abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218541021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie is :P

Verder puur theoretisch he, niemand zal alleen voor een broodje een ticket kopen en als je het doet om te demonstreren is dat wel weer redelijk duidelijk :+
Dat doe je maar 1 of 2x. Een no show heeft nogal gevolgen voor ene vliegmaatschappij en die zijn daar dan ook niet van gediend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218541025
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:03 schreef Mubassie het volgende:
Vliegen voor hun werk? :D
Ja Shell zit overal in de wereld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218541037
Het geldt altijd weer voor een ander.
pi_218541113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja Shell zit overal in de wereld.
Lekker met de meiden betaald worden als “reis influencers”
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:57:38 #55
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218541477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Let wel: security en douane zijn 2 hele verschillende dingen.
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218541504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:57 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.

Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.

Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:04:48 #57
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218541512
Ergens tegen zijn, maar er toch wel zelf gebruik van willen maken. Wat een kneuzen bende is en blijft XR toch :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218541583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.

Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.
Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.
Paspoort wordt gescand om te kijken of je visa niet verlopen is. Eigenlijk heb ik dat in elk non EU land nog meegemaakt.
pi_218541621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Wat is er gebeurd met de trein? Wat is er gebeurd met andere vliegvelden?

Die XR wappies kunnen toch gewoon die andere methoden pakken om in het buitenland te komen?
Met de trein naar de VS en Canada?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:28:32 #60
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218541623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik haalde douane en paspoort controle door elkaar.

Ik ben vorige week vanaf Düsseldorf naar Hurghada gevlogen en daar was er wel paspoort controle bij vertrek.

Maar uit mijn hoofd was er op de Londense vliegvelden ook geen paspoort controle bij vertrek.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:51:07 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218541732
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Met de trein naar de VS en Canada?
Met de boot kan wel, dan zijn ze alleen iets langer onderweg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218541814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je ziet de hypocrisie niet? _O-

O en voordat je gaat schuimbekken, ik ben geen puber en vlieg al 15 jaar niet.
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.

Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zie dat standpunt niet.
pi_218541832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.

100% _O-

Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.
pi_218541851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als de boel met moet inkrimpen, maar men van XR toch nog voor het werk wilt kunnen vliegen, is er wel een probleem. Het gaat ten koste van reizigers, maar klaarblijkelijk lijkt men niet voornemens dit ten koste te willen laten gaan voor hun eigen vluchten. Als ze nou eens een voorbeeld zouden stellen zou dit heel inspirerend kunnen werken. Anders is het gewoon een “rules for thee but not for me”. Of ze zeggen dan maar precies wie er niet meer mag vliegen volgens hun visie. Het schuurt op zijn minst.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218542070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef nixxx het volgende:
Mocht Schiphol dit verliezen dan zou ik al deze mensen zeker op een informele watchlist zetten en bij elke vliegreis de volledige security treatment geven. En als er twee of meer van deze mensen tegelijk willen reizen dan kun je ze alsnog de toegang ontzeggen vanwege risico op ordeverstoring.
Bukt u nu maar even :Y
pi_218542198
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag. :') 8)7
pi_218542237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
100% _O-

Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.
Nou, voor de zwakzinnigen zoals jij nog es: als het standpunt van een organisatie is om het vliegverkeer te verminderen, dan is er niks hypocriets aan om zelf zo nu en dan ook te willen vliegen. Het wordt pas hypocriet als je anderen mensen iets volledig wilt ontzeggen terwijl je er zelf wel gebruik van wilt maken.

Maar goed, ik snap het hoor, hier op Fok! is alles of zwart of wit, en alles wat neigt naar links is achterlijk. Dus die zwakzinnigheid wordt je vergeven _O-

-edit Laat ik omwille van je zwakzinnige reactie een analogie geven: als ik vind dat er minder vlees zou moeten worden gegeten, en ik eet daarom 1 keer per week (biologisch) vlees, is het nog steeds consistent om tegen b.v. de bio-industrie te demonstreren. Daar is niks onlogisch aan. Het zou pas hypocriet worden als ik zelf wel regelmatig vlees wil eten, maar de gehele vleesindustrie zou willen laten opdoeken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Haushofer op 19-08-2025 18:47:52 ]
pi_218542240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?

Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.
pi_218542243
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag. :') 8)7
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.
pi_218542252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.
Als dat juridisch zo is, heb ik daar ook geen problemen mee. Ik heb zelf ook niet veel op met organisaties als XR, omdat ik ook twijfels heb bij hun methodes.

Het is de claim van hypocrisie die mensen hier gebruiken om weer eens los te gaan waar ik commentaar op geef. Maar ja, nuance en Fok! hé. :')
pi_218542281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.

Oh en alsof deze mensen werk hebben _O-

Anyway go team Schiphol
Gezien Schiphol (mede)eigenaar is van luchthavens in Rotterdam en Eindhoven kan ik me voorstellen dat ze daar ook persona non grata zijn. Maar goed in België en Duitsland zijn ook luchthavens dus als ze willen vliegen kunnen ze dat gewoon.

XR zijn trouwens wel enorme jankers.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:56:44 #72
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218542318
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_218542361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.
pi_218542480
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 19:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.
Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.

Je analogie zou pas hout snijden als het zou zijn "demonstreren tegen mensen die 6 bontjassen per jaar willen kopen terwijl ze er zelf 7 per jaar willen". Dat is inconsistent, inderdaad.

Maar goed, ik hoef geen club te verdedigen waar ik lang niet altijd achtersta, en volgens mij heb ik mijn punt gemaakt; als ik het "linksklimaatclubbash"-feestje heb vergald voor bepaalde users hier, dan bied ik mijn nederige excuses aan en ben ik weer weg. Dit simplisme is niet goed voor m'n bloeddruk.
pi_218542734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

XR zijn trouwens wel enorme jankers.
Dat is hun hele modus operandi; ze kunnen alleen maar treiteren en zieken. Deze rechtszaak is ook precies dat.

Het stompzinnige is nog wel dat ze met zulk gedrag iets denken te kunnen bewerkstelligen, terwijl het net als bij kleuters niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')