![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat je geblesseerd bent door Strani, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2025 22:39 schreef egeltje1985 het volgende:Ik zit in de trein. Het is een beetje een late trein, maar nog niet diep nachtnet waar alle gekkies samenkomen. Dacht ik.
Op een gegeven moment dacht ik, wat ruik ik toch. Ik ben toch niet in een hondendrol gaan staan? Maar dan zie ik een meneer schuin rechts van me zn been afvegen met een papiertje. Het papiertje kleurt bruin.
Kortom, meneer had waarschijnlijk een ongelukje gehad, en ik ben ik een ander treindeel gaan zitten.

Oh wat gruwelijk
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:47:13
H_T
2733
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2025 22:39 schreef egeltje1985 het volgende:Ik zit in de trein. Het is een beetje een late trein, maar nog niet diep nachtnet waar alle gekkies samenkomen. Dacht ik.
Op een gegeven moment dacht ik, wat ruik ik toch. Ik ben toch niet in een hondendrol gaan staan? Maar dan zie ik een meneer schuin rechts van me zn been afvegen met een papiertje. Het papiertje kleurt bruin.
Kortom, meneer had waarschijnlijk een ongelukje gehad, en ik ben ik een ander treindeel gaan zitten.

Jemig

Dat zou ik ook doen!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
Ik hoefde niet te tanken, want ik was op de fiets.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
Wel weer veilig thuis inmiddels, mocht iemand zich dat afvragen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 14:10 schreef Strani het volgende:Net voor over een paar weken een hotelletje geregeld in Madrid om als uitgangspunt te gebruiken voor dagtrips naar Segovia en Toledo, twee belangrijke steden in de Spaanse geschiedenis. En dan nog een museum in Madrid bezoeken, ik denk het Thyssen

Dit stond allemaal al een tijdje op m'n verlanglijstje om te doen dus ik heb er veel zin in!
Segovia is dat grote aquaduct toch? Toledo lijkt me ook een mooie dagtrip. Het Frans Thyssen Museum ken ik niet, maar ook daar veel plezier!
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 14:21 schreef Strani het volgende:[..]
Ja precies! Het aquaduct en ook het paleis waar de 'reyes católicos' Isabel van Castilla en Fernando van Aragón huisden. Onder hun bewind werd Spanje feitelijk één.
Haha

Nee dit Thyssen zou je het tweede belangrijkste museum van Madrid kunnen noemen. Ik ben vorig jaar al naar het Prado geweest maar het Thyssen heeft ook een erg mooie collectie

Dat klinkt goed. Al is Madrid sowieso een leuke stad om te bezoeken.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Inderdaad erg mooi daar! Ik heb daar begin dit jaar voor het eerst gewandeld, bij Lage Vuursche. Kon je de 20 km goed volhouden?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 16:13 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
Ja was wel goed vol te houden. Ik wandel niet echt veel, heb wel wandelschoenen maar doe die meer aan naar festivals.

op een gegeven moment door de bossen was ik er wel een beetje klaar mee, maar toch wel blij dat ik de 20 heb gedaan en niet de 10, dat was niet echt een uitdaging geweest.
Fijn
10 wandel ik ook makkelijk. Maar daarna wordt het rap minder, door rugklachten. Wil ik langer lopen dan 12-15 km dan moet ik wel voldoende rustmomenten pakken. Mijn rug begint op een gegeven moment zo zeer te doen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 17:33 schreef Arizona het volgende:Vraagje: ik heb de TV aan en er is Motorsport op TV. Van die mensen die rondjes rijden door de modder. Zijn er echt mensen die dit kijken? En dan niet omdat het er toevallig op is maar omdat ze het leuk vinden? Het is best vaak te zien op Studio Sport.
Er zal wel markt voor zijn. Geen idee wat de kijkersaantallen zijn. Sinds 2025 heeft het in Nederland wel een olympische status.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 16:13 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
Ja was wel goed vol te houden. Ik wandel niet echt veel, heb wel wandelschoenen maar doe die meer aan naar festivals.

op een gegeven moment door de bossen was ik er wel een beetje klaar mee, maar toch wel blij dat ik de 20 heb gedaan en niet de 10, dat was niet echt een uitdaging geweest.
Het is fijner wandelen door de bossen dan over het industrieterrein, maar als je uren aan een stuk over vlakke paden tussen de bomen wandelt, verlang je inderdaad weleens naar een uitzichtspunt of open plek voor de variatie.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 17:52 schreef H_T het volgende:[..]
Welke variant precies? Bij de brommers in de blubber zijn er een paar Nederlanders best goed en dat trekt altijd kijkers
Die met Herlings en Gasjer!
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 16:13 schreef Arizona het volgende:We hebben vanmiddag trouwens nog een rondje over de Sallandse Heuvelrug gewandeld. Zo mooi daar nu, de heide staat nog volop in bloei

Ja, bloeiende heide vind ik ook een prachtig gezicht
Vorig jaar waren we in de bloeiperiode op de Brunssumerheide, dat is ook zo’n mooi glooiend gebied met kilometerslange heidevelden.
quote:
Op zondag 24 augustus 2025 17:52 schreef H_T het volgende:[..]
Welke variant precies? Bij de brommers in de blubber zijn er een paar Nederlanders best goed en dat trekt altijd kijkers
In korfbal, marathonschaatsen en klaverjassen zijn WE ook goed, maar dat trekt ook geen kijkers
Al is dat blubberbrommeren volgens mij in Brabant best populair.