https://nos.nl/artikel/25(...)-voedselvergiftigingquote:Nederlandse broers (15 en 17) overleden in Turkije, mogelijk voedselvergiftiging
In Turkije zijn twee Nederlandse broers van 15 en 17 jaar overleden. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Hun vader ligt in het ziekenhuis. Over zijn toestand is nog niets bekend.
Het ministerie verleent consulaire bijstand en zegt in contact te staan met de familie en de lokale autoriteiten, die de doodsoorzaak onderzoeken.
Mogelijk zijn de broers overleden door voedselvergiftiging. Volgens Turkse media werden ze dood aangetroffen in een hotel in Istanbul, waar zij samen met hun vader op vakantie waren. De avond ervoor zouden de twee hebben gegeten in een restaurant in de uitgaanswijk Taksim. De vader heeft daar niet gegeten, meldt de krant Hurriyet.
Vader in kritieke toestand
De volgende ochtend sloeg hotelpersoneel alarm nadat er vreemde geluiden uit de hotelkamer waren gekomen. Vervolgens werden de lichamen van de broers gevonden. Medische hulp mocht niet baten. Hun vader werd in kritieke toestand aangetroffen, hij was in shock.
Onderzoek moet uitwijzen of het om een voedselvergiftiging gaat. Er zouden geen sporen van geweld zijn gevonden.
Ik las 'culinaire' bijstandquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Het ministerie verleent consulaire bijstand
Hij schrok zich letterlijk bijna doodquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Arme jongens, vader had niets gegeten maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis???
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:15 schreef Marsenal het volgende:
Dit klinkt als een klus voor Gordon Ramsay!
Bij botulisme kunnen kleine hoeveelheden al dodelijk zijn. Dat kan je bijvoorbeeld krijgen bij (verkeerd) ingemaakt voedsel in weckpotten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Voedselvergiftiging voelt altijd alsof je bijna dood gaat, maar meestal is dit niet dodelijk. Wat hebben ze in hemelsnaam op? Kogelvis?
Ja dan zou je zeggen dat het geen voedselvergiftiging is, maar wellicht is de man ingestort na het nieuws.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Arme jongens, vader had er niet gegeten maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis???
Vraag is ook als het inderdaad van een restaurant kwam of dit alles is of er nog meer gasten waren met soortgelijke verschijnselen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Voedselvergiftiging voelt altijd alsof je bijna dood gaat, maar meestal is dit niet dodelijk. Wat hebben ze in hemelsnaam op? Kogelvis?
quote:
Fokdetectives aan de slag dan maar!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zat er voor virus of bacterie in dat eten dan?
Ik bedoel, van welk virus of van welke bacterie ga je meteen dood? Zo bedoelde ik het.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[..]
Fokdetectives aan de slag dan maar!
Er is er eentje waarmee je nieren stuk gaan, dat weet ik wel. Verder zal het wel een combinatie van factoren zijn? Of als je bloedvergiftiging oploopt ervan, dan ben je ook wel binnen 2 dagen kaput.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik bedoel, van welk virus of van welke bacterie ga je meteen dood? Zo bedoelde ik het.
‘Er had zich naderhand niemand gemeld’quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:46 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vraag is ook als het inderdaad van een restaurant kwam of dit alles is of er nog meer gasten waren met soortgelijke verschijnselen.
Jezusquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
https://www.google.com/se(...)1280&bih=607&dpr=1.5
De reviews van het hotel waar ze verbleven
[ afbeelding ]
Ik weet het type mensen die het waren niet maar in de Turkse krant staat het en dat waren geen typische Nederlanders.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Hadden ze de reviews maar gelezen, die review van een maand geleden zegt letterlijk 'het is gevaarlijk voor je gezondheid en gewoonweg walgelijk' .quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het hotel heeft er niks mee te maken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hadden ze de reviews maar gelezen, die review van een maand geleden zegt letterlijk 'het is gevaarlijk voor je gezondheid en gewoonweg walgelijk' .
Nouja, het is geen rare reactie om in complete shock te raken als je ziet dat je beide kinderen ineens dood zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:28 schreef Tourniquet het volgende:
Voedselvergiftiging wordt dus onderzocht, maar is nog niet zeker.
Vreemd verhaal wel en roept wat vragen op. Hoe zit het met de andere bezoekers van het restaurant? Sliep die vader op dezelfde kamer als de jongens? Waardoor is hij in shock geraakt? Waarom heeft hij geen alarm kunnen slaan?
Grappig dat mensen ook meteen de aanname maken dat het eten ook van het hotel was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Hindoestaans blijkbaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet het type mensen die het waren niet maar in de Turkse krant staat het en dat waren geen typische Nederlanders.
Wat zijn het Roma ofzo?
Desalniettemin een treurig verhaal, en voor die vader een verschrikking.
https://en.haberler.com/t(...)hotel-room-18971666/quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet het type mensen die het waren niet maar in de Turkse krant staat het en dat waren geen typische Nederlanders.
Wat zijn het Roma ofzo?
Desalniettemin een treurig verhaal, en voor die vader een verschrikking.
Dat is waar, ik bedenk me nu dat die “vreemde geluiden” die het hotelpersoneel hoorde ook van de vader afkomstig zouden kunnen zijn geweest na het aantreffen van zijn zoons.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, het is geen rare reactie om in complete shock te raken als je ziet dat je beide kinderen ineens dood zijn.
Die kon het allemaal niet behappenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Arme jongens, vader had er niet gegeten maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis???
Die heeft ook heel wat moeten slikken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Zie eerdere gevallen van voedselvergiftiging . Botulisme,salmonella,e.col of listeria kan heel snel gaan bijvoorbeeld. Kan van alles zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tjonge...wat eet je dan in een restaurant waar je een paar uur later al aan sterft?
Maar ook beide zo hevig ziek?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zie eerdere gevallen van voedselvergiftiging . Botulisme,salmonella,e.col of listeria kan heel snel gaan bijvoorbeeld. Kan van alles zijn geweest.
NWS / Jong echtpaar sterft op huwelijksreis.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zie eerdere gevallen van voedselvergiftiging . Botulisme,salmonella,e.col of listeria kan heel snel gaan bijvoorbeeld. Kan van alles zijn geweest.
Snel erwtensoep en boerenkool met rookworst laten aanrukken.quote:
Het kan ook zijn dat door de voedselvergiftiging en de bijbehorende leegloop er een tekort aan elektrolyten is ontstaan. Als je er een niet-ontdekte onderliggende kwetsbaarheid bij hebt (en er zijn een hoop mensen die dat niet weten van zichzelf) kan het ook heel ongelukkig aflopen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Goede reclame voor het hotel ook dat hun personeel ingescande paspoortfoto's verkoopt aan de pers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ook fijn dat Turkse media gewoon alle namen en foto's gewoon online flikkert
Je zal als familie dit nieuws maar via de media vernemen...
Christus wat een reviews. Dat geeft toch al aan dat je daar niet heen wiltquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Je beide kinderen dood.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:28 schreef Tourniquet het volgende:
Voedselvergiftiging wordt dus onderzocht, maar is nog niet zeker.
Vreemd verhaal wel en roept wat vragen op. Hoe zit het met de andere bezoekers van het restaurant? Sliep die vader op dezelfde kamer als de jongens? Waardoor is hij in shock geraakt? Waarom heeft hij geen alarm kunnen slaan?
De prijs zal er ook naar zijn lijkt me. Ze zullen wellicht het goedkoopste kamertje van Istanbul gezocht hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Christus wat een reviews. Dat geeft toch al aan dat je daar niet heen wilt
Kan ook gewoon zo'n na het stappen hap zijn, staat dat het in een uitgaanswijk was. Dan snap ik dat pa er niet bij was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:32 schreef TweedeKlum het volgende:
De vraag is natuurlijk waarom pa niet meeat in dat restaurant.
Waarom is dat restaurant dan niet gesloten?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hadden ze de reviews maar gelezen, die review van een maand geleden zegt letterlijk 'het is gevaarlijk voor je gezondheid en gewoonweg walgelijk' .
Dit gaat over het hotel volgens mij. Bij welk restaurant ze (alleen de jongens volgens mij) hebben gegeten is niet bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom is dat restaurant dan niet gesloten?
Het is zo vies dat zelfs de kakkerlak dood is gegaan. Op de foto die ik helaas niet geplaatst krijg.
https://www.nu.nl/buitenl(...)r-in-ziekenhuis.htmlquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:34 schreef Lenny77 het volgende:
Je zou toch denken dat die jongens de hele nacht over de wc hebben gehangen? Dat moet die vader dan toch ook geweten hebben? Op een bepaald moment bel je de ambulance als je ziet dat ze weg beginnen te vallen.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze stilletjes en onverwacht in hun slaap zijn gestorven en dat de vader er in de ochtend pas bij uit is gekomen.
Plus er zijn geen meldingen van anderen die doodziek zijn geworden..
Ergens gaat er een red flag af bij mij.
Lekker buurtje om te overnachten ook. Of ziet heel Istanboel er zo uitquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee; nooit geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Lekker buurtje om te overnachten ook. Of ziet heel Istanboel er zo uit
Het is daar heel normaal om de families via de media te informeren omdat de begrafenis binnen 24 uur is en snelheid belangrijker is dan de route van het bericht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ook fijn dat Turkse media gewoon alle namen en foto's gewoon online flikkert
Je zal als familie dit nieuws maar via de media vernemen...
Want op vakantie eet je altijd met elkaar samen. Dat is een ongeschreven regel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:32 schreef TweedeKlum het volgende:
De vraag is natuurlijk waarom pa niet meeat in dat restaurant.
quote:Twee Nederlandse broers zijn in een hotel in Istanbul om het leven gekomen. Hun dood heeft geleid tot een grootschalig onderzoek door de Turkse autoriteiten. De vader is momenteel in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Dat melden verschillende Turkse media, waaronder Hurriyet.
Volgens de eerste berichten verbleven vader Rashid Mohammed Ajoeb (57) en zijn zonen Mohammed Jamil Yusuf (17) en Mohammed Yazdani (15) in een hotel in de wijk Fatih. Nadat er ’s ochtends geen nieuws uit de kamer kwam, alarmeerde het hotelpersoneel de politie en medische teams. De twee jongens bleken te zijn overleden, terwijl hun vader bewusteloos werd aangetroffen en naar het ziekenhuis werd gebracht.
Een hotelmedewerker vertelt aan Hurriyet dat hij ging kijken of er nog leven was in de hotelkamer. Toen hij binnenkwam, merkte hij dat de lichamen van de broers al koud waren. De vader was volgens de hotelmedewerker in shock.
De politie is een grootschalig onderzoek gestart, waarbij de beveiligingscamera’s van het hotel worden bekeken en monsters uit de eetzaal worden geanalyseerd. Hoewel de mogelijkheid van vergiftiging wordt onderzocht, sluit de politie geen enkel scenario uit. Het Nederlandse consulaat-generaal zou de situatie nauwlettend in de gaten houden.
Ik heb wat nieuwsberichten gecombineerd (nou ja, Chad dan)quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[..]
Fokdetectives aan de slag dan maar!
quote:gisteravond, tijd onbekend, Taksim (Istanbul):
Vader Rashid Mohammed Ajoeb (57) en zoons Mohammed Jamil Yusuf (17) en Mohammed Yazdani (15) gaan op pad en eten avondeten.
⚠️ Tegenstrijdigheid: dit bericht impliceert dat de vader óók heeft meegegeten, terwijl het eerdere bericht stelt dat hij níet heeft meegegeten.
Gisteravond/nacht), tijd onbekend, Grand Sami Hotel, Hamam Street, Fatih (Istanbul):
Terugkeer naar het hotel; daarna worden zij ziek.
Volgende ochtend, Grand Sami Hotel (kamer), Fatih (Istanbul):
Hotelpersoneel hoort geluiden uit de kamer en gaat naar binnen.
⚠️ Tegenstrijdigheid: hier “ochtenduren”; eerder werd binnengaan rond ±12:00 (check-out) gemeld.
Dezelfde ochtend,Grand Sami Hotel (kamer), Fatih (Istanbul):
Twee kinderen worden bewegingsloos op de vloer aangetroffen; de vader is in slechte toestand.
⚠️ Tegenstrijdigheid: dit bericht zegt beide kinderen op de vloer; eerder: één op de grond en de ander in bed.
Kort daarna, ochtend, Grand Sami Hotel, Fatih (Istanbul):
Politie en medische teams arriveren; eerste onderzoek: de twee kinderen zijn ter plaatse overleden; vader per ambulance naar het ziekenhuis.
Daarna, tijd onbekend, Fatih (Istanbul):
Vader verklaart aan medisch personeel dat ze na het avondeten naar het hotel terugkeerden en vervolgens ziek werden.
⚠️ Tegenstrijdigheid: ondersteunt de lezing dat vader heeft meegegeten; eerder zei hij juist dat híj niet had gegeten.
Daarna, tijd onbekend, Fatih (Istanbul): Politie start een onderzoek naar de toedracht.
quote:In een hotel in de Turkse stad Istanboel zijn twee Nederlandse broers van 17 en 15 jaar dood aangetroffen. Hun vader, de 57-jarige Rashid, is in zorgelijke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken spreekt van ‘vreselijk nieuws’ en verleent consulaire hulp aan de familie, meldt een woordvoerder aan deze site.
Het gaat om drie mannen met de Nederlandse nationaliteit en een vermoedelijk Surinaams-Hindoestaanse achtergrond. Ze komen uit een dorpje in Noord-Holland, om welke plaats het gaat maakt het ministerie niet bekend.
In Turkse media verschijnen foto’s en worden de volledige namen van de betrokkenen gedeeld. Het gezinsdrama leidt tot een grootschalig politieonderzoek in Istanboel, bevestigt het Turkse persbureau Anadolu Agency.
Gevonden door hotelmedewerkers
Het driekoppige gezin reisde af naar Istanboel voor een zorgeloze vakantie. Ze verbleven volgens lokale media in het Grand Sami Hotel aan de Hamam Sokak, niet ver van het Beyazıt-plein.
Vader Rashid trok met zijn zoons door de wijk Taksim waar zij samen uit eten gingen. Later die avond keerden ze terug naar hun hotelkamer om te slapen.
De volgende ochtend rond het middaguur werd het drama ontdekt. Hotelmedewerkers wilden controleren of de gasten de kamer al hadden verlaten. Toen zij aanklopten, hoorden ze de stem van de vader.
Na het openen van de deur zagen ze de twee kinderen roerloos liggen: een in bed, de ander op de grond. De hulpdiensten konden niets meer voor hen betekenen.
‘Twee lieve jongens’
De vader was er slecht aan toe. ‘Deze gasten verbleven samen met hun vader in het hotel’, vertelt een hotelmedewerker tegen de bekende Turkse krant Hurriyet. ‘Toen ik de kamer binnenging, waren beide jongens overleden. Ik controleerde hun pols, maar er was geen hartslag.’
Een docent uit Amsterdam bevestigt het overlijden van zijn twee oud-leerlingen. Hij spreekt van een ‘immens verlies’. ‘Zo onwerkelijk dit. Twee hele lieve jongens. Zo erg voor de ouders’, schrijft hij in een bericht op Facebook.
‘Hij verkeerde in shock’
Voor het leven van de vader zou nog worden gevreesd. ‘Hij verkeerde in shock en moest meteen behandeld worden’, aldus de hotelmedewerker. ‘We gaven hem water, kort daarna arriveerde de ambulance.’
De Turkse politie onderzoekt de zaak en probeert te achterhalen wat de oorzaak is van de plotselinge dood van de twee tieners. De vader verklaarde volgens nieuwsplatform Bursadabugun dat ze alle drie ziek waren geworden na een diner.
De politie kijkt daarom naar mogelijke voedselvergiftiging of een andere medische oorzaak. In Turkse media wordt geen melding gemaakt van sporen van geweld.
Mannen in witte pakken
De Turkse autoriteiten hebben het hotel volledig doorzocht en daarbij meerdere medewerkers en getuigen verhoord. Forensische experts onderzoeken de hotelkamer en de lichamen van de slachtoffers. Op videobeelden is te zien hoe zij in witte pakken hun werk verrichten.
De vader ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Over zijn herstel is op dit moment niets bekend.
Hulp voor familie
Het Nederlandse ministerie is in contact met de familie, meldt een woordvoerder. Zij krijgen consulaire hulp. Dat betekent dat de Nederlandse overheid hen ondersteunt bij praktische en juridische zaken, zoals repatriëring en bemiddeling met lokale autoriteiten. Ook krijgen ze ondersteuning bij het vertalen van documenten en informatie over verzekeringen.
De Nederlandse ambassade in Ankara is op de hoogte van het incident en verleent ondersteuning waar mogelijk.
Ik heb eerder het idee dat de politie de boel zelf gewoon heeft vrijgegeven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goede reclame voor het hotel ook dat hun personeel ingescande paspoortfoto's verkoopt aan de pers.
Zou pa niet gewoon die broers hebben omgelegd en vervolgens een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb wat nieuwsberichten gecombineerd (nou ja, Chad dan)
[..]
Er staan nu ook een 'grappige' woordspeling in.. 'een broertje dood' hebbenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Hé, wie heeft er met mijn TT lopen klooien?
Ik had 'broertjes' getypt en nu staat er 'broers' ???
Gooi het topic maar dicht aub, als het zo moet dan hoeft het voor mij niet meer![]()
Tja.. daar wilde ik toch maar niet over speculeren... leek me niet zo netjes..quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zou pa niet gewoon die broers hebben omgelegd en vervolgens een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan?
Ach ja, ik dacht, laat ik me ook zo eens verlagen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja.. daar wilde ik toch maar niet over speculeren... leek me niet zo netjes..
Denk dat als ze uit een ander (niet EU) land kwamen dat de politie opschreef “is voedsel vergiftiging” en de zaak klaar was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:46 schreef maily het volgende:
Van een Belgische nieuwsbron:
Drama in Turks hotel; Nederlandse broers (15 en 17) overleden; vader (57) in levensgevaar afgevoerd
[..]
Dit. Zoals ik eerder aangaf is het daar heel normaal om dergelijke mededelingen via de media te doen om alle familieleden en bekenden te informeren i.v.m. de begrafenis die binnen 24 uur plaatsvindt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat de politie de boel zelf gewoon heeft vrijgegeven.
Ik bedoel meer: daarom heb ik het weggehaald, had ik in eerste instantie niet aan gedacht. Was dus niet zo handigquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach ja, ik dacht, laat ik me ook zo eens verlagen.
maar hotel is niet duurquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn inderdaad Hindoestanen, bij dit artikel staan foto's.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat als ze uit een ander (niet EU) land kwamen dat de politie opschreef “is voedsel vergiftiging” en de zaak klaar was.
Die zullen wel balen dat het NLse consultataat zich er ineens mee bemoeit.
Turken kenende kunnen een stel Hindoestanen ze nog minder interesseren dan een straathond.
Nee, als die ook dood zijn waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
‘Er had zich naderhand niemand gemeld’
De slachtoffers waren zelf ook moslims, droeftoeter.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zelfs buiten onze landsgrenzen ontkomen we niet aan de kwaadaardige moslim.
sinds wanneer heten Hindoestanen Mohammed?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat als ze uit een ander (niet EU) land kwamen dat de politie opschreef “is voedsel vergiftiging” en de zaak klaar was.
Die zullen wel balen dat het NLse consultataat zich er ineens mee bemoeit.
Turken kenende kunnen een stel Hindoestanen ze nog minder interesseren dan een straathond.
Je weet dat 20% van de Hindoestanen moslim is?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:08 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
sinds wanneer heten Hindoestanen Mohammed?
https://www.babybytes.nl/namen/Hindoestaanse-naam-met-een-M
Misschien bedoel je mensen uit India. Maar Hindoestanen zijn geen moslim. Net als moslims geen Hindoestanen zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je weet dat 20% van de Hindoestanen moslim is?
in suriname blijken sommige hindoestanen toch moslim te zijn (13% volgens wiki)quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien bedoel je mensen uit India. Maar Hindoestanen zijn geen moslim. Net als moslims geen Hindoestanen zijn.
Hindoestaans is een etniciteit, hindoeisme is een geloof.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien bedoel je mensen uit India. Maar Hindoestanen zijn geen moslim. Net als moslims geen Hindoestanen zijn.
Wat versta jij onder "in één keer"?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Heel apart verhaal. Volgens mij is er heel iets anders aan de hand. Je gaat niet in één keer dood aan voedselvergiftiging.
De avond daarvoor en de volgende dag.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:29 schreef maily het volgende:
[..]
Wat versta jij onder "in één keer"?
Wel dus en legio voorbeelden waar dit gebeurde. Kan zelfs op dezelfde dag gebeuren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De avond daarvoor en de volgende dag.
NWS / Jong echtpaar sterft op huwelijksreis.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De avond daarvoor en de volgende dag.
❓ Eerste verhaal: “Eten in Taksim → voedselvergiftiging.”quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:38 schreef ACT-F het volgende:
Hier is de hotelmedewerker aan het woord:
[ x ]
Het verhaal komt overeen wat eerder gepost is, dus rond 12:00 de kamers gecontroleerd of men nog wilde blijven. Bij deze kamer hoorde hij de vader zijn kinderen roepen waarop hij naar binnen ging en de uitgeputte vader in shock aantrof met één kind op bed en één op de grond op hun rug. Hij heeft de polsen van de kinderen gevoeld, maar er was geen polsslag. Het enige extra gedetailleerde dat hij vertelt is dat de lichamen ijskoud en hard waren waaruit hij de conclusie trekt dat ze al geruime tijd overleden zijn. Hij heeft de vader op bed geholpen en water gegeven. Daarnaast geeft hij aan dat de vader verteld heeft dat de jongens zelfstandig rond zijn gaan wandelen en ergens iets gegeten hebben. Hij zelf heeft niets gegeten. Daarna hebben ze ergens water gehaald en zijn naar hun kamer gegaan die ze daarna niet meer verlaten hebben. Hij geeft aan niet doorgevraagd te hebben waar ze gegeten hebben, wat en hoe laat etc. omdat de vader uitgeput was, hoge hartslag had en in shock was.
Dat is de interpretatie van de poster. Die maakt in andere reacties er een complotverhaal van met allerlei mogelijke scenario's. Het lijkt FOK! welquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
❓ Eerste verhaal: “Eten in Taksim → voedselvergiftiging.”
🔴 Bij crisiscommunicatie zijn zulke kant-en-klare scenario’s vaak een rookgordijn.
❗️ Het patroon op het veld suggereert dat het mogelijk om een zeer zorgvuldig uitgevoerde, selectieve en boodschap-beladen actie gaat, en niet om toeval.
🔻 De tegenstrijdigheden in de vroege nieuwsstroom versterken deze mogelijkheid ook; laten we dit samen onderzoeken
Dus dat verhaal van die voedselvergiftiging is niet waar?
Inderdaad vreemd, dan ga je zsm hulp zoeken. De moeder bellen wat te doen, een ambulance, het hotel inlichten, whatever.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Teveel dingen die niet kloppen.
Nu weet ik uit ervaring dat andere volkeren een vrij hoog drama gehalte hebben (ik bedoel dit niet verkeerd, maar bv Turkse of Marokkaanse mensen zijn erg luid in hun verdriet of zijn altijd dooooodziek als ze bv een banale buikgriep hebben. Emoties/ziekte/pijn mogen vrij en luid geuit worden), maar je gaat mij niet zeggen dat die jongens zijn gaan liggen en zijn gestorven. Die moeten enorm luidruchtig hebben overgeven, diarree, kermen,.. whatever. Daar ga je als ouder niet naast zitten wachten tot ze dood zijn om dan door immens verdriet in te storten.
Nope, not buying it
Precies wat ik ook dacht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Teveel dingen die niet kloppen.
Nu weet ik uit ervaring dat andere volkeren een vrij hoog drama gehalte hebben (ik bedoel dit niet verkeerd, maar bv Turkse of Marokkaanse mensen zijn erg luid in hun verdriet of zijn altijd dooooodziek als ze bv een banale buikgriep hebben. Emoties/ziekte/pijn mogen vrij en luid geuit worden), maar je gaat mij niet zeggen dat die jongens zijn gaan liggen en zijn gestorven. Die moeten enorm luidruchtig hebben overgeven, diarree, kermen,.. whatever. Daar ga je als ouder niet naast zitten wachten tot ze dood zijn om dan door immens verdriet in te storten.
Nope, not buying it
Dat was de grap ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, als die ook dood zijn waarschijnlijk niet.
Het is stervende hoeren 30 graden, laten we de kankerkachel eens aan doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht.
Enige scenario wat wel kan is CO vergiftiging.
Dan ga je dood zonder kik te laten. Misschien in de kamer van die jongens en die vader niet.
Turken zullen wel niet zo scherp van geest zijn gelijk een meting te doen.
Met die warmte? En in Istanbul zijn ze ook weer niet zo achterlijk, het is een moderne stad.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan ga je dood zonder kik te laten. Misschien in de kamer van die jongens en die vader niet.
Warmwater geisers en CO problemen komen overal voor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met die warmte? En in Istanbul zijn ze ook weer niet zo achterlijk, het is een moderne stad.
Domme opmerking.
Nooit stacaravans of prehistorische appartementen gezien met Saunier Duvals?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is stervende hoeren 30 graden, laten we de kankerkachel eens aan doen.
Ja dit zou wel een optie kunnen zijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moest hier wel mee lachenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan was de vader ook de pijp uit gegaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Warmwater geisers en CO problemen komen overal voor.
Even nadenken.
In Turkije kom je hooguit ECA of Demirdöküm tegenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nooit stacaravans of prehistorische appartementen gezien met Saunier Duvals?
Dat is dan wel een heel pittig virus/bacterie geweest. Ik heb zelf salmonella opgelopen in Polen, dat doet wel hele erge pijn, maar ik was niet dood. Wel 8 kilo afgevallen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan was de vader ook de pijp uit gegaan.
[..]
In Turkije kom je hooguit ECA of Demirdöküm tegenIn een hotelkamer al helemaal niet. Gezien de staat van dit hotel spookhuis mag je blij wezen dat je überhaupt water hebt, laat staan warm water.
Voedselvergiftiging is een reëel scenario, zeker afgaande op het verhaal van de vader dat de jongens uit het zicht van de vader ergens iets hebben gegeten. In Turkije kom je veel straatverkopers tegen waar je op moet letten dat je geen bederfelijke waren koopt. Een simitbroodje is meestal geen probleem, maar pas op met vlees en vis omdat ze hooguit gekoeld worden met een koelbox en verwarmd met flessengas waarmee zuinig wordt omgesprongen. Die kinderen zijn waarschijnlijk niet gewaarschuwd of hadden nog geen oog voor dergelijke risico's.
Nee, dan waren ze echt niet stilletjes gestorven en had hun vader het geweten en iets horen te ondernemen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
In Turkije kom je hooguit ECA of Demirdöküm tegenIn een hotelkamer al helemaal niet. Gezien de staat van dit hotel spookhuis mag je blij wezen dat je überhaupt water hebt, laat staan warm water.
Voedselvergiftiging is een reëel scenario, zeker afgaande op het verhaal van de vader dat de jongens uit het zicht van de vader ergens iets hebben gegeten. In Turkije kom je veel straatverkopers tegen waar je op moet letten dat je geen bederfelijke waren koopt. Een simitbroodje is meestal geen probleem, maar pas op met vlees en vis omdat ze hooguit gekoeld worden met een koelbox en verwarmd met flessengas waarmee zuinig wordt omgesprongen. Die kinderen zijn waarschijnlijk niet gewaarschuwd of hadden nog geen oog voor dergelijke risico's.
Een kenner, ik ken niet de plaatselijke toestellen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dan wel een heel pittig virus/bacterie geweest. Ik heb zelf salmonella opgelopen in Polen, dat doet wel hele erge pijn, maar ik was niet dood. Wel 8 kilo afgevallen.
Gelukkig komen sterfgevallen weinig voor, maar je kunt pech hebben. Vooral mosselen mijd ik als de pest omdat je niet weet uit welk water ze komen en hoe lang ze buiten hebben gestaan. En toch zie ik mensen ze massaal verorberen bij straatverkopersquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee, dan waren ze echt niet stilletjes gestorven en had hun vader het geweten en iets horen te ondernemen.
Je bent hondsziek van een voedselvergiftiging..
Waar slaat dit op?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nooit van Kees uit Probleemwijken gehoord?quote:
Dan nog ga jij niet stilletjes sterven...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig komen sterfgevallen weinig voor, maar je kunt pech hebben. Vooral mosselen mijd ik als de pest omdat je niet weet uit welk water ze komen en hoe lang ze buiten hebben gestaan. En toch zie ik mensen ze massaal verorberen bij straatverkopers
Hij gaf aan niet gegeten te hebben en dat alleen de kinderen ergens hebben gegeten toen beide broers apart van hun vader rondwandelden in Taksim. Het lijkt erop dat de vader ook niet weet waar en wat ze gegeten hebben. Uiteindelijk zal er autopsie plaatsvinden om de maaginhoud te onderzoeken. Ik heb nog geen nieuwe ontwikkelingen gezien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:47 schreef ZarB het volgende:
Hij at ergens anders (zegt hij) en is óók ziek,
Dat zijn de helden van een klein deel van FOK! Dateren van jaren terug.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nooit van Kees uit Probleemwijken gehoord?
Hij zegt dus dat hij iig niet met hen heeft gegeten. Maar hij is óók ziek (te ziek zelfs om alarm te slaan vanwege zijn overleden kind. Dikke kans dat ze ook niet tegelijkertijd zijn overleden, dat zou wel heel toevallig zijn). Dus dan zou het toch iets in het hotel/de hotelkamer moeten zijn ipv het eten van de jongens?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hij gaf aan niet gegeten te hebben en dat alleen de kinderen ergens hebben gegeten toen beide broers apart van hun vader rondwandelden in Taksim. Het lijkt erop dat de vader ook niet weet waar en wat ze gegeten hebben. Uiteindelijk zal er autopsie plaatsvinden om de maaginhoud te onderzoeken. Ik heb nog geen nieuwe ontwikkelingen gezien.
Die conclusie kunnen alleen intelligente mensen trekken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hij zegt dus dat hij iig niet met hen heeft gegeten. Maar hij is óók ziek (te ziek zelfs om alarm te slaan vanwege zijn overleden kind. Dikke kans dat ze ook niet tegelijkertijd zijn overleden, dat zou wel heel toevallig zijn). Dus dan zou het toch iets in het hotel/de hotelkamer moeten zijn ipv het eten van de jongens?
De vader was in shock. Er wordt niet gemeld dat hij ziek zou zijn. Verder wordt er gemeld dat ze nagenoeg tegelijk zijn gestorven. Voordat ze naar hun kamer gingen hebben ze bij de receptie water gehaald. De vraag is wie dit water heeft opgedronken en hoeveel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hij zegt dus dat hij iig niet met hen heeft gegeten. Maar hij is óók ziek (te ziek zelfs om alarm te slaan vanwege zijn overleden kind. Dikke kans dat ze ook niet tegelijkertijd zijn overleden, dat zou wel heel toevallig zijn). Dus dan zou het toch iets in het hotel/de hotelkamer moeten zijn ipv het eten van de jongens?
In verschillende artikelen lees ik zwak, bewusteloos, in kritieke toestand, dus het ging sowieso niet goed met hem.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De vader was in shock. Er wordt niet gemeld dat hij ziek zou zijn. Verder wordt er gemeld dat ze nagenoeg tegelijk zijn gestorven. Voordat ze naar hun kamer gingen hebben ze bij de receptie water gehaald. De vraag is wie dit water heeft opgedronken en hoeveel.
In post #92 zie je een interview met de hotelmedewerker waaronder ik zijn verhaal vertaald heb. Het enige wat ik toen niet goed kon verstaan waar ze het water vandaan gehaald hebben voordat ze naar hun kamer gingen. Dat blijkt dus bij de receptie gehaald te zijn. Mogelijk was er niets aan de hand toen ze in slaap vielen. Waarom de vader zo uitgeput was dat hij alleen de kinderen kon roepen maar niet er naar toe kon roept natuurlijk vragen op, maar die zijn tijdens het interview niet beantwoord. De verslaggever vraagt nog expliciet of hij gevraagd heeft wat ze gegeten hebben. Daarop antwoordt hij dat de vader uitgeput was en er niet te veel op in is gegaan. Een arts die op locatie was heeft verteld dat er mogelijk sprake is van voedselvergiftiging.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:28 schreef ZarB het volgende:
[..]
In verschillende artikelen lees ik zwak, bewusteloos, in kritieke toestand, dus het ging sowieso niet goed met hem.
Waarom alarmeert hij niemand als hij merkt dat de kinderen ziek worden? Waarom alarmeert hij niemand als er eentje dood is? Hoe kan hij in zijn toestand zijn beland als hij niet hetzelfde heeft gegeten? Waarom uberhaupt direct een mogelijke oorzaak benoemen terwijl die juist onwaarschijnlijk lijkt. Misschien is het een lost in translation verhaal maar het klinkt echt heel vaag.
Zelfs als het voedselvergiftiging is, hoe groot is de kans dat je gelijktijdig sterft?
Waarom ging die man uberhaupt met die kinderen naar dát hotel??
Zoveel vragen.
Of het hotel probeert damage control te doen om niet nog meer slechte reviews te krijgen.
Dan moeten ze die paddenstoelen al dagen geleden zo niet weken hebben opgegeten. Je gaat niet acuut dood aan giftige paddenstoelen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:01 schreef Lenny77 het volgende:
Zou natuurlijk ook nog iets van drugs/ paddestoelen kunnen zijn geweest.
Gaan we denk ik niet horen. Als je ziet hoe de Turkse media nu al allerlei vage verhalen rondstrooit verdenk ik óf hen óf pa van een dubbele agenda.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moeten ze die paddenstoelen al dagen geleden zo niet weken hebben opgegeten. Je gaat niet acuut dood aan giftige paddenstoelen.
Drugs zou kunnen.
Ik ben benieuwd wat er achter weg komt.
Ja, of CO vergiftiging maybe.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Gaan we denk ik niet horen. Als je ziet hoe de Turkse media nu al allerlei vage verhalen rondstrooit verdenk ik óf hen óf pa van een dubbele agenda.
Hoezo vage verhalen? Er is een interview van eerste hand op beeld in post #92. Of de hotelmedewerker de waarheid of het volledige verhaal vertelt is een tweede. De recherche doet onderzoek:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Gaan we denk ik niet horen. Als je ziet hoe de Turkse media nu al allerlei vage verhalen rondstrooit verdenk ik óf hen óf pa van een dubbele agenda.
2 jonge jongens die gelijktijdig overlijden terwijl pa in kritieke toestand is en geen alarm heeft geslagen en dan direct naar buiten brengen dat het mogelijk voedselvergiftiging is van eten dat vader niet heeft gegeten, is vaag. Tel daarbij op dat een heel erg bijzonder slecht hotel is dat een verhaal doet en dat maakt het zowel ongeloofwaardig als vaag.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoezo vage verhalen? Er is een interview van eerste hand op beeld in post #92. Of de hotelmedewerker de waarheid of het volledige verhaal vertelt is een tweede. De recherche doet onderzoek:
[ x ]
‘Mogelijk’ ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
2 jonge jongens die gelijktijdig overlijden terwijl pa in kritieke toestand is en geen alarm heeft geslagen en dan direct naar buiten brengen dat het mogelijk voedselvergiftiging is van eten dat vader niet heeft gegeten, is vaag. Tel daarbij op dat een heel erg bijzonder slecht hotel is dat een verhaal doet en dat maakt het zowel ongeloofwaardig als vaag.
Na CO vergiftiging dusdanig ernstig dat iemand eraan overlijdt kleurt de huid meestal kersenrood, dat zou zelfs bij lichtgetinte mensen opvallen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar kan van alles aan ten grondslag liggen maar de verslaggeving zelf is tiptop in orde, dus ik snap de volgende zin niet zo:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
2 jonge jongens die gelijktijdig overlijden terwijl pa in kritieke toestand is en geen alarm heeft geslagen en dan direct naar buiten brengen dat het mogelijk voedselvergiftiging is van eten dat vader niet heeft gegeten, is vaag. Tel daarbij op dat een heel erg bijzonder slecht hotel is dat een verhaal doet en dat maakt het zowel ongeloofwaardig als vaag.
Schiet niet op de boodschapper...quote:Als je ziet hoe de Turkse media nu al allerlei vage verhalen rondstrooit
Dit zijn echt de slechtste reviews die ik ooit heb gelezen over een hotelquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Overal slechte reviews, men is er letterlijk weggevlucht.
https://www.tripadvisor.n(...)_Hotel-Istanbul.html
Het is op Tripadvisor ook gewoon het allerslechtst beoordeeld van alle hotels in Istanboel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit zijn echt de slechtste reviews die ik ooit heb gelezen over een hotel
Het had dus al eerder 112 nieuws moeten zijn: vader gaat met 2 zoons naar slechtste hotel van Istanbul. Vader verdacht van kindermishandeling.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is op Tripadvisor ook gewoon het allerslechtst beoordeeld van alle hotels in Istanboel.
Nr. 2.408 van de 2.408 hotels in Istanbul![]()
Toch verbaast het me hoeveel mensen er alsnog heen gaan. Die slechte reviews zijn niet van 1 dag. En allemaal nog meer slechte reviews geven en nóg mensen die erheen gaan.
[ afbeelding ]
Dit is in Turkije, daar de liggen de prijzen iets anders dan in Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:40 schreef Momo het volgende:
Voor 60 euro kun je er 3 nachten slapen met 2 personen... Lijkt erop dat een beetje 3 sterren hotel daar wel 150+ euro is voor 3 dagen.
Mijn punt was dat de meest basic hotel daar al 3 keer duurder was dan dit stronthotel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is in Turkije, daar de liggen de prijzen iets anders dan in Nederland.
15 jaar geleden betaalde ik al ¤60 per nacht een kilometer verderop. Wat verwacht je voor ¤20 per nachtquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:40 schreef Momo het volgende:
Voor 60 euro kun je er 3 nachten slapen met 2 personen... Lijkt erop dat een beetje 3 sterren hotel daar wel 150+ euro is voor 3 dagen.
Duidelijk niet op Trivago gekekenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
15 jaar geleden betaalde ik al ¤60 per nacht een kilometer verderop. Wat verwacht je voor ¤20 per nachtJe moet vandaag de dag rekenen op minimaal ¤75 per nacht.
Wat ik dan niet snap is dat je daar blijft. Ik heb ooit toen ik nog studeerde een hotel in Kopenhagen gehad die enorm smerig was. Gewoon de sleutel teruggegeven en een ander hotel gezocht (jaren later zag ik dat De Jonge Balie dat hotel had geboekt, veel lol om gehad).quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kijk liever eerst naar de kamer voordat ik betaal. Vooraf betalen doe ik sowieso niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duidelijk niet op Trivago gekeken
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Een familielid schrijft op Google dat de vader ze ‘s morgens vond in bed en dat ze al koud en stijf waren.
Nou ik ben een paar keer in Afrika geweest en daar was het prima voor elkaar! Leave Afrika alone!quote:
Je bent me voor!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ik ben een paar keer in Afrika geweest en daar was het prima voor elkaar! Leave Afrika alone!
En als je dan gevonden wordt, dan maar liever doodquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
Dat hotel is wel echt letterlijk een hotel waar je niet dood gevonden wil worden
Ik wilde net een kipburger eten die al 5 uur op kamertemperatuur lag, maar volgens het internet zou ik dan dood kunnen gaan. Dus misschien zo.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:15 schreef theunderdog het volgende:
Dood door voedselvergiftiging. Hoe dan.
Kan bijna niet anders. Dood door voedselvergiftiging is wel echt buitengewoon zeldzaam. Beetje in de categorie: 'waar keek je naar toen je het eten zag, en rook je dan echt niets?'...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En niemand anders had in dat restaurant die avond gegeten? Of zijn er nog meer zieken of doden gevonden?
Het zou me niet verbazen als de vork wat anders in de steek zit.
Sommige mensen lukt het net om geld bij elkaar te krijgen om zo'n trip te maken. Daarom waarschijnlijk ook dat goedkope hotel uberhaupt uitgekozen (neem aan dat geen enkele reisorganisatie die in z'n pakketreis heeft). Niet iedereen maakt dan even de keuze elders te gaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap is dat je daar blijft. Ik heb ooit toen ik nog studeerde een hotel in Kopenhagen gehad die enorm smerig was. Gewoon de sleutel teruggegeven en een ander hotel gezocht (jaren later zag ik dat De Jonge Balie dat hotel had geboekt, veel lol om gehad).
Of pa heeft simpelweg in hetzelfde restaurant gegeten, maar een heel ander gerecht gekozen waar het besmette ingrediënt niet in verwerkt was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kan ook gewoon zo'n na het stappen hap zijn, staat dat het in een uitgaanswijk was. Dan snap ik dat pa er niet bij was.
Hoe zou de lichamelijke toestand van pa dan verklaard kunnen worden?quote:Op zondag 24 augustus 2025 07:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of pa heeft simpelweg in hetzelfde restaurant gegeten, maar een heel ander gerecht gekozen waar het besmette ingrediënt niet in verwerkt was.
Piloten krijgen vlak voor en tijdens de vlucht ook nooit dezelfde maaltijd voorgeschoteld, om de kans op voedselvergiftiging bij beiden zo minimaal mogelijk te maken.
Maar dit is wel vreemd. Als pa wat anders gegeten heeft kan het goed dat hij er niet direct last van heeft en simpelweg in shock is afgevoerd naar het ziekenhuis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 01:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Het verhaal klopt niet. Alleen maar twee slachtoffers in een restaurant en verder geen klachten? En een vader die daar niet is geweest toch doodziek in het ziekenhuis?
Ik heb gewoon het vermoeden dat dit zaakje stinkt en dat vaderlief iets meer weet.
Mensen in shock kunnen letterlijk ziek worden, bewustzijn verliezen etc. Dat is niet zo bijzonder.quote:Op zondag 24 augustus 2025 07:52 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe zou de lichamelijke toestand van pa dan verklaard kunnen worden?
Ik krijg toch een beetje familiedrama vibes van dit verhaal. Hoe dan ook, arme moeder.
Ik lees shock, maar ook uitgeput, zwak etc.quote:Op zondag 24 augustus 2025 07:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mensen in shock kunnen letterlijk ziek worden, bewustzijn verliezen etc. Dat is niet zo bijzonder.
Helaas wordt de term vaak verkeerd gebruikt en ook toegepast wanneer iemand gewoon even flink geschrokken is. Maar "shock" is een medische toestand die kan ontstaan als mensen geconfronteerd worden met een traumatische situatie, maar gaat heel wat verder dan gewoon geschrokken zijn.
Het hotel lekte gas zegt die.quote:
Het hotel heeft misschien al het geld in de PR afdeling zittenquote:Op zondag 24 augustus 2025 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het hotel lekte gas zegt die.
Maar ja iedereen speculeert er op los.
Dit is toch duidelijk een CO vergiftiging. Volgens mij hebben de Turken daar nog nooit van gehoord ofzo
https://www.atk.gov.trquote:Op zondag 24 augustus 2025 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is toch duidelijk een CO vergiftiging. Volgens mij hebben de Turken daar nog nooit van gehoord ofzo
Het kan wel een likje verf gebruiken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Overal slechte reviews, men is er letterlijk weggevlucht.
https://www.tripadvisor.n(...)_Hotel-Istanbul.html
Dat zou heel goed kunnen, zit je alleen nog met verwarming bij tropische temperaturen? En vaak zijn die dingen centraal.quote:Op zondag 24 augustus 2025 07:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar dit is wel vreemd. Als pa wat anders gegeten heeft kan het goed dat hij er niet direct last van heeft en simpelweg in shock is afgevoerd naar het ziekenhuis.
Alleen is het onwaarschijnlijk dat er ondanks de oproep die kennelijk gedaan is niemand andere is gevonden die ook ziek is geworden van eten uit het betreffende "eettentje".
Dat pa bijvoorbeeld voor vis kiest en die jongens beide voor dezelfde soort vlees is prima mogelijk.
Dat er de hele avond niemand is die van dezelfde batch vlees eet is echter niet zo waarschijnlijk.
Mijn eerste gedachte ging toch ook uit naar een mogelijke CO vergiftiging. Mogelijk een lekkende rookgasafvoer die door een koof in de betreffende kamer loopt ofzo. Het verbrandings toestel hoeft dan niet in de kamer zelf te staan. En met zulke crappy reviews van het hotel acht ik de kans aanwezig dat onderhoud van een gasboiler/geiser niet perse van hoog niveau is.
Hoeft niet perse voor verwarming te zijn, kan ook voor warm water zijn of bijvoorbeeld een aggregaat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, zit je alleen nog met verwarming bij tropische temperaturen? En vaak zijn die dingen centraal.
Dat powned of boos er nog niet staan ....quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:37 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Het kan wel een likje verf gebruiken.
Misschien dat de mystery guest van Max vakantieman er volgend seizoen naar toe kan
Ik denk dat bijna niemand dat doet. Hoogstens ORS scoren en eventueel antibiotica.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:25 schreef ACT-F het volgende:
Ziekteverschijnselen als misselijkheid, overgeven en diarree kunnen binnen 1 à 2 uur optreden na het consumeren van besmet zuivel en vlees en dient men onmiddellijk een arts raad te plegen. Als er niet op tijd gereageerd wordt kunnen met name kinderen, ouderen en mensen met een verzwakte weerstand overlijden
Dat is ook precies wat de arts in de tweede link aangeeft waardoor mensen onnodig overlijden. Als het gepaard gaat met sterk verminderde eetlust, hoge koorts en niet in staat is om water te drinken dan wordt geadviseerd een arts raad te plegen. Als de koorts meevalt en de patiënt water kan drinken dan kun je thuis uitzieken. Water binnen kunnen houden is een belangrijke indicator voor de ernst.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna niemand dat doet. Hoogstens ORS scoren en eventueel antibiotica.
Ja maar dan nog!quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat de arts in de tweede link aangeeft waardoor mensen onnodig overlijden. Als het gepaard gaat met sterk verminderde eetlust, hoge koorts en niet in staat is om water te drinken dan wordt geadviseerd een arts raad te plegen. Als de koorts meevalt en de patiënt water kan drinken dan kun je thuis uitzieken. Water binnen kunnen houden is een belangrijke indicator voor de ernst.
Niet een maar twee kinderen ook he ....quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar dan nog!
Dan heeft die pa verzaakt hulp in te schakelen.
Je gaat niet op je gemakje slapen. Je hangt kotsend boven de wc. Dat MOET hij gemerkt hebben..
Misschien zaten ze niet in dezelfde hotelkamer?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar dan nog!
Je gaat niet op je gemakje slapen. Je hangt kotsend boven de wc. Dat MOET hij gemerkt hebben..
Nog opmerkelijker is de lezing van het OM dat ze wel degelijk met z'n drieën naar de twee gelegenheden zijn gegaan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar dan nog!
Er staat toch dat personeel van het hotel aanklopte bij de kamer en daar alle slachtoffers aantrof?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien zaten ze niet in dezelfde hotelkamer?
In 1 van de eerste artikelen stond wel dat ze in dezelfde kamer gevonden waren. En was er toen nog wat onduidelijkheid over of 1 van de.personen zich op een bank bevond of in bed o.i.d.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar als hij op een andere kamer zat kan dat de reden zijn dat hij niks meekreeg van het ziek zijn van de jongens.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:38 schreef maily het volgende:
[..]
Er staat toch dat personeel van het hotel aanklopte bij de kamer en daar alle slachtoffers aantrof?
Dat zou kunnenquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar als hij op een andere kamer zat kan dat de reden zijn dat hij niks meekreeg van het ziek zijn van de jongens.
En is hij uiteindelijk een kijkje gaan nemen die ochtend.
En toen voelde hij nog steeds de noodzaak niet om alarm te slaan? Als hij fysiek in staat was naar een andere kamer te lopen dan zou je denken dat hij ook fysiek in staat was om een alarmnummer te bellen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar als hij op een andere kamer zat kan dat de reden zijn dat hij niks meekreeg van het ziek zijn van de jongens.
En is hij uiteindelijk een kijkje gaan nemen die ochtend.
Nee inderdaad, dat was al gekende info he.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of je belt als vader de turkse variant van 112. Of de receptie of je schreeuwt alles bij elkaar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat was al gekende info he.
Maar als je samen met je broer aan het overgeven bent en je hondsziek voelt, dan gaat er toch 1 van jullie aankloppen bij je vader
Lijkt mij ook gek. Dan moet er echt vergif in het eten hebben gezeten, en niet "zo maar" een voedselvergiftiging.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:03 schreef SuperNeger het volgende:
Sorry hoor maar allebei dood van voedselvergiftiging? Zelfs van rauwe kip ga je toch niet dood? Misselijk braken en koorts en schijterij maar dood gaan? Dan is er toch meer aan de hand? Dat het bij 1 iemand gebeurt met al een zwakke gezondheid maar bij 2 jonge tienergasten dan kan haast niet. Hoe vaak ik wel niet voedselvergiftiging heb gehad in m'n leven dat was vervelend maar dood ga je er meestal niet van.
Kan ook nog illegaal gestookte Raki zijn. Daaraan zijn in Istanbul al tientallen mensen overleden dit jaar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:14 schreef LaDaDiDa het volgende:
Denk eerder aan een soort gekke schimmel of water vergiftiging bij het hotel? Als het geen CO is.
De restauranteigenaren zijn ook direct aangehouden. Wel erg voortvarend allemaal als je het mij vraagt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:24 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook gek. Dan moet er echt vergif in het eten hebben gezeten, en niet "zo maar" een voedselvergiftiging.
Iets waar ik wel aan moest denken is dat ik laatst een nieuws artikel las over een Britse vrouw die in Turkije overleden was, en waarvan een aantal organen zonder toestemming weggehaald waren toen haar lichaam was teruggestuurd (volgens mij zelfs haar hart...). Zou mogelijk gedaan zijn vanwege illegale orgaandonatie. Las toen verhalen dat dat veel in Turkije gebeurd, vaak soms bij bv een haartransplantatie o.i.d.
Wellicht beetje te alu hoedje maar moest er nu ook aan denken, vooral omdat het hotel ook zo vaag/slecht lijkt.
Zoiets zou het best eens kunnen zijn. Goed gevonden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan ook nog illegaal gestookte Raki zijn. Daaraan zijn in Istanbul al tientallen mensen overleden dit jaar.
Ze zullen toch nog wel sectie op die lichamen uitvoeren zeker? Dan wordt het wel bekend.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan ook nog illegaal gestookte Raki zijn. Daaraan zijn in Istanbul al tientallen mensen overleden dit jaar.
Dus..... vader gaat met zijn 2 minderjarige zoons naar het allerslechtste hotel in Istanbul én gaat Raki met ze drinken? (Aangezien hij ook ziek is zullen ze het alle 3 gedronken hebben). Dan stel ik toch wel veel vraagtekens bij dit ouderschap.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:33 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zoiets zou het best eens kunnen zijn. Goed gevonden.
En bij het Moslimschap.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:36 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dus..... vader gaat met zijn 2 minderjarige zoons naar het allerslechtste hotel in Istanbul én gaat Raki met ze drinken? (Aangezien hij ook ziek is zullen ze het alle 3 gedronken hebben). Dan stel ik toch wel veel vraagtekens bij dit ouderschap.
Niet iedereen leest google reviews he? En het was vakantie. Dan zijn mensen vaak wat losser met regelsquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:36 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dus..... vader gaat met zijn 2 minderjarige zoons naar het allerslechtste hotel in Istanbul én gaat Raki met ze drinken? (Aangezien hij ook ziek is zullen ze het alle 3 gedronken hebben). Dan stel ik toch wel veel vraagtekens bij dit ouderschap.
Nee maar je weet wel dat je minderjarige kinderen geen alcohol mogen drinken. En dan ga je ook niet van die vage zooi drinken waar blijkbaar al e.e.a. van in het nieuws is geweest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Niet iedereen leest google reviews he? En het was vakantie. Dan zijn mensen vaak wat losser met regels
moslims mogen sowieso geen alcoholquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee maar je weet wel dat je minderjarige kinderen geen alcohol mogen drinken. En dan ga je ook niet van die vage zooi drinken waar blijkbaar al e.e.a. van in het nieuws is geweest.
Overigens: geen reviews lezen vind ik vandaag de dag wel wat zwakbegaafd.
Ook dat.quote:
Turkse moslims (in Turkije) zijn wat seculierder over het algemeen en menen dat Allah een slokje Raki wel kan vergeven. Met menig Turks gezin op de locale eilandjes verse vissies gebarbequed, en ze hadden zelden minder als 3 flessen mee.quote:
Oke. En zijn ze voor minderjarigen ook wat seculierder?quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Turkse moslims (in Turkije) zijn wat seculierder over het algemeen en menen dat Allah een slokje Raki wel kan vergeven. Met menig Turks gezin op de locale eilandjes verse vissies gebarbequed, en ze hadden zelden minder als 3 flessen mee.
Ik vermoed dat ze daar bij illegaal gestookte alcohol ook niet zo naar kijken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:10 schreef maily het volgende:
[..]
Oke. En zijn ze voor minderjarigen ook wat seculierder?
Het is geen wetmatigheid. Streng conservatieve moslims leggen zichzelf en hun omgeving een verbod op omdat ze de koran als een wetboek zien. De seculiere moslims zien de koran als een gids, dus als advies dat je er voorzichtig mee moet zijn. En dat zijn ze natuurlijkquote:
Ik ken meerdere moslims, zowel Turks als Marokkaans, en de meesten van hen lusten er graag een, van bier tot whiskeyquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is geen wetmatigheid. Streng conservatieve moslims leggen zichzelf en hun omgeving een verbod op omdat ze de koran als een wetboek zien. De seculiere moslims zien de koran als een gids, dus als advies dat je er voorzichtig mee moet zijn. En dat zijn ze natuurlijk![]()
In huiselijke kring is het voor minderjarigen niet zo'n probleem afhankelijk van de ouders. Buiten mogen minderjarigen geen alcohol kopen, maar in de praktijk gaat het toch redelijk makkelijk. Ze vragen eigenlijk nooit om legitimatie.
En als zo'n conservatieve moslim afkeuring uitspreekt omdat iemand aangeschoten is dan krijg je dit![]()
[ x ]
Ik ben seculier ja! Wie denk je wel niet dat je bent?! Laat de man met rust roepen de anderen. Er zijn veel getuigen dus geen domme dingen doen. Hoe durf je tegen een oudere! Trek, duw, chaos.
De OP niet lezen is ook zwakbegaafd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee maar je weet wel dat je minderjarige kinderen geen alcohol mogen drinken. En dan ga je ook niet van die vage zooi drinken waar blijkbaar al e.e.a. van in het nieuws is geweest.
Overigens: geen reviews lezen vind ik vandaag de dag wel wat zwakbegaafd.
Inmiddels zijn de reacties allang niet meer gebaseeerd op de OP.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De OP niet lezen is ook zwakbegaafd.
Het is de schuld van de Rabobank!quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Inmiddels zijn de reacties allang niet meer gebaseeerd op de OP.
Waarom laat je het dan zover komen is de vraagquote:De vader verklaarde volgens nieuwsplatform Bursadabugun dat ze alle drie ziek waren geworden na een diner
Taalbarrière, onverzekerd en angst voor hoge zorgkosten, denken dat het vanzelf weer beter gaat, etc...quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom laat je het dan zover komen is de vraag
Dan heeft die pa toch ook buiten westen gelegen? Zo lang?quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:14 schreef ACT-F het volgende:
In tegenstelling wat eerst gedacht werd zijn ze niet op donderdag, maar op woensdag 20 augustus uit eten geweest en pas vrijdag 22 augustus rond 12:00 aangetroffen. In de tussentijd zouden ze helemaal niet naar buiten geweest zijn. Dat verklaart de ernst nu veel beter.
https://www.ekoltv.com.tr(...)est-birakildi-56470h
Ben vooral benieuwd naar het autopsierapport.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:12 schreef ACT-F het volgende:
4 verdachten aangehouden met de initialen E.K., B.K., A.K. en T.M.Ç waarvan 3 van de dönerzaak en 1 van de zaak waar ze ayran gedronken hebben. E.K., de eigenaar van de dönerzaak, heeft huisarrest en de rest is voorwaardelijk vrij. Er is nog geen autopsierapport.
https://www.iha.com.tr/is(...)taya-cikti-290049400
https://x.com/HaberturkTV/status/1959914079813849240
Doodziek is doodziek, letterlijk in dit geval. Begint nog redelijk onschuldig maar echte voedselvergiftiging kan je volledig gedesoriënteerd maken. Dat horror hotel zal ook niet veel verkoeling beiden wat het alleen maar verergert qua uitdroging.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom laat je het dan zover komen is de vraag
Aanhouding voor verhoor is mogelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:13 schreef ZarB het volgende:
Kun je zomaar mensen aanhouden als de doodsoorzaak nog niet is vastgesteld? Of is daar nu meer bekend over?
Ze hebben het over verdachten, maar waar worden ze dan van verdacht?quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aanhouding voor verhoor is mogelijk.
Hun voedsel is verdacht. Op basis van de camerabeelden in de zaak hebben ze vast bepaalde conclusies getrokken waardoor de eigenaar van de dönerzaak huisarrest heeft gekregen hangende het onderzoek. Het is nu wachten op de onderzoeksresultaten van het lab.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ze hebben het over verdachten, maar waar worden ze dan van verdacht?
Maar weten ze dan al dat de broers en vader ziek zijn geworden van het voedsel?quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hun voedsel is verdacht. Op basis van de camerabeelden in de zaak hebben ze vast bepaalde conclusies getrokken waardoor de eigenaar van de dönerzaak huisarrest heeft gekregen hangende het onderzoek. Het is nu wachten op de onderzoeksresultaten van het lab.
Je hebt echt wel tijd tussen zo zwak dat je geen hulp in kan schakelen en begin van symptomen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 16:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Doodziek is doodziek, letterlijk in dit geval. Begint nog redelijk onschuldig maar echte voedselvergiftiging kan je volledig gedesoriënteerd maken. Dat horror hotel zal ook niet veel verkoeling beiden wat het alleen maar verergert qua uitdroging.
Met dit soort incidenten staat Turkije er natuurlijk niet goed op als toeristisch land.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:28 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar weten ze dan al dat de broers en vader ziek zijn geworden van het voedsel?
Je moet op vakantie ook erg voorzichtig zijn met wat je eet. Geen excuus maar wel aan te radenquote:Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met dit soort incidenten staat Turkije er natuurlijk niet goed op als toeristisch land.
Ik denk dat ze dus voor de bühne zo snel mogelijk al van alles willen aanpakken.
Niet als je het verkeerd inschat.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt echt wel tijd tussen zo zwak dat je geen hulp in kan schakelen en begin van symptomen.
Natuurlijk, maar dit is wel heel extreem. Turkije is geen India ofzo.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet op vakantie ook erg voorzichtig zijn met wat je eet. Geen excuus maar wel aan te raden
Nog niet. De resultaten van het lab zijn nog niet bekend.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:28 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar weten ze dan al dat de broers en vader ziek zijn geworden van het voedsel?
Maar je kunt toch niet zomaar mensen gaan arresteren (zo zegt t artikel) als je niet eens een doodsoorzaak weetquote:Op maandag 25 augustus 2025 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog niet. De resultaten van het lab zijn nog niet bekend.
Als je verdacht bent wel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:16 schreef ZarB het volgende:
Maar je kunt toch niet zomaar mensen gaan arresteren
Doodsoorzaak vooralsnog onbekend maar restauranthouder wordt verdacht van vergiftigen voedsel? Ik ben even de kluts kwijt maar zo werkt het toch niet. Dan kunnen ze ook wel de hoteleigenaar aanhouden. Of de vliegmaatschappij. Zijn ze ook allemaal geweest. Tenzij ze daar in Turkije meer weten.quote:
Als jij degene bent die het voedsel onderhanden neemt dan is het vrij logisch dat jij de eerste verdachte bent. Er wordt geen oordeel geveld. Dat komt pas later bij de rechter als alle resultaten bekend zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:47 schreef ZarB het volgende:
[..]
Doodsoorzaak vooralsnog onbekend maar restauranthouder wordt verdacht van vergiftigen voedsel? Ik ben even de kluts kwijt maar zo werkt het toch niet. Dan kunnen ze ook wel de hoteleigenaar aanhouden. Of de vliegmaatschappij. Zijn ze ook allemaal geweest. Tenzij ze daar in Turkije meer weten.
Ben wel benieuwd wat hieraan vooraf ging. We zien nu alleen de aftermath?quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is geen wetmatigheid. Streng conservatieve moslims leggen zichzelf en hun omgeving een verbod op omdat ze de koran als een wetboek zien. De seculiere moslims zien de koran als een gids, dus als advies dat je er voorzichtig mee moet zijn. En dat zijn ze natuurlijk![]()
In huiselijke kring is het voor minderjarigen niet zo'n probleem afhankelijk van de ouders. Buiten mogen minderjarigen geen alcohol kopen, maar in de praktijk gaat het toch redelijk makkelijk. Ze vragen eigenlijk nooit om legitimatie.
En als zo'n conservatieve moslim afkeuring uitspreekt omdat iemand aangeschoten is dan krijg je dit![]()
[ x ]
Ik ben seculier ja! Wie denk je wel niet dat je bent?! Laat de man met rust roepen de anderen. Er zijn veel getuigen dus geen domme dingen doen. Hoe durf je tegen een oudere! Trek, duw, chaos.
Dat is gissen. Mijn ervaring met bepaalde streng conservatieve moslims is dat ze maar al te graag de moraalpolitie willen uithangen en anderen gaan vertellen dat ze zonden begaan, zich moeten schamen, etc. Mevrouw reageert hier geprikkeld op en de combinatie met alcohol maakt dat de remmen losgaan. Dit soort excessen komen gelukkig niet vaak voor, maar ik begrijp de irritatie bij de seculieren die zich niet graag de les laten voorlezen. Zeker sinds Erdoğan aan de macht is zijn de verhoudingen tussen de conservatieven en seculieren flink op scherp gezet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:05 schreef Drxx het volgende:
Stond ze te schreeuwen en te vloeken of zo, of stond ze er gewoon een beetje lauw bij?
De meeste moslims die ik ken drinken gewoon. Gaan eigenlijk ook nooit naar de moskee. Varkensvlees eten ze dan wel weer niet m.u.v. af en toe eens bacon of pulled pork als ze uit lunchen zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ken meerdere moslims, zowel Turks als Marokkaans, en de meesten van hen lusten er graag een, van bier tot whiskey
Maar als er geen doodsoorzaak bekend is waarom dan iemand verdenken van giftig voedsel? Voor hetzelfde geldt is het drugs of koolmonoxide. Waarom houden ze hoteleigenaar niet aan dan?quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als jij degene bent die het voedsel onderhanden neemt dan is het vrij logisch dat jij de eerste verdachte bent. Er wordt geen oordeel geveld. Dat komt pas later bij de rechter als alle resultaten bekend zijn.
Je mag gevoeglijk aannemen dat ze geen stagiairs naar een plaats delict sturen, maar ervaren forensische artsen. Als een arts symptomen vaststelt die sterk wijst op voedselvergiftiging dan gaan ze daar als eerste mee aan de slag. Dat betekent onderzoek op alle locaties waar gegeten en gedronken is en eventueel aanhouden van verdachten voor verhoor. Op basis daarvan besluiten ze of verdere hechtenis noodzakelijk is of dat ze op vrij voeten komen zoals nu het geval is. Bij 1 van de personen is er een huisarrest.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:49 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar als er geen doodsoorzaak bekend is waarom dan iemand verdenken van giftig voedsel? Voor hetzelfde geldt is het drugs of koolmonoxide. Waarom houden ze hoteleigenaar niet aan dan?
De vraag blijft in dit geval waarom bij deze 2 jongen?Wat is de reden dat er een mogelijke opzet zou kunnen zijn?quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mag gevoeglijk aannemen dat ze geen stagiairs naar een plaats delict sturen, maar ervaren forensische artsen. Als een arts symptomen vaststelt die sterk wijst op voedselvergiftiging dan gaan ze daar als eerste mee aan de slag. Dat betekent onderzoek op alle locaties waar gegeten en gedronken is en eventueel aanhouden van verdachten voor verhoor. Op basis daarvan besluiten ze of verdere hechtenis noodzakelijk is of dat ze op vrij voeten komen zoals nu het geval is. Bij 1 van de personen is er een huisarrest.
Hopelijk krijg je daar gauw antwoord op.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De vraag blijft in dit geval waarom bij deze 2 jongen?Wat is de reden dat er een mogelijke opzet zou kunnen zijn?
Nogmaals andere gasten? Hebben die dezelfde symptomen gehad? Hebben die dezelfde voedsel gehad?
Vorige maand was het me overkomen. Enorme koorts, maagkrampen. Ga op de wc zitten, hondsberoerd en ineens denk ik 'waarom lig ik op de grond?'. Was ik gewoon flauwgevallen en voorover gezakt. Die nacht wil ik niet nog eens meemaken. Daarna 2 dagen slap als een hond. Stel je voor dat zoiets dan verkeerd afloopt. Niemand die het in de gaten heeftquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Right. Jij vraagt bij elk restaurant waar je eet tijdens vakantie hoe ze de groente schoonmaken, of haal je alle blaadjes sla uit je eten voor je begint?quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet op vakantie ook erg voorzichtig zijn met wat je eet. Geen excuus maar wel aan te raden
Tsja, het pauperhotel der Turkse pauperhotels dus.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kijk altijd wat er het meest geserveerd wordt als ik ga bestellen. Bestel nooit exotische dingen waar grote risico's aan hangen. Kijk hoe schoon de tafels zijn en glazen en bestek. Als ik het niet vertrouw, loop ik weg. Geen zin om een week aan de schijterij te zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Right. Jij vraagt bij elk restaurant waar je eet tijdens vakantie hoe ze de groente schoonmaken, of haal je alle blaadjes sla uit je eten voor je begint?
Of kijk je gewoon ff of het restaurant er redelijk schoon uitziet?
Deze lijken sowieso weinig onderzoek gedaan te hebben naar hun trip. Geen reviews over het hotel gelezen lijkt me bijvoorbeeld voor ze het boekten.
Of deden juist een challenge bij de slechtst beoordeelde dingen daar langs gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Deze lijken sowieso weinig onderzoek gedaan te hebben naar hun trip. Geen reviews over het hotel gelezen lijkt me bijvoorbeeld voor ze het boekten.
Het lijkt mij eerder gewoon een kwestie van het niet al te breed hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 00:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of deden juist een challenge bij de slechtst beoordeelde dingen daar langs gaan.
Hoe kijk je dat? Ga je eerst een uur turven of ga je een dag vantevoren eens een middagje tellen om te weten wat het mees wordt geserveerd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wat er het meest geserveerd wordt als ik ga bestellen. Bestel nooit exotische dingen waar grote risico's aan hangen. Kijk hoe schoon de tafels zijn en glazen en bestek. Als ik het niet vertrouw, loop ik weg. Geen zin om een week aan de schijterij te zijn.
Ach, wat sneu.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:05 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder gewoon een kwestie van het niet al te breed hebben.
“Rashid is een hardwerkende man die het financieel niet breed heeft. Als alleenstaande vader moet hij de eindjes aan elkaar knopen. Voor een vakantie naar Turkije moet hij lang sparen.”
https://www.gelderlander.(...)erdoorheen~a5465078/
Zo slap als een vaatdoek is het. Geen idee wat voor rare honden jij kent.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vorige maand was het me overkomen. Enorme koorts, maagkrampen. Ga op de wc zitten, hondsberoerd en ineens denk ik 'waarom lig ik op de grond?'. Was ik gewoon flauwgevallen en voorover gezakt. Die nacht wil ik niet nog eens meemaken. Daarna 2 dagen slap als een hond. Stel je voor dat zoiets dan verkeerd afloopt. Niemand die het in de gaten heeft
quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wat er het meest geserveerd wordt als ik ga bestellen.
De slachtoffers en hun vader? Die zijn Surinaams/Nederlands.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
Heel erg verdrietig voor de vader.
Maar lijken mij op basis van de namen geen Turken (Turkse achtergrond). Dacht dat dat eerder ergens werd gezegd.
Vind het vaag blijven wat er gebeurd kan zijn. Moeten toch ook andere klanten van het restaurant ziek geworden zijn lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |