Met Mykonos en Fade Into You in ieder geval twee uit de alternatieve-lijstjes-analyse!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ook 25 gekozen voor de Rob3000. Toch leuk om ook wat pareltjes uit de keuzelijst te selecteren die je bij de grote broer niet kunt kiezen. Ik noem een Alone Again Or, een The Headmaster Ritual, een Mykonos, een Abbey Road Medley, een Living On Video (de niet-Pakito dan) en een Fade Into You
Mocht dat de onderste 30% worden is het wel de moeite waard om de radio aan te zetten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ook 25 gekozen voor de Rob3000. Toch leuk om ook wat pareltjes uit de keuzelijst te selecteren die je bij de grote broer niet kunt kiezen. Ik noem een Alone Again Or, een The Headmaster Ritual, een Mykonos, een Abbey Road Medley, een Living On Video (de niet-Pakito dan) en een Fade Into You
SPOILER: 1072-1051Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Je had graag een stap terug gedaan?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
London Calling, God Save The Queen en Badlands hadden wat hoger gemogen. Voor de rest doet dit blok me eigenlijk niets/niet veel. Geloof niet dat ik die Miss Montreal eerder had gehoord. Had zo mogen blijven
Doe dan maar One Step Beyondquote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:00 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Je had graag een stap terug gedaan?
Na het ongeveer 4846847659843 x gehoord te hebben in m'n leven doet het me nog steeds niks.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 11:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen enkel commentaar op Shape Of You iig, dat is een meer dan prima plaatje.
Deze zag ik nou net van jou niet aankomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 16:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dio was vroeger idd wat schreeuwerig, ttv Tijdmachine was zijn stem goed op niveau
Het is in ieder geval wel fijn dat er af en toe iets voorbijkomt wat anders dan de norm is. Ik moest even diep nadenken wat er in de huidige lijst als ‘anders’ bestempeld kan worden? Misschien de pianolessen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 00:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Het verbaast me trouwens dat James Blake in de Top 2000 heeft gestaan. Ik weet nooit zo goed wat ik van die artiest moet vinden. Het is in ieder geval geen saaie dertien-in-een-dozijn popmuziek, maar of ik het mooi vind durf ik niet te zeggen.
Ik voeg daar the Doors nog bij, verder volledig mee eensquote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
London Calling, God Save The Queen en Badlands hadden wat hoger gemogen. Voor de rest doet dit blok me eigenlijk niets/niet veel. Geloof niet dat ik die Miss Montreal eerder had gehoord. Had zo mogen blijven
quote:Als ik denk aan al die dagen dat ik grappen heb gemaakt over die zanger.. nou, dan zijn we lang bezig.
Een aantal stemactieplaten vallen natuurlijk wel in dat lijstje: De boer dat is de keerl, Arriving Somewhere But Not Here, Chump Change, Angel of Death wil ik wel betitelen als zodanig anders dat geen nummer in de Top 2000 er op lijkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wel fijn dat er af en toe iets voorbijkomt wat anders dan de norm is. Ik moest even diep nadenken wat er in de huidige lijst als ‘anders’ bestempeld kan worden? Misschien de pianolessen?
Vooruit, Tubular Bells is ook wel uniek. Ik overwoog ook In a gadda da vida en Close to the Edge nog te noemen, maar zeker die laatste heeft natuurlijk de rotonde om mee te vechten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er staan ook niet bepaald veel Themes from Clown & Acrobat in de lijst
2014 zal wel zijn eerste keuzelijstjaar zijn geweest met dank aan Rob S.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:19 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk is James Blake gewoon een hele normale vent dus. Ik dacht trouwens dat hij direct in het jaar van release werd ingekopt destijds, maar dat was dus niet zo. Dat maakt het wel wat wonderlijker dat die ooit de lijst heeft gehaald. Hij leeft toch gewoon nog?
Rob ging pas in 2015 naar Radio 2. Maar misschien had-ie eisen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2014 zal wel zijn eerste keuzelijstjaar zijn geweest met dank aan Rob S.
Nouja, tis geen toeval dat die muzikale koers iets daarvoor al wat wijzigde.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Rob ging pas in 2015 naar Radio 2. Maar misschien had-ie eisen.
Idd, het tijdperk van verplicht een ruitjesoverhemd en bril was al wel afgelopen toen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, tis geen toeval dat die muzikale koers iets daarvoor al wat wijzigde.
We hebben ook Amalia en Astrud gehad. En er staan nog een paar andere liederen van de sigarenrollers op woensdagmiddag op de keuzelijst (al tellen die natuurlijk niet mee).quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Qua Chan Chan heb je ook nog die inferieure wereldmuziekversie van Clocks
Edit: ohnee die is er uit gevallen vorig jaar
Ohja die SpongeBob tune was ik al bijna vergeten. Leuker dan Jason's cartoonrock wel diequote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
We hebben ook Amalia en Astrud gehad. En er staan nog een paar andere liederen van de sigarenrollers op woensdagmiddag op de keuzelijst (al tellen die natuurlijk niet mee).
Zelfs van de tekenfilmtune hebben we wel eens een tweede gehad.
Misschien is Freestyler wel echt de enige die uniek in zijn soort is geweest?
Het is allebei veel te licht natuurlijk, met het verschil dat Jason ook nog eens veel te hoog staat.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ohja die SpongeBob tune was ik al bijna vergeten. Leuker dan Jason's cartoonrock wel die
Ze hebben in ieder geval met elkaar gemeen dat ze nooit gedraaid worden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Sweet Victory vind ik echt heel vet, beetje een belediging om dat te vergelijken met die onzin van Jason Paige.
Dat is zo. Maar dat geldt voor veel van deze nummers wel. Een Angel of Death komt ook 1 keer per jaar voorbij toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval met elkaar gemeen dat ze nooit gedraaid worden.
Er was pas een keer een reden om Angel of Death te draaien op een willekeurige dag in de vroege avond. Dat was inderdaad wel een unicum. Overigens kan je daar een behoorlijk lang lijstje van maken. de Benchwarmers staan daar ook op, Roxy, Kendrick, Arriving, en zo verder. Maar er zijn daarentegen ook talloze bands en artiesten die gemakkelijk al zo'n 40 tot 50 keer gedraaid zijn dit jaar, die we zelfs in de KKD met een schijnwerper niet konden vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat geldt voor veel van deze nummers wel. Een Angel of Death komt ook 1 keer per jaar voorbij toch?
Hoewel, als ze Johnny Reggae ineens op een random dag draaien kijk ik nergens meer van op...
SPOILER: 1047-1026Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 22-08-2025 09:17:35 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Opgenomen, nog niet gekeken. Is een BBC productie, daar was ie een maandje geleden te zien.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:59 schreef peaceman het volgende:
Even tussendoor: iemand die docu over live aid/live 8 gezien op NPO start? En zo ja wat vond je ervan?
Oké. Ik heb er wel dingen geleerd die ik niet wist.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Opgenomen, nog niet gekeken. Is een BBC productie, daar was ie een maandje geleden te zien.
Idem!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Opgenomen, nog niet gekeken. Is een BBC productie, daar was ie een maandje geleden te zien.
Alleen in 2000 genoteerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
PG&A was de tune van de Popquiz a gogo.
Ik moest even checken of ik niet teveel hersencellen begin te verliezen, maar I'm your man stond niet in de laatste editie, dus dat bedoelde je vast anders..
Alleen in 2000 in de lijst. Ik wilde zeggen dat het gek genoeg een van die Whams was die niet recent teruggekeerd was, maar daarbij sloeg de vermoeidheid toequote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
PG&A was de tune van de Popquiz a gogo.
Ik moest even checken of ik niet teveel hersencellen begin te verliezen, maar I'm your man stond niet in de laatste editie, dus dat bedoelde je vast anders..
Daar stem ik beslist op als die de keuzelijst haalt. De op 1 na interessantste potentiële nieuwe die je hebt genoemd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:51 schreef Tussle266 het volgende:
Break Stuff net voor de vierde maal dit jaar ingekopt (en voor dit jaar 0x in de NPO Radio 2 geschiedenis). Bijna 1 miljard streams verzameld. Als die in de eliteclub van 11.000 (of 11.500 tegen die tijd) komt, dan gaat die toch zeker ook gewoon de lijst halen? Durven we die al met potlood op te schrijven?
Door de trailer van BF6?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:51 schreef Tussle266 het volgende:
Break Stuff net voor de vierde maal dit jaar ingekopt (en voor dit jaar 0x in de NPO Radio 2 geschiedenis). Bijna 1 miljard streams verzameld. Als die in de eliteclub van 11.000 (of 11.500 tegen die tijd) komt, dan gaat die toch zeker ook gewoon de lijst halen? Durven we die al met potlood op te schrijven?
Erg jammer dat die bullshit zonodig de lijst in moet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:51 schreef Tussle266 het volgende:
Schorpioenen leven wel vaker onder stenen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Heb ik onder een steen geleefd als ik break stuff niet ken?
Er gaat een wereld voor me openquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Schorpioenen leven wel vaker onder stenen.
Je moet ervan houden, maar zelfs ik ken het Bekijk deze YouTube-video
Bijna 1 miljard keer opgezet op Spotify. Voornamelijk tijdens het klussen, volgens mij.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Er gaat een wereld voor me open
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bijna 1 miljard keer opgezet op Spotify. Voornamelijk tijdens het klussen slopen, volgens mij.
SPOILER: 1022-1001Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Niet per se, de broertjes hadden sowieso wel twee stijlen. Elektrobank en Block Rockin' Beats vind ik meer Prodigy-achtig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:11 schreef Tussle266 het volgende:
Even eerst: het noemen van What is Love mag niet memeloos voorbijgaan, dus @:pindakaasfanaticus, waar zit je?
Maar eigenlijk: het zal vast niet verbazen dat Tom en Ed wel goed in mijn straatje passen en dan vooral deze en Block Rocking Beats (en iets recenter No Geography, die onterecht werd neergesabeld) omdat dat favorietjes waren van de Huiskat en zo verder en ik die dus heel veel heb gehoord in mijn jonge jaren. Hey Boy, Hey Girl zou bij mij denk ik wel plek 300 zijn of zo. Ik kan daar bijna 30 jaar later nog steeds van door het lint gaan, zo nu en dan.
Overigens, over Let Forever Be, vind je niet dat die eigenlijk op het verkeerde album staat. Alsof het een soort overblijver was van Dig You Own Hole?
En punt 3: wel benieuwd naar de top 1000 nu, volgens mij komt er ook nog best veel wat we in de echte Week 53 niet meer horen, toch?
Die is een stuk beter dan het origineel van DJ Visage.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:23 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb komende week vakantie. Ik zou best een dag kunnen besteden aan het ranken van de verzamelde werken van Tom en Ed.
Stukje Private Psychadelic Reel erdoorheen jagen op maandagochtend. Mooi man.
Als verzachtende omstandigheid wil ik hier even aandragen dat Ramses al een tijdje door is. Ik kan me voorstellen dat kloklezen dan lastig is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mwah, Ramses kan niet zo goed klokkijken, want als ik dit typ is het al kwart voor zes en als ik dit plaats is het 4 uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.47 favorieten halen dus de top 1000 in de Mex4851!
Favoriete nummers uit dit blokje (1025-1001):
1014 Simon & Garfunkel - The Boxer: Op muzikaal gebied heb ik mezelf in deze topicreeks al vaak beschreven als 'een kind van mijn tijd', iemand die toch voornamelijk muziek luistert van na zijn geboortejaar (begin jaren '90). Hier en daar duikt er wel wat ouder spul op in mijn favorietenlijstjes, een paar plaatjes van de Beatles ergens in de 800/900-range bijvoorbeeld, maar in de écht hoge regionen hebben met name de sixties het vaak wel lastig. Dit is dé grote uitzondering op die regel. Oké, het is 1969, maar het telt. Ik heb diverse warme herinneringen aan feestjes van muzikaal begaafde vrienden van mijn ouwelui die dit soort stukjes muziek aan het tokkelen waren, dat wil altijd wel helpen. Maar ook los daarvan is het een briljant opgebouwde plaat met het refrein dat steeds een stukje steviger wordt, de als een geweerschot klinkende dreun steeds een stukje expressiever... heel fijn.
1005 The Police - Message in a Bottle: Mijn favoriet van The Police en de enige die ik al actief luister sinds mijn tienerjaren. Af en toe wat afwisseling tussen de trance en de symfonische metal door. Waarom juist deze toen al zo lekker binnenkwam kan ik niet helemaal verklaren, maar het zich steeds herhalende 'sending out an SOS' vormt in ieder geval weer een aangename climax.
1003 Editors - Smokers Outside the Hospital Doors: Ah, altijd heerlijk, die sound van Editors. Wel jammer dat ze na 2018 ineens gestopt zijn, althans, dat album uit 2022 erken ik in ieder geval niet als hun werk. Net als een aantal andere grote moderne rockbands als Foo Fighters en The War on Drugs hebben ze nog twee uitzwaai-alarmen te gaan en het doet me deugd dat die pas plaatsvinden bij de bovenste duizend.
Minst favoriete nummers uit dit blokje (1025-1001):
1019 Ed Sheeran - Galway Girl: Geen echt slechte platen in dit blokje, maar deze vind ik niet zo boeiend. Recent was ik nog vol lof over Shape Of You, maar het lastige met Ed Sheeran is dat je zeker in de tijd dat dit uitkwam standaard helemaal werd doodgegooid met al zijn nummers. Als je er dan eentje tof vond wordt het snel een favoriet, maar als je er eentje al vrij matig vond word je er binnen de kortste keren helemaal gek van. Dus eindigen ze in zo'n ranking ver uit elkaar. Deze klinkt voor mij bovendien erg commercieel en niet bijzonder gemeend, een beetje hetzelfde probleem dat ik ook heb met Harry Styles.
1022 XTC - Senses working overtime: Deze kende ik niet, maar ik vind het zo op het eerste gehoor een vrij generiek nummer. Beetje gitaar, beetje drums, niet slecht, ook niet bijzonder. Het verhaal erachter is nog wel interessant om te lezen, maar de muzikale omlijsting is naar mijn mening niet spannend genoeg voor deze regionen, en ik ben altijd een beetje allergisch voor een tekst die al te sterk leunt op telwoorden.
1006 The Beach Boys - I Can Hear Music: De samenzang is op zich best fraai, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik de rest van het nummer al snel weer vergeten ben.
Hier is de top 1000 ook zojuist volledig bepaald. Alle nieuwe liedjes zijn reeds ingepast, er is dus niets meer te doen aan de volgorde.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
Lijstjesseizoen is wel vol begonnen ineens. Bij Kink kan je deze week op Dire Straits, Drumphil en Sananda Maitreya stemmen, mocht je daar behoefte aan hebben.
Die laatste is niet zo heel erg vreemd, zijn jaren '90 werk hoorde in het vroege vorige leven van die zender ook wel tot het repertoire.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
Lijstjesseizoen is wel vol begonnen ineens. Bij Kink kan je deze week op Dire Straits, Drumphil en Sananda Maitreya stemmen, mocht je daar behoefte aan hebben.
Dat wist ik niet. TTD voelt wel een beetje als de Amy Winehouse van zijn tijd. Die kon/kan overal een potje breken, van NPO 5 tot Kink.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die laatste is niet zo heel erg vreemd, zijn jaren '90 werk hoorde in het vroege vorige leven van die zender ook wel tot het repertoire.
Die andere hebben natuurlijk geen KINK DNA, maarja
Geen enkele. Dat nummer is veroordeeld tot persoonlijke lijstjes. In de mijne van 1993 staat 'ie wel ergens.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Over nagedacht welke TTD ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen. Ik denk Delicate. Maar weet niet voor welk lijstje dat zou kunnen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Over nagedacht welke TTD ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen. Ik denk Delicate. Maar weet niet voor welk lijstje dat zou kunnen.
Ik zou vooral vrezen voor nog meer Springsteen met de biopic die op 24 oktober uitkomt en outtakes van Born to Run die rond die tijd worden uitgebracht. Afgelopen vrijdag ook al een nieuwe single uit die sessies gepresenteerdquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:04 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje uitmelkgenot: https://nos.nl/artikel/25(...)euw-compilatie-album
Gaan we hier veel van merken dit jaar (en de jaren erna)?
Edit: even teruggekeken wat dat Get Back effect was 3 jaar geleden. Riemen vast.
Ze beginnen bij Orinoco ook alweer over de V500. Tis augustus..quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
Overdaad schaadt, denk ik.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn er tegenwoordig zo veel, dat de meeste (buiten de Top 2000 om) amper nog status hebben.
Ik kan me nog herinneren hoe veel drukte er twintig jaar geleden was als er ergens een speciale 90's-week (inclusief lijst) was. Dat is helemaal vervlakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
SPOILER: 997-976Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 24-08-2025 23:39:26 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel bij allebei een uitzwaaimomentje.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef Tussle266 het volgende:
Wordt er gerapt over hoog niveau, krijg je Bryan Adams en Jon Bon. Het was nog wel zulk mooi weer vandaag.
Under My Thumb stond op 2578.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.44 favorieten over.
Favoriete nummers uit dit blokje (1000-976):
982 Swedish House Mafia & The Weeknd - Moth to a Flame: Pluspunt van dit bloedbad: niet moeilijk om een top-3 te kiezen. Ander pluspunt: dit nummer is zoals gezegd een slordige 3500 plekken hoger geëindigd dan ik verwachtte. Al toen Faded werd besproken helemaal in de kelder - volgens mij was dat zo'n beetje de tweede van de 100 die ik kon schrappen na The Road Ahead - vreesde ik dat deze ook al bijna aan de beurt zou zijn, maar niets is minder waar. Een prachtige prestatie voor deze plaat, al haalt-ie bij mij natuurlijk nog een veel hogere notering, hij komt zelfs tot nummer 9. Ik herinner me nog waar ik was toen ik deze voor het eerst hoorde, namelijk in de auto ergens in Leidsche Rijn, wachtend voor een stoplicht met Radio 2 aan. Zelden ben ik zó door een nummer van de sokken geblazen dat ik ouderwets via de radio leerde kennen, en de rest van de avond stond hij op de repeat. Wat zeg ik, de weken daarna ook. Genot.
979 Foo Fighters - The Pretender: Een specifieke festivalherinnering hier bij dit nummer, namelijk Lowlands 2012. Mijn hemel wat was het toen heet. Ze speelden desondanks de sterren van de hemel, en destijds was dit mijn favoriete nummer van ze. Inderdaad ook hier de eerste die ik leerde kennen, maar inderdaad heeft ook hier Everlong hem inmiddels wel voorbij gestreefd.
986 Evanescence - Bring me to life: Ik kan niet zeggen dat ik een probleem heb met de mannelijke vocalen op dit nummer, nee. Ik vind het eigenlijk best prima werken. Within Temptation heeft zich ook eens gewaagd aan eenzelfde type nummer, namelijk What Have You Done, waarbij ik het altijd wel ironisch vind dat de zware, rauwe mannenstem die daar ingezet wordt toebehoort aan iemand die zich thans identificeert als vrouw (Keith/Mina Caputo). Voor Paul McCoy geldt dat dan weer niet.
Minst favoriete nummers uit dit blokje (1000-976):
983 The Cats - The End of the Show: Hoempa hoempa hoempa. Hier kun je toch wel erg duidelijk horen waar ze vandaan komen, dat is zeker niet op elke The Cats-plaat het geval. Niet een sound waar ik bijzonder enthousiast van word.
999 The Cure - Friday I'm in love: Net als telwoorden vind ik de dagen van de week niet per se inspirerende lyrics vormen. Eigenlijk vind ik dat de Black Eyed Peas het dan nog wat subtieler deden, bij The Cure draait eigenlijk het hele nummer erom, dientengevolge is de Rebecca Black-impressie mijn minst favoriete van ze. Geen zorgen, verder vind ik je favoriete band prima muziek maken hoor!
989 Jonathan Jeremiah - Lost: Ik vind dit toch wel iets te veel zo'n kabbelplaatje om echt heel hoge ogen te gooien. Prima luisterbaar maar dit is me wel wat te hoog.
Ja ik zag dit blokje en ik dacht wel meteen aan jouquote:Op zondag 24 augustus 2025 23:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Wel HYPE dat we bij de bovenste 1000 zijn maar wat een bloedbad meteen.
Dat heb ik ook altijd met mijn bankrekening na de vakantie.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voelt toch gek om na maanden niet meer in die vierdubbele nummertjes te zitten
Ook een beetje een gimmick ja, ook daar wordt de matige tekst gered door goede muzikale omlijsting en (in dit geval) een geweldige zanger.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:52 schreef Fred_B het volgende:
Het opsommen van schoolvakken vind ik niet echt hoogstaander dan dagen van de week trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |