abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:03:43 #201
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat is dan wel een reeel voorstel voor een oplossing voor al die migratie?
Er is geen probleem met migratie dat is puur populisme joh.
pi_218764341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oh ik lees prima, want je bleef volhouden:
[..]
Maar vooral doen alsof je niet aan het framen was.
Absoluut niet, nee. Het is leuk geprobeerd om wanhopig oude koeien uit de sloot te sleuren om mij op een slechte manier weg te zetten, maar zowel NU als de NOS bewijzen met hun eigen suggestieve berichtgeving dat ze proberen degelijke en fatsoenlijke mensen die protesteren weg te zetten als radicaal, terwijl ze tegelijkertijd XR die met gevaar voor mensenlevens snelwegen platleggen, als “actievoerders” bestempelen.

Maar nee, @Mutant01 denkt wel even te kunnen zeggen dat er geen linkse saus te vinden is in de media en zij aan objectieve berichtgeving doen, tevens eenieder die daar terecht en met feiten onderbouwde kritiek op heeft, weg te zetten als iemand die zijn keutel intrekt.

Is het vanuit jouw onvrede nu écht nodig om hier nog meer woorden aan vuil te willen maken? Of kunnen we vanaf nu weer ON-topic misschien?
pi_218764347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat is dan wel een reeel voorstel voor een oplossing voor al die migratie?
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2025 21:05:21 ]
pi_218764359
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Dat lijkt me een goed begin.
pi_218764371
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Wil je ergens anders heen gaan met je genuanceerde en onderbouwde mening?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2025 21:07:05 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:07:58 #206
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218764383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Bedoel je nu te zeggen dat Timmermans en Bontenbal populisten zijn?
Hohoho.

Wél fatsoenlijke populisten!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218764392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat lijkt me een goed begin.
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
pi_218764395
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wil je ergens anders heen gaan met je genuanceerde en onderbouwde mening?
Ik.ben het heel erg eens met zijn antwoord.
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:10:41 #209
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
dat zit er dik in ja.
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:11:13 #210
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik.ben het heel erg eens met zijn antwoord.
Ik geloof dat dat een stukje sarcasme was van vriend Straatcommando.
pi_218764457
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
^O^
pi_218764485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik geloof dat dat een stukje sarcasme was van vriend Straatcommando.
Oh.
Thanks.
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:21:48 #213
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764518
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
Maar wie dan wel? De rest wil er niet aan.
pi_218764599
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oh ik lees prima, want je bleef volhouden:
[..]
Maar vooral doen alsof je niet aan het framen was. Alleen nogal pijnlijk dat je geconfronteerd werd met de feiten. Namelijk dat dit de gebruikelijke wijze is van rapporteren over cijfers. Zoals ik je ook heb laten zien.

Maar nee, toch linkse propaganda ..
Doen alsof je eigen feiten heilig zijn, terwijl je je ogen sluit voor de feiten die door je gesprekspartner onder ogen worden geschoven. Pot verwijt de ketel-verhaal.

Zullen we, ten gunste van dit topic, het er gewoon op houden dat we het met elkaar oneens zijn, en het daarbij laten? Ik heb er namelijk geen moeite mee om jouw zienswijze te respecteren, ondanks dat ik het ermee oneens ben, zonder daarbij mn gram te moeten laten door steeds het laatste woord te willen hebben.

Dus hierbij aan jou het laatste woord, ongeacht of ik het ermee eens ben of niet, ik respecteer het verschil ik onze zienswijze:
pi_218764607
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Sturen op matiging. Dus niet roepen dat je het wel even stop gaat zetten. Of dat je de grenzen gaat sluiten. Zoals populisten graag roepen. Matigen is prima haalbaar en realistisch, zonder dat het onze samenleving zal schaden. Je kan kijken naar tijdelijke werkvergunningen, of het niet meer verstrekken van permanente verblijfsvergunningen voor asielzoekers. Je kan inzetten op extra middelen voor Frontex of intensievere samenwerking met transitlanden aan de grenzen van Europa. En zo zijn er nog talloze zaken te bedenken.
Ik doe (nog) even niet mee in de polonaise die hier uitbreekt n.a.v. deze onverwachte oprisping van redelijkheid,
Want wat wordt er nou eigenlijk echt gezegd en gedaan.

Je kunt "kijken naar". Dat kijken leidt maar al te vaak tot een onderzoek, een rapport, een lade en vooral het verhaal van het glas en de plas.
Maar het tijdelijke aspect spreekt me wel aan, dan is er wat meer tijd om te bepalen of iemand echt wil bijdragen aan de samenleving. Consequentie is wel dat je ook flink moet durven zijn en iemand de deur wijzen. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren onder een bewind van Timmermans en Bontenbal.

Vergelijkbare twijfels heb ik bij "je kunt "inzetten op". Ook dan moet je bereid zijn om vaker nee te zeggen tegen mensen die op zoek zijn naar een beter leven en meer welvaart. Zie het nog niet gebeuren onder een links bewind.

Verder ben ik razend benieuwd naar de talloze andere zaken die je kunt bedenken.
-
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:42:09 #216
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218764700
Bekijk deze YouTube-video

deze kan wel in de OP

holy shit wat een mensen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218764711
D
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

deze kan wel in de OP

holy shit wat een mensen
done
pi_218764761
Dan heb je echt geen reet te doen
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:53:26 #219
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218764819
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:47 schreef Evangelion het volgende:
Dan heb je echt geen reet te doen
Vertel, wat heb jij vandaag gedaan?

pi_218764998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Vertel, wat heb jij vandaag gedaan?

[ afbeelding ]
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 15:04 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb bijna altijd wel een fles water op mijn bureau/tafel staan (stay hydrated kiddo's) maar ik stoot dat best wel vaak om. Daar erger ik me aan.
oO<
pi_218765062
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:10 schreef Prego het volgende:

[..]
[..]
oO<
:D
pi_218765136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De populisten doen juist dat. Doen alsof ze luisteren en reëele voorstellen hebben die een oplossing vormen voor de problemen. Ondertussen doen ze eerder het tegenovergestelde.

Luisteren naar de mensen is overigens holle retoriek, zijn de mensen die het niet eens zijn met deze mensen dan geen mensen? Naar wie moet men luisteren?
Afgelopen vijf verkiezingen werd er beloofd (door labour en tories beiden dus) om iets aan migratie te doen, maar niemand heeft ook maar iets geleverd. Dan is het niet vreemd dat er naar andere partijen gekeken wordt. Men weet immers al wat beloftes van tories en labour waard zijn.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218765229
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat gaan de Tommy's van deze wereld alleen niet voor elkaar krijgen. Politiek gezien zijn het zwakzinnigen, die kunnen wel goed inspelen op onderbuikgevoelens, maar van oplossend vermogen is geen sprake. Doet niets af aan de gevoelens van de mensen die zich aangesproken voelen door zijn retoriek. Maar die gaan dus wel heel hard teleurgesteld worden. Opnieuw. Ze trappen er keer op keer in.
Op wie moeten ze dan stemmen als labour en tories ook al 15 jaar vanalles beloven en niks voor elkaar krijgen? Welke partij gaat bijvoorbeeld die plannen die jij noemt dan wèl voor elkaar krijgen?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218765234
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:00 schreef 2172619626795 het volgende:
NU.nl spreekt over “duizenden” “radicaal-rechtse” betogers:

https://www.nu.nl/319874/(...)se-demonstratie.html

Oordeel zelf:

[ x ]
Holy shit.

100.000 is nog wel een voorzichtige schatting ook.
Blijkbaar zijn ze het een beetje zat daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218765261
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Holy shit.

100.000 is nog wel een voorzichtige schatting ook.
Blijkbaar zijn ze het een beetje zat daar.
Klopt

Maar volgens sommigen hier ben ik degene die de linkse media op een onjuiste manier frame.

:O
pi_218765278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Holy shit.

100.000 is nog wel een voorzichtige schatting ook.
Blijkbaar zijn ze het een beetje zat daar.
Dat is wel een stuk meer dan 1,5x pinkpop op een uitverkocht jaar, ja.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218765319
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:28 schreef RotatoR het volgende:
Waarom is dit radicaal-rechts en de A12 blokkade niet radicaal-links? Echt die ziekelijke framing steeds van de NOS.
En als je de reacties hoort van mensen, zijn het veelal gewone mensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 september 2025 @ 23:16:29 #229
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218765752
Goed dat de mensen de straat op gaan om te laten zien dat ze de massale asielinstroom zat zijn.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_218766712
Mooi om te zien :)
  zondag 14 september 2025 @ 08:15:43 #231
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218766850
quote:
ja en volgens die bron is dat dus onzin :lijstje:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218767245
Hopelijk meer, nog veel meer.
  zondag 14 september 2025 @ 09:53:50 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218767373
Gaat wel echt lekker daar sinds de brexit hè
Huilen dan.
pi_218768465
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat wel echt lekker daar sinds de brexit hè
Sinds de Brexit?
Ik denk dat de Brexit ook een uiting van hetzelfde ongenoegen was.
pi_218768951
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:55 schreef gwn_een_user het volgende:
de situatie daar in engeland is dan ook totaal onhoudbaar. het verbaast me dat het zo lang heeft kunnen doorgaan

nou vrees ik wel dat reform straks aan de macht komt. want zoals altijd gaan rechtse partijen natuurlijk weer niets doen aan dit probleem

die roepen en schreeuwen heel veel dat we dit en dat gaan doen en eenmaal aan de macht verandert er niets

het hele systeem in europa is sowieso kapot. massale politieke fragmentatie, coalities zijn de norm en dat betekent compromissen, traagheid, gebrek aan visie.

regeringen wisselen om de paar jaar. nieuwe leiders willen zich profileren dus schrappen of herzien ze de plannen van hun voorgangers, of ze nou goed of slecht waren.

dit betekent ook dat er nauwelijks institutioneel geheugen of continuïteit is.
in wezen staat europa helemaal stil - er gebeurt niets. dan moeten mensen niet verbaasd opkijken dat je meer radicale uitingen ziet.
In Engeland is het echt niet veel anders dan in Frankrijk, of Duitsland, of Zweden of Nederland. Overal spelen dezelfde problemen in meer of mindere mate. In het ene land zijn er wat meer problemen met huisvesting, in andere wat meer problemen met economie, in andere wat meer breed uitgemeten incidenten met immigranten.
En hoe groter de inequality in een land, hoe groter de problemen. Hier in het dorp is een huis die wat Engeland vlaggen in de voortuin heeft hangen. Maar die mensen kunnen schijnbaar niet eens hun voortuin netjes houden, dus zijn immigranten voor hun dan het echte probleem? Ja, heel veel klote baantjes hier zijn 'ingenomen' door buitenlanders. Maar wie wilt er nu de hele dag bij wegwerkzaamheden een stop/go bord vasthouden? En er zijn gewoon heel weinig Engelsen die ouderen willen verzorgen, dus dat wordt veel gedaan door mensen uit Nigeria, Ghana, Azie etc. Dat zijn legale immigranten, en daar ligt het probleem ook niet. Maar illegale immigranten werken ook, en daar doet de overheid opmerkelijk weinig aan. Waarom krijgen bedrijven die illegale in dienst hebben niet veel vaker torenhoge boetes?

Maar het hele asielproces is ook ziek. Ik had een student die verdwenen was de dag dat ik hem naar het vliegveld zou brengen om terug te gaan naar Ethiopie. Hij was van een minderheidsgroep daar, en maakte zich ernstig zorgen over zijn veiligheid, gezien het Addis onder controle is van de andere partij. Hij had dit gedeeld met collegas die in Ethiopie werken en die hadden gezegd dat het allemaal wel mee viel. Hij heeft toen dus asiel aangevraagd, en zit sindsdien, al bijna 2 jaar in een overheids facility. Daar krijgt hij eten, en £10 per week.
pi_218894127
twitter


Wat een zooitje daar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')