abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218763617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef quo_ het volgende:

[..]
In wat voor droomwereld leef jij?
Elk kritisch geluid over immigratie wordt door deugend links verketterd als een middeleeuwer die hardop durfde te beweren dat de aarde rond is en om de zon draait.
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218763627
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.
Goddank. Jouw inhoud is namelijk niet om over naar huis te schrijven.
-
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:52:00 #128
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218763629
Die vrouwen met de bordjes "wonen against the far right" protesteren dan ook tegen moslims toch? Toch?
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:54:37 #129
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218763656
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Viespeuk!
Ja hallo! Jij begint met díe afbeeldingen! ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218763667
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ga natuurlijk niet inhoudelijk reageren op zulke cynische reacties.
Ftr ik was niet cynisch
pi_218763678
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waarom is het nodig om zo persoonlijk te worden en je gesprekspartner als “zielig” weg te zetten?
Omdat je zielig doet en bewust onwaarheden aan het verspreiden bent. Daarom reageer je nu ook niet inhoudelijk op de screenshot die ik deelde.
pi_218763682
Dit was al van mijlenver, 20 jaar geleden te voorspellen. Op den duur gaat de bevolking zelf actie ondernemen en die tijd nadert.
pi_218763687
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nou, vertel dan maar, waar ik kan wonen tussen mijn eigen volk zonder al die multiculti die je door de strot geduwd wordt.
In pakweg 95% van West-Europa kan dat zonder probleem. Maar goed jouw “gevoel” zal sowieso compleet anders zijn.
pi_218763695
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het idee dat Reform in juni klein was, klopt natuurlijk niet.

Sterker nog, Labour behaalde deze verkiezingen minder stemmen dan de vorige. Ze wonnen enkel door een stemmingsplit tussen de tories en reform.

Reform had 4,1 miljoen stemmen. Daarmee haalden ze 5 zetels.
De liberalen hadden 3,5 miljoen stemmen. Daarmee haalden ze 72 zetels.

Het idee dat reform klein was, komt enkel door het vreemde kiessyssteem in de VK waardoor je ondanks vele stemmen in theorie vrijwel geen zetels kan krijgen. In realiteit haalden ze 14% van alle stemmen binnen. Zeker geen kleine partij. Nu zijn ze verdubbeld met gemiddeld in de peilingen 30% van de stemmen waarbij ze naar verwachting 70% van de zetels krijgen.
Correct. Men snapt hier duidelijk weinig van het Britse kiesstelsel.
pi_218763704
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:44 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Vraag ik mij af.

Ja Tommy Robinson is een bedenkelijke persoonlijkheid (alhoewel ik hem tegenwoordig niet betrap op racistische of anti-democratische denkbeelden), maar het gaat niet om die persoon maar om de boodschap die op dit moment wordt uitgedragen.

Is hij de juiste persoon? Misschien niet nee. Maar daarmee hoeven we de legitimiteit van de boodschap van deze mars en de intentie van deze ruim honderdduizend mensen niet voor in twijfel te trekken.

Dan maak je de persoon naar mijn mening groter dan hij werkelijk is, ten koste van de boodschap die deze honderdduizend mensen vandaag in Londen proberen over te brengen
Het is wel relevant gezien je bij zo'n demonstratie ook gewoon bagage meedraagt van de organisatie.

Een anti-immigratie demonstratie geleid door Blood & Honour zal natuurlijk anders worden ontvangen dan een anti-immigratie demonstratie die wordt georganiseerd door een grote middenpartij. Aanwezigheid bij de demonstratie lieert je wel gewoon aan een bepaalde ideologie, want de demonstratie zelf wordt ook gewoon georganiseerd met die ideologie in mind.

100.000 demonstranten is in de VK niet klein, maar ook niet bepaald een 'grote' demonstratie voor lokale begrippen daar ze in de afgelopen jaren meermaals de half miljoen zijn gepasseerd bij grote marsen en demonstraties. Als dit door een ander werd georganiseerd, zou er denk ik veel meer steun en aanwezigheid zijn.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218763720
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:52 schreef RealistAtheist het volgende:
Die vrouwen met de bordjes "wonen against the far right" protesteren dan ook tegen moslims toch? Toch?
Die zullen natuurlijk ook gewoon tegen rechts islamextremisme zijn in de meeste gevallen, maar protesteren tegen moslims als geheel is natuurlijk flauwekul.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218763725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat je zielig doet en bewust onwaarheden aan het verspreiden bent. Daarom reageer je nu ook niet inhoudelijk op de screenshot die ik deelde.
Die screenshot die jij deelde is niets minder dan de waarheid, maar heeft niets te maken met de huidige protestmars. Omdat ik graag on-topic probeer te blijven, reageerde ik er inderdaad niet op, nee.

Verder ben ik nu voor de 3e keer van “onwaarheden” beticht, terwijl ik al meerdere keren mijn eigen bewering heb bewezen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen dus concluderen dat 1) ik bewezen geen onwaarheden verspreid en 2) ik geen moeite heb om inhoudelijk op je gedeelde screenshot te reageren, hetzij offtopic.

Nog meer dingen waarvan je me zou willen beschuldigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 20:19:16 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:02:06 #138
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218763734
Prachtig initiatief ^O^
Mooi om te zien dat er zóveel volk op de been is.

En gelijk hebben ze, immigratie loopt daar de spuigaten uit.
pi_218763741
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Correct. Men snapt hier duidelijk weinig van het Britse kiesstelsel.
Yep. In theorie een mooi stelsel omdat je ook kleine gemeenschappen een stem wil geven. Zo voorkwam je vroeger dat je kleine dorp geen zeggenschap meer had, maar tegenwoordig bestaan die gemeenschappen niet meer door het internet...
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218763750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het is wel relevant gezien je bij zo'n demonstratie ook gewoon bagage meedraagt van de organisatie.

Een anti-immigratie demonstratie geleid door Blood & Honour zal natuurlijk anders worden ontvangen dan een anti-immigratie demonstratie die wordt georganiseerd door een grote middenpartij. Aanwezigheid bij de demonstratie lieert je wel gewoon aan een bepaalde ideologie, want de demonstratie zelf wordt ook gewoon georganiseerd met die ideologie in mind.

100.000 demonstranten is in de VK niet klein, maar ook niet bepaald een 'grote' demonstratie voor lokale begrippen daar ze in de afgelopen jaren meermaals de half miljoen zijn gepasseerd bij grote marsen en demonstraties. Als dit door een ander werd georganiseerd, zou er denk ik veel meer steun en aanwezigheid zijn.
Ik snap je punten wel en ik zal niet zeggen dat ze niet gefundeerd zijn, maar om redenen die ik al eerder heb benoemd kijk ik er toch wat anders tegenaan.

Toch bedankt voor het delen van je perspectief, hetgeen ik waardeer en respecteer ^O^
pi_218763779
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Krijg lekkere Brexit vibes hierbij, hoe een land zichzelf steeds verder ten gronde richt.
Denk dat ze minder migranten wel overleven.
pi_218763794
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In pakweg 95% van West-Europa kan dat zonder probleem. Maar goed jouw “gevoel” zal sowieso compleet anders zijn.
Zeker. Ik ben al die opgedrongen culturele uitingen die niet bij Nederland horen in ons straatbeeld meer dan zat. Het nasissen van vrouwen, het 'kech' geroep naar onze dochters. De hoofddoeken die meer en meer het straatbeeld overnemen. Het geweld tegen homo's etc.

Dit is voor mij geen verrijking maar een verarming. En het wordt je gewoon door de strot geduwd.
pi_218763795
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het idee dat Reform in juni klein was, klopt natuurlijk niet.

Dat is wat chatgpt gaf op basis van ipsos. Ik weet, chatgpt is niet foutloos, had ik er misschien bij moeten zetten :)

edit: ik pas mijn eerdere post aan, mijn juni opmerking is in tegenstelling tot de tabel die erbij staat gebaseerd op aantal zetels, niet op basis van procenten. Chatgpt was niet fout, dat was ik :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218763801
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:
125K lijkt een goede inschatting, ik heb met Photoshop de drone beelden gestitched en vervolgens een AI analyse laten doen:

https://claude.ai/share/faf9c283-5626-4e66-8fca-d8b5a8be2d7f

[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd of er op dit plein eerder protesten zijn geweest met foto waar over gerapporteerd is en met welke aantallen.
pi_218763842
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd of er op dit plein eerder protesten zijn geweest met foto waar over gerapporteerd is en met welke aantallen.
Ik heb even gezocht maar kon niet echt wat vinden, maar ik denk dat 125.000 voor zo een protest reeel is, ook zonder beelden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218763853
Opstootjes
quote:
More scuffles broke out between police and supporters of the “unite the kingdom” march as they moved out of Whitehall, PA reports.

Objects including a traffic cone, bottles and pieces of wood were thrown at the line of officers as they started to push the group back towards Trafalgar Square and Northumberland Avenue at around 5.25pm.

After this, at about 5.45pm, than a hundred helmeted officers on foot, backed up by dozens of police horses, have rushed at supporters and them along Northumberland Avenue and towards Embankment station. Some marchers - now largely dispersed - faced them carrying flags.
Live beeld: Patriots aan de ene kant, counterprotesters aan de andere kant, politie er tussen.

Bekijk deze YouTube-video
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218763855
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:05 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Denk dat ze minder migranten wel overleven.
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:16:57 #148
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218763862
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Die zullen natuurlijk ook gewoon tegen rechts islamextremisme zijn in de meeste gevallen, maar protesteren tegen moslims als geheel is natuurlijk flauwekul.
:')
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:17:33 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218763867
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.
En de agrarische sector.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218763869
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wie gaat die banen in oa de zorg daar dan doen? Dat is namelijk waarom na Brexit er een immigratie exodus is geweest. Immigranten uit de EU vertrokken massaal en het werk moest wel gedaan worden.
Dan haal je geschoolde mensen via arbeidscontracten binnen. Zolang je dat als maatschappij wil.
En daarna gaan ze gewoon weer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')