Als Ja21 werkelijk voor adaptatie zou gaan, dan zouden ze alles qua duurzaamheid uit de kast trekken wat men in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld op papier. Dan zou men zelfs op rechts Elon Musk (2017) citeren en een basisinkomen pushen ivm baanverlies door de AI-bubbel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De voormalige klimaatontkenners (zaten tot halverwege jaren 10, tot Parijs, goed vertegenwoordigd in CDA en VVD - zo een Nepperus of Bleker viel het IPCC aan) zijn nu de grootste lobbyisten voor een dozijn kerncentrales in Nederland. Tientallen miljarden per stuk.
JA21 schrapt al het klimaatbeleid. "Adaptatie" is het woord, aanpassen en niet proberen te beïnvloeden. Maar dan wel gek doen met kernenergie.
Hoezo?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Ja21 werkelijk voor adaptatie zou gaan, dan zouden ze alles qua duurzaamheid uit de kast trekken wat men in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld op papier.
Nou heb ik ook niks met die patjepeeërs van JA21, maar zou ik mogen vragen wat je concreet met fascistoïde swing bedoelt? Het migratiethema?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Ja21 werkelijk voor adaptatie zou gaan, dan zouden ze alles qua duurzaamheid uit de kast trekken wat men in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld op papier. Dan zou men zelfs op rechts Elon Musk (2017) citeren en een basisinkomen pushen ivm baanverlies door de AI-bubbel.
Maar een werkelijk plan van Ja21 is er niet, behalve de hele fascistische rechtse swing in de geopolitiek volgen.
Alles opgelost in een oneliner.
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, ik ben ook geen Diederik Samsom (een echte expert). Ik vraag me wel af of er niet al te gretig over het kernafvalprobleem en veiligheid wordt heen gestapt; gaat het mis (ongeluk, sabotage etc.) dan kun je half Nederland weggooien, welke incentives zijn er om dit echt goed te doen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Ja21 werkelijk voor adaptatie zou gaan, dan zouden ze alles qua duurzaamheid uit de kast trekken wat men in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld op papier. Dan zou men zelfs op rechts Elon Musk (2017) citeren en een basisinkomen pushen ivm baanverlies door de AI-bubbel.
Maar een werkelijk plan van Ja21 is er niet, behalve de hele fascistische rechtse swing in de geopolitiek volgen.
Alles opgelost in een oneliner.
Ja precies, ik ben er ook niet principieel op tegen. Ik zie alleen weinig voordelen en meer nadelen. Het probleem met afval, ja natuurlijk wordt dat afgedaan als niets, immers we zijn in Nederland niet vies om nu te vervuilen en dan te hopen dat innovatie het op gaat lossen. Het lijkt vooral een rechtse hobby om belastinggeld richting bedrijven te schuiven. Maarja propagandablaadjes als de Telegraaf of roddelzenders als SBS wekken bij makkelijk beinvloedbare mensen de indruk dat het dé optie is. Eventueel met wat vergezichten over nieuwe technieken die al decennia er nu écht bijna zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, ik ben ook geen Diederik Samsom (een echte expert). Ik vraag me wel af of er niet al te gretig over het kernafvalprobleem en veiligheid wordt heen gestapt; gaat het mis (ongeluk, sabotage etc.) dan kun je half Nederland weggooien, welke incentives zijn er om dit echt goed te doen?
Het afval is inderdaad een ding. Als ik zie hoe ze staalslakken en andere rommel dumpen, dan geef ik ze geen voordeel van de twijfel. En het afvalprobleem doorschuiven naar nieuwe generaties en "hoop" op nieuwe uitvindingen geeft kernergie geen groen licht imho.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben er ook niet principieel op tegen. Ik zie alleen weinig voordelen en meer nadelen. Het probleem met afval, ja natuurlijk wordt dat afgedaan als niets, immers we zijn in Nederland niet vies om nu te vervuilen en dan te hopen dat innovatie het op gaat lossen. Het lijkt vooral een rechtse hobby om belastinggeld richting bedrijven te schuiven. Maarja propagandablaadjes als de Telegraaf of roddelzenders als SBS wekken bij makkelijk beinvloedbare mensen de indruk dat het dé optie is. Eventueel met wat vergezichten over nieuwe technieken die al decennia er nu écht bijna zijn.
In Amerika hebben ze nu op dezelfde wijze problemen daarmee. Vervuilen is makkelijk, die vervuiling oplossen zeker met nucleair afval moeilijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het afval is inderdaad een ding. Als ik zie hoe ze staalslakken en andere rommel dumpen, dan geef ik ze geen voordeel van de twijfel. En het afvalprobleem doorschuiven naar nieuwe generaties en "hoop" op nieuwe uitvindingen geeft kernergie geen groen licht imho.
https://www.scientificame(...)the-u-s-have-a-plan/quote:About 88,000 metric tons of spent nuclear fuel from commercial reactors remain stranded at reactor sites, and this number is increasing by some 2,000 metric tons each year. These 77 sites are in 35 states and threaten to become de facto permanent disposal facilities. Without a geologic repository, there is no way forward for the final disposal of this highly radioactive material. Storing it in pools and dry casks at reactor sites is a temporary solution; it is safe for decades but not the millennia needed to isolate this radioactive material from the environment. The present U.S. policy of indefinite storage at a centralized site is not a viable solution, as it shifts the cost and risk to future generations.
Dat herken ik en dat is wat ik bedoel met dat er teveel politiek kapitaal en prestige op komt te liggen. Ook een dynamiek van 'mijn kampje moet winnen van het jouwe'.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben er ook niet principieel op tegen. Ik zie alleen weinig voordelen en meer nadelen. Het probleem met afval, ja natuurlijk wordt dat afgedaan als niets, immers we zijn in Nederland niet vies om nu te vervuilen en dan te hopen dat innovatie het op gaat lossen. Het lijkt vooral een rechtse hobby om belastinggeld richting bedrijven te schuiven. Maarja propagandablaadjes als de Telegraaf of roddelzenders als SBS wekken bij makkelijk beinvloedbare mensen de indruk dat het dé optie is. Eventueel met wat vergezichten over nieuwe technieken die al decennia er nu écht bijna zijn.
In de eerste versie van het klimaatakkoord kwam het woord "kernenergie" niet voor, lieten ze alles aan de markt over behalve een proeffabriek voor waterstof en was een energiebesparing van minstens 40% de vereiste om het te laten slagen. Verder moesten we alles zoveel mogelijk gaan doen met zon en wind. Daar zijn dan ook veel subsidies en prijsafspraken voor afgegeven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, ik ben ook geen Diederik Samsom (een echte expert). Ik vraag me wel af of er niet al te gretig over het kernafvalprobleem en veiligheid wordt heen gestapt; gaat het mis (ongeluk, sabotage etc.) dan kun je half Nederland weggooien, welke incentives zijn er om dit echt goed te doen?
Dit debat heeft religieuze trekjes - zal een VVD minister het lef hebben om te zien 'dit gaat niet' of wordt het dan de zoveelste Betuwelijn - en dan zal ik uiteindelijk eerder neigen naar de religie van 'doe maar geen Russisch roulette'. Met politieke druk en prestige erop gaat het juist mis.
De happy few neemt het vliegtuig, Nederland als wingewest. Voor mooie natuur zijn er andere landen, dat zie je op vakantie - die mentaliteit.
Het is vooral dat je nu niet hoe in het VK meerdere reactoren 40 miljard gaan kosten (niet alleen Hinkley Point!).
Ook in Frankrijk - waar het lange tijd toch een beetje nationale trots is geweest - gaat het moeizaam en traag:
https://www.france24.com/(...)tors-audit-body-says
"Verre van voorbereid" klinkt wat mij betreft ongemakkelijk.
Laatste raming is dus sowieso 11 miljard publiek geld per stuk.
Recycling werkt uitstekend, daar hebben ze in Frankrijk een grote fabriek voor. Wij hebben hier echter een grote fabriek voor de verrijking van uranium, dus we kopen het zelf vers.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus zorgen dat ze hoogstens 5 kamerleden krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
D66-leden passen kandidatenlijst aan: UWV-bestuurder veel lager
Motivatiebrief van 3 zinnen wordt gelukkig niet geaccepteerd door de D66 leden.
Veldkamp oogt enorm vermoeid laatste maanden. Begrijpelijk als hij telkens de neuzen in zelfde richting moet proberen te krijgen. BBB en VVD willen beide niet aan extra maatregelen dan is het automatisch 1 versus 2 in de ministerraad. Tot nu toe bleef het bij symboolmaatregelen maar nu economische sancties op rol staan dan zie je de tegenwerking van BBB en VVD.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De ministerraad duurt lang. Lijkt mij sterk als ze hier eensgezind en met aankondiging van maatregelen uitkomen. Veldkamp wilde daadkracht en stoer overkomen maar kon wel eens het kind van de rekening worden. Is het ambassadeur zijn eigenlijk nauwelijks ontgroeid, veel te blijven minister te zijn maar altijd een technocraat gebleven ipv een politicus te worden.
Het was ook wel handig geweest als hij de brief even had afgestemd met de premier en vice premiers. Dan kon hij in het debat zeggen dat de ministerraad nog slecht ging over technische invulling. Nu bleek dat steun überhaupt nog niet zeker was, dus was er geen eenheid van kabinetsbeleid. En dan zie je meteen hoe belangrijk dat is, want het debat werd geschorst en is het allemaal maar amateuristisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Veldkamp oogt enorm vermoeid laatste maanden. Begrijpelijk als hij telkens de neuzen in zelfde richting moet proberen te krijgen. BBB en VVD willen beide niet aan extra maatregelen dan is het automatisch 1 versus 2 in de ministerraad. Tot nu toe bleef het bij symboolmaatregelen maar nu economische sancties op rol staan dan zie je de tegenwerking van BBB en VVD.
Daar vallen de maskers af, voor wie het nog niet door had dan...
Ik zie nu dat GL-PvdA het standpunt heeft aangepast. Het is duidelijk bedoeld als handreiking (net zoals GL-PvdA vwb migratie de commissie volgt en net als CDA hetzelfde richtgetal noemt).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de eerste versie van het klimaatakkoord kwam het woord "kernenergie" niet voor, lieten ze alles aan de markt over
De meeste linkse mensen vinden kernenergie niet groen. Ik ben wel heel sociaal maar vind kernenergie wel groen. Zo kijk ik ook tegenovergesteld naar zonne- en windenergie. Ik ben ook niet tegen plastic. Wel tegen mensen die afval op straat gooien. Recycling en hergebruik: het zou mooi zijn, maar niet heel haalbaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie nu dat GL-PvdA het standpunt heeft aangepast. Het is duidelijk bedoeld als handreiking (net zoals GL-PvdA vwb migratie de commissie volgt en net als CDA hetzelfde richtgetal noemt).
Geen publiek geld voor kerncentrales. De bouw van vier kerncentrales heeft al een jarenlange vertraging opgelopen, en gaat waarschijnlijk 15 miljard meer kosten dan verwacht. Het is zelfs nog niet gelukt om een geschikte locatie te vinden of een marktpartij die interesse heeft in de bouw. De hiervoor gereserveerde 14 miljard euro gebruiken we daarom om huishoudens, bedrijven en boeren te helpen met verduurzamingsmaatregelen die wel snel en zeker effect hebben. Private partijen kunnen volgens de huidige regels al zelf investeren in
kerncentrales.
Dit had best in de krant gekund. GroenLinks staat op papier en in theorie kernenergie toe. Twee van de vier partijen waaruit GL is voortgekomen waren destijds pro-kernenergie (iig voor het Tsjernobyl incident).
Die 14 miljard op de plank gaan we dus terug zien in de doorrekening.
Andersom ben ik benieuwd of het CPB de lef heeft om te zeggen dat 'zoveel miljard' voor kerncentrales door o.a. JA21 waarschijnlijk niet genoeg zal zijn. Kunnen ze deze politieke druk weerstaan?
Lijkt me bijna onmogelijk. Het is verkiezingstijd. Het zal blijven bij wat symboolpolitiek. En nog maar een keer naar Europa kijken, hopen dat anderen voor ons in beweging komen. Ik denk dat zelfs een wapenembargo er al niet inzit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De ministerraad duurt lang. Lijkt mij sterk als ze hier eensgezind en met aankondiging van maatregelen uitkomen. Veldkamp wilde daadkracht en stoer overkomen maar kon wel eens het kind van de rekening worden. Is het ambassadeur zijn eigenlijk nauwelijks ontgroeid, veel te blijven minister te zijn maar altijd een technocraat gebleven ipv een politicus te worden.
Vwb plastic lijkt het me helder dat er veel te veel plastic in het milieu terecht komt, waarbij de ene plastic natuurlijk niet de andere is. De ene is beter afbreekbaar dan de andere.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik ben ook niet tegen plastic. Wel tegen mensen die afval op straat gooien. Recycling en hergebruik: het zou mooi zijn, maar niet heel haalbaar.
Enzovoorts. Heel pragmatisch.
Zelfs gewoon Duitsland volgen is al te veel gevraagd. Treurig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me bijna onmogelijk. Het is verkiezingstijd. Het zal blijven bij wat symboolpolitiek. En nog maar een keer naar Europa kijken, hopen dat anderen voor ons in beweging komen. Ik denk dat zelfs een wapenembargo er al niet inzit.
Zeker niet - het geostrategische belang is te groot. Bijvoorbeeld: een embargo van ons kan leiden tot een embargo van hen, waardoor wij onze uitbreidingsplannen voor defensie niet waar kunnen maken en dan hebben we gezeik met de NAVO, in het bijzonder Trump. Dat durven we niet te riskeren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me bijna onmogelijk. Het is verkiezingstijd. Het zal blijven bij wat symboolpolitiek. En nog maar een keer naar Europa kijken, hopen dat anderen voor ons in beweging komen. Ik denk dat zelfs een wapenembargo er al niet inzit.
Maar dat kost dus allemaal een berg extra energie. Logistiek en verwerking. Plastic kost geen drol. Dat kun je ook schoonmaken en hergebruiken en dan hoef je geen zware glazen flessen mee te sleuren. Het beste is piepschuim: 98% lucht, uitstekend te hergebruiken en recyclen. Het slechtste: biokatoen. Bioplastic, biobrandstof en zo zijn ook niks.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vwb plastic lijkt het me helder dat er veel te veel plastic in het milieu terecht komt, waarbij de ene plastic natuurlijk niet de andere is. De ene is beter afbreekbaar dan de andere.
Het is jammer dat het VN akkoord niet is gelukt (dankzij MAGA en Heritage Foundation).
Het straatbeeld: aangezien sommige mensen het nooit leren en eigenwijs zijn kun je best het plastic gebruik proberen terug te dringen. Dan maar (snel afbrekend) karton.
Dat gaat ook op voor bijvoorbeeld statiegeld op blikjes (dat godzijdank ondanks VVD-verzet en conservatief verzet in EU nu wel doorgang heeft gevonden).
Wat gaat u stemmen als ik vragen mag? Ik gok iets van CDA? (gezien het VS draadje zit u ook niet aan populistisch rechterkant, gok ik)
Er zijn genoeg wapenleveranciers in de wereld. Het geostrategische belang van een wapenembargo is juist heel groot, het Midden-Oosten is dankzij Israel een continue brandhaard met legio vluchtelingenstromen tot gevolg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker niet - het geostrategische belang is te groot. Een embargo van ons kan leiden tot een embargo van hen, waardoor wij onze uitbreidingsplannen voor defensie niet waar kunnen maken en dan hebben we gezeik met de NAVO, in het bijzonder Trump. Dat durven we niet te riskeren.
Denk ik ook. Maar dan is de kans groot dat Veldkamp opstapt. Die heeft zichzelf al in een bepaalde hoek geverfd. En zijn eigen fractie zette hem alleen maar meer in de problemen gisteren. Dan ben je in de Kamer en kabinet aan de kant gezet door je eigen mensen..quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet van alles wat je hier zegt genoeg af maar dit deel is véél te makkelijk. Timmermans moest als Europees Commissaris een breed draagvlak vinden. Er was en is geen progressieve meerderheid. Met name de EVP is geneigd zo ruim mogelijk te denken en zoveel mogelijk ruimte te laten, zoveel mogelijk opties. Renew op een andere manier ook. BusinessEurope moet je aan boord krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik kan dus met Frans "Biomassa" Timmermans maar moeilijk door 1 deur
Ik denk het niet, ik las laatst wel een interessante analyse dat Schoof en Veldkamp vooral voor de buhne boos doen maar achter de schermen en tegen Israel zelf hele andere teksten bezigen en dat lijkt ook wel een beetje af te leiden uit de daadwerkelijke sancties en acties.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Debat met nog een uurtje uitgesteld, naar 18.00.
Het zou me zelfs niet verbazen als Veldkamp zelf opstapt. Om nu eens het hard te spelen in aanloop naar de verkiezingen. Zelf is hij toch niet meer verkiesbaar.
Mja, zouden ze dan nu aan Indische rijsttafel zitten en lekker keuvelen en dan straks is het voor de buhne? Ik weet het niet. Ik denk dat Veldkamp hier wel serieus mee bezig is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik las laatst wel een interessante analyse dat Schoof en Veldkamp vooral voor de buhne boos doen maar achter de schermen en tegen Israel zelf hele andere teksten bezigen en dat lijkt ook wel een beetje af te leiden uit de daadwerkelijke sancties en acties.
Als je het milieu en klimaat op 1 hoop gooit, dan is alles wat de hoeveelheid afval vermindert groen. Als je die uit elkaar trekt, dan zie je dat wat goed is voor het ene, bijna altijd slecht is voor het andere. De gelijkmaker is spotgoedkope elektriciteit. Dat hebben we nu geprobeerd met zon en wind, maar dat is geen succes. Kernfusie laat zoals altijd nog minstens 20 jaar op zich wachten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet niet van alles wat je hier zegt genoeg af maar dit deel is véél te makkelijk. Timmermans moest als Europees Commissaris een breed draagvlak vinden. Er was en is geen progressieve meerderheid. Met name de EVP is geneigd zo ruim mogelijk te denken en zoveel mogelijk ruimte te laten, zoveel mogelijk opties. Renew op een andere manier ook. BusinessEurope moet je aan boord krijgen.
Later is Timmermans er zelf in gaan verdiepen (inzichten ontwikkelen ook) en werd hij tegenstander van biomassa (2023, nog net voordat hij afscheid nam). Het is niet zo alsof hij als een struisvogel in zijn eigen gelijk blijft zitten.
Die omarming van biomassa in Nederland heeft onder leiding van een centrum-rechts zwaartepunt doorgang gevonden. Biomassa is er niet gekomen door GroenLinks (en ook niet door D66 in een overwegend conservatief kabinet - zoals haters vaak claimen)
De hele Green Deal is echt niet zo verkeerd. Zou een grote fout zijn om dit te ontmantelen. De winnaar is dan vooral China.
Want, wat is het grote probleem met die vrouw dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus zorgen dat ze hoogstens 5 kamerleden krijgen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want, wat is het grote probleem met die vrouw dan?
Bron.quote:Nathalie van Berkel heeft dienstverlening, ict en bedrijfsvoering in haar portefeuille. Het verbeteren en persoonlijker maken van de (digitale) dienstverlening van UWV is een belangrijk thema in haar werk. ‘Dienstverlening is echt ontzettend belangrijk,’ aldus Van Berkel. ‘Het is onze taak om publieke diensten te leveren aan mensen die – soms kort, soms voor langere tijd – ondersteuning nodig hebben om weer aan het werk te komen of die inkomensondersteuning nodig hebben. De manier waarop we dat doen, is cruciaal.’
Geen idee maar de politiek Den Haag is zelf verantwoordelijk voor veel van de problemen bij de uitvoeringsorganisaties.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
[..]
Bron.
Zij is toch diegene die de automatisering bij het UWV structureel om zeep heeft geholpen? Of verwar ik haar nu met iemand anders?
Dat is wel heel dom. Lijkt me dat we moeten zorgen dat de politie hier direct mee stopt. Typisch dat Schoof in hun verkooppraatje is getrapt. Waarom zou onze politie niet zelf zo'n systeem ontwikkelen. We kiezen met die rechtse lui op die manier altijd voor duurkoop...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:59 schreef Klopkoek het volgende:
Nederlandse politie gebruikt al jaren AI software van Palintir
https://www.volkskrant.nl(...)n-palantir~bc93fb06/
Mag helaas niks citeren; lees in het artikel het commentaar van Bob de Graaff, zou ik zeggen.
Past helemaal in het Singapore en Milei project.
Deze voorheen ontkende feiten zijn verkregen door de WOO (Wet Open Overheid), wat dus van de VVD en JA21 wel minder kan en moet.
Zolang die Paternotte nog op de lijst staat is er geen enkele reden om als centrum of rechtse stemmer op D66 te stemmen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
D66-leden passen kandidatenlijst aan: UWV-bestuurder veel lager
Motivatiebrief van 3 zinnen wordt gelukkig niet geaccepteerd door de D66 leden.
Zo kennen we de glibberige CDA machtspolitici weer. De lui van 'laat de gijzelaars vrij, dan stopt het' (nee dan stopt het niet, nog los van de duidelijke sabotage van zo een akkoord door Netanyahu zelf)quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wapenleveranciers in de wereld. Het geostrategische belang van een wapenembargo is juist heel groot, het Midden-Oosten is dankzij Israel een continue brandhaard met legio vluchtelingenstromen tot gevolg.
Of Trump boos is of niet is voor ons onbelangrijk hij probeert ons toch wel af te persen. Amerika heeft ook geen poot om op te staan, ze komen zelf bij lange na niet op 5%. De NAVO is op sterven na dood, Amerika is er al met een been uit en we hebben toch weinig aan Amerika. Kijk maar hoe het gaat met Oekraine, Amerika onderneemt niets. Onderhandelingen met Trump, die Amerika vooral gebruikt om Rusland cadeautjes te doen.
Het belang van Israel bij hun wapenhandel is juist heel groot, daar kunnen we ze raken. Als het aan mij ligt zouden we een volledig embargo op Israel en Rusland instellen.
Ongetwijfeld kan bijvoorbeeld China met gemak het wegvallen van Israel als handelspartner opvangen.
Hoezo?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zolang die Paternotte nog op de lijst staat is er geen enkele reden om als centrum of rechtse stemmer op D66 te stemmen.
LOL.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wapenleveranciers in de wereld. Het geostrategische belang van een wapenembargo is juist heel groot, het Midden-Oosten is dankzij Israel een continue brandhaard met legio vluchtelingenstromen tot gevolg.
Of Trump boos is of niet is voor ons onbelangrijk hij probeert ons toch wel af te persen. Amerika heeft ook geen poot om op te staan, ze komen zelf bij lange na niet op 5%. De NAVO is op sterven na dood, Amerika is er al met een been uit en we hebben toch weinig aan Amerika. Kijk maar hoe het gaat met Oekraine, Amerika onderneemt niets. Onderhandelingen met Trump, die Amerika vooral gebruikt om Rusland cadeautjes te doen.
Het belang van Israel bij hun wapenhandel is juist heel groot, daar kunnen we ze raken. Als het aan mij ligt zouden we een volledig embargo op Israel en Rusland instellen.
Ongetwijfeld kan bijvoorbeeld China met gemak het wegvallen van Israel als handelspartner opvangen.
Blauwe hapquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog meer uitstel; debat naar 19.00.
Indische rijsttafel kan besteld worden.
Nee als het aan mij ligt gebruiken we daar onze F-35's en dergelijke voor. Maar Europa heeft geen enkele intentie om met Rusland te vechten dat mag duidelijk zijn. We voeren liever een proxy oorlog via Oekraine. Ik zou liever Europese militaire steun voor Oekraine zien. Maar alleen Frankrijk heeft de ballen gehad om te zeggen dat ze eventueel troepen in zouden kunnen zetten. Als Noord-Korea in die oorlog meevecht, waarom wij dan niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
LOL.
Je wilt dus de Russen gaan bestoken met wapens van hun grote broer China?
Ja, hadden we nu maar een kabinet gehad met de PVV erin. Dan was dit nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef Slobeend het volgende:
De moord op het 17-jarige meisje in Amsterdam kan best wel eens de verkiezingen gaan beïnvloeden nu blijkt dat de dader waarschijnlijk een asielzoeker is.
Had VVD maar af en toe de minister van justitie geleverd de afgelopen decennia, dan had dit leed voorkomen kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, hadden we nu maar een kabinet gehad met de PVV erin. Dan was dit nooit gebeurd.
En de volgende teleurstelling creëren dat dit weer niet leidt tot uitvoerbare plannen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef Slobeend het volgende:
De moord op het 17-jarige meisje in Amsterdam kan best wel eens de verkiezingen gaan beïnvloeden nu blijkt dat de dader waarschijnlijk een asielzoeker is.
Ze hebben net C2000 een béétje werkend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wel heel dom. Lijkt me dat we moeten zorgen dat de politie hier direct mee stopt.
Het zou zo maar kunnen dat beleidswijzigingen van Faber, om het zo sober mogelijk te maken (de bodem van Europa opzoeken), hier juist aan hebben bijgedragen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, hadden we nu maar een kabinet gehad met de PVV erin. Dan was dit nooit gebeurd.
Het had waar kunnen zijn, dan kom je toch een beetje in de categorie Baudet terecht hoor. https://revu.nl/artikel/6(...)-gebeurd-kunnen-zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat beleidswijzigingen van Faber, om het zo sober mogelijk te maken (de bodem van Europa opzoeken), hier juist aan hebben bijgedragen.
Bijvoorbeeld het afknijpen van geestelijke hulp voor getraumatiseerden. Het afknijpen van Vluchtelingenwerk.
Weliswaar is dit - zo lijkt het - een asielzoeker uit het COA maar het had in de nabije toekomst ook een zwerver uit de stopgezette bed-bad-brood kunnen zijn.
Precies wat ze willen.
Noem me een wappie en gek, maar zelfs niet uitgesloten is dat hier de Russen of regime change Amerikanen achter zitten. In o.a. Duitsland en Frankrijk waren er vlak voor de verkiezingen soortgelijke incidenten (ook bijv. het slopen van auto's door milieuactivisten, zat Rusland achter; Jodensterren op gebouwen in Parijs zat Rusland achter).
Daarmee hebben ze toch een geweldig voorbeeld hoe het niet moet. Dat wil niet zeggen dat we onze veiligheid moeten uitbesteden aan buitenlandse mogendheden. In het ergste geval kan zo'n Palantir de informatie die we ze leveren tegen ons gebruiken. Dat lijkt me nog erger dan een c2000 fiasco. Daarbij geloof ik niet dat wij dommer zijn dan Amerikanen dus wij kunnen ook een Palantir achtig bedrijf maken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben net C2000 een béétje werkend.
20 december 2024quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had VVD maar af en toe de minister van justitie geleverd de afgelopen decennia, dan had dit leed voorkomen kunnen worden.
Het gaat weer bizar worden hoe de rechtse partijen dit gaan gebruiken voor hun campagnes. Ja21, BBB, FvD zullen ook wel staan te trappelen.
Geruchten op opstappen worden ook sterker. Veldkamp heeft zonder persco van Schoof ook niks om aan te refereren waaruit blijkt dat het kabinet besluiten heeft genomen. Ook is er nog geen aanvullende brief. Die gaat dus zonder munitie het debat in, kan imo maar tot 1 uitkomst leiden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Blauwe hap![]()
Persco Schoof na Gaza debat. Biedt Veldkamp de ruimte om in de Kamer aan te kondigen dat hij opstapt.
Ik heb meer vertrouwen in de Duitse en Franse veiligheidsdiensten dan de onze.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het had waar kunnen zijn, dan kom je toch een beetje in de categorie Baudet terecht hoor. https://revu.nl/artikel/6(...)-gebeurd-kunnen-zijn
De situatie lijkt mij ernstig genoeg zonder allerlei redenaties waarom 'ze' of 'hunnie' politiek fout zijn. Van welke kant van het spectrum dan ook.
Waar slaat dit op in relatie tot Faber?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in de Duitse en Franse veiligheidsdiensten dan de onze.
We weten dat Rusland zulke dingen doet (en de Amerikanen regime change willen), in drie van de vier buurlanden.
Ja, het is speculatie maar heel onwaarschijnlijk is het niet.
Met dank aan o.a. de Amerikanen en de Russen. Maar fair enough, ik zou zelf liever Europees kopen en produceren maar onze regering heeft verplichtingen aan én besloten het e.e.a. aan te schaffen van Israël.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zou dat niet als onbelangrijk af doen. Niet omdat ik die man hoog heb zitten, of vertrouwen heb in de Amerikaanse democratie, maar omdat we het als Europa nog niet alleen afkunnen hebben een op zijn minst een enigszins beheersebare Trump nodig totdat we hier de basis op orde hebben. En dan bedoel ik niet alleen qua defensie, maar ook IT, (zeldzame)grondstoffen, medicijnen, etc. Totdat je goeddeels ontvlochten/autonoom bent, ben je kwetsbaar voor de grillen uit het Witte Huis.quote:Of Trump boos is of niet is voor ons onbelangrijk hij probeert ons toch wel af te persen. Amerika heeft ook geen poot om op te staan, ze komen zelf bij lange na niet op 5%. De NAVO is op sterven na dood, Amerika is er al met een been uit en we hebben toch weinig aan Amerika. Kijk maar hoe het gaat met Oekraine, Amerika onderneemt niets. Onderhandelingen met Trump, die Amerika vooral gebruikt om Rusland cadeautjes te doen.
Ik ben het met je eens dat het ze zou raken. Maar laten we wel zijn: jij bent weliswaar bereid de (politieke) consequenties van zo'n embargo te dragen, de huidige regering is dat niet. Om bovenstaande redenen. En de vraag is of een volgende regering dat wel is. Mijn inschatting is dat de kwestie in Israël de meeste mensen te weinig kan schelen om er teveel onder te willen lijden, en daardoor zal ook een volgende regering niet scherp aan de wind zal varen richting Israël.quote:Het belang van Israel bij hun wapenhandel is juist heel groot, daar kunnen we ze raken. Als het aan mij ligt zouden we een volledig embargo op Israel en Rusland instellen.
Mja, de Chinezen zijn geen vrienden. Wel vrienden van Rusland trouwens. Nog even los van hoe zij omgaan met minderheden in eigen land. Of we daar nou ethisch de betere keuze aan hebben..quote:Ongetwijfeld kan bijvoorbeeld China met gemak het wegvallen van Israel als handelspartner opvangen.
Steeds als je denkt dat het niet erger kan met dit kabinet vinden ze wel weer wat nieuwsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
Gênant, campingbedjes in de aanslag
Geert gaat weer zelfde retoriek bezigen en de oppositie kan hem hooguit verwijten dat hij niets heeft bereikt waarop hij weer gaat roepen dat zij niet wouden meewerken. Cirkel is rond en we doen weer twee jaar lang niets.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wilders wordt dus de grootste, alleen nu met de CDA op de positie van NSC.
Dat wordt een onmogelijke formatie.
Onze regering heeft besloten in te kopen in Israel? Nou maar goed dat we een nieuwe krijgen dan, kunnen we het afbestellen. Verplichtingen is een groot woord, we hebben ons een doelstelling aan laten praten de verstandige oplossing is om er gewoon lekker ruim onder te blijven zitten. Stop wat extra in infrastructuur en IT en noem het goed. Er is ook geen enkele manier om ons te straffen voor het niet nakomen van onze afspraak, als Nederland uit de navo is zijn we nog steeds beschermd erdoor. Maar volgens mij wordt je er niet zomaar uitgezet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Met dank aan o.a. de Amerikanen en de Russen. Maar fair enough, ik zou zelf liever Europees kopen en produceren maar onze regering heeft verplichtingen aan én besloten het e.e.a. aan te schaffen van Israël.
We hoeven het als Europa ook niet alleen af te kunnen we zijn met zijn 26'en. Daarmee kunnen we Rusland makkelijk de baas, Europa heeft wel voor hetere vuren gestaan dan 27 tegen 1. Trump is niet beheersbaar, hij is zo ineffectief dat hij ons onveiliger maakt. Juist doordat zo velen ons voorhouden dat we Amerika nodig hebben blijven we passief en afhankelijk.quote:Ik zou dat niet als onbelangrijk af doen. Niet omdat ik die man hoog heb zitten, of vertrouwen heb in de Amerikaanse democratie, maar omdat we het als Europa nog niet alleen afkunnen hebben een op zijn minst een enigszins beheersebare Trump nodig totdat we hier de basis op orde hebben. En dan bedoel ik niet alleen qua defensie, maar ook IT, (zeldzame)grondstoffen, medicijnen, etc. Totdat je goeddeels ontvlochten/autonoom bent, ben je kwetsbaar voor de grillen uit het Witte Huis.
Ja maar dit is dan ook een schandalig kortzichtige en incapabele regering. Een genocide over het hoofd zien omdat een stel falers dat noodzakelijk acht vind ik grote onzin. Dat gaat trouwens ook volledig tegen onze rechtsstaat in. Wat is er nou belangrijker Israel de hand boven het hoofd houden of onze rechtsstaat.quote:Ik ben het met je eens dat het ze zou raken. Maar laten we wel zijn: jij bent weliswaar bereid de (politieke) consequenties van zo'n embargo te dragen, de huidige regering is dat niet. Om bovenstaande redenen. En de vraag is of een volgende regering dat wel is. Mijn inschatting is dat de kwestie in Israël de meeste mensen te weinig kan schelen om er teveel onder te willen lijden, en daardoor zal ook een volgende regering niet scherp aan de wind zal varen richting Israël.
Israel is een terroristenland dat sinds oprichting de buren terroriseert, doodt martelt verkracht en binnenkort ook in kampen stopt. Erg bevriend zijn ze ook niet want ze zijn continue aan het uithalen. Ze houden zich niet aan afspraken of verdragen, ze liegen aan de lopende band. Israel is wat dat betreft nog onbetrouwbaarder dan Rusland.quote:Zeker het narratief dat Israel een zelfde behandeling verdient als Rusland zal denk ik niet resoneren. Rusland is een maffioze dictatuur en regionale grootmacht die al eeuwen haar buren terroriseert, doodt, martelt, verkracht en in kampen stopt. Israël is een bevriende democratische natie die -ondanks dat ze zelf zeker geen schone handen heeft- al sinds haar bestaan met geweld haar buren buiten haar grenzen moet houden.
Dit zijn toch geen argumenten. Dan maak je een vriendschap. De Amerikanen waren ook niet altijd vrienden. En de 'vriendschap' met Israel is eenzijdig van onze kant. China heeft grote belangen in Europa dus dat is een goede ingang.quote:Mja, de Chinezen zijn geen vrienden. Wel vrienden van Rusland trouwens. Nog even los van hoe zij omgaan met minderheden in eigen land. Of we daar nou ethisch de betere keuze aan hebben..
Ja, dat kun je wel uittekenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geert gaat weer zelfde retoriek bezigen en de oppositie kan hem hooguit verwijten dat hij niets heeft bereikt waarop hij weer gaat roepen dat zij niet wouden meewerken. Cirkel is rond en we doen weer twee jaar lang niets.
Waarom?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wilders wordt dus de grootste, alleen nu met de CDA op de positie van NSC.
Dat wordt een onmogelijke formatie.
'Is het snel klaar voor ze'.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee als het aan mij ligt gebruiken we daar onze F-35's en dergelijke voor. Maar Europa heeft geen enkele intentie om met Rusland te vechten dat mag duidelijk zijn. We voeren liever een proxy oorlog via Oekraine. Ik zou liever Europese militaire steun voor Oekraine zien. Maar alleen Frankrijk heeft de ballen gehad om te zeggen dat ze eventueel troepen in zouden kunnen zetten. Als Noord-Korea in die oorlog meevecht, waarom wij dan niet.
Europa heeft ook niet heel veel te vrezen van Rusland, de Europese defensie begroting is op dit moment al meer dan 2 keer zo hoog als die van de Russen. We gaan naar 4 keer zo hoog. Rusland heeft het al moeilijk met Oekraine, paar jaar bezig amper terrein gewonnen. Als Rusland zou vechten met de EU is het snel klaar voor ze dan gaan ze er keihard af. Bijvoorbeeld Rusland is nu superieur in de lucht in Oekraine, dat slaat compleet om als Europa zich ermee zou bemoeien. Maargoed dat is geen optie, Europa wil onder geen beding oorlog met Rusland. Ook niet als we straks honderden miljarden extra aan wapens hebben verspild.
Bron? Of is dat wat jij denkt dat er gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Veldkamp weg, Brekelmans beoogd opvolger
Zie edit: dit was een gesprekje tussen journos op politiek24 die ook overvallen leken door het nieuws. Dus had eigenlijk idee dat dit al breder bekend was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bron? Of is dat wat jij denkt dat er gaat gebeuren?
Ik was ook aan het zoeken maar NU.nl bericht eroverquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bron? Of is dat wat jij denkt dat er gaat gebeuren?
En BBB en VVD zaten bij NSB. Je zal er maar trots op zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Veldkamp is toch beetje diegene die op 6 mei 1945 bij het verzet ging.
In rariteiten doet het idd niet veel onder voor Balkenende 1quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En BBB en VVD zaten bij NSB. Je zal er maar trots op zijn.
Hij imiteerde altijd beetje de grote minister van buitenlandse zaken-blik qua uitstraling. Dacht dat hij er wel mee wegkwam om eenzijdig een dergelijke brief en toezeggingen te doen. Politiek gezien was hij nooit heel handig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Veldkamp nu geprobeerd heeft. Dit kon ie toch aan zien komen lijkt me. Er was te weinig steun.
Dit kan nog interessant worden als een meerderheid van de kamer voor maatregelen is straks. Nou ja, als het debat nog door gaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Veldkamp nu geprobeerd heeft. Dit kon ie toch aan zien komen lijkt me. Er was te weinig steun.
Ja deze beste man is mij ook echt enorm tegengevallenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hij imiteerde altijd beetje de grote minister van buitenlandse zaken-blik qua uitstraling. Dacht dat hij er wel mee wegkwam om eenzijdig een dergelijke brief en toezeggingen te doen. Politiek gezien was hij nooit heel handig.
Zou me niet verbazen als hij het debat probeert te ontduikenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:48 schreef Faraday01 het volgende:
Zou Schoof het vanavond ook nog moeilijk gemaakt worden als nieuwe kop van jut?
Europa is ook een kernmacht. Dat is geen argument. Daarbij zal China Rusland helemaal niet backen, want de belangen in Europa zijn te groot. Europa is volgens mij een nog grotere afnemer van Chinese producten dan Amerika. Rusland is een economie ter grote van de Benelux, de helft van Duitsland. Het is compleet onrealistisch om te stellen dat zo'n mini economietje een kans zou maken tegen een wereldmacht. Ja Europa is een wereldmacht, maar ook een slapende reus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:31 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Is het snel klaar voor ze'.
Gast, Rusland is een kernmacht. Anderhalf keer zo groot als Europa, gebackt door de Chinezen. Eerder liepen Hitler en Napoleon zich er stuk.
Alsjeblieft, denk even na voor je wat zegt.
PvdA-GL zal, onder aanvoering van Piri, vast hard op het anti-Israëlorgel gaan slaan maar naast wat partijtjes als Denk of de SP zullen de meeste zich wel wat terughoudender gaan opstellen. Misschien dat er voor de vorm nog een kamermeerderheid komt voor een kleinigheid op sanctiegebied, maar dat zal het dan ook wel zijn verwacht ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit kan nog interessant worden als een meerderheid van de kamer voor maatregelen is straks. Nou ja, als het debat nog door gaat.
Schoof zit rustig de rit uit: die maak je de kop niet snel gek.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:48 schreef Faraday01 het volgende:
Zou Schoof het vanavond ook nog moeilijk gemaakt worden als nieuwe kop van jut?
Hoe kom je erbij dat motie Piri in het mes lopen was? Dat heeft PvdA/GL juist zeer handig gespeeld. Het gaf mooi weer welke partijen iets willen doen om de genocide te stoppen en welke enkel politieke spelletjes willen spelen in deze casus. Ook meteen wat ratten uit de partij gerookt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
PvdA-GL zal, onder aanvoering van Piri, vast hard op het anti-Israëlorgel gaan slaan maar naast wat partijtjes als Denk of de SP zullen de meeste zich wel wat terughoudender gaan opstellen. Misschien dat er voor de vorm nog een kamermeerderheid komt voor een kleinigheid op sanctiegebied, maar dat zal het dan ook wel zijn verwacht ik.
Al die andere partijen hebben gezien hoe PvdA/GL in het mes is gelopen met die idiote motie van Piri, dus die kijken echt wel uit.
Ik ben hier moe van eerlijk gezegd. Elke keer weer dat gelul dat GL/PvdA anti-Israel is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
PvdA-GL zal, onder aanvoering van Piri, vast hard op het anti-Israëlorgel gaan slaan maar naast wat partijtjes als Denk of de SP zullen de meeste zich wel wat terughoudender gaan opstellen. Misschien dat er voor de vorm nog een kamermeerderheid komt voor een kleinigheid op sanctiegebied, maar dat zal het dan ook wel zijn verwacht ik.
Al die andere partijen hebben gezien hoe PvdA/GL in het mes is gelopen met die idiote motie van Piri, dus die kijken echt wel uit.
Ze zijn door het halve land voor gek verklaard, maar verder was het inderdaad fantastisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat motie Piri in het mes lopen was? Dat heeft PvdA/GL juist zeer handig gespeeld.
De motie Piri was er over maar het sentiment is in Nederland wel echt aan het veranderen. Vooral de VVD loopt ook vol in het mes met de blinde steun van Yesilgoz voor Israël.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat geeft niet in een land waar het halve land op populisten stemt. Dat is eerder een teken dat je op de goede weg zit. Gezien de peilingen blijkt jouw lezing ook totaal niet te kloppen. We zijn wel afgegelden van trots dat het ICJ in onze landsgrenzen zit naar internationaal recht is een sta-in-de weg omdat we een genocidaal vriendje willen die ons verder niet ziet staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zijn door het halve land voor gek verklaard, maar verder was het inderdaad fantastisch.
Europa (en al helemaal de EU) is helemaal geen kernmacht. Frankrijk heeft kernwapens en Engeland heeft kernwapens, en that’s it.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Europa is ook een kernmacht. Dat is geen argument. Daarbij zal China Rusland helemaal niet backen, want de belangen in Europa zijn te groot. Europa is volgens mij een nog grotere afnemer van Chinese producten dan Amerika. Rusland is een economie ter grote van de Benelux, de helft van Duitsland. Het is compleet onrealistisch om te stellen dat zo'n mini economietje een kans zou maken tegen een wereldmacht. Ja Europa is een wereldmacht, maar ook een slapende reus.
Een argument over Hitler of Napoleon is vrij irrelevant. Dat is totaal niet vergelijkbaar met een verenigd Europa. Daarbij is Rusland ook niet zo machtig als toen, zoals we kunnen zien hebben ze het al heel moeilijk in Oekraine. Als ze dan opeens meer dan 2 keer zoveel troepen moeten bevechten, een veel groter front is dat niet iets wat haalbaar is
Het halve land is dan ook ernstig racistisch, zeker als het gaat om het grenzeloos vermoorden van Palestijnen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zijn door het halve land voor gek verklaard, maar verder was het inderdaad fantastisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |