abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:52:06 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498221
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218498238
Dat vage gedoe over blank en modaal, doe ff normaal joh. Ga nog harder op kleur oordelen, ik dacht dat we voorbij dat trieste punt waren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218498240
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:50 schreef agter het volgende:

[..]
Helaas voor jou werkt de wereld wel zo.
Jij hebt ook meer gevoel bij je kinderen of partner dan bij iemand onbekend.
En een Amerika denkt ook eerst aan de Amerikanen. Zo draait de wereld.

Ik kan dus heel goed begrijpen dat het voor bijv Nederlandse moslims zeer pijnlijk is wat hun geloofsgenoten aangedaan wordt in Gaza.
En daarmee zeg ik niet dat de gijzelaars onbelangrijk zijn.
Kinderen en partner, correct.

Hoe bekend is José uit Panama voor mij, en waarom zou ik met hem meer solidariteit voelen wegens een katholiek doopsel dan voor iemand anders?

Hij verdient mijn aandacht méér omdat duizenden kilometers verderop hij ook een keer boven een doopvont heeft gehangen?

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen? Wellicht zit die gozer in een kartel of vreet allerlei rotzooi uit, geen idee, want ik kén hem niet

Sorry. Totale onzin.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-08-2025 21:59:54 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:54:09 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef ludovico het volgende:
Dat vage gedoe over blank en modaal, doe ff normaal joh. Ga nog harder op kleur oordelen, ik dacht dat we voorbij dat trieste punt waren.
Wie doet dat?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef ludovico het volgende:
'De wereld is parallel,' zegt de GroenLinkser.
Hij weet zelf óók wel dat dat niet zo is, maar de eerste klap is een daalder waard. Daarmee ‘astroturft’ hij zichzelf een weg naar de boven anderen verheven, unieke, 'vrijgevige' persoon met oom-Tom-trekken die hij meent te zijn.
Het is een geraffineerd, psychologisch spel. Machtig interessant eigenlijk.
pi_218498297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe bekend is José uit Panama voor mij, en waarom zou ik met hem meer solidariteit voelen wegens een katholiek doopsel dan voor iemand anders?

Hij verdient mijn aandacht méér omdat duizenden kilometers verderop hij ook een keer boven een doopvont heeft gehangen?

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen?

Sorry. Totale onzin.

Je kunt toch bij jezelf al nagaan dat jij ook veel meer hebt met mensen van het ene geloof dan het andere. Bijvoorbeeld dat je blijft zaniken over een 30tal gijzelaars terwijl er 2 miljoen mensen verhongerd worden en weet ik hoeveel ontheemd. Waarom zijn die 30 gijzelaars voor jou zo oneindig belangrijker dan de 2 miljoen. Oh ja omdat ze het juiste geloof aanhangen wat jou betreft.
pi_218498300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zou het niet logischer zijn als een Surinaamse hindoe die toevallig ook buurvrouw is, mij meer bekend is? Dat is ze. Al jaren. Edoch voel ik méér menselijkheid voor een verder totaal onbekend persoon in Panama omdat we met nog een paar miljard mensen hetzelfde geloof delen?

Sorry. Totale onzin.

Prima. Als dat zo werkt voor jou, fijn voor je. Voor anderen werkt dat anders.
Sommigen zijn dichter verbonden met hun dorp of provincie, anderen met hun landgenoten, en weer anderen met hun geloofsgenoten. Ik maak daar geen punt van, en kan dat prima begrijpen.
Vind dat verdeds ook niet zo spannend als jij.
Make my day!
pi_218498312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je kunt toch bij jezelf al nagaan dat jij ook veel meer hebt met mensen van het ene geloof dan het andere. Bijvoorbeeld dat je blijft zaniken over een 30tal gijzelaars terwijl er 2 miljoen mensen verhongerd worden en weet ik hoeveel ontheemd. Waarom zijn die 30 gijzelaars voor jou zo oneindig belangrijker dan de 2 miljoen. Oh ja omdat ze het juiste geloof aanhangen wat jij betreft.
Nee, aangezien ik niet Joods ben.

Klinkt misschien gek: mensenrechten gaan voor mij over mensen. Niet over hun religie, kleur, geslacht, huidskleur, politieke voorkeur of andere zaken.

Daarom zanik ik niet alleen over Netanyahu en Smotrich, maar ook over Hamas.

Misschien gaat het kwartje een keer vallen.

Verder is er geen juist geloof. Waar haal je vandaan dat dat er wel is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498343
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:59 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
'De wereld is parallel,' zegt de GroenLinkser.
Hij weet zelf óók wel dat dat niet zo is, maar de eerste klap is een daalder waard. Daarmee ‘astroturft’ hij zichzelf een weg naar de boven anderen verheven, unieke, 'vrijgevige' persoon met oom-Tom-trekken die hij meent te zijn.
Het is een geraffineerd, psychologisch spel. Machtig interessant eigenlijk.
Als je parallel bent kom je nooit bij elkaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_218498349
Deze tendens heb ik overigens al jaren terug besproken, zij het dan bij groepen als 'christenen voor Israël', bepaalde evangelicals in de Verenigde Staten en partijen als SGP.

Is daar echt voorliefde voor Israël en Joodse mensen? Of speelt daar het feit dat volgens een bepaalde bijbellezing de Joden een rol gaan spelen in de wederkomst van Christus? Ik gok het laatste, want zoals diezelfde lezing leert is het dan wel de bedoeling dat Joden zich bekeren.

Wat dat betreft: wat zou het fijn zijn als religie helemaal niet meer aan politiek gekoppeld zou zijn.

Laat staan dat we mensenrechten gaan filteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, aangezien ik niet Joods ben.

Klinkt misschien gek: mensenrechten gaan voor mij over mensen. Niet over hun religie, kleur, geslacht, huidskleur, politieke voorkeur of andere zaken.

Daarom zanik ik niet alleen over Netanyahu en Smotrich, maar ook over Hamas.

Misschien gaat het kwartje een keer vallen.

Verder is er geen juist geloof. Waar haal je vandaan dat dat er wel is?
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers. Vervolgens weer een beetje zeuren dat anderen zoveel tunnelvisie zouden hebben als jij _O-
pi_218498391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers.
Ja, dat was de vraag: welk geloof?

Overigens, ik verneem graag waar ik stel dat die rechten voor de 30 zwaarder wegen dan die van miljoenen. Laat staan dat ze 'waardiger' zijn.

Nog maar eens: mensenrechten zijn universeel.

Het vervelende punt is dat je zoals zoveel lieden die totaal geradicaliseerd zijn door dit conflict, enkel nog zwart-wit kunt denken.

Voorbeeld.......

Er wordt niet gezegd dat die 30 meer solidariteit verdienen, dat ze boven de rechten van de 2 miljoen staan, dat staat werkelijk nergens, dat is je pure fantasie.

Er wordt gezegd dat ook ZIJ solidariteit verdienen. En ik haal ze aan, omdat ze dus steevast weggelaten worden in verhalen over 'menselijkheid'. Als mijn stelregel is dat iedereen mensenrechten verdient, dan dus ook die 30.

Verder heb je niets 'betrapt', je fabriceert zelf steeds enorme verhalen waarbij je consequent gebruik maakt van valse beweringen.

De ironie is dat je zelf hier onderscheid maakt... in getallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498434
Is het niet relevanter om naar binnenlandse problemen te kijken dan Gaza?

Dingen zoals hoe we onze veilgheid vorm gaan geven?
Hoe we de stikstofproblemen gaan aanpakken?
Wat we willen met onze energieafhankelijkheid?
Hoe we de rekening eerlijk verdelen?
Wat. we een leefbare maatschappij vinden?

Gewoon wat dingetjes die mij meer boeien als wat in Gaza gebeurd, die lui snijden elkaar al duizenden jaren de strot door, dat gaan we echt niet oplossen met wat morele verongelijktheid in Nederland.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:17:24 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Ik niets, daarom verbaasde je opmerking mij zo.
Welke opmerking?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat zou jouw geloof ermee te maken hebben? Bij PvdA/GL zijn de meesten die voor Palestijnen opkomen ook geen moslim. Die maken in tegenstelling tot jij alleen geen onderscheid wie mensenrechten verdienen. Voor jou geldt duidelijk niet dat het ongeacht religie, huidskleur of geslacht is want zeker huidskleur en religie betrek je bijna overal bij. Nu ben je weer op de tour dat de mensenrechten van 30 mensen zwaarder wegen dan van 2 miljoen niet waardigen, dat strookt niet met je claims. Dat je constant die 30 aanhaalt omdat dat voor jou belangrijker is dan 2 miljoen zegt genoeg. Ook al zeg je voor de vorm elke keer als je daarop betrapt wordt dat je ook kritiek hebt op een paar Israeliers. Vervolgens weer een beetje zeuren dat anderen zoveel tunnelvisie zouden hebben als jij _O-
Ja.
Zou je niet beter daar het verschil willen maken waar je de meeste mensen goed doet. Het meeste lijden kunt verlichten.
En natuurlijk is ieder mens evenveel waard. Een gijzelaar of een Palestijns kind. Evenveel.

Maar als je moest kiezen tussen 1 miljoen mensen hun lijden verlichten of 20 mensen, dan zou ik voor die 1 miljoen gaan. En me heel rot voelen voor die 20. Maar die keuze lijkt mij moreel wel te verdedigen.

Hoe zie jij dit?
Make my day!
pi_218498541
'Deugen' is feitelijk een combinatie tussen gaslighten en moreel narcisme, maar dan geïnstitutionaliseerd en toegepast met retorische trucs. Deels afkomstig uit het cultureel marxisme.
pi_218498563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat was de vraag: welk geloof?

Overigens, ik verneem graag waar ik stel dat die rechten voor de 30 zwaarder wegen dan die van miljoenen. Laat staan dat ze 'waardiger' zijn.

Nog maar eens: mensenrechten zijn universeel.

Het vervelende punt is dat je zoals zoveel lieden die totaal geradicaliseerd zijn door dit conflict, enkel nog zwart-wit kunt denken.

Voorbeeld.......

Er wordt niet gezegd dat die 30 meer solidariteit verdienen, dat ze boven de rechten van de 2 miljoen staan, dat staat werkelijk nergens, dat is je pure fantasie.

Er wordt gezegd dat ook ZIJ solidariteit verdienen. En ik haal ze aan, omdat ze dus steevast weggelaten worden in verhalen over 'menselijkheid'. Als mijn stelregel is dat iedereen mensenrechten verdient, dan dus ook die 30.

Verder heb je niets 'betrapt', je fabriceert zelf steeds enorme verhalen waarbij je consequent gebruik maakt van valse beweringen.

De ironie is dat je zelf hier onderscheid maakt... in getallen.
Ja, zodra er aandacht is voor de 2 miljoen vindt jij dat onevenwichtig. Dat je blijft zeuren over de paar gijzelaars die Hamas heeft alsof dat een gigantisch probleem is laat wel zien hoe scheef je prioriteiten zijn. Voor de mensenrechten van die 30 is al extreem onevenredig veel aandacht. Omdat je zo compleet zwart-wit denkt zie je dat alleen niet en zeg je die mensen verdienen nog meer aandacht.

Ik maak geen onderscheid, die 30 zouden beter behandeld moeten worden. Maar waarom dat nóg meer prioriteit zou moeten hebben dan dat er letterlijk 2 miljoen mensen voor worden uitgehongerd dat zul je moeten uitleggen.

Een beetje hetzelfde idee dat als er wat aandacht is voor femicide om meteen beginnen te gaan krijsen dat het discriminerend is, dat moord op mannen door vrouwen meer aandacht nodig heeft.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:35:13 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498590
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:30 schreef Mathijsco het volgende:
'Deugen' is feitelijk een combinatie tussen gaslighten en moreel narcisme, maar dan geïnstitutionaliseerd en toegepast met retorische trucs. Deels afkomstig uit het cultureel marxisme.
Habermas en Gramsci worden weer met de haren de discussie ingetrokken door mensen die hen niet gelezen hebben zie ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:35:33 #19
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218498594
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:17 schreef zalkc het volgende:

Gewoon wat dingetjes die mij meer boeien als wat in Gaza gebeurd, die lui snijden elkaar al duizenden jaren de strot door, dat gaan we echt niet oplossen met wat morele verongelijktheid in Nederland.
Ik zou in dat geval voor GL-PvdA stemmen :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218498617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zou in dat geval voor GL-PvdA stemmen :+
Waarom?
pi_218498624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, zodra er aandacht is voor de 2 miljoen vindt jij dat onevenwichtig. Dat je blijft zeuren over de paar gijzelaars die Hamas heeft alsof dat een gigantisch probleem is laat wel zien hoe scheef je prioriteiten zijn. Voor de mensenrechten van die 30 is al extreem onevenredig veel aandacht. Omdat je zo compleet zwart-wit denkt zie je dat alleen niet en zeg je die mensen verdienen nog meer aandacht.

Ik maak geen onderscheid, die 30 zouden beter behandeld moeten worden. Maar waarom dat nóg meer prioriteit zou moeten hebben dan dat er letterlijk 2 miljoen mensen voor worden uitgehongerd dat zul je moeten uitleggen.

Een beetje hetzelfde idee dat als er wat aandacht is voor femicide om meteen beginnen te gaan krijsen dat het discriminerend is, dat moord op mannen door vrouwen meer aandacht nodig heeft.
Werkelijk niets van wat hier staat heeft ook maar iets te maken met wat ik schreef. En opnieuw woorden die je uit de lucht grijpt: onevenwichtig, onevenredig, méér aandacht.

En nog een nieuw verzinsel: nog meer prioriteit.

Niet méér, niet extra, gewoon aandacht voor die 30, aangezien dat ook mensen zijn wier rechten geschonden worden. Daar voeg jij zelf weer zaken bij.

Verder zijn je termen 'zeiken' en 'janken' nu ook niet echt helpend; kennelijk is het noemen van die 30 gewoon storend.

Feitelijk zeg ik dus niets anders dan dat mensenrechten universeel zijn, die gelden voor 30 gijzelaars, en voor 2 miljoen Palestijnen. Omdat het 'mensen'rechten zijn.

"Onevenredig veel aandacht" voor mensenrechten... tja, ieder z'n filosofie.

Als je gewoon met je zelf c.q. een zelfbedacht personage in gesprek wil, laat het me weten, dan kan ik je volgende posts overslaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:17 schreef zalkc het volgende:

Ik vrees dat decentralisering een hele hoop voor jaren gesloopt heeft. Die geest is uit de fles, en ik zie het oude vertrouwde Nederland met een solide landelijke overheid niet snel meer terugkeren. De participatiesamenleving is een faliekant mislukt experiment, en, eentje die ik in mijn meer cynische buien vooral zie als resultaat van typisch rechts wantrouwen jegens de burger: de 'frauderende' uitkeringsgenieter, de 'nep'-zieke, de werkloze, de kleinverdiener.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218498737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vrees dat decentralisering een hele hoop voor jaren gesloopt heeft. Die geest is uit de fles, en ik zie het oude vertrouwde Nederland met een solide landelijke overheid niet snel meer terugkeren.
Ik denk dat het nog wel meevalt. Wat een groter probleem is is hoe we met elkaar omgaan. De compleet gepolariseerde discussies maken meer stuk als we denken.
pi_218498793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De Israëlische gegijzelden zijn een probleem.

Hoe váák je het ook verwijderd... 🙂👍
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:01:12 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218498824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 22:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat het nog wel meevalt. Wat een groter probleem is is hoe we met elkaar omgaan. De compleet gepolariseerde discussies maken meer stuk als we denken.
Mwah, in het 'echte' leven vinden er niet zo heel veel politiek-maatschappelijke discussies plaats. Wat wel ondersneeuwt is dat het ravijnjaar met rasse schreden nadert en we nog steeds niet weten hoe we de verminderde inkomsten van gemeenten gaan stoplappen, en op middenlange termijn hebben we het probleem dat de relatief hoge energiekosten en de stroeve transitie weg van het gas en ons karige onderwijs en R&D onze internationale concurrentiepositie gaat doen verslechteren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218498865
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 22:02
Eerste lijsttrekker ChristenUnie Kars Veling (77) overleden
Deel dit artikel
Oud-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling is op 77-jarige leeftijd overleden. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Veling werd na de oprichting van de ChristenUnie de eerste politiek leider van de partij.

Veling kwam uit het onderwijs en zat al sinds 1991 in de Eerste Kamer voor het Gereformeerd Politiek Verbond (GPV). Toen die partij fuseerde met de Reformatorische Politieke Federatie (RPF) tot de ChristenUnie, werd hij aangewezen als lijsttrekker bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2002.

IJsje op zondag

Tijdens de verkiezingscampagne ontstond ophef onder de achterban van de nieuwe partij over een uitspraak van Veling. Hij had in een televisieprogramma gezegd dat mensen elkaar niet te veel de maat moesten nemen over het kopen van een ijsje op zondag. Onder meer die discussie over de zondagsbesteding leidde tot een tegenvallende verkiezingsuitslag voor de partij.

"Ik zou het nu niet anders gedaan hebben", zei hij daar later over in het Nederlands Dagblad. "Ik vind christelijke politiek en christelijke presentie in de samenleving veel belangrijker thema's dan ijsjes."

Hij was daarna nog kort fractievoorzitter in de Tweede Kamer, tot hij door het bestuur van de ChristenUnie aan de kant werd gezet. Na zijn vertrek uit de Tweede Kamer keerde hij niet terug op de kandidatenlijst voor de daaropvolgende verkiezingen in 2003. André Rouvoet volgde hem op als lijsttrekker. Veling bleef wel lid van de partij.

ProDemos

De oud-politicus werd vervolgens actief voor ProDemos, het Haagse instituut dat achter de Stemwijzer zit en rondleidingen in de Tweede Kamer geeft aan scholieren en toeristen. Van 2011 tot 2016 was hij daar directeur.

Eerder was hij tien jaar voorzitter van de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind, tegenwoordig bekend als Siriz.

"Kars Veling heeft veel betekend voor het onderwijs, de democratie, de ChristenUnie. En hij inspireerde een nieuwe generatie christenpolitici, waaronder mij, tot het allerlaatst", schrijft voormalig fractievoorzitter van de ChristenUnie Gert-Jan Segers op X.
https://nos.nl/artikel/25(...)-veling-77-overleden

Ik dacht dat hij tegenwoordig bij de Vlinderstichting zat, maar dat blijkt dus een andere Kars Veling te zijn
pi_218498903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, in het 'echte' leven vinden er niet zo heel veel politiek-maatschappelijke discussies plaats. Wat wel ondersneeuwt is dat het ravijnjaar met rasse schreden nadert en we nog steeds niet weten hoe we de verminderde inkomsten van gemeenten gaan stoplappen, en op middenlange termijn hebben we het probleem dat de relatief hoge energiekosten en de stroeve transitie weg van het gas en ons karige onderwijs en R&D onze internationale concurrentiepositie gaat doen verslechteren.
Helemaal correct, we zijn lekker druk met migratie en buitenlandse oorlogen, maar het gaat deze campagne nog niet over hoe we de echte problemen moeten gaan oplossen, voor zover we al van een campagne mogen spreken.

Als het gaat over de energietransitie hoor je hooguit wat gemorrel over de saldering en het volle stroomnetwerk, maar compleet niet hoe we het duurzaam willen oplossen. Met nog een jaartje extra salderen komen we in elk geval geen meter verder. We lopen geestelijk zover achter met wat we willen bereiken op energiegebied. Het meest visionaire beleid was van het kabinet Rutte 4, en dat is geen compliment (misschien een kleintje voor Jetten)
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:11:42 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498905
pi_218498932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Helemaal correct, we zijn lekker druk met migratie en buitenlandse oorlogen, maar het gaat deze campagne nog niet over hoe we de echte problemen moeten gaan oplossen, voor zover we al van een campagne mogen spreken.

Als het gaat over de energietransitie hoor je hooguit wat gemorrel over de saldering en het volle stroomnetwerk, maar compleet niet hoe we het duurzaam willen oplossen. Met nog een jaartje extra salderen komen we in elk geval geen meter verder. We lopen geestelijk zover achter met wat we willen bereiken op energiegebied. Het meest visionaire beleid was van het kabinet Rutte 4, en dat is geen compliment (misschien een kleintje voor Jetten)
Leefbaarheid en eerste levensbehoeften staan op het doel:
Er is een gigantisch woningtekort, er zijn enorme wachtlijsten in de zorg, en er moet wat aan indamming van migratie gebeuren.

Energietransitie is totaal secundair.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:21:01 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498941
Toen Rusland de gaskraan dicht draaide bleek die energie best wel een eerste levensbehoefte te zijn.
pi_218498973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:21 schreef Hexagon het volgende:
Toen Rusland de gaskraan dicht draaide bleek die energie best wel een eerste levensbehoefte te zijn.
Nou ja, inmiddels komt het per super milieuvriendelijke olietanker uit de VS in liquide vorm, en betalen we slechts de hoofdprijs. Dat is de prijs die je betaalt voor oorlog.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:29:17 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218498993
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:26 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Nou ja, inmiddels komt het per super milieuvriendelijke olietanker uit de VS in liquide vorm, en betalen we slechts de hoofdprijs. Dat is de prijs die je betaalt voor oorlog.
Behalve dus als je die energie zelf kan opwekken.
pi_218499009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Behalve dus als je die energie zelf kan opwekken.
Of je stopt in het vervolg met speeches op het maidanplein ten bate van Europese uitbreidingsplannen in de Russische achtertuin. Het is maar hoe je het bekijkt.
pi_218499036
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Of je stopt in het vervolg met speeches op het maidanplein ten bate van Europese uitbreidingsplannen in de Russische achtertuin. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ah, het klassieke korte rokjes argument.

Energie is dermate belangrijk dat je daar onafhankelijk in wil zijn. Nu worden we al als EU door het MO onder druk gezet om maar niks meer over mensenrechten te zeggen.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 23:41:59 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218499061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Energie is dermate belangrijk dat je daar onafhankelijk in wil zijn. Nu worden we al als EU door het MO onder druk gezet om maar niks meer over mensenrechten te zeggen.
Mwah, ik vind allemaal bepaalde dingen van Mathijsco, maar dat Maidangeschreeuw van Verhofstadt en Van Baalen compleet achterlijk was heeft hij gelijk in. Je draait dat alleen nu niet meer terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218499062
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Namens alle slachtoffers hartelijk dank aan Hans van Baalen.
pi_218499075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eerst de gaten in de dijk dichten en de kraan dicht. Daarna schoon schip maken, inclusief vervolging van Mark Rutte, daarna prestigeprojecten.
pi_218499111
Ik zie dat we klaar zijn voor een dictatuur, de bewondering voor autocratie, en dedain voor democratie, is weer niet gering
pi_218499134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:54 schreef zalkc het volgende:
Ik zie dat we klaar zijn voor een dictatuur, de bewondering voor autocratie, en dedain voor democratie, is weer niet gering
Hoeveel bevoegdheden dit jaar overhevelen naar het centrale politburo in Brussel? 🙂👍

[ Bericht 2% gewijzigd door Mathijsco op 14-08-2025 00:24:41 ]
pi_218499277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, ik vind allemaal bepaalde dingen van Mathijsco, maar dat Maidangeschreeuw van Verhofstadt en Van Baalen compleet achterlijk was heeft hij gelijk in. Je draait dat alleen nu niet meer terug.
Verhofstadt en Van Baalen waren destijds oppositie. Slim was het niet, maar wat zij deden kun je de EU niet aanrekenen.
Incelfrikandel
pi_218499302
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Verhofstadt en Van Baalen waren destijds oppositie. Slim was het niet, maar wat zij deden kun je de EU niet aanrekenen.
Right.
Naburige macht EU present bij uitbreidingskern op plek waar revolutie in de lucht hangt. Scheid lollig onder liberale vlag (ha. ha) vanzelfsprekend keihard geopolitiek vertoon.

Met zeer ernstige consequenties.
pi_218499318
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:49 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Right.
Naburige macht EU present bij uitbreidingskern op plek waar revolutie in de lucht hangt. Scheid lollig onder liberale vlag (ha. ha) vanzelfsprekend keihard geopolitiek vertoon.

Met zeer ernstige consequenties.
Ah, we gaan al op de BNW-tour.
Incelfrikandel
pi_218499332
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 00:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ah, we gaan al op de BNW-tour.
Geen idee wat je bedoelt.

Een politieke macht van enig aanzien is nooit 'zomaar' present op dit soort aangelegenheden. Dat past niet in het diplomatieke concours.
pi_218499336
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 01:02 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt.

Dat je complottheorieën uitkraamt. Daar hebben we een apart subforum voor.
Incelfrikandel
pi_218499364
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 01:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat je complottheorieën uitkraamt. Daar hebben we een apart subforum voor.
Je kunt het ‘complottheorie’ noemen, maar daarmee ontwijk je de inhoud. Feit blijft dat politieke aanwezigheid op dat niveau nooit willekeurig is: en dat weet jij net zo goed als ik.

En nu ga ik slapen. 🙂
  donderdag 14 augustus 2025 @ 01:22:44 #46
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_218499371
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:17 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Leefbaarheid en eerste levensbehoeften staan op het doel:
Er is een gigantisch woningtekort, er zijn enorme wachtlijsten in de zorg, en er moet wat aan indamming van migratie gebeuren.

Energietransitie is totaal secundair.
Maar wel essentieel voor de toekomst van Nederland, het is niet gek dat jonge mensen vers van de uni allemaal dikke doei zeggen tegen Nederland, wat heeft dit land nog te bieden tussen nu en 10 jaar?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_218499571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 23:54 schreef zalkc het volgende:
Het hek van diverse inrichtingen lijkt weer wijd open te staan de laatste tijd…
pi_218499596
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het hek van diverse inrichtingen lijkt weer wijd open te staan de laatste tijd…
Vooral op het internet begreep ik van een NRC podcast laatst. Ook op FOK!, het wordt zelfs gefaciliteerd. Gelukkig wordt de soep in werkelijkheid niet zo heet gedronken als 'ie wordt opgediend gelukkig, maar ik vind het wel zorgelijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218499608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vooral op het internet begreep ik van een NRC podcast laatst. Ook op FOK!, het wordt zelfs gefaciliteerd. Gelukkig wordt de soep in werkelijkheid niet zo heet gedronken als 'ie wordt opgediend gelukkig, maar ik vind het wel zorgelijk.
Dat klopt inderdaad. De echte wereld en het internet zijn nogal verschillend :+.
pi_218499617
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 06:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. De echte wereld en het internet zijn nogal verschillend :+.
De anonimiteit op het web zou mensen over de drempel trekken met extreemrechtse uitlatingen als is stemmen ook anoniem. Social media trekt gewoon raar volk aan. Ik haal NWS nog maar weer eens aan. X ed kom ik niet eens. Lijkt me helemaal niks als ik zie wat voor posts aldaar hier worden herpost.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')