abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218590857
Interessant stukje uit AD-interview met Bontebal
quote:
Daarover: het kabinet leunt nu nog maar op een vijfde van het parlement, NSC’ers zijn opgestapt. Is het CDA van plan om mee te werken aan een oplossing, bijvoorbeeld door ministers te leveren?

„Zondag heb ik met premier Dick Schoof gebeld. Wat we besproken hebben is vertrouwelijk. Maar u weet dat het CDA altijd verantwoordelijkheid neemt. Al zeg ik ook: in de huidige Tweede Kamer hebben we slechts vijf zetels, dus ons formele kiezersmandaat is nu beperkt. We gaan woensdag eerst maar eens zien waar het kabinet mee komt, daarna kijken we of en hoe we kunnen helpen.”
Misschien wel een goede tussenoplossing voor invulling ministerposten, misschien niet direct steun vanuit het CDA maar het niet tegenhouden van wat ministers met een CDA-verleden (bv. wat mensen uit Rutte-3/4).
pi_218590890
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Interessant stukje uit AD-interview met Bontebal
[..]
Misschien wel een goede tussenoplossing voor invulling ministerposten, misschien niet direct steun vanuit het CDA maar het niet tegenhouden van wat ministers met een CDA-verleden (bv. wat mensen uit Rutte-3/4).
Wat is nou nog de meerwaarde? Over anderhalve maand verkiezingen. Tot die tijd lopende zaken van de rol afhandelen.

Daar een heel groot ding (met ronkende termen als verantwoordelijkheid) van maken is retorisch leuk, maar daar trappen mensen niet in.
pi_218590904
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:54 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wat is nou nog de meerwaarde? Over anderhalve maand verkiezingen. Tot die tijd lopende zaken van de rol afhandelen.

Daar een heel groot ding (met ronkende termen als verantwoordelijkheid) van maken is retorisch leuk, maar daar trappen mensen niet in.
Ik ga er niet vanuit dat we voor de zomer van 2026 een nieuw kabinet hebben en dat is dan toch een jaar waar je het over hebt, dat is wel erg lang voor stilstand.
Ik hoop niet dat jij het idee hebt dat we na verkiezingen automatisch meteen een nieuw kabinet hebben?
pi_218590923
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik ga er niet vanuit dat we voor de zomer van 2026 een nieuw kabinet hebben en dat is dan toch een jaar waar je het over hebt, dat is wel erg lang voor stilstand.
Ik hoop niet dat jij het idee hebt dat we na verkiezingen automatisch meteen een nieuw kabinet hebben?
Het blijft lopende zaken van de rol afhandelen.

Verder geloof ik -net als jij- ook niet in witte rook voor volgende zomer. Een kabinet Wilders of Frans 1 wordt puzzelen.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:01:01 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218590929
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:00 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het blijft lopende zaken van de rol afhandelen.

Verder geloof ik -net als jij- ook niet in witte rook voor volgende zomer. Een kabinet Wilders of Frans 1 wordt puzzelen.
ik denk dat het bontebal 1 gaat worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218590942
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat het bontebal 1 gaat worden
Als in: CDA de grootste?
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:05:28 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218590970
Op 1 na de grootste zou ook wel eens kunnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:05:38 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218590974
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Strafbaarstelling van illegaliteit is wel het stompzinnigste idee dat ik ooit gehoord heb.

Een illegaal wil je gewoon weg hier. Stop je hem in de cel dan is hij dus niet weg.
Klopt waarbij de achtergrond voor de strafbaarheidsstelling een wanhopige greep is om meer juridische mogelijkheden proberen te verkrijgen die illegaal aan te merken immigratie (mede) mogelijk maakt cq in stand houdt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218590994
Een motie van wantrouwen tegen resterende kabinetsleden of tjeenk willink weer inzetten. Net als je denkt dat het allemaal niet meer kan vastlopen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218590996
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet niet. De campagne moet nog losbarsten, mensen zijn nog aan het afwachten: CDA is dan een veilige keuze.

De echte strijd zal denk ik gevoerd worden tussen Wilders en Timmermans.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:12:10 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591035
Ik heb niet het idee dat er van de verzameling mensen die een plek in Den Haag ambieert, überhaupt een regering gevormd kan worden.

Maar het zal wel moeten.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:12:15 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591036
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Als in: CDA de grootste?
Nah. Maar ik denk dat het de enige partij is met voldoende zetels die met droge ogen kan beweren over het midden te kunnen formeren en daarmee zowel links als rechts e.e.a. aan zich kan binden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218591073
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Een motie van wantrouwen tegen resterende kabinetsleden of tjeenk willink weer inzetten. Net als je denkt dat het allemaal niet meer kan vastlopen
En dit allemaal hierom:

quote:
Linkse oppositiepartijen als GroenLinks-PvdA en de SP willen alleen nadenken over steun als het kabinet alsnog een strengere toon gaat aanslaan tegen de Israëlische regering inzake Gaza. NSC-minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken kreeg dat niet voor elkaar omdat hij naar eigen zeggen tegendruk van zijn coalitiegenoten ervoer, waarna hij besloot op te stappen.

Om daarbij de druk op het kabinet hoog te houden, spelen sommige oppositiepartijen met plannen voor een motie van wantrouwen tegen het hele kabinet.
Bananenrepubliek op deze manier. Een onbelangrijk conflict ver weg waar het kabinet een aantal futloze moties moet gaan uitvoeren. Dat is zo belangrijk voor deze partijen. Er zijn een hele hoop andere zaken waar Nederlanders wat aan hebben maar nee hoor, daar valt niet over te praten.

Walgelijk gedrag, ik zou hopen dat de kiezer dit keihard afstraft maar het onderwerp is zo niet boeiend dat men hier ook niet oplet.
pi_218591086
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nah. Maar ik denk dat het de enige partij is die met droge ogen kan beweren over het midden te kunnen formeren en daarmee zowel links als rechts e.e.a. aan zich kan binden.
Kan.
Maar dan krijg je eerst nog Wilders en Timmermans, die beiden een formatiepoging zullen willen doen. Dat zou dan allebei niet moeten slagen, en dan zitten we ergens herfst volgend jaar. Met de derde partij van het land die een poging gaat doen.
pi_218591100
Iedereen ontslaan en vervolgens met gepensioneerde oud-bewindslieden een tijdelijk kabinet vormen, is misschien ook een optie. Ik denk dat misschien nog de makkelijkste oplossing is, want ik vraag mij af of BBB voldoende geschikte ministers kan vinden. En er hangt toch een onsympathiek geurtje rond het VVD-BBB kabinet, ik denk dat veel partijen niet staan te springen om hen uit de brand te helpen. Zeker niet met de verkiezingen op komst. Dan kan je beter een kabinet met oud-knarren hebben die enige afstand tot de huidige politiek hebben.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:22:03 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218591146
bijna prinsjesdag

#zinin
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218591147
twitter

Ik heb hier een slecht gevoel over. Echt verbazend is het voor mij niet omdat bij de vorige peiling het aandeel 'weet niet' erg naar rechts helde.Bij 'weet het nog niet' zit rechts reservoir, bij De Hond tenminste.

Sorry dat ik het zeg: blanco stemmen is ongeveer hetzelfde als Democraten van 2020 die vier jaar later massaal thuis bleven. Daardoor verloor Harris de verkiezingen, niet doordat Trump massaal nieuwe kiezers won @One_of_the_few
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218591175
Link van De Hond zelf:
https://maurice.nl/2025/0(...)n-bewindslieden-nsc/

Midden en progressief verliest.

Extreem-rechts +5 erbij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:29:37 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591209
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:17 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Kan.
Maar dan krijg je eerst nog Wilders en Timmermans, die beiden een formatiepoging zullen willen doen. Dat zou dan allebei niet moeten slagen, en dan zitten we ergens herfst volgend jaar. Met de derde partij van het land die een poging gaat doen.
Ja klopt, het gaat geen pretje worden. Tenzij en masse iets meer op het midden stemmen, maar goed - daar zit niet bijster veel meer als we er vanuit gaan dat onderstaande plaatje nog redelijk actueel is:

pi_218591226
'Het Midden' is niet statisch. Dat verschuift en dit verschuiven is zelfs onderdeel van de radicaal-rechtse strategie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:34:49 #22
323876 michaelmoore
pi_218591253
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
wie het ook wordt de hypotheek rente toeslag gaat er dan wel aan
als ze dan de arbeidskorting op het belastbaar loon dan maar flink omhoog doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218591323
Ze zouden ook eens een extraparlementaire kabinet kunnen doen. c_/
pi_218591328
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Link van De Hond zelf:
https://maurice.nl/2025/0(...)n-bewindslieden-nsc/

Midden en progressief verliest.

Extreem-rechts +5 erbij.
Gaat niet opwaarts met de VVD, hee

Nu nog downnnnnnnnnnn met die prutspartij
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:47:01 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591376
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja klopt, het gaat geen pretje worden. Tenzij en masse iets meer op het midden stemmen, maar goed - daar zit niet bijster veel meer als we er vanuit gaan dat onderstaande plaatje nog redelijk actueel is:

[ afbeelding ]
Het landschap lig sws ver(der) uit elkaar. De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt, NSC bestaat bestaat sws niet meer.

Blijft over een VVD-CDA(=BBB) met gedoogsteun op items van PVV om vervolgens weer in dezelfde minderheids draaimolen te gaan cirkelen. Het zou mij nu verbazen als 2026 zal worden begroet met een regering. VVD zal weinig trek hebben in mee te doen maar zal zich gedwongen voelen om de zg links-"progressieven" geen kans te geven.
Benieuwd dan, om maar een open doel te noemen of een aftrek in hypotheek daarmee een deur tot woningen zal doen dichtslaan.
pi_218591469
quote:
12s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef Vallon het volgende:
De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt
De internationale gemeenschap en ook een partij als CDA is eerder steeds meer naar hen toebewogen. CU zelfs ook, mbt humanitaire hulp.

Waarom is 'links' toch zo besmet. Waarom is het alternatief voor centrum-rechts een duik naar extreem-rechts. In heel veel andere ontwikkelde landen kan een linkse regering of midden-links gewoon wel (en nee, voor altijd is onwenselijk).

Zweden heeft gewoon al Palestina erkend hè? Nou, wat een ramp. Wat een rampzalig en dysfunctioneel land dat Zweden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:54:37 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591471
quote:
12s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het landschap lig sws ver(der) uit elkaar. De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt, NSC bestaat bestaat sws niet meer.

Blijft over een VVD-CDA(=BBB) met gedoogsteun op items van PVV om vervolgens weer in dezelfde minderheids draaimolen te gaan cirkelen. Het zou mij nu verbazen als 2026 zal worden begroet met een regering. VVD zal weinig trek hebben in mee te doen maar zal zich gedwongen voelen om de zg links-"progressieven" geen kans te geven.
Benieuwd dan, om maar een open doel te noemen of een aftrek in hypotheek daarmee een deur tot woningen zal doen dichtslaan.
De geneugten van de culture war: 2x 30 radicale verzamelzetels als centrum + een paar miniscule doorgeradicaliseerde satellieten. Het is om te janken.

maandag 25 augustus 2025 @ 20:54:50 #28
323876 michaelmoore
pi_218591473
JA 21 blijft gaan, veel VVD erbij
BBB gaat ook door
Dilan zal nu wel stapje opzij gaan doen

maandag 25 augustus 2025 @ 20:55:29 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591481
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:18 schreef Jojoke het volgende:
Iedereen ontslaan en vervolgens met gepensioneerde oud-bewindslieden een tijdelijk kabinet vormen, is misschien ook een optie. Ik denk dat misschien nog de makkelijkste oplossing is, want ik vraag mij af of BBB voldoende geschikte ministers kan vinden. En er hangt toch een onsympathiek geurtje rond het VVD-BBB kabinet, ik denk dat veel partijen niet staan te springen om hen uit de brand te helpen. Zeker niet met de verkiezingen op komst. Dan kan je beter een kabinet met oud-knarren hebben die enige afstand tot de huidige politiek hebben.
Die (inmiddels) anti-regering partijen zullen zeker niet gaan willen helpen om daarmee een aandeel te krijgen in de mede door hun veroorzaakte malaise.
Ik zou (top)ambtenaren inzetten die zo met Schoof op een lege winkel passen en waar zaken controversieel zijn, mag de Kamer gaan zeggen wat ze nog moeten inkopen.
Graag wel zodanig dat er steeds weer hoofdelijk wordt gestemd zodat kristalhelder is wie precies zorgt voor welk onmogelijk besluit.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:55:52 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591486
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom is 'links' toch zo besmet.
"Ze snappen het gewone volk niet."
"Ze laten iedereen maar binnen."

O.a.
pi_218591493
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
JA 21 blijft gaan, veel VVD erbij
BBB gaat ook door
Dilan zal nu wel stapje opzij gaan doen

[ afbeelding ]

Heel goed nieuws.
De meerderheid hoeft niet over links te gaan.
pi_218591502
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De geneugten van de culture war: 2x 30 radicale verzamelzetels als centrum + een paar miniscule doorgeradicaliseerde satellieten. Het is om te janken.
Maar als CDA moet kiezen tussen steun van PVV radicalen of steun GL-PvdA radicalen, dan kiezen ze voor de eerste.

Typisch. De Zentrumpartei en Von Papen all over again.

Ondertussen:
https://chrisaalberts.nl/(...)et-politieke-midden/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218591526
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar als CDA moet kiezen tussen steun van PVV radicalen of steun GL-PvdA radicalen, dan kiezen ze voor de eerste.

Typisch. De Zentrumpartei en Von Papen all over again.

Ondertussen:
Dat was vroeger zo.
Maar vergeet niet dat de hele rechtse tak van het CDA inmiddels elders zit.
Bontenbal is bizar links voor het CDA.
En Bontenbal is alles was het CDA heeft.
Bijna Christen Unie gehalte.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:39 #34
323876 michaelmoore
pi_218591536
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Bontenbal is bizar links voor het CDA.

Bijna Christen Unie gehalte.
klopt
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:42 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591539
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Annemarie van Gaal die het fiscale beleid duidt, wat een treurnis
Gewoon klant worden bij de NEM via Sloopdecrisis.nl. Komt alles goed volgens Annemarie.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:03:53 #36
323876 michaelmoore
pi_218591548
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gewoon klant worden bij de NEM via Sloopdecrisis.nl. Komt alles goed volgens Annemarie.
Annemarie wil de huurtoeslag stoppen en de hypotheekrente toeslag handhaven _O- _O- _O-
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:05:35 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591559
quote:

Waarom is 'links' toch zo besmet.
Zijn teveel met zichzelf bezig en niet opportunistisch genoeg.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:06:27 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591568
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Annemarie wil de huurtoeslag stoppen en de hypotheekrente toeslag handhaven _O- _O- _O-
Ze moeten gewoon die Sloopdecrisis.nl fragmenten herhalen bij haar.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:10:31 #39
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591598
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zijn zijn stil of te genuanceerd op de thema's die veel mensen als existentieel ervaren en te luid op thema's waar de meeste mensen geen enkel issue zien.

pi_218591599
quote:

[..]
Is dit kabinet en partijen dan niet vooral met zichzelf bezig? Of hoe JA21 met moeite een balans vindt tussen Coenradie en Nanninga hun profielen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:11:33 #41
323876 michaelmoore
pi_218591611
quote:

[..]
klopt

met stikstof , tegelswippen , biodiversiteit en inclusie kun je maanden druk zijn met rapporten schrijven , niemand die er iets aan heeft maar ok
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:14:59 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591647
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is dit kabinet en partijen dan niet vooral met zichzelf bezig? Of hoe JA21 met moeite een balans vindt tussen Coenradie en Nanninga hun profielen.
Daar moet je niet naar kijken als je meer zetels wilt. Linkse partijen zouden gewoon wat minder braaf moeten zijn. In de tijd van Joop den Uyl en nieuw links waren ze dat namelijk ook niet.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:15:50 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591658
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

met stikstof , tegelswippen , biodiversiteit en inclusie kun je maanden druk zijn met rapporten schrijven , niemand die er iets aan heeft maar ok
De mensen die baat hebben bij het stimuleren van inclusiviteit weer wel (als ze er wat door krijgen).

En dat zijn er best wat.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:16:42 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591671
quote:

[..]
De internationale gemeenschap en ook een partij als CDA is eerder steeds meer naar hen toebewogen. CU zelfs ook, mbt humanitaire hulp.

Waarom is 'links' toch zo besmet. Waarom is het alternatief voor centrum-rechts een duik naar extreem-rechts. In heel veel andere ontwikkelde landen kan een linkse regering of midden-links gewoon wel (en nee, voor altijd is onwenselijk).

Zweden heeft gewoon al Palestina erkend hè? Nou, wat een ramp. Wat een rampzalig en dysfunctioneel land dat Zweden.
Zonder in te gaan op het onderwerp, biedt sec een erkenning van een andere totale chaos met wie/wat precies in de gegeven situatie, geen enkele soelaas noch uitzicht voor mensen in hun situatie zelf.
Dat andere landen dat doen is puur één en alleen bestemd voor eigen binnenlands gebruik onder druk van diverse elementen en heeft ook niets te maken met al of niet daarin ontwikkeld te (willen) zijn.

Terzijde als iemands ongenoegen wordt opgelost met een betekenisloze erkenning of lintje, heeft dat mijn zegen. Woorden kosten immers niets maar ga niet verwachten dat dit iets zal bijdragen, oplossen of situaties anders zal maken. Het is als een leerling een hoog cijfer te geven dat die niet waar heeft gemaakt of een student toelaten tot een studie waar die niet de capaciteiten voor heeft.
pi_218591675
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze zijn zijn stil of te genuanceerd op de thema's die veel mensen als existentieel ervaren en te luid op thema's waarvan de meeste mensen geen enkel issue zien.
Het is ook maar net wat de media laten zien.

Wanneer De Hoop op het thema wonen erin kletst met de groffe penseel is het ook weer niet goed.

Zoals gezegd: dat 44% van de VVD leden tegen voedseldoorlating voor Gaza stemde laten ze niet zien.

Ik houd mijn hart vast (Orban/Trump toestanden zijn écht niet ver weg; deze huidige kabinetscrisis verzwakken het gezag van de instituties alleen maar). Hopelijk is CDA/CU een beetje standvastig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:16:52 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218591677
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dit allemaal hierom:
[..]
Bananenrepubliek op deze manier. Een onbelangrijk conflict ver weg waar het kabinet een aantal futloze moties moet gaan uitvoeren. Dat is zo belangrijk voor deze partijen. Er zijn een hele hoop andere zaken waar Nederlanders wat aan hebben maar nee hoor, daar valt niet over te praten.

Walgelijk gedrag, ik zou hopen dat de kiezer dit keihard afstraft maar het onderwerp is zo niet boeiend dat men hier ook niet oplet.
En toch worden vele topics volgeschreven op FOK! over dit conflict. Denk dat het onderwerp toch wel meer leeft dan je beweert
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218591679
quote:

[..]
Te veel Timmermans, te weinig sociaal beleid.
pi_218591725
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Te veel Timmermans, te weinig sociaal beleid.
Daar is bijv. Westerveld enorm mee bezig.

Zelfs om voor hetzelfde geld betere resultaten te krijgen, en allerlei getreiter en averechtse sabotage weg te krijgen.

Dat het om allerlei redenen niet heel zichtbaar is in de media, dat klopt en herken ik. Heeft een scala aan redenen.

In de realiteit is men met sociaal beleid veel meer bezig dan met regenboogpaden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218591759
quote:

[..]
guttt.... 4 rechtse partijen gingen regeren ...en kregen ruzie en ruzie... Teveel met zichzelf bezig dus.
Daarom verliezen de 3 grootste in de peilingen
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:23:47 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591767
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook maar net wat de media laten zien.

Wanneer De Hoop op het thema wonen erin kletst met de groffe penseel is het ook weer niet goed.

Zoals gezegd: dat 44% van de VVD leden tegen voedseldoorlating voor Gaza stemde laten ze niet zien.

Ik houd mijn hart vast (Orban/Trump toestanden zijn écht niet ver weg; deze huidige kabinetscrisis verzwakken het gezag van de instituties alleen maar). Hopelijk is CDA/CU een beetje standvastig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de PVV buiten een coalitie blijft. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.

maandag 25 augustus 2025 @ 21:24:47 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591777
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
guttt.... 4 rechtse partijen gingen regeren ...en kregen ruzie en ruzie... Teveel met zichzelf bezig dus.
Daarom verliezen de 3 grootste in de peilingen
Met dat "ja maar zij dan" bereik je niet veel.

Blijkbaar is er een grote groep mensen in Nederland die graag gemanipuleerd wil worden. Daar moet links ook maar in voorzien.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:25:47 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591787
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Falco het volgende:

[..]
En toch worden vele topics volgeschreven op FOK! over dit conflict. Denk dat het onderwerp toch wel meer leeft dan je beweert
Dat komt omdat we het gesprek over de mislukte multiculturele samenleving / integratie niet rechtstreeks durven voeren.

pi_218591818
quote:
Bij aanvallen van Israël op het Nasser-ziekenhuis in de Gazastrook zijn vijf journalisten omgekomen. Ze werkten onder meer voor persbureau Reuters, Al Jazeera en NBC News.

Zeker twintig mensen kwamen om het leven bij het bombardement in Khan Younis, meldt Reuters op basis van Palestijnse gezondheidsautoriteiten.
Dit steunen wij met een grote meerderheid in Nederland. Gewoon doorlopen allen.

quote:
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu noemt de aanval op een ziekenhuis in Gaza een "tragisch ongeluk" dat hij "betreurt". Eerder hadden internationale leiders, onder wie de Amerikaanse president Donald Trump, de aanval waarbij vijf journalisten omkwamen bekritiseerd.

"Israël waardeert het werk van journalisten, medisch personeel en alle burgers", laat Netanyahu via X weten. Volgens hem voert het Israëlische leger een "grondig onderzoek" uit naar de aanval op het ziekenhuis.
Nieuw onderzoekje waarvan we uitkomst al weten. Foutje haha sorry.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:29:31 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218591823
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:25 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat komt omdat we het gesprek over de mislukte multiculturele samenleving / integratie niet rechtstreeks durven voeren.
Wat is dit nou voor fucking onzin. Al ruim twintig jaar beheerst dit thema het debat. Heb je onder een steen gelegen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218591847
quote:

[..]
Op Fok?

Dit is niet persoonlijk bedoeld: wat je continu ziet is types als Wierd Duk met 'je kan niks zeggen', om vervolgens gemiddeld vier dagen per week op televisie te verschijnen. Om dan te zeggen wat je zgn. niet mag zeggen.

Zowel GL-PvdA als CDA hebben voor dit probleem een goede paragraaf trouwens, en niet voor het eerst (misschien zitten bepaalde totempalen in de weg, zoals Art 23 en het Kuyperiaanse denken).

Ook zouden mensen natuurlijk moeten bedenken dat een Wilders of Eerdmans geen oplossingen bieden. Dat hardrechtse beoogt het tegendeel.

Sinds 2002 is het elke keer Groundhog Day en elke keer weer rechtse meerderheden en populistische oprispingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:35:02 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591880
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:29 schreef Falco het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor fucking onzin. Al twintig jaar beheerst dit thema het debat. Heb je onder een steen gelegen?
Dat is toch geen debat? Er wordt een beetje naar elkaar geschreeuwd. We zitten al 20 jaar in de loopgraven, waar door de ene kant tot op het debiele af "de buitenlanders" dadert en de andere kant tot op het debiele af "de buitenlanders" slachtoffert.

pi_218591905
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat is toch geen debat? Er wordt een beetje naar elkaar geschreeuwd. We zitten al 20 jaar in de loopgraven, waar door de ene kant tot op het debiele af "de buitenlanders" dadert en de andere kant tot op het debiele af "de buitenlanders" slachtoffert.
Maar we zitten ook op het punt dat er actie komt. De recente Europese migratie policy en grensbewaking liegen er niet om.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:40:39 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591938
Het meeste gezeur over "onze cultuur" gaat over zaken waar de politiek niet eens invloed op heeft.
pi_218591939
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:37 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Maar we zitten ook op het punt dat er actie komt. De recente Europese migratie policy en grensbewaking liegen er niet om.
Ja veel mensen willen veel ruzie en geweld. Lekker rellen!
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:42:44 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591959
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op Fok?

Dit is niet persoonlijk bedoeld: wat je continu ziet is types als Wierd Duk met 'je kan niks zeggen', om vervolgens gemiddeld vier dagen per week op televisie te verschijnen. Om dan te zeggen wat je zgn. niet mag zeggen.
Nee, niet op FOK!. In de politiek.

Mee eens. Hoewel er om dat voor elkaar te krijgen wel eerst speciaal allerlei oproepjes moesten worden opgericht. Ik vind het netto geen winst, maar vooruit.

quote:
Zowel GL-PvdA als CDA hebben voor dit probleem een goede paragraaf trouwens, en niet voor het eerst (misschien zitten bepaalde totempalen in de weg, zoals Art 23 en het Kuyperiaanse denken).

Ook zouden mensen natuurlijk moeten bedenken dat een Wilders of Eerdmans geen oplossingen bieden. Dat hardrechtse beoogt het tegendeel.

Sinds 2002 is het elke keer Groundhog Day en elke keer weer rechtse meerderheden en populistische oprispingen.
Ook voor het grootste deel mee eens, maar feitelijk is Wilders er met de erfenis van Fortuyn vandoor gedaan terwijl de anderen er een beetje bij stonden te pruttelen. Niemand -behalve misschien Pechtold- heeft serieus op de inhoud het narratief van Geert genuanceerd of bestreden. Tegenwoordig komt niemand verder dan mopperen over de toon en "Islamofobie" roepen.

maandag 25 augustus 2025 @ 21:45:24 #61
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591981
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:40 schreef Hexagon het volgende:
Het meeste gezeur over "onze cultuur" gaat over zaken waar de politiek niet eens invloed op heeft.
Ik begrijp dat jij als liberaal dat zegt, maar het verkiezingsprogramma van het CDA bewijst imo wat anders.

maandag 25 augustus 2025 @ 21:46:13 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591991
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik begrijp dat jij als liberaal dat zegt, maar het verkiezingsprogramma van het CDA bewijst imo wat anders.
Noem eens een voorbeeld.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:47:02 #63
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218592003
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld.
Lees het programma :+ Iets met regionale identiteit, streektaal, gebruiken, etc.

pi_218592010
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja veel mensen willen veel ruzie en geweld. Lekker rellen!
Nou.
Er is gewoon (te) veel migratie. 'Wir schaffen das' heeft consequenties gehad.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:47:41 #65
346939 Janneke141
pi_218592013
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat het CDA pretendeert dat het wel kan, maakt het nog niet waar. Sommige CDA'ers verlangen nu eenmaal terug naar de tijd dat de Kerk niet alleen de zondag, maar ook het dagelijks leven in de rest van de week beheerste.
pi_218592039
quote:

[..]
Heeeee 2002 belt......of je die onzin in 2002 wil laten.
De Nederlandse samenleving is niet mislukt. Jij wil graag buitenlanders de schuld geven van de mislukking die je fantaseert.
pi_218592071
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De Nederlandse samenleving is niet mislukt. Jij wil graag buitenlanders de schuld geven van de mislukking die je fantaseert.
Een mislukking is het zowieso. Dat is niet zo zeer de schuld van 'de buitenlanders', maar van clubs als de VVD en PvdA/ GL die doelbewust groepen mensen importeren waarvan je op voorhand weet dat hun cultuur niet compatible is met de onze.
pi_218592073
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar moet je niet naar kijken als je meer zetels wilt. Linkse partijen zouden gewoon wat minder braaf moeten zijn. In de tijd van Joop den Uyl en nieuw links waren ze dat namelijk ook niet.
Aan de linkerkant maakt men zich drukker over Gaza dan over Nederland.
pi_218592105
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee, niet op FOK!. In de politiek.
Het gaat elke verkiezing hierover.

Dat het 'debat' eerder op een kakofonie lijkt klopt, maar dat zie ik vooral veroorzaakt door de Fortuyn hoek en ook de daarop volgende reactie van de media. Dit liep synchroon met opkomst internet en ook commerciële televisie (waar Nederland, itt bijvoorbeeld het VK, geen kwalitatieve eisen aan stelde).

quote:
Mee eens. Hoewel er om dat voor elkaar te krijgen wel eerst speciaal allerlei oproepjes moesten worden opgericht. Ik vind het netto geen winst, maar vooruit.
Ik denk dat velen de verrechtsing van de media sinds Fortuyn onderschatten.

Je had tussen 2006-2014 het programma Pauw&Witteman (VARA!). Keken meer dan een miljoen mensen naar, hogere kijkcijfers dan Vandaag Inside nu. De meest uitgenodigde arabist was Hans Jansen, een PVVer. Dat was de Islam deskundige van de VARA.

Bij DWDD (VARA) waren de meest uitgenodigde gasten Jort Kelder en Sywert van Lienden. Huiseconoom was de redelijk rechtse Mathijs Bouman.

quote:
Ook voor het grootste deel mee eens, maar feitelijk is Wilders er met de erfenis van Fortuyn vandoor gedaan terwijl de anderen er een beetje bij stonden te pruttelen. Niemand -behalve misschien Pechtold- heeft serieus op de inhoud het narratief van Geert genuanceerd of bestreden. Tegenwoordig komt niemand verder dan mopperen over de toon en "Islamofobie" roepen.
Dit deel herken ik wel. Wat me destijds stoorde aan Wouter Bos was dat hij vooral aan zelfbeklag deed.

Nee, een echte sociaal-democraat benoemt ook waar de Fortuyn visie mis loopt. Zowel vwb (illegale) migratie als integratie.

Maar - daar is het weer - ook toen was de media al een behoorlijke sta in de weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218592118
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Falco het volgende:

[..]
Nee, echt niet. Wat er hier geluld wordt is het tegenovergestelde van de samenleving.
pi_218592121
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de linkerkant maakt men zich drukker over Gaza dan over Nederland.
Dit is ook zo'n gelul. Maar goed, in dit topic rennen we kennelijk elke dag zelfde rondjes. Ook al wordt iets weerlegd dan kan je altijd de volgende dag weer zelfde domme take posten enzovoorts.
pi_218592125
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit steunen wij met een grote meerderheid in Nederland. Gewoon doorlopen allen.

Tja, als dit je uitgangspunt is waarom zou je dan nog serieus genomen worden in de poitiek?
pi_218592134
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is ook zo'n gelul.
Alles wat er de afgelopen weken gebeurd is bewijst dat punt. Jij lult er ook alleen maar over.

Er zijn spoeddebatten geweest, terugkomen van reces etc. De afgelopen maanden hebben alleen maar in het teken gestaan van Gaza. Daar draait deze hele 'crisis' om. De kiezer geeft er geen reet om en er zijn nog een hele bak andere crises die men aan zou kunnen pakken. Maar nee hoor, de omnicause gaat voor dus wil men op links niet samenwerken met de VVD. De BBB staat toch buitenspel nu.
pi_218592161
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alles wat er de afgelopen weken gebeurd is bewijst dat punt. Jij lult er ook alleen maar over.
Het is inmiddels zomerreces dus heel veel actualiteit is er niet op politiek vlak. Verder zijn alle andere onderwerpen zoals woningbouw, stikstof, zorg en defensie nog altijd actueel. Er gebeurt alleen weinig omdat de huidige demissionaire kabinet liever de boel traineert dan serieuze plannen maken.
pi_218592187
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is ook zo'n gelul. Maar goed, in dit topic rennen we kennelijk elke dag zelfde rondjes. Ook al wordt iets weerlegd dan kan je altijd de volgende dag weer zelfde domme take posten enzovoorts.

Daarom trappen ze de bijeenkomst af met een verhaal over Gaza.
pi_218592209
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is inmiddels zomerreces dus heel veel actualiteit is er niet op politiek vlak. Verder zijn alle andere onderwerpen zoals woningbouw, stikstof, zorg en defensie nog altijd actueel. Er gebeurt alleen weinig omdat de huidige demissionaire kabinet liever de boel traineert dan serieuze plannen maken.
Dit is gewoon onzin. GL en D66 (en de SP) doen al meer dan een maand niets anders dan de boel traineren door puur op Gaza te focussen. Ze kunnen voor al die dingen die je noemt een spoeddebat aanvragen. Hebben ze niet gedaan. Wel voor Gaza. Dat laat de prioriteiten mooi zien hoor.

Dan heb ik het nog niet eens over de gotspe van het GL congress. Dat had net zo goed het Gaza congress genoemd kunnen worden.
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:09:17 #77
346939 Janneke141
pi_218592231
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er gebeurt alleen weinig omdat de huidige demissionaire kabinet liever de boel traineert dan serieuze plannen maken.
Dat dezen ze toen ze nog niet demissionair waren ook al.
pi_218592232
En dan zijn er ook nog mensen die de publieke omroep 'rechts' plegen te noemen, omdat links-liberalen als Jort Kelder er aan mogen schuiven. De VVD zit samen met D66 in Renew Europe.

De VPRO, ook zo’n mooi voorbeeld. Ooit een bastion van creativiteit, de betere linkse satire en verdieping.
Het afgelopen decennium compleet ingelijfd door D66, met agitprop-focus voor Sigrid Kaag, de echtgenote van Ollongren die er op prime-time Arjen Lubach mocht souffleren, en niet te vergeten Dee zesenzenderbaas Frans Klein.
pi_218592242
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:47 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Nou.
Er is gewoon (te) veel migratie. 'Wir schaffen das' heeft consequenties gehad.
Symptoombestrijding. De mensen die dat zeggen willen weer terug naar het sociale Nederland van vóór de globalisatie. Met de vreemdelingen er uit schoppen ga je dat niet bereiken.
pi_218592257
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:52 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Een mislukking is het zowieso. Dat is niet zo zeer de schuld van 'de buitenlanders', maar van clubs als de VVD en PvdA/ GL die doelbewust groepen mensen importeren waarvan je op voorhand weet dat hun cultuur niet compatible is met de onze.
Grenzen dicht, Nexit en fijn een derdewereldland worden?
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:11:54 #81
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218592259
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het gaat elke verkiezing hierover.
Niet echt. Het gaat over immigratie en daarmee uiteindelijk ook wel over integratie. Maar de kern zit hem niet alleen bij de nieuwkomers.

quote:
Dat het 'debat' eerder op een kakofonie lijkt klopt, maar dat zie ik vooral veroorzaakt door de Fortuyn hoek en ook de daarop volgende reactie van de media. Dit liep synchroon met opkomst internet en ook commerciële televisie (waar Nederland, itt bijvoorbeeld het VK, geen kwalitatieve eisen aan stelde).
Nouja, dat geschreeuw was ook een vorm van activisme zullen we maar zeggen, omdat hen die Fortuyn voorgingen in het beste geval werden genegeerd.

quote:
[..]
Ik denk dat velen de verrechtsing van de media sinds Fortuyn onderschatten.

Je had tussen 2006-2014 het programma Pauw&Witteman (VARA!). Keken meer dan een miljoen mensen naar, hogere kijkcijfers dan Vandaag Inside nu. De meest uitgenodigde arabist was Hans Jansen, een PVVer. Dat was de Islam deskundige van de VARA.

Bij DWDD (VARA) waren de meest uitgenodigde gasten Jort Kelder en Sywert van Lienden. Huiseconoom was de redelijk rechtse Mathijs Bouman.
[..]
Ik kan niet anders zeggen dat ik dat programma mis. Net als het lagerhuis trouwens, maar dat ter zijde.

quote:
Dit deel herken ik wel. Wat me destijds stoorde aan Wouter Bos was dat hij vooral aan zelfbeklag deed.

Nee, een echte sociaal-democraat benoemt ook waar de Fortuyn visie mis loopt. Zowel vwb (illegale) migratie als integratie.

Maar - daar is het weer - ook toen was de media al een behoorlijke sta in de weg.
Het was een nota bene een sociaaldemocraat die er één van de eerste fatsoenlijke boeken over schreef: Paul Scheffer.

pi_218592263
Over Goed Bestuur gesproken. Voorbeeldje van een falende bestuurder.
quote:
BBB-Statenlid Johan van Dommelen heeft een nepverhaal over een wolvenaanval op de Oirschotse Heide op Facebook gedeeld. Tijdens een dropping zou een 14-jarige jongen vrijdagnacht zijn aangevallen door een wolf en met bijtwonden in het ziekenhuis zijn opgenomen. Ook is een citaat van de burgemeester te lezen waarin ze oproept tot voorzichtigheid. Volgens de gemeente Oirschot klopt er niets van het verhaal.
Oeps... dus 2 niet goede bestuurders
quote:
Van Dommelen zegt zelf van tevoren niet te hebben geweten dat het verhaal onjuist is. "Ik kreeg het van een ander Statenlid doorgestuurd. Ik wist niet dat het niet klopte."
pi_218592266
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Symptoombestrijding. De mensen die dat zeggen willen weer terug naar het sociale Nederland van vóór de globalisatie. Met de vreemdelingen er uit schoppen ga je dat niet bereiken.
Het zijn een hoop aannamen.
pi_218592281
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef Mathijsco het volgende:
En dan zijn er ook nog mensen die de publieke omroep 'rechts' plegen te noemen, omdat links-liberalen als Jort Kelder er aan mogen schuiven. De VVD zit samen met D66 in Renew Europe.
Jouw vriend Geert mag ook gewoon komen hoor alleen gaat die liever met een verzameling mongolen naar de Efteling in plaats van met serieuze mensen in gesprek.
pi_218592291
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:12 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het zijn een hoop aannamen.
Wat denk jij er dan mee te bereiken? Struisvogelpolitiek?
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:15:00 #86
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218592299
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bent een prachtig voorbeeld van waar het misgaat. Fijn dat je -onbedoeld waarschijnlijk- mijn punt nog even bevestigt trouwens - dank daarvoor.

pi_218592332
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Grenzen dicht, Nexit en fijn een derdewereldland worden?
Grenzen dicht, op dat punt zitten we al bijna.

Nexit? De Unie begint langzaam zichzelf te hervormen, omdat men zelf ook wel inziet dat de Brusselse moloch niet eeuwig houdbaar blijft: landen haken af.

Derdewereld land worden?
Alsof welvaart parallel loopt met globalisatie. Mind you, de wereld is aan het terugkomen van globalisatie. Amerika trekt zich terug, China is niet meer dat maakland waar je terecht kunt voor al je productie voor nop.
pi_218592341
In het VK wilde de bevolking met de Brexit weer terug naar het Britse rijk. Weer een wereldmacht worden. Ondertussen kan een steeds groter deel van de bevolking het hoofd niet meer boven water houden. De rijken doen het wel goed.
pi_218592349
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:18 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Grenzen dicht, op dat punt zitten we al bijna.

Nexit? De Unie begint langzaam zichzelf te hervormen, omdat men zelf ook wel inziet dat de Brusselse moloch niet eeuwig houdbaar blijft: landen haken af.

Derdewereld land worden?
Alsof welvaart parallel loopt met globalisatie. Mind you, de wereld is aan het terugkomen van globalisatie. Amerika trekt zich terug, China is niet meer dat maakland waar je terecht kunt voor al je productie voor nop.
Dus, terug naar het tijdperk van de VOC? Ook weer een wereldmacht worden? In ons eentje?
pi_218592381
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, terug naar het tijdperk van de VOC? Ook weer een wereldmacht worden? In ons eentje?
Hé?
'De wereld komt terug van globalisatie',en dan de eerste multinational ter wereld aanhalen? Apart.

Zonder gekheid, ik denk dat we teruggaan naar een EEG-achtig Europa.
pi_218592390
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:24 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Hé?
'De wereld komt terug van globalisatie',en dan de eerste multinational ter wereld aanhalen? Apart.

Zonder gekheid, ik denk dat we teruggaan naar een EEG-achtig Europa.
Denk je dat of wil je dat graag? En waarom?
pi_218592393
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jouw vriend Geert mag ook gewoon komen hoor alleen gaat die liever met een verzameling mongolen naar de Efteling in plaats van met serieuze mensen in gesprek.
:D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:56 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218592398
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Badum tsssssj.
Huilen dan.
pi_218592401
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:11 schreef AgLarrr het volgende:
Nouja, dat geschreeuw was ook een vorm van activisme zullen we maar zeggen, omdat hen die Fortuyn voorgingen in het beste geval werden genegeerd.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit nogal is gemythologiseerd. Die discussie en reconstructie past hier niet helemaal, maar laat ik beginnen met de opmerking dat n.b. Lubbers-III en Kok hier speciale posten voor aan maakten (staatssecretarissen én minister). Dat is op zichzelf al een aardig teken.

Misschien een andere keer en elders de discussie.

https://www.trouw.nl/voor(...)eigen-land~bd27f18a/

https://retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/000418a.html
https://retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/000405a.html
https://retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/000421d.html
https://retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/000421a.html

Ik ben er vrij zeker van dat de geschiedenis voor Fortuyn nogal platgeslagen wordt tot "alleen Bolkestein sprak over dit thema" (Bolkestein op zijn beurt kwam op boeklanceringen van Baudet en FvD, steunde Verdonk, leermeester Wilders en ga zo door). Dit is omgevormd tot een radicaal-rechts ondersteunende mythe.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218592415
Omdat de NSC nu ook uit het kabinet is gestapt blijven in mijn idee nog maar 2 opties over.
De eerste is om te kijken of er een 'lijmpoging' gedaan kan worden, als dat pertinent niet zou lukken kan er alleen nog maar snel aan een rompkabinet gewerkt worden.
Daarbij kunnen ook andere bestuurders dan uitgesproken politici in een tijdelijk nieuw kabinet opgenomen worden met als doel om het land bestuurbaar te houden.
Zo'n rompkabinet zal de met name lopende zaken moeten behartigen totdat er weer een nieuw missionair kabinet aantreedt. En dat kan best wel eens tot (in) het nieuwe jaar duren.
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:30:02 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218592424
Van rampkabinet naar rompkabinet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218592439
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Denk je dat of wil je dat graag? En waarom?
Het heeft mijn voorkeur, én ik zie het in de lijn der verwachting liggen.

Europa voelt zelf ook wel aan dat mensen de bureaucratische moloch zat zijn. De Europese Unie krijgt steeds meer aftakkingen en bondjes van landen die gezamenlijk standpunten innemen. Binnen Europa zie je de 'populistische input' groeien.

De NAVO? Niet echt meer een bindende factor.

Om zich staande te houden binnen zo’n klimaat zal de Unie zichzelf op termijn moeten hervormen.
pi_218592445
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Badum tsssssj.
Hey, was je daar weer?
pi_218592447
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef Mathijsco het volgende:
Jort Kelder de FvD donateur (ná "we moeten dominant blank blijven" en zwaaien met Mein Kampf) en met een halfjaarlijks pleidooi voor het censuskiesrecht, of een misogyn columnpje, is natuurlijk niet links-liberaal. In 2016 brak hij een lans voor Trump want "Obama is mislukt". Echt waar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218592463
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het heeft mijn voorkeur, én ik zie het in de lijn der verwachting liggen.

Europa voelt zelf ook wel aan dat mensen de bureaucratische moloch zat zijn. De Europese Unie krijgt steeds meer aftakkingen en bondjes van landen die gezamenlijk standpunten innemen. Binnen Europa zie je de 'populistische input' groeien.

De NAVO? Niet echt meer een bindende factor.

Om zich staande te houden binnen zo’n klimaat zal de Unie zichzelf op termijn moeten hervormen.
Denk je niet, dat de EU zo problematisch is omdat alle nationale kopstukken hun zin willen en een veto hebben? Dat werkt goed voor een sociaal clubje die allemaal samen willen werken, maar ze zijn allemaal steeds rechtser geworden.

Samen sterk, of ieder voor zich en de EU voor ons allen? Wel alle voordelen, geen van de nadelen? Zoals water bij de wijn moeten doen?
pi_218592469
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jort Kelder de FvD donateur (ná "we moeten dominant blank blijven" en zwaaien met Mein Kampf) en met een halfjaarlijks pleidooi voor het censuskiesrecht, of een misogyn columnpje, is natuurlijk niet links-liberaal. In 2016 brak hij een lans voor Trump want "Obama is mislukt". Echt waar.
Jort Kelder, boezemvriend van Rutte, peetvader van de JOVD.

Nou kennen we wel meer liberalen die weleens uitstapjes maken: het blijft een VVD'er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')