quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Omdat 1. een of andere troela interessant wilde doen op social media en 2. Het echte probleem niet genoemd mag worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt dit geval van moord door een psychopaat compleet gemixt sexueel getinte nare ervaringen van vrouwen door mannen.
Het een heeft niks met het ander te maken.
Omdat anders het echte probleem benoemd moet worden. Achter de schermen weten die mainstream mediamensen dat ook echt wel. Maar die zeggen tegen elkaar: "Dat kunnen we toch niet benoemen, Hans. Dan krijgen we straks een rassenoorlog!"quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt dit geval van moord door een psychopaat compleet gemixt sexueel getinte nare ervaringen van vrouwen door mannen.
Geef het een paar maanden dan heeft iedereen weer een ander kleurtje over de profielfoto. #JeSuisNaamvandelaatstegebeurtenisquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
omdat het linkse kuthoeren zijn die liever deugen dan het probleem aanpakken over de rug van vermoordde en vekrachtte slachtoffers
Als je het mij vraagt wordt dat vooral gedragen door de wens om een stok te vinden om mannen mee te slaan. In progressieve kringen is toch het idee ontstaan dat mannen (witte, de rest niet, aldus de antiracisten) nu eenmaal een probleem zijn. Net als mannelijkheid. Hoe vaak lees je wel niet over toxische mannelijkheid. Maar toxische vrouwelijkheid... daar moet je heel goed je best voor doen om daar iets over te vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan gaan we weer over op de zwarte piet discussie en het slavernijverleden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geef het een paar maanden dan heeft iedereen weer een ander kleurtje over de profielfoto. #JeSuisNaamvandelaatstegebeurtenis
Zo'n invalidekarretje waar minderjarige kakkers mee naar school kunnen omdat ze zich toch moeten onderscheiden van het gepeupel op de fatbike.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:02 schreef GerryDV het volgende:
Even tussendoor, maar what the fuck is een biro?
En zeker het punt dat de man illegaal daar verbleef, daar heb ik verder ook niks meer over gehoord.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Die vent moet in minder dan een paar minuten haar vermoord hebben en haar nek doorgesneden, als je dat zo leest.
Dat meisje is gestorven door verstikking in haar eigen bloed.
Er hebben mensen fouten gemaakt en het had voorkomen kunnen worden.
Hebben we al verantwoording gehoord van Het COA, de veiligheidsdriehoek (zoals dat zo mooi heet) en de burgermeester?
Ik hoor alleen vage dingen over: overal onveilig, mannenprobleem etc.
Maar WAT WORDT ER NU AAN dit probleem gedaan?
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En zeker het punt dat de man illegaal daar verbleef, daar heb ik verder ook niks meer over gehoord.
Voor het COA en de veiligheidsdriehoek is het vooral vervelend dat de dader een asielzoeker is, het slachtoffer kan ze niks schelen.
Ik vind Femke ook geen geweldige burgemeester, maar wat had zij hieraan moeten doen? Echte gekken (en dat lijkt hier wel te spelen) zijn onberekenbaar en kun je niet tegenhouden. Het is niet alsof hij al aangehouden was voor die eerdere zaak en iemand dacht, ach... kleinigheidje... laat maar weer los.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Die vent moet in minder dan een paar minuten haar vermoord hebben en haar hals doorgesneden, als je dat zo leest.
Dat meisje is gestorven door verstikking in haar eigen bloed.
Er hebben mensen fouten gemaakt en het had voorkomen kunnen worden.
Hebben we al verantwoording gehoord van Het COA, de veiligheidsdriehoek (zoals dat zo mooi heet) en de burgermeester?
Ik hoor alleen vage dingen over: overal onveilig, mannenprobleem etc.
Maar WAT WORDT ER NU AAN dit probleem gedaan?
In het hoofd van bepaalde mensen moet er gewoon altijd iemand verantwoordelijk zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind Femke ook geen geweldige burgemeester, maar wat had zij hieraan moeten doen? Echte gekken (en dat lijkt hier wel te spelen) zijn onberekenbaar en kun je niet tegenhouden. Het is niet alsof hij al aangehouden was voor die eerdere zaak en iemand dacht, ach... kleinigheidje... laat maar weer los.
Van afstand denk ik dat hier juist uitstekend is gehandeld door de politie. En dat het COA helemaal niets kan doen hieraan. Zelfs als had men hem buiten geschopt... was hij dan braaf geweest?
Het is vrij simpel: geen asielzoekers had deze moord voorkomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind Femke ook geen geweldige burgemeester, maar wat had zij hieraan moeten doen? Echte gekken (en dat lijkt hier wel te spelen) zijn onberekenbaar en kun je niet tegenhouden. Het is niet alsof hij al aangehouden was voor die eerdere zaak en iemand dacht, ach... kleinigheidje... laat maar weer los.
Van afstand denk ik dat hier juist uitstekend is gehandeld door de politie. En dat het COA helemaal niets kan doen hieraan. Zelfs als had men hem buiten geschopt... was hij dan braaf geweest?
Nee, als de ouders van de moordenaar van Anne Faber geen kinderen hadden genomen was haar dood ook voorkomen… Maar wat schieten we met die constatering op?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: geen asielzoekers had deze moord voorkomen.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
Daarnaast zien we de zorgelijke trend dat misogynie aan het groeien is, maar dit zorgt gelukkig niet voor meer gedode vrouwen.
Nou dat snap ik. Bij Femke vind ik het zaak op zaak wat zich opstapelt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een utopie om te denken dat je het land hermetisch Jan afsluiten. Voor asielzoekers.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, als de ouders van de moordenaar van Anne Faber geen kinderen hadden genomen was haar dood ook voorkomen… Maar wat schieten we met die constatering op?
Zo komt je reactie een beetje intelligenter over.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Omdat het linkse kuthoeren zijn die liever deugen over de rug van vermoorde en vekrachte slachtoffers dan het probleem aan te pakken.
Dat is helemaal geen utopie het kan zelfs prima:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is inderdaad een utopie om te denken dat je het land hermetisch Jan afsluiten. Voor asielzoekers.
Wat wel "kan" zijn zaken als vreemdelingendetentie voor mensen zoals deze Nigeriaan, maar verouderde verdragen verhinderen dat. Dat hoeft en moet geen strafregime te zijn overigens, maar zo lang niet duidelijk is wie je bent of zelfs maar hoe oud je bent, hoor je niet in de maatschappij rond te kunnen lopen.
Bij dergelijke aantallen kun je ook grondigere controle uitvoeren en beter filteren.quote:In Japan, 190 individuals were accepted as refugees in 2024, a decrease from 303 in 2023, according to nippon.com. The exact number of asylum seekers in Japan is not specified, but the acceptance rate indicates a small figure, with only about 5% of refugee applicants receiving support allowances.
Natuurlijk. Er zijn best dingen die beter kunnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is inderdaad een utopie om te denken dat je het land hermetisch Jan afsluiten. Voor asielzoekers.
Wat wel "kan" zijn zaken als vreemdelingendetentie voor mensen zoals deze Nigeriaan, maar verouderde verdragen verhinderen dat. Dat hoeft en moet geen strafregime te zijn overigens, maar zo lang niet duidelijk is wie je bent of zelfs maar hoe oud je bent, hoor je niet in de maatschappij rond te kunnen lopen.
Raar hoe populair dat ding hier in 't Gooi (en ook Amsterdam oa) onder ogenschijnlijke kerngezonde jongeren is. In mijn jeugd, en dat is niet eens zo heel lang geleden, waren Canta's en andere brommobielen voor bejaarden en invaliden, en daardoor verre van stoer of hip.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo'n invalidekarretje waar minderjarige kakkers mee naar school kunnen omdat ze zich toch moeten onderscheiden van het gepeupel op de fatbike.
Japan is een eiland en heeft daarnaast gierende vergrijzing..quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen utopie het kan zelfs prima:
[..]
Bij dergelijke aantallen kun je ook grondigere controle uitvoeren en beter filteren.
In Nederland loopt het de spuigaten uit, is er geen controle (moordenaar zat illegaal in een azc, hoe kan zoiets in godsnaam), en is het dus ook wachten op de volgende slachtoffers.
Nou ja, als ik dat al kan in zien dan moeten bestuurders dat ook lijkt me.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Er zijn best dingen die beter kunnen.
Nou daarom, je kunt niet nu zeggen: ja tja de maatschappij is niet maakbaar, zoiets is toch nooit te voorkomen. En door.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Er zijn best dingen die beter kunnen.
Het VK is ook een eiland en wordt overspoeld door asielzoekers. De kern van de zaak is dat er een politieke beslissing is genomen om mensen op te nemen, het is niet noodzakelijk om die beslissing zo te nemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Japan is een eiland en heeft daarnaast gierende vergrijzing..
[..]
Nou ja, als ik dat al kan in zien dan moeten bestuurders dat ook lijkt me.
Verdragen lijken wel in beton gegoten terwijl tijden wel veranderen.
Het zal helaas toch blijven bij pappen en nathoudenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou daarom, je kunt niet nu zeggen: ja tja de maatschappij is niet maakbaar, zoiets is toch nooit te voorkomen. En door.
Je zult iets moeten doen, en mensen toch verantwoordelijk stellen of je eigen verantwoording nemen om iig je vol in te zetten om dingen te veranderen en dit te voorkomen.
fantastisch opoequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zo komt je reactie een beetje intelligenter over.
Originele tekst:"
omdat het linkse kuthoeren zijn die liever deugen dan het probleem aanpakken over de rug van vermoordde en vekrachtte slachtoffers
Misschien moet jij even je paaseitje onder de koude kraan houden om af te koelen, brutale vlegel dat je bent.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is alleen niet zo simpel te regelen. Je mag een illegaal niet zomaar in detentie zetten. En ook niet als je het anders noemt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou ja, als ik dat al kan in zien dan moeten bestuurders dat ook lijkt me.
Ja maar het is de schuld van alle links-stemmende mensen, dat de christenen en neoliberalen er de afgelopen 10-20 jaar niets aan hebben gedaan om er voor te zorgen dat we nu wel mensen zomaar in detentie mogen zetten en de grenzen dichtgooien. Ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is alleen niet zo simpel te regelen. Je mag een illegaal niet zomaar in detentie zetten. En ook niet als je het anders noemt.
Wat is jouw plan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou daarom, je kunt niet nu zeggen: ja tja de maatschappij is niet maakbaar, zoiets is toch nooit te voorkomen. En door.
Je zult iets moeten doen, en mensen toch verantwoordelijk stellen of je eigen verantwoording nemen om iig je vol in te zetten om dingen te veranderen en dit te voorkomen.
Het lijkt mij een feit dat met name linkse partijen momenteel weinig op hebben met forse restricties.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar het is de schuld van alle links-stemmende mensen, dat de christenen en neoliberalen er de afgelopen 10-20 jaar niets aan hebben gedaan om er voor te zorgen dat we nu wel mensen zomaar in detentie mogen zetten en de grenzen dichtgooien. Ofzo.
Nee, helemaal niet. Deze dood had prima voorkomen kunnen worden door verbeterde asielwetgeving. Deze persoon bevond zich illegaal in een azc, dat zijn juist de randgevallen waarbij strengere wetgeving direct helpt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een feit dat met name linkse partijen momenteel weinig op hebben met forse restricties.
Gegarandeerd dat Bontenbal cs straks met GL in de Eerste Kamer de nieuwe regelgeving gaat torpederen.
Maar dat staat allemaal heel erg ver van de tragische dood van Lisa.
Dat. Het opvangen van asielzoekers is een keuze.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het VK is ook een eiland en wordt overspoeld door asielzoekers. De kern van de zaak is dat er een politieke beslissing is genomen om mensen op te nemen, het is niet noodzakelijk om die beslissing zo te nemen.
Vergrijzing betekent ook niet dat er een noodzaak is om asielzoekers op te nemen, bij vergrijzing ga je op zoek naar geschikte werknemers voor kernberoepen.
Dat is echter aan de landelijke politiek niet femke. Hoe verschrikkelijk ze ook is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat snap ik. Bij Femke vind ik het zaak op zaak wat zich opstapelt.
Dat had ik al eerder gezegd maar als je het wat serieuzer oppakt door te zeggen dat de screening wordt vergroot en eerder wordt uitgezet, al is het nog niet helemaal waar, dan neem je in ieder geval je bezorgde burgers serieus en neem je iets van de pijn weg misschien.
het is nog lang geen pasen hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien moet jij even je paaseitje onder de koude kraan houden om af te koelen, brutale vlegel dat je bent.
Het voortzetten van de bed-bad-brood regeling (wat als een magneet werkt) in Amsterdam is een gemeentelijke beslissing geweest nadat deze regeling landelijk werd geschrapt. De gemeenteraad heeft daarmee haar bewoners bewust in gevaar gebracht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is echter aan de landelijke politiek niet femke. Hoe verschrikkelijk ze ook is.
Ik vind de houding van het COA op zich nog niet zo gek als ik eerlijk ben. Is op zich wel logisch dat ze de familie niet een kijkje op de kamers gaan laten nemen maar dat dan gewoon de politie gebeld moet worden. Snap ook niet dat de familie dat niet meteen gedaan heeft ipv zelf een kijkje te gaan nemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:16 schreef BlaZ het volgende:
Hoe het er op zo'n azc aan toe gaat.
Bekijk deze YouTube-video
Ik had laatst al een beleidsplan laten schrijven voor een efficiëntere dienst terugkeer, door samenvoeging van COA, DT&V en IND met meer bevoegdheden en Europese samenwerking.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Ik zou er absoluut niet mee wachten tot Pasen maar het zo snel mogelijk doen om verdere schade te voorkomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
het is nog lang geen pasen hoor
Dit is natuurlijk helemaal bullshit verhaalquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind de houding van het COA op zich nog niet zo gek als ik eerlijk ben. Is op zich wel logisch dat ze de familie niet een kijkje op de kamers gaan laten nemen maar dat dan gewoon de politie gebeld moet worden. Snap ook niet dat de familie dat niet meteen gedaan heeft ipv zelf een kijkje te gaan nemen.
Wel schokkend dat die vluchtelingen op fatbikes gewoon haast niet te onderscheiden zijn van het fatbiketuig dat onze steden terroriseert. Het lijkt wel een soort subcultuur die meteen op anderen overslaat zodra ze hier aankomen.
Ik kreeg ook de indruk dat zij daar vrijwillig zat, maar het is op zich wel zorgwekkend als die asielzoeker een machete, veel geld en drugs op zijn kamer heeft liggen. Persoonlijk zou ik daar eerder onderzoek naar doen dan naar dat hele verhaal over dat meisje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk helemaal bullshit verhaal
Er zijn heleboel Nederlandse meisjes in Nederland die op 15 jarige leeftijd bij hun vriendjes slapen anno 2025 die ouder zijn dan 18 jaar
Dat deden meisjes in mijn tijd ook al in de jaren 80 90
Ik heb nooit gehoord dat die vriendjes van die meisjes loverboy genoemd werden
Als het een asielzoekers is gaat zo een clown in een documentaire het loverboys noemen
Dat meisje zat daar toch gewoon vrijwillig????
Dit is gewoon een bullshit verhaal
Dat lijkt mij ook logischequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kreeg ook de indruk dat zij daar vrijwillig zat, maar het is op zich wel zorgwekkend als die asielzoeker een machete, veel geld en drugs op zijn kamer heeft liggen. Persoonlijk zou ik daar eerder onderzoek naar doen dan naar dat hele verhaal over dat meisje.
zeker niet als je moet werken voor je etenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Het opvangen van asielzoekers is een keuze.
Als je asielzoekers niet opvangt, komen ze niet meer. Niemand gaat hierheen afreizen als je niet geholpen wordt.
Juist niet toevallig toch? 1+1=2quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
Zou wel heel toevallig zijn als dat nou net zijn mes is. Hopelijk heeft het water dna-sporen niet verwoest.
Dat doet alleen water niet hoor. Heb je echt wel middelen als bleek voor nodigquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
Zou wel heel toevallig zijn als dat nou net zijn mes is. Hopelijk heeft het water dna-sporen niet verwoest.
Ik weet het niet hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Het is best bijzonder dat mensen in dit soort discussies zaken niet van elkaar kunnen onderscheiden, en ook niet begrijpen dat meerdere dingen tegelijkertijd waar kunnen zijn.
- In absolute aantallen zijn autochtone altijd nog vaker dader van seksueel ongewenst gedrag dan migranten (logisch, want er zijn meer autochtone).
- In verhouding is dit weer anders. Somaliërs doen top werk wat dat betreft (top is cynisch).
- Het is voor vrouwen (cijfermatig) veiliger dan in de jaren 80/90, maar weer minder veilig dan in de jaren 60/70.
- Het feit dat het zo lang moet duren om erachter te komen waar de moordenaar van Lisa vandaan komt, laat zien dat asielzoekers dus blijkbaar als een soort spoken gebruik kunnen maken van het systeem. Lekker bezig Nederland.
Dat staat er ookquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor
maar ik denk dat de jaren 80 90 vele malen gevaarlijker was dan nu voor vrouwen
In die periode waren echt veel kinderontvoeringen en verkrachtingen en moorden op vrouwen
Daar kun je echt wel hele tv programmaas vol van maken wat Peter R de Vries ook gedaan heeft
Ik denk dat Nederland op dit moment vele malen veiliger is door mobiel telefoon, overal camara's en andere faciliteiten
ik heb jou verhaal gewoon verduidelijkt met wat feitjes die niet in jouw bericht stonden vriendquote:
Je hebt als land de plicht om bij te dragen aan datgene wat je als lidstaat hebt ondertekend. De Dublinverordening en GEAS, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je asielzoekers niet opvangt, komen ze niet meer.
Die kans lijkt mij nihil.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik heb jou verhaal gewoon verduidelijkt met wat feitjes die niet in jouw bericht stonden vriend
Maar als hij illegaal in het azc zat, hoe kwam ie aan een fiets en eten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Het is best bijzonder dat mensen in dit soort discussies zaken niet van elkaar kunnen onderscheiden, en ook niet begrijpen dat meerdere dingen tegelijkertijd waar kunnen zijn.
- In absolute aantallen zijn autochtone altijd nog vaker dader van seksueel ongewenst gedrag dan migranten (logisch, want er zijn meer autochtone).
- In verhouding is dit weer anders. Somaliërs doen top werk wat dat betreft (top is cynisch).
- Het is voor vrouwen (cijfermatig) veiliger dan in de jaren 80/90, maar weer minder veilig dan in de jaren 60/70.
- Het feit dat het zo lang moet duren om erachter te komen waar de moordenaar van Lisa vandaan komt, laat zien dat asielzoekers dus blijkbaar als een soort spoken gebruik kunnen maken van het systeem. Lekker bezig Nederland.
Maar dan alsof verdragen een soort universeel gegeven is waar je op geen enkele mogelijkheid vanaf kan komen is ook kolder. Ja, niet vandaag op morgen. Maar vinden dat dat in de toekomst moet kan een valide opinie zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt als land de plicht om bij te dragen aan datgene wat je als lidstaat hebt ondertekend. De Dublinverordening en GEAS, bijvoorbeeld.
Opperen dat je probleemloos vluchtelingen niet meer op hoeft te vangen is van eenzelfde niveau als claimen dat je vanaf nu niet meer betaalt bij het voltanken van je auto of shoppen bij de Albert Heijn. Onbeschrijfelijke onzin.
Misschien eens heel vlug herzien danquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt als land de plicht om bij te dragen aan datgene wat je als lidstaat hebt ondertekend. De Dublinverordening en GEAS, bijvoorbeeld.
Opperen dat je probleemloos vluchtelingen niet meer op hoeft te vangen is van eenzelfde niveau als claimen dat je vanaf nu niet meer betaalt bij het voltanken van je auto of shoppen bij de Albert Heijn. Onbeschrijfelijke onzin.
Dan moet je eigen bericht nog is een keer teruglezen goser.quote:
Ja. Dat weet niemand. En dat is precies het probleem.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:39 schreef woxxel2 het volgende:
[..]
Maar als hij illegaal in het azc zat, hoe kwam ie aan een fiets en eten.
Had hij een kamer daar of verbleef hij ongemerkt daar?
Zo werkt dat niet in de echte wereld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Misschien eens heel vlug herzien dan
Neequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dan moet je eigen bericht nog is een keer teruglezen goser.
daarom ben jij theunderdog en ik de bovendogquote:
Dus je wilt alle voordelen op handelsgebieden, vrije markten, open handelsgrenzen en alle andere zaken maar de dingen die je níet leuk vindt die heffen we op?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan alsof verdragen een soort universeel gegeven is waar je op geen enkele mogelijkheid vanaf kan komen is ook kolder. Ja, niet vandaag op morgen. Maar vinden dat dat in de toekomst moet kan een valide opinie zijn.
We hoeven er geen bijzonder, fetisj gerelateerd onderwerp van te maken. Het gaat hier over serieuze zaken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
daarom ben jij theunderdog en ik de bovendog
Maar concreet melden hoe we dat gaan doen zal nu niet komen, gok ik?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Iemand : verdragen zijn niet universeel. Zaken kunnen veranderen, en daarmee ook het belang van bepaalde verdragen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je wilt alle voordelen op handelsgebieden, vrije markten, open handelsgrenzen en alle andere zaken maar de dingen die je níet leuk vindt die heffen we op?
Ja. Dat zou wat zijn.
Serieuze zaken? Dit topic gaat helemaal nergens meer over. Open gewoon een topic over asielzoekers zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hoeven er geen bijzonder, fetisj gerelateerd onderwerp van te maken. Het gaat hier over serieuze zaken.
Dank u wel.
Bedankt Klaas.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Serieuze zaken? Dit topic gaat helemaal nergens meer over. Open gewoon een topic over asielzoekers zou ik zeggen.
Ik wil het ook wel doen hoor...ik ben niet zo moeilijkquote:
Jij denkt dat bijvoorbeeld Spanje, Italië en Griekenland zich laten piepelen door een paar landen die niet zo veel zin meer hebben in azc’s en haar bewoners?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iemand : verdragen zijn niet universeel. Zaken kunnen veranderen, en daarmee ook het belang van bepaalde verdragen.
Jij: Dus jij wil alles opzeggen !!
Ja joh. Prima.
Het is momenteel net alsof dit geen vrije keuze is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je asielzoekers niet opvangt, komen ze niet meer. Niemand gaat hierheen afreizen als je niet geholpen wordt.
Inderdaad, dat is niet aan mij. Maar waar een wil is zou een weg moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar concreet melden hoe we dat gaan doen zal nu niet komen, gok ik?
Waar heb je het nou toch over. Nederland kan prima het Deense model invoeren. Of vergelijkbare modellen die zorgen voor minder asielzoekers, betere regulatie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij denkt dat bijvoorbeeld Spanje, Italië en Griekenland zich laten piepelen door een paar landen die niet zo veel zin meer hebben in azc’s en haar bewoners?doe eens een gokje?
Strengere wetgeving is leuk en aardig, maar als je niet weet waar je iemand heen moet sturen, dan is uitzetten geen optie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Deze dood had prima voorkomen kunnen worden door verbeterde asielwetgeving. Deze persoon bevond zich illegaal in een azc, dat zijn juist de randgevallen waarbij strengere wetgeving direct helpt.
Het Deense model overnemen terwijl Nederland in de GEAS zit en Denemarken niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar heb je het nou toch over. Nederland kan prima het Deense model invoeren. Of vergelijkbare modellen die zorgen voor minder asielzoekers, betere regulatie.
Dan stap je eruit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het Deense model overnemen terwijl Nederland in de GEAS zit en Denemarken niet?leuk dit.
Makkelijk te regelen door handelsakkoorden of subsidie opzeggingen. Gewoon via diplomatie regelen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:52 schreef ZarB het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)terugnemen~b1243b8e/
"Land van herkomst neemt ze niet terug". Waarom moeten andere landen het tuig dan wel nemen? Waarom moeten landen van herkomst niet gewoon verplícht hun mensen weer terug nemen? Ik snap hier ook echt helemaal niks van.
Dat de meerderheid autochtoon is, waar blijkt dat uit? In Zweden is 58% van de daders inmiddels allochtoon (verkrachtingen iig).quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Goed idee. Dan moet je uit de EU stappen. Vraag even aan de inwoners van het VK wat dat met hun leven heeft gedaan.quote:
Ook binnen het GEAS is er veel meer dat Nederland kan doen. Maximale inzet op terugkeer, stimuleren van vrijwillige terugkeer, beperkte sociale voorzieningen. Het hoeft niet 1 op 1 hetzelfde. Verder is natuurlijk een verrechtsing van heel de EU nodig, wat kan zorgen voor een verandering van al die mensenrechten verdragen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het Deense model overnemen terwijl Nederland in de GEAS zit en Denemarken niet?leuk dit.
Gaat niet gebeuren. Dat is al sinds de eind jaren 80 een lopend ding en Nederland zit op alle factoren letterlijk aan de grenzen van wat mag en kan binnen die verdragen. Er valt niet veel meer te rekken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook binnen het GEAS is er veel meer dat Nederland kan doen. Maximale inzet op terugkeer, stimuleren van vrijwillige terugkeer, beperkte sociale voorzieningen. Het hoeft niet 1 op 1 hetzelfde. Verder is natuurlijk een verrechtsing van heel de EU nodig, wat kan zorgen voor een verandering van al die mensenrechten verdragen.
Welnee. Juist de kracht van die mensenrechtenverdragen beginnen af te brokkelen. Laten we beginnen met het opzeggen van de VN-vluchtelingenverdrag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Dat is al sinds de eind jaren 80 een lopend ding en Nederland zit op alle factoren letterlijk aan de grenzen van wat mag en kan binnen die verdragen. Er valt niet veel meer te rekken.
En waarom is die beslissing dan genomen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het VK is ook een eiland en wordt overspoeld door asielzoekers. De kern van de zaak is dat er een politieke beslissing is genomen om mensen op te nemen, het is niet noodzakelijk om die beslissing zo te nemen.
Vergrijzing betekent ook niet dat er een noodzaak is om asielzoekers op te nemen, bij vergrijzing ga je op zoek naar geschikte werknemers voor kernberoepen.
Ja, dat is echt een topidee. Dat is in de geschiedenis nog nooit gebeurd, dus dan plaats je jezelf vrijwillig in het hoekje van paria en op eenzelfde positie bij landen als Afghanistan en Noord-Korea.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Juist de kracht van die mensenrechtenverdragen beginnen af te brokkelen. Laten we beginnen met het opzeggen van de VN-vluchtelingenverdrag.
Denemarken ook?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Goed idee. Dan moet je uit de EU stappen. Vraag even aan de inwoners van het VK wat dat met hun leven heeft gedaan.
Wat dacht je van het land waar het vliegtuig wat hen hier bracht vandaan kwam. Niet uit kunnen zetten is vooral niet uit willen zetten. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Strengere wetgeving is leuk en aardig, maar als je niet weet waar je iemand heen moet sturen, dan is uitzetten geen optie.
Uit de EU stappen zal Nederland nooit doen, voor nu hebben we door de economische divergentie binnen de Eurozone heel Europa bij de ballen,quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Goed idee. Dan moet je uit de EU stappen. Vraag even aan de inwoners van het VK wat dat met hun leven heeft gedaan.
Nee. Dat gaat inderdaad nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uit de EU stappen zal Nederland nooit doen, voor nu hebben we door de economische divergentie binnen de EU heel Europa bij de ballen,
Door het voordeel van efficiency en ligging is de Euro voor Nederland de grote moneymaker internationaal gezien
Ja. Je kunt gewoon uit de GEAS stappen en in de EU blijven. Als jou dat beter uitkomt doen we toch gewoon alsof dat zo is? Kan ons het schelenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Nieuw beginpunt.
Alles is mogelijk. In de EU blijven en uit onwelvallige verdragen stappen is ook mogelijk.
Jij denkt dat het niet zo moeilijk is. Dat is iets anders.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het land waar het vliegtuig wat hen hier bracht vandaan kwam. Niet uit kunnen zetten is vooral niet uit willen zetten. Het is allemaal niet zo moeilijk.
O jawel… Ze is allesbehalve dom.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Halsema begrijpt statistiek niet.
Dat is ook weer zo. En dan anderen beschuldigingen van populisme.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O jawel… Ze is allesbehalve dom.
Ze gebruikt het alleen als lies, damned lies and statistics.
Hein de Haas en Leo Lucassen gingen een paar maanden geleden ook al de mist in met cijfers. Wat is dat toch met veel linkse mensen en hun onvermogen om met statistiek om te gaan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In zijn proefschrift Kennis, macht en moraal: de productie van wetenschappelijke kennis over de economische effecten van migratie naar Nederland, 1960-2005 (Amsterdam 2010) stelt Jan van de Beek dat partijen als de CP en de CD een grote hypotheek legden op elke economische analyse van de voor- en nadelen van immigratie. "De aanwezigheid van het extreemnationalisme bracht de intellectuele elite tot de overtuiging dat Janmaat geen ammunitie verschaft mocht worden, bijvoorbeeld in de vorm van gegevens of kennis die zijn probleemdefinitie zouden ondersteunen."quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hein de Haas en Leo Lucassen gingen een paar maanden geleden ook al de mist in met cijfers. Wat is dat toch met veel linkse mensen en hun onvermogen om met statistiek om te gaan?
Bewust de boel bedonderen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hein de Haas en Leo Lucassen gingen een paar maanden geleden ook al de mist in met cijfers. Wat is dat toch met veel linkse mensen en hun onvermogen om met statistiek om te gaan?
Gegoochel, zo noem je iets procentueel veegelijken ipv met absolute getallen, zeker weten.... Het lijkt inderdaad net goochelen als je te dom bent om te piepenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
En ze heeft zelfs criminologie gestudeerd, dit is opzettelijk de boel bedonderen over de rug van een dodelijk slachtoffer. Wat een goor mens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik vind het niet erg om die verplichtingen niet meer na te komen. Er is niemand die je komt dwingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee ook niet. Gewoon niet meer doen. Opzeggen eenzijdig en klaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wonderlijke is ook dat ze bewonderd wordt door veel vrouwen die denken dat zij opkomt voor vrouwelijke belangen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En ze heeft zelfs criminologie gestudeerd, dit is opzettelijk de boel bedonderen over de rug van een dodelijk slachtoffer. Wat een goor mens.
Heeft Jan van de Beek daar harde bewijzen van? Documenten, audio, videobeelden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 23:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In zijn proefschrift Kennis, macht en moraal: de productie van wetenschappelijke kennis over de economische effecten van migratie naar Nederland, 1960-2005 (Amsterdam 2010) stelt Jan van de Beek dat partijen als de CP en de CD een grote hypotheek legden op elke economische analyse van de voor- en nadelen van immigratie. "De aanwezigheid van het extreemnationalisme bracht de intellectuele elite tot de overtuiging dat Janmaat geen ammunitie verschaft mocht worden, bijvoorbeeld in de vorm van gegevens of kennis die zijn probleemdefinitie zouden ondersteunen."
Hetzelfde geldt nu voor Wilders en Baudet.
Denemarken heeft een opt-out.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Je kunt gewoon uit de GEAS stappen en in de EU blijven. Als jou dat beter uitkomt doen we toch gewoon alsof dat zo is? Kan ons het schelen
Die intenties zijn ook wel oprecht, daar twijfel ik niet aan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wonderlijke is ook dat ze bewonderd wordt door veel vrouwen die denken dat zij opkomt voor vrouwelijke belangen.
Dat filmpje ook met die brandweervrouwen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Die intenties zijn ook wel oprecht, daar twijfel ik niet aan.
Slim van ons dat we ons alleen focussen op 150 verdachten en dat we de 1.500 overige verdachten negerenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En ze heeft zelfs criminologie gestudeerd, dit is opzettelijk de boel bedonderen over de rug van een dodelijk slachtoffer. Wat een goor mens.
Is het niet vooral met dubbele tong spreken?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
En we kunnen schijnbaar verdragen aan onze laars lappen getuige België gewoon geen vluchtelingen meer terugneemt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om die verplichtingen niet meer na te komen. Er is niemand die je komt dwingen.
Zo werkt statistiek. Je richt je op een groep die relatief veel (vuil) veroorzaakt. Komt bij dat in dit geval de veroorzaker dikwijls geen Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Slim van ons dat we ons alleen focussen op 150 verdachten en dat we de 1.500 overige verdachten negeren
Omdat de waarheid te hard is voor links. Wakker worden uit je utopie is niet voor iedereen weggelegd en soms te confronterend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Of de Fransen die hun "derrière" afvegen aan begrotingsregels.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En we kunnen schijnbaar verdragen aan onze laars lappen getuige België gewoon geen vluchtelingen meer terugneemt.
Nee wat jij, en figuren als Halsema, doen is laaghangend fruit negeren om te blijven deugen over de rug van slachtoffers heen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Slim van ons dat we ons alleen focussen op 150 verdachten en dat we de 1.500 overige verdachten negeren
Omdat de waarheid te hard is voor links. Wakker worden uit je utopie is niet voor iedereen weggelegd en soms te confronterend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Je mening doordrukken over de dode rug van een 17 jarig vermoord meisje.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Helemaal niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Want jij, en figuren als Wilders, zouden natuurlijk nooooooit over dezelfde ruggen van slachtoffers aan stemmingmakerij doen!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee wat jij, en figuren als Halsema, doen is laaghangend fruit negeren om te blijven deugen over de rug van slachtoffers heen.
Tijdens de zaak van Anne Faber was er letterlijk niemand die zei oh het is geen asielzoeker dan boeit het niet. Dus wie is er precies de hypocriet?👉quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want jij, en figuren als Wilders, zouden natuurlijk nooooooit over dezelfde ruggen van slachtoffers aan stemmingmakerij doen!
Hypocriet gelul joh.
Walgelijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik "over de rug van slachtoffers"? Of is de club die deze moord aangrijpt om het alleen over immigranten te hebben bezig met dat "over de rug van slachtoffers"?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee wat jij, en figuren als Halsema, doen is laaghangend fruit negeren om te blijven deugen over de rug van slachtoffers heen.
Jij. Dat lijkt me duidelijk. Met je gejank over deugen over de ruggen van slachtoffers terwijl je niet wist hoe snel je op je stokpaardje moest klimmen om over diezelfde ruggen te galopperen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tijdens de zaak van Anne Faber was er letterlijk niemand die zei oh het is geen asielzoeker dan boeit het niet. Dus wie is er precies de hypocriet?👉
Waarom is het een stokpaardje als de cijfers zeggen dat asielzoekers 10x meer verdacht zijn? Dat is een groot maatschappelijk probleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij. Dat lijkt me duidelijk. Met je gejank over deugen over de ruggen van slachtoffers terwijl je niet wist hoe snel je op je stokpaardje moest klimmen om over diezelfde ruggen te galopperen.
Is dat weer diezelfde Jan als van de objectieve cijfertjes?quote:
Jij twijfelt aan de cbs statistieken?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat weer diezelfde Jan als van de objectieve cijfertjes?
Nee, ik twijfel slechts aan de interpretatie daarvan als een 'opiniemaker' als Jan daarmee aan de haal gaat.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan de cbs statistieken?
Cijfers van het CBS zijn niet objectief?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat weer diezelfde Jan als van de objectieve cijfertjes?
Halsema begrijpt het wel, maar doet dit bewust zo. Uit politieke overwegingen. Net zoals kameraad Groot Wassink dat al deed in Amsterdam.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oh nu is het interpretatiequote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, ik twijfel slechts aan de interpretatie daarvan als een 'opiniemaker' als Jan daarmee aan de haal gaat.
Als je in absolute aantallen verkrachting omlaag wil dan zou je een overrepresentatie niet bagatelliseren, dan zou dat een hogere prioriteit krijgen omdat daar schijnbaar een hoop te winnen is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik "over de rug van slachtoffers"? Of is de club die deze moord aangrijpt om het alleen over immigranten te hebben bezig met dat "over de rug van slachtoffers"?
Ik wil in absolute aantallen criminaliteit, verkrachtingen zo hard mogelijk omlaag. En niet maar een beetje omdat het alleen mag gaan over een klein groep daders.
Dat is het leuke aan statistieken, als je al met een bepaalde vooringenomenheid aan de slag gaat kan je er altijd cijfers bij vinden die je mening bevestigen. Ik kende deze Jan eerlijk gezegd niet, maar zie nu dat hij ook heel toevallig dit soort filmpjes deelt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh nu is het interpretatieeerst gaan we "corrigeren" en nu worden de cijfers verkeerd geïnterpreteerd. Okeee man.
Oh ja frame het willen verminderen van verkrachtingen maar als gejank.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij. Dat lijkt me duidelijk. Met je gejank over deugen over de ruggen van slachtoffers terwijl je niet wist hoe snel je op je stokpaardje moest klimmen om over diezelfde ruggen te galopperen.
Nee, je jankt over "deugen". Dát is wat ik zei.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ja frame het willen verminderen van verkrachtingen maar als gejank.
Met deze opvatting kun je wetenschap en statistiek wel gaan opdoeken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is het leuke aan statistieken, als je al met een bepaalde vooringenomenheid aan de slag gaat kan je er altijd cijfers bij vinden die je mening bevestigen. Ik kende deze Jan eerlijk gezegd niet, maar zie nu dat hij ook heel toevallig dit soort filmpjes deelt.
Ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.quote:Jan Huibertus van de Beek (Hilversum, 1968) is een Nederlands wiskundige en cultureel antropoloog die in 2010 een doctoraat behaalde over onderzoek naar menselijke migratie.
Het gejank over deugen gaat over jouw rug, ik beschouw jou niet als slachtoffer, derhalve verworpen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, je jankt over "deugen". Dát is wat ik zei.
Super weer.quote:
Eh ja nee ok man goed verhaalquote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gejank over deugen gaat over jouw rug, ik beschouw jou niet als slachtoffer, derhalve verworpen.
Vooringenomenheid is in de wetenschap een doodzonde, wellicht heeft Jan wat bijscholingen op opfriscursussen gemist.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Met deze opvatting kun je wetenschap en statistiek wel gaan opdoeken.
[..]
Ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Hoe interpreteert drs. Caland van het fok forum de cijfers?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooringenomenheid is in de wetenschap een doodzonde, wellicht heeft Jan wat bijscholingen op opfriscursussen gemist.
Op de schaal van Robert Jensen tot Wierd Duk als niet ontvankelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hoe interpreteert drs. Caland van het fok forum de cijfers?
En dan wordt er nog niet eens rekening gehouden met een grote groep Marokkaanse en of Turkse daders die tot de Nederlandse daders worden gerekend.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom is het een stokpaardje als de cijfers zeggen dat asielzoekers 10x meer verdacht zijn? Dat is een groot maatschappelijk probleem.
Als je dat extrapoleert met de huidige instroomcijfers naar 2050. Dan kunnen vrouwen tegen die tijd hun borst nat maken.
Flauw, je wilt het niet over de feiten hebben, wellicht omdat ze te pijnlijk zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de schaal van Robert Jensen tot Wierd Duk als niet ontvankelijk.
Gelukkig ontkent (vrijwel) niemand dat criminaliteit en misdaad onder asielzoekers een zorgwekkend probleem is. Alleen wordt er een heel frame opgetuigd dat Nederland onveilig is voor vrouwen en dat dat komt door ASIELZOEKERS, terwijl blijkt dat die in absolute zin daarin maar beperkt bijdragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom is het een stokpaardje als de cijfers zeggen dat asielzoekers 10x meer verdacht zijn? Dat is een groot maatschappelijk probleem.
Als je dat extrapoleert met de huidige instroomcijfers naar 2050. Dan kunnen vrouwen tegen die tijd hun borst nat maken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)olking-naar-herkomstquote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan wordt er nog niet eens rekening gehouden met een grote groep Marokkaanse en of Turkse daders die tot de Nederlandse daders worden gerekend.
Ik zou weleens cijfers willen zien van daders met een islamitische achtergrond en met een joods-christelijke of niet gelovige achtergrond. Kun je ook nog een rijtje maken voor andersgelovigen.
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig ontkent (vrijwel) niemand dat criminaliteit en misdaad onder asielzoekers een zorgwekkend probleem is. Alleen wordt er een heel frame opgetuigd dat Nederland onveilig is voor vrouwen en dat dat komt door ASIELZOEKERS, terwijl blijkt dat die in absolute zin daarin maar beperkt bijdragen.
En daarna gaat het natuurlijk over al het slechte dat asielzoekers ons land zouden brengen. Zo wordt niet heel veel reacties hierboven nog iets gedeeld over een asielzoeker die auto's te lijf gaat. Ja, lekker relevant.
quote:En hier zitten we dan met z'n allen, met de brokken, tien jaar na de met terugwerkende kracht mateloos naïeve uitspraak van Lodewijk Asscher over die 'apothekers uit Aleppo'. Lachen man. Hele dorpen en steden die gebukt gaan onder de voortdurende straatterreur van kansloze Syrische asielzoekers die nog steeds met honderden per week en tienduizenden per jaar langs de landsgrenzen freewheelen: Syriërs terroriseren Baarn, Syriërs maken Den Bosch onveilig, Syriërs zorgen voor problemen in Utrecht, Syriërs maken er een teringzooi van in Arnhem, Syrische jongeren vechten conflicten uit in Groningen en dat is dan nog maar een kleine greep uit de groepsproblematiek. We hebben namelijk ook last van SteekSyriërs, SnijdSyriërs, SteelSyriërs, SargentiniSyriërs, BijlSyriërs, VrouwenhatendeSyriërs, EergerelateerdeSyriërs, KraanSyriërs en nog veel meer individuele RampSyriërs. We worden beroofd door Syriërs, neergestoken door Syriërs, bespuugd door Syriërs en we WETEN en WISTEN dat het kon gaan gebeuren want: "Een groot deel van de Syriërs heeft psychische problemen."
En hier zitten we dan, met een opsomming als bovenstaande opsomming, die u op de familieverjaardag niet kunt maken omdat tante Truus u dan uitmaakt voor vuige racist of vieze vluchtelingenhater. Nou nee hoor TRUUS, maar het is wel even genoeg zo. Het is wel even genoeg met vrouwen die niet meer over straat durven bang om te worden verkracht of erger, mannen die worden neergestoken door Allahoe Akbarrende terroristen, omaatjes die worden beroofd, winkeliers die met z'n tweeën in de toko moeten staan omdat ze anders worden overvallen, buschauffeurs die met angst achter het stuur kruipen, conducteurs die niet meer tussen Zwolle en Emmen willen rijden. Dát is de namelijk de reden waarom er in AL. DIE. DORPEN. in Nederland 'weerstand' is tegen de komst van asielzoekers en die jongvolwassen alleenstaande amokmakers uit Syrië in het bijzonder. Omdat ze rotzooi trappen, voor overlast zorgen en problemen veroorzaken en het belangrijkste: OMDAT ER HELEMAAL NIEMAND IS DIE ER IETS TEGEN DOET. Politie wil wel maar kan niet, de lokale politiek kijkt veel liever de andere kant op en dan kunnen worteltjestaarttypes als Laurens Dassen of Jesse Klaver die mensen wel framen als racist, of vluchtelingenhater, of xenofoob, of islamofoob, maar de laatste keer dat de havermelkdrinkende VanMoofMorph Laurens Dassen uit zijn blankevlabubbel stapte was 25 jaar geleden, en Jesse Klaver die met overslaande stem zijn door de conservatieve islam aangeklede hakenkruisvriendinnetje van de Moslimbroederschap-jongerentak vocaal stond te verdedigen hoef je gezien dát morele kompas al helemaal niet serieus te nemen.
En hier zitten we dan, als het volk, met een VVD (sinds Paars-I vrijwel onafgebroken kabinetsdeelnemer) met iedere keer weer een grote bek over asielinstroom, maar als puntje bij paaltje komt de keutel intrekt en in de persoon van een of andere Tena Lady of Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg de slagboom eigenhandig weer omhoog draait, met Frans '60%' Timmermans die de klepel echt wel in de klok ziet hangen maar als een mak schaapje achter Kati Piri aanhobbelt en alle radicale Jodenhaters en volslagen idioten gniffelend gedoogd omdat hij een vieze gore opportunist is die z'n eigen hond nog zou verbranden om premier van Nederland te kunnen worden, Kati Piri die trouwens helemaal niet spoort, figuren als Judith Sargentini die ondanks het uitbalken van staatsgevaarlijke naïviteit over de klaverjasclubjes op vluchtelingenbootjes nog steeds serieus genomen worden, net zoals die belachelijke Hamas-apologeten van DENK in de Tweede Kamer, maar zónder de man die jaren geleden voor deze kutzooi waarschuwde, omdat hij werd omgelegd door Marcel van Dam.
En dus zitten we hier, op de smeulende puinhopen van het meest rechtse kabinet ooit, een rechts kabinet dat nooit meer rechts ingehaald gaat worden omdat daar de VANGRAIL zit. De Partij voor de Vangrail, de partij van de Verlosser, de Verlosser die helemaal geen Verlosser bleek maar een roepende rechtsbuiten van het sneuste en bizarste clubje klungels sinds de uitvinding van klungelige kabinetten. Een Verlosser ook die het toch al wankele huis bombardeerde omdat er in zijn omgeving simpelweg té veel Bassies en Adrianen lopen om überhaupt tot juridisch, praktisch en haalbaar beleid te komen. En dan is het dus een gigantisch teken aan de wand dat de partij die er met de kabinetsgenoten zo'n gruwelijke grafbende van heeft gemaakt nog steeds de allergrootste in de peilingen is.
En hier zitten we dan.
Hier zitten we bijvoorbeeld opgescheept met het COA, waar ze de capaciteit en kunde niet hebben om het probleem aan te kunnen. Bij het COA doen ze zogenaamd aan screening, maar bij het COA hebben ze werkelijk geen flauw idee wie er allemaal wel of niet rondloopt in zo'n azc - zie ook de amechtige pogingen om maar achter de identiteit van de moordenaar van Lisa te komen. Als Assad moet vertrekken uit Moskou is een Nederlands asielzoekerscentrum de allerveiligste plek ter wereld om anoniem onder te kunnen duiken. Als Syrische kindhooligans onder leiding van een pisvlek van 17 jaar oud een azc terroriseren doet het COA niks om die daders eruit te trappen, ze hebben die macht natuurlijk ook niet, dus proberen ze de slachtoffers maar 'te beschermen'. Nou, applaus. COA-locaties zijn broeinesten van ellende: op de plek waar de moordenaar van Lisa zich bevond is het schering en inslag met criminaliteit, drugsgebruik en gezeik. Bij het COA kunnen ze alleen maar geld over de balk flikkeren, geld aan tussenpersonen geven en om geld bedelen - en die arme COA-mensjes op de werkvloer zitten allemaal thuis omdat ze zijn uitgescholden, bedreigd, vernederd, geïntimideerd of met hete olie verminkt door gestoorde gekken op wie 'we' helemaal geen grip hebben.
NOU EN HIER ZITTEN WE DAN, met duizenden staatsgevaarlijke en psychisch gemankeerde Syriërs, door de helft van ons land applaudisserend opgevangen in een warm bad van morele superioriteit - de andere helft van het land is namelijk racist. Het zijn wolven in een kooi schapen. Syriërs met criminele uitwassen waartegen helemaal NIKS wordt gedaan omdat we leven in een stuurloos land waarin iedereen alleen maar naar elkaar kan wijzen, met politici die ALLEMAAL en stuk voor stuk als strontvliegen aan de populistische poep plakken (zelfs het 'fatsoenlijk doen' van het CDA is flauw contrapopulisme op het populisme), en we problemen alleen maar kunnen oplossen met rapporten en commissies en arbitrages en onderzoeken wat alleen maar leidt tot nog meer problemen. Een land ook waarin we heel druk zijn met het bestrijden van fantoompijn omdat we krampachtig om deze hete brij heen draaien, bang te worden uitgemaakt voor racist of fascist of nog erger. Eis in godsnaam de nacht op. Maar het wordt tijd dat iemand ons LAND een keer opeist.
Ja, maar dat bedoel ik juist. Maak desnoods nog een onderscheid tussen Nederlanders met een of met meerdere nationaliteiten. Alleen dan is het probleem weer dat Nederland een tweede nationaliteit niet meer opneemt in de burgerregistratie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)olking-naar-herkomst
Er zitten teveel buitenlanders in de negatieve statistieken. Laten we de terminologie aanpakken! Zelfs met al het stiften en corrigeren wat er gebeurt. Zelfs dan komen 'buitenlanders' er nog steeds slecht uit. Laat staan als de cijfers zonder al deze correcties zouden bijhouden
Nu wordt er een heel frame opgetuigd dat alle mannen het probleem zijn. De mannen pikken onze nacht, dag, werkplek, weet ik al wat meer.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig ontkent (vrijwel) niemand dat criminaliteit en misdaad onder asielzoekers een zorgwekkend probleem is. Alleen wordt er een heel frame opgetuigd dat Nederland onveilig is voor vrouwen en dat dat komt door ASIELZOEKERS, terwijl blijkt dat die in absolute zin daarin maar beperkt bijdragen.
En daarna gaat het natuurlijk over al het slechte dat asielzoekers ons land zouden brengen. Zo wordt niet heel veel reacties hierboven nog iets gedeeld over een asielzoeker die auto's te lijf gaat. Ja, lekker relevant.
Zeker relevant. Toont weer eens een aan hoe gestoord een deel van de asielzoekers is. Er lopen er nogal wat tussen met allerlei psychische stoornissen en/of trauma's en die worden zo de samenleving ingestuurd met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu verzin je er een hele hoop bij.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die moord op Lisa blijft ook veel langer hangen dan bijvoorbeeld en Syrier die met zijn hele gezin een bakkerij runt. In Nederland.Die laatste die valt niet op. Tenminste dat denk ik, dan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een geschreeuw, maar dat geldt in bepaalde kringen als perfect verwoorden dus een pluim voor de auteur.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:51 schreef Red_85 het volgende:
Perfect verwoord stuk van geenstijl, inclusief bronnen in de link. Voor alles en iedereen die nog steeds denkt dat we geen 'vluchtelingen' probleem hebben. Dit gaat dan alleen over specifiek syriers, maar het stuk over de coa is wel natuurlijk voor alle herkomsten van toepassing.
https://www.geenstijl.nl/5185400/hier-zitten-we-dan#fold
[..]
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit ja.
Sommige NLers zijn ook geen lieverdjes en brengen al problemen genoeg. Daar hoeven niet nog eens een hoop randebielen bij te komen uit de asielinstroom. Die vol zit met gekken.
En dan nog omdraaien en wijzen naar blanke mannen ook al primaire daders. Werkelijk, ik kots op dat linkse gejank.
Als iemand over de vorm gaat praten, is er inhoudelijk niets tegen in te brengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een geschreeuw, maar dat geldt in bepaalde kringen als perfect verwoorden dus een pluim voor de auteur.
Voor je weer gaat schreeuwen dat ik niet inhoudelijk reageer pik ik deze er nog even uit: afsluiten met twee is al decennia gemeengoed en dat is omdat de maatschappij in zijn algemeenheid al decennia verhardt, heeft vrij weinig met asielzoekers in het bijzonder te maken.
En ik voegde er nog wel iets inhoudelijks aan toe, wat was ik ook denkendequote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iemand over de vorm gaat praten, is er inhoudelijk niets tegen in te brengen.
Hetzelfde wat advocaten doen. Als ze hun client niet kunnen vrijpleiten, gaan ze wraken of het gooien op een vormfout.
Try again.
De maatschappij is verhard ja. Is dat onderling bij de autochtonen al het geval geweest of is dat parallel gegaan aan de komst van (te) veel allochtonen? De verharding is daar ook deels door gekomen. Kritiek is altijd direct afgedaan als racisme/discriminatie waardoor discussies nog harder werden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik voegde er nog wel iets inhoudelijks aan toe, wat was ik ook denkende.
Als ik dit soort dingen leest en hoort dan denk ik weer eens terug aan deze,quote:
Dat klinkt een stuk beter. Dan wordt de veel grotere groep overige slachtoffers niet gebagatelliseerdquote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je in absolute aantallen verkrachting omlaag wil dan zou je een overrepresentatie niet bagatelliseren, dan zou dat een hogere prioriteit krijgen omdat daar schijnbaar een hoop te winnen is.
Als het slecht gaat, dan ligt het aan de buitenlanders. Klassieker.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De maatschappij is verhard ja. Is dat onderling bij de autochtonen al het geval geweest of is dat parallel gegaan aan de komst van (te) veel allochtonen? De verharding is daar ook deels door gekomen. Kritiek is altijd direct afgedaan als racisme/discriminatie waardoor discussies nog harder werden.
Denk er eens over na.
Zegt ie in een topic over een buitenlander die een meisje van 17 heeft vermoord.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het slecht gaat, dan ligt het aan de buitenlanders. Klassieker.
Ik denk dat daar geen sprake van is getuige het topic van Anne Faber destijds.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klinkt een stuk beter. Dan wordt de veel grotere groep overige slachtoffers niet gebagatelliseerd
Wat intens treurig is. En verdomd weinig zegt over andere buitenlanders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zegt ie in een topic over een buitenlander die een meisje van 17 heeft vermoord.
Zie de statistische oververtegenwoordiging die hier al zovaak is gepost.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat intens treurig is. En verdomd weinig zegt over andere buitenlanders.
Dat verklaart inderdaad wel waarom dit soort moorden al decennia eens in de zoveel tijd worden gepleegd.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zie de statistische oververtegenwoordiging die hier al zovaak is gepost.
De maatschappij is verhard, omdat de klagers over de asielinstroom nooit wilden samenwerken met links om de uitbuiting van gewone arbeiders te beëindigen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De maatschappij is verhard ja. Is dat onderling bij de autochtonen al het geval geweest of is dat parallel gegaan aan de komst van (te) veel allochtonen? De verharding is daar ook deels door gekomen. Kritiek is altijd direct afgedaan als racisme/discriminatie waardoor discussies nog harder werden.
Denk er eens over na.
Die statistische oververtegenwoordiging wordt gebruikt als het argument tegen asiel. Terwijl als dat het probleem is, wat nagenoeg alleen mannen zijn, zijn vrouwen uit die regio óók niet welkom. En ook de mensen uit andere islamitische landen zijn niet welkom terwijl zij niet in die statistieken voorkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zie de statistische oververtegenwoordiging die hier al zovaak is gepost.
quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:51 schreef Red_85 het volgende:
Perfect verwoord stuk van geenstijl, inclusief bronnen in de link. Voor alles en iedereen die nog steeds denkt dat we geen 'vluchtelingen' probleem hebben. Dit gaat dan alleen over specifiek syriers, maar het stuk over de coa is wel natuurlijk voor alle herkomsten van toepassing.
https://www.geenstijl.nl/5185400/hier-zitten-we-dan#fold
[..]
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wel over andere mannen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat intens treurig is. En verdomd weinig zegt over andere buitenlanders.
Ik denk dat dit ook een brug verder is dan de meeste mensen willen gaan hoor. Er is een probleem met hoe het nu gaat, ik wil niet alle asielopvang stoppen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die statistische oververtegenwoordiging wordt gebruikt als het argument tegen asiel. Terwijl als dat het probleem is, wat nagenoeg alleen mannen zijn, zijn vrouwen uit die regio óók niet welkom. En ook de mensen uit andere islamitische landen zijn niet welkom terwijl zij niet in die statistieken voorkomen.
Het gaat om asiel en niet om die oververtegenwoordiging. Het is alleen een argument dat gebruikt wordt omdat het past.
Wat verzin ik erbij?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nu verzin je er een hele hoop bij.
Ook niet. Vanwaar de vraag?quote:
Het gaat om asiel omdat asiel het probleem is ja. Maar dan nemen we alleen nog vrouwelijke asielzoekers op. Zou een hoop schelen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die statistische oververtegenwoordiging wordt gebruikt als het argument tegen asiel. Terwijl als dat het probleem is, wat nagenoeg alleen mannen zijn, zijn vrouwen uit die regio óók niet welkom. En ook de mensen uit andere islamitische landen zijn niet welkom terwijl zij niet in die statistieken voorkomen.
Het gaat om asiel en niet om die oververtegenwoordiging. Het is alleen een argument dat gebruikt wordt omdat het past.
Heb je alles een beetje gevolgd de afgelopen dagenquote:
Voegt weinig toe omdat ik daar op reageer.quote:
Gaslighting.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:51 schreef torentje het volgende:
[..]
De maatschappij is verhard, omdat de klagers over de asielinstroom nooit wilden samenwerken met links om de uitbuiting van gewone arbeiders te beëindigen.
Denk daar maar eens over na.
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:07 schreef Nober het volgende:
Is het toch geen Nigeriaan maar een Eritreeër?
Is ie regimegezind of tegenstander van het regime aldaar?
Waar heb je dat gelezen ? (dat vraag ik omdat ik het zelf ook wil lezen)quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:07 schreef Nober het volgende:
Is het toch geen Nigeriaan maar een Eritreeër?
Is ie regimegezind of tegenstander van het regime aldaar?
Afrika is ook gewoon groot zat, er zijn daar zat landen waar hij terecht kan en ook voldoende landen die politiek en economisch best redelijk stabiel zijn. Werkelijk nog steeds geen idee waarom we deze mensen duizenden kilometers verderop een huurwoning zouden moeten geven.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.
Links heeft toch wel vaker geklaagd over het gemis aan sociale controle? Die klacht werd al geuit voordat er asielzoekers waren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaslighting.
Het ligt nooooooooooooit aan het hautaine links die iedereen die kritiek heeft op het asielbeleid standaard weg zet als racist.
Mee eens, maar wat als hij weer terugkomt?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.
Als dat waar is is dat wel verschrikkelijk, ja.quote:
Dat men stelt dat Nederland onveilig is voor vrouwen enkel door asielzoekers.quote:
En jij verzint 'enkel' erbij. Anyway: Red_85 in NWS / 17-jarig meisje uit Abcoude met geweld om het leven gebracht #14quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat men stelt dat Nederland onveilig is voor vrouwen enkel door asielzoekers.
Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met wat ik zeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Links heeft toch wel vaker geklaagd over het gemis aan sociale controle? Die klacht werd al geuit voordat er asielzoekers waren.
Laat maar uitzoeken. Tot op de.bodem graag.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit niet waar is...
Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:02 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Halsema daarvoor verantwoordelijk.
Burgermeester is eindverantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Maar als ze het wist tijdens de persconferentie, dan is het wel heel schunnig dat ze in die persconferentie het naar een mannenprobleem stuurde...
Als je als burgemeester verantwoordelijk wordt gehouden voor elke dode binnen de stadsgrenzen dan wisselen Amsterdam en Rotterdam nog vaker van burgemeester dan ik van onderbroek.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Burgermeester is eindverantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente.
Ja, maar ter zake van de strafrechtelijke handhaving is de OvJ verantwoordelijk. De burgemeester kan niet beslissen over wie wanneer wordt vastgehouden, wie er vervolgd gaat worden, enz.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Burgermeester is eindverantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente.
Natuurlijk welquote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met wat ik zeg.
Haal ik uit je post, anders zou het wel raar zijn natuurlijk, of wil je ontkennen dat Nederland onveilig is voor vrouwen mede dankzij immigranten?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij verzint 'enkel' erbij. Anyway: Red_85 in NWS / 17-jarig meisje uit Abcoude met geweld om het leven gebracht #14
niet zo vaak dus (smerig zwijn)quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je als burgemeester verantwoordelijk wordt gehouden voor elke dode binnen de stadsgrenzen dan wisselen Amsterdam en Rotterdam nog vaker van burgemeester dan ik van onderbroek.
Wie is daar verantwoordelijk voor? Politie?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Maar als ze het wist tijdens de persconferentie, dan is het wel heel schunnig dat ze in die persconferentie het naar een mannenprobleem stuurde...
dat zou absurd zijnquote:
linkse journalistenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie is daar verantwoordelijk voor? Politie?
nu weer lopen knippen uit een post om maar een punt proberen te maken.quote:
Natuurlijk zijn mannen het probleem. Iedereen die dat niet inziet is onderdeel van dat probleem.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
'zie je wel, het is een man, dus mannen zijn het probleem'.
Of .... is het Otten die hier woorden in de mond van Wilders legt?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:50 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat zou heel ernstig zijn. Maar hoe komt de heer Wilders aan deze informatie?
You never know.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:16 schreef -river- het volgende:
[..]
Dit kan toch niet waar zijn! Zijn ze daarom misschien zo terughoudend met informatie?
Gezien de totale shitshow zal dit me niet verbazenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit niet waar is...
Dit was na twee dagen toch al bekend?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wilders zegt het echt.
De dader is vastgehouden en daarna weer vrijgelaten.
[ x ]
jezusquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wilders zegt het echt.
[ x ]
Tijd dat er koppen gaan rollen. Figuurlijk dan hè.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was na twee dagen toch al bekend?
Het zal wel een gevalletje worden van 'we hadden niet voldoende bewijs om de verdachte vast te houden' of zoiets.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Tijd dat er koppen gaan rollen. Figuurlijk dan hè.
Maar het zal wel niet. Ze zullen elkaar toedekken.
Als dat het geval is, ontbreken van onomstotelijk bewijs, dan hadden ze 'm 24/7 moeten schaduwen. Dat mag dan namelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het zal wel een gevalletje worden van 'we hadden niet voldoende bewijs om de verdachte vast te houden' of zoiets.
Om de hete brij heen draaien onder het mom van politieke correctheid is de juiste weg die we moeten inslaan inderdaad. Het probleem lost zich uiteindelijk zelf wel op, zo denkt men al 40 jaar. En inmiddels zijn er dankzij dit wegkijkgedrag vele extra slachtoffers gevallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:22 schreef Aberkullie het volgende:
Fijn om te zien dat de hele discussie rondom de veiligheid van vrouwen is gekaapt door vreemdelingenhaters. Daar hebben we wat aan.
Sorry, ze moesten nog even een rondje langs het huis van de Halsema maken, want anders zou die zich niet veilig voelen. Prioriteiten, he?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:57 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als dat het geval is, ontbreken van onomstotelijk bewijs, dan hadden ze 'm 24/7 moeten schaduwen. Dat mag dan namelijk.
Misschien werd ie geschaduwd, misschien wist de verdachte dat ie geschaduwd werd dit en heeft ernaar gehandeld, dus z.s.m. het slachtoffer vermoorden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:57 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als dat het geval is, ontbreken van onomstotelijk bewijs, dan hadden ze 'm 24/7 moeten schaduwen. Dat mag dan namelijk.
Ik zie hier alleen "Otten zegt dat Wilders zegt dat ....".quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wilders zegt het echt.
[ x ]
Het zijn doorgaans geen blanke jochies die vrouwen nasissen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:22 schreef Aberkullie het volgende:
Fijn om te zien dat de hele discussie rondom de veiligheid van vrouwen is gekaapt door vreemdelingenhaters. Daar hebben we wat aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Het is toch ook gewoon een mannenprobleem?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om de hete brij heen draaien onder het mom van politieke correctheid is de juiste weg die we moeten inslaan inderdaad. Het probleem lost zich uiteindelijk zelf wel op, zo denkt men al 40 jaar.
De halsbrekende mentale gymnastiek die men uithaalt om het probleem maar niet hoeven te benoemen is stuitend. Van 'mannenprobleem' tot mannelijke stedenontwerpers.
Al flikkeren we alle asielzoekers eruit dan hebben we nog steeds een probleem. Dus wat gaan we doen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om de hete brij heen draaien onder het mom van politieke correctheid is de juiste weg die we moeten inslaan inderdaad. Het probleem lost zich uiteindelijk zelf wel op, zo denkt men al 40 jaar. En inmiddels zijn er dankzij dit wegkijkgedrag vele extra slachtoffers gevallen.
De halsbrekende mentale gymnastiek die men uithaalt om het probleem maar niet hoeven te benoemen is stuitend. Van 'mannenprobleem' tot mannelijke stedenontwerpers.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans geen blanke jochies die vrouwen nasissen.Oh dan zetten de mannen in mijn buurt die vervelend doen zeker een masker op ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, want zou er sociale controle zijn geweest, dan waren veel misdaden nooit onopgemerkt gebeurd en waarschijnlijk al voorkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met wat ik zeg.
Ach, het is een begin. Kijken we daarna weer verder.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Al flikkeren we alle asielzoekers eruit dan hebben we nog steeds een probleem. Dus wat gaan we doen?
Jawel. En die heb ik ook gepost. Het letterlijke fragment waarin Wilders dat zegt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:00 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen "Otten zegt dat Wilders zegt dat ....".
Heb je geen echte bronnen; dus waar en wanneer Wilders dat zei, en hoe Wilders aan die informatie komt?
De grap is dat het zelfs in absolate aantallen een klein verschil betreft. Cijfers hebben betrekking op migratieachtergronden óf asielachtergrond waarmee het lastig is ze goed te interpreteren en te vergelijken. De begrippen allochtoon/autochtoon worden niet echt gebruikt bij het CBS. Hier een aantal zaken waar zelfs jouw stelling nog ter discussie gesteld kan worden over vertegenwoordiging in absolute aantallen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Als je alle asielzoekers en mannen met een islamitische of Afrikaanse migratieachtergrond eruit flikkert dan keert de rust en veiligheid op straat weer terug. Vergelijkbaar met steden in Oost-Europa waar je als vrouw na middernacht nog alleen over staat kunt. Het zijn uitsluitend deze groepen die zorgen voor onveiligheid richting vrouwen. Ze hebben allemaal de macho- en tribale cultuur gemeen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Al flikkeren we alle asielzoekers eruit dan hebben we nog steeds een probleem. Dus wat gaan we doen?
Oja even vergeten dat we nooit vermoorde vrouwen hadden voordat de grenzen wagenwijd openstonden. My bad.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je alle asielzoekers en mannen met een islamitische of Afrikaanse migratieachtergrond eruit flikkert dan keert de rust en veiligheid op straat weer terug. Vergelijkbaar met steden in Oost-Europa waar je als vrouw na middernacht nog alleen over staat kunt. Het zijn uitsluitend deze groepen die zorgen voor onveiligheid richting vrouwen. Ze hebben allemaal de macho- en tribale cultuur gemeen.
Het zal heel wat verkrachtingen en doden schelen. Dus lijkt me een goede start.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Daar is Anne Faber het niet zo mee eens vermoed ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vergelijkbaar met steden in Oost-Europa waar je als vrouw na middernacht nog alleen over staat kunt. Het zijn uitsluitend deze groepen die zorgen voor onveiligheid richting vrouwen.
We hebben inderdaad genoeg aan onze eigen shit! Importeren van probleemgevallen moet afgelopen zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja even vergeten dat we nooit vermoorde vrouwen hadden voordat de grenzen wagenwijd openstonden. My bad.
In de eerdere tweet van Otten stond enkel een niet relevant artikel naar het Parool......quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Jawel. En die heb ik ook gepost. Het letterlijke fragment waarin Wilders dat zegt.
Beter lezen aub.
En nu ga ik golfen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan blijft de vraag waar Wilders dit vandaan heeft, maar golf ze.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
Aaaah, dus de veiligheid van vrouwen is slechts een gelegenheidsargument om de asielzoekers mee weg te krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, het is een begin. Kijken we daarna weer verder.
Je houdt alleen jezelf maar voor de gek met deze false balance drogreden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja even vergeten dat we nooit vermoorde vrouwen hadden voordat de grenzen wagenwijd openstonden. My bad.
OvJ.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie is daar verantwoordelijk voor? Politie?
Voor mij niet. Voor jou wel?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
Aaaah, dus de veiligheid van vrouwen is slechts een gelegenheidsargument om de asielzoekers mee weg te krijgen.
En wat gaan we aan onze eigen shit doen dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
We hebben inderdaad genoeg aan onze eigen shit! Importeren van probleemgevallen moet afgelopen zijn.
Ah, de ik heb gelijk, want iedereen die iets anders vindt heeft ongelijk redenering.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mannen het probleem. Iedereen die dat niet inziet is onderdeel van dat probleem.
Er zijn genoeg autochtonen die dezelfde delicten plegen, maar dat we dat probleem verder moeten laten ontsporen door het binnenhalen van honderdduizenden extra potentiële tikkende tijdbommen is zeer onverstandig. Het is onderbouwde data waar je gewoon iets mee moet als samenleving zijnde. Wegkijken maakt het probleem alleen maar erger.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
In 94% van alle gevallen van seksueel geweld is de man de dader. Ergo, ik heb gelijk. Alleen een zwakzinnige of een potentiele dader zou iets anders durven beweren. Welke categorie ben jij?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
Ah, de ik heb gelijk, want iedereen die iets anders vindt heeft ongelijk redenering.
Het is je vast en zeker bekend dat allerlei instanties overbezet zijn en kampen met personeelskrapte. M.a.w. we hebben onze handen al vol aan onze eigen shit, maar die worden begeleidt en als ze de fout ingaan ken jij dat proces ook vast wel: berechten en opsluiten. Als je het overbezette systeem wilt laten vastlopen, wat al deels het geval is, moet je nog meer shit importeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En wat gaan we aan onze eigen shit doen dan?
Samenvatting: helemaal niks dus. Mooi is dat.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is je vast en zeker bekend dat allerlei instanties overbezet zijn en kampen met personeelskrapte. M.a.w. we hebben onze handen al vol aan onze eigen shit, maar die worden begeleidt en als ze de fout ingaan ken jij dat proces ook vast wel: berechten en opsluiten. Als je het overbezette systeem wilt laten vastlopen, wat al deels het geval is, moet je nog meer shit importeren.
Ik stem voor de doodstraf. Dus de asielzoekers komen er nog goed vanaf.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik zal je op negeren zettenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Samenvatting: helemaal niks dus. Mooi is dat.
Negeren zolang we het over ASIELZOEKERS kunnen hebben. En daarna waarschijnlijk nog steeds.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben wel bereid om een maandabo te sponsoren.quote:
Als het niet meer aan asielzoekers ligt ligt het weer aan de vrouw.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Negeren zolang we het over ASIELZOEKERS kunnen hebben. En daarna waarschijnlijk nog steeds.
Insinueer jij nu dat de politie helemaal niks doet?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zolang we ons eens in de 10 jaar heel erg druk maken om een dergelijk incident zullen er vast ook dingen goed gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Insinueer jij nu dat de politie helemaal niks doet?
Bedankt, vriendquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben wel bereid om een maandabo te sponsoren.
Kunnen vrouwen al over straat zonder lastiggevallen te worden?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Insinueer jij nu dat de politie helemaal niks doet?
Wie beweert dat precies? Je zet jezelf nogal voor lul met dit soort stompzinnige stropoppen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als het niet meer aan asielzoekers ligt ligt het weer aan de vrouw.
Daarom moeten mannen ook voor mij denken, duhquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wie beweert dat precies? Je zet jezelf nogal voor lul met dit soort stompzinnige stropoppen.
Kom zelf eens met oplossingen dan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Daarom moeten mannen ook voor mij denken, duh
Tergend dat er mensen bestaan die ook echt oprecht hopen op een alleenheersende partijquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:59 schreef TAmaru het volgende:
Als dit klopt, en Wilders speelt het in aanloop naar de verkiezingen een beetje slim, dan gaan we naar een absolute meerderheid voor de PVV toe. Hoop maar dat ze minimaal 76 mensen erop hebben staan.
De grote vraag is waarom hij zo vaag doet over concrete plannen. Toch niet omdat het onzin is en hij zo alleen maar stemmen wil vergaren over de rug van Lisa en haar nabestaanden?quote:
Waarom zou ik, mannen zijn het probleemquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kom zelf eens met oplossingen dan.
In 100% van alle gevallen van seksueel geweld is een mens de dader. Ergo, we hebben een mensenprobleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In 94% van alle gevallen van seksueel geweld is de man de dader. Ergo, ik heb gelijk. Alleen een zwakzinnige of een potentiele dader zou iets anders durven beweren. Welke categorie ben jij?
Dus jij wil best slachtoffer worden?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waarom zou ik, mannen zijn het probleem
Waarvan precies?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus jij wil best slachtoffer worden?
quote:
Wel je act dat je een vrouw bent niet vergeten he.quote:Aberkullie
Persoonlijke informatie
Geslacht Vrouw
Het wordt ons mannen wel een beetje moeilijk gemaakt nu hè?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In 100% van alle gevallen van seksueel geweld is een mens de dader. Ergo, we hebben een mensenprobleem.
Jouw redenatie is gewoonweg niet correct.
Slachtoffer waarvan precies?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Wel je act dat je een vrouw bent niet vergeten he.
Stel je fietst op straat. Er springt ineens een man op je vanachter een boom. Hoe wil jij dan nog hulp roepen?quote:
Alle mannen verbieden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Stel je fietst op straat. Er springt ineens een man op je vanachter een boom. Hoe wil jij dan nog hulp roepen?
Ik bedoel: hoe zou jij willen dat dat in de toekomst voorkomen wordt?
Het eerste wat zo een man doet is voorkomen dat jij lawaai gaat maken.quote:
Niet echt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het wordt ons mannen wel een beetje moeilijk gemaakt nu hè?
Erken dat een mannenprobleem is en dat de opvoeding anders moet, verwachtingspatronen anders moeten, gedrag tussen mannen anders moet, mediavertegenwoordiging anders moet, etc.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Mijn probleem is vooral dat door te roepen dat het een mannenprobleem is juist de resolutie enorm wordt verlaagd, waarmee het probleem niet meer zichtbaar is.
En ik hoop vooral dat er concrete maatregelen kunnen komen die echt bijdragen aan de veiligheid. Voor vrouwen. Voor iedereen (want laten we wel zijn: mannen zijn ook oververtegenwoordigd als slachtoffer van geweldsmisdrijven).
Ik fiets al lang niet meer in mijn eentje over straat op plekken waarbij het risico bestaat dat er een man van achter een boom springt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Stel je fietst op straat. Er springt ineens een man op je vanachter een boom. Hoe wil jij dan nog hulp roepen?
Dat is natuurlijk onzin. Iedere aanpak die een deel van het probleem oplost is zinvol.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Zolang de meerderheid van de mannen niet accepteren dat er oprecht een mannenprobleem is in de maatschappij en het vingertje op duizend en een manier blijven wijzen naar iets anders, gaat er nooit wat gebeuren.
Je kunt alle buitenlanders wel deporteren, je kan hogere straffen inzetten, maar zolang jullie met zijn allen jullie gedrag onderling ook niet aanpakken, heeft het allemaal geen zin.
Nee, ik ook niet want als je logisch nadenkt, dan weet je dat als zoiets gebeurt je nooit meer om hulp kan roepen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik fiets al lang niet meer in mijn eentje over straat op plekken waarbij het risico bestaat dat er een man van achter een boom springt.
Niet te praktisch worden hoor: we hangen wat leuke posters op en geven het Rijks een kleurtje, dat is genoeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is Nederland nu ook al verantwoordelijk voor de opvoeding van (toekomstige) kinderen/migranten uit Afrikaanse en islamitische landen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Erken dat een mannenprobleem is en dat de opvoeding anders moet, verwachtingspatronen anders moeten, gedrag tussen mannen anders moet, mediavertegenwoordiging anders moet, etc.
Iedereen die eens met een vrouw in zijn omgeving gesproken heeft zou moeten weten dat dit probleem zich niet beperkt tot BUITENLANDERS. Maar ja, het is natuurlijk wel een comfortabele 'waarheid' om in te blijven geloven want dan kan je PVV stemmen en dan heb je je steentje bijgedragen en kan je gewoon weer verder met roepen dat je vrouwen niet eens meer mag aankijken zonder dat je een aangifte van verkrachting aan je broek krijgt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Zolang de meerderheid van de mannen niet accepteren dat er oprecht een mannenprobleem is in de maatschappij en het vingertje op duizend en een manier blijven wijzen naar iets anders, gaat er nooit wat gebeuren.
Je kunt alle buitenlanders wel deporteren, je kan hogere straffen inzetten, maar zolang jullie met zijn allen jullie gedrag onderling ook niet aanpakken, heeft het allemaal geen zin.
Dat laatste gebeurt alleen als je haar type niet bent, heb ik gehoord.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen die eens met een vrouw in zijn omgeving gesproken heeft zou moeten weten dat dit probleem zich niet beperkt tot BUITENLANDERS. Maar ja, het is natuurlijk wel een comfortabele 'waarheid' om in te blijven geloven want dan kan je PVV stemmen en dan heb je je steentje bijgedragen en kan je gewoon weer verder met roepen dat je vrouwen niet eens meer mag aankijken zonder dat je een aangifte van verkrachting aan je broek krijgt.
Het is wat het is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:10 schreef ieniminimuis het volgende:
elke dag bewijzen mannen weer waarom het probleem van veiligheid voor vrouwen nooit opgelost gaat worden.
Toppie.
En maar raar vinden dat vrouwen reageren zoals ze reagerenquote:
Op zich ben ik een warm voorstander van opvoeding. Overigens: dochters moeten ook opgevoed worden. Niets nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Erken dat een mannenprobleem is en dat de opvoeding anders moet, verwachtingspatronen anders moeten, gedrag tussen mannen anders moet, mediavertegenwoordiging anders moet, etc.
Alle mannen natuurlijk. En daar ga je de mist in.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Concrete maatregelen? Enige dat ik kan bedenken is het gedrag van mannen aanpassen. Einde.
Ja, dat klopt. Nog veiliger: het is een mensenprobleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Erken dat een mannenprobleem is
Nee, het beperkt zich niet tot buitenlanders. Maar het probleem is daar wel veel groter. En dat heeft heel veel te maken met een cultuur waarin vrouwen nog eigendom zijn van het hoofd van het gezin (per definitie een man).quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen die eens met een vrouw in zijn omgeving gesproken heeft zou moeten weten dat dit probleem zich niet beperkt tot BUITENLANDERS. Maar ja, het is natuurlijk wel een comfortabele 'waarheid' om in te blijven geloven want dan kan je PVV stemmen en dan heb je je steentje bijgedragen en kan je gewoon weer verder met roepen dat je vrouwen niet eens meer mag aankijken zonder dat je een aangifte van verkrachting aan je broek krijgt.
Ja, ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Heeft er al een man een oplossing aangedragen behalve buitenlanders moeten allemaal weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |