quote:
Op zaterdag 2 augustus 2025 22:49 schreef HowardRoark het volgende:En waarom zou de groep Arabieren (die zichzelf sinds de jaren 1960 ineens 'de Palestijnen' zijn gaan noemen) een 'recht op zelfbeschikking' moeten hebben? Dit hebben Druze of Bedoeïen toch ook niet?
Er zijn meerdere Arabische en Islamitische landen, daar kunnen de Palestijnen uitstekend terecht. Het is ook niet zonder reden dat vele een paspoort van Jordanië of Libanon hebben.
Volgens die redenering hoeven joden/Joden ook geen eigen stuk grondgebied te hebben dus dat lijkt mij een drogredenering. de logica die je aan de Palestijnen toekent geldt volkomen óók voor de Joden. De oprichting van Israël via VN-resolutie en de daaropvolgende internationale erkenning vormen juist een illustratie van datzelfde beginsel.
quote:
Dit hebben we al eerder besproken: je moet kijken naar al het gebied dat de Britten in handen hadden: al je dat bij elkaar optelt ging er 85% naar 1,5 miljoen Arabieren en 15% een piepkleine Joodse staat. Dat weigerden de Arabieren in de regio (en dus niet alleen de huidige Palestijnen). Want zoals we weten vielen ook de omringende landen Israël meteen aan.
Ik weet niet hoe jij aan die verdeling komt maar ik vind geen bronnen voor die beweringen.
quote:
Zie ook nogmaals hoe de Palestijnen zelf hun identiteit jarenlang omschreven:
[..]
[
afbeelding ]
BronIk vraag mij vooral hoe het komt dat je dan maar stug blijft volhouden dat het toch anders zou zitten.
Wat maakt het uit hoe ze zich noemen?