abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219330246
Laten we in ieder geval beginnen met:

het stoppen van kinderbijslag uitkeren aan mensen die (samen) 100.000 euro bruto of meer per jaar hebben.

Daarna HRA afschaffen.

Daarna inkomensbelasting verlagen.
pi_219330335
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:00 schreef Cockwhale het volgende:

het stoppen van kinderbijslag uitkeren aan mensen die (samen) 100.000 euro bruto of meer per jaar hebben.

Daarna HRA afschaffen.

Het is veel eenvoudiger om alles behalve een basisinkomen af te schaffen.

Ok, die rijke knakkers hebben daar misschien minder recht op, maar het is maar een fractie van hun inkomsten en makkelijk via de belasting terug te halen.
  maandag 24 november 2025 @ 00:37:56 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219330503
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:00 schreef Cockwhale het volgende:

Daarna HRA afschaffen.

afpakken van sociale voorzieningen als AOW of WW waar premie voor betaald is ??
Van mensen die overwaarde op hun huis hebben ?/ of spaarzaam netjes een aanvullend pensioen opgebouwd hebben >??

nee dat gaat hem niet worden
De AOW is een uitkering die netto net boven de bijstand zit , dus daar zit geen winst in

AOW ers stimuleren om (deeltijd) te blijven werken door de arbeidskorting flink te verhogen en voor iedereen gelijk te maken , daar zit wel winst in

Een arbeidskorting van 24.000 euro per jaar voor die mensen die willen werken, naast hun AOW , net als in Duitsland
Rijke AOW ers die zullen daar niet aan beginnen

De toeslagen moeten weg en ook de hypotheek toeslag en ook het uitgesteld loon truc van de VVD
De fiscale vriendelijke pensioen spaargrens moet naar 0,0 , laat iedereen verder maar netto sparen

Het moet afgelopen zijn met gratis toeslagen geld , ook de HRA en de uitgesteld loon truc moeten weg

https://www.instituut-pe.(...)ren-pensioenvermogen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 01:57:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 november 2025 @ 08:43:43 #254
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219331162
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 07:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het wordt steeds lastiger voldoende belastinginkomsten op te brengen voor een spilzuchtige overheid. Steeds meer oneigenlijke mogelijkheden tot belastingheffing lopen op de klippen. De wal keert het schip, maar een schip kan ook op de klippen lopen en daarvoor is dit land met de 'kaasschaaf-politiek' en het ontwijken van fundamentele keuzes erg vatbaar :P Wat doen we wel en wat niet, dat is een vraag die men zich in Den Haag liever niet stelt. Je hoort steeds over 'reparaties', maar dat doet men vooral met Duct tape, uiteindelijk zal het zooitje wel in elkaar donderen ;(

Frontpage: D66 en CDA stoeien met aanpassingen box 3: ‘Er zijn fundamentele keuzes nodig’
[..]

Tja, triest natuurlijk dat het met alle innovaties niet mogelijk blijkt te zijn met een efficientere overheid aan de slag te gaan. De overheid is er voor de burger, niet andersom. Dat wordt soms vergeten (of eigenlijk, altijd, als je ze hoort)
Lachen joh.
  maandag 24 november 2025 @ 08:52:05 #255
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219331182
Ik heb er idd wel eens aangedacht om minder te gaan werken zodat ik minder naar ome Duo hoef weg te brengen en misschien recht op toeslagen krijg. Elke loonsverhoging ben ik kwijt aan ome Duo, huursverhoging of inflatie.

En het is raar dat ik zo denk. Helemaal als ik zo nu en wel eens de kasboekjes zie die op internet geplaatst worden dan denk ik wel eens: waarom werk ik mij 36 uur uit de naad voor 2500 netto terwijl ik kasboekjes zie van mensen die minder werken, maar uiteindelijk wel netto meer inkomen binnen krijgen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219331303
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 08:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb er idd wel eens aangedacht om minder te gaan werken zodat ik minder naar ome Duo hoef weg te brengen en misschien recht op toeslagen krijg. Elke loonsverhoging ben ik kwijt aan ome Duo, huursverhoging of inflatie.

En het is raar dat ik zo denk. Helemaal als ik zo nu en wel eens de kasboekjes zie die op internet geplaatst worden dan denk ik wel eens: waarom werk ik mij 36 uur uit de naad voor 2500 netto terwijl ik kasboekjes zie van mensen die minder werken, maar uiteindelijk wel netto meer inkomen binnen krijgen.
Tsja, nivelleren is een feest *O* Dikwijls blijkt dat uiteindelijk toch wel een karig feestje te zijn :P
quote:
https://nos.nl/artikel/436382-spekman-nivelleren-is-een-feest
Spekman: nivelleren is een feest
De PvdA-achterban heeft volgens partijvoorzitter Spekman geen problemen met de plannen in het regeerakkoord die de inkomensverdeling veranderen. "Nivelleren is een feest", zo zegt hij in het AD.

Net als Bos in de Volkskrant voorspelt ook Spekman dat er nog meer rumoer komt. "Er gaat veel in de levens van mensen veranderen." Maar voor Spekman is het belangrijkste dat de inkomensverschillen kleiner worden. Hij zegt dat de PvdA-achterban daar geen probleem mee heeft. "Wij geven om anderen die het moeilijker hebben."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 24 november 2025 @ 09:31:23 #257
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219331413
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 09:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, nivelleren is een feest *O* Dikwijls blijkt dat uiteindelijk toch wel een karig feestje te zijn :P
[..]

Ik heb geen problemen mee als mensen hetzelfde verdienen mits ze wel dezelfde aantal uur werken.
Er was laatst een mooi kasboekje van iemand die in loondienst zit, toeslagen binnenharkte, eigen bedrijfje had en 1500 euro per maand kon beleggen.
En zo zijn er wel meer van dat soort kasboekjes. (ook ouders met een gezamenlijk van 10 000 euro en alsnog 200 euro per maand cadeau krijgen voor de kinderen).

Dat ik ome Duo moet betalen is een consequentie van mijn eigen acties van vroeger, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. Maar werken moet wel redelijkerwijs lonen, waarom werk je anders? En dan bedoel ik dus het werken in de grens van tussen oh je krijgt nog toeslagen en tussen redelijk modaal verdienen. Daar zit nog een onredelijk verschil tussen betrekt onder aan de streep.
Trotste mama van Ambar
  maandag 24 november 2025 @ 09:37:17 #258
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219331482
quote:

Woon je in een sociale huurwoning of particulier?
Als je huur erg hoog is krijg je geen huurtoeslag als je minder gaat werken.
Maar triest dat minder werken vaak meer loont. Dat zou echt anders moeten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219331522
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 09:31 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Maar werken moet wel redelijkerwijs lonen, waarom werk je anders?
Die vraag kan men zich steeds stellen en is ook sterk afhankelijk van je persoonlijke doelen en situatie. Vrije tijd is in Nederland heel erg goedkoop en daar kan men dan ook voor kiezen. Geen wonder dat Nederland wereldkampioen deeltijd werken is ;)
  maandag 24 november 2025 @ 09:39:58 #260
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219331525
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sociaal, en daar moet ik ook weer mee uitkijken dat ik niet weer over die grens heen ga met inkomen. Kan particulier echt niet betalen. Of nouja kan wel, maar dan word ik iemand in een particuliere huurwoning met bijstandsleef.
Trotste mama van Ambar
pi_219331538
quote:

[..]
[..]

De inkomensverschillen zijn toch ook te groot? De hogere inkomens kunnen toch de goedkopere levensmiddelen wegkopen? waardoor de lagere inkomens niets goedkoops -oftewel voor hun probleemloos betaalbaar-meer kunnen krijgen.
pi_219331577
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 09:43 schreef torentje het volgende:

[..]
De inkomensverschillen zijn toch ook te groot? De hogere inkomens kunnen toch de goedkopere levensmiddelen wegkopen? waardoor de lagere inkomens niets goedkoops -oftewel voor hun probleemloos betaalbaar-meer kunnen krijgen.
In Noord Korea schijnen de inkomensverschillen gering te zijn, vandaar ook dat ze daar de grenzen potdicht houden. Ze vrezen er een massale toeloop.
  maandag 24 november 2025 @ 10:01:19 #263
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219331616
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 09:39 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Sociaal, en daar moet ik ook weer mee uitkijken dat ik niet weer over die grens heen ga met inkomen. Kan particulier echt niet betalen. Of nouja kan wel, maar dan word ik iemand in een particuliere huurwoning met bijstandsleef.
Ik zit ook in een sociale huurwoning en ben in de loop der jaren veel meer gaan verdienen.
Ze kunnen je er niet uitzetten hè.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 24 november 2025 @ 10:03:44 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219331629
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
klopt het systeem is zo rot als maar kan door 22 jaar VVD

quote:

De politiek is niet in staat de eigen fouten te corrigeren en blijven draaien aan foute knoppen is erg verleidelijk

De VVD zou liefst de AOW afschaffen om de hypotheektoeslag en het uitgesteld loon voor topinkomens te handhaven

En dan noemen ze de partij van de AOW van de Hr Drees Sr gewoon sinterklaas

Bekijk deze YouTube-video

quote:
AI-overzicht
"Hr Drees Sr." verwijst waarschijnlijk naar Willem Drees Sr., een voormalige Nederlandse minister-president die bekendstond als de grondlegger van de Nederlandse verzorgingsstaat.
Hij speelde een cruciale rol in de naoorlogse wederopbouw en de invoering van wetten zoals de AOW en de Noodwet Ouderdomsvoorziening, die een basis legden voor sociale zekerheid.
Politieke carrière: Drees was lid van de Sociaal-Democratische Arbeiderspartij (SDAP), de voorloper van de PvdA.
Hij werd in 1948 minister-president en bekleedde deze functie tot 1958.

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 13:24:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 november 2025 @ 10:08:24 #265
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219331642
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 10:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zit ook in een sociale huurwoning en ben in de loop der jaren veel meer gaan verdienen.
Gelukkig niet nee. Ben ik wel blij mee. Ik woon fijn.
Trotste mama van Ambar
  maandag 24 november 2025 @ 10:18:53 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219331727
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 21:37 schreef Chandler het volgende:

[..]
Vrijwillig nooit. Maar veranderingen gebeuren. Daarnaast heeft iemand met een pensioen van een paar honderd euro per maand veel meer aan 1000 extra dan iemand die daar een meervoud van krijgt.

Dus van mij zouden ze daar best wat voorwaarden aan kunnen verbinden
Ja dan heeft pensioensparen helemaal geen enkel nut meer

(heeft het nu al niet)

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 10:46:25 ]
pi_219331831
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 10:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je verliest dan wel de toeslagen, maar dan nog ben je beter uit als je de huidige particuliere huurtarieven in ogenschouw neemt. Ik ben minder gaan werken, heb nu meer vrije tijd en mobiliteit :Y
pi_219331852
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 09:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Noord Korea schijnen de inkomensverschillen gering te zijn, vandaar ook dat ze daar de grenzen potdicht houden. Ze vrezen er een massale toeloop.
Het is dan niet verbazingwekkend dat Noord-Korea de grenzen potdicht houdt. Het ontbreken van ondernemers in een land is een zegen voor dat land.
pi_219331914
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 10:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is dan niet verbazingwekkend dat Noord-Korea de grenzen potdicht houdt. Het ontbreken van ondernemers in een land is een zegen voor dat land.
Inderdaad, als ze ondernemen strafbaar stellen en de grenzen potdicht dan zal het er een stuk beter op worden :Y
Daarvoor is sowieso een Nexit noodzakelijk, laten we daar dan maar alvast mee beginnen :P
pi_219331979
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dan heeft pensioensparen helemaal geen enkel nu meer

(heeft het nu al niet)
Tegen de tijd dat menigeen met pensioen gaat heb je een kruiwagen aan eurobiljetten nodig om een brood te kopen. Tijdens de Weimar periode kon men met de biljetten tenminste nog de kachel stoken, maar dat mag vanwege de CO2 uitstoot en fijnstof dan ook niet meer ;(
pi_219332358
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 10:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat menigeen met pensioen gaat heb je een kruiwagen aan eurobiljetten nodig om een brood te kopen. Tijdens de Weimar periode kon men met de biljetten tenminste nog de kachel stoken, maar dat mag vanwege de CO2 uitstoot en fijnstof dan ook niet meer ;(
Als men doet wat de jaloerse zuurpruimen willen, moet ieder mens blijven werken tot zijn eeuwige nacht.
  maandag 24 november 2025 @ 11:18:34 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219332431
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men doet wat de jaloerse zuurpruimen willen, moet ieder mens blijven werken tot zijn eeuwige nacht.
Voor een AOW er is werken niet verplicht, je mag in Azië gaan wonen waar het leven spotgoedkoop is

Met bijstand is zulks (nog) niet toegestaan omdat je nog steeds beschikbaar moet zijn voor info en of werk, mogelijk gaat dat in de toekomst veranderen en resteert nog slechts een halfjaarlijkse meldingsplicht en woonachtig zijn in landen met een belasting- en info verdrag

Er zullen altijd mensen zijn die met een heel klein basis inkomen genoegen nemen om van de vrijheid elders te kunnen genieten
Er zijn landen waar je met 1000 euro netto per maand goed kunt leven met paar kippen en varkens op een eiland

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 13:23:18 ]
pi_219333542
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Voor een AOW er is werken niet verplicht, je mag in Azië gaan wonen waar het leven spotgoedkoop is

Met bijstand is zulks (nog) niet toegestaan omdat je nog steeds beschikbaar moet zijn voor info en of werk, mogelijk gaat dat in de toekomst veranderen en resteert nog slechts een halfjaarlijkse meldingsplicht en woonachtig zijn in landen met een belasting- en info verdrag

Er zullen altijd mensen zijn die met een heel klein basis inkomen genoegen nemen om van de vrijheid elders te kunnen genieten
Er zijn landen waar je met 1000 euro netto per maand kunt leven met paar kippen en varkens op een eiland aan het strand
In die landen hebben ze toch nog beesten die bloed en rauw vlees lusten? Lijkt mij niet bevorderlijk voor een lang leven.
  maandag 24 november 2025 @ 13:25:27 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219333642
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:06 schreef torentje het volgende:

[..]
In die landen hebben ze toch nog beesten die bloed en rauw vlees lusten? Lijkt mij niet bevorderlijk voor een lang leven.
werken moet lonen,

Subsidies, toeslagen , aftrekposten en uitgesteld loon is ZO FOUT , allemaal gerommel van de politiek
Alles afrekenen , hou het simpel
Steek die ouderen korting maar in je reet , als er een volledige arbeidskorting voor ouderen komt

Iedereen een arbeidskorting van 24.000 euro net als in Duitsland , en dan praten we verder

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 13:46:32 ]
pi_219333716
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
werken moet lonen,
Subsidies, toeslagen , aftrekposten en uitgesteld loon is ZO FOUT , allemaal gerommel van de politiek
Alles afrekenen , hou het simpel
Steek die ouderen korting maar in je reet , als er een volledige arbeidskorting voor ouderen komt

Iedereen een arbeidskorting van 24.000 euro net als in Duitsland , en dan praten we verder
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar goed jij bent weer on-topic bezig. On-topic heb ik niets nieuws te melden, dan dat men iedereen boven de 18 jaar een basisinkomen moet geven, en wel een basisinkomen zonder verplichtingen.
pi_219334279
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:38 schreef torentje het volgende:

[..]
On-topic heb ik niets nieuws te melden, dan dat men iedereen boven de 18 jaar een basisinkomen moet geven, en wel een basisinkomen zonder verplichtingen.
Iedereen krijgt straks een basisinkomen van wel honderdmiljoenmiljard euro. Je kan er dan geen brood van kopen en je mag het niet eens verbranden in de kachel. Maar goed, het gaat om het idee O-)

100 Miljoen Miljard
  maandag 24 november 2025 @ 14:48:16 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219334313
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Iedereen krijgt straks een basisinkomen van wel honderdmiljoenmiljard euro. Je kan er dan geen brood van kopen en je mag het niet eens verbranden in de kachel. Maar goed, het gaat om het idee O-)

100 Miljoen Miljard
ja met honderd miljoen miljard euro dan hoef ik geen arbeidskorting ook meer he

dan noem ik mezelf michael musk en ga ik raketten kopen
waterijsraketten dan
pi_219334350
Ik raad iedereen die dit thema interessant vindt het boek 'Zo hadden we het niet bedoeld' van Jesse Frederik aan.

Het is hallucinant om te lezen dat de toeslagen bewust 'vooraf, met mogelijk onjuiste gegevens' worden uitbetaald, omdat al snel duidelijk was dat 'achteraf' pas de juiste bedragen betalen onmogelijk was.

En waarom hebben we eigenlijk toeslagen, in plaats van voorzieningen subsidiëren zodat die betaalbaar zijn? Als 'rijken' meer belasting zouden betalen, betalen ze toch ook alsnog meer voor de kinderopvang dan de alleenstaande moeder in de schoonmaak?
pi_219334377
quote:

Helemaal als ik zo nu en wel eens de kasboekjes zie die op internet geplaatst worden dan denk ik wel eens: waarom werk ik mij 36 uur uit de naad voor 2500 netto terwijl ik kasboekjes zie van mensen die minder werken, maar uiteindelijk wel netto meer inkomen binnen krijgen.
Veel mensen op sociale media liegen over hun inkomen en de herkomst ervan.

Bijvoorbeeld, ze zeggen dat ze 5.500 euro bruto per maand verdienen. Terwijl dat het salaris is voor een 40-urige werkweek, zijzelf in werkelijkheid maar 32 uur werken, en ze ook gelijk vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bij die 5.500 euro bruto optellen.

Daarnaast krijgen veel mensen periodiek belastingvrij een schenking van hun ouders, of hebben ze naast hun werk nog inkomens uit hun webwinkeltje, of als 'coach', of als sportinstructeur etc.

Als ik op kvk.nl mijn straatnaam intik schrik ik van hoeveel buren die ik ken als leraar of HR-medewerker ook nog een of meerdere bedrijven ingeschreven hebben staan.
pi_219334378
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:52 schreef 2025 het volgende:
En waarom hebben we eigenlijk toeslagen, in plaats van voorzieningen subsidiëren zodat die betaalbaar zijn?
De HRA is een subsidie op woonruimte, is die daardoor betaalbaarder geworden :?
  maandag 24 november 2025 @ 15:00:30 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219334390
quote:

Het is hallucinant om te lezen dat de toeslagen bewust 'vooraf, met mogelijk onjuiste gegevens' worden uitbetaald, omdat al snel duidelijk was dat 'achteraf' pas de juiste bedragen betalen onmogelijk was.
Ja dat kan ik me herinneren
dat men al snel over ging op achteraf controleren , dat was ook de aanleiding voor het hele toeslagen schandaal

Beheer maakt indicatielijsten van Bulgaarse namen die gefraudeerd hadden met huurtoeslag met valse adressen
toen ging men achteraf controleren op iedereen met een Oost-Europese naam werd de volledige toeslag teruggevorderd en die moesten gaan bewijzen dat ze niet gefraudeerd hadden

gestoorde ambtenaren

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bulgarenfraude
pi_219334401
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 15:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat kan ik me herinneren
dat men al snel over ging op achteraf controleren , dat was ook de aanleiding voor het hele toeslagen schandaal

Beheer maakt indicatielijsten van Bulgaarse namen die gefraudeerd hadden met huurtoeslag met valse adressen
toen ging men achteraf controleren op iedereen met een Oost-Europese naam werd de volledige toeslag teruggevorderd en die moesten gaan bewijzen dat ze niet gefraudeerd hadden

gestoorde ambtenaren

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bulgarenfraude
Ik heb bij UHT (herstel toeslagenaffaire) gewerkt. De Bulgarenfraude wordt in de media als oorzaak van de hele affaire genoemd. Maar die kwam in 2013 in het nieuws en heel veel onterechte terugvorderingen waren echt al van 2009/2010 en soms zelfs eerder. (Immers, een terugvordering kon ook niet als een toeslag al 5 jaar "definitief" is, tenzij iemands inkomen is gewijzigd)

Mensen controleren op louter 'Oost-Europese achternaam' is natuurlijk gestoord. De meesten hadden hier niks mee van doen dus het aantal werkelijke fraudeurs dat ermee zal zijn gepakt is verwaarloosbaar ten opzichte van de tijd, het geld en de middelen.
  maandag 24 november 2025 @ 15:03:45 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219334411
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De HRA is een subsidie op woonruimte, is die daardoor betaalbaarder geworden :?
en de VVD die verzon er nog bij dat iedereen met een levensvatbare BV zichzelf ook nog een extra hypotheek kon geven via de eigen BV op maximaal 100% van de WOZ

zodat bosjes mensen voor een huis van 1 miljoen nu 1,8 miljoen euro hypotheek hebben tegen de marktrente die ze aan de eigen BV moeten betalen 8)7 8)7

En maar HRA opstrijken :{w

Oorspronkelijk zal het allemaal best goed bedoeld zijn om de belastingdienst naast invorderen ook uitbetalen te laten doen, maar het lokt zo gruwelijk veel fraude uit

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 15:49:34 ]
pi_219334489
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 15:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oorspronkelijk zal het allemaal best goed bedoeld zijn om de belastingdienst naast invorderen ook uitbetalen te laten doen, maar het lokt zo gruwelijk veel fraude uit
Yep, complexity hides a lot of corruption. Na de belasting en premie-herzieningen van Oort, zijn we weer terug bij af of zelfs in een nog slechter situatie aanbeland.
pi_219335158
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onzin. Zwitserland is geen bananenrepubliek.
Nee, dat is het niet en het zal daarom uitspraken van internationale gerechtshoven respecteren, vandaar ook mijn toelichtingen ter zake:
Alleen in Noorwegen en Zwitserland bestaat een directe vermogensbelasting deze is echter zeer gering en indien men kan aantonen dat men zelfs dat rendement niet werkelijk behaald, kan het worden aangevochten bij gerechtshoven.
quote:
Taxation in Switzerland
Wealth tax
A proportional wealth tax of around 0.3 to 0.5 percent is levied by the cantons on the net worth of natural persons. The tax is levied on the value of all assets (such as real estate, shares or funds) after the deduction of any debts.
pi_219335338
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 00:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
afpakken van sociale voorzieningen als AOW of WW waar premie voor betaald is ??
Van mensen die overwaarde op hun huis hebben ?/ of spaarzaam netjes een aanvullend pensioen opgebouwd hebben >??

nee dat gaat hem niet worden
De AOW is een uitkering die netto net boven de bijstand zit , dus daar zit geen winst in

AOW ers stimuleren om (deeltijd) te blijven werken door de arbeidskorting flink te verhogen en voor iedereen gelijk te maken , daar zit wel winst in

Een arbeidskorting van 24.000 euro per jaar voor die mensen die willen werken, naast hun AOW , net als in Duitsland
Rijke AOW ers die zullen daar niet aan beginnen

De toeslagen moeten weg en ook de hypotheek toeslag en ook het uitgesteld loon truc van de VVD
De fiscale vriendelijke pensioen spaargrens moet naar 0,0 , laat iedereen verder maar netto sparen

Het moet afgelopen zijn met gratis toeslagen geld , ook de HRA en de uitgesteld loon truc moeten weg

https://www.instituut-pe.(...)ren-pensioenvermogen
Waar heb ik het over AOW?
  maandag 24 november 2025 @ 17:56:15 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219335491
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 17:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Waar heb ik het over AOW?
afpakken van kinderbijslag als mensen geld hebben verdiend?/
dat slaat toch nergens op jongen

afpakken van kinderbijslag als die kinderen kleine etters zijn ok daar kan ik in mee gaan

afpakken van kinderbijslag als mensen een boot hebben, of een sportwagen , zoiets ??
Dat is toch jaloezie gewoon

Sociale zekerheid is voor iedereen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 18:19:09 ]
  maandag 24 november 2025 @ 18:04:23 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219335567
Ik vind dat een minimumloon minstens in staat moet zijn om op een redelijk niveau in Nederland te wonen en te leven. Bij lage minimumlonen en allerlei toeslagen is het eigenlijk verkapt subsidieren van laagbetaalde arbeid. Bij een realistisch loon vertrekt die arbeid vanzelf uit Nederland, of, wanneer zij hier gedaan moet worden zoals bijvoorbeeld kapsters en chirurgen, stijgt de prijs vanzelf.
The End Times are wild
pi_219335621
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:04 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat een minimumloon minstens in staat moet zijn om op een redelijk niveau in Nederland te wonen en te leven. Bij lage minimumlonen en allerlei toeslagen is het eigenlijk verkapt subsidieren van laagbetaalde arbeid. Bij een realistisch loon vertrekt die arbeid vanzelf uit Nederland, of, wanneer zij hier gedaan moet worden zoals bijvoorbeeld kapsters en chirurgen, stijgt de prijs vanzelf.
Yep, dat bodemvissen wat bedrijvigheid betreft in Nederland werpt nogal wat nare bijverschijnselen op. Beter zet men in op hoogwaardige bedrijven die echt marge maken, incluus het benodigde personeel wat er werkt.
  maandag 24 november 2025 @ 18:15:39 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219335675
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, dat bodemvissen wat bedrijvigheid betreft in Nederland werpt nogal wat nare bijverschijnselen op. Beter zet men in op hoogwaardige bedrijven die echt marge maken, incluus het benodigde personeel wat er werkt.
Al die laagbetaalde bedrijven zijn winstjes voor de ondernemer en kosten voor de maatschappij
The End Times are wild
pi_219335706
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Al die laagbetaalde bedrijven zijn winstjes voor de ondernemer en kosten voor de maatschappij
Yep, het toeslagensysteem is daarvoor een verkapte subsidie, althans zo zie ik dat wel. Het hangt samen met het verschijnsel van een ruimharig sociaal stelsel en daar ben ik eveneens tegenstander van: bed, bad/douche, brood, tent is mijn motto :Y
  maandag 24 november 2025 @ 18:20:12 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219335711
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, het toeslagensysteem is daarvoor een verkapte subsidie, althans zo zie ik dat wel. Het hangt samen met het verschijnsel van een ruimharig sociaal stelsel en daar ben ik eveneens tegenstander van, bed, bad, brood, tent is mijn motto :Y
Dat is het inderdaad. En 'vroeger' wilde je nog voor het laagopgeleidde deel van je bevolking werkgelegenheid creeeren dus snap ik dat je de lonen wat lager wilde houden en dat via toeslagen opkrikte. Maar tegenwoordig, waarin gewoon goedkoop werknemers uit het buitenland worden gehaald, is zulks oneconomisch werk stimuleren gewoon waanzin.
The End Times are wild
  maandag 24 november 2025 @ 18:20:59 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219335717
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:04 schreef LXIV het volgende:
Nederlands minimumloon is hoog zat

dat er van een 100% loonkosten door heffingen premies pensioenlasten slechts 45 % netto inkomen overblijft dat is raar

ik ben ervoor dat van het minimumloon 100 % moet resulteren in netto inkomsten en dan de toeslagen weg

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2025 18:35:58 ]
  maandag 24 november 2025 @ 18:23:19 #294
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219335729
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat een onzin.
We hebben de hoogste minimumlonen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219335743
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 08:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Tja, triest natuurlijk dat het met alle innovaties niet mogelijk blijkt te zijn met een efficientere overheid aan de slag te gaan. De overheid is er voor de burger, niet andersom. Dat wordt soms vergeten (of eigenlijk, altijd, als je ze hoort)
We hebben een heel rechtse overheid, die zijn er voor de bedrijven. Met een linkse regering is dat snel hel anders.
  maandag 24 november 2025 @ 18:29:40 #296
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219335771
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben een heel rechtse overheid, die zijn er voor de bedrijven. Met een linkse regering is dat snel hel anders.
Matige troll.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219335781
quote:

[..]
[..]

Het is meer, dat iemand al die loonkostensubsidies moet betalen. De toeslagen en subsidies voor mensen die te weinig salaris krijgen om normaal rond te kunnen komen. Ja, ook de kinderopvang, want je moet wel gaan werken. Die zijn voor de mensen onder modaal. En die worden betaald door de mensen tussen modaal en 2,5 keer modaal. Daarboven neemt het inkomen (en dus de loonbelasting) weer af.
pi_219335789
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een onzin.
We hebben de hoogste minimumlonen.
[ afbeelding ]
Dat zegt dus niet veel over het netto inkomen zoals wel blijkt uit het hele toeslagen gebeuren, elk land zal zo zijn eigen regelingen hebben. Alleen kijken naar het minimumloon zegt mij dan weinig.
pi_219335806
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is meer, dat iemand al die loonkostensubsidies moet betalen. De toeslagen en subsidies voor mensen die te weinig salaris krijgen om normaal rond te kunnen komen. Ja, ook de kinderopvang, want je moet wel gaan werken. Die zijn voor de mensen onder modaal. En die worden betaald door de mensen tussen modaal en 2,5 keer modaal. Daarboven neemt het inkomen (en dus de loonbelasting) weer af.
Van mij mogen die toeslagen dan ook heel rap verdwijnen, voor iedereen, geen enkele kaasschaaf, op reparatie uitgezonderd.
pi_219335815
quote:
Ik raad iedereen die dit thema interessant vindt het boek 'Zo hadden we het niet bedoeld' van Jesse Frederik aan.

En waarom hebben we eigenlijk toeslagen, in plaats van voorzieningen subsidiëren zodat die betaalbaar zijn? Als 'rijken' meer belasting zouden betalen, betalen ze toch ook alsnog meer voor de kinderopvang dan de alleenstaande moeder in de schoonmaak?
Het zijn allemaal loonkostensubsidies voor de bedrijven, zodat ze hun werknemers minder hoeven te betalen. En dat is dan nadat we allemaal tweeverdieners moesten worden voor ruwweg het zelfde gezinsinkomen (gecorrigeerd op inflatie). Nu vinden veel mensen (vooral werkgevers) dat al dat deeltijdwerken ook op de schop moet. En dan kan dat ook weer gecorrigeerd worden met verder loonmatigingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')