SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Juin uit Eigen Tuin!
Kijk.... het gewone leventje. Dat is toch ook maar het beste.quote:
Het begint wel meteen met een hele vervelende vergadering.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Kijk.... het gewone leventje. Dat is toch ook maar het beste.
Je moet maar zo denken.... je kan hem maar gehad hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:22 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het begint wel meteen met een hele vervelende vergadering.
Dus even rustig opstarten is er niet bij.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:23 schreef livelink het volgende:
Toen we nog naief romantische nummers over de SovjetUnie schreven.
Toen vond ik het ook al irritant.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:23 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
We kijken nu wel heel anders naar Rusland inderdaad.
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken.... je kan hem maar gehad hebben.
Is het daarna rustig opstarten.
Dit nummer ook?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen vond ik het ook al irritant.
Best wel jaquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen vond ik het ook al irritant.
Ik vind dit nummer echt verschrikkelijk, ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit nummer ook?
Ik vind Elton John niets, maar dit nummer vind ik nog wel gaan.
Bij ons is dat precies andersomquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit nummer ook?
Ik vind Elton John niets, maar dit nummer vind ik nog wel gaan.
Gisteren vlak voor 18.00 uur kreeg ik een berichtje van een collega uit onze Amsterdamse winkel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:24 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat dan weer wel.
Eens kijken of ik mijn wachtwoord nog weet
Je verwacht haar vaker te moeten redden?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Gisteren vlak voor 18.00 uur kreeg ik een berichtje van een collega uit onze Amsterdamse winkel.
Kon niet meer in haar computer en was haar wachtwoord vergeten.
Ik zei: dan zal ik hem even aanpassen.
Zegt ze..... je bent mijn reddende engel.
Dus heb ik er zoiets van gemaakt: reddendeengel1
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Gisteren vlak voor 18.00 uur kreeg ik een berichtje van een collega uit onze Amsterdamse winkel.
Kon niet meer in haar computer en was haar wachtwoord vergeten.
Ik zei: dan zal ik hem even aanpassen.
Zegt ze..... je bent mijn reddende engel.
Dus heb ik er zoiets van gemaakt: reddendeengel1
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Je verwacht haar vaker te moeten redden?
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Kim Wilde You keep me hanging on
En hoe vond je het?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:34 schreef Doedezemaar het volgende:
We waren vanmiddag in Schagen https://noordkopcentraal.nl/folkloredag-met-twee-hoogtepunten/
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Call me maybe van zo’n zangeresje
Geen idee wat dat betekend.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:42 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Hier stonden we heel dichtbij.
Ik vermoed nog steeds dat dit paard het op commando doet.
Het beest was wel bizar voorwaarts
Ah.... maar dan snap ik weer niet wat dat met dat steigeren te maken heeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat je er geen peper in hoeft te stoppen. Hij wil graag hard.
Op zich niets, behalve dat het echt een hittepetit is waar ik niet graag mee zou mennen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Ah.... maar dan snap ik weer niet wat dat met dat steigeren te maken heeft.
Sorry, ik weet niets van paarden.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Op zich niets, behalve dat het echt een hittepetit is waar ik niet graag mee zou mennen.
Ja die weten het wel, maar ik vind het altijd fijn als ho ook echt ho is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Mag hopen dat haar menners wel weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Die dachten ook..... hoe eerder die tocht voorbij is, hoe eerder we terug naar huis kunnen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:49 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja die weten het wel, maar ik vind het altijd fijn als ho ook echt ho is.
Overigens waren er wel meer paarden wat onhandelbaar vandaag. Ze hadden niet zo veel zin in stilstaan.
Dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Die dachten ook..... hoe eerder die tocht voorbij is, hoe eerder we terug naar huis kunnen.
Dat is ook een mooi liedjequote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:52 schreef livelink het volgende:
Dolly Dots - Tell it all about boys
Ik ga je helpen:quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:57 schreef livelink het volgende:
Dit soort nummers weet ik nooit te benoemen.
Fijne avond.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:58 schreef Symphonic het volgende:
Mooie afsluiter voor ons.
Dankjewel Melting en tot zaterdag!
Fijne avond verderquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:58 schreef Symphonic het volgende:
Mooie afsluiter voor ons.
Dankjewel Melting en tot zaterdag!
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit ben ik nu alweer vergeten.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:00 schreef Melting het volgende:
Heb jij een beetje een fijne werkweek gehad, livelink?
Hè, wat vervelend.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:03 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Maar gisteren was ik vrij. Met mijn vader op pad om te kijken of hij met een electrische rolstoel om kon gaan. Helaas, dat ging echt niet. Nu iets anders verzinnen hoe hij toch enigszins mobiel kan blijven. Hij heeft nu trouwens ook officieel de diagnose dementie.
Maar goed, op het moment is het feit dat hij niet kan lopen een groter issue.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:04 schreef livelink het volgende:
Werk vind ik alleen maar stom en zinloos op het moment. Ik doe het hoognodige en niks extra's.
Rollator lukt niet meer. Scootmobiel is hetzelfde als electrische rolstoel. Hij kan dat gewoon niet meer bedienen. We hebben gisteren tig oefenrondjes gereden. Hij raakt in paniek als hij iets dreigt te raken en in plaats van stoppen gaat hij dan juist door. Dus dat kan echt niet. We gaan nu voor een soort trippelrolstoel met ondersteuning. Een soort electrische fiets, maar dan in een rolstoel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Hè, wat vervelend.
Hij heeft al een rollator neem ik aan?
Zou een scootmobiel iets voor hem zijn?
Ik kijk het wel even aan. Eigenlijk wacht ik op het moment dat ze er iets van gaan zeggen. Ik weiger elk vergaderverzoek. Dat wordt nog steeds geaccepteerd...quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is ook niet leuk om te blijven doen.
Misschien moet je toch maar eens om je heen kijken of je niet iets anders tegen komt, dat je aanspreekt.
Dan maar hopen dat dat werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Rollator lukt niet meer. Scootmobiel is hetzelfde als electrische rolstoel. Hij kan dat gewoon niet meer bedienen. We hebben gisteren tig oefenrondjes gereden. Hij raakt in paniek als hij iets dreigt te raken en in plaats van stoppen gaat hij dan juist door. Dus dat kan echt niet. We gaan nu voor een soort trippelrolstoel met ondersteuning. Een soort electrische fiets, maar dan in een rolstoel.
Dan ben je dus eigenlijk voor niets uitgenodigd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kijk het wel even aan. Eigenlijk wacht ik op het moment dat ze er iets van gaan zeggen. Ik weiger elk vergaderverzoek. Dat wordt nog steeds geaccepteerd...
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:08 schreef livelink het volgende:
The offspring - Pretty fly for a white guy
Hij kan niet meer staan of lopen, dus dat gaat niet meer. Zittend schuifelen met zijn benen gaat nog een beetje, dus dat moet het dan worden. Mijn man en ik moeten hem ook ongeveer in en uit de auto in zijn rolstoel tillen. En hij is zwaar. Er komt een tijd dat wij dat ook niet meer kunnen. Mijn broers en mijn zus durven het al niet meer. Dus alleen met ons komt hij nog eens de deur uit.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat dat werkt.
Want een rollator is toch wel het meest laagdrempelige wat ik me voor kan stellen.
Ja, als jullie hem moeten tillen, til je dus een log gewicht dat totaal niet meegeeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij kan niet meer staan of lopen, dus dat gaat niet meer. Zittend schuifelen met zijn benen gaat nog een beetje, dus dat moet het dan worden. Mijn man en ik moeten hem ook ongeveer in en uit de auto in zijn rolstoel tillen. En hij is zwaar. Er komt een tijd dat wij dat ook niet meer kunnen. Mijn broers en mijn zus durven het al niet meer. Dus alleen met ons komt hij nog eens de deur uit.
Dat dacht ik ook. Maar weet het niet zeker.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:11 schreef livelink het volgende:
Hakuna me tata - uit the Lion's king. Was Elton John daar ook niet bij betrokken?
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar weet het niet zeker.
[ afbeelding ]
quote:Hakuna Matata is een nummer uit de Disney-tekenfilm The Lion King (1994). De tekst is geschreven door Tim Rice, waarna Elton John er de muziek bij schreef.
De achtergrondjes zijn wel The Village People volgens mij. Vreemd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Een 12” cover, hadden we die al gehad?
Linda Ronstadt en nog iemand…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:22 schreef livelink het volgende:
Dit duo laat ik aan jou over, MadMaster.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Linda Ronstadt en nog iemand…
Ai, ze kijkt er zelf ook verschrikt van.quote:
Ze heeft nog wel haar sproetjes, op haar benen bij de vlinders…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Ai, ze kijkt er zelf ook verschrikt van.
Ik zou persoonlijk een wat langer jurkje aan hebben gedaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze heeft nog wel haar sproetjes, op haar benen bij de vlinders…
Ik geloof dat dat haar huidige image is, alles is kort en zwart…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk een wat langer jurkje aan hebben gedaan.
Ja, het is heftig allemaal.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:33 schreef MadMaster het volgende:
Dit nummer na wat er gisternacht is gebeurd…
Nou...... het zal je dochter maar zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:33 schreef MadMaster het volgende:
Dit nummer na wat er gisternacht is gebeurd…
Die idioot mogen ze van mij in stukken hakken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Nou...... het zal je dochter maar zijn.![]()
Hoop dat ze de dader snel pakken.
Tja, de doodstraf kennen we helaas niet meer. Maar in sommige gevallen......quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die idioot mogen ze van mij in stukken hakken.
Walgelijk…
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:
Kiki Dee - I've Got The Music In Me
Groot gelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:
Mw. MM is vanavond naar een concert in Caprera, die ga ik straks toch maar even daar ophalen…
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:37 schreef livelink het volgende:
Die in Zeist is inmiddels wel opgepakt. Ik liep/loop vaak in dat stuk waar die vrouw is aangevallen. Vanuit het bos loop je dan over die weg naar het station.
Snap ik!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:
Mw. MM is vanavond naar een concert in Caprera, die ga ik straks toch maar even daar ophalen…
Je verwacht het daar echt niet. Je loopt daar zo een woonwijk in. Lopen bijna altijd wel andere mensen, zelfs 's avonds. Ik heb me daar nog nooit onveilig gevoeld (onterecht dus).quote:
Ik ben niet zo zeer bang dat haar wat overkomt, maar het is daar wel in een bosgebied.quote:
Ik moest lang wachten tot ze het zong. Ik dacht de hele tijd aan Thank God I'm a woman.quote:
Net aangezet, ik heb toch geen vergaderingen meer vanmiddagquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Je mag wel gezellig meeluisteren.
Ja, en de show duurt nog maar tot 21.00. Maar wel leuk dat je er bent!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Net aangezet, ik heb toch geen vergaderingen meer vanmiddag![]()
Ik gok dat ik luisteraar 5 ben
Vanmiddag?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Net aangezet, ik heb toch geen vergaderingen meer vanmiddag![]()
Ik gok dat ik luisteraar 5 ben
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, en de show duurt nog maar tot 21.00. Maar wel leuk dat je er bent!
Ik woon aan de oostkust van de USA, het is hier 14:54quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Vanmiddag?
En ik draai nog maar 10 minuutjes.
Dat is een eind van hier.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Ik woon aan de oostkust van de USA, het is hier 14:54
Mijn broer woont in Bonaire, dus hij is ook nog volop aan het werk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Ik woon aan de oostkust van de USA, het is hier 14:54
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
Olivia Newton John en John Travolta - Summer nights
Zelfde tijdzone inderdaad…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn broer woont in Bonaire, dus hij is ook nog volop aan het werk.
Yep en hij was vandaag jarig. Ik moest even rekenen wanneer hij nou daadwerkelijk jarig was, maar ik heb hem om 06.00 gefeliciteerd.quote:
Ze zitten een tijdzone naar het oosten, maar omdat ze in Bonaire niet aan zomertijd doen, is het daar dus nu even laat als hier.quote:
Ah, weer wat geleerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Ze zitten een tijdzone naar het oosten, maar omdat ze in Bonaire niet aan zomertijd doen, is het daar dus even laat als hier.
Vanwege onze vrienden op de Antillen heb ik die tijdzone tegenwoordig standaard op het scherm van mijn smartwatch ingesteld staan. Omdat ze daar geen zomertijd hebben, vergiste ik me nog wel eens een uurtje…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Yep en hij was vandaag jarig. Ik moest even rekenen wanneer hij nou daadwerkelijk jarig was, maar ik heb hem om 06.00 gefeliciteerd.
Dat dus…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Ze zitten een tijdzone naar het oosten, maar omdat ze in Bonaire niet aan zomertijd doen, is het daar dus nu even laat als hier.
Ja, dat is wel handig.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanwege onze vrienden op de Antillen heb ik die tijdzone tegenwoordig standaard op het scherm van mijn smartwatch ingesteld staan. Omdat ze daar geen zomertijd hebben, vergiste ik me nog wel eens een uurtje…
Fijne avond Madmasterquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef MadMaster het volgende:
Dank Melting en een fijne avond/middag verder…
Omdat zomertijd hier meestal een paar weken eerder ingaat dan in Nederland, zit ik ook een paar weken om te rekenen als ik mijn ouders bel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanwege onze vrienden op de Antillen heb ik die tijdzone tegenwoordig standaard op het scherm van mijn smartwatch ingesteld staan. Omdat ze daar geen zomertijd hebben, vergiste ik me nog wel eens een uurtje…
Het waren een leuke 15 minutenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef Melting het volgende:
En toen zat het er weer op.
Dank allemaal voor het luisteren en wellicht tot zaterdagavond.
[ afbeelding ]
Ik draai eigenlijk elke donderdag- en zaterdagavond.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Het waren een leuke 15 minutenIk ga proberen dit topic wat beter in de gaten te houden. Misschien kan die rakker van een @:homijn mij ook op andere DJs attenderen
Heb de overgang van zomer- naar wintertijd in de USA ook wel eens meegemaakt en als je dan ook nog eens tussen staten reist waar een tijdzonegrens is, word je knettergek.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat zomertijd hier meestal een paar weken eerder ingaat dan in Nederland, zit ik ook een paar weken om te rekenen als ik mijn ouders bel.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Het waren een leuke 15 minutenIk ga proberen dit topic wat beter in de gaten te houden. Misschien kan die rakker van een @:homijn mij ook op andere DJs attenderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:28 schreef Tjoent het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Helaas moet ik de Sail (zowel in Asterdam als hier online) aan me voorbij laten gaan. Misschien dat ik vanavond later wel nog kan intunen bij Melting.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Jammer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:20 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
![]()
Helaas moet ik de Sail (zowel in Asterdam als hier online) aan me voorbij laten gaan. Misschien dat ik vanavond later wel nog kan intunen bij Melting.
Vooraf-tracks rond 17:52 uurquote:Programma voor vandaag:
18:00 uur: DJ11 - Sail Away
21:00 uur: DJ Melting - Golden Oldies
Dan doe je net of je op de Mediteeriaanse zee bentquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:44 schreef DJ11 het volgende:
Het wordt best een rare uitzending, trouwens. Het merendeel van de nummers is nogal rustig en ingetogen.![]()
Dat krijg je bij zo'n thema.
Komt uit de soundtrack van Battleship Potemkin, die één dezer dagen opnieuw uitkomt en nu ook in de bioscoop wordt vertoond in het VK.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:55 schreef Tjoent het volgende:
Zou zo in een Efteling attractie kunnen dit
Dat is dan hun probleemquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:59 schreef Tjoent het volgende:
Zouden er nu nog mensen op de steiger staan? Anders moeten ze zwemmen
In werkelijkheid: een gesproken jingle over de normale jingle heenquote:
Gelukkig komt er veel verderop in de uitzending ook nog een versie van dit nummer uit de tijd dat we er al wél waren. Dit komt origineel uit 1950 en is begin jaren 60 hergebruikt in een musical met dezelfde titel:quote:
Hahaha, je zou maar lafaard hetenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Gelukkig komt er veel verderop in de uitzending ook nog een versie van dit nummer uit de tijd dat we er al wél waren. Dit komt origineel uit 1950 en is begin jaren 60 hergebruikt in een musical met dezelfde titel:Noel Coward - Sail Away
Hij heeft meer moois gemaakt. Verderop komt hij nog een keer langsquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:11 schreef Tjoent het volgende:
Best een mooi liedje. Nooit eerder gehoord..
Ja, dat is dan weer extra leuk. Dit is ook een mooi liedje.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:14 schreef DJ11 het volgende:
Veel muziek vanavond die ik zelf ook nog niet kendeDeze man blijkt meer te hebben gedaan dan Lady In Red en Leningrad...
Chris de Burgh - Sailing Away
Ik heb één liedje ontdekt dat ik bijzonder mooi vind. Dat draai ik uiteraard lekker laat in de uitzendingquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, dat is dan weer extra leuk. Dit is ook een mooi liedje.
Oké, Vanessaquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb één liedje ontdekt dat ik bijzonder mooi vind. Dat draai ik uiteraard lekker laat in de uitzending
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:23 schreef Tjoent het volgende:
Dat had letterlijk mijn tekst kunnen zijn. Ik heb elders woorden van gelijke strekking geschreven. Zeer met je eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gut het zal ook eens niet... maar idd helemaal waar. Was het eerste wat in me opkwam toen ik dat geneuzel zag. Steek je kop maar weer in het zand voor de daadwerkelijke feiten. Leuk geprobeerd, trappen we niet in.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat had letterlijk mijn tekst kunnen zijn. Ik heb elders woorden van gelijke strekking geschreven. Zeer met je eens.
Duidelijk hoorbaarquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef DJ11 het volgende:
Het oudste nummer van de uitzending komt eraan. Het stamt uit.... 1937
In z'n leven was -ie allesbehalve een lafaard. Het was, zeg maar, niet Hennie de Haan die voorzitter van de pluimveehouders werd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:32 schreef Tjoent het volgende:
Ondertussen moet ik nog steeds lachen om die Coward
Ja, die is ook briljant.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:33 schreef DJ11 het volgende:
[..]
In z'n leven was -ie allesbehalve een lafaard. Het was, zeg maar, niet Hennie de Haan die voorzitter van de pluimveehouders werd.
Vandaar dat plaatje dat je had gemaakt?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:36 schreef Tjoent het volgende:
Vroeger toen ik met m'n moeder eens op vakantie was op de Canarische eilanden zagen we haaien onder een boot. Van die kleine haaien, dat wel.
Nee, dat was meer een neutrale ingeving. Later dacht ik dat er nog een schildpad bij had gemoetenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:37 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vandaar dat plaatje dat je had gemaakt?![]()
Overigens is "haai" een fantastisch thema. Maar dan wel geschreven als high.
En een rood expansievatquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:38 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat was meer een neutrale ingeving. Later dacht ik dat er nog een schildpad bij had gemoeten
Dat was het eerste ontwerp. Hij voegt dan allerlei items toe uit eerdere afbeeldingen.quote:
Ze zijn dan ook wel leuk gemaaktquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:43 schreef Tjoent het volgende:
Bijna mijn hele WhatsApp lijst bestaat nu uit mensen die een plaatje van ondergetekende in gebruik hebbenzo leuk om te zien.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:47 schreef Tjoent het volgende:
Zit in de tussentijd op FB, zie dit dan weer
Knap gemaakt wel...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaas Bruinsma vindt dit niet leuk.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
WarmBilly Joel - The Downeaster 'Alexa'
Dat is prima vol te houden zoquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:56 schreef DJ11 het volgende:
Het eerste uur zit er bijna op, nog maar twee te gaan![]()
Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
Het is mij een beetje ontgaan, maar de titelsong is natuurlijk legendarisch. We hebben dit ooit gespeeld op een bruiloft op een boot. Het toeval wil dat ik het toenmalige bruidspaar komende week weer eens ga ontmoeten.quote:
Leuk. Ik herinner me de tekst wel anders. Ken 'm nog uit m'n hoofdquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is mij een beetje ontgaan, maar de titelsong is natuurlijk legendarisch. We hebben dit ooit gespeeld op een bruiloft op een boot. Het toeval wil dat ik het toenmalige bruidspaar komende week weer eens ga ontmoeten.
Je eigen koers varenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:09 schreef DJ11 het volgende:
Uiteraard bewaar ik veel van de kneiters en verzoekjes voor het laatste uur. Maar dat wil niet zeggen dat er tussen nu en 20:00 uur niks fraais langskomt...The Beautiful South - I'll Sail This Ship Alone
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:03 schreef Tjoent het volgende:
Ik zie @:Melting er nog wel voor aan dat ie van die opblaasbare plastic bandjes om z'n armen heeft
Sail Zwollywood. Eens per 25 jaarquote:
Het is echt wel een schouwspel hoor. Je hebt ook van die grote schepen uit het buitenland waarbij de bemanning dan hoog in de masten klimt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:31 schreef Melting het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het altijd zo druk is bij Sail. Als je zelf mee vaart kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar om daar nou naar bootjes te gaan zitten gapen.....
Precies...... ik snap dus niet dat mensen daar naar kunnen kijken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is echt wel een schouwspel hoor. Je hebt ook van die grote schepen uit het buitenland waarbij de bemanning dan hoog in de masten klimt.
quote:The Dire Straits sailing song “Single-Handed Sailor” delivers upbeat rock in spades, featured on the 1979 critically acclaimed album Communiqué.
The song title refers to Sir Francis Chichester, the first person to sail single-handedly around the world during the twentieth century.
A high point in the discography of Dire Straits, “Single-Handed Sailor” is another powerful song about sailing worthy of any self-respecting playlist.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:35 schreef DJ11 het volgende:
[..]Dire Straits - Single Handed Sailor
Die haalt weinig zeilen meer op.quote:
quote:A folk-rock song inspired by Stephen Stills’ sailing experiences, using the Southern Cross constellation as a metaphor for navigation and emotional healing. Its harmonies and nautical imagery make it a sailing staple
Hij zou wel een vis aan de haak kunnen slaan met wat 'hand'igheidquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Die haalt weinig zeilen meer op.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:41 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij zou wel een vis aan de haak kunnen slaan met wat 'hand'igheid
Ik vraag me wel af hoe mensen zo'n rare teksten kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:44 schreef DJ11 het volgende:
XTC - The Man Who Sailed Around His Soul
Zulkequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe mensen zo'n rare teksten kunnen schrijven.
Dan moet je toch wel onder invloed zijn geweest, zo lijkt me.
Onder invloed van XTC, misschienquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe mensen zo'n rare teksten kunnen schrijven.
Dan moet je toch wel onder invloed zijn geweest, zo lijkt me.
Bar weinig, eigenlijk. Lang uitgeslapen, Bill Maher gekeken, deze uitzending verder voorbereidquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
Hebben jullie nog iets leuks gedaan vandaag?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
Hebben jullie nog iets leuks gedaan vandaag?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:49 schreef DJ11 het volgende:
Melting en ik draaien plaatjes, Tjoent maakt ze
Muziek tijdens het wandelen, of geniet je dan juist van de rust/geluiden om je heen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:48 schreef Tjoent het volgende:
[..]gewandeld. Plaatjes voor Fok! gemaakt, muziek geluisterd.
Dat ligt eraan waar ik wandel maar vandaag in alle stilte gewandeld. Als ik hier door de wijk wandel, heb ik doorgaans wel muziek.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Muziek tijdens het wandelen, of geniet je dan juist van de rust/geluiden om je heen?
Wauw drie keer wandel, u gaat door voor de koelkast.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar ik wandel maar vandaag in alle stilte gewandeld. Als ik hier door de wijk wandel, heb ik doorgaans wel muziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |