Bij vrouwen ja nét iets te hoog; Daarvan krijgt slechts 47% van de nu levende nederlandse vrouwen tijdens hun leven een kankerdiagnose.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Uit de OP: ‘Eén op de twee Nederlanders krijgt in de loop van het leven de diagnose kanker.’
Is dat niet een beetje veel?
Oké… wat ontzettend veel…quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bij vrouwen ja nét iets te hoog; Daarvan krijgt slechts 47% van de nu levende nederlandse vrouwen tijdens hun leven een kankerdiagnose.
bij mannen is het echter zelfs hoger 53,9%.
dus overall zal het wel kloppen, zelfs iets boven de 50% van de nu levende nederlanders zullen een kankerdiagnose krijgen
gebaseerd op cijfers van de Nederlandse Kankerregistratie (NKR) en het CBS is dat in 2023 zo berekent
https://iknl.nl/nieuws/2023/kansopkanker
Het heeft overigens ook zeer sterk te maken met levensverwachting, des te ouder mensen worden, des te groter de kans op een kankerdiagnose.
Wat @RM-rf zegt klopt wel,we worden steeds ouder dus de kans op kanker stijgt mee. M'n oncoloog zei toendertijd al: bedenk wel dat jullie (kankerpatiënten) steeds gezonder en ouder worden en dat de kans dat jullie weer kanker krijgen ook stijgt.quote:
één op de twee mensen krijgt in zijn leven met kanker te maken. Dat is best heel veel.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat @:RM-rf zegt klopt wel,we worden steeds ouder dus de kans op kanker stijgt mee. M'n oncoloog zei toendertijd al: bedenk wel dat jullie (kankerpatiënten) steeds gezonder en ouder worden en dat de kans dat jullie weer kanker krijgen ook stijgt.
Ik heb hem gezegd dat ik een volgende keer niet meedoe, ik vind 1x genoeg.
Hebben ze tegen jou ooit gezegd :meneer Golfer u bent genezen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:37 schreef golfer het volgende:
Ik ben wel blij dat mijn behandelingen in het NKI/AVL voorbij zijn en hebben bereikt dat mijn longtumor flink is afgenomen (nog wel aanwezig, maar goed ingekapseld met littekenweefsel van de bestralingen) en mijn prostaatkanker volledig is verdwenen.
Nee, dat zeggen ze niet na zo een korte tijd. (Heb mijn laatste bestralingen bij het AVL vorig jaar in maart gehad)quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hebben ze tegen jou ooit gezegd :meneer Golfer u bent genezen?
Bij mij zeiden ze dat niet namelijk. Meer iets van Voor nu is alles goed.
Meer een slag om de arm.
Bij mij wel gezegd na 5 jaar na mijn longkanker operatie en chemo.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hebben ze tegen jou ooit gezegd :meneer Golfer u bent genezen?
Bij mij zeiden ze dat niet namelijk. Meer iets van Voor nu is alles goed.
Meer een slag om de arm.
Leef je daarom bewuster, intenser, omdat het weer terug zou kunnen komen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bij mij wel gezegd na 5 jaar na mijn longkanker operatie en chemo.
Maar moet 15 jaar na dato nog om de 9 maanden longfoto's maken en naar de longarts.
Omdat de kant op terug keer zeer groot was, gezien de soort kanker dat het was.
Maar tot nu toe gaat het goed
Net als ik door het leven met een stoma.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:37 schreef golfer het volgende:
Bernhard die al 22 jaar bij het AVL komt.
Dat is hier ook een dilemma.quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik mij nog een tweede keer laat behandelen. Er is bij de eerste keer teveel kapot gegaan.
Ik vind het ook wel confronterend, maar ik steek mijn hoofd niet in het zand. Ik had/heb nou eenmaal kanker en ben daarvoor in het NKI/AVL behandeld. Zie bekende omgeving en personeel.quote:Op woensdag 17 september 2025 06:35 schreef Eightyone het volgende:
Ik twijfel of ik dit wel of niet wil zien.
Want: interessant, maar ook te confronterend.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dit soort tv per se op moet zoeken. Ook niet dat je dat niet moet doen, maar niet kijken is imo niet je hoofd in het zand steken.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel confronterend, maar ik steek mijn hoofd niet in het zand. Ik had/heb nou eenmaal kanker en ben daarvoor in het NKI/AVL behandeld. Zie bekende omgeving en personeel.
Maar het is ook buitengewoon interessant om te zien.
Ik zeg nergens dat je het per se moet opzoeken.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:34 schreef Vanyel het volgende:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dit soort tv per se op moet zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |