Dat doe je maar 1 of 2x. Een no show heeft nogal gevolgen voor ene vliegmaatschappij en die zijn daar dan ook niet van gediend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat te controleren valt. Als je bij de gate zit te wachten en thuis is er een noodsituatie waardoor je besluit terug naar huis te gaan, dan kan en mag dat gewoon, lijkt me. Zij weten niet of je eigenlijk alleen maar een broodje wilde eten of dat er echt een noodsituatie is
Verder puur theoretisch he, niemand zal alleen voor een broodje een ticket kopen en als je het doet om te demonstreren is dat wel weer redelijk duidelijk

Ja Shell zit overal in de wereld.quote:

Lekker met de meiden betaald worden als “reis influencers”quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja Shell zit overal in de wereld.

Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Let wel: security en douane zijn 2 hele verschillende dingen.

Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:57 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ja maar om bij de lounge te komen moet je door de douane.

Dan ben jij op een ander Auckland geweest dan ik.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.
Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.
Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.

Met de trein naar de VS en Canada?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Wat is er gebeurd met de trein? Wat is er gebeurd met andere vliegvelden?
Die XR wappies kunnen toch gewoon die andere methoden pakken om in het buitenland te komen?

Je hebt gelijk, ik haalde douane en paspoort controle door elkaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet het Schengen gebied. Dat is gewoonweg security.
Daarbij zijn het ook geen douaniers die je paspoort controleren, dat is de Kmar ook nog. Bij vertrek komt dat hele douane niet eens aan te pas. Daarom is het zo fout als maar kan.
Eigenlijk is het ook best een rare situatie op Schiphol dat je als je intercontinentaal vliegt, je bij het uitgaan al gechecked wordt op je identiteit door de kmar.. Dat is helemaal niet gebruikelijk in het buitenland. Pas bij binnenkomen wordt je gecontroleerd op identiteit. Op Kuala Lumpur, Auckland, Dubai, Zurich, Toronto, Chicago, Philadelphia werd ik in ieder geval niet gechecked op paspoort bij vertrek, bij binnenkomst wel.

Met de boot kan wel, dan zijn ze alleen iets langer onderweg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Met de trein naar de VS en Canada?

Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je ziet de hypocrisie niet?![]()
O en voordat je gaat schuimbekken, ik ben geen puber en vlieg al 15 jaar niet.

100%quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zie dat standpunt niet.

Als de boel met moet inkrimpen, maar men van XR toch nog voor het werk wilt kunnen vliegen, is er wel een probleem. Het gaat ten koste van reizigers, maar klaarblijkelijk lijkt men niet voornemens dit ten koste te willen laten gaan voor hun eigen vluchten. Als ze nou eens een voorbeeld zouden stellen zou dit heel inspirerend kunnen werken. Anders is het gewoon een “rules for thee but not for me”. Of ze zeggen dan maar precies wie er niet meer mag vliegen volgens hun visie. Het schuurt op zijn minst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik zo zeggen: als het officiële standpunt van XR is om het vliegverkeer volledig (100%) te staken, dan is het inderdaad hypocriet.
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zie dat standpunt niet.

Bukt u nu maar evenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:07 schreef nixxx het volgende:
Mocht Schiphol dit verliezen dan zou ik al deze mensen zeker op een informele watchlist zetten en bij elke vliegreis de volledige security treatment geven. En als er twee of meer van deze mensen tegelijk willen reizen dan kun je ze alsnog de toegang ontzeggen vanwege risico op ordeverstoring.

Nou, voor de zwakzinnigen zoals jij nog es: als het standpunt van een organisatie is om het vliegverkeer te verminderen, dan is er niks hypocriets aan om zelf zo nu en dan ook te willen vliegen. Het wordt pas hypocriet als je anderen mensen iets volledig wilt ontzeggen terwijl je er zelf wel gebruik van wilt maken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
100%![]()
Wat een clown ben jij zeg, zeker de leukste thuis.

Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie trouwens de hypocrisie niet zo. Je kunt b.v. toch als niet-vegetariër ook tegen de bio-industrie zijn en gewoon veel minder vlees eten?
Of zitten er alleen nog maar zwartwitdenkende pubers op dit forum die even willen linksschuimbekken?

Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Demonstreren bij een kledingwinkel dat ze bontjassen verkopen en dan vervolgens het recht eisen om er zelf ook een te mogen kopen nadat je er niet meer in mag.![]()
![]()

Als dat juridisch zo is, heb ik daar ook geen problemen mee. Ik heb zelf ook niet veel op met organisaties als XR, omdat ik ook twijfels heb bij hun methodes.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar gaat dit niet over. Mensen hebben zich misdragen en de huisregels overtreden dus wordt ze gewoon de toegang ontzegt, is b.v. in de horeca of winkel niet anders.

Gezien Schiphol (mede)eigenaar is van luchthavens in Rotterdam en Eindhoven kan ik me voorstellen dat ze daar ook persona non grata zijn. Maar goed in België en Duitsland zijn ook luchthavens dus als ze willen vliegen kunnen ze dat gewoon.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:49 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zouden ze hierdoor beperkt zijn? Ze kunnen toch prima naar Eindhoven, Düsseldorf, Brussel.
Of nog beter lekker fietsen want wat betekent het nou om principes te hebben als je er niks voor wilt opofferen.
Oh en alsof deze mensen werk hebben![]()
Anyway go team Schiphol

Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die analogie gaat dus niet op, maar volgens mij snappen wel meer mensen in dit topic dat niet.

Omdat dit ook weer zo'n "alles of niets"-analogie is. De echte wereld is meestal niet "alles of niets", maar iets genuanceerder.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Oké ik beken dat ik er niks van snap. leg het even heel simpel en fijntjes uit.

Dat is hun hele modus operandi; ze kunnen alleen maar treiteren en zieken. Deze rechtszaak is ook precies dat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
XR zijn trouwens wel enorme jankers.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |