Nee dat klopt maar goed als de oproep weer is dan komen ze massaal weer.quote:Op zondag 14 september 2025 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen die daar nu op de weg staan dat berhaupt weten.
Wielrennen is de makkelijkste sport om te saboteren, doorgaans hebben we best wel veel geluk dat alles goed gaat.quote:Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Als je deze Vuelta ziet blijft het een wonder dat het in andere koersen zelden echt fout gaat qua oponthoud
Wellicht hopen dat de wegen straks niet geblokkeerd worden voor elk wissewasje. Voor een genocide die aan de gang is vind ik het nog legitiem.quote:Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Als je deze Vuelta ziet blijft het een wonder dat het in andere koersen zelden echt fout gaat qua oponthoud
Maar het doel, Israel promoten, wordt toch niet meer bereikt zonder Israel in de naam? En daarmee verliest het wel een aanleiding om tegen te demonstreren. Het is dan enkel nog een ploeg van een waanzinnig weerzinwekkend sujet. Maar gaat men daarvoor zo structureel de straat op?quote:Op zondag 14 september 2025 18:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Iedereen weet heus nog wel dat het gewoon Israel Premier Tech is zeker zolang Sylvan Adams daar de baas van blijft
Er was een nieuwe trofee!quote:Op zondag 14 september 2025 18:49 schreef Dutch_view het volgende:
Nu hoeven we niet die foeilelijke fruitschaal en de lokale folklore te aanschouwen. Toch nog iets positiefs.
Ja, ik word al helemaal bang van de boeren.quote:Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vergeet niet dat we ook nog boeren hebben die van protesteren houden, en er zijn nog veel meer groepen.
Oh dat nieuws had ik gemistquote:Op zondag 14 september 2025 18:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er was een nieuwe trofee!
Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen . misschien dat het dan minder erg was geweest ..quote:Op zondag 14 september 2025 18:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het doel, Israel promoten, wordt toch niet meer bereikt zonder Israel in de naam? En daarmee verliest het wel een aanleiding om tegen te demonstreren. Het is dan enkel nog een ploeg van een waanzinnig weerzinwekkend sujet. Maar gaat men daarvoor zo structureel de straat op?
Ik denk dat er gevoeld werd dat er wat te halen viel: een uitsluiting, een naamswijziging, en anders gewoon een afgelasting.
Zonder de Israel in GenocidaEl Premier Tech leeft dat minder. Denk ik. Kan er naast zitten natuurlijk.
Ze hebben hun doel toch bereikt? Is dit ook nog goed te praten.quote:Op zondag 14 september 2025 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ga het allemaal maar regelen met een paar man.
Kennelijk maken die een wat serieuzere zaak van de beveiliging.quote:Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Denk je dat echt?quote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk maken die een wat serieuzere zaak van de beveiliging.
Wielerkoersen zijn sowieso onmogelijk volledig te beveiligenquote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij kijk je dan echt nooit naar wielrennenquote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon de coronamaatregelen invoeren in de regio's waar ze doorheen rijden.quote:Op zondag 14 september 2025 19:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wielerkoersen zijn sowieso onmogelijk volledig te beveiligen
Joh, op het WK in Glasgow lag de koers een uur stil omdat drie klimaatacticisten zich vast hadden geplakt op de weg.quote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk dat dat laatste niet had geholpen. Althans niet meerquote:Op zondag 14 september 2025 19:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vandaag had je grofweg twee opties:
- niet naar Madrid gaan
- naar Madrid gaan zonder IPT
Blijft merkwaardig dat ze die beslissing niet al na Bilbao genomen hebben.quote:Op zondag 14 september 2025 19:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat dat laatste niet had geholpen. Althans niet meer
Wel schattig dat je denkt dat dit zou werken in een land als Spanje.quote:Op zondag 14 september 2025 19:08 schreef TAmaru het volgende:
Absurd dat er geen traangas en/of vuurwapens worden gebruikt door de politie. Dit is een terroristische aanval op de koers en die moet met keiharde hand gestopt worden, of het schept een gevaarlijk precedent.
Verder lijkt me juist zo'n rondje door een grote stad vrij eenvoudig te beveiligen. Gewoon geen publiek toelaten langs het parcours. Alle straten volledig afzetten en politie laten postvatten langs het parcours. Desnoods kort je de rondjes in tot lusjes van een paar kilometer.
Waarom niet gewoon heel de stad evacueren?quote:Op zondag 14 september 2025 19:08 schreef TAmaru het volgende:
Absurd dat er geen traangas en/of vuurwapens worden gebruikt door de politie. Dit is een terroristische aanval op de koers en die moet met keiharde hand gestopt worden, of het schept een gevaarlijk precedent.
Verder lijkt me juist zo'n rondje door een grote stad vrij eenvoudig te beveiligen. Gewoon geen publiek toelaten langs het parcours. Alle straten volledig afzetten en politie laten postvatten langs het parcours. Desnoods kort je de rondjes in tot lusjes van een paar kilometer.
Alles verder goed met je? Koekoekquote:Op zondag 14 september 2025 19:08 schreef TAmaru het volgende:
wat precies?quote:Op zondag 14 september 2025 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel schattig dat je denkt dat dit zou werken in een land als Spanje.
Of een ‘humanitaire zone’ instellen!quote:Op zondag 14 september 2025 19:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon heel de stad evacueren?
wat is je probleem precies met mijn verhaal? de manier waarop de politie zich (niet) verdedigt of het afzetten van het parcours?quote:Op zondag 14 september 2025 19:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alles verder goed met je? Koekoek
Full wap
Nou hup, wat doe je nog hier? Heel snel die kant op danquote:
Boivin, Houle, Woods, Pickrell, JP Cot.quote:Op zondag 14 september 2025 18:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar gaan ze gewoon renners neerknallen.
Dat lijkt me niet. Ze zullen dhr. Adams zijn telefoon moeten innemen. Dat gaat misschien helpen.quote:Op zondag 14 september 2025 18:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat stiekem behoorlijk gaat schelen. Als die hele ploeg hernoemd wordt dan is de logica van het demonstreren al een stuk minder duidelijk.
Dit valt niet te beveiligen.quote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van een afstandje kan je toch ook best je steun uitspreken?quote:Op zondag 14 september 2025 19:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou hup, wat doe je nog hier? Heel snel die kant op dan![]()
![]()
Traangas, dat hielp bij de boerenprotesten ook zo goed.quote:Op zondag 14 september 2025 19:08 schreef TAmaru het volgende:
Wat een rare fantasie heb jij. Gaat het verder goed met je?quote:Op zondag 14 september 2025 19:19 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Boivin, Houle, Woods, Pickrell, JP Cot.
Kijken of Netanyahu dan ook nog zo leuk aan het twitteren is, en Trump zijn nominatie voor de Nobelprijs nog overeind blijft.
Dat was niet echt mijn puntquote:Op zondag 14 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels ook met rubberen kogels aan het schieten.quote:Op zondag 14 september 2025 19:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Traangas, dat hielp bij de boerenprotesten ook zo goed.
Helemaal top inderdaad!quote:
Dit gaat om genocide.quote:Op zondag 14 september 2025 19:24 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Helemaal top inderdaad!Sporters die drie weken lang hebben afgezien hun slotstuk afpakken om je eigen geweten op te poetsen. Maar de oorlog stopt er vast maanden eerder door.
.
Hij heeft een hekel aan Riccitello? Want die komt daar natuurlijk niet ongeschonden uit danquote:Op zondag 14 september 2025 18:27 schreef H.Vviv het volgende:
Renaat wil nog een ceremonie. Hoe ver sta je dan van de wereld.
Mijn fantasie?quote:Op zondag 14 september 2025 19:20 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Wat een rare fantasie heb jij. Gaat het verder goed met je?
Ja, maar die zal uiteraard ook eerder stoppen door een Vuelta 3 weken lang te ontregelen toch?quote:
Ach, is toch maar een Amerikaan.quote:Op zondag 14 september 2025 19:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij heeft een hekel aan Riccitello? Want die komt daar natuurlijk niet ongeschonden uit dan
Je noemt heus per ongeluk een rijtje renners op van Isral terwijl je een post quote over schietenquote:Op zondag 14 september 2025 19:26 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Mijn fantasie?
Beetje de Noord-Amerikaanse geopoltiek van de laatste jaren bijhouden. In een ideale wereld start de Tour de Trump in Montreal...
Ik vind protesteren tegen een genocide wel iets belangrijker dan een wielerronde. Het is maar net waar je prioriteiten liggenquote:Op zondag 14 september 2025 19:27 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ja, maar die zal uiteraard ook eerder stoppen door een Vuelta 3 weken lang te ontregelen toch?
Waar zijn de live beelden? Ik wil dat namelijk niet missenquote:Op zondag 14 september 2025 19:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels ook met rubberen kogels aan het schieten.
Wat kan de UCI doen? Alleen nog maar wedstrijden in Qatar en de UAE?quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef Faraday01 het volgende:
Je kunt er op wachten dat dit zich gaat verspreiden naar andere grote koersen en dan is het een kwestie van tijd dat de uci wel in moet grijpen.
Ik heb daar zo'n hekel aan, van die mensen die een geheel naar beneden praten omdat er een paar slechte delen bij zaten ... toch een aantal prachtige etappe-overwinningen gezien van UAE, schitterende aankomsten op unieke bergen, waaronder gisteren nog, een unieke start in Itali, een meer dan verdiende winnaar, een interessante strijd om het podium en de jongerentrui ...quote:Op zondag 14 september 2025 19:20 schreef heywoodu het volgende:
Wel zelden een grote ronde gehad die zo snel vergeten mag worden, maar dat niet gaat worden
Nul spanning, Isral laten starten, mensen die doelbewust proberen renners letsel toe te brengen, die hele suffe Itali-start, man man man. Snel de prullenmand in, deze hele editie.
Die Adams uit de sport weren en zeggen dat de naam Isral niet meer op de shirts mag? De nationaal kampioen mag de vlag natuurlijk nog wel op z'n shirt hebben, geen idee of dat dan acceptabel is voor de mensen die renners van de fiets wilden trekken dit weekeindequote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat kan de UCI doen? Alleen nog maar wedstrijden in Qatar en de UAE?
Die start in Italiquote:Op zondag 14 september 2025 19:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb daar zo'n hekel aan, van die mensen die een geheel naar beneden praten omdat er een paar slechte delen bij zaten ... toch een aantal prachtige etappe-overwinningen gezien van UAE, schitterende aankomsten op unieke bergen, waaronder gisteren nog, een unieke start in Itali, een meer dan verdiende winnaar, een interessante strijd om het podium en de jongerentrui ...
IPT blijft een probleem en zoals het er nu in Gaza aan toe gaat moet je vrezen dat dit alleen maar erger wordt en nog lang gaat duren. En je kunt organisatoren hier bijna ook niet mee blijven opzadelen.quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die start in Itali was uniek in hoe matig het was, dat wel ja. Nauwelijks strijd om de zege, hl veel etappes waarin nagenoeg geen reet gebeurde, een tijdrit van 12km (ja, we weten waarom, maar 27km was ook al matig). Het was drie weken lang edgen in de hoop dat er iets ging gebeuren, maar helaas, dat moment kwam eigenlijk niet, wat de koers betreft.quote:Op zondag 14 september 2025 19:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb daar zo'n hekel aan, van die mensen die een geheel naar beneden praten omdat er een paar slechte delen bij zaten ... toch een aantal prachtige etappe-overwinningen gezien van UAE, schitterende aankomsten op unieke bergen, waaronder gisteren nog, een unieke start in Itali, een meer dan verdiende winnaar, een interessante strijd om het podium en de jongerentrui ...
https://www.rtve.es/play/videos/directo/informativos/24h/quote:Op zondag 14 september 2025 19:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waar zijn de live beelden? Ik wil dat namelijk niet missen
quote:Op zondag 14 september 2025 19:27 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Je noemt heus per ongeluk een rijtje renners op van Isral terwijl je een post quote over schieten
Neem aan dat hij bedoelt dat je met Isral op dezelfde manier om gaat als met Ruslandquote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom niet? Uiteindelijk stoppen zaken als de druk teveel wordt.quote:Op zondag 14 september 2025 19:27 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ja, maar die zal uiteraard ook eerder stoppen door een Vuelta 3 weken lang te ontregelen toch?
Ik vind het opvallend dat mensen hier altijd strijd om de zege willen. Dat mensen de Giro als een schitterende koers omschreven omdat het tot het einde spannend was. Voor mij hoeft dat niet zo nodig. Ik vind het eigenlijk prachtig als n iemand erboven uit steekt en die ongenaakbaar is. Zelfs als dat een Vingegaard is, waar ik persoonlijk geen fan van ben. Maar Vingegaard is een groot kampioen in de grote rondes en dat was bijv. Froome ook, ondanks zijn vreselijke stijl. Maar ik kon er ook van genieten dat Froome zijn grote rondes met overmacht won. Erg mooi als een atleet zo zijn kracht en klasse toont.quote:Op zondag 14 september 2025 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die start in Itali was uniek in hoe matig het was, dat wel ja. Nauwelijks strijd om de zege, hl veel etappes waarin nagenoeg geen reet gebeurde, een tijdrit van 12km (ja, we weten waarom, maar 27km was ook al matig). Het was drie weken lang edgen in de hoop dat er iets ging gebeuren, maar helaas, dat moment kwam eigenlijk niet, wat de koers betreft.
Wel te veel unipuerto's als je dat bedoeltquote:Op zondag 14 september 2025 19:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je vergeet even dat deze Vuelta geen enkele fatsoenlijke bergetappe had?
Met de volledige tijdrit afstand had het nog wel heel anders kunnen lopen.quote:Op zondag 14 september 2025 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die start in Itali was uniek in hoe matig het was, dat wel ja. Nauwelijks strijd om de zege, hl veel etappes waarin nagenoeg geen reet gebeurde, een tijdrit van 12km (ja, we weten waarom, maar 27km was ook al matig). Het was drie weken lang edgen in de hoop dat er iets ging gebeuren, maar helaas, dat moment kwam eigenlijk niet, wat de koers betreft.
Denk dat Almeida nooit genoeg had gepakt om gisteren stand te houdenquote:Op zondag 14 september 2025 19:53 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Met de volledige tijdrit afstand had het nog wel heel anders kunnen lopen.
Maar dan had UAE zich gisteren ook niet totaal debiel opgebrand.quote:Op zondag 14 september 2025 20:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Almeida nooit genoeg had gepakt om gisteren stand te houden
Heel erg trots dat WIJ de NAVO-top in goede banen hebben kunnen leiden.quote:Op zondag 14 september 2025 20:07 schreef Marcoss het volgende:
Burgemeester van Madrid niet heel blij met de woorden van de premier van Spanje over de protesten
Laten we beginnen met Netanyahu naar Den Haag halen.quote:Op zondag 14 september 2025 20:22 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Heel erg trots dat WIJ de NAVO-top in goede banen hebben kunnen leiden.
Vanaf nu moeten we alles op alles zetten om alle drie de grote rondes naar Den Haag te halen.
Extra startbewijs op elk olympisch onderdeel voor het land dat hem arresteert aubquote:Op zondag 14 september 2025 20:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we beginnen met Netanyahu naar Den Haag halen.
quote:Op zondag 14 september 2025 20:23 schreef Raap het volgende:
Met deze premier in het zadel zou ik geen Vueltas meer organiseren
quote:Snchez muestra su “admiracin” por las protestas en La Vuelta: “Espaa se moviliza por causas justas como Palestina”
Dat is natuurlijk het gebruikelijke politieke spelletje. De burgemeester is van de PP en is van mening dat er niet eens een genocide aan de gang is in Gaza. De mokerdomme president van de regio Madrid ging om te provoceren bij de start ook nog even op bezoek bij IPT. Niet heel gek dat je dan een reactie uitlokt bij het volk.quote:Op zondag 14 september 2025 20:07 schreef Marcoss het volgende:
Burgemeester van Madrid niet heel blij met de woorden van de premier van Spanje over de protesten
Maar de OS* is in het fascistische Amerikaquote:Op zondag 14 september 2025 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Extra startbewijs op elk olympisch onderdeel voor het land dat hem arresteert aub
Waarop zou zoiets dan gebaseerd moeten zijn? Er is geen uitspraak van het internationale hof van justitie dus dit is gewoon niet haalbaar.quote:Op zondag 14 september 2025 20:39 schreef TLC het volgende:
Groot gelijk hebben die demonstranten, ze moeten gewoon alle isralische sporters en ploegen weren uit letterlijk alle toernooien, dat ze maar gaan klagen bij bibi'tje
waarom kan t bij rusland wel en bij isral niet ? ze zijn echt geen haar beterquote:Op zondag 14 september 2025 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarop zou zoiets dan gebaseerd moeten zijn? Er is geen uitspraak van het internationale hof van justitie dus dit is gewoon niet haalbaar.
Mocht het conflict doorgaan dan is het misschien beter, zoals sommigen al opmerkten om over te stappen naar een Ronde van Amerika.
Offensieve oorlog.quote:Op zondag 14 september 2025 20:50 schreef TLC het volgende:
[..]
waarom kan t bij rusland wel en bij isral niet ? ze zijn echt geen haar beter
In die fascistische shithole zouden ze alle protesterende mensen gewoon neermaaien.quote:Op zondag 14 september 2025 20:52 schreef TLC het volgende:
Ook n beetje naef trouwens om te denken dat in de VS dan geen pro Palestina demonstraties zouden zijn
Oekrane heeft nooit gevraagd om deze oorlog, de Palestijnen hebben decennia lang niets anders gedaan dan gevraagd om een heilige oorlog.quote:Op zondag 14 september 2025 20:50 schreef TLC het volgende:
[..]
En al die Palestijnse kinderen die doelgericht door hun koppie geschoten werden door het Isralische leger. Hebben die er ook om gevraagd?quote:Op zondag 14 september 2025 21:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oekrane heeft nooit gevraagd om deze oorlog, de Palestijnen hebben decennia lang niets anders gedaan dan gevraagd om een heilige oorlog.
Ik denk niet dat de kindjes die dagelijks worden vermoord in Gaza ooit gevraagd hebben om een heilige oorlog, laatst zag ik n jongetje dat vroeg om eten, dat dan weer welquote:Op zondag 14 september 2025 21:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oekrane heeft nooit gevraagd om deze oorlog, de Palestijnen hebben decennia lang niets anders gedaan dan gevraagd om een heilige oorlog.
Nou, laptop dicht. En zadel je paard en trek je malinkolder maar aan, zou ik zeggen...quote:Op zondag 14 september 2025 21:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee die vroegen om het doelgericht door de kop schieten van Isralische kinderen door Hamas.quote:Op zondag 14 september 2025 21:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En al die Palestijnse kinderen die doelgericht door hun koppie geschoten werden door het Isralische leger. Hebben die er ook om gevraagd?
Dus het leger van een land pleegt dezelfde daden als een kwaadaardige terroristische organisatie.quote:Op zondag 14 september 2025 21:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee die vroegen om het doelgericht door de kop schieten van Isralische kinderen door Hamas.
Andere jaren zaten er de mooiste etappes tussen , allen dit jaar niet ... laten we het ff afwachten en kijken wat het volgend jaar brengt ..quote:Op zondag 14 september 2025 21:13 schreef Devolder het volgende:
De Vuelta is dood, nooit meer organiseren deze koers. Geen seconde kunnen genieten van de afgelopen drie weken
Tja, je moet wat. Denk dat het nog een leukere huldiging wordt dan een officile, kijk die glimlachen.quote:
Russische wielrenners doen wel gewoon nog mee overigens, alleen geen Russische ploegen meerquote:Op zondag 14 september 2025 20:50 schreef TLC het volgende:
[..]
En niet onder de Russische vlag.quote:Op zondag 14 september 2025 21:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Russische wielrenners doen wel gewoon nog mee overigens, alleen geen Russische ploegen meer
Da’s waar, maar weet niet of de renners dat veel boeitquote:Op zondag 14 september 2025 21:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
En niet onder de Russische vlag.
Waarschijnlijk de eerste oprechte blijdschap en gezelligheid bij een "ceremonie" van een huldiging.quote:Op zondag 14 september 2025 22:17 schreef Arizona het volgende:
https://www.facebook.com/share/r/1B5qP46yFd/?mibextid=wwXIfr
Dit is veel beter dan die geforceerde troep met een stel bobo's op het officile podium.quote:
Mag dat wel zonder hoofddoekje?quote:Op zondag 14 september 2025 21:43 schreef Dutch_view het volgende:
De Vuelta in twee foto's:
[ afbeelding ]
amerika is wel het allerlaatste land waar je dit wilt doen. nou ok, na rusland dan.quote:Op zondag 14 september 2025 18:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gewoon stoppen hiermee en eindelijk die grote derde ronde in Amerika doen. Vuelta was toch altijd al de minste van de drie.
Na jarenlang terreur van Israelische regering. Palestijnen oppakken en in cel gooien zonder proces. Continu gebieden koloniseren.quote:Op zondag 14 september 2025 21:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee die vroegen om het doelgericht door de kop schieten van Isralische kinderen door Hamas.
Dat zie ik anders nergens op zijn shirt staan!quote:Op zondag 14 september 2025 21:51 schreef Dutch_view het volgende:
Helaas met n lid uit de pro-genocide ploeg![]()
[ afbeelding ]
Misschien deze foto niet, maar zaterdag had hij in ieder geval nog een shirt met Isral bij de podiumceremoniequote:Op maandag 15 september 2025 10:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zie ik anders nergens op zijn shirt staan!
En trouwens, Riccitello heeft het gewoon hartstikke knap gedaan, onder deze druk zo'n sterk klassement neerzetten en de witte trui veroveren op de al veel meer gevestigde Pellizzari. Wat je verder ook van Isral vindt, respect voor zijn prestatie is op zijn plek.
Kan zijn.quote:Op maandag 15 september 2025 10:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien deze foto niet, maar zaterdag had hij in ieder geval nog een shirt met Isral bij de podiumceremonie
Laten we nou niet doen alsof Isral voor 7 oktober wel een fris land was. En de immens kwaadaardige waanideen van Sylan Adams zijn ook al vanaf dag n bekend.quote:Op maandag 15 september 2025 10:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kan zijn.
Ik vind het alsnog mooi wat zo'n jongen laat zien. Hij reed in 2022 al als stagiair bij IPT, nog ruim vr de aanslagen van 7 oktober en de oorlog en etnische zuivering die erop volgden. Hij (en de andere renners van IPT) hadden afgelopen jaar ergens kunnen vertrekken op het punt dat ze vonden dat Isral (het land) te ver ging met hun acties tegen de Palestijnen, maar je moet als wielrenner toch ook voor je eigen carrire kiezen? Riccitello heeft nu pas voor het eerst echt bevestigd als klassementsrenner, na een paar jaar trouw te zijn gebleven aan dezelfde ploeg, dat is in principe helemaal geen gekke gang van zaken. Wil niet zeggen dat hij meteen medeplichtig is aan wat dan ook.
Jij bent echt gevaarlijk.quote:Op maandag 15 september 2025 11:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Isral voor 7 oktober wel een fris land was. En de immens kwaadaardige waanideen van Sylan Adams zijn ook al vanaf dag n bekend.
Nee, alle renners die ooit voor die ploeg hebben gereden hebben vrijwillig en met hun volste verstand getekend bij een ploeg die facisme, apartheid en genocide promoot. Dat kan je nooit negeren, zo makkelijk mogen ze er niet vanaf komen.
Nee, gewoon in Oost-Azi een grote ronde organiseren. Dat hoeft niet elk jaar in hetzelfde land georganiseerd te worden. In Europa kan de Giro en de Vuelta om en om. De ene in de even jaren en de andere in de oneven jaren.quote:Op maandag 15 september 2025 04:53 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
amerika is wel het allerlaatste land waar je dit wilt doen. nou ok, na rusland dan.
nee het moet gewoon frankrijk, italie en spanje blijven
De meeste wielrenners zijn daar echter niet mee bezig, zeker niet aan beginnen van hun carrire.quote:Op maandag 15 september 2025 11:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Isral voor 7 oktober wel een fris land was. En de immens kwaadaardige waanideen van Sylan Adams zijn ook al vanaf dag n bekend.
Nee, alle renners die ooit voor die ploeg hebben gereden hebben vrijwillig en met hun volste verstand getekend bij een ploeg die fascisme, apartheid en genocide promoot. Dat kan je nooit negeren, zo makkelijk mogen ze er niet vanaf komen.
Even met Plugge bellen, die heeft pas echt geniale ideen voor het nieuwe wielrennen...quote:Op maandag 15 september 2025 11:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, gewoon in Oost-Azi een grote ronde organiseren. Dat hoeft niet elk jaar in hetzelfde land georganiseerd te worden. In Europa kan de Giro en de Vuelta om en om. De ene in de even jaren en de andere in de oneven jaren.
Dat is veel te sterk geformuleerd, al vind ik er in algemene zin wel wat van dat er massaal dubieuze landen in het Midden-Oosten zonder enige vorm van wielercultuur zijn ingestapt afgelopen decennium. Bahrein en de UAE horen wat mij betreft ook niet op wielershirtjes te staan. Astana krijgt wat dat betreft nog het voordeel van de twijfel omdat Kazachstan, voornamelijk dankzij Vino (ook een beetje een dubieus sujet maar ok), wel wat meer een wielercultuur heeft.quote:Op maandag 15 september 2025 11:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nee, alle renners die ooit voor die ploeg hebben gereden hebben vrijwillig en met hun volste verstand getekend bij een ploeg die fascisme, apartheid en genocide promoot. Dat kan je nooit negeren, zo makkelijk mogen ze er niet vanaf komen.
Je kan toch nog zeker een maand wielrennen kijkenquote:Op maandag 15 september 2025 15:24 schreef vaarsuvius het volgende:
Mijn werkdag zit er op, maar er is geen vrt wielrennen op tv en geen rellen voor gaza... Wat moet ik nu! Ik kan toch niet wk atletiek gaan kijken....
dat wordt een lange winter tot de voorjaarskoersen weer beginnen
(WK in rwanda heb ik niet veel vertrouwen in)
quote:The Union Cycliste Internationale (UCI) expresses its total disapproval of and deep concern about the events that marked the 2025 edition of La Vuelta Ciclista a Espaa, notably the abrupt halt to yesterday's final stage in Madrid, a direct consequence of a series of incidents linked to pro-Palestinian demonstrations.
Since the race arrived on Spanish soil, the Vuelta was disrupted almost daily by militant actions: individuals intruding into the peloton, throwing urine, endangering riders, and causing physical harm, with some of them crashing, suffering injuries, and being forced to abandon the race. Faced with these incidents, the race organisers reacted quickly and calmly, putting emergency measures in place to ensure the continuity of the event. They acted with exemplary professionalism, respecting the autonomy and independence of sport.
The repeated acts that affected a significant number of stages constitute a serious violation of the Olympic Charter and the fundamental principles of sport.
We also regret the fact that the Spanish Prime Minister and his government have supported actions that could hinder the smooth running of a sporting competition and, in some cases, expressed their admiration for the demonstrators. This position is contradictory to the Olympic values of unity, mutual respect, and peace. It also calls into question Spain's ability to host major international sporting events, ensuring that they take place in safe conditions and in accordance with the principles of the Olympic Charter.
The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
As we approach our annual Congress next week, which will be attended by representatives of the Palestinian, Israeli, Russian, and Ukrainian National Federations, we reaffirm our constant call for dialogue and peace. Sport must unite, never divide.
Finally, we commend the exemplary work of the Spanish law enforcement agencies at the Vuelta, who acted with professionalism in extremely tense conditions.
We also thank the organisers of the Vuelta for their commitment and resilience in the face of an unprecedented situation.
We congratulate Jonas Vingegaard, winner of the general classification of La Vuelta Ciclista a Espaa 2025. Despite the circumstances, he demonstrated remarkable strength and consistency throughout this event.
https://www.laprovincia.e(...)srael-121598524.htmlquote:De voorzitter van de Eilandraad van Gran Canaria , Antonio Morales, kondigde maandag aan dat het eiland zou weigeren etappes van de Vuelta a Espaa te organiseren als de Isralische ploeg zou deelnemen. Morales deed deze uitspraken tijdens een bijeenkomst ter ondersteuning van het Palestijnse volk en tegen de genocide van de Isralische regering in Gaza, gehouden op de Plaza de Santa Ana, een dag nadat protesten van pro-Palestijnse activisten de finish van de Vuelta a Espaa in het centrum van Madrid hadden verhinderd.
Morales herinnerde eraan dat de Cabildo maanden geleden, lang voor de start van de Vuelta en de controverse rond de aanwezigheid van de door Isral gesponsorde ploeg, een voorlopige overeenkomst tekende met de organisatoren van het wielerevenement. Hij verduidelijkte echter dat, ondanks wat er sindsdien is gezegd, "er nog niets definitief is getekend."
"Er is geen definitieve overeenkomst die de aanwezigheid van de Vuelta Ciclista op het eiland Gran Canaria volgend jaar definitief vastlegt; we zijn echter zeker bereid om de wedstrijd te organiseren, en het leek een aantrekkelijke maatregel voor het eiland, in een overeenkomst waar ook de regering van de Canarische Eilanden en de Eilandraad van Tenerife bij betrokken waren, zodat de Vuelta na zoveel jaar naar ons land kon komen. Ik moet echter met absolute overtuiging zeggen dat Isral niet zal deelnemen", verklaarde de president van de eilandregering.
Morales merkte op dat "Gran Canaria niet bereid is de genocide in Gaza of de staat Isral goed te praten door middel van sport of welke andere activiteit dan ook." "Daarom", hield hij vol, "zullen we zien wat er de komende maanden gebeurt, maar met de deelname van Isral zou Gran Canaria de Ronde van Spanje niet organiseren."
De president betreurde "het gebrek aan actie van internationale organisaties" om de deelname van Isralische teams en atleten aan dit soort wedstrijden te verhinderen en "het feit dat ze niet dezelfde maatregelen hebben genomen als die welke met Rusland zijn genomen". Volgens hem "zet dit de samenlevingen van de verschillende Europese landen tegen elkaar op en verdeelt ze hen". Morales is van mening dat "ze toestaan dat Isral ons confronteert en onze coxistentie ondermijnt".
De protesten die door verschillende groepen gedurende een groot deel van de Vuelta a Espaa werden geleid, en die gisteren culmineerden in de opschorting van de slotetappe in Madrid, zijn "legitiem. We weten allemaal dat achter dat team een tycoon staat die een goede vriend is van Netanyahu en zijn ideen deelt, en daarom genocide vergoelijkt. Dat kan niet, dus is het volkomen legitiem dat mensen hun ongenoegen over deze situatie op straat uiten."
De UCI neemt weer eens geen verantwoordelijkheid dus. Het is allemaal de schuld van de Spaanse overheid! Dictatorknuffelaar Lappartient organiseert liever evenementen in Turkmenistan dan in Spanje, fenomeen.quote:
quote:The UCI strongly condemns the exploitation of sport for political purposes in general, and especially coming from a government. Sport must remain autonomous to fulfil its role as a tool for peace. It is unacceptable and counterproductive for our sport to be diverted from its universal mission. Moreover, there are dedicated platforms where countries can discuss their differences.
Palestinian, Israeli, Russian, and Ukrainian National Federationsquote:
Ik hoop dat wat Oeigoerse kinderen het zeempje vergeten in te naaien.quote:Op maandag 15 september 2025 12:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh, goeie timing: Riccitello gaat naar Decathlon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wit-Rusland?quote:Op maandag 15 september 2025 18:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Palestinian, Israeli, Russian, and Ukrainian National Federations
Geen Rwanda? Congo? Sudan?
quote:Op maandag 15 september 2025 20:46 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik hoop dat wat Oeigoerse kinderen het zeempje vergeten in te naaien.Huh, wat is er ook weer mis met die transfer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar denk je dat die troep van Decathlon vandaan komt?quote:Op maandag 15 september 2025 20:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, wat is er ook weer mis met die transfer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |