abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:49:24 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218694559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Oh god weer een nieuwe messias.
Dat valt nog wel mee. Al snap ik dat iemand die het over de inhoud in plaats van over ideologische stokpaardjes wil hebben al snel een messias lijkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218694566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat valt nog wel mee. Al snap ik dat iemand die het over de inhoud wil hebben al snel een messias lijkt.
Oh god weer iemand die het wel over de inhoud heeft.
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:06:11 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218694653
quote:
VVD-fractievoorzitter Dilan Yesilgöz haalt in haar toespraak uit naar PVV-leider Geert Wilders. Hij loopt altijd weg, zegt zij. Tegen mensen die op de PVV willen stemmen zegt zij: "Een stem op Geert is een verloren stem."

Yesilgöz zegt ook dat een 'stabiel kabinet met PvdA/GL' niet gaat lukken, maar echt uitsluiten -zoals bij de PVV wel is gedaan- doet zij niet. "GL heeft de PvdA zo ver uit het midden gerukt", zegt zij. "Het lijkt alsof de PvdA niet meer bestaat." Ze koerst op een 'centrumrechts' kabinet. "Dat is geen droombeeld: dat kan."
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:12:24 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218694662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
"GL heeft de PvdA zo ver uit het midden gerukt", zegt zij. "Het lijkt alsof de PvdA niet meer bestaat."
Dit is een bizar staaltje projectie, maar die projectie zijn we de laatste tijd van de VVD gewend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:32:57 #130
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218694844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Yesilgoz probeert zich verwoed te positioneren dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ze zich wil gaan positioneren.
Ik heb haar toespraak gemist :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:37:27 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218694875
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Gewoon op de PvdD stemmen _O_
Als GL-PvdA op 35 zetels had gestaan zou ik waarschijnlijk op Ouwehand stemmen als blijk van waardering voor haar oeuvre.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:38:16 #132
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218694883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als GL-PvdA op 35 zetels had gestaan had ik waarschijnlijk op Ouwehand gestemd.
Nu stem je GL-PvdA?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:38:56 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218694888
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:38 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Nu stem je GL-PvdA?
Ja, hoogstwaarschijnlijk
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:40:22 #134
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218694910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, hoogstwaarschijnlijk
Soort van een strategische stem begrijp ik?
Dat snap ik dan weer niet :s)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:45:47 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218694948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Komop, hij heeft 'marxist' in zijn ondertitel, wat verwacht je? :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:46:21 #136
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218694951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
whoops.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:48:27 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218694968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Nee, geen strategische stem, inhoudelijk sta ik dichter bij PvdA/GL maar ik hou wel enorm van de snedigheid van Ouwehand tijdens kamerdebatten en bovendien vind ik dat PvdD het onder Ouwehand uitstekend doet als linkse waakhond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:50:05 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218694979
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is uiteraard met een knipoog. ;)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:54:18 #139
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218695030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is een bizar staaltje projectie, maar die projectie zijn we de laatste tijd van de VVD gewend.
Projectie? Het is waar. En aangezien de VVD zelf naar rechts is opgeschoven - snap ik de weerzin wel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:59:49 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218695128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Projectie? Het is waar. En aangezien de VVD zelf naar rechts is opgeschoven - snap ik de weerzin wel.
Neuh, het is juist de VVD die onder hypnose van de PVV naar rechts op is geschoven en daarom niet meer voor rede vatbaar is. GL/PvdA zou gewoon graag een stabiele middencoalitie willen, zoals PvdA en GL altijd middencoalities steunden.

GL die de PvdA onbestuurlijk of onbetamelijk zou maken is wederom een voorbeeld van de wet van -XOR-.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:07:12 #141
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218695215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn oom en tante zijn vroeger geëmigreerd naar Australië. Mijn neef en nichten zijn 100% Australiër. Hebben totaal niets meer met Nederland, behalve dat er familie woont. Zo ook aan mijn mans kant.

Marokkanen in Nederland voelen zich zelfs in de vierde generatie meer Marokkaan dan Nederlander.

Het gaat niet om degene die emigreert, maar om de nakomelingen. Je zou mogen verwachten dat die zich 100% Nederlander voelen, maar dat is absoluut niet zo.
Jouw familie is dan uitzonderlijk als je kijkt naar het aantal Nederlandse clubs in landen als Australie en Canada, waar tot op de dag van vandaag (nakomelingen van) emigranten Koningsdag vieren, drop en hagelslag eten en oliebollen bakken met Oud en Nieuw en de wanden versierd zijn met foto's van het Koninklijk Huis en de boekenplanken uitsluitend Nederlandse boeken (van Leni Saris en zo) bevatten. Er zijn zelfs webwinkels die de emigranten voorzien van Nederlandsche waar, zoals drop, hagelslag, pindakaas e.d.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:15:31 #142
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218695311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, het is juist de VVD die onder hypnose van de PVV naar rechts op is geschoven en daarom niet meer voor rede vatbaar is. GL/PvdA zou gewoon graag een stabiele middencoalitie willen, zoals PvdA en GL altijd middencoalities steunden.

De VVD is zeker rechts geworden. Maar GL was altijd al radicaal links, zij het niet extreem. Maar een middenpartij zeker niet. GL heeft zodoende ook nog nooit een middencoalitie ondersteund. De eerste en laatste die die kans had was Klaver, en die paste daarvoor.

De PvdA was wel een middenpartij natuurlijk, maar hokt nu samen met de radicalen van GL en is daardoor net een tandje minder midden geworden - zeg maar. Dat hun eigen kiezers denken dat die club wel midden is, is me een raadsel en zal wel iets van zelfprojectie of cognitieve dissonantie zijn.

Zelfs op het kieskompas landt die club buiten de middenring.

pi_218695436
Aglarrr is het Kunduz akkoord vergeten (wat betreft steun van GroenLinks aan een midden-coalitie).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218695479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De VVD is zeker rechts geworden. Maar GL was altijd al radicaal links, zij het niet extreem. Maar een middenpartij zeker niet. GL heeft zodoende ook nog nooit een middencoalitie ondersteund. De eerste en laatste die die kans had was Klaver, en die paste daarvoor.

De PvdA was wel een middenpartij natuurlijk, maar hokt nu samen met de radicalen van GL en is daardoor net een tandje minder midden geworden - zeg maar. Dat hun eigen kiezers denken dat die club wel midden is, is me een raadsel en zal wel iets van zelfprojectie of cognitieve dissonantie zijn.

GL is een partij met twee gezichten, waar de meerderheid van de kiezers op stemt wegens het klimaat. Ze demonstreren nu voor het milieu, niet meer voor de minderheden of de onderkant van de samenleving. Daarvoor moet je tegenwoordig bij partijen zoals de SP, DENK en de PvdD zijn.
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:31:43 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218695537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
GL is een partij met twee gezichten, waar de meerderheid van de kiezers op stemt wegens het klimaat. Ze demonstreren nu voor het milieu, niet meer voor de minderheden of de onderkant van de samenleving. Daarvoor moet je tegenwoordig bij partijen zoals de SP, DENK en de PvdD zijn.
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.

zaterdag 6 september 2025 @ 16:32:51 #146
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218695544
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Aglarrr is het Kunduz akkoord vergeten (wat betreft steun van GroenLinks aan een midden-coalitie).
Klopt, maar nou niet bepaald het bewijs van een consequente opstelling als zgn middenpartij.

pi_218695567
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
GL was überhaupt al nooit voor mensen aan de onderkant van de samenleving - daar zaten toch altijd al macrobioten en montessorimensen. Romantici en idealisten waarvan een deel -overtuigd van hun gelijk- van harte bereid was en is om de barricades op te gaan / geweld te gebruiken.
Maar dat denken veel mensen wel.

Voor sociaal links is het tegenwoordig een puzzel.
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:35:33 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218695595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kieskompas neem ik niet serieus en was gewoon een middenpartij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:39:18 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218695638
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

GL die de PvdA onbestuurlijk of onbetamelijk zou maken is wederom een voorbeeld van de wet van -XOR-.
Groen inks heeft echt totaal niets met middencoalitie te maken

laat dat alsjeblieft niet gebeuren
straks moet ik verplicht de tegels uit mijn tuin halen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:39:33 #150
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218695644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kieskompas neem ik niet serieus en was gewoon een middenpartij.
Ja, dat kun jij wel niet serieus nemen, maar dat bewijst alleen maar dat ik gelijk heb voor wat betreft die cognitieve dissonantie. Want achter het kieskompas zit toch de afdeling politicologie van VU en heeft dus een prima wetenschappelijk fundament. Als je dan de positie van GL terugkijkt, dan zie je dat die altijd al in de linkerbovenhoek, ver buiten het midden zitten in een trend waarin een groot deel van de politieke partijen überhaupt naar links verschuiven (om de volstrekt debiele claim dat het midden naar rechts beweegt op voorhand maar even ontkracht te hebben):

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')