SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door ChildoftheStars op 09-08-2025 21:23:49 ]
Helemaal niet stom. Juist goed dat je zo'n duidelijke graadmeter hebt!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sow! Super productieve dag, lekker in energie, goed in stemming
• zeven uur lang geborduurd
• een uur schoon gemaakt
• een half uur geoefend met tekentechnieken
en nu ga ik lekker een serie kijken
Lekker bakje thee erbij. Ben echt content. Morgen hopelijk weer zo'n dag.
Hopelijk lukt het me vandaag weer om vanavond te douchen en zo. Dan is de dag perfect.
En vanaf een uurtje of half acht begin ik lekker met lezen, misschien een uurtje eerder. Misschien stom dat ik zo vaak over lezen miep. Echter is dat een graadmeter voor hoe het met me gaat. Als fatsoenlijk een paar uur lezen niet lukt is het een signaal van crisis. Lees minimaal vier, misschien vijf uur per dag als het goed met me gaat.
Waarom zou morgen niet weer zo'n dag zijn als ik vragen mag? Wat is er morgen aan de omstandigheden anders dan vandaag?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sow! Super productieve dag, lekker in energie, goed in stemming
• zeven uur lang geborduurd
• een uur schoon gemaakt
• een half uur geoefend met tekentechnieken
en nu ga ik lekker een serie kijken
Lekker bakje thee erbij. Ben echt content. Morgen hopelijk weer zo'n dag.
Hopelijk lukt het me vandaag weer om vanavond te douchen en zo. Dan is de dag perfect.
En vanaf een uurtje of half acht begin ik lekker met lezen, misschien een uurtje eerder. Misschien stom dat ik zo vaak over lezen miep. Echter is dat een graadmeter voor hoe het met me gaat. Als fatsoenlijk een paar uur lezen niet lukt is het een signaal van crisis. Lees minimaal vier, misschien vijf uur per dag als het goed met me gaat.
Lees de -nieuwe- OP evenquote:Op zondag 10 augustus 2025 04:01 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom zou morgen niet weer zo'n dag zijn als ik vragen mag? Wat is er morgen aan de omstandigheden anders dan vandaag?
Dat gevoel van voldoening komt vanzelf weerquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een redelijke dag. Een uurtje of zes aan het borduren geweest, nu ben ik moe
Morgen moet ik boodschappen doen (voor tien uur die kant op is de afspraak met mezelf) en daar zie ik nu al tegenopik probeer het gevoel van voldoening in mijn hoofd te prenten. Alleen tja... moeilijk blijft het voorlopig wel
Ik heb een kookboek besteld met vegetarische eenpansgerechten. Voor meer variatie en gerechten met meer pannen (hoe lui het ook klinkt) is vaak demotiverend om te koken. En ik ken maar heel weinig eenpansgerechten, dus even geïnvesteerd (weet dat je ook recepten online kan vinden, maar ik ben ouderwets).
Online recepten opzoeken is leuk. Foodtube-filmpjes kijken ook.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een redelijke dag. Een uurtje of zes aan het borduren geweest, nu ben ik moe
Morgen moet ik boodschappen doen (voor tien uur die kant op is de afspraak met mezelf) en daar zie ik nu al tegenopik probeer het gevoel van voldoening in mijn hoofd te prenten. Alleen tja... moeilijk blijft het voorlopig wel
Ik heb een kookboek besteld met vegetarische eenpansgerechten. Voor meer variatie en gerechten met meer pannen (hoe lui het ook klinkt) is vaak demotiverend om te koken. En ik ken maar heel weinig eenpansgerechten, dus even geïnvesteerd (weet dat je ook recepten online kan vinden, maar ik ben ouderwets).
Oh over vandaag ben ik zeker voldaanquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat gevoel van voldoening komt vanzelf weer
Doe lekker je ding
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[...]
Wij duwen je welquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh over vandaag ben ik zeker voldaan
Alleen ik moet mezelf morgen naar de Lidl schoppen. En een helpende gedachte is dat ik weet hoe goed het voelt als het lukt.
Mweh ... 80% is blad- en kastvullingquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:42 schreef maily het volgende:
Maar zo'n kookboek om doorheen te bladeren![]()
Dat is een salade ookquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Mweh ... 80% is blad- en kastvulling
Ik heb een stuk of vier (misschien vijf) kookboeken voor warm eten en gebruik ze ook. Alleen dat is allemaal meer werk dan eenpansgerechten. Dus dit is realistischerquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:42 schreef maily het volgende:
[..]
Online recepten opzoeken is leuk. Foodtube-filmpjes kijken ook.
Maar zo'n kookboek om doorheen te bladeren![]()
Succes!
Oooh ik kan het wel en het is zo tellen en priegelen. Morgen weer denk ik. Als ik ben bijgekomenquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..Maar ik kan het ook niet.
En kookboeken zijnIk heb onlangs nog een boek over broodbakken gekocht (de zoveelste).
Dankquote:
quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Mweh ... 80% is blad- en kastvulling
Ik zet salade doorgaans niet in een (boeken)kastquote:
Broodbakken mislukt hier altijdquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Van 6 uur borduren zou ik ook doodmoe zijn..Maar ik kan het ook niet.
En kookboeken zijnIk heb onlangs nog een boek over broodbakken gekocht (de zoveelste).
Lasagne Bolognese met bechamelsausquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Broodbakken mislukt hier altijd
Pasta maken is wel gemakkelijk. Als ik vrienden te eten heb maak ik dat zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Hier gelukkig niet, want alle brood dat we eten bak ik zelf.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Broodbakken mislukt hier altijd
Ik kan dan weer goed wandelen. Dat hou ik wel 6 uur vol.. Hoef ik niet eens bij te tellen. Gewoon de ene voet voor de andere..quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh ik kan het wel en het is zo tellen en priegelen. Morgen weer denk ik. Als ik ben bijgekomen
Wandel morgen effe naar de Lidl danquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kan dan weer goed wandelen. Dat hou ik wel 6 uur vol.. Hoef ik niet eens bij te tellen. Gewoon de ene voet voor de andere..
Als ik niet zou moeten werken zou dat zeker een optie zijn.. Maar dan wel een andere dan waar CotS naartoe gaat..quote:
Ach, beetje doorstappen, gewoon de ene voet voor de andere.. ben je zo in Grûnquote:Op zondag 10 augustus 2025 15:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ik niet zou moeten werken zou dat zeker een optie zijn.. Maar dan wel een andere dan waar CotS naartoe gaat..
Wquote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje jaloers
Al vrienden zijn of gaan morgen op vakantie. Allemaal met partner of gezin
En ik ben de vrijgezellen sukkel die niet op vakantie kan (financieel en emotioneel).
En ik word verdrietig van jaloezie. Super leuk om te foto's en het geluk te zien en jaloezie is een kleinzielige emotie. Alleen ik voel het wel
Wil mensen ook niet storen. Dus ik heb geen aanspraak (via WA) en de videobelafspraken gaan natuurlijk ook niet door. Geen clubjes of vrijwilligerswerk. Ik zit even in een donker gat
Ik voel met je mee... Ook ik zit thuis. En heb nog geen vakantie. Morgen weer werken.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, hier hetzelfde scenario ongeveer.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik ben de vrijgezellen sukkel die niet op vakantie kan (financieel en emotioneel).
En ik word verdrietig van jaloezie. Super leuk om te foto's en het geluk te zien en jaloezie is een kleinzielige emotie. Alleen ik voel het wel
Wil mensen ook niet storen. Dus ik heb geen aanspraak (via WA) en de videobelafspraken gaan natuurlijk ook niet door. Geen clubjes of vrijwilligerswerk. Ik zit even in een donker gat
Als het helpt... in gedachten ga ik wel met je mee, ik moet namelijk ook boodschappen doen morgenochtendquote:Op zondag 10 augustus 2025 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh over vandaag ben ik zeker voldaan
Alleen ik moet mezelf morgen naar de Lidl schoppen. En een helpende gedachte is dat ik weet hoe goed het voelt als het lukt.
Je hebt gelijk. Fok is geweldigquote:
Knuffel..! dat is ook niet leukquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik voel met je mee... Ook ik zit thuis. En heb nog geen vakantie. Morgen weer werken.
Oh vakantie in eigen buurt is zeker leuk. Jouw ideeën zijn goed! Sowieso wil ik nog een keer in de Ikea struinen. Twintig minuutjes lopen van huis. Bios is een goed idee!quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen, hier hetzelfde scenario ongeveer.
Elk jaar ook dezelfde mensen die allemaal verre vakanties hebben die aan je vragen waar je heen gaat op vakantie. Als je zegt "ik ga niet op vakantie" willen ze soms een uitleg waarom ook nog.
Sociale dingen liggen hier ook op zijn gat nu.
Zelf ga ik in de zomer gewoon op alleentrips, zoals lekker naar de stad gaan, mezelf op de bioscoop trakteren, lekker naar het buitenbad gaan.
Als je doet alsof je een toerist bent in je eigen stad voelt het al gelijk heel anders![]()
En is het je gelukt?quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als het helpt... in gedachten ga ik wel met je mee, ik moet namelijk ook boodschappen doen morgenochtend![]()
Ik heb mijn lijstje al bijna klaar (op volgorde van de winkel zodat ik zo efficiënt mogelijk er doorheen kan).
Niet nodig. Ik heb leuk werk en ik heb over 2 weken vakantie.. Maar ik wilde het wat leuker maken voor je.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel..! dat is ook niet leuk
Dat kun je toch mooi combineren? Een Ikea esacape room bezoek (rijmt op puzzelboek). En ik vind Ikea net een escape room!quote:[..]
Oh vakantie in eigen buurt is zeker leuk. Jouw ideeën zijn goed! Sowieso wil ik nog een keer in de Ikea struinen. Twintig minuutjes lopen van huis. Bios is een goed idee!
[...]
Of een escape room puzzelboek of spel (die kunnen ook alleen)
Twee weken is te overzien toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Niet nodig. Ik heb leuk werk en ik heb over 2 weken vakantie.. Maar ik wilde het wat leuker maken voor je.
[..]
Dat kun je toch mooi combineren? Een Ikea esacape room bezoek (rijmt op puzzelboek). En ik vind Ikea net een escape room!
Zeker! Maar ik wilde je troosten met het gevoel dat je niet alleen bent..quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Twee weken is te overzien toch?
Voor mij de hel op aarde. Zo heeft iedereen wat..quote:Haha ikea is hemel!
Knuffel!quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik wilde je troosten met het gevoel dat je niet alleen bent..
[..]
Voor mij de hel op aarde. Zo heeft iedereen wat..
Ja het is gelukt, maar ik had bedacht dat ik dan pas woensdag weer hoefde, maar nu komen er 2 pubers mee-eten en kan ik alsnog morgen. Ach ja... ik heb gelukkig minder moeite met de supermarkt dan jij, meestal lukt dat me wel.quote:
Succes met Billy en het inrichtenquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel!
En ja... ik ga op een ochtend, door de week, dan is het wel leuk
En ondanks dat het twintig minuten lopen hier vandaan is ben ik er nog nooit geweest sinds ik hier woon... Best erg eigenlijk. Dus met mooi weer een muziekje op en lopen maar (en twee borduurwerkjes mee die af zijn, om goede lijsten te scoren)
maar overmorgen komt de Ikea hier met een Billy. Kan niet wachten. Lekker de boel in elkaar zetten en vervolgens goed inrichten.
Morgen komt een begeleider. Dat is wel fijn. Psychoseklachtentechnisch gaat het niet goed met me en daar moet ik even mijn hart over luchten
Fijn dat het je meestal luktquote:Op maandag 11 augustus 2025 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja het is gelukt, maar ik had bedacht dat ik dan pas woensdag weer hoefde, maar nu komen er 2 pubers mee-eten en kan ik alsnog morgen. Ach ja... ik heb gelukkig minder moeite met de supermarkt dan jij, meestal lukt dat me wel.
Fijn dat er morgen een begeleider komt, goed om samen even te kijken of je zo op de goede weg bent![]()
Oh Ikea dingen bouwen, I love it! Succes met Billy woensdag
Groot gelijk om te bestellen, daar hoef je je ook echt niet voor te verontschuldigen! Jouw leven, jouw keuzes hequote:Op maandag 11 augustus 2025 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Fijn dat het je meestal lukt
Geen probleem dat je wat vroeger was?edit: lees te snel. Alleen maar praktisch dus
Vandaag zit ik er gewoon niet lekker bij. Maja... dan maar bestellen, want ik heb de komende dagen echt geen tijd
En ja even met de begeleider praten is wel fijn. Alles heeft een aura en alles maakt me bang. Allemaal slechte energieën en zo.
En jep! Een Billy staat er zo en dan zoveel meer rust in de boekenkasten. Echt fijn
Ik snap je, ik ergerde me ook aan de reacties omdat ik ook slachtoffer ben geweestquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ik ben enorm getriggerd op het moment
Ik keek (heb het uitgezet) De Bondgenoten. Eén deelnemer vertrekt omdat hij last heeft van trauma's omtrent seksueel misbruik. Zowel op Fok als op de socials wordt hier sceptisch over gedaan. Nou, kan, mag en prima. Hoort bij de televisiewereld
In mijn omgeving ben ik open over wat er is gebeurd (veel, pa + broer + ex). Echter ben ik nu bang dat mensen me misschien niet serieus nemen achter mijn rug om doordat ik er open over ben. Het is zo'n rode draad door mijn leven. Het heeft me zo gevormd. Toen ik achttien was, en in een rustige fase zat (tussen broer en ex in) was ik kampleider op een kinderkamp, lang verhaal kort: een andere leiding was bij mij in bed gaan liggen en ging masturberen. Dat vond ik normaal. Later had ik het als anakdote aan iemand verteld en toen kwam ik erachter dat het grensoverschrijdend was. Ik vond het normaal, want dat doen mensen eenmaal, in mijn leven iig
Het is niet dat ik het er vaak over heb, alleen soms vertel ik iemand wel eens wat. De details zijn voor mijn hulpverleners, want daar ben ik super ongemakkelijk over. Alleen globaal ben ik wel open. Alleen bepaalde woorden maken me wel super ongemakkelijk ("neuken" en namen van geslachtsdelen en dergelijke). Ik haaaaat het als mensen zulke dingen zeggen. Mijn psych heeft wel geprobeerd die woorden te desensitiseren, zonder succes.
Ik weet ook niet wat ik allemaal typ, ik ben zo getriggerd. Mijn verhaal is echt, maar moet ik me meer schamen? Ik ben eenmaal iemand die blijkbaar gemakkelijk misbruikt werd. Tot mijn dertigste heb ik de pil geslikt, mocht ik weer in een situatie belanden, dan word ik iig niet zwanger. Eindelijk voel ik me veilig, en als er zo over slachtoffers gesproken wordt, voel ik me niet meer veilig.
Het is geen ergernis, het is angstquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap je, ik ergerde me ook aan de reacties omdat ik ook slachtoffer ben geweest
Veel sterkte
Dat snap ikquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is geen ergernis, het is angst
Is het angst (voor wat dan precies?) of is het de open wond waar in geroerd wordt?quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien beidequote:Op maandag 11 augustus 2025 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Is het angst (voor wat dan precies?) of is het de open wond waar in geroerd wordt?
Ik was al bang dat het iets zo triggerenquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap het verschil, en mijn vrienden (en buiten mijn vrienden om weten mensen het niet) zullen me idd gewoon geloven. Alleen ik schrik gewoon ervan. Het geeft me het gevoel dat je je verplicht moet schamen voor wat er gebeurd is. Alleen het zit zo in mijn verweven dat ik me niet schaam, ik voel me bang/vies/schuldig. Alleen geen schaamtequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik was al bang dat het iets zo triggeren
En in dit geval angst ja
Dat er net zo tegen jou aan wordt gekeken
Maar lieve schat
Je bent geen Jorim
En je doet niet mee aan een RLS
Waar iedereen altijd een mening over je zal hebben
En daarnaast , jij weet wat er is gebeurt. Dat anderen dat heel misschien wel of niet serieus nemen zou jou je ( oneerbiedig gezegd) kont moeten roesten.
En ik weet, vaak werkt het anders.
Maar trek je alsjeblieft niks aan van mensen die denken dat ze alles beter weten![]()
![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap het verschil, en mijn vrienden (en buiten mijn vrienden om weten mensen het niet) zullen me idd gewoon geloven. Alleen ik schrik gewoon ervan. Het geeft me het gevoel dat je je verplicht moet schamen voor wat er gebeurd is. Alleen het zit zo in mijn verweven dat ik me niet schaam, ik voel me bang/vies/schuldig. Alleen geen schaamte
maar ja... wat er online gezegd wordt heeft idd niks met mij te maken en mij krijg je niet in een RLS
Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat dus
jij bent geen Jorim
dat mensen een mening hebben over hem komt door hoe hij zich heeft geprofileerd in een RLS
en die mening heeft helemaal niks met jou te maken.
ik snap dat het voelt alsof ze jou aanvallen
maar dat is natuurlijk niet zo
Wel ooit een soort van beginnetje gemaakt, alleen zat enorm in crisis waardoor het nergens heen ging.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:03 schreef nostra het volgende:
Heb je schematherapie gehad of overwogen? Individueel, niet in groep.
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruikenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffers
Dat klopt zekerquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruiken
en die maken een hoop kapot voor de mensen die lijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |