Onder de naam Bright Eyes bracht hij vorig jaar het monumentale album Lifted... uit. Hierop zijn vooral lo-fi nummers te horen, waarin hij zich als een nieuwe Bob Dylan presenteert (qua zeggingskracht vooral). Verder leunt hij op roots. Dit megatalent heeft op 22-jarige leeftijd al 7 platen uit, waaronder slechts 2 jeugdzondes.
Iemand die hem kent? Zo niet, ga zijn plaat eens luisteren!
quote:Maar dit topic ging toch over Bright Eyes?
Indie rock outfit Desaparecidos became a side project for Bright Eyes' singer/guitarist Conor Oberst by the end of 2000. The band's debut came when they played live for the first time at a benefit concert on April 21, 2001. Named Desaparecidos after the 1970s practice of some South American governments kidnapping dissidents and tossing them out of airplanes into the ocean, Desaparecidos' lyrics are based on the loss of human values, supported by high-energy vocals, heavy drums, and powerful chords. In 2001, the single "The Happiest Place on Earth" brought forward their debut album, titled Read Music/Speak Spanish. Drago Bonacich
quote:Ik ken hem en ik vind "from a balance beam" een heel mooi nummer en ik ken er wel meer maar ik vind het niet het grootste muzikale talent van de laatste jaren ofzo. Ik vind het wel mooie originele muziek maar het gaat ook wel snel vervelen.From a balance beam.mp3 luister ik echt bijna nooit . Behalve dan nu om er een mening over te geven.
Op zondag 23 februari 2003 17:35 schreef methodmich het volgende:
Ik zie tot mijn verbazing dat er nog geen topic is over het wellicht grootste muzikale talent van de laatste jaren, Connor Oberst, beter bekend als Bright Eyes of als zanger van Desparacidos, een punkband.Onder de naam Bright Eyes bracht hij vorig jaar het monumentale album Lifted... uit. Hierop zijn vooral lo-fi nummers te horen, waarin hij zich als een nieuwe Bob Dylan presenteert (qua zeggingskracht vooral). Verder leunt hij op roots. Dit megatalent heeft op 22-jarige leeftijd al 7 platen uit, waaronder slechts 2 jeugdzondes.
Iemand die hem kent? Zo niet, ga zijn plaat eens luisteren!
Voor de liefhebber.
quote:wie
Op zondag 23 februari 2003 17:35 schreef methodmich het volgende:
Ik zie tot mijn verbazing dat er nog geen topic is over het wellicht grootste muzikale talent van de laatste jaren, Connor Oberst,
quote:Goh wat leuk dat jij ze ook kent....
Op dinsdag 13 januari 2004 21:48 schreef Auticia het volgende:
Ik ken Bright Eyes nu zo'n 1,5 jaar, vind ze echt heel goed.
Niet het enige vanavondquote:Op zondag 11 juli 2004 20:03 schreef methodmich het volgende:
Hee SCH. Verrassend genoeg dat mijn topic omhoog is gekomen.
Ik heb weer even een inhaalslag weekend.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:18 schreef methodmich het volgende:
Ik zag The Shins ook al ja.
quote:It's commonly accepted that the first stage in the grieving process is denial, a fact that many of us in the great blue state of Illinois were coldly reminded of last Tuesday evening, and again last night when it was revealed that Bright Eyes' two new singles-- "Lua" and "Take It Easy (Love Nothing)", which preview material from his two forthcoming full-lengths, due in January-- had taken the #1 and #2 spots on Billboard's singles chart. Truth told, we still aren't ready to accept it. In fact, we're hesitant to even report it, except we know it's true. When next week's charts are revealed on Saturday, Bright Eyes will sit proudly at the top. Surely, this is the news that sent Arafat over the edge.
You must be wondering, like we were, how it's possible that this Nebraska weasel knocked Usher and Alicia Keys' cheeseball duet "My Boo" from the top position. Doesn't the chart take sales and airplay into account? Well, yes, the Billboard Hot 100 does. But not the much more specific Billboard Hot 100 Singles Sales chart, where he's officially beaten them to a diva-y pulp. Still, that's fucking crazy, especially for an indie artist.
More impressive still is that Bright Eyes has made Billboard history with this showing: It marks the first time that one artist dominates both the #1 and #2 positions on the chart since Puff Daddy reigned supreme in August 1997 with "I'll Be Missing You" and "Mo Money Mo Problems"-- and even that was questionable, as the latter cut was really a Notorious B.I.G. cut that simply featured Puffy.
"We are thrilled by the response to these singles and have high hopes for the full-lengths," Saddle Creek spokesperson Robb Nansel told NME. "This certainly shows great promise." Yeah-- for a world smeared in shit and horsegore. Am I right, people?
Geweldig bericht!quote:Op donderdag 11 november 2004 13:35 schreef Z het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hebben het blijkbaar inmiddels aangepast, want het stond er eerst anders, vandaar ook de verwarrig. Of ik heb t niet goed gelezen misschien. In elk geval is die website niet superduidelijk, want er staan ook optredens in Nighttown, Paradiso etc. op, maar ik denk dat dat optredens van andere jaren zijn en dat kun je volgens mij niet zien.. of ben ik nu heel dom??quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik snap je probleem niet. Zowel op www.tivoli.nl als http://www.saddle-creek.com/bands/brighteyes/ kun je lezen dat Bright Eyes op 23 februari 2005 in Utrecht speelt.
Dat klopt. Maar weet iemand welk album centraal staat 23 februari in Tivoli?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:52 schreef Z het volgende:
Ik las iets over dat hij per plaat een tour ging doen, doet hij dat ook zo in Europa?
Zeker "I'm Wide Awake It's Morning", dat ligt iets meer in mijn straatje en ik vind gewoon elk nummer ervan mooiquote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:00 schreef pfaf het volgende:
Mensen al een favoriet? Ik kan nog steeds beslissen welke cd ik de beste vind.
Inderdaad, maar het grootste verschil zit mijns inzienstochi in de intimiteit. Wide awake klinkt toch intiemer, persoonlijker dan digital ash.., welke toch weer verrassender is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:26 schreef menjo het volgende:
Ik heb ze nu allebei een keer of wat beluisterd en ik vind ze beiden even mooi... ergens zag ik al een opmerking dat Wide awake voor de dag en Digital ash voor de nacht is, en daar kon ik het wel in vinden. Iig al 2 mooie platen voor dit jaar.
quote:Op zondag 13 februari 2005 14:47 schreef DaisyDuke het volgende:
Die hebben mij op plaat nog niet kunnen overtuigen.
Jammer, je had toch moeten gaan. Erg sorry voor je. Daarom heb ik getwijfeld of ik het volgende zou vertellen. (wat niet weet wat niet deert namelijk).quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:45 schreef peaceman het volgende:
ik hoor nu naar tivoli te zijn....maar ja...ik ben thuis..snik snik....
Daar word ik idd niet vrolijker van......want ik wilde supergraag!quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:33 schreef merry77 het volgende:
[..]
Jammer, je had toch moeten gaan. Erg sorry voor je. Daarom heb ik getwijfeld of ik het volgende zou vertellen. (wat niet weet wat niet deert namelijk).
Ze hadden een computer storing en hun gastenlijst was in de war.
Tevens verkochten ze nog zeker wat kaartjes aan de kassa.
Er stond wel uitverkocht, maar toen ik nog even op Jenny (van Rilo Kiley) aan het wachten was na hun act zag ik toch een aantal mensen voor de kassa staan die nog een kaartje konden kopen.
(zeker 5 ofzo van kwart over 9 tot kweart voor 10).
Nee, de setlist heb ik niet bijgehouden. Ik weet alleen dat hij veel nummers van "I'm Wide Awake.." speelde, "Digital Ash..." in het geheel links liet liggen en er té weinig nummers van "Lifted..." voorbij kwamen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:09 schreef pfaf het volgende:
Dat is inderdaad jammer DD..
Weet je de setlist nog een beetje? ( bijgehoude?)
Zeker te weinig van Lifted... Ik heb er alsnog wel van genoten, maar eigenlijk was Rilo Kiley voor mij de grote verrassing van de avond.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:19 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee, de setlist heb ik niet bijgehouden. Ik weet alleen dat hij veel nummers van "I'm Wide Awake.." speelde, "Digital Ash..." in het geheel links liet liggen en er té weinig nummers van "Lifted..." voorbij kwamen.
Dat was mij ook al opgevallen inderdaad.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:20 schreef methodmich het volgende:
Niemand die 99 Luftballons hoort in nummer 7 op Digital Ash?
Dat hoop ik niet....maar ja vorige keer zou ik een kaartje overnemen van iemand (het was toen inmiddels uitverkocht) en toen heeft ze het toch aan een ander verkocht voor minder geldquote:Op zondag 8 mei 2005 14:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Leuk hoor, dat worden dan zeker de liedjes van Digital Ash..." ?
Die kans is nogal groot aangezien hij "I'm Wide Awake.." eerder dit jaar in Tivoli al heeft gedaan.quote:
Ach misschien is dat ook wel een groeiplaat en hij zal vast ook wel wat ander werk spelen...quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:32 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Die kans is nogal groot aangezien hij "I'm Wide Awake.." eerder dit jaar in Tivoli al heeft gedaan.
Ga je ook naar het concert dan?quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Bright Eyes, Bright Eyes...kwam die naam vaak tegen maar op de een of andere manier nooit een album geluisterd.
Maar nu wel. I'm Wide Awake om precies te zijn. En vanaf het eerste nummer tot het slotnummer heeft dat rare mannetje met z'n krakende stem volop mijn aandacht.
Bright Eyes is tof en dat wil ik maar even gezegd hebben.
Ik heb net past ontdekt dat er een concert is en de cd heb ik ook pas gisteren ontdekt, dus ik vind het te vroeg om daar nu al mededelingen over te doen.quote:
Welke plaat is jouw favoriete? Bij mij sloeg I'm Wide Awake eigenlijk al meteen aan. Ik ben dus benieuwd welke platen volgens de liefhebbers het beste zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:26 schreef methodmich het volgende:
Moet wel zeggen dat I'm Wide Awake toch meer groeiplaat is dan ie dacht en hij momenteel bovenaan meedoet in mijn 2005-tussenstand.
Ik bedoele eigenlijk welke plaat uit het reportoire van Bright Eyes je nog meer goed vindt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:55 schreef methodmich het volgende:
Van de twee vind ik I'm Wide Awake het best.
Van dit jaar doen Coparck - Few Chances Come Once In A Lifetime, Beck - Guero, Bellwether - Seven And Six samen met BE goed mee.
Ik ben er bij!!quote:Op maandag 4 juli 2005 11:56 schreef DaisyDuke het volgende:
12 juli Paradiso, het is nog niet uitverkocht!
Dat, en het feit dat ik 'm in Tivoli nogal zwak vond maakt het voor mij ook nog niet 100% zeker of ik wel ga.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:11 schreef Z het volgende:
Ik vind het een beetje te duur denk ik. 20 euro...
Is dat een veronderstelling of heeft ie dat gezegd?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:03 schreef Z het volgende:
Hij gaat toch alleen maar Digital Ash dingen spelen?
Ze is zijn vaste achtergrondzangeres de laatste jaren.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Vrees voor je dat Conor die lekker thuis laat....
Hij had haar in Tivoli ook al thuis gelaten, vandaar....quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ze is zijn vaste achtergrondzangeres de laatste jaren.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:55 schreef methodmich het volgende:
Wel een mooie tracklist, al mis ik enkele cruciale songs!
Ach over 10 jaar is het gewoon een leuk muzikaal tijdsbeeld. Ik vind de felheid waarmee het nummer gezongen wordt erg tof en hoewel de boodschap niet origineel is vind ik het wel leuk onder woorden gebracht.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:26 schreef placebeau het volgende:
Heb motion sickness maar eens gekocht.
Erg mooi allemaal, in het begin vond ik het maar matig maar vanaf landlocked blues wordt het steeds maar beter en beter. Absolute hoogtepunt is train under water
Wel jammer dat er weer zo'n anti-bush nummer opstaat. Wel een leuk nummer maar het wordt zo cliché en daar we hebben er in Europa echt geen boodschap meer aan.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef DaisyDuke het volgende:
In het Bright Eyes topic?
Als die toch uitverkocht isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Je had ook niet zo eigenwijs moeten zijn en gewoon "I'm Wide Awake..." moeten luisteren.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:16 schreef Olmo het volgende:
[..]
Als die toch uitverkocht is
Maar ik weet het goedgemaakt. Maandag ga ik nogmaals en zal ik Wide Awake proberen te luisteren
I'm wide awake is misschien wel wat meer in het straatje van Olmo. Toch de meest toegankelijk wat DD al zei...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, zoiets. Maar als Lifted niets met je doet, moet je Bright Eyes denk ik toch maar links laten liggen.
maar die héb ik Olmo!!!!quote:
Ja okee, maar dan heb je niet echt een ruim beeld van Bright Eyes.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
I'm wide awake is misschien wel wat meer in het straatje van Olmo. Toch de meest toegankelijk wat DD al zei...
Eens, maar soms is het bij mensen handiger om eerst wat toegankelijkers te leren kennen om dan later het obscuurdere werk te gaan luisteren, mits het eerste bevalt...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja okee, maar dan heb je niet echt een ruim beeld van Bright Eyes.
Moet je eens op onze website www.hanx.net kijken. Vriend heeft een interview met Ron Jans gedaan.. vertelt hij wel 45 minuten over muziek. Je kan het terugzien op www.hanx.netquote:Op maandag 16 januari 2006 09:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Gisteren een stukje Bright Eyes in Studio Voetbal. Groningen-trainer Ron Jans is fan! Komt niet vaak voor, voetballers met een verfijnde muzieksmaak.
Wat was er precies te zien?quote:Op maandag 16 januari 2006 09:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Gisteren een stukje Bright Eyes in Studio Voetbal. Groningen-trainer Ron Jans is fan! Komt niet vaak voor, voetballers met een verfijnde muzieksmaak.
Van de week ook terug te zien op de site van het NOSquote:
Ron Jans kreeg twee muziekfragmenten te horen en moest raden wie het waren. Het waren fragmenten van Ryan Adams en Bright Eyes. Twee van z'n favorieten.quote:
Leuk! Ga het eens bekijken. Wel een sympathieke vent, die Jans.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:27 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Moet je eens op onze website www.hanx.net kijken. Vriend heeft een interview met Ron Jans gedaan.. vertelt hij wel 45 minuten over muziek. Je kan het terugzien op www.hanx.net
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:51 schreef methodmich het volgende:
En zo heeft hij er boeken vol van staan, onze Conor. De poëet van de huidige generatie?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:37 schreef -Dries- het volgende:
''I know a girl who cries when she practices violin cause each note sounds so pure it just cuts into her and then the melody comes pouring out her eyes''
écht mooi, uit Going for the Gold
Volgens mij wel. Maar check het anders even in het Feedback topic.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:08 schreef Joostebrood het volgende:
mag je trouwens Youtube links hier plaatsen?
please let this song be on the new albumquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:08 schreef Joostebrood het volgende:
mag je trouwens Youtube links hier plaatsen?
edit: ik geloof trouwens dat dit wel kan ja
http://www.youtube.com/watch?v=yx67o77DW_I&search=no%20one%20would%20riot%20for%20less
inderdaad een heeel heeel erg mooi nummer!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:11 schreef placebeau het volgende:
[..]
please let this song be on the new album
Hey tof. Bedankt.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:46 schreef Bramm het volgende:
bright eyes live op bonnaroo, met veel nieuwe nummers:
http://locker.uky.edu/~mc(...)0Bonnaroo%202006.zip
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:46 schreef Bramm het volgende:
bright eyes live op bonnaroo, met veel nieuwe nummers:
http://locker.uky.edu/~mc(...)0Bonnaroo%202006.zip
Digital Ash heb ik minder mee... Paar goede nummers, maar ik vind het allemaal net wat te geforceerd gezocht. Het bijt elkaar ook af en toe, de beats en zijn zanglijnen.quote:Op zondag 17 september 2006 11:34 schreef placebeau het volgende:
enkel nog digital ash en ik heb ze allemaal. Gisteren wide awake gekocht.
Prachtig ook.
CD: Bright Eyes - Noise Floorquote:Op zondag 17 september 2006 14:04 schreef JelleS het volgende:
9 oktober komt trouwens Bright Eyes - Noise Floor (rarities 1998 - 2005) uit. Erg fijne verzameling moet ik zeggen.
Nog zo eentje is Amy in the white coat... Prachtigquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:33 schreef JelleS het volgende:
Benieuwd wat je van Devil Town vindt. Was er echt meteen door weggeblazen, luister em nog elke dag 20 keer.
En weer werg?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:19 schreef -Dries- het volgende:
En hij staat op de luisterpaal!
Erg sterk ja. Maar die kende ik dan dus juist weer wel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:33 schreef JelleS het volgende:
Benieuwd wat je van Devil Town vindt. Was er echt meteen door weggeblazen, luister em nog elke dag 20 keer.
Crtl+f5 doet wonderen, ik zat gewoon al naar een week oude luisterpaal te kijken.quote:
Klote promo's, ik heb geen boekjequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Erg sterk ja. Maar die kende ik dan dus juist weer wel.
Drunk Kid Catholic valt me direct op. En elk nummer waarop Maria Taylor meezingt is altijd genieten.
Wel leuk weer, die commentaren in het boekje.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Crtl+f5 doet wonderen, ik zat gewoon al naar een week oude luisterpaal te kijken.nieuwe 3voor12site
Da's minder ja. In het boekje legt hij over alle songs kort wat uit, een beetje op zijn eigen wijze zoals ook al bij Letting Off The Happiness.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:02 schreef JelleS het volgende:
[..]
Klote promo's, ik heb geen boekje
Drunk Kid Catholic springt er idd meteen tussen uit.
Heb je Wide awake al?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:32 schreef placebeau het volgende:
Hij was nog niet binnen in de CD-winkel.
Ik dacht dat placebeau Wide Awake nog moest aanschaffen, dat kan natuurlijk niet. Maar het was dus Digital Ash die in z'n collectie ontbreekt. Dat mag.quote:
Dit vind ik echt zo'n mooie versie ervan: http://www.youtube.com/watch?v=j65CfEACSssquote:Op zondag 15 oktober 2006 10:40 schreef _Floddertje_ het volgende:
I'm Wide Awake, It's Morning is inderdaad geweldig! Vooral het nummer We Are Nowhere And It's Now, wat een onvoorstelbaar prachtig nummer.
Nog steeds mooi, maar wat ik juist zo prachtig vind aan de albumversie is die warme vrouwenstem als tweede stem. En die mis ik in deze live-versie wel heel erg.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:47 schreef -Dries- het volgende:
Dit vind ik echt zo'n mooie versie ervan: http://www.youtube.com/watch?v=j65CfEACSss![]()
Ik had het live-album als eerste, daar klinken de nummers van wide awake een stuk beter.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat placebeau Wide Awake nog moest aanschaffen, dat kan natuurlijk niet. Maar het was dus Digital Ash die in z'n collectie ontbreekt. Dat mag.
Doet er niet toequote:Op zondag 15 oktober 2006 16:30 schreef placebeau het volgende:
Maar dit is eigenlijk niet eerlijk.
Dat is wat mij betreft ook het sterkste punt van BE. Van intiem naar schreeuwerig, die overgang maakt de tekst zo duidelijk en Oberst zo breekbaar, dat je wel moet blijven luisteren.quote:Vooral dat stuk als hij echt ouderwets los gaat op laatstgenoemd nummer, dat is voor mij typisch Bright Eyes en dus cool.
Same here, al valt de grootte van dat gat wel weer mee. Bovendien zit iedereen wel te beweren dat Digital 't minste album is (dat is het eigenlijk ook), maar Easy/Lucky/Free is wel een verdomd mooi nummer.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:47 schreef JelleS het volgende:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Wide Awake is by far men favoriete album, F&M komt echter wel op plek 2. Maar daar zit bij mij toch nog een groot gat tussen.
Nou, vertelquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:53 schreef methodmich het volgende:
Al moet je wellicht de situatie een beetje kennen om het optimaal te waarderen.
Je bedoeld toch de situatie van Conor?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:33 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me toch duidelijk genoeg??
Wat hebben we nu gehad? Snel uit het hoofd: dEUS, Wilco en Bright Eyes. Hebben we er al meer?.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:53 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, dit soort lijstjes maken - qua songs vooral - moeten we in meer bandtopics doen.
The Jayhawks, Counting Crows, Belle & Sebastian, Pixies ook dacht ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat hebben we nu gehad? Snel uit het hoofd: dEUS, Wilco en Bright Eyes. Hebben we er al meer?.
Nee. Eigen situaties die overeenkomen met dat wat Oberst zingt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:59 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Je bedoeld toch de situatie van Conor?
Andy Lemaster is de man achter Now It's Overhead. Vriend van Conor. Heeft ook regelmatig met hem meegedaan op met name de oudere albums en ook producties en mixen gedaan voor hem.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:54 schreef nein het volgende:
Oke..wat heeft now it's overhead met bright eyes te maken dan?
Zo dan, anders ik welquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Wepeel2 het volgende:
Ondertussen is het concert uitverkocht.Ik heb er zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |