abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:43:10 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218539414
Extinction Rebellion (XR) heeft een rechtszaak aangespannen tegen luchthaven Schiphol vanwege een toegangsverbod dat is opgelegd aan 37 leden van de organisatie. XR vindt dat het verbod van tafel moet, zodat de leden kunnen vliegen als dat nodig is.

"Wij vliegen zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders", zegt een woordvoerder van XR tegen NU.nl. "Bijvoorbeeld bij ziekte van een familielid in het buitenland. Of als je moet vliegen voor je werk. Soms heb je de keuze niet."

De XR-leden vinden dat hun bewegingsvrijheid wordt ingeperkt door het toegangsverbod op Schiphol. Ze vinden ook dat hun recht te kunnen demonstreren binnen zicht en gehoor van hun doelwit in het gedrang is. Dat doelwit was in dit geval het beloningsprogramma voor frequente reizigers, die volgens XR "zoveel mogelijk vliegen".

Schiphol laat weten dat de luchthaven niemand probeert te beperken in het demonstratierecht, maar dat de actievoerders de veiligheidsregels hebben overtreden. Ze zijn in beveiligd gebied geweest zonder geldige reden en in sommige gevallen ook met een boardingpass die niet op hun eigen naam stond.

Dat staat ook in de dagvaarding van de advocaten van XR. Die stellen dat dit al eerder is gebeurd en dat dit toen geen gevolgen heeft gehad voor de demonstranten. Na een actie op 8 maart dit jaar was dat anders. "Het gebied na de boardingspasscontrole is alleen toegankelijk voor reizigers en de mensen die daar werken", zegt een woordvoerder van Schiphol.
'Je mag geen ticket kopen om te demonstreren'

Een aantal actievoerders van XR had een geldig ticket gekocht om te kunnen demonstreren bij de KLM-lounge. Daar kunnen frequente reizigers verblijven voordat ze vliegen. "Geen van de demonstranten kwam daar om te vliegen", zegt de Schiphol-woordvoerder. "Je mag geen ticket kopen om te demonstreren of bijvoorbeeld een eettentje uit te proberen."

Het gebied dat alleen toegankelijk is met een geldige boardingpass is een risicogebied, zegt Schiphol. "Veiligheid gaat voor alles." Toch is het XR-demonstranten eerder gelukt om daar met meerdere personen op één boardingpass te komen. "Daar zijn inmiddels aanpassingen gedaan en we blijven dat verbeteren."

Volgens de advocaten van XR speelt Schiphol voor eigen rechter door een toegangsverbod voor de luchthaven op te leggen. "Als tegen een bank wordt gedemonstreerd, wordt ook niet de rekening opgezegd. Of een rijverbod opgelegd als iemand op de snelweg demonstreert."

Bovendien vinden XR en haar advocaten de duur van het toegangsverbod veel te lang. Het verbod ging op 21 maart van dit jaar in en geldt voor vijf jaar tot voor sommigen tien jaar. Maar er is geen aangifte tegen de demonstranten gedaan.

Het kort geding dient vanmiddag bij de rechtbank in Haarlem.

Bron: https://www.nu.nl/economi(...)-kunnen-vliegen.html

Ik hoop zo dat Schiphol dit wint. Demonstreren tegen van alles en nog wat, maar er wel gebruik van willen maken als het ze uitkomt.... :')
Zielige sneue prutsers zijn het.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:46:50 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218539431
Ik hoop ook dat Schiphol dit wint. Heerlijk als die hypocriete beroepsklagers het deksel op hun neus krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218539441
XR die klaagt dat ze nu beperkt worden in hun vliegbewegingen. De Speld in real life…
pi_218539445
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.

Oh en alsof deze mensen werk hebben _O-

Anyway go team Schiphol
No bitch to me
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:57:25 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218539489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.
Je leeft nog in de vorige eeuw. In deze eeuw moeten voor de principes van links vooral anderen dingen opofferen, niet zijzelf.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218539519
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Je leeft nog in de vorige eeuw. In deze eeuw moeten voor de principes van links vooral anderen dingen opofferen, niet zijzelf.
Zonder principes demonstreren volgens mij heet het dan gewoon onruststoker.
No bitch to me
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:01:32 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218539540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:59 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Zonder principes demonstreren volgens mij heet het dan gewoon onruststoker.
Ze hebben wel principes, maar vroeger waren de mensen met principes bereid om zelf ontberingen te ondergaan om deze onder de aandacht te brengen, tegenwoordig wentelen ze dat af op anderen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218539557
:') x545686465
pi_218539569
Wat is er gebeurd met de trein? Wat is er gebeurd met andere vliegvelden?

Die XR wappies kunnen toch gewoon die andere methoden pakken om in het buitenland te komen?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:07:44 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218539571
Mocht Schiphol dit verliezen dan zou ik al deze mensen zeker op een informele watchlist zetten en bij elke vliegreis de volledige security treatment geven. En als er twee of meer van deze mensen tegelijk willen reizen dan kun je ze alsnog de toegang ontzeggen vanwege risico op ordeverstoring.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218539617
Dot gaat enkel en alleen toch erom of Schiphol het mandaat heeft voor een dergelijk verbod?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218539653
Cynisch en hypocriet.
Heeft niks met klimaat te maken, alleen aandacht voor zichzelf.

Gesponsord door een horde activistische advocaten en donateurs die wel eens een bezoekje van de autoriteiten mogen krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218539720
Van de betonnen platen die deze activisten voor hun kop hebben zouden we met gemak nog een complete internationale luchthaven uit de grond kunnen stampen.
pi_218539771
Ik hoop van harte dat Schiphol dit wint. Wel het zootje blokkeren/saboteren maar als puntje bij paaltje komt janken dat je geweigerd wordt :'). Omgekeerde wereld dit.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218539786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Net zoals Gaza wel even kan wachten in de zomervakanties.
Na de zomervakantie is er weer niets ergers dan Gaza!
pi_218539792
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218539878
:') dit verzin je niet
Google is your friend, abuse your friends
pi_218539893
Carice van Houten moet wel op en neer naar LA kunnen vliegen voor klimaatdemonstraties natuurlijk
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:24:13 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218539947
Hup Schiphol in dezen hoor, dat wel, maar dit is toch een rare uitspraak?

"Je mag geen ticket kopen om te demonstreren of bijvoorbeeld een eettentje uit te proberen."

Staat er ook echt in de regels dat je alléén een vliegticket mag kopen om daadwerkelijk te vliegen? Je mag bij wijze van spreken ook inchecken op een NS-station als je niet gaat reizen, maar wel naar de Kiosk wilt, is dat hier anders?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218539965
_O- _O-
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:30:09 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218539979
Er mag geen chilling effect uitgaan dus een rechter gaat natuurlijk gewoon XR gelijk geven.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:36:19 #22
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218540012
Je bent een waardeloze agent.
pi_218540021
Probeer als rechter maar je lachen in te houden bij zo'n zaak.
pi_218540026
Ik dacht oprecht even dat dit een artikel van de Speld was _O-

Niet willen dat andere mensen zoveel vliegen en vervolgens een rechtszaak aanspannen omdat je zelf niet mag vliegen. Geen woorden voor :')

Het toont wederom het schijnheilige, slinkse karakter van onze linkse medemensen. Bah bah bah.
pi_218540029
quote:
"Wij vliegen zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders", zegt een woordvoerder van XR tegen NU.nl. "Bijvoorbeeld bij ziekte van een familielid in het buitenland. Of als je moet vliegen voor je werk. Soms heb je de keuze niet."
Wat een totaalgebrek aan klimaaturgentie weer. De aarde gaat eraan en vliegen versnelt dat het meest, natuurlijk ga je dan geen werk accepteren waarvoor je moet vliegen. Familieleden met zo'n klimaatvernietigende levensstijl daar verbreek je alle banden mee.

Ik geloof niet dat XR de ernst van de klimaatsituatie al begrijpt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:44:00 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218540044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:24 schreef heywoodu het volgende:

"Je mag geen ticket kopen om te demonstreren of bijvoorbeeld een eettentje uit te proberen."

Staat er ook echt in de regels dat je alléén een vliegticket mag kopen om daadwerkelijk te vliegen? Je mag bij wijze van spreken ook inchecken op een NS-station als je niet gaat reizen, maar wel naar de Kiosk wilt, is dat hier anders?
Als je door de douane gaat is het volgens mij wel de bedoeling om ook de vlucht te gebruiken ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218540097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als je door de douane gaat is het volgens mij wel de bedoeling om ook de vlucht te gebruiken ja.
Let wel: security en douane zijn 2 hele verschillende dingen.
1947-2016
  Redactie Sport dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:57:20 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218540131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik weiger zo'n Engels modewoord te gebruiken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:57:55 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218540136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie is :P

Verder puur theoretisch he, niemand zal alleen voor een broodje een ticket kopen en als je het doet om te demonstreren is dat wel weer redelijk duidelijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:03:49 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218540162
Vliegen voor hun werk? :D
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:07:10 #31
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_218540178
Nu is het wachten tot de bekende XR defence force het hier allemaal weer goed komt praten :P
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:10:49 #32
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_218540199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gezien de gerechtelijke uitspraken de afgelopen +/- 15 jaar, zou ik niet verbaasd zijn als XR in het gelijkgesteld wordt. 'Het goede doel', lijkt bij een groot gedeelte van de gerechtelijke macht ook zeer belangrijk te zijn.
The more debt, the better
pi_218540292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:24 schreef heywoodu het volgende:

De lounge waar frequente reizigers kunnen wachten is vaak exclusief en heeft allerlei extra's zoals gratis eten en drinken. In het buitenland is daar in het verleden wel misbruik van gemaakt door reizigers die pas maanden later willen vliegen maar al voor eerder een ticket kochten en het na hun bezoek aan de lounge weer kosteloos om boekte. In de VS is er zelfs een rechtszaak geweest van iemand die dat tientallen keren deed en helemaal geen plan had om te vliegen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218540388
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:39 schreef Solispolar het volgende:
Ik dacht oprecht even dat dit een artikel van de Speld was _O-

Niet willen dat andere mensen zoveel vliegen en vervolgens een rechtszaak aanspannen omdat je zelf niet mag vliegen. Geen woorden voor :')

Het toont wederom het schijnheilige, slinkse karakter van onze linkse medemensen. Bah bah bah.
Ja, bij onze rechtse medemensen zie je dat niet :')

Oh, de hokjes :') :')
pi_218540401
Ze gaan maar met de fiets.
pi_218540417
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?

Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?
pi_218540454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?

Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?
Je ziet de hypocrisie niet? _O-

O en voordat je gaat schuimbekken, ik ben geen puber en vlieg al 15 jaar niet.
pi_218540458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze gaan maar met de fiets.
Of gebruiken teams.
pi_218540663
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
"Als tegen een bank wordt gedemonstreerd, wordt ook niet de rekening opgezegd. Of een rijverbod opgelegd als iemand op de snelweg demonstreert."
Goede ideeën van ze. Laten we dat ook invoeren.
pi_218540702
Zouden ze gewoon een door de overheid gefinancierde troll-organisatie zijn die wil dat iedereen een hekel krijgt aan demonstranten, zodat demonstreren straks verboden wordt en de overheid zijn gang kan gaan?
  Forum Admin dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:24:13 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218540723
_O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218540730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik weiger zo'n Engels modewoord te gebruiken
Wat jij wil.
Je securitycheck wordt niet uitgevoerd door de douane. Die doen andere dingen.
1947-2016
pi_218540749
quote:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo.
Dat komt door een gebrek aan proteïne, dat tast je hersenen aan ;)
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:29:35 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218540755
Ze kunnen gewoon in een tentje op de lokale camping vakantie vieren, dat is een stuk beter voor het milieu.

En contact met familie kan gewoon via beeldbellen, dan zie je ze niet in het echt maar dat is een offer wat ze moeten brengen om te zorgen dat we over 10 jaar niet kapotdood gaan in een verzengende hittegolf.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218540774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef Steven184 het volgende:
Dot gaat enkel en alleen toch erom of Schiphol het mandaat heeft voor een dergelijk verbod?
Lijkt me wel toch? Als ik hier de personeelskamer van de appie binnen storm om als een mongool op een trommel te gaan slaan dat de bonuskaart voor overconsumptie zorgt. Krijg ik ook gewoon een winkelverbod.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_218540805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:32 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Lijkt me wel toch? Als ik hier de personeelskamer van de appie binnen storm om als een mongool op een trommel te gaan slaan dat de bonuskaart voor overconsumptie zorgt. Krijg ik ook gewoon een winkelverbod.
Ga je dan vervolgens ook klagen dat je niet meer de hamster acties kan kopen, dat zou hilarisch zijn :D
pi_218540818
De rechter (hoop ik):

Bekijk deze YouTube-video
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218540828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:32 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd.

Schiphol is priveterrein (een van de drijvers achter winkelverbod), delen van Schiphol zijn openbare ruimtes en kan gezien worden als terrein met publiek belang omdat het by far se grootste luchthaven is in Nederland. Een 5 jarig verbod zou zodoende zomaar disproportioneel kunnen zijn, waar er voor winkels binnen landsgrenzen voldoende alternatieven zijn.

(De achtergrond van demonstranten neem ik niet mee als relevantie).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218540965
https://www.dumpert.nl/item/100045445_d56a3449

Lekker met de meiden hypocriet zijn. Die lui vliegen vaker dan wij ooit zullen doen!
pi_218541018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:11 schreef DrDentz het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100045445_d56a3449

Lekker met de meiden hypocriet zijn. Die lui vliegen vaker dan wij ooit zullen doen!
Zou Hannah ook een verbod hebben?
pi_218541021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie is :P

Verder puur theoretisch he, niemand zal alleen voor een broodje een ticket kopen en als je het doet om te demonstreren is dat wel weer redelijk duidelijk :+
Dat doe je maar 1 of 2x. Een no show heeft nogal gevolgen voor ene vliegmaatschappij en die zijn daar dan ook niet van gediend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218541025
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:03 schreef Mubassie het volgende:
Vliegen voor hun werk? :D
Ja Shell zit overal in de wereld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218541037
Het geldt altijd weer voor een ander.
pi_218541113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja Shell zit overal in de wereld.
Lekker met de meiden betaald worden als “reis influencers”
pi_218541477
quote:

[..]
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218541504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:57 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.

Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.

Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
1947-2016
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:04:48 #57
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218541512
Ergens tegen zijn, maar er toch wel zelf gebruik van willen maken. Wat een kneuzen bende is en blijft XR toch :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218541583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.

Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.
Paspoort wordt gescand om te kijken of je visa niet verlopen is. Eigenlijk heb ik dat in elk non EU land nog meegemaakt.
pi_218541621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Wat is er gebeurd met de trein? Wat is er gebeurd met andere vliegvelden?

Die XR wappies kunnen toch gewoon die andere methoden pakken om in het buitenland te komen?
Met de trein naar de VS en Canada?
pi_218541623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik haalde douane en paspoort controle door elkaar.

Ik ben vorige week vanaf Düsseldorf naar Hurghada gevlogen en daar was er wel paspoort controle bij vertrek.

Maar uit mijn hoofd was er op de Londense vliegvelden ook geen paspoort controle bij vertrek.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:51:07 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218541732
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Met de trein naar de VS en Canada?
Met de boot kan wel, dan zijn ze alleen iets langer onderweg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218541814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je ziet de hypocrisie niet? _O-

O en voordat je gaat schuimbekken, ik ben geen puber en vlieg al 15 jaar niet.
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.

Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zie dat standpunt niet.
pi_218541832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.

100% _O-

Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.
pi_218541851
quote:

[..]

Als de boel met moet inkrimpen, maar men van XR toch nog voor het werk wilt kunnen vliegen, is er wel een probleem. Het gaat ten koste van reizigers, maar klaarblijkelijk lijkt men niet voornemens dit ten koste te willen laten gaan voor hun eigen vluchten. Als ze nou eens een voorbeeld zouden stellen zou dit heel inspirerend kunnen werken. Anders is het gewoon een “rules for thee but not for me”. Of ze zeggen dan maar precies wie er niet meer mag vliegen volgens hun visie. Het schuurt op zijn minst.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218542070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef nixxx het volgende:
Mocht Schiphol dit verliezen dan zou ik al deze mensen zeker op een informele watchlist zetten en bij elke vliegreis de volledige security treatment geven. En als er twee of meer van deze mensen tegelijk willen reizen dan kun je ze alsnog de toegang ontzeggen vanwege risico op ordeverstoring.
Bukt u nu maar even :Y
pi_218542198
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag. :') 8)7
pi_218542237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
100% _O-

Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.
Nou, voor de zwakzinnigen zoals jij nog es: als het standpunt van een organisatie is om het vliegverkeer te verminderen, dan is er niks hypocriets aan om zelf zo nu en dan ook te willen vliegen. Het wordt pas hypocriet als je anderen mensen iets volledig wilt ontzeggen terwijl je er zelf wel gebruik van wilt maken.

Maar goed, ik snap het hoor, hier op Fok! is alles of zwart of wit, en alles wat neigt naar links is achterlijk. Dus die zwakzinnigheid wordt je vergeven _O-

-edit Laat ik omwille van je zwakzinnige reactie een analogie geven: als ik vind dat er minder vlees zou moeten worden gegeten, en ik eet daarom 1 keer per week (biologisch) vlees, is het nog steeds consistent om tegen b.v. de bio-industrie te demonstreren. Daar is niks onlogisch aan. Het zou pas hypocriet worden als ik zelf wel regelmatig vlees wil eten, maar de gehele vleesindustrie zou willen laten opdoeken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Haushofer op 19-08-2025 18:47:52 ]
pi_218542240
quote:

Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.
pi_218542243
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag. :') 8)7
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.
pi_218542252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.
Als dat juridisch zo is, heb ik daar ook geen problemen mee. Ik heb zelf ook niet veel op met organisaties als XR, omdat ik ook twijfels heb bij hun methodes.

Het is de claim van hypocrisie die mensen hier gebruiken om weer eens los te gaan waar ik commentaar op geef. Maar ja, nuance en Fok! hé. :')
pi_218542281
quote:

Oh en alsof deze mensen werk hebben _O-

Anyway go team Schiphol
Gezien Schiphol (mede)eigenaar is van luchthavens in Rotterdam en Eindhoven kan ik me voorstellen dat ze daar ook persona non grata zijn. Maar goed in België en Duitsland zijn ook luchthavens dus als ze willen vliegen kunnen ze dat gewoon.

XR zijn trouwens wel enorme jankers.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:56:44 #72
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218542318
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_218542361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.
pi_218542480
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 19:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.
Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.

Je analogie zou pas hout snijden als het zou zijn "demonstreren tegen mensen die 6 bontjassen per jaar willen kopen terwijl ze er zelf 7 per jaar willen". Dat is inconsistent, inderdaad.

Maar goed, ik hoef geen club te verdedigen waar ik lang niet altijd achtersta, en volgens mij heb ik mijn punt gemaakt; als ik het "linksklimaatclubbash"-feestje heb vergald voor bepaalde users hier, dan bied ik mijn nederige excuses aan en ben ik weer weg. Dit simplisme is niet goed voor m'n bloeddruk.
pi_218542734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

XR zijn trouwens wel enorme jankers.
Dat is hun hele modus operandi; ze kunnen alleen maar treiteren en zieken. Deze rechtszaak is ook precies dat.

Het stompzinnige is nog wel dat ze met zulk gedrag iets denken te kunnen bewerkstelligen, terwijl het net als bij kleuters niet werkt.
pi_218542820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik hoop ook dat Schiphol dit wint. Heerlijk als die hypocriete beroepsklagers het deksel op hun neus krijgen.
Wat verkneukel jij je toch altijd over bepaalde dingen. Dat is niet goed hoor.

Een normaal mens staat daar hoogstens neutraal in maar jij wordt er blijkbaar helemaal blij van.

Je hebt er altijd over dat de buitenwereld je niet interesseert als jij het maar goed hebt maar het lijkt ook zo te zijn dat het je zeer interesseert als anderen het slechter hebben.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218542834
_O_ Klimaattuig bannen _O_
Mja
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:35:19 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_218543192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat verkneukel jij je toch altijd over bepaalde dingen. Dat is niet goed hoor.

Een normaal mens staat daar hoogstens neutraal in maar jij wordt er blijkbaar helemaal blij van.

Je hebt er altijd over dat de buitenwereld je niet interesseert als jij het maar goed hebt maar het lijkt ook zo te zijn dat het je zeer interesseert als anderen het slechter hebben.
Je zou verwachten dat je na al die jaren een beetje zou ophouden met me achtervolgen, maar nee, het zit erg diep blijkbaar Bartje :D
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:05:42 #79
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218543551
quote:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn?
Ze zijn geestelijk beperkt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218544775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.
Paspoort wordt gescand om te kijken of je visa niet verlopen is. Eigenlijk heb ik dat in elk non EU land nog meegemaakt.
Of daarvoor.
Werd niet gecontroleerd bij vertrek.
1947-2016
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 23:37:55 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218544830
XR wil ook gewoon op vakantie...

8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218545380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 19:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.

Je analogie zou pas hout snijden als het zou zijn "demonstreren tegen mensen die 6 bontjassen per jaar willen kopen terwijl ze er zelf 7 per jaar willen". Dat is inconsistent, inderdaad.

Maar goed, ik hoef geen club te verdedigen waar ik lang niet altijd achtersta, en volgens mij heb ik mijn punt gemaakt; als ik het "linksklimaatclubbash"-feestje heb vergald voor bepaalde users hier, dan bied ik mijn nederige excuses aan en ben ik weer weg. Dit simplisme is niet goed voor m'n bloeddruk.
Je hebt gewoon ook je mening, niks mis mee.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 07:34:00 #83
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218545505
Ik denk dat ze bij XR vooral willen bepalen wat nou eigenlijk wel goede redenen zijn om te vliegen. Dat zal er waarschijnlijk zo uitzien:

Goed
- vliegen naar klimaat conferenties of overige bijeenkomsten met het goede doel
-vliegen voor werk, zolang het werk maar “goed” is, zoals iets met een NGO ofzo, vooral geen industrie
-vakantie voor de mensen met de goede mening die bijv de prachtige natuur van Zuid-Amerika willen zien zodat ze daar met nog meer passie en heel serieus over kunnen praten bij bijeenkomsten met gelijkgestemden

Fout
- vakantie voor het plebs
- reizen voor werk in een sector die als fout wordt beschouwd
- sowieso reizen voor iedereen die niet dezelfde urgentie voelt bij klimaatverandering
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218545511
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 07:34 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat ze bij XR vooral willen bepalen wat nou eigenlijk wel goede redenen zijn om te vliegen. Dat zal er waarschijnlijk zo uitzien:

Goed
-vliegen voor werk, zolang het werk maar “goed” is, zoals iets met een NGO ofzo, vooral geen industrie
-vakantie voor de mensen met de goede mening die bijv de prachtige natuur van Zuid-Amerika willen zien zodat ze daar met nog meer passie en heel serieus over kunnen praten bij bijeenkomsten met gelijkgestemden

Fout
- sowieso reizen voor iedereen die niet dezelfde urgentie voelt bij klimaatverandering
Zolang ze zelf maar kunnen vliegen lol. Kunnen ze daarna weer demonstreren, misschien wel tegen dezelfde maatschappij als waar ze mee gevlogen zijn.
pi_218545536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De rechter klinkt alsof hij/zij ook op de snelweg heeft gezeten.
pi_218545540
quote:

[..]
Douane en marechaussee ook.
pi_218545545
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 07:48 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De rechter klinkt alsof hij/zij ook op de snelweg heeft gezeten.
Aan de uva de bul gehaald.

Dan weet je het wel.
1947-2016
pi_218545573
quote:

[..]

De hypocrisie zit hem erin dat XR via selectieve ‘uitzonderingen’ lijkt te willen bepalen voor wie de negatieve gevolgen van vliegen wel of niet gelden, alsof die uitzonderingen per definitie valide zijn. Daarmee dienen ze nu plots hun eigen belang, terwijl ze tegelijk het principe van gelijke behandeling én hun eigen claim om louter voor maatschappelijke doelen te strijden behoorlijk ondermijnen.

Bovendien beroepen ze zich op argumenten die in de praktijk niet of nauwelijks verifieerbaar zijn. Kortom: hypocriet en onzin.
pi_218545732
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 07:34 schreef nixxx het volgende:

Goed

Fout
Maar dat blijkt nergens uit. Het hele verhaal ademt hypocrisie, en niet het oprecht willen bepalen wat goed is voor de maatschappij. Bovendien is het toestaan van uitzonderingen met ‘valide redenen’ om wel te mogen vliegen strijdig met hun eigen doelstelling: ‘reduce greenhouse gas emissions to net zero by 2025’ (bron).

De rechtzaak gaat vooral om hun eigen belang t.a.v. hun eigen bewegingsvrijheid (om te mogen vliegen ongeacht de reden).
pi_218546420
quote:
zodat de leden kunnen vliegen als dat nodig is.
Het niveau van hypocrisie wat hier tentoongesteld wordt maakt me oprecht agressief. En het narcisme. Holy shit.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator woensdag 20 augustus 2025 @ 10:28:00 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_218546603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:19 schreef Justinn het volgende:

[..]
Maar dat blijkt nergens uit. Het hele verhaal ademt hypocrisie, en niet het oprecht willen bepalen wat goed is voor de maatschappij. Bovendien is het toestaan van uitzonderingen met ‘valide redenen’ om wel te mogen vliegen strijdig met hun eigen doelstelling: ‘reduce greenhouse gas emissions to net zero by 2025’ (bron).

De rechtzaak gaat vooral om hun eigen belang t.a.v. hun eigen bewegingsvrijheid (om te mogen vliegen ongeacht de reden).
Wat wel bijzonder is ook, want in zo'n vliegtuig zullen naast hopen vakantiegangers links en rechts ook wel mensen zitten die terug naar huis gaan, bijvoorbeeld om dat familieleden ziek zijn etc.

Daar trekt XR zich ook niks van aan, die demonstreren en kijken niet naar de uitzonderingen die zij wellicht verstoren. Uitzonderingen waar ze zélf wel degelijk de mogelijkheid toe willen hebben, maar alleen als het hun uitkomt. Omgekeerd zijn ze daar niet mee bezig.
pi_218546765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het niveau van hypocrisie wat hier tentoongesteld wordt maakt me oprecht agressief. En het narcisme. Holy shit.
Mjah, want echte liberalen wijzen uit principe de HRA af, elke PVV-stemmer neemt geen producten of diensten meer af van statushouders/allochtonen, SP-ers doen niet mee in de kapitalistische economie, en BBB-ers geven allemaal thuisonderwijs (want Caroline heb op de feesboek gelezuh dat kinderen op school geleerd wordt hoe ze moeten vingeren :') ).

Niet? Maar we lopen wel te huilen bij een XR-figuur die toch af en toe vliegt?

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 20-08-2025 11:00:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_218546805
En sure, als je van mening bent dat vliegen zeer schadelijk is, dan mag ik hopen dat je er veel aan doet om zo weinig mogelijk te vliegen. Achter je mening staan, leven naar je woord, dat gedoe.

Maar dat gezeik over dat ze niet volledig stoppen met vliegen is nogal triest.
pi_218546811
quote:
https://schipholwatch.nl/(...)-krimp-vliegverkeer/

[..]

De onderzoekers besteden uitgebreid aandacht aan de Nederlandse ‘vliegcultuur’, waarin vliegen bijna vanzelfsprekend is geworden. Maar liefst 92 procent van de Nederlanders heeft ooit een vliegtuig gepakt. Het vliegtuig is, samen met de auto, het meest gebruikte vervoermiddel voor buitenlandse vakanties. Vooral onder jongeren is vliegen populair.

Er bestaat een selecte groep veelvliegers van zo’n 13 procent van de bevolking, die meer dan drie vliegreizen per jaar maakt en verantwoordelijk is voor de helft van alle vluchten. Die groep bestaat vooral uit jonge, hoogopgeleide mensen die woonachtig zijn in de Randstad.

Daarnaast veroorzaakt een klein aantal verre vluchten een groot deel van de uitstoot. De 25 procent langste reizen (meer dan 2000 kilometer) zijn goed voor meer dan 80 procent van alle emissies.

Vooral recreatief, niet zakelijk
Het zwaartepunt van de emissies ligt bij recreatieve reizen, zo’n 75 procent van het totaal. Opvallend noemen de onderzoekers het feit dat slechts 37 procent van de recreatieve reizen strikt gebonden is aan de bestemming. Dit betekent dat er ruimte is voor verandering en dat mensen ook andere, dichterbij gelegen plekken kunnen kiezen.

[..]
Dus meer dan 1/3e van de recreatieve vluchten bestaat uit recreatieve reizen die niet bestemming-gebonden zijn. Wat ongeveer 1/4e van het totaal is. Lijkt me prima om voor die vluchten op krimp aan te dringen.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 20-08-2025 12:30:15 ]
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:01:59 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218546851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:56 schreef probeer het volgende:
En sure, als je van mening bent dat vliegen zeer schadelijk is, dan mag ik hopen dat je er veel aan doet om zo weinig mogelijk te vliegen. Achter je mening staan, leven naar je woord, dat gedoe.

Maar dat gezeik over dat ze niet volledig stoppen met vliegen is nogal triest.
Ze hebben dan ook geen vliegverbod gekregen, maar een gebiedsverbod. Het is logisch dat Schiphol, toch al een security nachtmerrie, dit soort onruststokers er niet bij hoeft te hebben. Dan vliegen ze voortaan lekker via een andere luchthaven als ze daar behoefte aan hebben.
Life is what you make it.
pi_218546866
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:01 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ze hebben dan ook geen vliegverbod gekregen, maar een gebiedsverbod. Het is logisch dat Schiphol, toch al een security nachtmerrie, dit soort onruststokers er niet bij hoeft te hebben. Dan vliegen ze voortaan lekker via een andere luchthaven als ze daar behoefte aan hebben.
Absoluut. De consequentie van hun handelen.

Ik sta (grotendeels) achter de XR protesten. Maar ik vind het volledig terecht dat ze een gebiedsverbod voor Schiphol hebben gekregen. Dat krijg je er van wanneer je de veiligheidsregels overtreedt. Vind ik niet meer dan logisch, en elke protesteerder die hier verbolgen over doet mag in diens naïeve gezicht uitgelachen worden. Wat dachten ze dan dat er ging gebeuren zeg?

Verandert er niets aan dat dat hele "ze vliegen soms nog, dus zijn hypocriet, dus hun opvattingen zijn onzin" gedoe in dit topic, echt 3x nergens op slaat. Hypocrisie maakt hun opvattingen mbt vliegen niet onjuist, dat is een drogreden.

Zo, en nu gaat socialistische Probeer eens kijken of hij wat aan zijn crypto-portefeuille wil veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 20-08-2025 12:31:04 ]
pi_218548463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus meer dan 1/3e van de recreatieve vluchten bestaat uit recreatieve reizen die niet bestemming-gebonden zijn. Wat ongeveer 1/4e van het totaal is. Lijkt me prima om voor die vluchten op krimp aan te dringen.
Tuurlijk joh pak lekker mensen hun zomervakantie af.
pi_218548593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. De consequentie van hun handelen.

Ik sta (grotendeels) achter de XR protesten. Maar ik vind het volledig terecht dat ze een gebiedsverbod voor Schiphol hebben gekregen. Dat krijg je er van wanneer je de veiligheidsregels overtreedt. Vind ik niet meer dan logisch, en elke protesteerder die hier verbolgen over doet mag in diens naïeve gezicht uitgelachen worden. Wat dachten ze dan dat er ging gebeuren zeg?

Verandert er niets aan dat dat hele "ze vliegen soms nog, dus zijn hypocriet, dus hun opvattingen zijn onzin" gedoe in dit topic, echt 3x nergens op slaat. Hypocrisie maakt hun opvattingen mbt vliegen niet onjuist, dat is een drogreden.

Zo, en nu gaat socialistische Probeer eens kijken of hij wat aan zijn crypto-portefeuille wil veranderen.
:')

Jij vind het niet hypocriet als ik het goed begrijp?
pi_218548857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:01 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
:')

Jij vind het niet hypocriet als ik het goed begrijp?
Dan begrijp je het niet goed.

Ik zeg dat enige mate van hypocrisie niets uit maakt voor enige geldigheid van het standpunt van XR dat we omwille van het klimaat minder moeten vliegen.

quote:
Volgens mij zou XR al hartstikke blij zijn wanneer de meeste mensen hun vliegen beperken tot 'zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders'.

quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)gehouden-op-schiphol
zaterdag 8 maart 2025, 17:44
Tientallen klimaatactivisten aangehouden op Schiphol

[..] De demonstratie was gericht tegen het Flying Blue-programma van KLM. Daarmee worden reizigers beloond met onder meer punten en voordelen als ze vaker vliegen. De klimaatorganisatie vindt dat het belonen van veel vliegen ontwrichtend is voor het klimaat. [..]
Dit was waar ze in maart tegen protesteerden. En bij dat grote protest eind 2022 ging het over privéjets. Dus dat hele 'ze willen mensen hun vliegvakantie afpakken', blijkt ook nergens uit de zaken waar ze tegen protesteren.

Zullen er hypocriete XR-ers zijn? Absoluut. In verschillende mate; van 'helemaal niet meer vliegen', 'alleen absoluut noodzakelijk', 'af en toe', en wellicht zelfs 'bijna elke zomer'. Al verwacht ik in het algemeen van XR-leden dat ze als groep gezien bewuster zijn en minder vliegen dan de gemiddelde Nederlander. Maar ze zullen natuurlijk niet allemaal strikt naar hun overtuigingen leven. Dat doet volgens mij geen enkel mens. Zonder zonde, eerste steen en dat soort.

Maar hoe hypocriet ze wel of niet zijn zegt niets over de hele 'vliegen is slecht voor het klimaat' insteek. Dat zegt hooguit wat over of en hoe mensen naar hun eigen overtuigingen leven. 'Practise what you preach' is ook niet iets wat elk mens altijd kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 20-08-2025 15:52:57 ]
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:50:56 #100
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_218548915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:43 schreef Netsplitter het volgende:

Volgens de advocaten van XR speelt Schiphol voor eigen rechter door een toegangsverbod voor de luchthaven op te leggen. "Als tegen een bank wordt gedemonstreerd, wordt ook niet de rekening opgezegd. Of een rijverbod opgelegd als iemand op de snelweg demonstreert."

klinkt best als een goed idee.....
zal zoiets niet haalbaar zijn onder artikel 5? van Wegenverkeerswet?
Normal is not the norm, it's just a uniform
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')