Er is geen probleem met migratie dat is puur populisme joh.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat is dan wel een reeel voorstel voor een oplossing voor al die migratie?
Absoluut niet, nee. Het is leuk geprobeerd om wanhopig oude koeien uit de sloot te sleuren om mij op een slechte manier weg te zetten, maar zowel NU als de NOS bewijzen met hun eigen suggestieve berichtgeving dat ze proberen degelijke en fatsoenlijke mensen die protesteren weg te zetten als radicaal, terwijl ze tegelijkertijd XR die met gevaar voor mensenlevens snelwegen platleggen, als “actievoerders” bestempelen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ik lees prima, want je bleef volhouden:
[..]
Maar vooral doen alsof je niet aan het framen was.
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat is dan wel een reeel voorstel voor een oplossing voor al die migratie?
Dat lijkt me een goed begin.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Wil je ergens anders heen gaan met je genuanceerde en onderbouwde mening?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Hohoho.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bedoel je nu te zeggen dat Timmermans en Bontenbal populisten zijn?
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed begin.
Ik.ben het heel erg eens met zijn antwoord.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wil je ergens anders heen gaan met je genuanceerde en onderbouwde mening?
dat zit er dik in ja.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
Ik geloof dat dat een stukje sarcasme was van vriend Straatcommando.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik.ben het heel erg eens met zijn antwoord.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Oh.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat een stukje sarcasme was van vriend Straatcommando.
Maar wie dan wel? De rest wil er niet aan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
Doen alsof je eigen feiten heilig zijn, terwijl je je ogen sluit voor de feiten die door je gesprekspartner onder ogen worden geschoven. Pot verwijt de ketel-verhaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ik lees prima, want je bleef volhouden:
[..]
Maar vooral doen alsof je niet aan het framen was. Alleen nogal pijnlijk dat je geconfronteerd werd met de feiten. Namelijk dat dit de gebruikelijke wijze is van rapporteren over cijfers. Zoals ik je ook heb laten zien.
Maar nee, toch linkse propaganda ..
Ik doe (nog) even niet mee in de polonaise die hier uitbreekt n.a.v. deze onverwachte oprisping van redelijkheid,quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
donequote:Op zaterdag 13 september 2025 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
deze kan wel in de OP
holy shit wat een mensen
Vertel, wat heb jij vandaag gedaan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:47 schreef Evangelion het volgende:
Dan heb je echt geen reet te doen
quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Vertel, wat heb jij vandaag gedaan?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:04 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb bijna altijd wel een fles water op mijn bureau/tafel staan (stay hydrated kiddo's) maar ik stoot dat best wel vaak om. Daar erger ik me aan.
Afgelopen vijf verkiezingen werd er beloofd (door labour en tories beiden dus) om iets aan migratie te doen, maar niemand heeft ook maar iets geleverd. Dan is het niet vreemd dat er naar andere partijen gekeken wordt. Men weet immers al wat beloftes van tories en labour waard zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De populisten doen juist dat. Doen alsof ze luisteren en reëele voorstellen hebben die een oplossing vormen voor de problemen. Ondertussen doen ze eerder het tegenovergestelde.
Luisteren naar de mensen is overigens holle retoriek, zijn de mensen die het niet eens zijn met deze mensen dan geen mensen? Naar wie moet men luisteren?
Op wie moeten ze dan stemmen als labour en tories ook al 15 jaar vanalles beloven en niks voor elkaar krijgen? Welke partij gaat bijvoorbeeld die plannen die jij noemt dan wèl voor elkaar krijgen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
Holy shit.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:00 schreef 2172619626795 het volgende:
NU.nl spreekt over “duizenden” “radicaal-rechtse” betogers:
https://www.nu.nl/319874/(...)se-demonstratie.html
Oordeel zelf:
[ x ]
Kloptquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holy shit.
100.000 is nog wel een voorzichtige schatting ook.
Blijkbaar zijn ze het een beetje zat daar.
Dat is wel een stuk meer dan 1,5x pinkpop op een uitverkocht jaar, ja.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holy shit.
100.000 is nog wel een voorzichtige schatting ook.
Blijkbaar zijn ze het een beetje zat daar.
En als je de reacties hoort van mensen, zijn het veelal gewone mensen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:28 schreef RotatoR het volgende:
Waarom is dit radicaal-rechts en de A12 blokkade niet radicaal-links? Echt die ziekelijke framing steeds van de NOS.
ja en volgens die bron is dat dus onzinquote:Op zaterdag 13 september 2025 20:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)n_the_United_Kingdom
Sinds de Brexit?quote:Op zondag 14 september 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat wel echt lekker daar sinds de brexit hè
In Engeland is het echt niet veel anders dan in Frankrijk, of Duitsland, of Zweden of Nederland. Overal spelen dezelfde problemen in meer of mindere mate. In het ene land zijn er wat meer problemen met huisvesting, in andere wat meer problemen met economie, in andere wat meer breed uitgemeten incidenten met immigranten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:55 schreef gwn_een_user het volgende:
de situatie daar in engeland is dan ook totaal onhoudbaar. het verbaast me dat het zo lang heeft kunnen doorgaan
nou vrees ik wel dat reform straks aan de macht komt. want zoals altijd gaan rechtse partijen natuurlijk weer niets doen aan dit probleem
die roepen en schreeuwen heel veel dat we dit en dat gaan doen en eenmaal aan de macht verandert er niets
het hele systeem in europa is sowieso kapot. massale politieke fragmentatie, coalities zijn de norm en dat betekent compromissen, traagheid, gebrek aan visie.
regeringen wisselen om de paar jaar. nieuwe leiders willen zich profileren dus schrappen of herzien ze de plannen van hun voorgangers, of ze nou goed of slecht waren.
dit betekent ook dat er nauwelijks institutioneel geheugen of continuïteit is.
in wezen staat europa helemaal stil - er gebeurt niets. dan moeten mensen niet verbaasd opkijken dat je meer radicale uitingen ziet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |