https://nos.nl/artikel/2577964quote:Het is klaar! Vitesse verdwijnt definitief uit het profvoetbal: rechter geeft KNVB gelijk.
quote:Vitesse verliest kort geding: een-na-oudste profclub van Nederland verdwijnt uit betaald voetbal
Deel dit artikel
Vitesse is definitief zijn proflicentie kwijt. Een kort geding in de rechtbank in Utrecht heeft daar geen verandering in gebracht. Daardoor verdwijnt de op een na oudste profclub van Nederland uit het betaald voetbal.
De rechter oordeelt dat de licentiecommissie en de KNVB de regels juist hebben gevolgd en dat het besluit in alle redelijkheid genomen is.
De proflicentie wordt afgenomen, omdat de KNVB vindt dat de Arnhemse club het licentiesysteem jarenlang heeft omzeild en ondermijnd. "Vitesse kreeg kans op kans op kans, maar greep die niet. De club toonde geen beterschap", zei de advocaat van de KNVB gisteren in de rechtszaal.
Vitesse wilde de rechter overtuigen van het feit dat de club de zaken voor de toekomst op orde heeft. Arnhemse investeerders, verzameld onder de naam De Sterkhouders, hebben alle aandelen overgenomen van de huidige eigenaren. Dat moest alleen nog worden goedgekeurd door de licentiecommissie.
Einde aan 133 jaar Vitesse
Maar de rechter ging daar niet in mee. Daardoor komt er een einde aan het profvoetbal bij de 133 jaar oude club in Arnhem. De wedstrijd tegen Almere City, die gepland stond voor zaterdagmiddag, wordt geschrapt.
Vitesse kan nu verder als amateurclub. Of dat gaat gebeuren en in welke klasse dat is, is nog niet bekend.
Nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:31 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Beter dan een OP stervens vol met smilies
NEC fan?quote:
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
Beter gezegd, altijd gezellig, maar als Vitesse won, nog iets meer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporadisch gezellig dus in Arnhem?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef Haags het volgende:
Hoe ging dat spandoek ook alweer toen bij Vitesse-Ado?
Liever een Rus met poen....
Die hebben het toch ook allemaal maar op zijn beloop gelaten? Ik ben het met je eens hoor, maar dan hadden ze ook eerder in kunnen grijpen en actief een groep lokale investeerders zoeken met hart voor de club.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Als je sociale cement van een voetbalclub afhangt, doe je als stad toch iets verkeerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeer treurig dit. Niet omdat Vitesse zielig is. Maar voor een stad als Arnhem en zijn sociale cement is dit gewoon heel erg slecht.
Er zijn genoeg steden die ook geen betaald voetbalclub hebben. Hebben die steden dan minder sociaal cement ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk los van de echte supporter dit best meevaltquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Die hebben eindelijk weer eens iets te vieren natuurlijkquote:
Dat gebeurt nu toch ook? Ze verliezen hun betaaldvoetballicentie, dus zijn niet meer welkom in de 1ste divisie. Het staat ze vrij om als amateurclub verder te gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:
Het klinkt wel alsof ze het echt zelf hebben verkloot. Dit loopt al heel lang. De rechter / KNVB had ze ook voor straf kunnen degraderen, dit is wel een grote nekslag.
Ben ook geen voetbalfan en vind dit mooi. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat geld sluizen naar van die kutclubs.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik wel heel erg voor de Arnhemmers. Heb een leuke studententijd gehad in die stad, en als Vitesse het goed deed was het gezellig.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Goeie posts die het imo perfect samenvatten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers. Ze hadden gewoon klein moeten blijven maar tijden veranderen, nu zijn ze weer klein en de Gelredome huurder armer.
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgevingquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:20 schreef Ulx het volgende:
Ach, ze kunnen toch naar Nijmegen als ze betaald voetbal willen zien?
Bijzonder? Niets maatschappelijks vreemds aan. Genoeg bedrijven die door wanbeleid van het management over de kop gaan. Hoeveel werk wordt er wel voor niks verzet. Hoeveel projecten mislukken waarvan je dat al van tevoren wist.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Verder wel bijzonder, lekker juichen voor heel veel mensen die hier wél hun ziel en zaligheid in hebben gestopt en dat nu kwijt raken door financieel gekut.
Deventer en Doetinchem liggen behoorlijk ver van Arnhem. Nijmegen is wel een prima alternatief.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Go Ahead Eagles en Graafschap, keuze genoeg in de omgeving
Malburgen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 17:01 schreef hondonspain het volgende:
Opgegroeid in Arnhem en altijd met pa mee begin jaren 70 naar het oude stadion en woonde in Arnhem Zuid toen de Gelredome kwam wat misschien wel begin van einde was. Te groot stadium met te weinig parkeerplaatsen wat een hoop verkeersellende gaf en ik woonde in de buurt en veel spelers woonden in hetzelfde wijk, meestal oostblokkers.
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ookquote:
Kan ook niet. De Gelderse derby was burenruzie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar om van Arnhem fan naar Nijmegen fan te gaan lijkt me wel wat groot. Zijn ook wel hele verschillende steden.
Kwam ik alleen voor pleziertjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:22 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Geboren in Malburgen, voetballers woonden in Rijkerswoerd, ik ook
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aanquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Het Gelredome zal over 10 jaar wel gesloopt zijn voor woningbouw denk ik.
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Arnhem-Zuid? Kan, maar dat gebied is al enorm uitgebreid, ligt tegen Nijmegen aan
Moet wel het complex aangekocht worden door de ontwikkelaars, het bestemmingsplan gewijzigd worden. Vervolgens het stadion afbreken (kapitaalvernietiiging).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben nog steeds een woningentekort in Nederland, dus het kan wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |