Het gaat er maar om dat er iemand een cijfer heeft genoemd waar ze allemaal achter kunnen staan, je moet er verder niet te goed naar kijken. Het begint er al mee, dat je dan de arbeidsmigranten niet mee mag tellen. Of net wel, maar dan alleen de "goede" en dan alle andere migranten verbieden? Iedereen kan er een eigen invulling aan geven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen enkel probleem om binnen deze 50.000 het langjaarlijke gemiddelde aan afgegeven verblijfsvergunningen (of hoe heet dat wanneer iemand statushouder wordt) en nareizigers mee te nemen. Dan heb je langjarig nog meer dan de helft over voor andere migratie. Ik hoop dat we hierbij vooral gaan kijken naar arbeidsmigratie die niet gebruikt wordt voor lage loon baantjes, want dit kost ons productiviteitsgroei, innovatie en levert echt weinig op.
Dat is nog nooit het geval geweest.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet goed. Nederland hoort bij te dragen aan het opvangen van de vluchtelingenstroom. Dat koppel je niet aan een aantal, maar aan noodzaak.
De Correspondent is steeds rechtser geworden. Het is het neplinks van 'Abundance'.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Groene lees ik ook regelmatig, correspondent is met regelmaat ook prima.
Als je het Nederlands verdienvermogen op peil wil houden moet je toch het verdwijnende aantal potentieel werkende aanvullen? Oftewel de grijze druk op peil houden? Dan hebben we in de komende 15 jaar 3 miljoen extra arbeidsmigranten nodig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat er iemand een cijfer heeft genoemd waar ze allemaal achter kunnen staan, je moet er verder niet te goed naar kijken. Het begint er al mee, dat je dan de arbeidsmigranten niet mee mag tellen. Of net wel, maar dan alleen de "goede" en dan alle andere migranten verbieden? Iedereen kan er een eigen invulling aan geven.
Het is gewoon hoeveel Nederland naar schatting jaarlijks krimpt zonder immigratie. Zakken we daar onder dan krijgen we een grote recessie en leegstand. Maar stabiliteit levert al een krimpende economie op, omdat er ieder jaar geld uitgehaald wordt om passief te beleggen. We moeten nou eenmaal blijven groeien, want de bedrijfsresultaten moeten ieder jaar stijgen om de investeerders gelukkig te houden, dus dan komt de inflatie in een stroomversnelling.
Daarom in plaats van maar 40.000 zo'n 20.000 extra, dan hebben we nog een beetje groei en dan komen we in ieder geval aan het minimale aantal goedkope arbeidsmigranten wat het bedrijfsleven nodig heeft. Dat zijn er veel meer, maar het gaat er dan om hoeveel er hier blijven in plaats van weer terug naar huis te gaan.
maar altijd nog meer dan de Nederlandse bijstand genietersquote:Op zaterdag 13 september 2025 19:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Daarnaast is je post ook volledig niet in overeenstemming met bijvoorbeeld onderzoek van de Adviesraad Migratie waaruit blijkt dat vooral laagbetaalde arbeidsmigranten, die eenvoudig werk doen, uiteindelijk weinig bijdragen aan de Nederlandse welvaart?
Ik denk niet dat je hier een meerderheid voor hebt in NL, voor het onbeperkt opvangen van vluchtelingen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet goed. Nederland hoort bij te dragen aan het opvangen van de vluchtelingenstroom. Dat koppel je niet aan een aantal, maar aan noodzaak.
Dat boekje over de toeslagenaffaire waren volgens mij Frederiks eerste stapjes in de uitvoerige onderzoeksjournalistiek. Hij is inderdaad wat Pinkeriaans liberaal en ik ben het niet altijd met hem eens maar vind het wel aardig dat hij af en toe zich helemaal in een onderwerp invreet en daar een heel gestructureerd betoog over kan neerzetten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Correspondent is steeds rechtser geworden. Het is het neplinks van 'Abundance'.
Jesse Frederik is irritant geworden, ik vraag me af hoe hij zijn hypotheek betaalt. Zijn productie is iets van één artikel per maand. Dat boekje over de toeslagenaffaire is troep en spin (aanprijzing van Klaas Dijkhoff op de achterflap).
Rutger Bregman heb ik niet echt een duidelijke en eenduidige mening over (voor de volledigheid).
Wat is het minimale aantal immigranten dat we nodig hebben om de inflatie binnen de perken te houden en niet in een recessie te komen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap wel dat je ongeveer een cap wilt hebben op het aantal vluchtelingen want we kunnen natuurlijk niet over langere tijd zulke aantallen verwerken.
Ik snap ook dat er mensen zijn die nul immigranten erbij willen, of een miljoen. Maar volgens mij moet een getal niet het uitgangspunt zijn, maar hoogstens een verwachting. En die verwachting stel je vervolgens bij op basis van de wereldwijde vluchtelingenstromen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:41 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap wel dat je ongeveer een cap wilt hebben op het aantal vluchtelingen want we kunnen natuurlijk niet over langere tijd zulke aantallen verwerken.
Ja, vluchtelingen helpen. En niet alleen met opvang, maar ook met politieke steun (druk zetten op agressors, vrede afdwingen en blauwhelmen) en ontwikkelingshulp. En dat laatste niet alleen door geld over te maken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap ook dat er mensen zijn die nul immigranten erbij willen, of een miljoen. Maar volgens mij moet een getal niet het uitgangspunt zijn, maar hoogstens een verwachting. En die verwachting stel je vervolgens bij op basis van de wereldwijde vluchtelingenstromen.
Een voorbeeld uit een recente vluchtelingencrisis: die door de Syrische burgeroorlog. Op een bepaald moment woonden er in Libanon 1,5 miljoen Syriërs op een aantal van ruim 5 miljoen Libanezen. Dan moeten andere landen echt bijspringen en dan niet op basis van vooraf vastgestelde quota, maar op basis van actuele draagkracht. Wijzen naar andere landen in de regio vind ik dan vooral heel cynisch. Turkije ving toen bijvoorbeeld ook al rond de 3,5 miljoen Syriërs op.
Ja, de VVD is tegenwoordig al "linksig".quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
Links en Rechts door twee brillen bekeken: Kiezersperceptie bij TK2025
https://maurice.nl/2025/0(...)erceptie-bij-tk2025/
Volgens Maurice zien kiezers GL-PvdA als (iets) verder weg van het centrum dan de PVV.
Circa 40% van de kiezers ziet GL-PvdA als "uiterst links".
Uiteraard is die cap niet hard, maar als Nederland jaarlijks gemiddeld zo'n beetje 50.000 vluchtelingen zou kunnen verwerken en je zit daar 3 jaar boven dan zou je kunnen proberen strengere criteria te hanteren. Wel zouden we er een integrale aanpak op na moeten houden die bijdraagt aan brede groei en stabiele veiligheid en de landen waar de vluchtelingen vandaan komen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap ook dat er mensen zijn die nul immigranten erbij willen, of een miljoen. Maar volgens mij moet een getal niet het uitgangspunt zijn, maar hoogstens een verwachting. En die verwachting stel je vervolgens bij op basis van de wereldwijde vluchtelingenstromen.
Een voorbeeld uit een recente vluchtelingencrisis: die door de Syrische burgeroorlog. Op een bepaald moment woonden er in Libanon 1,5 miljoen Syriërs op een aantal van ruim 5 miljoen Libanezen. Dan moeten andere landen echt bijspringen en dan niet op basis van vooraf vastgestelde quota, maar op basis van actuele draagkracht. Wijzen naar andere landen in de regio vind ik dan vooral heel cynisch. Turkije ving toen bijvoorbeeld ook al rond de 3,5 miljoen Syriërs op.
Immigranten hebben we zeker nodig, veel vluchtingen zullen echter niet in staat zijn om economisch van meerwaarde te zijn. Wellicht hun kinderen wel, maar daarvoor moeten ze wel in een stabiele omgeving terechtkomen en dat kost gewoon tijd en inzet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat is het minimale aantal immigranten dat we nodig hebben om de inflatie binnen de perken te houden en niet in een recessie te komen?
Dat is natuurlijk een complexe vraag, met een heel breed antwoord. Het begint natuurlijk met de vraag of we verder willen gaan met de bevolking uitmelken. En dan kom je terecht bij de vraag of je hier wel bedrijven wilt die alleen kunnen bestaan door de inzet van goedkopere werknemers dan de concurrentie. En of we nu allemaal harder moeten gaan werken, zodat we de inflatie bij kunnen houden. Of we er blij mee zijn dat spullen steeds sneller verouderd raken of kapot gaan. En of we eigenlijk wel willen dat er overal zoveel verdienmodellen ingestopt worden dat we voor steeds meer dingen steeds meer moeten betalen.
Het idee met het klimaat en het milieu is dat we minder gaan produceren, minder spullen gaan kopen en weggooien en minder energie verbruiken. Maar dat staat allemaal haaks op elkaar en zo gaat de economie krimpen en komen we in een grote recessie terecht. Uiteindelijk komt her er op neer, dat de hoeveelheid energie die we kunnen verbruiken recht evenredig is met onze welvaart en dat ons huidige economische model alleen kan bijven bestaan als die welvaart blijft groeien.
Win/win? Dus kom maar op met die goedkope buitenlandse arbeidskrachten? En meer onzinbaantjes met veel thuiswerken voor de gestudeerde bevolking?
Dat stelde ik niet voor en ik noemde slechts mijn standpunt, niet dat van een door mij veronderstelde meerderheid. Hoe de meerderheid wel tegen migratie aankijkt hebben we inmiddels vrij duidelijk gezien toen bijna een derde aangaf op de PVV te willen stemmen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hier een meerderheid voor hebt in NL, voor het onbeperkt opvangen van vluchtelingen.
De structurele oplossing hiervoor is natuurlijk de hoeveelheid oorlog verminderen en om dat te bereiken moeten we weer leren dat samenwerken veel meer oplevert dan ruzie maken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard is die cap niet hard, maar als Nederland gemiddeld zo'n beetje 50.000 vluchtelingen zou kunnen verwerken en je zit daar 3 jaar boven dan zou je kunnen proberen strengere criteria te hanteren. Wel zouden we er een integrale aanpak op na moeten houden die bijdraagt aan brede groei en stabiele veiligheid en de landen waar de vluchtelingen vandaan komen.
Het begint natuurlijk bij een goede integratie. In plaats van ze eerst in opvanghuizen te stoppen en ze te verbieden te werken en daarna in de bijstand met alleen een budget om zelf hun inburgering te regelen gaat dat uiteraard niet lukken.quote:Immigranten hebben we zeker nodig, veel vluchtingen zullen echter niet in staat zijn om economisch van meerwaarde te zijn. Wellicht hun kinderen wel, maar daarvoor moeten ze wel in een stabiele omgeving terechtkomen en dat kost gewoon tijd en inzet.
Ja, en daar moeten we een flinke bijdrage aan leveren en niet zoals al kabinetten lang alleen maar bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, denken dat we het Zuiden door hard te duwen op afstand kunnen houden en verder ziende blind zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De structurele oplossing hiervoor is natuurlijk de hoeveelheid oorlog verminderen en om dat te bereiken moeten we weer leren dat samenwerken veel meer oplevert dan ruzie maken.
Dit dus vooral. Ik vind het echt tergend dat het tegenwerken van het oplossen van de asielproblemen niet in het middelpunt van de aandacht staat, maar de omvang van de instroom.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het begint natuurlijk bij een goede integratie. In plaats van ze eerst in opvanghuizen te stoppen en ze te verbieden te werken en daarna in de bijstand met alleen een budget om zelf hun inburgering te regelen gaat dat uiteraard niet lukken.
Afrika gaan wij niet tegen houden met onze oudere vergrijzende krimpende luie bevolkingquote:Op zaterdag 13 september 2025 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, en daar moeten we een flinke bijdrage aan leveren en niet zoals al kabinetten lang alleen maar bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, denken dat we het Zuiden door hard te duwen op afstand kunnen houden en verder ziende blind zijn.
Dat ziet 40% dan ook gewoon correct.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
Links en Rechts door twee brillen bekeken: Kiezersperceptie bij TK2025
https://maurice.nl/2025/0(...)erceptie-bij-tk2025/
Volgens Maurice zien kiezers GL-PvdA als (iets) verder weg van het centrum dan de PVV.
Circa 40% van de kiezers ziet GL-PvdA als "uiterst links".
Waarom post je zulke baarlijke nonsens?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat ziet 40% dan ook gewoon correct.
Omdat het over perceptie gaat. En dan is die van mij net zo goed als die van ieder ander.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom post je zulke baarlijke nonsens?
Dat is de andere helft van de globalisatie: in plaats van dat producten uit een lokale fabriek komen, worden ze nu in stukjes over de hele wereld verscheept. Diensten worden vaak uitgevoerd "in de Cloud", op een server ergens ter wereld. Er is dus ook geen directe relatie meer tussen hoeveel je werknemers moet betalen om je producten te kunnen verkopen. Of dat je het zonder die fabriek of werkplaats ook zonder die producten of diensten moet doen. Wat we zelf produceren verkopen we in het buitenland en wat we zelf gebruiken importeren we weer. Het wordt hier hoogstens nog in elkaar gezet. Dozen schuiven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, en daar moeten we een flinke bijdrage aan leveren en niet zoals al kabinetten lang alleen maar bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, denken dat we het Zuiden door hard te duwen op afstand kunnen houden en verder ziende blind zijn.
Als er geen predicaat 'fout' opgeplakt kan worden, dan natuurlijk ook geen predicaat 'correct'quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Omdat het over perceptie gaat. En dan is die van mij net zo goed als die van ieder ander.
GroenLinks is gewoon nogal ver links.
quote:Vertrouwen in politiek en kabinet gegroeid, vooral onder laagopgeleiden
dinsdag 17 september 2024, 06:21
Het vertrouwen in de politiek en in het kabinet is ten opzichte van de afgelopen twee jaar flink toegenomen, blijkt uit het Prinsjesdagonderzoek van Ipsos I&O in opdracht van de NOS. Vooral onder laagopgeleiden is er meer vertrouwen dan de afgelopen jaren.
Ook zijn Nederlanders over het algemeen minder pessimistisch geworden over de toekomst van het land. Tegelijkertijd vindt nog steeds een meerderheid dat het alles bij elkaar genomen de slechte kant op gaat met Nederland en is maar een kleine minderheid optimistisch.
Vertrouwen was in 2022 en 2023 heel laag
Van alle Nederlanders heeft 44 procent vertrouwen in de landelijke politiek en 42 procent in het kabinet-Schoof. Vorig jaar had 33 procent vertrouwen in de politiek en slechts 24 procent in het demissionaire kabinet-Rutte IV.
Het vertrouwen in het kabinet-Schoof is ongeveer even hoog als het vertrouwen in het derde kabinet-Rutte, al bereikte dat in het eerste coronajaar een piek van 56 procent.
Veel meer vertrouwen laagopgeleiden
De toename is veruit het grootst onder laagopgeleiden. Vorig jaar had slechts 17 procent van deze groep vertrouwen in het kabinet. Nu heeft 49 procent vertrouwen in het kabinet-Schoof.
Ook onder middelbaar opgeleiden is het vertrouwen in het kabinet toegenomen, naar 48 procent. Onder hoogopgeleiden is het nog net zo laag als vorig jaar, 34 procent.
Als we kijken naar politieke voorkeur, dan valt op dat alleen de kiezers van de coalitiepartijen in meerderheid vertrouwen hebben in het nieuwe kabinet. Het vertrouwen is het hoogst onder de aanhangers van de PVV: 79 procent van hen heeft er een beetje of veel vertrouwen in.
quote:Nederlanders zijn vertrouwen in politiek volledig kwijt na opstappen ministers, blijkt uit panelonderzoek
Door Daphne Cornelisse · 27 augustus 2025
Na de chaos in Den Haag afgelopen week, is bijna iedereen het vertrouwen in de landelijke politiek verloren. Dat was in de afgelopen maanden al gezakt naar een dieptepunt (19 procent) maar zelfs na de val van het kabinet-Schoof in juni was het vertrouwen nog een stuk hoger dan het nu is: 4 procent.
Ik wilde even aangeven hoe hard dit kabinet en de partijen daarin het verkloot hebben. Zo'n VVD die nu als een soort Goldilocks gaat zitten aanwijzen wie er allemaal wel en wie er allemaal niet goed genoeg zijn om mee te regeren is toch stuitend?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
2024. Verkeerde jaar.
Ik schrok al.
Oh ja? GL-PvdA wil het hele economisch leven collectiviseren en alle landsgrenzen afschaffen? Ja?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat ziet 40% dan ook gewoon correct.
dat zijn ze ook, JA21 is rechts , PVV is mesjokkequote:Op zaterdag 13 september 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de VVD is tegenwoordig al "linksig".
quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
2024. Verkeerde jaar.
Ik schrok al.
Ze hebben/hadden voorrang op een woning, krijgen een inrichting kado, gratis zorg, allerlei financiële hulpverlening maar we doen te weinig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit dus vooral. Ik vind het echt tergend dat het tegenwerken van het oplossen van de asielproblemen niet in het middelpunt van de aandacht staat, maar de omvang van de instroom.
Het interdepartementaal beleidsonderzoek arbeidsimmigratie stelt dat de economische baten van arbeidsmigratie op Nederland nu licht positief is. Terwijl de maatschappelijke baten negatiever uitvallen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar altijd nog meer dan de Nederlandse bijstand genieters
Daarnaast vervullen consumenten ook een taak in de economie
'Ze zien dat correct' gaat uiteraard NIET over perceptie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Omdat het over perceptie gaat. En dan is die van mij net zo goed als die van ieder ander.
GroenLinks is gewoon nogal ver links.
Gek zeg dat een partij met de naam Groen Links, welke zich afzet tegen de "rijken" en verregaande milieu maatregelen wordt gezien als links?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oh ja? GL-PvdA wil het hele economisch leven collectiviseren en alle landsgrenzen afschaffen? Ja?
Schaamteloze nonsens.
GL-PvdA staat niet voor een links equivalent van "massadeportaties".
En terecht. Het vorige rechtse kabinet was een schande.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Bij De T. zijn ze nu toch wel heel erg zenuwachtig:
https://www.telegraaf.nl/(...)u-heen/89437802.html
Nee. Dat staat er ook niet. 'Uiterst links' gaat het om.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gek zeg dat een partij met de naam Groen Links, welke zich afzet tegen de "rijken" en verregaande milieu maatregelen wordt gezien als links?
Aparte shit. Ik lees steeds dat GL er voor de rijken is en tegen de onderklasse en sommige users beweren zelfs dat GL een rechtse partij is.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gek zeg dat een partij met de naam Groen Links, welke zich afzet tegen de "rijken" en verregaande milieu maatregelen wordt gezien als links?
quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dat staat er ook niet. 'Uiterst links' gaat het om.
Klopt toch ook wel,alleen Volt en PvdD staan verder naar links.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dat staat er ook niet. 'Uiterst links' gaat het om.
Dat zegt niets over de linksheid vd partij an sich.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
[..]
Klopt toch ook wel,alleen Volt en PvdD staan verder naar links.
https://www.trouw.nl/poli(...)as-analyse~baece0a6/
Waarom wil je dit toch zo graag?quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
We moeten van het verplicht pensioensparen af , die 28% pensioenafdracht moet op de salarisstrook van de gewone man komen
We sparen nu toch gewoon voor een saldo , dat kan ook elders, vrijwillig
Onzin.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze hebben/hadden voorrang op een woning, krijgen een inrichting kado, gratis zorg, allerlei financiële hulpverlening maar we doen te weinig.
Nou ja, ze positioneren zichzelf op deze manier, het programma is links, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de PvdA na de fusie verder naar links is opgeschoven. Het is een semantische discussie maar als je een schaal midden, links, uiterst links, radicaal/extreem links hebt denk uiterst links wel de lading.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over de linksheid vd partij an sich.
Wat statushouders krijgen of waar ze recht op hebben:quote:
reken het eens uit van een modaal salarisquote:Op zaterdag 13 september 2025 21:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom wil je dit toch zo graag?
Dankjewel voor de uitleg, ik snap je punt. Tegelijk ken ik best wel wat ZZP’ers die in de shit zitten omdat de verzekering voor arbeidsongeschiktheid te prijzig was. Collectief is vast niet ideaal, maar het alternatief lijkt mij ook een nadeel?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
reken het eens uit van een modaal salaris
als je dat kunt
Er is al 20 jaar niets aan rendement bijgeboekt bij je "saldo"
ook gepensioneerden hebben al 20 jaar niets aan inflatiecorrectie gehad
daarnaast is er door de gewijzigde rekenmethodiek geen spaardoel meer van 70 % van het laatst verdiend loon , maar gewoon saldo sparen
Kun jij niet zelf voor een saldo sparen ??
Zodat je jezelf en spaar vakantie kunt geven en het bruto bij je loon krijgt ?
Kijk eens naar de columns van Theo Gommers (pensioenspecialist) in de telegraaf als je premiums kunt lezen
Dit lijkt mij toch wel een sterk argument voor de huidige methode.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
De meeste mensen kunnen niet meer rekenen, en willen niet nadenken
arbeidsongeschiktheid verzekering is een must do uiteraard , maar de uitkering is vaak iets van 500 euro netto per maand en de premie is 1500 euro per jaar dus ik snap de twijfel welquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitleg, ik snap je punt. Tegelijk ken ik best wel wat ZZP’ers die in de shit zitten omdat de verzekering voor arbeidsongeschiktheid te prijzig was. Collectief is vast niet ideaal, maar het alternatief lijkt mij ook een nadeel?
ik zou liever een saldo op een rekening hebben en dat het mijn eigendom isquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:01 schreef KaheemSaid het volgende:
Dit lijkt mij toch wel een sterk argument voor de huidige methode.
Gáán we weer...quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja, ze positioneren zichzelf op deze manier, het programma is links, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de PvdA na de fusie verder naar links is opgeschoven. Het is een semantische discussie maar als je een schaal midden, links, uiterst links, radicaal/extreem links hebt denk uiterst links wel de lading.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |