Dat gebeurde in de Tweede Kamer, dus dan valt er geen lasterzaak tegen te beginnen. Dus is er ook geen reden voor excuses.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef Bluesdude het volgende:
Excuses voor Ouwehand zit er niet in nav de meloenenkwestie
[..]
september 2024 : https://nos.nl/artikel/2537986
Ja, maar dat is voornamelijk ook omdat je het niet met haar eens bent.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Zelden zie je iemand die zo ongeschikt is voor haar baan als Dilan
Kan Timmermans haar mee om de oren heen slaan straks bij debatten; "Oh mevrouw, was u niet voor meer verbinding?"quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
Zo! Yesilgöz kiest 'in een tijd van groeiende polarisatie [...] bewust voor verbinding en verantwoordelijkheid'? Dat is wel echt een draai van 180 graden. Vanmiddag lunchen met Timmermans?
Er is genoeg reden voor excuses, maar die zal er nooit komen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat gebeurde in de Tweede Kamer, dus dan valt er geen lasterzaak tegen te beginnen. Dus is er ook geen reden voor excuses.
Dilan is de poulain van de Telegraaf en wat daarachter zit aan VNO-NCW'ers die daar de achterdeur platlopen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wie dan?
Ik denk eerder dat Dilan de onvermijdelijke dreun na Rutte mocht en mag opvangen. Waarbij een deel er wel van baalt dat een zo populistisch stijl is aangemeten. Na de verkiezing wordt Dilan vermoedelijk gewisseld en kan een nieuw gezicht weer gaan bouwen aan de VVD.
Biedt voor een werkelijk getalenteerd politicus ook meer kansen dan Rutte opvolgen daar het opvolgen van een premier de laatste decennia altijd tot brokken leidt.
Nee, het is gewoon dat ze het allemaal onhandig aanpakt waardoor ze continu in de problemen komt. Faber heeft dat ook.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is voornamelijk ook omdat je het niet met haar eens bent.
Dat is mijn punt: de enige reden dat ze nu excuses aanbiedt is vanwege die dreigende rechtszaken. Die kunnen er in het geval van de laster aan het adres van Ouwehand niet komen, dus komen er ook geen excuses.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is genoeg reden voor excuses, maar die zal er nooit komen.
Ja, om een kort geding (en de invloed daarvan op de verkiezingen) te voorkomen..quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Erg mooi dat Dilan Yesilgoz in een tijd van polarisatie wel kan kiezen voor verbinding, in tegenstelling tot de trieste linkse sekte die enkel haat vertegenwoordigt.
Met Wilders ga je wel heel verquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon dat ze het allemaal onhandig aanpakt waardoor ze continu in de problemen komt. Faber heeft dat ook.
Ik bent het ook niet eens met Rutte, Wilders of van der Staaij met zijn theocratische gedachtengoend, maar dat zijn wel competente politici die het vak beheersen.
Extreemlinks bestaat bijna niet in Nederland...quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Met Wilders ga je wel heel ver
Duidelijk wie de minst favoriete politicus is voor (extreem)links.
Natuurlijk is Wilders niet populair bij links. Net zoals Timmermans dat niet is bij rechts. Wat een verrassing.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Met Wilders ga je wel heel ver
Duidelijk wie de minst favoriete politicus is voor (extreem)links.
Nou ja, die campagnetrein was al ontspoord met "Ik ben Sophie", "Stem VVD voor verandering" (of iets in die trant) en de PVV wel-niet-misschien-jatoch. Haal Raymond Mens maar terug dan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat me vooral verbaast is dat die hele machine erachter als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd. Welke gek heeft er überhaupt dat filmpje van 7 minuten over Douwe Bob ingestoken? Echt het totale demasqué van de VVD-campagnetrein die ruim 10 jaar achter Rutte stoomde.
De campagne met de bordkartonnen Rutte toonde destijds al de ideële leegte aan. En nu er geen premiersbonus meer valt op te strijken blijft er dan weinig over.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat me vooral verbaast is dat die hele machine erachter als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd. Welke gek heeft er überhaupt dat filmpje van 7 minuten over Douwe Bob ingestoken? Echt het totale demasqué van de VVD-campagnetrein die ruim 10 jaar achter Rutte stoomde.
Je ziet de boze kereltjes al rillen bij de gedachte aan Tofik Dibiquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Extreemlinks bestaat bijna niet in Nederland...
Jezelf goed weten te profileren is wel wat anders dan het zijn van een goed politicus imho. De man zit nu 27 jaar in de tweede kamer en de lijst van dingen die hij voor elkaar heeft gekregen in al die tijd is bijzonder kort.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk is Wilders niet populair bij links. Net zoals Timmermans dat niet is bij rechts. Wat een verrassing.
Maar genoeg mensen kunnen Wilders zijn stijl wel waarderen. Het is gewoon een ijzersterke debatter, hij wint vrijwel elke discussie in de Kamer. Al is het soms inhoudsloos maar ja een rake opmerking en je hebt je soundbite binnen.
Dit blijft toch een wonderlijke gedachtegang. Ten eerste: hoe bepaal je de winnaar van een Tweede Kamerdebat? Ten tweede: waarom zou die winst dan bepaald worden door soundbites en is inhoudsloosheid geen probleem?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon een ijzersterke debatter, hij wint vrijwel elke discussie in de Kamer. Al is het soms inhoudsloos maar ja een rake opmerking en je hebt je soundbite binnen.
Ze zetten in op een kabinet met CDA en de Milei fans, Trump fans van JA21. Carolientje erbij of anders het altijd ruggegraatloze D66 (deze eeuw niet zelden de bijwagen van rechts).quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:02 schreef Mathijsco het volgende:
Zoals de wind waait, waait het neoliberale jasje van de VVD.
De partijleiding heeft de rem erop gezet: geen relletjes meer, geen Johan Derksen en Bob de Douwe. Met een ‘klassiek-liberale koers’ zetten ze in op een volgend paars kabinet met Frans Timmermans.
Je moet er toch niet aan denken.
Een nieuwe partij duurzaam opgebouwd, de grootste partij van Nederland, Kamervoorzitter geleverd, migratie als hoofdthema op de kaart gezet, en bij de volgende verkiezingen wederom de grootste partij.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jezelf goed weten te profileren is wel wat anders dan het zijn van een goed politicus imho. De man zit nu 27 jaar in de tweede kamer en de lijst van dingen die hij voor elkaar heeft gekregen in al die tijd is bijzonder kort.
Raymond Mensquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, die campagnetrein was al ontspoord met "Ik ben Sophie", "Stem VVD voor verandering" (of iets in die trant) en de PVV wel-niet-misschien-jatoch. Haal Raymond Mens maar terug dan.
Lekker duurzaam ja, met Geert als enige lidquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Een nieuwe partij duurzaam opgebouwd
BIJ1 is extreem-links ja, of anders radicaal-links. Dibi is geen vooruitgang ten opzichte van Sylvana Simons moet ik zeggen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je ziet de boze kereltjes al rillen bij de gedachte aan Tofik Dibi
De bekende klassieker:'de PVV heeft geen leden.'quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker duurzaam ja, met Geert als enige lidZodra die man met pensioen gaat (hij wordt dit jaar 63) stort heel de PVV als een kaartenhuis in elkaar.
Tuurlijk vind ik dat inhoud veel belangrijker is maar helaas scoor je daar vrijwel niet mee. Niet dat dat de mate van goedheid van politicus bepaalt maar Wilders speelt dat spelletje gewoon veel slimmer. Daar trekt ie veel meer stemmers mee.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit blijft toch een wonderlijke gedachtegang. Ten eerste: hoe bepaal je de winnaar van een Tweede Kamerdebat? Ten tweede: waarom zou die winst dan bepaald worden door soundbites en is inhoudsloosheid geen probleem?
Hij wil ook niets bereiken.quote:Ik vind Wilders helemaal geen sterke debater. Het is vrijwel altijd een lange reeks onzin die aan elkaar geplakt wordt met clichématige stijlfiguren. Hij bereikt er niets mee, behalve applaus van zijn achterban.
Populisme is helemaal in. Ik ben er geen fan van. Ik vind het kortzichtig van mensen om daarom daarop te stemmen.quote:Voor de goede orde: ik neem het jou niet kwalijk dat je dat zo ziet hoor. Misschien vind je retoriek daarin gewoon absoluut doorslaggevend. Dan heb je een punt. Maar dat dat frame zo breed gedeeld wordt, dat verbaast me zeer.
Zeer kort, maar dat weet hij zelf ook wel. Hij weet dondersgoed dat hij met zijn punten niets gaat bereiken. Daar is het hem ook niet om te doen als je het mij vraagt. Anders had hij inderdaad in stapjes zijn punten kunnen laten doorvoeren. Het is meer de manier waarop hij debatteert waardoor hij sterk overkomt. Elk interruptie die andere politici aan hem besteden is een verloren interruptie. Bij andere partijen kan je nog wat scoren maar bij Wilders is dat meestal compleet kansloos.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jezelf goed weten te profileren is wel wat anders dan het zijn van een goed politicus imho. De man zit nu 27 jaar in de tweede kamer en de lijst van dingen die hij voor elkaar heeft gekregen in al die tijd is bijzonder kort.
Geertje gaat niet met pensioen, de man is verslaaf aan aandacht, die gaat door totdat hij er bij neervalt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker duurzaam ja, met Geert als enige lidZodra die man met pensioen gaat (hij wordt dit jaar 63) stort heel de PVV als een kaartenhuis in elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |