abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218604923
En verder. De OP:

quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter

Bekijk deze YouTube-video

De dader is een Nigeriaan die hier niet te zoeken had.
Mja
pi_218604932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 13:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tergend dat er mensen bestaan die ook echt oprecht hopen op een alleenheersende partij
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.

Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.

Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Mja
pi_218605375
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Heeft er al een man een oplossing aangedragen behalve buitenlanders moeten allemaal weg?

Of is het vooral allemaal persoonlijke verhalen hoe zij zelf niet verantwoordelijk zijn, hoe geweldig ze zijn, hoe zij met vrouwen omgaan en wat ze zelf ervaren hebben?
Dat is toch niet de bedoeling?
Alles wat gemaakt is door mannen is een probleem.
https://www.geenstijl.nl/(...)nnelijke-architecten

Of is dit een gevalletje mannenhaat wat hier spreekt. Super populair natuurlijk om weg te kijken van het grondslag probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218605402
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 13:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Goed zo. Weer een discussie gewonnen :)
Dat doet hij omdat jij niet op de inhoud in gaat en argumenten die jou niet zint weg wuift. Niet omdat jij zo goed bent in argumenten.

Laten we het even duidelijk hebben met je flauwekullie.
1947-2016
pi_218605408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alle mannen natuurlijk. En daar ga je de mist in.

Het is godgeklaagd dat mensen wel snappen dat zeggen dat Marokkanen zich aan moeten passen racistisch is. Maar geen idee hebben dat er iets mis is met alle mannen over een kam scheren.

En voor zover je dat niet bedoelt: dan moet je beter formuleren.
Denk niet dat het aan de formulering ligt.
Het gaslighten is echt hardnekkig tegenwoordig.
1947-2016
pi_218605420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.

Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.

Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Omdat de rest nog kutter is.
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
1947-2016
pi_218605469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.

Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.

(nee, ik stem niet op de PVV, ik lees gewoon alles)

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door tesssssssss op 27-08-2025 15:32:01 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218605548
quote:
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..
:')
  woensdag 27 augustus 2025 @ 15:47:20 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218605593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218605613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.

Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.

[ x ]

Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218605731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
Die afstand werd nog maar eens verduidelijkt door de tweet van onze MP gisteren, waarin hij aangaf weer eens met allochtonen had gesproken die zich niet gehoord, gediscrimineerd of achtergesteld voelden of zoiets. Zo'n tweet op dit moment is toch wel bijna crimineel.
pi_218605785
Het CDA zou willen dat een democratische partijstructuur verplicht zou zijn voor Nederlandse politieke partijen. Dat dus alleenheerserschap zoals het modelletje Wilders niet mogelijk zou moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk wel een redelijk idee, dat past binnen onze cultuur, normen en waarden. Maar Wilders vindt dat niet zo handig. Het maakt het hem veel moeilijker om zijn beweging in de hand te houden.

Dus nee, de PVV zou niet verboden worden, maar gedwongen worden tot een democratische partijledenstructuur.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218605799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.

Maar Wilders formuleert het anders. Zodat het wel net zo lijkt.
pi_218605808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.
Volgens sommige 'mensen' is deze dader onschuldig en is het allemaal in een scene gezet complot:
BNW / De verschrikkelijke moord op de 17 jarige ¨Lisa¨ uit Abcoude
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218605817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.

Maar Wilders formuleert het anders. Zodat het wel net zo lijkt.
Precies, dat kennen we van Wilders. Het had waar kunnen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:23:06 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605823
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
wel veelzeggend dat vandaag niemand deze vraag heeft kunnen beantwoorden.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:24:57 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218605836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, omdat asielzoekers niks bijdragen aan de maatschappij.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218605840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218605844
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
Het is onze morele verplichting om mensen die 4000km door veilige landen zijn afgereisd te belonen met een gratis huis en een levenslange uitkering.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:26:11 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.
nou brand los
pi_218605871
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
nou brand los
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
In Southern Sun
pi_218605881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..
@klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:18 schreef OllieA het volgende:
Het CDA zou willen dat een democratische partijstructuur verplicht zou zijn voor Nederlandse politieke partijen. Dat dus alleenheerserschap zoals het modelletje Wilders niet mogelijk zou moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk wel een redelijk idee, dat past binnen onze cultuur, normen en waarden. Maar Wilders vindt dat niet zo handig. Het maakt het hem veel moeilijker om zijn beweging in de hand te houden.

Dus nee, de PVV zou niet verboden worden, maar gedwongen worden tot een democratische partijledenstructuur.
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Nober op 27-08-2025 16:36:18 ]
pi_218605934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
nou brand los
Ik heb dit wel opgezocht

Voorbeelden van asielzoekers die een eigen zaak zijn begonnen zijn onder andere Jay Asad uit Syrië, die in Amsterdam het cateringbedrijf StartUp Kitchen begon. Ook zijn er in het verleden diverse immigranten, waaronder asielzoekers, die succesvol werden met ondernemingen in Nederland

Hier is zijn instagram account:

https://www.instagram.com/startupkitchenams/?hl=de
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:41:32 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
Flinterdun antwoord met principes koop je niks.
pi_218605959
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:30 schreef Nober het volgende:

[..]
@:klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.
[..]
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik bepaal wat er op fok gebeurd mocht je dat nog niet weten
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218605964
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wilders zegt het echt.
De dader is vastgehouden en daarna weer vrijgelaten.

[ x ]
En het is weerlegd door de politie:

quote:
De bewering van PVV-leider Geert Wilders dat de verdachte in de zaak-Lisa een week voor haar dood werd opgepakt en daarna werd vrijgelaten, is onjuist. Dat meldt de politie Amsterdam maandag.

Wilders deed de uitspraken woensdag in een Kamerdebat toen hij het had over de zeventienjarige Lisa in de nacht van 19 op 20 augustus met ernstig geweld om het leven werd gebracht. "Die (de verdachte, red.) was een week daarvoor vastgehouden voor een seksueel misdrijf, maar was weer vrijgelaten."

Dat klopt niet, zegt de politie. "De verdachte is donderdag 21 augustus aangehouden voor een ernstige zedenzaak aan de Weesperzijde en op vrijdag 22 augustus is de verdenking tegen hem uitgebreid met de zaak in Duivendrecht." Die laatste zaak is die van Lisa.

"De opmerking in de Kamer doet geen recht aan het werk van de politie en zorgt voor onnodige onrust bij betrokken en nabestaanden", schrijft de politie. De politie wil tegen NU.nl niet zeggen om wat voor onrust het precies gaat.

Lisa werd vorige week dood aangetroffen aan de Holterbergweg in Duivendrecht. Ze was dinsdagavond uit geweest in het centrum van Amsterdam en rond 3.30 uur op de fiets vertrokken naar haar huis in Abcoude. Onderweg werd ze aangevallen door een man. Lisa belde zelf nog 112, maar hulp kwam niet meer op tijd.

De verdachte zou ook nog betrokken zijn bij een ander zedendelict in Amsterdam, dat op 10 augustus plaatsvond. In dat geval gaat het om een poging tot seksueel geweld. Het onderzoek in deze zaak loopt nog.
Bron
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:43:35 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik heb dit wel opgezocht

Voorbeelden van asielzoekers die een eigen zaak zijn begonnen zijn onder andere Jay Asad uit Syrië, die in Amsterdam het cateringbedrijf StartUp Kitchen begon. Ook zijn er in het verleden diverse immigranten, waaronder asielzoekers, die succesvol werden met ondernemingen in Nederland

Heel cute allemaal maar is dit de 20 miljard per jaar waard?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:44:14 #28
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218605977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[ x ]

Waar staat dat hij de PVV wilt verbieden?
pi_218605988
twitter

Jip-en-janneketaal voor het deugvolk dat statistische oververtegenwoordiging niet begrijpt.
pi_218605993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:44 schreef xzaz het volgende:

[..]
Waar staat dat hij de PVV wilt verbieden?
Ja, kort samengevat heeft Wilders het zo geformuleerd.
pi_218605994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Jip-en-janneketaal voor het deugvolk dat statistische oververtegenwoordiging niet begrijpt.
Waarom gaat het daar niet meer over?
Gezien daar een grote oorzaak ligt.
Vakman pur sang
pi_218606003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, kort samengevat heeft Wilders het zo geformuleerd.
Dan liegt hij.
pi_218606018
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom gaat het daar niet meer over?
Gezien daar een grote oorzaak ligt.
Asielzoekers zijn heilig in progressieve kringen.
pi_218606023
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Mee eens, maar wat als hij weer terugkomt?
Hopen dat we tegen die tijd het beleid op orde hebben en anders gewoon weer terug op het vliegtuig.

Wij kunnen hem in 6 uurtjes terug in donker afrika hebben, hij is maanden onderweg om terug te komen. Hij heeft het wel op als wij vasthoudend zijn.

En als hij echt vasthoudend heeft betalen we El Salvador om hem in de de supermax vast te houden, daar is nog wel een kamertje vrij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218606024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:42 schreef littlemindy het volgende:

[..]
[..]
Bron
Maar Wilders heeft het geroepen dus in het hoofd van het dommere deel van Nederland is dit nu de waarheid geworden. Te laat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:51:55 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218606033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:42 schreef littlemindy het volgende:

[..]
[..]
Bron

Ook op social media, al zal het nu een waarheid zijn geworden voor een deel van de mensen.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:53:01 #37
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218606045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ook op social media, al zal het nu een waarheid zijn geworden voor een deel van de mensen.
Mooi, goed dat de politie hem even zo terecht laat staan met zijn domme uitspraken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218606047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:49 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Asielzoekers zijn heilig in progressieve kringen.
Waarom eigenlijk?
Zelf kijkend naar de mens en hulp is het toch veel beter dat de EU in Afrika iets meer hulp biedt en die mensen zelf een goed toekomst kunnen delen door er zelf aan mee te bouwen.
Nu is iedereen verdrietig, de Europeanen en de achterblijvers in Afrika (om maar een continent te noemen).

Gezien de toename van gewelfsconflicten en religieus geweld jegens vnl vrouwen en homos.
Zien die progressieven dan niet het eigen risico en verantwoording voor deze toelatingen ?
Vakman pur sang
pi_218606063
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar Wilders heeft het geroepen dus in het hoofd van het dommere deel van Nederland is dit nu de waarheid geworden. Te laat.
En inmiddels heeft Wilders excuus gemaakt voor zijn uitglijder.
-
pi_218606064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:48 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dan liegt hij.
Ja, maar, kijk?

twitter
pi_218606069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit las je idd in die Britse tabloids en wat de Amerikanen op Twitter zetten denken die ook dat die al was opgepakt en weer vrijgelaten.
Vakman pur sang
pi_218606071
Ze weten helemaal niks van deze dader, het zou mij niet verbazen als hij in andere Europese landen ook gekoppeld kan worden aan soortgelijke zaken. Zoals de stoeptegelgooier in Rotterdam.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:56:48 #43
438527 MissButterflyy
pi_218606076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze weten helemaal niks van deze dader, het zou mij niet verbazen als hij in andere Europese landen ook gekoppeld kan worden aan soortgelijke zaken. Zoals de stoeptegelgooier in Rotterdam.
Ja, moest daar ook al aan denken.
Was dat ook een asielzoeker?
pi_218606077
Al geloof ik nooit dat die gast niet al meerdere keren is aangehouden.
Echter niet voor verkrachting.

Gezien het ontbreken van ID kan dat ook nooit geregistreerd zijn.
Vakman pur sang
pi_218606083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het probleem is vooral de versplintering op rechts en links en dat men niet op normale wijze met elkaar wil samenwerken.
Mja
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:57:58 #46
438527 MissButterflyy
pi_218606084
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zou best wel kunnen, in andere landen.
pi_218606089
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, moest daar ook al aan denken.
Was dat ook een asielzoeker?
Dat was een illegaal die door Europa trok.
pi_218606097
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zou best wel kunnen, in andere landen.
Heeft men geen idee hoe die in NL is gekomen?
Via diverse andere landen of gewoon landen op Schiphol. Alles is mogelijk.
Vakman pur sang
pi_218606104
https://www.rtl.nl/nieuws(...)mt-en-dat-komt-vaker

Groot deel heeft geen paspoort
We weten niet waar verdachte Lisa vandaan komt, afkomst asielzoekers is vaker onbekend

Het Openbaar Ministerie zegt niet te weten waar de moordverdachte van Lisa vandaan komt, en ook de leeftijd van de man is nog twijfelachtig. Dat gebeurt vaker, en of mensen in hun thuisland bijvoorbeeld een crimineel verleden hebben, is al helemaal moeilijk te achterhalen. Een uitleg over de procedure.

Over de verdachte die is aangehouden voor de moord op Lisa is vooralsnog dus weinig bekend. In de media circuleert een Afrikaanse afkomst, waarbij gesproken wordt over de landen Nigeria of Eritrea. Zijn leeftijd zou 22 jaar zijn, maar zelfs daarover kan het OM geen zekerheid geven.

Deze verdachte heeft zich in Ter Apel aangemeld, want dat moeten alle mensen die hier asiel willen om zich te laten registreren. Daar begint het proces bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Het onderzoek naar de achtergrond van asielzoekers wordt gedaan door de Dienst Identificatie en Screening Asielzoekers (DISA). Op de site van de overheid is te lezen:

"Het doel van het identificatie- en registratieproces is om snel duidelijk te krijgen wie de aanvrager is, zodat niemand zonder registratie in Nederland kan verblijven."

'Groot deel heeft geen paspoort'
Maar dat is dus lastig zat. Een groot deel van de mensen dat asiel aanvraagt, heeft geen documenten bij zich, zegt Toemen. "Met een paspoort is vaak makkelijk vast te stellen wat de identiteit en nationaliteit van iemand is. Maar de meesten die een aanvraag doen, hebben geen paspoort. En daar kunnen die mensen soms niets aan doen."

Dit staat er in de wet
De ambtenaar belast met de grensbewaking of met het toezicht op vreemdelingen (KMar/ DISA) verricht tijdens de aanmeldfase in ieder geval onderzoek naar:

• de identiteit, nationaliteit en reisroute van de vreemdeling;

• de vingerafdrukken van de vreemdeling; en

• documenten, bescheiden en gegevensdragers van de vreemdeling.

Bron: de wettenbank

Het is in sommige landen namelijk helemaal niet zo gebruikelijk om een paspoort te hebben. Als je die niet hebt, is het soms ook niet zonder risico om er een aan te vragen. Toemen legt uit: "Mensen kunnen problemen hebben met autoriteiten, bijvoorbeeld omdat ze homoseksueel zijn. Dan valt het juist heel erg op als je een paspoort aanvraagt. Mensen vertrek noodgedwongen, en soms halsoverkop."

'Er wordt misbruik gemaakt'
Er komen dus vaak mensen richting ons land zonder de juiste documenten. Op dat moment moeten de ambtenaren via eigen onderzoek vaststellen wie de persoon is, waar hij of zij vandaan komt en of deze persoon is wie hij zegt dat hij is. "Het komt voor dat er gelogen wordt over de identiteit en nationaliteit", zegt Toemen.

Soms liegen mensen over hun afkomst omdat het verschil maakt uit welk land je komt, en wat je situatie is. "Op zo'n moment worden gegevens gebruikt van mogelijk andere asielaanvragen in andere landen, en er kan ook een taalanalyse gedaan worden. Om bijvoorbeeld met een taalanalist te kijken welke taal de persoon spreekt."

Geen contact met land van herkomst
Wat niet mag, is contact opnemen met het land waar vandaan de persoon zegt gevlucht te zijn. Die persoon is immers gevlucht, en melding maken bij het land van herkomst kan gevaarlijk zijn. Toemen zegt dat er in het verleden wel eens dusdanig persoonlijk onderzoek gedaan werd, maar dat dat nu niet meer het geval is.

Wat er nu wél is, is een nieuw soort geloofwaardigheidsonderzoek. Dus áls er geen documenten zijn, hóe geloofwaardig is dan de informatie die er wel is. In een Kamerbrief van maart 2024 worden deze vijf voorwaarden opgesomd:

1. de vreemdeling heeft een oprechte inspanning geleverd om zijn aanvraag te staven;
2. alle relevante elementen waarover de vreemdeling beschikt, zijn overgelegd, en er is een bevredigende verklaring gegeven omtrent het ontbreken van andere relevante elementen;
3. de verklaringen van de vreemdeling zijn samenhangend en aannemelijk bevonden en zijn niet in strijd met beschikbare algemene en specifieke informatie die relevant is voor zijn aanvraag;
4. de vreemdeling heeft zijn aanvraag zo spoedig mogelijk ingediend, tenzij hij goede redenen kan aanvoeren waarom hij dit heeft nagelaten; en
5. vast is komen te staan dat de vreemdeling in grote lijnen als geloofwaardig kan worden beschouwd.

"Als aan de voorwaarden wordt voldaan wordt het voordeel van de twijfel gegeven en het asielmotief geloofd Vervolgens moet nog worden gekeken of dat asielmotief voldoende is om bescherming te krijgen. Ook als dat gebeurt, zal het niet in alle gevallen goed gaan. Want hoe kom je erachter of een persoon een trauma heeft, psychisch niet in orde is of in het land van herkomst iets op zijn kerfstok heeft? "Niet", zegt Toemen. "Je mag dat niet vragen in het land van herkomst."

Klikbrieven en sociale media
En dus komen er weleens mensen ons land binnen met een verleden dat niet schoon is. Al worden die soms ook in het vervolg soms nog wel tegen de lamp. "Iedereen moet een formulier ondertekenen dat ze nooit eerder veroordeeld zijn vroeger. Maar via zogenoemde klikbrieven, of via sociale media, komt die informatie soms nog wel boven water."

Het ministerie van Asiel en Migratie, dat de onderzoeken uitvoert naar binnenkomende asielzoekers, wilde geen vragen beantwoorden over dit onderwerp.
pi_218606106
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:

Gezien het ontbreken van ID kan dat ook nooit geregistreerd zijn.

Ik denk zelfs dat wanneer zijn naam bekend wordt, hier in Nederland meerdere zaken aan hem gekoppeld kunnen worden.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:00:13 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218606107
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit las je idd in die Britse tabloids en wat de Amerikanen op Twitter zetten denken die ook dat die al was opgepakt en weer vrijgelaten.
Dat zou natuurlijk echt kwalijk zijn als ze een verkrachter weer vrijlaten, maar er stonden op het moment van de moord op Lisa nog borden aan in de buurt met de beschrijving dat ze een jonge donkere man zochten voor die verkrachting. Ik denk dat ze wel een vermoeden hadden dat de persoon bij CAO zat in de buurt, maarja welke van de 100 donkere mannen daar dat wisten ze nog niet.
pi_218606110
In het land waar die vandaan komt worden dit soort daders met autobanden om hun lichaam met benzine erin verbrand op het dorpsplein.
Met het hele dorp wat dan uitloopt om te kijken.
Dat is geen grap, dat gebeurt nog steeds.

https://www.reddit.com/r/MorbidReality/s/jB5SsaaqVE
Vakman pur sang
pi_218606112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar, kijk?

[ x ]
Andere partijen kunnen het ook dus dan moet PVV het toch ook kunnen? Of ze moeten gewoon afzien van overheidsgeld.
pi_218606128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Flinterdun antwoord met principes koop je niks.
Dat je het niet wil horen is wat anders.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:05:07 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218606135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat je het niet wil horen is wat anders.
Wederom flinterdunne repliek. Het houdt allemaal niet over zullen we maar zeggen.
pi_218606141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat een faal. [ x ]
Daar kunnen we het wel over eens zijn ja.
In Southern Sun
pi_218606146
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:00 schreef Lospedrosa het volgende:
In het land waar die vandaan komt worden dit soort daders met autobanden om hun lichaam met benzine erin verbrand op het dorpsplein.

Zal niet de eerste keer zijn dat een onschuldige gelyncht wordt. :X
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:06:50 #58
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Bullshit. Uiteindelijk zijn er maar weinig die teruggaan dus zullen ze moeten bijdragen.
  Spellchecker woensdag 27 augustus 2025 @ 17:08:01 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218606166
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:00 schreef Lospedrosa het volgende:

Wel lullig als dan later blijkt dat iemand anders het gedaan heeft...
pi_218606178
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:06 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Bullshit. Uiteindelijk zijn er maar weinig die teruggaan dus zullen ze moeten bijdragen.
Dat heeft weinig met het initiële principe van het opvangen van asielzoekers te maken, het recht op een veilige leefomgeving.
In Southern Sun
pi_218606200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat heeft weinig met het initiële principe van het opvangen van asielzoekers te maken, het recht op een veilige leefomgeving.
Voor een veilige leefomgeving hoef je geen 4000km door veilige landen af te reizen. Het draait alleen maar om welvaart.
pi_218606210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Voor een veilige leefomgeving hoef je geen 4000km door veilige landen af te reizen. Het draait alleen maar om welvaart.
Over veilige landen valt te twisten, maar verder schandalig natuurlijk, mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Aldus RotatoR, die er keihard voor gewerkt heeft dat zijn wieg in een van de meest welvarende landen ter wereld stond.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:18:50 #64
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218606213
quote:

[..]
Een Afghaan is ook veilig in Turkmenistan. Belgie is toch niet in oorlog?
pi_218606227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:57 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het probleem is vooral de versplintering op rechts en links en dat men niet op normale wijze met elkaar wil samenwerken.
Links wat vooral voordoet voor de bühne een andere moraal te hebben.
Maar daarbij nog harder volk afschiet en uitsluit.
1947-2016
pi_218606228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Over veilige landen valt te twisten, maar verder schandalig natuurlijk, mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Aldus RotatoR, die er keihard voor gewerkt heeft dat zijn wieg in een van de meest welvarende landen ter wereld stond.
Welvaart die ook nog eens is verkregen door uitbuiting van gewone arbeiders.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:20:44 #67
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218606229
Die Wilders maakt echt een gigantische blunder zeg :o
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218606237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee.
Waar kan ik het beste mijn handjes laten vullen als ik ze op houd.
1947-2016
pi_218606238
quote:

[..]
Ja maar dan blijf je niet verder lopen tot je het beste bedje hebt gevonden maar stop je daar waar je wel veilig bent.
Plus je zou toch eigenlijk verwachten dat je ontzettend blij/dankbaar bent dat je ergens veilig bent terechtgekomen? Dat je daar niet de criminele gaat uithangen maar dat je iets positief terug wil doen voor je opvangland?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218606240
quote:

[..]
Dus je zegt zelf ook dat het economische migranten zijn. Check.
pi_218606250
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja maar dan blijf je niet verder lopen tot je het beste bedje hebt gevonden maar stop je daar waar je wel veilig bent.
Plus je zou toch eigenlijk verwachten dat je ontzettend blij/dankbaar bent dat je ergens veilig bent terechtgekomen? Dat je daar niet de criminele gaat uithangen maar dat je iets positief terug wil doen voor je opvangland?
Maar wat als je daar wordt afgewezen en niet mag blijven, dus de illegaliteit in gaat? Dan heb je niks meer te verliezen, dan kun je net zo goed op een rape & killing spree gaan.
pi_218606261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar wat als je daar wordt afgewezen en niet mag blijven, dus de illegaliteit in gaat? Dan heb je niks meer te verliezen, dan kun je net zo goed op een rape & killing spree gaan.
Dan scheelt er sowieso al iets met je...
pi_218606265
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dus je zegt zelf ook dat het economische migranten zijn. Check.
Ik stel slechts dat het van een stuitende westerse arrogantie en behoorlijke lelijkheid is een mens kwalijk te nemen dat hij het beste wil voor hem (en zijn gezin).
In Southern Sun
pi_218606267
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
En inmiddels heeft Wilders excuus gemaakt voor zijn uitglijder.
Wat is het toch een vals ventje. Halve waarheden en hele leugens rondstrooien en als je dan wordt betrapt sorry zeggen.
Een beetje de politie verwijten maken in deze zaak... en ook zo begripvol naar de nabestaanden, zo'n opmerking.
Bah!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218606285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel lullig als dan later blijkt dat iemand anders het gedaan heeft...
Die verbranden ze dan ook.

De vrouw van Mandela was daar voorstander van en heeft dit ook gepromoot.
Vakman pur sang
pi_218606300
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Er zijn altijd gestoorde gekken. Vaker zijn ze dat niet.
In Southern Sun
pi_218606305
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:27 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat is het toch een vals ventje. Halve waarheden en hele leugens rondstrooien en als je dan wordt betrapt sorry zeggen.
Ja want het komt eigenlijk nooit voor dat politici halve waarheden of leugens vertellen.
quote:
Een beetje de politie verwijten maken in deze zaak... en ook zo begripvol naar de nabestaanden, zo'n opmerking.
Bah!
Het moet nog blijken of de politie geen enkel verwijt verdient of dat ze toch ergens steken hebben laten vallen. Ze hebben er best lang over gedaan om na het eerste strafbare feit deze verdachte te arresteren.
-
pi_218606313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik stel slechts dat het van een stuitende westerse arrogantie en behoorlijke lelijkheid is een mens kwalijk te nemen dat hij het beste wil voor hem (en zijn gezin).
Ik wil ook het beste voor mezelf. Dat wil niet zeggen dat ik dan maar ‘s nachts onschuldige vrouwen ga neersteken of proberen te verkrachten.
pi_218606322
De politie behoort zich afzijdig te houden van uitspraken van wélke politicus dan ook.
pi_218606324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Een Afghaan is ook veilig in Turkmenistan. Belgie is toch niet in oorlog?
De grote meerderheid van de Afghanen is opgevangen in de regio. Wat België er mee te maken heeft weet ik niet.
In Southern Sun
pi_218606330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik wil ook het beste voor mezelf. Dat wil niet zeggen dat ik dan maar ‘s nachts onschuldige vrouwen ga neersteken of proberen te verkrachten.
Dat doet iedere asielzoeker dagelijks natuurlijk.
In Southern Sun
pi_218606335
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:36 schreef dennis_b het volgende:
De politie behoort zich afzijdig te houden van uitspraken van wélke politicus dan ook.
Politici behoren zich afzijdig te houden van speculaties over welk lopend justitieel onderzoek dan ook, al is het alleen maar (in dit geval) uit respect voor de nabestaanden.

Verder wel een mooie, als een politicus dus aantoonbare onzin in de wereld brengt over de politie dan mogen ze daar niet op reageren? _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218606349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Links wat vooral voordoet voor de bühne een andere moraal te hebben.
Maar daarbij nog harder volk afschiet en uitsluit.
:r Walgelijk is het inderdaad.
Mja
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:40:38 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218606351
quote:
Moeten we niet willen nee dat we het bij de feiten houden.
pi_218606355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja want het komt eigenlijk nooit voor dat politici halve waarheden of leugens vertellen.
[..]
Het moet nog blijken of de politie geen enkel verwijt verdient of dat ze toch ergens steken hebben laten vallen. Ze hebben er best lang over gedaan om na het eerste strafbare feit deze verdachte te arresteren.
Als het nog moet blijken, dan moet je als politicus even afwachten en je grote muil dichthouden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218606374
quote:

[..]
In Europese landen heb je overal maar recht op. Recht op asiel, recht op een veilige leefomgeving, recht op een uitkering, op toeslagen, een woning, en ga zo maar door. Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.

Het interesseert mij persoonlijk niet zoveel wat er in Afghanistan of Syrië allemaal gebeurt. Als die mensen met hun middeleeuwse manier van kijken naar de wereld niet in staat zijn om hun landen beter te organiseren zodat er niet constant oorlogen uitbreken en dictators aan de macht komen, dan is dat echt volledig hun probleem. Daar hoeven wij echt niet voor op te draaien als land. We kunnen we best hulp bieden, veiligheidstroepen sturen of kennis bieden, maar verder hoeft het echt niet te gaan.
Mja
pi_218606383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand het die gelukszoekers kwalijk neemt. Maar dat betekent niet dat wij die mensen alles moeten geven wat ze willen. Want dan gaan we zelf ook ten onder.
Mja
pi_218606394
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:42 schreef TAmaru het volgende:

[..]
In Europese landen heb je overal maar recht op. Recht op asiel, recht op een veilige leefomgeving, recht op een uitkering, op toeslagen, een woning, en ga zo maar door. Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.

Het interesseert mij persoonlijk niet zoveel wat er in Afghanistan of Syrië allemaal gebeurt. Als die mensen met hun middeleeuwse manier van kijken naar de wereld niet in staat zijn om hun landen beter te organiseren zodat er niet constant oorlogen uitbreken en dictators aan de macht komen, dan is dat echt volledig hun probleem. Daar hoeven wij echt niet voor op te draaien als land. We kunnen we best hulp bieden, veiligheidstroepen sturen of kennis bieden, maar verder hoeft het echt niet te gaan.
Ja wat ik al zei, stuitende westerse arrogantie.

Oh, en

quote:
Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.
_O-.
In Southern Sun
pi_218606421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:43 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand het die gelukszoekers kwalijk neemt. Maar dat betekent niet dat wij die mensen alles moeten geven wat ze willen. Want dan gaan we zelf ook ten onder.
We geven ze niet alles wat ze willen. Sterker, we maken hotels waar asielzoekers opgevangen worden zo sober mogelijk omdat hardwerkende Henk en Ingrid anders jaloers worden.
In Southern Sun
pi_218606442
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:27 schreef OllieA het volgende:

[..]
Bah!
Wat doet links anders?
Verdraaien van feiten, verzwijgen wat niet uitkomt, wegstoppen van onwelgevallen rapporten, moedwillig tegen wetten ingaan als het uitkomt en krokodillentranen huilen bij negatieve effecten daarvan. En owja, nog wijzen naar anderen ook.
1947-2016
pi_218606445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat doet links anders?
Verdraaien van feiten, verzwijgen wat niet uitkomt, wegstoppen van onwelgevallen rapporten, moedwillig tegen wetten ingaan als het uitkomt en krokodillentranen huilen bij negatieve effecten daarvan. En owja, nog wijzen naar anderen ook.
Ja maar húllie...
In Southern Sun
pi_218606448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:43 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik neem het vooral het volk kwalijk wat er niets aan wil doen. Sterker nog: het wil faciliteren.
1947-2016
pi_218606450
Ach Red krijgt het niet voor elkaar Wilders te veroordelen voor het verder polariseren van de samenleving. Goh.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:51:36 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606460
quote:

[..]
Iedereen heeft recht op een veilige leefomgeving. Maar daar zit natuurlijk ook een verlengstuk aan.

Voor niets gaat de zon op.
pi_218606477
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:40 schreef OllieA het volgende:

[..]
Als het nog moet blijken, dan moet je als politicus even afwachten en je grote muil dichthouden.
Dat klopt. Oliedom om dit soort dingen te roepen.
-
pi_218606479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar húllie...
Dit topic is 1 grote whatabout en 'hullie'.
Jamaar autochtonen doen het ook
Jamaar mannen

en wat voegt jouw getrol hier toe dan?
1947-2016
pi_218606488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:51 schreef Fok-it het volgende:
Ach Red krijgt het niet voor elkaar Wilders te veroordelen voor het verder polariseren van de samenleving. Goh.
Pure gaslighting dit.
1947-2016
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:53:30 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218606490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:51 schreef Fok-it het volgende:
kan dat nog verder dan?
pi_218606498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit topic is 1 grote whatabout en 'hullie'.
Jamaar autochtonen doen het ook
Jamaar mannen

en wat voegt jouw getrol hier toe dan?
Ach Red...
In Southern Sun
pi_218606516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
kan dat nog verder dan?
Ik vrees dat we daar nog niet alles van gezien hebben.
In Southern Sun
pi_218606519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
kan dat nog verder dan?
Denk dat er nog wel een paar stappen extra mogelijk zijn.

Moeten we dat willen? Denk het niet. Daarvoor zijn echter een paar dingen nodig. Erkenning van links en het realisme van acties.

Denk ik dat ze dat in zich hebben? Nope.
Utopie is een bitch.
1947-2016
pi_218606523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ach Red...
Goed argument, as usual weer.
1947-2016
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:58:24 #103
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218606537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
hardwerkende Henk en Ingrid anders jaloers worden.
Oh en

_O-
pi_218606547
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja wat ik al zei, stuitende westerse arrogantie.

Oh, en
[..]
_O-.
Wat arrogant en dom is, dat wij denken dat wij de hele wereld maar kunnen en moeten helpen met onze zogenaamd superieure westerse manier van kijken.

We moeten juist ons eigen land beschermen nu we onszelf verheven hebben uit de middeleeuwse bagger, het patriarchaat en ouderwetse manieren van kijken naar de wereld.
Mja
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:00:33 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218606560
Ach ja, een dode tiener hier, wat dode homo's in de Seine, rellende "jongeren" in Zwitserland om een dooie crimineel, en dat zijn pak em beet alleen van deze week wat "incidenten".

Maar god verhoedde dat er iemand iets POLARISERENDS roept over de daders etc, dat is allemaal veel erger dan een dooie Lisa natuurlijk :').

Wat een kronkels....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:00:46 #106
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218606566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De grote meerderheid van de Afghanen is opgevangen in de regio. Wat België er mee te maken heeft weet ik niet.
Dat je uit mijn post niet kan oppikken dat ik doel op opvang in de regio. Dat zegt vrij veel over je denkvermogen.
pi_218606573
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Iedereen heeft recht op een veilige leefomgeving. Maar daar zit natuurlijk ook een verlengstuk aan.

Voor niets gaat de zon op.
Dat klopt, je hoopt en verwacht dat zij die blijven gaan deelnemen aan de samenleving. Alleen was dat het punt niet, in beginsel vang je mensen op omdat ze op de vlucht zijn, niet om daar iets goeds aan over te houden.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:03:21 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606595
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat klopt, je hoopt en verwacht dat zij die blijven gaan deelnemen aan de samenleving. Alleen was dat het punt niet, in beginsel vang je mensen op omdat ze op de vlucht zijn, niet om daar iets goeds aan over te houden.
Jezus vent :')
pi_218606609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat je uit mijn post niet kan oppikken dat ik doel op opvang in de regio. Dat zegt vrij veel over je denkvermogen.
Nee dat kon ik niet oppikken inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:').
In Southern Sun
pi_218606616
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Jezus vent :')
De ware aard.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:05:19 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_218606619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:00 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, een dode tiener hier, wat dode homo's in de Seine, rellende "jongeren" in Zwitserland om een dooie crimineel, en dat zijn pak em beet alleen van deze week wat "incidenten".

Maar god verhoedde dat er iemand iets POLARISERENDS roept over de daders etc, dat is allemaal veel erger dan een dooie Lisa natuurlijk :').

Wat een kronkels....
Henk van het FOK-forum niet nee. Bij de leider van de grootste partij in Nederland is dat bijzonder kwalijk.

Uiteraard zou ik dan net doen alsof critici daarvan de moord zelf niet zo boeiend vinden. Heel chique van je. En voorspelbaar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218606662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik heb dit wel opgezocht

Leuke vent vond ik dat (in de kort tijd dat ik hem gesproken heb). Hij gebruikte toen de keuken van de Bijlmer bajes die inmiddels leeg was en bijna werd afgebroken.

Ik had toen met een paar mensen een rondleiding in de bajes en afsluitend hapjes uit zijn keuken en vertelde hij over zijn vlucht. De opzet was toen dat zijn bedrijf andere asielzoekers de mogelijkheid gaf om, in zijn keuken, een start-up te beginnen. Indrukwekkende dag
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:09:15 #113
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De ware aard.
Is goed Mohammed. Zoek het even uit.
pi_218606678
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:09 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Is goed Mohammed. Zoek het even uit.
Niet te boos he Henk.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:10:56 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218606683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Henk van het FOK-forum niet nee. Bij de leider van de grootste partij in Nederland is dat bijzonder kwalijk.

Uiteraard zou ik dan net doen alsof critici daarvan de moord zelf niet zo boeiend vinden. Heel chique van je. En voorspelbaar.
Och, het is kwalijk, wat een dra-ma!

Weet je wat kwalijk is? Op dagelijkse basis rellen, kermissen onveilig maken, roven, stelen, bedreigen, lastigvallen, verkrachten, eerwraken en dus ook moorden, DAT is wat er kwalijk is. ,
Wat harde termen over wie dat allemaal doet is ruis in de marge vergeleken daarmee, als er iets polariserend is is het het gedrag van dit soort mensen, dag in, dag uit. Niet wat boze woordjes.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218606699
Een wild om zich heen slaande HeatWave, dat miste nog in dit topic.
In Southern Sun
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:14:23 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Och, het is kwalijk, wat een dra-ma!

Weet je wat kwalijk is? Op dagelijkse basis rellen, kermissen onveilig maken, roven, stelen, bedreigen, lastigvallen, verkrachten, eerwraken en dus ook moorden, DAT is wat er kwalijk is. ,
Wat harde termen over wie dat allemaal doet is ruis in de marge vergeleken daarmee, als er iets polariserend is is het het gedrag van dit soort mensen, dag in, dag uit. Niet wat boze woordjes.
Je kunt dat nog 1000x posten hier maar het zijn steeds dezelfden die er omheen blijven draaien.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:15:01 #118
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218606715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee dat kon ik niet oppikken inderdaad.
[..]
:').
quote:
Wat België er mee te maken heeft weet ik niet.
:') de tandjes

Ben wel weer klaar voor vandaag :D
pi_218606721
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
:') de tandjes

Ben wel weer klaar voor vandaag :D
Doei!
In Southern Sun
pi_218606754
quote:
Ieder ander corps doet dat ook behalve die van Amsterdam.
pi_218606785
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je kunt dat nog 1000x posten hier maar het zijn steeds dezelfden die er omheen blijven draaien.
Daarom negeren die sfeerverziekende éénregelige (of zelfs minder) bijdragen van bepaalde figuren.
Er blijven genoeg anderen over met bijdragen waar je wel iets aan kunt hebben.
-
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:23:45 #122
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218606803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
We geven ze niet alles wat ze willen. Sterker, we maken hotels waar asielzoekers opgevangen worden zo sober mogelijk omdat hardwerkende Henk en Ingrid anders jaloers worden.
alleen zandmannen gebruiken hardwerkend op zo’n manier
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218606851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daarom negeren die sfeerverziekende éénregelige (of zelfs minder) bijdragen van bepaalde figuren.
Er blijven genoeg anderen over met bijdragen waar je wel iets aan kunt hebben.
Sorry dat we jullie alle buitenlanders zijn kut feestje verstoren.
In Southern Sun
pi_218606873
Ik heb de oplossing, alleen nog maar vrouwelijke asielzoekers binnen laten.
pi_218606881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Sorry dat we jullie alle buitenlanders zijn kut feestje verstoren.
Huh?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:41:02 #126
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218606932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:32 schreef -river- het volgende:

[..]
Huh?
Goed voorbeeld van slecht geïntegreerd zijn
pi_218606948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Er zijn altijd gestoorde gekken. Vaker zijn ze dat niet.
Dan is het toch heel eenvoudig? Dan accepteren we dus dat dit soort gekken ons land binnenkomen. Maar dan hoeven we ook niet heel verontwaardigd te zijn dat vrouwen aangevallen of in extreme gevallen zelfs vermoord worden. Dat gebeurt al vaak genoeg onder de autochtone bevolking, voeg daar nog mannen aan toe uit culturen die niet verenigbaar zijn met die van onszelf (met totaal andere normen en waarden) en je hebt een garantie voor nog meer gevaar.

Blijven we die opvangen? Prima, maar spreek dan gewoon uit dat we hiermee op de koop toenemen dat vrouwen hierdoor extra risico lopen. Weten we allemaal waar we aan toe zijn en kunnen we de publieke verontwaardiging voortaan ook achterwege laten.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:45:01 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218606962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
L

Blijven we die opvangen? Prima, maar spreek dan gewoon uit dat we hiermee op de koop toenemen dat vrouwen hierdoor extra risico lopen. Weten we allemaal waar we aan toe zijn en kunnen we de publieke verontwaardiging voortaan ook achterwege laten.
Dit lijkt me sowieso een goede conclusie die op dit soort incidenten altijd van toepassing is, wie dan ook de dader is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218607653

Ik kreeg deze net te zien. Er is gewoon geen gerechtigheid in dit land meer.
Het maakt me boos en verdrietig.
pi_218607724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:56 schreef quirina het volgende:

Ik kreeg deze net te zien. Er is gewoon geen gerechtigheid in dit land meer.
Het maakt me boos en verdrietig.
Ik jank niet snel maar voel de tranen wel opkomen na dit gezien te hebben en helaas spreekt deze man 100% de waarheid.
pi_218607732
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218607746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Wilders heeft nooit actie kunnen ondernemen omdat hij continu werd tegengewerkt.
pi_218607790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:06 schreef -river- het volgende:

[..]
Wilders heeft nooit actie kunnen ondernemen omdat hij continu werd tegengewerkt.
heb jij dat filmpje wel goed bekeken.....

hij heeft op alles tegen gestemd wat met bescherming van vrouwen te maken had
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:14:48 #134
459912 FlippingCoin
pi_218607842
quote:
[ x ]
rob heeft niets met vrouwen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:15:00 #135
459912 FlippingCoin
pi_218607845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

filmpje is nep
pi_218607855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niets van jou.
pi_218607869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niets van jou.
gelachen
  Moderator woensdag 27 augustus 2025 @ 20:18:20 #138
441859 crew  Lenny77
pi_218607883
quote:
[ x ]
Ach alstublieft... Wat een flauwe kul..
pi_218608008
quote:
[ x ]
Allemaal flut voorstellen waar Jetten mee komt.
Waar blijft het voorstel van D66 om asielinstroom zwaar te beperken zodat de veiligheid van vrouwen niet nóg verder te grabbel wordt gegooid?

Geen woord erover...

Misschien had er wat extra geld naar al die zaken gekund als Rob niet 28 miljard had opgeëist voor z'n 0,000036 graden opwarming.

[ Bericht 8% gewijzigd door Accordtje op 27-08-2025 20:37:29 ]
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:30:44 #140
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218608009
Inzamelingsactie 'Wij eisen de nacht op' sluit met half miljoen euro op teller https://www.nu.nl/binnenl(...)-euro-op-teller.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_218608022
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:30 schreef jcdragon het volgende:
Inzamelingsactie 'Wij eisen de nacht op' sluit met half miljoen euro op teller https://www.nu.nl/binnenl(...)-euro-op-teller.html
Haha en geen onvertogen woord over de oplichtster.
Dit krijgt net zo’n staartje als de mondkapjes affaire let maar op.
Vakman pur sang
pi_218608125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
gelachen
pi_218608223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Een wild om zich heen slaande HeatWave, dat miste nog in dit topic.
We hebben een Zandman die alles wat het Westen te bieden heeft tot op het bot haat, inclusief een 100% weg-met-ons-mentaliteit, die uit alle misplaatste barmhartigheid asielzoekers volledig in de watten wil leggen door ze in de duurste hotels te stoppen, en het liefst nog een stapje verder gaat door asielzoekers in de 1e klas wil laten invliegen via luchtbruggen.

Dan is een eerlijke Heatwave die daar de feiten dat asielzoekers vele malen vaker crimineel gedrag vertonen tegenover zet, en dan is de Zandman hevig verontwaardigd over om vervolgens al stampvoetend uit dit topic weg te vluchten.
pi_218608225
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ach alstublieft... Wat een flauwe kul..
nee

de realiteit van wilders gedrag in de 2e kamer

hij beweert veel om henk en ingrid blij te maken maar stemt anders als het erop aan komt

pi_218608350
twitter

Welke partij gaat pepperspray legaliseren?
  roze woensdag 27 augustus 2025 @ 21:11:35 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218608385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ja ik hoorde dus dat ik dat wel in Duitsland kan halen en ik woon vlakbij de grens dus dat bracht mij wel op ideeën voor als ik weer een keer heen ga.
Your beauty never ever scared me.
pi_218608427
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja ik hoorde dus dat ik dat wel in Duitsland kan halen en ik woon vlakbij de grens dus dat bracht mij wel op ideeën voor als ik weer een keer heen ga.
Klopt, je kunt het ook gewoon via Amazon.de bestellen.
Probleem is alleen dat het hier als verboden wapenbezit wordt gezien, wat kan resulteren in een strafblad.
  roze woensdag 27 augustus 2025 @ 21:17:00 #148
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218608436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat het hier als verboden wapenbezit wordt gezien, wat kan resulteren in een strafblad.
Ze hebben in die 35 jaar dat ik leef nog nooit mijn rugtas gecheckt dus dat risico durf ik best te lopen.

(Ja behalve op Schiphol ofzo maar dat lijkt me logisch. :+)
pi_218608441
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Pepperspray alleen voor vrouwen legaliseren. Het is niet zo ingewikkeld
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:19:36 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218608454
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:17 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Welke vrouwen? LHBTQ en zo.
pi_218608463
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Welke vrouwen? LHBTQ en zo.
Als het in je paspoort staat
Jij bent het zonnetje!!!
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2025 @ 21:22:26 #152
842 Zorro
Z
pi_218608478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:54 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
nee

hij beweert veel om henk en ingrid blij te maken maar stemt anders als het erop aan komt

[ link | afbeelding ]
Verdomme, als ik dat zo zie moet ik PVV gaan stemmen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:25:18 #153
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218608514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Iemand die nooit en te nimmer met justitie in aanraking is geweest krijgt echt geen strafblad voor een busje pepperspray.
pi_218608532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Iemand die nooit en te nimmer met justitie in aanraking is geweest krijgt echt geen strafblad voor een busje pepperspray.
Zeker wel, valt gewoon onder WWM Cat. 2

Dus eigenlijk nog zwaarder dan een mes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watmoetjenou op 27-08-2025 21:35:48 ]
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:31:02 #155
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218608565
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zeker wel, valt gewoon oom der WWN Cat. 2

Raar, maar dan maar een strafblad.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:31:13 #156
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218608566
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zeker wel, valt gewoon oom der WWN Cat. 2

Als je daar zo bang voor bent dan koop je een legaal alternatief wat vrijwel net zo effectief is.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:31:46 #157
459912 FlippingCoin
pi_218608572
quote:

[..]
gewoon vuurwapens voor iedereen
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:33:11 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218608589
quote:

[..]
Hoezo discriminatie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218608592
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Raar, maar dan maar een strafblad.
Eens. Maar de vraag is of het iemand die totaal doorgedraaid is op dat moment tegen houdt
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:33:27 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218608595
quote:
16s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
gewoon vuurwapens voor iedereen
Geen mensen opnemen uit culturen die vrouwen zien als een product.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 augustus 2025 @ 21:34:13 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218608602
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Biblebelt dus ook maar de zee ingooien?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:35:34 #162
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218608621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:33 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Eens. Maar de vraag is of het iemand die totaal doorgedraaid is op dat moment tegen houdt
Geen idee…
pi_218608622
quote:

[..]
Eerst in de ogen sprayen en daarna op de handen zodat degene het er nog extra inwrijft.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:36:14 #164
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218608627
quote:

[..]
Geen mensen opnemen uit culturen die Nederlandse vrouwen zien als een product hoer.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:36:36 #165
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218608629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Jajaja een klein overblijfsel van de ontzuiling. In de jaren 60/70 is de macht van de kerk gebroken door de linkse progressieven waardoor we de ontzuiling kregen en als samenleving enorm gegroeid zijn. En nu wil een groot deel van de nieuwe generatie links progressieven een nog veel achterlijkere ideologie accepteren of vaak zelfs op een voetstuk plaatsen.

Tijdens de ontzuiling werd het christendom onder het mom van cabaret geridiculiseerd. Maak je tegenwoordig een cartoon van Mohammed, dan staat alles in vuur en vlam of wordt je onthoofd. In het Europa van nu. En wordt dat gedrag met de mantel der liefde bedekt. Of gewezen naar de bIblEbElT

Ik denk dat de mensen die destijds gestreden hebben voor progressie zich echt omdraaien in hun graf of voor zover ze nog leven en kotsen op deze huidige linkse beweging.
pi_218608630
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geen idee…
Gelukkig maar
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:36:52 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218608632
quote:

[..]
Die randen en vermoorden vrouwen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:38:58 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218608648
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:36 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Helaas zijn er ook veel Nederlandse mannen die die taal bezigen en dus geen enkel respect voor vrouwen hebben.
pi_218608665
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar húllie...
  Moderator woensdag 27 augustus 2025 @ 21:42:43 #170
441859 crew  Lenny77
pi_218608675
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:54 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
nee

[ link | afbeelding ]
Daar gaat het niet om... het gaat er om dat het achteraf makkelijk praten is van: 'jaaa maar wij hadden een plan hoor om iedereen veilig te houden maar de boze Wilders vond niets gooeeehoeeed!'

Er was helemaal geen plan joh :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 28-08-2025 10:48:01 ]
pi_218608687
quote:
[ x ]
Jetten zegt hier dat Wilders ‘de moord in de schoenen van een asielzoeker schuift’. Maar de moordenaar is toch ook een asielzoeker?
pi_218608707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Jetten zegt hier dat Wilders ‘de moord in de schoenen van een asielzoeker schuift’. Maar de moordenaar is toch ook een asielzoeker?
Een illegale zelfs
pi_218608714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ach, Halsema ging gisteren ook toveren met cijfertjes om maar niet te over de olifant te hoeven spreken. Niets gaat ze te ver om dit de witte man aan te wrijven ipv de illegale doorgedraaide asielzoeker.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:47:58 #174
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218608719
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Helaas zijn er ook veel Nederlandse mannen die die taal bezigen en dus geen enkel respect voor vrouwen hebben.
Ja en die moet je ook gewoon straffen daarvoor uiteraard.
pi_218608731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:54 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
We hebben een Zandman die alles wat het Westen te bieden heeft tot op het bot haat, inclusief een 100% weg-met-ons-mentaliteit, die uit alle misplaatste barmhartigheid asielzoekers volledig in de watten wil leggen door ze in de duurste hotels te stoppen, en het liefst nog een stapje verder gaat door asielzoekers in de 1e klas wil laten invliegen via luchtbruggen.

Dan is een eerlijke Heatwave die daar de feiten dat asielzoekers vele malen vaker crimineel gedrag vertonen tegenover zet, en dan is de Zandman hevig verontwaardigd over om vervolgens al stampvoetend uit dit topic weg te vluchten.
Wegvluchten? Dat past meer bij jou Scorpie.
In Southern Sun
pi_218608768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wegvluchten? Dat past meer bij jou Scorpie.
Geen idee over wie je het hebt, maar deze persoonlijke aanval en vileine poging iemand te beschadigen die hier niets mee van doen heeft, deze opmerking, laat ook over jou je ware aard zien - het gaat je allang niet meer om de inhoud maar puur om mensen verbaal aan te vallen waarmee je het oneens bent :)
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:55:54 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218608797
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:53 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Geen idee over wie je het hebt, maar deze persoonlijke aanval en vileine opmerking laat ook over jou je ware aard zien - het gaat je allang niet meer om de inhoud maar puur om mensen verbaal aan te vallen waarmee je het oneens bent :)
Mohammedaans gedrag
pi_218608809
quote:

[..]
Geen idee over wie je het hebt, maar deze persoonlijke aanval en vileine poging iemand te beschadigen die hier niets mee van doen heeft, deze opmerking, laat ook over jou je ware aard zien - het gaat je allang niet meer om de inhoud maar puur om mensen verbaal aan te vallen waarmee je het oneens bent :)
Incasseren blijkt ook bij je nieuwe alter ego lastiger dan uitdelen.
In Southern Sun
  roze woensdag 27 augustus 2025 @ 22:04:23 #179
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218608882
quote:

[..]
Het geeft mij hopelijk in ieder geval een paar seconden langer om weg te rennen of te fietsen, verder zie ik dan wel mocht het echt nodig zijn. :+
pi_218608925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dan is het toch heel eenvoudig? Dan accepteren we dus dat dit soort gekken ons land binnenkomen. Maar dan hoeven we ook niet heel verontwaardigd te zijn dat vrouwen aangevallen of in extreme gevallen zelfs vermoord worden. Dat gebeurt al vaak genoeg onder de autochtone bevolking, voeg daar nog mannen aan toe uit culturen die niet verenigbaar zijn met die van onszelf (met totaal andere normen en waarden) en je hebt een garantie voor nog meer gevaar.

Niemand zegt dat je verontwaardigd moet zijn, en publieke verontwaardiging is al helemaal iets om heel ver weg van te blijven. Ik denk niet dat vrouwen extra risico lopen, ik denk dat het percentage zieke geesten gelijk blijft. Zoals er bij de autochtone bevolking dusdanig zieke geesten rondlopen die verkrachten en/of moorden lopen die ook bij asielzoekers rond. Denk niet dat dat er per se meer zijn. Anders hadden we dit soort gevallen de afgelopen decennia wel al meer gehad.
In Southern Sun
pi_218608979
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:04 schreef Ama het volgende:

[..]
Het geeft mij hopelijk in ieder geval een paar seconden langer om weg te rennen of te fietsen, verder zie ik dan wel mocht het echt nodig zijn. :+
Ik zou die tijd gebruiken om 112 te bellen. Al was het hier niet zo'n succes
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:14:07 #182
459912 FlippingCoin
pi_218608981
quote:

[..]
both
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:15:37 #183
459912 FlippingCoin
pi_218608993
quote:

[..]
zandmannetje is gewoon een nare user
  Moderator woensdag 27 augustus 2025 @ 22:21:52 #184
441859 crew  Lenny77
pi_218609036
quote:

[..]
Zonder heb je helemaal geen kans..
pi_218609111
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:04 schreef Ama het volgende:

[..]
gewoon eentje halen @Ama
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:35:00 #186
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218609115
Geloof mij met pepperspray in je ogen ga je echt niet meer heel gevaarlijk zijn. It hurst :D
pi_218609120
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:35 schreef RamboDirk het volgende:
It hurst :D
kijk deze @onlogisch
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:44:14 #188
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218609173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
kijk deze @:onlogisch
brave kantoorklerk (wel man; dus fout) @onlogisch ligt al op een oor.
  roze woensdag 27 augustus 2025 @ 22:50:40 #189
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218609215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
gewoon eentje halen @:ama
Ja ben ik ook van plan.
pi_218609353
quote:

[..]
Trollen, zuigen en zieken.

Al jaren lang. Mag hier gewoon nog steeds mee doorgaan.
1947-2016
pi_218609356
quote:
16s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zandmannetje is gewoon een nare user
Dit
Waarheid
1947-2016
pi_218609560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Niemand zegt dat je verontwaardigd moet zijn, en publieke verontwaardiging is al helemaal iets om heel ver weg van te blijven. Ik denk niet dat vrouwen extra risico lopen, ik denk dat het percentage zieke geesten gelijk blijft. Zoals er bij de autochtone bevolking dusdanig zieke geesten rondlopen die verkrachten en/of moorden lopen die ook bij asielzoekers rond. Denk niet dat dat er per se meer zijn. Anders hadden we dit soort gevallen de afgelopen decennia wel al meer gehad.
Als je ze onder de autochtone bevolking al hebt rondlopen en je laat vervolgens ook nog asielzoekers toe, waaronder er ook aanwezig zijn, dan worden het er automatisch meer. Dat is niet zo'n ingewikkelde rekensom lijkt me. Dus het risico voor vrouwen neemt simpelweg toe door het opvangen van asielzoekers.
pi_218609608
twitter
  donderdag 28 augustus 2025 @ 03:52:19 #194
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218609851
quote:

[..]
Jouw beeld van de biblebelt slaat alvast helemaal nergens op.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  FOK!fotograaf donderdag 28 augustus 2025 @ 06:16:29 #195
842 Zorro
Z
pi_218610046
quote:
De gemeente is waarschijnlijk alleen maar vol trots dat die pareltjes blijkbaar al wat Nederlands spreken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218610126
quote:
Aantal moorden gehalveerd afgelopen 25 jaar, maar daling is gestopt

In Nederland kwamen vorig jaar 120 mensen om door moord of doodslag, 76 mannen en 44 vrouwen. Dat is de helft minder dan aan het begin van deze eeuw, laten cijfers zien die het CBS vandaag publiceert. De meeste doden vielen in de drie grootste steden: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

In de cijfers valt ook op dat de daling van het aantal slachtoffers van dodelijk geweld de afgelopen tien jaar tot stilstand is gekomen. In de tussentijd zijn er pieken en dalen geweest in het aantal gevallen van moord of doodslag, maar de rode draad is duidelijk: in 2015 ging het ook al om precies 120 gevallen.

In vergelijking met de jaren rond 2000 is het aantal vermoorde mannen in de statistieken van het CBS duidelijk afgenomen. Bij vrouwen was er ook een daling, maar iets minder sterk dan bij mannen. De afgelopen vijf jaar werd de helft van het aantal vrouwen door hun partner of ex-partner om het leven gebracht. In nog eens 20 procent van de gevallen ging het om een naast familielid.

Van 2020 tot en met 2024 werden er ook 16 jongens en 14 meisjes in de leeftijdscategorie onder de 10 jaar vermoord. Van die 30 kinderen totaal werden er 26 door een ouder om het leven gebracht.

In de jaren 70, 80 en 90 van de vorige eeuw was er een bescheiden stijging te zien van het aantal gewelddadige doden. De dalende trend die daarna inzette er inmiddels een soort bodem te hebben bereikt waarvan experts zich afvragen of die nog veel verder kan worden teruggedrongen.

"Wat voor beleid je ook voert, dit soort aantallen is denk ik ongeveer wat er overblijft", zegt criminoloog Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies aan de Universiteit Leiden. "Er zijn nu eenmaal vormen van extreem geweld waarbij de plegers weinig gevoelig zijn voor algemene maatregelen. Denk aan afrekeningen in het criminele circuit, partnergeweld, mensen die worstelen met een psychose en moorden met een seksueel oogmerk."

Dit is wat er overblijft
Volgens criminoloog Liem past de aanvankelijke daling deze eeuw in een lijn van "steeds grotere aversie tegen geweld" die al honderden jaren te zien is.

"Niet voor niets is in de loop van de tijd de doodstraf bijvoorbeeld afgeschaft, maar ook lijfstraffen", zegt Liem. "In de middeleeuwen lag het aantal moorden afgezet tegen ons inwonertal 500 tot 1000 keer zo hoog als nu. Er was nog niet echt zoiets als politie en geweld werd als een hele normale manier gezien om een conflict te beslechten."

Meeste moorden binnen Europa in Rusland
Overigens zijn er weinig Europese landen waar het aantal moorden relatief zo laag is als in Nederland. In 2023, het laatste jaar waarvoor vergelijkend cijfermateriaal beschikbaar is, waren er alleen in Ierland, Zwitserland, Italië en Slovenië minder slachtoffers.

In landen van de voormalige Sovjet-Unie, met name in Rusland, was het aantal slachtoffers naar verhouding het hoogst. Volgens hoogleraar Liem is dat onder andere terug te voeren op het grotere alcoholgebruik in die landen.

NOS.

Wel geinige cijfers voor de vroeger was alles beter roepers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610143
quote:

[..]
Ho ho, ik wil graag droge voeten houden ;(
pi_218610170
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:46 schreef Caland het volgende:

[..]
NOS.

quote:
Overigens zijn er weinig Europese landen waar het aantal moorden relatief zo laag is als in Nederland. In 2023, het laatste jaar waarvoor vergelijkend cijfermateriaal beschikbaar is, waren er alleen in Ierland, Zwitserland, Italië en Slovenië minder slachtoffers.
Italië minder doden door geweld per jaar?
Dan moet je je ook achter de oren krabben. :')
Vakman pur sang
pi_218610175
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Italië minder doden door geweld per jaar?
Dan moet je je ook achter de oren krabben. :')
Dat er minder dan een handjevol Europese landen op dat vlak miniem beter scoren is toch best positief.

Al had ik zelf niet alle Oostbloklanden bovenaan verwacht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610178
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat er minder dan een handjevol Europese landen op dat vlak miniem beter scoren is toch best positief.

Al had ik zelf niet alle Oostbloklanden bovenaan verwacht
Die nemen nauwelijks migranten op.
Vakman pur sang
pi_218610190
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die nemen nauwelijks migranten op.
En daar is het moordpercentage toch het hoogst. Opvallend
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:07 schreef Caland het volgende:

[..]
En daar is het moordpercentage toch het hoogst. Opvallend
Dat zijn de landen onder de Russische invloedsfeer. Slovenië, Kroatië, Hongarije en Polen doen het prima. Meer westerse Oostblok landen.
Vakman pur sang
pi_218610206
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn de landen onder de Russische invloedsfeer. Slovenië, Kroatië, Hongarije en Polen doen het prima. Meer westerse Oostblok landen.
Vrijwel allemaal scoren ze slechter dan Nederland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Leuke frame, lekker aan het spartelen. Het woord racist is inmiddels een holle frase geworden in het huidige debat.

Problemen benoemen, aanpakken en oplossen is helaas voor jou, geen racisme :)
  donderdag 28 augustus 2025 @ 07:39:27 #205
22565 asco
Los in deze tent
pi_218610291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jajaja een klein overblijfsel van de ontzuiling. In de jaren 60/70 is de macht van de kerk gebroken door de linkse progressieven waardoor we de ontzuiling kregen en als samenleving enorm gegroeid zijn. En nu wil een groot deel van de nieuwe generatie links progressieven een nog veel achterlijkere ideologie accepteren of vaak zelfs op een voetstuk plaatsen.

Tijdens de ontzuiling werd het christendom onder het mom van cabaret geridiculiseerd. Maak je tegenwoordig een cartoon van Mohammed, dan staat alles in vuur en vlam of wordt je onthoofd. In het Europa van nu. En wordt dat gedrag met de mantel der liefde bedekt. Of gewezen naar de bIblEbElT

Ik denk dat de mensen die destijds gestreden hebben voor progressie zich echt omdraaien in hun graf of voor zover ze nog leven en kotsen op deze huidige linkse beweging.
Top post. ^O^

Vreemd dat je van Fok tot de hoogste rangen in hun "scene" daar niets of niemand over hoort.
Maarja, zo vreemd is dat natuurlijk niet want wat moet je daar tegenin brengen?
pi_218610305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:39 schreef asco het volgende:

[..]
Top post. ^O^

Vreemd dat je van Fok tot de hoogste rangen in hun "scene" daar niets of niemand over hoort.
Maarja, zo vreemd is dat natuurlijk niet want wat moet je daar tegenin brengen?
Alles is de schuld van links lees je inderdaad zelden op dit forum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 01:05 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als je ze onder de autochtone bevolking al hebt rondlopen en je laat vervolgens ook nog asielzoekers toe, waaronder er ook aanwezig zijn, dan worden het er automatisch meer. Dat is niet zo'n ingewikkelde rekensom lijkt me. Dus het risico voor vrouwen neemt simpelweg toe door het opvangen van asielzoekers.
Ik had het over het percentage, dat lijkt me bij een toenemende bevolking iets relevanter om naar te kijken. En je negeert bewust het feit dat we de afgelopen decennia niet meer van dit soort delicten hebben gehad, zie ook die cijfers uit het NOS bericht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Da_Sandman op 28-08-2025 08:00:09 ]
In Southern Sun
pi_218610384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 01:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D

Kommaar jochie.
Dit soort post van jou laat zien wat voor ventje je bent. Persoonlijke frames als je het niet meer weet.

Ik vind het prachtig.
Ik weet het nog uitstekend hoor, asielzoekers zijn in jouw ogen hekspringers en dobberaars. Dan ben ik wel de nare user. Prima.
In Southern Sun
pi_218610392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Jij moet niet zoveel denken, want de cijfers zeggen toch wat anders.
We nemen voor de goede orde even alle misdrijven onder asielzoekers mee he?
pi_218610401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij moet niet zoveel denken, want de cijfers zeggen toch wat anders.
We nemen voor de goede orde even alle misdrijven onder asielzoekers mee he?
Dat lijkt me nou juist het tegenovergestelde van de goede orde, dingen erbij halen die er niets mee te maken hebben.
In Southern Sun
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:39:38 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218610507
quote:
Bewoners COA-locatie houden stille tocht voor omgebrachte Lisa

In Amsterdam is een stille tocht gehouden voor de 17-jarige Lisa die vorige week met grof geweld om het leven is gebracht. De herdenking werd georganiseerd door bewoners van de locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) waar de man die wordt verdacht van het doden van Lisa verbleef.

Enkele jonge asielzoekers organiseerden de stille tocht "uit respect voor Lisa en haar familie". Het doel was om stil te staan bij het leven van de tiener en de impact die haar dood heeft op haar familie, Amsterdammers, vrouwen, bewoners van de noodopvang en vluchtelingen in Nederland.

Zo'n 25 mensen liepen met witte anjers van metrostation Strandvliet naar de plek waar Lisa vorige week dood werd gevonden. Ze werd na een avond uit met vrienden in Amsterdam onderweg naar huis aangevallen. De 17-jarige belde het alarmnummer omdat ze werd achtervolgd, maar hulp kwam te laat. De politie vond haar lichaam in de berm bij het water aan de Holterbergweg in Duivendrecht.
quote:
De noodopvang aan de Hogehilweg is in 2022 als COA-locatie geopend en heeft plek voor ruim 800 asielzoekers
Het leeft wel he! wel 3% liep mee ondanks dat ze de hele dag niks te doen hebben. :')
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:44:10 #212
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218610533
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:46 schreef Caland het volgende:

[..]
NOS.

Jongens, user Caland heb ontdekt dat vroeger niet alles beter was!
pi_218610571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik weet het nog uitstekend hoor, asielzoekers zijn in jouw ogen hekspringers en dobberaars. Dan ben ik wel de nare user. Prima.
Ben je ook.

Ik weet het ook uitstekend. Dat als iemand een keer jou van repliek voorziet, je direct dat soort kwalificaties nodig schijnt te hebben.
1947-2016
pi_218610574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jongens, user Caland heb ontdekt dat vroeger niet alles beter was!
Nouja. Weer eens wat anders dan het geluid (waarschijnlijk van mensen die nooit buiten komen) dat het een soort sodom en gomorra is zodra je een voetstap buiten de deur zet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610586
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Het leeft wel he! wel 3% liep mee ondanks dat ze de hele dag niks te doen hebben. :')
Mooi initiatief ^O^.
In Southern Sun
pi_218610616
quote:

[..]
[..]
Nu is die kleine minderheid opeens wel symbool voor alle asielzoekers.

1947-2016
pi_218610685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat lijkt me nou juist het tegenovergestelde van de goede orde, dingen erbij halen die er niets mee te maken hebben.
Alle misdrijven onder asielzoekers zijn er teveel. En draagt alleen maar nog meer bij aan een onveilige samenleving.
We hoeven niet steeds te wachten tot er een moord of verkrachting plaatsvindt door een asielzoeker hoor om dan maar steeds te kunnen zeggen; "het valt wel mee"

1 ding is sowieso duidelijk.
Als dit gedrocht uit de OP hier überhaupt niet was toegelaten, dan had Lisa nog geleefd...
En dan boeien cijfertjes niet..
pi_218610691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Mooi initiatief ^O^.
En jij geloofd natuurlijk dat het initiatief uit hunzelf kwam?

"Kijk daar, een eenhoorn"!
pi_218610706
quote:

[..]
[..]
Echt he, bovenaan bij de nos alsof er 1000en mee liepen.
pi_218610714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:12 schreef 111210 het volgende:

[..]
Letterlijk citaat van de NOS

quote:
Zo'n 25 mensen liepen met witte anjers van metrostation Strandvliet naar de plek waar Lisa vorige week dood werd gevonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218610754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:12 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb je je scherm ondersteboven?

In Southern Sun
pi_218610763
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu is die kleine minderheid opeens wel symbool voor alle asielzoekers.

Misschien kan de burgemeester van Amsterdam een grafiekje in absolute aantallen plaatsen, ik hoorde dat ze daar nogal hard op ging.
pi_218610776
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:08 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Alle misdrijven onder asielzoekers zijn er teveel. En draagt alleen maar nog meer bij aan een onveilige samenleving.
We hoeven niet steeds te wachten tot er een moord of verkrachting plaatsvindt door een asielzoeker hoor om dan maar steeds te kunnen zeggen; "het valt wel mee"

1 ding is sowieso duidelijk.
Als dit gedrocht uit de OP hier überhaupt niet was toegelaten, dan had Lisa nog geleefd...
En dan boeien cijfertjes niet..
Nou als je het echt goed wil zeggen dan is het 'alle misdrijven zijn teveel' maar daarvoor is je zicht wat te troebel vrees ik.
In Southern Sun
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:22:48 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218610792
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou als je het echt goed wil zeggen dan is het 'alle misdrijven zijn teveel' maar daarvoor is je zicht wat te troebel vrees ik.
Misdrijven die je eigen autochtone bevolking pleegt worden ook gewoon bestraft, maar die zijn hier geboren en daar dragen wij een zorgplicht voor om hen te heropvoeden, te onderwijzen, te voeden, te huisvesten. Daarbovenop hoef ik geen nieuwe problemen uit landen die niet compatibele zijn met het Westen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218610798
Het is lachwekkend hoe Femke Halsema op Blue Sky doet alsof het helemaal niks met migratie en asielzoekers te maken heeft en een puur mannen probleem is, ze wringt zich in de meest ridicule bochten. En wanneer je daar kritiek op geeft krijg je een block van haar.

De media doen uiteraard doodleuk mee:
Dorp stapt massaal op de fiets om geweld tegen vrouwen te bestrijden: 'Dit is een mannenprobleem'

Het migratiefeest mag niet stoppen.
pi_218610809
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:24 schreef Alpha0 het volgende:
Het is lachwekkend hoe Femke Halsema op Blue Sky doet alsof het helemaal niks met migratie en asielzoekers te maken heeft en een puur mannen probleem is, ze wringt zich in de meest ridicule bochten. En wanneer je daar kritiek op geeft krijg je een block van haar.

Dorp stapt massaal op de fiets om geweld tegen vrouwen te bestrijden: 'Dit is een mannenprobleem'

In vergelijking met die optocht in Hoorn was de opkomst bij het COA gigantisch. Maar alle 50k andere inwoners van Hoorn hadden vast allemaal wat anders te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 28-08-2025 09:31:26 ]
In Southern Sun
pi_218610821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
In vergelijking met die optocht in Hoorn was de opkomst bij het COA gigantisch. Maar alle 50k andere inwoners van Hoorn hadden vast allemaal wat anders te doen.
In Abcoude is zelfs de feestweek vrolijk doorgegaan

Die geven er dus echt geen fuck om /s
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:32:40 #228
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218610848
quote:

[..]
In vergelijking met die optocht was de opkomst bij het COA gigantisch. Maar alle 50k andere inwoners van Hoorn hadden vast allemaal wat anders te doen.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:27 schreef Caland het volgende:

[..]
In Abcoude is zelfs de feestweek vrolijk doorgegaan

Die geven er dus echt geen fuck om /s
Wel leuk dat joop.nl een afvaardiging heeft gestuurd. Anders hadden we hier geen debat gehad :)
pi_218611055
quote:

[..]
Of… of het is zo dat de gemiddelde inwoner van Hoorn zich geen rad voor de ogen laat draaien en zich de misandrie niet op laat dringen.

Want het is geen mannenprobleem, maar een maatschappelijk probleem. En het is niet zo dat alleen vrouwen onveilig zijn, mannen zijn immers vaker slachtoffer van geweldsdelicten. Het bovendien ook niet zo dat niemand er iets aan doet of om geeft. Sterker nog, de afgelopen 25 jaar is het veel veiliger geworden op straat… maar men voelt zich onveiliger (daar is zelfs een woord voor: veiligheidsparadox).

Kan het beter: ongetwijfeld. En waar het beter kan, doen.

Maar het doel moet dan wel verbeteren zijn. En niet het activisme waar we nu weer mee opgescheept zitten, wat alleen maar zorgt voor meer polarisatie.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:08:50 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218611189
quote:

Dat vrouwen zich in dit land onveilig voelen heeft inderdaad maar heel weinig met asielzoekers te maken. Misschien moet je eens met wat vrouwen in je omgeving praten?
Huilen dan.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:11:09 #231
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218611208
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat vrouwen zich in dit land onveilig voelen heeft inderdaad maar heel weinig met asielzoekers te maken. Misschien moet je eens met wat vrouwen in je omgeving praten?
Maar wel met lui met een migratieachtergrond.
pi_218611265
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Letterlijk citaat van de NOS
[..]

Ja dat snap ik, maar het ging mij er meer om dat ze dit een tijdlang bovenaan hadden staan als of het een hele happening was. Met 25 mensen van de weet ik hoeveel had dit net zo goed onderin een klein berichtje kunnen zijn. Al is het ook gewoon non nieuws naar mijn mening.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja het stond een hele tijd bovenaan vanaf gisteravond half 10 tot vanochtend vroeg. nu niet meer natuurlijk. Maar dat snap je zelf ook wel toch :`)
pi_218611272
quote:

[..]
Doe ik. In overwegende mate zijn het jonge gastjes die je zou kunnen verwarren met asielzoekers.
pi_218611287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
25.
poe poe, nou nou. ..

Als er 25 van die gasten zijn die het leven zuur maken van inwoners in dit land, mag je het opeens niet over 1 kam scheren.
Waarom nu wel?
1947-2016
pi_218611307
quote:

Gaslighting.

Wijs maar naar de boze blanke man, de grote vijand. Alles voor haar stemvee. Hier inwonende allochtonen of ngo-leden, maakt niet uit. De influx mag niet stoppen. Anders gaat de zieligheidsindustrie om zeep.

Om te kotsen. Dit is nu hetgene dat de polarisatie in de hand werkt die we in onze samenleving merken.
1947-2016
pi_218611321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
25.
poe poe, nou nou. ..

Als er 25 van die gasten zijn die het leven zuur maken van inwoners in dit land, mag je het opeens niet over 1 kam scheren.
Waarom nu wel?
Wie doet dat of waar wordt dat gedaan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218611339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaslighting.

Wijs maar naar de boze blanke man, de grote vijand. Alles voor haar stemvee. Hier inwonende allochtonen of ngo-leden, maakt niet uit. De influx mag niet stoppen. Anders gaat de zieligheidsindustrie om zeep.

Om te kotsen. Dit is nu hetgene dat de polarisatie in de hand werkt die we in onze samenleving merken.
Och das weer zo’n hype net als woke die op een gegeven moment backlashed.
Vakman pur sang
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:34:53 #238
459912 FlippingCoin
pi_218611341
quote:

[..]
er zijn zelfs in dit topic vrouwen die anders beweren fyi
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:37:23 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611367
quote:

[..]
Gaslighting.

Hoezo gaslighting…? (Deze term wordt te pas en te onpas gebruikt, daarom even navragen.)
pi_218611369
Ze hebben in de krochten van het AZC 25 asielzoekers gevonden die mee wilden lopen in een publiciteitsstunt van het COA. 25 is wel een heel triest aantal na wat er is gebeurd en het laat duidelijk zien hoe betrokken de nieuwe Nederlanders zijn bij de samenleving. Maar niet heus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218611372
quote:

[..]
Gaslighting.

Nee want de vinger exclusief naar asielzoekers wijzen zorgt totaal niet voor polarisatie :')

Als politici en leiders nou eens wat minder met vingers zouden wijzen en wat meer met humane en pragmatische oplossingen zouden komen. Ik noem maar wat.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218611374
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Wie doet dat of waar wordt dat gedaan?
1: lees de titel van het bericht eens. Het wordt gepresenteerd door de nos alsof alle bewoners meeliepen. Terwijl het maar een klein deel is.
2: een van onze huistrollen gaat lekker op de bandwagon mee en impliceert in zijn reactie dat er 1000en meeliepen. Anders moet hij niet zo reageren op die post van 111210.

Dus waarom nu wel? Waarom mogen die 25 meelopers nu wel gepresenteerd worden als afvaardiging van alle asielzoekers? En het stelletje randdebielen, criminelen, stekers, verkrachters en moordenaars die er dwars door het hele land in de coa locaties zitten niet?
1947-2016
pi_218611377
Alle kritische reacties over de maar 20 aanwezige asielzoekers op nu.nl zijn weer verwijderd :').
pi_218611381
quote:

[..]
Gaslighting.

Ondertussen is in Amsterdam het aantal moorden per 100.000 inwoners minder afgenomen dan landelijk. En voelen steeds meer groepen zich onveiliger, wat ook wordt gestaafd door incidenten. Zoals Joden. En homo’s zijn net zo min positief.

Men weet best waar dat vandaan komt. Maar dat rapport werd onderop de stapel gelegd.
pi_218611384
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoezo gaslighting…? (Deze term wordt te pas en te onpas gebruikt, daarom even navragen.)
Er wordt keihard gelogen over wat de waarheid werkelijk is.
Het zijn niet eens alternative facts, het is liegen, bedriegen en onzin verkopen als waarheid.
1947-2016
pi_218611392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1: lees de titel van het bericht eens. Het wordt gepresenteerd door de nos alsof alle bewoners meeliepen. Terwijl het maar een klein deel is.
Er wordt vrij duidelijk aangegeven dat er 25 mensen meeliepen. Je leest er dus vooral in wat je zelf wil.
quote:
2: een van onze huistrollen gaat lekker op de bandwagon mee en impliceert in zijn reactie dat er 1000en meeliepen. Anders moet hij niet zo reageren op die post van 111210.

Dus waarom nu wel? Waarom mogen die 25 meelopers nu wel gepresenteerd worden als afvaardiging van alle asielzoekers? En het stelletje randdebielen, criminelen, stekers, verkrachters en moordenaars die er dwars door het hele land in de coa locaties zitten niet?
Ah oke, je baseert je ‘mening’ dus op basis van een quote van een user. Duidelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:42:23 #247
459912 FlippingCoin
pi_218611395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:38 schreef LaDaDiDa het volgende:
Alle kritische reacties over de maar 20 aanwezige asielzoekers op nu.nl zijn weer verwijderd :').
typisch _O-
pi_218611401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ondertussen is in Amsterdam het aantal moorden per 100.000 inwoners minder afgenomen dan landelijk. En voelen steeds meer groepen zich onveiliger, wat ook wordt gestaafd door incidenten. Zoals Joden. En homo’s zijn net zo min positief.

Men weet best waar dat vandaan komt. Maar dat rapport werd onderop de stapel gelegd.
Krakerskoning rutgertje weet dondersgoed waar het vandaan komt inderdaad. Was het maar onderop de stapel waar dat rapport terecht kwam. Gewoon ergens in de krochten van het stadsarchief. Nooit meer naar kijken dat onwelgevallen vodje.

Past niet in het narratief. Want het maakt niet uit waar die asielzoeker vandaan kwam die Lisa vermoorde. Ook niet dat het een illegale is en al lang al terug moest maar Amsterdam weigert dit soort vuil terug te sturen vanwege 'humaan'. Alleen dat het een man was, dat maakt uit.

Nu is Lisa dood. En de medeschuldigen komen er gewoon mee weg.
1947-2016
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:44:06 #249
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Er wordt keihard gelogen over wat de waarheid werkelijk is.
Het zijn niet eens alternative facts, het is liegen, bedriegen en onzin verkopen als waarheid.
Gaslighting is dit volgens AI: “Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij iemand je bewust aan het twijfelen probeert te brengen over je eigen waarneming, herinneringen of gezond verstand.”

Dat doet Halsema niet. Ze ontkent gewoon alles.
pi_218611407
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Er wordt vrij duidelijk aangegeven dat er 25 mensen meeliepen. Je leest er dus vooral in wat je zelf wil.
[..]
Ah oke, je baseert je ‘mening’ dus op basis van een quote van een user. Duidelijk.
De vraag was ook naar sandmannetje he, niet naar jou.
Of moet je je vriendje steunen?
1947-2016
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:44:28 #251
459912 FlippingCoin
pi_218611408
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze hebben in de krochten van het AZC 25 asielzoekers gevonden die mee wilden lopen in een publiciteitsstunt van het COA. 25 is wel een heel triest aantal na wat er is gebeurd en het laat duidelijk zien hoe betrokken de nieuwe Nederlanders zijn bij de samenleving. Maar niet heus.
Van wat ik op de foto's zie zijn het een handvol vrouwen, groot succes dus.
pi_218611413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De vraag was ook naar sandmannetje he, niet naar jou.
Of moet je je vriendje steunen?
Nee hoor, ik probeerde je onderbuikgebrabbel gewoon een beetje te duiden. Wel leuk dat je weer wat nieuwe woordjes hebt geleerd die je te pas en te onpas gebruikt, keep it up.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218611419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:38 schreef LaDaDiDa het volgende:
Zo rolt de linkse kerk en de 'onafhankelijke' media. Demoniseren, censureren, alternatieve waarheden en het manipuleren of cherrypicken van data om maar wat voorbeelden te noemen.
pi_218611423
Lees ik nou goed dat er maar 25 mensen uit dat centrum meeliepen? Hoeveel mensen zitten er eigenlijk in die opvang?
pi_218611425
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gaslighting is dit volgens AI: “Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij iemand je bewust aan het twijfelen probeert te brengen over je eigen waarneming, herinneringen of gezond verstand.”

Dat doet Halsema niet. Ze ontkent gewoon alles.
Ze verdraait ook nog eens de waarheid, ze verzwijgt zaken en liegt. Om, inderdaad te manipuleren, bewust twijfel te zaaien en mensen hun eigen waarneming weg te zetten als niet waar.
Het is gaslighting in z'n puurste vorm. Kwaadaardig zelfs omdat het een maatschappelijke grote discussie is.
1947-2016
pi_218611433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:46 schreef Black_Baron het volgende:
Lees ik nou goed dat er maar 25 mensen uit dat centrum meeliepen? Hoeveel mensen zitten er eigenlijk in die opvang?
Honderden.
pi_218611435
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee hoor, ik probeerde je onderbuikgebrabbel gewoon een beetje te duiden. Wel leuk dat je weer wat nieuwe woordjes hebt geleerd die je te pas en te onpas gebruikt, keep it up.
Zie dat jij ook combinatiewoordjes kan maken.
Zo zeg, ben onder de indruk. Jij gaat ook voor uit/
1947-2016
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:49:56 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218611446
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zo rolt de linkse kerk en de 'onafhankelijke' media. Demoniseren, censureren, alternatieve waarheden en het manipuleren of cherrypicken van data om maar wat voorbeelden te noemen.
Niet zo hard happen.
De data spreekt voor zich. Hoe feller sommigen reageren, hoe meer dat afbreuk doet aan de realiteit en hoe meer gesproken wordt over de rel. We moeten het hebben over de data.

Het grote publiek is wel wakker geworden. Daar twijfel ik niet aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218611448
En waarom is dat nieuwswaardig, als er anderhalve man en een paardenkop op komen draven?
Is dat misschien om een bepaalde groep in een goed daglicht te zetten?
pi_218611451
quote:
Er is plek voor 850 mensen, dat aantal zal er ook wel zitten aangezien er landelijk opvangplekken tekort zijn.
pi_218611461
Maar misschien waren de meesten nog te moe van de voetreis door tig landen voordat ze hier kwamen... je weet het niet he.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:53:14 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze verdraait ook nog eens de waarheid, ze verzwijgt zaken en liegt. Om, inderdaad te manipuleren, bewust twijfel te zaaien en mensen hun eigen waarneming weg te zetten als niet waar.
Het is gaslighting in z'n puurste vorm. Kwaadaardig zelfs omdat het een maatschappelijke grote discussie is.
Ik ben het niet met je eens. Op geen enkele manier verdenk ik Halsema van gaslighting; ze is gewoon altijd enkel bezig zich te verdedigen. En van kwaadaardige opzet is m.i. geen sprake.
pi_218611467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:51 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Er is plek voor 850 mensen, dat aantal zal er ook wel zitten aangezien er landelijk opvangplekken tekort zijn.
Dan had de kop beter kunnen zijn: 'Drie procent van dat AZC neemt de moeite voor een stille tocht voor Lisa'
pi_218611477
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik ben het niet met je eens. Op geen enkele manier verdenk ik Halsema van gaslighting; ze is gewoon altijd enkel bezig zich te verdedigen. En van kwaadaardige opzet is m.i. geen sprake.
Nu moet hij straks nog de betekenis van zijn nieuwe woordje gaan opzoeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:58:16 #265
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611488
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Nu moet hij straks nog de betekenis van zijn nieuwe woordje gaan opzoeken.
Nou, het is heel erg ‘in’: de praktijken van een narcist. Maar zó gewoon is dat niet.
pi_218611511
quote:
Dat maken ze niet bekend, heb ik net aan ChatGPT gevraagd. Staat ook niet op de website.

Maar ik had ook gelezen dat de meeste mensen I ( in het begin)nog niet eens wisten wat er gebeurd was, want die verstaan het nieuws ook niet.

Ruim 20 mensen liepen mee. ( dat heb ik niet verzonnen dat staat in dit artikel)

https://www.at5.nl/artike(...)digt-alleen-zichzelf
pi_218611569
https://www.coa.nl/nl/locatie/amsterdam-hogehilweg

Plek voor 850 mensen. Als, zoals het COA zegt, alle centra vol zitten, dan zullen er hier gerust 850 zitten.

Incidentencijfers per centrum:
https://www.coa.nl/nl/incidentenregistraties
pi_218611601

die gaat er dus met een half miljoen vandoor .......
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:14:59 #269
459912 FlippingCoin
pi_218611628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

pi_218611636
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ze is een idealist. Dat zijn bij uitstek mensen die menen dat het doel alle middelen heiligt. Waaronder verzwijgen, liegen, enz.

Halsema is bovendien intelligent. Dus de kans dat ze per ongeluk dingen beweert die niet waar zijn is extra klein.
pi_218611642
quote:
[ link | afbeelding ]

Niet zo snel. Vooralsnog lijkt het meer op iemand die als een kip zonder kop bezig was.
pi_218611643
quote:
[ link | afbeelding ]

Dat zou wel heel slecht zijn over de rug van een vermoord meisje.
Heb nog een klein beetje vertrouwen in de mensheid en er van uit gaan dat ze het geld nog gaat besteden aan het maatschappelijke doel.
Al is die hele campagne compleet nutteloos, dat dan weer wel.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:18:59 #273
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze is een idealist. Dat zijn bij uitstek mensen die menen dat het doel alle middelen heiligt. Waaronder verzwijgen, liegen, enz.

Halsema is bovendien intelligent. Dus de kans dat ze per ongeluk dingen beweert die niet waar zijn is extra klein.
Jij vindt dat ze zich er van bedient, van gaslighting?
pi_218611728
quote:

[..]

Edit: nevermind, fout gelezen
pi_218611734
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jij vindt dat ze zich er van bedient, van gaslighting?
Of het nou de meest correcte term is in dezen laat ik graag in het midden.

Maar dat Halsema van een moord driftig een mannenprobleem maakt om het maar niet over de status van deze droeftoeter te hebben is op zich geen rare gedachte. En dat kun je als je dat graag wil onder de noemer van gaslighting gooien.
pi_218611737
quote:
[ link | afbeelding ]

Caroline van de Plas is ook van alle markten thuis hè?
Vakman pur sang
pi_218611765
Voor degenen die graag wegkijken van een deel (let wel: een deel) van het probleem, artikel in de T. vandaag:

Den Bosch zucht onder overlast van jonge Syriërs: ’Boksbeugel gekocht van het weekgeld’
DEN BOSCH - Vechtpartijen, seksueel getint gedrag, winkeldiefstallen en keihard met fatbikes dwars door het kermisvierende of winkelende publiek rijden. Dat is het beeld deze dagen van het centrum van Den Bosch, dat gebukt gaat onder het wangedrag van een aantal Syrische jongeren. Die blijven elkaar opzoeken, ook als ze uit het azc vertrokken zijn en over het hele land zijn uitgewaaierd.

Verderop in het artikel:

Dat staat in schril contrast tot de houding van Youssef Mou Dobels, manager van de tegenover McDonalds gelegen kledingzaak JD. Hij geeft een uitvoerige toelichting op wat er zich al ruim een half jaar afspeelt. „Er wordt hier veel gestolen, vooral door Arabische mensen”, zegt Youssef, die zelf uit Egypte komt. „Onze assistent-bedrijfsleider wilde daartegen optreden. Ze hebben hem opgewacht tot sluitingstijd. Hij is in elkaar geslagen en heeft daarbij zijn neus gebroken. Daar heeft hij aangifte van gedaan. Hij heeft een paar maanden thuis gezeten en is nu bij een andere vestiging aan de slag. In Den Bosch keert hij niet meer terug.”
pi_218611782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
Voor degenen die graag wegkijken van een deel (let wel: een deel) van het probleem, artikel in de T. vandaag:

Den Bosch zucht onder overlast van jonge Syriërs: ’Boksbeugel gekocht van het weekgeld’
DEN BOSCH - Vechtpartijen, seksueel getint gedrag, winkeldiefstallen en keihard met fatbikes dwars door het kermisvierende of winkelende publiek rijden. Dat is het beeld deze dagen van het centrum van Den Bosch, dat gebukt gaat onder het wangedrag van een aantal Syrische jongeren. Die blijven elkaar opzoeken, ook als ze uit het azc vertrokken zijn en over het hele land zijn uitgewaaierd.

Verderop in het artikel:

Dat staat in schril contrast tot de houding van Youssef Mou Dobels, manager van de tegenover McDonalds gelegen kledingzaak JD. Hij geeft een uitvoerige toelichting op wat er zich al ruim een half jaar afspeelt. „Er wordt hier veel gestolen, vooral door Arabische mensen”, zegt Youssef, die zelf uit Egypte komt. „Onze assistent-bedrijfsleider wilde daartegen optreden. Ze hebben hem opgewacht tot sluitingstijd. Hij is in elkaar geslagen en heeft daarbij zijn neus gebroken. Daar heeft hij aangifte van gedaan. Hij heeft een paar maanden thuis gezeten en is nu bij een andere vestiging aan de slag. In Den Bosch keert hij niet meer terug.”
Sssttttt je speelt Wilders in de kaart :{w
pi_218611789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:42 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Sssttttt je speelt Wilders in de kaart :{w
Ik vind veiligheid belangrijker. Sorry.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:49:48 #280
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218611821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of het nou de meest correcte term is in dezen laat ik graag in het midden.

Maar dat Halsema van een moord driftig een mannenprobleem maakt om het maar niet over de status van deze droeftoeter te hebben is op zich geen rare gedachte. En dat kun je als je dat graag wil onder de noemer van gaslighting gooien.
Gaslighting is niet één ding. Dat ze een bewering doet die jouw bloed doet stollen wil niet zoveel zeggen. Gaslighting is een tactiek om de ander horendol te maken, o.a. middels verdraaiingen, manipulatie en leugens.

Maar ik stop er over want off topic.
pi_218611824
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet zo hard happen.
De data spreekt voor zich. Hoe feller sommigen reageren, hoe meer dat afbreuk doet aan de realiteit en hoe meer gesproken wordt over de rel. We moeten het hebben over de data.

Het grote publiek is wel wakker geworden. Daar twijfel ik niet aan.
Het is een opvallend patroon binnen die kringen.

twitter
pi_218611835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:

Verderop in het artikel:

Onze Amsterdamse burgemeester zou zeggen dat ook blanke mannen diefstallen plegen en in absolute getallen praten denk ik zo.
pi_218611839
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

[ x ]
Of ze zijn te dom om te poepen, of ze doen dit expres.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:58:45 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218611895
quote:

[..]

[ x ]
Ik lees het. Maar ik geloof ook niet dat Lukassen, de Haas, Halsema etc etc dit niet zien. Zij doen dit uit identitaire overwegingen en gevoel voor verlichting.

Die beschermen hun dochters écht wel. En nee, niet voor blanke jongens uit het oosten of gereformeerde gebieden.

Niet te druk om maken. De trend is aan het keren. Het activisme wat we zien is een death cat bounce.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218611914
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gaslighting is niet één ding. Dat ze een bewering doet die jouw bloed doet stollen wil niet zoveel zeggen. Gaslighting is een tactiek om de ander horendol te maken, o.a. middels verdraaiingen, manipulatie en leugens.

Maar ik stop er over want off topic.
Nou, ik vind de politiek best goed in mensen horendol maken middels verdraaiingen, manipulatie en leugens. ;)
pi_218611927
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik lees het. Maar ik geloof ook niet dat Lukassen, de Haas, Halsema etc etc dit niet zien. Zij doen dit uit identitaire overwegingen en gevoel voor verlichting.

Die beschermen hun dochters écht wel. En nee, niet voor blanke jongens uit het oosten of gereformeerde gebieden.

Niet te druk om maken. De trend is aan het keren. Het activisme wat we zien is een death cat bounce.
Halsema haalde haar kinderen van een zwarte school af. Die doet inderdaad alles om haar kinderen te beveiligen terwijl ze haar achterban opzadelt met de problemen.
pi_218611938
quote:

[..]

[ x ]
Dat is wel een enorme blunder…
pi_218611966
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Onze Amsterdamse burgemeester zou zeggen dat ook blanke mannen diefstallen plegen en in absolute getallen praten denk ik zo.
Ongetwijfeld. En bij de allochtonen dan een hele beperkte groep nemen, want dan is het verschil groot. Bij niet-westerse allochtonen is het ineens als 42% en alle allochtonen samen en dan vermoed ik dat we net als in Zweden ineens een minderheid hebben met autochtonen.
pi_218611973
quote:

[..]

Halsema heeft wel een mannenprobleem… Een zoon die met een wapen rondloopt. ;)

(Beetje flauw, ik weet het)
pi_218611982
Vind het mooi dat mannen zo begaan zijn met de veiligheid van de vrouw met allerhande statistieken erbij. Wat nooit in data komt en wat een dagelijks probleem is bij vrouwen is het "gevoel" van onveilig zijn of op zn minst oncomfortabel voelen. Zie je nooit terug in wat voor statistiek dan ook.
Het feit dat ik deze week alleen al 2x een auto naast me had rijden en langzaam voor me bleef rijden. Een keer om 9u 's ochtends en eén keer rond 16:30 u. Er wordt wat onverstaanbaars geroepen. Raampjes open en gaan dan langzaam voor je rijden terwijl je loopt.
Ik maak daar natuurlijk geen melding van want dit is hoe het is. Al vanaf mn 15e. Wil niet zeggen dat dit aangenaam is. Zeker tijdens het hardlopen op een verlaten pad is het gewoon ontzettend ongemakkelijk en ben je constant aan het scannen in jezelf hoeveel gevaar je loopt en wat je kunt doen als de auto wel stopt. Statistiek is maar een klein onderdeel van de last die dagelijks wordt veroorzaakt.

Niet reageren leidt dan ook nog eens naar volledig uitgescholden worden terwijl je er alleen maar loopt. Je doet niks, je doet niemand iets aan. Sterker nog, je negeert het ongemakkelijke gevoel wat een ander veroorzaakt en de slotconclusie is dat jij een lelijke kuthoer bent.

Mogen ook wel eens statistieken over komen en dan nemen ze idd de afkomst maar eens mee.
Go hard or go home
pi_218612000
quote:

[..]

Dit kunnen geen fouten meer zijn maar doelbewuste acties om mensen op het verkeerde been te zetten. Je zou zeggen dat iemand die aan een universiteit heeft gestudeerd en hoogleraar is wel kaas heeft gegeten van statistiek of het domweg aflezen van tabellen. Dit is doelbewust de discussie traineren, andere onderzoekers verdacht maken en doelgroepen misleiden om ze zo te versterken in hun wereldbeeld. Het is een sekte waarbij asielzoekers heilig zijn verklaard.
pi_218612010
quote:

[..]
[..]
Liever waren ze doorgelopen tot de grens of zee.
pi_218612013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:06 schreef Noek het volgende:
Vind het mooi dat mannen zo begaan zijn met de veiligheid van de vrouw met allerhande statistieken erbij. Wat nooit in data komt en wat een dagelijks probleem is bij vrouwen is het "gevoel" van onveilig zijn of op zn minst oncomfortabel voelen. Zie je nooit terug in wat voor statistiek dan ook.
Het feit dat ik deze week alleen al 2x een auto naast me had rijden en langzaam voor me bleef rijden. Een keer om 9u 's ochtends en eén keer rond 16:30 u. Er wordt wat onverstaanbaars geroepen. Raampjes open en gaan dan langzaam voor je rijden terwijl je loopt.
Ik maak daar natuurlijk geen melding van want dit is hoe het is. Al vanaf mn 15e. Wil niet zeggen dat dit aangenaam is. Zeker tijdens het hardlopen op een verlaten pad is het gewoon ontzettend ongemakkelijk en ben je constant aan het scannen in jezelf hoeveel gevaar je loopt en wat je kunt doen als de auto wel stopt. Statistiek is maar een klein onderdeel van de last die dagelijks wordt veroorzaakt.

Niet reageren leidt dan ook nog eens naar volledig uitgescholden worden terwijl je er alleen maar loopt. Je doet niks, je doet niemand iets aan. Sterker nog, je negeert het ongemakkelijke gevoel wat een ander veroorzaakt en de slotconclusie is dat jij een lelijke kuthoer bent.

Mogen ook wel eens statistieken over komen en dan nemen ze idd de afkomst maar eens mee.
Er is weldegelijk data beschikbaar hierover. Maar die heeft als nadeel dat alleen het geregistreerde deel wordt meegenomen.

Overigens is van wat erover bekend is weldegelijk ook hier dezelfde oververtegenwoordiging. En dat is natuurlijk ook vrij logisch.
pi_218612029
quote:

[..]

Dit kunnen geen fouten meer zijn maar doelbewuste acties om mensen op het verkeerde been te zetten. Je zou zeggen dat iemand die aan een universiteit heeft gestudeerd en hoogleraar is wel kaas heeft gegeten van statistiek of het domweg aflezen van tabellen. Dit is doelbewust de discussie traineren, andere onderzoekers verdacht maken en doelgroepen misleiden om ze zo te versterken in hun wereldbeeld. Het is een sekte waarbij asielzoekers heilig zijn verklaard.
quote:

[..]

Waar baseer je dit op? Liever vandaag dan morgen. Maar ik zie echt nog teveel (invloedrijke) mensen die dit hele fenomeen in een verkeerd daglicht framen en feiten negeren.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:27:40 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218612181
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
[..]
Waar baseer je dit op? Liever vandaag dan morgen. Maar ik zie echt nog teveel (invloedrijke) mensen die dit hele fenomeen in een verkeerd daglicht framen en feiten negeren.
Het is ook bewust de slecht geinformeerde burger informeren, maar deze mensen hebben vooralsnog wel gezag. Extreemrechts genoemd worden of racist voelt voor velen nog steeds als pedo of moordenaar genoemd te worden. Maar het neemt wel af.

Waar ik dat op baseer? Nou daar zijn geen empirische gegevens over. Maar bij vandaaginside wordt het besproken, vele mensen luisteren podcasts, er zijn steeds meer conservatieve intellectuelen die zich uitspreken. Jaren geleden was dat echt anders hoor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:59:28 #296
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218612363
quote:

[..]

Daarnaast is de opgeleid als criminoloog, dus ze zou bij uitstek gekwalificeerd moeten zijn om dergelijke cijfers goed te interpreteren. Hier spelen dus duidelijk andere motivaties.
Life is what you make it.
pi_218612377
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:18 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja het stond een hele tijd bovenaan vanaf gisteravond half 10 tot vanochtend vroeg. nu niet meer natuurlijk. Maar dat snap je zelf ook wel toch :`)
Ik zal de volgende keer checken voor je iets roeptoetert.
In Southern Sun
pi_218612388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is wel een enorme blunder…
Leo Lucassen is een activistische charlatan. Zoveel is duidelijk. Deze man blundert te vaak om serieus genomen te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218612391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Bewoners COA-locatie houden stille tocht voor omgebrachte Lisa'
Lijkt me een uiterst neutrale kop.

Wie impliceert verder dat er 1000en meeliepen?
In Southern Sun
pi_218612408
quote:

[..]

Halsema heeft haar kinderen in 2010 van een zwarte school gehaald.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:07:45 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218612412
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:07 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Halsema heeft haar kinderen in 2010 van een zwarte school gehaald.
Dat kan. Het verbaast mij niet.
Ze hypocriet als het maar kan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')