quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tergend dat er mensen bestaan die ook echt oprecht hopen op een alleenheersende partij
Dat is toch niet de bedoeling?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Heeft er al een man een oplossing aangedragen behalve buitenlanders moeten allemaal weg?
Of is het vooral allemaal persoonlijke verhalen hoe zij zelf niet verantwoordelijk zijn, hoe geweldig ze zijn, hoe zij met vrouwen omgaan en wat ze zelf ervaren hebben?
Dat doet hij omdat jij niet op de inhoud in gaat en argumenten die jou niet zint weg wuift. Niet omdat jij zo goed bent in argumenten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Goed zo. Weer een discussie gewonnen
Denk niet dat het aan de formulering ligt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle mannen natuurlijk. En daar ga je de mist in.
Het is godgeklaagd dat mensen wel snappen dat zeggen dat Marokkanen zich aan moeten passen racistisch is. Maar geen idee hebben dat er iets mis is met alle mannen over een kam scheren.
En voor zover je dat niet bedoelt: dan moet je beter formuleren.
Omdat de rest nog kutter is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.
Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.
Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.
Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.
Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..quote:BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.
Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.
Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
(nee, ik stem niet op de PVV, ik lees gewoon alles)
[ x ]
Die afstand werd nog maar eens verduidelijkt door de tweet van onze MP gisteren, waarin hij aangaf weer eens met allochtonen had gesproken die zich niet gehoord, gediscrimineerd of achtergesteld voelden of zoiets. Zo'n tweet op dit moment is toch wel bijna crimineel.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de rest nog kutter is.
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
Volgens sommige 'mensen' is deze dader onschuldig en is het allemaal in een scene gezet complot:quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.
Precies, dat kennen we van Wilders. Het had waar kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.
Maar Wilders formuleert het anders. Zodat het wel net zo lijkt.
wel veelzeggend dat vandaag niemand deze vraag heeft kunnen beantwoorden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
Ja, omdat asielzoekers niks bijdragen aan de maatschappij.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wel veelzeggend dat vandaag niemand deze vraag heeft kunnen beantwoorden.
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wel veelzeggend dat vandaag niemand deze vraag heeft kunnen beantwoorden.
Het is onze morele verplichting om mensen die 4000km door veilige landen zijn afgereisd te belonen met een gratis huis en een levenslange uitkering.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
nou brand losquote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.quote:
@klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:18 schreef OllieA het volgende:
Het CDA zou willen dat een democratische partijstructuur verplicht zou zijn voor Nederlandse politieke partijen. Dat dus alleenheerserschap zoals het modelletje Wilders niet mogelijk zou moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk wel een redelijk idee, dat past binnen onze cultuur, normen en waarden. Maar Wilders vindt dat niet zo handig. Het maakt het hem veel moeilijker om zijn beweging in de hand te houden.
Dus nee, de PVV zou niet verboden worden, maar gedwongen worden tot een democratische partijledenstructuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Nober op 27-08-2025 16:36:18 ]
Ik heb dit wel opgezochtquote:
Flinterdun antwoord met principes koop je niks.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:30 schreef Nober het volgende:
[..]
@:klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.
[..]
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.ik bepaal wat er op fok gebeurd mocht je dat nog niet wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
En het is weerlegd door de politie:quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wilders zegt het echt.
De dader is vastgehouden en daarna weer vrijgelaten.
[ x ]
Bronquote:De bewering van PVV-leider Geert Wilders dat de verdachte in de zaak-Lisa een week voor haar dood werd opgepakt en daarna werd vrijgelaten, is onjuist. Dat meldt de politie Amsterdam maandag.
Wilders deed de uitspraken woensdag in een Kamerdebat toen hij het had over de zeventienjarige Lisa in de nacht van 19 op 20 augustus met ernstig geweld om het leven werd gebracht. "Die (de verdachte, red.) was een week daarvoor vastgehouden voor een seksueel misdrijf, maar was weer vrijgelaten."
Dat klopt niet, zegt de politie. "De verdachte is donderdag 21 augustus aangehouden voor een ernstige zedenzaak aan de Weesperzijde en op vrijdag 22 augustus is de verdenking tegen hem uitgebreid met de zaak in Duivendrecht." Die laatste zaak is die van Lisa.
"De opmerking in de Kamer doet geen recht aan het werk van de politie en zorgt voor onnodige onrust bij betrokken en nabestaanden", schrijft de politie. De politie wil tegen NU.nl niet zeggen om wat voor onrust het precies gaat.
Lisa werd vorige week dood aangetroffen aan de Holterbergweg in Duivendrecht. Ze was dinsdagavond uit geweest in het centrum van Amsterdam en rond 3.30 uur op de fiets vertrokken naar haar huis in Abcoude. Onderweg werd ze aangevallen door een man. Lisa belde zelf nog 112, maar hulp kwam niet meer op tijd.
De verdachte zou ook nog betrokken zijn bij een ander zedendelict in Amsterdam, dat op 10 augustus plaatsvond. In dat geval gaat het om een poging tot seksueel geweld. Het onderzoek in deze zaak loopt nog.
Heel cute allemaal maar is dit de 20 miljard per jaar waard?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb dit wel opgezocht
Voorbeelden van asielzoekers die een eigen zaak zijn begonnen zijn onder andere Jay Asad uit Syrië, die in Amsterdam het cateringbedrijf StartUp Kitchen begon. Ook zijn er in het verleden diverse immigranten, waaronder asielzoekers, die succesvol werden met ondernemingen in Nederland
Hier is zijn instagram account:
https://www.instagram.com/startupkitchenams/?hl=de
Waar staat dat hij de PVV wilt verbieden?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.
Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
(nee, ik stem niet op de PVV, ik lees gewoon alles)
[ x ]
Ja, kort samengevat heeft Wilders het zo geformuleerd.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar staat dat hij de PVV wilt verbieden?
Waarom gaat het daar niet meer over?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Jip-en-janneketaal voor het deugvolk dat statistische oververtegenwoordiging niet begrijpt.
Dan liegt hij.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, kort samengevat heeft Wilders het zo geformuleerd.
Asielzoekers zijn heilig in progressieve kringen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom gaat het daar niet meer over?
Gezien daar een grote oorzaak ligt.
Hopen dat we tegen die tijd het beleid op orde hebben en anders gewoon weer terug op het vliegtuig.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mee eens, maar wat als hij weer terugkomt?
Maar Wilders heeft het geroepen dus in het hoofd van het dommere deel van Nederland is dit nu de waarheid geworden. Te laat.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:42 schreef littlemindy het volgende:
[..]
En het is weerlegd door de politie:
[..]
Bron
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:42 schreef littlemindy het volgende:
[..]
En het is weerlegd door de politie:
[..]
Bron
Mooi, goed dat de politie hem even zo terecht laat staan met zijn domme uitspraken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook op social media, al zal het nu een waarheid zijn geworden voor een deel van de mensen.
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn heilig in progressieve kringen.
En inmiddels heeft Wilders excuus gemaakt voor zijn uitglijder.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar Wilders heeft het geroepen dus in het hoofd van het dommere deel van Nederland is dit nu de waarheid geworden. Te laat.
Dit las je idd in die Britse tabloids en wat de Amerikanen op Twitter zetten denken die ook dat die al was opgepakt en weer vrijgelaten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook op social media, al zal het nu een waarheid zijn geworden voor een deel van de mensen.
Ja, moest daar ook al aan denken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze weten helemaal niks van deze dader, het zou mij niet verbazen als hij in andere Europese landen ook gekoppeld kan worden aan soortgelijke zaken. Zoals de stoeptegelgooier in Rotterdam.
Het probleem is vooral de versplintering op rechts en links en dat men niet op normale wijze met elkaar wil samenwerken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de rest nog kutter is.
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
Dat zou best wel kunnen, in andere landen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Al geloof ik nooit dat die gast niet al meerdere keren is aangehouden.
Echter niet voor verkrachting.
Dat was een illegaal die door Europa trok.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, moest daar ook al aan denken.
Was dat ook een asielzoeker?
Heeft men geen idee hoe die in NL is gekomen?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou best wel kunnen, in andere landen.
Ik denk zelfs dat wanneer zijn naam bekend wordt, hier in Nederland meerdere zaken aan hem gekoppeld kunnen worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Al geloof ik nooit dat die gast niet al meerdere keren is aangehouden.
Echter niet voor verkrachting.
Gezien het ontbreken van ID kan dat ook nooit geregistreerd zijn.
Dat zou natuurlijk echt kwalijk zijn als ze een verkrachter weer vrijlaten, maar er stonden op het moment van de moord op Lisa nog borden aan in de buurt met de beschrijving dat ze een jonge donkere man zochten voor die verkrachting. Ik denk dat ze wel een vermoeden hadden dat de persoon bij CAO zat in de buurt, maarja welke van de 100 donkere mannen daar dat wisten ze nog niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit las je idd in die Britse tabloids en wat de Amerikanen op Twitter zetten denken die ook dat die al was opgepakt en weer vrijgelaten.
Andere partijen kunnen het ook dus dan moet PVV het toch ook kunnen? Of ze moeten gewoon afzien van overheidsgeld.quote:
Dat je het niet wil horen is wat anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Flinterdun antwoord met principes koop je niks.
Wederom flinterdunne repliek. Het houdt allemaal niet over zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je het niet wil horen is wat anders.
Daar kunnen we het wel over eens zijn ja.quote:
Zal niet de eerste keer zijn dat een onschuldige gelyncht wordt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:00 schreef Lospedrosa het volgende:
In het land waar die vandaan komt worden dit soort daders met autobanden om hun lichaam met benzine erin verbrand op het dorpsplein.
Met het hele dorp wat dan uitloopt om te kijken.
Dat is geen grap, dat gebeurt nog steeds.
https://www.reddit.com/r/MorbidReality/s/jB5SsaaqVE
Bullshit. Uiteindelijk zijn er maar weinig die teruggaan dus zullen ze moeten bijdragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
Wel lullig als dan later blijkt dat iemand anders het gedaan heeft...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:00 schreef Lospedrosa het volgende:
In het land waar die vandaan komt worden dit soort daders met autobanden om hun lichaam met benzine erin verbrand op het dorpsplein.
Met het hele dorp wat dan uitloopt om te kijken.
Dat is geen grap, dat gebeurt nog steeds.
https://www.reddit.com/r/MorbidReality/s/jB5SsaaqVE
Dat heeft weinig met het initiële principe van het opvangen van asielzoekers te maken, het recht op een veilige leefomgeving.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Bullshit. Uiteindelijk zijn er maar weinig die teruggaan dus zullen ze moeten bijdragen.
Voor een veilige leefomgeving hoef je geen 4000km door veilige landen af te reizen. Het draait alleen maar om welvaart.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met het initiële principe van het opvangen van asielzoekers te maken, het recht op een veilige leefomgeving.
Over veilige landen valt te twisten, maar verder schandalig natuurlijk, mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Aldus RotatoR, die er keihard voor gewerkt heeft dat zijn wieg in een van de meest welvarende landen ter wereld stond.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Voor een veilige leefomgeving hoef je geen 4000km door veilige landen af te reizen. Het draait alleen maar om welvaart.
Een Afghaan is ook veilig in Turkmenistan. Belgie is toch niet in oorlog?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met het initiële principe van het opvangen van asielzoekers te maken, het recht op een veilige leefomgeving.
Links wat vooral voordoet voor de bühne een andere moraal te hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het probleem is vooral de versplintering op rechts en links en dat men niet op normale wijze met elkaar wil samenwerken.
Welvaart die ook nog eens is verkregen door uitbuiting van gewone arbeiders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over veilige landen valt te twisten, maar verder schandalig natuurlijk, mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Aldus RotatoR, die er keihard voor gewerkt heeft dat zijn wieg in een van de meest welvarende landen ter wereld stond.
Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Voor een veilige leefomgeving hoef je geen 4000km door veilige landen af te reizen. Het draait alleen maar om welvaart.
Ja maar dan blijf je niet verder lopen tot je het beste bedje hebt gevonden maar stop je daar waar je wel veilig bent.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over veilige landen valt te twisten, maar verder schandalig natuurlijk, mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Aldus RotatoR, die er keihard voor gewerkt heeft dat zijn wieg in een van de meest welvarende landen ter wereld stond.
Dus je zegt zelf ook dat het economische migranten zijn. Check.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat als je daar wordt afgewezen en niet mag blijven, dus de illegaliteit in gaat? Dan heb je niks meer te verliezen, dan kun je net zo goed op een rape & killing spree gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar dan blijf je niet verder lopen tot je het beste bedje hebt gevonden maar stop je daar waar je wel veilig bent.
Plus je zou toch eigenlijk verwachten dat je ontzettend blij/dankbaar bent dat je ergens veilig bent terechtgekomen? Dat je daar niet de criminele gaat uithangen maar dat je iets positief terug wil doen voor je opvangland?
Dan scheelt er sowieso al iets met je...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar wat als je daar wordt afgewezen en niet mag blijven, dus de illegaliteit in gaat? Dan heb je niks meer te verliezen, dan kun je net zo goed op een rape & killing spree gaan.
Ik stel slechts dat het van een stuitende westerse arrogantie en behoorlijke lelijkheid is een mens kwalijk te nemen dat hij het beste wil voor hem (en zijn gezin).quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus je zegt zelf ook dat het economische migranten zijn. Check.
Wat is het toch een vals ventje. Halve waarheden en hele leugens rondstrooien en als je dan wordt betrapt sorry zeggen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
En inmiddels heeft Wilders excuus gemaakt voor zijn uitglijder.
Die verbranden ze dan ook.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel lullig als dan later blijkt dat iemand anders het gedaan heeft...
Er zijn altijd gestoorde gekken. Vaker zijn ze dat niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar dan blijf je niet verder lopen tot je het beste bedje hebt gevonden maar stop je daar waar je wel veilig bent.
Plus je zou toch eigenlijk verwachten dat je ontzettend blij/dankbaar bent dat je ergens veilig bent terechtgekomen? Dat je daar niet de criminele gaat uithangen maar dat je iets positief terug wil doen voor je opvangland?
Ja want het komt eigenlijk nooit voor dat politici halve waarheden of leugens vertellen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:27 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat is het toch een vals ventje. Halve waarheden en hele leugens rondstrooien en als je dan wordt betrapt sorry zeggen.
Het moet nog blijken of de politie geen enkel verwijt verdient of dat ze toch ergens steken hebben laten vallen. Ze hebben er best lang over gedaan om na het eerste strafbare feit deze verdachte te arresteren.quote:Een beetje de politie verwijten maken in deze zaak... en ook zo begripvol naar de nabestaanden, zo'n opmerking.
Bah!
Ik wil ook het beste voor mezelf. Dat wil niet zeggen dat ik dan maar ‘s nachts onschuldige vrouwen ga neersteken of proberen te verkrachten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik stel slechts dat het van een stuitende westerse arrogantie en behoorlijke lelijkheid is een mens kwalijk te nemen dat hij het beste wil voor hem (en zijn gezin).
De grote meerderheid van de Afghanen is opgevangen in de regio. Wat België er mee te maken heeft weet ik niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een Afghaan is ook veilig in Turkmenistan. Belgie is toch niet in oorlog?
Dat doet iedere asielzoeker dagelijks natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik wil ook het beste voor mezelf. Dat wil niet zeggen dat ik dan maar ‘s nachts onschuldige vrouwen ga neersteken of proberen te verkrachten.
Politici behoren zich afzijdig te houden van speculaties over welk lopend justitieel onderzoek dan ook, al is het alleen maar (in dit geval) uit respect voor de nabestaanden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:36 schreef dennis_b het volgende:
De politie behoort zich afzijdig te houden van uitspraken van wélke politicus dan ook.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Links wat vooral voordoet voor de bühne een andere moraal te hebben.
Maar daarbij nog harder volk afschiet en uitsluit.
Moeten we niet willen nee dat we het bij de feiten houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:36 schreef dennis_b het volgende:
De politie behoort zich afzijdig te houden van uitspraken van wélke politicus dan ook.
Als het nog moet blijken, dan moet je als politicus even afwachten en je grote muil dichthouden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja want het komt eigenlijk nooit voor dat politici halve waarheden of leugens vertellen.
[..]
Het moet nog blijken of de politie geen enkel verwijt verdient of dat ze toch ergens steken hebben laten vallen. Ze hebben er best lang over gedaan om na het eerste strafbare feit deze verdachte te arresteren.
In Europese landen heb je overal maar recht op. Recht op asiel, recht op een veilige leefomgeving, recht op een uitkering, op toeslagen, een woning, en ga zo maar door. Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het die gelukszoekers kwalijk neemt. Maar dat betekent niet dat wij die mensen alles moeten geven wat ze willen. Want dan gaan we zelf ook ten onder.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik stel slechts dat het van een stuitende westerse arrogantie en behoorlijke lelijkheid is een mens kwalijk te nemen dat hij het beste wil voor hem (en zijn gezin).
Ja wat ik al zei, stuitende westerse arrogantie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In Europese landen heb je overal maar recht op. Recht op asiel, recht op een veilige leefomgeving, recht op een uitkering, op toeslagen, een woning, en ga zo maar door. Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.
Het interesseert mij persoonlijk niet zoveel wat er in Afghanistan of Syrië allemaal gebeurt. Als die mensen met hun middeleeuwse manier van kijken naar de wereld niet in staat zijn om hun landen beter te organiseren zodat er niet constant oorlogen uitbreken en dictators aan de macht komen, dan is dat echt volledig hun probleem. Daar hoeven wij echt niet voor op te draaien als land. We kunnen we best hulp bieden, veiligheidstroepen sturen of kennis bieden, maar verder hoeft het echt niet te gaan.
quote:Allemaal van het belastinggeld van hardwerkende Nederlanders.
We geven ze niet alles wat ze willen. Sterker, we maken hotels waar asielzoekers opgevangen worden zo sober mogelijk omdat hardwerkende Henk en Ingrid anders jaloers worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het die gelukszoekers kwalijk neemt. Maar dat betekent niet dat wij die mensen alles moeten geven wat ze willen. Want dan gaan we zelf ook ten onder.
Wat doet links anders?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:27 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat is het toch een vals ventje. Halve waarheden en hele leugens rondstrooien en als je dan wordt betrapt sorry zeggen.
Een beetje de politie verwijten maken in deze zaak... en ook zo begripvol naar de nabestaanden, zo'n opmerking.
Bah!
Ja maar húllie...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doet links anders?
Verdraaien van feiten, verzwijgen wat niet uitkomt, wegstoppen van onwelgevallen rapporten, moedwillig tegen wetten ingaan als het uitkomt en krokodillentranen huilen bij negatieve effecten daarvan. En owja, nog wijzen naar anderen ook.
Ik neem het vooral het volk kwalijk wat er niets aan wil doen. Sterker nog: het wil faciliteren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het die gelukszoekers kwalijk neemt. Maar dat betekent niet dat wij die mensen alles moeten geven wat ze willen. Want dan gaan we zelf ook ten onder.
Iedereen heeft recht op een veilige leefomgeving. Maar daar zit natuurlijk ook een verlengstuk aan.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat klopt. Oliedom om dit soort dingen te roepen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als het nog moet blijken, dan moet je als politicus even afwachten en je grote muil dichthouden.
Dit topic is 1 grote whatabout en 'hullie'.quote:
Pure gaslighting dit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:51 schreef Fok-it het volgende:
Ach Red krijgt het niet voor elkaar Wilders te veroordelen voor het verder polariseren van de samenleving. Goh.
kan dat nog verder dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:51 schreef Fok-it het volgende:
Ach Red krijgt het niet voor elkaar Wilders te veroordelen voor het verder polariseren van de samenleving. Goh.
Ach Red...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit topic is 1 grote whatabout en 'hullie'.
Jamaar autochtonen doen het ook
Jamaar mannen
en wat voegt jouw getrol hier toe dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |