Ik hoop dat ze er een traditie van maken en dat media het dan ook net zo breed oppikken als die CPB-doorrekening.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De Nederlandse Orde van Advocaten doet dit op het gebied van rechtstatelijkheid. Hier is die van 2023.
VVD, SGP, PVV, JA21, FvD, BVNL en BBB scoorden hest slechtst.
Die partijen... Typisch weer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De Nederlandse Orde van Advocaten doet dit op het gebied van rechtstatelijkheid. Hier is die van 2023.
VVD, SGP, PVV, JA21, FvD, BVNL en BBB scoorden het slechtst.
Het is ook schandalig dat ons Nederlandse bouwbesluit in woningen genderneutrale toiletten verplicht stelt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoorde laatst dat alle basisscholen tegenwoordig leren rekenen met arabische cijfers
En dat is goed voor markering rood: plannen die regelrecht in strijd zijn met de rechtsstaat.quote:Het hanteren van een migratiesaldo van max. 50.000 (pagina 24) is in strijd met internationale wet – en regelgeving en houdt het risico in, dat asielzoekers die bescherming nodig hebben deze niet krijgen.
quote:In navolging van de Staatscommissie Demografische Ontwikkeling kiezen we voor actieve sturing op een gemiddeld migratiesaldo van 40.000 tot 60.000 per jaar, dat leidt tot een gematigde groei van de bevolking. Met deze bandbreedtes doen we recht aan wat migratie betekent voor ruimte, volkshuisvesting, zorg en onderwijs.
We zouden ook in alle publieke ruimtes alles moeten gaan scheiden in aparte ruimtes voor linkse en rechtse mensen. Aan de ene kant de zwakkeren, hoogopgeleiden en veel vrouwen, aan de andere kant de middenmoot.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook schandalig dat ons Nederlandse bouwbesluit in woningen genderneutrale toiletten verplicht stelt.
Nee, dit is een false voorstelling van hetgeen ik schreef. Ik haalde juist spoedeisende hulp eruit als iets wat je niet moet privatiseren, terwijl marktwerking bij operaties op de langere termijn wel degelijk mogelijk zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, omdat de privatisering van de post en telefonie markt een succes zijn moeten we dat overal gaan doen? De mensen waren eerst ook enthousiast over de privatisering van de energiemarkt. En is het wel zo'n succes als er bij een flatgebouw altijd wel een bezorgauto voor de deur staat?
stens een jaar duren. Weet je nog, dat ze de spoedeisende hulp in Heerlen weg wilden halen wegens personeelsgebrek en dat er wat politici die daar gewerkt hadden dat koste wat koste open wilden houden? Ze moesten kiezen tussen Sittard-Geleen en Heerlen, die eerste was veel moderner met wel genoeg personeel, die tweede niet. Dus nu is Sittard-Geleen dicht en het personeel overgeplaatst naar Heerlen.
Nou is het natuurlijk zo, dat je voor spoedeisende hulp bij de huisarts moet zijn. Daar moet je wel eerst een afspraak voor maken en dat kan alleen tijdens werkuren. Naar het ziekenhuis gaan wordt al ontmoedigd, want dat is veel duurder. Dat vinden de verzekeraars niet leuk. Maar nu heb je dus alleen nog de keuze tussen 112 bellen en hopen dat je hysterisch genoeg klinkt, waarna er dan hopelijk na een half uur een ziekenauto verschijnt en je na een uur in het ziekenhuis bent. Maar omdat iedereen dat nu gaat doen, zal het waarschijnlijk veel langer gaan duren.
Bonusvraag in het kader van triage: kun je nu meer levens redden als je eerst de patiënten dichtbij op gaat halen als het druk is?
Nou was de gemiddelde wachttijd op de spoedeisende hulp al meer dan twee uur en buiten kantooruren zal er ook minder personeel aanwezig zijn, maar het is dus wel heel druk aan het worden en zal nog veel langer gaan duren. En daar het personeelsgebrek structureel is (omdat de zorgverzekeraars toch wel veel moeite doen om ze weg te pesten), is de kans niet groot dat hij weer open gaat.
Straks het personeel van Maastricht ook verhuizen naar Heerlen om de grote drukte aldaar op te vangen? En dan toch maar een grote renovatie doorvoeren? Nou zeg ik niet dat die in Heerlen dicht moet, alleen dat het belachelijk is dat je na het bellen van 112 blij moet zijn als je binnen een uur in het ziekenhuis bent.
Dus: eerste hulp en ambulances ook privatiseren? Taxi's gebruiken? En met welk personeel? Duur personeel uit het buitenland aantrekken en toch die individuele contracten gaan afsluiten? Als alternatief zouden we dat ook allemaal kunnen nationaliseren, de regeldruk en het administratieve werk afschaffen en er beter voor betalen. Maar ja, dat scheelt de zorgverzekeraars natuurlijk wel een stuk inkomsten. En dan moeten we wel een behoorlijk linkse regering kiezen.
Bij sifr zien we nog mooi de etymologische afkomst van het woord cijfer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De cijfers 0-9
0: ٠ (sifr)
1: ١ (wahid)
2: ٢ (dzjoezj)
3: ٣ (tleta)
4: ٤ (reba)
5: ٥ (khemsa)
6: ٦ (setta)
7: ٧ (seb\'a)
8: ٨ (tmenya)
9: ٩ (tes\'ood)
Meh, het staat nog bijna overal bovenaan de agenda. De nationalistische populisten hebben de strijd gewonnen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:11 schreef Jigzoz het volgende:
Uit dat rapport, de paragraaf over NSC:
[..]
En dat is goed voor markering rood: plannen die regelrecht in strijd zijn met de rechtsstaat.
Inmiddels hebben bijna alle partijen dat aantal, een lager aantal of zelfs een aantal van nul in het verkiezingsprogramma staan. Kennelijk telt electoraal scoren met angst voor migranten toch zwaarder dan het oordeel 'regelrecht in strijd met de rechtsstaat'.
GL-PvdA gaat voor een geitenpaadje:
[..]
Zijn we het er dan over eens, dat we in ieder geval de gezondheidszorg weer zo snel mogelijk moeten nationaliseren, om te voorkomen dat steeds meer mensen buiten de boot vallen omdat het onbetaalbaar is en de zorgverzekeraars het personeel wegjagen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dit is een false voorstelling van hetgeen ik schreef. Ik haalde juist spoedeisende hulp eruit als iets wat je niet moet privatiseren, terwijl marktwerking bij operaties op de langere termijn wel degelijk mogelijk zou kunnen zijn.
Ik zeg ook echt niet dat je alles moet privatiseren; het idee is juist markten te analyseren en uit te vogelen of de vrije markt ergens kán werken.
Het punt is ook dat we met name bedachtzaam moeten zijn voor de tussenvormen; de semigeprivatiseerde monopolies, daar gaat het namelijk met name mis.
Wordt er eindelijk een keer gekozen voor een onderzocht/onderbouwd aantal wat haalbaar is voor Nederland is het weer niet goed.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:11 schreef Jigzoz het volgende:
Uit dat rapport, de paragraaf over NSC:
[..]
En dat is goed voor markering rood: plannen die regelrecht in strijd zijn met de rechtsstaat.
Inmiddels hebben bijna alle partijen dat aantal, een lager aantal of zelfs een aantal van nul in het verkiezingsprogramma staan. Kennelijk telt electoraal scoren met angst voor migranten toch zwaarder dan het oordeel 'regelrecht in strijd met de rechtsstaat'.
GL-PvdA gaat voor een geitenpaadje:
[..]
Volt is een erg sympathieke partij en ik juich het enorm toe dat ze niet meedoen aan die mode van dommehufterpolitiek. Dat verdient absoluut navolging. Wat dat betreft ook credits voor CDA, D66, PvdD, ChristenUnie en andere partijen die daar niet aan toegeven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Meh, het staat nog bijna overal bovenaan de agenda. De nationalistische populisten hebben de strijd gewonnen.
Ik was aangenaam verrast en gematigd positief over Henri Bontenbal, tot hij dat ook het allerbelangrijkste punt vond, angstvallig neutraal bleef maar ook aangaf te willen streven naar een maximum van zo'n 40.000 immigranten. En ook weer niet begon over de achterliggende problematiek of met oplossingen kwam.
Ik heb daarstraks ook een interview met Laurens Dassen op BNR zitten luisteren en alhoewel die presentatoren duidelijk heel rechts waren en hem probeerden te grillen, kon hij het goed vertellen en kwam hij wel met oplossingen. Tien punten. Helaas is de kans dat hij eerste minister wordt natuurlijk maar heel erg klein.
Gemeleerd gezelschap ook, allerlei kleuren van de regenboog.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ] We mogen als Nederland best trots zijn op onze Rutger Bregmannen en Vlaardingenbroeken. Waar een klein land groots en classy in kan zijn. Beroemd.
Vlaardingenbroek als keynote speaker op het feestje van Tommy Robinson met meer dan honderdduizend gasten op straat ("martelaar van de arbeidersklasse" volgens Wierd Duk en Duk heeft "meestal gelijk" leerde ik van nostra).
Café Kockelmann gisteren: met zijn tweeën Jimmy Dijk aanpakken en continu onderbreken. Eerdmans kreeg in dezelfde uitzending een heel andere behandeling en op een onderwerp waarop hij scoort (migratie).quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb daarstraks ook een interview met Laurens Dassen op BNR zitten luisteren en alhoewel die presentatoren duidelijk heel rechts waren en hem probeerden te grillen, kon hij het goed vertellen en kwam hij wel met oplossingen. Tien punten. Helaas is de kans dat hij eerste minister wordt natuurlijk maar heel erg klein.
Natuurlijk is het niet goed. Nederland hoort bij te dragen aan het opvangen van de vluchtelingenstroom. Dat koppel je niet aan een aantal, maar aan noodzaak.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wordt er eindelijk een keer gekozen voor een onderzocht/onderbouwd aantal wat haalbaar is voor Nederland is het weer niet goed.
Volkskrant, BNR, NPO radio 1 en NRC zijn de enige dagelijks producerende nieuwsmedia die ik nog serieus meem.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Café Kockelmann gisteren: met zijn tweeën Jimmy Dijk aanpakken en continu onderbreken. Eerdmans kreeg in dezelfde uitzending een heel andere behandeling en op een onderwerp waarop hij scoort (migratie).
Zo een lijstje van 'hier is het kabinet al mee bezig' normaliseert Eerdmans.
AD podcast (toevallig geluisterd): heel erg negatief over Timmermans, en "Yesilgöz zijn neergang is niet eerlijk, Rutte opvolgen is moeilijk".
Maar de media is toch veel te links?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volkskrant, BNR, NPO radio 1 en NRC zijn de enige dagelijks producerende nieuwsmedia die ik nog serieus meem.
Dan kan ik je Trouw en de Groene Amsterdammer nog aanraden. Die laatste is weliswaar een weekblad, maar de site wordt dagelijks bijgewerkt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volkskrant, BNR, NPO radio 1 en NRC zijn de enige dagelijks producerende nieuwsmedia die ik nog serieus neem.
Kneiterlinks, we zien nooit een VVD'er op de buis.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar de media is toch veel te links?
Het lijkt mij geen enkel probleem om binnen deze 50.000 het langjaarlijke gemiddelde aan afgegeven verblijfsvergunningen (of hoe heet dat wanneer iemand statushouder wordt) en nareizigers mee te nemen. Dan heb je langjarig nog meer dan de helft over voor andere migratie. Ik hoop dat we hierbij vooral gaan kijken naar arbeidsmigratie die niet gebruikt wordt voor lage loon baantjes, want dit kost ons productiviteitsgroei, innovatie en levert echt weinig op.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet goed. Nederland hoort bij te dragen aan het opvangen van de vluchtelingenstroom. Dat koppel je niet aan een aantal, maar aan noodzaak.
Ja, en die kunnen nooit hun verhaal uitgebreid vertellen of op veel bijval rekenen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kneiterlinks, we zien nooit een VVD'er op de buis.
De Groene lees ik ook regelmatig, correspondent is met regelmaat ook prima.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan kan ik je Trouw en de Groene Amsterdammer nog aanraden. Die laatste is weliswaar een weekblad, maar de site wordt dagelijks bijgewerkt.
Bij nieuws van de dag zit er bij hoge uitzondering ééntje maar die heeft dan aan Wierd Duk een geducht tegenstander . Verder zitten daar alleen maar linkse figuren zoals Rob "ik heb meer gemeen met JA21 dan met PvdA" Oudkerk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en die kunnen nooit hun verhaal uitgebreid vertellen of op veel bijval rekenen.
De wereld is groter dan Nederland, het aantal is ook niet alleen gebaseerd op vluchtelingen maar ook op arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet goed. Nederland hoort bij te dragen aan het opvangen van de vluchtelingenstroom. Dat koppel je niet aan een aantal, maar aan noodzaak.
Dat laatste juich ik absoluut toe, ik ben alleen geen voorstander van dat principe.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De wereld is groter dan Nederland, het aantal is ook niet alleen gebaseerd op vluchtelingen maar ook op arbeidsmigratie.
Er is nu notabene eens niet populistische gehandeld maar wetenschappelijk onderzocht wat realistisch is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |