Neuh, hier ga je met de volgordelijkheid toch echt de mist in. De opkomst van uiterst rechts speelt nu al pakweg een kwarteeuw. Deze tegenreactie is veel recenter. En veel marginaler…quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waar komen deze partijen vandaan? Ah ja, een tegenreactie op die radicalisering in links en progressieve kringen, die ook grip heeft gekregen op invloedrijke instituten zoals de media en de academische wereld. Kortom, het is precies dezelfde oorzaak waarom partijen zoals de AfD en mensen zoals Trump ineens op het politieke toneel zijn verschenen.
Nee, hij bedoelt extreem linkse partijen als D66 en Groenlinksquote:Op vrijdag 5 september 2025 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, hier ga je met de volgordelijkheid toch echt de mist in. De opkomst van uiterst rechts speelt nu al pakweg een kwarteeuw. Deze tegenreactie is veel recenter. En veel marginaler…
Regeringsdeelname van pakweg BIJ1 is volstrekt ondenkbaar terwijl een JA21 gewoon weer gehypet wordt.
JA21 is lang niet zo extreem als BIJ1.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, hier ga je met de volgordelijkheid toch echt de mist in. De opkomst van uiterst rechts speelt nu al pakweg een kwarteeuw. Deze tegenreactie is veel recenter. En veel marginaler…
Regeringsdeelname van pakweg BIJ1 is volstrekt ondenkbaar terwijl een JA21 gewoon weer gehypet wordt.
In tegendeel, hoe ik de volgorde schets is volledig correct.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vooral het woord 'backlash' is hier veelzeggend. De opkomst van deze partijen is dus een tegenreactie op politieke en culture ontwikkelingen zoals die ik hierboven heb beschermen.quote:..
Understanding the rise of right-wing populist parties
What explains this phenomenon? Researchers and pundits alike tend to emphasise the political climate of right-wing populist normalisation and systemic entrenchment, where issues ‘owned’ by these parties are salient: immigration, nationalism and cultural grievances. The importance of cultural values in shaping voting behaviour has led to an emerging consensus that the increasing success of right-wing populist parties may be best understood as a ‘cultural backlash’.
Bron
En een BIJ1 hoeft ook niet in de regering, omdat veel van die elementen al aanwezig zijn bij partijen zoals GroenLinks–PvdA, dat een zeer radicale linkervleugel kent, zoals bijvoorbeeld de groep genaamd 'Linksboven'.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lang niet zo extreem, veel extremer dus bedoel je?quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
JA21 is lang niet zo extreem als BIJ1.
Mooie frame weer.
Laat me raden. Je zit zelf in het progressieve linkse kamp, D66 of GroenLinks.
Het communisme zoals dat werd toegepast door zowel China als Rusland resulteerde in bittere armoede en hongersnood door het ontbreken van tussenhandel en detailhandel in graan en tarwe van de staatsboerderijen naar de consumentquote:Op vrijdag 5 september 2025 19:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Waar ik mij vooral zorgen om maak is dat wat wij tot nu toe van het communisme hebben gezien dus schijnbaar communisme light is. Laten we kijken naar China en Oost-europa hoe dat heeft uitgepakt en vraag de mensen die dat van dichtbij hebben meegemaakt. de USSR was is in genoeg aspecten nog erger dan Nazi Duitsland.
Mensen weten totaal niet waar ze om vragen, of het zijn labiele onwerkelijke ideeën in hun eigen droomwereldje waar ieder in zijn kracht een veldje met voedsel heeft wat gratis wordt geruild op de markt. Maar we moeten dan natuurlijk wel de vernietiging- en herplaatsing/genocide van miljoenen mensen in het verleden laten.
We moeten maar voorbij gaan aan wat wij feitelijk hebben gezien en maar geloven dat de utopie haalbaar is en het even serieus nemen als iets wat bewezen werkt.
quote:AI-overzicht
"Honger in China Mao" verwijst waarschijnlijk naar de grote hongersnoden die plaatsvonden tijdens de periode van de Grote Sprong Voorwaarts (1958-1962) onder leiding van Mao Zedong in China, waarbij miljoenen mensen omkwamen door zijn beleid en de campagne tegen mussen.
Meer context:
Grote Sprong Voorwaarts:
Dit was een economisch en sociaal experiment van Mao Zedong, waarbij China zich wilde industrialiseren door middel van collectivisatie.
Mussencampagne:
Als onderdeel van de Grote Sprong Voorwaarts werd een campagne gestart om mussen te doden, omdat deze als schadelijk voor de landbouw werden beschouwd.
Dit leidde echter tot een toename van insecten, waaronder insecten die gewassen aten, wat de voedseltekorten verergerde en bijdroeg aan de hongersnoden.
Grote hongersnood:
De Grote Sprong Voorwaarts veroorzaakte een catastrofale hongersnood, met naar schatting tientallen miljoenen doden als gevolg.
Mao Zedong:
Hij was de leider van China en zijn beleid, inclusief de Grote Sprong Voorwaarts, wordt gezien als een oorzaak van de hongersnood.
Leuke fantasietjes weer maar met de echte wereld heeft het weinig van doen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In tegendeel, hoe ik de volgorde schets is volledig correct.
Groeiende tendensen in progressieve en linkse contreien die steeds meer mainstream zijn geworden (radicaal progressieve identiteitspolitiek, het promoten van multiculturalisme en Islamofilie, anti-Westerse sentimenten zoals een antipathie voor de eigen cultuur en nationale identiteit of hier zelf schuldgevoelens over hebben) hebben een voedingsbodem gecreëerd voor de opkomst van (radicaal) rechtse en conservatieve politiek waarbij de nadruk ligt op anti-migratie (en anti-Islam) standpunten, nationalisme, euroscepticisme en traditionele normen en waarden. Zie bijvoorbeeld ook:
[..]
Vooral het woord 'backlash' is hier veelzeggend. De opkomst van deze partijen is dus een tegenreactie op politieke en culture ontwikkelingen zoals die ik hierboven heb beschermen.
[..]
En een BIJ1 hoeft ook niet in de regering, omdat veel van die elementen al aanwezig zijn bij partijen zoals GroenLinks–PvdA, dat een zeer radicale linkervleugel kent, zoals bijvoorbeeld de groep genaamd 'Linksboven'.
Dit is tegenwoordig vooral een (zeer) groot probleem aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lang niet zo extreem, veel extremer dus bedoel je?
Hun toppers stonden nog gewoon voor Baudet te juichen toen zijn club volledig antisemitisch ging
Met fantasieën heeft het dus niets te maken, met feiten wel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leuke fantasietjes weer maar met de echte wereld heeft het weinig van doen.
Dus je bent wel voor zionisme?quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lang niet zo extreem, veel extremer dus bedoel je?
Hun toppers stonden nog gewoon voor Baudet te juichen toen zijn club volledig antisemitisch ging
zionisme is geen economische stromingquote:Op vrijdag 5 september 2025 19:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dus je bent wel voor zionisme?
Dus dat maakt het plots ok als uit het uiterst rechtse hoek komt? Je komt nogal selectief over….quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is tegenwoordig vooral een (zeer) groot probleem aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum.
Daar heb ik totaal niks mee.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dus je bent wel voor zionisme?
Het is altijd een groot probleem in de linkse en progressieve hoekquote:Op vrijdag 5 september 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus dat maakt het plots ok als uit het uiterst rechtse hoek komt? Je komt nogal selectief over….
Zo was het vroeger, nu is het beter. Dus dat gemekker over woningnood ....quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou geweldig hoor een samenleving waar je alleen recht hebt op een dak boven je hoofd als je 80 uur werkt.
En een flat.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist ja. Die flats daar.![]()
En als je in een afgelegen gebied in Siberië ging werken, kreeg je ook meer loon.
Kanalen Eiland en OverVecht vind ik ook niet het summum van bouwstandaarden ...quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:04 schreef silverhill het volgende:
[..]
True, maar de manier waarop en de bouwstandaarden kun je nou niet echt een pluspunt noemen.
3000 woningen in Nederland < 275000quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn aantoonbaar minder huizen dan woningzoekenden, dus al werkten ze allemaal 80 uur, dan nog waren er te weinig. Dus je praat gewoon moraliserende boomer stierenschijt.
Daar is ook een reden voor.quote:Op vrijdag 5 september 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Polarisatie aan beide zijden.
Jammer dat nog maar weinig mensen in het ‘midden’ zitten. Denk dat je er dan veel sneller uitkomt samen.
Dat maakt ook geen fuck uit. Politici bouwen geen woningen, die bouwen regels en wetten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
heeft allemaal met de woningnood te maken, mensen weten niet meer waarop ze moeten stemmen om een woning te krijgen
politici maken bestemmingsplannen en geven vergunningenquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat maakt ook geen fuck uit. Politici bouwen geen woningen, die bouwen regels en wetten.
Hoeveel zoekenden denk je dat er zijn?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:04 schreef blomke het volgende:
[..]
3000 woningen in Nederland < 275000
https://www.funda.nl/zoek(...)sort=%22date_down%22
ik heb hier nog twee kamerbewoners 28 en 32 die allebei ook graag een leuk betaalbaar flatje zouden willen hebben om met een vriendin een klein gezinnetje te bouwenquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoeveel zoekenden denk je dat er zijn?
Ik denk dat mensen een stuk egoïstischer zijn geworden. De maatschappij is individualistischer geworden.quote:
Het gaat om je kinderen? Misschien buiten de randstad kijken en Utrecht?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb hier nog twee kamerbewoners 28 en 32 die allebei ook graag een leuk betaalbaar flatje zouden willen hebben om met een vriendin een klein gezinnetje te bouwen
maar het zit er niet in voor ze
"Na ons de zondvloed"quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen een stuk egoïstischer zijn geworden. De maatschappij is individualistischer geworden.
nee mijn kinderen zijn alle drie goed onder de pannen zoals dat heetquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat om je kinderen? Misschien buiten de randstad kijken en Utrecht?
En ze zijn nog vrijgezel? Wonen ze nog bij jou?
Hebben ze wel een vriendin?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb hier nog twee kamerbewoners 28 en 32 die allebei ook graag een leuk betaalbaar flatje zouden willen hebben om met een vriendin een klein gezinnetje te bouwen
maar het zit er niet in voor ze
Je vergist je, dat doen ambtenaren. Die afhankelijk zijn van het politieke beleid. Dat nergens op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
politici makenbestemmingsplannen en geven vergunningen
Ook niet (altijd). Ook daarin is een koper afhankelijk van veel externen. Buitenlanders bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
bouwen kan de koper van de kavel zelf wel
Factor 10.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen een stuk egoïstischer zijn geworden. De maatschappij is individualistischer geworden.
nou ne dat houd niet erg hequote:
Lijkt me niet, zelfs ik weet het.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
historisch besef onder jongeren is dan dus ook deplorabel.
DDR is volgens hen waarschijnlijk een kpop band
de poliitiek wil niet in weilanden bouwen, waarom niet ? weet ik nietquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Je vergist je, dat doen ambtenaren. Die afhankelijk zijn van het politieke beleid. Dat nergens op gebaseerd is.
Wellicht even uitleggen? Ik begrijp hier geen ruk van.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ne dat houd niet erg he
paar weken , maar geen vooruitzichten , dan haken de dames af
Zeker weten dat het alleen maar te maken heeft met het niet bezitten van een eigen woning?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ne dat houd niet erg he
paar weken , maar geen vooruitzichten , dan haken de dames af
ja tegenwoordig moet je als potentiële partner niet alleen een flinke piemel hebben maar ook een woningquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Wellicht even uitleggen? Ik begrijp hier geen ruk van.
D'66 wel. Tja, dat zijn volgens sommige fokkers de communisten met een hip neoliberaal sausje.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de poliitiek wil niet in weilanden bouwen, waarom niet ? weet ik niet
nou een woning ,flat ofzo, in ieder geval niet een kamerquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zeker weten dat het alleen maar te maken heeft met het niet bezitten van een eigen woning?
Ah zo. Maar dat was 20 - 30 jaar geleden toch niet anders? Althans, je had destijds ook wel vrouwen die op stumperds vielen die liever lui dan moe waren en dus niks buiten hun eigen comfort zone uitvraten. Maar tegenwoordig gaat het alleen om HP?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja tegenwoordig moet je als potentiële partner niet allen een flinke piemel hebben maar ook een woning
nou ik had 40 jaar geleden, ook geen grote piemel maar wel een prachtige standaard Premie A woning met mijn salarisjequote:Op vrijdag 5 september 2025 22:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah zo. Maar dat was 20 - 30 jaar geelden toch niet anders? Althans, je had destijds wel vrouwen die op stumperds vielen die liever lui dan moe waren en dus niks buiten hun eigen comfort zone uitvraten.
Ja, nou en? Als er iets serieus ontstaat kan er wel samen gekeken worden naar grotere woonruimte.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou een woning ,flat ofzo, in ieder geval niet een kamer
ik weet niet , ze staan al eeuwen ingeschreven voor een woningquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, nou en? Als er iets serieus ontstaat kan er wel samen gekeken worden naar grotere woonruimte.
Zo heb ik het ook gedaan met m’n ex.
Maar ergens gaat het na een paar weken dus al mis.
die willen wel in weilanden bouwen, het inzicht is weg bij de politiek, die maken zich druk om hun hypotheek toeslagquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:30 schreef blomke het volgende:
[..]
D'66 wel. Tja, dat zijn volgens sommige fokkers de communisten met een hip neoliberaal sausje.
Ja, die Rutte is absoluut een aalgladde linkse rakker. Daarvoor hoef ik het niet te kijken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 18:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Extreemlinks net zo. Alleen extreemlinks is vaak net wat gladder.
Maar er zijn dus inderdaad situaties waar extreemlinks volledig op een lijn zit met extreemrechts.
Bekijk maar eens wat videos van deze extreemlinkse rakkers.
Bekijk deze YouTube-video
Ah, net als mikey ook geen inhoudelijke bijdrage. Kenmerkend.quote:Op zaterdag 6 september 2025 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, die Rutte is absoluut een aalgladde linkse rakker. Daarvoor hoef ik het niet te kijken.
Rutte kon met de duivel een coalitie vormen zolang hij maar MP wasquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |