abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218402186
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
pi_218402751
Als ik Netanyahu was speelde ik het spelletje van Hamas rondom wapenstilstand nu maar mee. Zodra alle gijzelaars vrijgelaten zijn de hele teringzooi platgooien daar.
pi_218403182
quote:
Massaal protest in Tel Aviv tegen aanpak Netanyahu

In Tel Aviv zijn zo'n 60.000 mensen op straat bij elkaar gekomen uit protest tegen de aanpak van de Israëlische premier Netanyahu in het Israëlisch-Palestijns conflict. De demonstranten willen dat er snel een akkoord gesloten wordt met Hamas, zodat de gijzelaars worden vrijgelaten. Ze eisen ook een staakt-het-vuren in de Gazastrook

Hamas publiceerde beelden van uitgemergelde gijzelaars en legde de schuld voor hun toestand bij de Israëlische regering: “Zij hebben beslist hen uit te hongeren.”
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218403436
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 00:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens die redenering hoeven joden/Joden ook geen eigen stuk grondgebied te hebben dus dat lijkt mij een drogredenering. de logica die je aan de Palestijnen toekent geldt volkomen óók voor de Joden. De oprichting van Israël via VN-resolutie en de daaropvolgende internationale erkenning vormen juist een illustratie van datzelfde beginsel.
Er is toch geen ander Joods land? Er zijn wel tientallen (Arabische en) Islamtische landen. Bovendien is dit gebied dus het gebied waar Joden en het Jodendom inheems zijn, niet Arabieren en de Islam.
quote:
[..]
Ik weet niet hoe jij aan die verdeling komt maar ik vind geen bronnen voor die beweringen.
Dat is een nogal simpele optelsom: kijken naar het gebied dat de Britten in handen hadden, wat er naar Joden is gegaan en wat er naar Arabieren zou gaan.
quote:
[..]
Wat maakt het uit hoe ze zich noemen?
Dat is erg belangrijk omdat men met de naam 'Palestijnen' een inheemsheid in dit gebied probeert te veinzen. Maar zoals het artikel dat ik deelde zelf al benoemde, die bestond er simpelweg niet. Voordat Israël was opgericht had je gewoon Arabieren en dit was een panarabische identiteit die in het hele gebied relatief homogeen was.

Als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de Koninklijke familie van Jordanië, zul je ontdekken dat velen hun roots in Saoedi-Arabië
hebben. Hartstikke raar, want dit zijn toch mensen die 'inheems' zijn aan Jordanië zou je denken? Zo werkt het hier dus niet en zo heeft het nooit gewerkt.

De 'Palestijnse indentiteit' is dus alleen maar in het leven geroepen als wapen jegens Israël. En niet goed belezen (jonge) Westerse mensen trappen er met open ogen in. Men heeft zich inmiddels volledig laten overtuigen dat er ooit een 'Palestina' bestond, een Arabisch en Islamitisch land in dit gebied (dat is niet waar), waarna toen 'witte Joden' uit Europa kwamen de boel, zomaar even koloniseren (ook niet waar).

En daarom concludeert men, moet Israël worden ontmanteld, want het is geen legitiem land en afgepakt van de inheemse bewoners. Niets is dus minder waar, het zijn kwalijke en potentieel hele gevaarlijke leugens.
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:15 schreef Tjoent het volgende:
Als ik Netanyahu was speelde ik het spelletje van Hamas rondom wapenstilstand nu maar mee. Zodra alle gijzelaars vrijgelaten zijn de hele teringzooi platgooien daar.
Dan gaat het Westen schuimbekken als nooit te voren natuurlijk. 'Want de zielige Palestijnen' ... de pathologische empathie voor een groep Arabieren, die zich de afgelopen eeuw heeft misdragen op de meest gruwelijke manieren blijft echt bizar en verbijsterend om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218403450
Nou, lekker gewerkt Noorwegen, Spanje, Slovenië, Macron en Starmer.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218403550
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218403678
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Zijn het er nu honderdduizenden of duizenden?
pi_218403704
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:

Dan gaat het Westen schuimbekken als nooit te voren natuurlijk. 'Want de zielige Palestijnen' ... de pathologische empathie voor een groep Arabieren, die zich de afgelopen eeuw heeft misdragen op de meest gruwelijke manieren blijft echt bizar en verbijsterend om te zien.
Dan doet het Westen dat maar. Zolang Trump achter Netanyahu staat en dat staat ie, heeft Israël weinig te verliezen. Laat de schuimbekkende westerse landen maar barsten.

Oh u wilt bij een volgende pandemie weer een Pfizer vaccin bestellen? Nee, jammer... helaas kan niet.
Oh u wilt op de hoogte blijven van medische en militaire innovaties? Nee, jammer... die delen we alleen met onze bondgenoten.
Enz. enz.
pi_218403723
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Triljarden :Y
pi_218403821
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dan doet het Westen dat maar. Zolang Trump achter Netanyahu staat en dat staat ie, heeft Israël weinig te verliezen. Laat de schuimbekkende westerse landen maar barsten.

Oh u wilt bij een volgende pandemie weer een Pfizer vaccin bestellen? Nee, jammer... helaas kan niet.
Oh u wilt op de hoogte blijven van medische en militaire innovaties? Nee, jammer... die delen we alleen met onze bondgenoten.
Enz. enz.
Tja, maar laten we hier wel even realistisch zijn: Trump is simpelweg niet te vertrouwen en op een gegeven moment zal er ook weer een andere leider in het Witten Huis komen.

En als Israël ook de steun van de VS kwijt is, wat ongetwijfeld gaat gebeuren als de volgende Amerikaanse president van de Democraten komt (een AOC bijvoorbeeld), dan heeft het Israël wel degelijk een heel erg groot probleem.

Daarnaast zien het er op de lange termijn ziet het ook niet goed uit. Kijk naar de sentimenten op de universiteiten: in het Westen, dat zijn in veel gevallen wel de toekomstige beleidsmakers, medewerkers bij NGOs, grote bedrijven of ambtenaren. En die zullen stuk voor stuk veel radicaler zijn dan alles wat er nu zit.

En ook als ik de houding bij sommige Israëliërs zelf een beetje peil, schrik ik er soms oprecht een beetje van hoe sommigen (vooral de rechts en conservatieven) deze situatie echt énorm lijken te onderschatten. Er is in Israël wel degelijk een groeiende meerderheid die los van de realiteit, volledig in een (religieuze) bubbel zitten.

Ik sluit wat dat betreft hele negatieve scenario's in de (verre) toekomst niet meer uit, waarin Israël bijvoorbeeld inderdaad eens succesvol wordt aangevallen door een sterke partij en de (Westerse) wereld lachend toekijkt terwijl het land wordt vernietigd.
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:47:08 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218403845
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, maar laten we hier wel even realistisch zijn: Trump is simpelweg niet te vertrouwen en op een gegeven moment zal er ook weer een andere leider in het Witten Huis komen.

En als Israël ook de steun van de VS kwijt is, wat ongetwijfeld gaat gebeuren als de volgende Amerikaanse president van de Democraten komt (een AOC bijvoorbeeld), dan heeft het Israël wel degelijk een heel erg groot probleem.

Daarnaast zien het er op de lange termijn ziet het ook niet goed uit. Kijk naar de sentimenten op de universiteiten: in het Westen, dat zijn in veel gevallen wel de toekomstige beleidsmakers, medewerkers bij NGOs, grote bedrijven of ambtenaren. En die zullen stuk voor stuk veel radicaler zijn dan alles wat er nu zit.

En ook als ik de houding bij sommige Israëliërs zelf een beetje peil, schrik ik er soms oprecht een beetje van hoe sommigen (vooral de rechts en conservatieven) deze situatie echt énorm lijken te onderschatten. Er is in Israël wel degelijk een groeiende meerderheid die los van de realiteit, volledig in een (religieuze) bubbel zitten.

Ik sluit wat dat betreft hele negatieve scenario's in de (verre) toekomst niet meer uit, waarin Israël bijvoorbeeld inderdaad eens succesvol wordt aangevallen door een sterke partij en de (Westerse) wereld lachend toekijkt terwijl het land wordt vernietigd.
Er wonen veel te veel religieuze gekken in die regio.
Als ergens nog kernwapens gaan worden ingezet, is het daar wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218403862
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daarom kun je als Israël zijnde beter het ijzer smeden nu het heet is. Ofwel nu Trump de komende jaren nog president is.
Ik zou hem in deze kwestie wel vertrouwen.

Bovendien is deze patstelling niet te doorbreken als er geen rigoureuze besluiten worden genomen door Israël en Amerika. Er zal iemand moeten winnen en dat mag niet Hamas/ Iran zijn.

Als het zo zwart is als jij denkt, heeft Israël sowieso niks meer te verliezen dan nu doorpakken.
pi_218404633
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
heel veel en dat zegt wel genoeg
pi_218404742
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er wonen veel te veel religieuze gekken in die regio.
Als ergens nog kernwapens gaan worden ingezet, is het daar wel.
Mja, wellicht ooit eens tactische kernwapens. Maar zowel voor moslims en natuurlijk zeker voor Joden, zijn bepaalde plekken in deze regio veel te waardevol.
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:49 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Daarom kun je als Israël zijnde beter het ijzer smeden nu het heet is. Ofwel nu Trump de komende jaren nog president is.
Ik zou hem in deze kwestie wel vertrouwen.

Bovendien is deze patstelling niet te doorbreken als er geen rigoureuze besluiten worden genomen door Israël en Amerika. Er zal iemand moeten winnen en dat mag niet Hamas/ Iran zijn.

Als het zo zwart is als jij denkt, heeft Israël sowieso niks meer te verliezen dan nu doorpakken.
Israël moet zeker doorpakken, maar men ook realistisch kijken naar de toekomst en inzetten op zelfredzaamheid. Genoeg te verliezen heeft het land trouwens zeker, want hoe meer Westerse landen een Palestijnse staat erkennen, dreigen met sancties of zelfs stoppen met het herkennen van Israël als land. Dit laatste is nu trouwens nog geen sprake van, maar let maar op: dat wordt de mogelijke volgende stap.
pi_218410975
An Israeli soldier stated that he and his fellow soldiers stationed at a military outpost near Gaza received orders not to carry out their usual early morning patrol on the border fence on 7 October 2023, Israeli media reported on 17 July.
During the time the border patrol would have normally been carried out, members of Hamas's armed wing, the Qassam Brigades, crossed the fence to attack Israeli army bases and settlements (kibbutzim).
-----
Lees en zie de video's
  zondag 3 augustus 2025 @ 22:30:03 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218410981
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
An Israeli soldier stated that he and his fellow soldiers stationed at a military outpost near Gaza received orders not to carry out their usual early morning patrol on the border fence on 7 October 2023, Israeli media reported on 17 July.
During the time the border patrol would have normally been carried out, members of Hamas's armed wing, the Qassam Brigades, crossed the fence to attack Israeli army bases and settlements (kibbutzim).
-----
Lees en zie de video's
Ah, we gaan dus uiteindelijk echt weer de BNW-kant op.

Kon je op wachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218411434
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kon je op wachten.
Tja, complottheorieën over 7 oktober 2023 gaan al langer de ronde. Dit magazine (The Cradle) schijnt trouwens een Libanese outlet te zijn, waar ook veel Westerse activisten stukken schrijven. Een paar keer klikken op de site en je merkt al snel dat het een aaneenrijging van anti-Israël sentiment is.

Bron

Kortom, een perfecte reflectie van de red–green alliance. Daar kun je dit soort complottheorieën dus ook verwachten.
pi_218411460
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kon je op wachten.
Beetje flauw om het meteen af te doen als BNW. We hebben het hier over een insider. Benieuwd of er meer insiders/klokkenluiders naar voren gaan komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 3 augustus 2025 @ 23:49:15 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218411463
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Beetje flauw om het meteen af te doen als BNW. We hebben het hier over een insider. Benieuwd of er meer insiders/klokkenluiders naar voren gaan komen.
Niet echt.

Dit is standaard 9/11 was an inside job-retoriek, afkomstig uit wat HR al aangaf, een niet echt heel solide bron is.

Dat het meteen in bepaalde hoek gretig geloofd wordt, snap ik gezien de hetze die nu al anderhalf jaar bezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218411536
quote:

[..]
Er is toch geen ander Joods land? Er zijn wel tientallen (Arabische en) Islamtische landen. Bovendien is dit gebied dus het gebied waar Joden en het Jodendom inheems zijn, niet Arabieren en de Islam.
Is dat dan automatisch een reden om een Joods land te stichten? Wereldwijd zijn er ook vrij weinig Joden dus of dat dan een legitieme reden zou moeten zijn vraag ik me af. Daarnaast kun je je afvragen of het een slim idee was om het juist op die plek te stichten, met allerlei gerotzooi uit het verleden.
quote:
Dat is een nogal simpele optelsom: kijken naar het gebied dat de Britten in handen hadden, wat er naar Joden is gegaan en wat er naar Arabieren zou gaan.
Voorlopig hou ik het bij de officiële bronnen die een andere verdeling hanteren dan die jij hanteert.
quote:
Dat is erg belangrijk omdat men met de naam 'Palestijnen' een inheemsheid in dit gebied probeert te veinzen. Maar zoals het artikel dat ik deelde zelf al benoemde, die bestond er simpelweg niet. Voordat Israël was opgericht had je gewoon Arabieren en dit was een panarabische identiteit die in het hele gebied relatief homogeen was.
Ik ben van mening dat je met ''inheemsheid'' geen gebied op kunt eisen. Daarnaast is de inheemse bevolking alk 2000 jaar geleden verdreven. Daar 2000 jaar later rechten aan ontlenen vind ik nogal bijzonder.
quote:
Als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de Koninklijke familie van Jordanië, zul je ontdekken dat velen hun roots in Saoedi-Arabië
hebben. Hartstikke raar, want dit zijn toch mensen die 'inheems' zijn aan Jordanië zou je denken? Zo werkt het hier dus niet en zo heeft het nooit gewerkt.

De 'Palestijnse indentiteit' is dus alleen maar in het leven geroepen als wapen jegens Israël. En niet goed belezen (jonge) Westerse mensen trappen er met open ogen in. Men heeft zich inmiddels volledig laten overtuigen dat er ooit een 'Palestina' bestond, een Arabisch en Islamitisch land in dit gebied (dat is niet waar), waarna toen 'witte Joden' uit Europa kwamen de boel, zomaar even koloniseren (ook niet waar).
Nogmaals, mij intereseert het geen bal hoe die mensen zich noemen, hoe ze aan die naam komen en of dat allemaal wel klopt of niet. Mijn waarheid is dat er een Joodse natie is gesticht in een gebied waar andere groeperingen met fundamenteel andere normen en waarden woonden. Disaster waiting to happen.

In Gaza wonen mensen al generaties in tentenkampen. De Westbank wordt bijna volledig gekolonialiseerd. Beide gebieden staan onder strenge controle van Israël. Dat is vooraf nooit de afspraak geweest maar waarschijnlijk gaat je empathie niet ver genoeg om te begrijpen wat dat met mensen die daar woonden, die schijt hebben aan wie er 2000 jaar geleden de inheemse bevolking was, doet.
quote:
En daarom concludeert men, moet Israël worden ontmanteld, want het is geen legitiem land en afgepakt van de inheemse bewoners. Niets is dus minder waar, het zijn kwalijke en potentieel hele gevaarlijke leugens.
Dat heb ik nooit beweerd en sterker nog, dat zie ik verder ook helemaal niemand beweren.
quote:
Het is mij al lang duidelijk wat jij wenst maar het zou je sieren als je het ook gewoon uitspreekt. Dat je niet objectief bent en pro-Israël bent is tot daar aan toe. Maar wat je wenst is gewoon etnische zuivering opdat alle Joden/joden in veiligheid kunnen leven. Heel nobel streven maar om dan maar alle Palestijnen weg te wensen of op te laten gaan in Israël, dat is gewoon niet hoe internationaal recht werkt en daar mag best wat tegengas op gegeven worden zodat Israël niet met dezelfde wandaden weg komt als die zij/wij Hamas toe wijzen.
pi_218411550
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, complottheorieën over 7 oktober 2023 gaan al langer de ronde. Dit magazine (The Cradle) schijnt trouwens een Libanese outlet te zijn, waar ook veel Westerse activisten stukken schrijven. Een paar keer klikken op de site en je merkt al snel dat het een aaneenrijging van anti-Israël sentiment is.

[ afbeelding ]

Bron

Kortom, een perfecte reflectie van de red–green alliance. Daar kun je dit soort complottheorieën dus ook verwachten.
Leuke website.
De door jullie bekritiseerde websites NOS en RTL er ook even doorheen gehaald. Even voor de nuance...

maandag 4 augustus 2025 @ 02:41:04 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218411887
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 00:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Is dat dan automatisch een reden om een Joods land te stichten? Wereldwijd zijn er ook vrij weinig Joden dus of dat dan een legitieme reden zou moeten zijn vraag ik me af. Daarnaast kun je je afvragen of het een slim idee was om het juist op die plek te stichten, met allerlei gerotzooi uit het verleden.
[..]
Voorlopig hou ik het bij de officiële bronnen die een andere verdeling hanteren dan die jij hanteert.
[..]
Ik ben van mening dat je met ''inheemsheid'' geen gebied op kunt eisen. Daarnaast is de inheemse bevolking alk 2000 jaar geleden verdreven. Daar 2000 jaar later rechten aan ontlenen vind ik nogal bijzonder.
[..]
Nogmaals, mij intereseert het geen bal hoe die mensen zich noemen, hoe ze aan die naam komen en of dat allemaal wel klopt of niet. Mijn waarheid is dat er een Joodse natie is gesticht in een gebied waar andere groeperingen met fundamenteel andere normen en waarden woonden. Disaster waiting to happen.

In Gaza wonen mensen al generaties in tentenkampen. De Westbank wordt bijna volledig gekolonialiseerd. Beide gebieden staan onder strenge controle van Israël. Dat is vooraf nooit de afspraak geweest maar waarschijnlijk gaat je empathie niet ver genoeg om te begrijpen wat dat met mensen die daar woonden, die schijt hebben aan wie er 2000 jaar geleden de inheemse bevolking was, doet.
[..]
Dat heb ik nooit beweerd en sterker nog, dat zie ik verder ook helemaal niemand beweren.
[..]
Het is mij al lang duidelijk wat jij wenst maar het zou je sieren als je het ook gewoon uitspreekt. Dat je niet objectief bent en pro-Israël bent is tot daar aan toe. Maar wat je wenst is gewoon etnische zuivering opdat alle Joden/joden in veiligheid kunnen leven. Heel nobel streven maar om dan maar alle Palestijnen weg te wensen of op te laten gaan in Israël, dat is gewoon niet hoe internationaal recht werkt en daar mag best wat tegengas op gegeven worden zodat Israël niet met dezelfde wandaden weg komt als die zij/wij Hamas toe wijzen.
Dan zou ik wat verder rondkijken, want die roep is er wel degelijk en hoewel nóg niet de norm in die contreien, ook steeds luider. Het radicalisme en gebrek aan objectiviteit zie ik thans vooral bij de Pro-Palestina delegatie, waar werkelijk elke vorm van rationaliteit en nuance verdwenen lijkt te zijn. Ik sta ergens best wel verbaasd over hoe snel bepaalde lieden die zéggen tegen de ene genocide te zijn, een andere niet schuwen. Dome? Weg. Leger? Ontwapenen. Erkenning? Intrekken. Alles voor 'de Zaak'.

Affijn, koekeloer gewoon even op Joop.nl.

Probeer je lach in te houden wanneer aldaar gedroomd wordt van een 'vrij, divers en democratisch Palestina waar iedereen zichzelf kan zijn'. Dat komt er uiteraard ook wanneer Israël, het enige land in heel die regio waar godsdienstvrijheid en rechten voor vrouwen, homo's en minderheden beschermd zijn, maar van het toneel verdwijnt.

Men heeft van dit conflict wederom een ordinaire culture war gemaakt, en persoonlijk acht ik dat een affront jegens alle slachtoffers in dit conflict.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218411929
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 02:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan zou ik wat verder rondkijken, want die roep is er wel degelijk en hoewel nóg niet de norm in die contreien, ook steeds luider. Het radicalisme en gebrek aan objectiviteit zie ik thans vooral bij de Pro-Palestina delegatie, waar werkelijk elke vorm van rationaliteit en nuance verdwenen lijkt te zijn. Ik sta ergens best wel verbaasd over hoe snel bepaalde lieden die zéggen tegen de ene genocide te zijn, een andere niet schuwen. Dome? Weg. Leger? Ontwapenen. Erkenning? Intrekken. Alles voor 'de Zaak'.

Probeer je lach in te houden wanneer aldaar gedroomd wordt van een 'vrij, divers en democratisch Palestina waar iedereen zichzelf kan zijn'. Dat komt er uiteraard ook wanneer Israël, het enige land in heel die regio waar godsdienstvrijheid en rechten voor vrouwen, homo's en minderheden beschermd zijn, maar van het toneel verdwijnt.

Men heeft van dit conflict wederom een ordinaire culture war gemaakt, en persoonlijk acht ik dat een affront jegens alle slachtoffers in dit conflict.
Deze droom die werkelijkheid werd voor de Palestijnen was er in 2005 toch al? En zie wat een shithole het is geworden. Bij Joop.nl zijn ze niet gewoon geschift maar totaalgeschift.
  maandag 4 augustus 2025 @ 06:47:03 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218412057
quote:
_O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218412727
quote:
Oud-leiders geheime diensten Israël vragen Trump oorlog Gaza te stoppen: ‘We staan aan vooravond van nederlaag’

Voormalige leiders van het Israëlische leger (IDF) en van de inlichtingendiensten Mossad en Shin Bet hebben een brief gestuurd aan de Amerikaanse president Donald Trump waarin ze hem vragen premier Benjamin Netanyahu te dwingen de huidige oorlog te beëindigen. Dat melden Israëlische media, waaronder The Jerusalem Post.

Buitenlandredactie 04-08-25, 06:27 Laatste update: 07:33
De oud-topfunctionarissen leiden de groep Commanders for Israel’s Security (CIS), die uit meer dan zeshonderd voormalige veiligheidsfunctionarissen bestaat. Onder hen zijn Tamir Pardo (Mossad), Ami Ayalon (Shin Beth) en Matan Vilna (IDF). ‘Stop de Gazaoorlog!’ schrijven de oud-leiders in de brief aan Trump. ‘U hebt het in Libanon gedaan. Tijd om het ook in Gaza te doen.’

De oud-leiders zeggen dat Israël ‘aan de vooravond van de nederlaag’ staat, omdat het in een strategische impasse verkeert. Het leger zit ‘vast’ in Gaza, zeggen ze. En de recente militaire operatie in Gaza, genaamd Gideons Strijdwagens, heeft geen tastbare resultaten opgeleverd, zoals de vrijlating van gevangenen in Gaza.

Extremistische religieuze visie
De oud-leiders zeggen ook dat Netanyahu het land leidt op basis van een ‘extremistische religieuze visie’ en dat hij de oorlog moet beëindigen om te ‘redden wat nog te redden valt’.

Uw geloofwaardigheid bij de overgrote meerderheid van de Israëliërs vergroot uw vermogen om premier Netanyahu en zijn regering in de juiste richting te sturen’, schrijven ze aan Trump. ‘Beëindig de oorlog, stuur de gijzelaars terug, maak een einde aan het lijden en smeed een regionale-internationale coalitie die de Palestijnse Autoriteit (na hervorming) helpt om de inwoners van Gaza en alle Palestijnen een alternatief te bieden voor Hamas en zijn wrede ideologie.’

Video gijzelaar
De brief volgt nadat Hamas een video heeft vrijgegeven van de Israëlische gijzelaar Evyatar David, die op 7 oktober 2023 werd ontvoerd tijdens de terroristische aanval van Hamas op Israël. David is ernstig vermagerd en verzwakt.

Hamas zegt de gijzelaars hetzelfde te behandelen als Israël doet met de Palestijnen in Gaza, waar hongersnood heerst na een maandenlange blokkade van voedsel en noodhulp. Met de publicatie zet de beweging de Israëlische regering verder onder druk. De gijzelaars ‘eten wat wij eten’.

Volgens de oud-topfunctionarissen vormt Hamas ‘geen strategische bedreiging meer voor Israël’. De jacht op de overgebleven Hamas-functionarissen kan later plaatsvinden’, schrijven ze. ‘Onze gijzelaars kunnen niet wachten.’
https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederlaag~a750d93a/

Als zelfs de Mossad geheime diensten in Israel helemaal klaar zijn met Netanyahu?

Iedereen is klaar met deze oorlogsmisdadiger :r
pi_218413024
quote:

[..]
Zeker, een thuisland voor mensen die overal vervolgd worden in het gebied waar zij en hun cultuur en religie inheems zijn lijkt mij een uitstekende manier om deze etnische groep veiligheid te bieden. De Palestijnen daarentegen hebben dat niet nodig.
quote:
[..]
Ah, dus als we bevolking ergens verdreven is, dan is dat maar zo en kan er nadien geen inheemsheid meer aan verleend worden? Dus als er wat minder native Americans waren omgekomen, maar een aanzienlijk deel was verdreven naar Mexico, dan was dat maar zo en had men geen recht om terug te keren naar de VS? Je weet net zo goed als ik dat dat misschien wel de voornaamste zaak zou zijn voor activisten dan.
quote:
[..]
Het conflict kan volledig op het conto worden geschreven van deze aanwezige mensen (Arabieren) velen de afstammelingen van Islamitische kolonisten of mensen elders uit de regio, die simpelweg geen minderheden accepteren, laat staan Joden.

Waarom spring jij eigen de hele tijd voor deze mensen in de bres? Als je kijkt naar hoe zij zich gedragen en absolute onwil die er is om Joodse aanwezigheid en de staat Israël te accepteren, wat vaak gepaard gaat met bruut geweld, wat zit er dan in die cultuur of mensen dat je denkt 'Ja, daar moet ik nu echt voor opkomen!' ...? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

Want je kiest daarmee natuurlijk voor een mix van moslimfundamentalisme, antisemitisme, haat, geweld en puur barbarisme. Ik blijf het daarom een vreemde zet vinden om je daar als Westerling achter te scharen en het probleem bij Joden te leggen.
quote:
Vreemd, want voor 7 oktober stonden er allemaal huizen en appartementen in de Gazastrook, geen tentenkampen. En de Westelijke Jordaanoever had allang een onderdeel van een Palestijnse staat kunnen zijn als de Palestijnen deze niet vier a vijf keer hadden afgewezen, te beginnen in 1947.

En weldenkende mensen met een functionerend moreel kompas tonen natuurlijk geen empathie voor een groep Arabieren, die zelf de reden achter al hun problemen zijn. Want empathie tonen voor moslimfundamentalisten die nota bene hun kinderen opvoeden om Joden te haten en terreur en martelaarschap als het hoogst haalbare zien verdienen nul empathie.

Wie dat wel verdienen zijn bijvoorbeeld de Jemenieten, Oeigoeren of Soedanezen. Alleen daar hoor je de meeste van de pro-Palestijnse activisten niet over. Zij scharen zich achter cultuur waarschijnlijk de meest verwerpelijke samenleving, waar er qua antisemitisme veel raakvlakken zijn met Nazi-Duitsland en gaan dan ook nog doen alsof ze aan de goede kant staan. Dat ben je gewoon een moreel verwerpelijk en slecht mens.
quote:
[..]
Dit hadden we al besproken en je legt mij simpelweg woorden in de mond. Ik heb in deze post al duidelijk aangegeven hoe ik een oplossing zie. Dat komt niet eens in de buurt van een etnische zuivering.

Ook pleegt Israël natuurlijk ook niet dezelfde wandaden als de Palestijnen terroristen van Hamas, dus dat is om te beginnen al een valse vergelijking.

En als je denkt dat ik geen gelijk zou hebben, staat het je vrij om bewijzen te tonen van Israëlische soldaten die een Palestijns muziekfestival bestormen om daar honderden jongeren te executeren, vrouwen te verwachten en verminken en vermoorden.

De realiteit is natuurlijk dat de Palestijnen terroristen van Hamas van een hele andere orde zijn en het is ook juist om die reden dat veel pro-Palestijnse activisten zo fanatiek het argument willen maken dat 'de Palestijnen' iets totaal anders zouden zijn dan Hamas, in een poging het voor zichzelf moreel acceptabel te maken zich achter de Palestijnen te scharen.
pi_218413145
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 02:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

We zitten hier niet op joop.nl en ik zie hier eigenlijk nooit iets over joop.nl behalve dan posts van jou. Jij vindt het wel heel belangrijk aangezien jij in anderhalf jaar tijd maar liefst 58 keer over joop.nl begint en het een gewichtig argument vindt om een niet-joop.nl persoon mee om de oren te slaan. Tamelijk ridicuul maar oké voor welke websites mag ik jou verantwoordelijk houden?

Je wil de excessen als standaard stellen en nu begrijp ik dat persoonlijk wel omdat het prettig discussiëren is. Dus hierbij: 'de geluiden zijn steeds vaker te horen', bijna drie maanden lang geen gram voedsel verstrekken aan twee miljoen mensen is prima, zelfs het verhongeren van twee miljoen mensen is ethisch en moreel juist, dat in twee gebieden twee komma zeven miljoen burgers verdrijven acceptabel is, dat het goed is om dorpen te verdrijven door middel van geweld terwijl het leger toekijkt, dat je aan de goede kant van de geschiedenis staat als de woningen van twee miljoen mensen met caterpillars en graafmachines een voor een gesloopt worden of je op basis van afkomst iemand ongestraft mag doodschieten of de rest van je leven de gevangenis ingaat want je zou wel eens een steen teruggegooid kunnen hebben. En voor deze misselijkheden staat 'intellectueel' Etto van België
  maandag 4 augustus 2025 @ 10:18:02 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218413209
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We zitten hier niet op joop.nl en ik zie hier eigenlijk nooit iets over joop.nl behalve dan posts van jou. Jij vindt het wel heel belangrijk aangezien jij in anderhalf jaar tijd maar liefst 58 keer over joop.nl begint en het een gewichtig argument vindt om een niet-joop.nl persoon mee om de oren te slaan. Tamelijk ridicuul maar oké voor welke websites mag ik jou verantwoordelijk houden?

Je wil de excessen als standaard stellen en nu begrijp ik dat persoonlijk wel omdat het prettig discussiëren is. Dus hierbij: 'de geluiden zijn steeds vaker te horen', bijna drie maanden lang geen gram voedsel verstrekken aan twee miljoen mensen is prima, zelfs het verhongeren van twee miljoen mensen is ethisch en moreel juist, dat in twee gebieden twee komma zeven miljoen burgers verdrijven acceptabel is, dat het goed is om dorpen te verdrijven door middel van geweld terwijl het leger toekijkt, dat je aan de goede kant van de geschiedenis staat als de woningen van twee miljoen mensen met caterpillars en graafmachines een voor een gesloopt worden of je op basis van afkomst iemand ongestraft mag doodschieten of de rest van je leven de gevangenis ingaat want je zou wel eens een steen teruggegooid kunnen hebben. En voor deze misselijkheden staat 'intellectueel' Etto van België
dag, opgebaarde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218413281
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daar is dan ook helemaal geen sprake van.

Er is vast en zeker voedselschaarste op sommige plekken in de Gazastrook, maar van een ware hongersnood is geen sprake van. Het is dan ook veelzeggend dat de resterende Israëlische gijzelaars er meer uitgemergeld uitzien dan elke gezonde Palestijn zonder onderliggend lijden. Daarnaast heeft ook niemand heeft de plannen om 7 miljoen burgers te gaan verdrijven.

Of bedoelde je hier wellicht de pakweg 7 miljoen Joden die in dit gebied leven? De Palestijnse beleidsbepalers zijn er namelijk open over dat men die weg wil hebben om Israël te kunnen vernietigen. En dit is dan de kant waar velen zich in het Westen achter scharen, deze intenties projecterende op Israël zelf.
pi_218413356
Correct.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')