Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:48 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je moet dan nog wel de juiste mensen aan het roer krijgen.
[..]
Maar die zijn er nu niet. En waarom hebben mensen vertrouwen in Reform? Oprechte vraag, ik ben niet met die lui bekend.
In Londen mag het niet schuren, blijkbaar. Of hoogstens 1 kant op.quote:She added that police would act "without fear or favour" and asked demonstrators to "be considerate of the communities they are passing through".
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.quote:Politie Londen zet ruim duizend agenten in bij grote demonstratie tegen immigratie
De Londense politie heeft meer dan duizend agenten ingezet om een grote anti-immigratiedemonstratie en een tegendemonstratie in goede banen te leiden.
https://www.bbc.com/news/articles/c62qrmpd7l5oquote:Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
Klopt. Dit zag je al met Pim, maar blijkbaar is het tot dusver onmogelijk gebleken om genoeg mensen/partijen erin mee te krijgen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:
Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.
Dat zie je in Nederland ook. PVV is al jaren een grote partij, NSC deed dit trucje ook. JA21,BBB en zelfs de FVD stijgen weer. Het geeft gewoon aan dat een groot gedeelte van het electoraat ontevreden is.
Die nadruk op de politie inzet moet de demonstratie 'viezig' laten aanvoelen. Het is goedkope framing.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
Die vraag werd ook gesteld toen er vanuit de ene zijde een anti-migratie demonstratie werd gevoerd waarbij tientallen politie agenten waren ingezet om mensen op te pakken, en aan de andere kant bij een tegendemonstratie diverse radicaal-islamitische moslims met kapmessen zonder represailles over straat liepen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nee joh, George Floyd is niet nogmaals overleden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:49 schreef Filosoofert het volgende:
Ben benieuwd of de stad ook afgebroken wordt dadelijk...
Als het kwaakt als een eend, loopt als een eend, dan is het een eend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij was lid van de BNP
https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party
Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
Valt allemaal best wel mee, maar je moet het wel durven zien.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Alles rechts van GL is radicaal dan wel extreem rechts tegenwoordig. Gewoon negeren.
Daar heeft hij wel een en ander over gezegd inderdaad. Één jaar ingeschreven gestaan maar vertrokken omdat het noet alleen anti-Islam was, maar ook gewoon racistisch. Dat was overigens in 2004. Toen was hij 22...quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij was lid van de BNP
https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party
Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
Op nos.nl lees ik:quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
en nu.nlquote:Meer dan 100.000 demonstranten bij anti-immigratieprotest Londen
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.quote:Ruim 100.000 betogers bij radicaal-rechtse demonstratie in Londen
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[ x ]
Volgens linkse bronnen “tienduizenden” mensen, volgens rechtse bronnen meer dan een miljoen.
De waarheid zal later moeten blijken.
[..]
[..]
OP wordt aangevuld
Jammer dat ik dit keer geen screenshots heb gemaakt, want de berichten van net spraken over “duizenden” “radicaal-rechtse” demonstranten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Op nos.nl lees ik:
[..]
en nu.nl
[..]
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.
Die 3 miljoen van Eva lijken me wat overdreven.
Patriottisme is een te moeilijk woordquote:Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
Is dat zo? Geen ideequote:Op zaterdag 13 september 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.
#houdelkaarvastquote:
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :quote:
Bedankt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :
"Volgens politie schattingen waren er ongeveer 110.000 mensen bij het protest in Londen. Organisatoren claimen hogere aantallen, tot miljoenen. De video toont een enorme menigte, maar exacte tellingen variëren."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |