abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218757707
:W
pi_218758599
Vandaag maar even op het Max Verstappen gedeelte van Fok aan het loeren :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218758715
@Candaasje :* wat rot dat de druk ervoor heeft gezorgd dat je de vakantie op deze manier ingaat. Is het niet tijd voor een teamvergadering waarin je kunt vertellen waarom die dingen de druk op jou en collega teveel verhogen en wat dat voor consequenties heeft? En/of een vuist op tafel richting 'boven' dat dit niet acceptabel is? Want nu hebben de organisatieproblemen op jou persoonlijk een negatief effect, en dat lijkt me nou niet de bedoeling :N

Niet dat ik veel recht van spreken heb in dergelijke contexten, maar ik ben wel goed in anderen hiertoe adviseren ;)

Groetjes vanuit de trein :W op weg naar middelbare school lustrum/reünie. Ben benieuwd. Wel zin in. Mogelijk ook nog even bij broertje en gezin langs, ligt beetje aan hoe de middag/avond loopt.

Wij hadden afgelopen week een social safety workshop. Die begon met "als je elkaar beter leert kennen komt er vanzelf meer safety". Haha. Nee.
pi_218758986
Mooie TT *O* Komt uit een liedje zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218759011
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij hadden afgelopen week een social safety workshop. Die begon met "als je elkaar beter leert kennen komt er vanzelf meer safety". Haha. Nee.
Nee niet vanzelf. Daar moet permanent aan gewerkt worden door iedereen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 13:09:21 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218759104
De kachel brandt, ik herhaal de kachel brandt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218759183
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
^O^

Is het ook al bijna stookweer?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218759184
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
In Nederland zou de buurt een protest gaan organiseren, want jouw houtrook verstikt 100en in jouw regio nu.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218759205
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee niet vanzelf. Daar moet permanent aan gewerkt worden door iedereen.
En velen kan ik beter niet te best leren kennen :+
Of zij mij *)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218759555
Ik ben aan het puzzelen aan een "lekkage"; er is bij mijn mantelzorg-adres een doorstroomboiler geinstalleerd in de keuken, ipv een warmwaterleiding.

En die boiler heeft (natuurlijk, verplicht) een inlaatcombinatie met een overloop. En nu komt er water ui de overloop gelopen (veel, hard) als je de kraan opendoet in de wasbak er boven.

Ergo: de afvoer eronder zit verstopt.

Maar voor de pret is eea allemaal zo ingebouwd dat om er met een ontstopveer in te kunnen komen dat hele kastje leeggesloopt moet worden. Planken eruit, boiler eruit enz enz enz
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 14:05:28 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218760004
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:12 schreef sigme het volgende:

[..]
^O^

Is het ook al bijna stookweer?
Ik heb deze week toestemming gekregen van de Schorni, dus wil het ook proberen. Ik wil voor het seizoen begint de kachel ingebrand hebben ook, kamer staat nu beetje blauw ivm verf. Na een paar uur is dat over schijnt

quote:
6s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
In Nederland zou de buurt een protest gaan organiseren, want jouw houtrook verstikt 100en in jouw regio nu.
pi_218760035
Wijs, nu kun je alles checken zonder afhankelijk te zijn van warmte
pi_218760099
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje :* wat rot dat de druk ervoor heeft gezorgd dat je de vakantie op deze manier ingaat. Is het niet tijd voor een teamvergadering waarin je kunt vertellen waarom die dingen de druk op jou en collega teveel verhogen en wat dat voor consequenties heeft? En/of een vuist op tafel richting 'boven' dat dit niet acceptabel is? Want nu hebben de organisatieproblemen op jou persoonlijk een negatief effect, en dat lijkt me nou niet de bedoeling :N

Niet dat ik veel recht van spreken heb in dergelijke contexten, maar ik ben wel goed in anderen hiertoe adviseren ;)

Groetjes vanuit de trein :W op weg naar middelbare school lustrum/reünie. Ben benieuwd. Wel zin in. Mogelijk ook nog even bij broertje en gezin langs, ligt beetje aan hoe de middag/avond loopt.

Ik wil inderdaad een zgn M&M rounds’ laten inplannen na mijn vakantie :Y
Dat was ooit al een idee maar nooit echt gebruik van gemaakt tnt, maar in dit geval wil ik echt dat dit besproken wordt en niet enkel binnen mijn eigen team. Dus ik wil naast mijn eigen afdeling het management erbij, anesthesie, en back office/balie.

Het is niet de bedoeling om de schuld dan bij iemand neer te leggen, maar wel te kijken waar het allemaal mis ging of beter kon (het was niet enkel deze patiënt, het was een samenloop van alles bij elkaar) en hoe we dat als ziekenhuis gaan aanpakken.

Veel plezier!
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 14:36:11 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218760461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 14:07 schreef fietsie het volgende:
Wijs, nu kun je alles checken zonder afhankelijk te zijn van warmte
Jup, de ramen kunnen nu ook gewoon open om verfgeur weg te krijgen. Oh en qua buurt, de schoorsteenveger heeft zelfs bruinkool niet afgeraden ivm stankoverlast ofzo. Heb bovendien ook geen buren, zoals de wind nu staat is er een huis 200m verderop waar m'n rook overheen waait.
pi_218760478
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 14:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, de ramen kunnen nu ook gewoon open om verfgeur weg te krijgen. Oh en qua buurt, de schoorsteenveger heeft zelfs bruinkool niet afgeraden ivm stankoverlast ofzo. Heb bovendien ook geen buren, zoals de wind nu staat is er een huis 200m verderop waar m'n rook overheen waait.
Al legt iemand hier een elektrische spiraal in zijn houtkachel dan kun je nog rekenen op klachten over rookoverlast van sommige carrière zeiksnorren.
pi_218761269
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 14:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik wil inderdaad een zgn M&M rounds’ laten inplannen na mijn vakantie :Y
Dat was ooit al een idee maar nooit echt gebruik van gemaakt tnt, maar in dit geval wil ik echt dat dit besproken wordt en niet enkel binnen mijn eigen team. Dus ik wil naast mijn eigen afdeling het management erbij, anesthesie, en back office/balie.

Het is niet de bedoeling om de schuld dan bij iemand neer te leggen, maar wel te kijken waar het allemaal mis ging of beter kon (het was niet enkel deze patiënt, het was een samenloop van alles bij elkaar) en hoe we dat als ziekenhuis gaan aanpakken.

Veel plezier!
Goed dat je een plan hebt. En helaas dat dit nu gebeurt zó vlak voor je vakantie.
Ondanks alles…veel plezier. Of is het een klus vakantie?
pi_218762225
Naar dat je laatste dag voor je vakantie zo verliep @Candaasje En goed dat je ermee aan de slag gaat. Leermoment voor de organisatie en kijken waar zaken anders kunnen. Want ‘fouten’ zijn vaak het resultaat van veel schakeltjes en niet de schuld van één persoon.
Ik heb vandaag nog een collega geattendeerd op iets wat tot een (niet-dodelijke) medicatiefout had kunnen leiden. En zoiets bespreken we dan ook in het team.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218762228
:W Terug van een kinderverjaardag waar nauwelijks een kind te zien was, er was een nieuw speeltoestel in de buurt geplaatst :D

Da’s geen fijn begin van de vakantie @Candaasje goed dat je na de vakantie in gesprek gaat.

T begint hier nu wel erg donker te worden, zo de lampen maar aan.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 september 2025 @ 17:37:07 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218762274
Groeten vlak bij Manneke Pis. Zit bij een niet-standaard bierbar op het plein van Jacques Brel.

Boodschappen voor komende dagen gedaan. Nu eens kijken waar ik ga eten zo. 😎
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218762283
Morgenvroeg nog een paar uur werken.
Daarna in het kader van Open Monumentendag met mijn ouders naar ons openlucht theater (wat uit het verval gehaald wordt en nu eenmalig opengesteld). En daarna door naar een landgoed wat ruim een halve eeuw in het bezit van familie is (gebouwd rond 1870). Eens kijken hoe mijn achter-achternichtje het heeft opgeknapt. Na ook jarenlang verval. Want nadat haar grootouders zo’n 30 jaar geleden zijn overleden heeft er ruim 20 jaar niemand gewoond. Opa en oma hadden hun laatste jaren twee kamers op de benedenverdieping in gebruik en maar goed dat er nooit veiligheidsinspekties zijn geweest voor de rest van het pand :X

Ter plekke schijnt een buffet te zijn. Als dat niks is bellen we naar een restaurant waar ook buffet is of ze plek hebben. En als dat vol is gaan mijn ouders en ik ergens van de kaart eten.
Eetprogramma is hun idee :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218762389
Klinkt goed Cat!

Mijn plan is om me morgen in Haarlem in het provinciehuis aan te sluiten bij een rondleiding.

(Paviljoen Welgelegen https://share.google/jt11mRg92xJRaDgFU)

Zo'n prachtige groot pand met een mooi park ervoor waar ik jaarlijks wel een paar x kom, maar nog nooit dat monumentale gebouw van binnen gezien.

Paviljoen Welgelegen opent deuren tijdens Open Monumentendag... https://share.google/196Wy0YzyyjlvJxoj

[ Bericht 17% gewijzigd door Blues op 13-09-2025 17:54:48 ]
pi_218762824
MnX is net terug van een rondje omgeving van ouwe huis. Inderdaad Monumentendag. w/
Zelf had ik niet zo veel interesse.
Morgen vertrekt hij voor 12 dagen met de muziek mee. De koffer staat klaar.
En is het ‘geheime project’ gepland, dat anders niet van de grond komt ondanks het voornemen.
Er komt een échte keukenkast met opbergruimte. En de andere gaat naar de slaapkamer - als enige! - die zit gelukkig al in elkaar.

Nu lokaal uit eten. Pannenkoek of saté. Niet hoogstaand wél smakelijk.

Gossie, hoe zou het met het feest van Lucky en Jflip zijn. Wat een bummer!
pi_218762915
Bummer?
pi_218762921
Och ja, wanneer je op de kaart kijkt is het daar nu droog en blijft het ook zo. Duimen dat dat klopt
pi_218763158
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:40 schreef sigme het volgende:
Bummer?
Tegenvaller wat weer betreft😇
Gelukkig weet Kaatje meer.
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 19:55:54 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218763675
Weer lijkt morgen acceptabel, dus morgen naar Nijmegen met wat mede analoog fotografen
Oh dat is pas volgende week :+

[ Bericht 47% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2025 20:09:56 ]
pi_218763742
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooie TT *O* Komt uit een liedje zeker?
Waarschijnlijk wel ontleend aan de regel uit een liedje. In het nummer Zaterdag van Bløf komt de tekst "Zaterdag
Deed ik niets dat ook wel later mag" voor.

Bekijk deze YouTube-video

Bløf - Zaterdag
pi_218763849
Yups, zie ook gesloten vorige topic *)
pi_218764794
Goed dat je een plan hebt om het aan te kaarten @Candaasje ^O^ en sowieso inderdaad heel zinnig om te kijken op welke manier van dit soort zaken geleerd kan worden door iedereen.

Ik ben inmiddels weer thuis. Het was echt heel leuk, heel blij dat ik gegaan ben. Mn scheikundeleraar herkende me zelfs nog met naam en al :o die geeft al sinds 2001 daar les en ik heb daar 2002-2008 gezeten. Dus vond ik wel echt bijzonder. Ik zat in zijn eerste mentorklas, dat hielp denk ik. En ik heb ook de 'zwaarste' variant scheikunde gedaan tm eindexamen. Sowieso echt heel veel docenten die ik heb gehad of er al waren in mijn tijd, die er nog steeds werken. Het was echt heel leuk om er weer rond te lopen. Ik werd er zo enthousiast van dat ik terug in de trein heb opgezocht hoe lang het zou duren om een middelbare school lesbevoegdheid ergens in te halen :D .

Er waren echt heel erg veel mensen, maar toch ook veel jaargenoten en oudklasgenoten tegengekomen en gesproken. En na de borrel toen aantal klasgenoten samen gingen eten nog even bij broertje langs geweest om babynichtje te knuffelen voor ik weer naar huis ging, want 9u hockey morgen }:| . Mocht haar nu ook een tijdje vasthouden O+ . Ik had nog gekeken eerder naar een hotel om er een weekendje van te maken zodat ik ook naar het feest zou kunnen, maar ¤255 voor een nacht ging me wat te ver. Nu zei broertje toen ik er was wel dat ik daar kon slapen, maar had niks bij me ook qua pil enzo en had nu al gezegd dat ik er bij de wedstrijd ben morgen. Als ik dat van tevoren had geweten dan had ik hockey afgezegd en had ik ook nog wel naar het feest gewild. Had het expres niet gevraagd gezien het me met 2jarige en 1 week oude baby wel genoeg nachtelijke onderbrekingen leek zonder dat je (schoon)zus ook nog ergens laat thuis komt, en denk ook dat het voor hen als ik het wel gevraagd had ook echt niet vooraf in te schatten was geweest of ze dat hadden zien zitten. Maargoed, het was zo ook al heel leuk O+ .

Nu nog even aan het afschakelen op de bank en zo richting bed voor een hopelijk heerlijk diepe verkwikkende slaap, want morgen hockey en begin vd middag date ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 13-09-2025 22:04:44 ]
pi_218764922
Wij hebben, mocht het ooit nodig zijn @vlindertje89 , ook een logeerkamer. :*
Fijn vd reünie en het nichtjeknuffelen O+
pi_218764991
Klinkt als een fijne dag! Fijn dat je nichtje kon knuffelen O+

Nu wel het toch over logeerkamer hebben, ik lig in onze eigen. Ook wel eens lollig :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218765026
@Candaasje :*
Ik hoop dat je alsnog fijne vakantie hebt nu O+

@vlindertje89 klinkt goed reünie! En baby! O+
pi_218765036
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
Wij hebben, mocht het ooit nodig zijn @:Vindertje89 , ook een logeerkamer. :*
Fijn vd reünie en het nichtjeknuffelen O+
Wat lief O+

Ja, was echt fijne dag zo. Ik heb tot de reünie van mijn klas vorig jaar alleen mijn vroegere beste vriendin één keer nog gezien nadat ik examen had gedaan, verder helemaal niemand meer gezien of zelfs contact gehad. Ik had dat best gewild, maar met de angststoornis die vlak na ik ging studeren begon, ging dat echt niet. Ik heb dat toch echt wel gemist, merkte ik vorig jaar en nu weer. Het is echt wel heel bijzonder om met allerlei mensen te zijn die mij kennen als 'mij' en niet de mij-met-angststoornis-variant, en die mij ook nog steeds zien als de persoon zoals ik toen was, of zo. Alleen die beste vriendin weet er vanaf, de rest weet het niet. En het is ook heel bijzonder om te merken hoe ik in die omgeving ook weer even 'terugga' naar hoe ik toen was / me toen voelde. Alsof je de tijd eventjes terug kan draaien O+ . Verder heb ik namelijk op ouders en broertje na helemaal niemand meer in mijn leven die de 'mij van voor de angsten' kende. En dat is toch echt wel een heel ander persoon dan die van 'erna'. Dus heel leuk en bijzonder was het en een heel fijn gevoel heb ik nu. Ik ga met een dikke glimlach naar bed O+
pi_218765070
Ik was naar soort van familie. Mijn peetoom, de beste vriend van m'n moeder van vroeger, zijn pa was de beste vriendin van opa. Kortom genetisch geen familie maar gezelliger dan veel "echte" familie.

We zouden naar het strand gaan. Oom is met "neef" en m'n broer geweest en met de rest hebben we Open Monumentendag gedaan. Erg leuk. Ik heb in een stoomboot gevaren O+

We hebben ook nog aan de LEGO Titanic gebouwd. Je kan zo'n pakket huren, maar dan moet je het ook binnen een bepaalde tijd af hebben. M'n oom heeft er drie weken voor. Dat is krap _O-

M'n moeder kwam gisteren er ineens mee dat ze niet mee wilde omdat we niet allemaal naar het strand zouden gaan. Nou prima, dan zonder jou. En wat een stressvrije dag was het O+

B was ook mee, heeft hij die kant van de "familie" ook leren kennen. Gezellig O+
pi_218765150
Ik lees het met een glimlach, blij voor je O+ (vlinder)

Oh maar ook de dag van Tele *O*
pi_218765195
Dat klinkt ook als een heerlijke dag @Tele6 O+
pi_218765700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar soort van familie. Mijn peetoom, de beste vriend van m'n moeder van vroeger, zijn pa was de beste vriendin van opa. Kortom genetisch geen familie maar gezelliger dan veel "echte" familie.
Progressief clubje :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218765724
Ik voelde me vandaag even mezelf. Dat is zo lang geleden, ik wist niet wat me overkwam.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218765860
Wat fijn @Vanyel Hopelijk komen er nog heel veel meer dat het niet eens meer opvalt.

@vlindertje89 en @Tele6 ook al zo’n fijne dag

Had helemaal niet door dat vandaag “last night of the proms” was. Stond aangekondigd als “bbc proms” :(

Wel opvallend dat de zaal volhangt met de vlag van de EU.
pi_218766101
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Ik voelde me vandaag even mezelf. Dat is zo lang geleden, ik wist niet wat me overkwam.
O+
pi_218766520
@Vanyel O+ was er een aanleiding (specifieke context oid) die daaraan bijdroeg of 'gewoon' zomaar?
pi_218766551
Feest was perfect _O_ Feestvarken is dolgelukkig O+
Spoilers!
pi_218766784
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 03:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel O+ was er een aanleiding (specifieke context oid) die daaraan bijdroeg of 'gewoon' zomaar?
Totaal onverwachte zomaar. Kwam helemaal uit het niks
pi_218766848
Wakker. Dat is toch wel jammer.
Spoilers!
pi_218766852
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 07:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Totaal onverwachte zomaar. Kwam helemaal uit het niks
Wat tof dat dat ineens lukt O+
Spoilers!
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 08:43:09 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218766913
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 08:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niet meer wakker worden is pas jammer...

Gisteren trad Normaal op in Dalfsen, de laatste van de serie concerten in het kader van het 50 jarig bestaan.

Bij Normaal hoort natuurlijk vervoer per kipper of veewagen. In oa Siddeburen en Pesse werd dit oogluikend toegestaan. De burgemeester van Dalfsen heeft van te voren een bericht uit laten gaan dit niet te doen en vooral ook geen stro mee te nemen. Ik heb zelf nog nooit stro gezien de keren dat ik met de trekker naar Normaal in Schoonoord en Emmer-Compas ging, maar goed.

Erg handig was dat niet van die burgemeester :')
pi_218767049
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 23:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Progressief clubje :o
Ik was duidelijk even in de war met wie nou wat van wie was. _O-
pi_218767072
quote:
Da’s best wel vroeg
pi_218768258
quote:
:D
Was het geslaagd? *G*
  zondag 14 september 2025 @ 11:50:33 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218768355
Sooo, net ff wezen stemmen. Lokale verkiezingen hier
pi_218768494
@Vanyel wat fijn dat het dus nog kan! En hopelijk vaker :*

Toen @Lucky_Strike wakker was, reed ik alweer bij de hockeyclub weg nadat ik de keeperstas had opgehaald. 9u start wedstrijd, ik voelde me weer 10 :') . Dik gewonnen, tas teruggebracht, nu aan het ontbijten en dan heb ik zo nog tijd om ruim een uur hopelijk te slapen maar in elk geval te chillen op de bank, voor ik moet douchen en fietsen naar date. Ben best moe, vannacht ook weer even uur wakker, dus hoop dat het slapen wordt zo en niet alleen chillen.
  zondag 14 september 2025 @ 12:22:29 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218768591
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel wat fijn dat het dus nog kan! En hopelijk vaker :*

Toen @:Lucky_Strike wakker was, reed ik alweer bij de hockeyclub weg nadat ik de keeperstas had opgehaald. 9u start wedstrijd, ik voelde me weer 10 :') . Dik gewonnen, tas teruggebracht, nu aan het ontbijten en dan heb ik zo nog tijd om ruim een uur hopelijk te slapen maar in elk geval te chillen op de bank, voor ik moet douchen en fietsen naar date. Ben best moe, vannacht ook weer even uur wakker, dus hoop dat het slapen wordt zo en niet alleen chillen.
Het woord chillen stond bij mij op de volgende regel, ik las het dus zo :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 14 september 2025 @ 12:24:31 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218768608
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wij hadden vorige week moeten stemmen (voor stad en provincie) en waren dat door de verhuizing conpleet vergeten :@ Er geldt hier een stemplicht, dus we zullen binnenkort wel van ons bed gelicht worden :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 14 september 2025 @ 12:26:01 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218768620
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:24 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wij hadden vorige week moeten stemmen (voor stad en provincie) en waren dat door de verhuizing conpleet vergeten :@ Er geldt hier een stemplicht, dus we zullen binnenkort wel van ons bed gelicht worden :D
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 12:40:00 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218768730
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland is volgens mij het enige land waar niet op zondag gestemd wordt (op Vaticaanstad en Noord Korea na misschien) terwijl verder alles wel geopend is op zondag. Bijzonder wel
  zondag 14 september 2025 @ 12:44:18 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218768769
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 12:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nederland is volgens mij het enige land waar niet op zondag gestemd wordt (op Vaticaanstad en Noord Korea na misschien) terwijl verder alles wel geopend is op zondag. Bijzonder wel
De verkiezingen zijn vandaag, je kon al weken stemmen op 1 centrale locatie én ook via een brief. Sommige dingen loopt Duitsland voor op Nederland.
  zondag 14 september 2025 @ 12:46:01 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218768795
quote:
_O-
  zondag 14 september 2025 @ 13:40:56 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218769533
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 12:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het lijkt nogal in strijd met de fundamentele scheiding van religie en staat die we meenden geregeld te hebben in de grondwet.
Maar die snel afbrokkelt.
  zondag 14 september 2025 @ 13:47:39 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218769668
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 13:40 schreef fietsie het volgende:
Maar die snel afbrokkelt.
Als in: vroeger was er maar sprake van 1 fundamentalistische stroming die eindeloos de regelgeving van het publieke leven probeerde naar hun hand te zetten, nu zijn het er vele.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 september 2025 @ 13:55:19 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218769761
Groeten uit de tuin van de Abdij van Grimbergen. Het is tuinfeest. :+. Ik zit nu aan de Grimbergen Brut.
Eerste etappe zit erop :). 23,6km uiteindelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 14-09-2025 16:49:50 ]
pi_218769786
Ben benieuwd hoe sgp, cu en cda reageren wanneer het van woensdag naar zondag zou gaan.zou voor de grap zo’n balletje wel eens opgegooid zien worden :D
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 14:24:54 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218770121
Goed, vandaag maar es de laatste dingetjes invullen voor m'n Energieausweiss. Is ie klaar, blijkt dat ¤120 te kosten. Abzocke!! :(

Toen maar es gaan zoeken, ben nu voor de helft klaar.

Bankmannetje vroeg er 19 augustus om. Nou, hopelijk klopt alles zodat ik hem binnen een maand kan opsturen :P
  zondag 14 september 2025 @ 14:26:55 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218770142
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 14:24 schreef derLudolf het volgende:
Goed, vandaag maar es de laatste dingetjes invullen voor m'n Energieausweiss. Is ie klaar, blijkt dat ¤120 te kosten. Abzocke!! :(

Toen maar es gaan zoeken, ben nu voor de helft klaar.
Maar, net als Max: netjes door de Duitse hoepels springen, en uiteindelijk krijg je een afgevinkt lijstje Duitse gründlichkeit.
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 14:32:31 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218770199
Bij die eerste website moest ik dus aangeven wat het bouwjaar van de leidingen van de verwarmingbuizen waren.
Op deze website kon het in vakken. Huis is in 62 gebouwd, zonder gasaansluiting. Bij deze website kon ik "bis 1974 mit Isolierung" aanklikken.

Verkoop schijnt normaliter ook niet zonder zo'n papiertje te kunnen :P
Is een jonge gast, die moet zich nog bewijzen.

De filiaalleider waar ik eerst contact mee had hoefde in eerste instantie niet eens een werkgeversverklaring en vroeg ook geen bankafschriften ofzo. "neefje van die en die, die ik al 40 jaar ken. als die zegt dat het goed is zal dat wel zo zijn"
pi_218770465
Wat mooooooi dat provinciehuis _O_
@borisz wel eens binnen geweest?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 september 2025 @ 15:07:46 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218770503
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 15:03 schreef Blues het volgende:
Wat mooooooi dat provinciehuis _O_
@:borisz wel eens binnen geweest?
Ja :). Meerdere keren aangezien het Regiocongres er vaak wordt georganiseerd :).

Fijn die Engelse bankier begin 1800 :P. Heeft dat gedeelte van Haarlem de vorm gegeven die het nog steeds heeft.
pi_218771104
Halve dag op het strand van Blues doorgebracht. Wat een stralende dag, ondanks de slechte voorspellingen. O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218771674
Home alone en deels mijn project voorbereid: nieuwe keukenkast komt dinsdag.
De klus hulp ook. De kast, die wordt vervangen gaat naar de slaapkamer achter een deur, die altijd openstaat.
Toch makkelijker en dichterbij de badkamer. Want daar is geen plek voor een kast óp vloerverwarming en tegen de handdoek radiator 8)7

M’nX is met de muziek mee de komende 10 dagen. Vanmiddag wat inkopen gedaan, want ik moet goed eten van mijzelf.

@borisz wat loop jij toch grote afstanden _O_ Heb je dan ook podcasts of muziek op je oren?
pi_218771703
@fietsie het rondjes rijden is fascinerend. Niet dat ik iets begrijp van de verschillende klassen, die door elkaar rijden en überhaupt sic niets van de ‘overall’ stand van zaken.

@Lucky-Strike wat lekker als alles uitpakte zoals jullie het je voorstelden! *O*
pi_218772316
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 16:08 schreef Clubsoda het volgende:
Halve dag op het strand van Blues doorgebracht. Wat een stralende dag, ondanks de slechte voorspellingen. O+
In de zon was het heerlijk warm O+
pi_218772333
Pffffffff het is warm hier.
Vandaag bij het nieuwe huis de waterput weer gevuld, dat ging verbazend makkelijk. Er loopt een irrigatiekanaal boven ons, en vandaag stroomde er water (soms wordt er water door het kanaal gepompt, soms niet). Wij hebben een schot om het kanaal af te sluiten en dan stijgt het water. We zijn net bevers :7
Als het water hoog genoeg staat stroomt het onze buis in en die vult onze waterput.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 september 2025 @ 19:48:18 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218772786
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 17:18 schreef AnneX het volgende:

@:borisz wat loop jij toch grote afstanden _O_ Heb je dan ook podcasts of muziek op je oren?
Dat is voor naar de de start en vanaf de finishplek. Tijdens het wandelen eigenlijk niet.

Ik pak maar door met Belgische klassiekers. Na de stoof en de wafel gisteren, nu mosselen :9.
pi_218773111
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 19:48 schreef borisz het volgende:

[..]
Dat is voor naar de de start en vanaf de finishplek. Tijdens het wandelen eigenlijk niet.

Ik pak maar door met Belgische klassiekers. Na de stoof en de wafel gisteren, nu mosselen :9.
Nog te gaan: paling in het groen en Gentse waterzooi.

Goed hè van mij: gekookt en gegeten de helft van het hf recept.
Andere helft ligt gekoeld.
Veldsla met gebakken aardappelblokjes, courgette, appel, Italiaanse kruiden, yoghurtsaus en herrie als geitenkaas met honing, pompoenpitten en komkommer. Poeh. :Y)
Goeie start.
Oh en één glaasje Chardonnay.
pi_218773241
:W Ik ben ook weer terug van twee weken vakantie. In Zuid-Engeland geweest en het was heerlijk O+.
pi_218773315
Leuke middag met ouders, twee maal mooi erfgoed gezien (bij beiden moet je wel nog door het verval heen kijken, maar de opknap is ingezet). Daarna nog een 70+er opgepikt om tussen allemaal 70+ers bij een degelijk buffet aan te schuiven. Back to the 70ties! Uiteraard als dessert een Dame Blanche besteld. Omdat het kan :+

Thuisgekomen: katten kwijt :o Huis+tuin van top tot teen doorzocht.
Bleken ze ergens bij mijn thuiskomst achter een gesloten deur te zijn beland. Alwaar ze geduldig op redding wachtten O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 14-09-2025 21:09:59 ]
pi_218773860
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuke middag met ouders, twee maal mooi erfgoed gezien (bij beiden moet je wel nog door het verval heen kijken, maar de opknap is ingezet). Daarna nog een 70+er opgepikt om tussen allemaal 70+ers bij een degelijk buffet aan te schuiven. Back to the 70ties! Uiteraard als dessert een Dame Blanche besteld. Omdat het kan :+

Thuisgekomen: katten kwijt :o Huis+tuin van top tot teen doorzocht.
Bleken ze ergens bij mijn thuiskomst achter een gesloten deur te zijn beland. Alwaar ze geduldig op redding wachtten O+
Nou ja…hoe kan dat nou?

Zit ik nu te kijken naar de film the Salt Path. Beetje treurig onderwerp.
Ben al moe van het kijken alleen. Lekkere wandel voor@borisz
Knappe acteurs.

Edit: het is toch wel boeiend. Sort of. De avonturen onderweg.
Alsnog aanrader.

En @Jan_Onderwater (?) succes met de start morgen!

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 14-09-2025 22:31:42 ]
pi_218774373
Potverdrie. Het is 20.5 o in huis en het voelt koud!
Dubbel dekbed dan maar.
En harde waai buiten.

Trusten :z
pi_218774534
Mmm denk dat de verleiding te.groot was voor Elin. Er stond wat mac ‘n cheese af te koelen op het grote aanrecht (waar ze nog nooit op is gesprongen) maar nu lag er iets naast het zakje. _O- toch maar even wat kattenvoer gegeven :D
pi_218775878
Ik ben aan het thuiswerken vanuit mijn nieuwe Spaanse huis :D

quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:41 schreef AnneX het volgende:
de film the Salt Path
Heb je het boek gelezen? Ik wel, vond het wel lezenswaardig.
pi_218776604
Mogge!

Lekker @sigme is het warm daar? Gaan jullie ook nog naar het andere huis? Of ligt dat te ver weg?

Dikke woei buiten. Moet er straks even uit op de fiets. Ben waarschijnlijk snel waar ik moet zijn, maar de terugweg zal een stuk langer duren.

De mailbox van het werk zit overvol, dus hoef me vandaag niet te vervelen (niet dat ik dat snel doe)
pi_218776956
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 09:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, het boek heb ik niet gelezen. Het zijn goede acteurs in een waargebeurd verhaal met schrijnende en uiteindelijk positieve avonturen.
Dan ga ik vergelijken en weet zeker dat ik dit niet zou hebben opgebracht.

Werk ze.
pi_218777125
Vriendin las het en kon niet stoppen. Die was zelfs een afspraak vergeten :D
pi_218777509
o|O Moest foto's opsturen naar de huisarts. Geven ze een verkeerd mailadres. :(
pi_218777930
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
o|O Moest foto's opsturen naar de huisarts. Geven ze een verkeerd mailadres. :(
Heb je med.gemak?
pi_218777949
quote:

Fijn dat dat kan, familie Bever :D
Hoe bevalt de nieuwe casa tot nu toe?
Ergens een topicje te lezen?
pi_218777966
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 12:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb je med.gemak?
Ik wel, huisarts niet meer (ander programma) en nu moest het naar een ander mail adres.
Assistente had ook meteen door dat ze wat verkeerds had gedaan.
pi_218778041
Mijn 2e relaxvakantieweek is aangebroken O+
Begonnen met uitslapen, douchen en meteen 2 douchedeuren poetsen (badkamer poetsen doe ik altijd in etappes, elke keer wat)
Bed verschonen wasje ophangen.
Ontbijten met krant.
NiB gedaan, schouder is nog steeds niet over dus die nog wat ontzien }:| , g ging wat aanvullende boodschapjes doen die we niet bestellen bij Picnic.
Nu paar hoofdstukken lezen bij de WK atletiek op TV en nog 1 eikeltje haken :D dan is de herfstslinger voor Zus klaar.

Morgen naar Den Haag, kleine tattoo laten zetten door bonus-kleindochter in de tattoo-shop waar ze werkt en opgeleid wordt O+ *O*

Moesten wel ff kijken waar die zaak zit, gelukkig niet in het centrum, want rijtoer in het centrum voor prinsjesdag.
#timing

En het stormt hier aan de kust :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 15-09-2025 12:46:25 ]
  maandag 15 september 2025 @ 12:48:23 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_218778086
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 12:41 schreef Blues het volgende:
Mijn 2e relaxvakantieweek is aangebroken O+
Begonnen met uitslapen, douchen en meteen 2 douchedeuren poetsen (badkamer poetsen doe ik altijd in etappes, elke keer wat)
Bed verschonen wasje ophangen.
Ontbijten met krant.
NiB gedaan, schouder is nog steeds niet over dus die nog wat ontzien }:| , g ging wat aanvullende boodschapjes doen die we niet bestellen bij Picnic.
Nu paar hoofdstukken lezen bij de WK atletiek op TV en nog 1 eikeltje haken :D dan is de herfstslinger voor Zus klaar.

Morgen naar Den Haag, kleine tattoo laten zetten door bonus-kleindochter in de tattoo-shop waar ze werkt en opgeleid wordt O+ *O*

Moesten wel ff kijken waar die zaak zit, gelukkig niet in het centrum, want rijtoer in het centrum voor prinsjesdag.
#timing

En het stormt hier aan de kust :o
Wat gaaf een tattoo van bonus kleindochter. Wat laat je zetten?
pi_218778137
Zoon coll gaat zo polsstok hoogspringen in Tokyo (Vloon) dus de werkapp is in alle staten. Maar ja Duplantis kan je niet tegenop :')
pi_218778202
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:48 schreef gcjoel het volgende:

Wat gaaf een tattoo van bonus kleindochter. Wat laat je zetten?
Ja gaaf he! Ik loop er al langer mee dat ik juist deze tattoo wil en nu we haar laatst weer zagen na jaren en wisten van haar werk, had ik meteen dit plannetje in mn hoofd O+
Omdat muziek (maken, luisteren) en rust heel belangrijk voor me zijn, wil ik dit kleine rustteken in de muziek binnenkant r.arm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218778275
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 12:53 schreef Blues het volgende:
Zoon coll gaat zo polsstok hoogspringen in Tokyo (Vloon) dus de werkapp is in alle staten. Maar ja Duplantis kan je niet tegenop :')
Dat lijkt me best frustrerend. Je weet dat je hartstikke goed bent (want anders ben je niet in Tokyo) maar je weet ook dat je niet de beste kunt worden. Als atleet ben je toch (lijkt me) competitief .

Mails doorwerken ging net even flink snel. Er was blijkbaar een foutje in het mailsysteem. Van de 10 afspraken die morgen gepland stonden (hoe dan?) bleven er 2 over. Iedere afspraak kreeg 5 bevestigingen _O- #veegtzweetvanvoorhoofd
  maandag 15 september 2025 @ 13:54:12 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_218778580
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 12:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja gaaf he! Ik loop er al langer mee dat ik juist deze tattoo wil en nu we haar laatst weer zagen na jaren en wisten van haar werk, had ik meteen dit plannetje in mn hoofd O+
Omdat muziek (maken, luisteren) en rust heel belangrijk voor me zijn, wil ik dit kleine rustteken in de muziek binnenkant r.arm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
  maandag 15 september 2025 @ 13:56:51 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218778606
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 20:34 schreef Tuindier het volgende:
:W Ik ben ook weer terug van twee weken vakantie. In Zuid-Engeland geweest en het was heerlijk O+.
Idem :D
Maar dan Zuid-Frankrijk
Was ook heerlijk én veel te kort O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 september 2025 @ 14:07:27 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218778719
Groeten vanaf de Grote Markt in Brussel.
Lunch is salade met een gehaktbal.

18km vandaag. Vandaag stad in vanaf het Noorden. Morgen de stad uit naar het Zuiden.
Woensdag wordt toeristisch dagje. Donderdag naar de taalgrens. Vrijdag wellicht nog een bonus wandeling en anders een tweede dag toerist 😋

Foto's via insta of Komoot.
https://www.komoot.nl/tour/2577706080?ref=aso
pi_218778874
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Lekker @:sigme is het warm daar? Gaan jullie ook nog naar het andere huis? Of ligt dat te ver weg?

De mailbox van het werk zit overvol, dus hoef me vandaag niet te vervelen (niet dat ik dat snel doe)
Jouw werkdrukte viel mee las ik :)

We sliepen in het nieuwe huis, minimumtemp ‘s nachts was 20graden. Dat is warrum.
Nu is het al weer 34.

En we zijn inmiddels bij de caseta. Ik werkte tot 12u en toen was ook de stroom op. In de casa hebben we nog geen stroom, dus voor bijladen moeten we naar de caseta.

Het is zo’n 25km. De caseta is in winter niet ideaal want de voorkant op het noorden. Maar in de hitte is de caseta aangenamer dan de casa.
Bovendien kan je hier in de blote kont en dat is ook comfortabeler in dit weer.
pi_218778999
Goedemiddag :W

Wat veel wind vandaag.
Gisteren stonden we op een bierfestival in Luykgestel. Midden in het bos, erg mooi.
Net kregen we te horen dat onze Bock Lebowski ook nog verkozen is tot lekkerste bier van het festival *O*
pi_218779015
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou ja…hoe kan dat nou?

Zit ik nu te kijken naar de film the Salt Path. Beetje treurig onderwerp.
Ben al moe van het kijken alleen. Lekkere wandel voor@borisz
Knappe acteurs.

Edit: het is toch wel boeiend. Sort of. De avonturen onderweg.
Alsnog aanrader.

En @:Jan_Onderwater (?) succes met de start morgen!
quote:
[..]
Ik was dus in Cornwall en las daar het boek. Vond het begin wat moeizaam maar toen de eerste pijn van het wandelen over was, begon ik het wel te waarderen. Wij liepen ook stukjes coastal Path en ik heb met andere ogen gekeken naar de dorpjes, de toiletten en de wandelaars met grote rugzakken en ‘zwervers’.
pi_218779060
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 14:40 schreef Sarabi het volgende:

Wat veel wind vandaag.
Gisteren stonden we op een bierfestival in Luykgestel. Midden in het bos, erg mooi.
Net kregen we te horen dat onze Bock Lebowski ook nog verkozen is tot lekkerste bier van het festival *O*
Gefeliciteerd. Vieren met champagne/bier
pi_218779104
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Vieren met champagne/bier
Thanks!
Drinken doen we eigenlijk niet doordeweeks maar wie weet O-)

Vanavond eerst nog de nieuwste homebrew bottelen.
pi_218779411
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 14:40 schreef Sarabi het volgende:

Wat veel wind vandaag.
Wat super *O*
pi_218779445
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 14:42 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[..]
Ik was dus in Cornwall en las daar het boek. Vond het begin wat moeizaam maar toen de eerste pijn van het wandelen over was, begon ik het wel te waarderen. Wij liepen ook stukjes coastal Path en ik heb met andere ogen gekeken naar de dorpjes, de toiletten en de wandelaars met grote rugzakken en ‘zwervers’.
Cornwall staat hoog op de lijst hier O+
pi_218779828
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 15:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Cornwall staat hoog op de lijst hier O+

Het was prachtig O+
pi_218779870
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 15:56 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het was prachtig O+
O+
Was er ooit in de jaren 70 met eerste vriendje.
Ik viel als een blok voor Engeland, en later Schotland.
pi_218779948
Engeland, ik kijk ook altijd zo graag naar Escape to the Country. Huizen met joekels van open haarden, range cookers, balken en uitzichten om van te kwijlen.
pi_218780166
Ik vroeg me ineens af wie Mirjam is nu.
Ik zat rond te kijken in LIF, zag deze naam bij de policy staan, klik op haar naam en ze post in het haaktopic bijv en hier.
Mss is het wel net als bij Queller die ElisaB bleek,dat iedereen het wel weet behalve ik _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 15-09-2025 16:45:15 ]
pi_218780343
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 16:31 schreef Blues het volgende:
Ik zat rond te kijken in LIF, zag deze naam bij de policy staan, klik op haar naam en ze post in het haaktopic bijv en hier.
Mss is het wel net als bij Queller die ElisaB bleek,dat iedereen het wel weet behalve ik _O-
DP? Gezien de ondertitel “ermahgerd”
pi_218780392
Huh ik zie mijn eigen PoHi
Klik jij es Kaat?
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 17:09:56 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218780433
quote:
Nog nooit zien posten
pi_218780436
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 17:04 schreef Blues het volgende:
Huh ik zie mijn eigen PoHi
Klik jij es Kaat?
https://forum.fok.nl/user/history/67379 (geen idee of dat werkt)
Kijk anders zo verder, moet nu m'n pleegkatten eten geven.
pi_218780670
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

https://forum.fok.nl/user/history/67379 (geen idee of dat werkt)
Kijk anders zo verder, moet nu m'n pleegkatten eten geven.
Is dus mijn eigen PoHi
pi_218780696
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 17:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Is dus mijn eigen PoHi
Edit: wanneer ik er op klik zie ik ook mijn PoHi.
pi_218780915
En de buren staan weer in de tuin te schreeuwen -O-
Gelukkig ben ik morgen en overmorgen weer nauwelijks thuis.
pi_218780925
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:10 schreef Sarabi het volgende:
En de buren staan weer in de tuin te schreeuwen -O-
Gelukkig ben ik morgen en overmorgen weer nauwelijks thuis.
Opnames maken voor dossiervorming?
pi_218780939
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Opnames maken voor dossiervorming?
Doen we, maar heb niet het idee dat daar echt iets mee gedaan wordt.
De woningbouw (en buurtbemiddeling) laat al maanden niets horen, terwijl we alles in sturen.
pi_218781004
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Doen we, maar heb niet het idee dat daar echt iets mee gedaan wordt.
De woningbouw (en buurtbemiddeling) laat al maanden niets horen, terwijl we alles in sturen.
Evt samen met je buren een brief naar een gemeenteraadslid sturen? Of een Wethouder? Of eea op linkedin/fb/instagram zetten en de burgemeester of wethouder taggen? Zag dat laatst hier dat de burgemeester iets las en zich er mee ging bemoeien.
pi_218781049
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Evt samen met je buren een brief naar een gemeenteraadslid sturen? Of een Wethouder? Of eea op linkedin/fb/instagram zetten en de burgemeester of wethouder taggen? Zag dat laatst hier dat de burgemeester iets las en zich er mee ging bemoeien.
Dit is helaas een van de dingen waar mijn man en ik het niet over eens zijn. Hij vindt dat echt niet kunnen en zegt dat dat onze zaak niet zal helpen.

Ik heb een andere mening :+
pi_218781072
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit is helaas een van de dingen waar mijn man en ik het niet over eens zijn. Hij vindt dat echt niet kunnen en zegt dat dat onze zaak niet zal helpen.

Ik heb een andere mening :+
Weet niet meer waar het hier om ging, maar wel dat iemand zich, na veel mails, geen reactie kreeg van de gemeente. Marcouch reageerde toen (dacht op linkedin) met "stuur mij een pb en ik ga er achteraan" En dat doet hij wel vaker. Gemeenteraadsleden zijn gekozen door de bevolking, dus ook door jullie. Lang geleden was mijn vader gemeenteraadslid en wij kregen echt regelmatig telefoontjes en mensen over de vloer die even met hem wilden praten en hij stuurde dat dan weer door naar de juiste ambtenaar.
pi_218781093
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Weet niet meer waar het hier om ging, maar wel dat iemand zich, na veel mails, geen reactie kreeg van de gemeente. Marcouch reageerde toen (dacht op linkedin) met "stuur mij een pb en ik ga er achteraan" En dat doet hij wel vaker. Gemeenteraadsleden zijn gekozen door de bevolking, dus ook door jullie. Lang geleden was mijn vader gemeenteraadslid en wij kregen echt regelmatig telefoontjes en mensen over de vloer die even met hem wilden praten en hij stuurde dat dan weer door naar de juiste ambtenaar.
Goed om te horen. Als ik weer wat rustiger ben zal ik het nog eens met mijn man bespreken.
pi_218781246
Zo, ik ben weer bijgekomen van de marathon die afgelopen weekend + 2 dagen voorbereiding was. Het feest was echt perfect. Iedereen was blij met het eten. Prima weer, tikje fris. Maar met een stapel dekentjes, 2 kachels en regelmatig de voetjes van de vloer in de tent met DJ kwam het allemaal goed.

J is enorm verwend. Ik had 2 kruiwagens vol met barbecue-gerelateerde kado's geregeld. Zijn beste vriendin had een prachtig fotoboek van alle herinneringen van 30+ jaar vriendschap gemaakt. Dikke tranen bij iedereen want drank en drugs O+ _O-

4.30 dus naar bed. Gisteren gaaaaar maar allerlei zooi op te ruimen en 5 logées te verzorgen. Gelukkig werd de geluidsinstallatie en de tent afgebroken door de verhuurders. En ze namen de gehuurde borden, bestek en glazen vuil mee _O_

Vandaag hebben we ingepakt voor de vakantie en de oogst uit de moestuin is verwerkt. We zijn er klaar voor. Morgen een dagje rijden en woensdag liggen we de hele dag in dit geweldige zwemparadijs:

Spoilers!
  maandag 15 september 2025 @ 19:24:06 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218781444
quote:
MissyMirjam, ooit met SunChaser.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218781545
mmmm
In de volkskrant staat de stemchecker https://www.volkskrant.nl(...)kamer-2025~v1477077/

SPOILER
pi_218781667
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Vandaag hebben we ingepakt voor de vakantie en de oogst uit de moestuin is verwerkt. We zijn er klaar voor. Morgen een dagje rijden en woensdag liggen we de hele dag in dit geweldige zwemparadijs:

Jeetje Lucky wat een hysterie. Zonder geluid door het filmpje gescrold.
Gekkenhuis. Heel veel plezier!
  maandag 15 september 2025 @ 19:47:34 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218781683
quote:
Zo, ik ben weer bijgekomen van de marathon die afgelopen weekend + 2 dagen voorbereiding was. Het feest was echt perfect. Iedereen was blij met het eten. Prima weer, tikje fris. Maar met een stapel dekentjes, 2 kachels en regelmatig de voetjes van de vloer in de tent met DJ kwam het allemaal goed.

J is enorm verwend. Ik had 2 kruiwagens vol met barbecue-gerelateerde kado's geregeld. Zijn beste vriendin had een prachtig fotoboek van alle herinneringen van 30+ jaar vriendschap gemaakt. Dikke tranen bij iedereen want drank en drugs O+ _O-

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_218782112
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
MissyMirjam, ooit met SunChaser.
Ah ja! ^O^
pi_218782118
quote:

4.30 dus naar bed. Gisteren gaaaaar maar allerlei zooi op te ruimen en 5 logées te verzorgen. Gelukkig werd de geluidsinstallatie en de tent afgebroken door de verhuurders. En ze namen de gehuurde borden, bestek en glazen vuil mee _O_

*O* *O* *O* *O* *O*

Dat zwembad :o :D
pi_218782424
quote:
Hier?
pi_218782482
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:17 schreef Vanyel het volgende:

Hier?
Nee ik zag mn eigen pohi toen ik op haar naam klikte.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 september 2025 @ 21:51:02 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218782741
Na twee dagen Centrum vandaag eens de leuke tentjes in de buurt opgezocht. Geslaagd. Bij het Vrijheidsplein zit genoeg leuks voor deze week.
Maar ik ga ook nog naar Europawijk ivm etentjes met bekenden. 🙂

Stukje volgt natuurlijk.
Morgen slechts 15km. Valt mee na de 23 en 18 zondag en vandaag. 😎
pi_218782746
quote:

Rulantica is tof hoewel ik bij de vikinglop in de verkeerde baan eindigde, met m'n neus keihard tegen het achterwerk van m'n vent (gelukkig!) aan :X bloedneus alles :') en hoe dat kwam, geeeen idee.

En bij isbrekker eindigde ik heel hard met m'n tieten op 't water waardoor m'n rug dubbel klapte :')
pi_218782997
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Rulantica is tof hoewel ik bij de vikinglop in de verkeerde baan eindigde, met m'n neus keihard tegen het achterwerk van m'n vent (gelukkig!) aan :X bloedneus alles :') en hoe dat kwam, geeeen idee.

En bij isbrekker eindigde ik heel hard met m'n tieten op 't water waardoor m'n rug dubbel klapte :')
Dat klinkt pijnlijk :o We zitten net een vlog over de beste glijbanen te kijken.

Ben je ook in Europapark geweest? Wij gaan 3 dagen. Zin in! En dan nog 3 dagen regio, Straatsburg enzo.
Spoilers!
pi_218783064
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben je ook in Europapark geweest? Wij gaan 3 dagen. Zin in!
Jouw ervaringen wil ik hier ook graag over horen :D
Nu we iets meer vrijheid hebben willen we graag daarheen.
pi_218783223
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 22:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Jouw ervaringen wil ik hier ook graag over horen :D
Nu we iets meer vrijheid hebben willen we graag daarheen.
Check ^O^

Ik ben nu aantekeningen aan het maken bij de vlogs van Niels Kooyman, die zijn al heel nuttig. En het zorgt ervoor dat we nog meer zin krijgen *O*
Spoilers!
  dinsdag 16 september 2025 @ 00:05:55 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218783439
quote:
Say what??? :D
  dinsdag 16 september 2025 @ 00:12:23 #134
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218783445
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
mmmm
In de volkskrant staat de stemchecker https://www.volkskrant.nl(...)kamer-2025~v1477077/

SPOILER
Hoe werkt dat ook weer voor niet abonnees?
  dinsdag 16 september 2025 @ 04:21:49 #135
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218783608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 00:12 schreef flipsen het volgende:

[..]
Hoe werkt dat ook weer voor niet abonnees?
Niet. De link via dat archive plakken werkt niet, omdat het geen artikel is maar een interactief gedoe. Jammer. Maar omdat ik toch wel nieuwsgierig was, maar eens de stemwijzer van 2023 erbij gepakt. Verrassende uitslag wel...
53% voor de Libertarische Partij (hahaha, dat zal de Argentijnse invloed op me zijn)
50% VVD
50% SP

Dat is wel verrassend, ik had toch echt wel wat meer links gedacht. Laatste keer dat ik in NL heb gestemd was dan ook op de SP. Naja, maakt verder ook niet uit, want stemmen voor de NL politiek doe ik sowieso niet meer.
pi_218784520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 00:05 schreef flipsen het volgende:

[..]
Say what??? :D
Queller is/was ElisaB. Welkom bij de club der wetenden :+
pi_218784541
Dadelijk de trein in richting hoofdkantoor.
Broodjeslunch, bespreking met MT en wat ander volk en of ik na afloop ook mee wilde gaan dineren? Sure :Y)

Het is net-werken.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:29:10 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218784864
quote:
80s.gif Op dinsdag 16 september 2025 04:21 schreef flipsen het volgende:

[..]
Niet. De link via dat archive plakken werkt niet, omdat het geen artikel is maar een interactief gedoe. Jammer. Maar omdat ik toch wel nieuwsgierig was, maar eens de stemwijzer van 2023 erbij gepakt. Verrassende uitslag wel...
53% voor de Libertarische Partij (hahaha, dat zal de Argentijnse invloed op me zijn)
50% VVD
50% SP

Dat is wel verrassend, ik had toch echt wel wat meer links gedacht. Laatste keer dat ik in NL heb gestemd was dan ook op de SP. Naja, maakt verder ook niet uit, want stemmen voor de NL politiek doe ik sowieso niet meer.
En vervolgens heb je gestemd, en wordt er onderhandeld over een regeerakkoord, en komen alle redenen die je noopten een keuze te maken voor die partij te vervallen.
We hebben echt snel een inperking van het kiesstelsel nodig; minder partijen, en andere manieren om te komen tot een regering, bv door aanwijzen van de getalsmatige situatie, ipv de wens samen te werken.
pi_218785202
Tattoo-dag!
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:49:08 #140
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218785351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
En vervolgens heb je gestemd, en wordt er onderhandeld over een regeerakkoord, en komen alle redenen die je noopten een keuze te maken voor die partij te vervallen.
We hebben echt snel een inperking van het kiesstelsel nodig; minder partijen, en andere manieren om te komen tot een regering, bv door aanwijzen van de getalsmatige situatie, ipv de wens samen te werken.
Ga maar eens een paar regeerperiodes in een land met een tweepartijenstelsel wonen, dan piep je wel anders. Daar gaat het altijd hop allemaal naar links. Oh, nu allemaal naar rechts (incl ontslag van al die linkse mensen overal). Oh nee, nu weer allemaal naar links (en alle rechtse mensen eruit). Zo kom je als land nooit vooruit, terwijl dat in Nederland wél het geval is, met soms wat meer naar links, soms (meestal) wat meer naar rechts, maar wel altijd vooruit.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:03:05 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218785465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:49 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ga maar eens een paar regeerperiodes in een land met een tweepartijenstelsel wonen, dan piep je wel anders. Daar gaat het altijd hop allemaal naar links. Oh, nu allemaal naar rechts (incl ontslag van al die linkse mensen overal). Oh nee, nu weer allemaal naar links (en alle rechtse mensen eruit). Zo kom je als land nooit vooruit, terwijl dat in Nederland wél het geval is, met soms wat meer naar links, soms (meestal) wat meer naar rechts, maar wel altijd vooruit.
Vooruit? Dat is al 20 jaar over.
pi_218785580
20 minuten in Duitsland en we rijden de tweede file in.
Spoilers!
pi_218785604
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat doen die Duitsers dat goed zeg, in 20 minuten al een file uit ^O^
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:20:38 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218785621
quote:
De secundaire wegen in D zijn ook 100 he, dus de Autobahn is niet altijd sneller :P
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 12:43:28 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218785736
quote:
Inclusief de grenscontrole?
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:51:15 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218785771
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Inclusief de grenscontrole?
Die in de A7 omzeil ik tegenwoordig maar gewoon standaard via Bunde. Nog niet 1x tegengehouden.
Doe ik voor de gein 1x de A7 heen en terug: beide kanten op check.
pi_218785773
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt pijnlijk :o We zitten net een vlog over de beste glijbanen te kijken.

Ben je ook in Europapark geweest? Wij gaan 3 dagen. Zin in! En dan nog 3 dagen regio, Straatsburg enzo.
Ja was ook wel pijnlijk vooral die tweede :X en ja europapark al meermaals geweest, heel leuk park, heel veel plezier!
pi_218785960
Als provinciaaltje heb ik nauwelijks idee van files. Zondag was de A27 dicht. Wat een gedoe.
En dan had ik er nauwelijks last van. De overkant wèl.

Inmiddels is het project gestart. w/ Tijdens wachten op de levering van Ikea zijn al twee lampen omgewisseld en geïnstalleerd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 september 2025 @ 13:41:50 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218786105
Heb maandagochtend in het Brusselse Verkeer gezeten. De Nederlandse files zijn daar niks bij 😋.

Groeten uit Beersel. Het waren slechts 16km vandaag. Lunch nu bij het Kasteel. https://www.komoot.nl/tour/2579493476?ref=aso

Morgen de toerist uithangen. Donderdag weer wandelen. Vrijdag nog even aankijken al nijg ik naar nog een bonuswandeling.

[ Bericht 19% gewijzigd door borisz op 16-09-2025 15:44:31 ]
pi_218787151
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:23 schreef AnneX het volgende:
Als provinciaaltje heb ik nauwelijks idee van files. Zondag was de A27 dicht. Wat een gedoe.
En dan had ik er nauwelijks last van. De overkant wèl.

Inmiddels is het project gestart. w/ Tijdens wachten op de levering van Ikea zijn al twee lampen omgewisseld en geïnstalleerd.
Naar en van den Haag via Scheveningen kunnen we lekker doorkarren nu *O* Andere kant op veel filedrama zagen we.
Ondanks prinsjesdag geen opstoppingen. Tattoo is mooi strak vakkundig gezet door bonuskleindochter Y O+ en daarna lekker visje gehapt bij Simonis aan de haven op Scheveningen(dank voor tip Annex :) )
Helaas was zoon F niet aan t werk op de boulevard, maar we hadden een fijne herfst :D vakantiedag zo ^O^
pi_218787283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die in de A7 omzeil ik tegenwoordig maar gewoon standaard via Bunde. Nog niet 1x tegengehouden.
Als wit persoon die er als gewone Nederlander/Duitser uitziet is je kans nihil dat ze je er uit pikken.
pi_218787589
Thuis. Vanochtend de meest rare vragen gehad. Mensen denken soms dat wij het nummer van de diverse ministers onder de knop hebben, maar ook die van diverse regeringsleiders over de hele wereld én dat we, vanwege éénmalige hoofdpijn (nagevraagd of hij het vaker had, nee dus) meteen een MRI zouden regelen _O-

Daarna de medicatie voor Elin opgehaald, onderweg was dat best eng, langs diverse hoge gebouwen waar de wind onvoorspelbaar waaide.
pi_218787732
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Naar en van den Haag via Scheveningen kunnen we lekker doorkarren nu *O* Andere kant op veel filedrama zagen we.
Ondanks prinsjesdag geen opstoppingen. Tattoo is mooi strak vakkundig gezet door bonuskleindochter Y O+ en daarna lekker visje gehapt bij Simonis aan de haven op Scheveningen(dank voor tip Annex :) )
Helaas was zoon F niet aan t werk op de boulevard, maar we hadden een fijne herfst :D vakantiedag zo ^O^
Fijn van de geslaagde strakke tattoo.

Ben benieuwd naar de recensie van golfer…😇 Het is vooral nostalgie: wij komen er al heeeeeel lang. Met mijn ouders al en opgegroeid in Den Haag.
En het is ook de belevenis.
Vroegûh kreeg je een bon met nummertje en stond in onvervalst Haags een man die nummers op te roepen. En de bestelling werd door medewerkers vakkundig langs het publiek - druk druk - gemanoeuvreerd.
pi_218787757
Verder alle lof voor IKEA zeg!
De bezorgers meldden en maakten een foto van beschadigde verpakking.
En er waren 2 extra zijpanelen geleverd, die ik onnodig vind en ‘aangepraat’ door een medewerker in de showroom. De kast komt te staan in het magazijn.
Komt men zaterdag halen. En voor de kleine beschadigingen ( aan de achterkant op de hoek ) 30% reductie.

Morgen verder met inbouw van Ultrusta rek.

Top toch!? 👍🏼
pi_218787802
Na ruim twee jaar hier mensen mee geholpen te hebben denk ik dat deze uitspraak heel zachtjes uitgedrukt is.
Het is al een grote ellende en de overheid maakt er zeer bewust een nog grotere ellende van. En het volgende kabinet kan het straks oplossen.

https://archive.ph/IW5z8
pi_218787991
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:54 schreef AnneX het volgende:

Fijn van de geslaagde strakke tattoo.

Ben benieuwd naar de recensie van golfer…😇 Het is vooral nostalgie: wij komen er al heeeeeel lang. Met mijn ouders al en opgegroeid in Den Haag.
En het is ook de belevenis.
Vroegûh kreeg je een bon met nummertje en stond in onvervalst Haags een man die nummers op te roepen. En de bestelling werd door medewerkers vakkundig langs het publiek - druk druk - gemanoeuvreerd.
Blues in LIF / Het FOK! Tattoo Topic #100 skon plekplaatjes voor de tattoo.
Rest filmpjes/foto's op fb/insta ;)

We waren er paar jaar geleden ook al geweest bij Simonis kon ik me herinneren! Tis nog steeds druk met laverende bediening. Alleen werd er niet omgeroepen nu maar met een buzzer op je tafel.
Die niet afging, maar het werd gebracht.
pi_218788209
Oh ja…laveren is het goede woord.

En foto als bewijs, dat ik gekookt heb voor me en myself. Ook de derde avond.
SPOILER
Het blijft knap zeg, dat singles Iedere Avond voor zichzelf koken.
Het blijft een uitdaging!
Ondertussen heb ik de film Good Will Hunting weer eens bekeken in etappes.
Blijft een goeie film.
pi_218788281
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:29 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…laveren is het goede woord.

En foto als bewijs, dat ik gekookt heb voor me en myself. Ook de derde avond.
SPOILER
Het blijft knap zeg, dat singles Iedere Avond voor zichzelf koken.
Het blijft een uitdaging!
Ondertussen heb ik de film Good Will Hunting weer eens bekeken in etappes.
Blijft een goeie film.
Goed zorgen voor jezelf *O* ^O^ :Y)
pi_218788378
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

Queller is/was ElisaB. Welkom bij de club der wetenden :+
Ik vergeet het ook zo weer. Ik kan toch niet van iedereen gaan onthouden wie de persoon ooit was/onder welke naam de oldbie postte. Alleen bij Blues was het niet ingewikkeld :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 18:56:42 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218788411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Daar daar kun je er ook letterlijk achterlangs rijden toch? Bij de A37 rij je op nog geen 50m langs de grenscontrole. Laatste keer dat ik keek raadde Google Maps zelfs aan de afrit Zwartemeer te pakken. Anders zou ik de eerste afrit in D moeten nemen, dus misschien als je verder op de B402 rijdt richting Meppen dat ie je dan wel gewoon via de A37 de grens over stuurt. Er staan soms inderdaad flinke files.

Over B402 gesproken, ik was vorige week enigszins verward. In de buurt van Hoogeveen stonden borden "Bremen, richting Emmen". Op de B402 staat inderdaad Bremen aangegeven dus snapte het niet. Blijkbaar zat de N33 dicht, op het knooppunt N33/A7 wordt Bremen volgens mij ook aangegeven. Ik had echt zoiets van "maar natuurlijk is Bremen rechtdoor" :D
pi_218788415
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vergeet het ook zo weer. Ik kan toch niet van iedereen gaan onthouden wie de persoon ooit was/onder welke naam de oldbie postte. Alleen bij Blues was het niet ingewikkeld :+
Die 2 zz waren ook niet mijn 1e keus, maar Blues was al bezet toen.
Met de namechange actie kon ik m toch krijgen omdat die naam een inactieve user was ^O^
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 18:57:12 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218788417
Nog nooit van ElisaB gehoord.
pi_218788434
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:57 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit van ElisaB gehoord.
:o
pi_218789153
Sjonge…ik heb het koud zeg. Het is 20o in de kamer.
Vest aan helpt een beetje. Hoe is dat bij jullie? behalve in Spanje dan.
pi_218789301
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:03 schreef AnneX het volgende:
Koude voeten, maar nog wel een shirt met korte mouwen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 september 2025 @ 20:13:46 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218789314
Joke Bruijs een paar dagen na Gerard Cox... Hoe kan je het timen...
RIP.
pi_218789369
quote:

[..]
Weet je niet wie ik was :o
pi_218789371
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:13 schreef borisz het volgende:
RIP.
:D
pi_218789381
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Weet je niet wie ik was :o
Ben jij ook "iemand anders" geweest dan :o
pi_218789387
quote:
RIP.
Nou echt he!
Hij heeft haar toch ook nog een tijd verzorgd?
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 20:19:30 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218789388
quote:
RIP.
Hoe zeiden ze dat ook, het meest ongescheiden gescheiden paar ofzo. Las of hoorde het zondag ergens. Mist niet dat ze ziek was overigens.
pi_218789396
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:03 schreef AnneX het volgende:
Vest over tshirt, sokken en pantoffels :D
pi_218789620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Vest over tshirt, sokken en pantoffels :D
Ik heb nieuwe pantoffels, maar die zijn zo warm, da’s heel niet prettig nog
pi_218789645
Ik kocht in Engeland een bodywarmer en die heb ik nu lekker aan O+.

Wat behelst het geheime project allemaal @AnneX ?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 september 2025 @ 20:41:00 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218789655
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoe zeiden ze dat ook, het meest ongescheiden gescheiden paar ofzo. Las of hoorde het zondag ergens. Mist niet dat ze ziek was overigens.
Ik ook niet.

Oom heeft nu ook 1,5 jaar Parkinson. Schrik iedere keer weer hoe hij achteruit gaat. 😐
Niet buurman-oom, maar jongste broer ma.
pi_218789662
Zag Joke Bruys onlangs in Verborgen Verleden. En vroeg mij af of ik Parkinson goed had opgeslagen.
Eigenlijk weet ik niet meer wanneer het was opgenomen, was het een herhaling.
Zij zong daar thuis bij de vleugel en haar echtgenoot speelde.
pi_218789834
Ik ben verkouden en heb keelpijn en ik was daarbij ook nog bijzonder gefrustreerd over werkzooi deze week ondanks dat die pas twee werkdagen duurt.

SPOILER: leeg
Einde frustratie rant. Ik werd dan wel weer gebeld nog vanmiddag dat ze vond dat ik het heel goed gedaan had in de meeting. Dat was dan wel weer aardig.

Morgen weer vroeg op en 4 uur werkgroepen geven, daarna in trein naar huis een promotie kijken. En dan hoop ik dat ik me wat beter voel dan vandaag en nog wat werk gedaan krijg. Donderdag vaccinatie halen, hopelijk met weinig bijwerkingen. Vrijdag een intervisie bijeenkomst, verder onderzoek. En dan mogelijk weekend nichtje te logeren, afhankelijk van hoe t met haar gaat en alleen als ik idd niet zoveel last heb van de prik (en mn verkoudheid niet nog vervelender is geworden).

Oh ja, nog wel gelachen vandaag ook. Ik moest gastdocenten een mail sturen om hun beschikbaarheid door te laten geven. Ik had geen zin om 12 data en tijden handmatig over te typen, dus in Excel gedaan en opvullen. Vulde niet zelf data aan, dus handmatig nog aangepast en mails gestuurd. Krijg ik daarna van de collega die in cc stond een appje 'hou je van flexibele eindtijden? _O- ' met foto van de tabel met data. Bleek Excel bij de eindtijden van de colleges elke week er een minuut bij gedaan te hebben :D dus ipv elke woensdag 11-12:45 stond er nu eerste keer dat, tweede keer tot 12:46, derde tot 12:47 etc :') _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 17-09-2025 07:23:00 ]
pi_218789872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik kocht in Engeland een bodywarmer en die heb ik nu lekker aan O+.

Wat behelst het geheime project allemaal @:AnneX ?
Ja, een body warmer is ook wel lekker. Warme schouders👍🏼

Inderhaast heb ik twee pax kasten gekocht voor de keukenvoorraad. Even door het magazijn gerend met de order lijst.
Wist niet dat er inmiddels al jaaaren meerdere kasten series zijn. Ook keukenkasten Method.
Nu is één pax (linnenkast) alsnog verhuisd naar de slaapkamer en de Methodkast inclusief ultrusta inrichting ligt klaar in de gang. Voorraad past niet in deze keuken en onoverzichtelijk in een linnenkast 😂 Morgen verder. De kast zit in elkaar.
De klushulp heeft al eerder de andere vijf pax😉linnenkasten van mp in elkaar gezet.
Eerdere projecten:
SPOILER
pi_218789878
@vlindertje89 Excel doet wat ie 'wel' *O* :D
Stom zeg al dat gedoe in je spoiler, lezen ze niet goed of gunnen ze zich geen tijd of doen ze teveel tegelijk dat t niet goed doorkomt |:(

Wat voor vacc?
pi_218789894
@vlindertje89 heb je de griepvaccin al afgesproken?
Volgens mij ben ik ook weer aan de beurt voor de 2-jaarlijkse pneumococcen vacc.
Euh
SPOILER
pi_218789907
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:07 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 Excel doet wat ie 'wel' *O* :D
Stom zeg al dat gedoe in je spoiler, lezen ze niet goed of gunnen ze zich geen tijd of doen ze teveel tegelijk dat t niet goed doorkomt |:(

Wat voor vacc?
SPOILER
Corona. Niet in een doelgroep dit jaar, maar je mag dan wel als je een kwetsbaar familielid hebt, en mijn vader slikt inmiddels al een tijd immuunsysteem onderdrukkende medicatie. En gezien de hoeveelheid tijd die ik in kleine ruimtes met studenten doorbreng, vind ik het dan wel de moeite waard. Zeker omdat ik dus niet daarheen kan nu als ik ziekig ben, en ik er de komende weken juist wel veel wil zijn voor ze weer weggaan. En het verkleint ook het risico op long covid, dus ik schiet er zelf gezondheidswise ook nog iets mee op (maar anders had ik t ook gedaan).
pi_218789916
Oh kijk eens. Covid vacc. Dat is op verzoek, vermoed ik.
pi_218789921
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:11 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 heb je de griepvaccin al afgesproken?
Volgens mij ben ik ook weer aan de beurt voor de 2-jaarlijkse pneumococcen vacc.
Euh
SPOILER
Griep zou ik als goed is op lijst moeten staan, maar nog geen brief gehad. Buurvrouw bij zelfde praktijk ook niet, dus dan komt ie vast nog.

Oh ja, de date. Ja, dat was helaas niet heel geslaagd :P we waren eigenlijk na een half uur al wel uitgepraat, er kwam ook vrij weinig verhaal uit zichzelf zelfs bij vragen, dus op gegeven moment ben ik maar dingen gaan vertellen tot ik het lang genoeg geduurd vond hebben om sociaal geaccepteerd te kunnen zeggen dat ik weg moest. Dus helaas. Kon hij verder niks aan doen, was gewoon geen klik. Ik denk vanuit hem ook niet, want hebben beide ook niks meer gestuurd erna.

Corona kreeg ik inderdaad geen uitnodiging voor, maar kon ik gewoon zelf inplannen via de site.
pi_218789931
Tja, netjes dat je dan nog wacht met vertrekken.

Gegoocheld:..”
Vanaf 26 augustus 2025 ontvangen de eerste mensen een uitnodiging voor de coronaprik. Het RIVM stuurt de uitnodigingen tot medio oktober naar mensen van 60 jaar en ouder…”
pi_218789952
Wanneer je in de leeftijdscategorie corona valt kun je via planjeprik kijken wanneer je ingepland staat, daarvoor krijg je een brief. Je kunt m dan ook aanpassen en dat heb ik meteen gedaan want onhandige dag. Griepprik is bij mijn praktijk meestal begin november

Wat een ….@vlindertje89
pi_218789965
Oh ja, schoonzus is vandaag geopereerd en ook al weer thuis. Nu herstellen van de operatie, duimen dat alles weggehaald is en daarna bestralingen.
pi_218790308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Ben jij ook "iemand anders" geweest dan :o
Net zo anders dan jij werd: ik deed ook een Bluezz transformatie.
pi_218790339
Robert Redford ook al overleden :{
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 22:08:21 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218790360
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Robert Redford ook al overleden :{
Ik keek even weer bij de NOS, of er nog iemand dood was die ik niet kende. Maar het is dezelfde als vanmiddag :+
pi_218790400
quote:

[..]
Meestal ook dit :Y

Hier toevallig niet, maar dat maakt het niet minder waar.
pi_218790481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer je in de leeftijdscategorie corona valt
En zielige mensen? Zoals ik ik ik?
Ik was vorig jaar zo verbaasd over uitnodiging griep- en coronaprik. Maar ik was zielig dus werd er ook mee verwend *O*
quote:
kun je via planjeprik kijken wanneer je ingepland staat, daarvoor krijg je een brief. Je kunt m dan ook aanpassen en dat heb ik meteen gedaan want onhandige dag. Griepprik is bij mijn praktijk meestal begin november

Wat een ….@:vlindertje89
pi_218790493
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Net zo anders dan jij werd: ik deed ook een Bluezz transformatie.
Als
  dinsdag 16 september 2025 @ 22:32:57 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218790558
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar daar kun je er ook letterlijk achterlangs rijden toch? Bij de A37 rij je op nog geen 50m langs de grenscontrole. Laatste keer dat ik keek raadde Google Maps zelfs aan de afrit Zwartemeer te pakken. Anders zou ik de eerste afrit in D moeten nemen, dus misschien als je verder op de B402 rijdt richting Meppen dat ie je dan wel gewoon via de A37 de grens over stuurt. Er staan soms inderdaad flinke files.

Over B402 gesproken, ik was vorige week enigszins verward. In de buurt van Hoogeveen stonden borden "Bremen, richting Emmen". Op de B402 staat inderdaad Bremen aangegeven dus snapte het niet. Blijkbaar zat de N33 dicht, op het knooppunt N33/A7 wordt Bremen volgens mij ook aangegeven. Ik had echt zoiets van "maar natuurlijk is Bremen rechtdoor" :D
Ja gewoon door het dorp Bunde, of aan de zuidkant van de A7 als je plaatselijk wat beter bekend bent via een klein weggetje.
Alwaar laatst 2 marechaussee's me opwachtten toen ik het die route op de motor nam.
Ze bekeken even m'n fiets, concludeerden dat ie in NL in die kleur niet geleverd was en maakten een praatje. Over papieren hebben we het toen niet gehad.

Maar toen ik dus laatst via de A7 terug naar Nl reed moest ik de speciaal daarvoor ingerichtte stopplaats op, kofferbak open enz enz. Profileren he, profileren. Ze doen het :P
pi_218790581
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik was vorig jaar zo verbaasd over uitnodiging griep- en coronaprik. Maar ik was zielig dus werd er ook mee verwend *O*
[..]

Zelf plannen via planjeprik.nl, waar je ook precies kan lezen wie tot de doelgroep behoren en of je daar onder valt dit jaar :)
pi_218790585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh ja, schoonzus is vandaag geopereerd en ook al weer thuis. Nu herstellen van de operatie, duimen dat alles weggehaald is en daarna bestralingen.
Spannend, ik duim mee!
pi_218790599
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:22 schreef Vanyel het volgende:

RTL4 docuserie over AVL weet niet of je het wil zien maar toch ff gemeld. :*

TV / [RTL]Antoni van Leeuwenhoek: over leven met kanker'
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 22:41:33 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218790617
Oh kofferbak heb ik nog nooit hoeven openen. Legitimeren ook niet, maar goed ook want paspoort heb ik nooit bij me.
  dinsdag 16 september 2025 @ 22:42:29 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218790623
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Oh kofferbak heb ik nog nooit hoeven openen. Legitimeren ook niet, maar goed ook want paspoort heb ik nooit bij me.
Ik zie er heel onbetrouwbaar uit he ?
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 22:43:47 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218790629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zie er heel onbetrouwbaar uit he ?
Of je moest je gewoon scheren. Geschoren kan ik altijd doorrijden
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 22:44:56 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218790641
Oh en wat betreft Gerard en Joke, kwam het fragment weer tegen
https://www.facebook.com/share/v/1BAJbPwM2S/

"Onafscheidelijk gescheiden" werden ze omschreven.
pi_218790704
Vanavond voor het eerst in jaren weer een Engelstalige film met mijn ouders gekeken. Mijn vader wilde dat nooit meer omdat hij de ondertiteling niet kon lezen. Maar het viel ons de laatste tijd al op dat hij steeds vaker weer Engelstalige programma's op tv keek. Kennelijk doen de behandelingen toch iets, ookal zegt hij van niet. Maar heel fijn dat dit weer kan *O* Vroeger deden we dat toch minstens 1x per maand.
pi_218790758
Wat fijn @Sarabi nou moet hij het zelf nog meekrijgen ;)

Ik nam net een paar toastjes met blauwader smeerkaas. Elin lust het blijkbaar ook graag
pi_218791382
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:38 schreef Blues het volgende:

[..]

Tnx :*
Ik weet ook niet of ik wil zien maar zou kunnen.
pi_218791409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Zelf plannen via planjeprik.nl, waar je ook precies kan lezen wie tot de doelgroep behoren en of je daar onder valt dit jaar :)
Nietmeerzielig *O*
  woensdag 17 september 2025 @ 07:56:25 #205
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_218791572
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:38 schreef Blues het volgende:

[..]

Mijn zwager zit hier in, hij is arts *O*
pi_218791679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 23:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:sarabi nou moet hij het zelf nog meekrijgen ;)

Ik nam net een paar toastjes met blauwader smeerkaas. Elin lust het blijkbaar ook graag
Hij lijkt de laatste tijd wel een ietsje pietsje positiever.

En blauwader? Rare kat :D
pi_218791869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Niet zielig, wel gepland omdat ik met zielige mensen werk ^O^

Meer priklocaties *O* Zeggen ze. In mijn gemeente zijn er juist minder (lees: eentje) en de keuze is reuze uit maar liefst twee weekdagen :') Andere opties zijn resp 15 en 25 km verder.
pi_218791919
Hier is de priklocatie gelukkig ook vlakbij, als in 10 minuten fietsen, anders had ik weer vervoer moeten regelen
pi_218792096
Ziekenhuis neemt ook weer covid maatregelen hier; met het vochtigere weer en het najaar voor de deur worden er toch weer meer mensen verwacht waarvan het lijf het zelf niet redt het kwijt te raken.
pi_218792558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 07:56 schreef gcjoel het volgende:

Mijn zwager zit hier in, hij is arts *O*
Ik zie allemaal namen voorbij komen waar ik de verwijsbrieven naar toe moet sturen voor onze patiënten ;)
pi_218792578
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 08:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

Niet zielig, wel gepland omdat ik met zielige mensen werk ^O^

Meer priklocaties *O* Zeggen ze. In mijn gemeente zijn er juist minder (lees: eentje) en de keuze is reuze uit maar liefst twee weekdagen :') Andere opties zijn resp 15 en 25 km verder.
Ik ga ook nog ff zoeken waar om dezelfde reden als jij :)
pi_218792604
En collega's die zeggen; ik krijg toch geen corona snappen er geen bal van. Net als dat de griepprikkar binnen komt rijden, bijna niemand neemt die prik :? want ik ben nooit ziek of ik ben ooit zo ziek geweest geweest van die prik.
Echt.................. en het advies van de artsen slaan ze in de wind.
pi_218792628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:54 schreef Blues het volgende:
En collega's die zeggen; ik krijg toch geen corona snappen er geen bal van. Net als dat de griepprikkar binnen komt rijden, bijna niemand neemt die prik :? want ik ben nooit ziek of ik ben ooit zo ziek geweest geweest van die prik.
Echt.................. en het advies van de artsen slaan ze in de wind.
En dat zijn dan mensen die in enige vorm opgeleid zijn dat de kennis uit wetenschappelijk onderzoek ook de (huidig bekende) waarheid vertegenwoordigt.
In schril contrast met de groep "da's allemaal verzonnen zodat wij hen (wie dat dan ook moge zijn) gehoorzamen (alsof ze dat ooit doen)"
pi_218792652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:59 schreef fietsie het volgende:

En dat zijn dan mensen die in enige vorm opgeleid zijn dat de kennis uit wetenschappelijk onderzoek ook de (huidig bekende) waarheid vertegenwoordigt.
In schril contrast met de groep "da's allemaal verzonnen zodat wij hen (wie dat dan ook moge zijn) gehoorzamen (alsof ze dat ooit doen)"
Ik zie een dun lijntje :+
pi_218792659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie een dun lijntje :+
Geen dun naaldje? :P
pi_218792749
Of mensen die zeggen het is gevaarlijk wat je inspuit maar dat moeilijk kunnen uitspreken vanwege opgespoten lippen :D
pi_218792753
Planjeprik.nl was ook al ingepland. w/
Die heb ik gewijzigd, want er staat een andere afspraak, die lastiger is om te wijzigen.

Ben benieuwd wanneer griepvacc en Pneumokokken vacc is gepland in het dorp.
Na de longontsteking weet ik wel wat ik wil.
Dat gun ik niemand.
pi_218795149
Wat een rust hier.

Het begint hier in huis lekker te ruiken naar stoofpeertjes.

Hoe gaat het met je project @AnneX ?

Moest een afspraak maken bij de huisarts, was 15 minuten “de eerst wachtende” |:( maar mijn geduld is beloond
  woensdag 17 september 2025 @ 16:39:15 #219
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218795289
Wær thøs na 1600 kilometer in de rondte in Noorwegen. 🇳🇴
Was heel mooi qua fjorden en overige natuurverschijnselen, maar de hotels en het voedselaanbod (zoals eerder gemeld) vielen over het algemeen tegen.
Het vooraf aangekondigde slechte weer viel gelukkig enorm mee, de paraplu is dicht gebleven. Wel af en toe een capuchon op moeten doen, maar dan was het sowieso al wat frisser. Het vriespunt hebben we op de Noorse hoogvlakten net niet meegemaakt.

SPOILER: Een kleine visuele impressie
  woensdag 17 september 2025 @ 16:51:01 #220
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218795443
Dat zijn prachtige foto’s @MadMaster Jammer van de hotels en het eten. Heb geen idee hoe het daar werkt, maar zouden huisjes waar je zelf kunt koken een idee zijn?
  woensdag 17 september 2025 @ 17:07:15 #222
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218795514
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn prachtige foto’s @:madmaster Jammer van de hotels en het eten. Heb geen idee hoe het daar werkt, maar zouden huisjes waar je zelf kunt koken een idee zijn?
Allereerst, we hadden een fly/drive rondreis waarbij we de locaties en de hotels niet/beperkt zelf konden uitkiezen. We hadden wel voor het 'plus' aanbod qua hotels gekozen tegen meerprijs, maar desondanks waren de hotelkamers vaak erg pover.

Ook omdat we dus bijna elke dag ergens anders verbleven was zelf koken praktisch gezien niet echt een optie geweest. Daarnaast kwam je vaak pas laat aan op bestemming en dan heb je geen zin om nog te gaan koken.

Gelukkig hebben we in Bergen wel heerlijke verse vis aan de haven kunnen eten en op de hoogvlakte een authentieke, heerlijke Noorse maaltijd met gehaktballen, spek en groenten.
pi_218795702
Wat een tegenvaller deels van de reis. De natuur foto’s geven een goede indruk van de natuur en het weer en de humor. Don’t feed the trolls.

@Kaatje1 het is volbracht. 👍🏼 die kast komt nooit meer los van de muur.😎
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 september 2025 @ 17:45:53 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218795837
Groeten van het Luxemburgplein.
Lekker de toerist uithangen. Had een ticket voor Atomium en Bier Museum in 1. En het Design Museum krijg je erbij, maar was een beetje meer.

In 1958 stelde een Wereldtentoonstelling nog wat voor 😋.

Biermueum vond ik wel grappig. Natuurlijk een toeristtrap, maar best aardig gedaan. Bovendien boven mag je een biertje drinken en genieten van het uitzicht.

Zo eten met een bekende die werkt voor de EC. Morgen weer aan de wandel.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 17-09-2025 20:59:09 ]
pi_218795961
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Allereerst, we hadden een fly/drive rondreis waarbij we de locaties en de hotels niet/beperkt zelf konden uitkiezen. We hadden wel voor het 'plus' aanbod qua hotels gekozen tegen meerprijs, maar desondanks waren de hotelkamers vaak erg pover.

Ook omdat we dus bijna elke dag ergens anders verbleven was zelf koken praktisch gezien niet echt een optie geweest. Daarnaast kwam je vaak pas laat aan op bestemming en dan heb je geen zin om nog te gaan koken.

Gelukkig hebben we in Bergen wel heerlijke verse vis aan de haven kunnen eten en op de hoogvlakte een authentieke, heerlijke Noorse maaltijd met gehaktballen, spek en groenten.
Wat jammer en ik snap dat koken niet echt een optie was met zo’n reis. Die laatste maaltijd klinkt best lekker
pi_218796332
Ik had een heerlijke 'herfst'vakantiedag.

Ik heb uitgeslapen, g zijn haar geknipt, douchedeuren gedaan, NiB, me verdiept in een haakpatroon/PDF voor een hippieponcho :D die ik gisteren kocht met behulp van het haaktopic.
Krant en paar hoofdstukken boek gelezen en lekker een middagdut.
Daarna vriezer ontdooit en schoongemaakt.
En tussendoor veel gelanterfant.
O+
pi_218796703
Ook vanavond: gister 600 gram groenten ( ah airfryer / tray bake groenten) gesmoord.
Helft opgegeten met kipdijfilet.
Andere helft van de groenten eet ik vanavond met omelet van 2 eier en Toscaans breek brood. :Y)
Avondeten # 3 https://www.puurgezond.nl(...)tafel-gevulde-omelet
pi_218797044
Hier een rommeldagje. Dingen opgeruimd, bedacht wat ik volgende week bij 2 etentjes hier de mensen ga voorschotelen en de boodschappenlijstjes gemaakt. Wat langer met de bovenbuurkatten gespeeld (die wilden liever eten trouwens :D)
De stoofpeertjes zijn heerlijk geworden.
Kreeg net een apparaatje binnen dat kattenbakgeuren zou neutraliseren. Snapte voor geen meter hoe ik dat ding moest bevestigen met iets dat bijgeleverd was…dat bleek een reserve te zijn _O- ik ben ook zo niet technisch
pi_218797816
Wat een prachtige foto's @MadMaster!
En lekker dagje zo @Blues
Goed bezig met koken @AnneX!

Mijn verkoudheid zet behoorlijk door, ik heb neusspray aan beide kanten moeten nemen om te kunnen slapen, alsnog slecht geslapen door keelpijn, om 6.15 wakker terwijl wekker pas 6.50 stond. Vroeg op, vier uur werkgroepen, promotie geluisterd onderweg naar huis, even boodschappen gedaan en daarna thuis beetje ingestort. Op bank geslapen na weer neusspray, en inmiddels is het ook alweer behoorlijk dicht gelopen, gelukkig mag ik voor t slapen weer. Meh. Wel net nog even wat dingen kunnen doen die echt vandaag moesten. En keelpijn is wél wat minder. Voor zekerheid nog keer corona test gedaan (want veel meer klachten nu, en als wel corona dan is de vaccinatie morgen zinloos), weer negatief. Morgen dus gewoon prik halen, als ik wat bijwerkingen krijg dan kan dat er ook nog wel bij, voel me toch al niet echt top :D . Als ik me morgenmiddag nog zo voel als nu ga ik denk ik wel het logeren van nichtje afzeggen (ik laat het ze natuurlijk sowieso weten vd verkoudheid, maar als ik me zo voel dan laat ik niet hen beslissen wat ze daarmee willen maar wil ik zelf een rustig weekend). En vrijdag de intervisie eenmalig online zetten denk ik. Dat doe ik liever niet, maar we zitten dan vrij dicht bij elkaar en groot deel van hen werkt met ouderen, en ik moet ook regelmatig niesen enzo. Dus dat lijkt me niet heel handig (naast dat het voor mijzelf ook gewoon fijner zou zijn als ik me dan nog zo voel als nu).

Koken had ik vandaag echt geen zin in, wat ik al voorzag toen ik boodschappen deed, dus ik had een pokebowl gehaald bij de Sushi Daily van de Appie. Goede keus was dat :Y
pi_218797820
Na Spaans thuiswerken van 7 tot 12 zijn we even bij de notaris langsgeweest om de koopakte op te halen. Daarna een ‘menu del dia’ (daghap) gegeten. De rest van de dag in de blote kont in de schaduw bij de caseta gezeten. Prima uit te houden zo.
pi_218798067
@vlindertje89 beterschap!
Ik was 2 weken geleden zo vreselijk verkouden. Twee dagen heel zielig en daarna voelde ik me al 100000x beter. Dus ik hoop dat het bij jou ook zo is. Twee daagjes flink beroerd en dan weer prima. Dat heb ik iig liever dan wekenlang meh.
pi_218798223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 beterschap!
Ik was 2 weken geleden zo vreselijk verkouden. Twee dagen heel zielig en daarna voelde ik me al 100000x beter. Dus ik hoop dat het bij jou ook zo is. Twee daagjes flink beroerd en dan weer prima. Dat heb ik iig liever dan wekenlang meh.
Ik hoop het ook! De aanloop is al sinds vrijdag, met sinds zondag keelpijn erbij, maar vandaag eerste dag dat ik ook overdag echt neusspray nodig heb (en zo en ma tussendoor even geen neusspray na vr en za wel). Hopelijk was dit dan dag 1 en gaat het na morgen stuk beter! Buurvrouw was ook ziek, daar begon het vorige zaterdag en die voelt zich sinds maandagavond een stuk beter. Wel nog steeds behoorlijk nasaal enzo, maar lang niet zo ziek als ze zich ervoor voelde en zonder neusspray ook wel weer. Sowieso veel snotteraars, had er vanochtend in de werkgroep meerdere zitten.

Ouders hebben gister vaccinatie gehaald en beetje offday met beetje hoofdpijn en beurse arm maar niet heel veel last, dus hopelijk blijft 't bij mij ook daarbij en ben ik zondag weer helemaal kiplekker zodat ik gewoon lekker kan gaan hockeyen ^O^
  Moderator woensdag 17 september 2025 @ 22:06:25 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218799106
Halen dieren geen oversteek diploma meer. Loopt er ineens een muskusrat over de weg.

SPOILER
SPOILER
pi_218800382
Toch wel jammer als je om 22u neusspray neemt en sinds 1.30 het aan één kant alweer is volgelopen ondanks ook nog zoutneusspray en Rhinohorn spoelen en je daardoor al 2u wakker ligt weer ;( en je pas om 6u een volgende dosis mag.

Jep, ik vind mezelf zielig. Gelukkig werkt de paracetamol wel, waardoor het iig niet meer voelt alsof mn tanden uit mn mond gaan vallen en mn ogen uit mn hoofd worden geduwd ;). Ik duim dat ik zo wel nog even in slaap val en straks beter wakker word ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 18-09-2025 03:30:30 ]
pi_218800874
Wat een rust hier!
Ik viel rond 4 weer in slaap, 6 weer wakker, nieuwe neusspray, 6.30 weer in slaap, 7.50 wakker van wekker.

Nu beneden op de bank, want een retourpakket wordt ergens tussen 8-18u opgehaald, vandaar de wekker. Tot mn vaccinatie mag ik chillen van mezelf, erna moet ik wel even wat werken. Al is dat ook gewoon met laptop op schoot op de bank dan, dus lichamelijk nog steeds behoorlijk rustig aan ;)
pi_218801155
Ik zit alweer sinds 8:15 op werk. Lekker rustig hier tot nu toe. Macos update gedaan, nu even door wat documenten van de student die ik begeleid heen, en daarna schrijven ( :o )
pi_218801191
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef sigme het volgende:
Na Spaans thuiswerken van 7 tot 12 zijn we even bij de notaris langsgeweest om de koopakte op te halen. Daarna een ‘menu del dia’ (daghap) gegeten. De rest van de dag in de blote kont in de schaduw bij de caseta gezeten. Prima uit te houden zo.
Doe mij ook zo'n dag....
pi_218801206
Beterschap Vlindertje! Verkoudheid is stom }:|

Onze vakantie is tot nu toe perfect! Rulantica was echt zo gaaf. We zijn er van 12.30-22.00 geweest. We hebben alle glijbanen minimaal 2 keer gedaan. Alleen die vrije val heb ik overgeslagen. In de avond was er in het buitenbad mooi verlicht en er was een DJ die nog best aardig draaide.

Huisje is ook heel fijn. Prachtige omgeving. Alleen heb ik vaak weinig tot geen internet.

En nu zijn we bijna bij Europapark voor nog meer tofheid O+

*O*
Spoilers!
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:22:20 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218801209
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 03:16 schreef vlindertje89 het volgende:

Jep, ik vind mezelf zielig.
*Tieft een kip, uien, bleekselderij, wortel, venkel en prei in een pan water* nog even geduld ;)
pi_218801221
Aangezien de dames beide ziek thuis waren gister, maar wel heeeeeel voorzichtig herstellend, hadden ze de voorraadkast geleegd, gecontroleerd op datum en een arsenaal "kort over datum maar nog prima" voor me klaargezet.

Het werd gister pasta met een tomatensaus, gevuld met kleine gehaktballetjes (met veel oregano erin), ingelegde courgette en in stukjes gesneden artisjokbodems. En een beetje kaas om het zuur van de de artisjokken wat te counteren.

Vandaag wordt heel lui: restjes-rijst-bij-elkaar-gekookt, een pot uncle ben's en (nog te halen) kip.

Morgen en overmorgen moet ik ook nog 2 'moetjes' als ik het me goed herinner, en dan zijn we alweer beland bij producten met een tht van augustus '25 of 'jonger'.
pi_218801468
Blub. Gisteren weer 10 uur gewerkt. Vandaag een uurtje of 7. Moet nog wel wat dingetjes doe neigenlijk maar -235234 zin in het GFT-bakje leeggooien en boodschappen doen in Duitsland.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_218801518
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:00 schreef Lonaa het volgende:
boodschappen doen in Duitsland.
Edeka Milkau ? *O* *O* Of de Penny om de hoek?
pi_218801684
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef sigme het volgende:
Jij was vorig jaar toch deze kant opgegaan met de boot? Gaan doen met regelmaat en wat kost dat?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218801769
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Ik had een heerlijke 'herfst'vakantiedag.

Ik heb uitgeslapen, g zijn haar geknipt, douchedeuren gedaan, NiB, me verdiept in een haakpatroon/PDF voor een hippieponcho :D die ik gisteren kocht met behulp van het haaktopic.
Krant en paar hoofdstukken boek gelezen en lekker een middagdut.
Daarna vriezer ontdooit en schoongemaakt.
En tussendoor veel gelanterfant.
O+
Hierna werd ik ziek :o }:|
Vroeg naar bed, zweetnacht met hartkloppingen en hoesten, maar stuk beter dan gisteravond *O*
Vind t wel koud!

Nu lekker het roer om kijken op de bank onder een dekentje O+
pi_218801819
Beterschap zieken!

Bij zonnetje vanmiddag fietstochtje naar wibra/wolwinkel/appie in Hlem.

Verder geen plannen O+
pi_218801842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Edeka Milkau ? *O* *O* Of de Penny om de hoek?
Penny is verschrikkelijke winkel.

Boodschappen doen geeft me gewoon geen plezier meer. Ben ook moe.
pi_218801855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Penny is verschrikkelijke winkel.

Boodschappen doen geeft me gewoon geen plezier meer. Ben ook moe.
Uhuh het is als winkel niet je-dat. Ik werd wel blij van de groente de laatste keer dat ik bij -die- Penny was.
En die Edeka om de hoek is bijna 'schattig' te noemen.

Maar de laatste tijd is het een zeldzaamheid dat ik daar kan winkelen, het is nu vaak meer in t Noorden.
pi_218802399
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jij was vorig jaar toch deze kant opgegaan met de boot? Gaan doen met regelmaat en wat kost dat?
https://cptnzeppos.com/al(...)zeebrugge-antwerpen/

Reisbureau is betrouwbaar.
pi_218802933

Sterkte @Blues en @vlindertje89

Ik zie nu @Lucky_Strike en @JFlip voor me als 2 rimpelige mensen van al dat gedobber in het water.

Vandaag een hele blije knul die zijn vrouw en kinderen mag laten overkomen. Hij is midden 20 maar wanneer je zegt dat hij 15 is geloof je het ook.
Ook een verdrietige meneer die ik moest vertellen dat men niet in november naar zijn dossier gaat kijken (24 maanden na indienen aanvraag) maar dat het in 3 weken opgerekt is naar januari.
Zijn vrouw woont bij haar familie en die wil dat zij van hem gaat scheiden want op deze manier komen er geen kleinkinderen en zij kost haar familie teveel. Moest bijna janken toen ik het moest zeggen.
pi_218803633
Pfff Kaat wat moeten mensen toch doorstaan door stomme regeltjes wat anderen opleggen.
En dat het COA weer een boete erbij heeft vind ik ook bizar idioot.
pi_218803641
En als ieder jaar schrik ik me weer kapot van enorme herrie…oefenvluchten van oude vliegtuigen voor de Airborne herdenkingen
pi_218803646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:48 schreef Blues het volgende:
Pfff Kaat wat moeten mensen toch doorstaan door stomme regeltjes wat anderen opleggen.
En dat het COA weer een boete erbij heeft vind ik ook bizar idioot.
En waarschijnlijk mogen wij na 1 november of 1 december niet eens meer hiermee helpen. Moeten de mensen het zelf doen
pi_218803735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En waarschijnlijk mogen wij na 1 november of 1 december niet eens meer hiermee helpen. Moeten de mensen het zelf doen
Jesus…staat er dan straf op mensen helpen?

Gister té veel gedaan, nou ja assisteren van de klus man. De afspraak met de trainer afgezegd want Au. en 2 pcm erin en verder met assisteren van de klus man. Dat is ook sporten.
De losse wc bril laten wij aan de verhuurder. Mag hij oplossen.

Bij de Hornbach geweest voor nieuwe handvatten op de keukenkasten.
Hoera, het hele vak leeg gekocht: 16 stuks.
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 18-09-2025 18:02:47 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 15:40:03 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_218804117
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Beterschap Vlindertje! Verkoudheid is stom }:|

Onze vakantie is tot nu toe perfect! Rulantica was echt zo gaaf. We zijn er van 12.30-22.00 geweest. We hebben alle glijbanen minimaal 2 keer gedaan. Alleen die vrije val heb ik overgeslagen. In de avond was er in het buitenbad mooi verlicht en er was een DJ die nog best aardig draaide.

Huisje is ook heel fijn. Prachtige omgeving. Alleen heb ik vaak weinig tot geen internet.

En nu zijn we bijna bij Europapark voor nog meer tofheid O+

*O*
Jij klinkt vaak echt zo oprecht enthousiast over dingen! echt aanstekelijk O+

Wij krijgen waarschijnlijk weer een kitten na onze vakantie in oktober :o O+
Heb er vandaag over gepraat tijdens schema therapie en ontdekte dat ik het eigenlijk al een tijdje graag weer wilde maar ik mezelf daarin heb tegen gehouden uit angst voor schema triggering. Dat vond ik wel kut ;(
pi_218804134
@AnneX Geen idee hoe dat moet gaan. VWN is nu wel aan het praten wat ze wel mogen want het gaat een grote dure ellende worden. En IND weet ook niet wat er op ze afkomt. En dan krijg je natuurlijk malafide bureautjes die tegen betaling die complexe formulieren gaan invullen voor veel geld.

Da’s echt een leuke hond. En fijn dat je nu fijnere greepjes hebt
pi_218804709
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Volgende keer zelf regelen. Prima te doen en zeker bij particulieren heb je dan leuke en ruime accomodaties. Qua eten kan ik me niet herinneren slecht gegeten te hebben eigk en we hebben zelden zelf gekookt.

Mooie en herkenbare foto’s O+
  donderdag 18 september 2025 @ 18:10:12 #257
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218804949
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Volgende keer zelf regelen. Prima te doen en zeker bij particulieren heb je dan leuke en ruime accomodaties. Qua eten kan ik me niet herinneren slecht gegeten te hebben eigk en we hebben zelden zelf gekookt.

Mooie en herkenbare foto’s O+
Normaal gesproken regelen we alles ook zelf, maar bij deze trip zag het er qua accomodaties vooraf goed uit. Volgende keer beter…
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 18:25:33 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218805059
Groeten opnieuw Luxemburgplein.
Alle ambtenaren van de EP hebben op vrijdag weinig te doen dus zijn massaal aan de zuip. 😄

GR12 Vlaanderen/Brussel uitgespeeld *O*
Wat ga ik nu morgen doen... Rustig opstarten en een toerist spelen. Nog een wandeling kon wel en zoals ik nu wel gevonden heb 22km. Maar kon het Waalse stuk maar niet goed plannen met alleen mobiel. Bovendien 29 graden. Dan zit ik in een park met bier en boek.
pi_218805073
Pff wat een verdrietige boodschappen moet je dan brengen @Kaatje1 ;( gelukkig soms ook fijne, maar wat ligt dat dan dicht bij elkaar, geluk en verdriet.

@Lucky_Strike het klinkt alsof jullie het heerlijk hebben daar *O* geniet ervan!

@Tele6 lekker productief bezig al zo vroeg! ^O^ schrijven goed gegaan?

@AnneX mooi dat je nu minder uitstekende handvaten hebt! Hopelijk stuk minder blauwe plekken nu!

@gcjoel O+ voor de kitten!! Goed dat je erachter kwam wat je tot nu toe tegenhield, ook al is dat ook confronterend/verdrietig :*

@sigme geniet ervan daar O+

Prik zit erin, armspier is al gevoelig, de neusspray van 14u werkt nog steeds vrij goed *O*, mn onderwijs van morgen is omgezet naar online en logeerweekend met nichtje is afgezegd. Nu tijd voor een mini pizza met een simpele salade erbij voor de groentes. Verder met name op de bank doorgebracht, heel seizoen special forces vips sas who dares wins UK gebinged. En nog aan het wachten tot DPD mn retourpakket komt ophalen. Dat zou tussen 8-18u gebeuren volgens webshop, maar om 15:30 kreeg ik een mail van DPD dat ze vandaag tussen 00:00-23:59 komen :') . Hopelijk komen ze voor ik naar bed wil.
pi_218805224
@vlindertje89 ik heb tijdens het schrijven vooral veel gaten in m'n verhaal gevonden, dus ben de hele middag dingen aan het uitzoeken geweest. Maar dat schijnt erbij te horen ^O^

Fijn dat je neus zich beter gedraagt. Nu nog dat pakketje :X
pi_218805444
Weer vlaaidag op het werk :Y)

Plus stukje mee voor thuis :Y)
pi_218805457
Jaloers :9~

En ja, dat hoort er idd helaas wel bij Tele. Komt uiteindelijk wel goed!
pi_218805463
Oh en ik vergat @Blues in mijn eerdere post! Wat shit dat je ziek was vannacht. Hoe voel je je inmiddels?
pi_218805540
Stel ik heb een slimme puber die sociaal eigenlijk nul ervaring heeft die eens online wat zou willen rondkijken waar mensen van haar leeftijd zoals over praten, liefst ook een beetje serieus, heeft iemand enig idee waar ik dat kind dan zoal heen zou kunnen sturen?
pi_218806102
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Stel ik heb een slimme puber die sociaal eigenlijk nul ervaring heeft die eens online wat zou willen rondkijken waar mensen van haar leeftijd zoals over praten, liefst ook een beetje serieus, heeft iemand enig idee waar ik dat kind dan zoal heen zou kunnen sturen?
Fok! 😉

Vanavond soep :Y) met 2 stukken breekbrood. Smakelijk en Alles voor mij. Opperdepop.
SPOILER
Omdat ik braaf hier verantwoording afleg, ‘moet’ ik wel netjes eten. B-)
Vlg etiket: Zes Honder Vijf gram groenten. :Y)

En is Zet op stap? denk ik al dagen.
In het ikea topic staat een kort verslag van de klus tot nu toe.
  donderdag 18 september 2025 @ 19:55:49 #266
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_218806115
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht dat Discord wel aardig populair was bij jongeren. Maar welke servers, kanalen etc geen idee.

Reddit?
pi_218806382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh en ik vergat @:Blues in mijn eerdere post! Wat shit dat je ziek was vannacht. Hoe voel je je inmiddels?
Ja was ff goed ziek. Ben heel vroeg voor mijn doen naar bed gegaan met 2 paracetamollen, een halve Zolpidem (omdat ik al een tijd slecht inslaap wegens pieker en beetje lastige tijden) een extra fleecedeken op mijn kant van het bed, dikke sokken, nachthemd, onderbroek :D (normaal slaap ik helegaar bloot) Redelijk geslapen met tussenpozen (story of my sleep).
Ben niet 100%, beetje hoofdpijn en vage keelpijn vandaag. Wel uur bij elkaar gewandeld de ene kant van de Cronjé naar de andere kant waar de auto stond, voor wol en spullen en appie en verder rustig aan gedaan vandaag.
Gaat wel weer...
pi_218806404
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Fok! 😉

Vanavond soep :Y) met 2 stukken breekbrood. Smakelijk en Alles voor mij. Opperdepop.
SPOILER
Omdat ik braaf hier verantwoording afleg, ‘moet’ ik wel netjes eten. B-)
Vlg etiket: Zes Honder Vijf gram groenten. :Y)

En is Zet op stap? denk ik al dagen.
In het ikea topic staat een kort verslag van de klus tot nu toe.
Goed bezig! Ook met de kleine aanpassingen/verbouwingkjes. Hou je mnX op de hoogte of is het suprise als ie thuis komt?
pi_218806408
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord wel aardig populair was bij jongeren. Maar welke servers, kanalen etc geen idee.

Reddit?
Dit is ook hoe ver ik kwam. Ik twijfel nog of dat niet meteen een beetje veel van het goede is
pi_218806425
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Fok! 😉

:{w
Mine
pi_218806600
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit is ook hoe ver ik kwam. Ik twijfel nog of dat niet meteen een beetje veel van het goede is
Als je op bots wil reageren moet je naar Reddit gaan :7

Er zijn natuurlijk ook wel echte users, maar veel subs worden slecht of niet gemodereerd waardoor bots veel posten.
pi_218806643
Ik hou wel van Reddit hoor :Y
pi_218806693
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou wel van Reddit hoor :Y
Ik ook nog wel steeds. Maar dat is vooral omdat ik een soort bot detective ben en weet wie/wat ik moet negeren.
Bij een beginnende user vind ik het sneu als die denkt contact te hebben maar dat niet met een mens heeft.
pi_218807223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja was ff goed ziek. Ben heel vroeg voor mijn doen naar bed gegaan met 2 paracetamollen, een halve Zolpidem (omdat ik al een tijd slecht inslaap wegens pieker en beetje lastige tijden) een extra fleecedeken op mijn kant van het bed, dikke sokken, nachthemd, onderbroek :D (normaal slaap ik helegaar bloot) Redelijk geslapen met tussenpozen (story of my sleep).
Ben niet 100%, beetje hoofdpijn en vage keelpijn vandaag. Wel uur bij elkaar gewandeld de ene kant van de Cronjé naar de andere kant waar de auto stond, voor wol en spullen en appie en verder rustig aan gedaan vandaag.
Gaat wel weer...
Klinkt niet fijn! Gelukkig gaat het wat beter, maar klinkt ook als nog niet helemaal fit weer. Hopelijk vannacht een betere nacht!

Speaking of which.. DPD is nog steeds niet voor mn retourpakket geweest ;( en ik wil wel zo'n beetje naar bed eigenlijk zo.. als je niet thuis bent komen ze de volgende dag voor tweede poging, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om morgen weer de hele dag aan huis gekluisterd te zijn. Duimen jullie mee dat mn pakket ergens in het komende kwartier opgehaald wordt?
pi_218807385
De keer dat dpd iets bij mij moest ophalen duurde het ook 4 dagen -O-
pi_218807549
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
De keer dat dpd iets bij mij moest ophalen duurde het ook 4 dagen -O-
Pff, stom. Ik ga morgenochtend maar even er achteraan bellen. Lig inmiddels maar gewoon in bed, ik denk eigenlijk niet dat er op dit tijdstip daadwerkelijk nog iemand komt.
pi_218808666
Mogguh!

Beterschap aan alle zieken :*
Hier was ik ook snotverkouden, maar overdag was het te doen. Alleen gisteren wel hoofdpijn, maar ik wijt het maar aan spanning op m’n nekspieren door het afgraven en blootleggen van de riolering.

We zijn de w.c. Aan het renoveren. Er groeiden planten in de GRES buizen. En het is nogal een klus want het is allemaal 100 jaar oud, klein en we willen de vloer redden. Maar het komt vast goed :P

Dit weekend hoef ik niet meer naar de Dixie in de tuin, maar mag ik naar de wc in jeugdhostels. Zo vertrek ik naar Bristol voor een conferentie (werkgerelateerd) en een dag HP studio’s. Collega komt me zo oppikken. *O* m
pi_218808710
Mogge *O*

Vroeg op deze vakantie want we willen om 8.00 voor de deur staan bij Europapark. Officieel gaan ze om 9.00 open maar een uur eerder zijn enkele attracties al geopend.

Het is zo leuk daar *O* Echt fascinerend hoe ze zo ontzettend veel op zo'n klein oppervlak hebben gepropt. We hebben gisteren 22 attracties gedaan, waarvan 10 coasters. Het is zo'n mooi park. Alles is netjes, alles is thema. Overal leuke hoekjes en doorkijkjes. Ruimte genoeg om je terug te trekken voor wat rust.

Op naar ronde 2 *O*
Spoilers!
pi_218808712
@gcjoel, kitten O+ Schema ;( Wel fijn dat je er over kunt praten en het kunt leren herkennen. Verdrietig ook zeg.

@Candaasje, veel plezier dit weekend. Geniet van je binnentoilet!
Spoilers!
pi_218808717
*O* *O* *O* Veel plezier!
Plannen jullie ook nog een vakantie dag om bij te komen…😂😂😂 of doe je dat thuis wel.

En @Candaasje ook vroeg op pad. Veel plezier.

Na de sanitaire stop zojuist ging ik nog even langs de nieuwe voorraadkast en deed de deur een paar x open/dicht. Haha.
pi_218808797
Niet teruggelezen.

Gisteren de nieuwe foodtruck uitgelaten en 15 pizza's gebakken. Zo een uurtje trainen, laatste losse flodders oplossen op de zaak (onverwacht maar toch niet onverwacht), boodschappen, naar huis, douchen, bus inpakken, naar locatie, licht en geluid opbouwen en dan vanavond FEEST *O*

De taxi is geregeld. :7
pi_218808877
‘morgen.

SPOILER: slecht nieuws voor een egel
pi_218808879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:56 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen.

Awww
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 08:11:48 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218808935
quote:
‘morgen.

Risico van een robot maaier... nog een reden om lekker zelf te maaien. Gat graven en daar in doen.
Begin dit jaar was er een reebok met z'n gewei verstrikt geraakt in een hek bij m'n oom. Die heb ik toen opgeruimd cq tussen de bomen gegooid en was vorige week benieuwd wat er van over was.
Maar er lag niets meer, ook geen botten ofzo :o
pi_218808971
quote:
‘morgen.

Wat enorm naar voor jullie, en de egel ook ;(
Spoilers!
pi_218808988
Haha, we staan in de rij voor een nog gesloten attractie. Geweldig zeg.

@AnneX, we rusten morgen of zondag uit. En misschien dinsdag ook. Na de vakantie hebben we ook nog 5 dagen vrij :)
Spoilers!
pi_218808992
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat enorm naar voor jullie, en de egel ook ;(
Dank je. Ja, ik ben er echt een beetje van ontdaan, en dan heb ik niet eens iets gezien, mijn man heeft hem losgemaakt ;( .
pi_218809003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:23 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dank je. Ja, ik ben er echt een beetje van ontdaan, en dan heb ik niet eens iets gezien, mijn man heeft hem losgemaakt ;( .
Ik snap het. Ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden.

:*
Spoilers!
pi_218809061
Ach wat sneu @Tuindier ;(

Egeltje kun je gewoon begraven. Draag wel even handschoenen, ze zitten vaak onder de vlooien en ook wel teken.

Hier lekker op tijd aanwezig (drie uur vantevoren), maar vertraging van 2 uur :')
pi_218809203
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:34 schreef Candaasje het volgende:
Ach wat sneu @:Tuindier ;(

Egeltje kun je gewoon begraven. Draag wel even handschoenen, ze zitten vaak onder de vlooien en ook wel teken.

Hier lekker op tijd aanwezig (drie uur vantevoren), maar vertraging van 2 uur :')
Gaan we dat doen, dankjewel.

Goede reis! En ook veel plezier @Lucky_Strike, klinkt allemaal erg tof!
pi_218809251
@Tuindier ;( :*

@Candaasje heel veel plezier! *O*

@Lucky_Strike wat een heerlijk aanstekelijk enthousiasme spreekt er uit je posts *O* ik zou er bijna van daarheen willen, ik hou alleen helemaal niet van achtbanen enzo :D

Ik sliep vannacht zomaar! Met redelijk wat onderbrekingen en minder lang dan ik had gewild, maar ik lag in elk geval niet uren achter elkaar wakker, en het kwam dit keer niet door snotneus maar door pijnlijke prik-arm. Ik laat me altijd links prikken, want rechts, maar links is mn favoriete slaap-zij dus ik werd nu steeds wakker als ik naar linker zij probeerde te draaien. Gisteravond voor slapen wel nog neusspray gehad beide kanten, maar vanochtend ging het eigenlijk nog best goed dus de ochtend dosis heb ik overgeslagen. En het valt nu nog best behoorlijk mee dus het lijkt echt aan de beterende hand *O*
pi_218809901
Komt helemaal goed met @vlindertje89 *G* *G*

Poh europapark klinkt goed @Lucky_Strike O+

Ik heb gister op training m'n hand opengehaald. Het ging in een keer van blaar naar wond, dus ik kon niet stoppen om de blaar met rust te laten. Eerder naar huis gegaan en nu hopen dat het voor volgend weekend geheeld is. :X
pi_218810016
Ach Tuindier. Wat naar!
pi_218810059
quote:
‘morgen.

:o

;(
pi_218810278
Ach wat naar @Tuindier

Grotendeels slapeloze nacht gehas, het leek erop dat ik weer blaasontsteking kreeg, maar veel gedronken vannacht en nu nauwelijks meer last (gisteren ook veel te weinig gedronken).

Net nieuwe steunkousen aangemeten en op de terugweg kwamen 5 dakota’s over, pokkeherrie en kon ze bijna aanraken.
Een mevrouw ging midden op het fietspad staan om te kijken, niemand kon er langs o|O toen iemand anders en ik haar daarop wezen wees ze naar de lucht en “kijk kijk kijk dan” alsof die dingen niet opvielen _O-
pi_218810456
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 06:52 schreef AnneX het volgende:

Na de sanitaire stop zojuist ging ik nog even langs de nieuwe voorraadkast en deed de deur een paar x open/dicht. Haha.
Dat deed ik met de softclose (heet dat zo?) deurtjes toen we de nieuwe keuken hadden _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 september 2025 @ 11:34:04 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218810486
Toeristendag. Net naar Koninklijk Museum voor Leger en Krijgsgeschiedenis geweest. De eerste zalen zijn nog net zoals in 1923 ingericht.
Straks naar museum voor Kunst en Geschiedenis.
Goede keuze om niet te wandelen, want nu al heet en een paar spiertjes geven aan overbelast te zijn.
pi_218810513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:23 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Nou dat snap ik ;(

Wij hadden (in ook dierenleed) zo'n houtkachel/waar je voedsel op kan bereiden met een plaat, naam kwijt. Heeft zo'n schoorsteenpijn. Staat in een hoek op het terras,ongebruikt.
Daar zag ik weken na de koolmezen waren uitgevlogen ineens in mijn ooghoek toen ik ergens anders zat dan normaal in de tuin veertjes inliggen....
Deurtje opengemaakt en ja hoor een al langer overleden baby-koolmeesje ;( die is door de pijp in dat ding gevlogen en er natuurlijk nooit meer uit kunnen komen ;( Pijp nu afgedicht, maar ja...
pi_218810533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier ;( :*

@:Candaasje heel veel plezier! *O*

@:Lucky_Strike wat een heerlijk aanstekelijk enthousiasme spreekt er uit je posts *O* ik zou er bijna van daarheen willen, ik hou alleen helemaal niet van achtbanen enzo :D

Ik sliep vannacht zomaar! Met redelijk wat onderbrekingen en minder lang dan ik had gewild, maar ik lag in elk geval niet uren achter elkaar wakker, en het kwam dit keer niet door snotneus maar door pijnlijke prik-arm. Ik laat me altijd links prikken, want rechts, maar links is mn favoriete slaap-zij dus ik werd nu steeds wakker als ik naar linker zij probeerde te draaien. Gisteravond voor slapen wel nog neusspray gehad beide kanten, maar vanochtend ging het eigenlijk nog best goed dus de ochtend dosis heb ik overgeslagen. En het valt nu nog best behoorlijk mee dus het lijkt echt aan de beterende hand *O*
Fijn *G* Hier ook!
Wilde eigenlijk een wandelnetwerknoordholland-wandeling gaan doen vdg, maar ben nog niet topfit. Dus keutel lekker nog in huis en tuin vandaag, fietstochtje naar de apo. Ook lekker.
Nog een stuk haken aan mijn grote project voor mezelf : een poncho _O-

Oh en ik ga koken vandaag mensen :o :o Dat is weken geleden _O- Maar g is straks werken en ik heb vakantie dus 1+1= een open lasagne van restanten en champignons spekkie en lacto vrije ricotta en truffeltapenade :9
pi_218810536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat naar @:tuindier

Grotendeels slapeloze nacht gehas, het leek erop dat ik weer blaasontsteking kreeg, maar veel gedronken vannacht en nu nauwelijks meer last (gisteren ook veel te weinig gedronken).

Net nieuwe steunkousen aangemeten en op de terugweg kwamen 5 dakota’s over, pokkeherrie en kon ze bijna aanraken.
Een mevrouw ging midden op het fietspad staan om te kijken, niemand kon er langs o|O toen iemand anders en ik haar daarop wezen wees ze naar de lucht en “kijk kijk kijk dan” alsof die dingen niet opvielen _O-
:D Zitten ze goed?
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:20:45 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218810895
Zon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')