De vraag stellen, is hem beantwoorden: je komt te weinig in grote steden en achterbuurten. Schoof zei eens (als topambtenaar, voor ie premier werd): "de mensen die in zo grote getale op de PVV stemmen, zullen daar toch wel een reden voor hebben".quote:Op zondag 14 september 2025 09:35 schreef mcmlxiv het volgende:
En misschien kom ik te weinig in grote steden en achterbuurten, ik begrijp 80% van de structurele ontevredenheid en verontwaardiging gewoon niet. Veel mensen doen net alsof we in een derdewereldland wonen, waar slaat dat op?
De PVV haalt echter het grootste percentage stemmen op het platteland en in de dorpen. Niet in de steden.quote:Op zondag 14 september 2025 10:44 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag stellen, is hem beantwoorden: je komt te weinig in grote steden en achterbuurten. Schoof zei eens (als topambtenaar, voor ie premier werd): "de mensen die in zo grote getale op de PVV stemmen, zullen daar toch wel een reden voor hebben".
Dit soort redeneringen zijn echt om moedeloos van te worden. Mensen die aan poepseks doen hebben zullen daar toch ook wel een reden voor hebben, maar het blijft fucking goor.quote:Op zondag 14 september 2025 10:44 schreef blomke het volgende:
"de mensen die in zo grote getale op de PVV stemmen, zullen daar toch wel een reden voor hebben".
nou daar heeft ie wel gelijk in, het zijn ook veel gefrustreerde mensen vanwege het woningtekort,quote:Op zondag 14 september 2025 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
: "de mensen die in zo grote getale op de PVV stemmen, zullen daar toch wel een reden voor hebben".
Rucphen: 54% voor PVV in 2023, slechts 13% heeft een migratieachtergrond (dus inclusief hier geborenen).quote:Op zondag 14 september 2025 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De PVV haalt echter het grootste percentage stemmen op het platteland en in de dorpen. Niet in de steden.
Ik lees en ken veel kritiek op het voorstel om illegaliteit strafbaar te maken (vooral dat het in een toch al technisch slecht dichtgetimmerde wet werd gerommeld) maar dat het juridisch niet haalbaar zou zijn kom ik eigenlijk amper tegen.quote:Op zondag 14 september 2025 10:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jij noemt het een frame, maar uiteindelijk is het een tweeledig probleem.
Aan de ene kant is alles veels te ingewikkeld/juridisch gemaakt.
https://youtube.com/shorts/5PIdyJZd-lE?si=unZzJJA2KRKUqzLL
https://www.nrc.nl/nieuws(...)envoudiging-a4894289
En aan de andere kant heb je zaken als de strafbaarstelling rond illegaliteit die "juridisch niet haalbaar" wordt geacht terwijl vele landen om ons heen het al wel kennen.
Gek genoeg stemt de onderkant van de bevolking overwegend rechts en meestal op de PVV. De laaggeschoolden en/of anderszins kansarmen. Die stemmen op het gevoel, zij vinden dat ze ook recht hebben op een goed leven en dat je daar hard voor moet werken. De mensen die links stemmen zijn voornamelijk hooggeschoolden en/of vrouwen. Die weten wat beter hoe de wereld werkt en hebben meer empathie.quote:Op zondag 14 september 2025 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De PVV haalt echter het grootste percentage stemmen op het platteland en in de dorpen. Niet in de steden.
Vrijheid, saamhorigheid en tolerantie versus individuele vrijheid voor de rijken en de rest van de bevolking moet doen wat ze gezegd wordt.quote:Op zondag 14 september 2025 11:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik lees en ken veel kritiek op het voorstel om illegaliteit strafbaar te maken (vooral dat het in een toch al technisch slecht dichtgetimmerde wet werd gerommeld) maar dat het juridisch niet haalbaar zou zijn kom ik eigenlijk amper tegen.
Dat we zaken eenvoudiger moeten proberen te maken ben ik overigens helemaal voor. Maar ook hier geldt weer, als plannen goed in elkaar zitten kan een tegenstander bij de rechter hoog en laag springen maar dan gaat het toch door.
Ofwel de kwaliteit van plannen moet over de hele linie omhoog.
De strafbaarheidsstelling van illegaliteit wordt alleen maar ingevoerd om te kunnen zeggen dat alle illegalen criminelen zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 11:04 schreef Jigzoz het volgende:
De strafbaarstelling van de illegaliteit lost niets op, levert wel problemen op en is alleen maar bedoeld om te scoren bij mensen met een hekel aan migranten. Een voorbeeld pur sang van rechtsconservatieve symboolpolitiek.
sp trekt ook veel laaggeschoolden, vvd juist weinig.quote:Op zondag 14 september 2025 11:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gek genoeg stemt de onderkant van de bevolking overwegend rechts en meestal op de PVV. De laaggeschoolden en/of anderszins kansarmen. Die stemmen op het gevoel, zij vinden dat ze ook recht hebben op een goed leven en dat je daar hard voor moet werken. De mensen die links stemmen zijn voornamelijk hooggeschoolden en/of vrouwen. Die weten wat beter hoe de wereld werkt en hebben meer empathie.
Ik ben (helaas) ook laaggeschoold.quote:Op zondag 14 september 2025 11:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
sp trekt ook veel laaggeschoolden, vvd juist weinig.
Niet perse een links rechts dingetje imo
Tegen dit niveau van redenatie kan niemand op.quote:Op zondag 14 september 2025 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen zijn echt om moedeloos van te worden. Mensen die aan poepseks doen hebben zullen daar toch ook wel een reden voor hebben, maar het blijft fucking goor.
Dat geeft het gebrek aan politiek inzicht van Schoof aan. Voor veel mensen ligt de reden in het feit dat ze al sinds Fortuyn, en daarna Verdonk, Wilders en Baudet e.v.a., worden voorgelogen. En dat de gevestigde politiek te weinig een antwoord heeft op deze constante leugenstroom.quote:Op zondag 14 september 2025 10:44 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag stellen, is hem beantwoorden: je komt te weinig in grote steden en achterbuurten. Schoof zei eens (als topambtenaar, voor ie premier werd): "de mensen die in zo grote getale op de PVV stemmen, zullen daar toch wel een reden voor hebben".
De gevestigde politiek (lees: CDA en VVD) hebben dit de afgelopen decennia gefaciliteerd en van zuurstof voorzien.quote:Op zondag 14 september 2025 11:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat geeft het gebrek aan politiek inzicht van Schoof aan. Voor veel mensen ligt de reden in het feit dat ze al sinds Fortuyn, en daarna Verdonk, Wilders en Baudet e.v.a., worden voorgelogen. En dat de gevestigde politiek te weinig een antwoord heeft op deze constante leugenstroom.
Ik heb het niet over rechtszaken die terecht de overheid aan de wet houden, maar het feit dat het aantal woningbouwrechtszaken anders soort NIMBY rechtszaken bij de RvS al een tijdje flink oplopen: https://www.raadvanstate.nl/voorrang-woningbouwzaken/quote:Op zondag 14 september 2025 10:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, nogal logisch als het kabinet wet- en regelgeving om de haverklap vooral als lastige obstakels ziet. Het is vrij schandalig dat de rechter er constant aan te pas moet komen om de overheid te dwingen om binnen de lijntjes te kleuren.
we moeten misschien weer woningen in weilanden gaan bouwen, koeien protesteren nietquote:Op zondag 14 september 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rechtszaken die terecht de overheid aan de wet houden, maar het feit dat het aantal woningbouwrechtszaken anders soort NIMBY rechtszaken bij de RvS al een tijdje flink oplopen: https://www.raadvanstate.nl/voorrang-woningbouwzaken/
Meestal over verpest uitzicht, angst voor auto's door de eigen straat en zulke enorm zelfgerichte argumenten. Zie ook Mona Keijzer die zo'n rechtszaak voerde, tegen woningbouw.
En dat is maar een zeer duidelijk voorbeeld van het egoïstische denken.
Denken in gemeenschapszin is in Nederland veel ongebruikelijker dan in veel andere landen. '
Als ik er maar geen last van heb' hoor je hier veel, inschikken omdat dat beter is voor de samenleving als geheel is erg moeilijk.
En met zo'n bevolking is het gewoon erg moeilijk om maatregelen te nemen die in het belang zijn van de samenleving, want er zijn altijd wel groepen die 'er last van hebben'.
En die dan ook naar de rechter stappen om besluiten jaren te vertragen. Ik weet van wethouders die daarom bepaalde besluiten maar niet nemen, al is de kans dat ze bij de rechter winnen groot.
Maar de gemeente heeft geen zin in jarenlange procedures en nu een besluit nemen dat vervolgens jarenlang stil gaat liggen voelt zinloos.
Ik reageerde eigenlijk op iemand anders in een andere context. Maar dit ligt in het verlengde ervan, dus oké.quote:Op zondag 14 september 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rechtszaken die terecht de overheid aan de wet houden, maar het feit dat het aantal woningbouwrechtszaken anders soort NIMBY rechtszaken bij de RvS al een tijdje flink oplopen: https://www.raadvanstate.nl/voorrang-woningbouwzaken/
Meestal over verpest uitzicht, angst voor auto's door de eigen straat en zulke enorm zelfgerichte argumenten. Zie ook Mona Keijzer die zo'n rechtszaak voerde, tegen woningbouw.
Maar hier heb ik ook wel weer bezwaar tegen. Zoiets als een volksaard bestaat niet en of het NIMBY-denken in Nederland meer voorkomt dan in andere landen betwijfel ik. Waar blijkt dat uit?quote:En dat is maar een zeer duidelijk voorbeeld van het egoïstische denken. Denken in gemeenschapszin is in Nederland veel ongebruikelijker dan in veel andere landen. 'Als ik er maar geen last van heb' hoor je hier veel, inschikken omdat dat beter is voor de samenleving als geheel is erg moeilijk.
En met zo'n bevolking is het gewoon erg moeilijk om maatregelen te nemen die in het belang zijn van de samenleving, want er zijn altijd wel groepen die 'er last van hebben'. En die dan ook naar de rechter stappen om besluiten jaren te vertragen. Ik weet van wethouders die daarom bepaalde besluiten maar niet nemen, al is de kans dat ze bij de rechter winnen groot. Maar de gemeente heeft geen zin in jarenlange procedures en nu een besluit nemen dat vervolgens jarenlang stil gaat liggen voelt zinloos.
ik zou ook niet pikken, Nederland bestaat voor 54% uit landbouwgrond, ga daar maar bouwen, naast het dorp, niet in het dorpquote:Op zondag 14 september 2025 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
n. En waar het wél speelt, is het ook niet altijd gezeur om niks. Als iemand zijn uitzicht ziet verdwijnen door de bouw van een appartementencomplex, heeft die dan een terechte klacht, of moet die niet zeuren omdat het algemeen belang gediend wordt?
Het blijkt uit allerlei onderzoeken. Nederland is zeer individualistisch. Zeker als je het vergelijkt met Azië, Afrika of Zuid-Amerika, maar ook als je het verglijkt met andere Europese landen. In veel landen is het denken in 'wij' veel gebruikelijker dan het denken in 'ik'. Nederland hoort met de VS, het VK, Australië en Canada bij de top 5 meest individualistische landen: https://culturelezorg.nl/individualisme-en-collectivisme/quote:Op zondag 14 september 2025 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar hier heb ik ook wel weer bezwaar tegen. Zoiets als een volksaard bestaat niet en of het NIMBY-denken in Nederland meer voorkomt dan in andere landen betwijfel ik. Waar blijkt dat uit?
Verder weet ik niet goed wat ik van dat eindeloze procederen moet vinden. Het is heel makkelijk om tegen egocentrisme te zijn, maar dat speelt maar bij een deel van die rechtszaken. En waar het wél speelt, is het ook niet altijd gezeur om niks. Als iemand zijn uitzicht ziet verdwijnen door de bouw van een appartementencomplex, heeft die dan een terechte klacht, of moet die niet zeuren omdat het algemeen belang gediend wordt?
Sinds de jaren 80, net zoals in de meeste Angelsaksische landen. Daarvoor was dat heel anders en stonden we wereldwijd bekend voor onze openheid en tolerantie. Het is maar hoe ver je terug wilt gaan.quote:Op zondag 14 september 2025 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het blijkt uit allerlei onderzoeken. Nederland is zeer individualistisch. Zeker als je het vergelijkt met Azië, Afrika of Zuid-Amerika, maar ook als je het verglijkt met andere Europese landen. In veel landen is het denken in 'wij' veel gebruikelijker dan het denken in 'ik'. Nederland hoort met de VS, het VK, Australië en Canada bij de top 5 meest individualistische landen: https://culturelezorg.nl/individualisme-en-collectivisme/
Dat bewijst ook het bestaan van een volksaard. Natuurlijk bestaat dat, je wordt beïnvloed door de cultuur en omgeving waar je op groeit.
En nee, zo'n klager heeft over het algemeen geen terechte klacht als het over uitzicht of verkeer of iets dergelijks gaat. Niemand kan in Nederland een gegarandeerd vrij uitzicht kopen. Uitzicht is aan verandering onderhevig en dat weet iedereen die in Nederland woont. Maar aangezien zo iemand denkt aan 'ik' en 'mijn uitzicht' ipv aan 'de gemeenschap heeft er straks broodnodige woningen bij', doet iemand alsof een uitzicht een persoonlijk afdwingbaar recht is.
Ik heb het ook over onze huidige samenleving, dat zoiets geen vastsstaand feit is de generaties door ben ik het volledig met je eens.quote:Op zondag 14 september 2025 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Sinds de jaren 80, net zoals in de meeste Angelsaksische landen. Daarvoor was dat heel anders en stonden we wereldwijd bekend voor onze openheid en tolerantie. Het is maar hoe ver je terug wilt gaan.
Individualisme en NIMBY-denken zijn geen synoniemen.quote:Op zondag 14 september 2025 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het blijkt uit allerlei onderzoeken. Nederland is zeer individualistisch. Zeker als je het vergelijkt met Azië, Afrika of Zuid-Amerika, maar ook als je het verglijkt met andere Europese landen. In veel landen is het denken in 'wij' veel gebruikelijker dan het denken in 'ik'. Nederland hoort met de VS, het VK, Australië en Canada bij de top 5 meest individualistische landen: https://culturelezorg.nl/individualisme-en-collectivisme/
Nee, dat is écht absolute onzin. Neem een Amsterdammer ('een Amsterdammer', dat op zich zegt eigenlijk al genoeg) en een Limburger en ga op zoek naar de overeenkomsten en verschillen. No way dat die dan meer op elkaar lijken dan de Amsterdammer en de willekeurige Duitser. Er bestaat geen natiebrede Nederlandse cultuur, laat staan dat die zorgt voor kenmerkende volkseigenschappen.quote:Dat bewijst ook het bestaan van een volksaard. Natuurlijk bestaat dat, je wordt beïnvloed door de cultuur en omgeving waar je op groeit.
Klinkt als iets waar een rechter zich maar over moet uitspreken.quote:En nee, zo'n klager heeft over het algemeen geen terechte klacht als het over uitzicht of verkeer of iets dergelijks gaat. Niemand kan in Nederland een gegarandeerd vrij uitzicht kopen. Uitzicht is aan verandering onderhevig en dat weet iedereen die in Nederland woont. Maar aangezien zo iemand denkt aan 'ik' en 'mijn uitzicht' ipv aan 'de gemeenschap heeft er straks broodnodige woningen bij', doet iemand alsof een uitzicht een persoonlijk afdwingbaar recht is.
Ik heb overal in Nederland gewoond en gewerkt en Zeeuws Vlamingen en Limburgers zijn gewoon verkapte Vlamingen. Meer bezig met het goede leven en minder met geld en aanzien.quote:Op zondag 14 september 2025 12:02 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, dat is écht absolute onzin. Neem een Amsterdammer ('een Amsterdammer', dat op zich zegt eigenlijk al genoeg) en een Limburger en ga op zoek naar de overeenkomsten en verschillen. No way dat die dan meer op elkaar lijken dan de Amsterdammer en de willekeurige Duitser. Er bestaat geen natiebrede Nederlandse cultuur, laat staan dat die zorgt voor kenmerkende volkseigenschappen.
En voor de meeste andere landen klinkt dat dus absurd, dat iemand alleen al zou denken om naar de rechter te gaan voor persoonlijk gewin tov publiek gewin.quote:Op zondag 14 september 2025 12:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt als iets waar een rechter zich maar over moet uitspreken.
Meer dan 90% van de wet gaat over bezit en daar gaan ook de meeste rechtszaken over. Je zou je wel af kunnen vragen of uitzicht ook een bezit is en of het bestaande uitzicht altijd beter is dan nieuw uitzicht.quote:Op zondag 14 september 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
En voor de meeste andere landen klinkt dat dus absurd, dat iemand alleen al zou denken om naar de rechter te gaan voor persoonlijk gewin tov publiek gewin.
En dat zien we dus ook bij het stemmen, helaas stemmen veel mensen met 'wat heb ik er aan' ipv 'wat zou het beste zijn voor iedereen in het land'. En worden bestuurders dus ook afgerekend op die vraag.
Als een politicus bijvoorbeeld de problemen in de GGZ op lost door de toegang moeilijker te maken (met al die kleine klachten ga je maar naar een familielid oid, niet naar een therapeut die is opgeleid voor het zware werk) en tegelijk ook de financiële beloning in de GGZ verbeterd en daar voor de belastingen verhoogd, zal die politicus hoon over zich heen krijgen. Want een hoop mensen profiteren hier niet van, die worden alleen twee keer geraakt, ze kunnen met hun kleine problemen niet naar de GGZ en betalen nog meer ook. Maar het is wel goed voor de samenleving, want de mensen die het echt nodig hebben worden sneller en beter geholpen.
Een ander is bijvoorbeeld het fiscaliseren van de AOW, goed voor de samenleving omdat het de betaalbaarheid ten tijde van vergrijzing in stand houdt, maar je kunt het wel vergeten om nog veel 60+ stemmen te krijgen.
En zo zijn er tal van voorbeelden. En ja, ik geef toe dat dit in andere Europese landen ook speelt, het belachelijke protest in Frankrijk en het steeds weer wegsturen van premiers die het noodzakelijke willen doen is daar ook een voorbeeld van.
Dat betwijfel ik dus. Daarnaast vind ik die tegenstelling persoonlijk gewin versus publiek gewin hier echt te plat om recht te doen aan de breedte van de realiteit.quote:Op zondag 14 september 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
En voor de meeste andere landen klinkt dat dus absurd, dat iemand alleen al zou denken om naar de rechter te gaan voor persoonlijk gewin tov publiek gewin.
Maar dan wordt het een andere stelling. Dan komen we op het terrein van het neoliberalisme en dergelijke, bij ideologie en moraal. Op dat gebied gaan we het ongetwijfeld grotendeels met elkaar eens zijn.quote:En dat zien we dus ook bij het stemmen, helaas stemmen veel mensen met 'wat heb ik er aan' ipv 'wat zou het beste zijn voor iedereen in het land'. En worden bestuurders dus ook afgerekend op die vraag.
Als een politicus bijvoorbeeld de problemen in de GGZ op lost door de toegang moeilijker te maken (met al die kleine klachten ga je maar naar een familielid oid, niet naar een therapeut die is opgeleid voor het zware werk) en tegelijk ook de financiële beloning in de GGZ verbeterd en daar voor de belastingen verhoogd, zal die politicus hoon over zich heen krijgen. Want een hoop mensen profiteren hier niet van, die worden alleen twee keer geraakt, ze kunnen met hun kleine problemen niet naar de GGZ en betalen nog meer ook. Maar het is wel goed voor de samenleving, want de mensen die het echt nodig hebben worden sneller en beter geholpen.
Een ander is bijvoorbeeld het fiscaliseren van de AOW, goed voor de samenleving omdat het de betaalbaarheid ten tijde van vergrijzing in stand houdt, maar je kunt het wel vergeten om nog veel 60+ stemmen te krijgen.
En zo zijn er tal van voorbeelden. En ja, ik geef toe dat dit in andere Europese landen ook speelt, het belachelijke protest in Frankrijk en het steeds weer wegsturen van premiers die het noodzakelijke willen doen is daar ook een voorbeeld van.
Overigens zou het best interessant zijn als eens uitgezocht werd in welke mate dat beeld van de Nederlandse openheid en tolerantie nou daadwerkelijk klopt. Ik denk dat de meeste mensen aardig wat voorbeelden uit de afgelopen anderhalve eeuw kunnen bedenken waaruit het tegenovergestelde blijkt.quote:Op zondag 14 september 2025 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Sinds de jaren 80, net zoals in de meeste Angelsaksische landen. Daarvoor was dat heel anders en stonden we wereldwijd bekend voor onze openheid en tolerantie. Het is maar hoe ver je terug wilt gaan.
De AOW is al gefiscaliseerd tot de tweede schijfquote:Op zondag 14 september 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[
op de eerste schijf mist de AOW er 50% van de arbeidskorting , dus ook die eerste schijf fiscaliseren zou de AOW er aan de bedelstaf brengenquote:Volksverzekering
Premie AOW 17,90% van uw premie-inkomen
Anw 0,10% van uw premie-inkomen
Wlz 9,65% van uw premie-inkomen
Van het fiscaliseren van de AOW of nog liever het volledig inkomensafhankelijk maken van de AOW kan niemand aan de bedelstaf raken, omdat de armste groepen helemaal niet worden geraakt. Dat is juist het hele idee.quote:Op zondag 14 september 2025 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op de eerste schijf mist de AOW er de arbeidskorting dus ook die eerste schijf fiscaliseren zou de AOW er aan de bedelstaf brengen
Het hangt er maar van af waar je het mee vergelijkt. Alles is relatief. Het heeft ook veel te maken met het softdrugsbeleid en dat we allemaal Engels spreken. En publiekelijk over het algemeen heel vriendelijk zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 12:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Overigens zou het best interessant zijn als eens uitgezocht werd in welke mate dat beeld van de Nederlandse openheid en tolerantie nou daadwerkelijk klopt. Ik denk dat de meeste mensen aardig wat voorbeelden uit de afgelopen anderhalve eeuw kunnen bedenken waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Ja, en dan kunnen die mensen daarna ook allemaal de bijstand in.quote:Op zondag 14 september 2025 12:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van het fiscaliseren van de AOW of nog liever het volledig inkomensafhankelijk maken van de AOW kan niemand aan de bedelstaf raken, omdat de armste groepen helemaal niet worden geraakt. Dat is juist het hele idee.
Dan wordt JUIST de armste groep geraakt als je ook de eerste schijf gaat fiscaliseren ,!!!!!!quote:Op zondag 14 september 2025 12:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van het fiscaliseren van de AOW of nog liever het volledig inkomensafhankelijk maken van de AOW kan niemand aan de bedelstaf raken, omdat de armste groepen helemaal niet worden geraakt.
Dat is juist het hele idee.
Nou ja, wat mij zoal te binnen schiet wat betreft die veronderstelde tolerantie zijn onder andere het homohuwelijk, het cannabisgedoogbeleid en de geaccepteerde toestroom van Zuid-Europeanen tijdens de Verlichting. Daar staan zaken tegenover als eeuwenlang antisemitisme (hoe de overlevende joden werden ontvangen toen ze terugkeerden uit de vernietigingskampen is een dieptriest, maar tekenend schandaal), de WIC/VOC, het kolonialisme en de openlijke discriminatie van katholieken die tot ver in de twintigste eeuw voortduurde.quote:Op zondag 14 september 2025 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het hangt er maar van af waar je het mee vergelijkt. Alles is relatief. Het heeft ook veel te maken met het softdrugsbeleid en dat we allemaal Engels spreken. En publiekelijk over het algemeen heel vriendelijk zijn.
Dat is een logische conclusie uit Schoof's opmerking.quote:Op zondag 14 september 2025 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Da's toch wat anders dan in het stemlokaal je hokje rood maken?quote:Op zondag 14 september 2025 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen die aan poepseks doen hebben ...............
Betrek het eens op een breder uitzicht: Frankrijk, Duitsland en Zwitserland?quote:Op zondag 14 september 2025 11:22 schreef Hanca het volgende:
Dat geeft het gebrek aan politiek inzicht van Schoof aan. Voor veel mensen ligt de reden in het feit dat ze al sinds Fortuyn, en daarna Verdonk, Wilders en Baudet e.v.a., worden voorgelogen. En dat de gevestigde politiek te weinig een antwoord heeft op deze constante leugenstroom.
Ook in die landen zijn leugenachtige volksmenners idd helaas in trek en is mede door social media de hoeveelheid nepnieuws waar zulke volksmenners van profiteren inderdaad ook toegenomen.quote:Op zondag 14 september 2025 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Betrek het eens op een breder uitzicht: Frankrijk, Duitsland en Zwitserland?
Zwitserland?quote:Op zondag 14 september 2025 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook in die landen zijn leugenachtige volksmenners idd helaas in trek en is mede door social media de hoeveelheid nepnieuws waar zulke volksmenners van profiteren inderdaad ook toegenomen.
Dit is toch schandelijk:quote:Op zondag 14 september 2025 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook in die landen zijn leugenachtige volksmenners idd helaas in trek en is mede door social media de hoeveelheid nepnieuws waar zulke volksmenners van profiteren inderdaad ook toegenomen.
Ja, je kent de UDC?quote:
Da's toch wel tekenend: in deze: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@145300/202202408-1-r4/quote:Op zondag 14 september 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:
Ik zeg niet dat alle rechtszaken onterecht zijn. Zo'n individuele rechtszaak tussen een nutsbedrijf en een overheid vind ik zonder alle ins en outs te kennen lastig te beoordelen. Ik heb het meer over de algemene lijn.quote:Op zondag 14 september 2025 13:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's toch wel tekenend: in deze: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:145300/202202408-1-r4/
neemt Stedin het op tegen de Gemeente Utrecht. Nutsbedrijf tegen de overheid. Gaat om 4250 woningen.
Kom hé, we zijn decennialang na de WO-2 gedomineerd door de KVP en roomse premiers. Als er 1 groep is die genoegdoening toekomt, zijn het de protestanten wel.quote:Op zondag 14 september 2025 12:47 schreef Jigzoz het volgende:
en de openlijke discriminatie van katholieken die tot ver in de twintigste eeuw voortduurde.
Als protestant zeg ik: beide niet. Een slachtofferrol voor christenen richting de overheid is in Nederland nergens voor nodig.quote:Op zondag 14 september 2025 13:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Kom hé, we zijn decennialang na de WO-2 gedomineerd door de KVP en roomse premiers. Als er 1 groep is die genoegdoening toekomt, zijn het de protestanten wel.
Laat ik een andere willekeurige nemen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@147350/202205246-1-r3/quote:Op zondag 14 september 2025 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat alle rechtszaken onterecht zijn. Zo'n individuele rechtszaak tussen een nutsbedrijf en een overheid vind ik zonder alle ins en outs te kennen lastig te beoordelen. Ik heb het meer over de algemene lijn.
Nog eentje: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@147015/202200516-1-r4/quote:Op zondag 14 september 2025 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat alle rechtszaken onterecht zijn. Zo'n individuele rechtszaak tussen een nutsbedrijf en een overheid vind ik zonder alle ins en outs te kennen lastig te beoordelen. Ik heb het meer over de algemene lijn.
Je kunt leuk allemaal losse zaken aanhalen, het feit is dat de RvS het over honderden zaken heeft: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oningbouw-sneller-afquote:Op zondag 14 september 2025 13:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Nog eentje: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147015/202200516-1-r4/
De RABO-bank (de bank van ons allemaal?) tegen de gemeentelijke plannen voor 3444 woningen.
Zit ik al op een kleine 15000, bijna een derde van het totaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |