zullen zitten.quote:Op zondag 14 september 2025 10:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is ook lekker gemakzuchtig. Een boek aanhalen, als waarheid poneren en als er dan kritische noten worden gekraakt op basis van recensies die ik erover lees dan is het 'lees het boek maar' en 'alle kritiek op de inhoud is omdat hij een gevoelige snaar raakt'. Ik vind dit soort reviews alleszins redelijk en daar wordt nota bene gesteld dat hij weigert concreet te zijn voor wat betreft het percentage hoaxes, terwijl jij doodleuk 80% poneerde:
[..]
Maar nogmaals, je kunt niet domweg iets roepen, wat als ik anderen mag geloven niet eens in het boek staat en dan verwijzen naar het boek. Dat is het equivalent van 'argument by YouTube dump' waarbij je je punt niet maakt, maar gewoon 3 uur aan YouTube video op iemands bord dumpt waarvan je dan gaat verwachten dat die persoon dat gaat kijken en er puntsgewijs op gaat reageren.
We hebben nog een lijstje tegoed waarin het feit dat voor elke door extreem links veroorzaakte slachtoffer minimaal tien door rechts veroorzaakte slachtoffers te vinden zijn op basis van aanvullende of verbeterde feiten wordt gecorrigeerd.quote:Op zondag 14 september 2025 11:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan zul je het met me eens dat daar een heel groot probleem zit.
Ik.vind dat best eng, die radicaal linkse lui die moord en doodslag staan toe te juichen.
https://theintercept.com/(...)passports-terrorism/quote:Op zondag 14 september 2025 11:43 schreef hondonspain het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zou daar weleens een echte link van willen zien, want lijkt me totale BS
Leg dan eens uit hoe die zin daarna bij zou dragen aan de vraag of wat de NOS had gemeld een verdraaiing is of niet.quote:Op zondag 14 september 2025 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is hilarisch en tergend sneu tegelijkertijd
Rechtste politici roepen continu op tot geweld. En op fok maken ze zich zorgen over twitteraars met 5 volgersquote:Op zondag 14 september 2025 11:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog trouwens even hier op, natuurlijk is het zorgelijk dat extremisten online en offline dat toejuichen. Maar dat zijn vaak anonieme nobodies. Belangrijker zijn denk ik de politieke kopstukken en opiniemakers met een groot publiek.
Neem nou deze fox news host / opiniemaker gister die doodleuk stelt dat daklozen maar vermoord zouden moeten worden:
Zou hij op staande voet ontslagen moeten worden en zijn publiek verliezen? Of wat zou daarmee moeten gebeuren?
Ben je nu aan het deflecting?quote:Op zondag 14 september 2025 11:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
We hebben nog een lijstje tegoed waarin het feit dat voor elke door extreem links veroorzaakte slachtoffer minimaal tien door rechts veroorzaakte slachtoffers te vinden zijn op basis van aanvullende of verbeterde feiten wordt gecorrigeerd.
Tot die tijd zijn de door mij aangeleverde feiten helaas de waarheid. Namelijk meer dan 200 dodelijke slachtoffers door extreem-rechtse aanslagen tegenover minder dan 10 door extreem-links de afgelopen 25 jaar in de VS en Europa.
Is extreem-links ongevaarlijk, minder idioot of acceptabeler dan extreem-rechts? Zeker niet. Maar het blijft wonderbaarlijk dat in meer dan 20 delen over een moord van iemand uit rechts-conservatieve kring door iemand uit rechts-conservatieve kring, continu de gevaren van (niet alleen extreem) links worden uitvergroot en de grotere gevaren van extreem-rechts ontkent of gebagatelliseerd.
En misschien is bij het radicaliseren van een zwakzinnige die vanaf zijn jeugd is geïndoctrineerd met wapens, geweld en superioriteit van het eigen wereldbeeld de eerste 20 jaar een stuk belangrijker dan de laatste 2?
En over toejuichen. Ik zie bij rechts weinig verontwaardiging over het doden van duizenden kinderen door een bevriend rechts regime, sterker nog de geur die in die topics rondwaart doet aan vroeger tijden denken.
De programmering en de inhoud daarvan? Nope. Wel als het gaat om openbare orde. Maar ik heb niet gelezen over dat de openbare orde in geding was.quote:
JK Rowling is volgens mij overwegend links. Nee, ze komt op voor vrouwen.quote:Op zondag 14 september 2025 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
omdat ze rechtse meningen heeft
dan moet je tegenwoordig door net iets te veel mensen dood
Omdat in die zin de essentie van de racistische verdraaiing van Kirk zit. Deze teringhoogopgeleide vrouwen zijn kennelijk zo dom dat ze een WITTE plek gestolen hebben.quote:Op zondag 14 september 2025 11:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe die zin daarna bij zou dragen aan de vraag of wat de NOS had gemeld een verdraaiing is of niet.
the fuck. En dan gek vinden dat mensen zeggen dat ze er fasciste ideeën op na houden.quote:Op zondag 14 september 2025 11:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog trouwens even hier op, natuurlijk is het zorgelijk dat extremisten online en offline dat toejuichen. Maar dat zijn vaak anonieme nobodies. Belangrijker zijn denk ik de politieke kopstukken en opiniemakers met een groot publiek.
Docenten die het helemaal geweldig vinden dat Charlie's dood verheerlijkt wordt; wat voor boodschap geef je je studenten dan? Helemaal geweldig dat die daar consequenties van ondervinden!quote:Op zondag 14 september 2025 11:27 schreef KinKiJan het volgende:
[ x ]
Met dat achterlijke gejuich enerzijds en dergelijke heksenjachten anderzijds wordt het er allemaal niet beter op
Alsof de Mossad in twee dagen zo'n moord kan regelen...quote:Op zondag 14 september 2025 11:12 schreef 2172619626795 het volgende:
Misschien omdat Kirk Israelische donaties heeft aangenomen, en twee dagen nadat hij onder toeziend oog van zijn miljoenen volgers openlijk Israel begon te bekritiseren, is doodgeschoten?
Deze aanslag heeft idd duidelijk meer voorbereiding gehad dan dat, maar uiteraard is het in principe wel mogelijk.quote:Op zondag 14 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof de Mossad in twee dagen zo'n moord kan regelen...
Je bent weer wat dingen aan het verdraaien en verzwijgen. Ik had het fragment elders als gezien, op dezelfde wijze geknipt.quote:Op zondag 14 september 2025 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat deze gast super boos was over een "NOS frame", maar kennelijk zelf niet verder kwam dan een fragment uit VI, waar ze dan ook nog net hadden geknipt voordat Kirk zei dat deze vrouwen de plekken van witte mensen hadden gejat.
onzin logicaquote:Op zondag 14 september 2025 11:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van mij mogen deze mensen best even door de politie ondervraagd worden. Lijkt me niet meer dan normaal als ze een bezoekje krijgen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je op deze manier verder gaat. Ze wordt niet met de dood bedreigt "omdat ze een rechtse mening heeft"; dat is een frame wat niet helpt.
Stel even dit scenario:
Pietje zegt: "Ik hou niet van salami."
Klaasje zegt: "Pietje moet dood, omdat hij niet van salami houdt."
@:Flippingcoin zegt: "Van Klaasje moet Pietje dood, omdat hij een hekel heeft aan eten."
Als je de berichten van de lui opzoekt uit die lijst dan kom je alleen al meerdere mensen tegen die helemaal niet juichen om zijn dood. En dat is natuurlijk het probleem met dit soort heksenjachten...quote:Op zondag 14 september 2025 11:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Docenten die het helemaal geweldig vinden dat Charlie's dood verheerlijkt wordt; wat voor boodschap geef je je studenten dan? Helemaal geweldig dat die daar consequenties van ondervinden!
En oproepen om Charlie's gezin uit te moorden moet uiteraard helemaal afgestraft worden!
Ja, dat soort haarkloverij ben ik inmiddels wel gewend.quote:Op zondag 14 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heel subtiel draagt de schrijver bij aan polarisatie:
In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden.
Dus bij links is het het uiterste spectrum (wat overigens duidelijk niet waar is), maar het zijn wel gewoon rechtse krachten.
Uh-huh.
Wat verdraai ik dan?quote:Op zondag 14 september 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent weer wat dingen aan het verdraaien en verzwijgen. Ik had het fragment elders als gezien, op dezelfde wijze geknipt.
En het fragment bevatte alles wat relevant was ter zake van de discussie in VI.
Van de andere kant: iemand die zulke idiote denkbeelden heeft hoort geen kinderen te onderwijzen.quote:Op zondag 14 september 2025 11:27 schreef KinKiJan het volgende:
[ x ]
Met dat achterlijke gejuich enerzijds en dergelijke heksenjachten anderzijds wordt het er allemaal niet beter op
Hij kon redelijk bot overkomen en hij bekeek alles vanuit een enorm religieus standpunt. Op zich heeft hij natuurlijk gelijk van "Als je met je benen wijd gaat, kan dat bepaalde gevolgen hebben", maar hij gaf (zoals wel vaker) niet direct antwoord op de vraag: stel DAT je je hebt laten bezwangeren, moet je dan je toekomst opgeven om voor het kind te zorgen waardoor je beiden in armoede zit? Alleenstaande moeder zijn in Amerika is vaak geen pretje, zeker zonder een fatsoenlijke afgeronde opleiding.quote:Op zondag 14 september 2025 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
ik snap niet wat die Kirk fout deed om neergeschoten te worden door links
Het is een wat rare opmerking, maar iemand zegt: ofwel hulp aanvaarden, ofwel achter de tralies. En dan geeft hij optie drie: dat je ook mag kiezen voor euthanasie.quote:Op zondag 14 september 2025 11:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nee, dat heb je niet. Kan ook niet, want het is niet waar. Het aantal dodelijke slachtoffers van extreem rechts geweld in de VS is nl. de afgelopen 25 jaar hoger. Alleen niet met factor 100 zoals jij ten onrechte hebt beweerd.quote:Op zondag 14 september 2025 11:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
We hebben nog een lijstje tegoed waarin het feit dat voor elke door extreem links veroorzaakte slachtoffer minimaal tien door rechts veroorzaakte slachtoffers te vinden zijn op basis van aanvullende of verbeterde feiten wordt gecorrigeerd.
quote:Op zondag 14 september 2025 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een wat rare opmerking, maar iemand zegt: ofwel hulp aanvaarden, ofwel achter de tralies. En dan geeft hij optie drie: dat je ook mag kiezen voor euthanasie.
En dan kom je bij de vraag wat erger is: levenslang opgesloten worden, of dan maar meteen een spuitje...
Toch iets anders dan suggereren om alle daklozen (het ging neem ik aan over daklozen die mentale problemen hebben) maar meteen te vermoorden.
'Involuntary lethal injection' is wat hij zegt. Dat is niet hetzelfde als euthanasie.quote:Op zondag 14 september 2025 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een wat rare opmerking, maar iemand zegt: ofwel hulp aanvaarden, ofwel achter de tralies. En dan geeft hij optie drie: dat je ook mag kiezen voor euthanasie.
En dan kom je bij de vraag wat erger is: levenslang opgesloten worden, of dan maar meteen een spuitje...
Toch iets anders dan suggereren om alle daklozen (het ging neem ik aan over daklozen die mentale problemen hebben) maar meteen te vermoorden.
Maar als zij die plek hebben gekregen vanwege hun huidskleur, is het dan niet evident dat ze die hebben gekregen ten koste van iemand met een andere huidskleur (maar dat kan dan ook een Aziaat zijn, we weten uit de cijfers dat bij Universiteiten de Aziaten het meest nadeel hebben ondervonden van affirmative action)?quote:Op zondag 14 september 2025 11:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat in die zin de essentie van de racistische verdraaiing van Kirk zit. Deze teringhoogopgeleide vrouwen zijn kennelijk zo dom dat ze een WITTE plek gestolen hebben.
Daarmee gaat het van steun naar DEI initiatieven heel snel richting een rassendiscussie
Hij maakt er graag een wedstrijdje van. Whataboutism.quote:Op zondag 14 september 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet. Kan ook niet, want het is niet waar. Het aantal dodelijke slachtoffers van extreem rechts geweld in de VS is nl. de afgelopen 25 jaar hoger. Alleen niet met factor 100 zoals jij ten onrechte hebt beweerd.
Dit bedoel ik dus. Gefeliciteerd jij bent succesvol geradicaliseerdquote:Op zondag 14 september 2025 11:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ben je nu aan het deflecting?
'maar rechts...'.
Hou toch op man.
Zo'n moord als deze heeft sowieso al meer tijd nodig aan vergaderingen, omdat er genoeg gelijkaardige mogelijkheden zouden zijn en dan nog zouden ze ook nog gaan kijken welke van die mogelijkheden het beste zouden zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 12:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze aanslag heeft idd duidelijk meer voorbereiding gehad dan dat, maar uiteraard is het in principe wel mogelijk.
Verbeter mij beste kerel.quote:Op zondag 14 september 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet. Kan ook niet, want het is niet waar. Het aantal dodelijke slachtoffers van extreem rechts geweld in de VS is nl. de afgelopen 25 jaar hoger. Alleen niet met factor 100 zoals jij ten onrechte hebt beweerd.
Geen woord over de piemel die ook nodig is dat er bezwangerd wordt.quote:Op zondag 14 september 2025 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij kon redelijk bot overkomen en hij bekeek alles vanuit een enorm religieus standpunt. Op zich heeft hij natuurlijk gelijk van "Als je met je benen wijd gaat, kan dat bepaalde gevolgen hebben", maar hij gaf (zoals wel vaker) niet direct antwoord op de vraag: stel DAT je je hebt laten bezwangeren, moet je dan je toekomst opgeven om voor het kind te zorgen waardoor je beiden in armoede zit? Alleenstaande moeder zijn in Amerika is vaak geen pretje, zeker zonder een fatsoenlijke afgeronde opleiding.
Het is een zware morele discussie die je niet zomaar kan afwuiven met: "Kinderen zijn een zegen en als je er niet voor wil zorgen had je je maar niet moeten laten volblaffen!"
Dat is achteraf gelul; had ze maar niet zo dom moeten zijn, okee, maar wat nu? Laat hem dan ook eerlijk zeggen van dat hij van haar verwacht dat ze haar studie opgeeft.
Dat ik alleen het fragment bij VI had gezien. Je vroeg mij om een voorbeeld en dit was de meest eenvoudige.quote:
Het was een jongedame die hem een vraag over abortus stelde.quote:Op zondag 14 september 2025 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen woord over de piemel die ook nodig is dat er bezwangerd wordt.
Exact dát, godsallemachtig zeg..quote:Op zondag 14 september 2025 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen woord over de piemel die ook nodig is dat er bezwangerd wordt.
Precies. Dit zou wel heel erg reactief geweest zijn met idd een heel vreemde keuze voor een schutter.quote:Op zondag 14 september 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo'n moord als deze heeft sowieso al meer tijd nodig aan vergaderingen, omdat er genoeg gelijkaardige mogelijkheden zouden zijn en dan nog zouden ze ook nog gaan kijken welke van die mogelijkheden het beste zouden zijn.
En ze zouden een prof gebruiken lijkt mij zo. Die hebben ze namelijk voldoende.
In de context neem ik aan dat hij vrijwillig bedoelde, want als je opties gaat voorleggen is het raar om daar een onvrijwillige tussen te zetten, nietwaar?quote:Op zondag 14 september 2025 12:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]Hij zegt letterlijk: Involuntary injections... En dan nog er achter: just kill them. Dus daklozen vermoorden als ze niet kiezen om de gevangenis in te gaan.
Dit proberen goed te pratenDe tering.
Als het bij ontslag blijft prima. Alleen hoeft er maar 1 nutcase te zijn die zo'n lijst als hitlist gaat zien, dan zijn de consequenties helemaal zo geweldig niet meer. Over andere tijden gesproken; de schandpaal ligt ver achter ons, die is met goede reden afgeschaft. In andere tijden hoorde ik ook altijd dat eigen rechter spelen niet de oplossing is.quote:Op zondag 14 september 2025 11:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Docenten die het helemaal geweldig vinden dat Charlie's dood verheerlijkt wordt; wat voor boodschap geef je je studenten dan? Helemaal geweldig dat die daar consequenties van ondervinden!
In mijn jeugd werd gezegd dat je woorden met woorden moet weerleggen, niet met geweld. Maar ja: dat waren andere tijden he.
En oproepen om Charlie's gezin uit te moorden moet uiteraard helemaal afgestraft worden!
Eens. Zulke mensen hebben een voorbeeldfunctie, daar hoort het toejuichen van zo'n moord natuurlijk absoluut niet bij.quote:Op zondag 14 september 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Van de andere kant: iemand die zulke idiote denkbeelden heeft hoort geen kinderen te onderwijzen.
Ja, en? Dan zijn er geen 2 personen (van verschillend geslacht) nodig om zwanger te raken?quote:Op zondag 14 september 2025 12:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Het was een jongedame die hem een vraag over abortus stelde.
Je moet misschien wat minder aannemen en even opzoeken wat Involuntary betekend.quote:Op zondag 14 september 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de context neem ik aan dat hij vrijwillig bedoelde, want als je opties gaat voorleggen is het raar om daar een onvrijwillige tussen te zetten, nietwaar?
Verder praat ik niets goed, ik noem het zelfs een rare opmerking, alleen werd er gesuggereerd dat hier werd voorgesteld om iedere dakloze maar te vermoorden en dat is totaal niet wat er gezegd word.
Vrouw een hoer, man is stoer.quote:Op zondag 14 september 2025 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en? Dan zijn er geen 2 personen (van verschillend geslacht) nodig om zwanger te raken?
Compleet absurd, maar zelfs in de vs gaat dit wel te ver neem ik aan.quote:Op zondag 14 september 2025 12:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]Hij zegt letterlijk: Involuntary injections... En dan nog er achter: just kill them. Dus daklozen vermoorden als ze niet kiezen om de gevangenis in te gaan.
Dit proberen goed te pratenDe tering.
Als je een gevaar bent zoals die knakker die het een goed idee vond om die 23 jarige Oekraïense dame te vermoorden en waarvan ook zijn moeder had gesmeekt om hem op te nemen, dan is het heel normaal om te zeggen dat als iemand niet opgenomen wil worden en behandeld, dat die dan maar gewoon achter slot en grendel moet.quote:Op zondag 14 september 2025 12:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
'Involuntary lethal injection' is wat hij zegt. Dat is niet hetzelfde als euthanasie.
Sowieso is het oproepen om mensen levenslang op te sluiten vanwege mentale problemen al knettergek.
Misschien heb je t gemist maar die man rechts zegt om het af te sluiten: "just kill em"quote:Op zondag 14 september 2025 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is fox news. Dus nee zal wel niet. Maar laat me graag verrassen.quote:Op zondag 14 september 2025 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Compleet absurd, maar zelfs in de vs gaat dit wel te ver neem ik aan.
Is mij al te duidelijk.quote:Op zondag 14 september 2025 12:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Hij maakt er graag een wedstrijdje van. Whataboutism.
Ah was dit de context… Dat is wel het gevaar met die korte fragmenten delen.quote:Op zondag 14 september 2025 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je een gevaar bent zoals die knakker die het een goed idee vond om die 23 jarige Oekraïense dame te vermoorden en waarvan ook zijn moeder had gesmeekt om hem op te nemen, dan is het heel normaal om te zeggen dat als iemand niet opgenomen wil worden en behandeld, dat die dan maar gewoon achter slot en grendel moet.
Vind ik dan.
Bizar dat dat soort denkbeelden nog steeds bestaanquote:Op zondag 14 september 2025 12:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vrouw een hoer, man is stoer.
Ik weet precies wat het betekent, maar mensen willen nog wel eens een verkeerd woord gebruiken. In de context van het geven van opties aan iemand is de optie: we gaan je in ieder geval ook even een dodelijke spuit geven volstrekt onlogisch.quote:Op zondag 14 september 2025 12:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je moet misschien wat minder aannemen en even opzoeken wat Involuntary betekend.
ja uiteraardquote:Op zondag 14 september 2025 12:07 schreef ToT het volgende:
Het is een zware morele discussie die je niet zomaar kan afwuiven met: "Kinderen zijn een zegen en als je er niet voor wil zorgen had je je maar niet moeten laten volblaffen!"
Dat is achteraf gelul; had ze maar niet zo dom moeten zijn, okee, maar wat nu?
Laat hem dan ook eerlijk zeggen van dat hij van haar verwacht dat ze haar studie opgeeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |