Je leeft nog in de vorige eeuw. In deze eeuw moeten voor de principes van links vooral anderen dingen opofferen, niet zijzelf.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.
Zonder principes demonstreren volgens mij heet het dan gewoon onruststoker.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je leeft nog in de vorige eeuw. In deze eeuw moeten voor de principes van links vooral anderen dingen opofferen, niet zijzelf.
Ze hebben wel principes, maar vroeger waren de mensen met principes bereid om zelf ontberingen te ondergaan om deze onder de aandacht te brengen, tegenwoordig wentelen ze dat af op anderen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:59 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zonder principes demonstreren volgens mij heet het dan gewoon onruststoker.
Net zoals Gaza wel even kan wachten in de zomervakanties.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je leeft nog in de vorige eeuw. In deze eeuw moeten voor de principes van links vooral anderen dingen opofferen, niet zijzelf.
Wat een totaalgebrek aan klimaaturgentie weer. De aarde gaat eraan en vliegen versnelt dat het meest, natuurlijk ga je dan geen werk accepteren waarvoor je moet vliegen. Familieleden met zo'n klimaatvernietigende levensstijl daar verbreek je alle banden mee.quote:"Wij vliegen zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders", zegt een woordvoerder van XR tegen NU.nl. "Bijvoorbeeld bij ziekte van een familielid in het buitenland. Of als je moet vliegen voor je werk. Soms heb je de keuze niet."
Als je door de douane gaat is het volgens mij wel de bedoeling om ook de vlucht te gebruiken ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:24 schreef heywoodu het volgende:
Hup Schiphol in dezen hoor, dat wel, maar dit is toch een rare uitspraak?
"Je mag geen ticket kopen om te demonstreren of bijvoorbeeld een eettentje uit te proberen."
Staat er ook echt in de regels dat je alléén een vliegticket mag kopen om daadwerkelijk te vliegen? Je mag bij wijze van spreken ook inchecken op een NS-station als je niet gaat reizen, maar wel naar de Kiosk wilt, is dat hier anders?
Let wel: security en douane zijn 2 hele verschillende dingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je door de douane gaat is het volgens mij wel de bedoeling om ook de vlucht te gebruiken ja.
Ik weiger zo'n Engels modewoord te gebruikenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Let wel: security en douane zijn 2 hele verschillende dingen.
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie isquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je door de douane gaat is het volgens mij wel de bedoeling om ook de vlucht te gebruiken ja.
Gezien de gerechtelijke uitspraken de afgelopen +/- 15 jaar, zou ik niet verbaasd zijn als XR in het gelijkgesteld wordt. 'Het goede doel', lijkt bij een groot gedeelte van de gerechtelijke macht ook zeer belangrijk te zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Probeer als rechter maar je lachen in te houden bij zo'n zaak.
De lounge waar frequente reizigers kunnen wachten is vaak exclusief en heeft allerlei extra's zoals gratis eten en drinken. In het buitenland is daar in het verleden wel misbruik van gemaakt door reizigers die pas maanden later willen vliegen maar al voor eerder een ticket kochten en het na hun bezoek aan de lounge weer kosteloos om boekte. In de VS is er zelfs een rechtszaak geweest van iemand die dat tientallen keren deed en helemaal geen plan had om te vliegen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:24 schreef heywoodu het volgende:
Hup Schiphol in dezen hoor, dat wel, maar dit is toch een rare uitspraak?
"Je mag geen ticket kopen om te demonstreren of bijvoorbeeld een eettentje uit te proberen."
Staat er ook echt in de regels dat je alléén een vliegticket mag kopen om daadwerkelijk te vliegen? Je mag bij wijze van spreken ook inchecken op een NS-station als je niet gaat reizen, maar wel naar de Kiosk wilt, is dat hier anders?
Ja, bij onze rechtse medemensen zie je dat nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:39 schreef Solispolar het volgende:
Ik dacht oprecht even dat dit een artikel van de Speld was![]()
Niet willen dat andere mensen zoveel vliegen en vervolgens een rechtszaak aanspannen omdat je zelf niet mag vliegen. Geen woorden voor![]()
Het toont wederom het schijnheilige, slinkse karakter van onze linkse medemensen. Bah bah bah.
Je ziet de hypocrisie niet?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?
Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?
Goede ideeën van ze. Laten we dat ook invoeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
"Als tegen een bank wordt gedemonstreerd, wordt ook niet de rekening opgezegd. Of een rijverbod opgelegd als iemand op de snelweg demonstreert."
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weiger zo'n Engels modewoord te gebruiken
Dat komt door een gebrek aan proteïne, dat tast je hersenen aanquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo.
Lijkt me wel toch? Als ik hier de personeelskamer van de appie binnen storm om als een mongool op een trommel te gaan slaan dat de bonuskaart voor overconsumptie zorgt. Krijg ik ook gewoon een winkelverbod.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef Steven184 het volgende:
Dot gaat enkel en alleen toch erom of Schiphol het mandaat heeft voor een dergelijk verbod?
Ga je dan vervolgens ook klagen dat je niet meer de hamster acties kan kopen, dat zou hilarisch zijnquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch? Als ik hier de personeelskamer van de appie binnen storm om als een mongool op een trommel te gaan slaan dat de bonuskaart voor overconsumptie zorgt. Krijg ik ook gewoon een winkelverbod.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch? Als ik hier de personeelskamer van de appie binnen storm om als een mongool op een trommel te gaan slaan dat de bonuskaart voor overconsumptie zorgt. Krijg ik ook gewoon een winkelverbod.
Zou Hannah ook een verbod hebben?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:11 schreef DrDentz het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100045445_d56a3449
Lekker met de meiden hypocriet zijn. Die lui vliegen vaker dan wij ooit zullen doen!
Dat doe je maar 1 of 2x. Een no show heeft nogal gevolgen voor ene vliegmaatschappij en die zijn daar dan ook niet van gediend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie is
Verder puur theoretisch he, niemand zal alleen voor een broodje een ticket kopen en als je het doet om te demonstreren is dat wel weer redelijk duidelijk
Ja Shell zit overal in de wereld.quote:
Lekker met de meiden betaald worden als “reis influencers”quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja Shell zit overal in de wereld.
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:57 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.
Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.
Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.
Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
Met de trein naar de VS en Canada?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Wat is er gebeurd met de trein? Wat is er gebeurd met andere vliegvelden?
Die XR wappies kunnen toch gewoon die andere methoden pakken om in het buitenland te komen?
Je hebt gelijk, ik haalde douane en paspoort controle door elkaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.
Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.
Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
Met de boot kan wel, dan zijn ze alleen iets langer onderweg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Met de trein naar de VS en Canada?
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je ziet de hypocrisie niet?![]()
O en voordat je gaat schuimbekken, ik ben geen puber en vlieg al 15 jaar niet.
100%quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zie dat standpunt niet.
Als de boel met moet inkrimpen, maar men van XR toch nog voor het werk wilt kunnen vliegen, is er wel een probleem. Het gaat ten koste van reizigers, maar klaarblijkelijk lijkt men niet voornemens dit ten koste te willen laten gaan voor hun eigen vluchten. Als ze nou eens een voorbeeld zouden stellen zou dit heel inspirerend kunnen werken. Anders is het gewoon een “rules for thee but not for me”. Of ze zeggen dan maar precies wie er niet meer mag vliegen volgens hun visie. Het schuurt op zijn minst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.
Bukt u nu maar evenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef nixxx het volgende:
Mocht Schiphol dit verliezen dan zou ik al deze mensen zeker op een informele watchlist zetten en bij elke vliegreis de volledige security treatment geven. En als er twee of meer van deze mensen tegelijk willen reizen dan kun je ze alsnog de toegang ontzeggen vanwege risico op ordeverstoring.
Nou, voor de zwakzinnigen zoals jij nog es: als het standpunt van een organisatie is om het vliegverkeer te verminderen, dan is er niks hypocriets aan om zelf zo nu en dan ook te willen vliegen. Het wordt pas hypocriet als je anderen mensen iets volledig wilt ontzeggen terwijl je er zelf wel gebruik van wilt maken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
100%![]()
Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?
Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag.![]()
![]()
Als dat juridisch zo is, heb ik daar ook geen problemen mee. Ik heb zelf ook niet veel op met organisaties als XR, omdat ik ook twijfels heb bij hun methodes.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.
Gezien Schiphol (mede)eigenaar is van luchthavens in Rotterdam en Eindhoven kan ik me voorstellen dat ze daar ook persona non grata zijn. Maar goed in België en Duitsland zijn ook luchthavens dus als ze willen vliegen kunnen ze dat gewoon.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.
Oh en alsof deze mensen werk hebben![]()
Anyway go team Schiphol
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.
Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.
Dat is hun hele modus operandi; ze kunnen alleen maar treiteren en zieken. Deze rechtszaak is ook precies dat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
XR zijn trouwens wel enorme jankers.
Wat verkneukel jij je toch altijd over bepaalde dingen. Dat is niet goed hoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik hoop ook dat Schiphol dit wint. Heerlijk als die hypocriete beroepsklagers het deksel op hun neus krijgen.
Je zou verwachten dat je na al die jaren een beetje zou ophouden met me achtervolgen, maar nee, het zit erg diep blijkbaar Bartjequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat verkneukel jij je toch altijd over bepaalde dingen. Dat is niet goed hoor.
Een normaal mens staat daar hoogstens neutraal in maar jij wordt er blijkbaar helemaal blij van.
Je hebt er altijd over dat de buitenwereld je niet interesseert als jij het maar goed hebt maar het lijkt ook zo te zijn dat het je zeer interesseert als anderen het slechter hebben.
Ze zijn geestelijk beperkt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn?
Of daarvoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.
Paspoort wordt gescand om te kijken of je visa niet verlopen is. Eigenlijk heb ik dat in elk non EU land nog meegemaakt.
Je hebt gewoon ook je mening, niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.
Je analogie zou pas hout snijden als het zou zijn "demonstreren tegen mensen die 6 bontjassen per jaar willen kopen terwijl ze er zelf 7 per jaar willen". Dat is inconsistent, inderdaad.
Maar goed, ik hoef geen club te verdedigen waar ik lang niet altijd achtersta, en volgens mij heb ik mijn punt gemaakt; als ik het "linksklimaatclubbash"-feestje heb vergald voor bepaalde users hier, dan bied ik mijn nederige excuses aan en ben ik weer weg. Dit simplisme is niet goed voor m'n bloeddruk.
Zolang ze zelf maar kunnen vliegen lol. Kunnen ze daarna weer demonstreren, misschien wel tegen dezelfde maatschappij als waar ze mee gevlogen zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 07:34 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat ze bij XR vooral willen bepalen wat nou eigenlijk wel goede redenen zijn om te vliegen. Dat zal er waarschijnlijk zo uitzien:
Goed
- vliegen naar klimaat conferenties of overige bijeenkomsten met het goede doel
-vliegen voor werk, zolang het werk maar “goed” is, zoals iets met een NGO ofzo, vooral geen industrie
-vakantie voor de mensen met de goede mening die bijv de prachtige natuur van Zuid-Amerika willen zien zodat ze daar met nog meer passie en heel serieus over kunnen praten bij bijeenkomsten met gelijkgestemden
Fout
- vakantie voor het plebs
- reizen voor werk in een sector die als fout wordt beschouwd
- sowieso reizen voor iedereen die niet dezelfde urgentie voelt bij klimaatverandering
De rechter klinkt alsof hij/zij ook op de snelweg heeft gezeten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Probeer als rechter maar je lachen in te houden bij zo'n zaak.
Douane en marechaussee ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan de uva de bul gehaald.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 07:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De rechter klinkt alsof hij/zij ook op de snelweg heeft gezeten.
De hypocrisie zit hem erin dat XR via selectieve ‘uitzonderingen’ lijkt te willen bepalen voor wie de negatieve gevolgen van vliegen wel of niet gelden, alsof die uitzonderingen per definitie valide zijn. Daarmee dienen ze nu plots hun eigen belang, terwijl ze tegelijk het principe van gelijke behandeling én hun eigen claim om louter voor maatschappelijke doelen te strijden behoorlijk ondermijnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat blijkt nergens uit. Het hele verhaal ademt hypocrisie, en niet het oprecht willen bepalen wat goed is voor de maatschappij. Bovendien is het toestaan van uitzonderingen met ‘valide redenen’ om wel te mogen vliegen strijdig met hun eigen doelstelling: ‘reduce greenhouse gas emissions to net zero by 2025’ (bron).quote:Op woensdag 20 augustus 2025 07:34 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat ze bij XR vooral willen bepalen wat nou eigenlijk wel goede redenen zijn om te vliegen. Dat zal er waarschijnlijk zo uitzien:
Goed
- vliegen naar klimaat conferenties of overige bijeenkomsten met het goede doel
-vliegen voor werk, zolang het werk maar “goed” is, zoals iets met een NGO ofzo, vooral geen industrie
-vakantie voor de mensen met de goede mening die bijv de prachtige natuur van Zuid-Amerika willen zien zodat ze daar met nog meer passie en heel serieus over kunnen praten bij bijeenkomsten met gelijkgestemden
Fout
- vakantie voor het plebs
- reizen voor werk in een sector die als fout wordt beschouwd
- sowieso reizen voor iedereen die niet dezelfde urgentie voelt bij klimaatverandering
Het niveau van hypocrisie wat hier tentoongesteld wordt maakt me oprecht agressief. En het narcisme. Holy shit.quote:zodat de leden kunnen vliegen als dat nodig is.
Wat wel bijzonder is ook, want in zo'n vliegtuig zullen naast hopen vakantiegangers links en rechts ook wel mensen zitten die terug naar huis gaan, bijvoorbeeld om dat familieleden ziek zijn etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
Maar dat blijkt nergens uit. Het hele verhaal ademt hypocrisie, en niet het oprecht willen bepalen wat goed is voor de maatschappij. Bovendien is het toestaan van uitzonderingen met ‘valide redenen’ om wel te mogen vliegen strijdig met hun eigen doelstelling: ‘reduce greenhouse gas emissions to net zero by 2025’ (bron).
De rechtzaak gaat vooral om hun eigen belang t.a.v. hun eigen bewegingsvrijheid (om te mogen vliegen ongeacht de reden).
Mjah, want echte liberalen wijzen uit principe de HRA af, elke PVV-stemmer neemt geen producten of diensten meer af van statushouders/allochtonen, SP-ers doen niet mee in de kapitalistische economie, en BBB-ers geven allemaal thuisonderwijs (want Caroline heb op de feesboek gelezuh dat kinderen op school geleerd wordt hoe ze moeten vingerenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het niveau van hypocrisie wat hier tentoongesteld wordt maakt me oprecht agressief. En het narcisme. Holy shit.
Dus meer dan 1/3e van de recreatieve vluchten bestaat uit recreatieve reizen die niet bestemming-gebonden zijn. Wat ongeveer 1/4e van het totaal is. Lijkt me prima om voor die vluchten op krimp aan te dringen.quote:https://schipholwatch.nl/(...)-krimp-vliegverkeer/
[..]
De onderzoekers besteden uitgebreid aandacht aan de Nederlandse ‘vliegcultuur’, waarin vliegen bijna vanzelfsprekend is geworden. Maar liefst 92 procent van de Nederlanders heeft ooit een vliegtuig gepakt. Het vliegtuig is, samen met de auto, het meest gebruikte vervoermiddel voor buitenlandse vakanties. Vooral onder jongeren is vliegen populair.
Er bestaat een selecte groep veelvliegers van zo’n 13 procent van de bevolking, die meer dan drie vliegreizen per jaar maakt en verantwoordelijk is voor de helft van alle vluchten. Die groep bestaat vooral uit jonge, hoogopgeleide mensen die woonachtig zijn in de Randstad.
Daarnaast veroorzaakt een klein aantal verre vluchten een groot deel van de uitstoot. De 25 procent langste reizen (meer dan 2000 kilometer) zijn goed voor meer dan 80 procent van alle emissies.
Vooral recreatief, niet zakelijk
Het zwaartepunt van de emissies ligt bij recreatieve reizen, zo’n 75 procent van het totaal. Opvallend noemen de onderzoekers het feit dat slechts 37 procent van de recreatieve reizen strikt gebonden is aan de bestemming. Dit betekent dat er ruimte is voor verandering en dat mensen ook andere, dichterbij gelegen plekken kunnen kiezen.
[..]
Ze hebben dan ook geen vliegverbod gekregen, maar een gebiedsverbod. Het is logisch dat Schiphol, toch al een security nachtmerrie, dit soort onruststokers er niet bij hoeft te hebben. Dan vliegen ze voortaan lekker via een andere luchthaven als ze daar behoefte aan hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:56 schreef probeer het volgende:
En sure, als je van mening bent dat vliegen zeer schadelijk is, dan mag ik hopen dat je er veel aan doet om zo weinig mogelijk te vliegen. Achter je mening staan, leven naar je woord, dat gedoe.
Maar dat gezeik over dat ze niet volledig stoppen met vliegen is nogal triest.
Absoluut. De consequentie van hun handelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 11:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook geen vliegverbod gekregen, maar een gebiedsverbod. Het is logisch dat Schiphol, toch al een security nachtmerrie, dit soort onruststokers er niet bij hoeft te hebben. Dan vliegen ze voortaan lekker via een andere luchthaven als ze daar behoefte aan hebben.
Tuurlijk joh pak lekker mensen hun zomervakantie af.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus meer dan 1/3e van de recreatieve vluchten bestaat uit recreatieve reizen die niet bestemming-gebonden zijn. Wat ongeveer 1/4e van het totaal is. Lijkt me prima om voor die vluchten op krimp aan te dringen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut. De consequentie van hun handelen.
Ik sta (grotendeels) achter de XR protesten. Maar ik vind het volledig terecht dat ze een gebiedsverbod voor Schiphol hebben gekregen. Dat krijg je er van wanneer je de veiligheidsregels overtreedt. Vind ik niet meer dan logisch, en elke protesteerder die hier verbolgen over doet mag in diens naïeve gezicht uitgelachen worden. Wat dachten ze dan dat er ging gebeuren zeg?
Verandert er niets aan dat dat hele "ze vliegen soms nog, dus zijn hypocriet, dus hun opvattingen zijn onzin" gedoe in dit topic, echt 3x nergens op slaat. Hypocrisie maakt hun opvattingen mbt vliegen niet onjuist, dat is een drogreden.
Zo, en nu gaat socialistische Probeer eens kijken of hij wat aan zijn crypto-portefeuille wil veranderen.
Dan begrijp je het niet goed.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:01 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]![]()
Jij vind het niet hypocriet als ik het goed begrijp?
Volgens mij zou XR al hartstikke blij zijn wanneer de meeste mensen hun vliegen beperken tot 'zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders'.quote:"Wij vliegen zo min mogelijk, maar soms kan het niet anders", zegt een woordvoerder van XR tegen NU.nl. "Bijvoorbeeld bij ziekte van een familielid in het buitenland. Of als je moet vliegen voor je werk. Soms heb je de keuze niet."
Dit was waar ze in maart tegen protesteerden. En bij dat grote protest eind 2022 ging het over privéjets. Dus dat hele 'ze willen mensen hun vliegvakantie afpakken', blijkt ook nergens uit de zaken waar ze tegen protesteren.quote:https://nos.nl/artikel/25(...)gehouden-op-schiphol
zaterdag 8 maart 2025, 17:44
Tientallen klimaatactivisten aangehouden op Schiphol
[..] De demonstratie was gericht tegen het Flying Blue-programma van KLM. Daarmee worden reizigers beloond met onder meer punten en voordelen als ze vaker vliegen. De klimaatorganisatie vindt dat het belonen van veel vliegen ontwrichtend is voor het klimaat. [..]
klinkt best als een goed idee.....quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
Volgens de advocaten van XR speelt Schiphol voor eigen rechter door een toegangsverbod voor de luchthaven op te leggen. "Als tegen een bank wordt gedemonstreerd, wordt ook niet de rekening opgezegd. Of een rijverbod opgelegd als iemand op de snelweg demonstreert."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |