SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door ChildoftheStars op 09-08-2025 21:23:49 ]
Helemaal niet stom. Juist goed dat je zo'n duidelijke graadmeter hebt!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sow! Super productieve dag, lekker in energie, goed in stemming
• zeven uur lang geborduurd
• een uur schoon gemaakt
• een half uur geoefend met tekentechnieken
en nu ga ik lekker een serie kijken
Lekker bakje thee erbij. Ben echt content. Morgen hopelijk weer zo'n dag.
Hopelijk lukt het me vandaag weer om vanavond te douchen en zo. Dan is de dag perfect.
En vanaf een uurtje of half acht begin ik lekker met lezen, misschien een uurtje eerder. Misschien stom dat ik zo vaak over lezen miep. Echter is dat een graadmeter voor hoe het met me gaat. Als fatsoenlijk een paar uur lezen niet lukt is het een signaal van crisis. Lees minimaal vier, misschien vijf uur per dag als het goed met me gaat.
Waarom zou morgen niet weer zo'n dag zijn als ik vragen mag? Wat is er morgen aan de omstandigheden anders dan vandaag?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sow! Super productieve dag, lekker in energie, goed in stemming
• zeven uur lang geborduurd
• een uur schoon gemaakt
• een half uur geoefend met tekentechnieken
en nu ga ik lekker een serie kijken
Lekker bakje thee erbij. Ben echt content. Morgen hopelijk weer zo'n dag.
Hopelijk lukt het me vandaag weer om vanavond te douchen en zo. Dan is de dag perfect.
En vanaf een uurtje of half acht begin ik lekker met lezen, misschien een uurtje eerder. Misschien stom dat ik zo vaak over lezen miep. Echter is dat een graadmeter voor hoe het met me gaat. Als fatsoenlijk een paar uur lezen niet lukt is het een signaal van crisis. Lees minimaal vier, misschien vijf uur per dag als het goed met me gaat.
Lees de -nieuwe- OP evenquote:Op zondag 10 augustus 2025 04:01 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom zou morgen niet weer zo'n dag zijn als ik vragen mag? Wat is er morgen aan de omstandigheden anders dan vandaag?
Dat gevoel van voldoening komt vanzelf weerquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een redelijke dag. Een uurtje of zes aan het borduren geweest, nu ben ik moe
Morgen moet ik boodschappen doen (voor tien uur die kant op is de afspraak met mezelf) en daar zie ik nu al tegenopik probeer het gevoel van voldoening in mijn hoofd te prenten. Alleen tja... moeilijk blijft het voorlopig wel
Ik heb een kookboek besteld met vegetarische eenpansgerechten. Voor meer variatie en gerechten met meer pannen (hoe lui het ook klinkt) is vaak demotiverend om te koken. En ik ken maar heel weinig eenpansgerechten, dus even geïnvesteerd (weet dat je ook recepten online kan vinden, maar ik ben ouderwets).
Online recepten opzoeken is leuk. Foodtube-filmpjes kijken ook.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een redelijke dag. Een uurtje of zes aan het borduren geweest, nu ben ik moe
Morgen moet ik boodschappen doen (voor tien uur die kant op is de afspraak met mezelf) en daar zie ik nu al tegenopik probeer het gevoel van voldoening in mijn hoofd te prenten. Alleen tja... moeilijk blijft het voorlopig wel
Ik heb een kookboek besteld met vegetarische eenpansgerechten. Voor meer variatie en gerechten met meer pannen (hoe lui het ook klinkt) is vaak demotiverend om te koken. En ik ken maar heel weinig eenpansgerechten, dus even geïnvesteerd (weet dat je ook recepten online kan vinden, maar ik ben ouderwets).
Oh over vandaag ben ik zeker voldaanquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat gevoel van voldoening komt vanzelf weer
Doe lekker je ding
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[...]
Wij duwen je welquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh over vandaag ben ik zeker voldaan
Alleen ik moet mezelf morgen naar de Lidl schoppen. En een helpende gedachte is dat ik weet hoe goed het voelt als het lukt.
Mweh ... 80% is blad- en kastvullingquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:42 schreef maily het volgende:
Maar zo'n kookboek om doorheen te bladeren![]()
Dat is een salade ookquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Mweh ... 80% is blad- en kastvulling
Ik heb een stuk of vier (misschien vijf) kookboeken voor warm eten en gebruik ze ook. Alleen dat is allemaal meer werk dan eenpansgerechten. Dus dit is realistischerquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:42 schreef maily het volgende:
[..]
Online recepten opzoeken is leuk. Foodtube-filmpjes kijken ook.
Maar zo'n kookboek om doorheen te bladeren![]()
Succes!
Oooh ik kan het wel en het is zo tellen en priegelen. Morgen weer denk ik. Als ik ben bijgekomenquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..Maar ik kan het ook niet.
En kookboeken zijnIk heb onlangs nog een boek over broodbakken gekocht (de zoveelste).
Dankquote:
quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Mweh ... 80% is blad- en kastvulling
Ik zet salade doorgaans niet in een (boeken)kastquote:
Broodbakken mislukt hier altijdquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..Maar ik kan het ook niet.
En kookboeken zijnIk heb onlangs nog een boek over broodbakken gekocht (de zoveelste).
Lasagne Bolognese met bechamelsausquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Broodbakken mislukt hier altijd
Pasta maken is wel gemakkelijk. Als ik vrienden te eten heb maak ik dat zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Hier gelukkig niet, want alle brood dat we eten bak ik zelf.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Broodbakken mislukt hier altijd
Ik kan dan weer goed wandelen. Dat hou ik wel 6 uur vol.. Hoef ik niet eens bij te tellen. Gewoon de ene voet voor de andere..quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh ik kan het wel en het is zo tellen en priegelen. Morgen weer denk ik. Als ik ben bijgekomen
Wandel morgen effe naar de Lidl danquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kan dan weer goed wandelen. Dat hou ik wel 6 uur vol.. Hoef ik niet eens bij te tellen. Gewoon de ene voet voor de andere..
Als ik niet zou moeten werken zou dat zeker een optie zijn.. Maar dan wel een andere dan waar CotS naartoe gaat..quote:
Ach, beetje doorstappen, gewoon de ene voet voor de andere.. ben je zo in Grûnquote:Op zondag 10 augustus 2025 15:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ik niet zou moeten werken zou dat zeker een optie zijn.. Maar dan wel een andere dan waar CotS naartoe gaat..
Wquote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje jaloers
Al vrienden zijn of gaan morgen op vakantie. Allemaal met partner of gezin
En ik ben de vrijgezellen sukkel die niet op vakantie kan (financieel en emotioneel).
En ik word verdrietig van jaloezie. Super leuk om te foto's en het geluk te zien en jaloezie is een kleinzielige emotie. Alleen ik voel het wel
Wil mensen ook niet storen. Dus ik heb geen aanspraak (via WA) en de videobelafspraken gaan natuurlijk ook niet door. Geen clubjes of vrijwilligerswerk. Ik zit even in een donker gat
Ik voel met je mee... Ook ik zit thuis. En heb nog geen vakantie. Morgen weer werken.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, hier hetzelfde scenario ongeveer.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik ben de vrijgezellen sukkel die niet op vakantie kan (financieel en emotioneel).
En ik word verdrietig van jaloezie. Super leuk om te foto's en het geluk te zien en jaloezie is een kleinzielige emotie. Alleen ik voel het wel
Wil mensen ook niet storen. Dus ik heb geen aanspraak (via WA) en de videobelafspraken gaan natuurlijk ook niet door. Geen clubjes of vrijwilligerswerk. Ik zit even in een donker gat
Als het helpt... in gedachten ga ik wel met je mee, ik moet namelijk ook boodschappen doen morgenochtendquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh over vandaag ben ik zeker voldaan
Alleen ik moet mezelf morgen naar de Lidl schoppen. En een helpende gedachte is dat ik weet hoe goed het voelt als het lukt.
Je hebt gelijk. Fok is geweldigquote:
Knuffel..! dat is ook niet leukquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik voel met je mee... Ook ik zit thuis. En heb nog geen vakantie. Morgen weer werken.
Oh vakantie in eigen buurt is zeker leuk. Jouw ideeën zijn goed! Sowieso wil ik nog een keer in de Ikea struinen. Twintig minuutjes lopen van huis. Bios is een goed idee!quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen, hier hetzelfde scenario ongeveer.
Elk jaar ook dezelfde mensen die allemaal verre vakanties hebben die aan je vragen waar je heen gaat op vakantie. Als je zegt "ik ga niet op vakantie" willen ze soms een uitleg waarom ook nog.
Sociale dingen liggen hier ook op zijn gat nu.
Zelf ga ik in de zomer gewoon op alleentrips, zoals lekker naar de stad gaan, mezelf op de bioscoop trakteren, lekker naar het buitenbad gaan.
Als je doet alsof je een toerist bent in je eigen stad voelt het al gelijk heel anders![]()
En is het je gelukt?quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als het helpt... in gedachten ga ik wel met je mee, ik moet namelijk ook boodschappen doen morgenochtend![]()
Ik heb mijn lijstje al bijna klaar (op volgorde van de winkel zodat ik zo efficiënt mogelijk er doorheen kan).
Niet nodig. Ik heb leuk werk en ik heb over 2 weken vakantie.. Maar ik wilde het wat leuker maken voor je.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel..! dat is ook niet leuk
Dat kun je toch mooi combineren? Een Ikea esacape room bezoek (rijmt op puzzelboek). En ik vind Ikea net een escape room!quote:[..]
Oh vakantie in eigen buurt is zeker leuk. Jouw ideeën zijn goed! Sowieso wil ik nog een keer in de Ikea struinen. Twintig minuutjes lopen van huis. Bios is een goed idee!
[...]
Of een escape room puzzelboek of spel (die kunnen ook alleen)
Twee weken is te overzien toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Niet nodig. Ik heb leuk werk en ik heb over 2 weken vakantie.. Maar ik wilde het wat leuker maken voor je.
[..]
Dat kun je toch mooi combineren? Een Ikea esacape room bezoek (rijmt op puzzelboek). En ik vind Ikea net een escape room!
Zeker! Maar ik wilde je troosten met het gevoel dat je niet alleen bent..quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Twee weken is te overzien toch?
Voor mij de hel op aarde. Zo heeft iedereen wat..quote:Haha ikea is hemel!
Knuffel!quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik wilde je troosten met het gevoel dat je niet alleen bent..
[..]
Voor mij de hel op aarde. Zo heeft iedereen wat..
Ja het is gelukt, maar ik had bedacht dat ik dan pas woensdag weer hoefde, maar nu komen er 2 pubers mee-eten en kan ik alsnog morgen. Ach ja... ik heb gelukkig minder moeite met de supermarkt dan jij, meestal lukt dat me wel.quote:
Succes met Billy en het inrichtenquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel!
En ja... ik ga op een ochtend, door de week, dan is het wel leuk
En ondanks dat het twintig minuten lopen hier vandaan is ben ik er nog nooit geweest sinds ik hier woon... Best erg eigenlijk. Dus met mooi weer een muziekje op en lopen maar (en twee borduurwerkjes mee die af zijn, om goede lijsten te scoren)
maar overmorgen komt de Ikea hier met een Billy. Kan niet wachten. Lekker de boel in elkaar zetten en vervolgens goed inrichten.
Morgen komt een begeleider. Dat is wel fijn. Psychoseklachtentechnisch gaat het niet goed met me en daar moet ik even mijn hart over luchten
Fijn dat het je meestal luktquote:Op maandag 11 augustus 2025 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja het is gelukt, maar ik had bedacht dat ik dan pas woensdag weer hoefde, maar nu komen er 2 pubers mee-eten en kan ik alsnog morgen. Ach ja... ik heb gelukkig minder moeite met de supermarkt dan jij, meestal lukt dat me wel.
Fijn dat er morgen een begeleider komt, goed om samen even te kijken of je zo op de goede weg bent![]()
Oh Ikea dingen bouwen, I love it! Succes met Billy woensdag
Groot gelijk om te bestellen, daar hoef je je ook echt niet voor te verontschuldigen! Jouw leven, jouw keuzes hequote:Op maandag 11 augustus 2025 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Fijn dat het je meestal lukt
Geen probleem dat je wat vroeger was?edit: lees te snel. Alleen maar praktisch dus
Vandaag zit ik er gewoon niet lekker bij. Maja... dan maar bestellen, want ik heb de komende dagen echt geen tijd
En ja even met de begeleider praten is wel fijn. Alles heeft een aura en alles maakt me bang. Allemaal slechte energieën en zo.
En jep! Een Billy staat er zo en dan zoveel meer rust in de boekenkasten. Echt fijn
Ik snap je, ik ergerde me ook aan de reacties omdat ik ook slachtoffer ben geweestquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ik ben enorm getriggerd op het moment
Ik keek (heb het uitgezet) De Bondgenoten. Eén deelnemer vertrekt omdat hij last heeft van trauma's omtrent seksueel misbruik. Zowel op Fok als op de socials wordt hier sceptisch over gedaan. Nou, kan, mag en prima. Hoort bij de televisiewereld
In mijn omgeving ben ik open over wat er is gebeurd (veel, pa + broer + ex). Echter ben ik nu bang dat mensen me misschien niet serieus nemen achter mijn rug om doordat ik er open over ben. Het is zo'n rode draad door mijn leven. Het heeft me zo gevormd. Toen ik achttien was, en in een rustige fase zat (tussen broer en ex in) was ik kampleider op een kinderkamp, lang verhaal kort: een andere leiding was bij mij in bed gaan liggen en ging masturberen. Dat vond ik normaal. Later had ik het als anakdote aan iemand verteld en toen kwam ik erachter dat het grensoverschrijdend was. Ik vond het normaal, want dat doen mensen eenmaal, in mijn leven iig
Het is niet dat ik het er vaak over heb, alleen soms vertel ik iemand wel eens wat. De details zijn voor mijn hulpverleners, want daar ben ik super ongemakkelijk over. Alleen globaal ben ik wel open. Alleen bepaalde woorden maken me wel super ongemakkelijk ("neuken" en namen van geslachtsdelen en dergelijke). Ik haaaaat het als mensen zulke dingen zeggen. Mijn psych heeft wel geprobeerd die woorden te desensitiseren, zonder succes.
Ik weet ook niet wat ik allemaal typ, ik ben zo getriggerd. Mijn verhaal is echt, maar moet ik me meer schamen? Ik ben eenmaal iemand die blijkbaar gemakkelijk misbruikt werd. Tot mijn dertigste heb ik de pil geslikt, mocht ik weer in een situatie belanden, dan word ik iig niet zwanger. Eindelijk voel ik me veilig, en als er zo over slachtoffers gesproken wordt, voel ik me niet meer veilig.
Het is geen ergernis, het is angstquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap je, ik ergerde me ook aan de reacties omdat ik ook slachtoffer ben geweest
Veel sterkte
Dat snap ikquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is geen ergernis, het is angst
Is het angst (voor wat dan precies?) of is het de open wond waar in geroerd wordt?quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien beidequote:Op maandag 11 augustus 2025 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Is het angst (voor wat dan precies?) of is het de open wond waar in geroerd wordt?
Ik was al bang dat het iets zo triggerenquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap het verschil, en mijn vrienden (en buiten mijn vrienden om weten mensen het niet) zullen me idd gewoon geloven. Alleen ik schrik gewoon ervan. Het geeft me het gevoel dat je je verplicht moet schamen voor wat er gebeurd is. Alleen het zit zo in mijn verweven dat ik me niet schaam, ik voel me bang/vies/schuldig. Alleen geen schaamtequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik was al bang dat het iets zo triggeren
En in dit geval angst ja
Dat er net zo tegen jou aan wordt gekeken
Maar lieve schat
Je bent geen Jorim
En je doet niet mee aan een RLS
Waar iedereen altijd een mening over je zal hebben
En daarnaast , jij weet wat er is gebeurt. Dat anderen dat heel misschien wel of niet serieus nemen zou jou je ( oneerbiedig gezegd) kont moeten roesten.
En ik weet, vaak werkt het anders.
Maar trek je alsjeblieft niks aan van mensen die denken dat ze alles beter weten![]()
![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap het verschil, en mijn vrienden (en buiten mijn vrienden om weten mensen het niet) zullen me idd gewoon geloven. Alleen ik schrik gewoon ervan. Het geeft me het gevoel dat je je verplicht moet schamen voor wat er gebeurd is. Alleen het zit zo in mijn verweven dat ik me niet schaam, ik voel me bang/vies/schuldig. Alleen geen schaamte
maar ja... wat er online gezegd wordt heeft idd niks met mij te maken en mij krijg je niet in een RLS
Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat dus
jij bent geen Jorim
dat mensen een mening hebben over hem komt door hoe hij zich heeft geprofileerd in een RLS
en die mening heeft helemaal niks met jou te maken.
ik snap dat het voelt alsof ze jou aanvallen
maar dat is natuurlijk niet zo
Wel ooit een soort van beginnetje gemaakt, alleen zat enorm in crisis waardoor het nergens heen ging.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:03 schreef nostra het volgende:
Heb je schematherapie gehad of overwogen? Individueel, niet in groep.
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruikenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffers
Dat klopt zekerquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruiken
en die maken een hoop kapot voor de mensen die lijden
welke anderen?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Doe de komende twee dagen (morgen en vrijdag) even aan een tropenrooster. Laat naar bed, vroeg eruit en tussen de middag een dutje. Een normaal ritme is leuk met normaal weer.
Beneden is al warm, boven is gewoon niet te doen. Dus even laten afkoelen en rond een uurtje of twaalf gaan lezen en slapen. Half zeven eruit.
Heb best wel flinke triggers gehad de afgelopen dagen. Denk veel nadenken over dingen, emoties. Het is even pittig.
Mijn nieuwe boekenkast staat. De nodige frustratie en de komende dagen rustig met boeken schuiven en een goede, nieuwe indeling maken. Uiteindelijk ben ik er wel blij meeben alleen bang (en ik weet wat jullie hierop gaan zeggen) voor negatieve reacties van anderen. Maar soit; ik kan weer meer boeken kwijt
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfectquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:39 schreef maily het volgende:
[..]
welke anderen?
over de nieuwe indeling van JOUW boekenkast?
wtf .....
Hou dat vast!!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfect
En ik weet dat ik me niks moet aantrekken van anderen. Alleen is moeilijk. Net zoals ik me jaren geschaamt heb voor mijn erg Nederlandstalige collectie. Lees ook Engels, maar meer Nederlands. En ook over het genre. Dit komt doordat er drie mensen snobistische opmerkingen gemaakt hebben gemaakt over mijn "minderwaardige" collectie.
Inmiddels vind ik het niet meer super vervelend als mensen mijn kasten bekijken, alleen er is altijd een zekere onzekerheid.
* Maar goed... ik ben tevreden.
Hahaha, nee wel gekeken, maar niks negatiefs te zeggenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:46 schreef maily het volgende:
[..]
Hou dat vast!!![]()
![]()
Ga jij ook weleens bij hun in hun boekenkasten kijken? En lever je dan ook commentaar?
Moest je voor de grap eens doen ....... kijken hoe ze reageren.
Waarom zou je collectie minderwaardig zijn ook al staat je boekenkast vol met doktersrommannetjes dan is dat jou keus, hun hoeven het toch niet te lezenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfect
En ik weet dat ik me niks moet aantrekken van anderen. Alleen is moeilijk. Net zoals ik me jaren geschaamt heb voor mijn erg Nederlandstalige collectie. Lees ook Engels, maar meer Nederlands. En ook over het genre. Dit komt doordat er drie mensen snobistische opmerkingen gemaakt hebben gemaakt over mijn "minderwaardige" collectie.
Inmiddels vind ik het niet meer super vervelend als mensen mijn kasten bekijken, alleen er is altijd een zekere onzekerheid.
Maar goed... ik ben tevreden.
Baaldag mag he.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stapje bij stapje bezig
Het wordt steeds gezelliger. Het blijft voorlopig wel heen en weer schuiven
Alleen weinig energie vandaag. Te laat naar bed gegaan, nu moe. En geen zin in hobby en dat vind ik moeilijk. Vanavond weer om half elf naar bed. Misschien zelfs tien uur
Handwerk, schilderen, miniatuur... allemaal stom nu... en ik weet morgen weer een dag en ik weet zaterdag koeler weer en dan is alles weer normaal. Dan heb ik ook wel weer zin, verwacht ik
Ja, ik baal niet echt. Alleen moet even accepteren dat het een warme, luie dag isquote:
Clubje creatief? Of iets anders?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ein-de-lijk... dinsdag begint mijn clubje weer... eindelijk weer naar het buurtcentrum en de deur uit
Ik begon me knap geïsoleerd te voelen. En ik weet dat ik Fok heb en ik waardeer Fok enorm, maar om met een reden de deur uit te gaan en mijn stem te gebruiken is fijn
En mocht ik op de maandag falen met boodschappen is het gemakkelijker om door te gaan vanuit het clubje
Lekker creatief zijn!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Handwerken
Dus iedereen zit met een haak- of breiwerk
Dat klinkt reuze gezellig! Lekker kletsen tijdens het handwerken.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Handwerken
Dus iedereen zit met een haak- of breiwerk
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Lekker creatief zijn!
Ja echt heel erg fijn dat dat er weer isquote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat klinkt reuze gezellig! Lekker kletsen tijdens het handwerken.
ik denk toch echt dat jij degene bent die moet loslatenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een oudere broer en tussen ons zit veel geschiedenis. Dit maakt het contact met hem heel vaag. Sowieso heeft hij een antisociale en narcistische persoonlijkheidsstoornis (officieel gediagnosticeerd, niet vanuit de mode waarin iedereen narcist genoemd wordt). Dat maakt het contact nogal ingewikkeld
Rond zijn verjaardag zoekt hij altijd contact, geef hem dan een cadeau en dan hoor ik niks meer van hem. Toen we echt klein waren, was het wij tegen de rest van de wereld. Toen onze vader zelfmoord pleegde is hij in de problemen geraakt en zich uitleefde op mij. Dat is vergeven, niet vergeten (al denkt mijn psych niet dat het vergeven is, maar verdrukken)
Elke jaar weer denk ik een fatsoenlijke siblingband op te bouwen, waar ik elk trauma voor opzij zet (alle mishandeling fysiek en psych en seksueel). Elke keer trap ik er weer in. Elke keer denk ik dat hij veranderd is. Elke keer denk ik dat ik er niet alleen voor kom te staan als onze moeder overlijdt en elke keer stoot ik keihard mijn neus. Ben ik een gebruiksvoorwerp.
En nu weer... ik heb mijn neus gestoten. Ik ben weer vol erin getrapt. Hij weet mij altijd zo goed te bespelen. En ik ben altijd zo naïef. Ik ben blij dat hij nu een gezin heeft en een baan. Ik ben blij met alles dat hij bereikt in zijn leven. Ik snap alleen niet waarom hij me telkens moet gebruiken. Laat me dan gewoon los. Dat doet ook pijn, maar nu is het elke keer weer dat ik erin trap.
En vraag me niet waarom ik hoop houd over iemand die me zoveel trauma's heeft bezorgd. Ik snap het zelf ook niet...
Ik weet het...quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik denk toch echt dat jij degene bent die moet loslaten
hij gaat het sowieso niet doen
het zal om macht gaan voor hem
Ja... ik baal niet van zijn daden, ik baal van mijn kinderlijke naïviteit.quote:
ik hoop dat je dit een beetje los kunt latenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik baal niet van zijn daden, ik baal van mijn kinderlijke naïviteit.
Maar goed, nu maar loslaten. Het is wat het is.
Het erge is dat ik me nog schuldig voel naar hem toe, omdat mijn moeder en ik goed contact hebben en ze me soms best wel verwend. Terwijl hij en zij water en vuur zijn. Die twee hebben een gloeiende hekel aan elkaar. Het is niet mijn zaak, toch voel ik me bezwaard ivm voorgetrokken worden.
Ik heb een hoofd vol zaagsel. Eens zien of er nog een derde belletje crisisdienst aankomt straks. Beetje een crisisavondje (ligt niet aan mijn broer, dat is een los iets)
Heel streng!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Onterechte schuldgevoelens ga ik sowieso nu even streng toespreken in mijn hoofd
Schuif, haak, serie en schilderdingse!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil niet zeuren, maar met het weer van vandaag kom ik veel beter tot dingen.
Alleen opstaan is wel een ding...vanochtend was het acht uur pas dat ik wakker werd.
Maar goed... verder wel redelijk oke. Wel de crisisdienst gebeld vannacht.
De boekenkasten zijn nu voorlopig klaar. Blijf de komende tijd vast wel schuivenmaar dat is leuk.
Nu rustig haken met een serie
Straks een schilderding afmaken
Thee, Fok!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Schuif, haak, serie en schilderdingse!
Nou en?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil niet zeuren, maar met het weer van vandaag kom ik veel beter tot dingen.
Alleen opstaan is wel een ding...vanochtend was het acht uur pas dat ik wakker werd.
Maar goed... verder wel redelijk oke. Wel de crisisdienst gebeld vannacht.
De boekenkasten zijn nu voorlopig klaar. Blijf de komende tijd vast wel schuivenmaar dat is leuk.
Nu rustig haken met een serie
Straks een schilderding afmaken
Ik had een wekker gezet... alleen het wakker worden lukte niet. Dus ik heb de wekker voor morgen om zes uur gezet, als ik dan weer een uur snooze dan ben ik gewoon om zeven uur wakkerquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:45 schreef maily het volgende:
[..]
Nou en?
Als je dat niet wou had je de wekker moeten zetten![]()
En heerlijk ff normale temperaturen
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Schuif, haak, serie en schilderdingse!
Jaaaaaquote:
Bel de crisisdienst alsjeblieft lieve CotSquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op het moment voel ik me zo slecht. Als ik bezig ben gaat het wel goed. Alleen zodra ik eind van de dag tot stilstand kom, wordt het zo moeilijk.
Alles heeft een aura en een energie. Ik moet de negatieve energieën aanpakken, maar ook mezelf, want ik heb het meest rode aura. Het universum komt weer in evenwicht als ik goed handel en dus mezelf aanpak. Ik moet eruit stappen
Ik word moe in mijn hoofd van alle felle kleuren. Alles spreekt tot mij. Demonen geven me opdrachten. Ik moet naar ze luisteren, anders worden ze boos. Alleen ik wil niet luisteren. Het is zo ingewikkeld
En iedereen miept over medicijnen en slaap en "alles komt goed". Alleen het komt niet goed. Twee, misschien drie maanden en dan gebeurt dit weer. Het komt niet goed. Dat het goedkomt is een grote leugen. Dat weet iedereen en ik begin het gemeen te vinden dat ik in leven moet blijven ter vermaak van anderen.
Dat geloof ik wel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is zo enorm frustrerend...
Ja, kloptquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel.
Dinsdag is toch weer je leuke clubje?
Daar wil je volgens mij graag weer naartoe.quote:
Ik ga zo wel even bellen... maar heb even geen zin om met een vreemde te praten... Vind het eng en voel me onbegrepen vaak, maar soit, ik ga wel even bellenquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar wil je volgens mij graag weer naartoe.
Vraag om hulp, lieverd. Je bent het waard.
Daarom bellen!!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is zo enorm frustrerend...
Goed zoquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga zo wel even bellen... maar heb even geen zin om met een vreemde te praten... Vind het eng en voel me onbegrepen vaak, maar soit, ik ga wel even bellen
de alles komt goed zinquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op het moment voel ik me zo slecht. Als ik bezig ben gaat het wel goed. Alleen zodra ik eind van de dag tot stilstand kom, wordt het zo moeilijk.
Alles heeft een aura en een energie. Ik moet de negatieve energieën aanpakken, maar ook mezelf, want ik heb het meest rode aura. Het universum komt weer in evenwicht als ik goed handel en dus mezelf aanpak. Ik moet eruit stappen
Ik word moe in mijn hoofd van alle felle kleuren. Alles spreekt tot mij. Demonen geven me opdrachten. Ik moet naar ze luisteren, anders worden ze boos. Alleen ik wil niet luisteren. Het is zo ingewikkeld
En iedereen miept over medicijnen en slaap en "alles komt goed". Alleen het komt niet goed. Twee, misschien drie maanden en dan gebeurt dit weer. Het komt niet goed. Dat het goedkomt is een grote leugen. Dat weet iedereen en ik begin het gemeen te vinden dat ik in leven moet blijven ter vermaak van anderen.
Fijn dat je hebt gebeldquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Doe mijn best. Wel een sympathieke dame aan de telefoon gehad
Maandag direct ook even achter mijn begeleider aan
Uhm... het wordt even worstelen vanavond. Proberen op tijd naar bed te gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat je hebt gebeldHeeft het geholpen? Ben je oke?
Laten we dat laatste zeker hopen!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... het wordt even worstelen vanavond. Proberen op tijd naar bed te gaan.
Plan is stomme televisie kijken en kopjes thee te drinken. Moest ook nog eten van die lui. Doe ik zo
En als ik om half twaalf nog niet slaap weet bellen.
Maar goed... overleef het vast wel weer.
Klinkt als een goed plan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... het wordt even worstelen vanavond. Proberen op tijd naar bed te gaan.
Plan is stomme televisie kijken en kopjes thee te drinken. Moest ook nog eten van die lui. Doe ik zo
En als ik om half twaalf nog niet slaap weet bellen.
Maar goed... overleef het vast wel weer.
Lekker genieten van de rust die Lorazepam geeft en kijk gewoon waar je zin in hebt. Als je voor je uit wil staren maar de tv tot je naar bed gaat, prima. Als je wil knutselen tot je naar bed gaat, ook prima. Als je begint met knutselen en denkt "dit wordt m niet", allemaal prima. Voel wat je (en je lijf) nodig hebt and act accordingly.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben flink chagrijnig te noemen. Gelukkig ben ik alleen en hoef ik me voor niemand groot te houden
En ik ben bang van alles wat er gebeurt. De demonen, de aura's, de opdrachten... het is doodeng
Lorazepam genomen. Dat geeft straks iets rust
Naja... "Let's play ball" valt zeker in de categorie slechte televisie.
Twijfel of ik zo ga knutselen. Leidt af, maar slapen gaan wordt dan ook moeilijk
Naja...tot 22.30. Dan moet ik naar bed en lezen en slapen gaan.
Heb inmiddels wel een wolk in mijn hoofd. Minder hoog emotioneelquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Lekker genieten van de rust die Lorazepam geeft en kijk gewoon waar je zin in hebt. Als je voor je uit wil staren maar de tv tot je naar bed gaat, prima. Als je wil knutselen tot je naar bed gaat, ook prima. Als je begint met knutselen en denkt "dit wordt m niet", allemaal prima. Voel wat je (en je lijf) nodig hebt and act accordingly.
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan, I knowMaar jij kan dit.
Fijnquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heb inmiddels wel een wolk in mijn hoofd. Minder hoog emotioneel
En ik blijf zo even rustig zitten. Leuke televisie en zappen niet nodig.
Zeker... best regelmatig. Overdag functioneer is prima. Als ik lekker bezig ga (wat wel lukt) en niet langer dan driekwart pauze neem achter de laptop.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:40 schreef mspoez het volgende:
Zijn er eigenlijk ook goede dagen, COTS?
Wel oke. Goed geslapen en goed wakker geworden. Nu aan het haken. Alleen wel een beetje... van slag denk ikquote:
Goed zoquote:Op zondag 17 augustus 2025 10:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij begin ik te ontspannen
Zit nu lekker te knutselen met een luisterboek
Ik ga straks opschrijven hoe ik de avond door ga komen. Doordeweeks is dat gemakkelijker. Dan zet ik Overtreders aan en daarna de bondgenoten op. Dan lees ik tijdens overtreders een informief boek en tijdens de bondgenoten een ontspannen boek. In het weekend vind ik dat moeilijk
Straks maar in het tv-krantje kijken hoe ik dat vanavond ga aanpakken. Of ik ga rustig knutselen. Moet nog een plan van aanpak maken hiervoor
Die duidelijkheid heb ik blijkbaar nodig nu. Dus geef die mezelf.
Maar nu eerst haken en schilderen
Fijnquote:Op zondag 17 augustus 2025 10:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij begin ik te ontspannen
Zit nu lekker te knutselen met een luisterboek
Ik ga straks opschrijven hoe ik de avond door ga komen. Doordeweeks is dat gemakkelijker. Dan zet ik Overtreders aan en daarna de bondgenoten op. Dan lees ik tijdens overtreders een informief boek en tijdens de bondgenoten een ontspannen boek. In het weekend vind ik dat moeilijk
Straks maar in het tv-krantje kijken hoe ik dat vanavond ga aanpakken. Of ik ga rustig knutselen. Moet nog een plan van aanpak maken hiervoor
Die duidelijkheid heb ik blijkbaar nodig nu. Dus geef die mezelf.
Daarna ga je gewoon schaken en hilderen..quote:Op zondag 17 augustus 2025 10:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat heb je gemaakt?quote:
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crisisdienst geen optie misschien voor een BOR?quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een SOS naar iedere hulpverlener die zich met me bemoeid gestuurd. Er moet gewoon even wat gebeuren en ik weet niet wat. Dus ik hoop dat er één is de me morgen even belt.
Ik hoop dat ze me op het crisisbord zetten, dan zijn de toch al korte lijntjes nog korter. Eens per week een gesprek doet even niet af aan de problemen die ik ervaar
quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederMaak jij ook ansichtkaarten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je gauw teruggebeld wordt![]()
[..]
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederIk vind het leuk, creatief hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederIk vind het leuk, en ik zou het niet kunnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(en ik hoop ook dat ze je snel bellen!)
[..]
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederVolgens mij ga je vooruit! Mooi CotsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
goed aangeven en laat je niet te makkelijk te vreden stellenquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een SOS naar iedere hulpverlener die zich met me bemoeid gestuurd. Er moet gewoon even wat gebeuren en ik weet niet wat. Dus ik hoop dat er één is de me morgen even belt.
Ik hoop dat ze me op het crisisbord zetten, dan zijn de toch al korte lijntjes nog korter. Eens per week een gesprek doet even niet af aan de problemen die ik ervaar
Je voelt je niet ok en je wilt er samen wat aan doen
Ga ervoor
Thinking is difficult, that’s why most people judge
[..]
Niks bijzonders, gewoon wat gekliederDat is geen geklieder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi gemaakt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Sterktequote:Op maandag 18 augustus 2025 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
@:maily de kerstkaarten schilder ik wel elk jaar zelf, maar ik werk liever op A5, ook al heb ik A6 aquarelkaarten liggen voor het geval dat
update
De hele kudde begeleiders komen straks bij me langs om een plan te maken. Ik vind het spannend! Het kan aan mijn mentale staat liggen, maar ik heb er geen goed gevoel over. Mijn "normale" begeleiders komen altijd op huisbezoek (verpleegkundigen), maar de psych niet. En eigenlijk moet ik het huishouden zo doen, maar ik heb er geen fut voor. Ik heb echt zo'n steen in mijn maag. Ik hoop dat het zonder opname opgelost kan worden. En ik houd er niet zo van om te spreken met meerdere begeleiders in één sessie.
Anyways, nog een uurtje geduld, dan zijn ze hier en daarna horen jullie wel even hoe het gegaan is
Adem in, adem uit. Laat het maar gebeuren. Ze komen allemaal om je te helpen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik begin een beetje tegen een paniekaanval aan te hangen
quote:Op maandag 18 augustus 2025 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik begin een beetje tegen een paniekaanval aan te hangen
Het is even niet leuk maar misschien wel even nodigquote:Op maandag 18 augustus 2025 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké...
Even wat gesleutel aan de pillen (en drie nachten 2.5mg lorazepam).
En even dagelijks mijn snoet laten zien bij hen
Dagen inplannen. Rust pakken. Woensdag kijken we verder
Afspraken voor deze week afgezegd.
Bleh
Maar niet zo erg als je vreesde.quote:Op maandag 18 augustus 2025 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké...
Even wat gesleutel aan de pillen (en drie nachten 2.5mg lorazepam).
En even dagelijks mijn snoet laten zien bij hen
Dagen inplannen. Rust pakken. Woensdag kijken we verder
Afspraken voor deze week afgezegd.
Bleh
Het maakt echt niet uit hoe vaak je onderuit gaat, als je maar weer opkrabbelt. En ja, dat is soms heel zwaar en kan soms heel lang duren, maar jij hebt tot nu toe laten zien dat je het elke keer weer kan. Nu ook weerquote:Op maandag 18 augustus 2025 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, gelukkig mag ik thuis blijven, dat valt mee.
Ik weet niet of ik mijn moeder moet vertellen dat het niet lekker gaat. Aan de ene kant is het fijn, maar ze raakt zo in paniek dan. Dat wil ik haar niet aandoen.
Het is zo moeilijk om moed te houden... Ik ga zo vaak onderuit... maar goed... nu maar even vertrouwen op de hulpverlening. Ik heb geen keuze
Net even boodschappen besteld, anders eet ik deze week niet. Vrijdag even kijken of de supermarkt weer lukt
Je hebt er soms wel een zware taak aan, dat moed houden. Ik geloof wel dat je het kunt en ik hoop dat wij een klein beetje kunnen helpen door je af en toe wat moed in te spreken en door je soms een duwtje te geven de goede kant op. De goede kant van: aardig zijn voor jezelf, kiezen voor leuke dingen, proberen goed voor jezelf te zorgen, etc.quote:Op maandag 18 augustus 2025 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, gelukkig mag ik thuis blijven, dat valt mee.
Ik weet niet of ik mijn moeder moet vertellen dat het niet lekker gaat. Aan de ene kant is het fijn, maar ze raakt zo in paniek dan. Dat wil ik haar niet aandoen.
Het is zo moeilijk om moed te houden... Ik ga zo vaak onderuit... maar goed... nu maar even vertrouwen op de hulpverlening. Ik heb geen keuze
Net even boodschappen besteld, anders eet ik deze week niet. Vrijdag even kijken of de supermarkt weer lukt
Heeft het voor jou echt meerwaarde om jezelf op de been te houden, als zij weet hoe het met je gaat? Wie help je ermee voort?quote:Op maandag 18 augustus 2025 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik mijn moeder moet vertellen dat het niet lekker gaat.
*knuffel geeft*quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel, Fok is echt een warm bad.
Ik zit al een tijdje te proberen om goed en compleet te reageren. Alleen ik heb zaagsel in mijn hoofd. Sorry als ik wat vergeet
Mijn hoofd is erg moeizaam soms. Ik heb het gevoel dat ik altijd voor de kleinste dingen enorm moet knokken en nu ben ik dat even zat. Iedereen zegt dat het 'vanzelf' wel goed komt. Kom het ook, en dan twee maanden later: BAM terug bij af
En tja... supermarkt is echt even geen optie. Al die prikkels, mensen, geluiden, kleuren, geuren. Alles bij elkaar moeten scharrelen en keuzes maken... Het zijn veel dingen bij elkaar...
En ik wil op zich open zijn naar mijn moeder, alleen ze vindt het niet leuk als het slecht met me gaat. En ik vind het ook lastig naar vrienden (die weten het wel al trouwens) omdat zij weten hoe erg ik kan escaleren
Ach... app morgen mijn moeder wel eventjes.
Ach... ik ben ook gewoon moe en chagrijnig nu
Ja... vind het moeilijk te accepteren, maar klopt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:14 schreef Donna het volgende:
Boodschappen bestellen is echt niks mis mee he.
quote:
miste je net alquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn psych heeft een hele lange app gekregen
Crisisdienst bellen is even te eng.
Die app geeft wel rust en ik kon even rustig mijn gedachten en gevoelens uiteen zetten
Snap dat je boos bent ... je moest een stukje regie uit handen geven ...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even wat ik ergens anders ook al vertelde:
Slechte dag vandaag. De hulpverleners hebben mijn beste vriendin gebeld. En ik moet sowieso deze week me elke dag melden bij de hulpverleners. Mijn meds zijn ingenomen en krijg per dag mee. In de avonden word ik gebeld om te kijken hoe het gaat. En serieus: ik moet om HALF NEGEN al naar bed met slaappillen. Daar vind ik wat van... merk dat ik even boos ben op alles en iedereen
Nu een middagje chillen, moest. Dus slechte serie en maar doen dan.
Mijn gevoel is even:quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:32 schreef maily het volgende:
[..]
Snap dat je boos bent ... je moest een stukje regie uit handen geven ...
Wel fijn dat er meteen actie is ondernomen
Nixte sorry.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn gevoel is even:naar heel de wereld... (sorry... maar dat voel ik nu even. Echt even een F-you naar de wereld. Ik wil controle en iedereen (omgeving, hulpverlening, stemmen etc) zeggen dat ik naar hen en niet de anderen moet luisteren.
maar goed...
het is allemaal goed bedoeld en ik mag niet boos zijn... iedereen wil helpen
en het ingewikkelde is dat een kennis en ik zouden videobellen vanavond. Dat wordt hem niet en ik krijg een hele uitleg waarom halfnegen naar bed onzin is... weer een tegenstrijdige boodschap. Alleen ik moet naar mijn beste vriendin luisteren en naar de hulpverlening denk ik
Ik ben echt heus wel dankbaar... alleen ik vind het niet leuk...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:10 schreef maily het volgende:
[..]
Nixte sorry.
Jouw topic, jouw gevoelens!
Denk maar zo: nu even braaf doen wat men zegt, zodat je weer in je gewone doen kunt komen. En dan laten ze je wel weer los, qua controle. Even noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben echt heus wel dankbaar... alleen ik vind het niet leuk...
Half negen naar bed... voel me net een kind met straf... maar goed... half negen pil erin en plat
Ja... doe ik ook maar... heb er weinig vertrouwen in... alleen als ik thuis wil blijven moet het maar...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk maar zo: nu even braaf doen wat men zegt, zodat je weer in je gewone doen kunt komen. En dan laten ze je wel weer los, qua controle. Even noodzakelijk kwaad.
Dank je voor de tip. Alleen zulke dingen zijn het hem niet voor mij... sowieso geen groepen, dat is een belofte aan mezelf...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:49 schreef Cupfighter het volgende:
Ik lees dat je last hebt van stemmen, ik weet niet waar je woont maar hier hebben we een stemmenhoordersgroep geleid door een ervaringsdeskundige, best verhelderend als je ergens he verhaal kwijt kan met mensen met dezelfde problematiek
We zien het, doe geen moeite.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Typen is even een uitdaging
Sterkte!!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Typen is even een uitdaging na zo gedrogeerd te zijn
De Temazepam is net aan het verzwakken.Dus na dt bericht een lorazepam erin
Gisteren heel erg veel gesneden en gebraakt
Kreeg net een appje van een vriendijn de vraag te drinken. Wel een paar keer theegzet, maar vergteente drinkej
Vanochredn begeleider geweest, morgen homt te psuhc langs.
De rest van de uodte laat ik zirren. Die hkeine toetsne ne wazighed in hoofd en ogen...
Sterkte lieve CotSquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kreeg net een appje van een vriendijn de vraag te drinken. Wel een paar keer theegzet, maar vergteente drinkej
De rest van de uodte laat ik zirren. Die hkeine toetsne ne wazighed in hoofd en ogen...
Sterkte lieverd, fijn dat je even van je laat horen, dikke knuffelquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
beetje lost for wordsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel. Ik doe mijn best om goed te typen (=moeilijk)
Nog twee nachten met veel pillen
Dan verder evalueren
mijn armen zijn kapot gesneden. Was ik vergeten
Die pillen laten me alles snel vergeten
Gelukkig krijg ik regelamtig appjes van vrienden over eten en drinken
Demonen en stemmen zijn heel erg eng
Ach meisje tochquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan verder evalueren
Meisje toch .....quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan verder evalueren
Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Fijn te lezen dat je zulke fijne vrienden hebt die er nu voor je zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben benieuwd hoe de avond gaat worden. Heb een paar programma's die ik even wil proberen te kijken
Lezen lukt niet en crea zijn ook niet
Ik heb moeite met drinken en eten. Gelukkig krijg ik regelmatig reminders van mensen dat ik wat erin moet stoppen
Ik zie en hoor dingen
Ik heb destructieve gedachten
Mijn vrienden heb ik moeten beloven om wat walletjes en patroontjes voor outfitjes voor Carolientjes/Kareltjes te kopen als beloning
Maar even in stappen denken en proberen zonder crisisdienst de avond door te komen
Dank je welquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Fijn te lezen dat je zulke fijne vrienden hebt die er nu voor je zijn.
Ik kan niet anders doen dan je sterkte te wensen en een hele dikke knuffel te geven
Je bent echt een hele sterke vrouw, ik heb echt respect voor jou.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je weldat is ook alles wat ik nodig heb
In theorie is het elke keer goed gekomen als ik een dipje heb... dus we gaan er maar voor.
Dank jequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je bent echt een hele sterke vrouw, ik heb echt respect voor jou.
En je komt er zeker weer uit, en ik hoop snel.
Je bent een kanjer Childquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Doe maar wat....
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je weldat is ook alles wat ik nodig heb
In theorie is het elke keer goed gekomen als ik een dipje heb... dus we gaan er maar voor.
Gelukkig zie ik je blozende wangetjes nietquote:
Is niet kinderachtig, het is voor jou een veilig gevoel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik nu ga zeggen is heel kinderachtig
Ik wil dat het koud is. Zodat ik onder mijn dikke, warme elektrische plaid kan kruipen. Gewoon het gewicht en de warmte
Maar goed... gordijntjes dicht. Echte Jongens In De Jungle kijken. Vanavond dat spel met die bal en De Allesweter.
Als er 10% binnenkomt is het al winst. Lezen en crea lukt allemaal niet
Is niet kinderachtig , zo voel jij hetquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil dat het koud is. Zodat ik onder mijn dikke, warme elektrische plaid kan kruipen. Gewoon het gewicht en de warmte
Maar goed... gordijntjes dicht. Echte Jongens In De Jungle kijken. Vanavond dat spel met die bal en De Allesweter.
Kruip er gewoon onder en zet hem niet aan. Wel gewicht en een beetje warmte maar niet teveel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
En misschien doe je maar wat.. Maar dat doe je vast goed.. Geniet ervan vanavond!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Doe maar wat....
Daar is niks mis meequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik vind het knapquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Doe maar wat....
Ik gun je een airco ....quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je had op 17-8 een hele mooie tekening gepost. Is het illustreren van kinderboeken niks voor je? Misschien als leuke, betaalde hobby?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Doe maar wat....
Dit jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je had op 17-8 een hele mooie tekening gepost. Is het illustreren van kinderboeken niks voor je? Misschien als leuke, betaalde hobby?
ow wauwquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je had op 17-8 een hele mooie tekening gepost. Is het illustreren van kinderboeken niks voor je? Misschien als leuke, betaalde hobby?
Zag het ook voor me. Het talent heeft ze zeker.quote:
Art by CotSquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:00 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zag het ook voor me. Het talent heeft ze zeker.
Als SotSquote:
Je moet nu helemaal niets, behalve blijven eten, drinken en doen wat goed voeltquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit mezelf helemaal op te hypen van: moet en zal positief en productief zijn en vooral niet negatief zijn
't Lukt alleen niet
Je moet niets he.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit mezelf helemaal op te hypen van: moet en zal positief en productief zijn en vooral niet negatief zijn
't Lukt alleen niet
Niet doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
't Lukt alleen niet
quote:
Misschien ooit, Child. Je weet het niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och jongens tochwat lief
Sowieso wil ik geen betaalde hobby's. Nu maak ik iets als ik zin heb en waar ik zin in heb
En mijn werk heeft regelmatig lelijke vlekken en zo
Het is heerlijk om soms gewoon wat te doen in alle vrijheid. En soms maak ik drie tekeningen op een dag, soms drie tekeningen in een week en soms een hele week niks
Wil wel een keer een geïllustreerd verhaal te maken. Beetje een vrolijke autobiografisch iets. Alleen dan niet op trauma's gericht, maar een beetje een hoofdpersoon met een paar vervelende vrienden (mijn stemmen) en hoe je niet moet luisteren naar pestkoppen. En dan mijn vrienden als superhelden die helpen met allerlei avonturen
Knuf voor jouquote:Op zondag 24 augustus 2025 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat ruk
Ik probeer me een beetje af te leiden met Fok en zo. Lukt niet
Ach lieverd toch. Hoop dat je toch wat hebt kunnen slapen vannachtquote:Op zondag 24 augustus 2025 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat ruk
Wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat ruk
Ah wat vervelend voor jequote:Op zondag 24 augustus 2025 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat ruk
Fijn dat je wel af en toe van je laat horen en fijn dat het nu van alleen zwart naar afwisselend is gegaan, dat is al een hele winst! Heb je nog dagelijks begeleiding?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
De voorraad slaappillen zijn aangevuld
Voel me wisselvallig
Is positief. Want alleen zwart is weg
Binnenkort even wolletjes bestellen en patroontjes voor Carolientjes
Het zijn moeilijke dageb
Ja... het is wel fijn. Wel even weer wat extra medsquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat je wel af en toe van je laat horen en fijn dat het nu van alleen zwart naar afwisselend is gegaan, dat is al een hele winst! Heb je nog dagelijks begeleiding?
Hou vol lieve CotS! Je bent een prachtig en krachtig mens
Rustig aan ....quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... het is wel fijn. Wel even weer wat extra meds
En jep, sta nog op het crisisbod
Dank je wel lieverdDoe maar gewoon wat
quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... het is wel fijn. Wel even weer wat extra meds
En jep, sta nog op het crisisbod
Dank je wel lieverdDoe maar gewoon wat
Hopelijk snel weer een stapje voorwaarts.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
En we zetten tien stappen terug
Voel me zo suïcidaal. Echt frustrerend
Komt goed lieve CotSquote:Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bel je de crisisdienst lieverd?quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gedaanquote:Op maandag 25 augustus 2025 19:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bel je de crisisdienst lieverd?
Goedzo, fijnquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gedaan
Hele lieve verpleegkundige gehad
Lorazepamquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Goedzo, fijn![]()
Wat is het plan nu? Medicatie, slapen en morgen weer verder kijken?
Als je het allemaal maar niet 'moet' van jezelfquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lorazepam
Serietje of televisie
Proberen de Quest te lezen
Misschien even Disneys Dreamlight Valley
Doe niet zoveel nuquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je het allemaal maar niet 'moet' van jezelfHele dikke knuffel
Ik hoop dat je lekker slaapt straksquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doe niet zoveel nu
Beetje De Bondgenoten
Beetje Fok
Beetje Quest
Beetje angst voor verslaving aan pammetjes. Dus ik neem ze niet zo gemakkelijk in
Maar goed... proberen om rond half elf toch maar te gaan liggen
Prima toch om jezelf zo een beetje bezig te houden? Niks mis mee.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doe niet zoveel nu
Beetje De Bondgenoten
Beetje Fok
Beetje Quest
Beetje angst voor verslaving aan pammetjes. Dus ik neem ze niet zo gemakkelijk in
Maar goed... proberen om rond half elf toch maar te gaan liggen
Nu nog niet over twijfelen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik probeer mezelf een beetje die positieve kant op te hypen
Of iig naar de buitenwereld om
Alleen zit om te haverklap te hyperventileren. Het enige wat ik wil is mezelf pijn doen.
Morgen wil ik eigenlijk weer echt wat doen... alleen daardoor zie ik ook enorm op tegen morgen. De klusjes zijn leuk. Wol sorteren en/of een stukje haken met een luisterboek
Hm... ik weet alleen niet of het haalbaar is of dat ik mezelf overvraag. Of juist uit juist een gezonde schop onder mijn hol geef
Wol sorteren klinkt niet verkeerd, maar als het voor jou nu als een opgave/moetje voelt, dan niet doen. Doe echt alleen dat wat je lijf nodig heeft, wat goed voelt. En wat regelmaat is zeker niet verkeerd, maar zoek dat momenteel echt alleen in de dingen die nu niet als een opgave voelenquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen zit om te haverklap te hyperventileren. Het enige wat ik wil is mezelf pijn doen.
Morgen wil ik eigenlijk weer echt wat doen... alleen daardoor zie ik ook enorm op tegen morgen. De klusjes zijn leuk. Wol sorteren en/of een stukje haken met een luisterboek
Hm... ik weet alleen niet of het haalbaar is of dat ik mezelf overvraag. Of juist uit juist een gezonde schop onder mijn hol geef
wil je dit echt of heb je het idee dat je wat moet gaan doen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leuk vooruitzicht!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben blij als mijn begeleider straks gebeld heeft
heb wel (in opdracht van vrienden) voor 15$ een schildermarathonlessen gekocht (vijf weken lang in de herfst elke week een les).
Ik moet iets hebben om me op te verheugen
(en mijn moeder betaalt het me waarschijnlijkDoet ze namelijk altijd)
Wat een goed ideequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben blij als mijn begeleider straks gebeld heeft
heb wel (in opdracht van vrienden) voor 15$ een schildermarathonlessen gekocht (vijf weken lang in de herfst elke week een les).
(en mijn moeder betaalt het me waarschijnlijkDoet ze namelijk altijd)
Lekker instorten en dan straks lekker slapenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnn het is avond en ik ben moe en ik moet binnenkort weer naar bed dus ik stort een beetke in
Slaap lekker!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnn het is avond en ik ben moe en ik moet binnenkort weer naar bed dus ik stort een beetke in
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lekker instorten!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jachtseizoen bij de Bondgenotenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bank + dekentje + serie
Misschien nog proberen of een boek nog lukt (is wel een uitdaging)
Ja beetje fok en een beetje televisie. Lezen lukt niet merk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Lekker instorten!
En tot die tijd TV kijken. Geen probleem, hoor.
Ben eigenlijk enorm fan van StukTVquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jachtseizoen bij de Bondgenoten
ze zijn ook leukquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja beetje fok en een beetje televisie. Lezen lukt niet merk ikmaar goed...tv is leuk
[..]
Ben eigenlijk enorm fan van StukTV
Wat zijn schildermarathonlessen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
heb wel (in opdracht van vrienden ) voor 15$ een schildermarathonlessen gekocht (vijf weken lang in de herfst elke week een les).
Oh marathon bedoelen ze mee dat er een hele reeks lessen achter elkaar aankomenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat zijn schildermarathonlessen?![]()
In $ dus zal wel iets online zijn.
Ja, ik zit weer opwaarts hoor. Alleen ik ben ongeduldig, dat punt bereik ik altijd na zo'n fase. Het gaat beter, maar ik ben moe en nog niet alles lukt... daar raak ik dan zo gefrustreerd van.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Je ‘klinkt’ wel beter dan een week geleden.
Kan het zijn dat je her ergste nu weer gehad hebt, maar dat je nu wel duidelijker voelt hoe je baalt van deze recente episode?
Is toch niet verplicht?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, vandaag even gedemotiveerd. Ja ik heb gehaakt. Alleen ik heb even helemaal geen zin meer om mijn best te doen. Ik ben echt super chagrijnig en gefrustreerd
Het schiet gewoon niet op
en morgen moet ik ook nog eens proberen boodschappen te doen
Het lukt me even niet om vrolijk en positief te doen![]()
Je komt er welquote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik zit weer opwaarts hoor. Alleen ik ben ongeduldig, dat punt bereik ik altijd na zo'n fase. Het gaat beter, maar ik ben moe en nog niet alles lukt... daar raak ik dan zo gefrustreerd van.
Het is niet eens balen van dat dit gebeurt, als wel balen van heel hard werken (voor mijn gevoel dan), en heel langzaam resultaat zien.
Alleen vorige week kon ik letterlijk niet lezen of typen. De letters dansten letterlijk over de toetsen. Dan was ik minuten bezig met een woord en dacht het dan goed te hebben en alsnog vaak fout
maar goed... ik moet dankbaar zijn. Dinsdag gaat het clubje wel weer lukken. Zaterdag gaat de vrijwilligersjob wel weer goed komen. Morgen boodschappen. Na al die dingen ben ik vast gesloopt, maar dat kost gewoon tijd. En geduld
Mijn doelen voor morgen: 1.) boodschappen doen, en 2.) een tekeningetje maken en 3.) beneden swifferen en de wc schoonmaken (in volgorde van prioriteit)
Dank je welquote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:
![]()
En een dikke![]()
Want het valt allemaal niet mee.
Zeker niet. Het zijn alleen wel eigenschappen die ik hoog houd. En nu eventjes wil het niet. Komt wel weerquote:
quote:
Heb je uberhaupt kunnen slapen uiteindelijk?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 01:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pfft... lange en eenzame nacht
De psych heeft een appje over slaappillen voor de volgende nacht
Met koude kamille thee kun je prima je haar licht blonderen. Het is maar een tip.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnn we schieten een hyper in... even kamille thee drinken en eens zien hoe laat het gaat worden vanavond
Niks gebroken?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moeder belde me wakker. Gevallen. De hele dag in het zkh
Nu thuis, zij moet even blijven
Oh, dat is naar.quote:
Oh wat naar, sterkte ermee CotSquote:
Wat een ellende.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Denk dat het wel even heftig blijft
Ben net weer thuis (half acht vertrokken vanochtend)
Morgen wil mijn moeder dat ik thuis blijf, als ze niet overgeplaatst wordt iig
Ik ben op, echt helemaal leeg...
Dan is het ook beter dat je morgen thuis blijft en rustig aan doet.. doe "lege dingen" en geen ondoordachte dingen.. dan kom je misschien even tot rust.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Denk dat het wel even heftig blijft
Ben net weer thuis (half acht vertrokken vanochtend)
Morgen wil mijn moeder dat ik thuis blijf, als ze niet overgeplaatst wordt iig
Ik ben op, echt helemaal leeg...
Dat mag wel weer onderhandquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze is nu naar een afdeling waar ze een paar dagen blijft. Geen flauw idee hoelang, maar het plan was een X-aantal dagen. Maandag ga ik die kant op weer (voel me wel schuldigZit ze daar in d'r eentje)
Als ze een beetje meer op de been is. En ik kom dan een paar keer per week voor klusjes. Dat wordt met de weken minder intensief.
Ze is echt naar gevallen die arme vrouw. Mijn broer heb ik ook op de hoogte gebracht.
Dus ik spaar alle energie op terwijl ze daar is. En ik probeer me niet een slechte dochter te voelen, want tja... het is wat het is, meer kan ik gewoon niet doen
Mijn psycholoog had ik vrijdag even aan appje gestuurd en die wil me per se maandag zien. Dus eerst dat en dan naar mijn moeder.
maar dat is maandag. Dinsdag ga ik sowieso naar mijn clubje. En donderdag vrijwilligerswerk. Ik moet een beetje onder de mensen blijven komen. Even de normale dingen doen. Niet -moeder-thuis-moeder-thuis. Dan draai ik gek. Even met mijn kennissen in contact staan heb ik echt nodig. Morgen videobellen met een van mijn besties. Ook super fijn.
maar vanavond heb ik lekkere hapjes, slechte televisie en zondag slaap ik een beetje uit. Ik weet dat ze in goede handen is. Ik weet dat ik niks aan haar pijn en frustratie kan doen. Dus ik probeer (wat niet echt lukt) het los te laten
Lekker van genietenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja zeg dat wel
Echt even zin in gezellige lol
En donderdag ook gezellig met mijn collegae
*stuurt nog meer positive vibes*quote:Op maandag 1 september 2025 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullieHoofd zit vol. Ben moe, heb overal spierpijn van de stress
Breuk is slechter dan gedacht, ze blijft wel zeker zes weken
Discussie is nu (zij zegt) twee keer per week langskomen en (ik zeg) drie keer per week langskomen. We kijken gewoon eventjes per week
Morgen clubje en ik kijk wel even hoe het verder gaat deze week
Vervelend voor je moeder, maar dat ze daar 6 weken moet blijven geeft jou misschien ook wel de mogelijkheid om even pas op de plaats te maken. Ik zou die 2 keer per week aanhouden en als je tijd/energie/enzovoort over hebt, kan je die 3e keer overwegen. En mocht 2 keer niet lukken, dan kan dat ook.quote:Op maandag 1 september 2025 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Discussie is nu (zij zegt) twee keer per week langskomen en (ik zeg) drie keer per week langskomen. We kijken gewoon eventjes per week
Dank jequote:Op maandag 1 september 2025 19:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Vervelend voor je moeder, maar dat ze daar 6 weken moet blijven geeft jou misschien ook wel de mogelijkheid om even pas op de plaats te maken. Ik zou die 2 keer per week aanhouden en als je tijd/energie/enzovoort over hebt, kan je die 3e keer overwegen. En mocht 2 keer niet lukken, dan kan dat ook.
Blijf goed op jezelf passen, want je moeder heeft er niks aan als jij ondersteboven gaat.
Is het ook, maar als jij omvalt omdat je koste wat kost lang wilt gaan, is het nog veel naarder. Misschien heeft ze nog wel andere mensen die langs kunnen komen. Of je belt of appt even, dan hoef je al niet elke dag fysiek erheen. Echt, pas goed op jezelfquote:Op maandag 1 september 2025 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
En ik weet het... alleen vind het zo naar voor haar
Ja... snap het wel...quote:Op maandag 1 september 2025 20:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Is het ook, maar als jij omvalt omdat je koste wat kost lang wilt gaan, is het nog veel naarder. Misschien heeft ze nog wel andere mensen die langs kunnen komen. Of je belt of appt even, dan hoef je al niet elke dag fysiek erheen. Echt, pas goed op jezelf
Voor haar vervelend dat ze zo lang moet blijven, maar het geeft jou wat rust ...quote:Op maandag 1 september 2025 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jaaaaa! Sociaal levenquote:Op maandag 1 september 2025 20:46 schreef maily het volgende:
[..]
Voor haar vervelend dat ze zo lang moet blijven, maar het geeft jou wat rust ...
En kijk maar per week wat je aankunt.
Eerst morgen eindelijk weer clubje!
Zie je op tegen zo'n vrije dag zonder planning?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was wel even fijn
Ben nu wel nog meer bekaf, maar prima. Ik hoef verder ook niks meer vandaag
Het was de energie waard.
Net ongesteld geworden, pijn. En chagrijnig. Dus lekker onderuit en bijkomen
Morgen videobellen met een vriendin. Mijn moeder wil me pas vrijdag weer zien. Dus morgen een vrije dag. Donderdag vrijwilligerswerk
Nee juist niet. Verheug me eropquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie je op tegen zo'n vrije dag zonder planning?
Dat zijn vergaderingen meestalquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee juist niet. Verheug me erop
Zie eerder op tegen de vergadering van donderdag... voelt aan als zonde van tijd en energie. Alleen dat hoort erbij
Het is eigenlijk een gestructureerd gezellig zijnquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zijn vergaderingen meestal
En toch moet je wat eten. Stel dat jij ook omvalt .....quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een gestructureerd gezellig zijn
Alleen het kan me even niet boeien
Maar goed... morgen lekker op mezelf![]()
Even het huis opruimen en schoonmaken
Misschien even hobby
Misschien ook helemaal mis
Het enige dat moet is de was van mijn moeder en voor mezelf ook.
Dit is wel goed voor de lijn. Krijg geen hap binnen
Doe ik ook welquote:Op dinsdag 2 september 2025 15:22 schreef maily het volgende:
[..]
En toch moet je wat eten. Stel dat jij ook omvalt .....
quote:Op donderdag 4 september 2025 13:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat even heel slecht
Neem even een pammetje en poeh
quote:Op donderdag 4 september 2025 13:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat even heel slecht
Neem even een pammetje en poeh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |