abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218544620
Ook 25 gekozen voor de Rob3000. Toch leuk om ook wat pareltjes uit de keuzelijst te selecteren die je bij de grote broer niet kunt kiezen. Ik noem een Alone Again Or, een The Headmaster Ritual, een Mykonos, een Abbey Road Medley, een Living On Video (de niet-Pakito dan) en een Fade Into You
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:55:06 #202
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218544633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 22:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ook 25 gekozen voor de Rob3000. Toch leuk om ook wat pareltjes uit de keuzelijst te selecteren die je bij de grote broer niet kunt kiezen. Ik noem een Alone Again Or, een The Headmaster Ritual, een Mykonos, een Abbey Road Medley, een Living On Video (de niet-Pakito dan) en een Fade Into You
Met Mykonos en Fade Into You in ieder geval twee uit de alternatieve-lijstjes-analyse!
pi_218544642
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 22:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Mocht dat de onderste 30% worden is het wel de moeite waard om de radio aan te zetten.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport woensdag 20 augustus 2025 @ 08:19:04 #204
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218545729
Tijd voor.. ja, wat ik vermoed niet het favoriete blokje van demense zo vlak bij de top 1000. Maar we doen het lekker toch, want hier staan wat ondergewaardeerde songs binnen deze reeks tussen. Eerlijk gezegd denk ik dat er niet meer een blokje komt waarin zoveel nummers ter discussie zullen staan.

1075 Dean Martin - Everybody Loves Somebody

De meeste van deze traditionele jaren 50-popartiesten hebben hun moment of fame wel gehad, maar Dean Martin mag nog een keertje. Zo ging het ook in het echt, want in 1964, de Britse invasie was al volop bezig, scoorde hij toch nog een hit met deze plaat. Terecht, want het is gewoon een mooi arrangement. In 1999 op 1449 en daarna een jaartje afwezig, maar van 2001 tot 2008 een vaste klant bij de onderste 500. Voor een verder Top 2000-leven is de plaat echter wel te gedateerd.

1074 Art Garfunkel - Bright Eyes

Art kon natuurlijk alleen maar zingen en niet schrijven, dus na de breuk tussen hem en Paul Simon kwamen er niet veel hits meer. Hij had de betere zangstem, maar zijn enige solonotering is geschreven door Mike Batt. Jawel, de oersaaie Mike Batt. Dat is dit lied ook, eigenlijk. Maar wel mooi saai. En ach, die lieve konijntjes van Richard Adams he? Ik ben vooral bekend met de kinderversie uit 1999 van de tekenfilm, in serievorm. Die had ook dit lied, maar dan niet gezongen door Art. Maar ja, roept toch nostalgische gevoelens op, want ik vind het daardoor denk ik toch wel een mooi nummer. En uiteindelijk vind ik deze versie van Art wel de definitieve versie. Saaiheid kan soms zo mooi zijn. In 1999 stond dit nog op plek 46 en tot en met 2002 was dit in de Top 100 genoteerd. Daarna zakte het weg, vooral in 2009 was er een vrije val naar plek 347 vanuit de laatste ochtend. Er was nog een korte terugkeer naar de laatste nacht, maar het verval bleek niet te stoppen en inmiddels is 29 december al moeilijk haalbaar met plek 712, wat ook nog eens de beste notering in vijf jaar is geweest.

1073 The Doors - Riders on the Storm

Dit gaat een heel controversieel blokje worden, weet ik nu al. De klassieker van Art net en de grootste klassieker van The Doors en er zijn nog wel een paar nummers onder de spoiler met een enorme klassiekerstatus. Maar er komt zo ook een nummer wat heel hoog stond in de Top 2000, maar voor de meesten van jullie té hoog, en dan krijgen we ook een viertal artiesten waarvan ik denk dat ze niet echt gewaardeerd worden. En ja, dat staat allemaal boven deze van The Doors. Lekker sfeertje in dit Riders on the Storm hoor, maar dat is wel gewoon het liedje en niet meer dan dat. Een lekker sfeertje met wat fijn gitaargepiel. Dat regeneffect is leuk gedaan enzo. En slecht is het natuurlijk niet. Maar ik vind The Doors beter als er net even iets meer spanning in de song zit. Dit is kabbelen. Mooi kabbelen, maar kabbelen. Maar met kabbelen plaats 1073 is natuurlijk niet verkeerd. En het is natuurlijk een enorme klassieker. In 2002 op plek 10, we mogen weer een ex top 10-plaat wegstrepen. Van 1999 tot 2021 stond het in de top 100, waarbij pas de laatste jaren het zakken echt is doorgezet, want in 2017 was het nog goed voor een plaats bij de beste 50. Maar ja, de 60's bestaan nog maar uit 4 artiesten en zelfs die verliezen langzaam terrein. Zo staat het lied inmiddels op 117.

SPOILER: 1072-1051
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218546015
London Calling, God Save The Queen en Badlands hadden wat hoger gemogen. Voor de rest doet dit blok me eigenlijk niets/niet veel. Geloof niet dat ik die Miss Montreal eerder had gehoord. Had zo mogen blijven :D
The script for tears
pi_218546050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
London Calling, God Save The Queen en Badlands hadden wat hoger gemogen. Voor de rest doet dit blok me eigenlijk niets/niet veel. Geloof niet dat ik die Miss Montreal eerder had gehoord. Had zo mogen blijven :D
Je had graag een stap terug gedaan?
pi_218546440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:00 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Je had graag een stap terug gedaan?
Doe dan maar One Step Beyond
The script for tears
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:04:31 #208
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218546868
Miss Montreal is hier per definitie doorzap/wegklik-materiaal. Ongeacht wat ze muzikaal uitbraakt.

O.k., dat kerstnummer van wat jaren terug deed er nog een extra schep bovenop.

-------

Goed nummer van James Blake verder, en Air & lack thereof en het wat latere Timeless zijn hier ook zeer vaak gedraaid.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:30:46 #209
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218547095
Geen enkel commentaar op Shape Of You iig, dat is een meer dan prima plaatje. De nummers van Miss Montreal en Laura Jansen komen me niet meteen bekend voor maar ik ga ze allebei een eerlijke kans geven.
pi_218547113
Ik misgun mensen die die Top 2000 shuffle bij Bartje tot keuze 5 uitspelen altijd dat het dan Portishead is ofzo. Erg jammer. Met hun brede smaak van Andre Hazes tot Armin van Buuren.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:38:49 #211
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218547145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen enkel commentaar op Shape Of You iig, dat is een meer dan prima plaatje.
Na het ongeveer 4846847659843 x gehoord te hebben in m'n leven doet het me nog steeds niks.

Maar de rest van de wereld denkt daar nogal anders over.

Ik erken wel dat het nummer panklaar is om op zo'n beetje elke enigszins mainstream radiozender gedraaid te worden, júist door een zekere vlakheid. En dat gebeurde dus ook nogal vaak.
pi_218547471
Na de introductie viel het controversiële me nog wel mee. Ruim meer dan de helft bevindt zich hier wel in de juiste regionen.

London Calling zou bij mij 31 december wel halen, maar goed, dat heeft het in de echte Top 2000 ook nooit gedaan, dus @Mexicanobakker is op dat gebied een representatief onderdeel van een smakeloos Nederland. Riders On The Storm zou ik ook hoger zetten, al zijn het in de echte lijst vooral andere Doors-platen die te laag staan. En God Save The Queen hoort ook wel ruim in het linkerrijtje.

Als ik de overduidelijke meuk even negeer (sommige kende ik overigens niet eens), heb ik hier persoonlijk weinig met het schreeuwerige Love Is All en het repetitieve Cambodia. Die zou ik een plek of 1000-1500 lager zetten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:35:27 #213
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218549273
Dio was vroeger idd wat schreeuwerig, ttv Tijdmachine was zijn stem goed op niveau
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport woensdag 20 augustus 2025 @ 21:26:39 #214
pi_218551584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dio was vroeger idd wat schreeuwerig, ttv Tijdmachine was zijn stem goed op niveau
Deze zag ik nou net van jou niet aankomen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 00:15:07 #215
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218552744
Favoriete nummers uit dit blokje (1075-1051):

1057 Metallica - Enter Sandman: Grappig genoeg heb ik Metallica pas in recentere tijden echt wat meer leren waarderen. Metal moet je wel echt leren luisteren, en de wat meer melodieuze symfonische metal (Eftelingmetal, voor degenen die die term prefereren) heeft in dat kader mooi gefungeerd als gateway drug voor het wat lompere gerag. Al heeft Metallica ook wel vaak een afwisseling van wat rustigere en hardere stukken in zijn nummers. Thans vind ik Enter Sandman wel een van hun betere nummers, en hoewel ik geen liefhebber ben van Pinkpop was het tof om dit nummer daar eens live uitgevoerd te zien worden.
1072 Ed Sheeran - Shape of You: Als Ed Sheeran controversieel is, dan deel ik in ieder geval bij deze plaat met liefde in de controverse. Niet al zijn werk is even geslaagd, maar dit is wel een schot in de roos, een van de meer catchy platen die we recent hebben besproken. Veel diepgang heeft het natuurlijk niet, maar dat hoeft ook niet altijd.
1070 Paul Young - Come Back and Stay: Muzikaal wordt er in dit nummer vooral een heel mooie mysterieuze sfeer gecreëerd die ik altijd erg kan waarderen. Het stemgebruik van de diverse artiesten vormt daarnaast een mooi en gecompliceerd geheel. Hoewel dit nummer al een tijdje in de kandidatenlijst staat voor mijn eigen top 1000 heeft-ie het tot op heden nog niet gehaald, maar in de bubbling-under misstaat hij zeker niet.

Minst favoriete nummers uit dit blokje (1075-1051):

1058 Laura Jansen - Wicked World: Oh, ja, bah, ik ken hem wél. Dit is heel erg jeuk-opwekkend, echt zo'n irritant plastic popplaatje, een beetje in dezelfde stijl als Caro Emerald. Sorry, hier kan ik geen goedkeuring voor geven. Wat betreft Miss Montreal wel beter nieuws, want die ontsnapt in ieder geval aan de onderste drie. Echt briljant vind ik het nummer niet, maar wel goed luisterbaar, beter dan de twee die ik hieronder nog noem in ieder geval.
1068 Lady Gaga - Born This Way: Zoals gezegd ben ik ook van Gaga niet de allergrootste fan, al zit daar wel iets meer verschil tussen de nummers onderling. Deze vind ik niet heel sterk. Ik kan me voorstellen dat voor mensen in de LHBT-scene dit wel een aardig anthem is, maar muzikaal zit er wat mij betreft niet zoveel in. Ja, wel een hoop dissonant bombast dat typisch Gaga is, maar het refrein is eigenlijk helemaal niet buitengewoon catchy of meeslepend.
1069 Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits: De enige van Tina Turner die ik niet mooi vind (al had ze ook best met haar klauwen van Cose Della Vita af mogen blijven). Heel chaotisch en de zang komt hier een stuk minder mooi uit dan op Proud Mary, die in hetzelfde blokje staat.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 00:17:50 #216
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218552755
Het verbaast me trouwens dat James Blake in de Top 2000 heeft gestaan. Ik weet nooit zo goed wat ik van die artiest moet vinden. Het is in ieder geval geen saaie dertien-in-een-dozijn popmuziek, maar of ik het mooi vind durf ik niet te zeggen.
pi_218553484
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 00:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Het verbaast me trouwens dat James Blake in de Top 2000 heeft gestaan. Ik weet nooit zo goed wat ik van die artiest moet vinden. Het is in ieder geval geen saaie dertien-in-een-dozijn popmuziek, maar of ik het mooi vind durf ik niet te zeggen.
Het is in ieder geval wel fijn dat er af en toe iets voorbijkomt wat anders dan de norm is. Ik moest even diep nadenken wat er in de huidige lijst als ‘anders’ bestempeld kan worden? Misschien de pianolessen?
pi_218553587
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik voeg daar the Doors nog bij, verder volledig mee eens :Y
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 09:41:44 #219
426493 crew  PippenScottie
pi_218553672
quote:
Als ik denk aan al die dagen dat ik grappen heb gemaakt over die zanger.. nou, dan zijn we lang bezig.
-O-
My friends all drive horses
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 09:56:59 #220
pi_218553737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 09:01 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het is in ieder geval wel fijn dat er af en toe iets voorbijkomt wat anders dan de norm is. Ik moest even diep nadenken wat er in de huidige lijst als ‘anders’ bestempeld kan worden? Misschien de pianolessen?
Een aantal stemactieplaten vallen natuurlijk wel in dat lijstje: De boer dat is de keerl, Arriving Somewhere But Not Here, Chump Change, Angel of Death wil ik wel betitelen als zodanig anders dat geen nummer in de Top 2000 er op lijkt.

Verder in de huidige Top 2000:
Ben ik te min
Colors (misschien te vergelijken met Silk Sonic)
Chan Chan
Witch Doctor
Dodenrit
Summertime in de versie van Ella/Louis (al zou je Etta James kunnen noemen als gelijke)
Once Upon a Time In The West
Take Five
Blaosmuziek
La Vie en Rose
Where Is My Mind?
Killing in the Name misschien, al hebben we wel RHCP die ik als stijlgelijke zou willen noemen
Children
A Change is Gonna Come wellicht, maar dat is ook een beetje gezocht, ik denk dat Curtis Mayfield kamervragen gaat stellen.
Links Rechts
Chop Suey (al vind ik het heel moeilijk om SOAD uberhaupt ergens mee te vergelijken? Korn? Muse? Staan er allebei wel in natuurlijk)

Hieruit blijkt ook wel dat 'uniek' niet altijd 'goed' betekent.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 10:02:46 #221
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218553762
Er staan ook niet bepaald veel Themes from Clown & Acrobat in de lijst
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 10:07:15 #222
pi_218553781
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er staan ook niet bepaald veel Themes from Clown & Acrobat in de lijst
Vooruit, Tubular Bells is ook wel uniek. Ik overwoog ook In a gadda da vida en Close to the Edge nog te noemen, maar zeker die laatste heeft natuurlijk de rotonde om mee te vechten.
pi_218553791
Het is ook lastig te bepalen wat 'de norm' is. Arriving bijvoorbeeld. Die is inderdaad niet doorsnee, maar we hebben ook veel prog (gehad). En als het om lengte gaat hebben we inderdaad Bassie en zijn broer, Echoes en zelfs de Weg van Wakker Nederland.

Ennio, Einaudi en Yann kunnen op 1 hoop, dus wat dat betreft is mijn eigen idee erbij ook weer onderuit te halen.

Slayer, Take Five en Chan Chan zijn wel goede, daar zou ik niet zo snel vergelijkbare voor kunnen noemen. Al hangt het ook daar weer af van hoe ruim je het neemt.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 10:09:10 #224
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218553793
In a Gadda..heeft wel Doors-raakvlakken
pi_218553850
Eigenlijk is James Blake gewoon een hele normale vent dus. Ik dacht trouwens dat hij direct in het jaar van release werd ingekopt destijds, maar dat was dus niet zo. Dat maakt het wel wat wonderlijker dat die ooit de lijst heeft gehaald. Hij leeft toch gewoon nog?
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 10:20:22 #226
pi_218553857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:19 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk is James Blake gewoon een hele normale vent dus. Ik dacht trouwens dat hij direct in het jaar van release werd ingekopt destijds, maar dat was dus niet zo. Dat maakt het wel wat wonderlijker dat die ooit de lijst heeft gehaald. Hij leeft toch gewoon nog?
2014 zal wel zijn eerste keuzelijstjaar zijn geweest met dank aan Rob S.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 10:22:55 #227
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218553867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
2014 zal wel zijn eerste keuzelijstjaar zijn geweest met dank aan Rob S.
Rob ging pas in 2015 naar Radio 2. Maar misschien had-ie eisen.
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 10:26:26 #228
pi_218553899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Rob ging pas in 2015 naar Radio 2. Maar misschien had-ie eisen.
Nouja, tis geen toeval dat die muzikale koers iets daarvoor al wat wijzigde.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 10:27:59 #229
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218553917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, tis geen toeval dat die muzikale koers iets daarvoor al wat wijzigde.
Idd, het tijdperk van verplicht een ruitjesoverhemd en bril was al wel afgelopen toen.
pi_218554250
Qua Chan Chan heb je ook nog die inferieure wereldmuziekversie van Clocks

Edit: ohnee die is er uit gevallen vorig jaar
The script for tears
pi_218554314
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Qua Chan Chan heb je ook nog die inferieure wereldmuziekversie van Clocks

Edit: ohnee die is er uit gevallen vorig jaar
We hebben ook Amalia en Astrud gehad. En er staan nog een paar andere liederen van de sigarenrollers op woensdagmiddag op de keuzelijst (al tellen die natuurlijk niet mee).

Zelfs van de tekenfilmtune hebben we wel eens een tweede gehad.

Misschien is Freestyler wel echt de enige die uniek in zijn soort is geweest?
pi_218554485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:37 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
We hebben ook Amalia en Astrud gehad. En er staan nog een paar andere liederen van de sigarenrollers op woensdagmiddag op de keuzelijst (al tellen die natuurlijk niet mee).

Zelfs van de tekenfilmtune hebben we wel eens een tweede gehad.

Misschien is Freestyler wel echt de enige die uniek in zijn soort is geweest?
Ohja die SpongeBob tune was ik al bijna vergeten. Leuker dan Jason's cartoonrock wel die
The script for tears
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 12:11:51 #233
pi_218554510
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Ohja die SpongeBob tune was ik al bijna vergeten. Leuker dan Jason's cartoonrock wel die
Het is allebei veel te licht natuurlijk, met het verschil dat Jason ook nog eens veel te hoog staat.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:53:40 #234
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218554822
Sweet Victory vind ik echt heel vet, beetje een belediging om dat te vergelijken met die onzin van Jason Paige.
pi_218554868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Sweet Victory vind ik echt heel vet, beetje een belediging om dat te vergelijken met die onzin van Jason Paige.
Ze hebben in ieder geval met elkaar gemeen dat ze nooit gedraaid worden.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 13:09:19 #236
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218554912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval met elkaar gemeen dat ze nooit gedraaid worden.
Dat is zo. Maar dat geldt voor veel van deze nummers wel. Een Angel of Death komt ook 1 keer per jaar voorbij toch?

Hoewel, als ze Johnny Reggae ineens op een random dag draaien kijk ik nergens meer van op...
pi_218554964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Dat is zo. Maar dat geldt voor veel van deze nummers wel. Een Angel of Death komt ook 1 keer per jaar voorbij toch?

Hoewel, als ze Johnny Reggae ineens op een random dag draaien kijk ik nergens meer van op...
Er was pas een keer een reden om Angel of Death te draaien op een willekeurige dag in de vroege avond. Dat was inderdaad wel een unicum. Overigens kan je daar een behoorlijk lang lijstje van maken. de Benchwarmers staan daar ook op, Roxy, Kendrick, Arriving, en zo verder. Maar er zijn daarentegen ook talloze bands en artiesten die gemakkelijk al zo'n 40 tot 50 keer gedraaid zijn dit jaar, die we zelfs in de KKD met een schijnwerper niet konden vinden.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 14:45:35 #238
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218555528
Zow... weer terug van vakantie. Mex zijn lijstjes wel al bijgelezen. Het waren er nogal wat; ben benieuwd naar de rest!
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 20:07:00 #239
pi_218557852
Nou, hier is er dan eentje

1050 The Beatles - Magical Mystery Tour

Liedje voor de derde beatlefilm, met een lsd-trip in de vorm van een onbekend uitje met een touringcar. Ja, bij allebei weet je wat er gaat gebeuren en of het wel helemaal goed valt. Met de versnelling en vertraging en het hele psychedelische gevoel vind ik dit wel een lekker Beatlenummer, al gebeurt er tekstueel niet bijzonder veel. Maar muzikaal is het wel een van de interessante Beatlenummers, die van 2000 tot 2013 in de Top 2000 stond. Daarbij werd de bovenste helft niet gehaald: 1219 in 2000 was de beste poging.

1049 Marianne Faithfull - As Tears Go By

Wat mij betreft toch de mindere van de twee As Tears Go By, al is dit wel de eerste die ik leerde kennen. Ik wist wel dat er een versie van de Stones bestond, want op het papiertje waarvan wij bij onze eerste muziekles in de middelbare school dit liedje moesten zingen stond Jagger/Richards, maar de versie die wij moesten zingen was de versie die ook voor demense de eerste versie was, die van Marianne Faithful. Toen nog een onbekende zangeres en geen grote hit, maar wel een klassieker geworden. Mooier gezongen, maar het arrangement is wat onnodig druk. Wel fijn, maar ik hou wel van dat trage arrangement van de Stonesversie. Die staat er in tegenstelling tot Marianne ook nog altijd in, de Stones waren alleen in 1999 en 2001 afwezig. Marianne zelf was er toen wel, maar miste in 2000 dan weer. Daarna was het van 2002 tot 2014 goed voor allebei, waarbij Marianne nooit meer beter zou scoren dan de schrijvers van de song. In 2006 haalde ze met 914 haar beste prestatie.

1048 Amy Winehouse - Tears Dry on Their Own

Twee keer Tears, stom toeval. In dit geval doet Amy haar beste Ain't no Mountain High Enough, waarop het nummer ook voldoende lijkt dat Ashford & Simpson de credits krijgen. Dat vind ik een hele goeie song, dus ook deze versie van Amy kan me aardig bekoren. Een van haar leukere, maar nu ik weet dat het ook echt die writing credits heeft, heeft het de laatste 2 jaar wat afgedaan. Niet in de Top 1000 en komend jaar dus ook niet meer in mijn top 2000. Sinds 2015 in de lijst, met 798 in 2018 als hoogste notering. Daar kwam ze afgelopen editie aardig in de buurt met positie 869.

SPOILER: 1047-1026
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 22-08-2025 09:17:35 ]
pi_218558422
Ik deed een losse pols lijstje voor de Rob 3000. Daar stond Pacific Gas & Electric op, omdat im me bedacht dat ik die tegenwoordig zelden nog hoor en dat type radiomuziek toch wel een rol in mijn jeugd speelde (oude heer, ik heb hem al vaker benoemd, hij stemde zelf op Exit Music voor de 3000, dus mogelijk heb ik mijn gram gehaald). Hoe dan ook, Rammstein is wel de minste in dit lijstje.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:59:59 #241
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218558457
Even tussendoor: iemand die docu over live aid/live 8 gezien op NPO start? En zo ja wat vond je ervan?
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 21:03:49 #242
pi_218558490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:59 schreef peaceman het volgende:
Even tussendoor: iemand die docu over live aid/live 8 gezien op NPO start? En zo ja wat vond je ervan?
Opgenomen, nog niet gekeken. Is een BBC productie, daar was ie een maandje geleden te zien.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 21:07:15 #243
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218558534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Opgenomen, nog niet gekeken. Is een BBC productie, daar was ie een maandje geleden te zien.
Oké. Ik heb er wel dingen geleerd die ik niet wist.
Wel de moeite van het kijken waard in elk geval.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:02:33 #244
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218559043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Idem!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 21 augustus 2025 @ 23:07:22 #245
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218559498
Favoriete nummers uit het blokje 1050-1026:

1028 Coldplay - The Scientist: Een bloedmooie, droevige ballade over een eindigende liefde. Heel mooi dat ook deze op waarde wordt geschat, net buiten de top 1000 maar toch een heel respectabele positie. Bij mij haalt-ie de middenmoot in de top 1000, op een geschoonde lijst schat ik hem ergens rond plek 200, maar ja, ik en Coldplay hè.
1030 Alizée - Moi... Lolita: Ah, dat is er weer eentje uit het TMF-tijdperk. De Franse taal waren mijn leeftijdsgenootjes en ik destijds nog totaal niet machtig, dus had de tekst iets mysterieus (zeker gezien het wel komische mama appelsapje – avant la lettre – 'zeep aan mijn voeten'). Achteraf was het thematisch misschien allemaal wel een beetje fout, maar het liedje zit oprecht goed in elkaar en mag ik nog steeds graag af en toe beluisteren.
1036 Madness - Baggy Trousers: We hadden het in dit topic net nog over unieke nummers, op zich vind ik Madness ook nog wel een band met een uniek geluid. En in hun geval is dat wel iets positiefs. Er wordt hier en daar wat gespeeld met afwijkende ritmes en beatschema's, maar dan wel op een prettige manier, zonder dat het kakofonisch wordt. En dan inderdaad die typische Britse zang erbij – oké, dat is op zich vaker gedaan, maar het geheel klinkt tof en herkenbaar.

Minst favoriete nummers uit het blokje 1050-1026:

1033 Nina Hagen - Unbeschreiblich weiblich: Dit is er weer zo eentje waarvan ik de artistieke keuze op zich snap; het schreeuwerige en krasserige stemgeluid is bewust en past goed bij de opstandige thematiek. Maar lelijk vind ik het wel, sorry.
1046 The Clash - Rock the Casbah: Toevallig vind ik de kerstman best een toffe peer. Nee, gekkigheid, dat is niet de reden dat ik dit niet mooi vind natuurlijk. Maar ik mis wel echt iets als ik dit nummer luister. Het refrein is vrij vlak en er volgt ook niet echt een noemenswaardige climax, zodat je toch een beetje op je honger blijft zitten aan het einde van het nummer.
1044 T. Rex - Get It On: Best lastig nog om een derde te kiezen, zeker omdat de Rowwen Hèze in dit blokje een zeldzame luisterbare van ze is. Op zich is deze ook prima luisterbaar, maar inderdaad niet de meest originele sound, dus moet hij er toch maar aan geloven.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 23:34:22 #246
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218559616
PG&A was de tune van de Popquiz a gogo.

Ik moest even checken of ik niet teveel hersencellen begin te verliezen, maar I'm your man stond niet in de laatste editie, dus dat bedoelde je vast anders..
  donderdag 21 augustus 2025 @ 23:42:46 #247
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218559646
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Ik moest even checken of ik niet teveel hersencellen begin te verliezen, maar I'm your man stond niet in de laatste editie, dus dat bedoelde je vast anders..
Alleen in 2000 genoteerd.
pi_218560723
Stukje uitmelkgenot: https://nos.nl/artikel/25(...)euw-compilatie-album

Gaan we hier veel van merken dit jaar (en de jaren erna)?

Edit: even teruggekeken wat dat Get Back effect was 3 jaar geleden. Riemen vast.
  Redactie Sport vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:15:23 #249
pi_218560824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Alleen in 2000 in de lijst. Ik wilde zeggen dat het gek genoeg een van die Whams was die niet recent teruggekeerd was, maar daarbij sloeg de vermoeidheid toe
pi_218567153
https://www.facebook.com/share/p/1FYNnuwtva/

Edwards Reekers, het volgende oud-kayak-lid dat eerdaags komt te overlijden
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218567402
Break Stuff net voor de vierde maal dit jaar ingekopt (en voor dit jaar 0x in de NPO Radio 2 geschiedenis). Bijna 1 miljard streams verzameld. Als die in de eliteclub van 11.000 (of 11.500 tegen die tijd) komt, dan gaat die toch zeker ook gewoon de lijst halen? Durven we die al met potlood op te schrijven?
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:56:54 #252
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218567854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 22:51 schreef Tussle266 het volgende:
Break Stuff net voor de vierde maal dit jaar ingekopt (en voor dit jaar 0x in de NPO Radio 2 geschiedenis). Bijna 1 miljard streams verzameld. Als die in de eliteclub van 11.000 (of 11.500 tegen die tijd) komt, dan gaat die toch zeker ook gewoon de lijst halen? Durven we die al met potlood op te schrijven?
Daar stem ik beslist op als die de keuzelijst haalt. De op 1 na interessantste potentiële nieuwe die je hebt genoemd.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:44:46 #253
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218567960
quote:
Door de trailer van BF6?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:49:30 #254
pi_218567976
quote:
Erg jammer dat die bullshit zonodig de lijst in moet.
pi_218568971
Ik zou Break Stuff wel een betere vertegenwoordiging vinden dan die cover. Nu passen ze in het rijtje Bush, Therapy (?), Extreme dat pas besproken is.

Andere kant is dat als deze erbij komt de cover (vorig jaar op hoogste plek tot op heden) natuurlijk niet de plaat is die plaatsmaakt.
pi_218569290
Heb ik onder een steen geleefd als ik break stuff niet ken?
pi_218569340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Heb ik onder een steen geleefd als ik break stuff niet ken?
Schorpioenen leven wel vaker onder stenen.
Je moet ervan houden, maar zelfs ik ken het Bekijk deze YouTube-video
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218569371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Schorpioenen leven wel vaker onder stenen.
Je moet ervan houden, maar zelfs ik ken het Bekijk deze YouTube-video
Er gaat een wereld voor me open
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:54:53 #259
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218569408
Ja leuk, zo'n café vol met Aries en Ina's die tegelijkertijd 'Break your fucking face tonight' scanderen, ik ben voor

Wel de schuif naar het café open zetten dan natuurlijk
pi_218569473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:49 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Er gaat een wereld voor me open
Bijna 1 miljard keer opgezet op Spotify. Voornamelijk tijdens het klussen, volgens mij.
pi_218569959
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Bijna 1 miljard keer opgezet op Spotify. Voornamelijk tijdens het klussen slopen, volgens mij.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:56:02 #262
pi_218572368
Nou, de laatste 25 die de Top 1000 gaan missen. Dat is toch ineens hard gegaan, vanaf daar zitten we wel echt in de buurt van de onderkant van mijn eigen jaarlijkse lijst.

1025 Golden Earring - Long Blond Animal

Dit is wel de ultieme sex, drugs & rock 'n roll song van de Earrings, met dat heerlijke gitaargeluid in de riff in het intro, de tekst over een Long Blond Animal en de algehele vibe van een typische Amerikaanse hardrocksong met dat stuk parlando er nog in. Daarna komen de ahhh ahhh aaaaaahs die de band live zo heerlijk kon oprekken. Ik heb ze wel een paar keer gezien op festivals en dat duurde altijd een uur, maar als George er dan opnieuw in knalde was dat wel een heerlijk moment. Die zullen we wel missen he? Pas in 2018 kwam dit binnen, maar wel al op plek 694. In 2021 stond het lied zelfs op 313 en afgelopen editie op 480. Ik acht kansrijk dat die 313 nog wel eens verslagen gaat worden.

1024 Ricky Nelson - Hello Mary Lou

Rockabilly van Ricky Nelson, geschreven door de man die nooit slaapt, die we ook al hoorden in deze lijst met Somethings Gotten Hold of My Heart en 24 Hours From Tulsa. Maar dit is dus de beste van Gene Pitney, vertolkt door Ricky in typisch Amerikaanse stijl, maar ik vind dit in die stijl wel de meest herkenbare, dit is uit die tijd wel een lied waar over 100 jaar nog over gesproken wordt. Ja, het klinkt gedateerd, maar het klinkt wel alsof dit het beste was wat die tijd te bieden had. En Led Zeppelin en Queen hebben het gecoverd, moet je nagaan. In de Top 2000 stond dit allen de eerste 10 jaar, waarbij vooral de 640 in 2003 opvalt. Dat was 1000 plaatsen hoger dan in 2002 en 2004 en zelfs iets beter dan in 1999. Daarmee was het de hoogste notering.

1023 Bette Midler - Wind Beneath My Wings

Dit lied werd voor het eerst opgenomen door Roger Whittaker en Kamahl, maar alleen die eerste bracht het werkelijk uit. De versie van Bette Midler van de film Beaches, waarin zij de hoofdrol speelde, werd uiteindelijk de hit. Ik weet dat mensen Bette wegzetten als een saaie SkyRadio-zangeres, maar ik vind dit echt een warm bad. Die zanglijn in het refrein is er een die mij wel weet te raken, precies het type akkoordopvolging waarbij ik in zo'n film de waterige oogjes even droog moet krijgen. In 2005 stond het lied voor het eerst in de lijst, kwam toen binnen op 626. Daarna steeg het zelfs tot 471 in 2007, maar de daling daarna was ook behoorlijk: In 2017 stond het lied voorlopig voor het laatst genoteerd en ook de Extra 500 wordt al niet meer behaald, toch niet heel gebruikelijk voor een plaat van zo diep in de jaren 80.

SPOILER: 1022-1001
pi_218572449
Even eerst: het noemen van What is Love mag niet memeloos voorbijgaan, dus @Pindakaasfanaticus, waar zit je?

Maar eigenlijk: het zal vast niet verbazen dat Tom en Ed wel goed in mijn straatje passen en dan vooral deze en Block Rocking Beats (en iets recenter No Geography, die onterecht werd neergesabeld) omdat dat favorietjes waren van de Huiskat en zo verder en ik die dus heel veel heb gehoord in mijn jonge jaren. Hey Boy, Hey Girl zou bij mij denk ik wel plek 300 zijn of zo. Ik kan daar bijna 30 jaar later nog steeds van door het lint gaan, zo nu en dan.

Overigens, over Let Forever Be, vind je niet dat die eigenlijk op het verkeerde album staat. Alsof het een soort overblijver was van Dig You Own Hole?

En punt 3: wel benieuwd naar de top 1000 nu, volgens mij komt er ook nog best veel wat we in de echte Week 53 niet meer horen, toch?
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:16:15 #264
pi_218572469
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:11 schreef Tussle266 het volgende:
Even eerst: het noemen van What is Love mag niet memeloos voorbijgaan, dus @:pindakaasfanaticus, waar zit je?

Maar eigenlijk: het zal vast niet verbazen dat Tom en Ed wel goed in mijn straatje passen en dan vooral deze en Block Rocking Beats (en iets recenter No Geography, die onterecht werd neergesabeld) omdat dat favorietjes waren van de Huiskat en zo verder en ik die dus heel veel heb gehoord in mijn jonge jaren. Hey Boy, Hey Girl zou bij mij denk ik wel plek 300 zijn of zo. Ik kan daar bijna 30 jaar later nog steeds van door het lint gaan, zo nu en dan.

Overigens, over Let Forever Be, vind je niet dat die eigenlijk op het verkeerde album staat. Alsof het een soort overblijver was van Dig You Own Hole?

En punt 3: wel benieuwd naar de top 1000 nu, volgens mij komt er ook nog best veel wat we in de echte Week 53 niet meer horen, toch?
Niet per se, de broertjes hadden sowieso wel twee stijlen. Elektrobank en Block Rockin' Beats vind ik meer Prodigy-achtig.

Zelfs later nog wel, ik noem een Swoon.
pi_218572505
Ik heb komende week vakantie. Ik zou best een dag kunnen besteden aan het ranken van de verzamelde werken van Tom en Ed.

Stukje Private Psychadelic Reel erdoorheen jagen op maandagochtend. Mooi man.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:24:35 #266
pi_218572510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:23 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb komende week vakantie. Ik zou best een dag kunnen besteden aan het ranken van de verzamelde werken van Tom en Ed.

Stukje Private Psychadelic Reel erdoorheen jagen op maandagochtend. Mooi man.
Die is een stuk beter dan het origineel van DJ Visage.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:47:08 #267
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218572655
Jammer, The Boxer haalt het net niet, 47/100 favorieten bij de bovenste 1000 dus. En Moth to a Flame is een van die 47, dat had ik niet durven dromen. :o Uitgebreidere analyse volgt!
pi_218572692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mwah, Ramses kan niet zo goed klokkijken, want als ik dit typ is het al kwart voor zes en als ik dit plaats is het 4 uur.
Als verzachtende omstandigheid wil ik hier even aandragen dat Ramses al een tijdje door is. Ik kan me voorstellen dat kloklezen dan lastig is.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:07:35 #269
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218572733
Allemachtig, die(v)uile onderbroek toch boven The Boxer..

broekje weer aan -O-
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:22:12 #270
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218572808
-verkeerde topic-

[ Bericht 74% gewijzigd door DecoAoreste op 23-08-2025 17:22:33 (Sorry) ]
pi_218575858
Lijstjesseizoen is wel vol begonnen ineens. Bij Kink kan je deze week op Dire Straits, Drumphil en Sananda Maitreya stemmen, mocht je daar behoefte aan hebben.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:36:41 #272
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218575974
;( :W UITZWAAI-ALARM :W ;(

SPOILER
47 favorieten halen dus de top 1000 in de Mex4851!

Favoriete nummers uit dit blokje (1025-1001):

1014 Simon & Garfunkel - The Boxer: Op muzikaal gebied heb ik mezelf in deze topicreeks al vaak beschreven als 'een kind van mijn tijd', iemand die toch voornamelijk muziek luistert van na zijn geboortejaar (begin jaren '90). Hier en daar duikt er wel wat ouder spul op in mijn favorietenlijstjes, een paar plaatjes van de Beatles ergens in de 800/900-range bijvoorbeeld, maar in de écht hoge regionen hebben met name de sixties het vaak wel lastig. Dit is dé grote uitzondering op die regel. Oké, het is 1969, maar het telt. Ik heb diverse warme herinneringen aan feestjes van muzikaal begaafde vrienden van mijn ouwelui die dit soort stukjes muziek aan het tokkelen waren, dat wil altijd wel helpen. Maar ook los daarvan is het een briljant opgebouwde plaat met het refrein dat steeds een stukje steviger wordt, de als een geweerschot klinkende dreun steeds een stukje expressiever... heel fijn.
1005 The Police - Message in a Bottle: Mijn favoriet van The Police en de enige die ik al actief luister sinds mijn tienerjaren. Af en toe wat afwisseling tussen de trance en de symfonische metal door. Waarom juist deze toen al zo lekker binnenkwam kan ik niet helemaal verklaren, maar het zich steeds herhalende 'sending out an SOS' vormt in ieder geval weer een aangename climax.
1003 Editors - Smokers Outside the Hospital Doors: Ah, altijd heerlijk, die sound van Editors. Wel jammer dat ze na 2018 ineens gestopt zijn, althans, dat album uit 2022 erken ik in ieder geval niet als hun werk. Net als een aantal andere grote moderne rockbands als Foo Fighters en The War on Drugs hebben ze nog twee uitzwaai-alarmen te gaan en het doet me deugd dat die pas plaatsvinden bij de bovenste duizend.

Minst favoriete nummers uit dit blokje (1025-1001):

1019 Ed Sheeran - Galway Girl: Geen echt slechte platen in dit blokje, maar deze vind ik niet zo boeiend. Recent was ik nog vol lof over Shape Of You, maar het lastige met Ed Sheeran is dat je zeker in de tijd dat dit uitkwam standaard helemaal werd doodgegooid met al zijn nummers. Als je er dan eentje tof vond wordt het snel een favoriet, maar als je er eentje al vrij matig vond word je er binnen de kortste keren helemaal gek van. Dus eindigen ze in zo'n ranking ver uit elkaar. Deze klinkt voor mij bovendien erg commercieel en niet bijzonder gemeend, een beetje hetzelfde probleem dat ik ook heb met Harry Styles.
1022 XTC - Senses working overtime: Deze kende ik niet, maar ik vind het zo op het eerste gehoor een vrij generiek nummer. Beetje gitaar, beetje drums, niet slecht, ook niet bijzonder. Het verhaal erachter is nog wel interessant om te lezen, maar de muzikale omlijsting is naar mijn mening niet spannend genoeg voor deze regionen, en ik ben altijd een beetje allergisch voor een tekst die al te sterk leunt op telwoorden.
1006 The Beach Boys - I Can Hear Music: De samenzang is op zich best fraai, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik de rest van het nummer al snel weer vergeten ben.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:45:33 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218576064
Hans de Booij - Anabel
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:45:47 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218576068
verkeerde topic
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:47:50 #275
pi_218576080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
Lijstjesseizoen is wel vol begonnen ineens. Bij Kink kan je deze week op Dire Straits, Drumphil en Sananda Maitreya stemmen, mocht je daar behoefte aan hebben.
Hier is de top 1000 ook zojuist volledig bepaald. Alle nieuwe liedjes zijn reeds ingepast, er is dus niets meer te doen aan de volgorde.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:44:55 #276
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218576632
quote:
Die laatste is niet zo heel erg vreemd, zijn jaren '90 werk hoorde in het vroege vorige leven van die zender ook wel tot het repertoire.
Die andere hebben natuurlijk geen KINK DNA, maarja
pi_218576708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 23:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Die laatste is niet zo heel erg vreemd, zijn jaren '90 werk hoorde in het vroege vorige leven van die zender ook wel tot het repertoire.
Die andere hebben natuurlijk geen KINK DNA, maarja
Dat wist ik niet. TTD voelt wel een beetje als de Amy Winehouse van zijn tijd. Die kon/kan overal een potje breken, van NPO 5 tot Kink.
  zondag 24 augustus 2025 @ 00:03:59 #278
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218576788
TTD hoorde zo'n beetje in het rijtje INXS, Sinead O'Connor, Chris Isaak, Sheryl Crow, Lenny Kravitz,wat meer contemporary, maar wel Kinkfahig
pi_218577949
Over nagedacht welke TTD ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen. Ik denk Delicate. Maar weet niet voor welk lijstje dat zou kunnen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:37:24 #280
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218579049
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Over nagedacht welke TTD ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen. Ik denk Delicate. Maar weet niet voor welk lijstje dat zou kunnen.
Geen enkele. Dat nummer is veroordeeld tot persoonlijke lijstjes. In de mijne van 1993 staat 'ie wel ergens.

Of ze moeten ooit een of andere lijst verzinnen met 'goede nummers die geen hit geweest zijn', maar daar gaat hooguit een zender als Ice Radio of Orinoco Radio z'n vingers aan branden. Of een of andere hobbycreatie van Stenders.
  zondag 24 augustus 2025 @ 13:01:28 #281
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218579166
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
pi_218579388
Hij staat ook gewoon op de keuzelijst, zo blijkt, dus mocht er iemand in december met een pistool gaan zwaaien, dan is er een uitweg.
pi_218580758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:04 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje uitmelkgenot: https://nos.nl/artikel/25(...)euw-compilatie-album

Gaan we hier veel van merken dit jaar (en de jaren erna)?

Edit: even teruggekeken wat dat Get Back effect was 3 jaar geleden. Riemen vast.
Ik zou vooral vrezen voor nog meer Springsteen met de biopic die op 24 oktober uitkomt en outtakes van Born to Run die rond die tijd worden uitgebracht. Afgelopen vrijdag ook al een nieuwe single uit die sessies gepresenteerd
pi_218580768
quote:
Ze beginnen bij Orinoco ook alweer over de V500. Tis augustus..
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:48:23 #285
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218580812
Er zijn er tegenwoordig zo veel, dat de meeste (buiten de Top 2000 om) amper nog status hebben.

Ik kan me nog herinneren hoe veel drukte er twintig jaar geleden was als er ergens een speciale 90's-week (inclusief lijst) was. Dat is helemaal vervlakt.
pi_218581035
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn er tegenwoordig zo veel, dat de meeste (buiten de Top 2000 om) amper nog status hebben.

Ik kan me nog herinneren hoe veel drukte er twintig jaar geleden was als er ergens een speciale 90's-week (inclusief lijst) was. Dat is helemaal vervlakt.
Overdaad schaadt, denk ik.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:05:36 #287
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218583544
En weer een stemplaat met Jimi Hendrix.

Er was vroeger, begin jaren '90,;een programma dat zo heette, dat over muziek ging, waar dit als intro gebruikt werd. Kwamen best leuke muziekanten langs, als ik me het goed herinner.

SPOILER
  Redactie Sport zondag 24 augustus 2025 @ 22:19:35 #288
pi_218584296
We trappen de top 1000 af op hoog niveau.

1000 The Sweet - Fox on the Run

De eerste single die The Sweet zelf schreef en dat was eigenlijk wel een succes, al duurde het wel lang voordat het een hit werd. De hits van Chinn/Chapman waren wat dat betreft succesvoller, maar ik vind dit wel een van de leukste songs van de band, op één andere uitschieter na. Die schreef de band trouwens ook zelf. Het is ook het laatste authentieke glam-bastion in de Top 2000: Nu Mud en Slade volledig geloosd zijn was dit op 1841 in 2024 de enige klassieke glamnotering. En dat na een terugkeer en met eigenlijk al jaren een positie in de gevarenzone: Van 2011 tot 2022 leek het al meermaals dat deze plaat de lijst ging verlaten, met ook 2 noteringen bij de laatste 100 in 2014 en 2015. Hoe anders waren de beginjaren, maar 2000 en 2001 die goed waren voor een top 200-positie, met plek 125 als beste positie in 2001.

999 The Cure - Friday I'm in love

Ook The Cure mag een keer een pophitje maken op basis van de New Order-sound. Er wordt natuurlijk ook naar de bekendste single van die groep gerefereerd, al klinken een grijze dinsdag en woensdag me niet veel beter dan die oh zo bekende blauwe maandag. De dagen van de week opsommen voelt altijd een beetje als een gimmick en ik heb de sellouts van de Black Eyed Peas er dan ook grandioos om gefileerd, maar The Cure kan zelfs deze kleuterles leuk maken. Misschien is het toch wel mijn favoriete band. Ze staan in ieder geval in mijn top 10 leukste Top 2000-acts. In 2011 kwam het lied binnen op 1314, om daarna langzaam te stijgen. Vooral de laatste 6 jaar scoort het goed met posities in de 700. Behalve in 2022, toen stond het lied op 627.

998 The Beatles - No Reply

Laten we het even hebben over de band Garbage. Shirley Manson, Butch Vig. Die hebben nooit de Top 2000 gehaald. Geen geluk als het regent, geen Paranoia.. die zouden best 1 nummertje mogen. Als het aan mij lag, dan werd dat Vow. Vow is de beste song van de band en een van mijn alltime favorieten, met een How Soon Is Now? achtige vibe, maar vooral een gepikt zanglijntje van No Reply. Verder is de plaat natuurlijk compleet niet vergelijkbaar, maar altijd als ik dat zanglijntje hoor, dan moet ik natuurlijk aan Vow denken. Dat zijn goede associaties voor No Reply en dat maakt het een van de leukste vroege Beatlesongs voor mij. Het is ook een beetje anders dan de standaard beatnummers uit die tijd, meer gelijkend aan het werk op Rubber Soul. Dat is de beste plaat. De opmaat naar de verhoging van het niveau. Top 2000-technisch is het ook een hele opvallende Beatleplaat. Weten jullie nog dat All You Need Is Love opeens afwezig was? Nou, dat is niets vergeleken met plek 151 voor No Reply in 2002. Ja, dit werd gewoon op oudjaarsochtend gedraaid toen. Waarom? We zullen denk ik nooit weten welke glitch er in de stemcomputer zat, of dat ze toevallig een nummertje waren vergeten bij het noteren van de nummertjes. De twee jaren eromheen stond het lied rond de 1300 en de top 1000 werd verder nooit meer bereikt. Dat het lied van 2000 tot en met 2010 in de lijst stond is al heel wat.

SPOILER: 997-976

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 24-08-2025 23:39:26 ]
  Redactie Sport zondag 24 augustus 2025 @ 22:31:27 #289
pi_218584441
Voelt toch gek om na maanden niet meer in die vierdubbele nummertjes te zitten
pi_218584504
Wordt er gerapt over hoog niveau, krijg je Bryan Adams en Jon Bon. Het was nog wel zulk mooi weer vandaag.

Under My Thumb stond op 2578.
  Redactie Sport zondag 24 augustus 2025 @ 22:47:05 #291
pi_218584561
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef Tussle266 het volgende:
Wordt er gerapt over hoog niveau, krijg je Bryan Adams en Jon Bon. Het was nog wel zulk mooi weer vandaag.

Under My Thumb stond op 2578.
Wel bij allebei een uitzwaaimomentje.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:35:26 #292
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218584816
Wel HYPE dat we bij de bovenste 1000 zijn maar wat een bloedbad meteen. :'(

:W :W :W DRIEVOUDIG UITZWAAI-ALARM :W :W :W

SPOILER
44 favorieten over.

Favoriete nummers uit dit blokje (1000-976):

982 Swedish House Mafia & The Weeknd - Moth to a Flame: Pluspunt van dit bloedbad: niet moeilijk om een top-3 te kiezen. Ander pluspunt: dit nummer is zoals gezegd een slordige 3500 plekken hoger geëindigd dan ik verwachtte. Al toen Faded werd besproken helemaal in de kelder - volgens mij was dat zo'n beetje de tweede van de 100 die ik kon schrappen na The Road Ahead - vreesde ik dat deze ook al bijna aan de beurt zou zijn, maar niets is minder waar. Een prachtige prestatie voor deze plaat, al haalt-ie bij mij natuurlijk nog een veel hogere notering, hij komt zelfs tot nummer 9. Ik herinner me nog waar ik was toen ik deze voor het eerst hoorde, namelijk in de auto ergens in Leidsche Rijn, wachtend voor een stoplicht met Radio 2 aan. Zelden ben ik zó door een nummer van de sokken geblazen dat ik ouderwets via de radio leerde kennen, en de rest van de avond stond hij op de repeat. Wat zeg ik, de weken daarna ook. Genot.
979 Foo Fighters - The Pretender: Een specifieke festivalherinnering hier bij dit nummer, namelijk Lowlands 2012. Mijn hemel wat was het toen heet. Ze speelden desondanks de sterren van de hemel, en destijds was dit mijn favoriete nummer van ze. Inderdaad ook hier de eerste die ik leerde kennen, maar inderdaad heeft ook hier Everlong hem inmiddels wel voorbij gestreefd.
986 Evanescence - Bring me to life: Ik kan niet zeggen dat ik een probleem heb met de mannelijke vocalen op dit nummer, nee. Ik vind het eigenlijk best prima werken. Within Temptation heeft zich ook eens gewaagd aan eenzelfde type nummer, namelijk What Have You Done, waarbij ik het altijd wel ironisch vind dat de zware, rauwe mannenstem die daar ingezet wordt toebehoort aan iemand die zich thans identificeert als vrouw (Keith/Mina Caputo). Voor Paul McCoy geldt dat dan weer niet.

Minst favoriete nummers uit dit blokje (1000-976):

983 The Cats - The End of the Show:
Hoempa hoempa hoempa. Hier kun je toch wel erg duidelijk horen waar ze vandaan komen, dat is zeker niet op elke The Cats-plaat het geval. Niet een sound waar ik bijzonder enthousiast van word.
999 The Cure - Friday I'm in love: Net als telwoorden vind ik de dagen van de week niet per se inspirerende lyrics vormen. Eigenlijk vind ik dat de Black Eyed Peas het dan nog wat subtieler deden, bij The Cure draait eigenlijk het hele nummer erom, dientengevolge is de Rebecca Black-impressie mijn minst favoriete van ze. Geen zorgen, verder vind ik je favoriete band prima muziek maken hoor!
989 Jonathan Jeremiah - Lost: Ik vind dit toch wel iets te veel zo'n kabbelplaatje om echt heel hoge ogen te gooien. Prima luisterbaar maar dit is me wel wat te hoog.
  Redactie Sport zondag 24 augustus 2025 @ 23:44:32 #293
pi_218584862
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Wel HYPE dat we bij de bovenste 1000 zijn maar wat een bloedbad meteen.
Ja ik zag dit blokje en ik dacht wel meteen aan jou :D Er komt nog een blokje met een van je favorieten tussen twee absolute haatplaten, dat wordt ook nog wel een interessante. Verder denk ik dat er nog 1 blokje met 3 favorieten komt, al had het 1 liedje gescheeld en dat waren er 4 geweest. Verder staan ze aardig over het lijstje verdeeld.
pi_218585399
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voelt toch gek om na maanden niet meer in die vierdubbele nummertjes te zitten
Dat heb ik ook altijd met mijn bankrekening na de vakantie.

Een lekker gevarieerde start van de Top 1000 in elk geval. Pareltjes van onder meer Stromae, The Sweet, Evanescence en de Top 2000-app. En een paar toiletmomenten als Bon Jovi, Jonathan Jeremiah en The Cats. Al is dit voor Piet en zijn kornuiten nog wel een aardig nummer, maar ik was niet op de barricades geklommen als het op 3267 was langsgekomen zeg maar.
pi_218585405
Het opsommen van schoolvakken vind ik niet echt hoogstaander dan dagen van de week trouwens.
  Redactie Sport maandag 25 augustus 2025 @ 08:22:54 #296
pi_218585564
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:52 schreef Fred_B het volgende:
Het opsommen van schoolvakken vind ik niet echt hoogstaander dan dagen van de week trouwens.
Ook een beetje een gimmick ja, ook daar wordt de matige tekst gered door goede muzikale omlijsting en (in dit geval) een geweldige zanger.
pi_218586035
Meer dan terecht dat de beste Cats hier de top 1000 haalt
The script for tears
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:28:01 #298
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218586078
Deze van Bon Jovi is gewoon een puike song. Staat hier prima op zijn plek.
pi_218586245
We zitten al in de top 1000, dat gaat snel :)

En leuk om Evanescence tegen te komen, dankzij The Rehearsal denk ik meteen aan Sully's moeder :P
Voor wie die serie niet kent: aanrader.
pi_218586477
Laat mij jullie eens vragen: de top 2000 keuzelijst is een beetje te ruim. Maar die van de Rob 3000 dat zijn er minder dan 6000, dat is best weinig als er 3000 mogen komen meedoen, toch? Wat zou eigenlijk de ideale verhouding zijn. 200%, 300%?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')