Het is echt ongelooflijke wat een narcist het isquote:Op maandag 18 augustus 2025 19:32 schreef Perrin het volgende:
Het gaat weer over Trump. Trump zijn favoriete onderwerp.
En wat hij eindeloos dom kan kletsen. Het is nog erger dan verjaardagsfeesten in mijn familie.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is echt ongelooflijke wat een narcist het is
Een narcistische pathologische leugenaar.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is echt ongelooflijke wat een narcist het is
"Find your happy place"quote:
Waar wij in Europa innig mee verbonden zijn en van afhankelijk zijn. Sad.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een narcistische pathologische leugenaar.
Oeh dat gaat je vast een TR opleveren...quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Biden was corrupt, tuurlijk joh. Wat een mongool is het toch,
Met excuses aan de downies.
Veto over wat precies?quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Behalve als hij dan zijn veto uitspreekt. Dan mag de rest met hangende pootjes weer naar huis.
Lijkt z'n standaard antwoord als ie de vraag niet onthouden heeft.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Biden was corrupt, tuurlijk joh. Wat een mongool is het toch,
Met excuses aan de downies.
Yup, dat kunnen we onszelf zeer kwalijk nemen maar het is nog niet te laat.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar wij in Europa innig mee verbonden zijn en van afhankelijk zijn. Sad.
Trump herhaalt leugens vaak en graag.quote:
Omdat die het lijstje vragen heeft gekregen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:
Waarom krijgt die man van MTG elke vraag?
Vooralsnog zie ik al 3,5 jaar nauwelijks beweging in Europa en ook al heeft men recentelijk 5% afgesproken (wat bespottelijk veel is) is men het kennelijk helemaal niet van plan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:14 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Men begint wakker te worden en de situatie in te zien.
Hopelijk sterft Trump snel en daarmee de hele maga beweging snel.. en komt de USA weer tot zinnen. Dat geeft ons wat extra tijd.
En nee dit is geen oproep tot een aanslag, en nee ik hoop ook niet dat er een aanslag komt. Maar gewoon moeder natuur die haar werk doet.
quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:40 schreef Arizona het volgende:
Zelensky die om de andere zin Trump bedankt of zegt hoe happy hij is met alles wat de VS doet.
Teflon lesje gehad van Mark
quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:37 schreef Momo het volgende:
Zelensky die hier naast zit![]()
[ afbeelding ]
Tja, itt Trump is Zelensky geen domme jongen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:42 schreef Dutch_view het volgende:
Die arme Zelensky moet dit onzinnige geneuzel ook allemaal maar aanhoren
Hij moet hem gewoon een paar keer gelijk geven nuquote:Op maandag 18 augustus 2025 19:42 schreef Dutch_view het volgende:
Die arme Zelensky moet dit onzinnige geneuzel ook allemaal maar aanhoren
En wij faciliteren dat.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:41 schreef AnneX het volgende:
Me me me me me me me me me me me me me
#liegbeest.
Dat leger is niet op afroep beschikbaar voor militaire uitjes of zo.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gebruik van het NATO leger.
Een staakt het vuren is niet in het voordeel van Oekraïne.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is Oekraïne al een halfjaar klaar voor een staakt het vuren, maar is het Rusland dat consequent kiest voor oorlog.
Haha wat een baas.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
"I see that you are wearing the same suit again"
Uitstraling van een uitgewoonde woonwagen idd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:46 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een circus ook joh in dat kleine kamertje volgehangen met plakgoud
Ja, het was een knap toneelstukje.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:46 schreef KinKiJan het volgende:
Had gehoopt op een : "Wie is hier nou de cabaretiër, gij of ik?!" van Zelensky
Ze slaan elkaar niet de kop in, dus ja.quote:
Tegen Poetin kijkt hij op idd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
Je merkt wel echt dat Trump Zelensky een klein mannetje vind. Hij gedroeg zich niet zo bij Poetin.
Hij zat te friemelen en z'n uiterse best te doen zich niet uit te laten. De micromimiek is niet tegen te houden.quote:
Having fun with the boys.quote:
quote:
Gedetailleerd..quote:
Er wordt vandaag geen datum verwacht voor een topontmoeting; succes is al een realistisch gesprek over territoriale concessies.quote:
Eerst maar 's kijken waar dat over gaat voor dat het gaat.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Trilateraal gesprek is het beste waar we op mogen hopen.
Ja die foto lijkt me fake. Maar dat verhaal van die correspondent misschien niet.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zie nu dat het AI is vgm gezien de benen naast macron =,=
Ohhh dat was gequote, nee lijkt me een vrij betrouwbare journalist gezien haar credentials.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die foto lijkt me fake. Maar dat verhaal van die correspondent misschien niet.
Welke is dai?quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze gaan Zelensky niet acuut laten vallen zo in het hol van de leeuw. Toch?
Hoe het de komende weken en maanden verder loopt is een tweede. Zeker als Trump besluit Europa te gaan chanteren met de volle macht die de VS over ons heeft.
Ja, ze stoppen met het offensief en lijken troepen naar Donetsk te verplaatsen. Dat betekent niet dat de dorpen daar zomaar opgegeven zullen worden denk ik. Het gaat sowieso maar om een 200km2 daar.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:55 schreef skysherrif het volgende:
@:blaz Sumy is overigens niet meer echt im frage.
Lijkt er op dat Rusland volledig gaat stoppen met dat offensief
[ x ]
Eindelijk weer een slag echt gewonnen lijkt erop door de Oekrainers.
Het is juist wel in het voordeel in het kader van herbewapening.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een staakt het vuren is niet in het voordeel van Oekraïne.
Dus ik vraag me af of Oekraïne dat echt wil.
Uiteindelijk moet je gewoon met zoiets komen, whatever it will be.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eerst maar 's kijken waar dat over gaat voor dat het gaat.
Het beste waar men op kan hopen is een wapenstilstand voor het (wat Putin noemt) conflict met in beton gegoten veiligheidsgaranties en Oekraïne zelf (in)stemt met wat het daarna gaat worden.
Er werd ook gehint op verkiezingen, wederom een wens van Putin wat in een door hem verdeeld land niet te doen is. Alleen onder controle van internationaal toezicht is dat ms mogelijk. En dan krijg je weer het probleem wie welke meerderheden - Russische inwoners in Donetsk die moeten stemmenwel of niet laat meetellen.
Had een leuke koppeling geweest met 'ballot steal' waar Trump zich zo druk om maakt.
Welke veteranen precies?quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:37 schreef The-BFG het volgende:
Eigenlijk bizar dat een Amerikaanse president zo heult met de één van de grootste vijand van het vrij Westen..
Vele veteranen zullen zich omdraaien in hun graf.
Er bestaat geen NATO legerquote:Op maandag 18 augustus 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gebruik van het NATO leger.
quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onder andere:
Via economische sancties of nieuwe tariffs, LNG of olie beperken of duurder maken, export van tech en clouddiensten beperken of duurder maken, Amerikaanse steun in NAVO dreigen te reduceren of op te zeggen, investeringen van Amerikaanse bedrijven blokkeren.
De lijst van onze strategische afhankelijkheden is helaas nog veel langer.
Moskou bekijkt het maar. Het staat Oekraïne vrij om de NAVO of legers van NAVO-lidstaten op haar grondgebied uit te nodigen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:18 schreef Scjvb het volgende:
Moskou: Rusland klaagt over Britse opstelling in vredesproces
Hoe moeilijk het voor menigeen ook zij; het is toch ook een vorm van tegemoetkoming en begrip voor het russische narratief en door hen reeds ingenomen stellingen/eisen: namelijk het niet stationeren van NATO in genoemd gebied in onderhandelingen naar (hopelijk) snel duurzame vrede en een goed gesprek daarover met de Russische president.
Artikel door ANP • 46m •
[ afbeelding ]Rusland klaagt over Britse opstelling in vredesproces
© Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/RTR) - Moskou wil geen inzet van NAVO-troepen in Oekraïne als onderdeel van een oplossing voor de oorlog. Dat zei het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, dat zich beklaagde over recente uitlatingen van het Verenigd Koninkrijk over dat onderwerp.
Het ministerie stelt dat er op dit moment een "oprechte inspanning wordt geleverd voor een alomvattende, eerlijke en duurzame oplossing voor het conflict rond Oekraïne". Het VK lijkt volgens Rusland te proberen om dat tegen te werken.
"Er blijven verklaringen uit Londen komen die niet alleen in tegenspraak zijn met de inspanningen van Moskou en Washington, maar ook bedoeld lijken te zijn om deze te ondermijnen", aldus het Russische departement.
Rusland verwijst daarmee mogelijk naar uitspraken van de Britse minister van Defensie. Die zei volgens de BBC dat zijn land, een NAVO-lid, bereid is om troepen te sturen als er een bestand wordt gesloten.
Het gebruik van de machtsstructuur van de NATO om ingrijpen te rechtvaardigen en alle leden op te roepen de wapens op te pakken en te gaan vechten.quote:
Nope, niemand weet dat.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar dus niemand weet nog wat Trump Poetin heeft beloofd, terwijl hij al aangaf dat hij straks Poetin gaat bellen als Zelensky er akkoord mee is gegaan. Dus ga er maar van uit, dat ze nu met een hele groep op hem in staan te schreeuwen om hem te breken en hopen dat hij zo stom is een concessie te doen. Ik verwacht niet, dat zijn eigen eisen aan bod komen.
De nac die artikel 5 activeertquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gebruik van de machtsstructuur van de NATO om ingrijpen te rechtvaardigen en alle leden op te roepen de wapens op te pakken en te gaan vechten.
Flikker toch op met je bewondering voor een agressor Anton de tweede.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:18 schreef Scjvb het volgende:
Moskou: Rusland klaagt over Britse opstelling in vredesproces
Hoe moeilijk het voor menigeen ook zij; het is toch ook een vorm van tegemoetkoming en begrip voor het russische narratief en door hen reeds ingenomen stellingen/eisen: namelijk het niet stationeren van NATO in genoemd gebied in onderhandelingen naar (hopelijk) snel duurzame vrede en een goed gesprek daarover met de Russische president.
Artikel door ANP • 46m •
[ afbeelding ]Rusland klaagt over Britse opstelling in vredesproces
© Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/RTR) - Moskou wil geen inzet van NAVO-troepen in Oekraïne als onderdeel van een oplossing voor de oorlog. Dat zei het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, dat zich beklaagde over recente uitlatingen van het Verenigd Koninkrijk over dat onderwerp.
Het ministerie stelt dat er op dit moment een "oprechte inspanning wordt geleverd voor een alomvattende, eerlijke en duurzame oplossing voor het conflict rond Oekraïne". Het VK lijkt volgens Rusland te proberen om dat tegen te werken.
"Er blijven verklaringen uit Londen komen die niet alleen in tegenspraak zijn met de inspanningen van Moskou en Washington, maar ook bedoeld lijken te zijn om deze te ondermijnen", aldus het Russische departement.
Rusland verwijst daarmee mogelijk naar uitspraken van de Britse minister van Defensie. Die zei volgens de BBC dat zijn land, een NAVO-lid, bereid is om troepen te sturen als er een bestand wordt gesloten.
Om goede wil te tonen. Dat was de "good cop", nu zijn ze de "bad cop" aan het doen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:21 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap niet dat er eerst gelijk al een persbijeenkomst is met Zelensky en Trump. Iedereen kakelt door elkaar heen, en het lijkt er meer op dat de journalist wil scoren.
Trump gebruikte het dan ook vooral om weer zijn stokpaardjes-du-jour te berijden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:21 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap niet dat er eerst gelijk al een persbijeenkomst is met Zelensky en Trump. Iedereen kakelt door elkaar heen, en het lijkt er meer op dat de journalist wil scoren.
We moeten begrip hebben voor het Russische standpunt dat Oekraïne geen bestaansrecht heeftquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Flikker toch op met je bewondering voor een agressor Anton de tweede.
Van Rusland ja.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist wel in het voordeel in het kader van herbewapening.
Zoek de verschillen tussen het vorige bezoek (boven) en nu (onder):quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:46 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een circus ook joh in dat kleine kamertje volgehangen met plakgoud
Ja de optics zijn beter. Nu kijken of zich dat weerspiegelt in de afspraken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen het vorige bezoek (boven) en nu (onder):
[ afbeelding ]
Doelde op het plakgoud.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja de optics zijn beter. Nu kijken of zich dat weerspiegelt in de afspraken.
Oh haha. Ja dat is er niet beter op geworden tenzij je kamper bent.quote:
Ja, Trump vond het maar niks en het moest super-kitsch worden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen het vorige bezoek (boven) en nu (onder):
[ afbeelding ]
Poetin zal ze wel vertellen dat ze een paar jaar geduld moeten hebben.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
Ik vraag me overigens af wat veel van de Russische hardliners vinden als Putin ermee akkoord gaat om alleen het stukje donbas in te nemen als genoeg vinden voor de enorme aantal slachtoffers te rechtvaardigen.
Niet dat ik denk dat ze in opstand komen of wat dan nog, maar ik kan me voorstellen dat er veel boze veteranen gaan zijn die zich afvragen waarom. Zonder een Odessa, Kharkiv, Sumy en mogelijk zelfs geen Kupyansk.
Drie maal is scheepsrecht. Dan is het centrum van Kiev na de eerste aanval volledig verdwenen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
Ik vraag me overigens af wat veel van de Russische hardliners vinden als Putin ermee akkoord gaat om alleen het stukje donbas in te nemen als genoeg vinden voor de enorme aantal slachtoffers te rechtvaardigen.
Niet dat ik denk dat ze in opstand komen of wat dan nog, maar ik kan me voorstellen dat er veel boze veteranen gaan zijn die zich afvragen waarom. Zonder een Odessa, Kharkiv, Sumy en mogelijk zelfs geen Kupyansk.
De EU kan sneller bewapenen dan Rusland. En is niet eens begonnen aan gereedstelling. Wij lopen dus verder achter en kunnen daarom meer voortgang boeken (relatief)quote:
Dat is een probleem wat ook voor Oekraïne speelt als ze tóch grondgebied afstaan. Het is altijd al een loose loose geweest en hoe langer het voortsleept, hoe hoger e de prijs voor eigenlijk niks.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
het is te hopen dat Trump geen slechte ogen heeftquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Betere kwaliteit, Ze hebben het stukje doorbraak bij Pokrovsk er dus ingezet plus de percentages aan bezet gebied in elke regio.
The Museum of Fijnaartsquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
F*ckin wanstaltig. Trump, de Kamper-in-chief.
Een andere bekende proxy: De Koreaanse oorlog kende ook honderdduizenden doden, miljoenen burgerslachtoffers en eindigde qua landverdeling hetzelfde als het begon.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een probleem wat ook voor Oekraïne speelt als ze tóch grondgebied afstaan. Het is altijd al een loose loose geweest en hoe langer het voortsleept, hoe hoger e de prijs voor eigenlijk niks.
Dat was ook een van de redenen dat de eerste wereldoorlog zo lang voortsleepte. “Het kon toch niet allemaal voor niets geweest zijn!”
Hetzelfde met de laatste Sleeswijk-Holstein oorlog. Otto von Bismarck wilde wel eerder stoppen, maar de Denen wilden steeds doorgaan (in eventuele afwachting van de hulp van de Britten), en Denemarken raakte zo uiteindelijk steeds meer grondgebied van Sleeswijk kwijt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een probleem wat ook voor Oekraïne speelt als ze tóch grondgebied afstaan. Het is altijd al een loose loose geweest en hoe langer het voortsleept, hoe hoger e de prijs voor eigenlijk niks.
Dat was ook een van de redenen dat de eerste wereldoorlog zo lang voortsleepte. “Het kon toch niet allemaal voor niets geweest zijn!”
De hardliner zal wel not amused zijn, maar maakt dat uit? De doorsnee Rus kan het denk ik geen kut schelen, als het maar te vreten heeft en zware alchohol kan zuipen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
Ze hadden ook in februari 2022 de sleutels van Kyiv aan Rusland kunnen geven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is dan stopt het - hoe dan gegarandeerd ? - bij roze of zien Russen ook de afgebakende witte oblasken als hun gebiedsvoorwaarden. Ik neem aan de de vage percentages (?) staan in welke mate hoeveel die gebieden zijn bezet.quote:
Steve enthousiast om beelden van een deurquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
Meeting met Zelensky achter gesloten deuren lijkt te eindigen.
Ja, waar al die roeperts idd niet bij stil staan, is dat als het zo snel beslecht was, al die voorraden aan wapentuig, die nu weg zijn, er gewoon nog hadden geweest. De rus economie is nu terminaal, toen was die dat niet.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hadden ook in februari 2022 de sleutels van Kyiv aan Rusland kunnen geven.
Dat had de minste slachtoffers gekost...
Ja hij weet elke scheet als opwindend te beschrijven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Steve enthousiast om beelden van een deur
Oekraïne zou daar voor tekenen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een andere bekende proxy: De Koreaanse oorlog kende ook honderdduizenden doden, miljoenen burgerslachtoffers en eindigde qua landverdeling hetzelfde als het begon.
Daar is niets aannemelijks aan, want dat zou betekenen dat Rusland Oekraïne moet verlaten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
Noord-Zuid Korea scenario nog steeds het aannemelijkst of wijken we daar langzaam meer van af?
De VS heeft meerdere oorlogen gevoerd waarvan de veteranen nu in het graf liggen, dus ben benieuwd welke specifiek. Aangezien jij je gerechtigd voelt namens veteranen te spreken.quote:
Dat is het punt niet.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hadden ook in februari 2022 de sleutels van Kyiv aan Rusland kunnen geven.
Dat had de minste slachtoffers gekost...
De meeste kapotgeschoten steden zullen dan toch in Russisch grondgebied staan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vraag is dan stopt het - hoe dan gegarandeerd ? - bij roze of zien Russen ook de afgebakende witte oblasken als hun gebiedsvoorwaarden. Ik neem aan de de vage percentages (?) staan in welke mate hoeveel die gebieden zijn bezet.
Nog even los van al die andere historische eisen en 'denazificerings' voorwaarden w.o. demillitarisatie, verkiezingen en vooral uit de westerse invloedssfeer.
Los van alles kan cederen van territorium alleen via en met instemming van het Oekraïens parlement.
Het brengt daarmee ook een onoplosbaar ander probleem mee. Hoe de rechten te beschermen die daar wonend, rechtende anders willen ?
Mag/kan je iemand als Oekraïense regering - zonder compensatie of zekerheden - deporteren of uit z'n land schoppen om zo Putin tegemoet te komen ? Iets dat welhaast onmogelijk, onvoorstelbaar en onhaalbaar is in een democratie die grondrechten voor haar burgers heeft.
Let wel er is, wat toch erg belangrijk, volgens Putin geen oorlog maar een conflict wat ook inhoudt dat allerlei veronderstellingen over schade vergoedingen en verantwoordelijkheden die in een oorlog gelden, hier niet van toepassing zijn. Het is zelfs geen burgeroorlog en Rusland 'helpt' alleen maar (haar) onderdanen.
Als je opgelet had bij geschiedenis had je geweten over welke veteranen dit gaat. Hint het gaat om meerdere conflicten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS heeft meerdere oorlogen gevoerd waarvan de veteranen nu in het graf liggen, dus ben benieuwd welke specifiek. Aangezien jij je gerechtigd voelt namens veteranen te spreken.
Daar komt het wel op neer.quote:
Oekraïne heeft het met de huidige grenzen bizar goed gedaan zou je op voorhand zeggen.quote:
Noem er dan éénquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als je opgelet had bij geschiedenis had je geweten over welke veteranen dit gaat. Hint het gaat om meerdere conflicten.
Komt deels voort uit puur egoïsme. "Zolang ik er nu maar geen last van heb".quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, waar al die roeperts idd niet bij stil staan, is dat als het zo snel beslecht was, al die voorraden aan wapentuig, die nu weg zijn, er gewoon nog hadden geweest. De rus economie is nu terminaal, toen was die dat niet.
Zo snel beslecht, dan hadden ze gewoon in 2028 al weer verder gegaan.
Haha jaquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
Wat apart al die hokjes met die ramen er in. Doet toch afbreuk aan de statigheid van die ruimte.
Nee. Lees de post waarop ik reageerde. Daar werd gezegd dat het voor Russische een schrale troost zou zijn wanneer ze enkel diners en Krim mochten behouden en hoe de veteranen daarop zouden terugkijken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer.
Het mantra is dat Oekraïne Rusland niet kan verslaan, en daarom beter eerder dan later Rusland de overwinning geven.
Daar lijkt het wel op.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump heeft duidelijk een Plan.
Tot nu toe vooral veel optics. Benieuwd naar de concrete zaken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:52 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het gevoel dat er een gebalanceerd voorstel ligt. Soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend.
Rusland is nu militair sterker dan in 2022quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Komt deels voort uit puur egoïsme. "Zolang ik er nu maar geen last van heb".
Maar ze begrijpen niet dat, dat betekent dan ze er dan vroeger of later veel meer last van gaan krijgen.
Denk dat het al uitgelekt is. Krim en de Donbas provincies naar Rusland, Oekraine krijgt wat lapjes terug. Geen nato.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe vooral veel optics. Benieuwd naar de concrete zaken.
Nooou, is dat wel zo? Begin van de invasie ging er wel echt mal aan toe hoor, alles in één keer. Dat kunnen ze niet nog een keer nu.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland is nu militair sterker dan in 2022
Ja dat laatste is natuurlijk met een heel beperkte houdbaarheidsdatum. Maar goed, het is iets.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat het al uitgelekt is. Krim en de Donbas provincies naar Rusland, Oekraine krijgt wat lapjes terug. Geen nato.
En Poetin zal moeten zweren op z'n moeder dat dit het ook echt is.
Hij zal de gebakjes wel bedoelen.quote:
Dit is zijn auditie voor de Nobelprijs. Serieuze shit.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Hij is best complimenteus en professioneel. En ja dat meen ik.
Hij is echt de leider, en niet alleen omdat hij Amerikaan is. Hij staat er boven.
Ik vind hem oprecht.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is zijn auditie voor de Nobelprijs. Serieuze shit.
Het is een Fransoos; die kijken altijd zo.quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is zijn auditie voor de Nobelprijs. Serieuze shit.
Nou ja, je hebt gelijk dat de optics vrij positief zijn. Of Poetin meewerkt.. ik ben benieuwd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind hem oprecht.
Als het eindigt zoals ik denk, dan is dat echt gebalanceerd en doet recht aan de belangen van Rusland én Oekraine.
Doorvechten is echt insane.
Rutte ging ook meteen smooth netwerken met alle yanks, Vance enzo. Handje schudden, praatje maken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:59 schreef Dutch_view het volgende:
Mark Roete, great political leader
Ik denk niet dat er echt geschaafd, veranderd, of bijgesteld is. Ik denk dat dit het is. Dit heeft hij zo afgesproken met Poetin met dien verstande dat hij ook de verwachtingen van Poetin gemanaged heeft.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Interessant genoeg, lijkt dit het belangrijke onderdeel van de meeting. Wie had dat verwacht. Dan hebben de EU mannen de zaak achter de schermen goed gemasseerd.
Gelijk heeft 'ie, ik zou ook niet nuchter met zo'n leugenaar gaan praten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Zelensky oogt enigszins besnoven
Heb je nog genoeg tissues?quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er echt geschaafd, veranderd, of bijgesteld is. Ik denk dat dit het is. Dit heeft hij zo afgesproken met Poetin met dien verstande dat hij ook de verwachtingen van Poetin gemanaged heeft.
Ik vind'm serieus een senior. Veel begaafder dan anders.
Stroop om de mond smeren genot.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Rutte voert de noodzakelijke act op voor het grote kind.
Laat dat maar aan Rutte overquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Interessant genoeg, lijkt dit het belangrijke onderdeel van de meeting. Wie had dat verwacht. Dan hebben de EU mannen de zaak achter de schermen goed gemasseerd.
Klopt, maar toch hoor je geluiden dat Oekraïne al veel eerder had moeten stoppen en Rusland de overwinning gunnen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne heeft het met de huidige grenzen bizar goed gedaan zou je op voorhand zeggen.
Denk het niet, of misschien als de coalition of the willing per direct start met boots on the ground.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat het al uitgelekt is. Krim en de Donbas provincies naar Rusland, Oekraine krijgt wat lapjes terug. Geen nato.
En Poetin zal moeten zweren op z'n moeder dat dit het ook echt is.
Lijkt me totaal niet realistisch. Rusland zal niet toelaten dat Oekraïne een eigen koers gaat varen. Ze moeten juist afhankelijk worden van Rusland, aan slagkracht in gaan leveren (dus opsplitsen of nog meer af laten pakken) en er moet een regering komen die bukt voor Rusland. Dat lijkt tot nu toe allemaal haalbaar voor Rusland.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
Noord-Zuid Korea scenario nog steeds het aannemelijkst of wijken we daar langzaam meer van af?
Welke belangen van Oekraïne wordt recht gedaan?quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind hem oprecht.
Als het eindigt zoals ik denk, dan is dat echt gebalanceerd en doet recht aan de belangen van Rusland én Oekraine.
Ik moet zien hoe Trump er weer in staat als hij praat met de Russen idd, maar al een winst dat dit niet geëindigd in ruzie.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik geef het op, ik begrijp het gewoon niet. Donald Trump gaf Putin een beeldje, zegt geen sancties te heffen op Rusland of landen die zaken doen met Rusland.
Trump gaf Rusland een ultimatum van 50 dagen.
Morgen gaat Rusland vrolijk verder met bombarderen van Oekraïne.
En straks Meloni nog even aanduwen, bohhhhh.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:08 schreef Rnie het volgende:
Rutte, armpje over de stoel, nonchalant.
Wat een eindbaas
Met dat verschil dat ZK teruggedrukt was tot de Pusan perimeter en eind van de rit al haar land terughad dus dat is niet echt vergelijkbaar met oekraine dat land op moet gevenquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een andere bekende proxy: De Koreaanse oorlog kende ook honderdduizenden doden, miljoenen burgerslachtoffers en eindigde qua landverdeling hetzelfde als het begon.
Dat er slechts enkele provincies worden afgestaan, een groot deel van Oekraine blijft behouden. Dit is beter/meer dan ik had verwacht.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke belangen van Oekraïne wordt recht gedaan?
Maar jij bent geen Oekraïener.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er slechts enkele provincies worden afgestaan, een groot deel van Oekraine blijft behouden. Dit is beter/meer dan ik had verwacht.
Ja, zeker de ontwapening en geen EU of NAVO lidmaatschap zijn natuurlijk showstoppers. Maar zonder een garantie en een EU leger om de vrede te bewaken is het totaal kansloos, hoe veel of hoe weinig terrein ze ook in moeten leveren.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lijkt me totaal niet realistisch. Rusland zal niet toelaten dat Oekraïne een eigen koers gaat varen. Ze moeten juist afhankelijk worden van Rusland, aan slagkracht in gaan leveren (dus opsplitsen of nog meer af laten pakken) en er moet een regering komen die bukt voor Rusland.
?quote:
https://x.com/i/broadcasts/1mrGmBqDnQdJyquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef 2172619626795 het volgende:
Iemand linkje naar een werkende livestream?
https://nos.nl/livestream(...)-gesprek-met-de-persquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef 2172619626795 het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef 2172619626795 het volgende:
Rusland zal dat toejuichen. Denk daarom dat Rusland niet per se alles wil pakkenquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:06 schreef The-BFG het volgende:
Als deze deal er komt is het wel zorg om als de donder de (nog overgebleven) Oekraïense bevolking te evacueren naar hun moederland.
Die mogen niet in de handen van Poetin komen.
Als Mark nog weet waar markie zit.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En straks Meloni nog even aanduwen, bohhhhh.
Jouw verwachting staat niet gelijk aan het belang van Oekraïne.quote:
Want anders had Rusland makkelijk over de rest kunnen rollen ofzo? Het gaat ze niet bepaald makkelijk af naar mijn weten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er slechts enkele provincies worden afgestaan, een groot deel van Oekraine blijft behouden. Dit is beter/meer dan ik had verwacht.
Ik vind het een slechte deal. Eigenlijk onacceptabel slecht. Dit brengt geen duurzame vrede. Beter is een deal meer in het middenquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doorvechten lijkt een doodlopende weg te zijn, en zonder Amerika is het sowieso een buitengewoon lastige zaak. Wat ik denk dat er ligt is mooi en gebalanceerd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw verwachting staat niet gelijk aan het belang van Oekraïne.
Denk dattie eerder die Finse nerd aanduwt eerlijk gezegd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En straks Meloni nog even aanduwen, bohhhhh.
Wat stel jij grosso modo?quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een slechte deal. Eigenlijk onacceptabel slecht. Dit brengt geen duurzame vrede. Beter is een deal meer in het midden
Ja vanzelf, maar liever dat ze naar Oekraïne gaan dan naar Siberië ofzoquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rusland zal dat toejuichen. Denk daarom dat Rusland niet per se alles wil pakken
En elke keer krijgt Trump natuurlijk een aantal presentjes. Hij weet dat hij gevleid moet worden met leuke gouden spulletjes.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
mijn beeld is dat Donald Trump een soort bouwmarktje speelt, dat de wereldleiders klant bij hem zijn en vragen naar wapens. Trump zegt dan dat ze bij hem wapens moeten kopen, en ze op pad 5 t/m 7 kunnen kijken.
Ja, ik snap best dat jij de overwinning van Rusland ziet als gebalanceerd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doorvechten lijkt een doodlopende weg te zijn, en zonder Amerika is het sowieso een buitengewoon lastige zaak. Wat ik denk dat er ligt is mooi en gebalanceerd.
Lol, "geef je grondgebied maar weg aan Poetin omdat ie terreuraanvallen op je steden en burgers uitvoert", dan sta ik op de cover van Time met m'n Nobelprijs voor de vrede.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind hem oprecht.
Dan pak je bewust een momentopname. Hadden nu ook de situatie voor het Kharkiv-offensief van Oekraïne kunnen pakken om er een positieve draai aan te geven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met dat verschil dat ZK teruggedrukt was tot de Pusan perimeter en eind van de rit al haar land terughad dus dat is niet echt vergelijkbaar met oekraine dat land op moet geven
Een deal waarbij Oekraïne zijn soevereiniteit behoudt en dus kan aansluiten bij zowel de EU als de Nato.. Anders blijft het een speelbal van Poetin.quote:
De team Trump amateurs hebben zich laten piepelen door de Kremlin veteranen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:18 schreef Zwoerd het volgende:
Het zou bizar zijn dat Oekraïne land zou moeten afstaan dat nog niet eens door Rusland bezet wordt.
Trump zou tegen Poetin moeten zeggen: je accepteert de huidige frontlinie of wij gaan wel volledig op je los.
Trumps brein werkt heel vreemd, degene die het laatst op hem heeft ingesproken blijft vaak hangen in Trump zijn gedachten. Eén gesprek met Putin hierna en hij kan zo weer van gedachten veranderen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo te horen heeft de EU hem achter de schermen toch helemaal ingepakt. Ik ben heel benieuwd waar ze nu mee gaan komen.
Dat is volgens mij ook de betekenis van 'gebalanceerd'.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een slechte deal. Eigenlijk onacceptabel slecht. Dit brengt geen duurzame vrede. Beter is een deal meer in het midden
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt, alleen wordt dat nu geformaliseerd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik snap best dat jij de overwinning van Rusland ziet als gebalanceerd.
Maar daar denkt Oekraïne anders over.
1/5 van je land kwijtraken is niet bepaald gebalanceerd te noemen.
De Krim en het deel van de donetz pré 2022 erkend in ruil voor toetreding van Oekraïne tot de navo. Sancties opheffen.quote:
Het zal de komende decennia delicaat blijven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een deal waarbij Oekraïne zijn soevereiniteit behoudt en dus kan aansluiten bij zowel de EU als de Nato.. Anders blijft het een speelbal van Poetin.
De Russen doen dit al sinds de tweede wereldoorlog zo, uitputting zowel op het slagveld als aan de onderhandelingstafel.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De team Trump amateurs hebben zich laten piepelen door de Kremlin veteranen.
Jaquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook de betekenis van 'gebalanceerd'.
Onzin. Want dan doet Poetin of zijn opvolger hetzelfde trucje.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The best for what we now can do.
Dat laatste moet ook gebeuren. Eerst vreten dan het moraal.. Kan goed uitpakken in de Russische opinie.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Krim en het deel van de donetz pré 2022 erkend in ruil voor toetreding van Oekraïne tot de navo. Sancties opheffen.
Die hoort na deze termijn al helemaal in een cel ja. Hoop dat Zelensky en de Europese leiders ook gewoon zeggen waar het op staat: Je bent een dictatuur aan het steunen en Oekraïne aan het afpersen zodat je je achterban kan wijsmaken dat je een vrede hebt gesticht.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:17 schreef Faraday01 het volgende:
Wat een gruwelijke proleet is Trump toch
Met een beetje geschiedenis, alleen zal de Vlad daar ook een totaal andere lezing van hebben.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die Finse knakker lijkt het ook wel aardig te doen.
Nu nog een keer met Poetin erbij. Dan moet meneer Trump echt kleur gaan bekennen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien brengt dit alles ook wel weer samen.
Zonder de Oekraïne oorlog was Trump nooit zoveel aan tafel geweest met EU adepten.
Poetin gaat toch helemaal niet aan tafel met Zelensky. Zijn hele strategie is juist om dat niet te doen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:25 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nu nog een keer met Poetin erbij. Dan moet meneer Trump echt kleur gaan bekennen.
De invasie van Oekraïne.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste moet ook gebeuren. Eerst vreten dan het moraal.. Kan goed uitpakken in de Russische opinie.
NAVO geen optie, dat is een van de redenen waarom de oorlog is begonnen.
Dan gaat Putin ook niet akkoord met die zogenaamde veiligheidsgaranties, denk ik? Want met de VS die daaraan mee gaat doen, is het defacto gewoon NAVO (ook al zullen ze het anders noemen).quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste moet ook gebeuren. Eerst vreten dan het moraal.. Kan goed uitpakken in de Russische opinie.
NAVO geen optie, dat is een van de redenen waarom de oorlog is begonnen.
Dus Oekraïne behoudt gewoon, nou ja, Oekraïne, dat staat buiten kijf lijkt me. En om wat recht te doen aan de belangen voor Rusland worden er dan sancties opgeheven en dergelijken?quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind hem oprecht.
Als Rusland land krijgt in ruil voor kernwapens voor Oekraïne, dan lijkt me dat een startpunt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je kan vanuit een vacuum redeneren, net alsof je niet weet dat rus aan elke overeenkomst haar reet afveegt, en dan pleiten voor "meer in het midden", maar de meesten van ons zijn wijzer.
Nee want volgens Poetin moet NAVO sowieso weg uit Oost Europaquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan gaat Putin ook niet akkoord met die zogenaamde veiligheidsgaranties, denk ik? Want met de VS die daaraan mee gaat doen, is het defacto gewoon NAVO (ook al zullen ze het anders noemen).
Kan me echt niet voorstellen dat Rusland daarmee akkoord gaat.
En wie gaat dan de schade betalen want daar zal ook nog over gesproken moeten wordenquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus Oekraïne behoudt gewoon, nou ja, Oekraïne, dat staat buiten kijf lijkt me. En om wat recht te doen aan de belangen voor Rusland worden er dan sancties opgeheven en dergelijken?
Dat zou kunnen als de EU een serieuze partij in het conflict wilde worden. Stabiele munitiestromen, helpen met luchtsteun west Oekraïne enz enz. Maar laten we eerlijk zijn, de politieke wil er is gewoon niet, en het was er nooit. Zelfs een Russische drone of raket in NAVO luchtruim onderscheppen is al te risicovol.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang Poetin steeds een beetje wint aan het front, gaat ie de gespekken gewoon rekken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nee want volgens Poetin moet NAVO sowieso weg uit Oost Europa
Dat gaat nooit gebeuren vanwege het non proliferatieverdrag.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Rusland land krijgt in ruil voor kernwapens voor Oekraïne, dan lijkt me dat een startpunt.
Dat weten we al een tijdje he. Dat is niet nieuw.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zo te lezen gaat Poetin aan het langste eind trekken.
Dat zal echt uitgewerkt moeten worden met welke middelen wel/niet, volume aan troepen. Etc etc.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan gaat Putin ook niet akkoord met die zogenaamde veiligheidsgaranties, denk ik? Want met de VS die daaraan mee gaat doen, is het defacto gewoon NAVO (ook al zullen ze het anders noemen).
Kan me echt niet voorstellen dat Rusland daarmee akkoord gaat.
Ik zou denken dat de EU wel wil bijdragen mits Oekraïne bij de EU mag en nog een aantal zaken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En wie gaat dan de schade betalen want daar zal ook nog over gesproken moeten worden
Oh hah, dat had ik nog niet meegekregen. Lekkerquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat dat ding platgebombardeerd is :p
Nee aanval vannacht lees ik net. Vroegah las ik dat in het Oekraïne-topic.quote:
Ik pak logischerwijs gewoon het einde van de oorlog (althans het staakt het vuren) en dan snap ik prima waar al die levens voor zijn opgeofferdquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan pak je bewust een momentopname. Hadden nu ook de situatie voor het Kharkiv-offensief van Oekraïne kunnen pakken om er een positieve draai aan te geven.
Nee, want een journalist is er om objectief verslag te doen en niet om zijn/haar mening te geven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Is er al een jouranlist geweest die het heeft aangedurfd om trumpie te vertellen dat die 6 vredes die hij geregeld heeft ook helemaal nergens op slaat.
Ja de EU gaat betalen dat kan bijna niet anders maar daarvoor gaat nog wel naar Russische tegoeden in oa België gekeken worden. Dus dat moet ook onderdeel van een afspraak worden vanwege internationaal recht en eigendomsrecht.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zou denken dat de EU wel wil bijdragen mits Oekraïne bij de EU mag en nog een aantal zaken.
Objectief gezien heeft hij niet 6x voor vrede gezorgd, daarom juist.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, want een journalist is er om objectief verslag te doen en niet om zijn/haar mening te geven.
Uiteraard, maar first things first enzo: Oekraïne behoudt Oekraïne en de oorlog eindigt, ook als daarvoor sancties tegen Rusland opgeheven moeten worden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En wie gaat dan de schade betalen want daar zal ook nog over gesproken moeten worden
Ja, en ik begrijp dat je dat nu wat minder snapt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik pak logischerwijs gewoon het einde van de oorlog (althans het staakt het vuren) en dan snap ik prima waar al die levens voor zijn opgeofferd
ZK werd onder de voet gelopen en eind van de rit hadden ze alles weer terug
Arme knul, maar toch goed dat ook jij concessies hebt gedaanquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt, alleen wordt dat nu geformaliseerd.
Ik zie dit niet als een grootse overwinning voor de Russen, het valt mij zelfs iets tegen. Het initiële plan was héél Oekraïne.
Bron: https://www.hln.be/buiten(...)r-proberen~a02c139b/quote:Rutte heeft “geheime ideeën” voor vredesgesprekken met Rusland: “Poetin zal het daarna nooit meer proberen”
De secretaris-generaal van de NAVO Mark Rutte (57) heeft “geheime ideeën” voor eventuele vredesgesprekken tussen Rusland en Oekraïne. Dat heeft hij gezegd in een interview met de Duitse krant ‘Bild’. Volgens Rutte zullen de mysterieuze plannen ervoor zorgen dat de Russische president Vladimir Poetin Oekraïne nooit meer zal binnenvallen.
Het is helaas geen mening. Speak truth to power, dat is het werk van journo's.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:32 schreef inslagenreuring het volgende:
Nee, want een journalist is er om objectief verslag te doen en niet om zijn/haar mening te geven.
Uiteindelijk is het vooralsnog veel hete lucht en veel show.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
De oorlog gaat door. Over een paar maand gaan Trump en Poetin weer praten waarbij Trump ermee instemt dat Oekraïne ook de resterende delen van de Zaporizhia en Cherson oblasten moet afstaan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De team Trump amateurs hebben zich laten piepelen door de Kremlin veteranen.
Daar mag de lezer een mening over vormen. De journalist hoeft alleen de woorden van Trump alleen maar aan de man te brengen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Objectief gezien heeft hij niet 6x voor vrede gezorgd, daarom juist.
Hij vergat de 2e golfoorlog..quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:32 schreef heywoodu het volgende:
"Not since the Second World War has there been anything like this."
Alle Vietnamveteranen WOEST (om nog maar te zwijgen over de letterlijke miljoenen doden in oorlogen tussen WW2 en nu, buiten Oekraïne).
Tuurlijk kan hij dat wel doen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
In ieder geval ligt de bal weer bij Poetin en kan Trump Europa en Zelensky niet uitmaken voor 'blocking peace'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |