abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:43:36 #152
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218695689
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:43 schreef nostra het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/live/qJU5oG-Xz3A?si=BIODTRDSezL3lwRU

Ff scrollen, nu ongeveer 2,5 uur terug
Ahh thnx!!! ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:44:10 #153
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218695700
Dat is wel ver terug scrollen :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218695816
Het lijkt erop dat de enige asset van Yesilgöz nog "handen af van de HRA is". En voor de rest dat alle andere partijen vies en voos zijn.

quote:
De "extremen" leveren niet en met GL-PvdA krijg je geen stabiel kabinet, zei Yesilgöz zaterdag op het partijcongres in Den Bosch.
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet. :D

Als men deze haatdragende dame aanhoudt gaat het naar minder dan 10 zetels naar wij hopen. :9
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218695867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Het midden is afhankelijk van de positie van de andere partijen en hoe je die classificeert. Als je de SP ziet als constante, dan is het naar rechts opgeschoven. En in 2021 was nationalisatie ook een vies woord geworden bij de SP, want ze wilden wel serieus genomen worden. (Toen was ik er toevallig lid van, dus ik heb alle discussies meegekregen.)
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:12:28 #156
375570 crew  Cyan9
pi_218696086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218696113
quote:

[..]
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
[ afbeelding ]
Wat een interessante verschuivingen.
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:15:58 #158
375570 crew  Cyan9
pi_218696132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:54 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt erop dat de enige asset van Yesilgöz nog "handen af van de HRA is". En voor de rest dat alle andere partijen vies en voos zijn.
[..]
Een stabiel kabinet is waar zij naar snakt. Maar dan niet met verwerpelijk links. Want die "leveren" niet. :D

Als men deze haatdragende dame aanhoudt gaat het naar minder dan 10 zetels naar wij hopen. :9
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.
pi_218696138
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Eén van de meest prominente GL kamerleden zet zich anders al jaren in voor mensen die moeite hebben met het meekomen in de samenleving. Ik vind dit dan ook (nog steeds) een hele bijzondere take.
Wie dan en hoe?
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:19:07 #160
375570 crew  Cyan9
pi_218696157
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wie dan en hoe?
Lisa Westerveld zet zich al jaren actief in voor o.a. de jeugdzorg, gehandicaptenzorg, GGZ, etc.
pi_218696162
quote:
83s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vraag me bij zulke uitspraken altijd af of de VDD ook enig reflecterend vermogen heeft, als constante factor in de afgelopen tig regeringen. Ik geloof het niet.
Nou ja dat was ook wat mij zeer verbaasde of eigenlijk ook gewoon niet natuurlijk. Dan heb je het altijd voor het zeggen gehad en toch is "het" de schuld van "les autres". Rechts richt de schade aan omdat ze dat kunnen maar links heeft dat toch gedaan. Niet begrijpelijk.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:20:13 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218696169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wie dan en hoe?
Westerveld denk ik. Da's niet direct zo'n wereldvreemde bakfietser als je in de Amsterdamse GL-kringen tegenkomt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:22:05 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218696189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Groen Links is elitair woke

heeft niets met zorg en aandacht voor de arbeider , meer met groen zijn tot in het extreme, zelfs onkruid heeft meer hun aandacht dan een dakloze vrouw
Maar krijgen ze de kans dan gaan ze graag business class vliegen als een kardashian

nu is de beste realistische keuze het CDA of JA 21
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:24:55 #164
375570 crew  Cyan9
pi_218696208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heeft niets met zorg en aandacht voor de arbeider , meer met groen zijn tot in het extreme, zelfs onkruid heeft meer hun aandacht dan een dakloze vrouw
Heeft niks met zorg.. Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Lees je eens fatsoenlijk in en hou op met rotzooi schoppen.
pi_218696267
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.
pi_218696328
Dat elitaire van GL is vooral een frame. En als het allemaal zo extreem is, dan valt het GL-PvdA-programma vast wel compleet af te fikken zonder er een karikatuur van te maken. Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
pi_218696348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij gaat nooit meer iets bijleren. De mening staat altijd vast als een rots. Het eigen particuliere gelijk. Zelfs God kan zoiets niet veranderen als Ze dat al zou willen.
Hen: god is een non-binaire genderqueer.
pi_218696412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Hen: god is een non-binaire genderqueer.
Geen idee of Zij dat ook zo ziet. Voor mij het het een oude wijze Vrouw die er nog best goed uitziet voor haar leeftijd. Maar dat is voor iedereen toch anders, het Godsbeeld.
pi_218696431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Ja daar stip je wel een lastig puntje aan inderdaad. :-)
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:39:37 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218696481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
Dat elitaire van GL is vooral een frame. En als het allemaal zo extreem is, dan valt het GL-PvdA-programma vast wel compleet af te fikken zonder er een karikatuur van te maken. Om de een of andere onverklaarbare reden lukt dat de meeste felle tegenstanders totaal niet.
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:41:53 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218696501
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nouja, niet helemaal een frame natuurlijk. De partij spreekt voornamelijk mensen uit de hogere middenklasse uit de grote steden aan, in het bijzonder hoogopgeleide jonge vrouwen. Als je dan in een doorzonwoning ergens in de periferie woont, dan is dat aardig elitair.
Juist, en dat staat heel ver van de Pvda arbeiders die hun partij bespraken in het koffielokaal en de kroeg
en aandachtig luisterden als Den Uyll een toespraak hield
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 06-09-2025 17:47:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:42:17 #172
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218696507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Wat een interessante verschuivingen.
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.

pi_218696532
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mja, het lijkt economisch allemaal wat linkser te worden maar ik kan niet helemaal bedenken waarin je dat concreet terug ziet. Cultureel verschuift er weinig, hoewel het kompas van 23 juist op die as verschuiving naar beide flanken laat zien.
Ik vind het wel aardig om te zien dat GL en de PvdA dus inderdaad al die tijd behoorlijk dicht bij elkaar lagen (de hele reden voor die fusie), terwijl er nu vanuit rechts wordt gedaan alsof de PvdA eerst een heel redelijke middenpartij was en GL een extremistisch bolwerk.

Ook wel opvallend dat de SGP ineens flink minder conservatief geworden zou zijn. Ben wel benieuwd waarom.
pi_218696650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
Wilders is nog altijd een VVD'er in hart en nieren. Het is ook aan Wilders te danken dat de stekker eruit getrokken is. En dat eigenlijk omdat NSC niet rechts genoeg was.

Als het aan de PVV en VVD had gelegen waren ze doorgegaan.

Daarom.. staan straks PVV - Ja21 - BBB - FvD en SGP met open armen klaar dan krijg je een opening tot het verhaal dat NSC gelukkig niet meer bestaat en dat men een kans op het meest rechtse kabinet ooit ook niet zomaar kan laten lopen in het landsbelang. Dus dat gaan lange gesprekken worden weer.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:59:03 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218696658
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Heel veel anderen trouwens ook, Ineke van Gent, Ab Harrewijn, meer recent Dorrit de Jong in Amsterdam. Dat hele rechtse frame slaat van GL als partij zonder oog voor armoede slaat nergens op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:59:29 #176
346939 Janneke141
pi_218696662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:58 schreef Beathoven het volgende:

Nee joh. Verantwoordelijkheid past helemaal niet in het concept van de PVV.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:59:56 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218696667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wilders is nog altijd een VVD'er in hart en nieren. Het is ook aan Wilders te danken dat de stekker eruit getrokken is. En dat eigenlijk omdat NSC niet rechts genoeg was.

Daarom.. staan straks PVV - Ja21 - BBB - FvD en SGP met open armen klaar dan krijg je een opening tot het verhaal dat NSC gelukkig niet meer bestaat en dat men een kans op het meest rechtse kabinet écht niet kan laten lopen in het landsbelang.
Wilders moet gaan fuseren met JA 21 en zelf iets leuks gaan doen bij zijn vriend Orban
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:01:35 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218696685
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Met wetenschap heeft dat model weinig te maken, verder is hier de methodologische verantwoording te vinden en dat is, zoals ik al eerder schreef, niet veel: https://home.kieskompas.nl/nl/tools/hoe-werkt-het-kieskompas/

Wat staat hier:
quote:
Het logaritme van Kieskompas
De positie in het politieke landschap van politieke partijen en van de invuller is geen simpele optelling van de antwoorden van de stellingen. Het logaritme is als volgt. Eerst wijzen wij de stellingen toe aan een van de twee dimensies (links/rechts of conservatief/progressief). Vervolgens berekenen wij het gemiddelde van de antwoorden per dimensie. Die twee getallen bepalen de positie in het landschap.
en hier:

quote:
Over het bepalen van de dimensies van de stellingen (schaling)
Rekenen we de stelling mee op de links/rechts as of op de conservatief/progressief as? Deze keuze bepalen aan de hand van de volgende analyses en inzichten:
1. Gecondenseerde kennis. Op basis van onze ervaring maken we een eerste inschatting.
???

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 06-09-2025 18:14:32 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:14:54 #179
346939 Janneke141
pi_218696773
Ik ben héél benieuwd wat het kieskompas met logaritmes doet. log (stelling 1 * stelling 2) = stelling 1 + stelling 2?
pi_218696825
Nou ja, iedereen snapt toch wel dat de precieze positionering geen exacte wetenschap is? Het lijkt me vooral interessant hoe ze onderlinge verhoudingen bepalen en wat verschuivingen veroorzaakt. Of bij wijze van voorbeeld: welke standpunten zorgen ervoor dat Denk stevig in de progressieve helft staat?
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:25:04 #181
346939 Janneke141
pi_218696844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja, iedereen snapt toch wel dat de precieze positionering geen exacte wetenschap is? Het lijkt me vooral interessant hoe ze onderlinge verhoudingen bepalen en wat verschuivingen veroorzaakt. Of bij wijze van voorbeeld: welke standpunten zorgen ervoor dat Denk stevig in de progressieve helft staat?
Allicht, maar dan kan het toch nooit zo zijn dat je uitleg hoe je dat positioneert, totale flauwekul is?

Natuurlijk moet je keuzes en aannames maken als je zo'n positionering maakt. En als je daar dan al uitleg bij schrijft, maak er dan in elk geval iets fatsoenlijks van.
pi_218696849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is een bizar staaltje projectie, maar die projectie zijn we de laatste tijd van de VVD gewend.
No lies detected though.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218696873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Allicht, maar dan kan het toch nooit zo zijn dat je uitleg hoe je dat positioneert, totale flauwekul is?

Natuurlijk moet je keuzes en aannames maken als je zo'n positionering maakt. En als je daar dan al uitleg bij schrijft, maak er dan in elk geval iets fatsoenlijks van.
Het is op z'n best een heel wazig verhaal ja.
pi_218696968
Vroeger verweet men GL geitenwollensokdragers en boomknuffelaars te zijn.. En dat zou al heel erg zijn.
Nu is het verwijt ... extreem te zijn. Extreem in wat ?....
Je kunt standpunten van GL nemen voor een stropop en die zelf gemaakte foute mening toewijzen aan de PvdA.
Leuk voor VVD-ers en ideologisch verwanten. Maar het CDA is gevaarlijker voor de VVD qua stemmenverlies.
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:41:46 #185
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218696973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Met wetenschap heeft dat model weinig te maken, verder is hier de methodologische verantwoording te vinden en dat is, zoals ik al eerder schreef, niet veel: https://home.kieskompas.nl/nl/tools/hoe-werkt-het-kieskompas/

Wat staat hier:
[..]
en hier:
[..]
???

[ afbeelding ]
Het is sociale wetenschap natuurlijk, geen natuurkunde. Waar het op neer komt is dat je met achtergrond kennis van ideologieën en uitgangspunten en de posities van die ideologieën prima een eerste indeling kunt maken van wat het spectrum is, wat dat spectrum beslaat en waar welke partijen zich globaal op dat spectrum bevinden. Vervolgens verfijn je die positionering door stellingen te ontwikkelen die uitslaan naar links / rechts (economisch) of progressief / conservatief (cultureel).

Dat is precies wat hier gebeurt, en dan kun je inderdaad afvragen of dat allemaal exact kloppen -wat nooit zo zal zijn. Maar het klopt genoeg, om vervolgens de onderlinge verhoudingen scherp te krijgen en daarvoor is de hier genoemde methode natuurlijk prima. Het punt blijft wel dat het altijd een momentopname is omdat ideeën en daarmee standpunten veranderen in de tijd. Dat zie je dan ook duidelijk terug als je verschillende jaren naast elkaar legt.

pi_218697010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
GL is een partij met twee gezichten, waar de meerderheid van de kiezers op stemt wegens het klimaat. Ze demonstreren nu voor het milieu, niet meer voor de minderheden of de onderkant van de samenleving. Daarvoor moet je tegenwoordig bij partijen zoals de SP, DENK en de PvdD zijn.
Ik durf aardig wat geld te zetten dat de meerderheid van de UvA bestormers GL stemmers zijn.

Snap uiteraard dat de milieu omschrijving net iets beter uitkomt tegenwoordig (laatste wat je wilt is dat de stemmer baskische taferelen voor zich zal zien), maar ik weet niet in hoeverre de gemiddelde Nederlander erin zal trappen. Denk dat een deel van de stemmers het maar voor lief zal aannemen en hoopt dat lastige vragen achterwege zullen blijven.
pi_218697027
Leuke vraag voor bij de filosofieles: stel dat iemand die de nationale politiek redelijk volgt uit de losse pols zo'n indeling zou maken, is die dan meer, minder of net zo waarheidsgetrouw dan/als de indeling van KiesKompas?
pi_218697050
Dat de PvdA/Groenlinks door Vandaag Inside in die 'extreem-linkse' hoek wordt gedrukt was wel te verwachten. Maar dat bijvoorbeeld ook de talkshaw van BNN/VARA er vrolijk aan meedoet is wel bijzonder.
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:50:20 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218697061
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ik vind het wel aardig om te zien dat GL en de PvdA dus inderdaad al die tijd behoorlijk dicht bij elkaar lagen (de hele reden voor die fusie), terwijl er nu vanuit rechts wordt gedaan alsof de PvdA eerst een heel redelijke middenpartij was en GL een extremistisch bolwerk.
Is dan ook hysterisch feitenvrij gejank waar niemand aandacht aan hoeft te besteden :).
Antifa
pi_218697125
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:48 schreef Breekfast het volgende:
Dat de PvdA/Groenlinks door Vandaag Inside in die 'extreem-linkse' hoek wordt gedrukt was wel te verwachten. Maar dat bijvoorbeeld ook de talkshaw van BNN/VARA er vrolijk aan meedoet is wel bijzonder.
Heel bijzonder zelfs :P :D
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:13:27 #191
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218697254
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:48 schreef Breekfast het volgende:
Dat hangt er vanaf vanaf waar in het spectrum je wenst het woord extreem te gebruiken. Het is in ieder geval overduidelijk géén middenpartij - wat men zelf ook beweert.

pi_218697393
quote:

[..] (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):
Dat is op veel onderwerpen toch gewoon overduidelijk het geval?
Daarin zijn partijen als de PVV gewoon zeer succesvol geweest.
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:26:48 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218697438
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is op veel onderwerpen toch gewoon overduidelijk het geval?
Daarin zijn partijen als de PVV gewoon zeer succesvol geweest.
De linkse beweging was 30-40 jaar geleden iig een stuk populairder. Tegenwoordig is iedereen rechts reactionair lijkt het wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218697472
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heel veel anderen trouwens ook, Ineke van Gent, Ab Harrewijn, meer recent Dorrit de Jong in Amsterdam. Dat hele rechtse frame slaat van GL als partij zonder oog voor armoede slaat nergens op.
Uiteraard. Maar het doet het lekker in de rechtse circlejerk.
pi_218697487
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
De linkse beweging was 30-40 jaar geleden iig een stuk populairder. Tegenwoordig is iedereen rechts reactionair lijkt het wel.
Nederland vergrijst en wordt steeds conservatiever.
pi_218697499
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nederland vergrijst en wordt steeds conservatiever.
En nu leeft het communisme ook weer onder jongeren op.
Bijzonder wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:33:41 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218697513
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzonder wel.
Sja die worden aan hun lot overgelaten met enorme studieschulden en een onmogelijke huizenmarkt, ik snap dat wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218697516
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzonder wel.
Ach, dat lijkt me een nogal marginale beweging. En vooral een reactie op de normalisering van uiterst rechts…
pi_218697535
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, dat lijkt me een nogal marginale beweging. En vooral een reactie op de normalisering van uiterst rechts…
Ik hoop dat het ook marginaal blijft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218697547

Deze opvattingen worden niet als politiek radicalisme genoemd door velen. Maar het is het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')