abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:52:06 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498221
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218498238
Dat vage gedoe over blank en modaal, doe ff normaal joh. Ga nog harder op kleur oordelen, ik dacht dat we voorbij dat trieste punt waren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218498240
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:50 schreef agter het volgende:

[..]
Helaas voor jou werkt de wereld wel zo.
Jij hebt ook meer gevoel bij je kinderen of partner dan bij iemand onbekend.
En een Amerika denkt ook eerst aan de Amerikanen. Zo draait de wereld.

Ik kan dus heel goed begrijpen dat het voor bijv Nederlandse moslims zeer pijnlijk is wat hun geloofsgenoten aangedaan wordt in Gaza.
En daarmee zeg ik niet dat de gijzelaars onbelangrijk zijn.
Kinderen en partner, correct.

Hoe bekend is José uit Panama voor mij, en waarom zou ik met hem meer solidariteit voelen wegens een katholiek doopsel dan voor iemand anders?

Hij verdient mijn aandacht méér omdat duizenden kilometers verderop hij ook een keer boven een doopvont heeft gehangen?

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen? Wellicht zit die gozer in een kartel of vreet allerlei rotzooi uit, geen idee, want ik kén hem niet

Sorry. Totale onzin.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-08-2025 21:59:54 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:54:09 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef ludovico het volgende:
Dat vage gedoe over blank en modaal, doe ff normaal joh. Ga nog harder op kleur oordelen, ik dacht dat we voorbij dat trieste punt waren.
Wie doet dat?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef ludovico het volgende:
'De wereld is parallel,' zegt de GroenLinkser.
Hij weet zelf óók wel dat dat niet zo is, maar de eerste klap is een daalder waard. Daarmee ‘astroturft’ hij zichzelf een weg naar de boven anderen verheven, unieke, 'vrijgevige' persoon met oom-Tom-trekken die hij meent te zijn.
Het is een geraffineerd, psychologisch spel. Machtig interessant eigenlijk.
pi_218498297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe bekend is José uit Panama voor mij, en waarom zou ik met hem meer solidariteit voelen wegens een katholiek doopsel dan voor iemand anders?

Hij verdient mijn aandacht méér omdat duizenden kilometers verderop hij ook een keer boven een doopvont heeft gehangen?

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen?

Sorry. Totale onzin.

Je kunt toch bij jezelf al nagaan dat jij ook veel meer hebt met mensen van het ene geloof dan het andere. Bijvoorbeeld dat je blijft zaniken over een 30tal gijzelaars terwijl er 2 miljoen mensen verhongerd worden en weet ik hoeveel ontheemd. Waarom zijn die 30 gijzelaars voor jou zo oneindig belangrijker dan de 2 miljoen. Oh ja omdat ze het juiste geloof aanhangen wat jou betreft.
pi_218498300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen?

Sorry. Totale onzin.

Prima. Als dat zo werkt voor jou, fijn voor je. Voor anderen werkt dat anders.
Sommigen zijn dichter verbonden met hun dorp of provincie, anderen met hun landgenoten, en weer anderen met hun geloofsgenoten. Ik maak daar geen punt van, en kan dat prima begrijpen.
Vind dat verdeds ook niet zo spannend als jij.
Make my day!
pi_218498312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je kunt toch bij jezelf al nagaan dat jij ook veel meer hebt met mensen van het ene geloof dan het andere. Bijvoorbeeld dat je blijft zaniken over een 30tal gijzelaars terwijl er 2 miljoen mensen verhongerd worden en weet ik hoeveel ontheemd. Waarom zijn die 30 gijzelaars voor jou zo oneindig belangrijker dan de 2 miljoen. Oh ja omdat ze het juiste geloof aanhangen wat jij betreft.
Nee, aangezien ik niet Joods ben.

Klinkt misschien gek: mensenrechten gaan voor mij over mensen. Niet over hun religie, kleur, geslacht, huidskleur, politieke voorkeur of andere zaken.

Daarom zanik ik niet alleen over Netanyahu en Smotrich, maar ook over Hamas.

Misschien gaat het kwartje een keer vallen.

Verder is er geen juist geloof. Waar haal je vandaan dat dat er wel is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498343
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:59 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
'De wereld is parallel,' zegt de GroenLinkser.
Hij weet zelf óók wel dat dat niet zo is, maar de eerste klap is een daalder waard. Daarmee ‘astroturft’ hij zichzelf een weg naar de boven anderen verheven, unieke, 'vrijgevige' persoon met oom-Tom-trekken die hij meent te zijn.
Het is een geraffineerd, psychologisch spel. Machtig interessant eigenlijk.
Als je parallel bent kom je nooit bij elkaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_218498349
Deze tendens heb ik overigens al jaren terug besproken, zij het dan bij groepen als 'christenen voor Israël', bepaalde evangelicals in de Verenigde Staten en partijen als SGP.

Is daar echt voorliefde voor Israël en Joodse mensen? Of speelt daar het feit dat volgens een bepaalde bijbellezing de Joden een rol gaan spelen in de wederkomst van Christus? Ik gok het laatste, want zoals diezelfde lezing leert is het dan wel de bedoeling dat Joden zich bekeren.

Wat dat betreft: wat zou het fijn zijn als religie helemaal niet meer aan politiek gekoppeld zou zijn.

Laat staan dat we mensenrechten gaan filteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, aangezien ik niet Joods ben.

Klinkt misschien gek: mensenrechten gaan voor mij over mensen. Niet over hun religie, kleur, geslacht, huidskleur, politieke voorkeur of andere zaken.

Daarom zanik ik niet alleen over Netanyahu en Smotrich, maar ook over Hamas.

Misschien gaat het kwartje een keer vallen.

Verder is er geen juist geloof. Waar haal je vandaan dat dat er wel is?
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers. Vervolgens weer een beetje zeuren dat anderen zoveel tunnelvisie zouden hebben als jij _O-
pi_218498391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers.
Ja, dat was de vraag: welk geloof?

Overigens, ik verneem graag waar ik stel dat die rechten voor de 30 zwaarder wegen dan die van miljoenen. Laat staan dat ze 'waardiger' zijn.

Nog maar eens: mensenrechten zijn universeel.

Het vervelende punt is dat je zoals zoveel lieden die totaal geradicaliseerd zijn door dit conflict, enkel nog zwart-wit kunt denken.

Voorbeeld.......

Er wordt niet gezegd dat die 30 meer solidariteit verdienen, dat ze boven de rechten van de 2 miljoen staan, dat staat werkelijk nergens, dat is je pure fantasie.

Er wordt gezegd dat ook ZIJ solidariteit verdienen. En ik haal ze aan, omdat ze dus steevast weggelaten worden in verhalen over 'menselijkheid'. Als mijn stelregel is dat iedereen mensenrechten verdient, dan dus ook die 30.

Verder heb je niets 'betrapt', je fabriceert zelf steeds enorme verhalen waarbij je consequent gebruik maakt van valse beweringen.

De ironie is dat je zelf hier onderscheid maakt... in getallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498434
Is het niet relevanter om naar binnenlandse problemen te kijken dan Gaza?

Dingen zoals hoe we onze veilgheid vorm gaan geven?
Hoe we de stikstofproblemen gaan aanpakken?
Wat we willen met onze energieafhankelijkheid?
Hoe we de rekening eerlijk verdelen?
Wat. we een leefbare maatschappij vinden?

Gewoon wat dingetjes die mij meer boeien als wat in Gaza gebeurd, die lui snijden elkaar al duizenden jaren de strot door, dat gaan we echt niet oplossen met wat morele verongelijktheid in Nederland.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:17:24 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Ik niets, daarom verbaasde je opmerking mij zo.
Welke opmerking?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers. Vervolgens weer een beetje zeuren dat anderen zoveel tunnelvisie zouden hebben als jij _O-
Ja.
Zou je niet beter daar het verschil willen maken waar je de meeste mensen goed doet. Het meeste lijden kunt verlichten.
En natuurlijk is ieder mens evenveel waard. Een gijzelaar of een Palestijns kind. Evenveel.

Maar als je moest kiezen tussen 1 miljoen mensen hun lijden verlichten of 20 mensen, dan zou ik voor die 1 miljoen gaan. En me heel rot voelen voor die 20. Maar die keuze lijkt mij moreel wel te verdedigen.

Hoe zie jij dit?
Make my day!
pi_218498541
'Deugen' is feitelijk een combinatie tussen gaslighten en moreel narcisme, maar dan geïnstitutionaliseerd en toegepast met retorische trucs. Deels afkomstig uit het cultureel marxisme.
pi_218498563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat was de vraag: welk geloof?

Overigens, ik verneem graag waar ik stel dat die rechten voor de 30 zwaarder wegen dan die van miljoenen. Laat staan dat ze 'waardiger' zijn.

Nog maar eens: mensenrechten zijn universeel.

Het vervelende punt is dat je zoals zoveel lieden die totaal geradicaliseerd zijn door dit conflict, enkel nog zwart-wit kunt denken.

Voorbeeld.......

Er wordt niet gezegd dat die 30 meer solidariteit verdienen, dat ze boven de rechten van de 2 miljoen staan, dat staat werkelijk nergens, dat is je pure fantasie.

Er wordt gezegd dat ook ZIJ solidariteit verdienen. En ik haal ze aan, omdat ze dus steevast weggelaten worden in verhalen over 'menselijkheid'. Als mijn stelregel is dat iedereen mensenrechten verdient, dan dus ook die 30.

Verder heb je niets 'betrapt', je fabriceert zelf steeds enorme verhalen waarbij je consequent gebruik maakt van valse beweringen.

De ironie is dat je zelf hier onderscheid maakt... in getallen.
Ja, zodra er aandacht is voor de 2 miljoen vindt jij dat onevenwichtig. Dat je blijft zeuren over de paar gijzelaars die Hamas heeft alsof dat een gigantisch probleem is laat wel zien hoe scheef je prioriteiten zijn. Voor de mensenrechten van die 30 is al extreem onevenredig veel aandacht. Omdat je zo compleet zwart-wit denkt zie je dat alleen niet en zeg je die mensen verdienen nog meer aandacht.

Ik maak geen onderscheid, die 30 zouden beter behandeld moeten worden. Maar waarom dat nóg meer prioriteit zou moeten hebben dan dat er letterlijk 2 miljoen mensen voor worden uitgehongerd dat zul je moeten uitleggen.

Een beetje hetzelfde idee dat als er wat aandacht is voor femicide om meteen beginnen te gaan krijsen dat het discriminerend is, dat moord op mannen door vrouwen meer aandacht nodig heeft.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:35:13 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498590
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:30 schreef Mathijsco het volgende:
'Deugen' is feitelijk een combinatie tussen gaslighten en moreel narcisme, maar dan geïnstitutionaliseerd en toegepast met retorische trucs. Deels afkomstig uit het cultureel marxisme.
Habermas en Gramsci worden weer met de haren de discussie ingetrokken door mensen die hen niet gelezen hebben zie ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:35:33 #19
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218498594
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:17 schreef zalkc het volgende:

Gewoon wat dingetjes die mij meer boeien als wat in Gaza gebeurd, die lui snijden elkaar al duizenden jaren de strot door, dat gaan we echt niet oplossen met wat morele verongelijktheid in Nederland.
Ik zou in dat geval voor GL-PvdA stemmen :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218498617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zou in dat geval voor GL-PvdA stemmen :+
Waarom?
pi_218498624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, zodra er aandacht is voor de 2 miljoen vindt jij dat onevenwichtig. Dat je blijft zeuren over de paar gijzelaars die Hamas heeft alsof dat een gigantisch probleem is laat wel zien hoe scheef je prioriteiten zijn. Voor de mensenrechten van die 30 is al extreem onevenredig veel aandacht. Omdat je zo compleet zwart-wit denkt zie je dat alleen niet en zeg je die mensen verdienen nog meer aandacht.

Ik maak geen onderscheid, die 30 zouden beter behandeld moeten worden. Maar waarom dat nóg meer prioriteit zou moeten hebben dan dat er letterlijk 2 miljoen mensen voor worden uitgehongerd dat zul je moeten uitleggen.

Een beetje hetzelfde idee dat als er wat aandacht is voor femicide om meteen beginnen te gaan krijsen dat het discriminerend is, dat moord op mannen door vrouwen meer aandacht nodig heeft.
Werkelijk niets van wat hier staat heeft ook maar iets te maken met wat ik schreef. En opnieuw woorden die je uit de lucht grijpt: onevenwichtig, onevenredig, méér aandacht.

En nog een nieuw verzinsel: nog meer prioriteit.

Niet méér, niet extra, gewoon aandacht voor die 30, aangezien dat ook mensen zijn wier rechten geschonden worden. Daar voeg jij zelf weer zaken bij.

Verder zijn je termen 'zeiken' en 'janken' nu ook niet echt helpend; kennelijk is het noemen van die 30 gewoon storend.

Feitelijk zeg ik dus niets anders dan dat mensenrechten universeel zijn, die gelden voor 30 gijzelaars, en voor 2 miljoen Palestijnen. Omdat het 'mensen'rechten zijn.

"Onevenredig veel aandacht" voor mensenrechten... tja, ieder z'n filosofie.

Als je gewoon met je zelf c.q. een zelfbedacht personage in gesprek wil, laat het me weten, dan kan ik je volgende posts overslaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:17 schreef zalkc het volgende:

Ik vrees dat decentralisering een hele hoop voor jaren gesloopt heeft. Die geest is uit de fles, en ik zie het oude vertrouwde Nederland met een solide landelijke overheid niet snel meer terugkeren. De participatiesamenleving is een faliekant mislukt experiment, en, eentje die ik in mijn meer cynische buien vooral zie als resultaat van typisch rechts wantrouwen jegens de burger: de 'frauderende' uitkeringsgenieter, de 'nep'-zieke, de werkloze, de kleinverdiener.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vrees dat decentralisering een hele hoop voor jaren gesloopt heeft. Die geest is uit de fles, en ik zie het oude vertrouwde Nederland met een solide landelijke overheid niet snel meer terugkeren.
Ik denk dat het nog wel meevalt. Wat een groter probleem is is hoe we met elkaar omgaan. De compleet gepolariseerde discussies maken meer stuk als we denken.
pi_218498793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De Israëlische gegijzelden zijn een probleem.

Hoe váák je het ook verwijderd... 🙂👍
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:01:12 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat het nog wel meevalt. Wat een groter probleem is is hoe we met elkaar omgaan. De compleet gepolariseerde discussies maken meer stuk als we denken.
Mwah, in het 'echte' leven vinden er niet zo heel veel politiek-maatschappelijke discussies plaats. Wat wel ondersneeuwt is dat het ravijnjaar met rasse schreden nadert en we nog steeds niet weten hoe we de verminderde inkomsten van gemeenten gaan stoplappen, en op middenlange termijn hebben we het probleem dat de relatief hoge energiekosten en de stroeve transitie weg van het gas en ons karige onderwijs en R&D onze internationale concurrentiepositie gaat doen verslechteren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498865
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 22:02
Eerste lijsttrekker ChristenUnie Kars Veling (77) overleden
Deel dit artikel
Oud-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling is op 77-jarige leeftijd overleden. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Veling werd na de oprichting van de ChristenUnie de eerste politiek leider van de partij.

Veling kwam uit het onderwijs en zat al sinds 1991 in de Eerste Kamer voor het Gereformeerd Politiek Verbond (GPV). Toen die partij fuseerde met de Reformatorische Politieke Federatie (RPF) tot de ChristenUnie, werd hij aangewezen als lijsttrekker bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2002.

IJsje op zondag

Tijdens de verkiezingscampagne ontstond ophef onder de achterban van de nieuwe partij over een uitspraak van Veling. Hij had in een televisieprogramma gezegd dat mensen elkaar niet te veel de maat moesten nemen over het kopen van een ijsje op zondag. Onder meer die discussie over de zondagsbesteding leidde tot een tegenvallende verkiezingsuitslag voor de partij.

"Ik zou het nu niet anders gedaan hebben", zei hij daar later over in het Nederlands Dagblad. "Ik vind christelijke politiek en christelijke presentie in de samenleving veel belangrijker thema's dan ijsjes."

Hij was daarna nog kort fractievoorzitter in de Tweede Kamer, tot hij door het bestuur van de ChristenUnie aan de kant werd gezet. Na zijn vertrek uit de Tweede Kamer keerde hij niet terug op de kandidatenlijst voor de daaropvolgende verkiezingen in 2003. André Rouvoet volgde hem op als lijsttrekker. Veling bleef wel lid van de partij.

ProDemos

De oud-politicus werd vervolgens actief voor ProDemos, het Haagse instituut dat achter de Stemwijzer zit en rondleidingen in de Tweede Kamer geeft aan scholieren en toeristen. Van 2011 tot 2016 was hij daar directeur.

Eerder was hij tien jaar voorzitter van de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind, tegenwoordig bekend als Siriz.

"Kars Veling heeft veel betekend voor het onderwijs, de democratie, de ChristenUnie. En hij inspireerde een nieuwe generatie christenpolitici, waaronder mij, tot het allerlaatst", schrijft voormalig fractievoorzitter van de ChristenUnie Gert-Jan Segers op X.
https://nos.nl/artikel/25(...)-veling-77-overleden

Ik dacht dat hij tegenwoordig bij de Vlinderstichting zat, maar dat blijkt dus een andere Kars Veling te zijn
pi_218498903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, in het 'echte' leven vinden er niet zo heel veel politiek-maatschappelijke discussies plaats. Wat wel ondersneeuwt is dat het ravijnjaar met rasse schreden nadert en we nog steeds niet weten hoe we de verminderde inkomsten van gemeenten gaan stoplappen, en op middenlange termijn hebben we het probleem dat de relatief hoge energiekosten en de stroeve transitie weg van het gas en ons karige onderwijs en R&D onze internationale concurrentiepositie gaat doen verslechteren.
Helemaal correct, we zijn lekker druk met migratie en buitenlandse oorlogen, maar het gaat deze campagne nog niet over hoe we de echte problemen moeten gaan oplossen, voor zover we al van een campagne mogen spreken.

Als het gaat over de energietransitie hoor je hooguit wat gemorrel over de saldering en het volle stroomnetwerk, maar compleet niet hoe we het duurzaam willen oplossen. Met nog een jaartje extra salderen komen we in elk geval geen meter verder. We lopen geestelijk zover achter met wat we willen bereiken op energiegebied. Het meest visionaire beleid was van het kabinet Rutte 4, en dat is geen compliment (misschien een kleintje voor Jetten)
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:11:42 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498905
pi_218498932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Helemaal correct, we zijn lekker druk met migratie en buitenlandse oorlogen, maar het gaat deze campagne nog niet over hoe we de echte problemen moeten gaan oplossen, voor zover we al van een campagne mogen spreken.

Als het gaat over de energietransitie hoor je hooguit wat gemorrel over de saldering en het volle stroomnetwerk, maar compleet niet hoe we het duurzaam willen oplossen. Met nog een jaartje extra salderen komen we in elk geval geen meter verder. We lopen geestelijk zover achter met wat we willen bereiken op energiegebied. Het meest visionaire beleid was van het kabinet Rutte 4, en dat is geen compliment (misschien een kleintje voor Jetten)
Leefbaarheid en eerste levensbehoeften staan op het doel:
Er is een gigantisch woningtekort, er zijn enorme wachtlijsten in de zorg, en er moet wat aan indamming van migratie gebeuren.

Energietransitie is totaal secundair.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:21:01 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498941
Toen Rusland de gaskraan dicht draaide bleek die energie best wel een eerste levensbehoefte te zijn.
pi_218498973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:21 schreef Hexagon het volgende:
Toen Rusland de gaskraan dicht draaide bleek die energie best wel een eerste levensbehoefte te zijn.
Nou ja, inmiddels komt het per super milieuvriendelijke olietanker uit de VS in liquide vorm, en betalen we slechts de hoofdprijs. Dat is de prijs die je betaalt voor oorlog.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:29:17 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498993
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:26 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Nou ja, inmiddels komt het per super milieuvriendelijke olietanker uit de VS in liquide vorm, en betalen we slechts de hoofdprijs. Dat is de prijs die je betaalt voor oorlog.
Behalve dus als je die energie zelf kan opwekken.
pi_218499009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Behalve dus als je die energie zelf kan opwekken.
Of je stopt in het vervolg met speeches op het maidanplein ten bate van Europese uitbreidingsplannen in de Russische achtertuin. Het is maar hoe je het bekijkt.
pi_218499036
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Of je stopt in het vervolg met speeches op het maidanplein ten bate van Europese uitbreidingsplannen in de Russische achtertuin. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ah, het klassieke korte rokjes argument.

Energie is dermate belangrijk dat je daar onafhankelijk in wil zijn. Nu worden we al als EU door het MO onder druk gezet om maar niks meer over mensenrechten te zeggen.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:41:59 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218499061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Energie is dermate belangrijk dat je daar onafhankelijk in wil zijn. Nu worden we al als EU door het MO onder druk gezet om maar niks meer over mensenrechten te zeggen.
Mwah, ik vind allemaal bepaalde dingen van Mathijsco, maar dat Maidangeschreeuw van Verhofstadt en Van Baalen compleet achterlijk was heeft hij gelijk in. Je draait dat alleen nu niet meer terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218499062
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Namens alle slachtoffers hartelijk dank aan Hans van Baalen.
pi_218499075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eerst de gaten in de dijk dichten en de kraan dicht. Daarna schoon schip maken, inclusief vervolging van Mark Rutte, daarna prestigeprojecten.
pi_218499111
Ik zie dat we klaar zijn voor een dictatuur, de bewondering voor autocratie, en dedain voor democratie, is weer niet gering
pi_218499134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:54 schreef zalkc het volgende:
Ik zie dat we klaar zijn voor een dictatuur, de bewondering voor autocratie, en dedain voor democratie, is weer niet gering
Hoeveel bevoegdheden dit jaar overhevelen naar het centrale politburo in Brussel? 🙂👍

[ Bericht 2% gewijzigd door Mathijsco op 14-08-2025 00:24:41 ]
pi_218499277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, ik vind allemaal bepaalde dingen van Mathijsco, maar dat Maidangeschreeuw van Verhofstadt en Van Baalen compleet achterlijk was heeft hij gelijk in. Je draait dat alleen nu niet meer terug.
Verhofstadt en Van Baalen waren destijds oppositie. Slim was het niet, maar wat zij deden kun je de EU niet aanrekenen.
Incelfrikandel
pi_218499302
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Verhofstadt en Van Baalen waren destijds oppositie. Slim was het niet, maar wat zij deden kun je de EU niet aanrekenen.
Right.
Naburige macht EU present bij uitbreidingskern op plek waar revolutie in de lucht hangt. Scheid lollig onder liberale vlag (ha. ha) vanzelfsprekend keihard geopolitiek vertoon.

Met zeer ernstige consequenties.
pi_218499318
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:49 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Right.
Naburige macht EU present bij uitbreidingskern op plek waar revolutie in de lucht hangt. Scheid lollig onder liberale vlag (ha. ha) vanzelfsprekend keihard geopolitiek vertoon.

Met zeer ernstige consequenties.
Ah, we gaan al op de BNW-tour.
Incelfrikandel
pi_218499332
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ah, we gaan al op de BNW-tour.
Geen idee wat je bedoelt.

Een politieke macht van enig aanzien is nooit 'zomaar' present op dit soort aangelegenheden. Dat past niet in het diplomatieke concours.
pi_218499336
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 01:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt.

Dat je complottheorieën uitkraamt. Daar hebben we een apart subforum voor.
Incelfrikandel
pi_218499364
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 01:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat je complottheorieën uitkraamt. Daar hebben we een apart subforum voor.
Je kunt het ‘complottheorie’ noemen, maar daarmee ontwijk je de inhoud. Feit blijft dat politieke aanwezigheid op dat niveau nooit willekeurig is: en dat weet jij net zo goed als ik.

En nu ga ik slapen. 🙂
  donderdag 14 augustus 2025 @ 01:22:44 #46
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_218499371
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:17 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Leefbaarheid en eerste levensbehoeften staan op het doel:
Er is een gigantisch woningtekort, er zijn enorme wachtlijsten in de zorg, en er moet wat aan indamming van migratie gebeuren.

Energietransitie is totaal secundair.
Maar wel essentieel voor de toekomst van Nederland, het is niet gek dat jonge mensen vers van de uni allemaal dikke doei zeggen tegen Nederland, wat heeft dit land nog te bieden tussen nu en 10 jaar?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_218499571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:54 schreef zalkc het volgende:
Het hek van diverse inrichtingen lijkt weer wijd open te staan de laatste tijd…
pi_218499596
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het hek van diverse inrichtingen lijkt weer wijd open te staan de laatste tijd…
Vooral op het internet begreep ik van een NRC podcast laatst. Ook op FOK!, het wordt zelfs gefaciliteerd. Gelukkig wordt de soep in werkelijkheid niet zo heet gedronken als 'ie wordt opgediend gelukkig, maar ik vind het wel zorgelijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218499608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vooral op het internet begreep ik van een NRC podcast laatst. Ook op FOK!, het wordt zelfs gefaciliteerd. Gelukkig wordt de soep in werkelijkheid niet zo heet gedronken als 'ie wordt opgediend gelukkig, maar ik vind het wel zorgelijk.
Dat klopt inderdaad. De echte wereld en het internet zijn nogal verschillend :+.
pi_218499617
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. De echte wereld en het internet zijn nogal verschillend :+.
De anonimiteit op het web zou mensen over de drempel trekken met extreemrechtse uitlatingen als is stemmen ook anoniem. Social media trekt gewoon raar volk aan. Ik haal NWS nog maar weer eens aan. X ed kom ik niet eens. Lijkt me helemaal niks als ik zie wat voor posts aldaar hier worden herpost.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218499622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De anonimiteit op het web zou mensen over de drempel trekken met extreemrechtse uitlatingen als is stemmen ook anoniem. Social media trekt gewoon raar volk aan. Ik haal NWS nog maar weer eens aan. X ed kom ik niet eens. Lijkt me helemaal niks als ik zie wat voor posts aldaar hier worden herpost.
Wat dat betreft zouden mensen wat vaker tegen zichzelf in bescherming genomen mogen worden. Maar dat is hier met vrijwilligers ook vrij ingewikkeld, dat snap ik wel.
pi_218499675
Nou, er komt wel een gigantische bulk amendementen op het VP, want ook de leden zijn op zijn zachtst gezegd not amused over toonzetting en het totaal ontbreken aan een component sociale rechtvaardigheid. Wordt wel wat genânt, maar goed. Twee eigen amendementjes hebben ook 'overnemen' appreciatie gekregen, dus da's wel geinig.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 14-08-2025 07:33:32 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218499679
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:27 schreef nostra het volgende:
Nou, er komt wel een gigantische bulk amendementen op het VP, want ook de leden zijn op zijn zachtst gezegd not amused over toonzetting en het totaal ontbreken aan een component sociale rechtvaardigheid. Wordt wel wat genänt, maar goed. Twee eigen amendementjes hebben ook 'overnemen' appreciatie gekregen, dus da's wel geinig.
Wanneer is het congres?
En wordt het nog serieus gemor of toch vooral applaus en dan door naar de bitterballen?
pi_218499695
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wanneer is het congres?
En wordt het nog serieus gemor of toch vooral applaus en dan door naar de bitterballen?
6 september. Geen idee, bij zo'n amendementensessie middenin de vakantie met een deadline van twee dagen om ze in te dienen, komt natuurlijk wel een bepaald slag leden opdagen. En die toon inclusief keuze voor totale focus op economische verrechtsing is natuurlijk wel Dilan's signature, dus of je daar nou heel veel mee gaat bereiken.

Bitterballen zijn er altijd. :s)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_218499700
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met alle respect, ik heb niet het idee dat je een notie hebt van hoe de ontwikkelingssamenwerking in Nederland traditioneel werd vorm gegeven.

In Nederland ging in de regel altijd heel veel via het 'maatschappelijk middenveld' of wat je nu NGO zou noemen. Dat is niet zozeer een linkse erfenis maar vooral een confessionele erfenis, lange tijd de dominante stroming en ondertoon in Nederland.

De overheid en het ministerie stond en staat er relatief buiten. Het is daarom ook altijd een minister zonder portefeuille geweest.

Meer direct geven aan de Verenigde Naties (enzovoort), dat kan, dat is dan meer klassiek D66 en PvdA beleid (en ook VVD, voordat ze sinds 2003 gingen schrijven dat OSW moet worden afgeschaft en geld ontvangende NGOs niet mogen procederen tegen de staat).

Het is trouwens niet perse goedkoper of doelmatiger, om zo weinig mogelijk ambtenaren te hebben en zoveel mogelijk uit te besteden aan NGOs.
De keuze lijkt mij erg simpel, af je levert a la China ontwikkelingshulp waarbij je er als Nederland direct belang/voordeel van hebt, of als je dat niet wilt doen dan maakt het toch niet uit wie de uitvoering doet. Als je naar de lijst met projecten gaat doen we nu vooral het laatste en in dat geval kun je het geld/personeel op uitvoering en besparen.
pi_218499751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De keuze lijkt mij erg simpel, af je levert a la China ontwikkelingshulp waarbij je er als Nederland direct belang/voordeel van hebt, of als je dat niet wilt doen dan maakt het toch niet uit wie de uitvoering doet. Als je naar de lijst met projecten gaat doen we nu vooral het laatste en in dat geval kun je het geld/personeel op uitvoering en besparen.
Op wat noodhulp bij rampen na is onze OWS toch al jaren zo ingericht dat vooral onze bedrijven er baat bij moeten hebben?
pi_218499775
Even het topic bijgelezen maar ik zie dat we weer terug zijn bij “Oekraïne kan kapotvallen want me gas!!!1” :')
pi_218499789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Even het topic bijgelezen maar ik zie dat we weer terug zijn bij “Oekraïne kan kapotvallen want me gas!!!1” :')
Ja, tikkie kansloos wederom.
pi_218499833
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, tikkie kansloos wederom.
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit zijn. Maar ik vermoed hetzelfde soort dat nu met de touringcar naar Luxemburg gaat voor emmers shag, om de “roverheid” een hak te zetten, dat zal ze leren!
pi_218499845
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit zijn. Maar ik vermoed hetzelfde soort dat nu met de touringcar naar Luxemburg gaat voor emmers shag, om de “roverheid” een hak te zetten, dat zal ze leren!
Een tikje uitgedaagd in het leven zijn ze sowieso. Je ziet ook vaak dezelfde combinatie van wereldvreemde standpunten waarmee ze elkaar versterken. In de “echte wereld” tref je die niet of nauwelijks.
pi_218500335
GL/PVDA heeft een teaser van het verkiziengsprogramma online gezet.
https://groenlinkspvda.nl(...)izen-om-in-te-wonen/
pi_218500348
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op wat noodhulp bij rampen na is onze OWS toch al jaren zo ingericht dat vooral onze bedrijven er baat bij moeten hebben?
Ja precies, helemaal juist. De controle, monitoring, geautomatiseerd toezicht, steekproeven en sancties (door overheid en ambtenaren - waarover Kickinalfa het heeft) daarop stelt sinds begin jaren 90 ook niet meer zoveel voor.

Waarom zou het ook, als ook in andere sectoren zoals de arbeidsinspectie ons land ver onderaan bungelt in Europa. Dan ligt het voor de hand dat bij wat in het buitenland wordt uitgevroten dit helemaal afwezig blijft.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218500392
In 2013 stapte de PvdA in het kabinet-Rutte II met de VVD. Onder dat kabinet werden maatregelen doorgevoerd die de sociale huursector blijvend hebben uitgehold:

De Verhuurdersheffing (2013): een forse belasting voor woningcorporaties, zogenaamd om de staatskas te vullen na de crisis, maar in de praktijk doorberekend aan huurders en ten koste van nieuwbouw en onderhoud.

Strengere inkomensgrenzen voor sociale huur: mensen met een iets hoger inkomen werden de sector uitgewerkt, waardoor de bekende ‘middenhuur’-leegte ontstond.

Meer marktwerking: corporaties moesten zich ‘concentreren op kerntaken’ en commercieel vastgoed afstoten, wat de voorraad betaalbare woningen verkleinde.

Ruimte voor huurverhogingen boven inflatie, zogenaamd voor ‘scheefwoners’, maar in feite structurele huurprijsopdrijving.
pi_218500415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
'Teaser'. Ook.

Gezien de inhoud eerder een valstrik.
pi_218500430
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:48 schreef Mathijsco het volgende:
In 2013 stapte de PvdA in het kabinet-Rutte II met de VVD. Onder dat kabinet werden maatregelen doorgevoerd die de sociale huursector blijvend hebben uitgehold:

De Verhuurdersheffing (2013): een forse belasting voor woningcorporaties, zogenaamd om de staatskas te vullen na de crisis, maar in de praktijk doorberekend aan huurders en ten koste van nieuwbouw en onderhoud.

Strengere inkomensgrenzen voor sociale huur: mensen met een iets hoger inkomen werden de sector uitgewerkt, waardoor de bekende ‘middenhuur’-leegte ontstond.

Meer marktwerking: corporaties moesten zich ‘concentreren op kerntaken’ en commercieel vastgoed afstoten, wat de voorraad betaalbare woningen verkleinde.

Ruimte voor huurverhogingen boven inflatie, zogenaamd voor ‘scheefwoners’, maar in feite structurele huurprijsopdrijving.
De PVDA in Rutte II was echt waardeloos ja :')
pi_218500520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:54 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Er was toen een rechtse kamermeerderheid. Er moest steun zijn in de Senaat, ook rechts. De D66 van Pechtold was toen eigenlijk VVD en CDA was toen ook redelijk rechts (maar wees uiteindelijk elke steun aan kabinet af, CDA deed even niet mee).

Het is in ieder geval een best vreemde kronkel om uit onvrede met rechts beleid dan naar extreem-rechts te hollen.

De PvdA deed toen wel wat rare dingen. Zo een Jetta Kleinsma, of Hans Spekman met zijn "je moet Marrokanen vernederen".

Laat het arrogant en superieur neerkijken op anderen, de betere Duning Kruger patiënten, maar aan de VVD over.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218500553
twitter

Moslims vangen moslims op. Palestijnenvrienden vangen Palestijnenvrienden op. Ze gaan al helemaal niet 'vooral naar de Benelux'. Neem eens een kijkje op Eurostat man.

Jack van Gelder had het bij Tobbedansen en Dennis Bergkamp schreeuwen moeten houden. Of 'Spel zonder Grenzen' in bad (vragend aan de stagiaire of ze erbij wil komen liggen).

Helaas is deze feitenvrije borrelpraat nogal populair en kent het heel veel navolgers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 10:19:43 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218500563
quote:
Sow. dit is heftig!1
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218500592
Zuurlinks agendeert in zo'n geval nog maar eens de Israël-Palestina-kwestie, uiteraard gevolgd gevolgd door vluchtelingen en klimaat. De bekende narcistische stokpaardjes.

Van de puinhopen in eigen land krijgen ze alleen maar rode vlekken in de nek en een zeurend schuldgevoel dat maar niet weggaat.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 augustus 2025 @ 10:37:38 #70
507389 crew  Jigzoz
pi_218500695
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:15 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Moslims vangen moslims op. Palestijnenvrienden vangen Palestijnenvrienden op. Ze gaan al helemaal niet 'vooral naar de Benelux'. Neem eens een kijkje op Eurostat man.

Jack van Gelder had het bij Tobbedansen en Dennis Bergkamp schreeuwen moeten houden. Of 'Spel zonder Grenzen' in bad (vragend aan de stagiaire of ze erbij wil komen liggen).

Helaas is deze feitenvrije borrelpraat nogal populair en kent het heel veel navolgers.
Het maakt niet uit dat het niet waar is. Het moet aansluiten bij het gevoel en dat doet het.

Ik zou echt niet weten hoe we ooit weer van die bullshit verlost worden. Er is bij grote delen van de bevolking niet eens meer de behoefte om heel even na te gaan of een bewering wel klopt. Drie seconden googelen en drie seconden nadenken is vaak al genoeg om in te zien dat iets onzin is, maar zelfs dat is het al niet meer waard. Logisch, want het doet er helemaal niet toe of het waar is. Als het maar binnen het plaatje past.
pi_218500730
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:24 schreef Mathijsco het volgende:
Zuurlinks agendeert in zo'n geval nog maar eens de Israël-Palestina-kwestie, uiteraard gevolgd gevolgd door vluchtelingen en klimaat. De bekende narcistische stokpaardjes.

Van de puinhopen in eigen land krijgen ze alleen maar rode vlekken in de nek en een zeurend schuldgevoel dat maar niet weggaat.
Waarom zou er een schuldgevoel moeten zijn wanneer je de deze eeuw op zijn best alleen een bijwagen bent geweest?

PVV stemmers zouden een schuldgevoel moeten hebben. Dat ze gevallen zijn voor een bloeddorstige rattenvanger, met zeker geen enkele oplossing voor migratie/integratie. Een A4tje is geen programma en geen werkend beleid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218500851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom zou er een schuldgevoel moeten zijn wanneer je de deze eeuw op zijn best alleen een bijwagen bent geweest?

PVV stemmers zouden een schuldgevoel moeten hebben. Dat ze gevallen zijn voor een bloeddorstige rattenvanger, met zeker geen enkele oplossing voor migratie/integratie. Een A4tje is geen programma en geen werkend beleid.
'Bijwagen.'

PvDA/ GL is gewoon schuldig.

Getekend bij het kruisje van Rutte voor de uitverkoop van Nederland: https://www.bnr.nl/nieuws(...)aar-en-geloofwaardig

Steunpilaar van Rutte in tijden van nood, in ruil voor eigen stokpaardjes: https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
pi_218500908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Het maakt niet uit dat het niet waar is. Het moet aansluiten bij het gevoel en dat doet het.

Ik zou echt niet weten hoe we ooit weer van die bullshit verlost worden. Er is bij grote delen van de bevolking niet eens meer de behoefte om heel even na te gaan of een bewering wel klopt. Drie seconden googelen en drie seconden nadenken is vaak al genoeg om in te zien dat iets onzin is, maar zelfs dat is het al niet meer waard. Logisch, want het doet er helemaal niet toe of het waar is. Als het maar binnen het plaatje past.
Heb het eerste kwartier van de aflevering beluisterd.

Jack van Gelder probeert daar GL-PvdA en Piri te verbinden aan "gebouwen bekladden". Gewoon nergens op gebaseerd. De partijleiding keurt dat helemaal niet goed en faciliteert het ook niet. Burgemeester Halsema zeker niet.

Laat de televisie het eens hebben over ministers en partijleiders met goedkeuring voor burgermilities en grenscontroles. De BBB en Caroline met goedkeuring voor FDF (daar zei Omtzigt gelukkig wat van) en asbest dumpen op snelweg.

Dat is de partijleiding en niet een handjevol gekken (hebben deze echt gebouwen beklad?) op honderdduizend leden.

Net als in de VS wordt de werkelijkheid helemaal omgedraaid. Het is toch echt de rechterkant dat van de aarde af rent en niet omgekeerd.

edit: door eigenrichting gebouwen bekladden past ook helemaal niet bij een centrum-linkse ideologie. De wet zorgt voor gelijkheid, en mensenrechten gelden voor iedereen, niet je eigen tribale werkelijkheid. Dat is socialisme, je wilt iedereen heel houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 14-08-2025 11:12:41 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218500922
quote:
[ x ]

Ik heb de fragmenten ook gezien. Van Gelder en Knoester vielen Bontenbal continu in de rede, hij kreeg überhaupt geen gelegenheid om zijn punt te maken. Helene Hendriks greep als gespreksleider niet in. De hele tafel keerde zich tegen Bontenbal en het was een onbeschofte vertoning. Ik was opgestaan en weggelopen. Waarom nodig je iemand uit als diens standpunten je toch niet interesseren?

Toch raakt Bontenbal wel de kern: “het gevoel van mensen mag er zijn en daar moeten we iets mee, maar wij staan voor beleid op basis van cijfers en statistieken en niet op basis van de onderbuik”. En zo is het.
pi_218500957
Van Gelder is trouwens ook een clown. “Als de VVD je tegenvalt dan moet je niet naar het CDA, dan moet je bij BBB zijn!”

Ja, nou die zullen de uitdagingen van Nederland wel aanpakken!
pi_218500960
Op X kraait de domrechtse brigade victorie: Bontenbal heeft z'n kansen op verkiezingswinst verspeeld met zijn 'rampzalige optreden' bij de Oranjezomer.

Maar laten we wel wezen: degenen die Bontenbal uitkotsen vanwege zijn optreden bij dat kutprogramma zouden sowieso al niet op hem hebben gestemd.

Het is overigens wel vermakelijk om te zien hoe domrechts zijn pijlen richt op Bontenbol, doodsbang dat ze zijn dat hij het CDA de grootste wordt.

En Jack van Gelder en Victor Vlam als politiek duiders? Ga toch heen. Ik heb meer politieke knowhow in m'n pink dan die Van Gelder in z'n hele opgeblazen lichaam. Zelfde geldt voor stripfiguur Vlam.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 14-08-2025 14:10:31 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 augustus 2025 @ 11:08:36 #77
507389 crew  Jigzoz
pi_218500963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de fragmenten ook gezien. Van Gelder en Knoester vielen Bontenbal continu in de rede, hij kreeg überhaupt geen gelegenheid om zijn punt te maken. Helene Hendriks greep als gespreksleider niet in. De hele tafel keerde zich tegen Bontenbal en het was een onbeschofte vertoning. Ik was opgestaan en weggelopen. Waarom nodig je iemand uit als diens standpunten je toch niet interesseren?

Toch raakt Bontenbal wel de kern: “het gevoel van mensen mag er zijn en daar moeten we iets mee, maar wij staan voor beleid op basis van cijfers en statistieken en niet op basis van de onderbuik”. En zo is het.
Ik denk dat politici hier zelf ook wel een verantwoordelijkheid in hebben. Als je je leent voor dat soort entertainment, dan help je het in stand te houden. En ik snap ook wel dat het een enerzijds-anderzijdsverhaal is, want wees maar eens die dappere lijsttrekker die alle onzinprogramma's overslaat en voor de hele partij het risico loopt dat de verkiezingen een enorme nederlaag worden. Maar ondertussen is deze praktijk op alle mogelijke manieren schadelijk.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:10:45 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218500975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Op X kraait de domrechtse brigade victorie: Bontenbal heeft z'n kansen op verkiezingswinst verspeeld met zijn 'rampzalige optreden' bij de Oranjezomer.

Maar laten we wel wezen: degenen die Bontenbal uitkotsen vanwege zijn optreden bij dat kutprogramma zouden sowieso al niet op hem hebben gestemd.

Het is overigens wel vermakelijk om te zien hoe domrechts zijn pijlen richt op Bontenbol, doodsbang dat ze zijn dat hij het CDA de grootste wordt.

En Jack van Gelder en Victor als politiek duiders? Ga toch heen. Ik heb meer politieke knowhow in m'n pink dan die Van Gelder in z'n hele opgeblazen lichaam. Zelfde geldt voor stripfiguur Vlam.
Ik heb de hele 'show' teruggekeken en Bontenbal wist clowntje Jack meer dan prima van repliek te dienen, diens onzin te ontkrachten en overeind te blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb de hele 'show' teruggekeken en Bontenbal wist clowntje Jack meer dan prima van repliek te dienen, diens onzin te ontkrachten en overeind te blijven.
Dat is ook wat ik hoor van duiders die ik wél serieus neem.

Maar goed, het populistische gebral van opgeblazen, egotrippende tv-boomers die aandacht tekort komen, resoneert natuurlijk wel bij een deel van het electoraat. Maar dat zijn mensen die sowieso al PVV of BBB stemden. Veel succes ermee.
pi_218501025
Dat we het überhaupt over die Sjek van Gelder moeten hebben. :') Ons land moet kennelijk echt naar de haaien.

Maar weten jullie wat echt erg is beste menson, dat was de NOS op de site heeft staan!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218501031
quote:
Die 100000 woningen hebben we al zo vaak gehoord.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:18:32 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501044
Sowieso, waarom moet iemand in debat gaan met een belegen sportverslaggever als Jack van Gelder, die helemaal niet in de politiek zit?
pi_218501079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als het erop aankomt, ruilt Frenske die woningen in bij de VVD voor een blanco klimaat-cheque.
pi_218501104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, waarom moet iemand in debat gaan met een belegen sportverslaggever als Jack van Gelder, die helemaal niet in de politiek zit?
Dat is ook het eerste wat in mij opkomt. Ik kijk trouwens al jaren geen TV meer. Mis ik niets aan van wat ik er van weet.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:27:28 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501120
quote:
Omdat dat het niveau van de Nederlandse publieke arena is. Hij kan zich ook 2 uur kritisch laten interviewen door Tom Jan Meeus maar dan kijkt er niemand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het was vooral feiten vs de onderbuik van Jack.
pi_218501131
quote:

[..]
Probleem is vooral dat ze in Den Haag van alles kunnen roepen over woningbouw, maar dat dit vaak lokaal moet worden opgelost. Gemeenten moeten gronden aanwijzen voor en samen met ontwikkelaars tot plannen komen.

Vervolgens krijg je te maken met bezwaren van omwonenden en belangenclubs, en natuurlijk de aanhoudende stikstofproblematiek.

Den Haag kan hooguit stimuleringsgelden verstrekken om de bouw van geplande projecten te versnellen. En natuurlijk moet de stikstofknoop worden ontward.
pi_218501135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sow. dit is heftig!1
Dat belooft wat inderdaad.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:30:53 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501139
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat het niveau van de Nederlandse publieke arena is. Hij kan zich ook 2 uur kritisch laten interviewen door Tom Jan Meeus maar dan kijkt er niemand.
Henri kan voor dat soort programma's beter een lager geplaatste figuur sturen die een beetje jolig kan zijn.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:31:15 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501143
quote:

[..]
Het is een volkomen nietszeggend stukje inderdaad. Als dit een voorbode is voor het totale programma voorspelt het niet veel goeds.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:31:52 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

Vervolgens krijg je te maken met bezwaren van omwonenden en belangenclubs
Dat soort NIMBY's zouden ze eens minder instrumenten kunnen geven vanuit Den Haag.
pi_218501149
quote:
Het is wel een groot podium (andere opties zijn WNL en Nieuwsuur), vooral als je mensen boven de 50 wil bereiken. Hij was de enige gast daar en CDA hengelt natuurlijk ook naar de conservatieve kleinburger. CDA heeft daar zeker wat te winnen.

Tegen beter weten in hoop ik dat CDA in het programma alle MAGA zooi eruit houdt. Dus geen beperking Wet Open Overheid, niet NGOs dwars zitten, gang naar rechter niet beperken (Vollenbroek is een held!), Verdrag van Arhus niet opzeggen en zo verder. Eerlijk is eerlijk, op dat vlak is het kompas van D66 altijd scherp geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501157
Ah, zat Bontebal bij Oranjezomer (prima programmaatje overigens) gisteren. Vanavond eens terugkijken. Jammer dat Van Gelder daar dan neergezet was. Knoester prima.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:33:35 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Henri kan voor dat soort programma's beter een lager geplaatste figuur sturen die een beetje jolig kan zijn.
Helaas wordt door een groot deel van de stemmers de kunde van een politicus inschaald naar aanleiding van optredens in dit soort kutprogramma's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort NIMBY's zouden ze eens minder instrumenten kunnen geven vanuit Den Haag.
Klopt.

Ik ken meerdere projecten die al jaren op de plank liggen omdat omwonenden procederen tot aan de Raad van State, die ze in veel gevallen uiteindelijk in het ongelijk stelt.

Enige wat je ermee bereikt is traineren en etteren.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:33:44 #96
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501173
quote:
[ x ]

Wel gelijk ook de meest betrouwbare landen :D

Misschien moet Bontebal dan Emine gaan inhuren :P
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:34:38 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

Ik ken meerdere projecten die al jaren op de plank liggen omdat omwonenden procederen tot aan de Raad van State, die ze in veel gevallen uiteindelijk in het ongelijk stelt.

Enige wat je ermee bereikt is traineren en etteren.
Precies, dat soort eikels moeten gewoon eens gekortwiekt worden.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:34:42 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218501178
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was vooral feiten vs de onderbuik van Jack.
Helaas heeft Jack een omvangrijke onderbuik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:36:06 #99
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501189
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jack van Gelder probeert daar GL-PvdA en Piri te verbinden aan "gebouwen bekladden". Gewoon nergens op gebaseerd. De partijleiding keurt dat helemaal niet goed en faciliteert het ook niet. Burgemeester Halsema zeker niet.
Ik durf inderdaad te wedden* dat het PVV stemmers zijn geweest :7

*voor 1 Eurocent
pi_218501190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is wel een groot podium (andere opties zijn WNL en Nieuwsuur), vooral als je mensen boven de 50 wil bereiken. Hij was de enige gast daar en CDA hengelt natuurlijk ook naar de conservatieve kleinburger. CDA heeft daar zeker wat te winnen.

Tegen beter weten in hoop ik dat CDA in het programma alle MAGA zooi eruit houdt. Dus geen beperking Wet Open Overheid, niet NGOs dwars zitten, gang naar rechter niet beperken (Vollenbroek is een held!), Verdrag van Arhus niet opzeggen en zo verder. Eerlijk is eerlijk, op dat vlak is het kompas van D66 altijd scherp geweest.
Demonstratierecht slopen... stakingsrecht op de helling...

Hopelijk dit keer niet zoveel rode pennenstrepen door de Orde van Advocaten (nb van oudsher een VVD/CDA beroep). Wat laatste 20 jaar wel zo is geweest.

Hoppa opeens sta je op een terreurlijst en is je bankrekening geblokkeerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:36:53 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Helaas wordt door een groot deel van de stemmers de kunde van een politicus inschaald naar aanleiding van optredens in dit soort kutprogramma's.
Maar je hebt dus meerdere mensen in je partij die je kan sturen. Als iets niet bij de lijsttrekker past, moet je een lager geplaatste nemen die wel past.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:37:52 #102
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ik denk dat politici hier zelf ook wel een verantwoordelijkheid in hebben. Als je je leent voor dat soort entertainment, dan help je het in stand te houden. En ik snap ook wel dat het een enerzijds-anderzijdsverhaal is, want wees maar eens die dappere lijsttrekker die alle onzinprogramma's overslaat en voor de hele partij het risico loopt dat de verkiezingen een enorme nederlaag worden. Maar ondertussen is deze praktijk op alle mogelijke manieren schadelijk.
Kamala zal in Amerika in elk geval wel spijt hebben van haar optreden bij The View _O-
pi_218501206
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:34 schreef Falco het volgende:

[..]
Helaas heeft Jack een omvangrijke onderbuik.
De grap is dat rechtse politici altijd zaniken dat ze bij de NPO-talkshows steevast een uitwedstrijd spelen omdat ze in een soort hinderlaag worden gelokt door allerlei fatsoensrakkers en deugende BN’ers van het kaliber Tim Hofman.

Hier gebeurde feitelijk het tegenovergestelde. Iemand met een genuanceerd verhaal werd continu in de rede gevallen door een stel roeptoeteraars.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:39:25 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar je hebt dus meerdere mensen in je partij die je kan sturen. Als iets niet bij de lijsttrekker past, moet je een lager geplaatste nemen die wel past.
Het 'past' niet bij Bontenbal, maar hij kwam meer dan prima over en wist de toon en kadans van het programma wel goed aan te voelen en van daaruit kon hij tegenwicht bieden tegen het populistische gebral van zonnebank Sjek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik durf inderdaad te wedden* dat het PVV stemmers zijn geweest :7

*voor 1 Eurocent
Veel 'linkse extremisten' (ik vind dat dus in strijd met de linkse ideologie) stemmen principieel niet of zijn van Bij1.

In Amsterdam heb je 7 vertegenwoordigde partijen links van GL-PvdA.

Jammer dat je hier op aan slaat en niet op Vd Plas, Wilders met hun openlijke goedkeuring voor terreurboeren of grenscontroles. Waarvan de organisator Jan Huzen zei "jammer dat we geen donkere gezichten tegen kwamen". David van Weel had er wel begrip voor...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501232
quote:

[..]
Wat dacht je van een fatsoenlijke gespreksleider. Helene Hendriks greep totaal niet in, en viel Van Gelder bij in plaats van Bontenbal gelegenheid te geven om zijn punt te maken.
Als er zo’n mafkees door je heen schreeuwt maakt het toch niet uit wie je stuurt.
pi_218501241
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:32 schreef nostra het volgende:
Ah, zat Bontebal bij Oranjezomer (prima programmaatje overigens) gisteren. Vanavond eens terugkijken. Jammer dat Van Gelder daar dan neergezet was. Knoester prima.
Prima programmaatje als je ervan houdt drek over je uitgestort te krijgen inderdaad.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:43:11 #108
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is overigens wel vrij bizar dat je zoiets in POL notabene dient uit te leggen.
pi_218501254
quote:

[..]
Vraag is of SBS6 daarmee akkoord gaat en of je dan nog steeds de enige politieke gast kan zijn.

Als partij kun je meer zieltjes winnen wanneer je de leider stuurt. Zeker bij dat publiek.

Ipsos laat zien: veel CDA stemmers komen af op de persoon/acteur Bontenbal. Dus stuur je Bontenbal.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:42 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Prima programmaatje als je ervan houdt drek over je uitgestort te krijgen inderdaad.
Het probleem is dat als je niet op de uitnodiging in gaat, je aan tafel wordt afgezeken en voor hautain versleten wordt zonder dat je je kan verdedigen.
pi_218501273
Nou is de Oranjezomer natuurlijk ook gewoon entertainment met een hoog barpraatgehalte. Met journalistiek of integriteit heeft het niets te maken, het moet vooral scoren.
pi_218501306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vraag is of SBS6 daarmee akkoord gaat en of je dan nog steeds de enige politieke gast kan zijn.

Als partij kun je meer zieltjes winnen wanneer je de leider stuurt. Zeker bij dat publiek.

Ipsos laat zien: veel CDA stemmers komen af op de persoon/acteur Bontenbal. Dus stuur je Bontenbal.
Plaatje van 16 april 2025:

Bontenbal is een beetje de Omtzigt van zomer '23.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:52:10 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Plaatje van 16 april 2025:

[ afbeelding ]

Bontenbal is een beetje de Omtzigt van zomer '23.
Omtzigt was dan ook premier geweest als hij gewoon had uitgesproken dat hij dat wilde worden.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:52:32 #114
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501316
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Veel 'linkse extremisten' (ik vind dat dus in strijd met de linkse ideologie) stemmen principieel niet of zijn van Bij1.

In Amsterdam heb je 7 vertegenwoordigde partijen links van GL-PvdA.
Je mag geloven wat je wilt. Helaas is GL niet zo tactisch met het gebruik van SM.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer dat je hier op aan slaat en niet op Vd Plas, Wilders met hun openlijke goedkeuring voor terreurboeren of grenscontroles. Waarvan de organisator Jan Huzen zei "jammer dat we geen donkere gezichten tegen kwamen". David van Weel had er wel begrip voor...
Waarom zou ik daarop moeten reageren? Ik weet de context niet van de 'donkere gezichten' opmerking, maar die had je trouwens ook wel kunnen maken tijdens die Malieveld optochten.
pi_218501344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Waarom zou ik daarop moeten reageren? Ik weet de context niet van de 'donkere gezichten' opmerking, maar die had je trouwens ook wel kunnen maken tijdens die Malieveld optochten.
Hier heb je te maken met partijleidingen en partijbesturen die dat wel gewoon faciliteren en aanmoedigen. Een minister (Van Weel) met begrip.

Het letterlijke citaat van Jan Huzen is trouwens: "Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.”
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 11:59:36 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hier heb je te maken met partijleidingen en partijbesturen die dat wel gewoon faciliteren en aanmoedigen. Een minister (Van Weel) met begrip.

Het letterlijke citaat van Jan Huzen is trouwens: "Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.”
Jammer inderdaad dat ze niet toevallig een paar antilliaanse kickboxers aanhielden die zich niet zouden laten intimideren door die kneuzen en alle tanden uit hun bek hadden geslagen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jammer inderdaad dat ze niet toevallig een paar antilliaanse kickboxers aanhielden die zich niet zouden laten intimideren door die kneuzen en alle tanden uit hun bek hadden geslagen.
Jack van Gelder later: "De rechterkant is heel rustig. De linkerkant staat met toeters en rode verf. Linkse politici slopen het land."

En ja, dit heeft helaas effect. Vooral wanneer het bij de hele andere Telegraafkanalen ook voorbij komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jack van Gelder later: "De rechterkant is heel rustig. De linkerkant staat met toeters en rode verf. Linkse politici slopen het land."

En ja, dit heeft helaas effect. Vooral wanneer het bij de hele andere Telegraafkanalen ook voorbij komt.
De rechterkant rustig. Heeft hij de tirades van Geert in de TK en zijn twittertijdlijn gemist zeker :')
pi_218501448
VI is natuurlijk ook een drekprogramma.

Zuurlinks is opmerkelijk genoeg vooral teleurgesteld in het feit dat uitgerekend Henri Bontenbal van het CDA geen stand hield.

Bontenbal voegt inhoudelijk natuurlijk niets toe, maar geldt in het ideaalbeeld van Zuurlinks wél als flexibel purschuim om hun gedroomde kabinet-Timmermans waar te maken: vol klimaat, vol migratie: en met ministers Klaver en Halsema.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:16:48 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501461
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:15 schreef Mathijsco het volgende:

Zuurlinks is opmerkelijk genoeg vooral teleurgesteld in het feit dat uitgerekend Henri Bontenbal van het CDA geen stand hield.

Bontenbal voegt inhoudelijk natuurlijk niets toe, maar geldt in het ideaalbeeld van Zuurlinks wél als flexibel purschuim om hun gedroomde kabinet-Timmermans waar te maken: vol klimaat, vol migratie: en met ministers Klaver en Halsema.
Aldus SP-stemmer Mathijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:42 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Welnee. Prima combinatie tussen serieuze onderwerpen en vermaak, maar echte diepgang hoef je natuurlijk ook weer niet te verwachten. Het is niet voor niets dat het midden over zichzelf heen buitelt om daar aan te schuiven.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 augustus 2025 @ 12:35:20 #122
507389 crew  Jigzoz
pi_218501601
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het zou een verademing zijn. Skip al die stomme talkshows, laat die verkiezingsdebatten lekker zitten en zet de eerste drie van elke lijst drie uur lang tegenover drie sterke journalisten. Zoiets. Als het maar niet dat stupide scoren met oneliners is en als ze maar niet wegkomen met bullshit.
pi_218501658
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:15 schreef Mathijsco het volgende:

Relkloon, zo ken ik je weer zuur, hatelijk, kleinerend, liegend, rellen, users persoonlijk aanvallen . topics ontwrichten.
Moderators geven je teveel ruimte.
pi_218501693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:54 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Tja, ze moesten doen wat nodig om de staatsbegroting weer op orde te brengen en waren belangrijk in de totstandkoming van de Turkijedeal.
Het verdient allicht niet allemaal de schoonheidsprijs maar regeren is ook je handen vuil maken als het allemaal niet zo meezit.
pi_218501699
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Welnee. Prima combinatie tussen serieuze onderwerpen en vermaak, maar echte diepgang hoef je natuurlijk ook weer niet te verwachten. Het is niet voor niets dat het midden over zichzelf heen buitelt om daar aan te schuiven.
Ik vertaal het even: "Zolang het mijn rechts-progressieve dekmantel helpt keur ik het goed. Wierd Duk heeft meestal gelijk."

Er worden continu leugens en onwaarheden aan dat tafeltje vertelt (past natuurlijk goed bij de VVD). Er zit geen grens aan vrouwonvriendelijke ideologie en xenofobie. Lhbti haat wordt erin gefietst, abortus wordt weer politiek gemaakt en op tafel gelegd.

Het is een verzameling egoïstische ploerten, van het niveau 'iedereen moet voor mij wijken, maximale normen voor mezelf'. Zo heel veel verschil tussen Trump en Knoester is er niet in mentaliteit. Uitbuiten, onderdrukken, vernederen, brug ophalen voor anderen.

Helaas kijken er in de topmaanden een miljoen mensen naar. Veel politici willen er komen inderdaad. Veel ook niet. Timmermans wil niet meer komen en dat is veel meer een middenpoliticus dan Caroline of Yesilgöz.

Jetten kwam een tijd terug wel weer even en had een rechtsig masker voorbereid. Plan in duigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:51:25 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501700
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij D66 hebben ze het wel deel van de campagnestrategie gemaakt.

Maar Jetten is er wel glad genoeg voor.
pi_218501741
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, ze moesten doen wat nodig om de staatsbegroting weer op orde te brengen en waren belangrijk in de totstandkoming van de Turkijedeal.
Het verdient allicht niet allemaal de schoonheidsprijs maar regeren is ook je handen vuil maken als het allemaal niet zo meezit.
LOL.
De complete verzorgingsstaat, inclusief huisvesting zorg en pensioenen, weg getekend bij het privatisering kruisje van Rutte.

'Doen wat nodig is om in het pluche te blijven.'

Het heeft de PvdA bijna het faillissement gekost, maar gelukkig is de boedel nu overgenomen door radicaal-links.
pi_218501744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij D66 hebben ze het wel deel van de campagnestrategie gemaakt.
Inside information?

Jammer genoeg gaat D66 weer naar rechts. Lakei van VNO-NCW en de elite. Ze zullen wel weer ontslagrecht, WW, omgevingsdiensten e.d. verder gaan slopen.

Als je dat dan wil, natuurlijk ga je ook bij Vandaag Inside zitten. Afstand neerzetten ten opzichte van Timmermans en lonken naar VVD kiezers.

Gooi er dan nog maar een quote uit over "ik kan geen regenboog meer zien". Lafaards.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Probleem is vooral dat ze in Den Haag van alles kunnen roepen over woningbouw, maar dat dit vaak lokaal moet worden opgelost. Gemeenten moeten gronden aanwijzen voor en samen met ontwikkelaars tot plannen komen.

Vervolgens krijg je te maken met bezwaren van omwonenden en belangenclubs, en natuurlijk de aanhoudende stikstofproblematiek.

Den Haag kan hooguit stimuleringsgelden verstrekken om de bouw van geplande projecten te versnellen. En natuurlijk moet de stikstofknoop worden ontward.
En die stimuleringsregelingen klinken heel leuk. Maar vraag me ernstig af waarom miljarden aan subsidies ditmaal plots wel effectief zouden zijn. Volgens mij blaast dat enkel extra lucht in een al overspannen markt…
Projectontwikkelaars zullen het natuurlijk erg nodig vinden maar ik kan me nog geen situatie indenken waarbij je medelijden met hen moet hebben…

De truc zit volgens mij echt meer in de stikstofpuzzel (die op zich niet heel ingewikkeld is maar de boeren boos zal maken). En daarnaast gaat het met een paar duizend kleine projecten vaak een stuk sneller dan gokken op een paar honderd grote…
pi_218501768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik weet de context niet van de 'donkere gezichten' opmerking,
NRC publiceerde in juni dat de organisator van grensoversteekstalkers is Jan Huzen.
Die deed denigrerend over niet blanke mensen
quote:
Huzen en zijn Facebookvolgers vertrokken nog diezelfde avond in gele hesjes naar de Duitse grens. Daar hielden ze een aantal auto’s aan. „Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.” Wat zou er dan gebeuren, als ze die waren tegengekomen? „Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen”, zegt Huzen.
pi_218501770
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er was gewoon een rechtse meerderheid in de Kamer en ministerraad, en ook de Senaat deed ertoe. Dat CDA helemaal niet wilde meehelpen was gewoon nadelig voor PvdA.

Iig is het dan raar om naar het A4tje en extreem-rechts te hollen...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501775
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:58 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
LOL.
De complete verzorgingsstaat, inclusief huisvesting zorg en pensioenen, weg getekend bij het privatisering kruisje van Rutte.

'Doen wat nodig is om in het pluche te blijven.'

Het heeft de PvdA bijna het faillissement gekost, maar gelukkig is de boedel nu overgenomen door radicaal-links.
Kan je niet gewoon naar ONZ met je feitenvrije geneuzel?
Je weet niets toe te voegen aan serieuze topics.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:03:02 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501776
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Inside information?

Jammer genoeg gaat D66 weer naar rechts. Lakei van VNO-NCW en de elite. Ze zullen wel weer ontslagrecht, WW, omgevingsdiensten e.d. verder gaan slopen.

Als je dat dan wil, natuurlijk ga je ook bij Vandaag Inside zitten. Afstand neerzetten ten opzichte van Timmermans en lonken naar VVD kiezers.

Gooi er dan nog maar een quote uit over "ik kan geen regenboog meer zien". Lafaards.
Willen vooral weer terug naar een minder politiek correct imago.
pi_218501781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er was gewoon een rechtse meerderheid in de Kamer en ministerraad, en ook de Senaat deed ertoe. Dat CDA helemaal niet wilde meehelpen was gewoon nadelig voor PvdA.

Iig is het dan raar om naar het A4tje en extreem-rechts te hollen...
Tja, de gemiddelde kiezer volgt het allemaal ook maar beperkt…
pi_218501787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
NRC publiceerde in juni dat de organisator van grensoversteekstalkers is Jan Huzen.
Die deed denigrerend over niet blanke mensen
[..]

Juist, en de rechterkant had daar wel "begrip" of goedkeuring voor. De politiek leiders, ministers en partijleiding.

Dit moet men even scherp hebben wanneer Jack van Gelder over "rode verf en toeters" begint.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218501796
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:24 schreef Mathijsco het volgende:

Zuurrechts volgt broertje Israel en MAGA met Trump/Vance en die bereiden hun bevolking met de sloop van het sociale stelsel al voor op de herinvoering van slavernij en kinderarbeid.

https://youtube.com/shorts/U_psvhJkntg?si=NhgCt8mcFiJCO6aK

Kies de kant voor jezelf en je kroost over waar het schip naartoe moet.
pi_218501798
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ad hominem.
pi_218501800
quote:

[..]
Inside information?

Heeft tot gevolg dat ik overstap naar GL-PvdA, maar ik was al meer of minder om.
pi_218501810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Willen vooral weer terug naar een minder politiek correct imago.
Fair!
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:10:12 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501850
Overigens zou het een goede grap zijn om een petitie te beginnen dat Jack van Gelder zich kandidaat moet stellen voor de politiek.

Die weet niet hoe gauw die moet duiken. _O-
pi_218501891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:10 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het een goede grap zijn om een petitie te beginnen dat Jack van Gelder zich kandidaat moet stellen voor de politiek.

Die weet niet hoe gauw die moet duiken. _O-
JA21 staat vast te trappelen!
pi_218501899
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
JA21 staat vast te trappelen!
Of anders 50+.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218501938
quote:
9s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of anders 50+.
Desnoods Boer-Boomer-Belangen.
pi_218501956
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zo heel veel verschil tussen Trump en Knoester is er niet in mentaliteit. Uitbuiten, onderdrukken, vernederen, brug ophalen voor anderen.
Iemand die zich al jaren hardmaakt voor de effectiviteit van het TBS-systeem voor 200 euro per uur als uitbuiter en onderdrukker wegzetten is wel erg gratuit.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Jetten kwam een tijd terug wel weer even en had een rechtsig masker voorbereid. Plan in duigen.
Nee, dat wás het plan.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:21:02 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218501963
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
User is een SP-stemmer die GroenLinks de hel op aarde vindt en dat 'staaft' met moties waar de SP ook gewoon voor heeft gestemd. Die probeert gewoon leuk mee te praten maar volgt het verder allemaal niet zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218501974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
User is een SP-stemmer die GroenLinks de hel op aarde vindt en dat 'staaft' met moties waar de SP ook gewoon voor heeft gestemd. Die probeert gewoon leuk mee te praten maar volgt het verder allemaal niet zo.
Lijkt mij gewoon een wat matig geslaagde trol/kloon.
pi_218501989
quote:

[..]
Ad hominem.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:24:11 #148
330914 Sherlock_Holmes
pi_218501990
quote:

[..]
Inside information?

Daar zijn ze niet echt goed in geslaagd. Voor mij was dat ook 1 keer, maar nooit weer.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:26:17 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218502006
quote:

[..]
Volgens mij is het gewoon weer riazop die weer eens een opdracht heeft binnengehengeld.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:32:58 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502049
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:24 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Ad hominem.
Dan moet je niet zoveel domme onzin posten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502080
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:20 schreef nostra het volgende:
Nee, dat wás het plan.
Vandaag Inside wilde natuurlijk graag Jetten doorzagen (Chris Woerts kwam paar dagen later met trap na).

Jetten verastte hen met een rechtsig voorkomen en flinke uitspraken. Plan in deugen. In de dagen daarna kwam de drek en leugens alsnog.

Wat was dan wel het plan van VI?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heeft tot gevolg dat ik overstap naar GL-PvdA, maar ik was al meer of minder om.
Meeste experts zijn het er over eens dat D66 veel kan verliezen naar links. Huidige D66 kiezers hebben een sterk linkse of progressieve voorkeur (qua coalitiepartners sowieso).

Wanneer dan D66 wat van rechts kan afsnoepen is het voordeel wel dat het democratische blok en rechtsstatelijke midden wordt versterkt, met een hart voor cultuur en democratische media (even hun programma afwachten..). Dat dan weer wel.

Als het zo uit gaat pakken: goed gedaan, maar een paar flinke uitspraken over kettingzagen, asielzoekers en regenbogen in deze jaargang zijn voor mij persoonlijk een graat in de keel (2002, 2010, 2021 stemde ik D66).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:37:24 #152
330914 Sherlock_Holmes
pi_218502083
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Juist, en de rechterkant had daar wel "begrip" of goedkeuring voor. De politiek leiders, ministers en partijleiding.

Dit moet men even scherp hebben wanneer Jack van Gelder over "rode verf en toeters" begint.
Wat heeft dat te maken met blanke mensen die met verf aan het smijten zijn?

Dat mag iemand toch wel even uitleggen aan deze allochtoon.
pi_218502101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sow. dit is heftig!1
Dat kun je wel zeggen.
Tweederde van de bevolking wordt dusdanig arm verklaard dat ze recht hebben op een sociale huurwoning.
Net zoals de oude communisten maak je iedereen arm, dan is er ook weer gelijkheid.

En wat een stuitende draapartij met dat stikstofslot. Eerst vanuit de linkse kerk er voor zorgen dat er nisk meer kan vanwege de zelf verzonnen milieudogma's en daarna stoere taal om het probleem op te lossen.

Het enige verstandige en geloofwaardige vind ik eigenlijk de opmerking over de verloederde bedrijventerreinen. Deze terreinen uit de jaren 50 en 60 liggen vaak best gunstig maar zijn niet meer passend bij de huidige bedrijfsvoering van goed lopende bedrijven. Gevolg is dat daarna uitgewoond wordt door marginale en soms schimmige bedrijvigheid.
-
pi_218502102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag Inside wilde natuurlijk graag Jetten doorzagen (Chris Woerts kwam paar dagen later met trap na). Jetten verastte hen met een rechtsig voorkomen en flinke uitspraken.

Wat was dan wel het plan van VI?
Nee, het plan van Jetten was om met een rechts(er) verhaal te komen en lekker tegen doorgeschoten woke te schoppen. Zo'n man wordt ook wat ouder en dus wijzer. Chris Woerts' uitspraken waren van daarvóór.
pi_218502125
Vanwaar de neiging om bij elke user met een geluid dat afwijkt van de hier heersende consensus vaststellen dat men wel met debielen, relklonen, xenofoben, fascisten c.q. trollen te maken moet hebben?

Maak die tendens nu eens groter, nationaler, en misschien begrijp je waarom veel mensen afkerig zijn van partijen als PvdA-GL en D66.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:01 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218502136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vanwaar de neiging om bij elke user met een geluid dat afwijkt van de hier heersende consensus vaststellen dat men wel met debielen, relklonen, xenofoben, fascisten c.q. trollen te maken moet hebben?

Maak die tendens nu eens groter, nationaler, en misschien begrijp je waarom veel mensen afkerig zijn van partijen als PvdA-GL en D66.
Want de manier van "discussie" van matthijsco is wel constructief en inhoudelijk?
pi_218502141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want de manier van "discussie" van matthijsco is wel constructief en inhoudelijk?
Inhoudelijker en constructiever dan de reacties.

Als het allemaal zo makkelijk met argumenten te weerleggen is, doe dat dan, i.p.v. schijtlollige opmerkingen of aantijgingen dat men 'serieuze topics' ontspoort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:45:16 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218502150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als het allemaal zo makkelijk met argumenten te weerleggen is, doe dat dan, i.p.v. schijtlollige opmerkingen of aantijgingen dat men 'serieuze topics' ontspoort.
Het heeft niet zoveel zin dat met argumenten te weerleggen gezien hij een topic later dezelfde monddiarree post alsof er niks gezegd is.

Dus dan kun je beter met een metadiscussie beginnen.
pi_218502159
quote:

En Jack van Gelder en Victor als politiek duiders? Ga toch heen. Ik heb meer politieke knowhow in m'n pink dan die Van Gelder in z'n hele opgeblazen lichaam. Zelfde geldt voor stripfiguur Vlam.
Ik hoop voor het eerst in mijn bestaan dat CDA de grootste wordt inderdaad.

Al was het enkel maar om weer wat normaliteit en nuance terug te krijgen in dit totaal gepolariseerde politieke landschap. Oh, en fatsoen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het heeft niet zoveel zin dat met argumenten te weerleggen gezien hij een topic later dezelfde monddiarree post alsof er niks gezegd is.

Dus dan kun je beter met een metadiscussie beginnen.
Dan doe je als ik; copy paste je eerdere argumentatie en plaats het opnieuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Al was het enkel maar om weer wat normaliteit en nuance terug te krijgen in dit totaal gepolariseerde politieke landschap. Oh, en fatsoen.
Het nederlandse politieke bestel is er ver genoeg voor afgegleden en ook verziekt genoeg voor geworden.
Maar zo'n hoofdprijs voor een partij/politicus waar het niets zeggen en het wegduiken als het er op aan komt de boventoon voert is toch wel heel erg triest.
-
pi_218502323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Astroturven en Brigading.
Het zijn dezelfde (stokoude) mechanieken: kunstmatig volume creëren om iets groter of representatiever te laten lijken dan het is, of doelgericht met een groep op één persoon of mening inbeuken.
Alleen is de glans eraf anno 2025. Mensen herkennen de patronen, en veel platforms hebben er detectie op zitten. Wat overblijft, is een soort sneu en infantiel toneelspel voor de eigen achterban.

Back on topic.
pi_218502341
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met blanke mensen die met verf aan het smijten zijn?

Dat mag iemand toch wel even uitleggen aan deze allochtoon.
Wat is er eigenlijk zo belangrijk aan dat allochtoon zijn van je dat je het in de helft van je posts noemt?
Er is geen politieke partij verder die zich uitspreekt voor met verf smijten door blanke mensen. Er zijn wel politieke partijen die zich uitspreken voor burgerwachten die op zoek zijn naar donkere mensen.
pi_218502353
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het nederlandse politieke bestel is er ver genoeg voor afgegleden en ook verziekt genoeg voor geworden.
Maar zo'n hoofdprijs voor een partij/politicus waar het niets zeggen en het wegduiken als het er op aan komt de boventoon voert is toch wel heel erg triest.
Ik denk dat je daar Bontenbal eigenlijk niet zo heel goed van kan beschuldigen. Of is dat vooral omdat maar weinig meegaat in populistische gedoe?
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:05:24 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218502358
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het zijn dezelfde (stokoude) mechanieken: kunstmatig volume creëren om iets groter of representatiever te laten lijken dan het is, of doelgericht met een groep op één persoon of mening inbeuken.
Alleen is de glans eraf anno 2025. Mensen herkennen de patronen, en veel platforms hebben er detectie op zitten. Wat overblijft, is een soort sneu en infantiel toneelspel voor de eigen achterban.

Back on topic.
Zo belangrijk vinden we dit forum niet.

Wel vinden we jou gewoon een vervelende troll
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:08:48 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502385
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]

Back on topic.
En, nog steeds van mening dat de CO2-heffing een misdaad tegen de menselijkheid is?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is er eigenlijk zo belangrijk aan dat allochtoon zijn van je dat je het in de helft van je posts noemt?
Er is geen politieke partij verder die zich uitspreekt voor met verf smijten door blanke mensen. Er zijn wel politieke partijen die zich uitspreken voor burgerwachten die op zoek zijn naar donkere mensen.
Waar kan ik in dergelijke politieke programma's lezen dat men actief op zoek wil gaan naar donkere mensen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, inderdaad.

CDA is oersaai en veel van zijn standpunten zijn niet de mijne, maar het is een stabiele regeringspartij met veelal sterke bestuurders.

Ken de nodige lokale CDA-bestuurders. Veelal bekwame en nuchtere figuren.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:14:02 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar kan ik in dergelijke politieke programma's lezen dat men actief op zoek wil gaan naar donkere mensen?
Niet alles wat een partij wil staat in een partijprogramma.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502429
quote:

CDA is centrumrechts, dus op opmerkelijk dat dit voor die kant zo'n probleem is.
Incelfrikandel
pi_218502431
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En die stimuleringsregelingen klinken heel leuk. Maar vraag me ernstig af waarom miljarden aan subsidies ditmaal plots wel effectief zouden zijn. Volgens mij blaast dat enkel extra lucht in een al overspannen markt…
Projectontwikkelaars zullen het natuurlijk erg nodig vinden maar ik kan me nog geen situatie indenken waarbij je medelijden met hen moet hebben…

De truc zit volgens mij echt meer in de stikstofpuzzel (die op zich niet heel ingewikkeld is maar de boeren boos zal maken). En daarnaast gaat het met een paar duizend kleine projecten vaak een stuk sneller dan gokken op een paar honderd grote…
Ligt er een beetje aan waar die stimuleringsgelden voor worden gebruikt. Onze gemeente krijgt bijvoorbeeld geld van het Rijk voor de aankoop van dure grond, waardoor het project geen financieel gat in de grondexploitatie slaat. Daardoor kan het - op papier - sneller van de grond komen.

Dat is +1000 woningen. Goed voor de stad en de regio.
pi_218502449
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
CDA is centrumrechts, dus op opmerkelijk dat dit voor die kant zo'n probleem is.
Onderbuikrechts - zeer letterlijk, in het geval van Van Gelder - willen alleen BBB en/of PVV. Dus moet Bontenbal kapot, want die is genuanceerd en staat open voor samenwerking met GL-PvdA en D66.
pi_218502466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Onderbuikrechts - zeer letterlijk, in het geval van Van Gelder - willen alleen BBB en/of PVV. Dus moet Bontenbal kapot, want die is genuanceerd en staat open voor samenwerking met GL-PvdA en D66.
Als CDA al niet meer rechts genoeg is ben je ver heen. Dan gaat het niet om rechts beleid maar om het doorvoeren van wappiestandpunten.
Incelfrikandel
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:18:54 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502467
Het leukste stukje was nog dat Knoester vond dat Nederland zou moeten dreigen met een nexit als het EU-richtlijnen omtrent asiel niet naast zich neer mag leggen. Dat was echt hilarisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502473
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet alles wat een partij wil staat in een partijprogramma.
Mijn vraag was waar ik kan lezen dat een politieke partij jachten wil organiseren op donkere mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:19:50 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502477
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn vraag was waar ik kan lezen dat een politieke partij jachten wil organiseren op donkere mensen.
twitter
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:21:49 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218502488
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als Eurlings, Verhagen, en Bleker de leiding in handen zouden nemen ja.
Zo'n CDA zie ik wel zitten. Nét rechts van het midden en ietwat conservatief.

Wat er nu zit zijn gewoon culturele marxisten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218502505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan waar die stimuleringsgelden voor worden gebruikt. Onze gemeente krijgt bijvoorbeeld geld van het Rijk voor de aankoop van dure grond, waardoor het project geen financieel gat in de grondexploitatie slaat. Daardoor kan het - op papier - sneller van de grond komen.

Dat is +1000 woningen. Goed voor de stad en de regio.
Hier krijgen ze ook 23 miljoen voor allerlei infra om 1.500 woningen mogelijk te maken. Heel mooi natuurlijk maar of het van rennen voor geld uiteindelijk beter wordt. Ben nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de plannen.

En dat geldt zeker ook voor de plannen binnenstedelijke herontwikkeling waar per appartementencomplex vol kleine hokjes de rijksregelingen met tonnen subsidie over elkaar heen buitelen. Dat is bouw met een kwaliteit waar we over een paar spijt van krijgen.
pi_218502516
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als CDA al niet meer rechts genoeg is ben je ver heen. Dan gaat het niet om rechts beleid maar om het doorvoeren van wappiestandpunten.
Links of rechts is dan ook amper nog het onderscheid. Het is veel meer rationeel tegenover populistisch geworden…
pi_218502563
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ x ]
En waar staat dat het hier over een jacht op donkere mensen gaat?

Het is nogal een beschuldiging: er is dus een politieke partij die wil dat er gejaagd gaat worden op mensen puur vanwege donkere huidskleur.

Waar kan ik dat vinden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ x ]
Dus grenscontroles (we hadden ze hier tot begin jaren 90) zijn hetzelfde als jacht maken op donkere mensen?

Het populistische GroenLinks borreltafelge(k)leuter ten voeten uit.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:30:06 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja dag.
Hij stelt een inhoudelijke vraag: 'waar staan grenscontroles synoniem voor jacht op donkere mensen ?,'

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grensbewaking
pi_218502631
Vermakelijk om te zijn hoe domrechts over elkaar heen buitelt om Bontenbal en het CDA af te schrijven. Het is gedaan, daar zijn ze van overtuigd. Met Bontenbal kan het CDA het vergeten.

twitter

Het doet denken aan Pirigate. Op X wisten ze het zeker: de campagne van GL-PvdA was dood en begraven. Niemand zou het 'extremisme' van Piri en Timmermans accepteren.

De partij leverde in de peilingen niet één zetel in....

Ook nu zal blijken dat dit amper tot geen gevolgen heeft voor de populariteit van Bontenbal en het CDA.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:37:09 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502637
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:34 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Hij stelt een inhoudelijke vraag: 'waar staan grenscontroles synoniem voor jacht op donkere mensen ?,'

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grensbewaking
Jij nog steeds zo boos op GL wegens de CO2-heffing?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502678
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja dag.
Er is dus geen enkele politieke partij die oproept tot jagen op mensen vanwege huidskleur.

Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502685
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
Als Eurlings,
Stel dat eens in Amstelveen voor en je wordt direct op een deportatievlucht gezet. Dat gezegd hebbende, zou ik Elbers wel graag in de politiek willen zien. Dat was nog mijn dark horse voor premier, maar zoals vaker met mijn dark horses kwam daar niet veel van terecht - die vindt het wel best bij IATA of Air India of waar hij nu ook zit.
pi_218502686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
Vermakelijk om te zijn hoe domrechts over elkaar heen buitelt om Bontenbal en het CDA af te schrijven. Het is gedaan, daar zijn ze van overtuigd. Met Bontenbal kan het CDA het vergeten.

[ x ]

Het doet denken aan Pirigate. Op X wisten ze het zeker: de campagne van GL-PvdA was dood en begraven. Niemand zou het 'extremisme' van Piri en Timmermans accepteren.

Ook nu zal blijken dat dit amper tot geen gevolgen heeft voor de populariteit van Bontenbal en het CDA.
Laat die aanhalingstekens bij extremisme maar weg, want dat is die motie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502696
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat die aanhalingstekens bij extremisme maar weg, want dat is die motie.
Niet het punt van mijn post - maar nee, ik zie geen reden om die aanhalingstekens weg te halen.
pi_218502698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Red herring/ drogredenering.
Conclusie: je roept maar wat met 'jacht op donkere mensen.'

Extremistisch-GroenLinks ten voeten uit.
Ik kan me goed voorstellen dat er binnen de fusieclub PvdA/ GL toenemende zorgen zijn over de influx van radicale achterban.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:44:13 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er is dus geen enkele politieke partij die oproept tot jagen op mensen vanwege huidskleur.

Helder.
Ja dahaag
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet het punt van mijn post - maar nee, ik zie geen reden om die aanhalingstekens weg te halen.
Dan begrijp ik je zorgen omtrent polarisatie, populisme en radicalisme niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502717
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja dahaag
Het is een serieuze aantijging, dat politici zich 'uitspreken om op jacht te gaan op mensen met een donkere huidskleur'.

Ik vraag om bewijzen daarvoor. Zijn die er niet, zijn het nogal zware beschuldigingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De zenderbaas John de Mol wil gewoon een lekker rechts kabinet zonder gezeur en regels.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218502730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan begrijp ik je zorgen omtrent polarisatie, populisme en radicalisme niet.
Dat kan.
pi_218502733
quote:

[ x ]

Ik weet niet of dit volledig te vergelijken is. Het Nederlandse electoraat is alom bekend niet geïnteresseerd in het Israëlisch-Palestijnse conflict.
Incelfrikandel
pi_218502750
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit volledig te vergelijken is. Het Nederlandse electoraat is alom bekend niet geïnteresseerd in het Israëlisch-Palestijnse conflict.
Het Nederlandse electoraat keert ook een partij niet massaal de rug toe omdat Jack van Gelder een avondje met populistische one-liners strooit.
pi_218502751
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Maar ook niet echt in Jack van Gelder op een warme zomeravond. Dit waait wel weer over.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:49:03 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een serieuze aantijging, dat politici zich 'uitspreken om op jacht te gaan op mensen met een donkere huidskleur'.

Ik vraag om bewijzen daarvoor. Zijn die er niet, zijn het nogal zware beschuldigingen.
Joh, op welke kenmerken dacht je dat dat clubje extreemrechtsen de inzittenden van die auto's scant? De führer van dat groepje heeft nota bene gezegd dat ze naar donkere mensen zochten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is een volkomen nietszeggend stukje inderdaad. Als dit een voorbode is voor het totale programma voorspelt het niet veel goeds.
Het begrip "sociale meerderheid" is anders wel een mooie term.

Ben je anders asociaal? Behoor je tot een kleine groep? Wanneer behoor je tot de sociale meerderheid?
pi_218502801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Joh, op welke kenmerken dacht je dat dat clubje extreemrechtsen de inzittenden van die auto's scant? De führer van dat groepje heeft nota bene gezegd dat ze naar donkere mensen zochten.
Welke politicus was dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218502820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het Nederlandse electoraat keert ook een partij niet massaal de rug toe omdat Jack van Gelder een avondje met populistische one-liners strooit.
Uiteraard, maar Bontenbal doet er wel goed aan zich beter voor te bereiden op dit soort figuren. Dat kan later weleens een probleem vormen.
Incelfrikandel
pi_218502821
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er valt duidelijk onderscheid te maken tussen regulier rechts en het domrechtse geluid dat wordt vertolkt door figuren zoals Jack van Gelder en al die andere idioten bij Oranjezomer.

Lees vooral De Domheid Regeert van Sander Schimmelpenninck. Die legt dat heel aardig uit.
Graaf Sander Schimmelpenninck van D66. Sociologisch zou ik hem kwalificeren als representant van de adelijke Renaissance onder Rutte.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:55:50 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ben je anders asociaal? Behoor je tot een kleine groep? Wanneer behoor je tot de sociale meerderheid?
Ja waarschijnlijk is dat de PvdAGL variatie op 'de hardwerkende Nederlander' en heeft er een studiegroepje drie weken gezeten op het bedenken van dat begrip. Dit gaat een korte doch zeer vermoeiende verkiezingscampagne worden ben ik bang.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:18 schreef -XOR- het volgende:
Het leukste stukje was nog dat Knoester vond dat Nederland zou moeten dreigen met een nexit als het EU-richtlijnen omtrent asiel niet naast zich neer mag leggen. Dat was echt hilarisch.
Het morele kompas bij VVDers als Knoester is gewoon helemaal stuk. Daarom liegen ze ook zo vaak en daarom vindt rechts-progressieve @nostra het zo een topprogramma.

In dat verkiezingsprogramma staat ook gewoon dat Nederland andere asielregimes in de gaten moet houden en altijd voor het meest onaantrekkelijke verblijf moet gaan.

Ook de aflevering met Jetten kende weer vele grote leugens, halve waarheden of spins.

In de laatste twee categorieën:

- Netanyahu wil gewoon de gijzelaars vrij hebben. Aldus Cobelens (mentor van Brekelmans). In werkelijkheid is dat niet zo gewoon en staat dat motief helemaal niet vast.

- Raymond Mens begon gelijk over buitenlanders toen presentator Van Groningen begon over homohaat. Rob Jetten reageerde wel redelijk. Zoals dat kabinet uit ideologische motieven heeft bezuinigd op voorlichting (zei niet dat giftenaftrek op de helling stond) en hijzelf veel over zich heen krijgt en het echt niet allemaal niet-Europeanen zijn.

- Gelukkig zei Jetten duidelijk dat hij absoluut geen fan van Trump is (een paar anderen duidelijk wel of half-half met wat sympathie).

Bij ongeremd egoïsme, sociaal darwinisme en een beperkte horizon is geen leugen te gek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:57:17 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke politicus was dat?
Zucht. Welke politicus ziet graag meer van dergelijke door etnische profilering gedreven klopjachten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:57:32 #207
330914 Sherlock_Holmes
pi_218502841
quote:

[..]

Wanneer je GL-PvdA stemt :P

De partij waarbij de leden wel iets geven om minderheden.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:59:32 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het morele kompas bij VVDers is gewoon helemaal stuk. Daarom liegen ze ook zo vaak en daarom vindt rechts-progressieve @:nostra het zo een topprogramma.

Ook de aflevering met Jetten kende weer vele grote leugens, halve waarheden of spins.

In de laatste twee categorieën:

- Netanyahu wil gewoon de gijzelaars vrij hebben. Aldus Cobelens (mentor van Brekelmans). In werkelijkheid is dat niet zo gewoon en staat dat motief helemaal niet vast.

- Raymond Mens begon gelijk over buitenlanders toen presentator Van Groningen begon over homohaat. Rob Jetten reageerde wel redelijk. Zoals dat kabinet uit ideologische motieven heeft bezuinigd op voorlichting (zei niet dat giftenaftrek op de helling stond) en hijzelf veel over zich heen krijgt en het echt niet allemaal niet-Europeanen zijn.

- Gelukkig zei Jetten duidelijk dat hij absoluut geen fan van Trump is (een paar anderen duidelijk wel of half-half met wat sympathie).
Er is ook een aflevering met Jetten geweest? Wanneer was die, dan kijk ik die straks in de trein ook nog even terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218502862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht. Welke politicus ziet graag meer van dergelijke door etnische profilering gedreven klopjachten?
Dat verneem ik graag uit diens mond of schrift.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 14 augustus 2025 @ 15:01:23 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218502875
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 15:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat verneem ik graag uit diens mond of schrift.
Je wilt dat ik de tweet nogmaals plaats?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 14 augustus 2025 @ 15:02:56 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218502886
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:55 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Graaf Sander Schimmelpenninck van D66. Sociologisch zou ik hem kwalificeren als representant van de adelijke Renaissance onder Rutte.
Hem iets adelijks toedichten is een belediging voor de adelijke stand.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218502913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wanneer je GL-PvdA stemt :P

De partij waarbij de leden wel iets geven om minderheden.
Dat klopt, en ze houden zelfs rekening met minderheidsstandpunten.

Ook bij Israel.

Alle drie de klassieke partijen deden dit vroeger trouwens. Probeerden ze.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218502919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is ook een aflevering met Jetten geweest? Wanneer was die, dan kijk ik die straks in de trein ook nog even terug.
25 juli.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 15:08:49 #214
330914 Sherlock_Holmes
pi_218502929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat klopt, en ze houden zelfs rekening met minderheidsstandpunten.

Ook bij Israel.

Alle drie de klassieke partijen deden dit vroeger trouwens. Probeerden ze.
Mijn sarcasme blijft te subtiel. Moet ik aan werken.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 15:14:06 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218502966
Ze moeten eigenlijk een versie van deze hit maken voor Vandaag Inside

Bekijk deze YouTube-video
pi_218503014
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:56 schreef Klopkoek het volgende:
Het morele kompas bij VVDers als Knoester is gewoon helemaal stuk. Daarom liegen ze ook zo vaak en daarom vindt rechts-progressieve @nostra het zo een topprogramma.
Het VP of VI/OZ? Het VP maakt eindelijk een duidelijke afslag, maar het mankeert wel wat aan de toonzetting en de sociale rechtvaardiging. Zowel electoraal als vanuit de liberale ethiek is dat niet goed te begrijpen. Daarom amenderen we als TN ook nogal wat, maar de timing is niet echt handig (of juist wel vanuit de partij gezien).

Qua televisie is het prima hoor, op Van Gelder na dan misschien. Van Ek, Van Groningen, Mens, Coblens, Boekesteijn, Knoester, beetje gevoelig doen met Duk, zeer vermakelijk.
pi_218503147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die neiging is jouw fantasie en met deze relachtige generalisaties ontwricht je topics.
pi_218503278
Nou ja, bij mensen die anno 2025 nog uit het niets opeens op het Fok forum komen bijdragen met een account die onlangs geregistreerd is die veelal one-liners spuien zonder enige onderbouwing ga je toch al snel denken aan relklonen puur vanwege het gedrag, nog afgezien van de inhoud.

Helaas is de tijd van de uitgebreide, inhoudelijke discussies met betogen waarin stellingen werden onderbouwd met argumenten, cijfers en (fatsoenlijke) bronnen al wel een tijdje grotendeels voorbij in NWS en POL.

Volgens mij wordt iemand als nostra die misschien ook niet netjes binnen de vermeende 'consensus' valt hier niet weggezet als relkloon of troll. In bijvoorbeeld het topic over het inzetten van de NG in Washington pik je het inhoudsloze trolletje dat daar komt rellen er echter moeiteloos uit. Geen kwestie van inhoud, gewoon een kwestie van postgedrag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218503280
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 15:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Het VP of VI/OZ? Het VP maakt eindelijk een duidelijke afslag
Ja, een afslag naar militairen door de straten, voorsorteren op gedwongen remigratie, stoppen met staken, straffen zonder rechters en nog meer leuke speeltjes.

En wat is het vertrekpunt? Nou dit dus (van 2023, 2019).

Dat is het vertrekpunt, en de VVD holt nu van de aarde af met hun "duidelijke afslag".

quote:
maar het mankeert wel wat aan de toonzetting en de sociale rechtvaardiging. Zowel electoraal als vanuit de liberale ethiek is dat niet goed te begrijpen.
Ah ja. Het is de toon. We doen eerst gekke rechtse reactionaire dingen - de buit stelen, anderen eronder houden - en nemen daarna mee of we het nog met goed fatsoen als 'liberaal' kunnen verkopen. Dat is de VVD.

quote:
Daarom amenderen we als TN ook nogal wat, maar de timing is niet echt handig (of juist wel vanuit de partij gezien).
https://en.wikipedia.org/wiki/Motte-and-bailey_fallacy

quote:
Qua televisie is het prima hoor, op Van Gelder na dan misschien. Van Ek, Van Groningen, Mens, Coblens, Boekesteijn, Knoester, beetje gevoelig doen met Duk, zeer vermakelijk.
"Duk heeft meestal gelijk", zei jij serieus. Met progressief heeft dat natuurlijk niks meer te maken.

De enige twee normale in dat rijtje zijn Ek en Boekesteijn.

De rest uit het rijtje kent geen enkele schaamte, met een hoog xenofoob gehalte.

Knoester is meestal de meeloper in het gezelschap, het vleesgeworden bystander effect.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218503292
quote:

[..]

Op zich wel een aardige term om in te gaan tegen de laatste coalitie.
pi_218503297
Boekestijn geldt sinds zijn akkefietje bij DWDD natuurlijk wel als een visionair. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218503360
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, een afslag naar militairen door de straten, voorsorteren op gedwongen remigratie, stoppen met staken, straffen zonder rechters en nog meer leuke speeltjes.

En wat is het vertrekpunt? Nou dit dus (van 2023, 2019).
Een zwak achtje, nauwelijks genoeg voor een gewoon cum laude. En ze hadden op de ineens-omgedraaide verticale as natuurlijk de FDP moeten volgen. Wellicht heeft Otto Fricke nog tijd over nu die de kiesdrempel niet gehaald hebben, spreekt perfect Nederlands.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Duk heeft meestal gelijk", zei jij serieus. Met progressief heeft dat natuurlijk niks meer te maken.
Dat klopt, maar hij zit daar dan ook maar voor één thema. Of twee eigenlijk, als je Israël meerekent. Rusland is alweer water under the bridge.

quote:
De enige twee normale in dat rijtje zijn Ek en Boekesteijn.

De rest uit het rijtje kent geen enkele schaamte, met een hoog xenofoob gehalte.

Knoester is meestal de meeloper in het gezelschap, het vleesgeworden bystander effect.
Je kijkt het wel bijzonder vaak voor iemand die het programma veracht.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 16:25:22 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218503415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is nogal een beschuldiging: er is dus een politieke partij die wil dat er gejaagd gaat worden op mensen puur vanwege donkere huidskleur.

Waar kan ik dat vinden
Kom op he. Heb je dit echt niet gevolgd?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 14 augustus 2025 @ 16:28:02 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218503434
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:04 schreef Monolith het volgende:
Boekestijn geldt sinds zijn akkefietje bij DWDD natuurlijk wel als een visionair. :P
Tja, wat is visie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218503441
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:25 schreef Falco het volgende:

[..]
Kom op he. Heb je dit echt niet gevolgd?
Hij speelt bewust dommetje.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 16:33:14 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218503459
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij speelt bewust dommetje.
Een beetje vast in de groef dat PVV-kiezers allemaal super zielig en hulpeloos zijn en er niks aan kunnen doen, want andere partijen verkondigen niet zijn eigen agenda. En wij ons daar schuldig over zouden moeten voelen ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 14-08-2025 17:13:30 ]
pi_218503512
quote:

[ x ]

Jouw post staat letterlijk tussen de reacties. Wat de vraag opwerpt of jij achter dat account zit :P ?
pi_218503518
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Een zwak achtje, nauwelijks genoeg voor een gewoon cum laude. En ze hadden op de ineens-omgedraaide verticale as natuurlijk de FDP moeten volgen. Wellicht heeft Otto Fricke nog tijd over nu die de kiesdrempel niet gehaald hebben, spreekt perfect Nederlands.
FDP is óók zo een centrum-rechtse partij - ooit stonden ze links van het CDU - dat het spoor bijster raakte. Ze papten aan met Elon Musk en dweepten continu met de autoritaire Milei. "Mehr Milei oder Musk wagen."

Ze zijn bovendien duidelijk in stapjes steeds conservatiever geworden.

twitter

twitter

Hier nog een heel fraaie (nog van voor corona, maar na Dijkhoff zijn document)

Hier stond de VVD tussen de CDU/CSU en Republikeinen in. PVV staat uiterst rechts. Wanneer je dan een "duidelijke afslag" neemt, tsja.

Dat je het inhoudelijk met PVV kan vinden en alleen onbetrouwbaarheid als reden noemt...

quote:
Nee, ik kijk zelden. Vaak alleen achteraf, als ik het al doe. Ik lees samenvattingen/recensies in de krant en zie stukjes op social media. Familie en kennissen hebben het soms op staan. Knoester valt op door zijn laffe meelopen.

Er kijken een miljoen mensen naar in het hoogseizoen (voor teevee) dus negeren kan je het niet.

De VVD is een kongsi van 20000 leden dat Nederland hun wil oplegt en dan onderling de buit verdeeld. Even het land afzoeken wat ze nu weer kunnen vermarkten. Bij de BusinessClub schieten we de leiding aan... we hebben nog wel een pandje te huur voor asielzoekers... ooit voor een dubbeltje van het Rijk onderhands verkregen, nu gaan we cashen.

Jaar na jaar de meest corrupte partij sinds 1980; ook als ze niet regeren of de grootste zijn, trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218503520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jouw post staat letterlijk tussen de reacties. Wat de vraag opwerpt of jij achter dat account zit :P ?
Gelukkig kan je reacties alleen lezen als je geregistreerd bent en blijf ik er van verschoond.
pi_218503532
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Duh.

Ik hoef daar verder ook niet geheimzinnig over te doen. Zowel op X als FOK! post ik niks waarvoor ik me hoef te schamen.
pi_218503537
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens in een ver verleden een halve column van hem gelezen in de VK, maar het getier, gescheld, en gekanker op van alles en nog wat is niet te harden. Hij scheldt meer in één column dan een gemiddelde Limburgse shage rokende Henk in beschonken toestand.

Wat een kneus is dat zeg.
Nou, zijn we het toch nog een keer eens. Ik snap niet dat een kwaliteitskrant als de VK figuren als deze hautaine eikel of een beroepshuilstruik als Asha ten Broeke een podium geeft.
pi_218503542
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Duh.

Ik hoef daar verder ook niet geheimzinnig over te doen. Zowel op X als FOK! post ik niks waarvoor ik me hoef te schamen.
O ik wist dat niet. Boeit me verder ook niet.
pi_218503560
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 15:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Het VP of VI/OZ? Het VP maakt eindelijk een duidelijke afslag, maar het mankeert wel wat aan de toonzetting en de sociale rechtvaardiging. Zowel electoraal als vanuit de liberale ethiek is dat niet goed te begrijpen. Daarom amenderen we als TN ook nogal wat, maar de timing is niet echt handig (of juist wel vanuit de partij gezien).

Jullie verdienen wel bloemen dat jullie nog zo ijzerenheinig doorgaan want deze verkiezing lijkt me voor de VVD een verloren zaak.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 16:54:32 #234
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218503574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja, wat is visie?
Iets met een bezoekje aan een opticien, toch?
pi_218503658
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou, zijn we het toch nog een keer eens. Ik snap niet dat een kwaliteitskrant als de VK figuren als deze hautaine eikel of een beroepshuilstruik als Asha ten Broeke een podium geeft.
Het is een columnist, dus hij zet dingen zwaar aan.

Ik vind Schimmelpenninck wel goed. Hautain is hij juist niet want hij reflecteert heel goed op zijn afkomst en weet goed dat hij voor 90% een verzamelaar is van wat anderen hebben bedacht.

Met sommige dingen ben ik het totaal oneens, daar niet van, maar overduidelijk iemand die wel een moreel kompas heeft, oprecht de waarheid probeert te vinden, en daarnaar handelt.

Overigens vergt het wel enige durf wat hij doet. Dat hij heeft moeten rennen in Nederland, in het donker, of een baksteen door de ramen kreeg is niet gelogen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:09:14 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218503679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jullie verdienen wel bloemen dat jullie nog zo ijzerenheinig doorgaan want deze verkiezing lijkt me voor de VVD een verloren zaak.
Ik vraag me af of Dilan na terugkomst van haar geheime reis nog fractievoorzitter is. Best kans dat haar te verstaan is gegeven dat haar houdbaarheidsdatum reeds enige tijd geleden overschreden is en de maden uit haar neusgaten aan het kruipen zijn. Dat ze bij terugkomst van haar 'reis' haar afscheid aankondigt en dan blijkt de nieuwe lijsttrekker al klaar te staan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:12:33 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218503705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Haal dat kwaliteitskrant woordje maar weg.
In NL hebben wij niet echt kwaliteitskranten.

Ik lees met vermaak en instemming de Telegraaf. Maar echte diepgang zit er niet in. Hooguit de podcast van Duk.
Vladimir Putin
pi_218503719
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
FD.
pi_218503720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een columnist, dus hij zet dingen zwaar aan.

Ik vind Schimmelpenninck wel goed. Hautain is hij juist niet want hij reflecteert heel goed op zijn afkomst en weet goed dat hij voor 90% een verzamelaar is van wat anderen hebben bedacht.

Met sommige dingen ben ik het totaal oneens, daar niet van, maar overduidelijk iemand die wel een moreel kompas heeft, oprecht de waarheid probeert te vinden, en daarnaar handelt.

Overigens vergt het wel enige durf wat hij doet. Dat hij heeft moeten rennen in Nederland, in het donker, of een baksteen door de ramen kreeg is niet gelogen.
Ja, Schimmelpenninck gaat er vaak met de beuk in, maar persoonlijk kan ik dat wel waarderen.

Het probleem is namelijk dat domrechts alles en iedereen met de grond gelijk maakt en daarbij de botte bijl hanteert. Van politici zoals Wilders en Van der Plas tot het legertje Telegraaf-columnisten en 'opiniemakers' en gespuis zoals Jan Dijkgraaf, Bart Schut en Bart Nijman.

In plaats van de high ground te nemen, zoals (links-)liberaal meestal doet, betaalt Schimmelpenninck ze met gelijke munt terug. Hulde.

En zijn kijk op belastinghervorming (hij is onder meer fel pleitbezorger van een hogere erftaks) sluit naadloos aan op mijn denken.
pi_218503746
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:43 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Conclusie: je roept maar wat met 'jacht op donkere mensen.'

Extremistisch-GroenLinks ten voeten uit.
Ik kan me goed voorstellen dat er binnen de fusieclub PvdA/ GL toenemende zorgen zijn over de influx van radicale achterban.
Ben jij nou (radicaal) links, rechts of gewoon boos op iedereen?
pi_218503747
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vraag me af of Dilan na terugkomst van haar geheime reis nog fractievoorzitter is. Best kans dat haar te verstaan is gegeven dat haar houdbaarheidsdatum reeds enige tijd geleden overschreden is en de maden uit haar neusgaten aan het kruipen zijn. Dat ze bij terugkomst van haar 'reis' haar afscheid aankondigt en dan blijkt de nieuwe lijsttrekker al klaar te staan.
Zou verschrikkelijk zijn als je dezelfde inhoud krijgt ("militairen in de straten") maar dan in een beschaafd en beter verkocht jasje. Ik zou eerlijk waar nog liever PVV stemmen. Laat het dan maar duidelijk zijn.

Nog over dit onderstaande plaatje, de VVD is het bolletje direct onder Rassemblement National (National Rally), op gelijke afstand van CDU en Republikeinen.

Met een "duidelijke afslag" is het makkelijk in te vullen in welke groep je dan terecht komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:20:10 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218503767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, Schimmelpenninck gaat er vaak met de beuk in, maar persoonlijk kan ik dat wel waarderen.

Het probleem is namelijk dat domrechts alles en iedereen met de grond gelijk maakt en daarbij de botte bijl hanteert. Van politici zoals Wilders en Van der Plas tot het legertje Telegraaf-columnisten en 'opiniemakers' en gespuis zoals Jan Dijkgraaf, Bart Schut en Bart Nijman.

In plaats van de high ground te nemen, zoals (links-)liberaal meestal doet, betaalt Schimmelpenninck ze met gelijke munt terug. Hulde.

En zijn kijk op belastinghervorming (hij is onder meer fel pleitbezorger van een hogere erftaks) sluit naadloos aan op mijn denken.
Schimmelpennick is niks anders dan een Henk Bres maar dan met een andere kleur.
Vladimir Putin
pi_218503793
quote:

[..]
Nou ja, het werd al lang eens tijd dat de VVD kleur ging bekennen, dus dan maar op de harde manier. Dat eeuwige gelul over een "brede volkspartij" is natuurlijk onzin - of nou ja, een ten tijde van Wiegel begrijpelijke insteek binnen het toenmalige spectrum. Je kan niet LiberaalGroen en KlassiekLiberaal en middenpartij en voor de gewone man en voor het grootkapitaal en met een Manifest dat linea recta indruist tegen het VP in de hand lopen en tegen de radicaal-links PvdAGL zijn en tegen samenwerking met Wilders én dan nog verwachten dat de kiezer daar chocola van kan maken.
pi_218503807
Rutte had nog genoeg inzicht om dat een beetje voor elkaar te krijgen zodat je nooit om hem heen kon, maar daarbij heeft hij de partij wel zo verwatert dat er eigenlijk nauwelijks nog een reden is om te bestaan. Yesligoz kan helemaal niets.
pi_218503808
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het werd al lang eens tijd dat de VVD kleur ging bekennen, dus dan maar op de harde manier. Dat eeuwige gelul over een "brede volkspartij" is natuurlijk onzin - of nou ja, een ten tijde van Wiegel begrijpelijke insteek binnen het toenmalige spectrum. Je kan niet LiberaalGroen en KlassiekLiberaal en middenpartij en voor de gewone man en voor het grootkapitaal en met een Manifest dat linea recta indruist tegen het VP in de hand lopen en tegen de radicaal-links PvdAGL zijn en tegen samenwerking met Wilders én dan nog verwachten dat de kiezer daar chocola van kan maken.
ls je het zo allemaal opsomt, is het wel echt een drame, he? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218503861
quote:

[..]

Ik lees met vermaak en instemming de Telegraaf. Maar echte diepgang zit er niet in. Hooguit de podcast van Duk.
Ah, Wierd Duk.

De 'senior journalist' die het land doortrekt, op zoek naar mensen om zijn eigen denkbeelden te vertolken, die hij vervolgens kritiekloos laat leeglopen. Super.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:32:18 #247
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218503873
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, Wierd Duk.

De 'senior journalist' die het land doortrekt, op zoek naar mensen om zijn eigen denkbeelden te vertolken, die hij vervolgens kritiekloos laat leeglopen. Super.
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant als journalist merk ik.
Ik zei nergens dat ik Duk geweldig vind.
Vladimir Putin
pi_218503904
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Ken je vijanden. :P Ik moet er zelf niet aan denken. Ook Tweede Kamer debatten kijk ik niet. Ik ga me vreselijk zitten ergeren.
pi_218503912
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant als journalist merk ik.
Ik zei nergens dat ik Duk geweldig vind.
Ik geef slechts commentaar op Duk, naar wie jij blijkbaar graag luistert. Ik claim nergens dat jij hem 'geweldig' vindt.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:37:49 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218503929
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik geef slechts commentaar op Duk, naar wie jij blijkbaar graag luistert. Ik claim nergens dat jij hem 'geweldig' vindt.
Succes met Asha van de Broek.
Vladimir Putin
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:38:31 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218503938
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zou verschrikkelijk zijn als je dezelfde inhoud krijgt ("militairen in de straten") maar dan in een beschaafd en beter verkocht jasje. Ik zou eerlijk waar nog liever PVV stemmen. Laat het dan maar duidelijk zijn.

Nog over dit onderstaande plaatje, de VVD is het bolletje direct onder Rassemblement National (National Rally), op gelijke afstand van CDU en Republikeinen.

[ afbeelding ]

Met een "duidelijke afslag" is het makkelijk in te vullen in welke groep je dan terecht komt.
Lekker tussen FPÖ, RN, UKIP en VB in dus. En PVV valt bijna van het spectrum af. Dat zegt ook veel over wat een gigantisch rechts-conservatief land Nederland geworden is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218503939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
Rutte had nog genoeg inzicht om dat een beetje voor elkaar te krijgen zodat je nooit om hem heen kon, maar daarbij heeft hij de partij wel zo verwatert dat er eigenlijk nauwelijks nog een reden is om te bestaan. Yesligoz kan helemaal niets.
Het lastige voor de VVD is wel dat de methode-Rutte de enige manier is waarop ze een brede volkspartij kunnen zijn.
Terugkeren naar hun liberale wortels brengt ze op niveau FPD en in het boos doen op buitenlanders zijn de PVV e.d. gewoon veel beter.
pi_218503942
quote:
J&V was wel een beetje haar max ja.
pi_218503956
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Schimmelpennick is niks anders dan een Henk Bres maar dan met een andere kleur.
Om te beginnen heeft Schimmelpenninck zichzelf weleens gecorrigeerd. Zoals over de jeugd van Van Haga (Van Haga maakte geen bezwaar tegen het oorspronkelijke verhaal omdat de werkelijkheid voor hem niet perse fraaier in elkaar steekt).

Henk Bres doet dat nooit. Henk Bres was tevens een volksvertegenwoordiger en politicus (voor de PVV), en in het publieke debat veel meer dan een columnist.

Ja, echt vergelijkbaar met Schimmelpenninck. Echt van hetzelfde niveau.

Gert Jan Mulder was nog niet smerig genoeg voor hem. Deze vent.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218503984
quote:

[..]

Ik snap je je heil als kansloze aandachtsjunk elders moet zoeken nu het Oekraïne-topic dicht is maar een gratis tip namens mij: als je je getroll iets geloofwaardiger over wil laten komen dan moet je zinnen als de dichtgedrukte achterwege laten. Het ligt er nu allemaal net iets te dik bovenop.
pi_218503985
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Succes met Asha van de Broek.
Ik heb inderdaad een abbo op de VK. Maar Asha vind ik niet heel boeiend.
pi_218504016
quote:

[..]
Het is een beetje stuiptrekken...
pi_218504021
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, Wierd Duk.

Vandaag zag ik de verandering in Duk zijn bio voorbij komen. 'Senior journalist' is veranderd in 'opiniemaker'. Sommigen hebben dit scherp gezien.

Helaas nemen veel Nederlanders dat 'opiniemaker' niet al te letterlijk. 'Feitenmaker'...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218504039
quote:

[..]

Doe dan nog de Nieuwe Wereld ofzo. In de tijd van Van Liempt en Mujagic that is.
pi_218504046
quote:

[..]

Ik vind het FD wel ok anders. Koop meestal de zaterdageditie. Telegraaf lezen vind ik landverraad.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:51:47 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218504068
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Doe dan nog de Nieuwe Wereld ofzo. In de tijd van Van Liempt en Mujagic that is.
Zeker. Ik kijk ook DNW.
Was laatste ook naar het zomerfestival geweest. Daar Duk een hand gegeven.
Heeft leuke dochter trouwens :9
Vladimir Putin
pi_218504085
quote:

[..]
Wel over migratie en door dit soort figuren werd de tegenstem bij de migratiewetten ook al als de ondergang van Bontenbal gezien. Hij legde het netjes uit en steeg rustig verder in de peilingen.

Net als het uitsluiten van de PVV, waar zijn achterban hem in overgrote meerderheid in steunt.

Het punt is niet de inhoud maar de stijl. Zijn kiezers zijn klaar met de ruzie en hoe harder de aanvallen hoe beter het hem vergaat.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 17:55:44 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218504088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik vind het FD wel ok anders. Koop meestal de zaterdageditie. Telegraaf lezen vind ik landverraad.
Volkskrant, Trouw en NRC zijn ook prima kranten, VN en De Groene hebben regelmatig interessante artikelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218504101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lekker tussen FPÖ, RN, UKIP en VB in dus. En PVV valt bijna van het spectrum af. Dat zegt ook veel over wat een gigantisch rechts-conservatief land Nederland geworden is.
CDA en VVD hebben al dan niet opzettelijk het rechtsextremisme flink wat water gegeven. Twee decennia van angst over islam maar ondertussen...

Zie dit nu weer:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oductieweek-a4902981

Dit kan toch niet? Salafisme wordt hard tegen op getreden en dit kan zomaar.

Holocaustontkenning komt daar ook voorbij gefietst. Dat is strafbaar. Genocideontkenning is een misdrijf.

Blijkbaar moet je een moslim zijn voordat je daarvan wat merkt.

P.S. Van Weel mag nooit meer minister worden. Cynische elite.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218504110
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volkskrant, Trouw en NRC zijn ook prima kranten, VN en De Groene hebben regelmatig interessante artikelen.
NRC lees ik ook wel. Volkskrant wel eens een proefabonnement op gehad, maar iets teveel boekrecensies vind ik.
pi_218504111
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zeker. Ik kijk ook DNW.
Was laatste ook naar het zomerfestival geweest. Daar Duk een hand gegeven.
Heeft leuke dochter trouwens :9
Zita is heel leuk ja.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:00:17 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218504122
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
CDA en VVD hebben al dan niet opzettelijk het rechtsextremisme flink wat water gegeven. Twee decennia van angst over islam maar ondertussen...

Zie dit nu weer:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oductieweek-a4902981

Dit kan toch niet? Salafisme wordt hard tegen op getreden en dit kan zomaar.

Holocaustontkenning komt daar ook voorbij gefietst. Dat is strafbaar. Genocideontkenning is een misdrijf.

Blijkbaar moet je een moslim zijn voordat je daarvan wat merkt.

P.S. Van Weel mag nooit meer minister worden. Cynische elite.
Van Weel had ook bijzonder veel moeite om (als MinJus nota bene) uit zijn strot te krijgen dat burgers niet zomaar voor douane mogen spelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218504134
quote:
De partij was op een bepaald moment dan ook volledig om de persoon Rutte heen gebouwd, met als treurig dieptepunt een campagne gebaseerd op een bordkartonnen Rutte en interviews met kiezers die de loftrompet over hem staken. Eigenlijk is het verwaterd tot een soort big tent zonder duidelijk gezicht. Gewoon een soort grabbelton met van alles wat om maar zo veel mogelijk kiezers te trekken.

En toen ging het stemmenkanon wat anders doen.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:02:27 #269
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218504135
quote:
89s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Zita is heel leuk ja.
JIj was daar ook 4 juli?
Vladimir Putin
pi_218504146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
NRC lees ik ook wel. Volkskrant wel eens een proefabonnement op gehad, maar iets teveel boekrecensies vind ik.
Heb een abonnement op beide (en de lokale krant, dat digitale abonnement is even duur als dat op de VK ;) ).
Op zich voldoende boeiende artikelen (behalve eerlijk gezegd bij de lokale) en ook fijn om onafhankelijke journalistiek te steunen.
pi_218504151
quote:

[..]
Zita is heel leuk ja.
De combi voor- en achternaam blijft bijzonder in dat gezin :+.
pi_218504153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je naar dit schema kijkt dan is in verhouding tot de PVV zelfs Marine Le Pen nog gematigd.

En die wordt ook door de helft van de bevolking uitgekotst.
pi_218504165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De partij was op een bepaald moment dan ook volledig om de persoon Rutte heen gebouwd, met als treurig dieptepunt een campagne gebaseerd op een bordkartonnen Rutte en interviews met kiezers die de loftrompet over hem staken. Eigenlijk is het verwaterd tot een soort big tent zonder duidelijk gezicht. Gewoon een soort grabbelton met van alles wat om maar zo veel mogelijk kiezers te trekken.

En toen ging het stemmenkanon wat anders doen.
In die zin sluit het ook wel weer aardig aan bij al die andere partijen die primair draaien om hun kopman of -vrouw…
pi_218504174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je naar dit schema kijkt dan is in verhouding tot de PVV zelfs Marine Le Pen nog gematigd.

Maar krijgt ook best brede steun en lijkt haar partij wel een beetje te matigen…
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:11:47 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218504197
Marine LePen is inderdaad best gematigd (al heeft het RN ook nog steeds wel een extreme, Evolaanse vleugel) en van alle Europese extreemrechtse partijen is RN wel het meest competent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218504216
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De combi voor- en achternaam blijft bijzonder in dat gezin :+.
Ook wel Zemfira. Met photoshoots uit Palestina.
pi_218504221
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar krijgt ook best brede steun en lijkt haar partij wel een beetje te matigen…
Dit is gewoon de categorie Milders. Je past je toon wat aan zodat de zaak salonfähig wordt en de gevestigde orde je misschien niet langer uitsluit.

Ok vooruit, ze zeggen het daar natuurlijk met een klein accent. “Mildèèèèrrrr”.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste Fransen die ik spreek hebben zoiets van maak haar burgemeester van Martinique ofzo dan zijn wij er hier van verlost.
pi_218504229
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
JIj was daar ook 4 juli?
Nee, toen zat ik in Marrakech. Uitdaging om daar te autorijden. Veel Marokkanen ook viel me op.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:17:29 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218504253
quote:

[..]
Zita is heel leuk ja.
Je kunt van Duk zeggen wat je wilt maar niet dat hij lelijk is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218504267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:11 schreef -XOR- het volgende:
Marine LePen is inderdaad best gematigd (al heeft het RN ook nog steeds wel een extreme, Evolaanse vleugel) en van alle Europese extreemrechtse partijen is RN wel het meest competent.
Le Pen is een wolf in schaapskleren en die Bardella is een nog grotere engnek.

Maar dat hebben de meeste Fransen ook wel in de gaten en de kans dat ze ooit president wordt is - gelukkig- nihil. Zelfs een impopulaire figuur als Macron wist de verkiezing uiteindelijk vrij eenvoudig te winnen.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:54 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218504282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar dat hebben de meeste Fransen ook wel in de gaten en de kans dat ze ooit president wordt is - gelukkig- nihil. Zelfs een impopulaire figuur als Macron wist de verkiezing uiteindelijk vrij eenvoudig te winnen.
Macron is de beste president die Frankrijk zou kunnen hebben maar daar komen de Fransoosjes over 30 jaar pas achter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218504305
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het werd al lang eens tijd dat de VVD kleur ging bekennen, dus dan maar op de harde manier.
Wat dan vervolgens weer gemaskeerd gaat worden met "andere toon", een andere leider, wat liberale versierselen, en wat amendementen...

Het blijft ellendig. Het blijft een ruk naar MAGA.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218504351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:11 schreef -XOR- het volgende:
Ten opzichte van PVV en FvD is RN inderdaad gematigder, maar dat zegt vooral iets over PVV. Het is moeilijk hier in honderd woorden de juiste omschrijving voor te vinden zonder RN te laten lijken als een normaal conservatieve partij zoals CDU.

Laat ik het zo zeggen, op plekken waar RN bestuurt kun je gewoon een moskee openen. Met minder gedoe dan in het Westland.

Daar ga ik al... lijkt opeens normaal en 'zo heet wordt de soep niet gegeten'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218504388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Macron is de beste president die Frankrijk zou kunnen hebben maar daar komen de Fransoosjes over 30 jaar pas achter.
Franse presidenten zijn altijd impopulair tijdens hun ambtstermijn. Renaissance is niet mijn partij maar Macron is nog steeds de wereld beter dan schuinsmarcheerders als Chirac en Hollande.
pi_218504415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

PVV gaat nog wel onderuit. Hij gaat namelijk steeds een stapje verder en dat houdt een keer op. Wordt 'ie aan de schandpaal genageld of misschien zelfs vervolgd.
pi_218504426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Le Pen is uitgeschakeld toch laatst ivm corruptie?
pi_218504517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Le Pen is uitgeschakeld toch laatst ivm corruptie?
Jazeker. En uiteraard werd daar ook direct met de politiek proces-kaart gezwaaid. Het is overal hetzelfde playbook.
pi_218504545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jazeker. En uiteraard werd daar ook direct met de politiek proces-kaart gezwaaid. Het is overal hetzelfde playbook.
Le Pen heeft voorheen nota bene zelf uitspraken gedaan wat te doen met corrupte politici. Ze is gewoon af.
pi_218504551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen, op plekken waar RN bestuurt kun je gewoon een moskee openen.
Dit heeft ook te maken met de secularisatie die in Frankrijk, al sinds de revolutie, veel verder is doorgevoerd dan wat hier gebruikelijk is (laïcité). En wat door het gros van de Fransen, ook het deel dat wel praktiserend katholiek is, als heilig (no pun) wordt beschouwd.
pi_218504638
https://docs.google.com/s(...)ml?gid=0&single=true

Gelukkig is er iemand die bijhoudt wat voor geteisem er tussen de fanschare van Geert zit.
pi_218505026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Politici hoeven alleen maar een radicaal geluid te laten horen en aan te geven dat de politie niet competent is. De burgerwacht vult de vrijheid zelf wel in. Een citaat:

"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".

Een al niet te voorzichtig opzetje tot de creatie van ICE-achtige bendes.

Bron: NRC
pi_218505642
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:29 schreef Beathoven het volgende:
Klopt helemaal. Er is al een plan om 'overlastgevende' migranten zonder pardon en toetsing op te sluiten. Duimpje omhoog van Van Weel voor de burgermilities, corpsmeisje Michon is nu echt helemaal stil. De VVD van nostra verwordt tot het absolute kwaad.

Doneer een ton aan de VVD, verdien miljoenen.

https://eenvandaag.avrotr(...)ing-er-in-mee-147461
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218505681
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Politici hoeven alleen maar een radicaal geluid te laten horen en aan te geven dat de politie niet competent is. De burgerwacht vult de vrijheid zelf wel in. Een citaat:

"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".

Bron: NRC
Er zitten zes idioten met een bierbuik en gele hesjes met een zaklamp te zwaaien, overdrijf toch niet zo schromelijk.
pi_218505710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit heeft ook te maken met de secularisatie die in Frankrijk, al sinds de revolutie, veel verder is doorgevoerd dan wat hier gebruikelijk is (laïcité). En wat door het gros van de Fransen, ook het deel dat wel praktiserend katholiek is, als heilig (no pun) wordt beschouwd.
Mja, kan twee kanten op werken lijkt me.

Dat rechts-radicalen een bepaalde uitleg en verdraaiing aan laicite geven (vermenging van publiek en priveleven) en juist heel panisch reageren bij een moskee in de gemeente.

Ikzelf ben wel voor een consequent laicite. In ieder geval voor een duidelijke lijn en meta-principes.

Deze ontbreken in Nederland waardoor 'geen hoofddoek voor BOA' iets heel willekeurigs krijgt (christelijk gebed in de raadzaal of voor aanvang collegevergadering doen we wel). Met een groot CDA blijft het utopie. De meeste ontwikkelde landen houden hun verkiezingen op zondag.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218505760
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zitten zes idioten met een bierbuik en gele hesjes met een zaklamp te zwaaien, overdrijf toch niet zo schromelijk.
Er is een rondreizend relcircus van een paar honderd man dat bij elk AZC besluit gaat stangen. Gemeenteraden belagen, soms met succes. 'Lokale bezorgde bewoners' met Hitlergroeten en Prinsenvlaggen. Aangemoedigd door Wilders.

Oh wat is XR hater Michon dan toch stil...
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:38:04 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218505876
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Het aantal vind ik eigenlijk minder interessant dan het feit dat de regering dit min of meer okay vindt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218505952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het aantal vind ik eigenlijk minder interessant dan het feit dat de regering dit min of meer okay vindt.
Dat is inderdaad het grootste punt..
pi_218506020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze waren ook nog de grens met Duitsland over geweest. Wat had ik graag gezien dat ze van de polizei met de lat hadden gekregen.
pi_218506681
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het grootste punt..
Morele kompas van VVD is helemaal stuk, deel zoveel.

Mooi inkijkje trouwens wat er gaat gebeuren bij libertarische experimenten en mentaliteit. Niks "non-agressie principe".
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218506859
Wilders wilde graag meedoen met het stalken van mensen aan de grens, althans dat tweette hij. Of hij deed hij waco
Hij bedoelde die bende met die leider die zei "Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt"
Nu zoek ik asiel in dit land waar ik geboren en getogen ben. Die buitenwereld is mij vreemd, niet Nederlands..ik ben er niet geworteld.
Ik ben ook een van die 'donkere mensen, of iets wat erop lijkt'
Als die white nationalisten rondhangen bij deze grens, dan zal ik maar niet daar wandelen
pi_218506865
Op slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')