abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218590857
Interessant stukje uit AD-interview met Bontebal
quote:
Daarover: het kabinet leunt nu nog maar op een vijfde van het parlement, NSC’ers zijn opgestapt. Is het CDA van plan om mee te werken aan een oplossing, bijvoorbeeld door ministers te leveren?

„Zondag heb ik met premier Dick Schoof gebeld. Wat we besproken hebben is vertrouwelijk. Maar u weet dat het CDA altijd verantwoordelijkheid neemt. Al zeg ik ook: in de huidige Tweede Kamer hebben we slechts vijf zetels, dus ons formele kiezersmandaat is nu beperkt. We gaan woensdag eerst maar eens zien waar het kabinet mee komt, daarna kijken we of en hoe we kunnen helpen.”
Misschien wel een goede tussenoplossing voor invulling ministerposten, misschien niet direct steun vanuit het CDA maar het niet tegenhouden van wat ministers met een CDA-verleden (bv. wat mensen uit Rutte-3/4).
pi_218590890
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Interessant stukje uit AD-interview met Bontebal
[..]
Misschien wel een goede tussenoplossing voor invulling ministerposten, misschien niet direct steun vanuit het CDA maar het niet tegenhouden van wat ministers met een CDA-verleden (bv. wat mensen uit Rutte-3/4).
Wat is nou nog de meerwaarde? Over anderhalve maand verkiezingen. Tot die tijd lopende zaken van de rol afhandelen.

Daar een heel groot ding (met ronkende termen als verantwoordelijkheid) van maken is retorisch leuk, maar daar trappen mensen niet in.
pi_218590904
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:54 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wat is nou nog de meerwaarde? Over anderhalve maand verkiezingen. Tot die tijd lopende zaken van de rol afhandelen.

Daar een heel groot ding (met ronkende termen als verantwoordelijkheid) van maken is retorisch leuk, maar daar trappen mensen niet in.
Ik ga er niet vanuit dat we voor de zomer van 2026 een nieuw kabinet hebben en dat is dan toch een jaar waar je het over hebt, dat is wel erg lang voor stilstand.
Ik hoop niet dat jij het idee hebt dat we na verkiezingen automatisch meteen een nieuw kabinet hebben?
pi_218590923
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik ga er niet vanuit dat we voor de zomer van 2026 een nieuw kabinet hebben en dat is dan toch een jaar waar je het over hebt, dat is wel erg lang voor stilstand.
Ik hoop niet dat jij het idee hebt dat we na verkiezingen automatisch meteen een nieuw kabinet hebben?
Het blijft lopende zaken van de rol afhandelen.

Verder geloof ik -net als jij- ook niet in witte rook voor volgende zomer. Een kabinet Wilders of Frans 1 wordt puzzelen.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:01:01 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218590929
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:00 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het blijft lopende zaken van de rol afhandelen.

Verder geloof ik -net als jij- ook niet in witte rook voor volgende zomer. Een kabinet Wilders of Frans 1 wordt puzzelen.
ik denk dat het bontebal 1 gaat worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218590942
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat het bontebal 1 gaat worden
Als in: CDA de grootste?
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:05:28 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218590970
Op 1 na de grootste zou ook wel eens kunnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:05:38 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218590974
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Strafbaarstelling van illegaliteit is wel het stompzinnigste idee dat ik ooit gehoord heb.

Een illegaal wil je gewoon weg hier. Stop je hem in de cel dan is hij dus niet weg.
Klopt waarbij de achtergrond voor de strafbaarheidsstelling een wanhopige greep is om meer juridische mogelijkheden proberen te verkrijgen die illegaal aan te merken immigratie (mede) mogelijk maakt cq in stand houdt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218590994
Een motie van wantrouwen tegen resterende kabinetsleden of tjeenk willink weer inzetten. Net als je denkt dat het allemaal niet meer kan vastlopen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218590996
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet niet. De campagne moet nog losbarsten, mensen zijn nog aan het afwachten: CDA is dan een veilige keuze.

De echte strijd zal denk ik gevoerd worden tussen Wilders en Timmermans.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:12:10 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591035
Ik heb niet het idee dat er van de verzameling mensen die een plek in Den Haag ambieert, überhaupt een regering gevormd kan worden.

Maar het zal wel moeten.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:12:15 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591036
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Als in: CDA de grootste?
Nah. Maar ik denk dat het de enige partij is met voldoende zetels die met droge ogen kan beweren over het midden te kunnen formeren en daarmee zowel links als rechts e.e.a. aan zich kan binden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218591073
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Een motie van wantrouwen tegen resterende kabinetsleden of tjeenk willink weer inzetten. Net als je denkt dat het allemaal niet meer kan vastlopen
En dit allemaal hierom:

quote:
Linkse oppositiepartijen als GroenLinks-PvdA en de SP willen alleen nadenken over steun als het kabinet alsnog een strengere toon gaat aanslaan tegen de Israëlische regering inzake Gaza. NSC-minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken kreeg dat niet voor elkaar omdat hij naar eigen zeggen tegendruk van zijn coalitiegenoten ervoer, waarna hij besloot op te stappen.

Om daarbij de druk op het kabinet hoog te houden, spelen sommige oppositiepartijen met plannen voor een motie van wantrouwen tegen het hele kabinet.
Bananenrepubliek op deze manier. Een onbelangrijk conflict ver weg waar het kabinet een aantal futloze moties moet gaan uitvoeren. Dat is zo belangrijk voor deze partijen. Er zijn een hele hoop andere zaken waar Nederlanders wat aan hebben maar nee hoor, daar valt niet over te praten.

Walgelijk gedrag, ik zou hopen dat de kiezer dit keihard afstraft maar het onderwerp is zo niet boeiend dat men hier ook niet oplet.
pi_218591086
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nah. Maar ik denk dat het de enige partij is die met droge ogen kan beweren over het midden te kunnen formeren en daarmee zowel links als rechts e.e.a. aan zich kan binden.
Kan.
Maar dan krijg je eerst nog Wilders en Timmermans, die beiden een formatiepoging zullen willen doen. Dat zou dan allebei niet moeten slagen, en dan zitten we ergens herfst volgend jaar. Met de derde partij van het land die een poging gaat doen.
pi_218591100
Iedereen ontslaan en vervolgens met gepensioneerde oud-bewindslieden een tijdelijk kabinet vormen, is misschien ook een optie. Ik denk dat misschien nog de makkelijkste oplossing is, want ik vraag mij af of BBB voldoende geschikte ministers kan vinden. En er hangt toch een onsympathiek geurtje rond het VVD-BBB kabinet, ik denk dat veel partijen niet staan te springen om hen uit de brand te helpen. Zeker niet met de verkiezingen op komst. Dan kan je beter een kabinet met oud-knarren hebben die enige afstand tot de huidige politiek hebben.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:22:03 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218591146
bijna prinsjesdag

#zinin
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218591147
twitter

Ik heb hier een slecht gevoel over. Echt verbazend is het voor mij niet omdat bij de vorige peiling het aandeel 'weet niet' erg naar rechts helde.Bij 'weet het nog niet' zit rechts reservoir, bij De Hond tenminste.

Sorry dat ik het zeg: blanco stemmen is ongeveer hetzelfde als Democraten van 2020 die vier jaar later massaal thuis bleven. Daardoor verloor Harris de verkiezingen, niet doordat Trump massaal nieuwe kiezers won @One_of_the_few
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218591175
Link van De Hond zelf:
https://maurice.nl/2025/0(...)n-bewindslieden-nsc/

Midden en progressief verliest.

Extreem-rechts +5 erbij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:29:37 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591209
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:17 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Kan.
Maar dan krijg je eerst nog Wilders en Timmermans, die beiden een formatiepoging zullen willen doen. Dat zou dan allebei niet moeten slagen, en dan zitten we ergens herfst volgend jaar. Met de derde partij van het land die een poging gaat doen.
Ja klopt, het gaat geen pretje worden. Tenzij en masse iets meer op het midden stemmen, maar goed - daar zit niet bijster veel meer als we er vanuit gaan dat onderstaande plaatje nog redelijk actueel is:

pi_218591226
'Het Midden' is niet statisch. Dat verschuift en dit verschuiven is zelfs onderdeel van de radicaal-rechtse strategie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:34:49 #22
323876 michaelmoore
pi_218591253
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
wie het ook wordt de hypotheek rente toeslag gaat er dan wel aan
als ze dan de arbeidskorting op het belastbaar loon dan maar flink omhoog doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218591323
Ze zouden ook eens een extraparlementaire kabinet kunnen doen. c_/
pi_218591328
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Link van De Hond zelf:
https://maurice.nl/2025/0(...)n-bewindslieden-nsc/

Midden en progressief verliest.

Extreem-rechts +5 erbij.
Gaat niet opwaarts met de VVD, hee

Nu nog downnnnnnnnnnn met die prutspartij
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:47:01 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591376
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja klopt, het gaat geen pretje worden. Tenzij en masse iets meer op het midden stemmen, maar goed - daar zit niet bijster veel meer als we er vanuit gaan dat onderstaande plaatje nog redelijk actueel is:

[ afbeelding ]
Het landschap lig sws ver(der) uit elkaar. De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt, NSC bestaat bestaat sws niet meer.

Blijft over een VVD-CDA(=BBB) met gedoogsteun op items van PVV om vervolgens weer in dezelfde minderheids draaimolen te gaan cirkelen. Het zou mij nu verbazen als 2026 zal worden begroet met een regering. VVD zal weinig trek hebben in mee te doen maar zal zich gedwongen voelen om de zg links-"progressieven" geen kans te geven.
Benieuwd dan, om maar een open doel te noemen of een aftrek in hypotheek daarmee een deur tot woningen zal doen dichtslaan.
pi_218591469
quote:
12s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef Vallon het volgende:
De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt
De internationale gemeenschap en ook een partij als CDA is eerder steeds meer naar hen toebewogen. CU zelfs ook, mbt humanitaire hulp.

Waarom is 'links' toch zo besmet. Waarom is het alternatief voor centrum-rechts een duik naar extreem-rechts. In heel veel andere ontwikkelde landen kan een linkse regering of midden-links gewoon wel (en nee, voor altijd is onwenselijk).

Zweden heeft gewoon al Palestina erkend hè? Nou, wat een ramp. Wat een rampzalig en dysfunctioneel land dat Zweden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:54:37 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591471
quote:
12s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het landschap lig sws ver(der) uit elkaar. De linkerbovenhoek kan wmb met gezien hun rigide Gaza punt al worden geschrapt, NSC bestaat bestaat sws niet meer.

Blijft over een VVD-CDA(=BBB) met gedoogsteun op items van PVV om vervolgens weer in dezelfde minderheids draaimolen te gaan cirkelen. Het zou mij nu verbazen als 2026 zal worden begroet met een regering. VVD zal weinig trek hebben in mee te doen maar zal zich gedwongen voelen om de zg links-"progressieven" geen kans te geven.
Benieuwd dan, om maar een open doel te noemen of een aftrek in hypotheek daarmee een deur tot woningen zal doen dichtslaan.
De geneugten van de culture war: 2x 30 radicale verzamelzetels als centrum + een paar miniscule doorgeradicaliseerde satellieten. Het is om te janken.

maandag 25 augustus 2025 @ 20:54:50 #28
323876 michaelmoore
pi_218591473
JA 21 blijft gaan, veel VVD erbij
BBB gaat ook door
Dilan zal nu wel stapje opzij gaan doen

maandag 25 augustus 2025 @ 20:55:29 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591481
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:18 schreef Jojoke het volgende:
Iedereen ontslaan en vervolgens met gepensioneerde oud-bewindslieden een tijdelijk kabinet vormen, is misschien ook een optie. Ik denk dat misschien nog de makkelijkste oplossing is, want ik vraag mij af of BBB voldoende geschikte ministers kan vinden. En er hangt toch een onsympathiek geurtje rond het VVD-BBB kabinet, ik denk dat veel partijen niet staan te springen om hen uit de brand te helpen. Zeker niet met de verkiezingen op komst. Dan kan je beter een kabinet met oud-knarren hebben die enige afstand tot de huidige politiek hebben.
Die (inmiddels) anti-regering partijen zullen zeker niet gaan willen helpen om daarmee een aandeel te krijgen in de mede door hun veroorzaakte malaise.
Ik zou (top)ambtenaren inzetten die zo met Schoof op een lege winkel passen en waar zaken controversieel zijn, mag de Kamer gaan zeggen wat ze nog moeten inkopen.
Graag wel zodanig dat er steeds weer hoofdelijk wordt gestemd zodat kristalhelder is wie precies zorgt voor welk onmogelijk besluit.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:55:52 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591486
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom is 'links' toch zo besmet.
"Ze snappen het gewone volk niet."
"Ze laten iedereen maar binnen."

O.a.
pi_218591493
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
JA 21 blijft gaan, veel VVD erbij
BBB gaat ook door
Dilan zal nu wel stapje opzij gaan doen

[ afbeelding ]

Heel goed nieuws.
De meerderheid hoeft niet over links te gaan.
pi_218591502
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De geneugten van de culture war: 2x 30 radicale verzamelzetels als centrum + een paar miniscule doorgeradicaliseerde satellieten. Het is om te janken.
Maar als CDA moet kiezen tussen steun van PVV radicalen of steun GL-PvdA radicalen, dan kiezen ze voor de eerste.

Typisch. De Zentrumpartei en Von Papen all over again.

Ondertussen:
https://chrisaalberts.nl/(...)et-politieke-midden/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218591526
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar als CDA moet kiezen tussen steun van PVV radicalen of steun GL-PvdA radicalen, dan kiezen ze voor de eerste.

Typisch. De Zentrumpartei en Von Papen all over again.

Ondertussen:
https://chrisaalberts.nl/(...)et-politieke-midden/
Dat was vroeger zo.
Maar vergeet niet dat de hele rechtse tak van het CDA inmiddels elders zit.
Bontenbal is bizar links voor het CDA.
En Bontenbal is alles was het CDA heeft.
Bijna Christen Unie gehalte.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:39 #34
323876 michaelmoore
pi_218591536
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Bontenbal is bizar links voor het CDA.

Bijna Christen Unie gehalte.
klopt
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:42 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591539
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Annemarie van Gaal die het fiscale beleid duidt, wat een treurnis
Gewoon klant worden bij de NEM via Sloopdecrisis.nl. Komt alles goed volgens Annemarie.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:03:53 #36
323876 michaelmoore
pi_218591548
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gewoon klant worden bij de NEM via Sloopdecrisis.nl. Komt alles goed volgens Annemarie.
Annemarie wil de huurtoeslag stoppen en de hypotheekrente toeslag handhaven _O- _O- _O-
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:05:35 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591559
quote:

Waarom is 'links' toch zo besmet.
Zijn teveel met zichzelf bezig en niet opportunistisch genoeg.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:06:27 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591568
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Annemarie wil de huurtoeslag stoppen en de hypotheekrente toeslag handhaven _O- _O- _O-
Ze moeten gewoon die Sloopdecrisis.nl fragmenten herhalen bij haar.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:10:31 #39
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591598
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zijn zijn stil of te genuanceerd op de thema's die veel mensen als existentieel ervaren en te luid op thema's waar de meeste mensen geen enkel issue zien.

pi_218591599
quote:

[..]
Is dit kabinet en partijen dan niet vooral met zichzelf bezig? Of hoe JA21 met moeite een balans vindt tussen Coenradie en Nanninga hun profielen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:11:33 #41
323876 michaelmoore
pi_218591611
quote:

[..]
klopt

met stikstof , tegelswippen , biodiversiteit en inclusie kun je maanden druk zijn met rapporten schrijven , niemand die er iets aan heeft maar ok
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:14:59 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218591647
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is dit kabinet en partijen dan niet vooral met zichzelf bezig? Of hoe JA21 met moeite een balans vindt tussen Coenradie en Nanninga hun profielen.
Daar moet je niet naar kijken als je meer zetels wilt. Linkse partijen zouden gewoon wat minder braaf moeten zijn. In de tijd van Joop den Uyl en nieuw links waren ze dat namelijk ook niet.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:15:50 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218591658
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

met stikstof , tegelswippen , biodiversiteit en inclusie kun je maanden druk zijn met rapporten schrijven , niemand die er iets aan heeft maar ok
De mensen die baat hebben bij het stimuleren van inclusiviteit weer wel (als ze er wat door krijgen).

En dat zijn er best wat.
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:16:42 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218591671
quote:

[..]
De internationale gemeenschap en ook een partij als CDA is eerder steeds meer naar hen toebewogen. CU zelfs ook, mbt humanitaire hulp.

Waarom is 'links' toch zo besmet. Waarom is het alternatief voor centrum-rechts een duik naar extreem-rechts. In heel veel andere ontwikkelde landen kan een linkse regering of midden-links gewoon wel (en nee, voor altijd is onwenselijk).

Zweden heeft gewoon al Palestina erkend hè? Nou, wat een ramp. Wat een rampzalig en dysfunctioneel land dat Zweden.
Zonder in te gaan op het onderwerp, biedt sec een erkenning van een andere totale chaos met wie/wat precies in de gegeven situatie, geen enkele soelaas noch uitzicht voor mensen in hun situatie zelf.
Dat andere landen dat doen is puur één en alleen bestemd voor eigen binnenlands gebruik onder druk van diverse elementen en heeft ook niets te maken met al of niet daarin ontwikkeld te (willen) zijn.

Terzijde als iemands ongenoegen wordt opgelost met een betekenisloze erkenning of lintje, heeft dat mijn zegen. Woorden kosten immers niets maar ga niet verwachten dat dit iets zal bijdragen, oplossen of situaties anders zal maken. Het is als een leerling een hoog cijfer te geven dat die niet waar heeft gemaakt of een student toelaten tot een studie waar die niet de capaciteiten voor heeft.
pi_218591675
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze zijn zijn stil of te genuanceerd op de thema's die veel mensen als existentieel ervaren en te luid op thema's waarvan de meeste mensen geen enkel issue zien.
Het is ook maar net wat de media laten zien.

Wanneer De Hoop op het thema wonen erin kletst met de groffe penseel is het ook weer niet goed.

Zoals gezegd: dat 44% van de VVD leden tegen voedseldoorlating voor Gaza stemde laten ze niet zien.

Ik houd mijn hart vast (Orban/Trump toestanden zijn écht niet ver weg; deze huidige kabinetscrisis verzwakken het gezag van de instituties alleen maar). Hopelijk is CDA/CU een beetje standvastig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:16:52 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218591677
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dit allemaal hierom:
[..]
Bananenrepubliek op deze manier. Een onbelangrijk conflict ver weg waar het kabinet een aantal futloze moties moet gaan uitvoeren. Dat is zo belangrijk voor deze partijen. Er zijn een hele hoop andere zaken waar Nederlanders wat aan hebben maar nee hoor, daar valt niet over te praten.

Walgelijk gedrag, ik zou hopen dat de kiezer dit keihard afstraft maar het onderwerp is zo niet boeiend dat men hier ook niet oplet.
En toch worden vele topics volgeschreven op FOK! over dit conflict. Denk dat het onderwerp toch wel meer leeft dan je beweert
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218591679
quote:

[..]
Te veel Timmermans, te weinig sociaal beleid.
pi_218591725
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Te veel Timmermans, te weinig sociaal beleid.
Daar is bijv. Westerveld enorm mee bezig.

Zelfs om voor hetzelfde geld betere resultaten te krijgen, en allerlei getreiter en averechtse sabotage weg te krijgen.

Dat het om allerlei redenen niet heel zichtbaar is in de media, dat klopt en herken ik. Heeft een scala aan redenen.

In de realiteit is men met sociaal beleid veel meer bezig dan met regenboogpaden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218591759
quote:

[..]
guttt.... 4 rechtse partijen gingen regeren ...en kregen ruzie en ruzie... Teveel met zichzelf bezig dus.
Daarom verliezen de 3 grootste in de peilingen
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:23:47 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218591767
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook maar net wat de media laten zien.

Wanneer De Hoop op het thema wonen erin kletst met de groffe penseel is het ook weer niet goed.

Zoals gezegd: dat 44% van de VVD leden tegen voedseldoorlating voor Gaza stemde laten ze niet zien.

Ik houd mijn hart vast (Orban/Trump toestanden zijn écht niet ver weg; deze huidige kabinetscrisis verzwakken het gezag van de instituties alleen maar). Hopelijk is CDA/CU een beetje standvastig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de PVV buiten een coalitie blijft. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')