abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:37:16 #176
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218764064
Als men dit enkel weg blijft zetten als extreem rechts / racisme is dat een enorme clusterfuck in de maak. De woede en onmacht zal alleen maar toenemen en Farage zal op dat sentiment de komende verkiezingen winnen. Ik denk niet dat de UK daar heel veel beter van gaat worden..

Maar eigenlijk weet iedereen dat dát toch precies is wat er gaat gebeuren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218764082
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
Als men dit enkel weg blijft zetten als extreem rechts is dat een enorme clusterfuck in de maak. De woede en onmacht zal alleen maar toenemen en Farage zal op dat sentiment de komende verkiezingen winnen. Ik denk niet dat de UK daar heel veel beter van gaat worden..

Maar eigenlijk weet iedereen dat dát toch precies is wat er gaat gebeuren.
Het doet er helemaal niet toe hoe je het al of niet wegzet. Engeland is al een tijdlang in verval en ze zoeken een boeman. Of dat nu de EU is, migranten of wat dan ook. Ze zoeken het overal behalve bij zichzelf.
pi_218764094
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
Als men dit enkel weg blijft zetten als extreem rechts / racisme is dat een enorme clusterfuck in de maak. De woede en onmacht zal alleen maar toenemen en Farage zal op dat sentiment de komende verkiezingen winnen. Ik denk niet dat de UK daar heel veel beter van gaat worden..

Maar eigenlijk weet iedereen dat dát toch precies is wat er gaat gebeuren.
Een beetje hetzelfde als overal in Europa waar we een laks politiek klimaat hebben en men geen gehoor geeft aan de problemen van de mensen. En de bestaande politiek doet het af als: Populisme, maar wat vergeten is dat dit Populisme ontstaat door hun falen. De enige oplossing is als de partijen in brede zin eens echt naar de mensen gaan luisteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218764104
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is niet het enige probleem dat ze daar hebben. Ook heel veel arbeidsongeschikten en een stagnerende productiviteit van Britse werknemers.

https://www.scope.org.uk/media/disability-facts-figures

https://www.economicsobse(...)-productivity-growth
Kan allemaal zo zijn maar dat gaan pakistanen en afrikanen niet oplossen. Als het daar lijkt op de cijfers van hier dan drukken ze in verhouding zelfs meer op de sociale voorzieningen die al zo schaar zijn dat er extra mensen voor nodig zijn.
pi_218764105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Iemand met een andere mening moet meteen belachelijk gemaakt worden.
Goed argument wel.
Dat was geen mening, maar een ongefundeerde en onjuiste stelling. Dat maakt mijn post inderdaad wel overbodig :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218764107
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
Als men dit enkel weg blijft zetten als extreem rechts / racisme is dat een enorme clusterfuck in de maak. De woede en onmacht zal alleen maar toenemen en Farage zal op dat sentiment de komende verkiezingen winnen. Ik denk niet dat de UK daar heel veel beter van gaat worden..

Maar eigenlijk weet iedereen dat dát toch precies is wat er gaat gebeuren.
Het probleem is dat rechts daar versnippert. En het first pass the vote is als systeem.
Tommy heeft ook een partij: advance UK. Nigel heeft Reform UK. Die twee hebben ruzie. En dus kan dat wel eens een probleem worden bij verkiezingen. En wint links alsnog.
pi_218764120
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:41 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het probleem is dat rechts daar versnippert. En het first pass the vote is als systeem.
Tommy heeft ook een partij: advance UK. Nigel heeft Reform UK. Die twee hebben ruzie. En dus kan dat wel eens een probleem worden bij verkiezingen. En wint links alsnog.
Grappig, dat is hier ook zo. Zou het te maken met de politieke kleur of het feit dat types als Farage en Wilders (om als voorbeeld te nemen) kneiterdomme populisten zijn?
pi_218764132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een beetje hetzelfde als overal in Europa waar we een laks politiek klimaat hebben en men geen gehoor geeft aan de problemen van de mensen. En de bestaande politiek doet het af als: Populisme, maar wat vergeten is dat dit Populisme ontstaat door hun falen. De enige oplossing is als de partijen in brede zin eens echt naar de mensen gaan luisteren.
De populisten doen juist dat. Doen alsof ze luisteren en reëele voorstellen hebben die een oplossing vormen voor de problemen. Ondertussen doen ze eerder het tegenovergestelde.

Luisteren naar de mensen is overigens holle retoriek, zijn de mensen die het niet eens zijn met deze mensen dan geen mensen? Naar wie moet men luisteren?
pi_218764140
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Niet om je bewering in twijfel te trekken, maar puur uit interesse: heb je hier een bron van?
Een protestmars voor een tweede EU referendum had 670 duizend mensen volgens de organisatie. (volgens fact checkers was 450.000 eerder waar)
https://fullfact.org/news/did-670000-march-peoples-vote-brexit/

Nog een protestmars met hetzelfde doel het jaar daarop had 1 miljoen demonstranten volgens de organisatie (300-400 duizens volgens fact checkers)
https://www.wired.com/story/brexit-march-peoples-vote-crowd-size/
https://fullfact.org/europe/peoples-vote-march-count/

Een pro-Palestina demonstratie in Londen met volgens de organisatie 800.000 demonstranten. (volgens de politie minimaal 300.000)
https://www.reuters.com/w(...)-trouble-2023-11-11/

Natuurlijk een hele tijd geleden, maar noemenswaardig ook de grootste actieve demonstratie ooit werd geleid door het linkse Stop The War Coalition (in samenwerking met de socialisten, vredesactivisten en vakbonden) tegen de oorlog in Irak, met ~750.000 duizend tot 1,5 miljoen demonstranten
https://www.theguardian.com/uk/2003/feb/15/politics.politicalnews

De afgelopen 10~ jaar is er nog geen demonstratie geweest die ook maar in de buurt kwam van de pro-Palestina demonstratie van 2 jaar terug.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218764183
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, jij begon ermee, niet ik. Probeer het nog eens. En dit keer door het inderdaad ontopic te houden, namelijk over het aantal demonstranten en de berichtgeving daarover door nu.nl. Dat was waar je zo'n heisa over schopte immers. En nu blijkt dat het de normaalste zaak van de wereld is ben je je keutel aan het intrekken.
Dat de media in alle niet-rechtse gevallen gewoon uitgaan van de officiële berichtgeving? Al eerder over gepost in dit topic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De officiële berichtgeving is daarbij leidend. En die was van de Londense politie “tienduizenden” en daarna “ruim 110.000”.
Dus nogmaals: ik weet niet in welke fuik je mij denkt te kunnen lokken, maar ik stel -nogmaals- voor om dit onderwerp vanuit jouw kant niet off-topic te derailen en mij daarnaast niet te betichten van “keutels intrekken” terwijl het je aantoonbaar ontbreekt aan het vermogen begrijpend te lezen, aangezien ik wederom moet refereren aan eerder geposte reacties van mij die jouw ongefundeerde aantijgingen direct weerspreken.

Graag iets beter lezen de volgende keer, en vanaf nu ON-topic blijven.
pi_218764189
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Een protestmars voor een tweede EU referendum had 670 duizend mensen volgens de organisatie. (volgens fact checkers was 450.000 eerder waar)
https://fullfact.org/news/did-670000-march-peoples-vote-brexit/

Nog een protestmars met hetzelfde doel het jaar daarop had 1 miljoen demonstranten volgens de organisatie (300-400 duizens volgens fact checkers)
https://www.wired.com/story/brexit-march-peoples-vote-crowd-size/
https://fullfact.org/europe/peoples-vote-march-count/

Een pro-Palestina demonstratie in Londen met volgens de organisatie 800.000 demonstranten. (volgens de politie minimaal 300.000)
https://www.reuters.com/w(...)-trouble-2023-11-11/

Natuurlijk een hele tijd geleden, maar noemenswaardig ook de grootste actieve demonstratie ooit werd geleid door het linkse Stop The War Coalition (in samenwerking met de socialisten, vredesactivisten en vakbonden) tegen de oorlog in Irak, met ~750.000 duizend tot 1,5 miljoen demonstranten
https://www.theguardian.com/uk/2003/feb/15/politics.politicalnews

De afgelopen 10~ jaar is er nog geen demonstratie geweest die ook maar in de buurt kwam van de pro-Palestina demonstratie van 2 jaar terug.
Bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting ^O^
pi_218764194
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:41 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het probleem is dat rechts daar versnippert. En het first pass the vote is als systeem.
Tommy heeft ook een partij: advance UK. Nigel heeft Reform UK. Die twee hebben ruzie. En dus kan dat wel eens een probleem worden bij verkiezingen. En wint links alsnog.
Dat maakt momenteel niks uit gezien ook links versnippert, en meer dan rechts. Je had eerst enkel de groenen die stemmen wegnamen van Labour. Nu heb je Sultana en Corbyn met hun nieuwe partij en bijna de helft van de jonge kiezers zou daarop stemmen volgens de laatste peilingen (nog niet heel betrouwbare peilingen)

Reform staat aan kop met 30% van de stemmen in de peiling, maar als die versnippering op links doorgaat, dan zou Reform zo 80-85% van de zetels kunnen opstrijken met 30% van de stemmen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218764203
Maarja, de volgende verkiezingen daar zijn pas in 2029, dus er kan nog een hoop gebeuren.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218764205
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig, dat is hier ook zo. Zou het te maken met de politieke kleur of het feit dat types als Farage en Wilders (om als voorbeeld te nemen) kneiterdomme populisten zijn?
Dat is het probleem van radicaal rechts sws, als je het groter bekijkt: Ze krijgen steeds ruzie. Ze zijn allemaal tegen migratie enzo maar op alle andere belangrijke themas vechten ze elkaar de tent uit en splitsen ze vaak of vinden ze geen samenwerking.
Ik noem wat voorbeelden:

-houding ten opzichte van Israël.
-Houding ten opzichte van Rusland in het Oekraïne conflict.
-houding tov de EU

Dat zijn wel assen waardoor ze zich niet goed kunnen verenigen onderling. Neem een Meloni in Italië. Ook een extreem rechtse dame (komt zelfs letterlijk van fascistische jeugdbeweging). Die staat heel anders tegenover Rusland of de EU dan een Baudet bijvoorbeeld.
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:52:02 #190
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764217
Is het niet "first past the post?" ipv vote? Of beeld ik me nu dingen in?
pi_218764221
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:52 schreef vul_maar_in het volgende:
Is het niet "first past the post?"
ja
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218764224
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:48 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat de media in alle niet-rechtse gevallen gewoon uitgaan van de officiële berichtgeving? Al eerder over gepost in dit topic:
[..]
Dus nogmaals: ik weet niet in welke fuik je mij denkt te kunnen lokken, maar ik stel -nogmaals- voor om dit onderwerp vanuit jouw kant niet off-topic te derailen en mij daarnaast niet te betichten van “keutels intrekken” terwijl het je aantoonbaar ontbreekt aan het vermogen begrijpend te lezen, aangezien ik wederom moet refereren aan eerder geposte reacties van mij die jouw ongefundeerde aantijgingen direct weerspreken.

Graag iets beter lezen de volgende keer, en vanaf nu ON-topic blijven.
Oh ik lees prima, want je bleef volhouden:

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:13 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Zeg dat je linkse propoganda rugdekking geeft zonder te zeggen dat je linkse proporties rugdekking geeft
Maar vooral doen alsof je niet aan het framen was. Alleen nogal pijnlijk dat je geconfronteerd werd met de feiten. Namelijk dat dit de gebruikelijke wijze is van rapporteren over cijfers. Zoals ik je ook heb laten zien.

Maar nee, toch linkse propaganda ..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2025 20:54:20 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:52:56 #193
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218764225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
Maarja, de volgende verkiezingen daar zijn pas in 2029, dus er kan nog een hoop gebeuren.
Er gaat helemaal niks gebeuren behalve dat Europa binnen nu en 25 jaar totaal onherkenbaar zal zijn.
Le Diable
pi_218764253
Onrust, ook volgens De Telegraaf ..

quote:
’Grootste mars Engelse geschiedenis’ verloopt onrustig: ruim honderdduizend op straat, massale politie-inzet en arrestaties

De demonstratie van de radicaalrechtse Tommy Robinson in Londen heeft meer dan honderdduizend mensen op de been gebracht, waarbij het ook tot aanvaringen met de politie kwam. Er is ook een tegenbetoging, waar vooralsnog enkele duizenden demonstranten op af zijn gekomen. De politie in Londen heeft negen arrestaties verricht en verwacht dat er meer arrestaties zullen volgen.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218764261
als er nu verkiezingen zouden zijn, zou het voor het eerst sinds de 1ste wereldoorlog zo zijn dat labour en de conservatieven niet meer de 2 grote partijen zijn.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218764267
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De populisten doen juist dat. Doen alsof ze luisteren en reëele voorstellen hebben die een oplossing vormen voor de problemen. Ondertussen doen ze eerder het tegenovergestelde.

Bedoel je nu te zeggen dat Timmermans en Bontenbal populisten zijn?
-
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:58:48 #197
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:55 schreef KinKiJan het volgende:
Onrust, ook volgens De Telegraaf ..
[..]

Je verwacht het niet.
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:59:16 #198
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218764289
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:58 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Je verwacht het niet. En dan bedoel ik niet de onrust maar het politieoptreden.
edit: sorry verkeerde knopje :(
pi_218764305
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De populisten doen juist dat. Doen alsof ze luisteren en reëele voorstellen hebben die een oplossing vormen voor de problemen. Ondertussen doen ze eerder het tegenovergestelde.

Luisteren naar de mensen is overigens holle retoriek, zijn de mensen die het niet eens zijn met deze mensen dan geen mensen? Naar wie moet men luisteren?
Wat is dan wel een reeel voorstel voor een oplossing voor al die migratie?
pi_218764315
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Bedoel je nu te zeggen dat Timmermans en Bontenbal populisten zijn?
Dat zou kunnen. Van Geert, Dilan en Caroline weten we het in ieder geval zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')