Dat valt nog wel mee. Al snap ik dat iemand die het over de inhoud in plaats van over ideologische stokpaardjes wil hebben al snel een messias lijkt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oh god weer een nieuwe messias.
Oh god weer iemand die het wel over de inhoud heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee. Al snap ik dat iemand die het over de inhoud wil hebben al snel een messias lijkt.
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.quote:VVD-fractievoorzitter Dilan Yesilgöz haalt in haar toespraak uit naar PVV-leider Geert Wilders. Hij loopt altijd weg, zegt zij. Tegen mensen die op de PVV willen stemmen zegt zij: "Een stem op Geert is een verloren stem."
Yesilgöz zegt ook dat een 'stabiel kabinet met PvdA/GL' niet gaat lukken, maar echt uitsluiten -zoals bij de PVV wel is gedaan- doet zij niet. "GL heeft de PvdA zo ver uit het midden gerukt", zegt zij. "Het lijkt alsof de PvdA niet meer bestaat." Ze koerst op een 'centrumrechts' kabinet. "Dat is geen droombeeld: dat kan."
Dit is een bizar staaltje projectie, maar die projectie zijn we de laatste tijd van de VVD gewend.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
"GL heeft de PvdA zo ver uit het midden gerukt", zegt zij. "Het lijkt alsof de PvdA niet meer bestaat."
Ik heb haar toespraak gemistquote:Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
Als GL-PvdA op 35 zetels had gestaan zou ik waarschijnlijk op Ouwehand stemmen als blijk van waardering voor haar oeuvre.quote:
Nu stem je GL-PvdA?quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als GL-PvdA op 35 zetels had gestaan had ik waarschijnlijk op Ouwehand gestemd.
Soort van een strategische stem begrijp ik?quote:
Komop, hij heeft 'marxist' in zijn ondertitel, wat verwacht je?quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Soort van een strategische stem begrijp ik?
Dat snap ik dan weer niet
whoops.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komop, hij heeft 'marxist' in zijn ondertitel, wat verwacht je?
Nee, geen strategische stem, inhoudelijk sta ik dichter bij PvdA/GL maar ik hou wel enorm van de snedigheid van Ouwehand tijdens kamerdebatten en bovendien vind ik dat PvdD het onder Ouwehand uitstekend doet als linkse waakhond.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Soort van een strategische stem begrijp ik?
Dat snap ik dan weer niet
Dat is uiteraard met een knipoog.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komop, hij heeft 'marxist' in zijn ondertitel, wat verwacht je?
Projectie? Het is waar. En aangezien de VVD zelf naar rechts is opgeschoven - snap ik de weerzin wel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is een bizar staaltje projectie, maar die projectie zijn we de laatste tijd van de VVD gewend.
Neuh, het is juist de VVD die onder hypnose van de PVV naar rechts op is geschoven en daarom niet meer voor rede vatbaar is. GL/PvdA zou gewoon graag een stabiele middencoalitie willen, zoals PvdA en GL altijd middencoalities steunden.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Projectie? Het is waar. En aangezien de VVD zelf naar rechts is opgeschoven - snap ik de weerzin wel.
Jouw familie is dan uitzonderlijk als je kijkt naar het aantal Nederlandse clubs in landen als Australie en Canada, waar tot op de dag van vandaag (nakomelingen van) emigranten Koningsdag vieren, drop en hagelslag eten en oliebollen bakken met Oud en Nieuw en de wanden versierd zijn met foto's van het Koninklijk Huis en de boekenplanken uitsluitend Nederlandse boeken (van Leni Saris en zo) bevatten. Er zijn zelfs webwinkels die de emigranten voorzien van Nederlandsche waar, zoals drop, hagelslag, pindakaas e.d.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oom en tante zijn vroeger geëmigreerd naar Australië. Mijn neef en nichten zijn 100% Australiër. Hebben totaal niets meer met Nederland, behalve dat er familie woont. Zo ook aan mijn mans kant.
Marokkanen in Nederland voelen zich zelfs in de vierde generatie meer Marokkaan dan Nederlander.
Het gaat niet om degene die emigreert, maar om de nakomelingen. Je zou mogen verwachten dat die zich 100% Nederlander voelen, maar dat is absoluut niet zo.
De VVD is zeker rechts geworden. Maar GL was altijd al radicaal links, zij het niet extreem. Maar een middenpartij zeker niet. GL heeft zodoende ook nog nooit een middencoalitie ondersteund. De eerste en laatste die die kans had was Klaver, en die paste daarvoor.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is juist de VVD die onder hypnose van de PVV naar rechts op is geschoven en daarom niet meer voor rede vatbaar is. GL/PvdA zou gewoon graag een stabiele middencoalitie willen, zoals PvdA en GL altijd middencoalities steunden.
GL is een partij met twee gezichten, waar de meerderheid van de kiezers op stemt wegens het klimaat. Ze demonstreren nu voor het milieu, niet meer voor de minderheden of de onderkant van de samenleving. Daarvoor moet je tegenwoordig bij partijen zoals de SP, DENK en de PvdD zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De VVD is zeker rechts geworden. Maar GL was altijd al radicaal links, zij het niet extreem. Maar een middenpartij zeker niet. GL heeft zodoende ook nog nooit een middencoalitie ondersteund. De eerste en laatste die die kans had was Klaver, en die paste daarvoor.
De PvdA was wel een middenpartij natuurlijk, maar hokt nu samen met de radicalen van GL en is daardoor net een tandje minder midden geworden - zeg maar. Dat hun eigen kiezers denken dat die club wel midden is, is me een raadsel en zal wel iets van zelfprojectie of cognitieve dissonantie zijn.
Zelfs op het kieskompas landt die club buiten de middenring.
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
GL is een partij met twee gezichten, waar de meerderheid van de kiezers op stemt wegens het klimaat. Ze demonstreren nu voor het milieu, niet meer voor de minderheden of de onderkant van de samenleving. Daarvoor moet je tegenwoordig bij partijen zoals de SP, DENK en de PvdD zijn.
Klopt, maar nou niet bepaald het bewijs van een consequente opstelling als zgn middenpartij.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Aglarrr is het Kunduz akkoord vergeten (wat betreft steun van GroenLinks aan een midden-coalitie).
Maar dat denken veel mensen wel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Kieskompas neem ik niet serieus en was gewoon een middenpartij.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De VVD is zeker rechts geworden. Maar GL was altijd al radicaal links, zij het niet extreem. Maar een middenpartij zeker niet. GL heeft zodoende ook nog nooit een middencoalitie ondersteund. De eerste en laatste die die kans had was Klaver, en die paste daarvoor.
De PvdA was wel een middenpartij natuurlijk, maar hokt nu samen met de radicalen van GL en is daardoor net een tandje minder midden geworden - zeg maar. Dat hun eigen kiezers denken dat die club wel midden is, is me een raadsel en zal wel iets van zelfprojectie of cognitieve dissonantie zijn.
Zelfs op het kieskompas landt die club buiten de middenring.
Groen inks heeft echt totaal niets met middencoalitie te makenquote:Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is juist de VVD die onder hypnose van de PVV naar rechts op is geschoven en daarom niet meer voor rede vatbaar is. GL/PvdA zou gewoon graag een stabiele middencoalitie willen, zoals PvdA en GL altijd middencoalities steunden.
GL die de PvdA onbestuurlijk of onbetamelijk zou maken is wederom een voorbeeld van de wet van -XOR-.
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kieskompas neem ik niet serieus en was gewoon een middenpartij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |