die moeten naar de bijzondere bijstand , probleem voorleggen en om advies vragenquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Klinkt als goede plannen, die het systeem inderdaad vereenvoudigen.
Echter, wat met de mensen met een AOW uitkering, de bijstandsmoeders, de Wajongers en de anderen die aan het staatinfuus hangen en amper iets van een loonstrookje ontvangen?
Sick dat er politici zijn die dat bedenken en normaal vinden. Daar stemmen mensen hier ook op met GroenLinks etc.quote:Op donderdag 4 september 2025 22:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hier in het VK is het nog een stapje erger. Een vriendin van ons had meiden in haar klas die bewust zwanger werden zodat ze een sociale woning toegewezen zouden krijgen omdat ze dan voorrang krijgen en ze uit konden.
En een wanbetaler uitzetten in het VK? Als iemand op straat komt, dan moet de gemeente daar een woning voor beschikbaar stellen. Dus gemeentes adviseren mensen die in een procedure zitten om uit huis gezet te worden door hun huisbaas om te blijven zitten tot de deurwaarder op de stoep staat. De tijd tussen eerste brief om huur op te zeggen vanuit de huisbaas, en deurwaarder, is meestal meer dan een jaar, vaak heel ruim meer dan een jaar. En zo'n brief wordt pas verstuurd nadat er al een poosje geen huur wordt betaald, en als er af en toe wel betaald wordt, wordt het nog lastiger, want dan toont zo'n iemand wel goede wil ofzo. Degene die na ons in ons vorige huis is gaan wonen had 18 maanden geen huur betaald voor hij was vertrokken.
Ja het communisme van Stalin was verkeerd maar het communisme wat ik voorstel... Dat werkt als gegoten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat sociale woningbouw an sich een slecht idee is. Het betekent vooral dat de uitvoering zoals die nu in Nederland is niet goed gaat. Er zijn namelijk ook voorbeelden van steden waar sociale woningbouw wel goed werkt.
Ff een grote grap he.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
huursubsidie en HRA zijn beiden een stimulans voor hoge woningprijzen
schaf beiden af en de algemene woning prijzen staan 10% minder
De staat die lapt nu aan beide kanten bij
compenseer via de salarisstrook en er merkt niemand iets van
vervolgens de Premie A regeling terug brengen op nieuwbouw voor laagbetaalde starters , dat was een goede regeling , met iedere 3 jaar een toetsingsmoment op het inkomen
Ik heb Bas Jacobs hoog staan en ik kan nergens vinden dat hij dit zou beweren, ik ben het wel met hem eens dat we de belasting dienst moeten ontlasten met al die bijtellingen en aftrekken en afbouw en toeslagenquote:Op zaterdag 6 september 2025 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ff een grote grap he.
Bas Jacobs stelt zelfs nu dat de HRA moet blijven bestaan met hetzelfde tarief als in box 3.
36% dus.
En hij vindt ook dat het EWF moet blijven bestaan en hoger moet worden.
Want wonen in je eigen woning geeft "inkomen in natura"
Wat mij betreft een vorm van onteigening. Je verdient immers niks met zelf bewonen en je kan het dus ook niet ophoesten met je inkomstenbron.
Anyhow, ook linkse economen zijn dus vóór HRA. Omdat het nou eenmaal een gelijk speelveld geeft in verschillende belastingregimes.
Heb je de keuze tot een ondernemingspand en een woning wordt het een gesubsidieerd en het ander niet. Raar.
Dan moet je de gehele aftrekbaarheid van rente maar kielhalen.
https://x.com/elzinga14/status/1956158758805025113quote:Econoom Bas Jacobs van de Erasmus Universiteit Rotterdam bekritiseert in Nova het VVD-beleid om de HRA te beschermen: '
Hypotheekrenteaftrek bevordert huizenbezit niet, jaagt woningprijzen omhoog en wordt betaald met belastinggeld'
quote:Bas Jacobs zei ooit over de HRA:
Het is jezelf een lening verstrekken
(want je kunt meer lenen door HRA)
quote:Het Nederlandse belastingsysteem deugt van geen kant. Dit moet er anders
Een nieuw kabinet moet de belastingen op kapitaalinkomen op de schop nemen, zegt hoogleraar economie en overheidsfinanciën Bas Jacobs. '
Het Nederlandse stelsel is onrechtvaardig, ondoelmatig en lokt allerlei fiscaal constructiewerk uit.'
quote:Kjeld Nuis heeft zijn olympische titel op de 1500 meter vandaag net verve verdedigd.
Net als vier jaar geleden won hij de gouden medaille.
Dit alles heeft hem geen windeieren gelegd.
Alleen al de gouden plak levert hem 30.000 euro op!
Niet voor niets gaat hij door het leven als de schaatsende miljonair.
In 2020 kocht Kjeld een vrijstaande villa in Heerenveen voor de prijs van 500.000 euro.
Deze hypotheek werd verstrekt door zijn eigen B.V.: Kjeld Nuis B.V. welke een eigen vermogen bezit van 1,1 miljoen euro.
Met het winnen van de gouden medaille zal het vermogen uiteraard nog verder groeien.
De villa van Kjeld heeft een woonoppervlakte van 192 vierkante meter en telt in totaal vijf kamers, waaronder vier slaap- en 1 badkamer.
quote:Het Nederlandse belastingsysteem deugt van geen kant.
Een nieuw kabinet moet de belastingen op kapitaalinkomen op de schop nemen, zegt hoogleraar economie en overheidsfinanciën Bas Jacobs. '
Het Nederlandse stelsel is onrechtvaardig, ondoelmatig en lokt allerlei fiscaal constructiewerk uit.'
De echte kostprijs van een woning is helemaal niet zo hoog. En de bedrijven die in Nederland sociale woningbouw neerzetten hoef je echt geen medelijden mee te hebben hoor, die doen niks onder de kostprijs en maken genoeg winst.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja het communisme van Stalin was verkeerd maar het communisme wat ik voorstel... Dat werkt als gegoten.
Sociale woningbouw in steden is juist het ultieme voorbeeld van onder de kostprijs huren en een extreem voordeel hebben op anderen die buiten de boot vallen.
Volgens mij juridisch gezien heeft hij zichzelf geen hypotheek gegeven, want de BV is een rechtspersoon..quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je aan jezelf een hypotheek verstrekt om de HRA aftrek te scoren
Dat heeft niets met bevordering woningbezit te maken
Het eigen vermogen blijft in de BV en de HRA aftrek komt naar privé
Onkosten van de BV gaan van het rente resultaat af
Heel bijdehand van zijn adviseur ,maar het moet niet moeten kunnen, ik snap ook niet dat ie dat aan de verslaggever verteld
Maar had ie het niet gedaan dan zou ie prive rendement heffing BOX 3 moeten betalen en prive de EWF bijtelling
https://www.bekendeburen.(...)miljonair-kjeld-nuis
[..]
[..]
aan zulke kletspraat gaat Nederland kapotquote:Op zaterdag 6 september 2025 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij juridisch gezien heeft hij zichzelf geen hypotheek gegeven, want de BV is een rechtspersoon..
de tot in het opgedreven grondprijs door binnenstedelijk bouwen is de doorzaak, bewust bouwgrond schaars makenquote:Op zaterdag 6 september 2025 17:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
De echte kostprijs van een woning is helemaal niet zo hoog. En de bedrijven die in Nederland sociale woningbouw neerzetten hoef je echt geen medelijden mee te hebben hoor, die doen niks onder de kostprijs en maken genoeg winst.
Waar het misgaat in Nederland is de belachelijke prijs in de private sector. De vraag is waarom dat zo belachelijk veel hoger is dan de sociale woningbouw.
En toch is Nederland niet kapot.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aan zulke kletspraat gaat Nederland kapot
Maar hij zal zeker niet de enige zijn die deze truc uithaalt
nog niet , maar als je grote kinderen > 18 hebt en je bent geen miljonair dan zit je wel te piekerenquote:
Ik heb geen kinderen en ben met de stenen, miljonair. Toch pieker ik me suf.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog niet , maar als je grote kinderen > 18 hebt en je bent geen miljonair dan zit je wel te piekeren
ik heb wel 3 kinderen en die zijn bijzonder goed onder de pannen ,maar ik heb wel twee vreemde kamer bewoners dus ik maak de ellende wel meequote:Op zaterdag 6 september 2025 20:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en ben met de stenen, miljonair. Toch pieker ik me suf.
Ja, en wat dan nog?quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
straks is heel nederland grijs en aftands
De Deputy Prime Minister Rayner in het VK, van Labour, heeft wel de deksel op haar neus gekregen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sick dat er politici zijn die dat bedenken en normaal vinden. Daar stemmen mensen hier ook op met GroenLinks etc.
Maar dat staat los van iemand die via een constructie een hypotheek afsluit.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog niet , maar als je grote kinderen > 18 hebt en je bent geen miljonair dan zit je wel te piekeren
Mogelijk omdat de kostprijs wel hoog is?quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
De echte kostprijs van een woning is helemaal niet zo hoog. En de bedrijven die in Nederland sociale woningbouw neerzetten hoef je echt geen medelijden mee te hebben hoor, die doen niks onder de kostprijs en maken genoeg winst.
Waar het misgaat in Nederland is de belachelijke prijs in de private sector. De vraag is waarom dat zo belachelijk veel hoger is dan de sociale woningbouw.
Waarom zijn in gebieden waar de bakstenen en bouwvakkers net zo duur zijn de woningen veel goedkoper? Een woning an sich kost niet zo veel. Vanaf ¤2000 per vierkante meter heb je een prefab huis. De woningcorporaties schrijven zelf op hun website dat de kosten voor het neerzetten van een woning gemiddeld ¤187.000 zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 00:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mogelijk omdat de kostprijs wel hoog is?
dat komt door het gepruts met binnenstedelijk volproppenquote:Op zondag 7 september 2025 10:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom zijn in gebieden waar de bakstenen en bouwvakkers net zo duur zijn de woningen veel goedkoper? Een woning an sich kost niet zo veel. Vanaf ¤2000 per vierkante meter heb je een prefab huis. De woningcorporaties schrijven zelf op hun website dat de kosten voor het neerzetten van een woning gemiddeld ¤187.000 zijn.
Er moet dus een andere reden zijn waarom huizen in Nederland op veel plekken veel en veel duurder zijn dan dit.
En wat zijn die "gebieden"?quote:Op zondag 7 september 2025 10:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom zijn in gebieden waar de bakstenen en bouwvakkers net zo duur zijn de woningen veel goedkoper? Een woning an sich kost niet zo veel. Vanaf ¤2000 per vierkante meter heb je een prefab huis. De woningcorporaties schrijven zelf op hun website dat de kosten voor het neerzetten van een woning gemiddeld ¤187.000 zijn.
Er moet dus een andere reden zijn waarom huizen in Nederland op veel plekken veel en veel duurder zijn dan dit.
Grondprijzen onder andere.quote:Op zondag 7 september 2025 10:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Also het in combinatie zou gaan met buiten de bestaande stad bouwen, dan zou het geen probleem zijn. Sommige mensen hebben en willen geen auto, en wonen graag dicht bij het centrum en centraal station. Niks mis mee.quote:Op zondag 7 september 2025 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat komt door het gepruts met binnenstedelijk volproppen
er staan genoeg woningen in het centrum van steden in de randstad, meer dan genoeg huizen met een tuintje komen dan leegquote:Op zondag 7 september 2025 11:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
Also het in combinatie zou gaan met buiten de bestaande stad bouwen, dan zou het geen probleem zijn. Sommige mensen hebben en willen geen auto, en wonen graag dicht bij het centrum en centraal station. Niks mis mee.
Maar er moet daarnaast inderdaad ook gebouwd worden voor de mensen die met een tuintje aan de rand van de stad willen wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |