"De volgende kwartaalcijfers moeten een hogere winstmarge laten zien, of toch op zijn minst een gunstige prognose. Want anders mag mijn opvolger het gaan proberen." Wat dat betreft is het nog kortstondiger dan in de politiek.quote:Op zondag 7 september 2025 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
Maar goed, dat "bord is leeg". En dat blijft leeg indien links iets te zeggen krijgt.
Over hoe dat bord zo leeg is geraakt hoor je ze dan weer niet.
Ik vind het altijd net of er ergens een gen mist wat verantwoordelijk is voor dingen zoals zelfreflectie.
Positief dusquote:Op zondag 7 september 2025 15:17 schreef TheVulture het volgende:
De VVD komt steeds meer alleen te staan, die worden alleen maar verder leeggegeten door CDA en D66
quote:Of, zoals een lokale bestuurder het samenvat: 'Het congres? Lekker applaudisseren en we eten een bitterballetje en dat wordt gezellig, meer niet.'
Zelfs hun voorzitter!quote:Op zondag 7 september 2025 15:30 schreef Sabata het volgende:
Bijzonder, heeft de VVD nu gewoon IEDEREEN uitgesloten?
De VVD is onder Dilan een volledige wappiepartij geworden. Met deze koers zijn ze niet in staat het land effectief te besturen.quote:Op zondag 7 september 2025 15:17 schreef TheVulture het volgende:
De VVD komt steeds meer alleen te staan, die worden alleen maar verder leeggegeten door CDA en D66
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt.quote:Brekelmans door het stof: in kabinet stappen met GroenLinks-PvdA toch wel ‘totaal ongeloofwaardig’
VVD-minister van Defensie Ruben Brekelmans stelde op zondagochtend in het programma Buitenhof dat ‘als je naar de peilingen kijkt’, een centrumrechtse coalitie ‘niet in zicht’ is. Hij vervolgde: „Als wij nu zouden zeggen, we sluiten GroenLinks-PvdA principieel uit, dan wordt het land onbestuurbaar.”
Die uitspraak was opvallend, omdat hij hiermee de deur naar samenwerking met GroenLinks-PvdA een stuk meer open zette dan zijn partijleider Dilan Yesilgöz doet. Zij ziet een toekomstige kabinetsdeelname met GroenLinks-PvdA immers 'niet gebeuren'.
Een paar uur na de Buitenhof-uitzending meldt Brekelmans op X dat hij zich 'niet goed' heeft uitgedrukt die ochtend. Hij stelt nu dat regeren met GroenLinks-PvdA voor de VVD 'totaal ongeloofwaardig' is. 'Met die partij zien wij geen kabinet voor ons dat stabiel is én de juiste keuzes maakt voor Nederland'. Het lijkt erop dat Brekelmans is teruggefloten door zijn partijleider.
Net de SPquote:Op zondag 7 september 2025 16:20 schreef Hexagon het volgende:
De VVD voert enkel defensief campagne
"Wilt u helemaal niets, stem VVD!"
Hoppa, weer een zetel eraf in de peilingenquote:Op zondag 7 september 2025 16:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt.De parodie voorbij. Je valt van verbazing op verbazing met een partij gerund door Dilan, wat een ongelooflijk raar mens.
Het was voor de VVD toch beter geweest om Yesilgöz er eerder uit te gooien dan op de avond van de verkiezingsdag.quote:Op zondag 7 september 2025 16:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt.De parodie voorbij. Je valt van verbazing op verbazing met een partij gerund door Dilan, wat een ongelooflijk raar mens.
Daar heb ik een interview mee gezien. Hij heeft het hoog in de bol en kijkt neer op iedereen die geen succesvolle ondernemer is. Dat spreekt de harde kern waarschijnlijk wel aan, inderdaad.quote:Op zondag 7 september 2025 16:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het was voor de VVD toch beter geweest om Yesilgöz er eerder uit te gooien dan op de avond van de verkiezingsdag.
Overigens is het electoraat zo wispelturig dat ze er ook nog wel mee weg zouden komen als ze komende week toch maar Brekelmans lijsttrekker zouden maken. Sterker nog: dan zou een zetel of twintig ineens best wel weer realistisch zijn.
Ja, was een beetje een flauwe referentie naar de oude "stem tegen"-slogan van de SP in de jaren '90.quote:Op zondag 7 september 2025 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is gelukkig (langzaam) aan het veranderen.
Zowel de VVD als het CDA zijn toch wel echt oude mannen partijen geworden. Bontenbal is een jong en vriendelijk gezicht, dat konden ze wel gebruiken.quote:Op zondag 7 september 2025 16:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, was een beetje een flauwe referentie naar de oude "stem tegen"-slogan van de SP in de jaren '90.
Tegenwoordig vind ik de SP een stuk constructiever dan de VVD
De evaluatie achteraf wordt er een uit de categorie: wie de fuck heeft deze tactiek bedacht?quote:Op zondag 7 september 2025 16:20 schreef Hexagon het volgende:
De VVD voert enkel defensief campagne
"Wilt u helemaal niets, stem VVD!"
Bizar dit. Die uitspraak van Brekelmans was de uitgelezen kans voor de VVD om nog iets van een realistische campagne te gaan voeren. In plaats daarvan wordt het alleen maar meer onmogelijkquote:Op zondag 7 september 2025 16:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gister Jimmy Dijk op Radio 1, dat klonk idd prima. Wat mij betreft maar 1 blunder, toen hem werd gevraagd naar het belangrijkste wat een komend kabinet heeft begon hij met een minuut over Gaza. Prima dat je dat ergens in een rijtje noemt, maar dat is zeker voor de SP achterban echt niet het allerbelangrijkste en zo trek je ook geen stemmen weg bij Wilders (wat Dijk in potentie wel zou kunnen).quote:Op zondag 7 september 2025 16:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, was een beetje een flauwe referentie naar de oude "stem tegen"-slogan van de SP in de jaren '90.
Tegenwoordig vind ik de SP een stuk constructiever dan de VVD
De VVD wil alleen regeren met de VVD.quote:Op zondag 7 september 2025 17:17 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bizar dit. Die uitspraak van Brekelmans was de uitgelezen kans voor de VVD om nog iets van een realistische campagne te gaan voeren. In plaats daarvan wordt het alleen maar meer onmogelijk
Je vraagt je af of er nog iemand in de top van die partij zit die nog enigszins helder na kan denken.
PVV uitgesloten, PVDA/GL uitgesloten, CDA uitgesloten.......
Zeg dan gewoon, stem aub vooral niet op ons, want wij willen niks!
Ik heb nog niets gehoord van wat de VVD wél wil, alleen maar wat ze niet willen.
Ja oké, ze willen vooruit kijken. Want stel je voor dat je achterom kijkt naar de puinzooi die je er de afgelopen tijd van hebt gemaakt.
Niet in de war met Karremans?quote:Op zondag 7 september 2025 16:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar heb ik een interview mee gezien. Hij heeft het hoog in de bol en kijkt neer op iedereen die geen succesvolle ondernemer is. Dat spreekt de harde kern waarschijnlijk wel aan, inderdaad.
De SP is al langer erg kritisch tegenover Israel. Dat is niet iets van de laatste twee jaar maar eerder van de laatste twintig jaar. Het antwoord van Jimmy Dijk in dat radioprogramma zal weinig veranderd hebben aan het beeld van de SP als partij die erg kritisch is over Israel.quote:Op zondag 7 september 2025 17:26 schreef Hanca het volgende:
Gister Jimmy Dijk op Radio 1, dat klonk idd prima. Wat mij betreft maar 1 blunder, toen hem werd gevraagd naar het belangrijkste wat een komend kabinet heeft begon hij met een minuut over Gaza. Prima dat je dat ergens in een rijtje noemt, maar dat is zeker voor de SP achterban echt niet het allerbelangrijkste en zo trek je ook geen stemmen weg bij Wilders (wat Dijk in potentie wel zou kunnen).
Eens voor een echte politiek volger, maar op punt 1 verwacht je toch armoede, zorg, toeslagenaffaire, zulke dingen. En nou was dit op een vrijdagmorgen (het was eergister, nu ik terugdenk) op Radio 1, dat heeft niet het grootste bereik. Maar ik hoop dat hij in een tvdebat wel met de problemen in Nederland begint. Hij moet niet mikken op de GL of PvdD kiezer, maar op de PVV stemmer en de mensen die normaal niet stemmen, volgens mij.quote:Op zondag 7 september 2025 17:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De SP is al langer erg kritisch tegenover Israel. Dat is niet iets van de laatste twee jaar maar eerder van de laatste twintig jaar. Het antwoord van Jimmy Dijk in dat radioprogramma zal weinig veranderd hebben aan het beeld van de SP als partij die erg kritisch is over Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |