Zie ook het bericht en foto op hun websitequote:Beste investeerder,
In september 2024 heeft u geïnvesteerd in Stichting Healing Eden met leningnummer 00049318.
Helaas is het verhypothekeerde onroerend goed afgelopen weekend afgebrand waardoor de exploitatie van de onderneming stilligt. De ondernemer vertelde ons dat waarschijnlijk de brand is ontstaan vanwege een elektrische kortsluiting met een scooter. De vraag is nu uiteraard: hoe verder?
Deze vraag is extra relevant omdat de ondernemer ons heeft aangegeven dat het onzeker is of onroerend goed voor dit ongeval is verzekerd waardoor een uitkering vanuit de verzekering vooralsnog onduidelijk is. Herbouw lijkt dus vooralsnog niet mogelijk te zijn.
Komende periode zullen verder overleggen met de ondernemer over het vervolg. Zodra hierover meer bekend is zullen wij u wederom informeren.
Daarnaast zullen wij de betaaltermijn van september pas aan u doorbetalen op het moment dat wij deze hebben ontvangen.
Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden en voorwaarden verwijzen wij u naar de pitch.
Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
quote:

Ik zit hier ook in. Het zou ontstaan zijn door een batterij dus. Hoezo niet verzekerd? Wat de ondernemer hier bedoelt neem ik aan is dat hij geen opstalverzekering heeft afgesloten of vergeten is zijn premie te betalen?quote:Op maandag 22 september 2025 15:22 schreef probablyunsure het volgende:
CCF Onderpand verloren gegaan door brand en onzeker of dat wel verzekerd is...
[..]
Zie ook het bericht en foto op hun website
[..]

Zoals ik het lees, was er wel een opstalverzekering maar is er misschien een mate van eigen schuld/nalatigheid waardoor de verzekering de claim kan weigeren.quote:Op maandag 22 september 2025 15:34 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik zit hier ook in. Het zou ontstaan zijn door een batterij dus. Hoezo niet verzekerd? Wat de ondernemer hier bedoelt neem ik aan is dat hij geen opstalverzekering heeft afgesloten of vergeten is zijn premie te betalen?
We hebben het hier eerder over gehad een tijd terug. Controleert CCF wel of er opstalverzekeringen worden afgesloten en vernieuwd? En zo nee, waarom eigenlijk niet? Er staan namelijk wel tonnen of miljoenen van investeerders op het spel voor elk pand.

Ik weet van onze lokale daklozenopvang dat ze door de brandweer zijn verordenneerd om de scootmobielen buiten op te laden, wat voorheen binnen in de hal gebeurde. Wellicht iets soortgelijks waardoor de verzekeraar niet dekt.quote:Op maandag 22 september 2025 15:34 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik zit hier ook in. Het zou ontstaan zijn door een batterij dus. Hoezo niet verzekerd?

quote:Op maandag 22 september 2025 16:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, was er wel een opstalverzekering maar is er misschien een mate van eigen schuld/nalatigheid waardoor de verzekering de claim kan weigeren.
En natuurlijk is het weer zo'n r*k project waar nauwelijks op is afgelost
Ik gok persoonlijk dat de verzekering niet zo blij is dat de hele tent is afgebrand vanwege een hennepkwekerij.quote:Op maandag 22 september 2025 16:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik weet van onze lokale daklozenopvang dat ze door de brandweer zijn verordenneerd om de scootmobielen buiten op te laden, wat voorheen binnen in de hal gebeurde. Wellicht iets soortgelijks waardoor de verzekeraar niet dekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok

quote:Op maandag 22 september 2025 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gok persoonlijk dat de verzekering niet zo blij is dat de hele tent is afgebrand vanwege een hennepkwekerij.
Toch wel vreemd dat deze onderneemster dat detail net weglaat bij haar verhaal aan CCFBrand is ook op zolder ontstaan. Dat daar een scooter stond lijkt ook niet aannemelijk (accu zou nog kunnen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-videoquote:Volgens de eerste melding bij de brandweer is de brand ontstaan in het dak, vrij snel na die eerste melding schaalde de brandweer op naar grote brand.

Of een scooter voor na de oogst. Veel dealers rijden op die dingen rond om snel weg te kunnen komen bij onverwachte problemen.quote:Op maandag 22 september 2025 17:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Brand is ook op zolder ontstaan. Dat daar een scooter stond lijkt ook niet aannemelijk (accu zou nog kunnen).
[..]
Bekijk deze YouTube-video

Ik heb nog 1 project lopen bij DI. Loopt tot op heden goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]
Zat in tidal ,power, ging failliet, kwam uiteindelijk nog bedragje van de curator.
Duurzaam doet denk ik sowieso niets meer nadat lening rond is, je hebt dan rechtstreeks met bedrijf van lening te maken.
ben er gestopt omdat het voor mij teveel administratie wordt op die manier.

Je kan niet altijd zes gooien, maar je kan ook niet nooit zes gooien.quote:Op maandag 22 september 2025 17:51 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Ik heb nog 1 project lopen bij DI. Loopt tot op heden goed

quote:Op maandag 22 september 2025 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gok persoonlijk dat de verzekering niet zo blij is dat de hele tent is afgebrand vanwege een hennepkwekerij.
Toch wel vreemd dat deze onderneemster dat detail net weglaat bij haar verhaal aan CCFDat de ondernemer niet net de billen bloot gaat over een eventueel vermoeden van een hennep kwekerij is natuurlijk logisch. Die probeert natuurlijk te redden wat er te redden valt. Het is zelfs een beetje naïef om wel te denken dat ze hierover de vlag uithangt. Voor haar en ook voor ons beter dat er geen bewijs komt voor een eventuele kwekerij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Joh. Je las die zin niet als ironisch?quote:Op maandag 22 september 2025 17:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat de ondernemer niet net de billen bloot gaat over een eventueel vermoeden van een hennep kwekerij is natuurlijk logisch. Die probeert natuurlijk te redden wat er te redden valt.

Normaal loop je bij 10% veel risico bij GVE. Zijn er forumleden die hier instappen?quote:Op maandag 22 september 2025 16:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedproject Altea La Nucia Spanje
Bedrag: ¤ 800.000
Rente: 10%
Looptijd: 15 maanden
Zekerheden: 1e recht van hypotheek, persoonlijke borgstelling en een bouw- en rentedepot
LTV: 48%
Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)DkvlGqOrnJvQxV8K24uM
Ik zou verwachten dat 1e hypotheek 2e in rang is, maar zie dat niet zo snel terug.

In ideale wereld wel, maar gebeurt nooit.quote:Op maandag 22 september 2025 15:34 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik zit hier ook in. Het zou ontstaan zijn door een batterij dus. Hoezo niet verzekerd? Wat de ondernemer hier bedoelt neem ik aan is dat hij geen opstalverzekering heeft afgesloten of vergeten is zijn premie te betalen?
We hebben het hier eerder over gehad een tijd terug. Controleert CCF wel of er opstalverzekeringen worden afgesloten en vernieuwd? En zo nee, waarom eigenlijk niet? Er staan namelijk wel tonnen of miljoenen van investeerders op het spel voor elk pand.

En een kapotte klok staat ook 2x per dag goedquote:Op maandag 22 september 2025 17:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan niet altijd zes gooien, maar je kan ook niet nooit zes gooien.

Ik houd er enigszins rekening mee. Ik kijk in 1e instantie sec naar het project (pand, locatie, looptijd, doel, % evt werkzhdn , etc) Ik heb ook best wel veel Ilyas, inmiddels ook veel afgelost maar ook nog een proj of 12 lopen. Nog nooit gedoe geweest.quote:Op maandag 22 september 2025 21:05 schreef Jaco078 het volgende:
Het is wel héél veel Ilyas. Houden jullie daar wel of geen rekening mee? Je zou kunnen kijken sec naar het onderpand.
Maar feitelijk ligt er ook nog wel een concentratie risico als je veel investeert in 1 leningnemer. ..

In deze zit ik helaas ook.quote:Op maandag 22 september 2025 15:22 schreef probablyunsure het volgende:
CCF Onderpand verloren gegaan door brand en onzeker of dat wel verzekerd is...
[..]
Zie ook het bericht en foto op hun website
[..]

Ik zit er ook behoorlijk in. Hopelijk stonden er op zolder niet al te veel plantjes. Dan zal er geen uitgebreid onderzoek plaats vinden en wordt het misschien afgedaan met een 5 plantjes voor eigen gebruik situatie. Afijn we gaan het wel zien. Misschien gaat de spirituele gemeenschap wel de handjes uit de mouwen steken en bouwen ze de boel eigenhandig weer op. Maar hobbelig en onzeker gaat dit traject zeker worden.quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
In deze zit ik helaas ook.
Net eens even naar gekeken en een bierviltjes berekening op los gelaten. Er is op dit moment aan aflossing en rente ongeveer 8% van de investering terug. Mijn hele globale inschatting is dat daar ooit nog een procentje of 17 bij gaat komen* zodat ik verwacht om 75% van mijn inleg te moeten afschrijven. Als een eventuele verzekeraar nog gaat uitkeren dan kan er natuurlijk een heel ander plaatje uitkomen maar die kans is helaas niet erg groot.
Ook hier zal het wel weer een lange adem worden om de om die laatste 17% binnen te krijgen.
We wachten af.
* Stuk bouwgrond en een stuk landbouwgrond -/- kosten van sloop en vermoedelijke kosten schoonmaken grond (asbest?) en schoongrond verklaring voor je weer zou mogen bouwen.

quote:Hierbij ontvang u een update over: Fountain Fuel
Fountain Fuel
Investeerdersupdate: Voortgang Fountain Fuel en een nieuwe kans voor u
Beste investeerder,
Namens Fountain Fuel delen wij graag een update over de voortgang van het bedrijf sinds de financieringsronde in april 2023. Daarnaast nodigt Fountain Fuel u uit om deel te nemen aan de komende campagne op Invesdor, nog vóór deze voor het brede publiek opent.
In de eerste ronde haalde Fountain Fuel B.V. ¤1,2 miljoen op via een 3-jarig bullet bond tegen 7,2%. Deze campagne ging erg snel en was binnen 24 uur volledig volgeschreven. In oktober 2024 werd circa ¤700.000 vervroegd afgelost (inclusief één extra jaar rente), doordat de subsidie vervroegd uitbetaald is.
Hierbij een overzicht van de ontwikkelingen van de afgelopen 1,5 jaar:
1) Amersfoort-station: volledig operationeel sinds september 2023, met een marktleidende beschikbaarheid van meer dan 98%.
2) Uitbreiding: nieuwe stations in Nijmegen en Rotterdam in aanbouw, vergunningen zijn rond, beide naar verwachting operationeel in Q4 2025. Daarnaast zijn er acht extra locaties in de vergunningsfase.
3) Sterke afnamecontracten: gesteund door meer dan ¤23,2 miljoen aan subsidies zijn waterstofvoertuigen aangeschaft. Hierdoor is al bijna 100.000 kg waterstof per jaar contractueel vastgelegd via take-or-pay-overeenkomsten, met een totale verwachte afname van meer dan 1.000.000 kg per jaar.
4) Sterke aandeelhouderssteun: ¤3,463 miljoen aan nieuw eigen vermogen opgehaald via converteerbare leningen op HoldCo-niveau, volledig volgeschreven door bestaande aandeelhouders.
Vooruitblik:
Fountain Fuel blijft opschalen. De nieuwe financieringsronde van Fountain Fuel Amersfoort B.V. wordt ingezet voor uitbreiding van de waterstofcapaciteit en de implementatie van 700-bar heavy-duty technologie op het station in Amersfoort. De volledige opbrengst wordt direct in deze upgrade geïnvesteerd.
Exclusieve vroege toegang – tot morgen 10:00 CET
Als eerdere investeerder heeft u exclusieve vroege toegang tot deze financieringsronde, nog vóór de publieke opening. Let op: de vorige ronde van Fountain Fuel was binnen 24 uur volledig volgeschreven. Vroeg instappen vergroot de zekerheid van deelname aan dit volgende hoofdstuk.
U kunt direct investeren via de volgende link: https://bit.ly/nlfountainfuelupdate

Trade Republic heeft vandaag Private Markets geïntroduceerd waar je voor de reguliere ¤ 1 fee in kan stappen in Apollo of EQT fondsen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:38 schreef Jaco078 het volgende:
@JP01, wellicht een beetje offtopic (neem me niet kwalijk in dat geval, anders maar even PM), maar bij welke private equity-club/fondsen zit je?
Ik heb weleens naar Capler gekeken, maar vond daar de kosten relatief hoog.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |