Zoals? Wat is een proportionele oplossing?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:57 schreef QAnonn het volgende:
Daar zullen de moordenaars wakker van liggen ja. Waarom geen echt oplossingen voor dit probleem?
Zeker.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moet daar heisa over zijn? Ik vind dat een normale reclame. Kind is voor het eerst ongesteld en dat is best wel een momentje! Verder heel natuurlijk. En je ziet verder niks.
Zij dwingen hun wil met geweld af. Je bent het ermee eens of je kop gaat er letterlijk af. Je bent kinderlijk naïef als je denkt dat je met aandacht een dialoog op gang kunt brengen. Ze gaan geen dialoog aan, maar hanteren de wet van de sterkste. Er is maar één antwoord op dit gespuis en dat is terugvechten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:20 schreef Gia het volgende:
Wij moeten langzaam aan gaan voldoen aan hun gedragscodes om nog veilig over straat te kunnen. Dat moeten we toch niet accepteren!
Ik snap je, maar toch vind ik het een best wel schattige reclame. Ik was zelf 11, zat in de 5de klas (nu groep7), toen het mijn eerste keer was. Gelukkig was ik goed voorgelicht door mijn moeder en de school.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zeker.
Ik vroeg het me gewoon af, omdat overal een heisa over is.
Een Halloween reclame moet weg omdat vrouwen moord.
Er hoeft maar 1 verkeerd woord ergens in te zitten of een deel van Nederland begint te schuimbekken.
Maar dit is dan wel ok ondanks dat er zo gewaarschuwd voor is dat je kinderen niet in bad bikini etc op openbare moet zetten op social media.
Ik zou mijn kind zelf niet zo neerzetten op tv.
Als volwassene zou ik dit al niet doen.
Er zijn te weinig geile mannen kennelijk. Er wordt minder geneukt en te weinig kinderen geboren. Dat laatste is pas echt een enorm probleem (niet alleen van Europa). Maar dat even terzijde.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:55 schreef Gia het volgende:
Blijkbaar is er een groot maatschappelijk probleem (te veel geile mannen?)
Nobody seems to care...quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:57 schreef QAnonn het volgende:
Waarom geen echt oplossingen voor dit probleem?
De tijden zijn zeker veranderd gelukkig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap je, maar toch vind ik het een best wel schattige reclame. Ik was zelf 11, zat in de 5de klas (nu groep7), toen het mijn eerste keer was. Gelukkig was ik goed voorgelicht door mijn moeder en de school.
Herinner me nog dat mijn moeder vertelde over haar eerste keer. Ze zat huilend op het toilet, dacht dat ze iets heel ergs had en misschien wel doodging. En haar moeder? Die holde de buurt op met de mededeling dat haar oudste dochter grote meid was geworden, alvorens mijn moeder te helpen.
Gelukkig is er wat dat betreft veel verbeterd.
Je moet ook geen reclame kijken. En als je dan toch met reclame geconfronteerd wordt, de bedrijven die je daarmee lastig vallen vooral geen extra geld geven. Meer in zijn algemeenheid.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
De tijden zijn zeker veranderd gelukkig.
Hoewel het om mij niet allemaal zo uitgebreid op tv hoeft, vooral niet rond etenstijd.
Denk dat het probleem is dat de enige echte oplossing extreem drastische maatregelen zijn.quote:
Gelukkig staan neuken en voortplanten niet meer gelijk aan elkaar. Er kan best veel meer geneukt worden, alleen weet men beter te voorkomen dat er kinderen komen. Wat inderdaad een groot probleem is, maar het heeft meer met vrije wil dan met weinig neuken te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn te weinig geile mannen kennelijk. Er wordt minder geneukt en te weinig kinderen geboren. Dat laatste is pas echt een enorm probleem (niet alleen van Europa). Maar dat even terzijde.
Dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet ook geen reclame kijken. En als je dan toch met reclame geconfronteerd wordt, de bedrijven die je daarmee lastig vallen vooral geen extra geld geven. Meer in zijn algemeenheid.
Wat ik het allerbelangrijkst vind, is geen rekening houden met hun cultuur. Dus, mijn buurmeisje moet gewoon haar knuffeltje van knorretje mee naar school mogen nemen en ham op haar lunchbroodje, ophouden met halal foodfestivals en kantines; mensen willen ook gewoon een lekkere speklap of karbonade kunnen eten, of een broodje duitse worst, ophouden met overal gebedsplekken maken en bidden onder werktijd. Geloven is een privézaak, dat doe je maar thuis of in je gebedshuis.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:04 schreef DrDentz het volgende:
Paar oplossingen:
- avondklok voor mannen
Echter hoe doe je dat met chauffeurs etc, moet je vrijstelling geven voor beroepen.
- avondklok voor vrouwen
Kan er niks met ze gebeuren buitenshuis, binnenshuis echter alsnog in de relationele sfeer, of inbrekers op zoek naar vrouwen
- asielstop / remigratie asielzoekers
Verminder je de overlast van AZC's echter nog steeds genoeg gekken die loslopen
- billboards langs de snelweg
Kunnen echter niet gelezen worden door mensen die de taal niet machtig zijn of mensen die geen auto hebben
- vrouwen bewapenen
Kunnen echter ook afgepakt worden door mannen en de wapens tegen ze worden gebruikt
quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:04 schreef DrDentz het volgende:
Paar oplossingen:
- avondklok voor mannen
Echter hoe doe je dat met chauffeurs etc, moet je vrijstelling geven voor beroepen.
- avondklok voor vrouwen
Kan er niks met ze gebeuren buitenshuis, binnenshuis echter alsnog in de relationele sfeer, of inbrekers op zoek naar vrouwen
- asielstop / remigratie asielzoekers
Verminder je de overlast van AZC's echter nog steeds genoeg gekken die loslopen
- billboards langs de snelweg
Kunnen echter niet gelezen worden door mensen die de taal niet machtig zijn of mensen die geen auto hebben
- vrouwen bewapenen
Kunnen echter ook afgepakt worden door mannen en de wapens tegen ze worden gebruikt
Wat is precies het probleem als een kind op een wc pot gefilmd wordt in een niet seksuele context en als er niks bijzonders zichtbaar is?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Moet je daarom een kind op de wc-pot filmen?
Jij bent degene met een heel lulverhaal over dat deze vrouwen lastiggevallen werden als direct gevolg van de term "mannenprobleem". Toon jij dat maar aan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kun je dat aantonen of ben je aan het wensdenken?
Sowieso is er geen makkelijke oplossing. Het grootste probleem is dat iedere oplossing in een reeds veilig land geen grote veranderingen zal bewerkstelligen en het bovendien langere tijd kost voordat je de veranderingen gaat zien. Terwijl iedere oplossing (behalve het dichtgooien van de grenzen, maar dat heeft andere consequenties en moeilijkheden) geld kost op korte termijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Denk dat het probleem is dat de enige echte oplossing extreem drastische maatregelen zijn.
En dan nog zal het niet alles voorkomen.
Er is geen makkelijke oplossing.
Het heeft toch ook wel deels met elkaar te maken, omdat mensen eerder aan kinderen beginnen vanuit een stabiele situatie. En de reden dat er minder geneukt wordt heeft ook te maken met dat meer en meer mensen gewoon geen partner hebben. Nou ja, off topic enzo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig staan neuken en voortplanten niet meer gelijk aan elkaar. Er kan best veel meer geneukt worden, alleen weet men beter te voorkomen dat er kinderen komen. Wat inderdaad een groot probleem is, maar het heeft meer met vrije wil dan met weinig neuken te maken.
Ben jij blind of wat? Sociale media en ook in dit topic wordt het begrip 'mannenprobleem' massaal gewraakt. Maar goed, wat jij wil. Kijk, mannenprobleem:quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij bent degene met een heel lulverhaal over dat deze vrouwen lastiggevallen werden als direct gevolg van de term "mannenprobleem". Toon jij dat maar aan.
Als meer mensen zo in de wedstrijd staan zeker. Het zou ook meteen het einde van Alphabet inluiden. Maar ook hier ben ik niet hoopvol.quote:
Prima idee. Het buigen voor religie (iedere religie) is te zot voor woorden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik het allerbelangrijkst vind, is geen rekening houden met hun cultuur. Dus, mijn buurmeisje moet gewoon haar knuffeltje van knorretje mee naar school mogen nemen en ham op haar lunchbroodje, ophouden met halal foodfestivals en kantines; mensen willen ook gewoon een lekkere speklap of karbonade kunnen eten, of een broodje duitse worst, ophouden met overal gebedsplekken maken en bidden onder werktijd. Geloven is een privézaak, dat doe je maar thuis of in je gebedshuis.
Verder boerka's volledig verbieden. De wet is de wet en je mag niet met volledig bedekt gelaat de openbare ruimte in.
Maar wat doen we in Nederland?
Kinderen krijgen te horen dat je met varkens en varkensvlees moslimkindjes kwetst, dus mag niet. (Dit komt niet van moslimouders af dat het niet mag, maar gewoon de schoolleiding, waar wel een moslim een hoge functie heeft, overigens)
Kantines worden steeds vaker halal, want iedereen mag dat eten, dus dat is handig.
Tja, en hun geloof verplicht nu eenmaal dat ze op uur en tijd moeten kunnen bidden. Dat is nu eenmaal hun cultuur.
Schijt, dan gaan ze maar ergens wonen waar hun cultuur de dominante cultuur is, dat is niet hier. En ja, het beste is daar keihard tegenin gaan. Ze houden hun geloofsonzin maar lekker binnenshuis.
En dat boerkaverbod is er natuurlijk allang, maar linkse burgemeesters kiezen ervoor dit gewoon naast zich neer te leggen.
Eigenlijk is het vrij normaal in het leven van elk organisme, klein of groot, herbivoor carnivoor of omnivoor, dat er altijd gevaar op de loer ligt. De utopie dat je bij wijze van 's nacht naakt door de straten moet kunnen dansen, zingend 'Im so horny', is ook niet meer dan dat. Een onrealistisch scenario. Dat is als dagelijks zwemmen in de ongerepte stukken van de Nijl, zonder te verwachten ooit een nijlpaard of nijlkrokodil tegen te komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk niet dat er een oplossing is.
Waarom niet? Omdat in een utopische wereld, elke vrouw, jong of oud, over straat moet kunnen gaan in welke hoedanigheid dan ook, zonder dat ze zich zorgen zouden moeten hoeven maken over of ze wel ongeschonden thuis komen, waarbij ik met ongeschonden bedoel het opzettelijk pijn (of erger) doen van die vrouw door iemand anders. Pijn, verkrachting, slaan, naroepen, nafluiten, sissen, lastig vallen, mee lopen, achtervolgen, whatever. Zou dan allemaal niet gebeuren.
Maar we leven niet in een perfecte wereld. Schijnbaar moeten vrouwen zich afvragen of ze na een avondje stappen ongeschonden thuis gaan komen. Dat is maximaal kut, maar het is blijkbaar wel de realiteit. Blijkbaar moeten ze zich afvragen of ze, als ze een bouwplaats voorbij lopen, of ze nagefloten worden. Blijkbaar moeten ze zich afvragen of ze, als ze een groepje jongeren voorbij lopen, niet nageroepen worden etc. Nogmaals, is kut, maar blijkbaar is dat de realiteit.
In die realiteit denk ik dat het geen oplossing is om de mannen te heropvoeden. Sure, daar bereik je misschien 50, 60, 90, 99%? van de mannen mee, maar niet allemaal die mannen gaan zich daar iets van aantrekken, en aangezien het hier zo is dat je op heterdaad betrapt moet worden, dan is arresteren of whatever nog steeds reactief.
Die 1% van de mannen is dat stadium al lang voorbij. De mannen die blijkbaar in staat zijn om vrouwen af te slachten, zijn niét de mannen die bij een heropvoeding gaan denken 'oh ja, goh ja, zo had ik het nog niet gezien, laat ik dat dan maar niet doen'. Die mannen zijn een gevaar, die bereik je niet door heropvoeding, wat dat dan ook maar mag betekenen, of campagnes of of of.
Dus ik ben voor de meest pragmatische oplossing in toevoeging op alle andere campagnes, bewustwordingstrainingen en wat al nog meer, en dat is dat de vrouw, hoe oneerlijk het ook is, en hoe kut en en en, probeert de mogelijkheden waarin ze in een situatie kan komen waarin ze gevaar loopt, zo klein mogelijk maakt.
Een simpele is, ga niét alleen haar huis. Ben in gezelschap. Laat je tot de voordeur afzetten. Dat betekent dat eventuele jongens in die groep moeten zeggen 'we brengen eerst de meiden thuis', ook al betekent dat dat zij om moeten fietsen. Is dat kut, dat je als vrouw zo moet denken? Absoluut. Het is kut, het is oneerlijk, het is allemaal die dingen.
Je komt er dan m.i. niet met roepen 'ik moet kunnen dragen wat ik wil, en ik moet gewoon alleen over straat kunnen gaan en als iemand mij iets doet is dat de schuld van diegene'. Ja, dat klopt. 100% is dat de schuld van diegene. Maar daar heb je niks aan als je afgeslacht op straat ligt, of voor de 7e keer onder de douche staat omdat je je vies voelt omdat je aangerand of verkracht bent.
Ik snap dat dat oneerlijk is, ik snap dat het klinkt alsof ik de verantwoordelijkheid bij de vrouw leg, en misschien is dat (gedeeltelijk) ook wel zo, of sterker nog, dat ís zo, maar blijkbaar is het nodig. Ik probeer naar de meest pragmatische oplossing te gaan.
Bewustwording kost tijd, veel tijd, en daar bereik je niet iedereen mee. Er is geen pasklare, magische oplossing die over 5 min realiteit is, dus zul je iets anders moeten doen. En dat iets anders is dat je niet denkt 'hoe kan ik álle vrouwen veilig krijgen', maar hoe kan ik voor mezélf zorgen dat de kans dat mij iets gebeurt zo klein mogelijk word.
Ik weet niet of ik goed onder woorden breng wat ik bedoel, ik denk het niet. Er zullen vast mensen zijn die hier enorm over vallen, maar, dan is dat maar zo.
Er zijn zoveel reclames die niet meer mogen omdat mensen er verkeerde ideeen van krijgen of beledigend zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem als een kind op een wc pot gefilmd wordt in een niet seksuele context en als er niks bijzonders zichtbaar is?
[ afbeelding ]
Als je daar foute ideeën van krijgt ligt dat vooral aan je eigen geseksualiseerde geest.
Door mensen zoals jij mag er zo weinig meer op tvquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel reclames die niet meer mogen omdat mensen er verkeerde ideeen van krijgen of beledigend zijn.
Ik vroeg me alleen af of hier dan ook zo over geklaagd is.
Ik zou persoonlijk een kind niet op deze manier neerzetten omdat je niet weet wat anderen ermee doen.
Vrouwen willen de nacht terug niet meer beledigd worden en dan vind ik het vreemd dat dit gewoon op de tv mag.
Heeft niks met mijn geest te maken. Nare opmerking.
Ik ben het met je eens dat dit de realiteit is en dat we dat onze kinderen moeten leren: meisjes en jongens. Want ook jongens moeten niet alleen over straat als ze gedronken hebben. Er is bijvoorbeeld de laatste jaren ook een aantal gevallen geweest waarbij jongens in dronken toestand in het water zijn beland en verdronken zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom niet? Omdat in een utopische wereld, elke vrouw, jong of oud, over straat moet kunnen gaan in welke hoedanigheid dan ook, zonder dat ze zich zorgen zouden moeten hoeven maken over of ze wel ongeschonden thuis komen, waarbij ik met ongeschonden bedoel het opzettelijk pijn (of erger) doen van die vrouw door iemand anders. Pijn, verkrachting, slaan, naroepen, nafluiten, sissen, lastig vallen, mee lopen, achtervolgen, whatever. Zou dan allemaal niet gebeuren.
Maar we leven niet in een perfecte wereld. Schijnbaar moeten vrouwen zich afvragen of ze na een avondje stappen ongeschonden thuis gaan komen. Dat is maximaal kut, maar het is blijkbaar wel de realiteit. Blijkbaar moeten ze zich afvragen of ze, als ze een bouwplaats voorbij lopen, of ze nagefloten worden. Blijkbaar moeten ze zich afvragen of ze, als ze een groepje jongeren voorbij lopen, niet nageroepen worden etc. Nogmaals, is kut, maar blijkbaar is dat de realiteit.
In die realiteit denk ik dat het geen oplossing is om de mannen te heropvoeden. Sure, daar bereik je misschien 50, 60, 90, 99%? van de mannen mee, maar niet allemaal die mannen gaan zich daar iets van aantrekken, en aangezien het hier zo is dat je op heterdaad betrapt moet worden, dan is arresteren of whatever nog steeds reactief.
Die 1% van de mannen is dat stadium al lang voorbij. De mannen die blijkbaar in staat zijn om vrouwen af te slachten, zijn niét de mannen die bij een heropvoeding gaan denken 'oh ja, goh ja, zo had ik het nog niet gezien, laat ik dat dan maar niet doen'. Die mannen zijn een gevaar, die bereik je niet door heropvoeding, wat dat dan ook maar mag betekenen, of campagnes of of of.
Dus ik ben voor de meest pragmatische oplossing in toevoeging op alle andere campagnes, bewustwordingstrainingen en wat al nog meer, en dat is dat de vrouw, hoe oneerlijk het ook is, en hoe kut en en en, probeert de mogelijkheden waarin ze in een situatie kan komen waarin ze gevaar loopt, zo klein mogelijk maakt.
Een simpele is, ga niét alleen haar huis. Ben in gezelschap. Laat je tot de voordeur afzetten. Dat betekent dat eventuele jongens in die groep moeten zeggen 'we brengen eerst de meiden thuis', ook al betekent dat dat zij om moeten fietsen. Is dat kut, dat je als vrouw zo moet denken? Absoluut. Het is kut, het is oneerlijk, het is allemaal die dingen.
Je komt er dan m.i. niet met roepen 'ik moet kunnen dragen wat ik wil, en ik moet gewoon alleen over straat kunnen gaan en als iemand mij iets doet is dat de schuld van diegene'. Ja, dat klopt. 100% is dat de schuld van diegene. Maar daar heb je niks aan als je afgeslacht op straat ligt, of voor de 7e keer onder de douche staat omdat je je vies voelt omdat je aangerand of verkracht bent.
Ik snap dat dat oneerlijk is, ik snap dat het klinkt alsof ik de verantwoordelijkheid bij de vrouw leg, en misschien is dat (gedeeltelijk) ook wel zo, of sterker nog, dat ís zo, maar blijkbaar is het nodig. Ik probeer naar de meest pragmatische oplossing te gaan.
Bewustwording kost tijd, veel tijd, en daar bereik je niet iedereen mee. Er is geen pasklare, magische oplossing die over 5 min realiteit is, dus zul je iets anders moeten doen. En dat iets anders is dat je niet denkt 'hoe kan ik álle vrouwen veilig krijgen', maar hoe kan ik voor mezélf zorgen dat de kans dat mij iets gebeurt zo klein mogelijk word.
Ik weet niet of ik goed onder woorden breng wat ik bedoel, ik denk het niet. Er zullen vast mensen zijn die hier enorm over vallen, maar, dan is dat maar zo.
In principe is dat al heel lang, toen ik jong was mocht ik al niet in het donker alleen over straat, om me heen kijken en bij onraad gelijk naar een volwassen bekende in de buurt rennen fietsen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat je van mensen mag verwachten dat ze het besef hebben dat ze die shit niet doen, om anderen aan te vallen alleen maar omdat ze alleen zijn, of vrouw zijn, of dronken zijn, of of of.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Eigenlijk is het vrij normaal in het leven van elk organisme, klein of groot, herbivoor carnivoor of omnivoor, dat er altijd gevaar op de loer ligt. De utopie dat je bij wijze van 's nacht naakt door de straten moet kunnen dansen, zingend 'Im so horny', is ook niet meer dan dat. Een onrealistisch scenario. Dat is als dagelijks zwemmen in de ongerepte stukken van de Nijl, zonder te verwachten ooit een nijlpaard of nijlkrokodil tegen te komen.
En dat een meisje niet meer zachtjes hoeft te fluisteren dat ze ongesteld is, zodat niemand het hoort, want het is iets om je voor te schamen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij mag er zo weinig meer op tv![]()
'Dat hoef ik niet tijdens het eten te zien' is ook zoiets.
Menstruatie bestaat. Laten we daar eens minder krampachtig over doen. Het is normaal, bijna elk meisje/ vrouw heeft het.Tot een paar jaar terug hadden alle vrouwen trouwens blauw bloed als je die reclames moest geloven.
Ik denk dat een jong meisje dankzij zo een reclame zich misschien iets minder vies of bang voelt. Ook zij worden immers ongesteld. En niet alleen de leeftijdscategorie van 20+ boksers of kunstschaatsers.
En dan vertellen we onze dochters dat ze uit moeten kijken voor mannen, niet dronken met ze mee mogen gaan, niet alleen naar huis mogen, niet alleen in een coupé in de trein gaan zitten, sleutel tussen je vingers, doen alsof je aan het bellen bent, etc., etc., etc.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat je van mensen mag verwachten dat ze het besef hebben dat ze die shit niet doen, om anderen aan te vallen alleen maar omdat ze alleen zijn, of vrouw zijn, of dronken zijn, of of of.
Maar blijkbaar is dat een onrealistische verwachting, en dat blijkt uit de realiteit ook, dat dat onrealistisch is, want het gebeurt. Nou, dan kun je dat zo laten, of je kunt iets gaan roepen over de nacht terug pakken en een protestmars gaan lopen, maar dat is de waan van de dag, want dat is nu even hype, en over 2 weken hoor je er niemand meer over, maar die vrouw die naar huis gaat loopt nog steeds wel dat gevaar.
Dat gevaar hoort bij het leven zeg jij, en ik ben het daar ergens wel mee eens, wat alleen maar mijn punt denk ik meer onderschrijft, namelijk dat je als vrouw moet zorgen dat je de kans dat jij zelf het slachtoffer wordt zo klein mogelijk probeert te maken in plaats van te verwachten dat dat nijlpaard of die nijlkrokodil nooit je pad kruist.
Je hebt helemaal gelijk dat je niet iedereen gaat bereiken. Maar je kan zeker een deel bereiken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Door mensen zoals ik. ........... zo zo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij mag er zo weinig meer op tv![]()
'Dat hoef ik niet tijdens het eten te zien' is ook zoiets.
Menstruatie bestaat. Laten we daar eens minder krampachtig over doen. Het is normaal, bijna elk meisje/ vrouw heeft het.Tot een paar jaar terug hadden alle vrouwen trouwens blauw bloed als je die reclames moest geloven.
Ik denk dat een jong meisje dankzij zo een reclame zich misschien iets minder vies of bang voelt. Ook zij worden immers ongesteld. En niet alleen de leeftijdscategorie van 20+ boksers of kunstschaatsers.
Oke, allemaal belachelijk (denk ik uit je toon op te maken) en misschien ís het dat ook wel. Misschien is het van de zotte dat dat moet, maar als dát het verschil maakt tussen wél of niet lastig gevallen worden, dan lijkt me dat een prima pragmatische oplossing voor het moment.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan vertellen we onze dochters dat ze uit moeten kijken voor mannen, niet dronken met ze mee mogen gaan, niet alleen naar huis mogen, niet alleen in een coupé in de trein gaan zitten, sleutel tussen je vingers, doen alsof je aan het bellen bent, etc., etc., etc.
En zijn zijn mannen zwaar beledigd want niet alle mannen zijn zo en hoe durven we zo over mannen te praten. Tja, er staat nu eenmaal niet op jullie voorhoofd of je wel of niet een betrouwbare man bent waarbij ze veilig zijn.
Mannen vragen om aan de overkant van de straat te gaan lopen, omdat dat een veiliger gevoel kan geven? Belachelijk, waarom moet ik oversteken alsof ik onbetrouwbaar ben.
Ik snap even niet hoe je van zijn verhaal komt naar het andere uiterste waarbij mannen de straat over moeten steken (wat toch wel een brug te ver is lijkt mij).quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan vertellen we onze dochters dat ze uit moeten kijken voor mannen, niet dronken met ze mee mogen gaan, niet alleen naar huis mogen, niet alleen in een coupé in de trein gaan zitten, sleutel tussen je vingers, doen alsof je aan het bellen bent, etc., etc., etc.
En zijn zijn mannen zwaar beledigd want niet alle mannen zijn zo en hoe durven we zo over mannen te praten. Tja, er staat nu eenmaal niet op jullie voorhoofd of je wel of niet een betrouwbare man bent waarbij ze veilig zijn.
Mannen vragen om aan de overkant van de straat te gaan lopen, omdat dat een veiliger gevoel kan geven? Belachelijk, waarom moet ik oversteken alsof ik onbetrouwbaar ben.
Daar kan je een boete voor krijgen. Aanleiding tot diefstal.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:04 schreef ACT-F het volgende:
Politie zou niet nodig moeten zijn. We moeten alle criminelen heropvoeden zodat ik mijn fiets niet meer op slot hoef te doen.
Victim blaming!quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Daar kan je een boete voor krijgen. Aanleiding tot diefstal.
https://www.fietsen123.nl(...)-fietsers-op-een-rijquote:
Het is wel ergens ter sprake geweest idd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap even niet hoe je van zijn verhaal komt naar het andere uiterste waarbij mannen de straat over moeten steken (wat toch wel een brug te ver is lijkt mij).
quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:04 schreef ACT-F het volgende:
Politie zou niet nodig moeten zijn. We moeten alle criminelen heropvoeden zodat ik mijn fiets niet meer op slot hoef te doen.
En dan ga je volledig voorbij aan het feit dat juist die jongen die je thuisbrengt in veel meer gevallen degene is die seksueel grensoverschrijdend gedrag laat zien.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, allemaal belachelijk (denk ik uit je toon op te maken) en misschien ís het dat ook wel. Misschien is het van de zotte dat dat moet, maar als dát het verschil maakt tussen wél of niet lastig gevallen worden, dan lijkt me dat een prima pragmatische oplossing voor het moment.
Dat het anders zou moeten etc, ben ik helemaal met je eens, maar dié magische oplossing is er niet over 5 sec, en de oplossing om je naar huis te laten brengen tot de voordeur is er wél over 5 seconden. Dan weet ik wel waar ik voor zou kiezen, of dat nou oneerlijk is of eigenlijk niet mijn verantwoordelijkheid etc.
Waarom is het een brug te ver om van mannen bewustwoording te vragen zodat ze 's avonds laat in het donker niet achter een vrouw gaan lopen, maar even oversteken?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap even niet hoe je van zijn verhaal komt naar het andere uiterste waarbij mannen de straat over moeten steken (wat toch wel een brug te ver is lijkt mij).
Ik steek dan liever zelf over, als hij dan ook oversteekt dan ben ik overtuigt dat ik mijn busje deo uit mijn jaszak moet halen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is het een brug te ver om van mannen bewustwoording te vragen zodat ze 's avonds laat in het donker niet achter een vrouw gaan lopen, maar even oversteken?
Gewoon voor laten komen:quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.fietsen123.nl(...)-fietsers-op-een-rij
Niet op alle plaatsen lees ik.
Sommige plekken een blaming van 40 euro.
Hoezo is dat een nare opmerking?quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel reclames die niet meer mogen omdat mensen er verkeerde ideeen van krijgen of beledigend zijn.
Ik vroeg me alleen af of hier dan ook zo over geklaagd is.
Ik zou persoonlijk een kind niet op deze manier neerzetten omdat je niet weet wat anderen ermee doen.
Vrouwen willen de nacht terug niet meer beledigd worden en dan vind ik het vreemd dat dit gewoon op de tv mag.
Heeft niks met mijn geest te maken. Nare opmerking.
Ik heb het zelf niet zo vaak meegemaakt maar ik vraag ook altijd een meisje of ze me naar huis wil brengen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het lijkt wel degelijk een mannenprobleem. Hoe vaak zien we dat vrouwen een man van de fiets trekken en verkrachten of aanranden/lastig vallen
Aardig dat agenten de fiets even op slot zetten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gewoon voor laten komen:
Boete voor fiets niet op slot zetten
Vluchten kan niet meer...quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Aardig dat agenten de fiets even op slot zetten.
Jij beweert dus dat er een direct causaal verband is tussen deze sentimenten en daarna het vervelende gedrag tegen de demonstranten, en wie eist bewijst. Dus: onderbouw dit maar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben jij blind of wat? Sociale media en ook in dit topic wordt het begrip 'mannenprobleem' massaal gewraakt. Maar goed, wat jij wil. Kijk, mannenprobleem:
https://www.gld.nl/nieuws(...)-massaal-ter-plaatse
Laten we bij het begin beginnen. Dus jij denkt dat er direct causaal verband is tussen het geslacht en daarbij horende gedraging wat de term 'mannenprobleem' rechtvaardigt?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat er een direct causaal verband is tussen deze sentimenten en daarna het vervelende gedrag tegen de demonstranten, en wie eist bewijst. Dus: onderbouw dit maar.
Er word zo gewaarschuwd om zulke foto's van je kinderen niet openbaar te zetten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoezo is dat een nare opmerking?
Jij bestempeld een volstrekt normale handeling, naar de wc gaan, als problematisch. Dat betekent toch dat jouw geest een betekenis aan die handeling geeft waardoor jij het raar vind dat dat gewoon op tv mag.
Dus als het niet aan jouw geest ligt, waar dan wel aan? Niet aan het shot van een kind op de wc, want daar is zoals gezegd niets bijzonders te zien, is niet seksueel en het kind doet iets volstrekt normaal: op de wc zitten. Als jij daar een rare betekenis aan geeft of rare ideeën bij krijgt is dat 100% aan jouzelf toe te schrijven.
Het is wel ok, we wonen tenslotte in Nederland.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er word zo gewaarschuwd om zulke foto's van je kinderen niet openbaar te zetten.
Nederland op zijn kop vrouwen moeten veilig zijn blijf van onze meisjes af.
En dan komt er in een reclame een kind op een wc pot voorbij wat in mijn ogen een prive ding is, er zit niet voor niets een slot op wc deuren.
Ik vraag me af of dat dan wel ok is omdat ik het zelf niet zou doen en dan heb ik een geseksualiseerde geest en heb ik rare ideen?
Daar kom ik net ook achter.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is wel ok, we wonen tenslotte in Nederland.
Welke precies?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:57 schreef QAnonn het volgende:
Daar zullen de moordenaars wakker van liggen ja. Waarom geen echt oplossingen voor dit probleem?
Nee, dat zei ik niet. Quote me maar waar ik dat zei anders.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laten we bij het begin beginnen. Dus jij denkt dat er direct causaal verband is tussen het geslacht en daarbij horende gedraging wat de term 'mannenprobleem' rechtvaardigt?
Omdat op straat lopen normaal gedrag is. Ik vind het zelf heel krampachtig. Zeker als je gewoon normaal afstand houdt. Het is wat anders als je iemand van achteren gaat benaderen. En als je weet dat je verderop toch moet oversteken, nou ja... ok. Maar als ik 150 meter verderop rechtsaf moet slaan en ik ben al aan de rechterkzijde, dan moet ik twee keer oversteken omdat iemand die misschien een vrouw is (daar kun je je nogal eens in vergissen) voor mij loopt? Prima als iemand dat wil doen, maar verwachten dat alle mannen zich gaan gedragen alsof ze melaats zijn... neuh.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is het een brug te ver om van mannen bewustwoording te vragen zodat ze 's avonds laat in het donker niet achter een vrouw gaan lopen, maar even oversteken?
Alleen dit topic al is het bewijs dat het begrip 'mannenprobleem' als een rode lap voor een stier werkt. Ik kan bewijzen totdat ik een ons weeg, maar zolang jij bewijs niet als bewijs ziet dan blijf je om de hete brei heen draaien. We hebben zowat elke dag een demonstratie over een willekeurig onderwerp. Bewijs maar eens dat dit 'mannenprobleem' bij elke demonstratie voordoet.quote:
Dat vrouwen zich mogen verdedigen met pepperspray.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zoals? Wat is een proportionele oplossing?
Wil je kinderen in het buitenland ook gaan voorlichten dan? Want een groot deel van de daders komt uit het buitenland.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
De oplossing van dit probleem begint wat mij betreft op school. Voorlichting, voorlichting en NOG EENS voorlichting.
Thuis want de scholen krijgen boze ouders zodra ze voorlichting geven dus eerst de ouders een goed opvoeden zodat hun hun eigen kinderen op kunnen voeden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
De oplossing van dit probleem begint wat mij betreft op school. Voorlichting, voorlichting en NOG EENS voorlichting.
Ik geloof niet dat je de doelgroep aanpakt met voorlichting en educatie. Ze weten heus wel dat het niet oké is om ff in de tietjes te knijpen maar doen het toch.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de gevolgen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:54 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dat vrouwen zich mogen verdedigen met pepperspray.
Wij hebben hier immigratie in Nederland, daar zitten daders tussen evengoed zoals er daders zitten tussen de native bevolking hier.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:56 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wil je kinderen in het buitenland ook gaan voorlichten dan? Want een groot deel van de daders komt uit het buitenland.
Nee, maar als je 's nachts op een donker fietspad achter een meisje komt te fietsen kun je haar beter even inhalen en er een eind voor gaan fietsen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat op straat lopen normaal gedrag is. Ik vind het zelf heel krampachtig. Zeker als je gewoon normaal afstand houdt. Het is wat anders als je iemand van achteren gaat benaderen. En als je weet dat je verderop toch moet oversteken, nou ja... ok. Maar als ik 150 meter verderop rechtsaf moet slaan en ik ben al aan de rechterkzijde, dan moet ik twee keer oversteken omdat iemand die misschien een vrouw is (daar kun je je nogal eens in vergissen) voor mij loopt? Prima als iemand dat wil doen, maar verwachten dat alle mannen zich gaan gedragen alsof ze melaats zijn... neuh.
Zoiets wordt ook niet voorgesteld als het gaat om groepjes Marokkanen. Dat ze zich niet in groepsvorm ergens moeten gaan ophouden, omdat er dan mensen zijn die bang zijn voor gezeik. Want als je dat voorstelt, dan is het weer racistisch.
Als je dat kind zo ver kan krijgen dat die weet dat bepaald gedrag niet kan en wat de mogelijke gevolgen zijn voor een slachtoffer mag ik hopen dat dat al iets helptquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je de doelgroep aanpakt met voorlichting en educatie. Ze weten heus wel dat het niet oké is om ff in de tietjes te knijpen maar doen het toch.
Misschien. Al is het ergens juist veiliger om er op gepaste afstand achter te blijven, dat als iemand iets kwaads in de zin heeft die dat wel uit zijn hoofd laat omdat er nog iemand achter fietst.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar als je 's nachts op een donker fietspad achter een meisje komt te fietsen kun je haar beter even inhalen en er een eind voor gaan fietsen.
Wanneer je al minder immigratie toelaat zijn er ook mindere daders (hiermee zeg ik niet dat ze allemaal daders zijn). Dus dat is al een deel van de oplossingquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wij hebben hier immigratie in Nederland, daar zitten daders tussen evengoed zoals er daders zitten tussen de native bevolking hier.
Immigratie heeft er niet mee te maken als het ook door native bevolking wordt gedaan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:22 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Wanneer je al minder immigratie toelaat zijn er ook mindere daders (hiermee zeg ik niet dat ze allemaal daders zijn). Dus dat is al een deel van de oplossing
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Immigratie heeft er niet mee te maken als het ook door native bevolking wordt gedaan.
Daarom zeg ik wil je die mensen in het buitenland ook gaan voorlichten? Aangezien je mensen in Nederland ook wil voorlichten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wij hebben hier immigratie in Nederland, daar zitten daders tussen evengoed zoals er daders zitten tussen de native bevolking hier.
Als het nodig is, dan jaquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:03 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Daarom zeg ik wil je die mensen in het buitenland ook gaan voorlichten? Aangezien je mensen in Nederland ook wil voorlichten.
Kom maar door met die cijfers.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Als je de statistieken van vluchtelingen naast die van laagopgeleide jonge witte mannen legt is het verschil miniem.
Ben het hier wel mee eens. Sneller fietsen en inhalen lijkt me nog net iets enger. Pas als ze je voorbij zijn en verder doorfietsen ga je je een beetje op je gemak voelenquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien. Al is het ergens juist veiliger om er op gepaste afstand achter te blijven, dat als iemand iets kwaads in de zin heeft die dat wel uit zijn hoofd laat omdat er nog iemand achter fietst.
Dit is niet wat je schrijft. 5.2.3 is het totaal. Niet uitgesplitst naar afkomst.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:43 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld hier tabel 5.2.3 vergelijkt met het hier genoemde cijfer. Ik dacht eigenlijk dat het allang algemene kennis was dit soort statistieken maar dit voetbalweekend bleek wel anders.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Als je de statistieken van vluchtelingen naast die van laagopgeleide jonge witte mannen legt is het verschil miniem. 'Moeten we dan de hele tijd laagopgeleide jonge mannen hierheen halen?' nee, niemand doet dat ze komen zelf. Het is een illusie dat je alle grenzen van Europa daartegen kunt bewaken zonder failliet te gaan, dus probeer je anders in te spannen dat ze hier niet heen hoeven komen en als ze er dan toch zijn ze fatsoenlijk opgevangen worden ipv bij elkaar gepropt met allerlei noodgrepen. De ongein waardoor dit topic gestart is zijn de vruchten die je plukt van PVV/VVD asielbeleid, laten we dat anders eens benoemen.
Dat spul blijft niet beperkt tot vrouwen, sterker nog dit wordt een hit onder de fatbike posse.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar de gevolgen.
Dit dus. Het wordt allemaal wel heel spastisch zo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat op straat lopen normaal gedrag is. Ik vind het zelf heel krampachtig. Zeker als je gewoon normaal afstand houdt. Het is wat anders als je iemand van achteren gaat benaderen. En als je weet dat je verderop toch moet oversteken, nou ja... ok. Maar als ik 150 meter verderop rechtsaf moet slaan en ik ben al aan de rechterkzijde, dan moet ik twee keer oversteken omdat iemand die misschien een vrouw is (daar kun je je nogal eens in vergissen) voor mij loopt? Prima als iemand dat wil doen, maar verwachten dat alle mannen zich gaan gedragen alsof ze melaats zijn... neuh.
Zoiets wordt ook niet voorgesteld als het gaat om groepjes Marokkanen. Dat ze zich niet in groepsvorm ergens moeten gaan ophouden, omdat er dan mensen zijn die bang zijn voor gezeik. Want als je dat voorstelt, dan is het weer racistisch.
Ach overlast van illegaal vuurwerk wordt ook tegengegaan door het nog illegaler te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:24 schreef VEM2012 het volgende:
Gekke Debbie wil dat femicide strafbaar wordt:
https://www.ed.nl/binnenl(...)en-bekende~a2a62253/
Kennelijk is het haar ontgaan dat moord al best lang strafbaar is.
Nee, door al het vuurwerk illegaal te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ach overlast van illegaal vuurwerk wordt ook tegengegaan door het nog illegaler te maken.
Ik kan het helaas niet lezen maar zegt ze dat echt? Of maak jij er dat van?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, door al het vuurwerk illegaal te maken.
Overigens bedoelt Gekke Debbie natuurlijk niets anders dan dat het vermoorden van een vrouw zwaarder bestraft dient te worden dan wanneer je een man vermoordt. Modern feminisme waarbij gelijkwaardigheid tussen man en vrouw de kliko in mag en mannenhaat in de plaats komt.
Dit is wat ze letterlijk schrijft:quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet lezen maar zegt ze dat echt? Of maak jij er dat van?
Indien echt:
Daarom. Je gaat er niet als een creep achteraan lopen en houdt er wel enigszins rekening mee maar het gaat te ver om per definitie aanpassingsvermogen en alertheid van mannen te verlangen "omdat vrouwen dat nu ook moeten hebben". Die regressie naar gedeeld leed is hetzelfde als dat wij uit compassie met hongerige Afrikanen niet eten. Daar wordt de wereld ook niet beter van.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet? Er is nog nooit zoveel overgewicht geweest onder mensen in NL.quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom. Je gaat er niet als een creep achteraan lopen en houdt er wel enigszins rekening mee maar het gaat te ver om per definitie aanpassingsvermogen en alertheid van mannen te verlangen "omdat vrouwen dat nu ook moeten hebben". Die regressie naar gedeeld leed is hetzelfde als dat wij uit compassie met hongerige Afrikanen niet eten. Daar wordt de wereld ook niet beter van.
Daar creëer je dan ook alleen maar een soort schijnveiligheid mee. Zo'n beetje 99,9% van de mannen zal geen kwade bedoelingen hebben als ze daar lopen. Die steekt dan de weg over en vervolgens staat er verderop een kwaadwillende te wachten die je een steegje in trekt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef miss_sly het volgende:
Daarnaast steek je niet zomaar de weg over en kan je dan soms frontaal in de richting van een andere vrouw lopen. Is dat zoveel beter?quote:Op woensdag 3 september 2025 00:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar creëer je dan ook alleen maar een soort schijnveiligheid mee. Zo'n beetje 99,9% van de mannen zal geen kwade bedoelingen hebben als ze daar lopen. Die steekt dan de weg over en vervolgens staat er verderop een kwaadwillende te wachten die je een steegje in trekt.
Ik kan me best voorstellen dat het niet prettig is als er iemand achter je loopt op bepaalde plekken/momenten, maar iemand dan maar laten oversteken lijkt me ook niet echt een oplossing.
Heb je hier ook concrete peer reviewed cijfers voor of lul je zomaar uit je nek?quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Als je de statistieken van vluchtelingen naast die van laagopgeleide jonge witte mannen legt is het verschil miniem. 'Moeten we dan de hele tijd laagopgeleide jonge mannen hierheen halen?' nee, niemand doet dat ze komen zelf. Het is een illusie dat je alle grenzen van Europa daartegen kunt bewaken zonder failliet te gaan, dus probeer je anders in te spannen dat ze hier niet heen hoeven komen en als ze er dan toch zijn ze fatsoenlijk opgevangen worden ipv bij elkaar gepropt met allerlei noodgrepen. De ongein waardoor dit topic gestart is zijn de vruchten die je plukt van PVV/VVD asielbeleid, laten we dat anders eens benoemen.
Die figuren die meisjes willen aanranden die stop je niet met leuzen en posters of seksueel onderwijs. En die komen toch voornamelijk uit een bepaalde hoek en cultuur. 99.999% mannen doet niets ze durven vrouwen nieteens te benaderen. Maar die paar nare figuren die door vrouwen zelf massaal worden verwelkomd, daar mag je het weer niet over hebben want racisme enzo. Dit alles maakt mij zo cynisch.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso is er geen makkelijke oplossing. Het grootste probleem is dat iedere oplossing in een reeds veilig land geen grote veranderingen zal bewerkstelligen en het bovendien langere tijd kost voordat je de veranderingen gaat zien. Terwijl iedere oplossing (behalve het dichtgooien van de grenzen, maar dat heeft andere consequenties en moeilijkheden) geld kost op korte termijn.
Kortom: gaat niet gebeuren. Er zal wel een rapportje geschreven worden door vriendje van x en y, maar echte verandering... Ik zie het niet gebeuren.
Zelfs iets als klimaatverandering, wat je daar ook verder van mag vinden, heeft gezorgd voor beleid waardoor we van 82% fossielgebruik naar 81% fossielgebruik zijn gegaan in 25 jaar tijd.
Die figuren steken ook een mes tussen je ribben als je er wat van zegt.quote:Op woensdag 3 september 2025 04:23 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Die figuren die meisjes willen aanranden die stop je niet met leuzen en posters of seksueel onderwijs. En die komen toch voornamelijk uit een bepaalde hoek en cultuur. 99.999% mannen doet niets ze durven vrouwen nieteens te benaderen. Maar die paar nare figuren die door vrouwen zelf massaal worden verwelkomd, daar mag je het weer niet over hebben want racisme enzo. Dit alles maakt mij zo cynisch.
[ afbeelding ]
Een zekere mate van ironie kan ik hier wel in bespeuren ja. Net als dat jarenlang is weggewoven dat bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap meer zelfreinigend vermogen moet hebben en nu moeten ineens alle mannen dat hebben, ten aanzien van veelal vreemde mannen.quote:Op woensdag 3 september 2025 04:08 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen waren zo sterk en onafhankelijk zeiden ze zelf. Ze hebben geen mannen meer nodig werd er overal geopperd. Girlpower enzovoort. Nu blijkt dat vrouwen zonder welwillendheid of bescherming van mannen, ze nieteens veilig thuis kunnen komen. Was wederom een gevalletje grote bek van de vrouwen dus.
Omdat het echte probleem nog steeds niet benoemd mag worden.quote:Op woensdag 3 september 2025 08:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een zekere mate van ironie kan ik hier wel in bespeuren ja. Net als dat jarenlang is weggewoven dat bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap meer zelfreinigend vermogen moet hebben en nu moeten ineens alle mannen dat hebben, ten aanzien van veelal vreemde mannen.
Tja, maar als het op school over voorlichting gaat, houden moslimouders hun kinderen thuis. Schiet niet erg op, dan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar de steigerbouwer is wel het laatste waar je last van hebt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk dat je niet iedereen gaat bereiken. Maar je kan zeker een deel bereiken.
Een voorbeeld is de nafluitende steigerwerker. Volgens mij gebeurt dat niet meer (of nog zelden) omdat het door de afzender meestal als compliment bedoeld was en de ontvanger het niet zelden ongewenst vond. Zoiets kun je best tegengaan.
Omdat het een knijp maatregel is het begint hier en waar eindigt het.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben 60+ en ben vroeger regelmatig nagefloten door bouwvakkers op een steiger. Dat was gewoon standaard als er een jonge meid langs liep. Het was bijna een belediging als je niet nagefloten werd. Heb dat nooit als naar ervaren.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:01 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Maar de steigerbouwer is wel het laatste waar je last van hebt.
Jezus kun je voor één keer wel je best doen om te lezen wat er staat? Man man man het is net of je gewoon bewust iets anders kiest te zien. Ben je echt niet gewoon aan het trollen nu? Wtf man. Probeer het anders nog eens een keer, dit is echt heel vermoeiend.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is niet wat je schrijft. 5.2.3 is het totaal. Niet uitgesplitst naar afkomst.
Je moet de data wel eerst zuiveren ipv verschillende grootheden met elkaar vergelijken en dan interpreteren zoals je dat graag wil.
Want het werkt ook andersom: als heel veel allochtonen misdrijven plegen en ze bovendien gemiddeld heel laag zijn opgeleid, dan beinvloedt dat ook de totaalcijfers.
Je hebt wel met veel mensen hier ruzie he. Dat agressieve toontje ook steeds.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jezus kun je voor één keer wel je best doen om te lezen wat er staat? Man man man het is net of je gewoon bewust iets anders kiest te zien. Ben je echt niet gewoon aan het trollen nu? Wtf man. Probeer het anders nog eens een keer, dit is echt heel vermoeiend.
In het echte leven kom ik vrijwel nooit mensen tegen die zó fucking dom overkomen. En de mensen die niet bijster goed kunnen lezen, zijn zich daar prima bewust van en proberen zich niet slimmer voor te doen dan ze zijn. Dus nee, in het dagelijks leven ben ik een van de vriendelijkste mensen die je zult kennen.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je hebt wel met veel mensen hier ruzie he. Dat agressieve toontje ook steeds.
Is dat in het echte leven ook zo?
Waarom zou je de groep migranten gaan vergelijking met laagopgeleide blanke jonge mannen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
En autochtonen zijn niet allemaal blank en migranten niet allemaal laagopgeleid. Kortom, jouw frame is om te beginnen al onjuist. Opleidingsniveau en zeker huidskleur hebben hier niets mee te maken, cultuur en religie wel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar.
Als we kijken naar de cijfers van het CBS (1999 - 2022), is daaruit op te maken dat er in 2022, sprake was van 3.040 seksuele misdrijven. 1.520 Hiervan waren gepleegd door autochtonen en 1.500 door allochtonen. Kortom, een ongeveer een kwart van de samenleving is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de seksuele misdrijven.
Dit wordt nog zorgwekkender als we alleen kijken naar migranten met een niet-Westerse migratieachtergrond. Want van de 1.500 misdrijven die zijn gepleegd door allochtonen, had namelijk in 1.080 van deze gevallen de dader een niet-Westerse migratieachtergrond.
Van de allochtonen in Nederland heeft 10,7% een migratieachtergrond in het Westen en 14,1% een migratieachtergrond uit niet-Westerse landen (bron). Dat wil zeggen dat 14.1% van de samenleving verantwoordelijk is voor 36% van alle seksuele misdrijven. We kunnen dus gerust concluderen dat deze groep de samenleving aantoonbaar onveiliger maakt.
Als we alleen naar geweldsmisdrijven kijken, ligt dit percentage nog hoger trouwens. Daar zijn mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond (14% van de samenleving dus) verantwoordelijk voor bijna 40% van alle geweldsdelicten. De pijnlijke en voor sommigen confronterende en 'ongemakkelijke' realiteit is dat zonder niet-Westerse migranten, Nederland echt een stuk veiliger zou zijn.
Zie ook: Verdachten; delictgroep, geslacht, leeftijd, migratieachtergrond 1999-2022
En dus dienen die mensen met harde hand buiten te worden gehouden, zo nodig met push backs. Dit is nodig om de Westerse en Europese landen te beschermen, te veel van deze mensen vormen een gevaar voor de samenlevingen hier.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Alsof het hun schuld is dat ze blijkbaar niet veilig over straat zich kunnen vertonenquote:Op woensdag 3 september 2025 04:08 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen waren zo sterk en onafhankelijk zeiden ze zelf. Ze hebben geen mannen meer nodig werd er overal geopperd. Girlpower enzovoort. Nu blijkt dat vrouwen zonder welwillendheid of bescherming van mannen, ze nieteens veilig thuis kunnen komen. Was wederom een gevalletje grote bek van de vrouwen dus.
Omdat de overlast door vluchtelingen vanuit de laagopgeleide jonge mannen komt, moet ik alles voorkauwen?quote:Op woensdag 3 september 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou je de groep migranten gaan vergelijking met laagopgeleide blanke jonge mannen?
Jij bent degene die begint over huidskleur, ik niet. Bedankt voor de cijfers over seksuele misdrijven, die kon ik niet vinden. Mijn cijfers gingen over misdaad in het algemeen.quote:Je moet de groep autochtonen vergelijking met de groep allochtonen en en dan vooral degenen met een niet-Westerse migratieachtergrond. Dan zijn de verschillen schrikbarend, dit heb ik al eerder aangetoond in deze post:
[..]
En autochtonen zijn niet allemaal blank en migranten niet allemaal laagopgeleid. Kortom, jouw frame is om te beginnen al onjuist. Opleidingsniveau en zeker huidskleur hebben hier niets mee te maken, cultuur en religie wel.
Leuke fantasie maar als dat uberhaupt al lukt kost het je meer dan het je zou kosten om te helpen de problemen in de herkomstlanden op te lossen.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dus dienen die mensen met harde hand buiten te worden gehouden, zo nodig met push backs. Dit is nodig om de Westerse en Europese landen te beschermen, te veel van deze mensen vormen een gevaar voor de samenlevingen hier.
Ja, ze kunnen niet veilig thuis komen door diezelfde mannen. Hállo.quote:Op woensdag 3 september 2025 04:08 schreef InzolVC het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-vermoord-a4904787quote:Femicide voelt nu als een probleem in de openbare ruimte, maar vrouwen lopen vooral thuis het risico te worden vermoord
Jaarlijks worden in Nederland gemiddeld 45 vrouwen gedood. Hoeveel van hen is slachtoffer van femicide? „Het is een catchy term die mensen in beweging zet, maar wetenschappelijk lastig bruikbaar”, zegt de expert.
Kap anders even met het framen van miljoenen onschuldige mannen omdat er een handjevol debielen bij lopen. Als we dat over asielzoekers doen dan is de wereld te klein (RACISME, FASCISME!!) maar nu is het ineens ok ofzo?quote:Op woensdag 3 september 2025 11:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen niet veilig thuis komen door diezelfde mannen. Hállo.
De verkeerde mannen zijn niet een handjevol, want dan was de wereld wel een stuk veiliger en leefbaarder voor vrouwen en goede mannen.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kap anders even met het framen van miljoenen onschuldige mannen omdat er een handjevol debielen bij lopen. Als we dat over asielzoekers doen dan is de wereld te klein (RACISME, FASCISME!!) maar nu is het ineens ok ofzo?
Als het een handjevol waren hadden vrouwen geen last van straat intimidatie in de mate waarin ze dat hebbenquote:Op woensdag 3 september 2025 11:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kap anders even met het framen van miljoenen onschuldige mannen omdat er een handjevol debielen bij lopen. Als we dat over asielzoekers doen dan is de wereld te klein (RACISME, FASCISME!!) maar nu is het ineens ok ofzo?
Nee hoor, je begint letterlijk zelf over huidskleur. Zie hier:quote:Op woensdag 3 september 2025 11:24 schreef viagraap het volgende:
[..]
Omdat de overlast door vluchtelingen vanuit de laagopgeleide jonge mannen komt, moet ik alles voorkauwen?
[..]
Jij bent degene die begint over huidskleur, ik niet. Bedankt voor de cijfers over seksuele misdrijven, die kon ik niet vinden. Mijn cijfers gingen over misdaad in het algemeen.
Desalniettemin blijft het punt staan dat het de rechtse politiek is die ons hier heeft gebracht. Wie heeft de opvang kapotbezuinigd waardoor overlast en erger vanzelf groeit? Wie weigert verantwoordelijkheid te nemen voor het uitbuiten van de halve wereld en wilt zelfs bezuinigen op ontwikkelingshulp?
Bijvoorbeeld: migranten die zich nu vervelen uit Marokko, Algerije en dat soort overduidelijke veilige landen moet je natuurlijk terugsturen, maar dat gaat dus moeilijk omdat rechts beleid alles kapot heeft bezuinigd. Je kunt niet steeds ontwaken op vrijdag om in het weekend alle problemen op proberen te lossen zonder de rest van de werkweek even tegen het licht te houden. Dat kan alleen als je eigenlijk gewoon stemmen wilt en die problemen als excuus aangrijpt om ze te winnen.
Daar haal je specifiek jonge, laagopgeleide blanke mannen naar voren als groep. Dan maak je het dus raciaal.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Nee hoor, dat is niet waar. Het is juist de linkse politiek die voor deze problemen heeft gezorgd. Waar een rechtse kabinet gastarbeiders hierheen heeft laten komen, zorgde een uitgesproken links kabinet dat deze mensen konden blijven en hun familie laten overkomen. De decennia nadien is het heel snel gegaan, zie bijvoorbeeld de situatie mbt Marokkanen (en ook Surinamers) in Nederland:quote:Op woensdag 3 september 2025 11:24 schreef viagraap het volgende:
[..]
Omdat de overlast door vluchtelingen vanuit de laagopgeleide jonge mannen komt, moet ik alles voorkauwen?
[..]
Desalniettemin blijft het punt staan dat het de rechtse politiek is die ons hier heeft gebracht. Wie heeft de opvang kapotbezuinigd waardoor overlast en erger vanzelf groeit? Wie weigert verantwoordelijkheid te nemen voor het uitbuiten van de halve wereld en wilt zelfs bezuinigen op ontwikkelingshulp?
quote:In 1965 bevonden zich volgens het CBS slechts 4.500 personen van Marokkaanse nationaliteit in Nederland, welk aantal bij de Volkstelling 1971 gestegen bleek te zijn tot 22.000. Het ging bijna uitsluitende om mannen en de verwachting was te dien tijde dat zij slechts tijdelijk in Nederland zouden vertoeven om vervolgens naar hun in Marokko achtergebleven gezin terug te keren. Deze verwachting werd door de feiten gelogenstraft. Het overgrote deel van de Marokkanen was niet tot terugkeer naar het herkomstland geneigd en steeds meer van hen lieten in plaats daarvan hun gezin naar Nederland overkomen.
Bron (p. 2)
quote:Toen in 1973 de officiële werving van buitenlandse arbeidskrachten werd beëindigd, betekende dat ook niet het einde van de Marokkaanse immigratie. Integendeel, in 1980 was het aantal Marokkanen in Nederland al toegenomen tot 72.000 en in 1990 telde Nederland niet minder dan 168.000 Marokkanen.
Bron (p. 2)
Jouw claim, dat de huidige problematiek dus door rechtse kabinetten komt omdat die de opvang kapot zouden hebben bezuinigd is simpelweg niet waar. Het is links geweest die ervoor heeft gezorgd dat vele tienduizenden migranten hierheen konden komen en tevens hun familie konden laten overkomen uit het land van herkomst.quote:De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen.
Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.
Het straatbeeld werd door het kabinet-Den Uyl verder beïnvloed door de aanzegging van de onafhankelijkheid aan Suriname in 1975: vanaf 1973 vestigden meer dan tweehonderdduizend voormalige rijksgenoten zich in Nederland.
Bron
quote:Op woensdag 3 september 2025 11:40 schreef torentje het volgende:
[..]
De verkeerde mannen zijn niet een handjevol, want dan was de wereld wel een stuk veiliger en leefbaarder voor vrouwen en goede mannen.
Het is wél een handjevol; omdat je het vergelijkt met het totaal aantal mannen; en dan zijn er simpelweg niet zoveel die hobbymatig vrouwen in de bosjes trekken.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het een handjevol waren hadden vrouwen geen last van straat intimidatie in de mate waarin ze dat hebben
Uit interesse ...quote:Op woensdag 3 september 2025 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je begint letterlijk zelf over huidskleur. Zie hier:
[..]
Daar haal je specifiek jonge, laagopgeleide blanke mannen naar voren als groep. Dan maak je het dus raciaal.
[..]
Nee hoor, dat is niet waar. Het is juist de linkse politiek die voor deze problemen heeft gezorgd. Waar een rechtse kabinet gastarbeiders hierheen heeft laten komen, zorgde een uitgesproken links kabinet dat deze mensen konden blijven en hun familie laten overkomen. De decennia nadien is het heel snel gegaan, zie bijvoorbeeld de situatie mbt Marokkanen (en ook Surinamers) in Nederland:
[..]
[..]
[..]
Jouw claim, dat de huidige problematiek dus door rechtse kabinetten komt omdat die de opvang kapot zouden hebben bezuinigd is simpelweg niet waar. Het is links geweest die ervoor heeft gezorgd dat vele tienduizenden migranten hierheen konden komen en tevens hun familie konden laten overkomen uit het land van herkomst.
Nog altijd zijn de linkse en progressieve partijen die op allerlei manieren proberen migratie beperkende maatregelen tegen te werken en elke vorm van kritiek op migranten en bijvoorbeeld ook hun cultuur of religie, problematiseren en veroordelen.
Stukken veiliger in ieder geval. Op een gegeven moment houdt echter het wel op en gaat verdere actie richting een draconische controlestaat.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Uit interesse ...
Stel nou dat de grenzen dicht gaan, we de criminele statushouders allemaal uit weten te zetten, en de inwoners met een migratieachtergrond op een zelfde percentage criminaliteit uitkomen als de mensen zonder migratieachtergrond.
En dan? Is de vrouw dan weer veilig genoeg op straat? Of wat zijn dan de volgende stappen?
Wellicht dat we met zn allen daar een wat constructiever gesprek over kunnen hebben?
De straatintimidatie waaronder vrouwen en goede mannen lijden, wordt door wel meer dan een handjevol verkeerde mannen gedaan.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
[..]
Het is wél een handjevol; omdat je het vergelijkt met het totaal aantal mannen; en dan zijn er simpelweg niet zoveel die hobbymatig vrouwen in de bosjes trekken.
Nogmaals: de cijfers bij overlast van vluchtelingen liggen vele malen scherper, maar dat is (om voor mij onverklaarbare redenen?) een ontzettend pijnlijk punt om te benoemen. Leg dat eens naast het aantal gevallen femicide per aantal mannen in Nederland en vertel mij dan even wat het grootste probleem is.
Ohja: en om het nog af te toppen: de mensen die hierheen komen (met name met een Islamitische achtergrond) houden helemaal niet van feministische vrouwen. Dan moet je gewoon je bakkes houden, mag je niet autorijden, niet studeren en gewoon lekker poetsen en zorgen voor je gezin.
Edit: het gaat niet per sé om de vergelijking met bovenstaande; maar meer om de selectieve verontwaardiging en vooral: het overdrijven. Alsof je als vrouw in Nederland elke avond 50% kans hebt om verkracht te worden. Doe even normaal zeg.
Ja dat lelijk geflirt met nu en het geflirt wat jij beschrijft is een wereld van verschil. Ik denk dat de mannen een cursus flirten nodig hebben, want ik geloof wel nog meisjes plagen is kusjes vragen.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben 60+ en ben vroeger regelmatig nagefloten door bouwvakkers op een steiger. Dat was gewoon standaard als er een jonge meid langs liep. Het was bijna een belediging als je niet nagefloten werd. Heb dat nooit als naar ervaren.
Alleen de manier waarop het nu gebeurt met groepjes (meestal) marokkaanse jongens, gaat wat verder. "psst, meisje, neuken?" is totaal niet te vergelijken met een bewonderend "fwiiewiiet"
Wat ik wel zou willen is meer discussie-programma's op tv tussen verschillende groepen van verschillende leeftijden en culturen die over de verschillen discussiëren. Er is gewoon een wereld van verschil tussen de islamitische cultuur en de vrije westerse cultuur en dat leidt tot problemen. En nee, de westerse cultuur hoeft zich niet aan te passen aan de moslimcultuur, zij zullen zich aan moeten passen aan onze cultuur. Waarmee ik niet wil zeggen dat hun vrouwen zich bloter moeten geven, maar hun mannen moeten leren dat blote schouders, los haar en een vrouw alleen op straat geen reden is om haar te zien als loslopend wild.
Dat zij vrouwen niet moeten zien als wild of minder dan mens is waar maar hoe dat moet gebeuren geen idee. Een werkend alternatief is op een spelende wijze leer hen maar flirten zo niet blijven zij aan de kant staan. Ik zie geen andere vredelievende optie.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben 60+ en ben vroeger regelmatig nagefloten door bouwvakkers op een steiger. Dat was gewoon standaard als er een jonge meid langs liep. Het was bijna een belediging als je niet nagefloten werd. Heb dat nooit als naar ervaren.
Alleen de manier waarop het nu gebeurt met groepjes (meestal) marokkaanse jongens, gaat wat verder. "psst, meisje, neuken?" is totaal niet te vergelijken met een bewonderend "fwiiewiiet"
Wat ik wel zou willen is meer discussie-programma's op tv tussen verschillende groepen van verschillende leeftijden en culturen die over de verschillen discussiëren. Er is gewoon een wereld van verschil tussen de islamitische cultuur en de vrije westerse cultuur en dat leidt tot problemen. En nee, de westerse cultuur hoeft zich niet aan te passen aan de moslimcultuur, zij zullen zich aan moeten passen aan onze cultuur. Waarmee ik niet wil zeggen dat hun vrouwen zich bloter moeten geven, maar hun mannen moeten leren dat blote schouders, los haar en een vrouw alleen op straat geen reden is om haar te zien als loslopend wild.
Wapens? Letterlijk? Als in tasers/andere dingen?quote:Op woensdag 3 september 2025 12:21 schreef torentje het volgende:
[..]
De straatintimidatie waaronder vrouwen en goede mannen lijden, wordt door wel meer dan een handjevol verkeerde mannen gedaan.
Hadden de goede mannen en vrouwen wapens gekregen dan was straatintimidatie nooit lang een probleem geweest.
Jij schreef dit:quote:Op woensdag 3 september 2025 11:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jezus kun je voor één keer wel je best doen om te lezen wat er staat? Man man man het is net of je gewoon bewust iets anders kiest te zien. Ben je echt niet gewoon aan het trollen nu? Wtf man. Probeer het anders nog eens een keer, dit is echt heel vermoeiend.
Ik ben benieuwd naar de statistieken van laagopgeleide jonge blanke mannen waar jij mee schermt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Als je de statistieken van vluchtelingen naast die van laagopgeleide jonge witte mannen legt is het verschil miniem.
Het wordt steeds gekker.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Lol de overtreffende deug trap.
Exact.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem als een kind op een wc pot gefilmd wordt in een niet seksuele context en als er niks bijzonders zichtbaar is?
[ afbeelding ]
Als je daar foute ideeën van krijgt ligt dat vooral aan je eigen geseksualiseerde geest.
Nazi retoriek dit.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Stel je nu even de commotie voor wanneer de kop was 'vergeet de wolf, immigranten zijn het gevaar'.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Op zich klopt het wel dat je in het bos lopend meer kans hebt om aangevallen te worden door een man. Echter, draai je het naar populatie, dan weet ik het nog niet zo.quote:
Wat ook bij de meeste zal blijken is dat ze een persoonlijkheidsstoornis zullen hebben. Vrouwen heb je ook zat met hetzelfde probleem. Ze hebben alleen een fysiek nadeel waardoor er zo weinig mannelijke slachtoffers vallen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Nou dames, zoek het dan allemaal lekker uitquote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant artikel. Op zich redelijk neutraal, maar niet geheel (denken dat er onderrepresentatie is van het aantal moorden op vrouwen vind ik nog tot daar aan toe, maar het is op zich gek om te denken dat dit alleen bij vrouwen geldt, sterker nog... zeker bij partnermoord acht ik het waarschijnlijker dat het nog vaker bij mannen voorkomt).quote:Op woensdag 3 september 2025 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-vermoord-a4904787
Precies wat ik al weken zeg.
Daar is het evenals hier niet veilig voor vrouwen en goede mannen omdat de verkeerde mannen bewapend zijn. Verkeerde mannen die figuurlijk sterven in de ogen van vrouwen en goede mannen maar nog niet letterlijk sterven.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wapens? Letterlijk? Als in tasers/andere dingen?
Als je denkt dat 'wapens' de oplossing is dan zou ik even een blik werpen op Amerika.
Ja dat kan, geen idee of dat zo is, maar hoe dan ook, die lui ga je dus niet bereiken met bewustwordingstrainingen en weet ik veel wat allemaal. Overigens is het ook niet zo dat de 'normale' mannen die fluiten of opmerkingen maken of of of stiekem niet gewoon heus wel weten dat wat ze doen een onprettig gevoel bij vrouwen op kan roepen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat ook bij de meeste zal blijken is dat ze een persoonlijkheidsstoornis zullen hebben. Vrouwen heb je ook zat met hetzelfde probleem. Ze hebben alleen een fysiek nadeel waardoor er zo weinig mannelijke slachtoffers vallen.
Het is water naar zee dragen. Mijn dochter krijgt gewoon traangas mee en een persoonlijke chauffeur. Ik haal haar wel op en breng er met alle liefde.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat kan, geen idee of dat zo is, maar hoe dan ook, die lui ga je dus niet bereiken met bewustwordingstrainingen en weet ik veel wat allemaal. Overigens is het ook niet zo dat de 'normale' mannen die fluiten of opmerkingen maken of of of stiekem niet gewoon heus wel weten dat wat ze doen een onprettig gevoel bij vrouwen op kan roepen natuurlijk.
Maar het is denk ik vaak bravoure, groepsgedrag, alcohol genuttigd, etc. Het is niet dat ze volkomen oblivious zijn daarvoor. Het is niet dat, als je tegen hun zegt van 'vinden niet alle vrouwen altijd maar leuk he' dat ze zich dat dan voor de eerste keer realiseren. Maar even de flinke jongen uithangen of even edgy willen zijn is gewoon belangrijker dan hoe betreffende vrouw zich daarbij voelt.
Die zou je misschien nog wel kunnen bereiken met een training of whatever, maar ook dan bereik je niet 100%, dus als je het van trainingen af laat hangen etc kun je wel dromen van een 100% effectiviteit, maar dat gaat in de realiteit nooit gebeuren.
Dus je ontkomt er dan denk ik, als vrouw zijnde, niet aan, om zelf ook nog (additionele) maatregelen te nemen, zelfs al zou élke man/jongen aan zo'n cursus mee doen (wat ook al niet gaat gebeuren).
Snap ik.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is water naar zee dragen. Mijn dochter krijgt gewoon traangas mee en een persoonlijke chauffeur. Ik haal haar wel op en breng er met alle liefde.
Ik ga echt niet wachten tot die utopische wereld uitkomt.
Ik moet bij deze post meteen aan 'the revenge of the nerds' film denken. Al ging dat meer over misleiding, en zijn er ws legio films uit dat tijdperk die dat 'de aanhouder wint' idee beter representateren.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Snap ik.
Alleen bestaat seksueel grensoverschrijdend gedrag uit zoveel meer dan die idioot die je op straat tegenkomt.
Het is ook die klootzak die bij het uitgaan denkt dat nee=misschien. Of de jongen waarmee ze zoent die ineens verder gaat en die niet merkt dat je bevriest.
Jongens en meiden (want ook meiden gaan wel eens grenzen over) moet geleerd worden om te letten op dat soort zaken. Dat je continue opmerkzaam moet zijn of de ander het naar de zin heeft, enthousiast meedoet, of juist meer en meer terugdeinst of zelf bevriest. Ik ben geen voorstander van bij alles vooraf vragen of de ander er ok mee is (niet in het minst omdat een ok nu over 5 minuten niet ok kan zijn), maar als je merkt dat de ander verstijft, dan lijkt het mij wel even een moment om te stoppen en te vragen hoe het gaat.
Zo ook met dat nee=misschien. De aanhouder wint! En in films zie je dat ook niet zelden (de standaard romcom kent de vrouw die niets van de man moet weten, maar omdat hij zich niet af laat poeieren is er op het laatst een 180 graden draai en leven ze nog lang en gelukkig). Best handig dat jongens (en meiden) leren dat een vrouw die niets van jou moet hebben zelden nog draait. Tenzij ze een spelletje spelen...
Toen ik nog een jong gastje was had ik in mijn omgeving meiden die zelfs vonden dat het normaal was om in eerste instantie iedereen af te wijzen. En dan kijken of ze wel hard genoeg hun best gingen doen. 'Kruipen moeten ze!'. Ik hoor het ze nog zeggen.
Ja, toch handig om te leren dat dit allemaal niet zo handig is en alleen maar ongemakkelijke situaties in de hand werkt.
Of wat te denken om het tussen de oren te krijgen dat iemand die dronken is (anders dan een beetje aangeschoten natuurlijk) gewoon off limits is.
Er is best wel nog wat te winnen. Ook al zijn er ook roofdieren die alleen te stoppen zijn door ze achter slot en grendel te plaatsen.
Volgens mij bestaan ze nog steeds hoor, dit soort films. Maar ik kan mij vergissen, ik heb al heel lang geen romcom meer gekeken.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet bij deze post meteen aan 'the revenge of the nerds' film denken. Al ging dat meer over misleiding, en zijn er ws legio films uit dat tijdperk die dat 'de aanhouder wint' idee beter representateren.
Ik herken het sentiment uit dat tijdperk wel ja. Begon al met 'meisjes plagen kusjes vragen'.
Playing hard to get is zo ouderwets.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Snap ik.
Alleen bestaat seksueel grensoverschrijdend gedrag uit zoveel meer dan die idioot die je op straat tegenkomt.
Het is ook die klootzak die bij het uitgaan denkt dat nee=misschien. Of de jongen waarmee ze zoent die ineens verder gaat en die niet merkt dat je bevriest.
Jongens en meiden (want ook meiden gaan wel eens grenzen over) moet geleerd worden om te letten op dat soort zaken. Dat je continue opmerkzaam moet zijn of de ander het naar de zin heeft, enthousiast meedoet, of juist meer en meer terugdeinst of zelf bevriest. Ik ben geen voorstander van bij alles vooraf vragen of de ander er ok mee is (niet in het minst omdat een ok nu over 5 minuten niet ok kan zijn), maar als je merkt dat de ander verstijft, dan lijkt het mij wel even een moment om te stoppen en te vragen hoe het gaat.
Zo ook met dat nee=misschien. De aanhouder wint! En in films zie je dat ook niet zelden (de standaard romcom kent de vrouw die niets van de man moet weten, maar omdat hij zich niet af laat poeieren is er op het laatst een 180 graden draai en leven ze nog lang en gelukkig). Best handig dat jongens (en meiden) leren dat een vrouw die niets van jou moet hebben zelden nog draait. Tenzij ze een spelletje spelen...
Toen ik nog een jong gastje was had ik in mijn omgeving meiden die zelfs vonden dat het normaal was om in eerste instantie iedereen af te wijzen. En dan kijken of ze wel hard genoeg hun best gingen doen. 'Kruipen moeten ze!'. Ik hoor het ze nog zeggen.
Ja, toch handig om te leren dat dit allemaal niet zo handig is en alleen maar ongemakkelijke situaties in de hand werkt.
Of wat te denken om het tussen de oren te krijgen dat iemand die dronken is (anders dan een beetje aangeschoten natuurlijk) gewoon off limits is.
Er is best wel nog wat te winnen. Ook al zijn er ook roofdieren die alleen te stoppen zijn door ze achter slot en grendel te plaatsen.
De apps hebben denk ik ook de 'hard to get' strategie een beetje in de wielen gereden. Leuke mannen hebben zoveel keuze dat ze direct afhaken als de vrouw in kwestie het idee geeft dat ze niet tot je is aangetrokken.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Playing hard to get is zo ouderwets.
Maar inderdaad ik ben ook verschillende malen door vrouwen tegen mijn zin in betast en kreeg zelfs ongevraagd een tong in mijn mond. Maar dat moest ik maar super vinden omdat ik man ben.
Ik liet het gewoon gaan want als man trek je gewoon aan het kortste eind. In het beste geval heb je je vriendin die dan ruzie maakt, maar dat vind je ook de moeite niet waard.
Als je de column daadwerkelijk had gelezen, had je geweten dat het een pleidooi betreft voor zelfverdediging en terug vechten.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
In die tabel beste VEM, staan verdachten naar geslacht en leeftijd. Jonge mannen zijn in die tabel even vaak verdacht als vluchtelingen, en dan hebben we inderdaad nog niet eens de factor opleiding meegenomen voor het totaal. Het percentage vluchtelingen tov de gehele bevolking in NL is gigantisch klein, oftewel je kunt prima cijfers voor alle Nederlanders naast die van vluchtelingen leggen als er specifieke cijfers van de laatste groep zijn. Je mag het ook gewoon zeggen als statistiek te moeilijk voor je is, net als veel andere wetenschap zoals al vaker is gebleken. Dus nee ik ga niet relaxed typen als ik iedere keer iemand dingen uit moet leggen die hij al zou moeten snappen als hij zichzelf zo'n stellige mening aanmeet.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schreef dit:
[..]
Ik ben benieuwd naar de statistieken van laagopgeleide jonge blanke mannen waar jij mee schermt.
Jij verwijst naar tabel 5.2.3 wat verdachten naar geslacht en leeftijd is, waarbij nog onderscheid wordt gemaakt tussen laag inkomen, langdurig laag inkomen en boven laag inkomen.
Daar zit verder geen enkele uitsplitsing bij naar afkomst, laat staan naar huidskleur.
Mocht ik iets gemist hebben, dan kan dat, maar dan mag je even wat specifieker (en meer relaxed) zijn.
Linkse partijen moesten weer eens de puinhopen van rechts opruimen ja, want die hadden er niet aan gedacht dat mensen graag familie om zich heen hebben. De enige realistische kijk op de mensheid is dat ze met samenwerken verder komt dan vechten, rechts is degene die de kop daarvoor in het zand steekt uit angst of onwetendheid tot aan puur egoïsme aan toe. Je kunt steeds maar één voorbeeld uit de geschiedenis aanhalen waarbij links volgens jou een fout heeft gemaakt en probeert dat en alleen maar dat te gebruiken voor je onzin.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je begint letterlijk zelf over huidskleur. Zie hier:
[..]
Daar haal je specifiek jonge, laagopgeleide blanke mannen naar voren als groep. Dan maak je het dus raciaal.
[..]
Nee hoor, dat is niet waar. Het is juist de linkse politiek die voor deze problemen heeft gezorgd. Waar een rechtse kabinet gastarbeiders hierheen heeft laten komen, zorgde een uitgesproken links kabinet dat deze mensen konden blijven en hun familie laten overkomen. De decennia nadien is het heel snel gegaan, zie bijvoorbeeld de situatie mbt Marokkanen (en ook Surinamers) in Nederland:
[..]
[..]
[..]
Jouw claim, dat de huidige problematiek dus door rechtse kabinetten komt omdat die de opvang kapot zouden hebben bezuinigd is simpelweg niet waar. Het is links geweest die ervoor heeft gezorgd dat vele tienduizenden migranten hierheen konden komen en tevens hun familie konden laten overkomen uit het land van herkomst.
Nog altijd zijn de linkse en progressieve partijen die op allerlei manieren proberen migratie beperkende maatregelen tegen te werken en elke vorm van kritiek op migranten en bijvoorbeeld ook hun cultuur of religie, problematiseren en veroordelen.
Ik begin nu een beetje te denken dat je klem zit en daarom met jouw uitbarsting en veel uitleg het nog probeert te redden.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
In die tabel beste VEM, staan verdachten naar geslacht en leeftijd. Jonge mannen zijn in die tabel even vaak verdacht als vluchtelingen, en dan hebben we inderdaad nog niet eens de factor opleiding meegenomen voor het totaal. Het percentage vluchtelingen tov de gehele bevolking in NL is gigantisch klein, oftewel je kunt prima cijfers voor alle Nederlanders naast die van vluchtelingen leggen als er specifieke cijfers van de laatste groep zijn. Je mag het ook gewoon zeggen als statistiek te moeilijk voor je is, net als veel andere wetenschap zoals al vaker is gebleken. Dus nee ik ga niet relaxed typen als ik iedere keer iemand dingen uit moet leggen die hij al zou moeten snappen als hij zichzelf zo'n stellige mening aanmeet.
Kijken hoe goed jij bent in terugkomen op je woorden als die niet blijken te kloppen...quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:02 schreef viagraap het volgende:
Wat een dom wijf.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Als je de column daadwerkelijk had gelezen, had je geweten dat het een pleidooi betreft voor zelfverdediging en terug vechten.quote:
Nog steeds een dom wijf.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je de column daadwerkelijk had gelezen, had je geweten dat het een pleidooi betreft voor zelfverdediging en terug vechten.
Mens, accepteer dat iedereen een eigen mening heeft en de mijne is dat het een dom aandachtsgeil wijf is.quote:
Deze reactie was voldoende geweest:quote:Op woensdag 3 september 2025 15:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
In die tabel beste VEM, staan verdachten naar geslacht en leeftijd. Jonge mannen zijn in die tabel even vaak verdacht als vluchtelingen, en dan hebben we inderdaad nog niet eens de factor opleiding meegenomen voor het totaal. Het percentage vluchtelingen tov de gehele bevolking in NL is gigantisch klein, oftewel je kunt prima cijfers voor alle Nederlanders naast die van vluchtelingen leggen als er specifieke cijfers van de laatste groep zijn. Je mag het ook gewoon zeggen als statistiek te moeilijk voor je is, net als veel andere wetenschap zoals al vaker is gebleken. Dus nee ik ga niet relaxed typen als ik iedere keer iemand dingen uit moet leggen die hij al zou moeten snappen als hij zichzelf zo'n stellige mening aanmeet.
Nog iemand die niet kan lezenquote:Op woensdag 3 september 2025 18:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze reactie was voldoende geweest:
"Sorry, ik heb geen cijfers van 'laag opgeleide witte mannen' en mannen met migratie achtergrond naast elkaar gelegd zoals ik wel impliceerde. Ik heb mijn onderbuikje met mijn bak koffie leeg laten lopen en het is voorts helemaal nergens op gebaseerd. Excuses"
Onzin, je zit desinformatie te verspreiden, Hans. Zeer kwalijk wat mij betreft.quote:
Desinformatiequote:Op woensdag 3 september 2025 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin, je zit desinformatie te verspreiden, Hans. Zeer kwalijk wat mij betreft.
Je impliceerde helemaal niets, nee.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
DesinformatieGebruik nou geen woorden die je niet begrijpt, dan lijk je nog dommer. Ik impliceerde helemaal niet dat die cijfers precies waren wat ik stelde, ik ging ervanuit dat mensen die zo stellig zijn over een onderwerp daar langer dan twee seconden over nadenken en cijfers kunnen interpreteren ipv dat ze gewoon maar dingen roepen. Volgende keer zal ik alles voorkauwen, speciaal voor de laaggeletterden hier. Ik ben er klaar mee geduld te hebben als mensen keer op keer bewijzen echt te achterlijk zijn om te snappen wat ze zeggen, en zich dan ook nog eens totaal niet laten corrigeren uit een soort misplaatste trots of wie weet nog grotere achterlijkheid dan het posten doet vermoeden.
quote:Op woensdag 3 september 2025 18:35 schreef LaDaDiDa het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)haar-wil-verkrachten
Een Somaliër dit keer. Gewoon een meisje ontvoert uit een winkelcentrum.
Top idee, die komt over 1,5 tot 3 jaar nog gefrustreerder weer vrij om in het volgende krantenartikel te verschijnen.quote:maar justitie gelooft hem niet en eiste woensdag drie jaar cel.
Ook wel mooi dat dit soort mensen zich rustig massaal voort weten te planten terwijl Henk één dochter weet te maken en die ook nog eens aangerand of verkracht ziet worden.quote:Hij heeft zelf zes kinderen bij twee vrouwen onder wie een dochter van 13.
Allejezus, dit landquote:De officier zag dan ook alle reden om een celstraf te eisen. Wat haar betreft moet Salah H. drie jaar de cel in. Omdat hij nog in een proeftijd zat na een mishandeling van de nieuwe vriend van een ex moet hij een voorwaardelijke straf van vier maanden, die hij daarvoor kreeg, nu alsnog uitzitten.
Dat is exact wat ik ook doe. Mijn dochtertje krijgt (later) ook gewoon traangas mee, en mijn vrouw heeft een busje pepperspray. Is gewoon hier over de grens in Duitsland op te pikken voor een paar euro. Liever een boete voor het (terechte!) gebruik er van dan dat ze verkracht of erger wordt, maar 'hey, gelukkig hebben wij ons wél aan de wet gehouden!'.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is water naar zee dragen. Mijn dochter krijgt gewoon traangas mee en een persoonlijke chauffeur. Ik haal haar wel op en breng er met alle liefde.
Ik ga echt niet wachten tot die utopische wereld uitkomt.
Vraag is vooral wat er gebeurt als je het onterecht gebruikt.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik ook doe. Mijn dochtertje krijgt (later) ook gewoon traangas mee, en mijn vrouw heeft een busje pepperspray. Is gewoon hier over de grens in Duitsland op te pikken voor een paar euro. Liever een boete voor het (terechte!) gebruik er van dan dat ze verkracht of erger wordt, maar 'hey, gelukkig hebben wij ons wél aan de wet gehouden!'.
Dat is van later zorg.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag is vooral wat er gebeurt als je het onterecht gebruikt.
Nou prima ook die boete neem ik voor lief. Beter een keer onterecht dan het laten lopen en spijt hebben.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag is vooral wat er gebeurt als je het onterecht gebruikt.
Alleen is het geen boete/overtreding, maar een misdrijf.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou prima ook die boete neem ik voor lief. Beter een keer onterecht dan het laten lopen en spijt hebben.
Ook goed. Boeit niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen is het geen boete/overtreding, maar een misdrijf.
Goh, we hebben in ieder geval antwoord op deze vraag:quote:Op woensdag 3 september 2025 18:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
DesinformatieGebruik nou geen woorden die je niet begrijpt, dan lijk je nog dommer. Ik impliceerde helemaal niet dat die cijfers precies waren wat ik stelde, ik ging ervanuit dat mensen die zo stellig zijn over een onderwerp daar langer dan twee seconden over nadenken en cijfers kunnen interpreteren ipv dat ze gewoon maar dingen roepen. Volgende keer zal ik alles voorkauwen, speciaal voor de laaggeletterden hier. Ik ben er klaar mee geduld te hebben als mensen keer op keer bewijzen echt te achterlijk zijn om te snappen wat ze zeggen, en zich dan ook nog eens totaal niet laten corrigeren uit een soort misplaatste trots of wie weet nog grotere achterlijkheid dan het posten doet vermoeden.
Met een grote muil red je het niet als mensen gaan lezen wat jij schrijft. Je gokt iets teveel en te vaak op dat mensen niet opletten.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:14 schreef VEM2012 het volgende:
Kijken hoe goed jij bent in terugkomen op je woorden als die niet blijken te kloppen...
Het is een beetje triest en grappig tegelijkertijd.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je impliceerde helemaal niets, nee.
"Als je de statistieken van vluchtelingen naast die van laagopgeleide jonge witte mannen legt is het verschil miniem"
Je loog over handelingen die je helemaal niet verricht hebt en schermt met een uitkomst die niet klopt.
Duidelijker wordt het niet. Maar degene die door je act heen prikken, dat zijn de laaggeletterden
Ik denk zelf dat het mes snijdt aan 2 kanten. Nu zien we extremen op beide fronten. Moet je niet willen.quote:
Als er reden toe was lijkt het me niet dat je keihard gestraft wordt.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen is het geen boete/overtreding, maar een misdrijf.
Ze zijn niet allemaal zo. Men grijpt een klein twijgje en men probeert deze tot boomstam te promoveren om de asielzoeker mee om de oren te slaan. Alsof men voor dit alles wel op verse asielzoekers zat te wachten. Come on.quote:Op donderdag 4 september 2025 00:20 schreef Thorelf het volgende:
pfff zoveel gepraat ..om een zo duidelijk iets. Nederland weer op zijn smalst!! stop met asiel zoekers.. en ja er zijn ook westerse mannen die die kronkel hebben..maar niemand zit te wachten op de 3e wereld idioten.
Iedereen weet dat je daarmee je tanden hoort te poetsen.quote:Op donderdag 4 september 2025 00:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Men grijpt een klein twjijgj en met probeert deze tot boomstam te promoveren om de asielzoeker mee om de oren te slaan.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |