abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218761762
Ben benieuwd of de stad ook afgebroken wordt dadelijk...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:52:01 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je moet dan nog wel de juiste mensen aan het roer krijgen.
[..]
Maar die zijn er nu niet. En waarom hebben mensen vertrouwen in Reform? Oprechte vraag, ik ben niet met die lui bekend.
Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.

Dat zie je in Nederland ook. PVV is al jaren een grote partij, NSC deed dit trucje ook. JA21,BBB en zelfs de FVD stijgen weer. Het geeft gewoon aan dat een groot gedeelte van het electoraat ontevreden is.
pi_218761793
quote:
She added that police would act "without fear or favour" and asked demonstrators to "be considerate of the communities they are passing through".
In Londen mag het niet schuren, blijkbaar. Of hoogstens 1 kant op.
pi_218761801
quote:
Politie Londen zet ruim duizend agenten in bij grote demonstratie tegen immigratie
De Londense politie heeft meer dan duizend agenten ingezet om een grote anti-immigratiedemonstratie en een tegendemonstratie in goede banen te leiden.
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:54:48 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218761803
Alles rechts van GL is radicaal dan wel extreem rechts tegenwoordig. Gewoon negeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218761809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
https://www.bbc.com/news/articles/c62qrmpd7l5o
pi_218761822
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:
Als bestaande partijen geen goed verhaal hebben stapt men over naar nieuwe partijen/populisten. Het establishment lijkt niet echt op te pikken wat het volk wil.

Dat zie je in Nederland ook. PVV is al jaren een grote partij, NSC deed dit trucje ook. JA21,BBB en zelfs de FVD stijgen weer. Het geeft gewoon aan dat een groot gedeelte van het electoraat ontevreden is.
Klopt. Dit zag je al met Pim, maar blijkbaar is het tot dusver onmogelijk gebleken om genoeg mensen/partijen erin mee te krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218761828
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
Die nadruk op de politie inzet moet de demonstratie 'viezig' laten aanvoelen. Het is goedkope framing.
pi_218761833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Doen ze dat ook bij Pro Palestina demo's? Of alleen als de lokale bevolking gaat demonstreren.
Die vraag werd ook gesteld toen er vanuit de ene zijde een anti-migratie demonstratie werd gevoerd waarbij tientallen politie agenten waren ingezet om mensen op te pakken, en aan de andere kant bij een tegendemonstratie diverse radicaal-islamitische moslims met kapmessen zonder represailles over straat liepen.
pi_218761847
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:49 schreef Filosoofert het volgende:
Ben benieuwd of de stad ook afgebroken wordt dadelijk...
Nee joh, George Floyd is niet nogmaals overleden.
pi_218761902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij was lid van de BNP

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party

Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
Als het kwaakt als een eend, loopt als een eend, dan is het een eend.

Tommy Robinson is per definitie far-right. Als je op het ene moment roept dat je niet achter far-right staat, maar vervolgens zijn naam scandeert dan is dat op z'n minst tegenstrijdig te noemen.

Hij was trouwens ook de oprichter van het extreem rechtse EDL, die kwamen hier ook ooit demonstreren.
Zelfs Wilders, die steun kreeg van EDL, distantieerde zich ervan.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 13 september 2025 @ 17:07:15 #37
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218761915
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Alles rechts van GL is radicaal dan wel extreem rechts tegenwoordig. Gewoon negeren.
Valt allemaal best wel mee, maar je moet het wel durven zien.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218762001
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218762034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij was lid van de BNP

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party

Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
Daar heeft hij wel een en ander over gezegd inderdaad. Één jaar ingeschreven gestaan maar vertrokken omdat het noet alleen anti-Islam was, maar ook gewoon racistisch. Dat was overigens in 2004. Toen was hij 22...

Zeker geen heilige, don't get me wrong, maar een racist, dat weet ik niet zo zeker. Anti extreme Islam, uiteraard, maar dat lijkt mij juist prima. Anti grooming gangs, ook dat. Dat zijn we als het goed is allemaal.


Bekijk deze YouTube-video

En als je dan onderstaande hoort, snap je wel waar het sentiment vandaan komt.

Bekijk deze YouTube-video
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 17:17:42 #40
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218762078
nazi mars

groetjes F. Timmermans
Ik ben inmiddels overleden
pi_218762119
Het is m.i. vrij normaal dat mensen in verzet komen tegen massa-immigratie van anti-westerse culturen en eisen dat hun dochters beschermd worden tegen Pakistaanse rape-gangs.

Gek genoeg wordt dit sentiment onder “radicaal-rechts” geschaard wat volgens de media maar om een klein groepje gaat.

Ondertussen is het feitelijk anders, namelijk dat er simpelweg honderdduizenden burgers op de been zijn die demonstreren voor hun rechten.
pi_218762148
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
Op nos.nl lees ik:
quote:
Meer dan 100.000 demonstranten bij anti-immigratieprotest Londen
en nu.nl
quote:
Ruim 100.000 betogers bij radicaal-rechtse demonstratie in Londen
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.
Die 3 miljoen van Eva lijken me wat overdreven.
-
pi_218762153
quote:
Bizar filmpje.

De witte erfzonde-politiek is daar nog vele malen erger dan hier.
pi_218762165
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 15:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[ x ]

Volgens linkse bronnen “tienduizenden” mensen, volgens rechtse bronnen meer dan een miljoen.

De waarheid zal later moeten blijken.
[..]
[..]
OP wordt aangevuld
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218762168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Op nos.nl lees ik:
[..]
en nu.nl
[..]
Als deze links georienteerde media al spreken van 100.000 kun je er vanuit gaan dat het er wel een half miljoen waren.
Die 3 miljoen van Eva lijken me wat overdreven.
Jammer dat ik dit keer geen screenshots heb gemaakt, want de berichten van net spraken over “duizenden” “radicaal-rechtse” demonstranten.

Wat een schijnheilige riooljournalistiek :r
pi_218762170
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Triest hoe de NOS dit weer framed als een radicaal rechtse demonstratie.
Patriottisme is een te moeilijk woord ;(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218762172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat kan je gewoon aan Grok vragen, die is toch wel objectief? Okee, ik ga het even vragen.
Is dat zo? Geen idee
pi_218762194
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:17 schreef Enchanter het volgende:
nazi mars

groetjes F. Timmermans
#houdelkaarvast
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218762195
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:26 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Is dat zo? Geen idee
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :

"Volgens politie schattingen waren er ongeveer 110.000 mensen bij het protest in Londen. Organisatoren claimen hogere aantallen, tot miljoenen. De video toont een enorme menigte, maar exacte tellingen variëren."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218762217
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou ik weet tegenwoordig eigenlijk niks meer met 100% zekerheid, maar Grok zegt dit :

"Volgens politie schattingen waren er ongeveer 110.000 mensen bij het protest in Londen. Organisatoren claimen hogere aantallen, tot miljoenen. De video toont een enorme menigte, maar exacte tellingen variëren."
Bedankt.

In elk geval substantieel meer dan de “duizenden” waar de NOS en NU over berichtten, en wat ze inmiddels noodgedwongen hebben aangepast.

We zullen eerdaags wel horen hoeveel het er nu werkelijk waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')