abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218761190
Bekijk deze YouTube-video
twitter

Volgens linkse bronnen “tienduizenden” mensen, volgens rechtse bronnen meer dan een miljoen.

De waarheid zal later moeten blijken.

quote:
Tens of thousands are gathering in central London for a march organised by far-right activist Tommy Robinson, with a counter protest by anti-racism campaigners also taking place.
Protesters who are forming the "Unite the Kingdom" march are heading towards Whitehall where they will hear a series of speeches from people including Donald Trump's former strategist Steve Bannon.
Meanwhile thousands more gathered in another part of London for the counter-protest, dubbed March Against Fascism, organised by Stand Up To Racism (SUTR).
Around 1,000 Metropolitan Police officers have been deployed in London, with barriers in place to create a "sterile area" between the two protest groups.

The Met said it had borrowed 500 officers from other forces for the day, with police vans from Leicestershire, Nottinghamshire and Devon and Cornwall.
Just after midday, the streets of central London around Waterloo were a sea of union jacks, St George's crosses, Scottish saltires and Welsh flags as large crowds of protesters amassed near Waterloo Bridge ahead of the 'Unite the Kingdom' march.

There were a mix of slogans on the flags including 'Stop the Boats', 'Send them Home' and 'Unite the Kingdom,' and anti-transgender activists are among the crowds.
One man carried a large wooden cross with 'RIP Charlie Kirk' written on it - the right-wing US activist shot dead on Wednesday while speaking at a university.

A stage has been set up in Whitehall for the speeches, where several hundred people had already gathered by early afternoon.
They were carrying various flags and banners, and a band was heard playing songs about freedom and Robinson, whose real name is Stephen Yaxley-Lennon.
Elsewhere, thousands of people gathered near Russell Square for the 'March Against Fascism' counter protest organised by Stand up to Racism (SUTR).
Demonstrators held placards reading 'Women Against the Far Right,' 'Oppose Tommy Robinson,' and 'Refugees Welcome'.

The group will also march toward Parliament Square - only a few hundred metres from the Unite the Kingdom rally. Speeches are expected by MPs Diane Abbott and Zarah Sultana.
Ahead of the march, the Met confirmed it would not be using live facial recognition - which captures people's faces in real-time CCTV cameras - in its policing of the Unite the Kingdom march.
It also said there were "particular concerns" among some in London's Muslim communities ahead of Robinson's protest, citing a "record of anti-Muslim rhetoric and incidents of offensive chanting by a minority at previous marches".
Cdr Clair Haynes urged Muslim Londoners not to change their plans or avoid central London, but to approach a police officer should they feel concerned while out in public.
She said: "Officers will take a firm line on behaviour that is discriminatory or that crosses the line from protest into hate crime."
She added that police would act "without fear or favour" and asked demonstrators to "be considerate of the communities they are passing through".
The Met said that it had ordered the Unite the Kingdom rally to end by 18:00 and the counter protest to end by 16:00, in line with when the organisers told the force they expected speeches to end.

https://www.bbc.com/news/articles/cwydezxl0xlo
quote:

Politie Londen zet ruim duizend agenten in bij grote demonstratie tegen immigratie
De Londense politie heeft meer dan duizend agenten ingezet om een grote anti-immigratiedemonstratie en een tegendemonstratie in goede banen te leiden.

In de Britse hoofdstad heeft anti-islamactivist Stephen Yaxley-Lennon, beter bekend als Tommy Robinson, een demonstratie georganiseerd onder de noemer 'verenig het koninkrijk' ('unite the kingdom'). Het wordt mogelijk een van de grootste radicaal-rechtse demonstraties die de laatste decennia in de hoofdstad zijn gehouden, meldt The Guardian. De anti-extremistische groep Hope Not Hate verwacht dat er tot 40.000 mensen afkomen op het protest.

Duizenden demonstranten zijn naar Stamford Street gekomen en lopen door de stad. Zij komen later samen bij een podium. Daar spreken onder anderen de voormalig strateeg van de Amerikaanse president Trump Steve Bannon, politici van de radicaal-rechtse Duitse partij Alternative für Deutschland en een rechtse Poolse politicus.

Kleinere tegendemonstratie
Ook wordt in de stad een tegendemonstratie gehouden onder de naam 'sta op tegen racisme' ('stand up to racism'). Die demonstratie is waarschijnlijk kleiner. De politie is in groten getale aanwezig vanwege de angst dat de twee groepen demonstranten de confrontatie met elkaar gaan opzoeken.

Behalve de ruim duizend Londense politieagenten, zijn ook zo'n 500 agenten uit andere regio's aanwezig om hun collega's te assisteren. Zij zijn nodig omdat er naast de twee demonstraties bijvoorbeeld ook voetbalwedstrijden en concerten in de stad zijn.

https://nos.nl/artikel/25(...)tie-tegen-immigratie
OP wordt aangevuld

[ Bericht 3% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 21:42:55 ]
pi_218761191
Natuurlijk wordt deze protestmars weer geframed als “extreem-rechts” of “far-right”.

De waarheid is dat de Engelsen vanuit het gehele spectrum klaar zijn met het immigratiebeleid van de huidige Engelse regering en de Islamitische Pakistaanse rape gangs die stelselmatig minderjarige meisjes verkrachten, waarbij zelfs politieagenten een oogje dichtknijpen.

De Engelse regering laat bovendien mensen oppakken die hierover kritische geluiden laten horen, er zijn zelfs mensen die van hun bed zijn gelicht vanwege een tweet of post op facebook.

Inmiddels gebruiken veel Engelsen de term “I like bacon” om hun sympathie te betuigen tegen de islamisering van Engeland, in de hoop dat de rechtspraak geen redenen kan vinden om iemand hiervoor naar de gevangenis te krijgen.

Daar durven ze op te staan en er zit er maar een kleine sloot tussen Engeland en het vaste land, dus wie weet waait dit sentiment over bij een matig tot krachtige westerwind.

Laat ook jouw mening horen, maar graag met wederzijds respect. Het met elkaar eens worden hoeft geen doel op zich te zijn. Houd het beschaafd en houd het respectvol aub.

👇

[ Bericht 98% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 15:57:09 ]
pi_218761212

Goed bezig, Engelsen :Y
pi_218761219
"far right"
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 15:58:19 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218761289
quote:
Ook wordt in de stad een tegendemonstratie gehouden onder de naam 'sta op tegen racisme'
Dus immigratie willen beperken is volgens deze mensen direct racisme.
Met zulke mensen valt niet te praten, laat staan samen te werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218761299
NU.nl spreekt over “duizenden” “radicaal-rechtse” betogers:

https://www.nu.nl/319874/(...)se-demonstratie.html

Oordeel zelf:

twitter
pi_218761309
Heb die Tommy Robinson meerdere keren gehoord in podcasts en heb hem niets racistisch horen zeggen.

Wel heb ik veel artikelen gelezen waarin gezegd wordt dat hij veel racistische dingen gezegd zou hebben.

Ruikt enorm naar misinformatie maar dat zien we wel vaker tegenwoordig.
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:07:55 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218761347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:02 schreef TyVole het volgende:
Heb die Tommy Robinson meerdere keren gehoord in podcasts en heb hem niets racistisch horen zeggen.

Wel heb ik veel artikelen gelezen waarin gezegd wordt dat hij veel racistische dingen gezegd zou hebben.

Gewoon continu herhalen, herhalen, herhalen.

En op een gegeven moment vragen veel mensen niet waarom.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218761380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 15:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus immigratie willen beperken is volgens deze mensen direct racisme.
Met zulke mensen valt niet te praten, laat staan samen te werken.
Zie je in heel West-Europa, daarom is ons continent over een aantal generaties naar de klote.
pi_218761421
Ja, allemaal radicaal-rechts hoor :Y echt waar lieve kijkbuiskindertjes.
pi_218761434
“Duizenden” “radicaal-rechtse” betogers op de voet:

twitter

Technisch gezien zijn het er ook “honderden” maar dat was net iets te obvious denk ik.
pi_218761450
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218761481
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:21 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Twintig jaar te laat en het gaat (politiek) voorlopig niks veranderen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:28:08 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218761513
Ik kan niet connecten met het VK. Ik begrijp ze niet, wil ze ook niet begrijpen en aangezien dit sentiment wederzijds lijkt te zijn lijkt het me handig als we het verder gewoon laten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218761530
Waarom is dit radicaal-rechts en de A12 blokkade niet radicaal-links? Echt die ziekelijke framing steeds van de NOS.
pi_218761594
Goed begin.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218761620
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:
Goed begin.
Op zich wel goed voor mensen om te zien dat ze niet alleen zijn. Dat is ze namelijk decennialang aangepraat, maar hoe dit zich laat vertalen naar ander beleid zie ik nog niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:34:49 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Twintig jaar te laat en het gaat (politiek) voorlopig niks veranderen.
Ah kijk de eerste potato couch werpt alweer de handdoek.
pi_218761639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:02 schreef TyVole het volgende:

Hij was lid van de BNP

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party

Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
pi_218761693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Op zich wel goed voor mensen om te zien dat ze niet alleen zijn. Dat is ze namelijk decennialang aangepraat, maar hoe dit zich laat vertalen naar ander beleid zie ik nog niet.
En nog steeds.

Linkse media lijken ons graag te doen geloven dat het om een paar duizend radicalen gaat terwijl het in werkelijkheid eerder om een miljoen mensen gaat die helemaal niet zo radicaal zijn.
pi_218761703
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ah kijk de eerste potato couch werpt alweer de handdoek.
Al jaren wordt mij wijsgemaakt dat er "nu echt een omslagpunt is bereikt".
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:46:04 #22
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Al jaren wordt mij wijsgemaakt dat er "nu echt een omslagpunt is bereikt".
Als normalere gematigde mensen de overhand krijgen bij dit soort protesten/marsen kan er zo maar een sneeuwbaleffect ontstaan.

Langere tijd heerste er natuurlijk een taboe omdat het gekaapt werd door extremisten.
pi_218761730
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Iedereen kotst die Starmer uit, als er nu verkiezingen zouden zijn is Reform de grootste.
pi_218761747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:46 schreef Specularium het volgende:

[..]
Iedereen kotst die Starmer uit, als er nu verkiezingen zouden zijn is Reform de grootste.
Alleen zijn er pas weer nieuwe verkiezingen in 2029.
pi_218761750
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:46 schreef RamboDirk het volgende:
Als normalere gematigde mensen de overhand krijgen bij dit soort protesten/marsen kan er zo maar een sneeuwbaleffect ontstaan.

Langere tijd heerste er natuurlijk een taboe omdat het gekaapt werd door extremisten.
Je moet dan nog wel de juiste mensen aan het roer krijgen.

quote:
Maar die zijn er nu niet. En waarom hebben mensen vertrouwen in Reform? Oprechte vraag, ik ben niet met die lui bekend.
pi_218761762
Ben benieuwd of de stad ook afgebroken wordt dadelijk...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:52:01 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je moet dan nog wel de juiste mensen aan het roer krijgen.
[..]
Maar die zijn er nu niet. En waarom hebben mensen vertrouwen in Reform? Oprechte vraag, ik ben niet met die lui bekend.
Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.

Dat zie je in Nederland ook. PVV is al jaren een grote partij, NSC deed dit trucje ook. JA21,BBB en zelfs de FVD stijgen weer. Het geeft gewoon aan dat een groot gedeelte van het electoraat ontevreden is.
pi_218761793
quote:
She added that police would act "without fear or favour" and asked demonstrators to "be considerate of the communities they are passing through".
In Londen mag het niet schuren, blijkbaar. Of hoogstens 1 kant op.
pi_218761801
quote:
Politie Londen zet ruim duizend agenten in bij grote demonstratie tegen immigratie
De Londense politie heeft meer dan duizend agenten ingezet om een grote anti-immigratiedemonstratie en een tegendemonstratie in goede banen te leiden.
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:54:48 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218761803
Alles rechts van GL is radicaal dan wel extreem rechts tegenwoordig. Gewoon negeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218761809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
https://www.bbc.com/news/articles/c62qrmpd7l5o
pi_218761822
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:
Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.

Dat zie je in Nederland ook. PVV is al jaren een grote partij, NSC deed dit trucje ook. JA21,BBB en zelfs de FVD stijgen weer. Het geeft gewoon aan dat een groot gedeelte van het electoraat ontevreden is.
Klopt. Dit zag je al met Pim, maar blijkbaar is het tot dusver onmogelijk gebleken om genoeg mensen/partijen erin mee te krijgen.
pi_218761828
quote:

[..]
Die nadruk op de politie inzet moet de demonstratie 'viezig' laten aanvoelen. Het is goedkope framing.
pi_218761833
quote:

[..]
Die vraag werd ook gesteld toen er vanuit de ene zijde een anti-migratie demonstratie werd gevoerd waarbij tientallen politie agenten waren ingezet om mensen op te pakken, en aan de andere kant bij een tegendemonstratie diverse radicaal-islamitische moslims met kapmessen zonder represailles over straat liepen.
pi_218761847
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:49 schreef Filosoofert het volgende:
Ben benieuwd of de stad ook afgebroken wordt dadelijk...
Nee joh, George Floyd is niet nogmaals overleden.
pi_218761902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij was lid van de BNP

Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
Als het kwaakt als een eend, loopt als een eend, dan is het een eend.

Tommy Robinson is per definitie far-right. Als je op het ene moment roept dat je niet achter far-right staat, maar vervolgens zijn naam scandeert dan is dat op z'n minst tegenstrijdig te noemen.

Hij was trouwens ook de oprichter van het extreem rechtse EDL, die kwamen hier ook ooit demonstreren.
Zelfs Wilders, die steun kreeg van EDL, distantieerde zich ervan.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 13 september 2025 @ 17:07:15 #37
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218761915
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Alles rechts van GL is radicaal dan wel extreem rechts tegenwoordig. Gewoon negeren.
Valt allemaal best wel mee, maar je moet het wel durven zien.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218762001
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218762034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij was lid van de BNP

Daar heeft hij wel een en ander over gezegd inderdaad. Één jaar ingeschreven gestaan maar vertrokken omdat het noet alleen anti-Islam was, maar ook gewoon racistisch. Dat was overigens in 2004. Toen was hij 22...

Zeker geen heilige, don't get me wrong, maar een racist, dat weet ik niet zo zeker. Anti extreme Islam, uiteraard, maar dat lijkt mij juist prima. Anti grooming gangs, ook dat. Dat zijn we als het goed is allemaal.

En als je dan onderstaande hoort, snap je wel waar het sentiment vandaan komt.

^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 17:17:42 #40
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218762078
nazi mars

groetjes F. Timmermans
Ik ben inmiddels overleden
pi_218762119
Het is m.i. vrij normaal dat mensen in verzet komen tegen massa-immigratie van anti-westerse culturen en eisen dat hun dochters beschermd worden tegen Pakistaanse rape-gangs.

Gek genoeg wordt dit sentiment onder “radicaal-rechts” geschaard wat volgens de media maar om een klein groepje gaat.

Ondertussen is het feitelijk anders, namelijk dat er simpelweg honderdduizenden burgers op de been zijn die demonstreren voor hun rechten.
pi_218762148
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Op nos.nl lees ik:
quote:
Meer dan 100.000 demonstranten bij anti-immigratieprotest Londen
en nu.nl
quote:
Ruim 100.000 betogers bij radicaal-rechtse demonstratie in Londen
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.
Die 3 miljoen van Eva lijken me wat overdreven.
-
pi_218762153
quote:
Bizar filmpje.

De witte erfzonde-politiek is daar nog vele malen erger dan hier.
pi_218762165
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 15:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[ x ]

Volgens linkse bronnen “tienduizenden” mensen, volgens rechtse bronnen meer dan een miljoen.

De waarheid zal later moeten blijken.
[..]
[..]
OP wordt aangevuld
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218762168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Op nos.nl lees ik:
[..]
en nu.nl
[..]
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.
Die 3 miljoen van Eva lijken me wat overdreven.
Jammer dat ik dit keer geen screenshots heb gemaakt, want de berichten van net spraken over “duizenden” “radicaal-rechtse” demonstranten.

Wat een schijnheilige riooljournalistiek :r
pi_218762170
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Patriottisme is een te moeilijk woord ;(
pi_218762172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.
Is dat zo? Geen idee
pi_218762194
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:17 schreef Enchanter het volgende:
nazi mars

groetjes F. Timmermans
#houdelkaarvast
pi_218762195
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:26 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Is dat zo? Geen idee
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :

"Volgens politie schattingen waren er ongeveer 110.000 mensen bij het protest in Londen. Organisatoren claimen hogere aantallen, tot miljoenen. De video toont een enorme menigte, maar exacte tellingen variëren."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218762217
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :

"Volgens politie schattingen waren er ongeveer 110.000 mensen bij het protest in Londen. Organisatoren claimen hogere aantallen, tot miljoenen. De video toont een enorme menigte, maar exacte tellingen variëren."
Bedankt.

In elk geval substantieel meer dan de “duizenden” waar de NOS en NU over berichtten, en wat ze inmiddels noodgedwongen hebben aangepast.

We zullen eerdaags wel horen hoeveel het er nu werkelijk waren.
pi_218762237
Dit is toch puur gels nationalisme en heeft niks met VK te maken. ze hebben de brexit gekregen, en nu gaan ze verder met hun engels nationalisme. Want ze lopen vast, ze ze delven het onder spit in de UK.
pi_218762255
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:26 schreef Aether het volgende:

[..]
Met Engelse vlaggen?
pi_218762261
De NOS noemt het beestje nog steeds gewoon bij de naam:

quote:
Het wordt mogelijk een van de grootste radicaal-rechtse demonstraties die de laatste decennia in de hoofdstad zijn gehouden, meldt The Guardian. Er zijn ongeveer 110.000 mensen aanwezig bij de demonstratie, zegt de Londense politie.
Wanneer de organisator (Tommy Robinson) far-right is, die allerlei far-right figuren als Katie Hopkins, Petr Bystron (AfD) en Steve Bannon als sprekers laat opdraven, vind ik het niet zo gek dat het ook een far-right demonstratie genoemd wordt.

Wel zou ik het netter vinden als ze meer aandacht zouden besteden aan de zorgen die onder de Britse bevolking leeft, want links/rechts/extreem of niet, die zorgen zijn reëel.
pi_218762279
als je radicaal rechts of radicaal links bent, dan omarm je dat toch gwn? ik zie de ophef niet zo
als mensen hier steeds over gaan bitchen dan moet je hier wel echt snel aan beginnen te wennen want hier gaat alleen nog meer van komen
ik zie wel waarom bijv deze mensen een protest tegen massa migratie organiseren, ik zie ook wel waarom XR snelwegen blokkeert als het kabinet jaarlijks miljarden aan fossiele subsidies geeft
ik zie bij beide stromingen legitieme redenen om hun stem te verheffen, niet dat ik het met alles mee eens ben, maar genoeg is nou eens genoeg
pi_218762295
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:37 schreef gwn_een_user het volgende:
als je radicaal rechts of radicaal links bent, dan omarm je dat toch gwn? ik zie de ophef niet zo
als mensen hier steeds over gaan bitchen dan moet je hier wel echt snel aan beginnen te wennen want hier gaat alleen nog meer van komen
Goed punt ngl
pi_218762343
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:00 schreef 2172619626795 het volgende:
NU.nl spreekt over “duizenden” “radicaal-rechtse” betogers:

https://www.nu.nl/319874/(...)se-demonstratie.html

Oordeel zelf:

[ x ]
Er staat letterlijk 'meer dan 100.000', en daar maak jij 'duizenden' van, omdat?
pi_218762353
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er staat letterlijk 'meer dan 100.000', en daar maak jij 'duizenden' van, omdat?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:25 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Jammer dat ik dit keer geen screenshots heb gemaakt, want de berichten van net spraken over “duizenden” “radicaal-rechtse” demonstranten.

pi_218762372
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:26 schreef Aether het volgende:

[..]
Het gaat er meer om dat soortgelijke mediabronnen nooit een benaming met een negatieve connotatie plakken op bijvoorbeeld demonstraties over milieu, Antifa en het LHBT-alfabet. Doorgaans gekaapt door extreemlinks.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218762490
quote:

[..]
Yup! Ik zag laatst zo'n lokaal protest. Op de trappen van het gemeentehuis stonden een aantal 'Stand Up to Racisim' demonstranten. Met een straat ertussen stonden er aan de overkant 'Patriots' een tegendemonstratie te houden. Leuzen over en weer natuurlijk.

Toen de Patriots 'Keir Starmer's a wanker' begonnen te roepen, ging de overkant daar, tot groot vermaak van beide kanten, net zo hard in mee. :')
pi_218762608
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:35 schreef KinKiJan het volgende:
De NOS noemt het beestje nog steeds gewoon bij de naam:
[..]
Wanneer de organisator (Tommy Robinson) far-right is, die allerlei far-right figuren als Katie Hopkins, Petr Bystron (AfD) en Steve Bannon als sprekers laat opdraven, vind ik het niet zo gek dat het ook een far-right demonstratie genoemd wordt.

Wel zou ik het netter vinden als ze meer aandacht zouden besteden aan de zorgen die onder de Britse bevolking leeft, want links/rechts/extreem of niet, die zorgen zijn reëel.
Hoe vaker er extreem rechts geroepen wordt hoe minder mensen er van schrikken.
Op enig moment wordt het een geuzennaam en dan heeft het gescheld precies het tegovergestelde effect gehad van wat de deugende media en schijnheilige politici wilden bereiken.
-
pi_218762624
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

Er stond uren geleden bij mij al 'meer dan 100.000' boven.
pi_218762730
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er stond uren geleden bij mij al 'meer dan 100.000' boven.
Jaja, tuurlijk. Op het moment dat ik deze thread aanmaakte niet. Dat hebben ze later aangepast, omdat ze zelf waarschijnlijk ook vonden dat die frame te doorzichtig was.

Zowel bij de NOS als bij NU. Daar spraken ze over “duizenden” “rechts-radicalen”

[ Bericht 4% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 18:42:37 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:23:15 #63
459912 FlippingCoin
pi_218762754
ik heb de beelden gezien

minimaal 1 miljoen in Londen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218762885
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zal wel aangepast zijn. De url zegt wel 'duizenden'.
pi_218762939
De leugenachtige strategie van NU en NOS ten spijt, het internet vergeet gelukkig niets:

pi_218762951
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Jaja, tuurlijk. Op het moment dat ik deze thread aanmaakte niet. Dat hebben ze later aangepast, omdat ze zelf waarschijnlijk ook vonden dat die frame te doorzichtig was.

Zowel bij de NOS als bij NU. Daar spraken ze over “duizenden” “rechts-radicalen”
NOS en Nu gaan zo te zien gewoon uit van de officiële berichten over aantallen. Dat lijkt me Logisch.
En dat het een uiterst rechts feestje was kan toch niemand ontkennen?
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:45:51 #67
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218762958
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:43 schreef 2172619626795 het volgende:
De leugenachtige strategie van NU en NOS ten spijt, het internet vergeet gelukkig niets:

[ link | afbeelding ]
Wat een gezeur. Misschien leek het in de eerste instantie op duizenden, en is het later bijgesteld.
Of moet het meteen allemaal maar duidelijk zijn hoeveel mensen er aanwezig waren?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218762963
twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:46:51 #69
438527 MissButterflyy
pi_218762967
Eva Vlaar :')
pi_218762994
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Eva Vlaar :')
Die zichzelf 'Shieldmaiden of the far-right' noemt. Schande!!

|:)
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:50:15 #71
438527 MissButterflyy
pi_218763010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:49 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Die zichzelf 'Shieldmaiden of the far-right' noemt. Schande!!

|:)
Een vreselijk mens. Maar goed.
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:54:37 #72
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218763054
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Alleen zijn er pas weer nieuwe verkiezingen in 2029.
Hij is al 2 kopstukken kwijtgeraakt aan schandalen de afgelopen weken. Eentje vanwege belastingfraude en een ander vanwege nauwe banden met Epstein.

Het is wachten tot er iets over Starmer zelf bekend wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218763059
de situatie daar in engeland is dan ook totaal onhoudbaar. het verbaast me dat het zo lang heeft kunnen doorgaan

nou vrees ik wel dat reform straks aan de macht komt. want zoals altijd gaan rechtse partijen natuurlijk weer niets doen aan dit probleem

die roepen en schreeuwen heel veel dat we dit en dat gaan doen en eenmaal aan de macht verandert er niets

het hele systeem in europa is sowieso kapot. massale politieke fragmentatie, coalities zijn de norm en dat betekent compromissen, traagheid, gebrek aan visie.

regeringen wisselen om de paar jaar. nieuwe leiders willen zich profileren dus schrappen of herzien ze de plannen van hun voorgangers, of ze nou goed of slecht waren.

dit betekent ook dat er nauwelijks institutioneel geheugen of continuïteit is.
in wezen staat europa helemaal stil - er gebeurt niets. dan moeten mensen niet verbaasd opkijken dat je meer radicale uitingen ziet.
pi_218763092
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:25 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218763113
Krijg lekkere Brexit vibes hierbij, hoe een land zichzelf steeds verder ten gronde richt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218763129
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:41 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
En nog steeds.

Linkse media lijken ons graag te doen geloven dat het om een paar duizend radicalen gaat terwijl het in werkelijkheid eerder om een miljoen mensen gaat die helemaal niet zo radicaal zijn.
Gooi er anders een paar miljoen bij zoals Eva Vlaardingerbroek. Wat maakt het uit.

Ook al waren het een miljoen, van de 70 miljoen een miljoen op straat stelt nog steeds niets voor.
pi_218763132
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
NOS en Nu gaan zo te zien gewoon uit van de officiële berichten over aantallen. Dat lijkt me Logisch.
En dat het een uiterst rechts feestje was kan toch niemand ontkennen?
De officiële berichten van de Londense politie waren tienduizenden, daarna 110.000 betogers.

Maar sure NU en NOS gaan gewoon uit van die officiële berichtgeving met hun “duizenden” “rechts-radicalen” :') :')
pi_218763134
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:21 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Waarom toch altijd die rare drang om zo overdreven te liegen. :')

Alsof een demonstratie van 110000 klein is ofzo.
pi_218763150
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een gezeur. Misschien leek het in de eerste instantie op duizenden, en is het later bijgesteld.
Of moet het meteen allemaal maar duidelijk zijn hoeveel mensen er aanwezig waren?
De officiële berichtgeving is daarbij leidend. En die was van de Londense politie “tienduizenden” en daarna “ruim 110.000”.

Maar laten we vooral geen kritiek hebben op de NOS en NU met hun “duizenden” “rechts-radicalen” :')
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:04:08 #80
459912 FlippingCoin
pi_218763153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:01 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Gooi er anders een paar miljoen bij zoals Eva Vlaardingerbroek. Wat maakt het uit.

Ook al waren het een miljoen, van de 70 miljoen een miljoen op straat stelt nog steeds niets voor.
Nou dit is wel de grootste demonstratie die ik ooit heb gezien.
pi_218763160
Het neigt gewoon naar liegen. En anders minstens het bagataliseren van de situatie en bezorgde burgers die opkomen voor oa de veiligheid van hun kinderen framen als “rechts-radicaal”.
pi_218763178
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:05 schreef 2172619626795 het volgende:
Het neigt gewoon naar liegen. En anders minstens het bagataliseren van de situatie en bezorgde burgers die opkomen voor oa de veiligheid van hun kinderen framen als “rechts-radicaal”.
Maar het is toch gewoon een uiterst rechts feestje? Anders haal je geen sprekers uit de uiterst rechtse internationale naar je evenement.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:09:05 #83
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218763194
Tja gewoon rechts heeft het VK volledig naar de kloten geholpen, laten we nog een stukje naar rechts opschuiven.

Ik ben wel benieuwd naar de oplossingen van de “rechts van de Tories” beweging/partij. Waar gaan die miljoenen migranten heen? Wat wanneer niemand ze wil hebben, wat nogal waarschijnlijk is. Wie gaat het werk doen wanneer ze wel weg gaan? Gaat het leven opeens weer goedkoop worden?

Wanneer je idioten als Farange je land laat slopen dan is het misschien best naïef te denken dat een hooligan en vechtersbaas als Stephen Christopher Yaxley-Lennon de redder gaan zijn.
pi_218763210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef mcmlxiv het volgende:

Wat wanneer niemand ze wil hebben, wat nogal waarschijnlijk is.
Dat “niemand ze wil hebben” spreekt boekdelen.
pi_218763211
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hij is al 2 kopstukken kwijtgeraakt aan schandalen de afgelopen weken. Eentje vanwege belastingfraude en een ander vanwege nauwe banden met Epstein.

Het is wachten tot er iets over Starmer zelf bekend wordt.
Dan wordt Starmer vervangen door een andere Labour premier. Zo gaat dat in het VK.
pi_218763217
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De officiële berichten van de Londense politie waren tienduizenden, daarna 110.000 betogers.

Maar sure NU en NOS gaan gewoon uit van die officiële berichtgeving met hun “duizenden” “rechts-radicalen” :') :')
Er staat gewoon 110.000 op nu.nl. Cry me a river.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:13:14 #87
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218763231
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat “niemand ze wil hebben” spreekt boekdelen.
Wie weet. En nu?
pi_218763236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er staat gewoon 110.000 op nu.nl. Cry me a river.

Zeg dat je linkse propoganda rugdekking geeft zonder te zeggen dat je linkse proporties rugdekking geeft
pi_218763250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan wordt Starmer vervangen door een andere Labour premier. Zo gaat dat in het VK.
Blijft toch bijzonder dat dit nooit is doorgedrongen na jaren chaos onder de conservatieven.
pi_218763251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wie weet. En nu?
De import van nóg meer anti-westerse culturen minimaliseren en degene die er al zijn zo goed mogelijk helpen integreren en aan een baan te komen in de hoop dat ze die radicaal-islamitische denkbeelden matigen.
pi_218763252
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou dit is wel de grootste demonstratie die ik ooit heb gezien.
De rode lijn demonstratie afgelopen juni was toch echt groter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218763263
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De import van nóg meer anti-westerse culturen minimaliseren en degene die er al zijn zo goed mogelijk helpen integreren en aan een baan te komen in de hoop dat ze die radicaal-islamitische denkbeelden matigen.
Met dank aan de rechtse Brexit die vooral zorgde voor veel meer migratie van buiten Europa :+.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:16:46 #93
459912 FlippingCoin
pi_218763266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De rode lijn demonstratie afgelopen juni was toch echt groter.
nee dat denk ik niet
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:17:21 #94
438527 MissButterflyy
pi_218763274
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:13 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Zeg dat je linkse propoganda rugdekking geeft zonder te zeggen dat je linkse proporties rugdekking geeft
Doe toch eens normaal zeg.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:17:47 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218763279
Rechts is boos vanwege rechtse problematiek. Wat een ontzettende zelfkastijding.
Ga maar wat schreeuwen en huilen met je kutvlaggetje, ik kies er voor om leuke dingen te doen voor ik de pijp uit ga.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218763282
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met dank aan de rechtse Brexit die vooral zorgde voor veel meer migratie van buiten Europa :+.
Vooral omdat Frankrijk dagelijkse bootdiensten verzorgd.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:18:00 #97
438527 MissButterflyy
pi_218763283
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Onze Eva is voor re-migratie. Ze horen hier niet, volgens haar.
pi_218763306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:13 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Jij bent wel een beetje zielig. De rode lijn demonstratie in juni kende 150.000 betogers.

Hierbij wat Nu.nl in eerste instantie erover te melden had;

Allah Al Watan Al Malik
pi_218763309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:17 schreef franske19 het volgende:

[..]
Vooral omdat Frankrijk dagelijkse bootdiensten verzorgd.
Neuh. De serieuze aantallen worden gewoon actief binnengehaald.
pi_218763316
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:05 schreef 2172619626795 het volgende:
Dat werd ook gedaan tijdens de corona"crisis"; dat er gelogen werd over het aantal deelnemers aan demonstraties. Deelnemers werden ook als "wappies" neergezet. Daar gingen toen een hoop users in mee. Dezelfde users zie je hier nu klagen, omdat de media hetzelfde trucje uithaalt. Boontje komt om zijn loontje zal ik maar zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')