Om Rusland aan te vallen? Het lijkt mij niet dat dat het doel is van die defensieuitgaven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het maar goed ook dat we onze defensieuitgaven verdubbelen.
Bergketens zijn ook goedquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef YoopY het volgende:
[..]
Tussen Rusland en Amerika(Alaska) ligt geen oceaan...
Leiders zoals Dmytro Marchenko zijn er van overtuigd dat het een spel der lange adem is geworden. Vooral aangezien het Oekraine de laatste 3 jaar zo goed lukt om disproportioneel schade toe te brengen aan de Russen. Economisch en qua mensenlevensquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee waar je vandaan haalt dat de Oekraïners daarvan overtuigd zijn geraakt. Want er is geen enkele aanwijzing voor.
Jij begon over de agressie van Rusland.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om Rusland aan te vallen? Het lijkt mij niet dat dat het doel is van die defensieuitgaven.
Beide partijen hebben gigantisch veel schade, maar die lange adem is juist in het nadeel van Oekraïne.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leiders zoals Dmytro Marchenko zijn er van overtuigd dat het een spel der lange adem is geworden. Vooral aangezien het Oekraine de laatste 3 jaar zo goed lukt om disproportioneel schade toe te brengen aan de Russen. Economisch en qua mensenlevens
Lol, dat is altijd het antwoord hè. We hebben simpelweg meer EU nodig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is simpelweg het gevolg van de Europese machtspositie. Als je zelf niet geïnvesteerd hebt in je eigen defensie en een fatsoenlijke defensie-industrie, en je een grote afhankelijkheid hebt qua energie- en grondstoffen, dan leggen andere machtsblokken hun wil op.
Het is niet het gevolg van te veel EU maar van te weinig EU.
Dan zou het mij niet verbazen dat hij financiële belangen heeft bij continuatie van de oorlog. Want ik neem aan dat hij beter weet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leiders zoals Dmytro Marchenko zijn er van overtuigd dat het een spel der lange adem is geworden. Vooral aangezien het Oekraine de laatste 3 jaar zo goed lukt om disproportioneel schade toe te brengen aan de Russen. Economisch en qua mensenlevens
Als troepenaantallen steeds minder belangrijk worden in de oorlog vanwege robotisering en drones dan zie ik het Oekraïne ook nog wel lang volhouden. Zolang de steun vanuit het Westen door blijft gaan althans.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beide partijen hebben gigantisch veel schade, maar die lange adem is juist in het nadeel van Oekraïne.
Ach, je hebt geen enkel idee waar deze discussie over ging. Duidelijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij begon over de agressie van Rusland.
Dat geloof ik dus niet helemaal want Rusland heeft het onderhand economisch vrij zwaar. De enige reden dat Putin met dit toneelstukje wegkomt is omdat ze leunen op gespaard geld en de belofte dat ze geen dienstplicht invoeren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beide partijen hebben gigantisch veel schade, maar die lange adem is juist in het nadeel van Oekraïne.
Jij vind dat Rusland heel kleinzielig een grote oorlog mag riskeren vanwege een vlekje op de kaart. Dan mogen andere partijen dat ook, anders ben je hypocriet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, je hebt geen enkel idee waar deze discussie over ging. Duidelijk.
Wat een flauwekul dat er geen politie agenten zouden zijn. Check je bronnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet helemaal want Rusland heeft het onderhand economisch vrij zwaar. De enige reden dat Putin met dit toneelstukje wegkomt is omdat ze leunen op gespaard geld en de belofte dat ze geen dienstplicht invoeren.
Dat geld begint op te raken dus dat wordt harde inflatie. En de mankrachten beginnen ook een beetje op te raken. Sterker nog. Veel Russische dorpen hebben inmiddels geen politieagenten meer om orde te houden.
Dus de afstand van de bevolking tot de oorlog begint steeds kleiner te worden. Zolang Europa dus Oekraine ondersteunt en Oekraine steeds beter wordt in drone-warfare ... kan het wel eens instorten voor Rusland.
En ook dat is trouwens echt ontiegelijk slecht nieuws voor het westen. Want dat is een geweldige kans voor China om landjepik te doen bij Rusland in het oosten-oosten.
Even checken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een flauwekul dat er geen politie agenten zouden zijn. Check je bronnen.
Leuk verzonnen, maar nee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vind dat Rusland heel kleinzielig een grote oorlog mag riskeren vanwege een vlekje op de kaart. Dan mogen andere partijen dat ook, anders ben je hypocriet.
quote:De Amerikaanse vicepresident JD Vance overlegt zaterdag in het Verenigd Koninkrijk met een aantal Europese veiligheidsadviseurs over de oorlog in Oekraïne. Volgens de Britse regering organiseert Vance de bijeenkomst samen met de Britse minister van Buitenlandse Zaken, David Lammy.
Vance is eigenlijk een aantal dagen op vakantie in het VK, maar hij combineert die met een aantal officiële ontmoetingen. Hij sprak vrijdag ook al met Lammy over de samenwerking tussen hun landen.
De Britse premier Keir Starmer heeft zaterdagochtend met de Oekraïense president Volodimir Zelenski gebeld om vooruit te blikken op het overleg van de veiligheidsadviseurs. Volgens hen zou dit "een essentieel forum zijn om de vooruitgang te bespreken die is geboekt bij het tot stand brengen van een rechtvaardige en duurzame vrede", staat in de verklaring van Starmer.
Zelenski schreef op X dat er nu "duidelijke stappen" nodig zijn, net als "de optimale coördinatie tussen ons en onze partners".
© https://www.telegraaf.nl/(...)ekrane/82725932.html
Poetin wil (denk Ik) nu het liefst ook nog niet stoppen. Dat was misschien in april nog zo. Nu wil hij het liefst de komende maanden nog even door eind oktober. Maar om aan Trumps agenda tegemoet te komen, moeten ze dan nu wel wat laten schieten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als dat laatste zo is, waarom zou Poetin dan stoppen?
Ik denk dat dat vooral veel wishful thinking is van mensen in het Westen. Mankrachten zijn nog lang niet op. Wierd Duk zei onlangs in z'n podcast dat de mensen die hij kent in Rusland, toen hij ze erover vroeg, vrijwel niet veel van de oorlog merken. Het is nog altijd ver weg. Algehele mobilisatie zijn ze nog lang niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet helemaal want Rusland heeft het onderhand economisch vrij zwaar. De enige reden dat Putin met dit toneelstukje wegkomt is omdat ze leunen op gespaard geld en de belofte dat ze geen dienstplicht invoeren.
Dat geld begint op te raken dus dat wordt harde inflatie. En de mankrachten beginnen ook een beetje op te raken. Sterker nog. Veel Russische dorpen hebben inmiddels geen politieagenten meer om orde te houden.
Punt is dat mankracht misschien technisch gezien niet op is maar mobilisatie komt er wel. Zoals je kan zien in de links die ik hierboven postte begint het een beetje op te raken met de vrijwilligers en de criminelen. Vooral omdat ze continu mensen naar het front sturen om te sterven. De teller voor Rusland staat inmiddels op 1 miljoen doden + gewonden. Dat heeft een echt effect op de arbeidsmarkt inmiddels trouwens.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral veel wishful thinking is van mensen in het Westen. Mankrachten zijn nog lang niet op. Wierd Duk zei onlangs in z'n podcast dat de mensen die hij kent in Rusland, toen hij ze erover vroeg, vrijwel niet veel van de oorlog merken. Het is nog altijd ver weg. Algehele mobilisatie zijn ze nog lang niet.
In de aanloop naar de inval is er jarenlang een potje spaargeld opgebouwd. Men verwachtte Kiev in hoeveel dagen te kunnen pakken ookalweer? 3 oid? Dat spaarpotje was origineel voor het inlijven van Oekraine en het opvangen van sanctieschade voor 10 jaar... (onder het mom van, beter om achteraf sorry te zeggen dan om eerst om toestemming te vragen). Met als verwachting dat ze het weer zouden kunnen aanvullen met mineraal- en gas- winning in Oekraine en de zwarte zee.quote:De economie is het grote vraagstuk, maar alsnog lijkt het Kremlin het prima te vinden. Die hebben echt wel een risicoanalyse gemaakt en vinden dat ze nog wel doorkunnen.
Oekraine heeft het meest moderne leger qua drones van de NAVO, zij zijn een gigantische aanwinst.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oekraïne bij de Navo is een slecht idee. Net als Oekraïne bij de EU. De corruptie aldaar is veel te hoog en je importeert problemen, terwijl we nu al knee deep in shit zitten met onze eigen problemen.
Lijkt mij niet dat Poetin dat wil. Dus ik zie een akkoord aankomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is eerder de vraag of Poetin wil doorvecht tot de laatste rus. Met dit tempo duurt het tot 2070 voordat rusland heel Oekraïne heeft ingenomen ten koste van 20 miljoen russische slachtoffers.
Als Putin akkoord gaat en Zelensky dwars gaat liggen? absoluutquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zouden de EU en de VS alle wapensteun aan Oekraïne stop moeten zetten. Daarmee zet je de regering van Oekraïne - niet alleen Zelensky, de man is geen alleenheerser - voor het blok.
Is dat wat je zou willen?
Ja. Maar het ziet er toch naar uit dat dat is wat Trump (Amerika) wil? een staakt het vuren, waarbij Oekraine moet dealen met het feit dat bepaalde gebieden nu van Rusland zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Focussen op een onvoorwaardelijk staakt-het-vuren.
Een vredesovereenkomst tussen Oekraïne en Rusland, waarbij beide partijen officieel tot een overeenkomst komen over de grenzen, zit er gewoon niet in. Van Oekraïne kun je niet verwachten dat ze het door Rusland ingenomen gebied als Russisch grondgebied erkennen. Rusland zou het bezette grondgebied weer aan Oekraïne terug moeten geven, maar zal dat nooit doen. Oftewel, daar ga je nooit uitkomen.
Het enige wat werkt is er een bevroren conflict van maken via een staakt-het-vuren.
Natuurlijk snap ik dat. En vanuit zijn perceptie heeft hij groot gelijk. We mogen 'blij' zijn dat hij niet volledig zijn handen aftrekt van Rusland-Oekraine. Want voor Amerika is vooral China een toekomstig probleem.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:06 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat Trump alleen wil pochen met ik heb vrede geregeld en dat Oekraine hem geen reet kan schelen? Plus zijn grote vriendje Poetin zooitje land geven, sanctie's van tafel etc, ja top.. En een overeenkomst met Rusland is net zoveel waard als een rol toiletpapier.
Hoe weet jij wat Poetin wil? Zijn daden wijzen juist op meer oorlogszucht.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat Poetin dat wil. Dus ik zie een akkoord aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |