abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218591914
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter

Bekijk deze YouTube-video
pi_218592104
Heel knap dat het probleem nu de Nederlandse man is in het narratief van "we eisen de nacht op" :')

En ja, natuurlijk is alleen de dader schuldig en verder niemand, maar dat gezeur over victim blaming wordt ook steeds extremer. Sommige dingen kun je nu eenmaal beter niet doen of je moet in elk geval goed opletten.
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:16:15 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218592310
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:56 schreef Halcon het volgende:
Heel knap dat het probleem nu de Nederlandse man is in het narratief van "we eisen de nacht op" :')
Tja, het is misschien een ongemakkelijke realisatie dat het niet alleen vieze buutnlaanders zijn maar dat de Nederlandse man daarin klaarblijkelijk ook een flinke rol speelt.
quote:
En ja, natuurlijk is alleen de dader schuldig en verder niemand, maar dat gezeur over victim blaming wordt ook steeds extremer. Sommige dingen kun je nu eenmaal beter niet doen of je moet in elk geval goed opletten.
Ja, precies: gezeur over victim blaming, dát is pas erg.
Huilen dan.
pi_218592325
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tja, het is misschien een ongemakkelijke realisatie dat die Nederlandse man daarin klaarblijkelijk ook een flinke rol speelt.
[..]
De enige rol die de Nederlandse man in deze trieste zaak heeft gespeeld is dat er veel te veel van dit soort gelukszoekende idioten binnen zijn gehaald.
pi_218592326
De nederlandse man moet er gewoon zonder te praten op klappen als er ergens onrecht wordt waargenomen
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:25:25 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218592385
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
De enige rol die de Nederlandse man in deze trieste zaak heeft gespeeld is dat er veel te veel van dit soort gelukszoekende idioten binnen zijn gehaald.
Je snapt vast dat het in het 'de nacht opeisen' gaat over meer dan alleen deze zaak.
Huilen dan.
pi_218592387
quote:

[..]
Tja, het is misschien een ongemakkelijke realisatie dat het niet alleen vieze buutnlaanders zijn maar dat de Nederlandse man daarin klaarblijkelijk ook een flinke rol speelt.
[..]
Wel vreemd om juist deze zaak voor die actie te gebruiken. Dit was een geval die niet voorkomen had kunnen worden door je vrienden ergens op aan te spreken.
pi_218592404
quote:
Die app gaat er niet komen. De sturende kracht achter alles in de wereld gaat deze app niet maken omdat het het alleenrecht van de staat ondermijnt
pi_218592417
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je snapt vast dat het in het 'de nacht opeisen' gaat over meer dan alleen deze zaak.
Men lanceert het n.a.v. dit voorval en betrekt deze zaak er prominent in.
pi_218592428
quote:
De politie was er sneller dan iemand om 03:30 zich aangekleed heeft en de deur uit is.
lees je in DOMME KOE
pi_218592432
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:27 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Die app gaat er niet komen. De sturende kracht achter alles in de wereld gaat deze app niet maken omdat het het alleenrecht van de staat ondermijnt
Zo'n app gaat natuurlijk ook leiden tot eigen rechter spelen.

En 112 bellen en toch vermoord worden... politie kan natuurlijk ook niet overal binnen 3 tellen zijn.
pi_218592437
Een knokploeg app waarin iedereen een melding kan doen

Fantastisch idee
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:37:47 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218592466
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:31 schreef Caland het volgende:

Fantastisch idee
Tja dan krijg je natuurlijk paupers die misbruik gaan maken en foutieve meldingen gaan doen om iemand een lesje te leren.
pi_218592470
Die app zal niet werken. Dan wordt iedereen om de 5 minuten uit z'n bed getrommeld.

Plus je hebt zelf de kans neergestoken te worden als je je er mee gaat bemoeien.

Doe maar gewoon weer meer blauw op straat.

Wij eisen de zorg en politie terug zou t moeten zijn.
pi_218592508
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:30 schreef Evangelion het volgende:

[..]
De politie was er sneller dan iemand om 03:30 zich aangekleed heeft en de deur uit is.
lees je in DOMME KOE
Daarnaast vallen 90% van de slachtoffers in huis bij een partner of bekende.
pi_218592720
quote:

[..]

Dat is in dit geval zeker waar ja :')
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218592755
quote:

vieze buutnlaanders
:')
quote:
een flinke rol speelt.
Een ''flinke'' rol zelfs, ja. :') _O-
pi_218592756
Als je Lang Leve de Liefde kijkt zie je dat de meeste Nederlandse mannen wel vrouwonvriendelijke botte geile horken zijn, maar misschien is dat een slechte weergave. Al hebben Nederlandse mannen dan weer niks te maken met deze zaak maar toch.
pi_218592890
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 23:21 schreef DrDentz het volgende:
Als je Lang Leve de Liefde kijkt zie je dat de meeste Nederlandse mannen wel vrouwonvriendelijke botte geile horken zijn, maar misschien is dat een slechte weergave. Al hebben Nederlandse mannen dan weer niks te maken met deze zaak maar toch.
Klopt, maar er zijn weinig vrouwen die daarentegen weer zitten te wachten op het zachte watje die ja en amen zegt.

Op het moment dat er onderling (seksuele) spanning is, is het nou eenmaal zo dat een vrouw graag wat dominantere mannen willen. Dat staat uiteraard los van lastig gevallen worden van mannen waarmee je niks mee te maken wil hebben.
  maandag 25 augustus 2025 @ 23:54:35 #21
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218592894
Zou toch mooi zijn als we daadwerkelijk een keer legalisering van zelfverdedigingswapens als pepperspray of stunguns zouden krijgen hierdoor. Als je een flinke stroomstoot in je maag krijgt hou je het snel voor gezien, voor zover je nog overeind bent om weg te rennen.
Maar nee, dat zal in Nederland niet gebeuren, we houden het op posters en praten voor een paar weken en dan gaat de mislukte integratie weer verder.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218592904
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 23:54 schreef MacorgaZ het volgende:
Zou toch mooi zijn als we daadwerkelijk een keer legalisering van zelfverdedigingswapens als pepperspray of stunguns zouden krijgen hierdoor. Als je een flinke stroomstoot in je maag krijgt hou je het snel voor gezien, voor zover je nog overeind bent om weg te rennen.
Maar nee, dat zal in Nederland niet gebeuren, we houden het op posters en praten voor een paar weken en dan gaat de mislukte integratie weer verder.
Dat is dan ook totaal de oplossing niet. Dan gaan de foute figuren zich juist bewapenen met messen of nog zwaarder geschut

De posters zijn overigens ook niet de oplossing
pi_218592909
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De meeste Afrikanen spreken meerdere lokale talen, dat maakt het ook wat gecompliceerder. Maar ken je een gebied een beetje, dan kun je van veel mensen ook wel weer zien tot welke stam ze behoren (iets andere fysiek, kleren, littekens etc).
Deze gozer heeft schijnbaar geen paspoort, ben wel benieuwd hoe ze dan zijn identiteit vast gaan stellen.
Volgens mij is dit juist een van de grootste issues binnen de asielproblematiek. Ik kon er verder geen info over vinden, maar dit document zegt dat in 2012 79% van de asielzoekers geen ID-kaart of paspoort had: https://www.emnnetherland(...)20Asielzoekers_0.pdf

Verder kun je er meer lezen over het vaststellen van de identiteit van asielzoekers. Dit maakt het terugsturen van uitgeprocedeerden ook zo lastig, omdat soms niet duidelijk is waar ze vandaan komen en als dat duidelijk is, zijn de herkomstlanden zelf er vaak niet genoeg van overtuigd om ze terug te nemen.

Asielzoekers doen dit doorgaans bewust om het proces van terugkeer eindeloos lang te frustreren.
Mja
  maandag 25 augustus 2025 @ 23:59:30 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218592910
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 23:54 schreef MacorgaZ het volgende:
Straks krijg je fatbike koters die met stunguns op willekeurige voorbijgangers gaan schieten.
pi_218592932
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:38 schreef woxxel2 het volgende:
Die app zal niet werken. Dan wordt iedereen om de 5 minuten uit z'n bed getrommeld.

Plus je hebt zelf de kans neergestoken te worden als je je er mee gaat bemoeien.

Doe maar gewoon weer meer blauw op straat.

Wij eisen de zorg en politie terug zou t moeten zijn.
Ik ben het met je eens dat meer politie, buurtapps of voorlichting belangrijk kunnen zijn, maar dit blijft in essentie reactief beleid: het grijpt pas in nadát er iets misgaat.

Waar we volgens mij vooral naar moeten kijken is preventie aan de voorkant: hoe zorgen we dat personen die een risico vormen, niet vrij rondlopen of überhaupt binnenkomen zonder strenge screening en toezicht?

Ik steun campagnes als “wij eisen de nacht op” omdat ze bewustzijn vergroten, maar naast bewustzijn hebben we ook KEIHARDE praktische maatregelen nodig: bijvoorbeeld betere controles op wie in een AZC verblijft, verplicht melden/avondklok bij risico-indicaties, en sneller ingrijpen bij signalen van geweld of seksueel grensoverschrijdend gedrag.

In het geval van Lisa blijft voor mij de vraag: hoe kan iemand die al verdacht werd van verkrachting en een poging tot aanranding, enkele dagen later nog ’s nachts ongecontroleerd op straat rondlopen? Dáár zit voor mij het echte preventieve falen. Wat is dan uberhaupt het nut van AZC's eigenlijk in het opzicht van maatschappelijke veiligheid? Ik ben in dat opzicht blij dat men al 10+ jaar soms zwaar demonstreert tegen AZC's, want ja het belang van veiligheid van de gewone burger blijft zo onderschikt.
pi_218592933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:09 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat meer politie, buurtapps of voorlichting belangrijk kunnen zijn, maar dit blijft in essentie reactief beleid: het grijpt pas in nadát er iets misgaat.

Waar we volgens mij vooral naar moeten kijken is preventie aan de voorkant: hoe zorgen we dat personen die een risico vormen, niet vrij rondlopen of überhaupt binnenkomen zonder strenge screening en toezicht?

Ik steun campagnes als “wij eisen de nacht op” omdat ze bewustzijn vergroten, maar naast bewustzijn hebben we ook KEIHARDE praktische maatregelen nodig: bijvoorbeeld betere controles op wie in een AZC verblijft, verplicht melden/avondklok bij risico-indicaties, en sneller ingrijpen bij signalen van geweld of seksueel grensoverschrijdend gedrag.

In het geval van Lisa blijft voor mij de vraag: hoe kan iemand die al verdacht werd van verkrachting en een poging tot aanranding, enkele dagen later nog ’s nachts ongecontroleerd op straat rondlopen? Dáár zit voor mij het echte preventieve falen. Wat is dan uberhaupt het nut van AZC's eigenlijk? Ik ben in dat opzicht blij dat men al 10+ jaar soms zwaar demonstreert tegen AZC's.
Eens, maar dat lijkt me toch echt een overheidsprobleem ipv dat dat van een donatie van een paar ton moet wegkomen
pi_218592944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Eens, maar dat lijkt me toch echt een overheidsprobleem ipv dat dat van een donatie van een paar ton moet wegkomen
Zonder praktische maatregelen aan de voorkant sterft de campagne 'wij eisen de nacht op' sowieso een langzame dood. Nederland wilt niet de realiteit zien, die al zo lang zichtbaar is in andere landen die simpelweg te vertalen valt naar zoiets als "integratie van culturen leidt tot vergrote veiligheidsrisico's". Als de politiek nou eens deze waarschuwing tracht te interpreteren en vertaalt naar beleid kom je een stuk verder. De (zware) conclusies die je dan moet trekken, leiden pas tot daadkracht.
pi_218592957
Ik ben er trouwens wel klaar mee dat dit een islamitische grondslag heeft.

Deze dader is imo vergelijkbaar met die gek die de stoeptegel op Benjamin gooide. Mijn mening nu is dat we alle ggz shit uit derde wereld landen hier nu krijgen.

Ik denk dat we in Nigeria, Kenia en Ethiopië moeten investeren in ggz instellingen zodat ze hun TBS idioten niet in Europa droppen.ik denk serieus dat we met die investeringen het gevaar hier van de straat halen.
pi_218592961
twitter
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:37:28 #30
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218592966
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 23:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is dan ook totaal de oplossing niet. Dan gaan de foute figuren zich juist bewapenen met messen of nog zwaarder geschut

quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 23:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Straks krijg je fatbike koters die met stunguns op willekeurige voorbijgangers gaan schieten.
Is dat in Duitsland ook al het geval dan? Daar zijn die wapens ook vrij verkrijgbaar vanaf 18 jaar oud, daar hoor je ook alleen nog van steekaanvallen door Syrische vluchtelingen. Of hebben ze daar geen fatbikejeugd?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218592971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat we in Nigeria, Kenia en Ethiopië moeten investeren in ggz instellingen zodat ze hun TBS idioten niet in Europa droppen.ik denk serieus dat we met die investeringen het gevaar hier van de straat halen.
Die drie landen alleen hebben samen al een bevolking van bijna 300 miljoen. Het lijkt me onrealistisch dat wij voor al die mensen geestelijke gezondheidszorg gaan regelen. Laat staan alle landen waar asielzoekers vandaan komen. Ik denk dat we moeten afstappen van het idee dat wij als 0.22% van de wereldbevolking verantwoordelijkheid dragen voor iedereens ellende.

[ Bericht 0% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 26-08-2025 00:51:46 ]
pi_218592977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:37 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
[..]
Is dat in Duitsland ook al het geval dan? Daar zijn die wapens ook vrij verkrijgbaar vanaf 18 jaar oud, daar hoor je ook alleen nog van steekaanvallen door Syrische vluchtelingen. Of hebben ze daar geen fatbikejeugd?
Wellicht omdat daar al bepaalde verdedidingsmiddelen zijn toegestaan
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:48:04 #33
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218592978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben er trouwens wel klaar mee dat dit een islamitische grondslag heeft.

Deze dader is imo vergelijkbaar met die gek die de stoeptegel op Benjamin gooide. Mijn mening nu is dat we alle ggz shit uit derde wereld landen hier nu krijgen.

Wat is dit voor wereldvreemde reactie? Die landen "droppen" helemaal niemand. Die mensen hebben een godsvermogen betaald om hier illegaal naar af te reizen.

Bovendien tellen die landen gezamenlijk 500 miljoen mensen. En wij gaan ze met hun rimboe-religies wel even 'uit psychose trekken' middels wat geldschepen die kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door inslagenreuring op 26-08-2025 00:56:55 ]
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218592998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:09 schreef Justinn het volgende:

[..]

In het geval van Lisa blijft voor mij de vraag: hoe kan iemand die al verdacht werd van verkrachting en een poging tot aanranding, enkele dagen later nog ’s nachts ongecontroleerd op straat rondlopen? Dáár zit voor mij het echte preventieve falen. Wat is dan uberhaupt het nut van AZC's eigenlijk in het opzicht van maatschappelijke veiligheid? Ik ben in dat opzicht blij dat men al 10+ jaar soms zwaar demonstreert tegen AZC's, want ja het belang van veiligheid van de gewone burger blijft zo onderschikt.
De punten die jij noemt, daar is geen bemanning voor. Overal is personeelstekort. Mensen kunnen hun werk niet meer doen. Daarom loopt zo iemand gewoon rond.
Er is nergens controle.
Weet je nog die stenengooier?
Die wandelde verschillende landen door en gooide hier en daar een stoeptegel.

Screenen, ja en dan? Zorg, die is er niet, ga maar op de wachtlijst en doe je ding, tot... en dan is t roepen dat we dingen eisen.
pi_218593023
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hoofdschuldige zijn rutger en femke. Met hun bbb-regelingen voor dit uitgeprocedeerde tuig en eeuwig afhouden van terugsturen.

Maar als je links bent in dit land en de juiste mening hebt, lijk je overal wel mee weg te kunnen komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218593180
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zei
Jij stelt dat de doorreislanden 2 maal zoveel illegalen hebben als Nederland, en dat zei ik niet lol en je valt mij aan en gaat janken om een paint en lijstjes, maar bij gelijkgestemden doe je niet zo sneu... Je hebt je vriend een mooie backup gegeven en laten we maar doen alsof dat je siert. Samen sta je zeker sterker. Veel plezier met dit afkraken en weer niks inhoudelijk toe te zetten

https://ec.europa.eu/euro(...)863757/default/table

Third country nationals found to be illegally present - annual data (rounded)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je bent een kletsmajoor. Al die landen hebben minimaal het dubbele aantal illegalen. Ondanks dat links hier.
Nou je hebt me nu hoor... Je zei inderdaad niet "tweemaal zoveel" maar "het dubbele"

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218593182
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah want als je wil beargumenteren dat we een totale asielstop door moeten voeren voor alle asielmigranten uit elk land, dan is het inderdaad niet correct om aan te komen met criminaliteitsstatistieken mbt niet-westerse asielmigranten. Dan moet je inderdaad alleen kijken naar de meest criminele migratieachtergronden.

Alsof de Chinese niet-westerse asielmigranten er wél in mogen in je bejubelde PVV-heilstaat.
Ik wil beargumenteren wat ik schrijf:

Dat is tegenstelling tot wat jij denkt de microdata helemaal niet gewoon op internet te vinden is.

Dat jij echt geen idee hebt waarover het gaat maar je in alle mogelijke bochten wringt om het als onbetrouwbaar of niet waar te bestempelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 26-08-2025 08:38:41 ]
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218593206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 05:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik wil beargumenteren wat ik schrijf:

Dat is tegenstelling tot wat jij denkt de mircodata helemaal niet gewoon op internet te vinden is.

Dat jij echt geen idee hebt waarover het gaat maar je in alle mogelijke bochten wringt om het als onbetrouwbaar of niet waar te bestempelen.
Komt hij weer met zijn micro data shit.

Data zijn in dit soort gevallen weinig relevant. Zoiets gebeurt 1 keer in de 10 jaar.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218593326
quote:
[ x ]
Ik lees nu pas dat Lisa is doodgestoken.
Bah
:{
Vakman pur sang
pi_218593348
quote:
[ x ]
Zeg het ze, Elon
pi_218593591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 07:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zeg het ze, Elon
Klok, klepel, Elon.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:37:28 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218593698
quote:
[ x ]
Fijn dat de rijkste man ter wereld er nog even wat fake news in gooit.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:37:47 #43
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218593700
quote:

[..]

Die doen dat toch wel, Lisa is ook niet met blote handen neergestoken of wel?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:41:23 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218593712
https://www.nu.nl/binnenl(...)an-meer-politie.html

De naïviteit druipt er weer vanaf
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:45:32 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218593755
quote:

[..]

Foute mensen bewapenen zich nu nog niet nee :')
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:51:21 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218593791
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:41 schreef nixxx het volgende:

quote:
Slingerland geeft hierbij als voorbeeld: bankjes. In Nederland zijn deze vaak recht, wat ervoor zorgt dat je naast elkaar gaat zitten. Dat kan een heel onveilig gevoel geven, omdat het het gevoel geeft dat er zomaar iemand naast je kan komen zitten. "In andere landen hebben ze bankjes in de vorm van een halve maan. Of er staan meer picknickbankjes. Daar ga je gewoon niet zo snel naast iemand zitten die je niet kent."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218593805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 05:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
Nou je hebt me nu hoor... Je zei inderdaad niet "tweemaal zoveel" maar "het dubbele"

Ohnee hoor ik ben niet zo flauw als jou. Ik heb het niet over doorreislanden gehad. Ik kwam met die drie landen als voorbeeld omdat daar veel illegalen verblijven ondanks ontbreken bbb. Jij stelde dat de aanwezigheid van bbb een aanzuigende werking zou hebben.... De nadruk leggen op 'doorreisland' impliceert dat wij Nederland een gewenste eindbestemming zijn, moet ik nu weer bewijzen dat een stelling van jou en/of deverzamelaar gebaseerd is op onderbuik ipv feiten?

Jij kunt dat advies van jou aan mij beter zelf ter harte nemen. Denk zelf eens twee stappen verder dan je neus lang is.
pi_218593834
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:41 schreef nixxx het volgende:

quote:
Maar ze beaamt dat veel politie juist de indruk kan wekken dat er iets mis is.
Huh? :')
Te weinig is niet goed, teveel ook niet....

quote:
Wat wél helpt voor een gevoel van veiligheid, is een levendige openbare ruimte waar meer mensen op straat zijn en waar de aanwezigheid niet uitsluitend uit politie bestaat."
Maw, ga niet alleen op stap en naar huis...

Tering zeg, wat zijn dit voor gesubsideerde figuren die zulke onzin uiten?
pi_218593900
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo'n app gaat natuurlijk ook leiden tot eigen rechter spelen.

En 112 bellen en toch vermoord worden... politie kan natuurlijk ook niet overal binnen 3 tellen zijn.
Het is ook meer denk ik dat in 99 van de 100 gevallen iemand wél stopt als hij weet dat de politie binnen enkele minuten er zal zijn. Dat hij doorging terwijl de politie gewoon aan de lijn was...

Dus alle gevallen van vrouwen die de politie bellen waarbij het gelukkig wel goed afloopt hoor je niet.

Ik vind het achteraf gezien de politie wél aan te rekenen dat ze deze Nigeriaan niet eerder hadden gepakt na de eerste verkrachting.

West Afrikaans uiterlijk, Nigeriaans accent, plus een coa dichtbij waar hij illegaal zou verblijven. Maar ja is achteraf natuurlijk.
pi_218593913
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat van die bankjes klopt gewoon, je ziet overal die aftandse dingen.
pi_218593915
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
Heeft nu.nl niet per ongeluk een speld artikel geplaatst? Halvemaan bankjes als oplossing :')
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:07:02 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218593938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:05 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Heeft nu.nl niet per ongeluk een speld artikel geplaatst? Halvemaan bankjes als oplossing :')
Dat is ook geen oplossing genoemd, het is gewoon een voorbeeld van irritante vormgeving waardoor je je als vrouw (of mens iha) ongemakkelijk kunt voelen in de publieke ruimte.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:07:29 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218593940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat van die bankjes klopt gewoon, je ziet overal die aftandse dingen.
Vertel. Wat klopt er precies aan?
pi_218594014
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ohnee hoor ik ben niet zo flauw als jou. Ik heb het niet over doorreislanden gehad. Ik kwam met die drie landen als voorbeeld omdat daar veel illegalen verblijven ondanks ontbreken bbb. Jij stelde dat de aanwezigheid van bbb een aanzuigende werking zou hebben.... De nadruk leggen op 'doorreisland' impliceert dat wij Nederland een gewenste eindbestemming zijn, moet ik nu weer bewijzen dat een stelling van jou en/of deverzamelaar gebaseerd is op onderbuik ipv feiten?

Jij kunt dat advies van jou aan mij beter zelf ter harte nemen. Denk zelf eens twee stappen verder dan je neus lang is.
Welke stelling van mij heb je het in hemelsnaam over?
pi_218594049
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:37 schreef nixxx het volgende:

[..]
Volgende keer naar de dancing met je oma en dochter van 6.

quote:
"Vrouwen voelen zich het veiligst in een omgeving waar een diverse mix van mensen aanwezig is", legt Slingerland uit. "Dit betekent een omgeving waarin je ouderen, kinderen, vrouwen en mannen samen ziet."
Overigens onderschrijf ik wel dat ik mezelf minder veilig voel wanneer ik opeens een hoop politie of soldaten met wapens zie patrouilleren.

quote:
Slingerland geeft hierbij als voorbeeld: bankjes. In Nederland zijn deze vaak recht, wat ervoor zorgt dat je naast elkaar gaat zitten. Dat kan een heel onveilig gevoel geven, omdat het het gevoel geeft dat er zomaar iemand naast je kan komen zitten.
Ja dat moeten we niet hebben dat een bankje voor twee personen ook echt door 2 personen gebruikt wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218594072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Vertel. Wat klopt er precies aan?
Dat die rechte bankjes een unheimisch gevoel kunnen geven, die ronde/maanvormige zijn prettiger.
Zoals bij het Alexandrium bijvoorbeeld.
pi_218594087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat die rechte bankjes een unheimisch gevoel kunnen geven
Dat probleem ligt meer bij mensen die steeds vaker contactgestoord zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Overigens onderschrijf ik wel dat ik mezelf minder veilig voel wanneer ik opeens een hoop politie of soldaten met wapens zie patrouilleren.
[..]
Ja dat moeten we niet hebben dat een bankje voor twee personen ook echt door 2 personen gebruikt wordt.
Vaak is dat geen probleem, het wordt pas ongemakkelijk als er een derde zich tussenpropt.
pi_218594106
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat verdraai je hier nu weer?
Dus een meisje is contactgestoord omdat ze het niet prettig vind als er een man te dicht naast haar komt zitten op een openbare bank?
pi_218594112
quote:
Wat voor app?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218594117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat verdraai je hier nu weer?
Dus een meisje is contactgestoord omdat ze het niet prettig vind als er een man te dicht naast haar komt zitten op een openbare bank?
Yes. Al is dat niet gendergebonden hoor, iedereen lijkt daar last van te hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594119
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Ga zelf even naast zo een engerd zitten die je aan 1 stuk door aan zit te kijken. Fijn.
pi_218594129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ga zelf even naast zo een engerd zitten die je aan 1 stuk door aan zit te kijken. Fijn.
Ik heb het meer over mensen an sich die al moeite hebben als er iemand op een openbare plek naast of dichtbij ze komt zitten, niet over die 0,000001% engerds daartussen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:23:22 #65
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218594132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat die rechte bankjes een unheimisch gevoel kunnen geven, die ronde/maanvormige zijn prettiger.
Zoals bij het Alexandrium bijvoorbeeld.
Ik zou nog steeds niet op een bankje gaan zitten midden in de nacht.
pi_218594145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:01 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Het is ook meer denk ik dat in 99 van de 100 gevallen iemand wél stopt als hij weet dat de politie binnen enkele minuten er zal zijn. Dat hij doorging terwijl de politie gewoon aan de lijn was...

Dus alle gevallen van vrouwen die de politie bellen waarbij het gelukkig wel goed afloopt hoor je niet.

Ik vind het achteraf gezien de politie wél aan te rekenen dat ze deze Nigeriaan niet eerder hadden gepakt na de eerste verkrachting.

West Afrikaans uiterlijk, Nigeriaans accent, plus een coa dichtbij waar hij illegaal zou verblijven. Maar ja is achteraf natuurlijk.
Niet zozeer de politie, die werken binnen de mogelijkheden.
Vakman pur sang
pi_218594163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het meer over mensen an sich die al moeite hebben als er iemand op een openbare plek naast of dichtbij ze komt zitten, niet over die 0,000001% engerds daartussen.
Jouw percentage engerds is echt veel te laag hoor. Jij zou eigenlijk een week een vrouw van 25 moeten zijn.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:27:33 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218594173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik voel me ook veiliger in een dierentuin overdag met gezinnetjes dan als ik zaterdagnacht door de tarwewijk naar huis fiets tussen allerlei moslimmannen groepjes door. Weer zo'n nutteloos opendeur onderzoek waar we niks mee kunnen.
pi_218594184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij aan dat percentage komt, maar dat ligt veel hoger.
pi_218594198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het zou wellicht 0,00002 kunnen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Het zou wellicht 0,00002 kunnen zijn.
Dat kan nooit kloppen al je alleen al kijkt naar het aantal verkrachtingen per jaar, en dan wordt er nog een heel groot gedeelte niet gemeld.
pi_218594250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat kan nooit kloppen al je alleen al kijkt naar het aantal verkrachtingen per jaar, en dan wordt er nog een heel groot gedeelte niet gemeld.
Aantal verkrachting per jaar delen door het aantal mannen in Nederland?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat komt omdat Caland heel veel in voetbalstadions komt en dan ben je dat denk ik gewend.

En ik denk dat hij ook gelijk heeft. Elke man is zogenaamd een engerd als ik het allemaal zo hoor

Als je er zo in staat als vrouw dan is dat ook zo inderdaad.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218594264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Aantal verkrachting per jaar delen door het aantal mannen in Nederland?
Dat kan niet want het aantal verkrachtingen is niet precies bekend omdat niet alle verkrachtingen worden gemeld.

Daar zijn geen betrouwbare cijfers over.
pi_218594287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dat komt omdat Caland heel veel in voetbalstadions komt en dan ben je dat denk ik gewend.

En ik denk dat hij ook gelijk heeft. Elke man is zogenaamd een engerd als ik het allemaal zo hoor

Wat is een zogenaamde engerd?
pi_218594291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat kan niet want het aantal verkrachtingen is niet precies bekend omdat niet alle verkrachtingen worden gemeld.

Daar zijn geen betrouwbare cijfers over.
1. Geregistreerde verkrachtingen bij de politie (CBS)

Jaar Geregistreerde verkrachtingen
2015 1.265
2020 2.065
2021 2.405
2022 2.905 (voorlopig)
2023 2.415 (voorlopig)
pi_218594299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Oh nee hoor. Wellicht voor een ander topic, maar mensen die compleet contactgestoord lijken te zijn zie je steeds vaker, het is zelfs zo erg dat we rechte bankjes nu als eng beschouwen want stel je voor dat er iemand naast je komt zitten in de buitenlucht.

Ik zit een paar keer per week in de spits in de trein en daar vind ik de hele stoelendans altijd fascinerend om waar te nemen. Iedereen die in zo'n tweezitter zit (met het liefst een tas ernaast) en dan de mensen die instappen die liever de hele trein doorlopen om maar dat ene vrije stoeltje met niemand ernaast te vinden in plaats van dat ze gewoon gaan zitten. Daar doen mannen net zo goed aan mee overigens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594304
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
1. Geregistreerde verkrachtingen bij de politie (CBS)

Jaar Geregistreerde verkrachtingen
2015 1.265
2020 2.065
2021 2.405
2022 2.905 (voorlopig)
2023 2.415 (voorlopig)
Ja dat zijn die dus zonder degene die niet gemeld zijn. Stel je bent moslima en je word vermoord zodra iemand erachter komt dat je verkracht bent ( om de eer)

Zou jij het dan melden?

Ik niet in ieder geval.
pi_218594309
quote:
Het begrip verkrachting heeft zowel een juridische als een maatschappelijke betekenis. Ik leg beide uit:

1. Juridische definitie (Nederland – Wetboek van Strafrecht, art. 242)

Onder verkrachting wordt verstaan:

👉 “Het door geweld of een andere feitelijkheid, of door bedreiging daarmee, dwingen tot het binnendringen van het lichaam van een ander met een seksueel doel.”

Belangrijke punten:

Het gaat om seksuele penetratie (vaginaal, anaal of oraal, ook met voorwerpen).

Het element van dwang of bedreiging is cruciaal.

Verkrachting kan ook binnen een relatie of huwelijk plaatsvinden (dat is sinds 1991 expliciet strafbaar in Nederland).

Maximumstraf: 12 jaar gevangenisstraf, of 15 jaar als er bijkomende omstandigheden zijn (bijv. ernstige lichamelijke schade of meerdere daders).

2. Maatschappelijke en internationale betekenis

In bredere zin wordt onder verkrachting verstaan:

Seksuele handelingen zonder instemming van de ander, ongeacht of er fysiek geweld is gebruikt.

Moderne definities leggen de nadruk op “consent” (toestemming): als iemand niet vrij en bewust instemt, is het verkrachting.

Bijvoorbeeld:

Iemand die bewusteloos is of onder invloed van middelen → kan geen toestemming geven.

Iemand die onder psychische druk of manipulatie staat → kan ook slachtoffer zijn.

3. Verschillen tussen landen

Sommige landen hanteren een strikte geweld-definitie (alleen dwang telt).

Andere landen, waaronder steeds meer Europese staten, volgen de consent-based definitie: alles zonder duidelijke toestemming = verkrachting.

Voorbeeld: Zweden (sinds 2018) en Spanje (sinds 2022) hebben expliciet een “ja betekent ja”-wetgeving.

✨ Kortom: juridisch in Nederland gaat het vooral om penetratie met geweld, bedreiging of dwang. Internationaal verschuift de norm steeds meer naar iedere seksuele daad zonder vrije toestemming = verkrachting.
pi_218594313
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:31 schreef Caland het volgende:

Fantastisch idee
Dat gaat zeker weten niet mis.

/Sarcasme uit
pi_218594317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja dat zijn die dus zonder degene die niet gemeld zijn. Stel je bent moslima en je word vermoord zodra iemand erachter komt dat je verkracht bent ( om de eer)

Zou jij het dan melden?

Ik niet in ieder geval.
Laten we zeggen dat in het uiterst onwaarschijnlijke geval de werkelijke cijfers verdubbelen. En dan nog is het 9 van de 10 keer iemand dichtbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Laten we zeggen dat in het uiterst onwaarschijnlijke geval de werkelijke cijfers verdubbelen. En dan nog is het 9 van de 10 keer iemand dichtbij.
Ja het kan ook je vader zijn, maar dan is het nog steeds verkrachting. Ga jij maar eens aangifte doen tegen je eigen vader.
pi_218594336
quote:
Dit is nogal misbruikgevoelig.
pi_218594350
quote:

[..]

Gewoon lekker breed in het midden van het bankje gaan zitten toch, dan past er meestal sowieso amper meer iemand bij. Eventueel kun je ook nog scheldend lege blikjes goedkoop bier naar te dichtbij komende voorbijgangers gooien.
pi_218594353
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Wellicht voor een ander topic, maar mensen die compleet contactgestoord lijken te zijn zie je steeds vaker, het is zelfs zo erg dat we rechte bankjes nu als eng beschouwen want stel je voor dat er iemand naast je komt zitten in de buitenlucht.

Ik zit een paar keer per week in de spits in de trein en daar vind ik de hele stoelendans altijd fascinerend om waar te nemen. Iedereen die in zo'n tweezitter zit (met het liefst een tas ernaast) en dan de mensen die instappen die liever de hele trein doorlopen om maar dat ene vrije stoeltje met niemand ernaast te vinden in plaats van dat ze gewoon gaan zitten. Daar doen mannen net zo goed aan mee overigens.
Je moet die gezichten eens zien wanneer je vraagt om die tas weg te halen.
Ik ga niet een kilometer lopen of staan puur omdat jij niemand naast je duld in het OV.

Zelf vind ik een lege stoel naast mij ook fijner maar dan moet eerste klas boeken. Doe er dan ook niet moeilijk over als er iemand naast mij komt zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218594356
quote:
Goede vraag! Dit zijn begrippen die vaak door elkaar worden gebruikt, maar in het strafrecht betekenen ze iets anders. Ik leg het duidelijk uit:

1. Aanranding (art. 246 Sr – Nederland)

Aanranding = onvrijwillige seksuele handelingen, zonder dat er sprake is van penetratie.

Het gaat om handtastelijkheden met een seksueel karakter, tegen iemands wil.

Voorbeelden:

Onvrijwillig betasten van borsten, billen of geslachtsdelen.

Iemand tegen de wil kussen met seksuele bedoeling.

👉 Straf: maximaal 8 jaar gevangenisstraf (zwaarder als er bijzondere omstandigheden zijn, zoals minderjarigheid).

2. Verkrachting (art. 242 Sr – Nederland)

Een zwaardere vorm van seksueel geweld.

Hierbij gaat het om penetratie (vaginaal, anaal, oraal, ook met voorwerpen).

Moet plaatsvinden met geweld, bedreiging, of zonder instemming.

👉 Straf: maximaal 12 jaar gevangenisstraf (15 jaar bij verzwarende omstandigheden).

3. Seksueel geweld (breder begrip)

Dit is geen aparte strafbepaling, maar een parapluterm die in beleid, wetenschap en media wordt gebruikt.

Omvat álle vormen van seksueel grensoverschrijdend gedrag, dus:

Aanranding

Verkrachting

Seksuele intimidatie (ongewilde opmerkingen, gebaren, voorstellen)

Gedwongen prostitutie of seksueel misbruik binnen relaties/familie

👉 Dus: aanranding en verkrachting zijn juridische delicten, terwijl seksueel geweld een breder maatschappelijk begrip is waar beide onder vallen.

🔎 Samengevat:

Aanranding = betasten of seksueel handelen zonder penetratie.

Verkrachting = penetratie tegen de wil.

Seksueel geweld = overkoepelende term voor álle vormen van onvrijwillig seksueel gedrag, inclusief aanranding én verkrachting.
Ik denk dat mensen het begrip aanranding en verkrachting niet zo goed kennen
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:48:03 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218594362
Gewoon een beetje vies en eng mensen aan 1 stuk door aankijken dan heb je zo het bankje voor jezelf.
Huilen dan.
pi_218594364
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Gewoon lekker breed in het midden van het bankje gaan zitten toch, dan past er meestal sowieso amper meer iemand bij. Eventueel kun je ook nog scheldend lege blikjes goedkoop bier naar te dichtbij komende voorbijgangers gooien.
Ik laat altijd gewoon scheten en dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218594409
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik laat altijd gewoon scheten en dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
Als er iemand langsloopt klop ik altijd op de lege plek en biedt aan dat ze naast me mogen zitten. Dan even in de handen wrijven en ze lopen altijd door
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218594454
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen het begrip aanranding en verkrachting niet zo goed kennen
Kijk hem met zijn gratis AI, _O-
pi_218594532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kijk hem met zijn gratis AI, _O-
Ootjekatootje roept heel vlug,
“Gratis AI, dat stelt toch niks voor, zeg je druk!”
Maar wijsheid zit niet in de prijs van het gereedschap,
Het gaat om de woorden, de inhoud, de trap.

Dus lach maar wat om die digitale kracht,
Toch brengt ze vaak meer licht dan je had verwacht.
Ootjekatootje, wees niet zo zuur, w/
Doe liever mee dat maakt het pas puur!
pi_218594556
En dan is er ineens een achternaam,

MOEST HET VERWIJDEREN VAN DE REST

[ Bericht 51% gewijzigd door rinardo op 26-08-2025 10:36:19 ]
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_218594563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:13 schreef rinardo het volgende:
En dan is er ineens een achternaam
Waarom zou je dat posten terwijl je weet dat de nabestaanden willen dat er absoluut geen achternaam in het nieuws komt?

[ Bericht 16% gewijzigd door Caland op 26-08-2025 10:20:54 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594570
quote:
Haal dit gewoon weg en respecteer de privacy.
pi_218594579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom zou je dat posten terwijl je weet dat de nabestaanden willen dat er absoluut geen achternaam in het nieuws komt?
Idd zeg.
pi_218594585
pi_218594592
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:37 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gelukkig is dit vrij uniek.

Echter, als er iemand al met een mes tegenover je staat, en je probeert pepperspray of een taser te pakken, is de kans wel heel groot dat diegene dan maar het mes gaat gebruiken.

Het werkt gewoon niet zo makkelijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Foute mensen bewapenen zich nu nog niet nee :')
pi_218594601
quote:
Volledig AI gegeneerd :')
  roze dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:20:31 #99
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218594610
quote:
Triest dat je dit post terwijl je weet dat de familie heeft gevraagd om alsjeblieft haar achternaam niet te delen.
Your beauty never ever scared me.
pi_218594617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
:') wat een triestheid zeg.
1947-2016
pi_218594618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Tegenwoordig kan dat allemaal jah

mogelijk een nummer 1 hit als het uitgebracht zou worden nu
pi_218594620
Jaja nu weten we het wel.
U MAD?
pi_218594622
Sowieso, lekker de aandacht vragen met zo'n low effort "herdenkingslied" waar niemand om gevraagd heeft en een AI plaatje van een fiets met een onrealistisch frame en een stemmig kaarsje erbij. Flikker op joh.
pi_218594632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Tegenwoordig kan dat allemaal jah

mogelijk een nummer 1 hit als het uitgebracht zou worden nu
Lekker proberen te scoren achter de rug om van een dood meisje.

Reclames staan zeker ook aan?
pi_218594636
quote:
Daar hebben we de politie toch voor?
Toch?
1947-2016
pi_218594655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:23 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Lekker proberen te scoren achter de rug om van een dood meisje.

Reclames staan zeker ook aan?
Misschien is er contact geweest met de familie? Weet iemand dat? nee niemand die het weet

Dat de achternaam bekend gemaakt is wel vreemd, maar die video staat al 3 dagen online
pi_218594659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toch?
Als die app er zou komen zie ik binnen enkele weken al het bericht voorbij komen dat het meisje door een vriendelijke onbekende thuis gebracht wordt, maar onderweg wel even is veerkracht door die vriendelijke onbekende.

Laten we dat maar niet doen
pi_218594677
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je beschrijft mijn hobby.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218594679
Er zijn serieus figuren op socials die denken dat dit hele verhaal een hoax is. 'Allemaal bedacht door de overheid om nog meer camera's te kunnen plaa....' Fuck it, vul zelf maar in. Wat een mafklappers lopen er toch rond. 8)7
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218594689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Misschien is er contact geweest met de familie? Weet iemand dat? nee niemand die het weet

Dat de achternaam bekend gemaakt is wel vreemd, maar die video staat al 3 dagen online
Tuurlijk niet joh, dit is in 15 minuten in elkaar gezet.

Wat kernwoorden invoeren op suno, stijl en stem kiezen, genereren, ai foto er er bij, uploaden op YouTube.

En maar hopen dat het scoort voor je eigen gewin
pi_218594734
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:20 schreef Ama het volgende:

[..]
Triest dat je dit post terwijl je weet dat de familie heeft gevraagd om alsjeblieft haar achternaam niet te delen.
Het is een beetje overdreven die reacties over haar naam

Heel haar school, kennissen vrienden familie wisten het. Dat verspreid zich dan zo snel dat het als een lopend vuurtje al bekend is bij 1000 den mensen in Nederland wat haar achternaam is
pi_218594755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:27 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Tuurlijk niet joh, dit is in 15 minuten in elkaar gezet.

Wat kernwoorden invoeren op suno, stijl en stem kiezen, genereren, ai foto er er bij, uploaden op YouTube.

En maar hopen dat het scoort voor je eigen gewin
Er zijn mensen zonder werk, bv begeleid wonen, die hebben een PC en de hele dag de tijd, en niet de intelligentie. Dan krijg je dat.
Vakman pur sang
  roze dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:30:48 #113
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218594778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is een beetje overdreven die reacties over haar naam

Heel haar school, kennissen vrienden familie wisten het. Dat verspreid zich dan zo snel dat het als een lopend vuurtje al bekend is bij 1000 den mensen in Nederland wat haar achternaam is
En toch heb ik het nergens anders voorbij zien komen. Schijnbaar kunnen hun wel dat respecteren.
pi_218594791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Onder het youtube liedje staan al honderden reacties, dus is inmiddels publiek geheim
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:32:38 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218594827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:31 schreef rinardo het volgende:

[..]
Onder het youtube liedje staan al honderden reacties, dus is inmiddels publiek geheim
Dus als anderen geen respect hebben voor de nabestaanden hoef jij dat ook niet te hebben?

Lekker gewerkt pik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218594940
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:30 schreef Ama het volgende:

[..]
En toch heb ik het nergens anders voorbij zien komen. Schijnbaar kunnen hun wel dat respecteren.
realistisch gezien onmogelijk in deze zaak dat haar naam niet bekend zou worden

maar dat je het zo in een twitterbericht gaat plaatsen is heel vreemd inderdaad
pi_218594953
quote:

[..]
Dat is nog steeds geen reden om het hier aan de grote klok te hangen.

Haal het gewoon weg, in plaats van interessant doen over de rug van de nabestaanden van Lisa.
pi_218595014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Haal dit gewoon weg en respecteer de privacy.
done
pi_218595029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:38 schreef rinardo het volgende:

[..]
done
Top!
pi_218595061
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toch?
Alleen samen krijgen we de potentiële verkrachters en moordenaren er onder.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:42:08 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218595099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik heb deze post gerapporteerd aan de taalpolitie.

@GGMM @onlogisch
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Spellchecker dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:45:30 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218595152
quote:
En dan is er ineens een achternaam,

MOEST HET VERWIJDEREN VAN DE REST
Met terugwerkende kracht ook van mij.
pi_218595189
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb deze post gerapporteerd aan de taalpolitie.

@:ggmm @:onlogisch

@3rr0r
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:50:15 #124
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218595230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Jouw percentage engerds is echt veel te laag hoor. Jij zou eigenlijk een week een vrouw van 25 moeten zijn.
En dan de hele week ervaren hoe mensen nét te dicht bij je zitten, staan, lopen "maar ik doe toch niets?" of je "per ongeluk" of "casual" aanraken. Of dat je in een trein zit in een vrijwel lege coupé en dat er dan iemand direct naast jou gaat zitten en je de keuze hebt tussen negeren en mogelijk in de problemen komen of weggaan en mogelijk in een discussie terecht komen ("Jij doet net alsof ik een engerd ben!") of al die mensen die verwachten dat jij als vrouw aan de kant gaan en door je heen rammen (leuk experiment! een dagje niet opzij gaan) of dat je moet afwegen of dat drankje afslaan of het aannemen meer problemen zou kunnen veroorzaken of dat je op een ander station uitstapt omdat op dat ene een dode, donkere hoek zit, of dat een anderszins normale man met een slok op ineens niet meer veilig blijkt en dat je ineens gedoe hebt en hij dat achteraf een klein dingetje vindt en jij dus niet meer afspreekt in het vervolg op die manier.

Maar nee, als er iemand ineens met zijn adem in jouw nek op een bankje wil zitten, ben jij contactgestoord en reageer je overdreven.
pi_218595278
quote:

[..]
Haar achternaam is niet eens zoals onder het filmpje staat.
  roze dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:56:06 #126
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218595311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:53 schreef DefKu het volgende:

[..]
Haar achternaam is niet eens zoals onder het filmpje staat.
Lekker boeiend. Waarom moeten we er over doorgaan?
pi_218595350
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:56 schreef Ama het volgende:

[..]
Lekker boeiend. Waarom moeten we er over doorgaan?
Doe eens ff rustig joh, ik geef alleen maar aan dat dat in ieder geval niet haar achternaam is, dus hoeven ook geen zorgen te maken dat ie gelekt is.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:01:23 #128
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218595358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:00 schreef DefKu het volgende:

[..]
Doe eens ff rustig joh, ik geef alleen maar aan dat dat in ieder geval niet haar achternaam is, dus hoeven ook geen zorgen te maken dat ie gelekt is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218595387
quote:

[..]

Finse toestanden hier :o
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:19:46 #130
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En dan de hele week ervaren hoe mensen nét te dicht bij je zitten, staan, lopen "maar ik doe toch niets?" of je "per ongeluk" of "casual" aanraken. Of dat je in een trein zit in een vrijwel lege coupé en dat er dan iemand direct naast jou gaat zitten en je de keuze hebt tussen negeren en mogelijk in de problemen komen of weggaan en mogelijk in een discussie terecht komen ("Jij doet net alsof ik een engerd ben!") of al die mensen die verwachten dat jij als vrouw aan de kant gaan en door je heen rammen (leuk experiment! een dagje niet opzij gaan) of dat je moet afwegen of dat drankje afslaan of het aannemen meer problemen zou kunnen veroorzaken of dat je op een ander station uitstapt omdat op dat ene een dode, donkere hoek zit, of dat een anderszins normale man met een slok op ineens niet meer veilig blijkt en dat je ineens gedoe hebt en hij dat achteraf een klein dingetje vindt en jij dus niet meer afspreekt in het vervolg op die manier.

Maar nee, als er iemand ineens met zijn adem in jouw nek op een bankje wil zitten, ben jij contactgestoord en reageer je overdreven.
Het probleem zit hem dieper

In de huidige maatschappij lijkt het soms zo te zijn:

Haar type man: alles mag, alles is geoorloofd.
Haar type man niet: alles is grensoverschrijdend, zelfs het meest normale gedrag.
(er is geen grens meer tussen niet wenselijk en grensoverschrijding.)

Het laat zien hoe subjectieve voorkeur het idee van wat “acceptabel” is volledig bepaalt, ongeacht objectief gedrag.
En dat is het grootste probleem ook aan het woorden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:22:11 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218595572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:19 schreef RAVW het volgende:

[..]

Haar type man niet: alles is grensoverschrijdend, zelfs het meest normale gedrag.

Het laat zien hoe subjectieve voorkeur het idee van wat “acceptabel” is volledig bepaalt, ongeacht objectief gedrag.
Dat vind ik altijd zo'n lulsmoes. De meeste mannen weten prima wat wel en niet kan. "Ja, er mag ook niks meer. Hoe moet ik dat weten!?"
pi_218595578
quote:

[..]

Het kan ook beiden waar zijn natuurlijk.

Ik denk namelijk wel dat mensen veel meer in zichzelf zitten en daardoor sociale controle en dus ook het corrigeren veel minder is geworden.

En omdat het minder is geworden krijg je ook dat er anders op wordt gereageerd.

Waar het 50 jaar terug nog zo was dat als je gecorrigeerd werd je als jongere ‘sorry, mijnheer’ zei is nu de reactie kennelijk vaak agressief.

Zo ook met het naast iemand in de trein zitten. Het was ooit helemaal niet raar, want met vreemden een gesprekje hebben in de trein kwam best vaak voor. Nu zit iedereen met airpods in de oren.

Dat laat natuurlijk onverlet dat je ook mannen hebt die in het voorbij gaan ‘per ongeluk’ je even aanraken en dat soort zaken wat je noemt.

Al is het ook in een stad vaak enorm lastig om te lopen en ben je continue mensen aan het ontwijken, want focking druk. Vooral omdat er mensen bij zijn die totaal niet aan de kant willen.

Onder de streep dat s het verhaal van nu.nl wel naïef, maar dan vooral vanwege het volgende: hoe veiliger een omgeving is, hoe minder veilig deze wordt ervaren. Als mens gaat namelijk je tolerantie ook naar beneden. Net als met zaken als racisme. Hoe minder racistisch een maatschappij is, hoe gevoeliger men wordt voor opmerkingen die als racistisch kunnen worden ervaren.

Derhalve is het veiliger maken van een omgeving zodat mensen zich veiliger gaan voelen iets wat gedoemd is te mislukken.

Uiteindelijk blijft gewoon het beste sociale cohesie. In deze zin vaker gesprekken van vrouwen en mannen waarin vrouwen kunnen aangeven wat ze ervaren en hoe ze dat ervaren. Want naast iemand gaan zitten op een bankje… ik durf te wedden dat heel veel mensen helemaal niet denken dat dit een gevoel van onveiligheid kan geven.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:22:40 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218595580
quote:

En is dit op meer gebaseerd dan de dingen die louter in jouw gedachten plaatsvinden?
Huilen dan.
pi_218595591
quote:

[..]

Ik snap wat je zegt en dat speelt zeker een rol. Maar dat is natuurlijk niet het hele probleem.

Er zijn gewoon ook een hoop figuren die enorm creepy zijn.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:26:55 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218595614
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het kan ook beiden waar zijn natuurlijk.

Ik denk namelijk wel dat mensen veel meer in zichzelf zitten en daardoor sociale controle en dus ook het corrigeren veel minder is geworden.

En omdat het minder is geworden krijg je ook dat er anders op wordt gereageerd.

Waar het 50 jaar terug nog zo was dat als je gecorrigeerd werd je als jongere ‘sorry, mijnheer’ zei is nu de reactie kennelijk vaak agressief.

Zo ook met het naast iemand in de trein zitten. Het was ooit helemaal niet raar, want met vreemden een gesprekje hebben in de trein kwam best vaak voor. Nu zit iedereen met airpods in de oren.

Dat laat natuurlijk onverlet dat je ook mannen hebt die in het voorbij gaan ‘per ongeluk’ je even aanraken en dat soort zaken wat je noemt.

Al is het ook in een stad vaak enorm lastig om te lopen en ben je continue mensen aan het ontwijken, want focking druk. Vooral omdat er mensen bij zijn die totaal niet aan de kant willen.

Onder de streep dat s het verhaal van nu.nl wel naïef, maar dan vooral vanwege het volgende: hoe veiliger een omgeving is, hoe minder veilig deze wordt ervaren. Als mens gaat namelijk je tolerantie ook naar beneden. Net als met zaken als racisme. Hoe minder racistisch een maatschappij is, hoe gevoeliger men wordt voor opmerkingen die als racistisch kunnen worden ervaren.

Derhalve is het veiliger maken van een omgeving zodat mensen zich veiliger gaan voelen iets wat gedoemd is te mislukken.
Ah, dan kunnen we wel stoppen met moeite doen.
Het lijkt me dat de praktijk in de meeste delen van de westerse wereld (en grote delen elders) bewijst dat het wel degelijk werkt.
quote:
Uiteindelijk blijft gewoon het beste sociale cohesie. In deze zin vaker gesprekken van vrouwen en mannen waarin vrouwen kunnen aangeven wat ze ervaren en hoe ze dat ervaren. Want naast iemand gaan zitten op een bankje… ik durf te wedden dat heel veel mensen helemaal niet denken dat dit een gevoel van onveiligheid kan geven.
Het gaat ook helemaal niet over sec naast iemand gaan zitten of dat ronde bankjes aaaalles oplossen. Ook op een rond bankje kun je irritant en grensoverschrijdend bezig gaan.

Nu zal er ongetwijfeld weleens een minder sociaal begaafd persoon in iemands aura terechtkomen per ongeluk, maar de meeste mannen weten donders goed wat ze doen.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:28:19 #136
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595640
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en dat speelt zeker een rol. Maar dat is natuurlijk niet het hele probleem.

Er zijn gewoon ook een hoop figuren die enorm creepy zijn.
Inderdaad er zijn inderdaad ook wel mensen die een steekje los hebben en andere manier van doen hebben.
Niet alleen mannen , ook vrouwen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_218595682
quote:

[..]

Dit klopt als een bus.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:32:47 #138
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595696
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En is dit op meer gebaseerd dan de dingen die louter in jouw gedachten plaatsvinden?
Dat denk ik ook wel eens als een dame weer begint over dat ze al zo vaak aangerand is of verkracht is.
Dat die dingen louter in haar gedachten plaatsvinden.
Om dit zo weg te schrijven is het minimaliseren van het probleem.

Nee het is niet mijn gedachten het is een 53 jaar lange observatie en omgang met dames.
pi_218595722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het lijkt me dat de praktijk in de meeste delen van de westerse wereld (en grote delen elders) bewijst dat het wel degelijk werkt.
[..]
Het gaat ook helemaal niet over sec naast iemand gaan zitten of dat ronde bankjes aaaalles oplossen. Ook op een rond bankje kun je irritant en grensoverschrijdend bezig gaan.

Nu zal er ongetwijfeld weleens een minder sociaal begaafd persoon in iemands aura terechtkomen per ongeluk, maar de meeste mannen weten donders goed wat ze doen.
Mannen die donders goed weten wat ze doen zullen zich niet door een rond bankje laten weerhouden om te doen wat ze willen doen. Evenals mannen die vrouwen snachts vrouwen van de fiets trekken en de keel doorsnijden.

Het is pure symboolpolitiek om de schijn te wekken dat je adequaat optreeed, maar in werkelijkheid vermijd je de ongemakkelijke olifant in de kamer.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:37:26 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218595732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:32 schreef RAVW het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel eens als een dame weer begint over dat ze al zo vaak aangerand is of verkracht is.
Dat die dingen louter in haar gedachten plaatsvinden.
Om dit zo weg te schrijven is het minimaliseren van het probleem.

Nee het is niet mijn gedachten het is een 53 jaar lange observatie en omgang met dames.
Duidelijk: dus wél uitsluitend gebaseerd op dingen die zich in jouw hoofd afspelen.
Huilen dan.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:38:23 #141
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dit klopt als een bus. [ afbeelding ]
Dat is puur smaak.
De een vind van wel en de andere niet.
Maar dat zegt niets over het innerlijk van een man of vrouw.
pi_218595748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:38 schreef RAVW het volgende:

[..]
Dat is puur smaak.
De een vind van wel en de andere niet.
Maar dat zegt niets over het innerlijk van een man of vrouw.
Of iets sexueel overschrijdend is is niet een kwestie van puur smaak.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:41:45 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218595758
Net dat stukje van Peter Heerschop geluisterd van dat alle mannen zich even moeten afvragen "heb ik de straat vandaag veiliger gemaakt?". Heel goed bedoeld, maar daar bereik je alleen de mannen mee die je toch al in je kamp hebt.

De psychotische idioten die vrouwen zwaar geweld aandoen vanuit hun waan of stoornis bereik je echt niet, de mannen die vinden dat alleen bedekte vrouwen veilig mogen zijn bereik je niet, de dronken vervelio's bereik je niet als er genoeg promillage in het spel is en ga zo maar door.

En erger nog: de mannen die je wel meekrijgt, die gaan niet ingrijpen als het mis is, want dan heb jij dat mes in je gezicht staan of word je door 7 man gekopschopt of als je de pech hebt dat je een minderjarige aanpakt, dan heb jij kans op een strafblad.
pi_218595769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Veiliger maken werkt om iets veiliger te maken. Dat is dus zinvol. Maar het heeft wel als nadeel dat mensen zich sneller onveilig gaan voelen. Dat is gewoon onderzocht.

En ik betwijfel enorm of mannen donders goed weten wat ze doen. Een voorbeeld waar mijn vrouw het vaak over heeft: mannen die naar vrouwen kijken. Waarvan zij zegt (en dat neem ik van haar aan) dat mannen denken dat ze het zo doen dat het niet zichtbaar is, maar het is heel erg zichtbaar.

Daarnaast heb je natuurlijk ook heel veel dingen die interpretatie zijn. Een mooi voorbeeld waar mijn vrouw mij recent op attendeerde is een (Afro-) Amerikaanse vrouw uit New York die naar Bulgarije (of Hongarije… ergens in die streek) gaat en constateert dat men daar heel racistisch is omdat ze daar aangestaard werd.

Foto erbij: Amerikaans obese vrouw van 20 jaar.

Nou kan het racisme zijn, maar in een land waar het heel bijzonder is om obees te zijn op jonge leeftijd is het minstens zo waarschijnlijk dat dat de reden is.

Daarom is het ook zo dienstig om op scholen het hierover te hebben. Want ik ben er wel van overtuigd dat meer begrip over en weer kan helpen, omdat echte kwaadaardigheid veel minder verspreid is dan gewoon onwetendheid.

Ook al omdat mannen en vrouwen zaken heel anders ervaren.
pi_218595777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:28 schreef RAVW het volgende:

[..]
Inderdaad er zijn inderdaad ook wel mensen die een steekje los hebben en andere manier van doen hebben.
Niet alleen mannen , ook vrouwen.
Natuurlijk. Maar een rare vrouw is zelden een bedreiging voor een man. En een rare man is heel vaak wel een bedreiging voor een vrouw.
pi_218595789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar een rare vrouw is zelden een bedreiging voor een man. En een rare man is heel vaak wel een bedreiging voor een vrouw.
En wat helpt tegen rare mannen? Ronde bankjes en posters in abri's of een robuuste geestelijke gezondheidszorg gecombineerd met een actief justitie apparaat ondersteunt door een adequaat asiel- en uitzetbeleid?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:46:52 #147
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Of iets sexueel overschrijdend is is niet een kwestie van puur smaak.
Ik denk dat het juist wél met smaak en voorkeuren te maken heeft. Wat de één aantrekkelijk of prettig vindt, kan de ander helemaal niet waarderen. Dat zegt niets over het innerlijk van een man of vrouw.

Natuurlijk is er een grens waar seksueel grensoverschrijdend gedrag begint, en dat staat los van smaak.
Maar wat iemand leuk, aantrekkelijk of “oké” vindt, blijft subjectief en dus puur voorkeurssmaak.
pi_218595797
Zijn er al knuffels gestolen door bepaalde mensen?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:50:03 #149
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595818
quote:

[..]
Wat ...... een rare vrouw is geen bedreiging voor een man.
Duidelijk dat jij niet op de hoogte bent wat vals beschuldigen met iemand zijn leven kan doen.
Of het financieel kapot maken.

Ik zie meer meer mannen die door dames hun grip op het leven verliezen dan dat er elke dames zijn die last hebben van mannen die hun handjes niet thuis kunnen houden.

Alleen het probleem is dat als een dame wat doet word dit nooit als grensoverschrijdend erkent.
pi_218595822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:46 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ik denk dat het juist wél met smaak en voorkeuren te maken heeft. Wat de één aantrekkelijk of prettig vindt, kan de ander helemaal niet waarderen. Dat zegt niets over het innerlijk van een man of vrouw.

Natuurlijk is er een grens waar seksueel grensoverschrijdend gedrag begint, en dat staat los van smaak.
Maar wat iemand leuk, aantrekkelijk of “oké” vindt, blijft subjectief en dus puur voorkeurssmaak.
Je mist het punt.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:52:22 #151
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218595871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je mist het punt.
Nee, ik heb het niet over dwangmatige handelingen, want dat is altijd al een no go.
pi_218595873
quote:

[..]
Overigens klopt dit niet. Rare vrouwen zijn ook een bedreiging voor mannen, alleen uiten rare vrouwen het anders. Die zijn zelden gewelddadig en zijn fysiek meestal niet in staat een man tot seks te dwingen. Rare vrouwen zijn op een andere manier bedreigend. Die beschuldigen je van verkrachting, seksueel misbruik van je kinderen of bekrassen je auto.
pi_218595889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:52 schreef RAVW het volgende:

[..]
Nee, ik heb het niet over dwangmatige handelingen, want dat is altijd al een no go.
Nogmaals, je mist het punt.
pi_218595928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En wat helpt tegen rare mannen? Ronde bankjes en posters in abri's of een robuuste geestelijke gezondheidszorg gecombineerd met een actief justitie apparaat ondersteunt door een adequaat asiel- en uitzetbeleid?
Ik denk dat ik die vraag al heb beantwoord in de zin van dat posters en ronde bankjes niet gaan helpen.

Overigens: volgens mij zijn ronde bankjes er vooral om daklozen te weren. Het slaapt niet zo lekker…
pi_218595972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:50 schreef RAVW het volgende:

[..]
Wat ...... een rare vrouw is geen bedreiging voor een man.
Duidelijk dat jij niet op de hoogte bent wat vals beschuldigen met iemand zijn leven kan doen.
Of het financieel kapot maken.

Ik zie meer meer mannen die door dames hun grip op het leven verliezen dan dat er elke dames zijn die last hebben van mannen die hun handjes niet thuis kunnen houden.

Alleen het probleem is dat als een dame wat doet word dit nooit als grensoverschrijdend erkent.
Om te beginnen is dat een andere manier van raar. En valse aangiftes van seksuele misdrijven zijn erg zeldzaam.

En laten we het hier nou gewoon houden bij het onderwerp zelf. Het is absoluut waar dat mannen elders problemen hebben, maar het is geen wedstrijd.
pi_218595983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Overigens klopt dit niet. Rare vrouwen zijn ook een bedreiging voor mannen, alleen uiten rare vrouwen het anders. Die zijn zelden gewelddadig en zijn fysiek meestal niet in staat een man tot seks te dwingen. Rare vrouwen zijn op een andere manier bedreigend. Die beschuldigen je van verkrachting, seksueel misbruik van je kinderen of bekrassen je auto.
Ik denk echt dat wat ik schreef heel makkelijk te begrijpen is. Dus ik snap niet helemaal waarom het heel anders gelezen wordt…
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:07:00 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218596017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Veiliger maken werkt om iets veiliger te maken. Dat is dus zinvol. Maar het heeft wel als nadeel dat mensen zich sneller onveilig gaan voelen. Dat is gewoon onderzocht.

En ik betwijfel enorm of mannen donders goed weten wat ze doen. Een voorbeeld waar mijn vrouw het vaak over heeft: mannen die naar vrouwen kijken. Waarvan zij zegt (en dat neem ik van haar aan) dat mannen denken dat ze het zo doen dat het niet zichtbaar is, maar het is heel erg zichtbaar.

Daarnaast heb je natuurlijk ook heel veel dingen die interpretatie zijn. Een mooi voorbeeld waar mijn vrouw mij recent op attendeerde is een (Afro-) Amerikaanse vrouw uit New York die naar Bulgarije (of Hongarije… ergens in die streek) gaat en constateert dat men daar heel racistisch is omdat ze daar aangestaard werd.

Nou kan het racisme zijn, maar in een land waar het heel bijzonder is om obees te zijn op jonge leeftijd is het minstens zo waarschijnlijk dat dat de reden is.

Daarom is het ook zo dienstig om op scholen het hierover te hebben. Want ik ben er wel van overtuigd dat meer begrip over en weer kan helpen, omdat echte kwaadaardigheid veel minder verspreid is dan gewoon onwetendheid.

Ook al omdat mannen en vrouwen zaken heel anders ervaren.
Dat is een behoorlijk extreem geval. De meeste vrouwen die aangestaard worden zijn niet obees of van een op die locatie zeldzame achtergrond.

En er is niks mis met kijken. Er is wel iets mis met staren, sissen, roepen en achtervolgen.
pi_218596057
quote:

[..]

Krijg jij geen eerste klas van de baas? B-)
Ik gok dat het fenomeen dat je omschrijft niet zozeer te maken heeft met compleet contactgestoorde mensen, maar meer met de veranderende samenstelling van mensen die zoal met de trein reizen. Veel meer stinkende en verwarde mensen en boeven (niet zelden zijn dat tevens asielzoekers).
De Spoorwegpolitie is opgeheven, de conducteur verschuilt zich in de eerste klas als hij er al is dus je dient zelf voorzorgsmaatregelen te nemen ten aanzien van je veiligheid.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:15:22 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218596076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Krijg jij geen eerste klas van de baas? B-)
Ik gok dat het fenomeen dat je omschrijft niet zozeer te maken heeft met compleet contactgestoorde mensen, maar meer met de veranderende samenstelling van mensen die zoal met de trein reizen. Veel meer stinkende en verwarde mensen en boeven (niet zelden zijn dat tevens asielzoekers).
De Spoorwegpolitie is opgeheven, de conducteur verschuilt zich in de eerste klas als hij er al is dus je dient zelf voorzorgsmaatregelen te nemen ten aanzien van je veiligheid.
In die tijden waarin ik in de trein zit vooral kantoorvolk met 95% een businesscard.

Eerste klas helaas alleen tegen een kleine bijbetaling uit eigen zak momenteel :{
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218596100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is een behoorlijk extreem geval. De meeste vrouwen die aangestaard worden zijn niet obees of van een op die locatie zeldzame achtergrond.

En er is niks mis met kijken. Er is wel iets mis met staren, sissen, roepen en achtervolgen.
Het was een voorbeeld van hoe perceptie een rol speelt.

Iemand die in een lege coupé bij jou komt zitten doet dat wellicht gewoon omdat verderop het druk wordt en nu kun je in ieder geval kiezen om naar iemand te zitten die niet een uur in de wind stinkt, of uitgebreid een vette hap gaat eten, whatever.

En toch kan dat voor jou voelen als bedreigend/intimiderend. Iets wat bij die ander niet op zal komen omdat die daar een in zijn hoofd redelijke motivatie voor heeft.

En wat ook een rol speelt is de persoon zelf en hoe die zich gedraagt. Ook dingen waar veel mensen weinig acht op slaan. Even oogcontact zoeken voordat je bij iemand gaat zitten kan al verschil maken.

We hebben het hier nu ook over veiligheidsperceptie. En dat is weer een wezenlijk ander vraagstuk dan feitelijke veiligheid.
pi_218596102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Ow heerlijk dit :D
1947-2016
pi_218596138
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:15 schreef Caland het volgende:

[..]
In die tijden waarin ik in de trein zit vooral kantoorvolk met 95% een businesscard.

Eerste klas helaas alleen tegen een kleine bijbetaling uit eigen zak momenteel :{
Matig ;(
Krijg hem na Covid wel vergoed vanwege een of ander integraal plan om de files tegen te gaan of zo en ben sindsdien de trein echt gaan waarderen :7 .

Scheelt inderdaad enorm wanneer je reist en met name eerste of tweede klas. Dit is wel een vrij treurige statistiek.
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F

Eigenlijk moet je op die risicolijnen een paar beveiligers hebben die in nauw contact staan met politie om de orde te herstellen
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:27:06 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218596172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Matig ;(
Krijg hem na Covid wel vergoed vanwege een of ander integraal plan om de files tegen te gaan of zo en ben sindsdien de trein echt gaan waarderen :7 .

Scheelt inderdaad enorm wanneer je reist en met name eerste of tweede klas. Dit is wel een vrij treurige statistiek.
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F

Eigenlijk moet je op die risicolijnen een paar beveiligers hebben die in nauw contact staan met politie om de orde te herstellen
Ik ga vrij regelmatig met de trein omdat ik hem privé ook mag gebruiken en ervaar zelden gezeik. Vooral heel veel verwarden op de stations, in de treinen eigenlijk niet tot nauwelijks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218596237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ga vrij regelmatig met de trein omdat ik hem privé ook mag gebruiken en ervaar zelden gezeik. Vooral heel veel verwarden op de stations, in de treinen eigenlijk niet tot nauwelijks.
Ik ook verder niet hoor, zelfs niet in op risicolijnen laat in de avond. Maar wij behoren ook niet direct tot de groep die speciale aandacht genieten van het volk dat daar rondhangt.
Voor veel vrouwen schijnt het een regelrechte verschrikking te zijn, dat moeten we niet accepteren als samenleving.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:43:47 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218596280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ook verder niet hoor, zelfs niet in op risicolijnen laat in de avond. Maar wij behoren ook niet direct tot de groep die speciale aandacht genieten van het volk dat daar rondhangt.
Voor veel vrouwen schijnt het een regelrechte verschrikking te zijn, dat moeten we niet accepteren als samenleving.
Lijkt me vooral iets van alle tijden, vroeger was Rotterdam CS zo ongeveer een no go zone toen ze nog dat gure ouwe station hadden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218596338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Lijkt me vooral iets van alle tijden, vroeger was Rotterdam CS zo ongeveer een no go zone toen ze nog dat gure ouwe station hadden.
Mwa de junkies van perron nul en en uit de Pauluskerk waren primair op zoek naar geld voor dope en toch niet naar vrouwen om lastig te vallen dus dat is wel een heel wezenlijk verschil tussen toen en nu.

En eerlijk die shit is (grotendeels) ook gewoon opgelost. Maar ondanks over de gehele linie dalende criminaliteit blijven vrouwen kennelijk vogelvrij. Slechte zaak wel.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:57:54 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218596365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa de junkies van perron nul en en uit de Pauluskerk waren primair op zoek naar geld voor dope en toch niet naar vrouwen om lastig te vallen dus dat is wel een heel wezenlijk verschil tussen toen en nu.

En eerlijk die shit is (grotendeels) ook gewoon opgelost. Maar ondanks over de gehele linie dalende criminaliteit blijven vrouwen kennelijk vogelvrij. Slechte zaak wel.
Niet echt, ook over de linie waar jij het over hebt dalen de incidenten en wordt het gevoel van veiligheid steeds groter.

Al snap ik ook dat dit soort zeldzame gevallen voer voor de onderbuik zijn en vooral koren op de molen van o.a. de usual politici die er politiek gewin uit willen halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218596415
Rond 2010-2012 deed ik zaken met COA, we leverden installaties e.d.

Herrineren jullie die affaire nog van Albayrak?
Toen tijdens en na die affaire is de COA opnieuw neergezet, veel uit de leiding is destijds ontslagen.

In die jaren daarna stond ineens ALLES LEEG. Dat weet ik nog wel.
Al die locaties werd alleen maar leegstaans beheer gedaan. In de regio Noord / Oost waren bijna geen asielopvang meer.

Vanaf 2014 / 2015 is dat weer toegenomen.
Totaal verpauperde panden moesten toen weer helemaal opgelapt worden.

quote:
De hoogste baas destijds was Nurten Albayrak, van Turkse afkomst. Zij was vanaf 2001 plaatsvervangend directeur en vanaf 2004 bestuursvoorzitter van het COA.

Wat er gebeurde:
• In 2011 kwam er veel kritiek op haar leiderschapsstijl: volgens medewerkers zou ze autoritair en intimiderend optreden.
• Er ontstonden spanningen binnen de organisatie en er was onvrede bij de ondernemingsraad.
• Er kwamen berichten in de media over hoge salarissen bij topbestuurders van (semi)overheidsorganisaties, waaronder die van Albayrak.
• Het ministerie van Veiligheid en Justitie onder minister Gerd Leers (CDA) besloot de situatie te onderzoeken.

Gevolg:
• In november 2011 werd Albayrak geschorst.
• Begin 2012 trad ze definitief af (ontslag met een forse afkoopsom).
• Het hele COA-bestuur werd daarna gereorganiseerd en er kwam strakker toezicht vanuit het ministerie.

Daarmee is die periode inderdaad een soort reset geweest van de organisatie, ook omdat het COA rond die jaren te maken kreeg met enorme wisselingen in het aantal asielzoekers, wat de druk op opvanglocaties en beleid verder vergrootte..
Ik denk dat die discussie weer gevoerd moet worden.
COA schoonmaken en dit keer schoonhouden van wangedrag.
Vakman pur sang
pi_218596444
Als je wil weten wat toen de wantoestanden waren:
Pure zelfverrijking:

quote:
^[Je vraag richt zich op wat er precies bekend is over eventuele (financiële) misstanden of onwelgevallige betalingen aan Nurten Albayrak en haar collega’s tijdens haar leiderschap bij het COA. Dit is wat de bronnen laten zien:]({"attribution":{"attributableIndex":"0-0"}})

---

## Salaris en ontslagvergoeding van Nurten Albayrak

- ^[Albayrak ontving een jaarsalaris van circa **¤273.000**, dat ruim boven de zogenoemde balkenendenorm lag.]({"attribution":{"attributableIndex":"0-1"}}) [oai_citation:0‡Wikipedia](https://nl.wikipedia.org/(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Ondanks het te hoge salaris werd dit **niet juridisch teruggevorderd**; het was contractueel vastgelegd en rechtmatig afgesloten door de raad van toezicht.]({"attribution":{"attributableIndex":"426-0"}}) [oai_citation:1‡tweedekamer.nl](https://www.tweedekamer.n(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Ze kreeg géén **ontslagvergoeding** mee. De gebruikelijke 18-maandsalarisvergoeding werd geweigerd omdat het verwijtbaar handelen betrof.]({"attribution":{"attributableIndex":"644-0"}}) [oai_citation:2‡RTL Nederland](https://www.rtl.nl/nederl(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Albayrak eiste later wel **¤352.253,41 ontslagvergoeding** én ¤50.000 voor immateriële schade, maar beide eisen werden door de kantonrechter afgewezen.]({"attribution":{"attributableIndex":"830-0"}}) [oai_citation:3‡Wikipedia](https://nl.wikipedia.org/(...)m_source=chatgpt.com)

---

## Advocaten- en advieskosten bij COA

- ^[Het COA spendeerde tussen 2004 en 2012 ruim **¤13 miljoen aan externe adviseurs en interim-managers**.]({"attribution":{"attributableIndex":"1004-0"}}) [oai_citation:4‡Consultancy.nl](https://www.consultancy.n(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Tarieven voor junior- en middenadviseurs liepen op tot meer dan **¤200 per uur**; enkele topadviseurs verdienden meer dan **¤300.000 per jaar**, met pieken van zelfs **¤389.000** in 2008.]({"attribution":{"attributableIndex":"1176-0"}}) [oai_citation:5‡Consultancy.nl](https://www.consultancy.n(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[In een aparte rapportage werd gemeld dat een adviseur die de reorganisatie begeleidde sinds 2007 **¤1,1 miljoen verdiende** over een periode van vier jaar.]({"attribution":{"attributableIndex":"1387-0"}}) [oai_citation:6‡Consultancy.nl](https://www.consultancy.n(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Dit soort externe kosten veroorzaakten frustratie binnen de organisatie: "Van deze man begreep niemand waarom hij zo goed was dat hij zoveel kon verdienen."]({"attribution":{"attributableIndex":"1566-0"}}) [oai_citation:7‡Consultancy.nl](https://www.consultancy.n(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[Ook werd gerapporteerd dat **37 externe adviseurs** werden ingehuurd tegen hoge tarieven — samen goed voor die ¤13 miljoen.]({"attribution":{"attributableIndex":"1746-0"}}) [oai_citation:8‡Consultancy.nl](https://www.consultancy.n(...)m_source=chatgpt.com)

---

## Vervalsen van werkagenda & rechtszaak

- ^[Albayrak maakte misbruik van haar dienstauto voor privéritten. Ze liet haar secretaresse met terugwerkende kracht fictieve werkafspraken opnemen in haar agenda om de ritten te verdoezelen.]({"attribution":{"attributableIndex":"1906-0"}}) [oai_citation:9‡Wikipedia](https://nl.wikipedia.org/(...)m_source=chatgpt.com)
- ^[In 2016 werd ze veroordeeld tot **100 uur werkstraf** door het gerechtshof wegens **valsheid in geschrifte**.]({"attribution":{"attributableIndex":"2180-0"}}) [oai_citation:10‡NOS](https://nos.nl/artikel/21(...)m_source=chatgpt.com)

---

### Samenvattend overzicht

| Onderwerp | Details |
|-----------------------------|---------|
| **Jaarinkomen Albayrak** | ~¤273.000 per jaar (boven balkenendenorm) |
| **Terugvordering salaris** | Niet mogelijk vanwege rechtsgeldige contracten |
| **Ontslagvergoeding eisen** | ¤352.253,41 ontslagvergoeding + ¤50.000 schade, beide afgewezen |
| **Externe advieskosten COA** | ¤13 miljoen totaal, enkele tarieven > ¤300.000/jaar, ¤389.000 piek |
| **Privégebruik dienstauto** | Vervalste agenda, verdoezeld ritten |
| **Juridische consequenties** | Werkstraf van 100 uur voor valsheid in geschrifte
Wie is er tegenwoordig COA baas?
Vakman pur sang
pi_218596527
Oh die (een van de 3) heeft zijn ontslag al ingediend:
https://www.omroeppenm.nl(...)ls-directeur-bij-coa

De hoogste baas, Milo is een VVDer er lijkt iig een degelijk bestuur te zitten.
Vakman pur sang
pi_218596658
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh die (een van de 3) heeft zijn ontslag al ingediend:
https://www.omroeppenm.nl(...)ls-directeur-bij-coa

De hoogste baas, Milo is een VVDer er lijkt iig een degelijk bestuur te zitten.
Kwam dit bericht daar tegen.

Bijzonder dat je daar nauwelijks van hoort.

https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:28:17 #172
441859 crew  Lenny77
pi_218596680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

Iemand die in een lege coupé bij jou komt zitten doet dat wellicht gewoon omdat verderop het druk wordt en nu kun je in ieder geval kiezen om naar iemand te zitten die niet een uur in de wind stinkt, of uitgebreid een vette hap gaat eten, whatever.

En toch kan dat voor jou voelen als bedreigend/intimiderend. Iets wat bij die ander niet op zal komen omdat die daar een in zijn hoofd redelijke motivatie voor heeft.

Alstublieft zeg :|W
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218596703
quote:

[..]
Dat zie ik ook. In sommige buurlanden zie je echt nauwelijks verwarden op stations en andere openbare locaties. In Nederland weet ik dat ik mijn omgeving moet buitensluiten en alle mensen die mij aanspreken hard moet negeren.
pi_218596713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:30 schreef Ilse10 het volgende:
Dat zie ik ook. In sommige buurlanden zie je echt nauwelijks verwarden op stations en andere openbare locaties. In Nederland weet ik dat ik mijn omgeving moet buitensluiten en alle mensen die mij aanspreken hard moet negeren.
Nou, neem eens een ritje met de metro in LA.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:32:52 #175
441859 crew  Lenny77
pi_218596721
quote:

[..]

Zeer herkenbare post, ervaring genoeg mee.

Mannelijk antwoord hier:
Zit in je hoofd! Als m lekker was dan vond je het wel leuk! Ik ken meer mannen die vernield zijn door vrouwen dan andersom! Is per ongeluk!

;(

Hier is gewoon geen beginnen aan.

Kan het heel misschien zo zijn dat hier op FOK! bijna alleen nette en verstandige mannen rondhangen? Die het zich gewoon NIET kunnen voorstellen hoeveel ongepast gedrag er buiten voorkomt? Omdat het in hun hoofd geen optie is om zo een gedrag te vertonen?

Het IS er! En wij maken het teveel mee.
Ik ben bijna blij dat ik al een stuk ouder ben en niet meer zo in het vizier sta als 20 jaar geleden. Maar voorbij is het absoluut niet.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:33:22 #176
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218596727
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:30 schreef Ilse10 het volgende:

[..]
Nou, succes in Duitsland, België of het VK zou ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:42:34 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218596797
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
...

...
Sorry, maar er zijn precies nul weldenkende, goed bedoelende mannen die uit angst voor walmende mayonaise besluiten in een lege coupé direct naast een onbekende vrouw te gaan zitten. Sterker nog, als er een vrouw tegen mij aan komt schurken op die manier, dan ga ik er vanuit dat die psychische problemen heeft. Bejaarden en kleine kinderen zijn andere gevallen, dan is er een filtertje aan decorum stuk of nog niet ontwikkeld.

Kom op zeg.
pi_218597043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Niet echt, ook over de linie waar jij het over hebt dalen de incidenten en wordt het gevoel van veiligheid steeds groter.

Al snap ik ook dat dit soort zeldzame gevallen voer voor de onderbuik zijn en vooral koren op de molen van o.a. de usual politici die er politiek gewin uit willen halen.
Oh dat laatste ben ik wel met je eens hoor. Lekker alle schuld bij de buut'nloanders leggen en PVV stemmen, veel Hollandser worden de oplossingen niet _O_ .

Maar om nu te spreken van wat willekeurige incidenten en dat het van alle tijden is is wel heel makkelijk. Het is een groot maatschappelijk probleem, zeker in de grote steden.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:10:06 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218597058
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:32 schreef Lenny77 het volgende:
Kan het heel misschien zo zijn dat hier op FOK! bijna alleen nette en verstandige mannen rondhangen? Die het zich gewoon NIET kunnen voorstellen hoeveel ongepast gedrag er buiten voorkomt? Omdat het in hun hoofd geen optie is om zo een gedrag te vertonen?

Waarschijnlijker op basis van het postgedrag: een deel van die figuren is zelf zo'n engerd.

"Maar ik doe toch niks verkeerd :'( !!!"
Huilen dan.
pi_218597082
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou, succes in Duitsland, België of het VK zou ik zeggen.
Frankrijk is ook goed vertoeven. Al scoort Nederland procentueel gezien wel vrij vrij slecht als het specifiek gaat om femicide en vrouwenmoord ten opzichte van andere EU landen.
blablablabla
pi_218597106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:08 schreef Elan het volgende:

Maar om nu te spreken van wat willekeurige incidenten en dat het van alle tijden is is wel heel makkelijk. Het is een groot maatschappelijk probleem, zeker in de grote steden.
Wat maakt de grote steden in dit opzicht anders dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218597152

De politie is begonnen met dreggen bij het asielzoekerscentrum.

https://www.telegraaf.nl/(...)woonde/85985002.html
pi_218597334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat maakt de grote steden in dit opzicht anders dan?
Sociale controle. Als je wat flikt in een dorp ben je de rest van je leven daar de kop van jut. Al zit ik dat programma op De NPO met die uitsmijters te kijken en daar heb ik ook nog geen aflevering gezien waarin geen meiden werden lastig gevallen en/of betast :') Het is een breed maatschappelijk probleem.
blablablabla
pi_218597352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:19 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]

Krijgen ze niet op de inburgeringscursus dat meisjes verkrachten en doodsteken niet mag in Nederland?
pi_218597457
quote:
[ afbeelding ]

Het krijgt wel een hoog: “wat wordt hier verzweeegnn!!?” gehalte zo. :')
Vakman pur sang
pi_218597486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je ziet toch hopelijk wel, ws niet dat dit vaak in een relationele setting is. Daar waar rare mannen geen enkele relatie met de vrouw heeft maar gewoon maar een gevaar is. Random.
Go hard or go home
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:56:11 #187
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218597554
quote:
[ afbeelding ]

Mes en telefoon gevonden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)7-verbleef~a7a90cc5/
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:04:19 #188
367000 roos94
pi_218597608
Lekker dom je mes weggooien :')
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:08:13 #189
441859 crew  Lenny77
pi_218597630
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:
Ja want zijn eerdere acties waren zo slim :|W
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:31:24 #190
486919 Swango
Just saying
pi_218597777
Wat is er gebeurd met de electrische Cowboy fiets, ik lees daar ook niets van terug in de openingspost, of heb ik daar overheen gelezen?
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:33:21 #191
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218597780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh dat laatste ben ik wel met je eens hoor. Lekker alle schuld bij de buut'nloanders leggen en PVV stemmen, veel Hollandser worden de oplossingen niet _O_ .

Het is bizar dat dat de twee smaakjes zijn waar je uit kan kiezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:38:14 #192
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218597877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:

En erger nog: de mannen die je wel meekrijgt, die gaan niet ingrijpen als het mis is, want dan heb jij dat mes in je gezicht staan of word je door 7 man gekopschopt of als je de pech hebt dat je een minderjarige aanpakt, dan heb jij kans op een strafblad.
Dat is ook wel bizar natuurlijk. Maar inderdaad, in de Nederlandse maatschappij moet je gewoon niet ingrijpen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:40:17 #193
56749 BlaZ
pi_218597913
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kunt niet concluderen dat iemand racistisch is doordat hij je aanstaart. Dan snap je de betekenis van racisme simpelweg niet.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:41:30 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218597922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je kunt niet concluderen dat iemand racistisch is doordat hij je aanstaart. Dan snap je de betekenis van racisme simpelweg niet.
Dat is precies het punt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:41:47 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218597925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is ook wel bizar natuurlijk. Maar inderdaad, in de Nederlandse maatschappij moet je gewoon niet ingrijpen.
Mja, je moet donders goed weten wat je doet en helemaal in een chaotische, opgefokte situatie is dat moeilijk. Een vriend van me is eens belaagd door een groep jongeren en heeft in de chaos één goede klap uit kunnen delen. Helaas was daarmee de kaak van een 15-jarige aan gort en mocht hij voor het bankje verschijnen (want denk maar niet dat die ouders zich schaamden voor het gedrag van hun larf).
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:43:24 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218597941
quote:
Nou, het is juist berekenend gedrag. Niet heel geraffineerd, maar dit is dus geen gek die zichzelf totaal niet in de hand heeft gehad. Denk nog steeds dat er een flinke stoornis achter zit verder, maar toch enig besef van consequenties dus (er vanuit gaande dat dit inderdaad zijn mes is).
pi_218597993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is bizar dat dat de twee smaakjes zijn waar je uit kan kiezen.
Tja, populisme is helaas van alle tijden. Het is ook wel een beetje een gebrek aan alternatieven en politieke armoede dat zoveel mensen naar partijen als de PVV afglijden.

Onder Rutte hebben we meerdere moorden door asielzoekers (ook op jongeren) gezien maar beïnvloedde dat de zetelverdeling nauwelijks.

Het meest domme van hoe die mensen reageren is dat al anderhalf jaar lang dit dossier op het bordje lag van nota bene een PVV-minister.
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:47:07 #198
pi_218598002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, het is juist berekenend gedrag. Niet heel geraffineerd, maar dit is dus geen gek die zichzelf totaal niet in de hand heeft gehad. Denk nog steeds dat er een flinke stoornis achter zit verder, maar toch enig besef van consequenties dus (er vanuit gaande dat dit inderdaad zijn mes is).
Dat mes is voor mij nieuw. Dat zou betekenen dat ze neergestoken is?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218598006
quote:
Kan ook nog een willekeurig ander mes zijn. Laats ben ik gaan magneetvissen met mijn neefje in Utrecht en onder elk bruggetje lagen wel meerdere messen.

Kan zijn dat ze voor een misbruik gebruikt zijn maar soms willen jongeren er ook gewoon vanaf omdat ze bang zijn dat hun ouders ze vinden of zo.
blablablabla
pi_218598011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In de persco werd al duidelijk dat zij meermaals in haar hals is gestoken.

Maar je was te druk met bans uitdelen
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:49:49 #201
56749 BlaZ
pi_218598015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is precies het punt.
Er wordt geschreven "minstens zo waarschijnlijk", dan bestaat de mogelijkheid wel degelijk.
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:49:55 #202
pi_218598017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Tja, populisme is helaas van alle tijden. Het is ook wel een beetje een gebrek aan alternatieven en politieke armoede dat zoveel mensen naar partijen als de PVV afglijden.

Onder Rutte hebben we meerdere moorden door asielzoekers (ook op jongeren) gezien maar beïnvloedde dat de zetelverdeling nauwelijks.

Het meest domme van hoe die mensen reageren is dat al anderhalf jaar lang dit dossier op het bordje lag van nota bene een PVV-minister.
En niet zomaar een minister, ik durf wel te stellen de slechtse minister/bestuurder van de afgelopen 10 jaar. Ongelooflijk.

En daar stemmen mensen dan weer op.
pi_218598022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat staat wel in de Britse kranten
Meerdere messteken
Vakman pur sang
pi_218598026
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:53:10 #205
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218598034
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En niet zomaar een minister, ik durf wel te stellen de slechtse minister/bestuurder van de afgelopen 10 jaar. Ongelooflijk.

Het meest trieste is nog dat heel veel mensen er op gestemd hebben.
Zorgelijk wel...

Daarom ook heel belangrijk wat de komende verkiezingen gaan brengen voor uitslag.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:54:00 #206
505120 RedShoe
pi_218598040
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat staat wel in de Britse kranten
Meerdere messteken
Niet in de Nederlandse :?
.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:56:13 #207
486919 Swango
Just saying
pi_218598050
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:54 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Niet in de Nederlandse :?
Kijk eens boven je
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:57:00 #209
56749 BlaZ
pi_218598052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mja, je moet donders goed weten wat je doet en helemaal in een chaotische, opgefokte situatie is dat moeilijk. Een vriend van me is eens belaagd door een groep jongeren en heeft in de chaos één goede klap uit kunnen delen. Helaas was daarmee de kaak van een 15-jarige aan gort en mocht hij voor het bankje verschijnen (want denk maar niet dat die ouders zich schaamden voor het gedrag van hun larf).
Terwijl het gewoon gaat om zelfverdediging. Iedereen kent wel van dit soort gevallen en dit is een van de redenen dat er eigenlijk niemand meer ingrijpt.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:58:04 #210
505120 RedShoe
pi_218598057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:56 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Kijk eens boven je
Ik zie het.

Luguber verhaal. Je moet ook echt wel een beest zijn om dit bij een jong meisje te doen. Ik krijg er nog steeds kippenvel van :{
.
pi_218598061
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Door haar incompetentie en gekibbel zijn er juist meer asielzoekers bijgekomen, want politiek bedrijven in Nederland is compromissen sluiten en dat wilde of kon ze niet en dus gebeurde er niks.
Wat je verder ook van hem en zijn partij moge vinden had zo'n Rutte destijds gehakt van haar beleid en dus van De PVV gemaakt.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:03:05 #212
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218598084
quote:

[..]
Veel stations in steden veranderen zodra het donker wordt wel in een open inrichting ja. Dat is merkbaar verergert afgelopen jaren.
pi_218598097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Veel stations in steden veranderen zodra het donker wordt wel in een open inrichting ja. Dat is merkbaar verergert afgelopen jaren.
De treinen zijn geen haar beter al heb je daar als heteroseksuele man amper last van. Heb wel eens zo'n filmpje gezien waarin ze een blond meisje gingen volgen met een verborgen camera in Rotterdam dat was ronduit shocking.
Om de haverklap nagestaard, achtervolgd, aangesproken. En dat was dan nog overdag. Er lopen echt een hoop freaks rond :r
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:10:37 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218598114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
De treinen zijn geen haar beter al heb je daar als heteroseksuele man amper last van. Heb wel eens zo'n filmpje gezien waarin ze een blond meisje gingen volgen met een verborgen camera in Rotterdam dat was ronduit shocking.
Om de haverklap nagestaard, achtervolgd, aangesproken. En dat was dan nog overdag. Er lopen echt een hoop freaks rond :r
Jeetje, is iemand nastaren nu ook al grensoverschrijdend.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:12:50 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Gelukkig blijven we steevast bezuinigen op de GGZ.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:13:11 #216
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt wel eens een filmpje gezien, ah.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218598139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dat kan afhankelijk van de setting en de manier waarop zeker als zodanig geïnterpreteerd worden ja.

quote:
Seksuele intimidatie kan zich openbaren in (een combinatie van) 3 vormen. Die kunnen de
waardigheid van een persoon aantasten. Ook kan het leiden tot een bedreigende, vijandige, beledigende, vernederende of kwetsende situatie voor het slachtoffer.

Woorden (verbale intimidatie): denk hier aan seksueel getinte opmerkingen, grappen, intieme vragen stellen of toespelingen;
Gebaren, gezichtsuitdrukking (non-verbaal): [b] bijvoorbeeld staren [.b] , seksueel gerichte gebaren, of het tonen van seksueel getinte of pornografische afbeeldingen (ook via mail, WhatsApp of sms);
Direct lichamelijk contact (fysiek): hieronder worden alle vormen van ongewenst lichamelijk contact verstaan. Dit kan een arm om de schouder zijn, beetpakken, knijpen, zoenen, de weg versperren, aanranden of zelfs verkrachten. In iemands ‘comfortzone’ komen kan ook een vorm van fysieke seksuele intimidatie zijn.

blablablabla
pi_218598140
quote:
[ afbeelding ]

Misschien heeft de aangehouden persoon aangeven dat hij het mes daarover die brug heeft gegooid

Het moordwapen kan natuurlijk overal liggen

het kan zelfs al op een vuilnisbelt ergens terecht zijn gekomen

Ik weet niet in hoeverre hoever het moordwapen nog relevant hoeft te zijn in deze zaak.
pi_218598158
quote:

[..]
Hoe kan die persoon zien dat dit hem of haar overkomt? Dat is de vraag. Kan alleen als die persoon zelf aan het nastaren is lijkt me.
pi_218598162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een weekje geleden:

quote:
Jongen komt op voor meisje, wordt zwaar mishandeld door groep in Hilversum

Hilversum
Een 15-jarige jongen is zaterdagavond mishandeld door een groep jongens op de Hilvertsweg in Hilversum. Het slachtoffer kwam op voor een meisje dat door hen werd lastiggevallen, laat de politie dinsdagmiddag weten.
De mishandeling vond plaats rond 22.45 uur, tussen de Diependaalselaan en de Neuweg. Een meisje werd lastiggevallen door de groep jongens, waarna het slachtoffer te hulp schoot.

De jongens keerden zich vervolgens tegen het slachtoffer. Hij kreeg zware klappen en moest naar het ziekenhuis gebracht worden.

Nadat het slachtoffer werd mishandeld, vluchtten de jongens weg. Van één van de daders is een signalement bekend. Hij is lichtgetint, ongeveer 18 jaar en droeg donkergekleurde kleding, waaronder een zwart Gucci-petje. Buurtonderzoek heeft niets opgeleverd.

Ook is het meisje dat werd lastiggevallen niet meer aangetroffen. Zij wordt gezien als waardevolle getuige. De politie is op zoek naar haar. Het gaat om een lichtgetint meisje van rond de 17 jaar met lang en donker haar. Ze droeg een wit topje.
Het meisje in kwestie laat het slachtoffer vooralsnog ook gewoon barsten, want die heeft zich ondanks herhaalde oproepen niet als getuige bij de politie gemeld.
pi_218598165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Je hebt wel eens een filmpje gezien, ah.
Vond ik vrij shockend ja. Je bent namelijk geneigd om te denken dat het allemaal wel meevalt en dat die vrouwen zich niet zo druk moeten maken maar het was eigenlijk constant en behoorlijk agressief.

Maar los daarvan blijkt het ook gewoon uit onderzoek dat 80%van de jonge vrouwen hiermee worstelen.
blablablabla
pi_218598175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een weekje geleden:
[..]
Het meisje in kwestie laat het slachtoffer vooralsnog ook gewoon barsten, want die heeft zich ondanks herhaalde oproepen niet als getuige bij de politie gemeld.
Vast niet om hem te laten stikken maar eerder bang voor de consequenties.
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:25:59 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218598198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Vond ik vrij shockend ja. Je bent namelijk geneigd om te denken dat het allemaal wel meevalt en dat die vrouwen zich niet zo druk moeten maken maar het was eigenlijk constant en behoorlijk agressief.

Maar los daarvan blijkt het ook gewoon uit onderzoek dat 80%van de jonge vrouwen hiermee worstelen.
Je hebt daar toch geen filmpjes of onderzoeken voor nodig? Zo'n beetje iedere vrouw kan je vertellen hoe het eraan toegaat.
Huilen dan.
pi_218598221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Sociale controle. Als je wat flikt in een dorp ben je de rest van je leven daar de kop van jut. Al zit ik dat programma op De NPO met die uitsmijters te kijken en daar heb ik ook nog geen aflevering gezien waarin geen meiden werden lastig gevallen en/of betast :') Het is een breed maatschappelijk probleem.
Junkies en daklozen vanuit de provincie trekken ook naar de stad omdat je daar nou eenmaal de voorzieningen hebt zoals een daklozenopvang, gaarkeukens etc.
pi_218598226
Mes en foon idd gevonden:

quote:
Bij het onderzoek achter een pand van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) aan de Hogehilweg in Amsterdam, heeft de politie een mes en een telefoon gevonden.
pi_218598237
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je hebt daar toch geen filmpjes of onderzoeken voor nodig? Zo'n beetje iedere vrouw kan je vertellen hoe het eraan toegaat.
Als man is het je lastig voor te stellen als het je nooit is overkomen. Had er geheel onterecht ook een beetje een romantisch beeld bij van de bouwvakker die een keertje een mooie vrouw nafloot, big deal zeg...
Maar er zit niet zelden een hele dreigende ondertoon bij die gasten. Zeker als die vrouwen niet reageren. En ook gewoon de mate waarin, op een kwartier lopen drie keer worden aangesproken. Uitgescholden worden voor hoer of bespuugd worden.

Als dat elke dag zo gaat dan kan ik me voorstellen dat je daar helemaal doodziek van wordt.
blablablabla
pi_218598250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:48 schreef Noek het volgende:

[..]
Je ziet toch hopelijk wel, ws niet dat dit vaak in een relationele setting is. Daar waar rare mannen geen enkele relatie met de vrouw heeft maar gewoon maar een gevaar is. Random.
Dat begrijp ik. Mijn punt was dat rare vrouwen wel degelijk een gevaar voor mannen kunnen zijn.

Dat dat gevaar zich op andere manieren en omstandigheden openbaart lijkt me duidelijk. B
pi_218598297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sorry, maar er zijn precies nul weldenkende, goed bedoelende mannen die uit angst voor walmende mayonaise besluiten in een lege coupé direct naast een onbekende vrouw te gaan zitten. Sterker nog, als er een vrouw tegen mij aan komt schurken op die manier, dan ga ik er vanuit dat die psychische problemen heeft. Bejaarden en kleine kinderen zijn andere gevallen, dan is er een filtertje aan decorum stuk of nog niet ontwikkeld.

Kom op zeg.
Ik schreef dan ook niet 'direct naast'. Volgens mij zijn er in de treinen in Nederland heel veel 4 zits plekken. Dus dan zit je tegenover iemand.

Het gaat ook niet om het voorbeeld zelf, dat is misschien niet het beste, maar om het feit dat iets wat iemand doet door jou wellicht als creepy wordt gezien waar de ander gewoon zijn ding doet.
pi_218598301
https://nos.nl/artikel/25(...)achte-van-doden-lisa

Politie vindt mes en telefoon in onderzoek naar verdachte van doden Lisa

De politie heeft een mes en een telefoon aangetroffen in het onderzoek naar degene die wordt verdacht van het doden van de 17-jarige Lisa. Het OM gaat nu onderzoeken of de voorwerpen te maken hebben met de dood van Lisa. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie (OM) aan de NOS na berichtgeving door NU.nl.

Het onderzoek werd gedaan bij het pand van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam waar de verdachte mogelijk woonde. Dat onderzoek vindt onder meer plaats in het water achter het pand.

Het OM wil niet bevestigen of de locatie aan de Hogehilweg ook de plek is waar de verdachte verbleef. Eerder meldde de politie dat de verdachte verbleef op een locatie van het COA in Amsterdam.

De locatie van het COA waar de politie onderzoek doet, is niet ver van de plek waar het lichaam van Lisa werd gevonden.

Avondje uit
Vorige week werd de 17-jarige Lisa uit Abcoude dood aangetroffen in Duivendrecht na een avondje uit. Ze bleek door grof geweld om het leven te zijn gekomen. Enkele dagen later werd een verdachte aangehouden, die sindsdien vastzit.

Gisteren maakte het OM bekend dat de man langer vast blijft zitten en dat hij wordt verdacht van het op gewelddadige wijze doden van Lisa. Zijn identiteit is nog niet vastgesteld door het OM. Volgens het OM is dit vaker het geval met mensen die bij het COA worden opgevangen omdat ze vaak meerdere of juist helemaal geen papieren bij zich hebben.

De man wordt ook verdacht van het mishandelen en seksueel misbruiken van een vrouw eerder.
pi_218598316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:12 schreef Caland het volgende:

[..]
De VVD wilde zelfs nog meer gaan bezuinigen op de zorg.
pi_218598332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Iemand kan het als zodanig ervaren. Dat maakt het alleen geen feit.
pi_218598353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:20 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe kan die persoon zien dat dit hem of haar overkomt? Dat is de vraag. Kan alleen als die persoon zelf aan het nastaren is lijkt me.
Ah, misschien is dit waarom vrouwen rapporteren dat ze maar liever naar beneden kijken in de openbare ruimte. Kijken zou eens verkeerd opgevat kunnen worden...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218598364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De VVD wilde zelfs nog meer gaan bezuinigen op de zorg.
Investeren in zorg is Jodenhaat!!!

Grtz grtz Yesilgöz
pi_218598436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
En wat heeft dat met het kelen van langsfietsende meisjes te maken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218598439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Asbest wordt toch ook gesaneerd in plaats van overal longklinieken uit de grond te stampen? Het is zaak om de bron aan te pakken. Geen enkele asiel/geluksmigrant uit de derde wereld meer welkom en wie zich niet volgens de geldende normen en waarden kan gedragen uitzetten. Het is heel simpel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:51:25 #236
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218598440
quote:

[..]
tiktok

tiktok
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:51:33 #237
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598445
Mooi dat brave kantoorklerken die een keer een schuin grapje maken, nu op dezelfde hoop worden geschoven als een asielzoeker die verkrachtend en moordend de hoofdstad doorgaat :')
pi_218598466
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ah, misschien is dit waarom vrouwen rapporteren dat ze maar liever naar beneden kijken in de openbare ruimte. Kijken zou eens verkeerd opgevat kunnen worden...
Daar hoef je dan nog geen eens vrouw voor te zijn. Bij sommige groepjes jongeren loop ik ook liever een blokje om.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:53:10 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598467
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Asbest wordt toch ook gesaneerd in plaats van overal longklinieken uit de grond te stampen? Het is zaak om de bron aan te pakken. Geen enkele asiel/geluksmigrant uit de derde wereld meer welkom en wie zich niet volgens de geldende normen en waarden kan gedragen uitzetten. Het is heel simpel.
Michael P. gewoon uitzetten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:55:42 #240
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Jongens, Caland heb een autochtoon gevonden tussen alle mohammeds a/b/c/d/e/f en achmeds.

dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:56:22 #241
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218598489
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het IS er! En wij maken het teveel mee.
Ik ben bijna blij dat ik al een stuk ouder ben en niet meer zo in het vizier sta als 20 jaar geleden. Maar voorbij is het absoluut niet.
Leeftijd speelt geen rol...

Vrouw (72) dood gevonden in water bij Tynaarlo, 80-jarige man aangehouden https://www.nu.nl/binnenl(...)man-aangehouden.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:57:08 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jongens, Caland heb een autochtoon gevonden tussen alle mohammeds a/b/c/d/e/f en achmeds.

[ afbeelding ]
Mwah, er ging een aardige waslijst rond van alle gevallen van femicide/vrouwenmoord in de laatste 30 jaar. Denk dat zo'n 80% een Henk-achtige naam had.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:57:31 #243
pi_218598503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook een goed voorbeeld van systeemfalen inderdaad.
pi_218598507
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:56 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Vrouw (72) dood gevonden in water bij Tynaarlo, 80-jarige man aangehouden https://www.nu.nl/binnenl(...)man-aangehouden.html
En, gaat het om autochtonen hier?
Mja
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:58:23 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook een goed voorbeeld van systeemfalen inderdaad.
Ja, dat zie je inderdaad te vaak. Donny M. zelfde laken een pak, die waus uit Suriname in die supermarkt (even zijn naam kwijt).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:00:00 #246
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, er ging een aardige waslijst rond van alle gevallen van femicide/vrouwenmoord in de laatste 30 jaar. Denk dat zo'n 80% een Henk-achtige naam had.
Als je land voor 85% uit autochtonen mannen bestaat maar in de gevangenissen 70% een migratieachtergrond heb. Dan gaat er best wel iets fout met een bepaald type man.

Bij femicide (hip he) kan het zo maar eens zijn dat autochtonen voorop lopen net als bij pedofilie. Maar dat is alleen maar omdat eerwraak/huiselijk geweld en pedofilie binnen de islam in de doofpot gestopt wordt.
pi_218598523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:53 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Daar hoef je dan nog geen eens vrouw voor te zijn. Bij sommige groepjes jongeren loop ik ook liever een blokje om.
Dat is denk ik ook een goede beslissing.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:02:39 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218598540
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:53 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Het meest trieste is nog dat heel veel mensen er op gestemd hebben.
Zorgelijk wel...

Daarom ook heel belangrijk wat de komende verkiezingen gaan brengen voor uitslag.
Wat is jouw stemadvies, zodat we allemaal weer rustig kunnen slapen?
pi_218598549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:57 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En, gaat het om autochtonen hier?
Dat is niet bekend.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:07:06 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598565
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:56 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Heeft Wilders al een tweet de deur uit gedaan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218598568
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat jammer dat je het niet snapt zeg, maakt niet uit hoor.
pi_218598574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is denk ik ook een goede beslissing.
Ja, dat weet ik ook uit ervaring.
pi_218598597
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Heeft Wilders al een tweet de deur uit gedaan?
Nee, alleen over zijn zetels.

twitter
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:11:41 #254
505120 RedShoe
pi_218598602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat is jouw stemadvies, zodat we allemaal weer rustig kunnen slapen?
Ik stem links.
Slaap wel💤
.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:12:02 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218598606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[ x ]
quote:
Een 86-jarige man uit Oud-Alblas die in januari zijn 84-jarige echtgenote probeerde te wurgen is veroordeeld tot een celstraf van achttien maanden, waarvan zes voorwaardelijk. De twee waren bijna zestig jaar getrouwd. Na het uitzitten van zijn celstraf moet Jan H. in een verpleeghuis of verzorgingstehuis met een gespecialiseerde psychiatrische afdeling worden geplaatst. Ook is hem verboden contact te hebben met het slachtoffer.
Vreemd, het is een goede dag om omacide eens aan de kaak te stellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:12:52 #256
505120 RedShoe
pi_218598610
quote:

[..]

[ x ]
Geert is altijd positief O+
.
pi_218598623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mes en foon idd gevonden:
[..]

Dit zegt helemaal niets nog

Ik heb ook weles een telefoon in het water gepleurd en ook weles een mes geloof ik, misschien zelfs een pistool

het gaat erom of deze attributen met deze zaak te maken hebben
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:16:06 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218598624
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:11 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik stem links.
Slaap wel💤
Ja die slapen al jaren
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:16:46 #259
505120 RedShoe
pi_218598628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:15 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik heb ook weles een telefoon in het water gepleurd en ook weles een mes geloof ik, misschien zelfs een pistool

Waarom heb je dat in het water gegooid? Tenminste als het klopt.
.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:17:39 #260
505120 RedShoe
pi_218598635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja die slapen al jaren
Nou mooi voor je :?
.
pi_218598637
quote:

[..]

[ x ]
PVV staat op een miljoen verlies aan kiezers, maar dat vertelt die clown er niet bij
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:21:03 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218598663
Maar om het even uit het politieke te halen want daar gaat hier eigenlijk veel te veel over.

De tijd tussen de verkrachting en de moord, had dit door kordater politieoptreden na die verkrachting anders kunnen lopen, of waren ze er na die verkrachting juist snel bij?
pi_218598669
quote:

[..]

Had je daar iemand mee vermoord?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:24:36 #264
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:21 schreef Tarado het volgende:
Maar om het even uit het politieke te halen want daar gaat hier eigenlijk veel te veel over.

De tijd tussen de verkrachting en de moord, had dit door kordater politieoptreden na die verkrachting anders kunnen lopen, of waren ze er na die verkrachting juist snel bij?
Nee de politie had het op dat moment te druk met meldingen over andere multiculturele misverstanden elders in de stad.
pi_218598706
quote:

[..]

Misschien moet je niet overal zo achterlijk trollen.
pi_218598707
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
bemoei je met je eigen zaken goser

als er iemand op fok sterke reacties plaats dan ben ik het wel
Ik zeg dat alleen omdat iedereen je als een clown behandelt in VBL en ik je altijd wel ok vond en verdedigde. Ik verwachtte gewoon wat meer inhoud maar doe ermee wat je wil makker *;
pi_218598720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Als man is het je lastig voor te stellen als het je nooit is overkomen. Had er geheel onterecht ook een beetje een romantisch beeld bij van de bouwvakker die een keertje een mooie vrouw nafloot, big deal zeg...
Maar er zit niet zelden een hele dreigende ondertoon bij die gasten. Zeker als die vrouwen niet reageren. En ook gewoon de mate waarin, op een kwartier lopen drie keer worden aangesproken. Uitgescholden worden voor hoer of bespuugd worden.

Als dat elke dag zo gaat dan kan ik me voorstellen dat je daar helemaal doodziek van wordt.
In de randstad heel normaal idd.
pi_218598755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Had je daar iemand mee vermoord?
8)7 8)7

Doe normaal joh, maak jij mij nou uit voor moordenaar?

het was gewoon een waterpistool waarmee iemand mij natspoot en die ik afpakte en in het water gooide, voor de duidelijkheid voordat de recherche straks voor me deur staat
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:41:26 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
Mooi dat brave kantoorklerken die een keer een schuin grapje maken, nu op dezelfde hoop worden geschoven als een asielzoeker die verkrachtend en moordend de hoofdstad doorgaat :')
Geloof mij dat er nog een aantal groepen hier tussen zitten. Net alsof de wereld alleen bestaat uit brave kantoormannen en moordende asielzoekers. Als je een vrouw of vriendin hebt, heb je haar wel eens gevraagd hoe ze dat ervaart of is de beleving van een echte vrouw niet relevant voor jou?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:41:42 #270
56749 BlaZ
pi_218598762
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iemand kan het als zodanig ervaren. Dat maakt het alleen geen feit.
Ja, dat kan, maar dan snap je de betekenis van racisme dus niet.
  Spellchecker dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:45:05 #271
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218598781
quote:

Wow klaas
pi_218598785
quote:
Wie niet?
pi_218598789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:39 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
8)7 8)7

Doe normaal joh, maak jij mij nou uit voor moordenaar?

het was gewoon een waterpistool waarmee iemand mij natspoot en die ik afpakte en in het water gooide, voor de duidelijkheid voordat de recherche straks voor me deur staat
Nee, maar er stond dat je een mes en een pistool in het water had gegooid en ik vroeg me af waarom. Oh en ook nog een telefoon.

Als je dat leest dan denk je echt .....waarom?

Tenminste ik denk dat dan wel.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:47:19 #274
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Geloof mij dat er nog een aantal groepen hier tussen zitten. Net alsof de wereld alleen bestaat uit brave kantoormannen en moordende asielzoekers. Als je een vrouw of vriendin hebt, heb je haar wel eens gevraagd hoe ze dat ervaart of is de beleving van een echte vrouw niet relevant voor jou?
Dat is niet echt mijn punt.

SPOILER
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:48:59 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat is niet echt mijn punt.

Als ik in mijn strakke speedo over strand loop krijg ik genoeg blikken in mijn kruis, fluitjes van vrouwen of andere sjans van vrouwen. Maar ook dat is niet echt mijn punt
Dus wat is je punt? Die vrouwen kleden zich op een bepaalde manier dus krijgen ze de aandacht die ze verdienen? Is dat je punt? Denk je dat die ervaring voor mannen en vrouwen hetzelfde is? Doen vrouwen ook al die dingen bij mannen?
pi_218598817
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:45 schreef maily het volgende:

[..]
Wow klaas
Klaas na elk klusje:

dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:52:06 #277
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus wat is je punt? Die vrouwen kleden zich op een bepaalde manier dus krijgen ze de aandacht die ze verdienen? Is dat je punt? Denk je dat die ervaring voor mannen en vrouwen hetzelfde is? Doen vrouwen ook al die dingen bij mannen?
Mijn punt is dat heel deug Nederland nu gaat doen alsof een schuingrapje een groot maatschappelijk probleem is. En dat vrouwen dat niet zouden kunnen handelen, alsof het kleine kinderen zijn. Ik ken genoeg vrouwen die even hard mee lachen of zelfs nog harder.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:53:31 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Mijn punt is dat heel deug Nederland nu gaat doen alsof een schuingrapje een groot maatschappelijk probleem is. En dat vrouwen dat niet zouden kunnen handelen, alsof het kleine kinderen zijn. Ik ken genoeg vrouwen die even hard mee lachen of zelfs nog harder.
Dat zijn pas echte vrouwen natuurlijk, moet je gewoon mee lachen als een gast je gaat achtervolgen of naar je sist. Anders ben je gewoon een kutwijf zonder humor.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:54:27 #279
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat zijn pas echte vrouwen natuurlijk, moet je gewoon mee lachen als een gast je gaat achtervolgen of naar je sist. Anders ben je gewoon een kutwijf zonder humor.
Ik heb het over een schuine grap :') nu haal je weer hele andere zaken erbij.

Meine gute :')
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:56:07 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598842
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik heb het over een schuine grap :') nu haal je weer hele andere zaken erbij.

Meine gute :')
Nou voor veel vrouwen gaat het ook over alles daar juist tussen in dat ze zich onveilig voelen. Maar daar mag het dus niet over gaan?
pi_218598855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben ook zeker toen ik 20, 25 was en er lekker strak en knap uitzag en lange haren had wel eens op indringende wijze benaderd door vrouwen. Zich voor me uitkleden, vrij herhaaldelijk vragen of smeken om seks, etc. Ook als ik daar geen zin in had.

Feit is dat je daar als man gewoon nooit zo mee zit. Ten eerste word je er niet bang van, want vrouwen komen vrijwel nooit agressief over. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze aan je zit of op je springt en dan geef je een duwtje en is het voorbij. Ten tweede zie je het doorgaans als iets positiefs, een compliment.

Ik denk dat dat voor veel vrouwen ook wel kán gelden, als het maar een leuke man is en de aandacht op een positieve manier gebracht wordt. Een glimlach, een knipoog, een gesprekje over iets, als hij je aan het lachen brengt, desnoods zoals vroeger die bouwvakkers deden: fluiten en een ludieke opmerking maken.

Het probleem dat veel van die "gastjes" met hun Gucci-petjes natuurlijk hebben is dat ze gewoon A niet aantrekkelijk zijn, B er creepy uitzien en C hun aandacht ook op een creepy manier brengen met enge geluiden, woorden of zelfs beledigingen zoals "hoertje" ofzo.

Kijk er zijn echt wel vrouwen die graag gezien worden. En dat mag toch ook! En die hebben er vast ook geen probleem mee als een man op een leuke intelligente manier een complimentje maakt of aandacht geeft.

Anyway, dan hebben we het toch ook totaal over iets anders dan waar het hier om gaat? Deze kerel is toch gewoon een psychopaat die allerlei random vrouwen lijkt te hebben aangevallen? Ik vind het gewoon totaal van een andere orde.
Mja
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:02:25 #282
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou voor veel vrouwen gaat het ook over alles daar juist tussen in dat ze zich onveilig voelen. Maar daar mag het dus niet over gaan?
Zeker wel. Maar wederom niet bepaalt mijn punt. Je schiet wel erg in een panische reflex.

quote:
Holwijn ziet die seksistische grapjes ook op sociale media. "Dan schrijven mannen onder berichten van vrouwen: 'terug de keuken in' of 'je kunt beter gaan afwassen'." Ze doen dit volgens hem af als iets lolligs, maar zo'n opmerking straalt uit dat sommige jongens en mannen vrouwen niet als gelijkwaardig zien, zegt Holwijn.
Dit soort gejank haalt het verhaal imho juist onderuit. Alsof vrouwen totaal weerloze wezens zijn :') Dat is mijn punt.

Maar meet je vooral de slachtoffer rol van weerloze vrouw aan, veel succes daarmee :)
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:09:03 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar wederom niet bepaalt mijn punt. Je schiet wel erg in een panische reflex.
[..]
Dit soort gejank haalt het verhaal imho juist onderuit. Alsof vrouwen totaal weerloze wezens zijn :') Dat is mijn punt.

Maar meet je vooral de slachtoffer rol van weerloze vrouw aan, veel succes daarmee :)
Ohja omdat ik wat vind van mannen die vrouwen achtervolgen en intimideren ben ik een weerloos wezen. Fijn dat mannen dan aankomen zetten met voorbeelden van vrouwen die misschien wat overreageren op een grapje dan hoeven we de rest niet aan te horen.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:11:24 #284
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218598935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja omdat ik wat vind van mannen die vrouwen achtervolgen en intimideren ben ik een weerloos wezen. Fijn dat mannen dan aankomen zetten met voorbeelden van vrouwen die misschien wat overreageren op een grapje dan hoeven we de rest niet aan te horen.
Kun jij wel lezen?
Ik stop hier mee hoor, fijne avond.
De tandjes :')
pi_218598937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]

Het gaat niet om wat die gasten roepen maar dat soort posts leggen de basis voor mysogeen gedrag bij jongeren die het lezen, realiseer je je dat wel?
blablablabla
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:15:07 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218598967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kun jij wel lezen?
Ik stop hier mee hoor, fijne avond.
De tandjes :')
Fijne avond, praat eens met je vrouw of vriendin als je die hebt hoe ze dat soort dingen ervaart.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:19:26 #287
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218599007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
Eoa nigeriaan verkracht en vermoord een vrouw en de blanke nederlander moet met zijn benen gesloten in de trein zitten

you cant make this shit up
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218599014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:21 schreef Tarado het volgende:

Ik denk heel snel.

Zo simpel is het niet om een verdachte binnen enkele dagen in de kraag te grijpen.
pi_218599020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat kan, maar dan snap je de betekenis van racisme dus niet.
Tsja, ik ben niet degene die het racisme noemde.
pi_218599021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Lekker "daar moet een piemeltje in" zingen tijdens de introductieweek.

Lekker studentes wegzetten als cum-buckets. Aangeven dat je mokkelfan de nekken moet breken om er je lul in te steken.

Dat soort grappen?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:23:50 #291
459912 FlippingCoin
pi_218599031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:22 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Lekker "daar moet een piemeltje in" zingen tijdens de introductieweek.

Lekker ban
banvraag mag niet
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:24:39 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218599039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk heel snel.

Zo simpel is het niet om een verdachte binnen enkele dagen in de kraag te grijpen.
Het is ook geen kritiek, tenminste nog niet, het is een vraag.
pi_218599052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Daar mag het zeker over gaan. Alleen hoop ik dan wel dat er geen monomening wordt vertoond, waarbij iedereen (al dan niet door peer pressure) gaat vertellen dat een schuine mop niet kan en zorgt voor een onveilig gevoel op straat (even uitgaande van een schuine mop die in gezelschap wordt verteld, niet dat iemand vanachter de bosjes ineens voor je neus springt en een schuine mop gaat vertellen).

De waarheid ligt toch vaak ergens in het midden. En ja, er zijn ook mensen die dingen zien die er niet zijn. Niet alleen mensen die dingen die er wel zijn stug ontkennen.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:32:52 #294
338319 ZarB
Piña colada
pi_218599108
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Eoa nigeriaan verkracht en vermoord een vrouw en de blanke nederlander moet met zijn benen gesloten in de trein zitten

you cant make this shit up
We hebben er ook geen enkel probleem mee om alle mannen te generaliseren. Op insta doen de meeste mannen er vrolijk aan mee. Maar zeg je wat over asielzoekers, oh wee, niet generaliseren he!

Het is.te.triest.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:33:15 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218599112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar mag het zeker over gaan. Alleen hoop ik dan wel dat er geen monomening wordt vertoond, waarbij iedereen (al dan niet door peer pressure) gaat vertellen dat een schuine mop niet kan en zorgt voor een onveilig gevoel op straat (even uitgaande van een schuine mop die in gezelschap wordt verteld, niet dat iemand vanachter de bosjes ineens voor je neus springt en een schuine mop gaat vertellen).

De waarheid ligt toch vaak ergens in het midden. En ja, er zijn ook mensen die dingen zien die er niet zijn. Niet alleen mensen die dingen die er wel zijn stug ontkennen.
Mwah, monomening zie ik niet zo snel gebeuren. Ook voor vrouwen is het verschillend hoe ze bepaalde zaken ervaren. Vrouwen hebben ook verschillende ervaringen. Op wat voor een plek woon je, krijg je veel mannelijke aandacht etc. Misschien dat sommigen ook juist heftig reageren op bepaalde dingen door eerdere ervaringen.

Dingen zien die er niet zijn tja. Het is soms ook moeilijk te raden wat de intentie is van de ander. Als je als vrouw alleen loopt nachts worden veel vrouwen liever niet zo maar aangesproken door vreemden. Neem aan dat veel mannen dat ook wel begrijpen. Als een man zou schreeuwen naar een vrouw op de fiets Hey schatje stop eens! Kan dat zonder nare bedoelingen zijn. Maar denk dat de meeste vrouwen dan even hard door trappen want je weet toch niet zeker met wie je te maken hebt.
pi_218599113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat niet om wat die gasten roepen maar dat soort posts leggen de basis voor mysogeen gedrag bij jongeren die het lezen, realiseer je je dat wel?
Ik denk dat het veel meer in de opvoeding thuis zit. Ik heb dat soort grapjes vaak genoeg gelezen en geen moment heb ik dat anders gezien dan als grappig bedoeld. Laat staan dat ik daardoor misogyne ben geworden.

Hier een vrouw die grappen maakt over mannen:

https://youtube.com/shorts/zNrKIu1yo-o?si=TMdEi3qeir9eEUj9

Heb jij nu het idee dat ze mannen minderwaardig vindt?

Ik denk eerlijk gezegd dat van deze moord een 'mannenprobleem' maken veel eerder duidt op mannen als minderwaardig zien. Dat is namelijk geen grap, maar serieus bedoeld.
pi_218599125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is ook geen kritiek, tenminste nog niet, het is een vraag.
Daarom gaf ik ook antwoord. ;)
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:37:42 #298
459912 FlippingCoin
pi_218599174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:32 schreef ZarB het volgende:

[..]
We hebben er ook geen enkel probleem mee om alle mannen te generaliseren. Op insta doen de meeste mannen er vrolijk aan mee. Maar zeg je wat over asielzoekers, oh wee, niet generaliseren he!

Het is.te.triest.
het is om kotsmisselijk van te worden
pi_218599235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Mwah, monomening zie ik niet zo snel gebeuren. Ook voor vrouwen is het verschillend hoe ze bepaalde zaken ervaren. Vrouwen hebben ook verschillende ervaringen. Op wat voor een plek woon je, krijg je veel mannelijke aandacht etc. Misschien dat sommigen ook juist heftig reageren op bepaalde dingen door eerdere ervaringen.

Dingen zien die er niet zijn tja. Het is soms ook moeilijk te raden wat de intentie is van de ander. Als je als vrouw alleen loopt nachts worden veel vrouwen liever niet zo maar aangesproken door vreemden. Neem aan dat veel mannen dat ook wel begrijpen. Als een man zou schreeuwen naar een vrouw op de fiets Hey schatje stop eens! Kan dat zonder nare bedoelingen zijn. Maar denk dat de meeste vrouwen dan even hard door trappen want je weet toch niet zeker met wie je te maken hebt.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wat ik echter voorbij heb zien komen van de PO is vrij eentonig. Echt de ene na de andere man die wordt geïnterviewd die het een mannenprobleem vindt en die vindt dat mannen er wat aan moeten doen. En zo overduidelijk dat ze zeggen wat ze denken dat ze moeten zeggen (like hell dat als je niet eens je mening durft te geven dat je wel durft in te grijpen als een vrouw wordt belaagd). Niemand die het over asielzoekers heeft (begrijp mij goed, dat vind ik in deze zaak volstrekt idioot, maar we weten ook dat er een aanzienlijk deel is van de Nederlanders die er wel op aanslaat). Geen enkele man die zegt dat hij er toch een probleem mee heeft dat het door sommigen meer of minder op mannen wordt geschoven.

En eerlijk gezegd: ik geloof dat we daardoor alleen maar verder van een oplossing komen. Ook al zijn er domme mening in het debat. Als je die goed kan weerleggen, dan kan je ook zoiets onder de duim krijgen.

Als je met peer pressure gaat afdwingen dat alle mannen in het openbaar netjes het juiste oplepelen, dan worden de grappen niet minder hard in de kleedkamer. Overigens: in de kleedkamer is iedereen de lul. Met name de mensen in de kleedkamer.
pi_218599258
Waarom wordt dit geval van moord door een psychopaat compleet gemixt sexueel getinte nare ervaringen van vrouwen door mannen.
Het een heeft niks met het ander te maken.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')