Ik denk niet dat we enige waarde hoeven te hechten aan wat Yesilgöz nog beweert. Op z'n laatst de dag na de verkiezingen is er een nieuwe fractieleider en die moet maar kijken wat er politiek wisselgeld mag zijn en wat niet.quote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
De hypotheekrenteaftrek handhaven is hét allerbelangrijkste voor de VVD: Yesilgöz: VVD stapt niet in kabinet dat hypotheekrenteaftrek aanpast - https://nos.nl/l/2581518
en zeker de D66 monopolistische warmte centrales die warmte leveren tegen de hoofdprijs en draaien op italiaans afval of Canadese houtpelletsquote:Op zondag 7 september 2025 13:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk. Ze hebben nog nooit geregeerd, alleen op lokaal niveau, dus wat gaan ze doen?
Als ik nu kijk naar de PvdA, de andere helft, dan weet ik wel dat die paarse kabinetten toch vooral heel blauw waren, met een heel klein drupje rood. De enige dingen die er op dat vlak de afgelopen tien jaar zijn gebeurd is dat het minimumloon een paar keer verhoogd is en dat de subsidies en toeslagen periodiek worden opgerekt. Oh, en dat we nu overal een voedselbank hebben.
Maar ondertussen hebben we dus voedselbanken en veel vreemdelingenhaat. Die voedselbanken klinkt heel sociaal, net zoals de kerken en het Leger des Heils dat doen in de VS, maar het zou eerder opzienbarend moeten zijn dat we ze nodig hebben. En in plaats van keihard tegen die vreemdelingenhaat in te gaan en ook te proberen daar de achterliggende problemen voor op de agenda te zetten (alhoewel ik wel eens wat in die strekking voorbij hoor komen), ligt de nadruk toch vooral op een "strenger maar rechtvaardig immigratiebeleid". Hm.
Dus, wat gaat Groen Links voor ons betekenen, als ze aan de macht kunnen komen, met Timmermans als minister-president?
Playing hard-to-get- naar GL/PvdA toe en/of kiezers willen lijmen. Wat een valse belofte kan worden, als men toch een kabinet begint met CDA D66 en GL/Pvda . Deze 3 partijen moeten toch wel iets van hun programma verwezenlijken... dus afbouwen van de hypotheekrenteaftrekquote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
De hypotheekrenteaftrek handhaven is hét allerbelangrijkste voor de VVD: Yesilgöz: VVD stapt niet in kabinet dat hypotheekrenteaftrek aanpast - https://nos.nl/l/2581518
Waarschijnlijk omdat de meeste andere politici nog steeds niet in staat zijn om die repeterende retorische trucjes goed te pareren. Ze lopen telkens vol in het mes. Rutte was eigenlijk een van de weinige uitzonderingen.quote:Op zondag 7 september 2025 11:40 schreef Jigzoz het volgende:
Overigens geldt dat ook voor die veronderstelde debatkwaliteiten van Wilders. Inhoudelijk stellen zijn bijdragen geen flikker voor en de retorische trucjes zijn telkens dezelfde. Ik weet niet waarom dat al zo lang leidt tot de conclusie dat Wilders debatten 'wint'.
Ja. Rutte liet alles wel heel makkelijk van zich afglijden ook.quote:Op zondag 7 september 2025 14:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste andere politici nog steeds niet in staat zijn om die repeterende retorische trucjes goed te pareren. Ze lopen telkens vol in het mes. Rutte was eigenlijk een van de weinige uitzonderingen.
Wilders is de partij en het partijprogramma. Andere politici moeten zich eerst afvragen wat die ergens van vinden.quote:Op zondag 7 september 2025 14:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste andere politici nog steeds niet in staat zijn om die repeterende retorische trucjes goed te pareren. Ze lopen telkens vol in het mes. Rutte was eigenlijk een van de weinige uitzonderingen.
Ik ben vooral benieuwd hoe het CDA hierop gaat reageren.quote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik denk dat Bontenbal het vooral bij zichzelf wil hauen en als de VVD dat vindt dan is dat hun maining.quote:Op zondag 7 september 2025 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe het CDA hierop gaat reageren.
Liever niet op zondag...quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
Ook wel opvallend dat de SGP ineens flink minder conservatief geworden zou zijn. Ben wel benieuwd waarom.
Niet met de PVV, liever niet met PvdA/GL, oh het CDA wil de hypotheekrenteaftrek aanpassen dan regeren we ook niet mee.quote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2025 14:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Liever niet op zondag...
Dan moet je morgen even op de site kijken. Mogelijk zeggen ze daar iets over...
Laat ze gewoon lekker aan de zijlijn staan. Het is niet alsof ze een verplicht onderdeel van de regering zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 14:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Niet met de PVV, liever niet met PvdA/GL, oh het CDA wil de hypotheekrenteaftrek aanpassen dan regeren we ook niet mee.
Nee, de formatie wordt straks weer om te janken....
Veel mensen, zeker diegenen die niet actief met politiek bezig zijn, stemmen net daarvoor op Wilders: de huidige kneuzen maken er al decennia een potje van, tijd voor harde maatregelen!quote:Op zondag 7 september 2025 14:45 schreef Piles het volgende:
Eigenlijk interesseert het mij steeds minder wie er straks wint: ik wil vooral kundige mensen aan het roer, die met oplossingen komen. En of dat nou over links of over rechts is boeit me steeds minder. Ik heb namelijk ook steeds meer het idee dat voor veel problemen de oplossing (over links of over rechts) hetzelfde is.
Hier en daar wat nuances, maar stikstof, woningmarkt, migratie (asiel+arbeid), energie. Allemaal dingen die nú een oplossing vragen, dus gas er op. Wie dan ook.
Waarom is het geen bijzonder standpunt? Is de VVD definitief een idiote extremistenpartij zonder economisch benul geworden bedoel je?quote:Op zondag 7 september 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is geen bijzonder standpunt. De VVD is waarschijnlijk toch nodig voor de vorming van een nieuwe coalitie.
Haha. De VVD komt straks in een positie dat ze als kleinste veel kunnen eisen en de grotere partijen chanteren.
quote:Dit weekend is het VVD-verkiezingscongres. Traditioneel een plek waar de kikkers in de kruiwagen blijven zitten; netjes geritualiseerde meningsverschillen, goed geregisseerde loyaliteit.
quote:'In Yesilgöz is nog vertrouwen, want 'Rutte was de eerste jaren ook niet meteen de staatsman die hij uiteindelijk werd''
Hangt waarschijnlijk af wie 'ons' is.quote:Op zondag 7 september 2025 13:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, wat gaat Groen Links voor ons betekenen, als ze aan de macht kunnen komen, met Timmermans als minister-president?
Ik denk fatsoenlijkquote:Op zondag 7 september 2025 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe het CDA hierop gaat reageren.
Ik vermoed dat er heel wat wordt afgelachen op zo'n congres want dit is een ijzersterke grappig bedoelde beeldspraak, dat kan niet anders.quote:Het CDA ziet hij vooral praten over normen en waarden - 'prima' - maar concreet levert dat weinig op. 'Bontenbal wil weer met mes en vork eten, maar het bord is leeg. En als hij met Timmermans in zee gaat, blijft het bord leeg.'
Bij het VVD struikel je over de ondernemers, die vragen zich altijd af wie er met de winst gaat strijken.quote:Op zondag 7 september 2025 15:13 schreef Bart2002 het volgende:
Heren onder elkaar vangen elkaar geen vliegen af.
Ik vind het ook een zeer verwerpelijke belangengroep Frank. De "alles is voor Bassie" mentaliteit is zeer sterk hier.quote:Op zondag 7 september 2025 15:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij het VVD struikel je over de ondernemers, die vragen zich altijd af wie er met de winst gaat strijken.
Zelfs door het nieuwe PvdA, nu je daar moet zijn voor het klimaat. Bijvoorbeeld al die mensen die werken in de zonnepanelen brance.quote:Op zondag 7 september 2025 15:17 schreef TheVulture het volgende:
De VVD komt steeds meer alleen te staan, die worden alleen maar verder leeggegeten door CDA en D66
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |