abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2025 @ 14:09:15 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218714652
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 08:22 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hij schrijft het een beetje kort door de bocht, maar het is een vaststaand feit dat het aantal eenpersoonshuishoudens al jaren aan het stijgen is. Veel ouderen die alleen overblijven nadat de partner gestorven is, en veel jongeren die langer dan vroeger alleen blijven wonen. En natuurlijk zou het theoretisch mogelijk zijn om al 3,3 miljoen alleenstaanden een gezinswoning aan te bieden, maar in de praktijk hebben ze dat niet nodig.
[ afbeelding ]

Concreet voorbeeld: mijn ouders hebben al 15 jaar geen kinderen meer thuis en hebben al die ruimte niet meer nodig.
Ze zouden graag vanwege gezondheidsproblemen naar een kleinere gelijkvloerse woning willen verhuizen en dan zou er een ruime eengezinswoning midden in het land vrij komen.
Maar er is simpelweg geen aanbod aan kleine woningen in de buurt, dus blijven ze maar met zijn tweeën een veel te grote woning bezet houden.
er is behoeft aan voordeuren, niet meer aan huisje - tuintjes , die zijn er genoeg
heel veel voordeuren met achter iedere voordeur een prive ruimte van 30 - 50 m2 , in doelgroep verband

en afhankelijk van de doelgroep met gezamenlijke ruimte voor scootmobiel / fiets oplaadplek of internet , tuin, discussie , bridgeruimte , kinderopvang locaal , thuishulp organisatie en dat hoeft niet in het centrum van een drukke stad te zijn

Ik wil 130 jaar oud worden , in een gezellig huis, racen kijken en voetballe kijke
quote:
AI-overzicht
De snelst groeiende leeftijdsgroep in Nederland is de groep 90-plussers, met een toename van 140.000 naar 240.000 tussen 2015 en 2025, en een verwachte verdubbeling tot meer dan 500.000 in 2040.
Hoewel de gehele 80+-groep aanzienlijk groeit, laten de hogere leeftijdsgroepen de grootste stijgingen zien.
De groeiende 80+-populatie
Aanzienlijke groei:
Tussen 2015 en 2025 is de 80+-populatie in Nederland gestegen van 1,1 miljoen naar 1,5 miljoen.
Stijging in 90-plussers:
De groep 90-plussers is de meest snelgroeiende categorie binnen de 80+-groep.
Toekomstige projecties:
Het aantal 80-plussers zal naar verwachting verdubbelen tegen 2040, wat de trend van vergrijzing benadrukt. .

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2025 16:37:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 8 september 2025 @ 16:39:29 #3
323876 michaelmoore
pi_218715852
https://www.telegraaf.nl/(...)fiscus/88936510.html

De belastingdienst weet het niet , die moet alles handmatig controleren om uw maandelijkse hypotheektoeslag te berekenen

https://www.vanbruggen.nl(...)nteaftrek-al-in-2031
quote:
Chaos dreigt bij Belastingdienst door renteaftrek: 'Hypotheekgegevens ontbreken in systemen van fiscus'
Amsterdam- De Belastingdienst stevent de komende jaren af op een probleem met de hypotheekrenteaftrek van huiseigenaren.
De fiscus is namelijk te laat begonnen met het bijhouden van de hypotheekgegevens van de Nederlandse bevolking, waarschuwt financiële adviesketen Van Bruggen.

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2025 17:42:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218716880
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)fiscus/88936510.html

De belastingdienst weet het niet , die moet alles handmatig controleren om uw maandelijkse hypotheektoeslag te berekenen

https://www.vanbruggen.nl(...)nteaftrek-al-in-2031
[..]

Hoe weet Van Bruggen dat zo goed dan? Voorkennis van belastingsystemen en de inhoud daarvan??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218717453
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe weet Van Bruggen dat zo goed dan? Voorkennis van belastingsystemen en de inhoud daarvan??
Dat hoeft de belastingdienst inderdaad niet. De mensen die het invullen, die moeten goed opletten.
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:59:12 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218946005
Weet niet of dit het juiste topic is maar de kans dat hier mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten/ hebben gezeten leek mij zeer aannemelijk. Hoewel de huizenmarkt behoorlijk oververhit is heb ik de hoop om alleen een koophuis te kunnen kopen nog niet helemaal opgegeven. Momenteel huur ik (relatief gunstig) een woning en kan daardoor maandelijks best wat sparen. Heb ook besloten om de komende jaren volle bak te gaan sparen dus uitgaven voor 'leuke' zaken beperk ik tot een minimum. Ben best bereid een oude toko te kopen waar nog veel aan geklust moet worden dat scheelt nogal in koopprijs natuurlijk. Maar dan heb je in ieder geval iets en kun je vanuit daar weer verder kijken.

Echter waar ik mee zit is wat ik in de tussentijd met mijn spaargeld moet doen. Je krijgt weinig tot nagenoeg geen rente en de inflatie is zeker iets om rekening mee te houden. Beleggen e.d. associeer ik toch altijd met behoorlijk wat risico en je wilt ook dat je het geld direct weer tot je beschikking kunt krijgen zodra het dan eenmaal nodig is. Hoe denken anderen hierover en/of doen anderen dit?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zondag 5 oktober 2025 @ 17:19:57 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218946247
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:59 schreef PzKpfw het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is maar de kans dat hier mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten/ hebben gezeten leek mij zeer aannemelijk. Hoewel de huizenmarkt behoorlijk oververhit is heb ik de hoop om alleen een koophuis te kunnen kopen nog niet helemaal opgegeven. Momenteel huur ik (relatief gunstig) een woning en kan daardoor maandelijks best wat sparen. Heb ook besloten om de komende jaren volle bak te gaan sparen dus uitgaven voor 'leuke' zaken beperk ik tot een minimum. Ben best bereid een oude toko te kopen waar nog veel aan geklust moet worden dat scheelt nogal in koopprijs natuurlijk. Maar dan heb je in ieder geval iets en kun je vanuit daar weer verder kijken.

Echter waar ik mee zit is wat ik in de tussentijd met mijn spaargeld moet doen. Je krijgt weinig tot nagenoeg geen rente en de inflatie is zeker iets om rekening mee te houden. Beleggen e.d. associeer ik toch altijd met behoorlijk wat risico en je wilt ook dat je het geld direct weer tot je beschikking kunt krijgen zodra het dan eenmaal nodig is. Hoe denken anderen hierover en/of doen anderen dit?
Ik heb gewoon gespaard maar andere tijden. Overigens wel top dat je ziet dat je concessies zult moeten doen én bereid bent die te doen. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:37:23 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218946373
quote:

Je wil als er straks een kans komt het geld beschikbaar hebben om te kopen, dat past niet bij beleggen naar mijn idee. De financieel adviseur van mijn werk heeft mij eens op Raisin gewezen voor spaarrekeningen met hogere rentes dan die je in Nederland krijgt, misschien kan je dit nog eens uitzoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:03:31 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218946574
quote:

Korte deposito’s.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218947587
quote:

Bij koophuizen met prijsstijgingen van 8 - 9% per jaar, is er natuurlijk niet tegen op te sparen. Enige wat je kan doen is zoveel mogelijk lenen en asap een huis (bij voorkeur grondgebonden) binnen je leen- en gespaarde budget kopen.

Je kan gaan sparen, evt. bij Raisin, maar de 2% haal je niet met sparen zonder beperkende voorwaarden, spaardeposito's zijn misschien 1% meer, maar daar haal je de prijsstijging van huizen niet mee in. Bovendien zit je geld dan vast in deposito's. Beleggen is in dat opzicht flexibeler; je kan je beleggingen binnen 24 uur verkopen en over het geld beschikken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218947592
quote:
16s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je wil als er straks een kans komt het geld beschikbaar hebben om te kopen, dat past niet bij beleggen naar mijn idee. De financieel adviseur van mijn werk heeft mij eens op Raisin gewezen voor spaarrekeningen met hogere rentes dan die je in Nederland krijgt, misschien kan je dit nog eens uitzoeken.
Tot wel 1,86% per jaar }:|
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:35:21 #12
323876 michaelmoore
pi_218947622
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:01 schreef blomke het volgende:

[..]
we moeten minder afhankelijk worden van toeslagen en subsidies

werken moet weer gaan lonen
pi_218947730
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten minder afhankelijk worden van toeslagen en subsidies

werken moet weer gaan lonen
Gôh, wat een unieke en scherpzinnige ideeën.
  zondag 5 oktober 2025 @ 21:02:30 #14
323876 michaelmoore
pi_218947822
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Gôh, wat een unieke en scherpzinnige ideeën.
JA bijdehand he?
pi_218948555
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb gewoon gespaard maar andere tijden. Overigens wel top dat je ziet dat je concessies zult moeten doen én bereid bent die te doen. ^O^
Dat waren inderdaad andere tijden, wat @blomke zegt, tegen de prijsstijgingen is eigenlijk niet op te sparen.

@PzKpfw eigenlijk is het enige zinnige advies (garantie tot het einde van de post/de drempel) wat ik kan bedenken dat je zo snel mogelijk de markt op moet. Of het nu een appartement of een grondgebonden woning is, m.i. niet heel boeiend. Als je maar onderdeel bent van de markt.

Ik zou niet graag in jouw schoenen staan op dit moment.
pi_218950960
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat waren inderdaad andere tijden, wat @:blomke zegt, tegen de prijsstijgingen is eigenlijk niet op te sparen.

@:PzKpfw eigenlijk is het enige zinnige advies (garantie tot het einde van de post/de drempel) wat ik kan bedenken dat je zo snel mogelijk de markt op moet. Of het nu een appartement of een grondgebonden woning is, m.i. niet heel boeiend. Als je maar onderdeel bent van de markt.

Ik zou niet graag in jouw schoenen staan op dit moment.
Dit is toch totaal niet houdbaar....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218951044
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is toch totaal niet houdbaar....
Tekorten zijn enorm en bouwvolume blijft nog 10 jaar laag. Rente voorspellingen zijn ook neerwaarts.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218951093
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Tekorten zijn enorm en bouwvolume blijft nog 10 jaar laag. Rente voorspellingen zijn ook neerwaarts.
Babyboomers worden oud.... Dat gaat over 5 jaar leeglopen.
Mijn ijdele hoop dat immigratie af gaat nemen is ook laag, dus de druk blijft ja, doch, maximaal te besteden bedrag blijft dan toch echt wat je maximaal kunt ophoesten. Dat is toch ook gelimiteerd zou je denken (behalve dan als er geld vrijkomt uit erfenissen, dan neemt die geldhoeveelheid weer wat toe....

Dusja wat gaat er gebeuren? Ik verwacht primair een hogere inflatie en rente zo rond 2030-2035 vanwege demografische redenen. Keer in de toekomst de rente wat langer vast gaan zetten dus en lekker weinig aflossen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:10:30 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218951208
Migratie is niet hét probleem van de woningmarkt: 'Dat is onzin' https://www.nu.nl/economi(...)kt-dat-is-onzin.html
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218951551
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:10 schreef laziness het volgende:
Migratie is niet hét probleem van de woningmarkt: 'Dat is onzin' https://www.nu.nl/economi(...)kt-dat-is-onzin.html
Nee additionele inwoners hebben geen impact op de woningmarkt. :')

Je moet niet alles slaafs geloven wat je leest?

twitter

En Jan van de Beek gebruikt dus "huishoudens" dus er is dan gecorrigeerd voor het lagere aantal personen per huishouden.

Wie zal er meer verstand hebben van migratie en diens statistieken denk je?
Nu.nl die een expert half citeert - waarbij we niet weten in welke mate buiten de context - of Jan van de Beek met cijfermatige onderbouwing?

Alles is zo godsgruwelijk "biased" in dat artikel het is een verschrikking, ook die sneer naar Keijzer op het laatst, terwijl de RvS defacto artikel 1 van de grondwet verkeerd interpreteert, triest.

Het doel heiligt altijd de middelen bij links, al schakelen ze de grondwet ervoor uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 06-10-2025 13:05:58 ]
pi_218951728
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zou dat laatste niet gunstig zijn voor nieuwbouw?

Ik heb wel eens van een projectontwikkelaar begrepen dat de huidige nieuwbouw is gefinancierd met lage rente van een paar jaar geleden. Nu is de rente aardig opgelopen, dat zou - volgens diezelfde projectontwikkelaar - een sterke negatieve invloed hebben op de toekomstige nieuwbouwvolumes; zeg periode 5 - 10 jaar.
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:04:50 #22
459912 FlippingCoin
pi_218951921
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja het is geen vetpot.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:08:49 #23
459912 FlippingCoin
pi_218951944
Betreft het sparen tegenover de stijging van de huizenprijzen, je hebt ook een loonontwikkeling, zeker bij jonge mensen kan dat wel aardig oplopen denk ik.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:22:00 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218952756
quote:
16s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Los van het gegeven dat je geld dan in het buitenland staat en erftechnisch onder de daar geldende erfbelasting kan vallen, krijg ik bij de Rabobank momenteel meer op de Tijdslotsparen rekening (1,95% op dit moment).
Het addertje is alleen dat ik 3 maanden vantevoren een opname moet aankondigen.
Maar goed ik ben aan het sparen voor een reis als mijn jongste 18 wordt, en die wordt volgende maand 15, dus die 3 maanden vantevoren zal wel lukken :')

Qua deposito's heeft CentraalBeheer ook aardige rentes voor de langere termijn (3% voor 10 jaar vast).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218952947
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:28 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou dat laatste niet gunstig zijn voor nieuwbouw?

Ik heb wel eens van een projectontwikkelaar begrepen dat de huidige nieuwbouw is gefinancierd met lage rente van een paar jaar geleden. Nu is de rente aardig opgelopen, dat zou - volgens diezelfde projectontwikkelaar - een sterke negatieve invloed hebben op de toekomstige nieuwbouwvolumes; zeg periode 5 - 10 jaar.
Het jaagt de prijzen aan igg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218953744
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het jaagt de prijzen aan igg.
De dalende bouwrente?
pi_218953882
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:10 schreef laziness het volgende:
Het is niet het enige probleem, maar wel 'n probleem. Elk jaar 75k erbij (en dat is dan pas als je "grip"
hebt, nu is het veel meer)... Die mensen zullen uiteindelijk ook ergens gaan wonen.
pi_218955228
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:00 schreef blomke het volgende:

[..]
De dalende bouwrente?
De dalende hypotheek rente
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:32:00 #29
323876 michaelmoore
pi_218955386
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De dalende hypotheek rente
misschien moeten we weer bejaardenhuizen gaan bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt

met autonome zorgrobots
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:38:23 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218955944
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien moeten we weer bejaardenhuizen gaan bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt

met autonome zorgrobots
Ja, behalve dat degenen die er voor in aanmerking komen te beroerd zijn om te betalen wat het kost, en voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.
Vroeger zaten rijke bejaarden ook niet in het bejaardentehuis, maar met al die overwaarde valt een groot deel van de boomers nu wel in de categorie die een forse eigen bijdrage zal moeten betalen voor een bejaardentehuis, en dus gaan ze daar niet naartoe.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:40:26 #31
323876 michaelmoore
pi_218955956
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, behalve dat degenen die er voor in aanmerking komen te beroerd zijn om te betalen wat het kost, en voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.
Vroeger zaten rijke bejaarden ook niet in het bejaardentehuis, maar met al die overwaarde valt een groot deel van de boomers nu wel in de categorie die een forse eigen bijdrage zal moeten betalen voor een bejaardentehuis, en dus gaan ze daar niet naartoe.
worden wel weer gebouwd in Rotterdam men noemt ze nu thuisplusflats, iedere flat heeft een eigen thuishulporganisatie uit economische overwegingen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-10-2025 23:44:11 ]
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:52:58 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218957636
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Los van het gegeven dat je geld dan in het buitenland staat en erftechnisch onder de daar geldende erfbelasting kan vallen, krijg ik bij de Rabobank momenteel meer op de Tijdslotsparen rekening (1,95% op dit moment).
Het addertje is alleen dat ik 3 maanden vantevoren een opname moet aankondigen.
Maar goed ik ben aan het sparen voor een reis als mijn jongste 18 wordt, en die wordt volgende maand 15, dus die 3 maanden vantevoren zal wel lukken :')

Qua deposito's heeft CentraalBeheer ook aardige rentes voor de langere termijn (3% voor 10 jaar vast).
En uiteraard net een bericht dat de rente per 15 oktober van 1.95% naar 1.75% gaat 😂🤔😐
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218959218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
En uiteraard net een bericht dat de rente per 15 oktober van 1.95% naar 1.75% gaat 😂🤔😐
Ik snap dat sparen niet zo, de inflatie is al hoger.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:56:32 #34
459912 FlippingCoin
pi_218959241
Waarom snap je sparen niet? Als je op relatief korte termijn geld nodig hebt voor iets is sparen gewoon zinvol.
pi_218959249
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom snap je sparen niet? Als je op relatief korte termijn geld nodig hebt voor iets is sparen gewoon zinvol.
Oh geldt dat ook als sparen? Ik dacht dat dat meer het aanhouden van een buffer was en niet om het rendement ging.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:22:12 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218959549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik snap dat sparen niet zo, de inflatie is al hoger.
Okay, dus als ik in november 2028 ¤ 5.000 nodig heb dan tover ik dat uit m'n hoge hoed?
Verkoop ik in oktober 2028 het huis?
Of wat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218959600
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Als we het over wonen en hypotheken gaat (dacht dat dat het topiconderwerp ook is), is een hypotheek afsluiten, veel zinvoller.

Behalve de kapotte wasmachine dan .....
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:25:53 #38
459912 FlippingCoin
pi_218959607
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh geldt dat ook als sparen? Ik dacht dat dat meer het aanhouden van een buffer was en niet om het rendement ging.
Oh interessant, vandaar. Ik noem dat sparen ja. :o
pi_218959642
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die buffer moet je natuurlijk wel eerst bij elkaar sparen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218959661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, dus als ik in november 2028 ¤ 5.000 nodig heb dan tover ik dat uit m'n hoge hoed?
Verkoop ik in oktober 2028 het huis?
Of wat?
Sparen als belegging.
pi_218959671
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh interessant, vandaar. Ik noem dat sparen ja. :o
Ja prima.
pi_218959682
Maar veel plezier met je spaargeld als belegging natuurlijk, anyhow.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:15:38 #43
323876 michaelmoore
pi_218960627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Als we het over wonen en hypotheken gaat (dacht dat dat het topiconderwerp ook is), is een hypotheek afsluiten, veel zinvoller.

Behalve de kapotte wasmachine dan .....
40 jaar geleden kostte een wasmachine een half modaal netto maandlloon

wie niu nog zeurt over de kosten van een wasmachine die kletst onzin

van 1980 kocht je een Bosch van 900 gulden, na 2000 een samsung van 500 euro, nu een 5 sterren rating ding voor 300 euro, waar ie vandaan komt dat dondert niet, zal wel china zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 08-10-2025 03:28:03 ]
pi_218961257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
40 jaar geleden kostte een wasmachine een half modaal netto maandlloon

wie niu nog zeurt over de kosten van een wasmachine die kletst onzin

van 1980 kocht je een Bosch van 900 gulden, na 2000 een samsung van 500 euro, nu een 5 sterren rating ding voor 300 euro
O klopt helemaal. Maar het was me om dat eeuwige "sparen voor de kapotte wasmachine .... " voor te zijn.

Overigens; een goede wasmachine herken je aan de reparatiemogelijkheden.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:15:52 #45
323876 michaelmoore
pi_218961765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:21 schreef blomke het volgende:

[..]
O klopt helemaal. Maar het was me om dat eeuwige "sparen voor de kapotte wasmachine .... " voor te zijn.

Overigens; een goede wasmachine herken je aan de reparatiemogelijkheden.
Ik repareer geen wasmachine, stofzuiger ook niet , ook geen droger

dus daar kijk ik niet naar
ik kijk naar prijs / reviews bij Hr BOL

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-10-2025 10:19:17 ]
pi_218964007
Die titel _O-
pi_218964949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die titel _O-
Salty?
pi_218965649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik repareer geen wasmachine, stofzuiger ook niet , ook geen droger
Je kan het laten repareren in een Repair Cafe?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:41:49 #49
323876 michaelmoore
pi_218966413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:36 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan het laten repareren in een Repair Cafe?
zie je mij ( 73 ) al lopen sjoiuwen met met me wasmachine??\

ik bel BOL dan brengen ze een nieiuwe en gooien de oude weg voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')