SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Juin uit Eigen Tuin!
Je hoort wel duidelijk dat het Rupert Holmes is. Ik moest even wachten tot hij de titel zong. Ik dacht aan Win ipv Himquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:19 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen.
Ken het nummer wel, maar geen idee.
Net als deze trouwens
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:22 schreef livelink het volgende:
Mijn labelmachine heeft het bij dit nummer ook begeven.
Jawel hoor. Hoesje staat nog in het vorige topic.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:22 schreef Symphonic het volgende:
Melting kan het nieuwe topic niet vinden
Ook Italiaans?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:28 schreef Symphonic het volgende:
Moet zeggen dat de versie van Maribelle een stuk beroerder klinkt
Ik begon dit later wel meer te waarderen.quote:
Misschien wel het meest ondergewaardeerde Nederlandse Songfestival-nummer qua resultaat. Hoewel "Out On My Own" van Michelle ook een gegadigde is.quote:
Out on my own vond ik echt een geweldige inzendingquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Misschien wel het meest ondergewaardeerde Nederlandse Songfestival-nummer qua resultaat. Hoewel "Out On My Own" van Michelle ook een gegadigde is.
bij mij was het precies andersomquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik begon dit later wel meer te waarderen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:35 schreef livelink het volgende:
Mijn labelmachine zegt dat hij dit nummer nooit eerder heeft gehoord.
Mijn labelmachine zget: whut? Syntax error. Goto 200quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:35 schreef livelink het volgende:
Mijn labelmachine zegt dat hij dit nummer nooit eerder heeft gehoord.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:37 schreef livelink het volgende:
Boudewijn de Groot - Als de rook om je hoofd is verdwenen
Jouw labelmachine is wel praatgraag.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Mijn labelmachine zget: whut? Syntax error. Goto 200
200 echo “I don’t know”
Poke 1,0
Dit vind ik oprecht z'n beste nummer.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:37 schreef livelink het volgende:
Boudewijn de Groot - Als de rook om je hoofd is verdwenen
Best welquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Jouw labelmachine is wel praatgraag.
Wel een van zijn beste…quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:37 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dit vind ik oprecht z'n beste nummer.
Onze muzieksmaak heeft veel raakvlakken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:42 schreef DJ11 het volgende:
Uitstekend nummer, dit.
De man heeft zo absurd veel goede muziek gemaakt, niet normaal.
quote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:49 schreef DJ11 het volgende:
Trini Lopez of hoe heet -ie... This Land Is Your Land
quote:
Grappig, volgens mij heb ik serieus nog nooit een liedje van Bob Hope gehoord en ken ik de naam alleen door Billy Joelquote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:51 schreef Symphonic het volgende:
I like to be in America is ook van hem.
Toen kenden ze Trump nog niet
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom het zo stroperig klonk
@DJ11quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:56 schreef Symphonic het volgende:
Dit akkoordenschema
DJ11 Help!!!
Dit is van….
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:57 schreef Symphonic het volgende:
Hier kun je een ander nummer 1 op 1 overheen leggen, maar ik kom er niet op
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:59 schreef Symphonic het volgende:
De kat van ome Willem heeft gepaard in de gang
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:59 schreef livelink het volgende:
De kat van Ome Willem - Leen Jongewaard, Wim Sonneveld en Hetty Blok?
Het is me even ontgaan. Welk nummer?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:56 schreef Symphonic het volgende:
Dit akkoordenschema
DJ11 Help!!!
Dit is van….
Behalve dat ze onmetelijk mooie liedjes heeft geschreven kan ik niets aardigs zeggen over die mevrouw.quote:
Klopt helemaal, maar haar teksten waren geniaal.quote:Op zondag 17 augustus 2025 00:02 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Behalve dat ze onmetelijk mooie liedjes heeft geschreven kan ik niets aardigs zeggen over die mevrouw.
Vergeleken bij haar was Diana Ross een feestnummer.
Ze was niet leuk en ze was al helemaal niet aardig
Maar haar liedjes
Absoluutquote:Op zondag 17 augustus 2025 00:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar haar teksten waren geniaal.
Even teruggeluisterd en nu weet ik weet weer, de gedachte die ik had maar niet in het topic typte:quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:57 schreef Symphonic het volgende:
Hier kun je een ander nummer 1 op 1 overheen leggen, maar ik kom er niet op
Dat is niet wat ik zoek…quote:Op zondag 17 augustus 2025 00:03 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Even teruggeluisterd en nu weet ik weet weer, de gedachte die ik had maar niet in het topic typte:
Het doet me veel denken aan Atomic van Blondie.
quote:Op zondag 17 augustus 2025 00:07 schreef DJ11 het volgende:
Welterusten allemaal
Wellicht tot dinsdag. Ik meld het nog als ik dan uitzend.
Geheid heb ik goede, minder bekende nummers voor je. Wat voor stijl zoek je precies? Dezelfde bombast als It's A Sin of juist het meer ingetogen werk zoals op Behaviour?quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:44 schreef Modus het volgende:
Geniale versie dit
Je zou bijna denken dat Ghost hier wat inspiratie heeft opgedaan
Pet Shop Boys - It's A Sin (Live at Wembley 1989)
Bekijk deze YouTube-video
Het is een aparte band. Op 1 of andere manier lijken ze soms heel cliché/oppervlakkig (bijna als een soort Eurodance act) te klinken maar meer dan eens schuilen er toch memorabele (en niet zo oppervlakkkige) melodieën in.
@:DJ11 kan mij vast aan wat goede minder bekende nummers helpen. Ik heb Please, Behaviour, de '91 Complete Singles. Staat me iets van bij dat Very destijds totaal opgehemeld werd maar dat ik dat toen niet echt zag en heb ze daarna eik niet meer gevolgd.
Ik laat me graag verrassen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geheid heb ik goede, minder bekende nummers voor je. Wat voor stijl zoek je precies? Dezelfde bombast als It's A Sin of juist het meer ingetogen werk zoals op Behaviour?
Een stuk of 20? Gewoon titels is OK, ik heb geen Spotify.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
OkéHoeveel wil je er? 10? 20? En via linkjes hier of via een Spotify-playlist?
Ik had al een Spotify-playlist samengesteld, maar goed...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Een stuk of 20? Gewoon titels is OK, ik heb geen Spotify.
Ik ben er niet bij vanavond, maar fijne uitzending gewenst!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:31 schreef DJ11 het volgende:
Vanavond knikker ik er een mid-weekse uitzending in. Gewoon regulier recept, dus verzoekjes/suggesties zijn welkom via DM. Aanvang 19:00 uur
Vervelend. Dit soort aso's houd je helaas altijd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:07 schreef Doedezemaar het volgende:
De buurman die dit weekend dat tuinfeestje met die harde muziek had kwam zojuist klagen dat ik was komen klagen. Ik keek ‘m echt heel verbaasd aan en zei: goh, ik dacht dat je misschien je excuses kwam aanbieden. Maar goed, nu is het oorlog geloof ik, want zij hebben ook steeds last van ons, ik kreeg alleen geen antwoord op mijn vraag welke overlast dan, maar hij zou nu elke keer komen klagen. Ik heb ‘m proberen uit te leggen dat je niet zo met je buren omgaat, maar ‘we hebben elke zomer maar 1 feestje…’. Euh nee, het zijn er meer en ik ben alleen deze keer maar eens komen aankloppen en vragen of de muziek wat zachter kon, ik heb niet gezegd dat de muziek uit moest ofzo. We hebben veel overlast van ze, maar wij zijn volgens hem de overlastgevers![]()
Wij lopen niet ‘s nachts met de kliko door de steeg, stofzuigen niet met de achterpui wijd open, hebben nooit bezoek of muziek in de tuin, voeren geen heftige ruzietelefoongesprekken in de tuin, hebben geen electrisch (tuin)gereedschap en ook geen 2 katten die de tuin van buren omgraven en volpoepen.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar hij dan over gaat komen klagen.
En ik dacht nog: oh, hij zal wel z’n excuses aan komen bieden, ik zal ‘m dan ook meteen een bakje tomaten uit de kas aanbieden zoals ik bij andere buren ook gedaan heb.
Erg vervelend, lijkt me. Daar zit je niet op te wachten. Ben ook benieuwd wat voor een overlast hij dan ervaart. Zal wel niet verder komen dan etensgeuren of zo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:07 schreef Doedezemaar het volgende:
De buurman die dit weekend dat tuinfeestje met die harde muziek had kwam zojuist klagen dat ik was komen klagen. Ik keek ‘m echt heel verbaasd aan en zei: goh, ik dacht dat je misschien je excuses kwam aanbieden. Maar goed, nu is het oorlog geloof ik, want zij hebben ook steeds last van ons, ik kreeg alleen geen antwoord op mijn vraag welke overlast dan, maar hij zou nu elke keer komen klagen. Ik heb ‘m proberen uit te leggen dat je niet zo met je buren omgaat, maar ‘we hebben elke zomer maar 1 feestje…’. Euh nee, het zijn er meer en ik ben alleen deze keer maar eens komen aankloppen en vragen of de muziek wat zachter kon, ik heb niet gezegd dat de muziek uit moest ofzo. We hebben veel overlast van ze, maar wij zijn volgens hem de overlastgevers![]()
Wij lopen niet ‘s nachts met de kliko door de steeg, stofzuigen niet met de achterpui wijd open, hebben nooit bezoek of muziek in de tuin, voeren geen heftige ruzietelefoongesprekken in de tuin, hebben geen electrisch (tuin)gereedschap en ook geen 2 katten die de tuin van buren omgraven en volpoepen.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar hij dan over gaat komen klagen.
En ik dacht nog: oh, hij zal wel z’n excuses aan komen bieden, ik zal ‘m dan ook meteen een bakje tomaten uit de kas aanbieden zoals ik bij andere buren ook gedaan heb.
Nee, onze keuken en afzuigkap zitten niet aan zijn kant, dus dat kan niet. Ik heb echt geen idee. Ik was echt met stomheid geslagen. Ik heb ‘m nog wel even verteld dat we nog nooit bij ze zijn komen klagen over hun overlast omdat we de relatie graag goed houden, maar dat ik nu wel echt klaar ben met de overlast van z’n katten in onze tuin en dat dat wel eens niet zo goed kan aflopen. Ik ben geen dierenbeul, maar misschien is hij van mijn ‘dreigement’ geschrokken. Volgens mij denkt hij dat ik de kenau ben en dat Symph niks in te brengen heeft, maar ik ben juist nog de redelijke in dergelijke contacten, Symph zou gaan schelden en denkt aan luchtbuksen en handgranatenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Erg vervelend, lijkt me. Daar zit je niet op te wachten. Ben ook benieuwd wat voor een overlast hij dan ervaart. Zal wel niet verder komen dan etensgeuren of zo.
Tijdstip vooraf-track: rond 18:54 uurquote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Tuesday Tunes Three
Ik hoop toch echt dat het niet verder gaat escaleren en dat jullie het toch nog een beetje leefbaar houdenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, onze keuken en afzuigkap zitten niet aan zijn kant, dus dat kan niet. Ik heb echt geen idee. Ik was echt met stomheid geslagen. Ik heb ‘m nog wel even verteld dat we nog nooit bij ze zijn komen klagen over hun overlast omdat we de relatie graag goed houden, maar dat ik nu wel echt klaar ben met de overlast van z’n katten in onze tuin en dat dat wel eens niet zo goed kan aflopen. Ik ben geen dierenbeul, maar misschien is hij van mijn ‘dreigement’ geschrokken. Volgens mij denkt hij dat ik de kenau ben en dat Symph niks in te brengen heeft, maar ik ben juist nog de redelijke in dergelijke contacten, Symph zou gaan schelden en denkt aan luchtbuksen en handgranaten
Ja hoor, al is het me zondag in de rug geschoten tijdens het boodschappen doen. Daar heb ik van zondag op maandag last van gehad.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:03 schreef livelink het volgende:
Geniet je een beetje van je vakantie?
Auwquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:05 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja hoor, al is het me zondag in de rug geschoten tijdens het boodschappen doen. Daar heb ik van zondag op maandag last van gehad.
Morgen een tripje met m'n ouders naar Duitsland op de rol. Gelukkig is het dan nog goed weer.
Ja, ik word (lees: ben) een oude man. Het gebeurde toen ik net naar huis liep met een tas boodschappen. Zat niet zo gek vol, maar toch.quote:
Ik zou het niet forceren in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:09 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, ik word (lees: ben) een oude man. Het gebeurde toen ik net naar huis liep met een tas boodschappen. Zat niet zo gek vol, maar toch.
Benieuwd of ik donderdag bij het oefenen m'n keyboard wel kan tillen... (dat ding is loeizwaar)
Nee, doe ik ook zeker niet. Er zitten ook handvatten aan de zijkant van de flightcase, dus je kunt 'm ook met z'n tweeën tillen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou het niet forceren in ieder geval.
Ik ga vooruit, ik herkende Moby erin.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:15 schreef DJ11 het volgende:
Het verzoekje komt er zo aan. Eerst nog even deze; een single van het album 18:Moby - In My Heart
Ik ben echt superchagrijnig de laatste tijd op mijn werk. Mijn twee uitzendkrachten, waar ik ontzettend veel tijd in heb gestoken, laten het echt afweten. Van 1 was het duidelijk dat hij maar tijdelijk zou zijn. Hij blijft tot het eind van het jaar. De ander zou juist voor vast komen en het was de bedoeling dat ik per 1 september een wat andere functie zou krijgen. Maar ze heeft nu aangegeven dat ze vanaf 1 september nog maar 1 a 2 dagen wil werken. Wat mij betreft zou ze dan ook meteen stoppen, want daar heb ik echt niks aan. Maar mij is niks gevraagd; ze had het al geregeld en toen kreeg ik het nog eens te horen. Samen met de zorg die ik heb met mijn vader ben ik echt niet blij.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:17 schreef DJ11 het volgende:
Livelink, hoe is het bij jou op het werk en zo?
Goedenavond. Ga je wat moordlustige nummers aanvragen?quote:
Vervelend dat alles langs je heen gaat. Je moet niet te veel met je laten sollen. Volgens ben je een top-kracht en kun je elders vast ook een goede functie vinden waar ze je wél op waarde schatten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben echt superchagrijnig de laatste tijd op mijn werk. Mijn twee uitzendkrachten, waar ik ontzettend veel tijd in heb gestoken, laten het echt afweten. Van 1 was het duidelijk dat hij maar tijdelijk zou zijn. Hij blijft tot het eind van het jaar. De ander zou juist voor vast komen en het was de bedoeling dat ik per 1 september een wat andere functie zou krijgen. Maar ze heeft nu aangegeven dat ze vanaf 1 september nog maar 1 a 2 dagen wil werken. Wat mij betreft zou ze dan ook meteen stoppen, want daar heb ik echt niks aan. Maar mij is niks gevraagd; ze had het al geregeld en toen kreeg ik het nog eens te horen. Samen met de zorg die ik heb met mijn vader ben ik echt niet blij.
Ik ben op het moment een beetje van het quiet quitting. Ik weiger elke vergadering te accepteren en doe alleen wat er moet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vervelend dat alles langs je heen gaat. Je moet niet te veel met je laten sollen. Volgens ben je een top-kracht en kun je elders vast ook een goede functie vinden waar ze je wél op waarde schatten.
Head over heelsquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:21 schreef DJ11 het volgende:
Oorspronkelijk "Herz Über Kopf" van JORIS, uit 2015. Nu samen met een Ierse band vertaald:JORIS x Picture This - Heart Over Head
Ik ben al diep aan het nadenkenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedenavond. Ga je wat moordlustige nummers aanvragen?
Ik weet nog wel een toepasselijk liedje van Lilly Allen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:28 schreef DJ11 het volgende:
Ik zal straks nog even een nummertje voor de handgranaten gooiende Symphonic draaienEn kennelijk komt er ook een DDMomentje.
Tim Finn - Fraction Too Much Friction
Deze titel is zo lekker. Dat rolt zo lekker van je tong met het meezingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:28 schreef DJ11 het volgende:
Ik zal straks nog even een nummertje voor de handgranaten gooiende Symphonic draaienEn kennelijk komt er ook een DDMomentje.
Tim Finn - Fraction Too Much Friction
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:36 schreef DJ11 het volgende:
Vriendelijk verzoek:Liza Minnelli - Don't Drop Bombs
Oeh, laat even weten hoe dat dweilen werkt. Dat lijkt me ook wel fijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze robotstofzuiger had nu echt de geest gegeven, dus vandaag kwam er een nieuwe en die werkt ook erg goed en botst veel minder. Hij kan ook dweilen, binnenkort eens kijken of dat een beetje werkt
Altijd fijn!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:42 schreef DJ11 het volgende:
Speakers op standje 11 in huize Symph-DDM![]()
Lily Allen - Fuck You
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:44 schreef DJ11 het volgende:
Een conflict-mijdende robotstofzuiger: "het botst veel minder"...
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:44 schreef DJ11 het volgende:
Een conflict-mijdende robotstofzuiger: "het botst veel minder"...
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:11 schreef DJ11 het volgende:
De Same Title, Different Songdie je wist dat ging komen:
R.E.M. - Man On The Moon
Fijn liedje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:19 schreef DJ11 het volgende:
Drie uitzendingen geleden in première gegaan, vandaag in de herhaling:Meg Washington feat. Kevin Morby - Golden Orb Blues
Niet verkeerd!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:19 schreef DJ11 het volgende:
Drie uitzendingen geleden in première gegaan, vandaag in de herhaling:Meg Washington feat. Kevin Morby - Golden Orb Blues
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:29 schreef DJ11 het volgende:
Dit kwam ik tegen in een YouTube-clip met vergeten nummers. Uit de tijd van Something Inside So Strong:Labi Siffre - Nothin's Gonna Change
Top 40-hit geweest, zal Melting goed doen
Volgens mij is dit soloquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:33 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het staat hier gelabeld als...Ph.D - I Should Have Known Better
Ik zal dat even nakijken
Jim Diamond is de zanger.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:33 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het staat hier gelabeld als...Ph.D - I Should Have Known Better
Ik zal dat even nakijken
Nou ja, het is maar een subtiel verschilquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:34 schreef DJ11 het volgende:
Ehhh.. uiteraard is dit
Jim Diamond - I Should Have Known Better
Klopt, maar het is van hem solo. Geen idee waarom ik het foutief heb gelabeldquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:35 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar een subtiel verschil
Dit nummer zou eigenlijk opnieuw uitgebracht moeten worden. Helaas zo actueel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:39 schreef DJ11 het volgende:
Fijn verzoekje van Livelink:What Fun! - The Right Side Won
Dat blijft een fantastische plaatquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:39 schreef DJ11 het volgende:
Fijn verzoekje van Livelink:What Fun! - The Right Side Won
Ik had nog iets klaarstaan wat de anonieme luisteraar zal interesseren. En de anonieme luisteraar heeft een nogal obscuur 80s-nummers aangevraagd dat mij helemaal niets zegt. Het toeval wil dat ik ook nog een ander, obscuur 80s-nummer had klaarstaan, dus daar gaat het mooi bij passen.quote:
Ah, ik ben benieuwd of ik de obscure nummers ken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had nog iets klaarstaan wat de anonieme luisteraar zal interesseren. En de anonieme luisteraar heeft een nogal obscuur 80s-nummers aangevraagd dat mij helemaal niets zegt. Het toeval wil dat ik ook nog een ander, obscuur 80s-nummer had klaarstaan, dus daar gaat het mooi bij passen.
Het is niet meer heel erg anoniem nu meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:53 schreef DJ11 het volgende:
Vandaag was ik voor een anonieme luisteraar een lijstje met nummers aan het samenstellen. Toevallig op een bijzondere dag, want op 19 augustus 1981 liepen de twee leden van de formatie in kwestie elkaar bij toeval tegen het lijf in een elektronicawinkel.
Vandaag precies 30 jaar geleden bereikte dit nummer z'n hoogste positie in de Top 40:Pet Shop Boys - Paninaro '95
Overigens - echt erg om te moeten zeggen - hebben ze daarna solo nooit meer hoger gestaan. Alleen nog samen met Robbie Wiliams in 2007 (She's Madonna)
Anoniem blijven is nu eenmaal de modus operandi van deze userquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is niet meer heel erg anoniem nu meer.
Niks mis met obscuurquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had nog iets klaarstaan wat de anonieme luisteraar zal interesseren. En de anonieme luisteraar heeft een nogal obscuur 80s-nummers aangevraagd dat mij helemaal niets zegt. Het toeval wil dat ik ook nog een ander, obscuur 80s-nummer had klaarstaan, dus daar gaat het mooi bij passen.
Dat had ik wel zo’n beetje ingeschatquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Anoniem blijven is nu eenmaal de modus operandi van deze user
Zonder alarm had ik niet gehoord dat het PSB was.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:55 schreef DJ11 het volgende:
Overigens was "Paninaro" aanvankelijk een B-kant, van Suburbia, in 1986. Dit is een latere remake, die het zowaar nog tot Alarmschijf schopte in Nederland.
Dat komt omdat Chris Lowe een groot deel van de vocals doet; gesproken woord, weliswaar. "Paninaro" is trouwens een Italiaanse jeugdcultuur, met een bepaalde kledingstijl.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Zonder alarm had ik niet gehoord dat het PSB was.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:58 schreef DJ11 het volgende:
Australische synthpop. Dit nummer is oorspronkelijk een paar jaar ouder, maar deze mix vind ik net wat fijner:Real Life - Send Me An Angel '89
Ja, dat. Als Melting het had gedraaid had ik het niet kunnen labelen @TTquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ken de bandnaam wel en het gitaarspel komt me ook bekend voor
quote:Haagse band met in de producersstoel Golden Earring leden George Kooymans en Barry Hay. Ook Bertus Borgers doet mee. De naam van de band is afgeleid van een Amerikaanse bokser. Singles zijn 'Red Skies' en 'Into The Line Of Fire'.
Nou datquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat. Als Melting het had gedraaid had ik het niet kunnen labelen @:TT
Ik vind dat je zeker in het begin ook wel de invloed van Golden Earring kan horen.quote:
Dan is hij/zij wel even bezig jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:05 schreef livelink het volgende:
Als TT ooit nog een keer inlogt, zal hij zich eerst door duizenden mentions moeten worstelen.
Ik kende ze niet, maar het nummer was primaquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Het was min of meer een afgeleide van de Urban Heroes met deels dezelfde bandleden.
Merk je dat verschil?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is hier ook nog iets eerder donker dan bij livelink, dat vind ik nog steeds iets waar ik moeilijk aan kan wennen
Het negatieve verschil zit ‘m in de winter, niet in de zomer, ik typte het verkeerd, we zitten meer richting Scandinavië. In de winter is het hier langer donker, in de zomer langer licht. En dat merk ik wel ja.quote:
Ah zo, het leek mij verwaarloosbaar, maar grappig dat je het wel merkt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het negatieve verschil zit ‘m in de winter, niet in de zomer, ik typte het verkeerd, we zitten meer richting Scandinavië. In de winter is het hier langer donker, in de zomer langer licht. En dat merk ik wel ja.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Grappig dat iemand in 1 zin zegt: je bent een psychopaat, ik ruk je kop eraf
De buurman. Niet goed bij z’n paasei. Maar goed, er zijn uiteindelijk handen geschud, al was dat van onze kant echt voor de bühne. Ik ben echt klaar met die lui. Beetje lopen beweren dat ik als een tokkie scheldend en vloekend door de tuin loop. Euh nee, dat was Symph en dat was vorige week toen er iemand z’n voortuig ondersteboven in onze voortuin had geparkeerd en hij daar in paniek naartoe rende.quote:
Holy molyquote:Op woensdag 20 augustus 2025 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De buurman. Niet goed bij z’n paasei. Maar goed, er zijn uiteindelijk handen geschud, al was dat van onze kant echt voor de bühne. Ik ben echt klaar met die lui. Beetje lopen beweren dat ik als een tokkie scheldend en vloekend door de tuin loop. Euh nee, dat was Symph en dat was vorige week toen er iemand z’n voortuig ondersteboven in onze voortuin had geparkeerd en hij daar in paniek naartoe rende.
Ze horen ons dus praten in de tuin en ze klagen daar nooit over, dus waarom kwam ik dan vragen of hun muziek wat zachter mocht, Toen ik vroeg of ze ons ook binnen met de ramen en deuren dicht boven hun tv uit horen komen duurde het even en toen viel bij haar wel het kwartje. De rest van de kwartjes viel niet, ik heb het op tig manieren proberen duidelijk te maken.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 17:48 schreef Tjoent het volgende:
Maar weer even iets droogs ter relativering en vermaak![]()
[ afbeelding ]
Wat zijn sommige mensen toch ver heen... niet te bevatten. Volkomen negeren is misschien wel het beste, ook voor jullie eigen welzijn. Slecht voor je gezondheid dit soort taferelen. En daar is het leven te kort voor. Ik zou echt proberen erboven te staan.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Het kost me zo ontzettend veel energie om niet te zeggen wat ik echt van ze denk en maar blijven uitleggen dat dingen anders zijn dan wat hij zich in z’n hoofd haalt. Maar goed, hij heeft uiteindelijk z’n excuses aangeboden voor het feit dat hij mij een psychopaat noemde.
Van haar toontje krijg ik jeuk, heel erge jeuk. Of ik dit normaal gedrag vond voor een volwassen vrouw? Ik heb maar ingeslikt dat ze mij niet als een kleuter hoeft aan te spreken, dat doet ze maar op haar werk ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:25 schreef Tjoent het volgende:
Welkom in ons dorp!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:31 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ligt daar ook geen riolering dan?
Ja!quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:42 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Ga je ergens wonen zonder riolering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja!
Wie gaat er ook in een septictank zwemmen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet je nog een zwembad laten aanleggen, of zit er dat al bij?
Ain't it funny how it is
Dode mensen zwemmen eeh drijven er weleens inquote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Wie gaat er ook in een septictank zwemmen?![]()
Moet je nog een zwembad laten aanleggen, of zit er dat al bij?
Ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:03 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dode mensen zwemmen eeh drijven er weleens in![]()
Zoals Tob Cohen herinner ik me.
Nee, het wordt nieuwbouw en binnen zwemmen dan. Had ik nu ook gemaakt maar die is inmiddels leeg. Kan wel een fotootje opzoeken indien gewenst.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:26 schreef Tjoent het volgende:
Ja, gevonden.Wow.... ziet er goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
Klinkt beter dan Celine.quote:
De enige mooie en originele versiequote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:00 schreef Melting het volgende:
En we zijn weer los.
De eerste is weer een cadeautje:
[ afbeelding ]
Welkom Symph.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De enige mooie en originele versie![]()
De versie van Whitney Houston is verschrikkelijk.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:06 schreef Symphonic het volgende:
Bonsoir![]()
Dit is voor mij wel een Guilty Pleasure
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Modern Talking you’re my heart, you’re my soul
Nee, volgens mij de 12" versie.quote:
Deze plaat moet je dus wel helemaal uitdraaien, anders heb je een….quote:
Ja dat gokte ik ookquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, volgens mij de 12" versie.
Wat heb ik anders?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Deze plaat moet je dus wel helemaal uitdraaien, anders heb je een….
12 inch
Maandag begin ik weerquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Melting het volgende:
Zit je vakantie er nu echt op, Symph?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |