Komt waarschijnlijk niet eens in de top 10 grootste in het VKquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou dit is wel de grootste demonstratie die ik ooit heb gezien.
Welk normaal mens is hier nou tegen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De import van nóg meer anti-westerse culturen minimaliseren en degene die er al zijn zo goed mogelijk helpen integreren en aan een baan te komen in de hoop dat ze die radicaal-islamitische denkbeelden matigen.
Je blijft er maar over doorgaan. Wat een negativiteit. Ben tevreden met de grote opkomst, dat is toch zo? Waarom toch weer de aandacht leggen op iets negatiefs?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:05 schreef 2172619626795 het volgende:
Het neigt gewoon naar liegen. En anders minstens het bagataliseren van de situatie en bezorgde burgers die opkomen voor oa de veiligheid van hun kinderen framen als “rechts-radicaal”.
nou volgens je eigen lijstje en de politieinschatting van nu al wel dus dat is onzinquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk niet eens in de top 10 grootste in het VK
https://en.m.wikipedia.or(...)n_the_United_Kingdom
De Lisa’s van Nederland hebben meer aan Eva dan aan Femke.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onze Eva is voor re-migratie. Ze horen hier niet, volgens haar.
Niemand niet. Maar Eva vlaardingenbroek en die andere dame geloven ook in de omvolkingstheorie en gaan een stapje verder: dat degenen die hier zijn gekomen ook weer retour moeten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Welk normaal mens is hier nou tegen?
Daar heb je wel gelijk in, ngl.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je blijft er maar over doorgaan. Wat een negativiteit. Ben tevreden met de grote opkomst, dat is toch zo? Waarom toch weer de aandacht leggen op iets negatiefs?
Bijna in letterlijk deze woorden drukte ik mij laatst uit en toen werd ik weggezet als xenofoob.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Welk normaal mens is hier nou tegen?
Ja dat is wel ironisch jaquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met dank aan de rechtse Brexit die vooral zorgde voor veel meer migratie van buiten Europa.
Misschien waren dat niet normale mensen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Bijna in letterlijk deze woorden drukte ik mij laatst uit en toen werd ik weggezet als xenofoob.
Waarom is het nodig om zo persoonlijk te worden en je gesprekspartner als “zielig” weg te zetten?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent wel een beetje zielig.
Zo wil ik ze niet zien. Hoogopgeleid met een goede baan en (in een geval) een liefdevolle moeder voor haar gezin. Ik leg het redelijk gemakkelijk naast mij neer zonder anderen gelijk te demoniseren, maar ik schrok wel van de reactie inderdaad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien waren dat niet normale mensen?
Een anti-immigratie protest hoeft niet per se far-right te zijn. Sterker nog, er zullen vast ook linkse mensen aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:45 schreef 2172619626795 het volgende:
Natuurlijk wordt deze protestmars weer geframed als “extreem-rechts” of “far-right”.
De waarheid is dat de Engelsen vanuit het gehele spectrum klaar zijn met het immigratiebeleid van de huidige Engelse regering en de Islamitische Pakistaanse rape gangs die stelselmatig minderjarige meisjes verkrachten, waarbij zelfs politieagenten een oogje dichtknijpen.
De Engelse regering laat bovendien mensen oppakken die hierover kritische geluiden laten horen, er zijn zelfs mensen die van hun bed zijn gelicht vanwege een tweet of post op facebook.
Inmiddels gebruiken veel Engelsen de term “I like bacon” om hun sympathie te betuigen tegen de islamisering van Engeland, in de hoop dat de rechtspraak geen redenen kan vinden om iemand hiervoor naar de gevangenis te krijgen.
Daar durven ze op te staan en er zit er maar een kleine sloot tussen Engeland en het vaste land, dus wie weet waait dit sentiment over bij een matig tot krachtige westerwind.
Laat ook jouw mening horen, maar graag met wederzijds respect. Het met elkaar eens worden hoeft geen doel op zich te zijn. Houd het beschaafd en houd het respectvol aub.
👇
Gelukkig is dat gevoel slechts een fantasietje.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Heb het gevoel dat wat vroeger normaal was, gewoon willen wonen en leven in je eigen land tussen je eigen volk, nu als extreem rechts afgedaan wordt.
Nou, vertel dan maar, waar ik kan wonen tussen mijn eigen volk zonder al die multiculti die je door de strot geduwd wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig is dat gevoel slechts een fantasietje.
gpt5 komt op 7400 mensenquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:
125K lijkt een goede inschatting, ik heb met Photoshop de drone beelden gestitched en vervolgens een AI analyse laten doen:
https://claude.ai/share/faf9c283-5626-4e66-8fca-d8b5a8be2d7f
[ afbeelding ]
alsoquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:
125K lijkt een goede inschatting, ik heb met Photoshop de drone beelden gestitched en vervolgens een AI analyse laten doen:
[ afbeelding ]
Vraag ik mij af.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een anti-immigratie protest hoeft niet per se far-right te zijn. Sterker nog, er zullen vast ook linkse mensen aanwezig zijn.
Echter, deze demonstratie is wel radicaal-rechts van aard. Als die niet werd geleid door neonazi Tommy Robinson, dan zou het best een mooie demonstratie kunnen zijn geweest die sympathie kon krijgen vanuit het gehele politieke spectrum.
Nu is het gewoon een groepje radicaal-rechtsen die vervolgens ook niets doen wanneer hun mensen de politie aanvallen en bekogelen.
Respectquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Het idee dat Reform in juni klein was, klopt natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef KinKiJan het volgende:
Dat gedram over die aantallen en dat extreem rechts, gewoon extreem rechts genoemd wordt interesseert me eerlijk gezegd totaal niet. Beetje onzinnig gezever in de marge; we weten het nu wel, NOS is kut en NU ook gofferdomme.
Anyways, over cijfers gesproken; hier wat chatGPT op basis van recente peilingen als meest waarschijnlijke uitslag geeft wanneer er nu verkiezingen zouden zijn.
[ afbeelding ]
In juni stond Labour juist nog ruim voor en viel Reform onder de kleinere partijen.
In wat voor droomwereld leef jij?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
Echter, deze demonstratie is wel radicaal-rechts van aard. Als die niet werd geleid door neonazi Tommy Robinson, dan zou het best een mooie demonstratie kunnen zijn geweest die sympathie kon krijgen vanuit het gehele politieke spectrum.
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
In wat voor droomwereld leef jij?
Elk kritisch geluid over immigratie wordt door deugend links verketterd als een middeleeuwer die hardop durfde te beweren dat de aarde rond is en om de zon draait.
Goddank. Jouw inhoud is namelijk niet om over naar huis te schrijven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.
Ja hallo! Jij begint met díe afbeeldingen!quote:
Ftr ik was niet cynischquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.
Omdat je zielig doet en bewust onwaarheden aan het verspreiden bent. Daarom reageer je nu ook niet inhoudelijk op de screenshot die ik deelde.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Waarom is het nodig om zo persoonlijk te worden en je gesprekspartner als “zielig” weg te zetten?
In pakweg 95% van West-Europa kan dat zonder probleem. Maar goed jouw “gevoel” zal sowieso compleet anders zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar, waar ik kan wonen tussen mijn eigen volk zonder al die multiculti die je door de strot geduwd wordt.
Correct. Men snapt hier duidelijk weinig van het Britse kiesstelsel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het idee dat Reform in juni klein was, klopt natuurlijk niet.
Sterker nog, Labour behaalde deze verkiezingen minder stemmen dan de vorige. Ze wonnen enkel door een stemmingsplit tussen de tories en reform.
Reform had 4,1 miljoen stemmen. Daarmee haalden ze 5 zetels.
De liberalen hadden 3,5 miljoen stemmen. Daarmee haalden ze 72 zetels.
Het idee dat reform klein was, komt enkel door het vreemde kiessyssteem in de VK waardoor je ondanks vele stemmen in theorie vrijwel geen zetels kan krijgen. In realiteit haalden ze 14% van alle stemmen binnen. Zeker geen kleine partij. Nu zijn ze verdubbeld met gemiddeld in de peilingen 30% van de stemmen waarbij ze naar verwachting 70% van de zetels krijgen.
Het is wel relevant gezien je bij zo'n demonstratie ook gewoon bagage meedraagt van de organisatie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:44 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Vraag ik mij af.
Ja Tommy Robinson is een bedenkelijke persoonlijkheid (alhoewel ik hem tegenwoordig niet betrap op racistische of anti-democratische denkbeelden), maar het gaat niet om die persoon maar om de boodschap die op dit moment wordt uitgedragen.
Is hij de juiste persoon? Misschien niet nee. Maar daarmee hoeven we de legitimiteit van de boodschap van deze mars en de intentie van deze ruim honderdduizend mensen niet voor in twijfel te trekken.
Dan maak je de persoon naar mijn mening groter dan hij werkelijk is, ten koste van de boodschap die deze honderdduizend mensen vandaag in Londen proberen over te brengen
Die zullen natuurlijk ook gewoon tegen rechts islamextremisme zijn in de meeste gevallen, maar protesteren tegen moslims als geheel is natuurlijk flauwekul.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:52 schreef RealistAtheist het volgende:
Die vrouwen met de bordjes "wonen against the far right" protesteren dan ook tegen moslims toch? Toch?
Die screenshot die jij deelde is niets minder dan de waarheid, maar heeft niets te maken met de huidige protestmars. Omdat ik graag on-topic probeer te blijven, reageerde ik er inderdaad niet op, nee.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat je zielig doet en bewust onwaarheden aan het verspreiden bent. Daarom reageer je nu ook niet inhoudelijk op de screenshot die ik deelde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We kunnen dus concluderen dat 1) ik bewezen geen onwaarheden verspreid en 2) ik geen moeite heb om inhoudelijk op je gedeelde screenshot te reageren, hetzij offtopic.
Nog meer dingen waarvan je me zou willen beschuldigen?
[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 20:19:16 ]
Yep. In theorie een mooi stelsel omdat je ook kleine gemeenschappen een stem wil geven. Zo voorkwam je vroeger dat je kleine dorp geen zeggenschap meer had, maar tegenwoordig bestaan die gemeenschappen niet meer door het internet...quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Correct. Men snapt hier duidelijk weinig van het Britse kiesstelsel.
Ik snap je punten wel en ik zal niet zeggen dat ze niet gefundeerd zijn, maar om redenen die ik al eerder heb benoemd kijk ik er toch wat anders tegenaan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is wel relevant gezien je bij zo'n demonstratie ook gewoon bagage meedraagt van de organisatie.
Een anti-immigratie demonstratie geleid door Blood & Honour zal natuurlijk anders worden ontvangen dan een anti-immigratie demonstratie die wordt georganiseerd door een grote middenpartij. Aanwezigheid bij de demonstratie lieert je wel gewoon aan een bepaalde ideologie, want de demonstratie zelf wordt ook gewoon georganiseerd met die ideologie in mind.
100.000 demonstranten is in de VK niet klein, maar ook niet bepaald een 'grote' demonstratie voor lokale begrippen daar ze in de afgelopen jaren meermaals de half miljoen zijn gepasseerd bij grote marsen en demonstraties. Als dit door een ander werd georganiseerd, zou er denk ik veel meer steun en aanwezigheid zijn.
Denk dat ze minder migranten wel overleven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Krijg lekkere Brexit vibes hierbij, hoe een land zichzelf steeds verder ten gronde richt.
Zeker. Ik ben al die opgedrongen culturele uitingen die niet bij Nederland horen in ons straatbeeld meer dan zat. Het nasissen van vrouwen, het 'kech' geroep naar onze dochters. De hoofddoeken die meer en meer het straatbeeld overnemen. Het geweld tegen homo's etc.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In pakweg 95% van West-Europa kan dat zonder probleem. Maar goed jouw “gevoel” zal sowieso compleet anders zijn.
Dat is wat chatgpt gaf op basis van ipsos. Ik weet, chatgpt is niet foutloos, had ik er misschien bij moeten zettenquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het idee dat Reform in juni klein was, klopt natuurlijk niet.
Ben wel benieuwd of er op dit plein eerder protesten zijn geweest met foto waar over gerapporteerd is en met welke aantallen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb even gezocht maar kon niet echt wat vinden, maar ik denk dat 125.000 voor zo een protest reeel is, ook zonder beelden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of er op dit plein eerder protesten zijn geweest met foto waar over gerapporteerd is en met welke aantallen.
Live beeld: Patriots aan de ene kant, counterprotesters aan de andere kant, politie er tussen.quote:More scuffles broke out between police and supporters of the “unite the kingdom” march as they moved out of Whitehall, PA reports.
Objects including a traffic cone, bottles and pieces of wood were thrown at the line of officers as they started to push the group back towards Trafalgar Square and Northumberland Avenue at around 5.25pm.
After this, at about 5.45pm, than a hundred helmeted officers on foot, backed up by dozens of police horses, have rushed at supporters and them along Northumberland Avenue and towards Embankment station. Some marchers - now largely dispersed - faced them carrying flags.
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Denk dat ze minder migranten wel overleven.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die zullen natuurlijk ook gewoon tegen rechts islamextremisme zijn in de meeste gevallen, maar protesteren tegen moslims als geheel is natuurlijk flauwekul.
En de agrarische sector.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.
Dan haal je geschoolde mensen via arbeidscontracten binnen. Zolang je dat als maatschappij wil.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |