abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:27:42 #1
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218451501
*O*

https://www.nu.nl/voetbal(...)tspraak-rechter.html

quote:
Het is klaar! Vitesse verdwijnt definitief uit het profvoetbal: rechter geeft KNVB gelijk.
https://nos.nl/artikel/2577964

quote:
Vitesse verliest kort geding: een-na-oudste profclub van Nederland verdwijnt uit betaald voetbal
Deel dit artikel
Vitesse is definitief zijn proflicentie kwijt. Een kort geding in de rechtbank in Utrecht heeft daar geen verandering in gebracht. Daardoor verdwijnt de op een na oudste profclub van Nederland uit het betaald voetbal.

De rechter oordeelt dat de licentiecommissie en de KNVB de regels juist hebben gevolgd en dat het besluit in alle redelijkheid genomen is.

De proflicentie wordt afgenomen, omdat de KNVB vindt dat de Arnhemse club het licentiesysteem jarenlang heeft omzeild en ondermijnd. "Vitesse kreeg kans op kans op kans, maar greep die niet. De club toonde geen beterschap", zei de advocaat van de KNVB gisteren in de rechtszaal.

Vitesse wilde de rechter overtuigen van het feit dat de club de zaken voor de toekomst op orde heeft. Arnhemse investeerders, verzameld onder de naam De Sterkhouders, hebben alle aandelen overgenomen van de huidige eigenaren. Dat moest alleen nog worden goedgekeurd door de licentiecommissie.

Einde aan 133 jaar Vitesse
Maar de rechter ging daar niet in mee. Daardoor komt er een einde aan het profvoetbal bij de 133 jaar oude club in Arnhem. De wedstrijd tegen Almere City, die gepland stond voor zaterdagmiddag, wordt geschrapt.

Vitesse kan nu verder als amateurclub. Of dat gaat gebeuren en in welke klasse dat is, is nog niet bekend.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:29:23 #2
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218451524
Die schreeuwerige TT.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:31:07 #3
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218451548
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:29 schreef Scjvb het volgende:
Die schreeuwerige TT.
Beter dan een OP stervens vol met smilies :')
pi_218451563
Who cares
Voetbal :')
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:32:27 #5
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218451569
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:33:16 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218451578
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:31 schreef Optimizer het volgende:

[..]
Beter dan een OP stervens vol met smilies :')
Nee.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:38:36 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218451627
Je CAPS-LOCK stond aan. Is nogal Irritant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:40:57 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218451647
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218451671
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:49:01 #10
284411 crew  heywoodu
pi_218451714
"Einde aan 133 jaar Vitesse" is ook wel wat overdreven. Kan, maar dat hoeft dit niet per se te betekenen natuurlijk (ze hebben immers decennialang ook als niet-profclub gespeeld).
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:49:21 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218451718
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:49:57 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218451724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:40 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
NEC fan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:49:57 #13
284411 crew  heywoodu
pi_218451725
Verder wel bijzonder, lekker juichen voor heel veel mensen die hier wél hun ziel en zaligheid in hebben gestopt en dat nu kwijt raken door financieel gekut.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:53:31 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218451747
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
pi_218451826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218451829
Hoe ging dat spandoek ook alweer toen bij Vitesse-Ado?

Liever een Rus met poen.... :W
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:08:24 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218451834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?
Beter gezegd, altijd gezellig, maar als Vitesse won, nog iets meer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218451844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Haags het volgende:
Hoe ging dat spandoek ook alweer toen bij Vitesse-Ado?

Liever een Rus met poen.... :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:09:44 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218451848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Die hebben het toch ook allemaal maar op zijn beloop gelaten? Ik ben het met je eens hoor, maar dan hadden ze ook eerder in kunnen grijpen en actief een groep lokale investeerders zoeken met hart voor de club.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218451919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Als je sociale cement van een voetbalclub afhangt, doe je als stad toch iets verkeerd.
pi_218451958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Er zijn genoeg steden die ook geen betaald voetbalclub hebben. Hebben die steden dan minder sociaal cement ?
pi_218451990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Ik denk los van de echte supporter dit best meevalt
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:36:44 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218452017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
NEC fan?
Die hebben eindelijk weer eens iets te vieren natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:52:22 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218452172
Het klinkt wel alsof ze het echt zelf hebben verkloot. Dit loopt al heel lang. De rechter / KNVB had ze ook voor straf kunnen degraderen, dit is wel een grote nekslag. Hoewel je in theorie weer terug kan keren en opnieuw een proflicentie kan aanvragen.

Groot verlies en overwinning tegelijkertijd ook voor NEK (ik spreek het zo uit, NEC zit namelijk niet in mijn hart).
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:54:48 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_218452192
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:
Het klinkt wel alsof ze het echt zelf hebben verkloot. Dit loopt al heel lang. De rechter / KNVB had ze ook voor straf kunnen degraderen, dit is wel een grote nekslag.
Dat gebeurt nu toch ook? Ze verliezen hun betaaldvoetballicentie, dus zijn niet meer welkom in de 1ste divisie. Het staat ze vrij om als amateurclub verder te gaan.
pi_218452241
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers. Ze hadden gewoon klein moeten blijven maar tijden veranderen, nu zijn ze weer klein en de Gelredome huurder armer.
life is like a box of chocolates
pi_218452259
Besluit is gewoon terecht, probleem is alleen dat het zo godsonmogelijk is een nieuwe profclub te starten.

Straks wordt die hele KKD een grote jeugd competitie zo. Daar wordt die competitie niet aantrekkelijker van.

Geef ze in Arnhem gewoon de kans iets nieuws op te richten.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:05:10 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218452279
Dames en heren, schrik niet: Vitesse gaat vanaf vandaag voor de landstitel in de vijfde klasse!”
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218452369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
Ben ook geen voetbalfan en vind dit mooi. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat geld sluizen naar van die kutclubs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:36 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218452425
Nu de rest nog. The great reset :6
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218452454
Ach, ze kunnen toch naar Nijmegen als ze betaald voetbal willen zien?
pi_218452479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers. Ze hadden gewoon klein moeten blijven maar tijden veranderen, nu zijn ze weer klein en de Gelredome huurder armer.
Goeie posts die het imo perfect samenvatten.

Het was ook geen gezellig stadion. Niet zozeer vanwege het stadion zelf, maar het zat gewoon zelden vol. Weinig sfeer.

Was inderdaad kleiner gebleven. Veel meer leven in de ambiance.
pi_218452678
Misschien FC Wageningen nu weer terug komen?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:54:38 #34
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_218452735
fietstas :W
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_218452840
Dat was Vitas
pi_218452859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:20 schreef Ulx het volgende:
Ach, ze kunnen toch naar Nijmegen als ze betaald voetbal willen zien?
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgeving
life is like a box of chocolates
pi_218455224
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Verder wel bijzonder, lekker juichen voor heel veel mensen die hier wél hun ziel en zaligheid in hebben gestopt en dat nu kwijt raken door financieel gekut.
Bijzonder? Niets maatschappelijks vreemds aan. Genoeg bedrijven die door wanbeleid van het management over de kop gaan. Hoeveel werk wordt er wel voor niks verzet. Hoeveel projecten mislukken waarvan je dat al van tevoren wist.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 08-08-2025 22:53:43 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218455247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 18:09 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgeving
Deventer en Doetinchem liggen behoorlijk ver van Arnhem. Nijmegen is wel een prima alternatief.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218455273
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers.
Malburgen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218455699
Erg jammer hoor dat mooie clubs als Haarlem en Vitesse er niet meer zijn -O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218455702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Malburgen?
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ook
life is like a box of chocolates
pi_218455763
Maar om van Arnhem fan naar Nijmegen fan te gaan lijkt me wel wat groot. Zijn ook wel hele verschillende steden.
pi_218456222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar om van Arnhem fan naar Nijmegen fan te gaan lijkt me wel wat groot. Zijn ook wel hele verschillende steden.
Kan ook niet. De Gelderse derby was burenruzie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:11:20 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218456266
Dat biedt kansen voor Helmond Sport
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218456744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:22 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ook
Kwam ik alleen voor pleziertjes.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:37:14 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218456783
Het Gelredome zal over 10 jaar wel gesloopt zijn voor woningbouw denk ik.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:40:03 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218456807
POLL
pi_218456814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Het Gelredome zal over 10 jaar wel gesloopt zijn voor woningbouw denk ik.
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aan
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:42:32 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218456817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aan
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.
pi_218456839
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.
Moet wel het complex aangekocht worden door de ontwikkelaars, het bestemmingsplan gewijzigd worden. Vervolgens het stadion afbreken (kapitaalvernietiiging).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')