abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218705060
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
Maar goed, dat "bord is leeg". En dat blijft leeg indien links iets te zeggen krijgt.
Over hoe dat bord zo leeg is geraakt hoor je ze dan weer niet.

Ik vind het altijd net of er ergens een gen mist wat verantwoordelijk is voor dingen zoals zelfreflectie.
"De volgende kwartaalcijfers moeten een hogere winstmarge laten zien, of toch op zijn minst een gunstige prognose. Want anders mag mijn opvolger het gaan proberen." Wat dat betreft is het nog kortstondiger dan in de politiek.
  zondag 7 september 2025 @ 15:23:48 #52
165264 Puzzie
Kreng de la crčme
pi_218705068
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:17 schreef TheVulture het volgende:
De VVD komt steeds meer alleen te staan, die worden alleen maar verder leeggegeten door CDA en D66
Positief dus
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218705142
quote:
Of, zoals een lokale bestuurder het samenvat: 'Het congres? Lekker applaudisseren en we eten een bitterballetje en dat wordt gezellig, meer niet.'
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218705171
Bijzonder, heeft de VVD nu gewoon IEDEREEN uitgesloten?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218705242
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:30 schreef Sabata het volgende:
Bijzonder, heeft de VVD nu gewoon IEDEREEN uitgesloten?
Zelfs hun voorzitter! :P
  zondag 7 september 2025 @ 16:11:58 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218705937
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:17 schreef TheVulture het volgende:
De VVD komt steeds meer alleen te staan, die worden alleen maar verder leeggegeten door CDA en D66
De VVD is onder Dilan een volledige wappiepartij geworden. Met deze koers zijn ze niet in staat het land effectief te besturen.
  zondag 7 september 2025 @ 16:19:20 #57
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218706136
quote:
Brekelmans door het stof: in kabinet stappen met GroenLinks-PvdA toch wel ‘totaal ongeloofwaardig’
VVD-minister van Defensie Ruben Brekelmans stelde op zondagochtend in het programma Buitenhof dat ‘als je naar de peilingen kijkt’, een centrumrechtse coalitie ‘niet in zicht’ is. Hij vervolgde: „Als wij nu zouden zeggen, we sluiten GroenLinks-PvdA principieel uit, dan wordt het land onbestuurbaar.”

Die uitspraak was opvallend, omdat hij hiermee de deur naar samenwerking met GroenLinks-PvdA een stuk meer open zette dan zijn partijleider Dilan Yesilgöz doet. Zij ziet een toekomstige kabinetsdeelname met GroenLinks-PvdA immers 'niet gebeuren'.

Een paar uur na de Buitenhof-uitzending meldt Brekelmans op X dat hij zich 'niet goed' heeft uitgedrukt die ochtend. Hij stelt nu dat regeren met GroenLinks-PvdA voor de VVD 'totaal ongeloofwaardig' is. 'Met die partij zien wij geen kabinet voor ons dat stabiel is én de juiste keuzes maakt voor Nederland'. Het lijkt erop dat Brekelmans is teruggefloten door zijn partijleider.
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt. _O- De parodie voorbij. Je valt van verbazing op verbazing met een partij gerund door Dilan, wat een ongelooflijk raar mens.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 7 september 2025 @ 16:20:30 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218706161
De VVD voert enkel defensief campagne

"Wilt u helemaal niets, stem VVD!"
  zondag 7 september 2025 @ 16:25:24 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218706240
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:20 schreef Hexagon het volgende:

Net de SP B-)
  zondag 7 september 2025 @ 16:27:02 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218706255
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt. _O- De parodie voorbij. Je valt van verbazing op verbazing met een partij gerund door Dilan, wat een ongelooflijk raar mens.
Hoppa, weer een zetel eraf in de peilingen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218706285
quote:

[..]
Het was voor de VVD toch beter geweest om Yesilgöz er eerder uit te gooien dan op de avond van de verkiezingsdag.

Overigens is het electoraat zo wispelturig dat ze er ook nog wel mee weg zouden komen als ze komende week toch maar Brekelmans lijsttrekker zouden maken. Sterker nog: dan zou een zetel of twintig ineens best wel weer realistisch zijn.
pi_218706330
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2025 16:25 schreef Tijn het volgende:

[..]
Net de SP B-)
Dat is gelukkig (langzaam) aan het veranderen.
pi_218706359
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Het was voor de VVD toch beter geweest om Yesilgöz er eerder uit te gooien dan op de avond van de verkiezingsdag.

Overigens is het electoraat zo wispelturig dat ze er ook nog wel mee weg zouden komen als ze komende week toch maar Brekelmans lijsttrekker zouden maken. Sterker nog: dan zou een zetel of twintig ineens best wel weer realistisch zijn.
Daar heb ik een interview mee gezien. Hij heeft het hoog in de bol en kijkt neer op iedereen die geen succesvolle ondernemer is. Dat spreekt de harde kern waarschijnlijk wel aan, inderdaad.
  zondag 7 september 2025 @ 16:35:20 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218706380
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is gelukkig (langzaam) aan het veranderen.
Ja, was een beetje een flauwe referentie naar de oude "stem tegen"-slogan van de SP in de jaren '90.

Tegenwoordig vind ik de SP een stuk constructiever dan de VVD _O-
pi_218706418
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 16:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, was een beetje een flauwe referentie naar de oude "stem tegen"-slogan van de SP in de jaren '90.

Zowel de VVD als het CDA zijn toch wel echt oude mannen partijen geworden. Bontenbal is een jong en vriendelijk gezicht, dat konden ze wel gebruiken.
pi_218706534
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:20 schreef Hexagon het volgende:

De evaluatie achteraf wordt er een uit de categorie: wie de fuck heeft deze tactiek bedacht?

pi_218706875
quote:

[..]
Bizar dit. Die uitspraak van Brekelmans was de uitgelezen kans voor de VVD om nog iets van een realistische campagne te gaan voeren. In plaats daarvan wordt het alleen maar meer onmogelijk :')
Je vraagt je af of er nog iemand in de top van die partij zit die nog enigszins helder na kan denken.
PVV uitgesloten, PVDA/GL uitgesloten, CDA uitgesloten.......
Zeg dan gewoon, stem aub vooral niet op ons, want wij willen niks!

Ik heb nog niets gehoord van wat de VVD wél wil, alleen maar wat ze niet willen.
Ja oké, ze willen vooruit kijken. Want stel je voor dat je achterom kijkt naar de puinzooi die je er de afgelopen tijd van hebt gemaakt.
A mind with a heart of it's own
  zondag 7 september 2025 @ 17:19:39 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218706891
Wel origineel. Geen Cordon Sanitair om een partij, maar een Cordon Sanitair naar alle andere partijen.
pi_218706903
Ja, ho: ze willen graag samen met JA21, BBB en SGP een meerderheidscoalitie vormen. Want eh, dat is realistisch en heeeeeel liberaal...
pi_218706944
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 16:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gister Jimmy Dijk op Radio 1, dat klonk idd prima. Wat mij betreft maar 1 blunder, toen hem werd gevraagd naar het belangrijkste wat een komend kabinet heeft begon hij met een minuut over Gaza. Prima dat je dat ergens in een rijtje noemt, maar dat is zeker voor de SP achterban echt niet het allerbelangrijkste en zo trek je ook geen stemmen weg bij Wilders (wat Dijk in potentie wel zou kunnen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218706994
En als je naar peil.nl kijkt is er met de huidige peilingen echt maar 1 kabinet mogelijk: PvdA-GL, CDA, D66 en VVD. Mocht VVD echt niet willen, dan heb je JA21 en CU of SP nodig (JA21 die Timmermans in het torentje helpt?), of de onwaarschijnlijke combi van SP, CU en PvdD/Volt en dus 6 partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218706998
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 17:17 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bizar dit. Die uitspraak van Brekelmans was de uitgelezen kans voor de VVD om nog iets van een realistische campagne te gaan voeren. In plaats daarvan wordt het alleen maar meer onmogelijk :')
Je vraagt je af of er nog iemand in de top van die partij zit die nog enigszins helder na kan denken.
PVV uitgesloten, PVDA/GL uitgesloten, CDA uitgesloten.......
Zeg dan gewoon, stem aub vooral niet op ons, want wij willen niks!

Ik heb nog niets gehoord van wat de VVD wél wil, alleen maar wat ze niet willen.
Ja oké, ze willen vooruit kijken. Want stel je voor dat je achterom kijkt naar de puinzooi die je er de afgelopen tijd van hebt gemaakt.
De VVD wil alleen regeren met de VVD.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218707000
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar heb ik een interview mee gezien. Hij heeft het hoog in de bol en kijkt neer op iedereen die geen succesvolle ondernemer is. Dat spreekt de harde kern waarschijnlijk wel aan, inderdaad.
Niet in de war met Karremans?

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 07-09-2025 18:15:03 ]
pi_218707030
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 17:26 schreef Hanca het volgende:
Gister Jimmy Dijk op Radio 1, dat klonk idd prima. Wat mij betreft maar 1 blunder, toen hem werd gevraagd naar het belangrijkste wat een komend kabinet heeft begon hij met een minuut over Gaza. Prima dat je dat ergens in een rijtje noemt, maar dat is zeker voor de SP achterban echt niet het allerbelangrijkste en zo trek je ook geen stemmen weg bij Wilders (wat Dijk in potentie wel zou kunnen).
De SP is al langer erg kritisch tegenover Israel. Dat is niet iets van de laatste twee jaar maar eerder van de laatste twintig jaar. Het antwoord van Jimmy Dijk in dat radioprogramma zal weinig veranderd hebben aan het beeld van de SP als partij die erg kritisch is over Israel.
pi_218707060
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 17:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De SP is al langer erg kritisch tegenover Israel. Dat is niet iets van de laatste twee jaar maar eerder van de laatste twintig jaar. Het antwoord van Jimmy Dijk in dat radioprogramma zal weinig veranderd hebben aan het beeld van de SP als partij die erg kritisch is over Israel.
Eens voor een echte politiek volger, maar op punt 1 verwacht je toch armoede, zorg, toeslagenaffaire, zulke dingen. En nou was dit op een vrijdagmorgen (het was eergister, nu ik terugdenk) op Radio 1, dat heeft niet het grootste bereik. Maar ik hoop dat hij in een tvdebat wel met de problemen in Nederland begint. Hij moet niet mikken op de GL of PvdD kiezer, maar op de PVV stemmer en de mensen die normaal niet stemmen, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')