https://nos.nl/artikel/2577964quote:Het is klaar! Vitesse verdwijnt definitief uit het profvoetbal: rechter geeft KNVB gelijk.
quote:Vitesse verliest kort geding: een-na-oudste profclub van Nederland verdwijnt uit betaald voetbal
Deel dit artikel
Vitesse is definitief zijn proflicentie kwijt. Een kort geding in de rechtbank in Utrecht heeft daar geen verandering in gebracht. Daardoor verdwijnt de op een na oudste profclub van Nederland uit het betaald voetbal.
De rechter oordeelt dat de licentiecommissie en de KNVB de regels juist hebben gevolgd en dat het besluit in alle redelijkheid genomen is.
De proflicentie wordt afgenomen, omdat de KNVB vindt dat de Arnhemse club het licentiesysteem jarenlang heeft omzeild en ondermijnd. "Vitesse kreeg kans op kans op kans, maar greep die niet. De club toonde geen beterschap", zei de advocaat van de KNVB gisteren in de rechtszaal.
Vitesse wilde de rechter overtuigen van het feit dat de club de zaken voor de toekomst op orde heeft. Arnhemse investeerders, verzameld onder de naam De Sterkhouders, hebben alle aandelen overgenomen van de huidige eigenaren. Dat moest alleen nog worden goedgekeurd door de licentiecommissie.
Einde aan 133 jaar Vitesse
Maar de rechter ging daar niet in mee. Daardoor komt er een einde aan het profvoetbal bij de 133 jaar oude club in Arnhem. De wedstrijd tegen Almere City, die gepland stond voor zaterdagmiddag, wordt geschrapt.
Vitesse kan nu verder als amateurclub. Of dat gaat gebeuren en in welke klasse dat is, is nog niet bekend.
Nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:31 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Beter dan een OP stervens vol met smilies
NEC fan?quote:
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
Beter gezegd, altijd gezellig, maar als Vitesse won, nog iets meer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Haags het volgende:
Hoe ging dat spandoek ook alweer toen bij Vitesse-Ado?
Liever een Rus met poen....
Die hebben het toch ook allemaal maar op zijn beloop gelaten? Ik ben het met je eens hoor, maar dan hadden ze ook eerder in kunnen grijpen en actief een groep lokale investeerders zoeken met hart voor de club.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Als je sociale cement van een voetbalclub afhangt, doe je als stad toch iets verkeerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Er zijn genoeg steden die ook geen betaald voetbalclub hebben. Hebben die steden dan minder sociaal cement ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk los van de echte supporter dit best meevaltquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Dat gebeurt nu toch ook? Ze verliezen hun betaaldvoetballicentie, dus zijn niet meer welkom in de 1ste divisie. Het staat ze vrij om als amateurclub verder te gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:
Het klinkt wel alsof ze het echt zelf hebben verkloot. Dit loopt al heel lang. De rechter / KNVB had ze ook voor straf kunnen degraderen, dit is wel een grote nekslag.
Ben ook geen voetbalfan en vind dit mooi. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat geld sluizen naar van die kutclubs.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Goeie posts die het imo perfect samenvatten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers. Ze hadden gewoon klein moeten blijven maar tijden veranderen, nu zijn ze weer klein en de Gelredome huurder armer.
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgevingquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:20 schreef Ulx het volgende:
Ach, ze kunnen toch naar Nijmegen als ze betaald voetbal willen zien?
Bijzonder? Niets maatschappelijks vreemds aan. Genoeg bedrijven die door wanbeleid van het management over de kop gaan. Hoeveel werk wordt er wel voor niks verzet. Hoeveel projecten mislukken waarvan je dat al van tevoren wist.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Verder wel bijzonder, lekker juichen voor heel veel mensen die hier wél hun ziel en zaligheid in hebben gestopt en dat nu kwijt raken door financieel gekut.
Deventer en Doetinchem liggen behoorlijk ver van Arnhem. Nijmegen is wel een prima alternatief.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgeving
Malburgen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers.
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ookquote:
Kan ook niet. De Gelderse derby was burenruzie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar om van Arnhem fan naar Nijmegen fan te gaan lijkt me wel wat groot. Zijn ook wel hele verschillende steden.
Kwam ik alleen voor pleziertjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:22 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ook
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aanquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Het Gelredome zal over 10 jaar wel gesloopt zijn voor woningbouw denk ik.
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aan
Moet wel het complex aangekocht worden door de ontwikkelaars, het bestemmingsplan gewijzigd worden. Vervolgens het stadion afbreken (kapitaalvernietiiging).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.
Zie jij dit ooit rendabel worden? Ik denk dat die eigenaar het wel zal verkopen aan projectontwikkelaars die de sloopkogel bij zich hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet wel het complex aangekocht worden door de ontwikkelaars, het bestemmingsplan gewijzigd worden. Vervolgens het stadion afbreken (kapitaalvernietiiging).
Ik ben geen econoom en heb geen zicht op de financiële boekhouding, al schijnen er behoorlijke schulden aan de gemeente Arnhem en de Provincie Gelderland te zijn (geweest?).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:
Zie jij dit ooit rendabel worden? Ik denk dat die eigenaar het wel zal verkopen aan projectontwikkelaars die de sloopkogel bij zich hebben.
Ik heb vroeger ook in Arnhem gewoond, maar deze uitdrukking heb ik nooit gehoord.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:54 schreef blomke het volgende:
Verder was het adagio in "mijn" Arnhemse tijd " In Arnhem-Zuid zit je zo....in Wolfheze".
Woonde je in Arnhem-Zuid?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb vroeger ook in Arnhem gewoond, maar deze uitdrukking heb ik nooit gehoord.
Veel van de supporters sneren liever naar andere clubs of de KNVB in plaats van naar de puinhoop te kijken binnen hun eigen verenigingquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:46 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, noem me niet gelijk een idioot,want ik kijk nooit voetbal en weet er nauwelijks iets van. Maar ik hoor de hele tijd dat dit al enorm lang speelde, dit dat blablabla, en er zal vast eerder allerlei dreiging zijn geweest.
Wat ik me dan afvraag; hebben supporters nooit eens de koppen bij elkaar gestoken en een vuist gemaakt? Dat hadden ze namelijk ook kunnen doen (en volhouden) of dachten ze dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen? Want nu zitten ze mooi met de gebakken peren.
Nogmaals: ik kijk nooit voetbal en heb er weinig kennis van. Wees genadig.
Vergelijk het met een bedrijf met management (Vitesse bestuur), de RvC die ook besmet was met de schimmige acties, aandeelhouders (die schimmige Amerikaan Perry, de Russen zoals Andrey Soloviev, een "club van 5"), kapitaal/productiemiddelen (de club voetballers) en werknemers (supporters).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:46 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat ik me dan afvraag; hebben supporters nooit eens de koppen bij elkaar gestoken en een vuist gemaakt? Dat hadden ze namelijk ook kunnen doen (en volhouden) of dachten ze dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen? Want nu zitten ze mooi met de gebakken peren.
Nogmaals: ik kijk nooit voetbal en heb er weinig kennis van. Wees genadig.
Nee. Is die uitdrukking alleen in Arnhem-Zuid bekend ?quote:
Ik wel, geboren en getogen maar Wolfheze is onzin, Arnhem Zuid is ook behoorlijk groot, nu helemaal en ben blij er opgegroeid te zijn, veel groen en centrum stad was je zoquote:
quote:
Dat was nou net het probleem: leek uit pure beton te bestaan t.o.v. Arnhem Noord. De ont-doden leefden daar.quote:
ont-doden? Geen idee wat je bedoeld en leek uit pure beton te bestaan? Waar heb jezelf gewoond?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat was nou net het probleem: leek uit pure beton te bestaan t.o.v. Arnhem Noord. De ont-doden leefden daar.
Ondoden zijn mensen die fysiek niet dood zijn maar figuurlijk bepaald niet leven,quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:53 schreef hondonspain het volgende:
[..]
ont-doden? Geen idee wat je bedoeld en leek uit pure beton te bestaan? Waar heb jezelf gewoond?
En wat heeft Wolfheze ermee te maken?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:54 schreef blomke het volgende:
Verder was het adagio in "mijn" Arnhemse tijd " In Arnhem-Zuid zit je zo....in Wolfheze".
Duidelijk, zombies, hij schreef ont-doden maar zielig comment van iemand. Arnhem Zuid is ontstaan als wijk met vooral arbeiders, dus juist de mensen die echt leven, zal wel een soort arrogantie zijn om het zo te noemen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ondoden zijn mensen die fysiek niet dood zijn maar figuurlijk bepaald niet leven,
Tegenwoordig zijn dat niet echt arbeiders meer maar meer VVD-stemmende kantoorpikken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:16 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Duidelijk, zombies, hij schreef ont-doden maar zielig comment van iemand. Arnhem Zuid is ontstaan als wijk met vooral arbeiders, dus juist de mensen die echt leven, zal wel een soort arrogantie zijn om het zo te noemen?
Blomke heeft een bloedhekel aan Arnhem- Zuid, wonen zombies in een betonnen stad en meeste zijn gek ook :-)quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat heeft Wolfheze ermee te maken?
Nu weet ik overigens wel waar Wolfheze van bekend is, maar ik zie het verband hier niet.
Dries en Mike kunnen je hier meer over vertellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nu weet ik overigens wel waar Wolfheze van bekend is, maar ik zie het verband hier niet.
Denk ligt er aan welk deel van Arnhem Zuid, is flink gegroeid afgelopen decennia. Ging van arbeidersbuurt naar achterbuurt en groot deel is nu een dure buurt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn dat niet echt arbeiders meer maar meer VVD-stemmende kantoorpikken.
Oosterbeekquote:
Psychiatrisch ziekenhuis. Vraag me af of je wel echt iets van Arnhem weet c.q. er hebt gewoond. Wie zegt "Wolfheze", weet waar het gekkenhuis ligt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Junkies uit Klarendal gingen er naar toe.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:23 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Denk ligt er aan welk deel van Arnhem Zuid, is flink gegroeid afgelopen decennia. Ging van arbeidersbuurt naar achterbuurt en groot deel is nu een dure buurt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:16 schreef hondonspain het volgende:
Duidelijk, zombies, hij schreef ont-doden maar zielig comment van iemand. Arnhem Zuid is ontstaan als wijk met vooral arbeiders, dus juist de mensen die echt leven, zal wel een soort arrogantie zijn om het zo te noemen?
Volgens mij heb je een bloedhekel aan mij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:20 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Blomke heeft een bloedhekel aan Arnhem- Zuid, wonen zombies in een betonnen stad en meeste zijn gek ook :-)
Ik heb ruim tien jaar in Arnhem gewoond. Ik ben er opgegroeid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:15 schreef blomke het volgende:
Psychiatrisch ziekenhuis. Vraag me af of je wel echt iets van Arnhem weet c.q. er hebt gewoond. Wie zegt "Wolfheze", weet waar het gekkenhuis ligt.
Westerbouwing, prachtig uitzicht, die Hevea huizen met rieten daken; schitterend. De Italiaanseweg op de mountainbike, het einde. De sluizen van Driel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Daarvoor, toen mijn ouders nog samen waren, woonde ik in Heveadorp.
Dat bedoel ik met die uitspraak.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En natuurlijk weet ik dat Wolfheze bekend is van het psychiatrisch ziekenhuis.
Het is daar inderdaad een prachtige omgeving.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:28 schreef blomke het volgende:
Westerbouwing, prachtig uitzicht, die Hevea huizen met rieten daken; schitterend. bDe Italiaanseweg op de mountainbike, het einde. De sluizen van Driel.
Heb die ontdekking meegemaakt; een colonne politieauto's raasde over de Benedendorpseweg en een helikopter die een uur of langer, rondjes bleef draaien boven die locatie. Volgende dag hoorde ik op het werk dat het lichaam van Gerrit Jan, daar maanden eerder door Ferdi E, was begraven, en toen gevonden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In het bos, vlakbij de Fonteinallee, ongeveer ter hoogte van de kruising van de Fonteinallee met de weg die naar de stuw leidt, is nog een interessante locatie, waar ik meerdere keren ben geweest. Daar is de plek waar Gerrit-Jan Heijn, vanaf zijn ontvoering tot aan de arrestatie van Ferdinand Elsas, begraven heeft gelegen.
Nee hoor, alleen de domme dingen die je zegt terwijl je er geeneens gewoond hebtquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:18 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heb je een bloedhekel aan mij.
Zijn de huizen ook niet gekraakt geweest, staat me vaag bij dat ik er paar keer overnacht heb in een kraakpand rond 1984quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is daar inderdaad een prachtige omgeving.
Vredestein, die inmiddels eigenaar was geworden van de rubberfabriek en dus ook van de huizen in het dorp, wilde die huizen met rieten daken slopen, maar door protest vanuit de bewoners van Heveadorp ging dat niet door en werden die huizen gerenoveerd.
De Italiaanseweg, en dan vooral het gedeelte met die haarspeldbochten, is inderdaad een belevenis. Vroeger mocht je er ook met de auto rijden, maar dat mag al vrij lang niet meer.
In het bos, vlakbij de Fonteinallee, ongeveer ter hoogte van de kruising van de Fonteinallee met de weg die naar de stuw leidt, is nog een interessante locatie, waar ik meerdere keren ben geweest. Daar is de plek waar Gerrit-Jan Heijn, vanaf zijn ontvoering tot aan de arrestatie van Ferdinand Elsas, begraven heeft gelegen.
Dat klopt. Twee huizen in de Centrumlaan zijn in die tijd inderdaad gekraakt geweest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:54 schreef hondonspain het volgende:
Zijn de huizen ook niet gekraakt geweest, staat me vaag bij dat ik er paar keer overnacht heb in een kraakpand rond 1984
Zag gisteren in Oranje Zomer veel kritiek op de burgermeester die niet thuis gaf, krijg je misschien met burgermeesters die niet uit de stad komen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Spijtig is het wel.
Bestuur en spelers zijn vaak maar passanten bij zo’n club, maar deze hebben wel de meeste invloed op het voortbestaan.
Zo raakt een stad in 1 klap een voetbalclub kwijt.
En het stomme is dat elke club het overkomen kan.
Ken jij de Arnhemse kraakbeweging?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:54 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zijn de huizen ook niet gekraakt geweest, staat me vaag bij dat ik er paar keer overnacht heb in een kraakpand rond 1984
Heb zelf nooit gekraakt maar woonde in de buurt van Hotel Bosch, denk dat dit misschien basis van een kraakbeweging. Heb wel geslapen bij diverse vrienden in kraakpanden en concerten bijgewoond in de panden. De Doos had je toen ook nogquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ken jij de Arnhemse kraakbeweging?
Denk dat we dezelfde "vrinden" hadden toendertijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:26 schreef hondonspain het volgende:
Heb zelf nooit gekraakt maar woonde in de buurt van Hotel Bosch, denk dat dit misschien basis van een kraakbeweging. Heb wel geslapen bij diverse vrienden in kraakpanden en concerten bijgewoond in de panden. De Doos had je toen ook nog
Kan het niet beter verwoorden. Ik weet dat diverse gemeenteraadsleden werden bedreigd (je toen die racistische partij de CD) om maar in de GR voor subsidie te stemmen. Terwijl bijstandsmoeders op een houtje moesten bijten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:47 schreef Paddo het volgende:
Het is volgens mij een officiële drogreden: de drogreden van de onbewezen achterban. Staat Arnhem achter Vitesse? Dat valt te bezien.
Mijn vader heeft jaren bij de PGEM (Provinciale Gelderse Energie Maatschappij) gewerkt. Dit werd later de NUON, en deze is hoofdsponsor van Vitesse geweest. Volgens mijn vader waren veel Arnhemmers het niet eens met de sponsoring (een nuts bedrijf, moet dat wel sponsoren?) en maakte van elke rekening 1 euro te weinig over als protest. Dit is tussen 1990 en 2000, en heeft de NUON veel geld gekost.
Drie weken geleden hing de gemeente Arnhem in de binnenstad schreeuwende banners op met "Arnhem staat achter Vitesse". Op diverse plaatsen zijn deze binnen een uur door locals verwijderd. Of vernield, als men er makkelijk bij kon (kijk eens op het Dam-circuit en de rijnbrug)
Voor veel Arnhemmers is Vitesse equivalent met wanbeleid/hand ophouden. En als de gemeente of provincie geld bijlegde konden Arnhemmers wel raden wiens geld dat was.
Dat hangt er vanaf, sommige houden de bestuurlijke vorm van vereniging, soms zoals in geval van Ajax een beursgenoteerd bedrijf, een combinatie komt ook wel voor. In Nederland is bijna geen club gelijk, bij Feyenoord zit bijvoorbeeld het stadion weer in een aparte constructie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:01 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik begrijp nooit dat men bij betaald voetbal praat over clubs, het zijn toch gewoon bedrijven?
Toen Vitesse mbv wat louche russen jaar in jaar uit spelers haalde/betaalde wat helemaal niet kon. Hoorde ik de supporters ook niet klagen. Kijk maar eens oude KNBV jaarverslagen na. Vitesse heeft jarenlang 160% van de begroting uitgegeven aan alleen salarissen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:39 schreef Hathor het volgende:
Vitesse is gewoon naar de klote geholpen door een stel snelle jongens die alleen hun eigen belangen behartigden. Spijtig voor de supporters an alles en iedereen die Vitesse een warm hart toedragen. Ik heb verder niks met Vitesse maar ik vind het wel een verlies voor het betaald voetbal.
Tsja, de voetbalwereld is nogal schimmig. Als je ziet waar Juventus allemaal mee is weggekomen in de loop der jaren dan sla je steil achterover. die club had niet eens meer mogen bestaan na al die omkopingen, dopingschandalen en frauduleuze transacties. Of een Real Madrid dat op een gegeven moment een negatief saldo had van een miljard en gewoon door kon blijven gaan met het aantrekken van spelers die honderden miljoenen transfergeld hebben gekost. In Nederland word je als bedrijf al voor veel minder failliet geslagen, maar in Spanje kom je daar gewoon mee weg. Het is een heel corrupt smerig wereldje waar veel te veel geld in rondgaat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Toen Vitesse mbv wat louche russen jaar in jaar uit spelers haalde/betaalde wat helemaal niet kon. Hoorde ik de supporters ook niet klagen. Kijk maar eens oude KNBV jaarverslagen na. Vitesse heeft jarenlang 160% van de begroting uitgegeven aan alleen salarissen.
Het enige wat ik frappant vind is dat Twente voor exact dezelfde malversaties nooit hetzelfde gestraft is. Volgens alle geldende regels had de KNVB hun licentie moeten innemen. Maar de KNVB besloot zelf een straf te verzinnen (een divisie terugzetten) wat helemaal niet kon volgens de regels en door de rechter teruggefloten werd. Door al het getouwtrek hieromtrent werd de aandacht mooi afgeleid en kreeg twente genoeg tijd om net voldoende te doen om hun licentie te behouden. Dat daarna nog een flutstrafje (puntenaftrek) en een boete volgden doet daar niks aan af. Wat een farçe was dat
Ze zullen het er in Nunspeet nog jaren over hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie dat het hier in het dorp ook hard is ingeslagen. Zo vindt Mien, die uit Arnhem komt en hier op de camping staat, het jammer, en baalt ook Jolanda, die in de jaren negentig op Papendal eten serveerde tijdens een trainingskamp. Heftig allemaal.
https://vrmg.nl/verlies-proflicentie-vitesse-raakt-nunspeet/
Lokaalnieuwsgenot.
Ja, als je denkt dat dit voor Arnhem een ding is...nou, dat valt nog mee!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zullen het er in Nunspeet nog jaren over hebben.
Rollercoaster van emoties voor de Vitesse supporters.quote:Succes voor Vitesse bij de rechter: club moet worden toegelaten tot eerste divisie
Vitesse krijgt zijn proflicentie voorlopig terug. Dat heeft het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden besloten na het hoger beroep dat de Arnhemse club had aangespannen tegen de KNVB. Dat is verrassend, want begin augustus besloot een kortgedingrechter dat de KNVB de proflicentie inderdaad mocht afnemen.
"Het hof schorst de besluiten van de Licentiecommissie en de Beroepscommissie van de KNVB om de proflicentie van Vitesse in te trekken en veroordeelt de KNVB om Vitesse direct weer toe te laten tot de competities betaald voetbal", valt te lezen op Rechtspraak.nl.
Het hof vindt het aannemelijk dat in de bodemprocedure die Vitesse is begonnen, zal worden geoordeeld dat de besluiten van de Licentiecommissie en Beroepscommissie niet in stand kunnen blijven. "Dit omdat ze onder hoge tijdsdruk zijn genomen en daardoor niet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand zijn gekomen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-tot-eerste-divisie
Mogelijk slechts uitstel van executie dus.quote:Het hof vindt het aannemelijk dat in de bodemprocedure die Vitesse is begonnen, zal worden geoordeeld dat de besluiten van de Licentiecommissie en Beroepscommissie niet in stand kunnen blijven.
Geeft het signaal af, dat in Nederland een normale promotie- en degradatieregeling moet komen m.b.t. de Eerste divisie en de Divisie daaronder.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:18 schreef DrDentz het volgende:
Geeft wel het signaal af dat clubs de regels van de KNVB aan hun laars mogen lappen.
Mogelijk ook niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mogelijk slechts uitstel van executie dus.
Ik wens Vitesse alvast veel succes, aangezien de helft van de spelers al naar een andere club overgestapt is.
Misschien kan de terreinbeheerder wel in de spits gaan spelen.
Het is een genocide verdomme!quote:Op woensdag 3 september 2025 14:30 schreef Chadi het volgende:
Wel heel erg jammer eigenlijk. Maar je kan niet zeggen dat ze geen kansen hebben gehad. Ze hebben het keer op keer weten te verneuken.
Het is vitesse geen maccabi.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is een genocide verdomme!.
En ze zijn ook weer springlevend opeens na verhalen dat ze dood zouden zijnquote:
Bij een club of vereniging draait het toch om clubliefde en verbondenheid in plaats van groot geld?quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf, sommige houden de bestuurlijke vorm van vereniging, soms zoals in geval van Ajax een beursgenoteerd bedrijf, een combinatie komt ook wel voor. In Nederland is bijna geen club gelijk, bij Feyenoord zit bijvoorbeeld het stadion weer in een aparte constructie.
In het geval van Ajax was de beursgang nodig om geld binnen te krijgen voor de participatie van de Arena.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:28 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Bij een club of vereniging draait het toch om clubliefde en verbondenheid in plaats van groot geld?
Ajax is dan ook gewoon een beursgenoteerd bedrijf.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het geval van Ajax was de beursgang nodig om geld binnen te krijgen voor de participatie van de Arena.
En sommige clubs zijn gewoon particulier bezit, soms met achtergrond: Geld verdienen, bij andere gewoon clubliefde. En dan heb je ook gewoon nog clubs die op een neutrale manier geleid worden waarbij men wel commercieel werkt, maar met een stichting die het belang in de club behoud.
Met 2 verweven structuren: een bedrijfsorganisatie en een voetbalvereniging.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ajax is dan ook gewoon een beursgenoteerd bedrijf.
Dat schrijf ik toch ook?quote:Op woensdag 3 september 2025 17:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ajax is dan ook gewoon een beursgenoteerd bedrijf.
Ik zie het probleem niet, ze zijn totaal niet vies van wat belangenverstrengeling binnen de rechtspraak.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |